Budućnost| Društvo| Religija| Život

AMERICAN GODS

G.Cross RSS / 08.08.2017. u 22:56

Ljudi se dele na one koji :

 

Vole Ameriku

Ne vole Ameriku

I manjinu koja bi da razume o čemu se radi

 

Takodje,

 

Ljudi se dele na ne koji :

Veruju u Bogove

Ne veruju u Bogove

I manjinu koja, kao, zna da se Bogovi radjaju, stare i po neki umire ako dovoljno ljudi ne veruju u njega.

 

Isto tako

 

Ljudi se dele na one koje :

Vole Neil Gaimana

Ne vole Neil Gaimana

I velika većina koja nije čula za njega


Ja sam voleo Neila-a zbog svih njegovih knjiga koje sam čitao svojoj deci ali i sebi.

Neverwhere

Smoke and Mirros

Stardust

Coraline

The Ocean at the End of the Lane

Su sve knige koje sam rado delio sa svojom decom i u njima sam uživao.

Plus jedna knjiga koja je bila , oh, kako da kažem, van skale dali je za decu ili za odrasle nego je bila za one koji su spremni za nju.


American Gods.


I onda negde 20 ( verujem ) 11 , jave u školi mog klinca u Varšavi da tip koji se zove Neil Gaiman dolazi da potpisuje knige za klince u knjižari u shoping mallu.

I ja odem sa svojim sinom od 6 godina;
I on se pojavi, srednjovečni veoma poznati pisac i kaže “ ovo je moja devojaka”. I predstavi tinejdzerku koja počne da svira ukulele i peva “ Aj em frik, aj em faking frik”, pesma koju inače volim ali nisam bio siguran da je moj 6 godina star sin bio spreman da je čuje.

Enivej, posle toga sam bio malo manje fan Neila ali sam procitao The Ocean at the end of the lane kad se pojavo. Opet lepo.


Ali čarolija se izgubila i jedino po čemu sqm zaista pamtio Neila je bila knjiga “American Gods”.


Carobna knjiga.

 

Knjiga pre svega o dve stvari: Americi i Bogovima.
Starim Bogovima i mladoj Americi.

I mnogo toga se promenilo od kada je knjiga izasla.
Niti je Amerika toliko mlada, niti su Bogovi ( u proseku) toliko stari.


I pre par nedelja mi sin kaze dq je medju late teen omladinom veoma popularna serija “American Gods”.


Oh , kazem ja hajde da vidimo. I on skine sa torenta i u 4 dana odgledamo celu prvu sezonu.
Koja uglavnom prati knjigu.
Kamera je odlicna i glumci veoma dobri.

Odlicna muzika.


Sve u svemu vrlo dobra serija, moj savet, prvo pročitajte knigu , ako već niste.


Knjiga/serija otvara polje za slobodne asocijacije ko su naši Bogovi, koliko su stari, je su li zaista ono sto verujemo da jesu .


Bogovi su isti kao mi samo malo arogantniji.


QUOTES

“I can believe things that are true and things that aren't true and I can believe things where nobody knows if they're true or not.

I can believe in Santa Claus and the Easter Bunny and the Beatles and Marilyn Monroe and Elvis and Mister Ed. Listen - I believe that people are perfectable, that knowledge is infinite, that the world is run by secret banking cartels and is visited by aliens on a regular basis, nice ones that look like wrinkled lemurs and bad ones who mutilate cattle and want our water and our women.

I believe that the future sucks and I believe that the future rocks and I believe that one day White Buffalo Woman is going to come back and kick everyone's ass. I believe that all men are just overgrown boys with deep problems communicating and that the decline in good sex in America is coincident with the decline in drive-in movie theaters from state to state.

I believe that all politicians are unprincipled crooks and I still believe that they are better than the alternative. I believe that California is going to sink into the sea when the big one comes, while Florida is going to dissolve into madness and alligators and toxic waste.

I believe that antibacterial soap is destroying our resistance to dirt and disease so that one day we'll all be wiped out by the common cold like martians in War of the Worlds.

I believe that the greatest poets of the last century were Edith Sitwell and Don Marquis, that jade is dried dragon sperm, and that thousands of years ago in a former life I was a one-armed Siberian shaman.

I believe that mankind's destiny lies in the stars. I believe that candy really did taste better when I was a kid, that it's aerodynamically impossible for a bumble bee to fly, that light is a wave and a particle, that there's a cat in a box somewhere who's alive and dead at the same time (although if they don't ever open the box to feed it it'll eventually just be two different kinds of dead), and that there are stars in the universe billions of years older than the universe itself.

I believe in a personal god who cares about me and worries and oversees everything I do. I believe in an impersonal god who set the universe in motion and went off to hang with her girlfriends and doesn't even know that I'm alive. I believe in an empty and godless universe of causal chaos, background noise, and sheer blind luck.

I believe that anyone who says sex is overrated just hasn't done it properly. I believe that anyone who claims to know what's going on will lie about the little things too.

I believe in absolute honesty and sensible social lies. I believe in a woman's right to choose, a baby's right to live, that while all human life is sacred there's nothing wrong with the death penalty if you can trust the legal system implicitly, and that no one but a moron would ever trust the legal system.

I believe that life is a game, that life is a cruel joke, and that life is what happens when you're alive and that you might as well lie back and enjoy it.”




Komentari (243)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:59 08.08.2017

Odlicna serija

Upravo je gusturam, svako drugo vece po jedna epizodam stigao seste...

Mada, fale mi neki momenti iz knjige.
emsiemsi emsiemsi 19:43 09.08.2017

Re: Odlicna serija

vrabac_u_steni
Upravo je gusturam, svako drugo vece po jedna epizodam stigao seste...

Mada, fale mi neki momenti iz knjige.

Немам појма људи, али ја једноставно, осим Саут Парка и, делимично, Симсонових, серије не могу да гледам - па то ти је.
princi princi 23:27 08.08.2017

Kod mene ni to ni

Taboo jednostavno nije moglo da poleti. Super atmosfera, i napravili su dobar medijski build up, ali meni sve to malo pretanko.
G.Cross G.Cross 23:32 08.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

princi
Taboo jednostavno nije moglo da poleti. Super atmosfera, i napravili su dobar medijski build up, ali meni sve to malo pretanko.



Meni je veoma interesantna cinjenjica da posle jedne sezone takva serija ( knjiga) dobija gotovo cult status medju klincima koji su odrasli pod Novim Bogovima.
floki floki 08:49 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

ja poceo da gledam pa se "nije primilo"... prestao posle 3-4 epizode...

sad ima neka serija "Ozark", Netflix... Odgledao sam prve dve epiziode, nista vau, nista posebno, ali za sada moze da prodje...
maksa83 maksa83 09:50 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Ozark je kao neki Breaking Bad Light, meni skroz ok. Dovoljno zabavan da ti ne smeta što je dark.
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:08 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

a jel gledao neko novi Twin Peaks?

Ja sam izdržao sve epizode do sad i smatram sebe idiotem koji još uvek nije odustao od serije. Inače, serija, kao i sve stvari koje je radio Linč, ima neki dobar momenat, ali generalno, kao i sve ostalo, mnogo dosadno.
maksa83 maksa83 10:21 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Ja nisam ni pokušavao...
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:35 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Ja sam se zajebao.

I da, odavno imam teoriju o Linču: on kada se drži klasičnog storytellinga (obožavam ovaj izraz na engleskom!) napravi dobar film, s obzirom da neku uvrnutu priču onda prikaže na krajnje naivan način i to bude dopadljivo i pored silne dosade kojom nas izlaže. To mu je inače uspelo jedva par puta Blue Velvet i prvi Twin Peaks. No, kada i sebe i film shvati isuviše ozbiljno, to onda bude samo pretenciozno dosadno sranje, kao na primer način na koji je unakazio fenomenalan sf svet Herberta Frenka u njegovoj Dini. Znam i da se sam stidi tog filma i šteta što smo uskraćeni za Jodorowskog.

maksa83 maksa83 10:48 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Hahaaaa... s vremena na vreme naiđe Herbert fan kome je Linčova Dina užas za streljanje, nisam slutio da si ti od tih (drugi kog znam je stariji i isto je music freak). Meni je Linćova Dina ne samo ok, nego skroz super, a pročitao sam mislim sve iz serijala. Mnogo gori abomination je ona serija koju su na tu temu napravili.
4krofnica 4krofnica 10:51 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

stefan.hauzer
a jel gledao neko novi Twin Peaks?

Ja sam izdržao sve epizode do sad i smatram sebe idiotem koji još uvek nije odustao od serije. Inače, serija, kao i sve stvari koje je radio Linč, ima neki dobar momenat, ali generalno, kao i sve ostalo, mnogo dosadno.


pa Linč je veliki esteta kome priča često izostane, što je razumljivo kad sagledaš da je završio slikarstvo (sad će biti u BG njegova izložba u DKC-u) i onda dođemo do negledljivih kadrova koje traju deset minuta a trebale su da skončaju u jednoj slici.
ni on nije bio siguran da želi da radi serijal, počeo je, pa se nećkao, povlačio, vraćao.. ali pritisak da završi je bio veliki.


narcis narcis 10:54 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

maksa83
Hahaaaa... s vremena na vreme naiđe Herbert fan kome je Lunčova Dina užas za streljanje, nisam slutio da si ti od tih (drugi kog znam je stariji i isto je music freak). Meni je Linćova Dina ne samo ok, nego skroz super, a pročitao sam mislim sve iz serijala. Mnogo gori anomination je ona serija koju su na tu temu napravili.

odričem te se preko frazbuka i ostalih ptičjih mreža
pa ona dina je najgori film koji sam ikad video, a tu nije mala konkurencija. a serija je napravljena za desetku, sad idi u imbox da se stidiš.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:01 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

i onda dođemo do negledljivih kadrova koje traju deset minuta a trebale su da skončaju u jednoj slici.


Razumem skroz kada on prikaže osobu koja u neko gluvo doba se smara od života ispijajući alkohol i prazno gledajući program na tv-u i znam da to nije dugi kadar koji gledalac želi da vidi i da to jeste običan svet i običan dan i razumem čak i da pokušava da prikaže jedno malo mesto koje ne može još uvek da preživi događaje iz prosšlosti koje su ga obeležili, ali sve ostalo, sva ostala radnja je užas živi. Dosadno, baš.

I za Maksu: kada sam odgledao i razumeo viziju koju je Jodorowsky hteo da nam prikaže, toliko sam se oduševio, da mi je ova od Linča postala nakaza. Jebote, zamišljam Orsona Velsa kao ludog imperatora i ako se ikad ponovo snimi neki Dina film, tu ulogu može da uradi samo jedan čovek i njegovo ime je John Goodman:)
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 11:01 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Meni je Linćova Dina ne samo ok, nego skroz super, a pročitao sam mislim sve iz serijala.



Što je izjava veoma podobna za trilična tumačenja. Pričitao si sve iz originalnig serijala, priočitao si sve iz Papa Herbert serijala ili si pročitao baš, baš, baš (Svi! Svi! Svi!) sve što je i mladdac kasnije nastavio da piše u serijalu?

A Linčova Dina, ne hrdjava pogotovo za ono doba ;> ne samo pitanje tehnike, nego i pitanje količine dostupnihs tvari za gledanje i čitanje. Lako je onda bilo pogledavati skoro sve i iščitavati poveći deo ;> pa i kada je nešto bilo baš loše, itekako se išlo da se gleda - i to više od jedared ;>

No, kada malo čitam (i gledam) o Dini koju je Jodrowsky planirao, e onda mi se Linčova smuči ☻ Onda odem da brstim Inkale :)
maksa83 maksa83 11:04 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Šta je bre ovo, mrestilište Linč Dina hejtera. :))))))

Ko kad sa mola baciš mrvice hleba u vodu. :)))))))
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:06 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

sam si kriv, Makso, izrekao si blasfemiju i sad hoćeš da odšetaš kao da se ništa nije dogodilo. Ćuti i trpi:)
maksa83 maksa83 11:11 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Ma ja sam u potpunom miru sa mojim (ne)ukusom, samo mi je zanimljiva visceralna reakcija, ne sećam se mnogo filmova koje ljudi tako ozbiljno mrze kao njegovu Dinu.
alselone alselone 11:29 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Svasta se desilo sa tom Dinom. Evo i George R. R. Martin mu maznuo celu postavku i naprvio milione na tome.
suncokret suncokret 11:30 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Ja sam izdržao sve epizode do sad i smatram sebe idiotem koji još uvek nije odustao od serije. Inače, serija, kao i sve stvari koje je radio Linč, ima neki dobar momenat, ali generalno, kao i sve ostalo, mnogo dosadno.



Ko zna - zna.



Nego onaj Mulholland drive, i to neko djubre dosadno, a?

princi princi 11:38 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

maksa83
Ja nisam ni pokušavao...

Ni ja. Sve me nešto stra'. Nikako da se nakanim ni na ovu sezonu GoT iako kažu da je najbolja do sada.

Što se Lyncha tiče, men se čini da je u njegovom opusu po pitanju gledljivosti prva sezona Twin Peaks outlier.
floki floki 11:41 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

maksa83
Ozark je kao neki Breaking Bad Light, meni skroz ok. Dovoljno zabavan da ti ne smeta što je dark.


i meni je posle 2 epizode ostao takav utisak, laka verzija i ok da se gleda...
bio sam odgledao onu "gypsy" jedno 2-3 epizode pa zaboravio da nastavim...

sad ovaj ozark dok ne skrljam sve epizode i jos zmajevi i lanisteri...

ima i neka serija "shooter", moze za prekookeanski let da prodje ako nemas nista drugo...
suncokret suncokret 11:41 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Ma ja sam u potpunom miru sa mojim (ne)ukusom


Ma kad ti to znaš..



svojim
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:42 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Nego onaj Muloholland drive, i to neko djubre dosadno, a?


Sve što Linč radi je mnogo dosadno, takav mu je stil i nekad mi odgovara, a nekad ne. Tako da mi je Mulholland drive isto neopisivo dosadan. S druge strane, takav stil mnogo dobro leži ovakvom filmu i zato je ovo najbolji Linčov film, in my humble opinion:

4krofnica 4krofnica 11:44 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

princi

Sve me nešto stra'. Nikako da se nakanim ni na ovu sezonu GoT iako kažu da je najbolja do sada.


ja sam ono dete što se igra samo u školskom dok svi gledaju GoT ali ova četvrta epizoda što je sad izašla, to sam odgledala. p e r f e k t n a.


maksa83 maksa83 11:44 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Šta je sad bre kukuriku, opet te banovalo. Pa gde će im grešna duša...
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 11:46 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Nego onaj Mulholland drive, i to neko djubre dosadno, a?


He, he, pa naravno - za one koji ne vole Linča, i koji bi radnju namesto vizuelnog, pretpostavljam da jeste (pogotovo kada krene ka kraju ;> ).

Nego, ima drugi Mullholand, koji je baš za one koji bi radnju i akciju i sve na kraju zavezano lepom mašnicom - Mullholand Falls (Nick Nolte i Grifitica, pa još atomska boNba ) pa se lako pobrkaju ;>

Elem, tumačiti Linča kroz njegove (feature) filmove je pogrešno. Pogotovo akda ima čak i film u kojem "glumi" Kejdž - neoprostivo! osim kada se shvati da Linč podjebava snobovsku publiku svakim svojim filmom ☻ (dobro, možda je Čovek Slon izuzetak, ali odavno ga nisam ponovo pogledao pa možda grešim )
suncokret suncokret 11:49 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

maksa83
Šta je sad bre kukuriku, opet te banovalo. Pa gde će im grešna duša...



talking to me? pojma nemam tko je to.
a ti si cia majka. jel su svi tamo taki mali, ogrezli u sujeti, bitter enivej, i u sve se mešaju?



maksa83 maksa83 11:52 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Sad sam na telefonu pa ne mogu da te dodam drugim tvojim inkarnacijama u pletenoj korpi, strpićemo se oboje. Uzdravlje do sledećeg juzera.
princi princi 11:55 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Samo kratko još da kažem da sam načuo da Vince Gilligan radi seriju o Jim Jonesu od Gvajane (ono kad su se, što kaže Dragče, masovno potepali). Ako je tačno, jedva čekam.
suncokret suncokret 11:58 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

i zato je ovo najbolji Linčov film, in my humble opinion:




de nadje baš najdosadniji?
floki floki 12:01 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

to dobro zvuci... ja cekam sledecu sezonu peaky blinders-a, bili su ok skroz...

edit: e da, ima neka serija "midnight texas", ali nisam jos poceo da gledam...
ako se neko nakani, neka javi utiske :)
suncokret suncokret 12:04 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Sad sam na telefonu pa ne mogu da te dodam drugim tvojim inkarnacijama u pletenoj korpi, strpićemo se oboje. Uzdravlje do sledećeg juzera.




vau, kolKo si ti opasan?!
u korpi, pa pletenoj, čuvaš. Mukica.


radi nešto korisno, nije sve u tvojoj iskompleksiranosti, nešto je i u tvin piksu.
genijalnom Tvin Piksu.
maksa83 maksa83 12:07 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Radim nešto korisno, doveo sam decu i njihove drugare u neki akvapark da skaču i 'lade se, i ne poneso' neki veći ekran pa moram da trpim budale dok te ne pobrišem. Strpljen - spašen.

Koliko ti tih juzera imaš u šteku, uljudno bi bilo da javiš unapred da ih sve poubacujem odmah, a ne da se mučim ovako...
suncokret suncokret 12:11 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

maksa83
Radim nešto korisno, doveo sam decu i njihove drugare u neki akvapark da skaču i 'lade se, i ne poneso' neki veći ekran pa moram da trpim budale dok te ne pobrišem. Strpljen - spašen.


Life is a Beach ili Life is a Bitch, reci?


stefan.hauzer stefan.hauzer 12:12 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

de nadje baš najdosadniji?



zato što ruralni deo Amerike i ne sme biti prikazan drugačije, valjda je zato i Nebraska od Alexander Paynea tako moćan film. Ta dva filma su mi neodvojiva. Što me podseti da jedva čekam Downsizing.
tadejus tadejus 12:17 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

stefan.hauzer
Downsizing.


o zvuči zanimljivo..
a i dobra ideja jbt da se smanjiš, ja i muž se dosjetili u zadnji čas da bi i mi na more.. jes hoćeš.. to navalilo i lijevo i desno ne možeš više nigdje ni pola sobe da nađeš a pet duša da udjeneš nema šansone..
e štaš..
nego od tih egzistencijalnih, ko je propustio Office space apsolutno mora da pogleda.. genijalan.. dionica sa Bobvima je antologijska..
suncokret suncokret 12:19 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Koliko ti tih juzera imaš u šteku, uljudno bi bilo da javiš unapred da ih sve poubacujem odmah, a ne da se mučim ovako...


dodaješ, a? bez edit?

voliš ti da se mučiš*, nego mazni neki relax, foot massage, pusti tog balkanskog špijuna iz sebe da se brčka malo.







suncokret suncokret 12:20 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Nebraska


Da, fenomenalan.
maksa83 maksa83 12:27 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Ofis Spejs je film svih filmova. Firma koja pravi Red Stapler nije htela da ga napravi u toj boji za film pa ga ovi sami ofarbali, i kad je film proslavio počeli da prave i crvene i onda je to jedno vreme bio nr 1 item na Amazonu.
floki floki 12:30 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Radim nešto korisno, doveo sam decu i njihove drugare u neki akvapark


hehe, ja sam prosle dve nedelje bio na siciliji (pazi, uglavnom nije prelazilo preko 34-35 stepeni, skroz fino...) i morao klince 2x u akva park da vodim da se malo izdivljaju tamo, i jos sa njima da se tumbam po onim toboganima i pizdarijama... izlizao mi se kupaci od spustanja niz te tobogane
tadejus tadejus 12:38 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

floki
izlizao mi se kupaci od spustanja niz te tobogane


priznaj da si se proveo za sve pare..
jedna od omiljenih stvari vezanih uz majčinstvo mi je ta prilika da se izvrištim do mile volje na dječijim odjelenjima akva parkova (a bogami i drugih dječijih a i nedječijih sadržaja)..
inače bi vjerovatno bilo malo čudno da matorka dođe da se dernja međ djecom a ovako pohvatam moja tri komada i vrištim za sve pare (ako ko pita kažem, šta ću, baš su nestašni)..
čisti bliss..
floki floki 12:45 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

dobro, nisam ja sad bas toliko da divljam i vristim, bozmeoprosti...

obicno tamo gde mogu sami neka idu sami, ja uglavnom isprobam prvi put pa ako ja prezivim onda oni mogu da idu...

samo, naravno, njima se najvise dopada bas ono gde ja moram da idem sa njima, pa onda idemo dok nam ne izadje na nos...

posle prve posete ide navala da ih vodimo jos jednom, i onda drugi put se isto ostane dok sve ne izgustiraju... treci put ne moramo ni da idemo
suncokret suncokret 12:54 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

He, he, pa naravno - za one koji ne vole Linča, i koji bi radnju namesto vizuelnog,


bila je to šala.
Linča baš volim, a Mulholland drive skoro pa masterpiece.
maksa83 maksa83 12:54 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Tako sad na moru ovaj stariji koji puni danas 12 godina zapeo da ide na onaj padobran što ga vuče čamac, reko može, al da idemo zajedno, al oćeš, kaže ona mica da smo na granici da budemo preteški za tandem, i onda on morao sam. Meni malo laknulo što ne moram ja.:)))) Al uživao, adrenalin džanki... Posle hteo da proba i pravi paraglajding na zapadnoj obali Lefkade al tu otac tvrda srca beše pošto znam neke koje je vetar olupao o stenu...
tadejus tadejus 13:02 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

maksa83
Tako sad na moru ovaj stariji koji puni danas 12 godina zapeo da ide na onaj padobran što ga vuče čamac, reko može, al da idemo zajedno, al oćeš, kaže ona mica da smo na granici da budemo preteški za tandem, i onda on morao sam. Meni malo laknulo što ne moram ja.:)))) Al uživao, adrenalin džanki... Posle hteo da proba i pravi paraglajding na zapadnoj obali Lefkade al tu otac tvrda srca beše pošto znam neke koje je vetar olupao o stenu...


nama je srednji zabacio na mater, još je mali al smo već počeli da živimo u strahu..
samo gleda odakle bi se strmeknuo..
stariji pak je super oprezan, njega bi ladno mogao da pustiš sam da se odgaja, nema šanse da bi napravio šta nesmotreno..
najmlađi prda se još ne nazire na koju će stranu, al jest zeznuto, ja što sam matorija i sama postajem sve opreznija a tek kad su oni u pitanju.. valjaće peturiti nekako narednih 15ak godina..
princi princi 13:04 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Meni malo laknulo što ne moram ja.:

Nemoj da zajebavaš, super je to stvar.
floki floki 13:05 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

o pa cestitamo rodjus

ova nasa klinka od 9g skace sa 3m visine skroz rutinski, jednom je skocila sa 5, porasla kao kvasac sto je pobedila strah ali je rekla da vise nece da skace sa 5m... i ne mora uopste, sto se mene tice...
tadejus tadejus 13:05 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

floki
dobro, nisam ja sad bas toliko da divljam i vristim, bozmeoprosti...


muž u mene se isto pravi fini..
ne znate šta propuštate.. budalesanje sa djecom je najbolji provod, triput mi je zanimljivije sad nego kad sam ja actually bila dijete..
maksa83 maksa83 13:09 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

princi
Meni malo laknulo što ne moram ja.:

Nemoj da zajebavaš, super je to stvar.

Ma zajebavam se, jeste super, zato sam ga i pustio. Samo da ne povuče na dedu pa mu dune i da leti jedrilicom...
princi princi 13:15 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Samo da ne povuče na dedu pa mu dune i da leti jedrilicom...

Znaš da mi to baš jutros palo nešto na pamet.

edit: pričao nam je o tome kad nas je terao da izvodimo onog šašavog Sokolovskog, pa da bi nas malo motivisao pričao o Machovima i tim svojim dogodovštinama sa jedrilicama. Mnogo godina kasnije, našao sam način da sve to malo lepše ispišem pa još sa njegovom anvelopom, to je ono što smo Žeki i ja objavili u Geotechniqueu.
tyson tyson 13:54 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Samo da ne povuče na dedu pa mu dune i da leti jedrilicom...

Jedrilica je sjajan doživljaj.

Kad je deda leteo, u kojim decenijama prošlog veka?


apacherosepeacock apacherosepeacock 13:56 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

i onda dođemo do negledljivih kadrova koje traju deset minuta a trebale su da skončaju u jednoj slici.


I Barry Lyndon (Kubrick) je takav ali je film fenomenalan..
gedza.73 gedza.73 14:25 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni



Imam osećaj da su pisci epske i sci fi fantastike počeli da pišu scenarija a ne knjige.
Bukvalno su opisi kao preporuke za režisera a ne da tebe radnja u'apsi.

Al' me zato zakovale 'Zadužbina' i 'Lok Lamora'. čitljive, zanimljive... mozak na otavu...
žena u pola četiri noću
'-ajde spavaj dal' si normalan?'
4krofnica 4krofnica 14:29 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

apacherosepeacock
i onda dođemo do negledljivih kadrova koje traju deset minuta a trebale su da skončaju u jednoj slici.


I Barry Lyndon (Kubrick) je takav ali je film fenomenalan..


da, Kjubrik voli duže kadrove i to sjajno radi, ima toga i u 'Isijavanju' i u 'Staze Slave'. Linč predugo zamrzava kadrove bez (meni) jasnih razloga (ima par primera baš u drugom serijalu TP) a ja sam osoba koja može da gleda razvučene scene do iznemoglosti (što bi rekli moji klinci: mama, u ovim tvojim filmovima se nikada ništa ne dešava:)).
inače obožavam long takes, što duži kadar to bolje. recimo Gus Van Sant u 'Elephant'.. ali šampion je Alfonso Cuaron u Children of Men. taj film je apsolutni masterpis.


maksa83 maksa83 14:32 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

tyson
Samo da ne povuče na dedu pa mu dune i da leti jedrilicom...

Jedrilica je sjajan doživljaj.

Kad je deda leteo, u kojim decenijama prošlog veka?

Njegov deda tj moj otac je leteo recimo nekih kasnih pedesetih, Novi Sad.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:43 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

suncokret
He, he, pa naravno - za one koji ne vole Linča, i koji bi radnju namesto vizuelnog,


bila je to šala.
Linča baš volim, a Mulholland drive skoro pa masterpiece.


Pa jeste, kaže Linč da mu je krajnji cilj bio da pogodi sinapse mentalnih bolesnika, pogotovo onih sa šizofrenijom (prodična mu boljka pa joj stalno daje omaž).

stefan.hauzer stefan.hauzer 16:18 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Alfonso Cuaron u Children of Men. taj film je apsolutni masterpis.




Ima dosta toga i do direktora fotografije, a Lubecki je čovek genije. On je majstor svog zanata. Na nivou Vitoria Storara.

I sam obožavam duge kadrove, ali ono što je Linč uradio u Twin Peaksu, usporilo je priču do besmisla. Nije to film, nego osamnaest epizoda po nekih sat vremena i vidi se da on nije imao ideju za tih osamnaest sati trake i ta gomila nasnimljenog materijala je ubila priču. Ustvari, trenutno, nikakva priča i ne postoji, osim gomile dugih kadrova i tone loše, histerične, glume. Sestro, krofnice, baš smo se zajebali, ali idemo do kraja:)
princi princi 16:38 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Nije to film, nego osamnaest epizoda po nekih sat vremena i vidi se da on nije imao ideju za tih osamnaest sati trake i ta gomila nasnimljenog materijala je ubila priču. Ustvari, trenutno, nikakva priča i ne postoji, osim gomile dugih kadrova i tone loše, histerične, glume.

Ma, uzeo kintu, boli ga uvo, naći će se već neko to da gleda i hvali po Guardianu. Sine, kakve je samo panegirike za seriju dobio ovaj Gaiman, on je izgleda tamo sa celom redakcijom na prst u bulju. Ili to, ili je tapnuo kinticu za EPP, a la Ana Brnabić.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:18 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Ne znam, i sam mislim da je fora sa Twin Peaksom, što smo se svi izložili zbog prvog serijala, da ovaj jednostavno nije smeo da bude fail. Ali jeste. Još samo sebi da to priznamo. Kao ona druga sezona True Detectivea.

S druge strane oni zmajovi u Game of Thrones su uzbuđenje na maksimumu. Full speed. S obzirom da obe serije idu zajedno na HBO, ovo je bukvalno zabava za sve.
princi princi 17:56 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

S druge strane oni zmajovi u Game of Thrones su uzbuđenje na maksimumu. Full speed. S obzirom da obe serije idu zajedno na HBO, ovo je bukvalno zabava za sve.

Da, sine, ja kad vidim te zmajove dođe mi, ovako zdrav i čio, da se roknem u venu. Odmah, na licinom mestu. Heroin, afganac, čist, četvrtan s mišomorom, bilo šta, odmah, sipaj u venu i ne pitaj šta košta.
svarog svarog 18:23 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Kao ona druga sezona True Detectivea.


moram da izrazim potpuno neslaganje. odlicna na potpuno drugaciji nacin od prve
Milan Novković Milan Novković 18:31 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

suncokret

radi nešto korisno

Dobra ideja za blog za zezanje - nije "obucite Maju", nego "posavetujte Maksu šta da radi"!

Moj prvi predlog - da se oproba u dizajnu visoko-modnih kompozicija

maksa83 maksa83 19:33 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Moj prvi predlog - da se oproba u dizajnu visoko-modnih kompozicija

Fenomenalna jakna, kao da sam je ja dizajnirao. Jedino mi nije jasno zašto su je obukli patuljku sa kratkim rukama.
suncokret suncokret 20:04 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

kaže Linč


gde kaze?
Mulholland drive je omaz Holivudu,
naravno i slavna LA ulica.
maksa83 maksa83 20:04 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

ima i neka serija "shooter", moze za prekookeanski let da prodje ako nemas nista drugo...

Ovo mi promače. Meni je Shooter skroz super, ali ja sam spreman da gledam svakakav šoder.
emsiemsi emsiemsi 20:23 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

maksa83
Šta je sad bre kukuriku, opet te banovalo. Pa gde će im grešna duša...

Кога је то бановало (опет) !?
suncokret suncokret 20:25 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Moj prvi predlog - da se oproba u dizajnu visoko-modnih kompozicija

bingo.
emsiemsi emsiemsi 20:26 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

suncokret
maksa83
Radim nešto korisno, doveo sam decu i njihove drugare u neki akvapark da skaču i 'lade se, i ne poneso' neki veći ekran pa moram da trpim budale dok te ne pobrišem. Strpljen - spašen.


Life is a Beach ili Life is a Bitch, reci?



Живот је леп !
emsiemsi emsiemsi 20:32 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

tadejus
floki
dobro, nisam ja sad bas toliko da divljam i vristim, bozmeoprosti...


muž u mene se isto pravi fini..
ne znate šta propuštate.. budalesanje sa djecom je najbolji provod, triput mi je zanimljivije sad nego kad sam ja actually bila dijete..

Сагласан !
emsiemsi emsiemsi 20:37 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Dont Fear The Reaper
suncokret
He, he, pa naravno - za one koji ne vole Linča, i koji bi radnju namesto vizuelnog,


bila je to šala.
Linča baš volim, a Mulholland drive skoro pa masterpiece.


Pa jeste, kaže Linč da mu je krajnji cilj bio da pogodi sinapse mentalnih bolesnika, pogotovo onih sa šizofrenijom (prodična mu boljka pa joj stalno daje omaž).


Волиш ли га и ти ?
floki floki 20:39 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

maksa83
ima i neka serija "shooter", moze za prekookeanski let da prodje ako nemas nista drugo...

Ovo mi promače. Meni je Shooter skroz super, ali ja sam spreman da gledam svakakav šoder.


ja sam odgledao prvu sezonu shootera i sad ide druga...
i nisi jedini koji gleda svasta... ja sam gledao i "suits" u avionu...
samo kanda vise nece biti prekookeanskih letova za japan u dogledno vreme, treba da im urucim otkaz ovih dana...
maksa83 maksa83 22:37 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

i nisi jedini koji gleda svasta... ja sam gledao i "suits" u avionu...

Bio sam na ivici da priznam šta sam odgledao ali sam shvatio da bolje da umesto toga kažem da imam sve Sinanove albume.

Možemo da igramo "vešanje"!

O _ _ _ _ _ _ _ s

samo kanda vise nece biti prekookeanskih letova za japan u dogledno vreme, treba da im urucim otkaz ovih dana...

Opsa. Šta bi? Nadam se da je sve ok i da već imaš sledeći bolji balvan u vodi na koji ćeš da skočiš.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 23:18 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Možemo da igramo "vešanje"!

O _ _ _ _ _ _ _ s


O L Y M P U S - nije :(

O U T C A S T S - nije :(

O U T S I D E R S - Jeste! ;>

A da - O R I G I N A L S - može i to ali ne bi bilo fer, sakrio si The ;>


NB - a možeš za na ubuduće da si gledaš Orville (The ☻) a ako te mrzi da Occupied gledaš u originalnom skandinavskom izdanju, biće siguran sam uskoro Engleski rimejk - pa dal kao Scripted ili kao reality, videće se ;>>>
tadejus tadejus 23:29 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

maksa83
i nisi jedini koji gleda svasta... ja sam gledao i "suits" u avionu...

Bio sam na ivici da priznam šta sam odgledao ali sam shvatio da bolje da umesto toga kažem da imam sve Sinanove albume.


Ono kad sam iz dokonosti pustila Sinanov hit uradak Lavidaloca curtosey of onaj arhitekta..
Što bi bilo ok da ne sjedim u pidžami na željezničkoj stanici..
I sad ću morati da pustim i indirin avon si proždrnuo..
Pa ako uhapse uhapse
[youtube]http://youtu.be/FWVBfhdByns[/youtube]
maksa83 maksa83 23:56 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

A da - O R I G I N A L S - može i to ali ne bi bilo fer, sakrio si The ;>

Zlatni Rubinov Vinjak i doživotna zaliha more cowbell ide korisniku Dont Fir D Riper!
maksa83 maksa83 23:57 09.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

I sad ću morati da pustim i indirin avon si proždrnuo..

A gde se toga seti...
4krofnica 4krofnica 08:22 10.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

stefan.hauzer
Sestro, krofnice, baš smo se zajebali, ali idemo do kraja:)


:))) gledamo i odolevamo, gorećemo zajedno u paklu besmislenih kadrova!

Vremenski okvir je bitan: kada se ta serija pojavila, ništa slično nije postojalo na televiziji. Atmosfera tog malog gradića, razvučena priča, zločin i zanimljivi likovi koji žive tu, zavodljiva muzika uz koju moraš da pucketaš prstima.. Linč je bio pionir serija kakve danas štancuju... i par lošijih filmova kasnije, sviđalo se to nama ili ne, dobili smo ispunjenje svih njegovih fantazija.

e, da,
Sailor Ripley, you get me some music on that radio this instant! I mean it!


stefan.hauzer stefan.hauzer 08:40 10.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

svarog
Kao ona druga sezona True Detectivea.


moram da izrazim potpuno neslaganje. odlicna na potpuno drugaciji nacin od prve


Meni su potpuno iste. Sjebani detektivi, korumpirana vlast, samo su promenili lokaciju. I ona pucačina usred grada. I Twin Peaks fazoni koje su umetnuli sa onim snovima i muzikom. Jedino poslednja epizoda što je bila bolja, nego poslednja epizoda prvog serijala. Ali sada će treća sezona i Mahershala Ali u glavnoj ulozi.
stefan.hauzer stefan.hauzer 08:50 10.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

[youtube]http://m.youtube.com/watch?v=_xbXFaenQQs[/youtube]

floki floki 08:53 10.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

maksa83
i nisi jedini koji gleda svasta... ja sam gledao i "suits" u avionu...

Bio sam na ivici da priznam šta sam odgledao ali sam shvatio da bolje da umesto toga kažem da imam sve Sinanove albume.

Možemo da igramo "vešanje"!

O _ _ _ _ _ _ _ s

samo kanda vise nece biti prekookeanskih letova za japan u dogledno vreme, treba da im urucim otkaz ovih dana...

Opsa. Šta bi? Nadam se da je sve ok i da već imaš sledeći bolji balvan u vodi na koji ćeš da skočiš.


ja sam mislio da ces sad da stavis neku kasandru ili tako nesto... :)

glede posla - ovi japanci su previse orijentisani na svoje dvoriste i komsiluk, sto je dobrim delom razumljivo, samo, ja sam malo daleko i od japana i od tog komsiluka...
i presporo mi sve to, mnogo presporo... i nemam bas utisak da imaju iole jasan cilj sta da rade...
malo mi je nezgodno da objasnim situaciju ovako uopsteno, bez da zalazim u tehnicke detalje oko automotive radara, image signal processing pipelines i tako to...

ima par balvana oko mene, jedan (HQ in Wilsonville, Oregon) je najblizi i najkonkretniji, samo fali jos moj potpis...
Sa Intelom, Nvidia i NXP pregovaram, ali oni malo kilave ovde...

naravno, otkaz ovde dajes tek kad si uzjahao na drugi balvan...
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 10:57 10.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

maksa83
A da - O R I G I N A L S - može i to ali ne bi bilo fer, sakrio si The ;>

Zlatni Rubinov Vinjak i doživotna zaliha more cowbell ide korisniku Dont Fir D Riper!


Tjah! No, dobro, kakva serija, takva i nagrada, još sam dobro i prošao ;>

svarog svarog 11:24 10.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Meni su potpuno iste.


Pa što ti onda prva dobra, a druga loša

tyson tyson 11:50 10.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

maksa83
tyson
Samo da ne povuče na dedu pa mu dune i da leti jedrilicom...

Jedrilica je sjajan doživljaj.

Kad je deda leteo, u kojim decenijama prošlog veka?

Njegov deda tj moj otac je leteo recimo nekih kasnih pedesetih, Novi Sad.

Skontao sam da je tvoj ćale u pitanju

Ima(š) li tadašnjih fotki sa aerodroma, letenja...?


tadejus tadejus 12:35 10.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

maksa83
I sad ću morati da pustim i indirin avon si proždrnuo..

A gde se toga seti...


kako da zaboravim.. kako..
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:34 10.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

svarog
Meni su potpuno iste.


Pa što ti onda prva dobra, a druga loša


Ona atmosfera Luizijane, oduvala me.
svarog svarog 13:49 10.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

stefan.hauzer
svarog
Meni su potpuno iste.


Pa što ti onda prva dobra, a druga loša


Ona atmosfera Luizijane, oduvala me.

Da, a odlično su se uklopili vudi i met. ali u drugoj muzika ai mnogo je kompleksnija priča sa korupcijom, u prvoj je to tek uzgredno
mirelarado mirelarado 14:26 10.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Na nivou Vitoria Storara.


Vitorio Storaro - čovek koji piše svetlošću.

Za poklonike, dokumentarac o njemu:


suncokret suncokret 15:51 10.08.2017

a muziku zaboravili, baš nas briga

suncokret suncokret 16:02 10.08.2017

Re: a muziku zaboravili, baš nas briga

taj prvi, briljantni Tvin Piks, bio je toliko jedinstven da su, makar u Beogradu, ispisivani grafiti
Sloba je ubio Loru Palmer



e mladosti, mladosti, imali smo kasnije i fire walk with me, često koristim taj izraz - do danas.

srdjan.pajic srdjan.pajic 01:10 11.08.2017

Re: a muziku zaboravili, baš nas briga

suncokret

Sloba je ubio Loru Palmer




Bobi je u Slobi.
bauer. bauer. 05:35 11.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Breaking Bad

Breaking Bad, bez premca. Najbolja serija ikada napravljena.

Posle nje, Mad Man, pa Fargo.

Ima tu još svačega, Ray Donovan, Americans, Better Call Saul, Vikings, Bloodline, Outlander, Homeland... neku seriju sam sigurno propustio.

American Gods zapeli kod druge epizode. Žao mi je, jebiga. A, moraću da vas razočaram glede GOT. Sranje neviđeno, u dopadljivom pakovanju. Draži su mi i Linčevi dugački kadrovi, posebno kada "Duggy" ne može da nađe sebe jer se desio kurcšlus kada su ga transpondovali iz paralelnog univerzuma!
bauer. bauer. 05:36 11.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

neku seriju sam sigurno propustio.

Black Sails? Siguran sam da sam još koju propustio...
bauer. bauer. 05:44 11.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Siguran sam da sam još koju propustio...

Sad se setih, na primer, Dexter, osam sezona. Mislio bi neko, strava serija? Ja nisam mogao da se identifikujem sa Dexterom (što nije bio slučaj sa Walter Whiteom, Ray Donovanom ili Don Draperom...)
tsunade tsunade 09:44 11.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Americans, Homeland

silver silver 10:55 11.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Da, a odlično su se uklopili vudi i met. ali u drugoj muzika ai mnogo je kompleksnija priča sa korupcijom, u prvoj je to tek uzgredno


I meni se druga sezona jako dopala; korupcija pa i zataškavanje zločina, kultovi su neki zajednički imenitelji za obe sezone s tim da prva sezona ima više ruralni karakter i dotiče druge izvore (cosmic horror, Saturnalia, rural Mardi Gras, Nietzsche, Upanishads i naravno Robert W. Chambers: King in Yellow); drugu sezonu Nic je bazirao na Sofokleovoj tragediji Oedipus Rex (Nic: “a detective story in the manner of Oedipus Rex, in which “the detective is searching and searching and searching, and the culprit is him.” LINK), pa hippie komune 60tih i 70tih u Kaliforniji, naročito Guerneville, 'Western book of the dead', Meister Eckhart, Castaneda, Birds, jedna interesantna referenca 'New Think', Edward de Bono, Via Dolorosa, trafficking žena, pranje novca itd. U toj strukturi grčke tragedije, hor (chorus) ima poseban značaj, otuda i muzika u svakoj epizodi koja igra specifičnu ulogu i ponavljanje istog motiva (Ray i Frank uvek sede za istim stolom i razgovaraju). Nažalost nepravedno potcenjena sezona, mislim da je bila potpuno neshvaćena.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:32 11.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

Nažalost nepravedno potcenjena sezona, mislim da je bila potpuno neshvaćena.


Silver
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:49 11.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

ljudi, mene ona Rachel McAdams toliko iritira svojom pojavom da kad ona glumi sjebanu osobu, meni se povraća. I onaj treći baja, što ne može sebi da prizna kako je gay. Mislim, može li nekad običan tip da se odglumi, mora li svaki put kompleksna ličnost da davi radnju? Meni se dopala priča o korupciji i hipi komuni i sve ostalo, ali dok to dođe na red od svakog lika koji ima posebne potrebe da usere svoj život, ko uopšte i prati radnju? Lepota Twin Peaksa je što Dale Cooper ne davi radnju samim sobom, on joj daje na još snažnijem utisku sopstvenom naivnošću. S druge strane, u prvoj sezoni TD, odnos dva detektiva prema slučaju koji je uništio njihove živote i jeste glavni tok radnje i njihovi sjebani životi jesu zaista bitni, dok u drugoj sezoni True Detectivea, ta usranost svakog lika u seriji je neopisivo iritirajuća i bespotrebna.
emsiemsi emsiemsi 11:50 11.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

silver
Da, a odlično su se uklopili vudi i met. ali u drugoj muzika ai mnogo je kompleksnija priča sa korupcijom, u prvoj je to tek uzgredno


I meni se druga sezona jako dopala; korupcija pa i zataškavanje zločina, kultovi su neki zajednički imenitelji za obe sezone s tim da prva sezona ima više ruralni karakter i dotiče druge izvore (cosmic horror, Saturnalia, rural Mardi Gras, Nietzsche, Upanishads i naravno Robert W. Chambers: King in Yellow); drugu sezonu Nic je bazirao na Sofokleovoj tragediji Oedipus Rex (Nic: “a detective story in the manner of Oedipus Rex, in which “the detective is searching and searching and searching, and the culprit is him.” LINK), pa hippie komune 60tih i 70tih u Kaliforniji, naročito Guerneville, 'Western book of the dead', Meister Eckhart, Castaneda, Birds, jedna interesantna referenca 'New Think', Edward de Bono, Via Dolorosa, trafficking žena, pranje novca itd. U toj strukturi grčke tragedije, hor (chorus) ima poseban značaj, otuda i muzika u svakoj epizodi koja igra specifičnu ulogu i ponavljanje istog motiva (Ray i Frank uvek sede za istim stolom i razgovaraju). Nažalost nepravedno potcenjena sezona, mislim da je bila potpuno neshvaćena.

Ма нормално !
Када Силвер да објашњење, онда је то - то.
silver silver 12:37 11.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

stefan.hauzer


Da, dobro, odnos Rusta i Martyja u prvoj sezoni je apsolutno neprevazidjen, daleko više su i upućeni jedan na drugog, s tim što taj slučaj koji rešavaju nije to što je uništilo njihove živote, Rust je tragično izgubio ćerkicu i imao je vrlo komplikovan odnos sa ocem, kada se pojavio u Luizijani on je već imao poveliku istoriju (destruktivnu, i u samom poslu, narcotics) koja je definisala njegov specifičan pogled na svet. Marty je imao loše odnose u porodici i gomilu ljubavnica sa strane iako je to zatrpavao imidžom jakog i dobrog policajca. Slučaj koji se rešava, kao uostalom i u 2. sezoni je katalizator za katarzu glavnih likova. Druga stvar koja izdvaja prvu sezonu je svakako i režija (Cary Joji Fukunaga).

Čini mi se da True Detective i nije serija u kojoj je fabula dominantna (primetićeš npr. da se obe sezone završavaju tako što glavni krivci nisu ni uhvaćeni niti je dalja korupcija sprečena) nego je dominantna studija karaktera. Ani (Rachel) je npr. osoba koja je zlostavljana kao dete u jednoj od tih komuna, u kojoj su pored njenog oca bili ljudi koji danas drže poluge vlasti i peru prljav novac od traffickinga žena ulažući u infrastrukturu, gradnju, uzimajući ogromne profite. Drugi lik, Paul (gay), koji vuče traume iz detinjstva i koji je služio u ozloglašenoj Black mountain jedinici u Iraku je detektiv koji je zapravo rešio slučaj i to platio svojim životom. Meni je ta njegova rečenica: "I don't know how to be in this world" posebno tragična. Mislim, nijedan lik tu nije 'običan', naravno nekome je to previše 'heavy handed' a meni se npr. dopalo.



Edit; Charile, apacherosepeacock, pozdrav :))))
princi princi 12:38 11.08.2017

Re: Kod mene ni to ni

drugu sezonu Nic je bazirao na Sofokleovoj tragediji Oedipus Rex (Nic: “a detective story in the manner of Oedipus Rex, in which “the detective is searching and searching and searching, and the culprit is him.” LINK), pa hippie komune 60tih i 70tih u Kaliforniji, naročito Guerneville, 'Western book of the dead', Meister Eckhart, Castaneda, Birds, jedna interesantna referenca 'New Think', Edward de Bono, Via Dolorosa, trafficking žena, pranje novca itd.

Jel ti se ne čini da Pizzolato malo pati od onog "sindroma srpskih pisaca", "gledaj me što sam pametan", "vidi me šta ja sve znam", a da premalo pažnje posvećuje samoj izvedbi, i da malo previše voli od sebe da pravi zvezdu? Mislim, tu je ogromna razlika između njega i Gilligana. I de Bono je malo, ono, bzvz, sa nekog sa tako visokim pretenzijama. Ponekad pomislim da je Pizzolato neki zaneseni liberal art koji je onda odjednom na pola studija shvatio da on, u stvari, mnogo više od Shakespearea Ovidija, Chandlera i Sofokla voli pare, i onda grčevito gleda kako da se prebaci na MBA.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana