Kultura| Planeta| Reč i slika| Život

La SAPE

nsarski RSS / 06.08.2017. u 11:17

 

sapeur.png

 

Imao sam novac da kupim zemljište, ali sam ipak odlučio da kupim par novih cipela. – jedan sapeur.

 

Dugo sam razmišljao da li, i kako, da napišem blog koji je pred vama. “Da li” – zato što ja nisam nikakav stručnjak, ili poznavalac, za temu o kojoj će biti reči,  i “kako” – zato što se ovo pisanje može protumačiti na različite načine, pa i maliciozne, a to mi nije cilj. Ipak sam odlučio da pokušam.

 

Dalje, uz ovo objašnjenje moram još da dodam da o društvenom fenomenu, ili pokretu, trendu, La SAPE, ja nemam nikakav vrednosni sud – mene, prosto cela pojava fascinira i pratim je već nekoliko godina. Nadam se da ću deo tog entuzijazma da prenesem makar malo.

La SAPE je skraćenica za La Societe des Ambianceurs et Personnes Elegantes, što znači, u mom grubom prevodu, Društvo kreatora Atmosfere i Elegantnih Osoba.  “Pripadnici” tog društva se zovu “sapeurs”, a njihova glavna odlika je da se veoma brižljivo i maštovito odevaju, uvek su očešljani, čisti, ispeglani, čistih cipela – rečju, održavaju svoj besprekorni spoljašnji izgled kao da su na velikoj modnoj reviji. Nekada bi za takvu osobu rekli da je “dendi” (na engleskom dandy).

Engleski dendiji, i dendi stil i pokret, su bili popularni pre par stotina godina, i bili su često ismevani i predmet ogovaranja – Tomas Karlajl, 1840. godine je pisao da se “normalan čovek oblači da bi živeo, dok dendi živi da bi se oblačio”.  To su bile osobe rafiniranih manira i besprekornog izgleda – u stilu, maštovitosti, eleganciji. Dendi je persona.

Klasični dendiji tog vremena su bili, na primer, Oskar Vajld i Lord Bajron. Ovaj pokret, ako se tako može zvati, je imao svoje pripadnike i u Francuskoj. Šarl Bodler je, recimo, bio fasciniran dendijima, pa je pisao da “dendi nema drugu profesiju osim elegancije… ni jedan drugi status, već da neguje ideju lepote sopstvene ličnosti…Dendi mora da teži vrhunskoj lepoti svoje ličnosti i trudi se da bude uzvišen bez ometanja – on mora da živi i spava pred ogledalom”.

U nekim vremenima su dendiizmu pripisivane i revolucionarne (reakcionarne) osobine – poseban način oblačenja je, u izvesnom smislu, bio protest protiv nevoljene svakodnevice, ili protest protiv društvenog ustrojstva, pa čak I okupacione sile (Pariz tokom II. Sv. Rata, na primer).  U tom smislu su i hipici i pankeri i mnogi slični trendovi bili protest koji se iskazivao posebnim stilom oblačenja, muzike, ponašanja, ali teško da bi njihove pripadnike mogli nazvati dendijima.  Nego, da se vratimo našim sapeurs.

Reka Kongo je danas granica između Demokratske Republike Kongo i Republike Kongo. Nekada su oni bili jedna zemlja pod kolonijalnom upravom Francuske i zvali su se Francuski Kongo. Danas su razdvojeni (a razdvajani su više puta između Belgijanaca i Francuza), a glavni gradovi, Kinšasa i Brazavil, se nalaze jedan preko puta drugog na obalama reke koja ih razdvaja. Političke okolnosti koje su dovele do ovog razdvajanja nisu od značaja za našu temu: dovoljno je reći da su mnogobrojni ratovi, pobune, revolucije, praćene ogromnim ljudskim žrtvama, stradanjima, bolestima i patnjama koje su osiromašile stanovnišvo do ivice bede. U obe zemlje najveći broj ljudi živi na budžetu od oko 30 centi na dan radeći najgore poslove za bednu platu. Ukratko, obe zemlje su danas zemlje siromaštva, nezaposlenosti, bolesti i beznađa.

U takvom jednom ambijentu, najpre u Brazavilu, postaje sve popularniji pokret La Societe des Ambianceurs et Personnes Elegantes koji je danas čak i neka vrsta brenda i trenda koji se raširio po mnogim (mahom siromašnim!) zemljama Afrike – Liberija, Gana, Južna Afrika, Obala Slonovače, Kamerun, itd., imaju svoje sapeurs.

Koreni pokreta La SAPE počinju još pre oko 100 godina kada su Kongoanci odlazili u Pariz i odatle se vraćali odeveni po najnovijoj francuskoj modi. Medjutim, tek je osamdesetih godina prošlo veka pokret počeo da uzima maha, a važnu ulogu u njegovom širenju je imao Papa Wemba (1949-2016), poznati Kongoanski muzičar, koji se sa svojih turneja vraćao u Brazavil ekstravagantno obučen. Njegovi sunarodnici su novi izgled odmah prihvatili i novi modni pokret je rođen – La SAPE.

 

_89427919_gettyimages-523817272-1.jpg

 

Naravno, nije bilo dovoljno da se čovek samo ekstravagantno obuče da bi bio sapeur. Najpre, odeća je morala da bude najskuplje marke, pa nije bilo retko da jedan odevni “komplet” košta mnogo hiljada današnjih evra. U Brazavilu se striktno pridržavalo modnog koda tri boje, dok u Kinšasi je maštovitosti u oblačenju davana prednost.  Pored toga, sapeurs moraju biti ljudi koji neguju poseban stil u ponašanju, odnosu prema drugim ljudima, i svi su pacifisti – protivnici su ratova i nasilja. U ovome se ogleda njihov bunt protiv socijalnog ustrojstva. Za svoj izgled sapeurs kažu: “Belci su izmislili odela i krojače, mi smo odevanje pretvorili u umetnički izraz.”

sapeurs-4_2787889b.jpg

Naravno, u siromašnoj zemlji kao što je Demokratska Republika Kongo, odevanje u najskuplje brendove je skoro kao nedostižan san. Postati moderni dendi u Brazavilu je izuzetno teško. Oni koji se odluče za takav san, često moraju naporno da rade teške poslove, za bednu dnevnicu, da se zadužuju, da prodaju imanja i zemljište, da se snalaze na svakojake načine. I mnogi od njih žive svoj svakodnevni život u straćarama bez tekuće vode ili struje, okruženi sličnim komšijama ili rodbinom.  Kao i u svakom pokretu, među pripadnicima sape pokreta pojavile su se sukobi mišljenja i ukusa – Pariz protiv Brisela, Kinšasa protiv Brazavila, Bakongo protiv Mungalija. Ali, najvažnija stvar je jedinstvenost – sapeur ne može da izgleda kao običan čovek i mora po nečemu da bude jedinstven. Biti sapeur je zahtevan zadatak. tamagsap1.jpg


 francesco-giusti.jpg

Međutim, oni ne posustaju.

Ako nekog jutra vidite da se kroz prašnjavu ulicu punu smeća, između polu-srušenih udžerica i pored otvorene kanalizacije, kreće kolona vesele dece – to su obožavaoci koji prate svog sapeura obučenog u Prada i Gucci i Armani odeću i obuću, na putu ka svojim sapeur drugarima. Da se sakupe na nekom vidnom mestu u gradu ili selu i izgledaju.

6617872-9982726.jpg?v=1399902534 35.jpg

 

 Sape2.jpg

 

 



Komentari (146)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cassiopeia cassiopeia 11:30 06.08.2017

Sviđa mi se

Tvoja priča, a naročito tvoj prevod imena pokreta.
Skoro sam gledala neki film i u kadru se pojavi lik odeven u tom stilu i baš smo komentarisali šta sad to bi i kako to u takvom okruženju.
Sad razumem.
nsarski nsarski 11:41 06.08.2017

Re: Sviđa mi se

Poslednjih 6/7 godina pojavilo se nekoliko dokumentarnih filmova i reportaža o ovom pokretu. Mislim da je Brazavil osnovao i neki festival koji se održava određenog datuma u godini kada se sapeurs sakupljaju i paradiraju. To je postala turistička atrakcija.
mirelarado mirelarado 11:46 06.08.2017

Re: Sviđa mi se

nsarski
Poslednjih 6/7 godina pojavilo se nekoliko dokumentarnih filmova i reportaža o ovom pokretu. Mislim da je Brazavil osnovao i neki festival koji se održava određenog datuma u godini kada se sapeurs sakupljaju i paradiraju. To je postala turistička atrakcija.


Nadam se da im zapadna glasila makar plate neku kintu za poziranje i objavljivanje fotografija, snimaka i reportaža?
cassiopeia cassiopeia 11:46 06.08.2017

Re: Sviđa mi se

nsarski
Poslednjih 6/7 godina pojavilo se nekoliko dokumentarnih filmova i reportaža o ovom pokretu.


Baš ću potražiti, ništa nisam znala o tome do ove tvoje priče.
Zanimljivo je to sa odevanjem. Jedna od prvih pobuna jednog tinejdžera kreće od stila
nsarski nsarski 11:53 06.08.2017

Re: Sviđa mi se

Nadam se da im zapadna glasila makar plate neku kintu za poziranje i objavljivanje fotografija, snimaka i reportaža?

To ne znam, ali verujem da su oni prezadovoljni da se foto aparati i kamere tu nalaze.
nsarski nsarski 11:54 06.08.2017

Re: Sviđa mi se

Baš ću potražiti, ništa nisam znala o tome do ove tvoje priče.

Ukucaj u google images "sapeurs" i izaći će ti na hiljade slika.
nsarski nsarski 15:28 06.08.2017

Re: Sviđa mi se

@cassiopeia
Jedna od prvih pobuna jednog tinejdžera kreće od stila

Ovo je odlična primedba!
Međutim, ja na sve načine izbegavam da proizvedem neku proizvoljnu interpretaciju pokreta La SAPE. Može da se konstruiše argument da je u ljudskoj prirodi da se ukrašavaju i ističu statusom ili maštovitošću - od Zulu plemena do Wall Street-a, do Narodne Skupštine Srbije. Da li je u pitanju ukrašena kost kroz nos, ili Rolex sat, to nije bitno. Možda je želja da se istakne individualnosta. Možda je bunt da pokaže da iz pepela bombi može da iznikne lep život, ili, kako kaže Andrić "lepota, kao divlje cveće, raste tamo gde ga niko ne sadi"
E, baš tu zamku bih hteo da izbegnem. Ja nisam nikakav analitičar društvenih pojava i prateće mode, i veoma je lako, fatalno je lako, uleteti u tako zavodljive generalizacije. Tako nešto bih ostavio estradnim istraživačima sveta i njegovih kretanja.
Sapeurs su ljudi koji žive u katastrofalnim životnim uslovima i ulažu ogromne napore da samo izgledaju, kao što rekoh. Ostalo su samo neproverene špekulacije.
mariopan mariopan 19:22 06.08.2017

Re: Sviđa mi se



Ja bih rekla da je to bunt, vrsta otpora, baš zato što je to siromaštvo i beda njima zadata kao sudbina, oni joj se neće prepustiti, neće se predati. To mogu da razumem.

Strašno je što neki do toga što im je potrebno da bi negovali taj stil dolaze teškim radom i životom ispod ljudskog dotojanstva, na najteži mogući način.

I kopka me, ako imaju porodice, kako u sebi pomire njihovu bedu a ipak odluče da zadovolje svoje prohteve, pre nego njihove, kao što onaj reče u prvoj rečenici, kupio je cipele a mogao je njivu?

To mi nikako nije jasno.

Lepo je što si to napisao

Nisam znala da je to pokret a viđala sam fotografije, samo nisam znala o čemu se tu radi.
cassiopeia cassiopeia 21:13 06.08.2017

Re: Sviđa mi se

Ostalo su samo neproverene špekulacije.


Nešto me jeste asociralo na pobunu tinejdžera, možda ne pokret koji si opisao već moja trenutna borba sa jednom tinejdžerkom baš po pitanju odevanja.

Sve ono što mi mislimo može biti i ne mora, istinu znaju oni sami, sapeurs.
nsarski nsarski 21:24 06.08.2017

Re: Sviđa mi se

Sve ono što mi mislimo može biti i ne mora, istinu znaju oni sami, sapeurs.


Da, tako se i meni čini. I ne bi bilo lepo da im pripisujemo neku ideologiju s kojom se, možda, ne slažu.
Evo, na primer, Mariopan gore je nekad nosila "vruće pantalonice", čizme do kolena i mantile do zemlje, ali ne verujem da je to bio njen bunt protiv društva, stanja u pozorištu, ili rata u Vijetnamu. Takva je bila moda tog vremena i to je sve.

Ovi sapeurs istrajavaju mnogo duže nego te zapadnjačke mode i hirovi.
aureus aureus 00:10 07.08.2017

Re: Sviđa mi se

Nedavno sam sačuvao ovu fotografiju jer mi je bila zanimljiva.
Nisam ni znao da je riječ o nekom pokretu, pa sam je nespretno imenovao: "simpatični mladići".
Zato, hvala, Šarski.



Ali ću zadržati naziv fotografije.
nsarski nsarski 00:25 07.08.2017

Re: Sviđa mi se

Nedavno sam sačuvao ovu fotografiju jer mi je bila zanimljiva.

Ova fotografija, kao i mnoge druge, je fantastična. Na primer, odmah možeš da vidiš da su u pitanju sapeurs iz Brazavila - nikad više od tri boje. Ovako "skockani" deluju kao marsovci koji su se zatekli u ambijentu u kome se nalaze: đubre odmah pored njih, blato i sirotinja i udžerice iza. Kad sam prvi put video slične slike, mene je to fasciniralo.
Može svašta inspirativno o ovome da se napiše, uz neizbežne paralele sa stanjem kod nas i drugde, ali to izbegavam.

Vidi, na primer, ove momke. Briljantno i maštovito.
aureus aureus 00:52 07.08.2017

Re: Sviđa mi se

nsarski
Nedavno sam sačuvao ovu fotografiju jer mi je bila zanimljiva.

Ova fotografija, kao i mnoge druge, je fantastična. Na primer, odmah možeš da vidiš da su u pitanju sapeurs iz Brazavila - nikad više od tri boje. Ovako "skockani" deluju kao marsovci koji su se zatekli u ambijentu u kome se nalaze




A obrati pažnju na ovog lijevo.
Mislim da možeš provesti čitav život na Zapadu, a da na ulici ne sretneš čovjeka koji bi se USUDIO da se tako obuče, pogotovo u tu boju.

Ja mu opet ne zamjeram, naprotiv. Meni je to kul, i ta hrabrost i smisao za oblačenje. Neka ljudi, nek se obuku.
Jedino je manje kul svo to siromaštvo.
Dosta manje kul.

Mislim i da ovo što ću sad reći ima neke veze s temom.
Danas crnogorska narodna nošnja košta bar 2 000 evra, ali može biti i znatno skuplja.
Zamisli u XIX vijeku kad je svaka druga-treća godina bila gladna godina, kad se živjelo u kršu. Opet je mnogima bilo stalo da imaju to odijelo. Ko ga je imao, ako je bio baš siromašan - možeš biti siguran da ga je komplet muškog i ženskog odijela koštao koliko pola kućerka u kojem je živio.
mariopan mariopan 06:46 07.08.2017

Re: Sviđa mi se

Evo, na primer, Mariopan gore je nekad nosila "vruće pantalonice", čizme do kolena i mantile do zemlje, ali ne verujem da je to bio njen bunt protiv društva, stanja u pozorištu, ili rata u Vijetnamu. Takva je bila moda tog vremena i to je sve.



Da, nije mi palo na pamet ništa drugo, ali mi se vratilo kada sam pokušala ćerki da kažem da joj je suknja jako kratka, samo mi pokazala moju sliku iz "mog vremena" (gde je iskopala?), i ja utulila momentalno.
aureus aureus 06:49 07.08.2017

Re: Sviđa mi se

Oh, kakav početak jutra.
Ušao mi je skakavac u sobu.

Potpuno zelen, otprilike dva i po centimetra dugačak.
Ima baš duge i tanke zadnje noge, i veoma duge antene na glavi.
Vidim kako mu stomak pulsira.

Šta da radim s njim?
Neće da izađe sam.
freehand freehand 07:55 07.08.2017

Re: Sviđa mi se

Šta da radim s njim?

Pred rukavcem zadnju barikadu!
cassiopeia cassiopeia 07:58 07.08.2017

Re: Sviđa mi se

aureus
Oh, kakav početak jutra.
Ušao mi je skakavac u sobu.

Šta da radim s njim?
Neće da izađe sam.


Uzmi ga pažljivo u ruku nekom krpom i izbaci. Budi nežan zbog nožica.
Meni su oni fascinantni. Na Adi Bojani su k'o dobar dan, malo, malo eto ti nekog u poseti.
nsarski nsarski 08:04 07.08.2017

Re: Sviđa mi se

Mislim da možeš provesti čitav život na Zapadu, a da na ulici ne sretneš čovjeka koji bi se USUDIO da se tako obuče, pogotovo u tu boju


Pa, ima i na Zapadu, u nekim socijalnim enklavama, primera ekstravagantnog oblačenja. Poznato je, recimo, da makroi (podvodači) vole da se tako oblače i ukrašavaju nakitom - nešto kao kod nas bizmismeni s kajlama oko vrata. Njihove "štićenice" ih tako više vole jer izgledaju moćno i bogato.

Ovo je slikano u USA (zapazi taj display nakita):

mariopan mariopan 08:16 07.08.2017

Re: Sviđa mi se

aureus
Oh, kakav početak jutra.
Ušao mi je skakavac u sobu.

Potpuno zelen, otprilike dva i po centimetra dugačak.
Ima baš duge i tanke zadnje noge, i veoma duge antene na glavi.
Vidim kako mu stomak pulsira.

Šta da radim s njim?
Neće da izađe sam.



Te antene, jesi siguran da to nije HAARP samo u manjem pakovanju?
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:52 07.08.2017

Re: Sviđa mi se

Šta da radim s njim?


Uzmi neku veliku casu i poklopi ga, zatim uzmi list papira malo veci od otvora case i podvuci pod casu.

Zatim podvuci polako ruku pod taj papir i prevrni casu a da je sve vreme poklopljena papirom (rukom drzis papir pritisnut odozgo) i iznesi napolje i istresi ga u neki zbun.

Tako se bezbolno izbacuju sve bube iz kuce.
gedza.73 gedza.73 11:27 07.08.2017

Re: Sviđa mi se

Mislim da možeš provesti čitav život na Zapadu, a da na ulici ne sretneš čovjeka koji bi se USUDIO da se tako obuče, pogotovo u tu boju.

IMa svašta da se vidi. Ne često, ali ima.
Čovek koji po kosi, oko ruku nosi perje, odelo prepuno đnđuva i perli..
Ili lik ulazi u market biciklom a na guvernalu stoji kokoška koja povremeno zamahne krilima kako bi održala ravnotežu. Koliko je čudno videti kokošku van frižidera na tom mestu toliko je bilo čudno i njegovo odelo.

A baš sam se setio Nsarskog i jednog njuegovog komentara kad sam video lika obučenog pa skoro po ovoj modi. Ne u ovoj meri ekstravagantno ali slično. Sve lagano mlatarajući ključevima sa znakom mercedesa.
nsarski nsarski 12:00 07.08.2017

Re: Sviđa mi se

A baš sam se setio Nsarskog i jednog njuegovog komentara kad sam video lika obučenog pa skoro po ovoj modi. Ne u ovoj meri ekstravagantno ali slično. Sve lagano mlatarajući ključevima sa znakom mercedesa.


Ima takvih društvenih grupa kod kojih je prikazivanje važan deo života i bitan aspekt ličnosti. Na primer, postoje oni koje u USA zovu "guido" - obično preterano preplanuli, zalizane kose, često nabildovani i, naravno, neizbežan krst oko vrata. Ima ih najviše u Nju Džersiju, ali i u Čikagu ("Mario", Torontu ("Toni". Zimi provode pored nekog fitness centra i solarijuma, leti na plaži.


Clothing associated with the stereotype includes gold chains[1] (often herringbones chains, Figaro chains, cornicellos, or saint medallions), pinky rings, oversized gold or silver crucifixes, rosaries worn as necklaces, working class clothing such as plain T-shirts, muscle shirts[14] or "guinea Ts", leather jackets, sweat or tracksuits, scally caps, unbuttoned dress shirts, tank tops featuring martial arts logos, designer brand T-shirts such as Armani, Affliction,[15] or Ed Hardy (especially from 2010-15), and often typical Italian "tamarro" or "truzzo" club dress.[16] Slicked-back hair and pompadours,[3] blowouts, tapers, poofs, quiffs, fades and heavily pomaded or gelled hair[2] are also common stereotypes.

Pa ima "greaser"-a, onih što nose kožna odela i voze motore, a kosu mažu briljantinom (ili motornim uljem, pa otuda ime greaser), kao Dž. Travolta u filmu "Shampoo". Takodje je i Elvis imao takav friz neko vreme.



Meni je takođe upadljiva moda "mullet" frizure. Mullet (malet) na engleskom znači tučak za meso, a znači i riba cipol, odnosno cipal, tj. kefalo (tako se zove na grčkom jer ima veliku glavu).

Ali taj se trend zadržao sada samo još u ruralnim delovima Amerike (jebiga, tu sve vesti stižu sa kašnjenjem od par decenija).
Hoću da kažem, ima takvih pojedinačnih (manjih) grupa na pretek. Mnogi od njih su se vremenom ugasili pojavom novih generacija i nove mode.
noboole noboole 13:16 07.08.2017

Re: Sviđa mi se

nsarski



Meni je takođe upadljiva moda "mullet" frizure. Mullet (malet) na engleskom znači tučak za meso, a znači i riba cipol, odnosno cipal, tj. kefalo (tako se zove na grčkom jer ima veliku glavu).

Ali taj se trend zadržao sada samo još u ruralnim delovima Amerike (jebiga, tu sve vesti stižu sa kašnjenjem od par decenija).
Hoću da kažem, ima takvih pojedinačnih (manjih) grupa na pretek. Mnogi od njih su se vremenom ugasili pojavom novih generacija i nove mode.


Da nema ovo pandan u Nemackoj (istocnoj) gde je postojao tip frizure $vokuhila$=vorne kurz, hinter lang sto je bila jasna instrukcija frizeru (dzelatu) sta treba da uradi?
nsarski nsarski 13:21 07.08.2017

Re: Sviđa mi se

Da nema ovo pandan u Nemackoj (istocnoj) gde je postojao tip frizure $vokuhila$=vorne kurz, hinter lang sto je bila jasna instrukcija frizeru (dzelatu) sta treba da uradi?


Sasvim moguće. Ja sam ovo primetio u USA (mislim, nisam ja, nego se na račun tog stila mnogi tamo zezaju), pa sam zato tako napisao.
angie01 angie01 14:28 07.08.2017

Re: Sviđa mi se

Shampoo


je film u kome igra Voren Biti,...verovatno si mislio na-Grease.
tyson tyson 15:12 07.08.2017

Re: Sviđa mi se

Da nema ovo pandan u Nemackoj (istocnoj) gde je postojao tip frizure $vokuhila$=vorne kurz, hinter lang sto je bila jasna instrukcija frizeru (dzelatu) sta treba da uradi?

Nemoj nezasluženo abolirati kapitalizam od njegovim mračnih trenutaka.

Cela fudbalska reprezentacija Bundesrepublik Deutschland na Svetskom prvenstvu u fudbalu 1982. godine je ponosno nosila baš tu frizuru, uz možda par zalutalih kosijanera.


nsarski nsarski 15:16 07.08.2017

Re: Sviđa mi se

angie01
Shampoo


je film u kome igra Voren Biti,...verovatno si mislio na-Grease.

Da, imaš pravo. Film je "Grease", a šta bi drugo. Moja greška.

P.S. Još jedna greška - tučak za meso se isto izgovara kao mullet (riba i način šišanja), ali se piše mallet. Pardonirajte.
aureus aureus 15:26 07.08.2017

Re: Sviđa mi se

nsarski
Ovo je slikano u USA

Mea culpa.
Uvijek ti Amerikanci.
Poznato je, recimo, da makroi (podvodači) vole da se tako oblače i ukrašavaju nakitom

Aaa, zato mi je promaklo. Ne motam se u njihovom kraju.

Ako nekog zanima, pojma nemam gdje je nestao onaj skakavac.
maksa83 maksa83 23:35 07.08.2017

Re: Sviđa mi se

Hoću da kažem, ima takvih pojedinačnih (manjih) grupa na pretek. Mnogi od njih su se vremenom ugasili pojavom novih generacija i nove mode.

Postoji kvart u Tokiju - Harajuku - u kome se tradicionalno bleji al' tako da budeš što luđi, tu se skuplja omladina koja isprobava "outliere mode". Slika ima toliko da ne znam koju bih pre okačio.
nsarski nsarski 23:39 07.08.2017

Re: Sviđa mi se

Ako nekog zanima, pojma nemam gdje je nestao onaj skakavac.


Možda je u pitanju onaj cvrčak iz literature Mire Marković. Ne mora ništa da jede - on živi da bi pevao (cvrčao).
aureus aureus 09:08 08.08.2017

Re: Sviđa mi se

nsarski
Ne mora ništa da jede - on živi da bi pevao (cvrčao).

Pade mi na pamet pjesma.

U ponoćnu uru kad zrikavci zriču,
ljubavi, čuješ li glas
kotorskog trubadura ispod tvojih škura...
freehand freehand 12:00 06.08.2017

Uptown funk

sweet64 sweet64 12:11 06.08.2017

Šminkeri

U tom smislu su i hipici i pankeri i mnogi slični trendovi bili protest koji se iskazivao posebnim stilom oblačenja, muzike, ponašanja, ali teško da bi njihove pripadnike mogli nazvati dendijima.


Bilo je između ostalog i u muzici trendsetera takozvanih šminkera u vreme Novog talasa osamdesetih godina prošlog veka. Tu je bunt koji je defakto jedan od stubova rokenrola dostigao pun krug i postao sopstvena inverzija. Dečaci su pozajmljivali riblja kost sakoe od ujaka i getsbi pantalone na faltu te sve više u svojim bubuljičavim godinama podsećali na svoje očeve ili dedove.

Danas je svuda i sve moderno, nezavisno od godina što se npr može videti na društvenoj mreži Pinterest koju toplo preporučujem. Spirala ponavljanja je dostigla najmanju tačku, najubrzaniju pa je došlo do preklapanja raznih stilova. A to i nije tako loše.

plausibel plausibel 12:19 06.08.2017

-

..
Milan Novković Milan Novković 12:29 06.08.2017

Who's a Dandy?

Super blog!

I ja sam hteo da pišem o Dendijima, ne tako davno, ali sad kad ti vidim fotke verovatno je to bila neka post-hipnotička sugestija, posle gledanja ovih fotki pre, koje si, verovatno, ti već negde postirao.

Ja sam čekao da pročitam kjnigu od George Waldena - Who's a Dandy? o nasleđu kralja Regency Dendija Beau Brummellu.

George je formidable pisac, pa nepročitanu kjnigu preporučujem, bio kolumnista onomad u Evening Standardu, pisao Tačerovki neke govore, bio člane one sive i manje vidljive grupe što su je postavili na vlast.

Viđen i kao Prime Minister dok jednog dana nije dao otkaz i napustio politiku, i u baš meni fenomenlanoj kjnizi Lucky George piše kako se to desilo - žena mu restaurira stare slike, Luvr joj jedan od značajnijih klijenata, kaže vraća se kući jednog dana, ona u baštenskoj sobi restaurira sad već šta, Mocart u pozadini, prozor polu otvoren, lepo vreme, ptičice pevaju ... a on projektuje talent na laganje i kenjanje po papirima političke manipulacije (dobro, ovaj poslednji deo rečenice sam nešto slobodnije parafrazirao, ali razume se on dobro sa čitaocima).

Kažu da bi morali da mu pročitamo kjnigu ako hoćemo da razumemo te ljudi, i ako je verovati člancima što sam ja pročitao u pripremi za čitanje kjnige super su ti i tema i teze.

Čitam čim se vratim kući, blog će biti još "živ". (imaju i Amazon "foru" - nove Hardcover knjige kreću od £998 polovne 20x jeftinije, "ne" razlikuju se od paperbackova koji kreću od nekoliko funti
nsarski nsarski 14:48 06.08.2017

Re: Who's a Dandy?

Super blog!

Thx, Milanče. Voleo bih da pročitam tvoju verziju ovog fenomena.
Milan Novković Milan Novković 15:39 06.08.2017

Re: Who's a Dandy?

nsarski
Super blog!

Thx, Milanče. Voleo bih da pročitam tvoju verziju ovog fenomena.

Ti si se već dotakao dela teza koje meni privlače pažnju, pa ću ja više napisati gde ja volim da vidim da se esencija Dendija ne nalazi:

- U odricanju, koje, dalje, ima niz mogućih pod-razloga:

1. Pier-pressure
2. Želja za imidžom u društvu
3. Želja za naglašenom pažnjom drugih
4. Potreba za revolucionarnošću
...

E sad, da bi se okrenuli ka nekom oblaku gde jeste esencija dobro je potenuti strategiju ponekad sumnjive vremdnosti, ovom prilikom indikativne, Brummellove izreke (možda će neke razočarati - al ako provodiš dnevno samo 4 sata na spremanje pred večernji izlazak, svakog dana, nisi Dendi - ovo je moje add-hoc pravilo (kod mene je 20 minuta ako se tuširam, pa ponekad obratim pažnju na prolazna vremena s nadom da ću naći nešto prostora za optimizaciju)):

1. Da bi bio istinski elegantan treba da budeš neprimetan

2. Problem sa našom egzistencijom je da u našim iskustvima ima više mržnje nego ljubavi

3. If people turn to look at you on the street, you are not well dressed, but either too stiff, too tight, or too fashionable. (mrzi me da prevodim

4. Who's your fat friend ?

5. Shut the door, Wales

...

Pazi ovih 5, neverovatno su teški svi, samo se oko petog "ubiše" pisci, od Šekspira, preko Oskara W., kad si ga spomenuo, do svih nas - ajd budi true to yourself pa sa Zen lakoćom zatvori vrata ka nekad nekom ... iz prošlosti ili budućnosti, ko-šta ti je zarobio strasti pa te, recimo, razočarao....

... na trenutak ti se čini da je Zen lak "posao" pošto samo puštaš stvari da teku s lakoćom zato što ih prihvataš takve kakve jesu, dok si ovde imao drugačije i više predstave o stanjima i tranzicijma, ali se bez napora spuštaš na Zen ravan ne zato što si se tako utrenirao, nego zato što ti je to postala dublja priroda .... (greh je reći da se žešćim od žestokog treninga pomera dublja priorda ... treba nekako izbaciti reči žestok, pomeranje, dublje, priroda

... al da ne preterujem sad
tyson tyson 15:41 09.08.2017

Re: Who's a Dandy?

1. Pier-pressure

Ccc, ti li beše u Englesku živiš i radiš...?


Milan Novković Milan Novković 15:49 09.08.2017

Re: Who's a Dandy?

tyson
1. Pier-pressure

Ccc, ti li beše u Englesku živiš i radiš...?

Prisutan, al ovde je peer pressure mala maca prema Srbiji
st.jepan st.jepan 12:41 06.08.2017

...

Da se sakupe na nekom vidnom mestu u gradu ili selu i izgledaju.

...i izgledaju!
- Šta oni rade?
- Oni, znate, izgledaju.
Mislio sam da je "izgledanje" kao opis voljne, samostalne i samodovoljne aktinosti, samo moj štos.
Prvi put, upotrebio sam ga opisujući nekome šta povazdan rade prvih dvadesetak pankera (za koje tada još nisam znao da su pankeri) pred jednim pabom u londonskom Kings Road-u. Pretpostavljao sam da ih za celodnevno "izgledanje" plaća Turistički savez Londona, a tek mesec ili dva kasnije, saznao sam da se, osim izgledanjem, bave i muziciranjem, te da neki o njih muziciraju pod imenom "Pistolsi".

nsarski nsarski 14:47 06.08.2017

Re: ...

@ st.jepan
...i izgledaju!


Pa na taj opis me je ponukala rečenica Bore Ćosića iz knjige "Uloga moje porodice u svetskoj revoluciji", gde on opisuje oslobođenje Beograda i Peka Dapčevića koji se u centru grada "pojavio na belom konju u odličnoj pozi".
I ovi ljudi tome služe - da zauzimaju poze. Da izgledaju. Kao one cice u bikinijima što se naslanjaju na skupocena vozila na izložbama automobila.
st.jepan st.jepan 15:13 06.08.2017

Re: ...

nsarski
@ st.jepan
...i izgledaju!


Kao one cice u bikinijima što se naslanjaju na skupocena vozila na izložbama automobila.


Pa ne, nije isto.
"Izgledanje" tih cica nije samo sebi svrha, itekako je funkcionalno i u skladu s kontekstom (valjda treba da bilduje entuzijazam za kupovinu skupocenih vozila), dok je "izgledanje" ovih sirotana, em u oštroj suprotnosti sa kontekstom, em u potpunosti neprofitabilno. I, ako izuzmemo zadovoljenje sapuerovske strasti, sasvim nesvrhovito. Uostalom, kao i svaki drugi hobi.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:18 06.08.2017

Re: ...

I ovi ljudi tome služe - da zauzimaju poze.

Већ два-три сата покушавам да нађем предратну слику из Београда, једног кицоша, свршеног уз ове твоје. Такође, гледао сам, давно, међу мојим Циганима овако неке обучене, за свирку или на свадби.

Одох даље да тражим.
nsarski nsarski 15:36 06.08.2017

Re: ...

Такође, гледао сам, давно, међу мојим Циганима овако неке обучене, за свирку или на свадби.


Ovo o Ciganima je posebna i zanimljiva priča.
Ja samo mogu da dodam jedno iskustvo: pre neku godinu se pojavio "Kralj Cigana" kod mog brata u ambulanti da skine neki mladež na licu, da se ulepša. Došao obučen u "otmeno odelo", zlatan zub i sve prateće zlato i dekoraciju. Sigao novim automobilom marke "Bentli" koji je sam dovezao.
Ali, kao što sam odgovorio cassiopei gore, ja ne bih umeo da izvedem neku paralelu, ili neki umni zaključak. Mada postoji maam, što bi rekao Mr. Čer.
st.jepan st.jepan 15:44 06.08.2017

Re: ...

Predrag Brajovic
I ovi ljudi tome služe - da zauzimaju poze.

Већ два-три сата покушавам да нађем предратну слику из Београда, једног кицоша,

A ja pokušao da pronađem odgovarajuću sliku ili video s mojim bivšim komšijom, arhitektom i kruno-serom Acovićem, bar milimetar ispod kože izbrijanim, apsolutno savršeno odjenutim i prepeglanim, koji otmeno zabaćene glave, kraljevski dostojanstvenim korakom ponosito brodi kroz bednu i musavu svetinu, bednim i musavim čuburskim sokacima.

nsarski nsarski 15:52 06.08.2017

Re: ...

arhitektom i kruno-serom Acovićem, bar milimetar ispod kože izbrijanim, apsolutno savršeno odjenutim i prepeglanim, koji otmeno zabaćene glave, kraljevski dostojanstvenim korakom ponosito brodi kroz bednu i musavu svetinu, bednim i musavim čuburskim sokacima.

:))))))
Ne diraj mi Acovića. Stoji sve što kažeš, ali on nije pokret, on je pojedinac. Zabavan kad ga bolje upoznaš.
angie01 angie01 15:55 06.08.2017

Re: ...javascript:;

"Izgledanje" tih cica nije samo sebi svrha, itekako je funkcionalno i u skladu s kontekstom (valjda treba da bilduje entuzijazam za kupovinu skupocenih vozila), dok je "izgledanje" ovih sirotana, em u oštroj suprotnosti sa kontekstom, em u potpunosti neprofitabilno. I, ako izuzmemo zadovoljenje sapuerovske strasti, sasvim nesvrhovito. Uostalom, kao i svaki drugi hobi.


cilj ovog izgledanja je njihov jedini nacin da pobede-odbijanje bede u kojoj zive,...svako luk ima svoj cilj, on nesto izrazava.

dendii u Britaniji i Francuskoj su svojim izgledom kreirali licnosti koje su se razlikovale od ostalih i time trebalo da pokazu svoju na taj nacin etabliranu klasu, koja se manje vise bavila- dekadencijom.

saperi su izraz politickih protesta, romanticna subkultura ne pristajanja na okolnosti.


nsarski nsarski 16:02 06.08.2017

Re: ...

"Izgledanje" tih cica nije samo sebi svrha, itekako je funkcionalno i u skladu s kontekstom (valjda treba da bilduje entuzijazam za kupovinu skupocenih vozila), dok je "izgledanje" ovih sirotana, em u oštroj suprotnosti sa kontekstom, em u potpunosti neprofitabilno. I, ako izuzmemo zadovoljenje sapuerovske strasti, sasvim nesvrhovito. Uostalom, kao i svaki drugi hobi.


Potpuno se slažem sa ovom interpretacijom. Cice su tu da ti sugerišu da, ako kupiš "besan" auto, i cice su tu automatski. Jedino se ne slažem s poslednjom rečenicom koja pominje "hobi". To je njima životna orijentacija, to je život sam. Nije hobi.
st.jepan st.jepan 16:04 06.08.2017

Re: ...

cilj ovog izgledanja je njihov jedini nacin da pobede-odbijanje bede u kojoj zive,...svako luk ima svoj cilj, on nesto izrazava.

Naravno, to sam i hteo da kažem rečima "ako izuzmemo zadovoljenje sapuerovske strasti".
Njihova strast je, mislim i ja, sazdana upravo od toga što ti pretpostavljaš.

angie01 angie01 16:05 06.08.2017

Re: ...

angie01 angie01 16:12 06.08.2017

Re: ...

mislim i ja,


pa, hebiga, Stjepane,... i Cinderella je i pored svoje lepote i dobrote, morala da se skocka da bi je princ primetio,...a pri tome, nije pucala na dobrog i lepog konjusara, recimo:)...niti je isti princ mogao drugacije da je prepozna, do po skupocenoj staklenoj cipelici-nije joj zapamtio lepo lice, osmeh, oci,... nego je morala da joj noga bude potaman u unikatnoj prelpoj vise nego prestiznoj obuci.
nsarski nsarski 16:14 06.08.2017

Re: ...

Da, NG., ima tih repotraža sada po celom internetu. Mislim da su Italijani napravili odličan dokumentarac, ali sada mi je suviše vruće da pretražujem. Mada, svaki je na svoj način dobar.
st.jepan st.jepan 16:17 06.08.2017

Re: ...

To je njima životna orijentacija, to je život sam. Nije hobi.

Za mene, hobi je životna orijentacija, važniji je i realniji od svake realnosti, zapravo je život sam.
Dabome, ako mu se prepušta sa strašću, bez koje hobi i nije hobi, već je foliraža. Mada, i foliraža može biti hobi.
Imao sam hobije, usisavali celog, znam.
angie01 angie01 16:19 06.08.2017

Re: ...

To je njima životna orijentacija, to je život sam. Nije hobi.


rekla bih- nacin zivota.
st.jepan st.jepan 16:24 06.08.2017

.

.
Milan Novković Milan Novković 12:45 06.08.2017

Dandyism is the last spark of heroism ...

Imao sam novac da kupim zemljište, ali sam ipak odlučio da kupim par novih cipela. – jedan sapeur.

... amidst decadence: "Dandyism is a sunset."

Iz "Uncommon people", Gardijanovog osvrta na kjnigu
tasadebeli tasadebeli 12:50 06.08.2017

Слатка птица младости

Društvo kreatora Atmosfere i Elegantnih Osoba


Trois décennies de carrière durant lesquelles notre amoureux de la sape, midandy, mi-gangster, se sera construit un véritable personnage, fait de costumes extravagants, de beaux chapeaux

LINK







(Нас двојица, њих три. Нераздвојни у то време. Он је био Кид Криол, ја Скипер, а њих три, наравно, Коконатс...)



П.С. -


nurudin nurudin 13:08 06.08.2017

Веома занимљив блог...

Да ли је покрет искључиво везан за мушкарце, или има и жена?

Занимљиво је поређење са дендијем, међутим, денддизам је имао и дубљу филозофију, и сам Бодлер је говорио: и у паду су видели лет... Дакле, све се своди искључиво на гардеробу или има и неке филоСофије?
mirelarado mirelarado 13:49 06.08.2017

Re: Веома занимљив блог...

Дакле, све се своди искључиво на гардеробу или има и неке филоСофије?


Мислим да је за овај феномен карактеристичан, превасходно, ескапизам - покушај да се на неки начин превлада и засени беда која окружује ове људе. Погледај само те бараке и блатњаве сокаке кроз које се крећу.

А одећа као пркос и бунт? Леп пример је Кундерин опис минића у којима су Пражанке поносно парадирале крај совјетских тенкова '68.

nsarski nsarski 14:10 06.08.2017

Re: Веома занимљив блог...

Да ли је покрет искључиво везан за мушкарце, или има и жена?

Ima žena, ali mnogo manje. Mislim, nije im zabranjeno, ali mora neko i ručak da kuva. Ima i dece, takođe.
nurudin nurudin 14:12 06.08.2017

Re: Веома занимљив блог...

Мислим да је за овај феномен карактеристичан, превасходно, ескапизам - покушај да се на неки начин превлада и засени беда која окружује ове људе.


Мирела, али ако је становништво толико сиромашно -- биће онда да најбогатији показују бунт и покушавају да превладају сиромаштво, јер само они могу да приуште скупу и маркирану гардеробу. Није ли то мало парадоксално?
nsarski nsarski 14:13 06.08.2017

Re: Веома занимљив блог...

Мислим да је за овај феномен карактеристичан, превасходно, ескапизам - покушај да се на неки начин превлада и засени беда која окружује ове људе. Погледај само те бараке и блатњаве сокаке кроз које се крећу.


Ja bolje objašnjenje od ovoga ne bih mogao da dam. Thx, Mirela.

Mislim, ne sumnjam da će se naći neki salonski analitičar koji će pokretu da pripiše razna društveno/filozofska svojstva.
nsarski nsarski 14:14 06.08.2017

Re: Веома занимљив блог...

онда да најбогатији показују бунт и покушавају да превладају сиромаштво


Ne. Pročitalj pažljivo - najčešće su u pitanju siromašni koji uz silne napore uspevaju da sebi priušte skupu odeću.
st.jepan st.jepan 14:23 06.08.2017

Re: Веома занимљив блог...

nurudin
Мислим да је за овај феномен карактеристичан, превасходно, ескапизам - покушај да се на неки начин превлада и засени беда која окружује ове људе.


Мирела, али ако је становништво толико сиромашно -- биће онда да најбогатији показују бунт и покушавају да превладају сиромаштво, јер само они могу да приуште скупу и маркирану гардеробу. Није ли то мало парадоксално?


Paradoksalno jeste, ali neće biti da su ovi markirani najbogatiji. Najbogatiji se ni slučajno ne producirali po ovim bednim sokacima - bilo bi i besmisleno i pogibeljno. Pre će biti da su samo najočajnije željni nekog drugačijeg, punijeg i elegantnijeg života, i da su snimljeni u svom prirodnom okruženju.
mirelarado mirelarado 14:24 06.08.2017

Re: Веома занимљив блог...

nurudin
Мислим да је за овај феномен карактеристичан, превасходно, ескапизам - покушај да се на неки начин превлада и засени беда која окружује ове људе.


Мирела, али ако је становништво толико сиромашно -- биће онда да најбогатији показују бунт и покушавају да превладају сиромаштво, јер само они могу да приуште скупу и маркирану гардеробу. Није ли то мало парадоксално?


Па, не баш. Нису ови дендији неки богаташи, већ тешким одрицањима долазе до те скупоцене гардеробе. Њима је циљ и животни смисао да својим изгледом некако побегну од те беде, пре него да се размећу. Тако сам бар ја схватила.

EDIT: Видим сада да су ти Стјепан и НШарски слично одговорили.
Milan Novković Milan Novković 14:43 06.08.2017

Re: Веома занимљив блог...

mirelarado
nurudin
Мислим да је за овај феномен карактеристичан, превасходно, ескапизам - покушај да се на неки начин превлада и засени беда која окружује ове људе.


Мирела, али ако је становништво толико сиромашно -- биће онда да најбогатији показују бунт и покушавају да превладају сиромаштво, јер само они могу да приуште скупу и маркирану гардеробу. Није ли то мало парадоксално?


Па, не баш. Нису ови дендији неки богаташи, већ тешким одрицањима долазе до те скупоцене гардеробе. Њима је циљ и животни смисао да својим изгледом некако побегну од те беде, пре него да се размећу. Тако сам бар ја схватила.

EDIT: Видим сада да су ти Стјепан и НШарски слично одговорили.

Ja mislim da ima toga, donekle, ali da je pojava dosta kompleksnija.

Polazim od sebe:

- Ja se onomad davno, kada su se pojavile farmerke, nisam, zapravo, odricao farmerki da bih imao novac za elektronske delove, epruvete, ili sočiva za teleskop.

- Meni je to bio dublji, jači i integrisaniji deo egzistencije nego odeća, pa su sredstva bila ispomerana po mojim strastima.

- Mene je mnogo više bolela hromatska aberacija loših sočiva nego smanjen broj farmerki manje prepozatljivih maraka.

- Nije moj sistem vrednost bio bolji, da me neko ne razume pogrešno, ja sam unutar svojih interesovanja išao u krajnosti koje danas karakterišem kao puko bacanje novca (npr kad kupim Minoltu sa 8000tinkom ekspozicijom da bih prvu fotku sa oštrim kapljicama vode napravio tek 2 godine kasnije - tj svi smo mi pod strogim okom iracionalnog utkanog u ljudsku jednačinu

....

... itd, i moja strast za većinom onoga što sam radio je bela izuzetno jaka, prosto deo mene.

- Pa ni dandiji, koji su teška tema, idu mnogo dalje u življenju svog života od onoga što mi sa strane možemo olako da razumemo, pa onda atribuišemo na svoj način.
nsarski nsarski 15:30 06.08.2017

Re: Веома занимљив блог...

Mene je mnogo više bolela hromatska aberacija loših sočiva nego smanjen broj farmerki manje prepozatljivih maraka.

Nikad sapeur od tebe, Milanče.
tyson tyson 14:54 06.08.2017

Čovek je stil

Ako to čini ljude srećnim - OK. Nikoga ne ugrožavaju. Neka cveta hiljadu cvetova.

Inače, braća po oružju ovih tvojih su savremeni hipsteri, kojima je brižljivo negovani izgled takođe conditio sine qua non. I njih ima kojekude po svetu:



nsarski nsarski 15:31 06.08.2017

Re: Čovek je stil

Ako to čini ljude srećnim - OK. Nikoga ne ugrožavaju. Neka cveta hiljadu cvetova.


Ja ne znam odgovor na ovo pitanje. Ne znam, zaista. Da li su istinski srećni ili ne, ja to ne znam. Izgledaju srećni, jebiga.
tyson tyson 19:24 06.08.2017

Re: Čovek je stil

Ja ne znam odgovor na ovo pitanje. Ne znam, zaista. Da li su istinski srećni ili ne, ja to ne znam. Izgledaju srećni, jebiga

Mislim da ne bi to radili da ih ne ispunjava zadovoljstvom. Jer, ne moraju ako neće.


myredneckself myredneckself 11:04 07.08.2017

Re: Čovek je stil

nsarski
Ako to čini ljude srećnim - OK. Nikoga ne ugrožavaju. Neka cveta hiljadu cvetova.


Ja ne znam odgovor na ovo pitanje. Ne znam, zaista. Da li su istinski srećni ili ne, ja to ne znam. Izgledaju srećni, jebiga.

Pa, ne znam ni ja šta je ovo, ali mogu da kažem kako mi se pojava doima.
Liči mi na jednu pojavu koja se viđa i kod nas. Eto, toliko mi liči da ne mogu da odolim maamu o kom si govorio, i spomenem kako smo jednom skoro čitave večeri u kafiću imali temu (koja se naravno rasplinula u još nekoliko pravaca, klasika...) na primedbu jednog čoveka iz društva, a na pojavu pridošlice u kafić, pogledaj ovo, snimi mu auto i odelo...a, znam ga od mladosti, i siguran sam da mu i danas u kupatilu visi pokvaren bojler, da nije krečio gajbu bar deset godina, ali ko to vidi....
Usput, ima u jednoj pesmi od Kinksa stih and dandy, you know you can't escape the past...

Dalje, mama jedne moje poznanice je davno savetovala ćerki kad se udala da štedi (a gde će nego na kuhinji: štedi, budi uvek sređena, i kupuj sebi lepe stvari, niko ne vidi šta ti je u stomaku, što je ona i prihvatila kao životni moto, i takav joj je i danas lifestyle. Itd, itd imam još raznih primera.
Zaključujem da svugde po svetu, pa i kod nas ima ljudi koji vole prvenstveno da izgledaju.

Što se tiče sapeura, verovatno je da na ovaj način pokušavaju da beže od bede i jada u kome žive, možda neki i skroz raskidaju s konceptom života svojih roditelja i okoline. Ovaj način je meni u najmanju ruku čudan. Ali, njihova kuća, njihove merdevine, njihova lisnica u njihovom džepu, itd. neka se šepure koliko mogu i hoće, i ko sam ja da sudim o tome, ako je to ono što ih čini srećnim.
I, malo moje nevaljale, u suštini bezopasne malicioznosti, oni meni ovako brendirani liče na stil oblačenja većine pimpova.

Dobar muški stil u oblačenju je za mene nešto sasvim drugo, ali da ne idem u to sada, a što je najvažnije sigurno ne košta toliko koliko Prada i Armani. Najmanje dve trećine love ti ostane da zoveš majstore da te okreče, poprave u kući sve što ti ne funkcioniše, da živiš u pristojnoj i prijatnoj atmosferi vlastitog doma.
I na kraju, nadam se da neki od njih omađijani ovim, da ne kažem neonskim bojama, i dendizmom ponekad i čitaju gorepomenutog Bodlera, gledajući na njega, ako ništa drugo ono kao teoretičara dendizma (sam Čarli je ovo jednom za sebe rekao).

Evo pesme za slušanje zbog dužine mog komentara.
Da...i preporuka za jedan film, The Extra Man nikad kraja kod mene...



emsiemsi emsiemsi 11:23 08.08.2017

Re: Čovek je stil

myredneckself

...
I na kraju, nadam se da neki od njih omađijani ovim, da ne kažem neonskim bojama, i dendizmom ponekad i čitaju gorepomenutog Bodlera, gledajući na njega, ako ništa drugo ono kao teoretičara dendizma (sam Čarli je ovo jednom za sebe rekao).

Evo pesme za slušanje zbog dužine mog komentara.
Da...i preporuka za jedan film, The Extra Man nikad kraja kod mene...


Молим појашњење шта сам ја то рекао за себе о моди ... јер мене мода занима као лањски снег.
Оно што јесам рекао је - да сам и на свом венчању био у фармеркама ... сако и може да ми се натакари, могу да ставим и фитиљ, тј. кравату, али штофане панталоне ... не могу, па то ти је.
Све што може то су новије петсто кец левиске.
myredneckself myredneckself 13:01 08.08.2017

Re: Čovek je stil

emsiemsi
myredneckself

...
I na kraju, nadam se da neki od njih omađijani ovim, da ne kažem neonskim bojama, i dendizmom ponekad i čitaju gorepomenutog Bodlera, gledajući na njega, ako ništa drugo ono kao teoretičara dendizma (sam Čarli je ovo jednom za sebe rekao).

Evo pesme za slušanje zbog dužine mog komentara.
Da...i preporuka za jedan film, The Extra Man nikad kraja kod mene...


Молим појашњење шта сам ја то рекао за себе о моди ... јер мене мода занима као лањски снег.
Оно што јесам рекао је - да сам и на свом венчању био у фармеркама ... сако и може да ми се натакари, могу да ставим и фитиљ, тј. кравату, али штофане панталоне ... не могу, па то ти је.
Све што може то су новије петсто кец левиске.


Prestani da se pecaš na sve i svašta, emsi. Pa, nisi ti jedini Čarli na svetu. Ima na pr. i Šarl Bodler, samo sam ja napisala englesku varijantu njegovog imena.

Ali, dobro je što si se javio, jer imam edit, ispravku u mom komentaru:

rekla sam ako ništa drugo ono kao teoretičara dendizma, a treba ako ništa drugo ono kao teoretičara dekadencije, što sam tek danas primetila, a mrzelo me je da editujem.

Tako da, hvala ti što si se javio, jer je ova moja ispravka postala nadam se, vidljivija nego da sam je plasirala u okviru box-a mog komentara. Ti si na blogu sigurno više čitan nego ja.
(što je i normalno, jer ovde provodiš više vremena od mene, tj. nema posta na kome nema i tvog komentara, a to je eto ponekad i dobro, jer je praktično.)
emsiemsi emsiemsi 13:06 08.08.2017

Re: Čovek je stil

myredneckself
emsiemsi
myredneckself

...
I na kraju, nadam se da neki od njih omađijani ovim, da ne kažem neonskim bojama, i dendizmom ponekad i čitaju gorepomenutog Bodlera, gledajući na njega, ako ništa drugo ono kao teoretičara dendizma (sam Čarli je ovo jednom za sebe rekao).

Evo pesme za slušanje zbog dužine mog komentara.
Da...i preporuka za jedan film, The Extra Man nikad kraja kod mene...


Молим појашњење шта сам ја то рекао за себе о моди ... јер мене мода занима као лањски снег.
Оно што јесам рекао је - да сам и на свом венчању био у фармеркама ... сако и може да ми се натакари, могу да ставим и фитиљ, тј. кравату, али штофане панталоне ... не могу, па то ти је.
Све што може то су новије петсто кец левиске.


Prestani da se pecaš na sve i svašta, emsi. Pa, nisi ti jedini Čarli na svetu. Ima na pr. i Šarl Bodler, samo sam ja napisala englesku varijantu njegovog imena.

Ali, dobro je što si se javio, jer imam edit, ispravku u mom komentaru:

rekla sam ako ništa drugo ono kao teoretičara dendizma, a treba ako ništa drugo ono kao teoretičara dekadencije, što sam tek danas primetila, a mrzelo me je da editujem.

Tako da, hvala ti što si se javio, jer je ova moja ispravka postala nadam se, vidljivija nego da sam je plasirala u okviru box-a mog komentara. Ti si na blogu sigurno više čitan nego ja.
(što je i normalno, jer ovde provodiš više vremena od mene, tj. nema posta na kome nema i tvog komentara, a to je eto ponekad i dobro jer je praktično.)

Не проводим ја толико (много) времена - него сам ефикасан.
Брзо читам, концентрисан сам на суштину, глупости неаутентичне прескачем - и ето.
Испада да сам ја џабалебарош.
Успут --- ти пишеш занимљиво, ниси лоша особа, па те због тога и прочитам, а не само прескролујем.
docsumann docsumann 15:14 06.08.2017

dance to the heat


Kazezoze Kazezoze 16:20 06.08.2017

Le Roi De La sape

Setio sam se da sam gledao dokumentarac o Pape Wembeu i pokretu La sape.
Evo našao sam: link

nsarski nsarski 17:31 06.08.2017

Re: Le Roi De La sape

Mislim da je Papa Wemba, nekrunisani kralj SAPE pokreta u Brazavilu, pred kraj života rekao nešto kao da se odriče cele stvari i da danas nikad ne bi platio 4.000 evra za odelo.
Pokušavam da nađem izvor...
49 41 49 41 15:46 06.08.2017

Modna revija bundi

Neke 85. povratni charteri za Italiju.
Povratak proveden na skijalistima.

U nekoliko staklenih gejtova sve italijanke u dugim elegantnim bundama.
Bio iznenadjen tadasnjim prizorom putnica.

Kasnije mi je ona objasnila.
Tradicija tog dela Italije, cela familija stedi; muz, deca, svekar.

Snaji, zeni, majci se mora kupiti bunda.


nsarski nsarski 16:05 06.08.2017

Re: Modna revija bundi

U nekoliko staklenih gejtova sve italijanke u dugim elegantnim bundama.


Tako su devedesetih izgledali aerodromi po Evropi kad na njih sleti avion iz Rusije - sve žene u bundama od najplemenitijeg krzna. Ja video više puta. Ali, ipak mislim da su sapeurs nešto drugo.
Rekao sam i gore, a nije loše da ponovim: fatalno je lako praviti paralele koje je teško dokazati.
G.Cross G.Cross 18:23 06.08.2017

Nije Sepa ali ...

Tako su devedesetih izgledali aerodromi po Evropi kad na njih sleti avion iz Rusije - sve žene u bundama od najplemenitijeg krzna. Ja video više puta. Ali, ipak mislim da su sapeurs nešto drugo.


Bilo je interesantno leteti iz Rijada za London devedesetih.
U B747 u Rijadu udju sve zabradjene dame ni oci im se ne vide.

Negde pred sletanje svi su toaleti zauzeti. Udju, kao Vanja u konjske usi u onoj divnoj ruskoj bajci, zabradjene a izadju u zapadnim haljinama , nasminkane i brate lepe.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:39 06.08.2017

Re: Nije Sepa ali ...

Negde pred sletanje svi su toaleti zauzeti. Udju, kao Vanja u konjske usi u onoj divnoj ruskoj bajci, zabradjene a izadju u zapadnim haljinama , nasminkane i brate lepe.

Sad, skoro, Krkar je bio objavio blog uz veličanje Irana kao progresivne muslimanske zemlje, jer je, povodom smrti one slavne matematičarke, objavio njenu fotografiju bez vela na licu. Naravno da je objavio, kad je bila mrtva, i njena ženskost više nikog nije mogla da uvredi, uz to što više i nije živela u Iranu.

Ali, ako živiš u Iranu i živ si, stvar je drugačija, ništa od progresivnosti: javno su jednu TV voditeljku sada kaštigovali jer je negde u Švajcarskoj snimljena kako pije pivo, i to bez vela. Iranian TV host who promotes Islamic dress code sparks backlash for drinking beer without hijab

Dakle, i ona se, čim pređe granicu, preobukla :)
krkar krkar 08:42 07.08.2017

Re: Nije Sepa ali ...

Predrag Brajovic
Negde pred sletanje svi su toaleti zauzeti. Udju, kao Vanja u konjske usi u onoj divnoj ruskoj bajci, zabradjene a izadju u zapadnim haljinama , nasminkane i brate lepe.

Sad, skoro, Krkar je bio objavio blog uz veličanje Irana kao progresivne muslimanske zemlje, jer je, povodom smrti one slavne matematičarke, objavio njenu fotografiju bez vela na licu. Naravno da je objavio, kad je bila mrtva, i njena ženskost više nikog nije mogla da uvredi, uz to što više i nije živela u Iranu.

Ali, ako živiš u Iranu i živ si, stvar je drugačija, ništa od progresivnosti: javno su jednu TV voditeljku sada kaštigovali jer je negde u Švajcarskoj snimljena kako pije pivo, i to bez vela. Iranian TV host who promotes Islamic dress code sparks backlash for drinking beer without hijab

Dakle, i ona se, čim pređe granicu, preobukla :)


E dokurca i tvoja erudicija i pismenost! Pre nego si mi ovako površno pljucnuo pod prozor mogao si da pročitaš, možda čak i na sopstvenom linku, da su nju napali zato što je licemerno govno, dupeuvlaka basidžinska koja je napravila karijeru propagirajući potpuni hidžab i islamske vrednosti. Jedna iranska Milijana Baletić.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:58 07.08.2017

Re: Nije Sepa ali ...

:)))))))))))
Pa po tebi ispada da je hidžab dobrovoljna stvar u Iranu?

Meni nije važno da pokažem da ja ovde voditeljka kurcosviralo (piše već u naslovu), već da si to bio ti onim svojim blogom, koji je lažno oslikavao sadašnji Iran. No, nisi bio jedini, ako je to neka uteha.
krkar krkar 10:16 07.08.2017

Re: Nije Sepa ali ...

nim svojim blogom, koji je lažno oslikavao sadašnji Iran.


A ti si i za Iran stručan? Bio više puta? Ili možda imaš neke tabele?

Stvarno si od samoga sebe napravio materijal za sprdnju.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:43 07.08.2017

Re: Nije Sepa ali ...

krkar
nim svojim blogom, koji je lažno oslikavao sadašnji Iran.


A ti si i za Iran stručan? Bio više puta? Ili možda imaš neke tabele?

Stvarno si od samoga sebe napravio materijal za sprdnju.

Pusti ti mene.
Je li hidžab dobrovoljna ili obavezna stvar u Iranu?

AKo je ovo drugo, kakvu progresivnost si video u tome što je slika mrtve nezabrađene žene čija ženskost više nikog ne može da uvredi ili izazove i koja nije ni živela u Iranu objavljena u novinama?

To što je Iran nekad bio velika civilizacija ne znači da on to i danas istinski jeste. On je, izgleda, mogućno velika civilizacija, a možda i to bude uz religijske slobode.

Evo ovde prelepih slika iz današnjeg Irana. Doduše, žene su zabrađene, ali, daće bog i Vrhovni Vođa Islamske Revolucije, da tako više ne bude.

krkar krkar 11:54 07.08.2017

Re: Nije Sepa ali ...

Pusti ti mene.


Ne pre nego što mi objasniš otkud ta tvoja stručnost za Iran?

Iščitao si 2,642 dužinska metra tabela?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:18 07.08.2017

Re: Nije Sepa ali ...

Ne pre nego što mi objasniš otkud ta tvoja stručnost za Iran?

Daleko od toga da sam ja stručnjak za Iran.

Ali jesam stručnjаk za sve zemlje koje imaju Supreme Leader of the Islamic Revolution za svoje vođe, i uz njega nešto što se zove department for of the “promotion of virtue and prevention of vice”, currently headed by Ahmad Jannati, secretary general of the Regime’s Guardians’ Council.
Supreme Leader



morality police
The patrols usually consist of a van with male crew accompanied by chador-clad females that stand at busy public places e.g. shopping centers, squares and subway stations to pry, intercept and detain bad-hijabs.[2][4] They are driven to a correctional facility or police station, lectured on how to dress and almost always released on the same day[4] after their fathers, husbands or brothers go to the station to get them released.

Ako ćeš iskreno, meni dosta za najvažniji sud o nekoj zemlji: slobodi njenih ljudi.

chairman of the Guardian Council Ahmad Jannati



Ova lica ulivaju poverenje.
martin_krpan martin_krpan 12:50 07.08.2017

Re: Nije Sepa ali ...

Ova lica ulivaju poverenje.






A i fešn končs im je prilično jak. Pogledaj samo prstenje, odlično se obukao čiča.

To o čemu Krkar priča je proces koji ti izgleda ne vidiš.



Hussein Chalayan
krkar krkar 12:56 07.08.2017

Re: Nije Sepa ali ...

Ova lica ulivaju poverenje.


Opet?


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:09 07.08.2017

Re: Nije Sepa ali ...

Opet?

Врло сам нетолерантан према сваком идеолошком систему који нарушава, ограничава и брани слободу појединцу, свеједно да ли је та забрана заснована на полу, вери, религији или политици. Право сваког да буде човек слободан, да се креће свуд по свету, ради, стиче потомство, социјализује се и упражњава све друго што је уобичајено за једно социјално биће а при том не угрожавајући друге, јесте људска светиња и један од највећих досега наше модерне људска цивилизације.

У случају Ирана, религијски вођи као врховни ауторитети и управљачи јесу показатељ ретроградног пута којим је та земља пре три и нешто деценије кренула. Oni gore pomenutu slobodu uskraćuju čitavom svom narodu.
krkar krkar 16:09 07.08.2017

Re: Nije Sepa ali ...

Врло сам нетолерантан према сваком идеолошком систему који нарушава, ограничава и брани слободу појединцу,


To ti od oca pukovnika JNA ostala ta tolerancija i ljubav sproću različitosti, individualnosti, demokratiji i ličnim slobodama?

Ili si to od drugog utorka u februaru tako demokrata?

Od 5. oktobra? 29. novembra?

freehand freehand 17:58 07.08.2017

Re: Nije Sepa ali ...

Evo ovde prelepih slika iz današnjeg Irana. Doduše, žene su zabrađene, ali, daće bog i Vrhovni Vođa Islamske Revolucije, da tako više ne bude.

Šta tačno fali ovim ženama? Meni izgledaju prelepo i seksi.
A današnji Iran je, poi onome što sam ja imao prilike da čitam i slušam od nekih Iranaca koje poznajem - daleko od orijentalističke slike o njemu plasirane.
Znalcima i orijentalistima poput tebe, eto, očigledno ne smetaju teokratije u srcu Evrope, niti postojanje kraljeva i kraljica, niti postojanje vrhovnih verskih institucija u srcu iste te Evrope. Dočim bi docirao o nečemu o čemu sem predrasuda očigledno nemaš ništa.

To ti od oca pukovnika JNA ostala ta tolerancija i ljubav sproću različitosti, individualnosti, demokratiji i ličnim slobodama?

O jebogabog, kakve jebene veze njegov otac ima sa ovim?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:04 07.08.2017

Re: Nije Sepa ali ...

To ti od oca pukovnika JNA ostala ta tolerancija i ljubav sproću različitosti, individualnosti, demokratiji i ličnim slobodama?

Jeste.
Bio veliki kuronja, moj otac.

Završio se rat, on se vratio u selo (u njemu 97 četnika i njih trojica partizani, svi visoki činovi) i kazao svima: "Gotovo je, što je bilo bilo je. Ko bio četnik ko bio partizan... A sada ajde da dalje živimo." Pa iškolovao pešestinu četničke dece, i sve ih pozapošljvao, jedan mi od stričeva radio na Batajnici, kao avio mehaničar a sin četnika preživelog sa Zidanog Mosta.

Od 1954. pa do 1971. bio pukovnik. Rekord. A prvoborac. A načelnik odeljenja za vojno-tehnički razvoj u Generalštabu. Jebiga, čovek službenim dopisom tražio Titu u aprilu 1963. profesionalnu vojsku, jer ova ni za kurac ne vredi. Ništa politika, ništa žbirstvo -- bio je profesionalni vojnik, kod svih suboraca pamćen po nenormalnoj hrabrosti i veštini. Pa da vidiš, kad se skupe, kako svi oni među sobom znaju ko je u ratu kakio iza žbuna, a ko se jebavao, da pogine i pobedi. Pa čin tu više ne važi -- druge su mere u pitanju.

Pa zbog tog ugleda zvali ga na početku rata s Hrvatskom, da se posavetuju s njima, kako da se reše hrvatskih zrakoplova. (On bio PVO.) A on im kaže: -- "Lako." -- "Kako lako, pukovniče Brajoviću?!" -- "Pa, lako: nemojte ratovati. Samo će narod uludo da gine. Sedite, dogovorite se.''

(Kad je odlazio u penziju, na svoj zahtev, hteli da mu daju čin generala. Rekao im, odbijajući: "Kad mi ni do sada nije trebao, neće ni ubuduće.'')

Jebiga, bilo i takvih ljudi.
S njim sam se i tukao, mislim -- Brajovići protiv ostatka sveta.
Kvalitetan ljudski primerak.
Nedostaje mi, među svim ovim crvima koje gledam oko sebe.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:46 07.08.2017

Re: Nije Sepa ali ...

ne smetaju teokratije u srcu Evrope

?
freehand freehand 18:55 07.08.2017

Re: Nije Sepa ali ...

Predrag Brajovic
ne smetaju teokratije u srcu Evrope

?

:)

Znaš li čija su ovo ovlašćenja? Nije teško:

The power to appoint and dismiss the Prime Minister
The power to appoint and dismiss other ministers.
The power to summon, prorogue and dissolve Parliament
The power to make war and peace
The power to command the armed forces of the United Kingdom
The power to regulate the Civil Service
The power to ratify treaties
The power to issue passports
The power to appoint bishops and archbishops of the Church of England
The power to create peers (both life peers and hereditary peers).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:02 07.08.2017

Re: Nije Sepa ali ...

Znaš li čija su ovo ovlašćenja? Nije teško:

The power to appoint and dismiss the Prime Minister
The power to appoint and dismiss other ministers.
The power to summon, prorogue and dissolve Parliament
The power to make war and peace
The power to command the armed forces of the United Kingdom
The power to regulate the Civil Service
The power to ratify treaties
The power to issue passports
The power to appoint bishops and archbishops of the Church of England
The power to create peers (both life peers and hereditary peers).

:))))))))))))))))))
Ти то озбиљно???
Па, она се пита колико и ти... (Добро, можда мало више. Ипак је грађанин Енглеске.)
freehand freehand 19:05 07.08.2017

Re: Nije Sepa ali ...

Predrag Brajovic
Znaš li čija su ovo ovlašćenja? Nije teško:

The power to appoint and dismiss the Prime Minister
The power to appoint and dismiss other ministers.
The power to summon, prorogue and dissolve Parliament
The power to make war and peace
The power to command the armed forces of the United Kingdom
The power to regulate the Civil Service
The power to ratify treaties
The power to issue passports
The power to appoint bishops and archbishops of the Church of England
The power to create peers (both life peers and hereditary peers).

:))))))))))))))))))
Ти то озбиљно???
Па, она се пита колико и ти... (Добро, можда мало више. Ипак је грађанин Енглеске.)

Nisam te najbolje razumeo. Znaš li šta je to čemu se smeješ, to je bilo pitanje.
Milan Novković Milan Novković 19:14 07.08.2017

Re: Nije Sepa ali ...

Predrag Brajovic
Znaš li čija su ovo ovlašćenja? Nije teško:

The power to appoint and dismiss the Prime Minister
The power to appoint and dismiss other ministers.
The power to summon, prorogue and dissolve Parliament
The power to make war and peace
The power to command the armed forces of the United Kingdom
The power to regulate the Civil Service
The power to ratify treaties
The power to issue passports
The power to appoint bishops and archbishops of the Church of England
The power to create peers (both life peers and hereditary peers).

:))))))))))))))))))
Ти то озбиљно???
Па, она се пита колико и ти... (Добро, можда мало више. Ипак је грађанин Енглеске.)

Iznenadio bi se!

Primer je najbolja ilustracija - jedna partija može da kaže "Brexit", druga "Ma kakav Brexit", i da mi nemamo predstavu koga će Rupert Murdock da podrži.

Ali ako Kraljica da nedvosmislen znak Rupert će da se smiri, šta god da mu se motalo po glavi.

The deepest of the deep gov, nego se ređe i diskretnije upliću
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:36 07.08.2017

Re: Nije Sepa ali ...

Ali ako Kraljica da nedvosmislen znak Rupert će da se smiri, šta god da mu se motalo po glavi.

The deepest of the deep gov, nego se ređe i diskretnije upliću

Не делује ми убедљиво, и не успевам да видим те утицаје. Наравно, могуће је да не видим добро.
freehand freehand 19:37 07.08.2017

Re: Nije Sepa ali ...

Predrag Brajovic
Ali ako Kraljica da nedvosmislen znak Rupert će da se smiri, šta god da mu se motalo po glavi.

The deepest of the deep gov, nego se ređe i diskretnije upliću

Не делује ми убедљиво, и не успевам да видим те утицаје. Наравно, могуће је да не видим добро.



Upišah se... Brajoviću, nemoj to da radiš, nije lepo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana