Društvo| Kultura| Ljudska prava| Sex| Život

Хименопластика за нови миленијум

principessa_etrusca RSS / 10.08.2017. u 20:23

Химен није нешто о чему размишљам ових дана, а о хименопластици још мање, међутим јуче сам, као услугу пријатељици која је отишла на пут, извела из болнице младу жену након реконструктивне операције химена и отпратила је кући.

Десет година раније, пре као девојчица него девојка, она се нашла насамо са младим човеком из исте локалне азијске заједнице, добро познатим њеним родитељима, и он ју је брутално силовао. Она је затруднела и родила дете које је по рођењу дато на усвојење, а она и њена мајка су извеле прави подвиг, и њен отац никада није сазнао ни за силовање, ни за трудноћу. Да је сазнао, она мисли да би је убио. Она такође мисли, и десет година касније, да је она крива за напад, пошто је силовању претходило да се неколико пута насмешила силоватељу када су се срели на неким скуповима заједнице.

Она је, како чујем, имала среће јер наводно мајке, азијске муслиманке, у сличним ситуацијама углавном не стају на страну свог женског детета, већ на страну мужа и синова, па и активно учествују у кажњавању. "Трансгресије" ових девојака су различите, па је чак довољно само противљење уговореном браку. У медије доспевају тек најекстремнији случајеви, углавном они са смртним исходом за који се одомаћио назив од кога ми се диже коса на глави: "убиство због части".

Пре неку недељу, две девојке су киднаповане у једној лондонској улици. Неко од сведока киднаповања је обавестио полицију, али девојке нису пронађене све док старија од њих, двадесетједногодишњакиња, није полупреклана успела да побегне, добије прву помоћ и стигне до болнице. Њену млађу рођаку, деветнаестогодишњу муслиманку индијског порекла, нашли су у деловима у замрзивачу куће у коју су одведене, у зеленом, богатом предграђу Лондона. Њена грешка, како су штуро известили медији, била је у томе што се виђала са Арапином (иначе такође муслиманом).

Недавно сам чула занимљиве и запањујуће податке у емисији "Да ли треба да се удам за првог рођака"/Should I marry my cousin (http://www.bbc.co.uk/iplayer/episode/p056gvhm/should-i-marry-my-cousin), нпр. да 55% младих чланова пакистанске заједнице у Британији улази у брак са првим рођаком (оним што се код нас зове сестра или брат од тетке/стрица/ујака), док је податак за Брадфорд целих 70%!

Девојка коју сам јуче видела се ускоро удаје, не знам да ли за рођака. Брак је уговорен, младић наводно врло фини, али она се брине како ће обавити "дужност" прве брачне ноћи. Она је лепотица ситног стаса и делује као да се труди да изгледа још мања. Носи хиџаб и дугу сукњу и било јој је очигледно веома  непријатно када је болничар клекао испред ње да јој обуче чизме. Могу само да замислим како јој је било непријатно што због хитности није било избора, па су хирург и сви који су асистирали били мушкарци. 

Познато је да је ирански Велики ајатола Сајид Садик Рохани изадао фатву која не само да дозвољава реконструкцију химена, већ сматра да је жена после операције поново девица, aли изгледа да то не значи много за милионе обичних муслиманки -  операције се очигледно, и поред фатве, изводе у највећој могућој тајности.

Пре много година, упознала сам социјалну радницу из Израела, Палестинку, која ми је причала о свом раду са девојкама из традиционалних средина чији би живот био у опасности од најближих сродника уколико би сазнали да су изгубиле „невиност“. Држава је плаћала трошкове хименопластике и целог система подршке коју су добијале. Оно што тада нисам могла да замислим и што ми је тешко схватљиво и сада је да у 21. веку, у космополитском граду у коме је живим, жртве силовања и даље страхују за свој живот, и то од својих најближих, и да саме, препуштене себи, штеде за спасоносну операцију. О свим психолошким ожиљцима и да не говорим.



Komentari (475)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kosta.babic kosta.babic 21:13 10.08.2017

Хименопластика за нови миленијум

Mnogo tema pokrenutih u tvom blogu.Kulturnih običajnih religijskih pa čak i civilizacijskih.Znao sam studenta iz Gaze koji je ovde studirao medicinu.Oženili su ga sestrom od rođrnog strica samo da plantaže ostanu u porodici.U svakom slučaju tema je jako kompleksna.Sukob između istočnjačke i zapadnjačke filozofije života.I svi imaju valjane argumente.
Ps.Nadam se da je devojka kojoj si pomogla dobro i da će se uskoro udati.A ljubav će doći kasnije.
nsarski nsarski 21:28 10.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Sukob između istočnjačke i zapadnjačke filozofije života


Ja sam nekoć upoznao studenta medicine, poreklom iz Kuvajta, koji je specijalizirao hirurgiju u USA. Već tokom studija je dobio dobro plaćen posao u matičnoj zemlji - da lopovima seče zdrave ruke ( kad tako sud presudi), uz anasteziju, hirurški precizno. On nije imao problem s tim. Hipokratova zakletva (First, do no harm) ga ne obavezuje.
Lionsgate Lionsgate 21:34 10.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Oženili su ga sestrom od rođrnog strica samo da plantaže ostanu u porodici.U svakom slučaju tema je jako kompleksna.


Pa imate zajednicu u severnom delu Srbije koja isto tako i danas funkcionise. Sa mnom je studirala devojka iz varosi 25km severno od Beograda, St.Pazove. Gurala je ona tako do apsolventskog staza i samo odjednom nestala, mesecima niko nije imao pojma sta se desava sa njom posto je to bilo doba pre mobilnih telefona, cak ni njen navodni decko. I jednog dana dodje njena najbolja drugarica sa smera, zapanjena, izgubljena, Irena joj se juce na brzaka javila, udala se, bez najave, bez nezeljene trudnoce, samo tako, resili njeni da je udaju za rodjaka da se ne deli imanje u Sremu i ona je morala da to uradi.
zilikaka zilikaka 21:42 10.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Sa mnom je studirala devojka iz varosi 25km severno od Beograda, St.Pazove. Gurala je ona tako do apsolventskog staza i samo odjednom nestala, mesecima niko nije imao pojma sta se desava sa njom posto je to bilo doba pre mobilnih telefona, cak ni njen navodni decko. I jednog dana dodje njena najbolja drugarica sa smera, zapanjena, izgubljena, Irena joj se juce na brzaka javila, udala se, bez najave, bez nezeljene trudnoce, samo tako, resili njeni da je udaju za rodjaka da se ne deli imanje u Sremu i ona je morala da to uradi.

Ti brakovi među rođacima su bili česti kod Slovaka. Upravo zbog interesa da se imanja ne dele i ne otuđuju.
Navodno da pop nije hteo da venča ispod 4. kolena ali verujem da je i tu bilo izuzetaka.
Naravno, to je povlačilo i posledice - mnogo učestalija nasledna oboljenja.

Mada, kad pogledamo, i sam Franja Josif je oženio svoju sestru od tetke, i to bio planiran brak, nego navodno on samo promenio sestru, al iz iste kuće.
Lionsgate Lionsgate 21:51 10.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Ti brakovi među rođacima su bili česti kod Slovaka. Upravo zbog interesa da se imanja ne dele i ne otuđuju.
Navodno da pop nije hteo da venča ispod 4. kolena ali verujem da je i tu bilo izuzetaka.
Naravno, to je povlačilo i posledice - mnogo učestalija nasledna oboljenja.

Mada, kad pogledamo, i sam Franja Josif je oženio svoju sestru od tetke, i to bio planiran brak, nego navodno on samo promenio sestru, al iz iste kuće.


Ubola si od prve teto Ziki, no ja nisam naveo koja je to zajednica da me ne dokace dezurni zreci kao velikosrpskog sovinistu

Mislim da se i kod njih to znacajno smanjilo u zadnjih 20-tak godina, mnogo mladjih je otislo/odlazi u Slovacku jer im ona daje i drzavljanstvo i razne privilegije tokom skolovanja kao pripadnicima njihovog naroda u drugim drzavama.
zilikaka zilikaka 22:05 10.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Ubola si od prve teto Ziki,


Ako ti kažem da su moji preci po ocu, zaključno sa dedom, svi govorili slovački isto ko srpski, onda bi trebalo da ti je jasno.

Čak je deda imao čuvenu priču za posle ručka (one što se pričaju bar 50 puta) kako je nakon Šestoaprilskog rata bežao iz okoline Zagreba kući, da ga ne pošalju u zarobljeništvo.

Kako su dokumenta bacili a prolazili kroz ne baš prijateljska hrvatska sela, on se sve vreme predstavljao kao Slovak.
Navodno, mogli su da ga godinu dana ostave u slovačkoj kući i da ne primete da nije njihov.
tasadebeli tasadebeli 23:21 10.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

principessa_etrusca

Недавно сам чула занимљиве и запањујуће податке у емисији "Да ли треба да се удам за првог рођака"/Should I marry my cousin (http://www.bbc.co.uk/iplayer/episode/p056gvhm/should-i-marry-my-cousin), нпр. да 55% младих чланова пакистанске заједнице у Британији улази у брак са првим рођаком (оним што се код нас зове сестра или брат од тетке/стрица/ујака), док је податак за Брадфорд целих 70%!


Lionsgate

Pa imate zajednicu u severnom delu Srbije koja isto tako i danas funkcionise. ... Sa mnom je studirala devojka



zilikaka

Ti brakovi među rođacima su bili česti



Чекајте, људи, а генетика?

Ко зна колико већ миленијума људи знају за различите поремећаје, физичке и менталне, који се јављају код деце у браковима склопљеним међу блиским рођацима.

Па ако је и постојало некакво "оправдање" за краљевске и, уопште плаве крви, породице које то раде у циљу "очувања" лозе или за људе некада географијом удаљене од других људских насеобина и заједница (удаљена планинска села Буковине нпр, или острва по разним морима, па и на Јадрану - тзв. бодули) или за оне који су таквим унапред договореним браковима чували изузетно велику непокретну и покретну имовину, које је онда оправдање за оне који то раде данас у циљу очувања некакве просечне имовине средњег слоја у Британији? Или у Воши? Као да се не може наћи младожења или млада приближно истог таквог имовинског стања (ако је то у питању?), а који није блиски рођак, односно рођака.

Поготово у 20. и 21. веку када су знања о узроку поремећаја код деце из таквих бракова постала широко позната...

Па није без разлога и у хришћанским црквама брак између блиских рођака одавно забрањен.


Ово не знам поуздано, само су ми причали да католичка црква забрањује бракове до четвртог колена, а православна до седмог колена. Моја драга има неку даљу сестру у Сењу која се удала за свог рођака (а и иначе је сестрин отац био бодул са Раба, дакле већ са генетиком под сумњом) који јесте даљи од четвртог колена, али је ипак рођак.

И овај православни део фамилије који живи у Србији никако не може да схвати тај поступак те даље сестре моје жене. Не осуђује се то отворено, на крају крајева нико и нема права да ту држи неке придике некоме, али сви врте сумњичаво главама сваки пут када се то помене, чак помало и са изразом гађења на лицу. (Толико је јак тај верски табу.)
dolazel dolazel 00:23 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Ja sam nekoć upoznao studenta medicine, poreklom iz Kuvajta, koji je specijalizirao hirurgiju u USA. Već tokom studija je dobio dobro plaćen posao u matičnoj zemlji - da lopovima seče zdrave ruke ( kad tako sud presudi), uz anasteziju, hirurški precizno. On nije imao problem s tim. Hipokratova zakletva (First, do no harm) ga ne obavezuje


Hm, ziveo sam dugo godina na Middle East i nikada nisam cuo da se u Kuvajtu sprovodi takva vrsta kazne - ono sto znam da imaju je vesanje, pogotovo za trgovce drogom i slicno. Iako je geografski, kulturoloski I verski blizak Saudi Arabiji (KSA) Kuvajt je svetlosnim miljama ispred Saudije po demokratskom razvoju - ima cak i parlament pa i izbore za iste (iako ima I emira). More pre biti da je poreklom iz Saudi Arabije (gde se takva kazna sprovodi i danas - svojevremeno je bio slucaj tuce dva Egipcanina na radu u KSA gde je jedan polio drugog kiselinom i oslepeo ga. Sud (koji sudi po strogoj verziji Shariah) je presudio da se ovom prvom za kaznu izvadi zdravo oko - I izvadili su mu ga u lokalnoj bolnici. Human Rights Watch je vristao do neba - ali nista.
Inace cak i u Saudiji to rade lokalni doktori koji inace lece i operisu standardno - ne postoje specijalni doktori dzelati. Sto se hipokratove zakletve tice - Hipokrat ili Muhamed? - za pravovernog muslimana tu nema dvojbe.
A evo sta kaze covek koji radi na odrubljivanju glave (macem), inace dolazi iz porodice dzelata:

principessa_etrusca principessa_etrusca 00:45 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Ко зна колико већ миленијума људи знају за различите поремећаје, физичке и менталне, који се јављају код деце у браковима склопљеним међу блиским рођацима.

Управо због генетских поремећаја који се јављају код деце из сродничких бракова, неке религије и нека законодавства такве бракове забрањују. Чак ако су они и дозвољени, није уобичајено да су баш толико чести.

Проблем са заједницом о којој говоримо је учестаност таквих бракова. У емисији БиБиСи-ја је споменуто да се 70% младих пакистанског порекла у Брадфорду удаје за првог рођака, а чланак из Телеграфа тај проценат процењује на 55. У том чланку пише:

Although British parents of Pakistani origin account for 3.4 per cent of all births nationwide, they also account for around 30 per cent of children born with recessive gene disorders.
........
The city has the second highest number of infant deaths in England and birth disorders involving recessive genes are 10 to 15 per cent higher than the general population, according to a study by St Luke's Hospital, Bradford.
maksa83 maksa83 00:47 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

za pravovernog muslimana tu nema dvojbe.

Bude i tamo dvojbi i kolebanja...

bene_geserit bene_geserit 04:17 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

tasadebeli
Ово не знам поуздано, само су ми причали да католичка црква забрањује бракове до четвртог колена, а православна до седмог колена.

Ko uopste moze da pobroji pretke do sedmog kolena, makar i uz pomoc crkvenih knjiga? Ovo deluje potpuno neostvarivo u praksi.
Koliko se secam istorijski, katolicka crkva je imala neko vreme zabranu do 6-tog kolena (nesto manje ali takodje neostvarivu u praksi), ali i to su uveli samo iz razloga da bi neki vladar izmislio razlog da se razvede od zene (tj. proglasi brak nevazecim).

Bioloski razlozi protiv braka se prakticno gube posle 4-tog kolena, tako da je to ogranicenje potpuno razumno.


Jednom prilikom sam citao neko istrazivanje o tome koliki nivo inbreeding-a je optimalan. Naravno rezultat je bio sve od 5-tog kolena do nivoa plemena je optimalno, kada izadjes iz sopstvenog plemena steta postaje veca od koristi.
OK, bio je u pitanju neki konzervativni site.
Ali, pre cu da verujem tome nego vladajucoj ideologiji po kojoj maximum diversiteta je nabolji (propagiranje toga kroz filmove je btw postalo nepodnosljivo; kapiram da je nekome super fora kada u Sreku se magare ozeni zmajem i dobiju male polu zmajeve polu magarce, ali jel bas mora u svakom filmu?).
bene_geserit bene_geserit 04:35 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

principessa_etrusca
Управо због генетских поремећаја који се јављају код деце из сродничких бракова, неке религије и нека законодавства такве бракове забрањују. Чак ако су они и дозвољени, није уобичајено да су баш толико чести.

Проблем са заједницом о којој говоримо је учестаност таквих бракова. У емисији БиБиСи-ја је споменуто да се 70% младих пакистанског порекла у Брадфорду удаје за првог рођака

Inbreeding je danas rasprostranjen po celom bliskom istoku i severnoj Africi.
Ima istrazivanja koliko rasprostranjenost toga utice na average IQ populacije - solidno obara za 10-tak poena, ali se efekat gubi odmah u prvoj generaciji u kojoj se prestane sa tom praksom.

U vreme kada je putovanje na vece razdaljine bilo neuobicajeno, a zivot po planinskim selima u Srbiji se sveo na trazenje bracnog partnera po saborima na koji dodju mladi iz 10-20 susednih sela, ne sumnjam da je stepen inbreedinga bio prilicno veliki, sta god da je pravoslavna crkva propisivala.
nsarski nsarski 07:12 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

More pre biti da je poreklom iz Saudi Arabije (gde se takva kazna sprovodi i danas - svojevremeno je bio slucaj tuce dva Egipcanina na radu u KSA gde je jedan polio drugog kiselinom i oslepeo ga.

Moguće. Ovo je bilo pre mnooogo godina i meni su tada sve zemlje Bliskog istoka izgledale isto. A možda je bio Kuvajćanin, ali dobio posao u KSA. Ne sećam se tačno.
Znam samo da sam bio zgranut mogućnošću da kao lekar školovan na Zapadu može i takvim zahvatima da se bavi bez dileme.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:34 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Него, да обавестим да имамо новог шпeдитара у крају -- шпедитера за сперму, па коме треба...

principessa_etrusca principessa_etrusca 09:11 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

kosta.babic
U svakom slučaju tema je jako kompleksna.Sukob između istočnjačke i zapadnjačke filozofije života.I svi imaju valjane argumente.
Ps.Nadam se da je devojka kojoj si pomogla dobro i da će se uskoro udati.A ljubav će doći kasnije.

Тема јесте комплексна, а евентуалне филозофске разлике у приступу питању слободе појединца да донесе сопствену одлуку, амплификоване су стриктним преношењем старих обичаја затворене заједнице у нову средину. У том систему вредности, појединац је неважан у односу на заједницу.

Наравно, ту постоје дупли стандарди, и то не само они који се односе на жене и мушкарце, већ и на "западну жену" и жену из овакве традиционалне заједнице. Запад који слави индивидуализам, у име мултикултурализма, скоро да је дао бланко одобрење етничким заједницама да третирају појединце из сопствених редова по својим правилима.

Узбуђење настане тек када дође до убиства, па и оно прође. Идемо даље.
tadejus tadejus 09:30 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

bene_geserit

Inbreeding je danas rasprostranjen po celom bliskom istoku i severnoj Africi.
Ima istrazivanja koliko rasprostranjenost toga utice na average IQ populacije - solidno obara za 10-tak poena, ali se efekat gubi odmah u prvoj generaciji u kojoj se prestane sa tom praksom.


e da mi je da vidim to istraživanje koje paralelno testira stepen srodnosti roditelja i IQ potomaka..
a tek efekat "prestajanja sa praksom"
to mora da je neko veoma zanimljivo štivo..
zacjelo ima i još zanimljivosti za pročitati na mjestu gdje se takva istraživanja objavljuju.. djeli.. šta čekaš.. da se svi napijemo na izvou znanja..
nikvet pn nikvet pn 09:39 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Predrag Brajovic


Спермовођа, фантастично. (ја ко Хрвати: зракомлат, круговална постаја...)

Али нешто ми ту спермаћи много мирни. Имобилисани привремено или трајно...?

Небитно, сцена је моћна.
nikvet pn nikvet pn 09:52 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

tadejus

e da mi je da vidim to istraživanje koje paralelno testira stepen srodnosti roditelja i IQ potomaka..


Мој покојни отац као шахиста одавно је приметио да су шаховски шампиони Јевреји сви до једног. И то приписао управо вишевековном сродству које ето избацује и генијалце.
tadejus tadejus 09:58 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

nikvet pn
tadejus

e da mi je da vidim to istraživanje koje paralelno testira stepen srodnosti roditelja i IQ potomaka..


Мој покојни отац као шахиста одавно је приметио да су шаховски шампиони Јевреји сви до једног. И то приписао управо вишевековном сродству које ето избацује и генијалце.


koliko god su površne, opservacije o superiornosti karakteristika jedne vjrske ili nacionalne zajednice još i mogu biti simpatične..
benetove opseracije o inferiornosti (uvijek istih) vjerskih i nacionalnih grupa su.. ma ne znam.. strahota..
i sve još upakovano u "istraživanja"..
alselone alselone 10:22 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Мој покојни отац као шахиста одавно је приметио да су шаховски шампиони Јевреји сви до једног. И то приписао управо вишевековном сродству које ето избацује и генијалце.

Tvoj ćale nije bio u pravu. Bilo je mnogih šahovskih šampiona Jevreja, kao što su Kasparov, Talj, naravno Fišer, Botvinik, Smislov itd. (ne mogu da se setim ni jednog dalje), ali je bilo isto tako mnogo njih koji su bili drugih nacionalnosti: Kapablanka, Petrosijan, Spaski, Karpov, Anand, Kramnik, Topalov (BUGARIN!) itd. A pogotovo kad pogledaš klince danas, Karlsen, Nakamura, Ponomariov itd.
nikvet pn nikvet pn 10:55 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум


То је податак за шампионе до 1986.
alselone alselone 11:06 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

То је податак за шампионе до 1986.


Onda i nije mnogo pogresio. Bilo ih je puno od WWII do te godine koji su bili Jevreji makar preko jednog roditelja.

Ali i dalje ostaju Kapablanka, Alekin pre rata, Petrosijan, Karpov posle...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:08 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Спермовођа, фантастично.

On se baš ovde koristi, mislim, da bi poterao lazy sperm eggs. Ja sam se zapitao a zašto su ti lazy sperm eggići lazy, no izgleda da to ne označava da su i felerični ako su lazy? Ti o tome svakako više znaš. (Pazi koji će SF da padne kad s ovim botićem uzmu da ciljano gađaju jajašce očitanog DNK, s definisanim profilom osobina.)
maksa83 maksa83 11:11 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

(Pazi koji će SF da padne kad s ovim botićem uzmu da ciljano gađaju jajašce očitanog DNK, s definisanim profilom osobina.)

Jok, pre će da bude nek' se spoji šta se spoji, a onda ćemo da preprogramiramo DNK (Da Nije Komšijino) kako hoćemo. Ko nije gledao Gataku, da gleda, to će uskoro biti tretirano kao dokumentarni film.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:43 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Чекајте, људи, а генетика?




На сликама су Дарвин и његова жена Ема. Они су били први рођаци.
nikvet pn nikvet pn 12:10 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Predrag Brajovic
Ja sam se zapitao a zašto su ti lazy sperm eggići lazy, no izgleda da to ne označava da su i felerični ako su lazy?


У мојој зони дејства са просеком од нешто преко милијарде дневног промета ствари су јасно дефинисане: само А класа сперме иде у обраду, само А класа доза иде у осемењавање. Већ 5-10% имобилних сперматозоида довољни су за одбацивање без обзира на разлог.

За разлику од ветеринарске хумана зона овога посла је оптерећена етичким принципима. Биолошки критеријуми су им знатно нижи јер не могу имати практично неограничену количину материјала на располагању. Пошто етичких и набавних лимита нема ветеринарско осемењавање етаблира неупоредиво више стандарде (и резултате) у свакоме сегменту; има се, може се.
gedza.73 gedza.73 12:25 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Ko nije gledao Gataku, da gleda

'terao sam klinca da gleda.
više zbog 'Itanov brat je na tacni sve dobio a Itan je morao krvavo da zaradi', 'neodustajanje' i 'san'.

narcis narcis 12:54 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

el vam se dešava da vam pukne veza u momentu kad lupite enter da pošaljete komentar? upravo sad pišem ponovo zbog tog proviđenja. jeste proviđenje nije odgovarajući pojam, al šta ja nepismen znam strane pojmove.

daklem , kažu naučnjaci da je u jednom momentu na celoj zemlji ostalo 2-7 hiljada ljudi i da svi vodimo poreklo od te grupe opstalih.
pa nismo loše ispali ovakvi taki nikaki
nemo da bi me neTko prozivljo za verodostojnost podataka, to sam video na nekom od obrazovnih kanala onomad( onomad je vremenski raspon od malopre do ~ unazad)
elenold elenold 13:41 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

bene_geserit
. . .
Ko uopste moze da pobroji pretke do sedmog kolena, makar i uz pomoc crkvenih knjiga? . . .
.


Predpostavljam da vecini nije poznato kako se racunaju kolena.
Na primer 8 koleno su daljni rodjaci kojima su pradede ili prababe bili rodjena braca ili sestre.
Tako da znci treba da znas svoje prababe i pradede i rodslov samo do njih
i to po meni sada nije veliki problem.
tyson tyson 13:49 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Kuvajt je svetlosnim miljama ispred Saudije po demokratskom razvoju - ima cak i parlament pa i izbore za iste (iako ima I emira).

Nećeš verovati - i Saudijska Arabija takođe ima parlament, u kome sedi više žena nego u američkom Kongresu, a poslanici se biraju na izborima u kojima i žene imaju pravo glasa.


bene_geserit bene_geserit 15:42 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

tadejus
koliko god su površne, opservacije o superiornosti karakteristika jedne vjrske ili nacionalne zajednice još i mogu biti simpatične..
benetove opseracije o inferiornosti (uvijek istih) vjerskih i nacionalnih grupa su.. ma ne znam.. strahota..

Ako su neke grupe superiorne mora da ima i onih koje su inferiorne, tako da se radi o istoj stvari.
To sto je tebi jedno simpaticno a drugo antipaticno, to je tvoj problem.

I btw, ne izvrci moje reci, nisam rekao da je bilo koja grupa inferiorna vec da inbreeding obara prosecnu inteligenciju unutar grupe.
To ti je istina, a ti kako hoces.
tadejus tadejus 15:54 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

bene_geserit

Ako su neke grupe superiorne mora da ima i onih koje su inferiorne, tako da se radi o istoj stvari.
To sto je tebi jedno simpaticno a drugo antipaticno, to je tvoj problem.


pa nije to moj problem nego društvena konvencija.. koja kaže da je ok nekome reći da mu haljina (ili pak novo odjelo) odlično stoji ali nije ok reći da je ružan i debeo iako prvo primjećujemo upravo zato što ima i ovog drugog..


bene_geserit

I btw, ne izvrci moje reci, nisam rekao da je bilo koja grupa inferiorna vec da inbreeding obara prosecnu inteligenciju unutar grupe.
To ti je istina, a ti kako hoces.


ne, nego si lijepo naveo Bliski Istok i Sjevernu Afriku.. a "istraživanje" ne prilažeš..
bene_geserit bene_geserit 18:59 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Jel' ti to hoces da kazes da nema (masovnog) inbreedinga po Bliskom Istoku i severnoj Africi?

A svako istrazivanje u vezi merenja IQa bi ti po definiciji odbacila, tako da nemam nameru da ti kacim nesto samo da bi po tome pljuvala.
dolazel dolazel 21:05 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Nećeš verovati - i Saudijska Arabija takođe ima parlament, u kome sedi više žena nego u američkom Kongresu, a poslanici se biraju na izborima u kojima i žene imaju pravo glasa.

Parlament? U KSA? No way. Americki mediji uvek ulepsavaju stvarnost kad je KSA u pitanju.

From wiki:

Saudi Arabia is an absolute monarchy.[108] However, according to the Basic Law of Saudi Arabia adopted by royal decree in 1992, the king must comply with Sharia (Islamic law) and the Quran, while the Quran and the Sunnah (the traditions of Muhammad) are declared to be the country's constitution.[109] No political parties or national elections are permitted.[108] Critics regard it as a totalitarian dictatorship.[110] The Economist rates the Saudi government as the fifth most authoritarian government out of 167 rated in its 2012 Democracy Index,[18] and Freedom House gives it its lowest "Not Free" rating, 7.0 ("1=best, 7=worst" for 2013.[111]

In the absence of national elections and political parties,[108] politics in Saudi Arabia takes place in two distinct arenas: within the royal family, the Al Saud, and between the royal family and the rest of Saudi society.[112] Outside of the Al-Saud, participation in the political process is limited to a relatively small segment of the population and takes the form of the royal family consulting with the ulema, tribal sheikhs and members of important commercial families on major decisions.[113] This process is not reported by the Saudi media.[114]





bene_geserit bene_geserit 22:31 11.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Clanak o inbreedingu na Bliskom istoku kroz genetsku analizu. (takodje pogledati sekciju komentara)
bene_geserit bene_geserit 01:59 12.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

elenold
Predpostavljam da vecini nije poznato kako se racunaju kolena.
Na primer 8 koleno su daljni rodjaci kojima su pradede ili prababe bili rodjena braca ili sestre.
Tako da znaci treba da znas svoje prababe i pradede i rodslov samo do njih
i to po meni sada nije veliki problem.

Bas sad gledam, u pravu si izgleda.
Ono sto je kod amera 1st cousin, to je kod nas cetvrti stepen srodstva.
Deluje da je u pitanju samo kako se sta zove, a da je zabrana slicna kod pravoslavne crkve i po zapadnim zemljama.
zilikaka zilikaka 18:33 12.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Ono sto je kod amera 1st cousin, to je kod nas cetvrti stepen srodstva.
Deluje da je u pitanju samo kako se sta zove, a da je zabrana slicna kod pravoslavne crkve i po zapadnim zemljama.

Ovo mi zvučalo neverovatno pa proverila. Kaže:
Kanonsko računanje primenjuje Crkva. Ono je nesavršeno zato što broji rođenja samo do zajedničkog pretka (i to preko one linije koja je duža), a ne i do srodnika čiji se stepen srodstva želi izračunati, tako da bi npr. ja sa svojim stricem i bratom od strica bio u istom stepenu srodstva - drugom.

Znači, upravo ono što mi računamo u narodu jeste to crkveno računanje i 1st cousin je kod nas drugo koleno. Četvrto koleno je kad imate zajedničke čukunbabe i dede.
tadejus tadejus 18:40 12.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

bene_geserit
Clanak o inbreedingu na Bliskom istoku kroz genetsku analizu. (takodje pogledati sekciju komentara)


I gdje se tačno pominje inteligencija?
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:07 12.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Мислим да источно од Дрине за рођаке каже браћа и сестре од тетке/стрица/ујака, а западно од Дрине "први рођаци" су деца рођених браће и сестара, а "други рођаци" деца првих рођака.

Прва мапа показује учесталост рођачких бракова (што је тамнија плава, таквих бракова је више), а друга где су дозвољени, а где нису (плаво јесу, црвено нису).



bene_geserit bene_geserit 00:09 13.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

tadejus
I gdje se tačno pominje inteligencija?

U naucnom radu i njegovoj analizi ne, imas diskusiju u komentarima.
bene_geserit bene_geserit 01:42 13.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијумjavasc

zilikaka
upravo ono što mi računamo u narodu jeste to crkveno računanje i 1st cousin je kod nas drugo koleno. Četvrto koleno je kad imate zajedničke čukunbabe i dede.

Evo ga neki link gde sam ja gledao, kazu:

"Deca su uvek u prvom stepenu prema ocu i majci.
Braća i sestre su međusobno uvek u drugom stepenu.
Brakovi se apsolutno zabranjuju u nizvodnoj i uzvodnoj liniji krvnog srodstva (deda, majka, sin, unuka i td.).

Krvno srodstvo u pobočnoj liniji je najčešći problem ili pitanje za ljude. To je srodstvo u kojem dve osobe imaju zajedničkog pretka. Deca od dva brata i sestre stoje u četvrtom stepenu krvnog srodstva u pobočnoj liniji"
elenold elenold 08:34 13.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

zilikaka
. . .

Znači, upravo ono što mi računamo u narodu jeste to crkveno računanje i 1st cousin je kod nas drugo koleno. Četvrto koleno je kad imate zajedničke čukunbabe i dede.


Ma nije tako , cukundeda i cukun unuce su 4 koleno,
a medjusobno cukununucad kojima su cukun dede rodjena braca su 10 koleno.

A ko sigurno zna od kog kolena su po nasoj crkvi dozvoljeni brakovi.
milisav68 milisav68 09:33 13.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

elenold

a medjusobno cukununucad kojima su cukun dede rodjena braca su 10 koleno.

Ma nisi u pravu, to je i dalje četvrto koleno, jer su im pradede rođena braća.

Zato su (između ostalog) nekad ugovarana venčanja u drugom-trećem selu, da bi se to izbeglo.

dopuna - pradeda je četvrto koleno.
zilikaka zilikaka 10:57 13.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Evo vama čaršavi pa čitajte:

"Civilno računanje potiče iz rimskog prava i ono je jedino relevantno za pravo. Ono se rukovodi principom „koliko rođenja, toliko stepeni“ ("quod generationem, tot gradus". Dakle, otac i sin su pravolinijski srodnici, i to u prvom stepenu (jer ih deli jedno rođenje), deda i unuk su srodnici drugog stepena (jer ih dele dva rođenja), itd. Što se tiče pobočnog srodstva ono se izračunava tako što se prebroje rođenja od jednog srodnika do drugog i to preko prvog zajedničkog pretka. Tako su brat i sestra pobočni srodnici 2. stepena (broji se preko oca i majke), braća i sestre od stričeva i tetki pobočni srodnici 4. stepena (jer se broji preko prvih zajedničkih predaka, a to su tek deda i baba), itd. Ovakvo izračunavanje važi za krvne i adoptivne srodnike. Kod tazbinskoh se srodstvo računa tako što se izračuna krvno srodstvo jednog bračnog druga sa određenim svojim srodnikom, a drugi bračni drug će biti tazbinski srodnik sa tim rođakom u istom onom stepenu u kom je njegov supružnik u krvnom."

"Kanonsko računanje primenjuje Crkva. Ono je nesavršeno zato što broji rođenja samo do zajedničkog pretka (i to preko one linije koja je duža), a ne i do srodnika čiji se stepen srodstva želi izračunati, tako da bi npr. ja sa svojim stricem i bratom od strica bio u istom stepenu srodstva - drugom."

Do pre dvadesetak godina je postojao zakon da se imovina nasledjuje samo do 3. stepena, pa tako sestra od tetke nije mogla da nasledi ot sestre al ako je tetka bila živa, ona jeste.

Ovo citirano sam naravno s Vikipedije uzela. Ima lepo i šematski prikazano za one što ne razumeju.
elenold elenold 11:19 13.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

zilikaka
Evo vama čaršavi pa čitajte:
....


Za civilno racunanje isto i ja kazem.

Milisave ti govoris o crkvenom racunanju a ja govorim o civilnom racunanju.
I tu ispada nesporazum.

Ali niko ne navodi sigurno od kog kolena i po kom sistemu racunanja su kod nas dozvoljeni brakovi.
elenold elenold 12:28 13.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

tadejus

I gdje se tačno pominje inteligencija?


Kada pomenu inteligenciju znate li za istrazivanje koje je bilo kod nas
kojim je utvrđeno da su seoska deca inteligentnija od gradske dece.

I normalno naučnici su želeli da daju objašnjenje ( naučno ).

Znate li šta su utvrdili za razlog ?
maksa83 maksa83 12:33 13.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Znate li šta su utvrdili za razlog ?

Ja recimo mogu da poverujem bez problema da je to istina, i da ima veze sa koncentracijom olova u vazduhu.
elenold elenold 13:42 13.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

maksa83

.. da je to istina, i da ima veze sa koncentracijom olova u vazduhu.


Ma ne, nije to.

Da sacekamo jos neku ideju.
gedza.73 gedza.73 18:31 13.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

Kada pomenu inteligenciju znate li za istrazivanje koje je bilo kod nas
kojim je utvrđeno da su seoska deca inteligentnija od gradske dece.




Jel' se u 'istraživanju' vodilo računa o stepenu urbanizovanosti sela? manje ili više ušorena, brdska, planinska, ravničarska? Pod šljivicima ili kukuruzom?

Kažeš naučnici?
poput


pazi uvek sam znao da sam poseban ali nisam znao razlog. zato 'fala naučnicima
elenold elenold 18:56 13.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

gedza.73
. . .
Kažeš naučnici?
poput

pazi uvek sam znao da sam poseban ali nisam znao razlog. zato 'fala naučnicima


Da, da, i evo do čega su posle mnogo odbačenih hipoteza na kraju došli.

Razlog je što sesku decu prave popovi i doktori a gradski poštari i električari.

Verujem da deca poštara i električara ne shvataju ovo lično,
a da je Gedža zadovoljan . . .
gedza.73 gedza.73 20:23 13.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

elenold
gedza.73
. . .
Kažeš naučnici?
poput

pazi uvek sam znao da sam poseban ali nisam znao razlog. zato 'fala naučnicima


Da, da, i evo do čega su posle mnogo odbačenih hipoteza na kraju došli.

Razlog je što sesku decu prave popovi i doktori a gradski poštari i električari.

Verujem da deca poštara i električara ne shvataju ovo lično,
a da je Gedža zadovoljan . . .



kakvi kreteni. aj za Teslu al' kud uturiše Pupina u njihova istrživanja.
A danas sam u jednim novinama naleteo na podatak da (možda grešim u ciframa) od 6 000 ispitanih preko pola ima ljubavnu aferu na poslu koja traje preko godinu i par meseci, kod nekih je samo seks u pitanju a tek nekolicina ostaje na flertu.
(valjda ih nateralo na istraživanje što su navatali neku medicinsku sestru, šta li)

Znači u Srbiji decu prave popovi, doktori, poštari i električari?
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:19 14.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

tadejus
bene_geserit
Clanak o inbreedingu na Bliskom istoku kroz genetsku analizu. (takodje pogledati sekciju komentara)


I gdje se tačno pominje inteligencija?

Тешко да ћеш то наћи игде експлицитно поменуто јер ни назнаке упоређивања интелигенције различитих популација нису прихватљиве.

Када се ради о рођачким браковима и деци рођеној у њима, по доступним подацима за рецимо британску пакистанску заједницу (најмање 55% рођачких бракова), у њој се пре десетак година рађало 3.4% укупног броја новорођенчади, а ту се регистровало 30% укупних генетских поремећаја.
Поремећаји су различити, од мртворођенчади до learning difficulties.

Тај широки спектар под заједничким називом "тешкоће у учењу" заузима значајно место међу свим регистрованим поремећајима, а углавном је повезан са нижом, а не са вишом интелигенцијом од просека.
tadejus tadejus 09:02 14.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

principessa_etrusca
tadejus
bene_geserit
Clanak o inbreedingu na Bliskom istoku kroz genetsku analizu. (takodje pogledati sekciju komentara)


I gdje se tačno pominje inteligencija?

Тешко да ћеш то наћи игде експлицитно поменуто јер ни назнаке упоређивања интелигенције различитих популација нису прихватљиве..


my point exactly..
te bi stoga elementarna pismenost i pristojnost nalagala da se uz tvrdnje o Bliskom Istoku i inteligenciji ne koristi i izraz istraživanja..
jer se ne radi o istraživanjima..
no o naklapanjima.. tendencioznim i malicioznim naklapanjima..
elenold elenold 11:09 14.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

gedza.73
. . . .
Kažeš naučnici?
. . Znači u Srbiji decu prave popovi, doktori, poštari i električari?

Ma naravno sve je to zezanje, mada u svakom zezanju ima i trunka istine.

Hm, gradovi su veliki pa se teze zna sta ko radi, ali bogami u selu , kako mi rodjaci pricaju
to je lakse. . .


Setih se kako je moj kolega koji je odavno otisao u Kanadadu, jednom zabrinuto pricao.
Nesto se kasnije ozenio a on je slavu slavio. I slavski kolac je pravila njegova zena i pekla u kuci kako prilici. I kaze pop ga pita ko je pravio kolac, i kada je rekao zena, pop je poceo tako da hvali zlatne ruke njegove zene nju samu i sve tako. Kaze sumnjivo mu bilo . . .
Mozda i zato sto je pop bio na "glasu". . . .
gedza.73 gedza.73 15:17 14.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

elenold
Mozda i zato sto je pop bio na "glasu". . . .

Stari pop znao svakom detetu u selu ime. ko bi ga znao dal' je imao samo dobro pamćenje.

Ma naravno sve je to zezanje, mada u svakom zezanju ima i trunka istine.

Hm, gradovi su veliki pa se teze zna sta ko radi, ali bogami u selu , kako mi rodjaci pricaju
to je lakse. . .

ceo svet ti je jedno selo. Sve što imaš u selu imaš bilo gde u svetu u bilo kom mestu.
elenold elenold 15:56 14.08.2017

Re: Хименопластика за нови миленијум

gedza.73
...
Stari pop znao svakom detetu u selu ime. ko bi ga znao dal' je imao samo dobro pamćenje.
..


Pa zato ti ja i kazem , a izgleda da su i "naučnici" dobro i zaključili ....
tyson tyson 10:48 15.08.2017

Re: Iver i klada

Parlament? U KSA? No way. Americki mediji uvek ulepsavaju stvarnost kad je KSA u pitanju.

Otprilike je u rangu tog kuvajtskog.


iskudrina iskudrina 21:53 10.08.2017

Суад

Појавило се неколико књига које пишу о тематици ”злочина из части” како у арапском свету, тако и муслиманским заједницама средње Азије.

Једна од првих забележених је лична исповест Палестинке која је 1979. преживела стравични чин кажњавања, тако што је успела побећи од мужа њене сестре, задуженог да казну спроведе - полио је бензином у дворишту поред бунара и запалио.
Успела је да сплетом околности и уз помоћ хуманитарне организације нађе спас у Европи.
Данас живи у США под другим именом (наслов ”Суад” је псеудоним) и даље у страху да би је породица могла ипак наћи и казнити.

Хименопластика је безболно или чак хумано решење које је можда једини спас од злочина који је присутан у великом делу традиционалних муслиманских породица или кланова.
Ипак је то само физичка надоградња која враћа ”врлину”.
Психички проблеми који су настали код тих девојака свакако да се могу појавити и касније у породици. Међутим, то нити икога интересује нити ико решава, оне саме настављају живети са тим.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:20 10.08.2017

Re: Суад

США




Соединённые Штаты Америки

ја сам био, неко време, влюбленный у Палестинку, као младић, муслиманку, док ме није одвела на упознавање са татом и браћом... онда сам дигао руке од те миротворческеи идее.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:40 11.08.2017

Re: Суад

iskudrina
Појавило се неколико књига које пишу о тематици ”злочина из части” како у арапском свету, тако и муслиманским заједницама средње Азије.

Ти злочини су постојали и у другим традиционалним заједницама, не само муслиманским, па их је било и код нас, Онај за који знам је из Црне Горе, вероватно из тридесетих година и догодио се у породици Светозара Вукмановића Темпа. Он је писао о томе или говорио у интервјуима, посебно како је њега тешко погодило када су његова браћа убила њихову трудну сестру.

Ту је племенско обичајно право потпуно надвладало хришћанско праштање и етос Бановић Страхиње.
mirelarado mirelarado 10:48 11.08.2017

Re: Суад

principessa_etrusca
iskudrina
Појавило се неколико књига које пишу о тематици ”злочина из части” како у арапском свету, тако и муслиманским заједницама средње Азије.

Ти злочини су постојали и у другим традиционалним заједницама, не само муслиманским, па их је било и код нас, Онај за који знам је из Црне Горе, вероватно из тридесетих година и догодио се у породици Светозара Вукмановића Темпа. Он је писао о томе или говорио у интервјуима, посебно како је њега тешко погодило када су његова браћа убила њихову трудну сестру.

Ту је племенско обичајно право потпуно надвладало хришћанско праштање и етос Бановић Страхиње.


У Италији се злочин у одбрану части најдуже задржао у правосудном систему једне западне земље. Коначно и потпуно укинут је тек 1981. године, а процес укидања отпочео је 1974. Све до тада муж је могао да убије супругу због прељубе и да прође некажњено.
tadejus tadejus 10:57 11.08.2017

Re: Суад

mirelarado

У Италији се злочин у одбрану части најдуже задржао у правосудном систему једне западне земље. Коначно и потпуно укинут је тек 1981. године, а процес укидања отпочео је 1974. Све до тада муж је могао да убије супругу због прељубе и да прође некажњено.


ih ništa to nije.. ima bolje..
pročitah u Putu svile, i zaboravih a nemam knjigu pri ruci, ali mislim da je u pitanju Hamurabijev zakonik, koji kao kaznu za silovanje propisuje.. silovanje..
te tako ako neko siluje vašu sestru onda za kaznu vi njemu silujete sestru, ili ako nema sestru, onda ženu, ako nema ni sestru ni ženu.. e onda mu uzmete tri koze..
ako vam neko pak ubije ženu, ili sestru, ili kozu..
vi onda šta..
pa vi njemu isto ubijete ženu ili sestru ali kozu ne, kozu možete da prisvojite, i to pet komada..
divan svijet bio..
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:10 11.08.2017

Re: Суад

У Италији се злочин у одбрану части најдуже задржао у правосудном систему једне западне земље. Коначно и потпуно укинут је тек 1981. године, а процес укидања отпочео је 1974. Све до тада муж је могао да убије супругу због прељубе и да прође некажњено.

Мислим да се то односи пре на злочин из страсти, оно што Французи зову crime passionnel, као када муж затекне жену са љубавником, па му падне му мрак на очи.
mirelarado mirelarado 11:17 11.08.2017

Re: Суад

Мислим да се то односи пре на злочин из страсти, оно што Французи зову crime passionnel, као када муж затекне жену са љубавником, па му падне му мрак на очи.


Не, највише се односи на југ Италије, на Сицилију пре свега, где је за мушкарца највећа срамота да буде рогоња, те је кажњавање прељубнице питање части.


apacherosepeacock apacherosepeacock 11:54 11.08.2017

Re: Суад

где је за мушкарца највећа срамота да буде рогоња


Gledala sam skoro neki izraelski film gde muz ne da zeni razvod pa se razvlace pred vecem od 3 rabina (uz 150 svedoka) jedno 5 godina..(i rabini su vec bili dobrano popizdeli)

Najzad jedva pristade pa kad je krenuo da potpise papir rabin procita onaj deo: ..i sad je ona slobodna da zasniva zajednicu sa drugim muskarcem..
ispusti muz plajvaz ko oparen - ne, neeeeeeeee.

And here we go again (mislim, nije smesno )

Gett: The Trial of Viviane Amsalem film.


iskudrina iskudrina 13:32 11.08.2017

Re: Суад

Gledala sam skoro neki izraelski film


Такође реалистична прича о брачном пару иранске средње класе.
Развод: Надер и Симин

niccolo niccolo 13:33 11.08.2017

Re: Суад

ali mislim da je u pitanju Hamurabijev zakonik, koji kao kaznu za silovanje propisuje.. silovanje..

Prilično sam siguran da Hamurabijev nije. Čak mi se čitava ta priča čini prilično sumnjivom, nit ima smisla da praviš zakonske krugove silovanja, niti bi profesori propuštali da istaknu takvo "rešenje". Eventualno ako je bilo neki drugi zakonik, koji se ne smatra baš nešto naročito vrednim pravnim dokumentom...
tadejus tadejus 13:40 11.08.2017

Re: Суад

niccolo
ali mislim da je u pitanju Hamurabijev zakonik, koji kao kaznu za silovanje propisuje.. silovanje..

Prilično sam siguran da Hamurabijev nije. Čak mi se čitava ta priča čini prilično sumnjivom, nit ima smisla da praviš zakonske krugove silovanja, niti bi profesori propuštali da istaknu takvo "rešenje". Eventualno ako je bilo neki drugi zakonik, koji se ne smatra baš nešto naročito vrednim pravnim dokumentom...


provjeriću, jedno 90% sam sigurna da govori o Hamurabijevom zakoniku..
inače radi se o ovoj knjizi, čovjek je profesor na Oxfordu, istina ne prava nego vizantijskih studija, ali svakako nije sumnjiv izvor..
nego provjerim pa dojavim..
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:51 11.08.2017

Re: Суад

Čak mi se čitava ta priča čini prilično sumnjivom, nit ima smisla da praviš zakonske krugove silovanja, niti bi profesori propuštali da istaknu takvo "rešenje".

У руралном Пакистану, правда је у рукама "савета стараца" који пресуђују локалне ствари.
Овај случај је добио доста публицитета, а догодио се крајем јула. Младић је силовао девојчицу од 12 година, иначе рођаку, па је савет пресудио да за освету његова сестра од 16 година буде силована, што је и била, пред целом фамилијом укључујући родитеље.

Исти чланак се враћа и на ранији случај Муктар Маи која је силована по наредби сеоског савета јер је њен 12-огодишњи брат оптужен за везу са старијом женом. Она је силоватеље тужила правом суду, суд је пресудио у њену корист, али је касније виши суд поништио првостепену пресуду.
princi princi 14:03 11.08.2017

Re: Суад

inače radi se o ovoj knjizi, čovjek je profesor na Oxfordu, istina ne prava nego vizantijskih studija, ali svakako nije sumnjiv izvor..


Sjajna knjiga, trebalo bi je uvesti u srpske škole kao udžbenik, da makar deca nauče ono što matorim konjima nije išlo od ruke.
There were also customs and rulings that later became associated with Islam, and which predated Mu'ammad but were now adopted, apparently by the Prophet himself. For example, amputation as a punishment for theft and the passing of a death sentence for those who renounced their faith were common practices that were taken on by Muslims. Elements like alms-giving, fasting, pilgrimage and prayer became central components of Islam, compounding the sense of continuity and familiarity.

The similarities with Christianity and Judaism later became a sensitive topic, which was partly dealt with by the dogma that Mu'ammad was illiterate. This insulated him from claims that he was familiar with the teachings of the Torah and the Bible – despite near-contemporaries commenting that he was ‘learned’, and knew both the Old and New Testament. Some have gone further still, seeking to claim that the Qur'ān has as its base a Christian lectionary written in an Aramaic derivative that was subsequently adapted and remoulded. This – like many claims that challenge or dismiss the Islamic tradition – has gained notoriety, though it has limited support among modern historians.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:10 11.08.2017

Re: Суад

inače radi se o ovoj knjizi, čovjek je profesor na Oxfordu, istina ne prava nego vizantijskih studija, ali svakako nije sumnjiv izvor..

То је књига Питера Франкопана, читала сам је, али се не сећам детаља о Законику. (Иначе, Франкопан је пуним презименом Франкопан Шубић Зрински, хрватски племић.)


floki floki 14:18 11.08.2017

Re: Суад

e serem im se u ton film, vecu magaraca a ne staraca...

nadrljase dve devojcice ni krive ni duzne... kao da je onog morona sto je prvi silovao briga sta ce se desiti sa njegovom sestrom, verovatno bi i nju silovao da je imao prilike...

da su presudili da se njemu zivom odere koza, bolje bi bilo
iskudrina iskudrina 14:43 11.08.2017

Re: Суад

principessa_etrusca
То је књига Питера Франкопана, читала сам је, али се не сећам детаља о Законику.

На исту тему сећам се да гледала сам предавање prof. Valerie Hansen. Аутор је и књиге истог назива. Пронашла сам обе књиге, управо.

https://vk.com/wall-80080904?q=%23ориенталистика

princi
Sjajna knjiga, trebalo bi je uvesti u srpske škole kao udžbenik, da makar deca nauče ono što matorim konjima nije išlo od ruke.

Хвала за препоруку!


princi princi 14:51 11.08.2017

Re: Суад

Иначе, Франкопан је пуним презименом Франкопан Шубић Зрински, хрватски племић.

... i kapiten (tj on bi verovatno rekao kapetan) hrvatske reprezentacije u kriketu.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:56 11.08.2017

Re: Суад

Хвала за препоруку!

Нама на чему!

Одличне књиге су и Кристофа Баумера, швајцарског истраживача и археолога. До сада су изашла три тома његове "Историје Пута свиле", у последњем, трећем тому је обрађен ислам, не знам да ли следи наставак.
tadejus tadejus 14:59 11.08.2017

Re: Суад

principessa_etrusca
inače radi se o ovoj knjizi, čovjek je profesor na Oxfordu, istina ne prava nego vizantijskih studija, ali svakako nije sumnjiv izvor..

То је књига Питера Франкопана, читала сам је, али се не сећам детаља о Законику. (Иначе, Франкопан је пуним презименом Франкопан Шубић Зрински, хрватски племић.)


da a k tome je u restituciji nedavno obeštećen za neke silne nekretnine u Zagrebu i na primorju (zapravo sigurno i u unutrašnjosti, no ko broji)..
a i prije toga je bio vlasnik nekakvih hotela u Amserdamu (ako me sjećanje ne vara)..
te je profa zapravo bogati princ.. eh da.. k tomu još i prilično zgodan..
ali da..
dame ne trošite vrijeme, oženjen je ni manje ni više no nasljednicom Sainsbury-ja..
kick68 kick68 15:10 11.08.2017

Re: Суад

Gett: The Trial of Viviane Amsalem film.


Gett je super, njena faca je u gro planu skoro tokom celog filma. Guglala sam glumicu jer mi se mnogo svidela, ispostavilo se da je umrla od raka.
maksa83 maksa83 15:30 11.08.2017

Re: Суад

te je profa zapravo bogati princ.. eh da.. k tomu još i prilično zgodan..

Je l' to ovaj levo?

Božžžžegospode...


tadejus tadejus 15:34 11.08.2017

Re: Суад

maksa83
te je profa zapravo bogati princ.. eh da.. k tomu još i prilično zgodan..

Je l' to ovaj levo?

Božžžžegospode...


ovde malo ispao smišan ali lijep je čovjek..
floki floki 16:04 11.08.2017

Re: Суад

super su mu cizmice :)
plausibel plausibel 16:13 11.08.2017

Re: Суад

Stvarno si ga našao..

:))
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:26 11.08.2017

Re: Суад

Овако се профа представља на свом сајту:

princi princi 16:37 11.08.2017

Re: Суад

Je l' to ovaj levo?

Nije levo, nego lijevo. I šta se smeješ, i ti bi imao x-are da si odrastao u Engleskoj.
princi princi 16:38 11.08.2017

Re: Суад

Sine, 4 komada. Katolici, ne veruju u kontracepciju.
niccolo niccolo 17:14 11.08.2017

Re: Суад

provjeriću, jedno 90% sam sigurna da govori o Hamurabijevom zakoniku..

Aj' baš, pa da ga raskrinkamo* kao Babilonomrsca


* Evo šta vele na nekom Yale projektu koji drži Hamurabijev dostupan online

129. If a man's wife be surprised (in flagrante delicto) with another man, both shall be tied and thrown into the water, but the husband may pardon his wife and the king his slaves.

130. If a man violate the wife (betrothed or child-wife) of another man, who has never known a man, and still lives in her father's house, and sleep with her and be surprised, this man shall be put to death, but the wife is blameless.

131. If a man bring a charge against one's wife, but she is not surprised with another man, she must take an oath and then may return to her house.

Možda sam preskočio neki član, ali bi bilo čudno da se od ovih pravila dođe do "protiv-silovanja"

У руралном Пакистану

Pa to kažem, možda u tim nekim zaostalim društvima, Vavilon je ipak bio napredan za svoje vreme...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:19 11.08.2017

Re: Суад

Čvrsto, surovo al' pravedno.

vcucko vcucko 23:15 11.08.2017

Re: Суад

mirelarado


У Италији се злочин у одбрану части најдуже задржао у правосудном систему једне западне земље. Коначно и потпуно укинут је тек 1981. године, а процес укидања отпочео је 1974. Све до тада муж је могао да убије супругу због прељубе и да прође некажњено.

I obratno, moliću lepo. Čisto istine radi.
emsiemsi emsiemsi 12:40 12.08.2017

Re: Суад

floki
e serem im se u ton film, vecu magaraca a ne staraca...

nadrljase dve devojcice ni krive ni duzne... kao da je onog morona sto je prvi silovao briga sta ce se desiti sa njegovom sestrom, verovatno bi i nju silovao da je imao prilike...

da su presudili da se njemu zivom odere koza, bolje bi bilo

Сагласан !
Но, шта је нама чинити !?
Коме да се приклонимо - муслиманима или Кинезима, као пропулзивнијим културама.
Ја муслиманима не бих, јер ми се чини да што је луђе којешта - то се боље прихвата.
Истина - ни ми нисмо далеко, што веће будалаштине се причају, то је маса убеђенија у исправност.
anonymous anonymous 15:59 12.08.2017

Re: Суад

што веће будалаштине се причају, то је маса убеђенија у исправност.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:32 12.08.2017

Re: Суад

da a k tome je u restituciji nedavno obeštećen za neke silne nekretnine u Zagrebu i na primorju (zapravo sigurno i u unutrašnjosti, no ko broji)..
a i prije toga je bio vlasnik nekakvih hotela u Amserdamu (ako me sjećanje ne vara)..
te je profa zapravo bogati princ.. eh da.. k tomu još i prilično zgodan..
ali da..
dame ne trošite vrijeme, oženjen je ni manje ni više no nasljednicom Sainsbury-ja..

BS

Hrvatska misija lažnih Frankopana
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:50 12.08.2017

Re: Суад

Predrag Brajovic

Hrvatska misija lažnih Frankopana

Пошто познајем више припадника дубровачог племства, знам да су чланови Хрватског племићког збора, на чијем су сајту наведене племићке породице са грбовима. Видела сам јуче да на тој страници нема Франкопана, Шубића или Зринских, али нисам даље истраживала.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:23 13.08.2017

Re: Суад

princi
Иначе, Франкопан је пуним презименом Франкопан Шубић Зрински, хрватски племић.

... i kapiten (tj on bi verovatno rekao kapetan) hrvatske reprezentacije u kriketu.

Како је крикет стигао у Хрватску?

Cricket Cricket has been played in Croatia for 200 years because during the Napoleonic wars the British had a naval squadron on the island of Vis – where my family has land – and the sailors would come ashore to play cricket. About 25 years ago I became the president of the Croatian Cricket Federation, and 10 years ago they invited me to play in a couple of games. That’s the achievement I’m proudest of – playing cricket for my country.

The world of Peter Frankopan - The Telegraph‎
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:27 14.08.2017

Re: Суад

mirelarado

Одгледала "Италијански развод" (без титлова!), па сам се подсетила и да у Италији развод није постојао.

Из тог времена је добро познат епски развод Карла Понтија који је морао да узме француско држављанство да би се развео од прве жене и оженио Софијом Лорен.
zilikaka zilikaka 21:57 10.08.2017

sebičnost

наводно мајке, азијске муслиманке, у сличним ситуацијама углавном не стају на страну свог женског детета, већ на страну мужа и синова, па и активно учествују у кажњавању.


Devojka iz priče jeste imala sreće a mislim da taj težak položaj žena dobija dobar vetar u leđa upravo zbog ženske sebičnosti.
Majka koja će sama stati na stranu zajednice i prva baciti kamen da slučajno ne ugrozi svoj položaj u toj istoj zajednici, i to u godinama kad već verovatno ima nekakvog uticaja, ako ne na muža, možda bar na drugu svoju decu.
Ta sebičnost nije retka osobina i javlja se u svim kulturama, nego se tamo tako ispoljava.
mirelarado mirelarado 22:46 10.08.2017

Re: sebičnost

Devojka iz priče jeste imala sreće a mislim da taj težak položaj žena dobija dobar vetar u leđa upravo zbog ženske sebičnosti.


U Italiji, u Breši, još 2006. godine otac, Pakistanac, zverski je ubio (iskasapio nožem) dvadesetogodišnju ćerku, samo zato što je htela da nosi zapadnjačku odeću i živi na zapadnjački način. Verovatno uz pomoć drugih rođaka zakopao ju je u bašti svoje kuće. Osuđen je na 30 godina robije. Žena i druga ćerka poriču njegovu krivicu i dan danas.

S druge strane, Pakistanac, šesnaestogodišnjak, izbeglica na putu ka Švedskoj, trenutno u prihvatilištu u Beogradu, kaže da je samo četiri godine išao u školu, jer talibani zabranjuju očevima da školuju decu, pod pretnjom smrti...
Lionsgate Lionsgate 23:04 10.08.2017

Re: sebičnost

Kanadu je sokiralo "honour killing" iz 2009-te koje je izvrsio Mohammad Shafia, njegova druga zena i njen sin nad 4 zenska clana ( 3 cerke i njihova majka) porodice od prve zene. Ubistvo iz casti je izvrseno zbog toga sto su devojke upoznale nekog muskarca i time nanele ogromnu sramotu porodici. A mislim da sam negde procitao da je u zadnjih 25 godina u Kanadi ubijeno 20 zena iz istog razloga.

Odes iz primitivne sredine ali primitivnost ne ode iz tebe.
bene_geserit bene_geserit 04:40 11.08.2017

Re: sebičnost

Mene su sokirala istrazivanja o tome koliko procenat muslimana se zalaze za uvodjenje serijatskog zakona u zemlji gde zivi (USA, Kanadi, GB) - uvek i svuda daleko preko 50%.
Ima i snimaka iz dzamija kada onaj sto propoveda pita ko je za to i svi redom dizu ruke.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:10 11.08.2017

Re: sebičnost

Дакле, да поновим, ја бих ислам укинуо, као и друге религије. Јер су опресивни идеолошки системи, неке мање неке више.

Такође, што сам старији, све сам мање склон оном уважавању културних различитости, у смислу да треба да имам разумевања за будалаштине ових система. Не, немам, то остављам хуманистима и левичарима. Наравно, нећу то ником набијати на нос (ето, рецимо, Србима примитивизам православља, са тешком шовенском и антисемитском цртом), али не треба од мене очекивати никакво одобравање. Моја религијска толеранција иде мало изнад слављења слава и Божића. (Оно, одеш да упалиш свећу и тако то.)

Како цитира мој најновији друг, Саполски, (примитивне) религије су уређена шизофренија.



Мислим, 61% Американаца верује (2016) у ђавола. Ти људи гласају, возе кола, поротници су. И сваки дан доносе неке одлуке, верујући у постојање сотоне. Бррр.
docsumann docsumann 09:06 11.08.2017

Re: sebičnost

Мислим, 61% Американаца верује (2016) у ђавола. Ти људи гласају, возе кола, поротници су. И сваки дан доносе неке одлуке, верујући у постојање сотоне. Бррр.


ne samo da vjeruju, mnogi ga i štuju

postoji par registrovanih đaoljih crkava u USA. ovaj je prvi među pionirima...



kladim se da se slažete po pojedinim pitanjima
tadejus tadejus 09:33 11.08.2017

Re: sebičnost

bene_geserit
Mene su sokirala istrazivanja o tome koliko procenat muslimana se zalaze za uvodjenje serijatskog zakona u zemlji gde zivi (USA, Kanadi, GB) - uvek i svuda daleko preko 50%.
Ima i snimaka iz dzamija kada onaj sto propoveda pita ko je za to i svi redom dizu ruke.


bene čovječe a pa ta tvoja istraživanja su baš fascinantna.. al ja imam osjećaj da to ne može ipak biti samo 50%.. svi su ti oni isti..

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana