Život

ne supra crepidam

Черевићан RSS / 06.08.2017. u 14:55

неки дан прочитасмо у гневној штампи о ......изузетно доброј идеји Министарства одбране да ће све жене у  Србији млађе од 50 г морати да прођу обавезну обуку  ...... маштовитим није много требало и ево већ интернетом кружи писмо адекватно могућој породичној ситуацији ...... у таквом случају.

 

Dragi moj Relja,

Pišem ti prvo pismo nakon zakletve. Žao mi je što nisi mogao da dođeš. Ali ok, razumem da si taj dan imao zakazan manikir a i da putuješ po ovoj vrućini nije pametno, znam da teško podnosiš vrućine.

U vojsci mi je ok. Budimo se rano zbog podizanja zastave, ali mi nije teško jer sam i kod kuće ustajala u 5 da spremim doručak tebi i deci.

Kako su klinci? Ne znam da li je pametno što smo ih ovih mesecu, koliko ću biti u vojsci, ostavili kod mojih na selu, ali ok, ti si glava porodice i ako ti kažeš da tako treba onda mora da se sluša.

Ja svaki dan pešačim pod punom ratnom opremom, desetine kilometara. Nije mi teško, nekako se i raznežim jer zamislim kako nosim naše dete na leđima dok se vraćam s punim cegerima iz Tempa, pa se odmah osetim kao da sam kod kuće.

Nemoj da plačeš ako ti nedostajem. Znaš da ti je lice osetljivo i odmah bukne, kao onda kad sam te jednom zamolila da isprazniš kesu od usisivača pa smo završili u Urgentnom. Ispeglala sam ti sve košulje da se ne mučiš po ovoj vrućini, danas je, kažu, bilo 42 stepeni, ovde kod mene je svežije, ipak pešačimo 20 km kroz šumu pa je lakše.

Nakuvala sam ti pasulja i stavila u zamrzivač. Levo je gulaš u kutijama od eurokrema. Nemoj da si gladan. Sad ću ja brzo na odsustvo pa ću ti nakuvati još.

Kupila sam ti pamučnih čarapa i gaća  da menjaš, da ne moraš da pališ mašinu, znaš da nije na ravnom pa šeta po kupatilu, svaki put mi presedne kad moram da je dižem i vraćam na mesto jer te nervira kad od nje ne možeš da dođeš do wc šolje. Izvini ljubavi za to.

Pošalji mi sliku sa pramenovima, garant ti super stoje. Moj lepi muž, baš sam te se poželela! .... Jedva čekam da dođem kući pa da nam cepam drva za zimu, ništa ti ne brini, to ću ja časkom srećo moja!

Pazi mi se i nemoj da mi te nerviraju na poslu! Nisi ti bilo ko! Nek mi nađu još jednog koji je poput tebe u roku završio hortikulturu!

Moram sad da idem, ljubavi moja. Danas imamo gađanje iz topa. Hahaha, već vidim kako se mrštiš, ti ne voliš ni kad pukne čep od šampanjca. Duša moja!

Ljubim te puno i volim ......tvoja žena Jovanka

 

P.S. ne zaboravi da imaš zakazano čupanje obrva kod Stojanke u septembru!

 

                      golub...icafabhc.jpg 

 

 

 



Komentari (77)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

49 41 49 41 15:19 06.08.2017

Bravo za podelu

mnogi muski misle, e meni je jedna takva trebala.
Черевићан Черевићан 15:21 06.08.2017

Re: Bravo za podelu

само једна ,упс ... поздрав г 49 41
narcis narcis 15:47 06.08.2017

gosn čer

meni je ovo bezveze a i glupo.

moram da se doeditujem
glupo kao voolin i voolinska ideja o svemu, mislim on nema nijednu ideju koja nije najmanje blesava a uglavnom idotska.
karabasbarabas karabasbarabas 16:13 06.08.2017

Re: gosn čer

Ja se jos pitam kako ljudi tipa Vulin, Risticevic, Maja Gojkovic uopste dospeju na mesta na kojima se nesto odlucuje.
Meni deluje kao da nisu u stanju da samostalno funkcionisu u pogledu elementarnih vestina tipa vezivanje cipela, hladjenje supe itd.
Черевићан Черевићан 17:02 06.08.2017

Re: gosn čer

претпостављам зато што ретко ко други жели да се бави местима са одлучивањем, но несумњам да су у елементарним вештинама које помињете вични итекако, г karabasbarabas
Черевићан Черевићан 17:06 06.08.2017

Re: gosn čer

у демократији нам слобода процене радних резултата оних на власти је поприлично широка и свако аналитици усмерен може да је без бојазни искаже . па то смо и хтели ,зар не, г narcis
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:46 07.08.2017

Re: gosn čer

Partijski apartčici? Ispunjavaju direktive bespogovorno i bez zadnjih misli? Oni, što bi ih ceo vod ćebovao u mraku spavaone, u noći kada bi postajali desetari?
Черевићан Черевићан 09:30 07.08.2017

Re: gosn čer

Oni, što bi ih ceo vod ćebovao u mraku spavaone, u noći kada bi postajali desetari?


да,ТАКВИ који би потом као послушни војници (своје партије) и даље се пентрали хијерархијом чинова , а ћебатори имали сатисфакцију како су их ... оно пеглали... има томе . па се после чудимо .. како ТАКВИ ... на местима битним . ко умије-њему двије ...
emsiemsi emsiemsi 11:00 07.08.2017

Re: gosn čer

karabasbarabas
Ja se jos pitam kako ljudi tipa Vulin, Risticevic, Maja Gojkovic uopste dospeju na mesta na kojima se nesto odlucuje.
Meni deluje kao da nisu u stanju da samostalno funkcionisu u pogledu elementarnih vestina tipa vezivanje cipela, hladjenje supe itd.

За елементарне вештине треба (и одређени) интелектуални напор.
За ово што поменути раде, не треба ништа - само да су послушни.
Черевићан Черевићан 13:05 07.08.2017

Re: gosn čer

често се питам да ли послушност појединца корспондира са интелектуалним напорому, г emsiemsi
emsiemsi emsiemsi 13:08 07.08.2017

Re: gosn čer

Черевићан
често се питам да ли послушност појединца корспондира са интелектуалним напорому, г emsiemsi

Ма јок !
Мозак се пребаци у лер, други мисле за тебе - и милина.
eloy eloy 15:59 06.08.2017

,

Черевићан Черевићан 16:57 06.08.2017

Re: ,

ово Ваше eloy ипак некако оку пријемчљивије чучне него

mariopan mariopan 19:33 06.08.2017

Re: ,



Biće da je Vulin oženjen vrlo sposobnom ženom?

Jel to ona njemu pisala iz vojske?
Черевићан Черевићан 20:18 06.08.2017

Re: ,

неупознат сам са приватношћу поменутог Господина ,драга гђо mariopan, па ће стога и одговор на Ваша питања усфалити ... овај пут.
49 41 49 41 21:51 06.08.2017

Dobrovoljke i dobrovoljci

Jel one-oni sluze - smesteni zajedno?!?

http://www.informer.rs/vesti/drustvo/141850/KATASTROFA-UBI-NAS-BELA-KUGA-Srbiji-rodjeno-najmanje-BEBA-POSLEDNJIH-GODINA

Ako jesu, eto nam sanse da pobedimo belu kugu.
Черевићан Черевићан 23:29 06.08.2017

Re: Dobrovoljke i dobrovoljci

г 49 41 може и та шема ,колективна распаљотка, али има и узвишенијих женско-мушких односа. е, на таквим би се требало делати...мис'им, у тим будућим полно измешаним колективима.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:01 07.08.2017

Re: Dobrovoljke i dobrovoljci

колективна распаљотка,




Tak nazivaemaia - kaljektivka.

Kod nas dole, u Iudaea-i, najbolji rod je - veza. 30-ak muškinja, i nji' četiristo komata.
Черевићан Черевићан 09:18 07.08.2017

Re: Dobrovoljke i dobrovoljci

г Fuchs-е па шта мислите закај се ја бавих радиоаматеризмом -везе етарске ... и те ствари ...
emsiemsi emsiemsi 11:24 07.08.2017

Re: Dobrovoljke i dobrovoljci

49 41
Jel one-oni sluze - smesteni zajedno?!?

http://www.informer.rs/vesti/drustvo/141850/KATASTROFA-UBI-NAS-BELA-KUGA-Srbiji-rodjeno-najmanje-BEBA-POSLEDNJIH-GODINA

Ako jesu, eto nam sanse da pobedimo belu kugu.

Успут --- занима ме да ли отпадне прст након уношења веб адресе тога ђубрета - након притискања Ентер-а.
Черевићан Черевићан 13:11 07.08.2017

Re: Dobrovoljke i dobrovoljci

прс не отпада,без бриге, а 1 од коментара на понуђеном линку....lovac03.07.2017. 18:38 Nema problema, od sada će nam biti mnogo bolje. Pomoći će nam gej populacija, i njihovi brakovi, koji su na pomolu. Biće puno dece zahvaljujući njima !!!, г emsiemsi
emsiemsi emsiemsi 13:28 07.08.2017

Re: Dobrovoljke i dobrovoljci

Черевићан
прс не отпада,без бриге а 1 од коментара на понуђеном линку....lovac03.07.2017. 18:38 Nema problema, od sada će nam biti mnogo bolje. Pomoći će nam gej populacija, i njihovi brakovi, koji su na pomolu. Biće puno dece zahvaljujući njima !!!, г emsiemsi

Ееее, ја тај Информер не могу да отоврим - ни 'по сили закона'.
princi princi 16:39 07.08.2017

Gosn Čerevićan, poslednji

veliki gospodin Bloga 92.
Черевићан Черевићан 21:18 07.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

ХВАЛА г princi годи сујети за прочитати....
princi princi 22:06 07.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

Nema na čemu, gos'n Čerevićan, zaista treba da vam budemo zahvalni što niste digli ruke od ovog poprilično ružnjikavog mesta. Nego, kad smo već kod lepih sećanja i podsećanja kakvi smo nekad bili, sećate li se jednog od svojih prvih uradaka na ovom blogu, sa kapetanom Feruđom u glavnoj ulozi? Da ga nemate slučajno negde u arhivi? Probao sam da ga nađem, bez uspeha, na žalost.
zoja444 zoja444 22:22 07.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

Cece, da li su pisci i pesnici sujetniji od operskih pevacica? onako, odokativno, hehe.
Черевићан Черевићан 23:54 07.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

г princi у архиви ми свакако постоји (чак ми је зналац, ту скоро, вичан том послу поскидао све што постирах по блогу б92) но би то требало прекопати да се до Фаруђе доспе. стога, не само да бих задовољио Ваше интересовање, већ да за себе испринтам кадгод написано, у потсет је прибележено, но проблем ми је у в.активном теренском раду - лето путарска сезона, као и у тренутно веома скромним интернет могућностима, тако да ће до реализације .... доћи.... а Вама линком бити указано.ХВАЛА на потсету ...на Капетана.бешему.....
Черевићан Черевићан 00:20 08.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

опа ,па Ви, драга гђо zoja баш редовно пратите моје одговоре на коментаре ( добро,у овом г princi-ју се малко понесох ,ха,ха).међутим прочитах да су Сви људи сујетни и да то спада у лоше нам особине.питање је само како се индивидуално исказује, јер сујета нам трује душу. указује се да су лекари најсујетније особе ,професори на униврзитетима их прате. жене су сујетније од мушкараца, а Енглези спадају у најсујетнију нацију.

занимљиво да писце ,песнике и оперске певачице нигде у статистикама не помињу. стога...
princi princi 00:36 08.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

Черевићан
г princi у архиви ми свакако постоји (чак ми је зналац, ту скоро, вичан том послу поскидао све што постирах по блогу б92) но би то требало прекопати да се до Фаруђе доспе. стога, не само да бих задовољио Ваше интересовање, већ да за себе испринтам кадгод написано, у потсет је прибележено, но проблем ми је у в.активном теренском раду - лето путарска сезона, као и у тренутно веома скромним интернет могућностима, тако да ће до реализације .... доћи.... а Вама линком бити указано.ХВАЛА на потсету ...на Капетана.бешему.....

Sjajno, željno iščekujem(o), gos'n Chere, unapred hvala. To je jedan od najboljih ako ne i najbolji post ikada objavljen na ovom blogu. Puno sreće u radu i visoke CBRove vam želimo.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:05 08.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

Сви људи сујетни и да то спада у лоше нам особине.питање је само како се индивидуално исказује, јер сујета нам трује душу.

Uh, a što smo tek spremni da prikačimo sve nekom ko postane predmet naše (negativne) sujetne gorljivosti?! Naprimer, neki mladi stručnjak koga smo mi stvorili i stavili ga na noge finansijski, a on nam se odužio tako što nam je oteo ceo posao? Ova vaša sujeta je blaga, Princi kaže, "Čer je last true gentleman", a ja dodam, "Čer je last true gentleman, and he has beautiful deep dark blue eyes." Onda ta izjava postaje dovoljna da u damama podigne intrigu, a vas pošalje put ogledala da lickate obrve i šaljete sebi puse u odrazu, "Čer, my love.".



mariopan mariopan 09:44 08.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

Srđan Fuchs
Princi kaže, "Čer je last true gentleman", a ja dodam, "Čer je last true gentleman, and he has beautiful deep dark blue eyes." Onda ta izjava postaje dovoljna da u damama podigne intrigu, a vas pošalje put ogledala da lickate obrve i šaljete sebi puse u odrazu, "Čer, my love.".




Imaš pravo, i ti i Princi.
zoja444 zoja444 12:27 08.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

mislim da je to oko mladog strucnjaka vise razocarenje i izgubljeno poverenje nego sujeta.

p.s. ne radi mi selektovanje, pa ne mogu da oznacim tekst za citiranje
Черевићан Черевићан 15:05 08.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

g Fuchs ... Naprimer, neki mladi stručnjak koga smo mi stvorili i stavili ga na noge finansijski, a on nam se odužio tako što nam je oteo ceo posao?



разочарење и изгубљено поверење свакако, али и сујета, јер ће плодове (резултата) посла да убере Он а не ОНИ који га протежираху. рецимо...гђо zoja
Черевићан Черевићан 15:09 08.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

ајд' онда иЈА да се сагласим , шта друго ми преостаје,упс ... драга гђо mariopan
Черевићан Черевићан 15:19 08.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

оно што се тиче CBR - oвa данас су софтвери толико мудри да нас упозоре ако кои резултат омане и ома да се додворе понуде и решење , упс ( мудрице једне) тако да потом питању ....једа јок, г princi . а геомеханике да има.....ИМА је свакодневно.
Черевићан Черевићан 15:47 08.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

да се побуним на коментар Ваш потребе нема, г Fuchs , једино део сентенце .... and he has beautiful deep dark blue eyes ... је нетачан јер су ми очи онако малко пиргаво зелене док поглед врху носа вуче, узрикаво.... али тек тек , тако да се углавном огледам у опсидијану јер он не осликава мој лик него стање дуушеми ,но то је већ ... прича друга.
princi princi 16:48 08.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

Черевићан
оно што се тиче CBR - oвa данас су софтвери толико мудри да нас упозоре ако кои резултат омане и ома да се додворе понуде и решење , упс ( мудрице једне) тако да потом питању ....једа јок, г princi . а геомеханике да има.....ИМА је свакодневно.

Geomehanika je svuda oko nas! Ima li nečeg problematičnog po pitanju podloge na toj Malti ili samo po steni postavljate? Ima li nekih rastvorljivih stena, rupa, kakvih neočekivanih? Kako radite dublje useke? Tunele? Miniranje? TBM? Pretpostavljam da se dosta puteva gradi, čuo sam da je EU velike pare uložila u gradnju i obnavljanje infrastrukture po Malti.
Черевићан Черевићан 20:00 08.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

г princi седма је година како сам Малту напустио а пета како на Коридорима ( 10 и 11) по Србији вршим надзор над лаб.испитивањима (геомеханика, бетон, асфалт).
иначе Малта ( на којој радно проведох деценијуипо) је в.захвална за путоградњу обзиром да су Енглези током векаипо окупације острво испрепетали мрежом саобраћајница тако да се и данас само врше корекције елемената на путним правцима те мењају-освежавају - ојачавају коловозне конструкције.мало има нових путних праваца. када је малта 2004 г постала чланица ЕУ наравно да су се фин.средства вредна пажње слила на малту тако да је она тренутно велико градилиште .граде се хотели високих категорија ,реконструишу градска језгра ( пример Валете) обнављају фасаде палата временом кљокнуте ,те реконструише инфраструктура по Малти и Гозу. за грађевинце и архитекте има посла на претек ....
ето ... посве укратко.
princi princi 20:20 08.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

за грађевинце и архитекте има посла на претек ....
ето ... посве укратко.

Hvala na informacijama, poštovani, pa smem li to uopšte reći, kolega. Posla, bogu hvala, ne tražimo, i previše ga je (što kažu, za budalu, posla i na svadbi). Poštovanje, gos'n Chere, bilo bi mi jako drago da se nekom zgodnom prilikom upoznamo i vidimo i uživo.
Черевићан Черевићан 21:46 08.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

по потребама посла врло сам покретљив по Србији и Ц.Гори ,тренутно на тунелу Манајле у Грделичкој клисури на Коридору 10 ( контрола торкрета).уколико се задесите на неком локалитету у Србији мало дуже сусрет би ми био в. драг, Колега ,г princi.
princi princi 22:27 08.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

Kroz šta ste tunelirali, gosn Čer, ako nije tajna? Kroz fliševe? Kojom tehnikom? NATM? Koliki su ankeri bili? Vidim da se žale na "nepovoljne hidrogeološke uslove", to čitam da se te naletali na nekakve podzemne vode. Jel TBM radio ili drill and blast? Na Prvoneku (nije predaleko odatle) su optočni tuneli, temeljni ispust i šaht rađeni miniranjem.
maksa83 maksa83 22:32 08.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

тренутно на тунелу Манајле у Грделичкој клисури на Коридору 10

Hah, život piše romane. Taj tunel (tj. njegovu prethodnu verziju) je svojeručno betonirao moj pok. otac na radnoj akciji. Tim podatkom svaki put gađam decu kad kroz njega prolazimo ("ee, sad idemo kroz deda Mićin tunel" ). Voleo bih jednog dana da ih odvedem do Biblioteke Alexandrine koju je 40 godina kasnije fundirao.
princi princi 22:37 08.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

maksa83
тренутно на тунелу Манајле у Грделичкој клисури на Коридору 10

Hah, život piše romane. Taj tunel (tj. njegovu prethodnu verziju) je svojeručno betonirao moj pok. otac na radnoj akciji. Tim podatkom svaki put gađam decu kad kroz njega prolazimo. Voleo bih jednog dana da ih odvedem do Biblioteke Alexandrine koju je 40 godina kasnije fundirao.

A mislim da je radio i reviziju kosina (nasute) brane Prvonek.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:29 09.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

zoja444
mislim da je to oko mladog strucnjaka vise razocarenje i izgubljeno poverenje nego sujeta.


Ma, onaj ugriz za čuku, što gos'n Šer kaže, što deluje kao razočarenje i izgubljeno poverenje, a u stvari je sujeta. Taman kada sam mislio da sam više-manje iskontrolisao svoj karakter sada je to počelo da se javlja, posebno ako si dobar u svom poslu, pa se jave neki rivali podjednako dobri - ljubomora i osujećenost žive.
princi princi 11:35 09.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

mariopan
Srđan Fuchs
Princi kaže, "Čer je last true gentleman", a ja dodam, "Čer je last true gentleman, and he has beautiful deep dark blue eyes." Onda ta izjava postaje dovoljna da u damama podigne intrigu, a vas pošalje put ogledala da lickate obrve i šaljete sebi puse u odrazu, "Čer, my love.".




Imaš pravo, i ti i Princi.

Eto ti sad! A taman mi ona šlajmara od čoveka lepo objasni kako sam zao i, šta ono još reče, besprizoran, valjda. Nemoj, bre, više ljudi da me ložite ovako, igrate se mojim srcem.
Черевићан Черевићан 13:56 09.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

г princi са тунелом Манајле тек ми следи упознавање,наиме, овде сам стигао пре неки дан (када је пробијена десна тунелска цев) и одмах смо се усмерили на анализу микса торкрета ( мокри или суви поступак) којим ће се штитити ново чело тунела, те припадајуће косине усека од зарушавања, јер поприличне проблеме имају са стенским бујичним водама, тако да о детаљима који Вас интересују бићу у стању да одговорим тек када се детаљније са пројектом тунела упознам.
за језеро Првонек пак имам позив на купање и о тој акумулацији сам в. слабо информисан.елем,свашта има ја још да учим ,упс....
emsiemsi emsiemsi 13:59 09.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

Черевићан
г princi са тунелом Манајле тек ми следи упознавање,наиме, овде сам стигао пре неки дан (када је пробијена десна тунелска цев) и одмах смо се усмерили на анализу микса торкрета ( мокри или суви поступак) којим ће се штитити ново чело тунела, те припадајуће косине усека од зарушавања, јер поприличне проблеме имају са стенским бујичним водама, тако да о детаљима који Вас интересују бићу у стању да одговорим тек када се детаљније са пројектом тунела упознам.
за језеро Првонек пак имам позив на купање и о тој акумулацији сам в. слабо информисан.елем,свашта има ја још да учим ,упс....

Мора се бити опрезан да се не преучи !
Ја сам у вези учења одлуку донео.
princi princi 14:32 09.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

за језеро Првонек пак имам позив на купање и о тој акумулацији сам в. слабо информисан.

Pažljivo s jezerom, tj nemojte ga zapišavati previše jer mu je osnovna namena ipak vodosnabdevanje Vranja (s okolicom, što bi rekli Hrvati). Nisam znao da služi i za rekreaciju.
Черевићан Черевићан 14:41 09.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

г. maksо пред крај 20 века арх. биро за који сам на Малти радио је остварио контакт са норвешком архитектонском фирмом Snøhetta која је у сарадњи са Енглеским и Италијанским фирмама изводила радове ( и повео се разговор да би се требала финализовати инфраструктура око библ.Александрине те да се дводеценијски посао и дефинитивно приведе крају) .сам објекат библиотеке је био пред завршетком, а како смо ми сарађивали са поменутим италијанима дошло је до контакта.међутим, на Малти смо баш у то време имали велики посао на пројекту Portomaso-нови Xилтон (са марином) тако да од Египта .... не би ништа.
Ваш Отац је ето, колико читам, свој допринос градњи те највеће јавне читаонице на свету дао ..... ХВАЛА на јавки.



Черевићан Черевићан 15:18 09.08.2017

Re: Gosn Čerevićan, poslednji

Pažljivo s jezerom, tj nemojte ga zapišavati previše


на време васпитан г princi ја избегавам уринирање и у океанима,моорима (да не контаминирам ж. средину недужних планктона) а камоли у рекама,ЈЕЗЕРИМА, базенима,кадама,туш кабинама,лавабоима ,упс .добро,отресем га понекад уз неку грађевинску машину помно пазећи да ми иста не нагази споловило, онако у невезушу.
tasadebeli tasadebeli 07:46 09.08.2017

A ONO Da bi Se Zezali?

Pitao ja moju sadašnju, a tada buduću ženu u doba dok smo studirali, koje se u bivšoj nam i počivšoj domovini po pitanju odbrane nazivalo još i "Ništa nas ne sme iznenaditi" pa su svi građani od 7 do 77 bili uključeni u ONO i DSZ (Opštenarodnu odbranu i društvenu samozaštitu) isto kao i u Politikin zabavnik, šta je njen zadatak u slučaju rata. Kakav joj je raspored. Da znam gde da je nađem ako se zarati.

Rekla mi ona tada da su je kao studentkinju Filološkog rasporedili da čuva spomenik knezu Mihajlu.

Znači, i u slučaju rata nalazimo se kod Konja, mislim se tada ja.

Inače, već tada je ona bila obučena u rukovanju oružjem jerbo smo svi tokom srednje škole imali predmet ONO i DSZ u okviru kojeg se između ostalog išlo dva puta i na strelište i pucalo iz M-48 u okrugle mete.

Ova moja nikada nije naučila da zažmiri na levo oko, samo na desno, pa je onda dok je pucala tamo na strelištu lepila flaster preko levog oka da bi mogla da nišani desnim. Da promeni rame za kundak nije dolazilo u obzir jerbo je i ovako njenih 40 tadašnjih kila M-48 bacala tri metra unazad kao da drži haubicu na ramenu, a ne pušku.

(Sad bi, bogami, moja draga mogla sama da izvuče i top uz brdo, ali nemojte da joj kažete da sam ovo rekao.)

Uvek sam se pitao da li će stići da nalepi taj flaster ukoliko neprijatelj navali na spomenik Knezu Mihajlu.

I kad god je bila neka vežba (u okviru "Ništa nas ne sme iznenaditi" često smo svi uvežbavali odbranu zemlje od spoljašnjih neprijatelja - nikada nismo vežbali kako odbraniti zemlju od unutrašnjih neprijatelja), ja sam je uvek podsećao da ponese i flaster od kuće.


П.С. - И сећам се једне велике неправде са Филолошког факултета из тог доба. И на првој и на другој години такође смо имали предмет ОНО и ДСЗ са полагањем испита на обе године.

И ниједна колегиница-мученица није код тих профана (све неки официри ЈНА у резерви) могла да добије више од осмице.

Док оно нешто мало нас мушких на Филолошком факултету није ни излазило на та два испита ОНО и ДСЗ, него само дође у кабинет професора да му овај одмах упише две десетке јербо смо сви тада већ били одслужили војни рок. (Профа је све нас мушке на факсу звао по чиновима које смо имали у ЈНА - десетару, разводниче, стажо итд. Јавио му, вероватно, војни одсек шта смо радили тих годину дана пре него смо постали бруцоши.)


А за то време док смо ми мушки добијали десетке 'ладећи муда на мини-голфу на Калишу, ове мученице бубале Сун Цуа напамет.

Неправда, јбг. Друштвена.


То је све било много давно, у мрачном средњем веку у доба СФРЈ у којем је, као што видите из ове амаркорд приче, цветала родна неравноправност.



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:35 09.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

Sada mi baš bila na putovanju jedna mlada potporučnica, prelepa mala, bog'me, razboleo se kao Tomas Man i Volođa Nabokov. A mator, mogao bih biološki, po godinama, ćale da joj budem. Al' kakvi, ne gleda muški ego godine, već počeo mrežu oko ptičurka da plete... Jedva sam iskontrolisao strast...

tasadebeli tasadebeli 09:03 09.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

Srđan Fuchs




Једаред тако ја играо фуЗбал са овим мојим дрипцима за рекреацију на средњешколском игралишту кад се појавиле увече после седмог часа моје ученице матуранткиње и вичу ми:"Добро вече, разредни!!!"

Ја одговорим и окренем се да наставим текму, а ови моји дрипци се сви укочили на терену и забалили гледајући за девојкама.

Почнем да им вичем:"Деца, бре, деца!!! Ало!!! Да л' сте нормални?"

- Ма каква деца, Сале, не сери!!! - кажу они.


Срам да вас буде и тебе и њих!

Још ако почнете уз то и да мене зовете "тата" или "ћале", јербо сам девојкама разредни, има да бијем!
Черевићан Черевићан 16:12 09.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

г tasоdebeli како сам ја своје школовање десетак година пре 1975 г окончао ( јер од тада тек је омладина у СФРЈ, школска и ваншколска, се плански и организовано психофизички и војностручно оспособљавала за ОНО и ДСЗ ) био сам лишен могућности да на примеру доживим како поступати по крилатици... НИШТА нас несме избезумити. додуше и година служења редовног рока у ЈНА ( пионирска инжињерија при авијацији ) под Грмечом ( аеродром Жељава ) била је већ изамене.тамо стекох навику о редовности писања.наиме мој штабни задатак је био покретање листа наше касарне ,што успешно зачех и разрадих шему, множину свакодневних текстова о животу војника склепах , новине беху похваљене једном приликом од стране битних у РВ и ПВО. много година након мојег скидања ТАЈ лист још живео.
од тада ни дана без ретка створих навику писања - постах јој зависник. ето конкретне моје користи од војне службе .али,немо'ш не рећи и ја Војсци скромно нешто дадох ...

ХВАЛА да ми прилог блогу Б92 уочисте.
Черевићан Черевићан 16:26 09.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

е г Fuchs-е Ви се дадосте самоконтролирати БРАВО ,а мој колега ИСПИСНИК ,упс, ено га отперја са једном што са унуком му студира, након по века сретног брака. каже Жена му:
- па што Намигушу није довео лепо у кућу нашу ,могла је припомоћи, ја једва постижем, шта има Он да одлази од куће....

сујета... ко помену сујету на блогу, скоро ?
zoja444 zoja444 20:26 09.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

hehehe, ja mislim da je ova ostavljena zena vaseg prijatelja, krajnje iskrena.

p.s. cula sam za pricu jedne zene koju je muz ostavio pre 20 god i otisao da zivi sa drugom, da nece da mu da razvod a i on ga ne trazi. razlog: ona ceka da dobije njegovu visoku penziju a on njenu kucu u centru grada.
mirelarado mirelarado 21:10 09.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

ona ceka njegovu visoku penziju a on njenu kucu u centru grada.


Tako im brak dođe kao biznis-projekat za starost. :)))))
emsiemsi emsiemsi 21:20 09.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

zoja444
hehehe, ja mislim da je ova ostavljena zena vaseg prijatelja, krajnje iskrena.

p.s. cula sam za pricu jedne zene koju je muz ostavio pre 20 god i otisao da zivi sa drugom, da nece da mu da razvod a i on ga ne trazi. razlog: ona ceka da dobije njegovu visoku penziju a on njenu kucu u centru grada.

Што да не ?
Зашто да се не помогну !?
Черевићан Черевићан 22:03 09.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

гђо zoja драга ,богме, брак се свео на интересну заједницу , додуше да ли је икад и било другојачије,упс ....
Черевићан Черевићан 22:33 09.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

богме гђо mirelarado још како младост треба да мисли на старост и обратно ( макако се ово схватило ) .... ХВАЛА на дружењу
zoja444 zoja444 06:04 10.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:52 10.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

Черевићан
богме, брак се свео на интересну заједницу , додуше да ли је икад и било другојачије,упс ....


A, ljubav, ovo, ono?
emsiemsi emsiemsi 10:53 10.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

Srđan Fuchs
Черевићан
богме, брак се свео на интересну заједницу , додуше да ли је икад и било другојачије,упс ....


A, ljubav, ovo, ono?

Да - љуба је најважнија.
Како су оно говорила браћа Битлси ... ол ју нид из лав енд лав из ол ју нид.
Черевићан Черевићан 15:32 10.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

A, ljubav, ovo, ono ......и ДСЗ , упс


записао давно Emanuel Swedenborg ... (Bračna) ljubav je Vrhovna Ljubav, roditelj svake druge ljubavi, Ona je Bog Sami. Sadržaj Ljubavi jeste svemoguća, večna i sveprozirna Svetost, a forma jeste Sveti Odnos . Celi univerzum u svim pripadajućim stvarima, uopšte i pojedinačno, stvoren je iz takve ljubavi Božanskom Mudrošću.Brak jeste najdublja ontologija muško-ženskog odnosa ...
zoja444 zoja444 20:21 10.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

a kad se dodje u prijateljsku fazu? pa fazu brata i sestre? kad ljubav postane navika?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:57 10.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

Pa, to u startu biraš - da li možete da budete drugari, da pijete pivo u parku ili na klupici pored reke, možete li se pomiriti podjednako koliko se popičkarate... pa onda i pitanje kexa s drugarom. Ali dobro, to je sve riskantnost življenja. Ovde, recimo, razbijamo tastature oko vaspitanja dece i poštovanja prema ženi, a ni kod koga nisam pročitao eksplicitno da li je okej keksati se partneru iza leđa kada splasne emocija?
Черевићан Черевићан 23:27 10.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

множину врста љубави ставити под једну капу је узалудност. свака је специфична и неопходна јој је анализа и како се у коју уплива тако се према њој и опходити.ма пос'о је то ... дојаја ... драга гђо zoja а резултат углавном неизвестан ...... у нашем друштву у транзицији .
Черевићан Черевићан 23:43 10.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

дугорочни договори о љубави г Fuchs оће се расклимају ( чаас изузетцима). боље је ту деликатност у ходу решавати ( миси'м док си libero ).брак је прича за себе а ако се у таквим условима укаже прил'ка да се неко кресне ето ти бриге (бес)потребне. емоције усмерене појединцу углавном кљокну временом, јер изазова за оба пола колко ош ....

па у вези .....седе двоица (мени исписници) и посматрају пролазнике.утом намигуша налик Хемингвејевој сентенци окрени се сине, кад ће 1 ... уууу, да ми је 10 г мање неби јој опростио ,утом други ,разумнији, ..ееее,бар да ми је 10 г више ... ваљда мање, онај ће први...не више, јер тада ову небих ни уочио.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:47 10.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

записао давно Emanuel Swedenborg ... (Bračna) ljubav je Vrhovna Ljubav, roditelj svake druge ljubavi, Ona je Bog Sami. Sadržaj Ljubavi jeste svemoguća, večna i sveprozirna Svetost, a forma jeste Sveti Odnos . Celi univerzum u svim pripadajućim stvarima, uopšte i pojedinačno, stvoren je iz takve ljubavi Božanskom Mudrošću.Brak jeste najdublja ontologija muško-ženskog odnosa ...


pa da, dovoljno je samo uputiti pogled na decu, zadiviti se tajni života, pa pogledati u mamu koja im je to dala, da bude jasno da je reč o božanstvenoj oikonomia-i. zanimljiva ličnost ovaj manojlo šveđanović bio...
Черевићан Черевићан 01:01 11.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

uputiti pogled na decu, zadiviti se tajni života, pa pogledati u mamu koja im je to dala,


додуше иТата је кан'о неки исцедак да би TA bozanstvena oikonomia-a заживела ,читах отом.

оно јес' да је Манојло...U 56 godini života ušao je u duhovnu fazu svog života, u kojoj je doživeo vizije duhovnog sveta i tvrdio da je razgovarao direktno sa anđelima, đavolima i duhovima posećujući i raj i pakao. Tvrdio je da je upućen od strane Boga, Gospoda Isusa Hrista da svetu otkrije doktrine Isusovog drugog dolaska..... ал немо'ш му непризнати ... interes za nauke. Bavio se mineralogijom, anatomijom, astronomijom, matematikom, pa čak i stolarstvom izradom muzičkih instrumenata, lingvistikom.... мис'им алалМУ !
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:54 11.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

Черевићан

оно јес' да је Манојло...U 56 godini života ušao je u duhovnu fazu svog života, u kojoj je doživeo vizije duhovnog sveta i tvrdio da je razgovarao direktno sa anđelima, đavolima i duhovima posećujući i raj i pakao. Tvrdio je da je upućen od strane Boga, Gospoda Isusa Hrista da svetu otkrije doktrine Isusovog drugog dolaska..... ал немо'ш му непризнати ... interes za nauke. Bavio se mineralogijom, anatomijom, astronomijom, matematikom, pa čak i stolarstvom izradom muzičkih instrumenata, lingvistikom.... мис'им алалМУ !


jes' ti protestanti malo blasfemični kada krenu da antropomorfizuju, al' i ovaj naš bio renesansna ličnost.
Черевићан Черевићан 09:58 11.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

al' i ovaj naš


о да, г Fuchs -е , Лик посве мамљив за анализирати га (и дело му) . в. је пропуст да немасмо времена, када се оно заједно шетасмо Јерусалимом, да посетимо му, макар, Tabor House....
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:13 11.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

Ne mo'š kad je tušta naroda. To bi mogli ovako, kada završite presvlačenje Srbije, pa da sednemo gore par dana, da odmorimo od života i razgledamo arhitekturu xix veka i pijuckamo vince tamo gde su se nekada, u žagoru i zadimljenoj atmosferi, pisali vrhunski stihovi na ivritu, arapskom i engleskom... Ko zna, ja merkam da otkupimo imanje od braće protestanata, baš St. Paul church
http://j-diocese.org/index.php?lang=en&page=institutions&sub=12969833062

pa da dižemo kulturnu misiju. Imam još 18 godina ropstva u kapitalizmu, pa računam kada dođem u tu Vašu drugu mladost, da se posvetim ovom delu. Vas da poživi kao Mojsija, pa da mi dođete na otvaranje Srpske Kuće, 2035.? Dogovoreno?


Черевићан Черевићан 19:27 11.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

pa da mi dođete na otvaranje Srpske Kuće, 2035.? Dogovoreno?


у начелу обазрив на све позиве преко пар дана унапред овај са одушевљењем прихватам но обзиром да су се разиграли послови око инфраструктуре по Србији захвалан би био ако постоји макар оквирна сатница отварања да благовремено прибележим и заузмем термин .не би волео да после буде неки реечи, драги г Fuchs
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:21 11.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

21.9.2035., strejt zvanice u 19:45, prijatelji i porodica na radžu u 19:00. Saint Paul's church, preko puta ob. službe min. odbrane i društva za liberalizaciju kanabisa, Serbian House Jerusalem Inc., see ya there.
Черевићан Черевићан 22:49 11.08.2017

Re: A ONO Da bi Se Zezali?

Beginning of autumn ....certainly .... agreed .... Mr Fuchs , approached ! see you then..... ( чекај , да се нисам малко занео ?)
Черевићан Черевићан 23:52 12.08.2017

радо ће се ..... у војнике

него, малко се отели коментари те се основна тема (мојег) поста погуби баш.па да резимирам(о)....

- Sve radno sposobne žene u Srbiji biće pozivane na vežbe iz prve pomoći, civilne zaštite i postupanja u slučaju požara, poplava i zemljotresa. Sa druge strane, dame koje su već služile vojsku, ići na obuku pod oružjem, kao i njihove muške kolege. Kada ovaj predlog bude zakonski regulisan, svi građani Srbije će, bez obzira na pol, biti dužni da se odazovu pozivima za vojnu i civilnu obuku - poručio je ministar Vulin i dodao da je uloga žene u civilnoj zaštiti i odbrani od velikog značaja za našu državu.

- Ovo nije ništa novo, niti radikalno. Ovakva odluka je postojala i ranije, kada su naše majke i bake išle na obuku za civilnu zaštitu i nema ničeg strašnog u tome. Samo mislim da mnogo više treba da se pozabavimo uvođenjem vojnog roka za muškarce i njihove veće uloge u sistemu odbrane - kaže vojni analitičar Dimitrijević.


напомена....od 2011. od kada se u vojsku ide dobrovoljno, svake godine oko 1.600 mladića i devojaka prođe vojnu obuku. Ranije, kada je to bilo obavezno, godišnje je na služenje vojnog roka upućivano i do 20.000 vojnika.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana