B92 Blog    Članovi    gordanac    Svetlo jedne baklje

gordanac
05:31
PON
14
APR

Svetlo jedne baklje

Olimpijske igre 2008. postale su svetska tema ovog proleća, mnogo pre zvaničnog letnjeg, svečanog otvaranja u Pekingu.

I, nažalost, nisu tema zbog najava izuzetnih sportskih rezultata ili najave velelepnosti objekata grada domaćina (mada je i o tome bilo zapanjujućih vesti), već zbog političkih protesta i napada na olimpijsku baklju i sportiste koji je nose. Izuzetne sportiste, po pravilu, sportske legende ili one od kojih se i u Pekingu očekuju neverovatni rezultati.

Od istorijskih početaka, Igre su u našim, modernim vremenima, prerasle u pokret i sasvim sigurno - jedan od najznačajnijih planetarnih događaja koji, jednom u četiri godine, zaokupi celokupnu svetsku pažnju takmičenjima sportista u raznim disciplinama.

Svetlo olimpijske baklje simbolično obilazi svet u olimpijskoj godini, ritualno se i ceremonijalno pali na početku tog puta kojim "olimpijski plamen" pronose sportisti od grada do grada, s kontinenta na kontinent, da bi najsvečaniji deo ceremonije otvaranja bilo paljenje baklje na stadionu i njeno gašenje pri zatvaranju Igara.

Simbolično - svetlo te baklje označava da Igre traju, nekada je značilo da i ratovi prestaju i da se pod njenim svetlom sportisti takmiče, nadmeću ko će sve više, brže, bolje....

Svetlo ovogodišnje olimpijske baklje osvetlilo je razne stvari koje skoro pa i da nemaju veze sa sportom, olimpijskim duhom ili osnovnom idejom Igara. Demonstrira se za "Free Tibet", zagovara se odbrana ljudskih prava i građanskih sloboda, a akcija protesta se sprovodi - fizičkim napadom na Olimpijsku Baklju kao simbol Igara i na one koji baklju nose.Ideja je - oduzeti baklju, po svaku cenu, sprečiti da baklja ide od ruke do ruke. Objašnjenje je da se tako skreće pažnja na stanje ljudskih prava u Kini i Tibetu. Ideja je da Svetlo Otete Baklje svetu donese jasnu sliku o stanju ljudskih prava i građanskih sloboda u Kini. I tako se jedna ideja pred našim očima pretvara u puko, medijski zanimljivo sredstvo za ostvarenje druge ideje, pri čemu su obe ideje - dobre. I svet se, u analizama, naravno - podelio u oceni opravdanosti takvog načina. Olimpijski duh, koji bi trebalo da sobom nosi zajedništvo nadmetanja i da izaziva ono najbolje u ljudima još jednom - nije odoleo političkim nadmetanjima. Slike iz Londona koje su pre nedelju dana obišle svet pokazale su nam prestrašena lica sportista, policijske snage koje jedva održavaju red, hapšene i tučene demonstrante i izazvale su pravu lavinu reakcija svih i svakoga - od građana i zvaničnika Olimpijskog komiteta do političara, medija sve do Dalaj Lame, pre neki dan.Manje-više, svi se slažu da pravo na protest postoji, ali se malo ko složio sa sredstvima upotrebljenim za protest. Dobili smo i vesti da se najavljeni nosioci baklje - povlače i ne žele da učestvuju u pronošenju plamena Igara.Na internetu se može naći stranica "Google`s Guide to Protesting the Olympic Torch" , a protesti polako menjaju formu i oblike i ne liči da će biti zaustavljeni ili smanjeni, naprotiv. Izgleda da prestaju napadi na baklju, ali se organizuju akcije druge vrste.I imamo prilike da čujemo predloge o bojkotu Igara, pa predloge o bojkotu ceremonije otvaranja, ali ne i takmičenja, odnosno o zahtevima samim sportistima da kažu svoj stav o protestima "FreeTibet", a ne o Igrama.

Vesti o pronošenju svetla olimpijskog plamena pretvorila su se tako u vesti o "razmerama incidenata" koji se događaju na protestima, a retko ili nikako je vest o tome šta su prave poruke svetla koje baklja nosi svetom.

I izgleda da polako postaje sve neizvesnije ŠTA će na kraju osvetliti plamen olimpijske baklje, koliko i kakvih će se sve događaja nanizati do svečanog otvaranja i da li će "duh igre" uspeti da skrene svetlo i na sebe i na poruke koje Igre ustvari nose svetom od antičkih vremena.

Ja, naravno, verujem u Igre. Preživele su hiljadugodišnja ćutanja i "neodigravanja", obnovljene su u našem vremenu, preživele su sve i svašta tokom odvijanja u modernim vremenima, želim da verujem da im je svetlo dovoljno snažno da "prežive" i svoj ovogodišnji put do Pekinga.

Kada su 2004. održane u Atini, Igre su pozdravljene sa "Dobrodošle kući!", a pozdrav iz Pekinga glasi "Jedan svet.Jedan san". Tim rečima treba svetlo olimpijske baklje.





Komentari (222)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Unfuckable  05:35 14.04.2008
Preporuka: 1

Pa.... bilo je potpuno jasno

#Link  Replika: 11
. Izgleda da prestaju napadi na baklju, ali se organizuju akcije druge vrste.I imamo prilike da čujemo predloge o bojkotu Igara, pa predloge o bojkotu ceremonije otvaranja,


još prošlog leta, kada je CNN svakodnevno "zabrinuto" izveštavao o zagađenosti vazduha u Pekingu, i mogućoj refleksiji te genocidne pojave na goloruke takmičare.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  09:13 14.04.2008
Preporuka: 2

Re: Pa.... bilo je potpuno jasno

e ima li kraja srpskom cinizmu, :)?

Center for Responsive Politics Executive Director Sheila Krumholz said the reported link between Clinton and Alibaba Inc. was evidence Clinton should be open with his financial records, as should his wife, presidential hopeful Sen. Hillary Clinton, D-N.Y., and the William J. Clinton Foundation, the Los Angeles Times reported Sunday.

"This is a perfect example of why it's critical for both Clintons to provide prompt and complete disclosure of all their sources of income, not just personal sources but also his foundation," the advocacy group official said.

The reported link was the most recent fundraising tie between the former president and international groups, a rising concern among those supporting Hillary Clinton's bid for the White House.

"A former president of the United States received a donation from a Chinese firm that is involved in censorship, and now his wife is running for president. This is a shame of the U.S.," Chinese activist Harry Wu said.

The Times said Hillary Clinton has been a vocal opponent of China's actions in Tibet and has called on President George Bush to skip the Beijing Games' opening ceremonies.


uzgred, zar Klintonu stvarno ne pada na pamet da ga neko podyebava kad se sponzor zove Alibaba Incorporated?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  09:45 14.04.2008
Preporuka: 0

----

Ima još od USA "pearls" koji se nakon maja prošle godine ovih dana objavljuje kao strategija (ja i inače mislim da ne postoje teorije zavera, postoje samo strategije za koje ne znaš) :
John McCaine je ponovo lansirao prošlogodišnju ideju (na kojoj su , ruku na srce, raili savetnici obeju stranaka) o formiranju "League of Democracies" kao "dodatnog" tela koje bi vodilo računa o "promotion, etc....", a činile bi je zemlje u klasi "democracies", ali ne i zemlje (države) koje su, po njemu, "autocracies" (whoever). Ne mogu da nađem šta u toj strategiji misli da uradi sa UN, ali da se naslutiti...

Republican presidential candidate John McCain envisions a "League of Democracies" as part of a more cooperative foreign policy with U.S. allies.

The Arizona senator will call for such an organization to be "the core of an international order of peace based on freedom" in a speech Tuesday at the Hoover Institution at Stanford University in Palo Alto, Calif.

"We Americans must be willing to listen to the views and respect the collective will of our democratic allies," McCain says, according to excerpts his campaign provided. "Our great power does not mean we can do whatever we want whenever we want, nor should we assume we have all the wisdom, knowledge and resources necessary to succeed."

"To be a good leader, America must be a good ally," he adds in the speech, another in a series of policy addresses as he seeks the Republican presidential nomination.

Such comments offer a contrast to President Bush, who critics contend has employed a stubborn, go-it-alone foreign policy that has dramatically damaged the U.S. image abroad.

McCain is careful to note that his proposed multinational organization would not be like Woodrow Wilson's failed "League of Nations." Rather, McCain says the organization would be far more similar to what Theodore Roosevelt favored—a group of "like-minded nations working together in the cause of peace."

"It could act where the U.N. fails to act," McCain says.

Such a new body, he says, could help relieve suffering in Darfur, fight the AIDS epidemic in Africa, develop better environmental policies, and provide "unimpeded market access" to countries sharing "the values of economic and political freedom."

And, McCain adds, an organization of democracies could pressure tyrants "with or without Moscow's and Beijing's approval" and could "impose sanctions on Iran and thwart its nuclear ambitions" while helping struggling democracies succeed.

Recalling Harry S. Truman's actions during the Cold War, McCain also urges a similar "massive overhaul of the nation's foreign policy, defense and intelligence agencies" to meet the world's current challenges. He says details will come later.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Novković  09:58 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: ----

Ima još od USA "pearls" koji se nakon maja prošle godine ovih dana objavljuje kao strategija (ja i inače mislim d ane postoje teroije zavera, postoje samo strategiej koej ne znaš)

Pošto su spoljnu politiku skoro pa razorili pod sadašnjom administracijom, na onomad silna upozoravanja baš im tvoraca vizije novog svetskog poretka, ta politika je postala plodno tlo za ideje, a i moranje.

Isto tako, i borba je za "goli život", sa izoštrenom Kinom i EU, a slabim dolarom (pre neki dan se pojavila vest da su po kupovnom paritetu (na nivou države, ne pojedninca) Kinezi pretekli Japan i izbili na drugo mesto.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  10:04 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: ----

Ta je priča starija od godinu dana, ali on ju je "izbacio" obnovljenu prošle nedelje na World Affairs Committee
Evo clusty linkovi, koga zanima istorijat i prezentacije ideja strategije
League of Democracies
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ђак  10:07 14.04.2008
Preporuka: 1

Re: ----

Претпостављам да би у тој "Лиги демократија" Саудијска Арабија имала такође своју фотељу.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  10:15 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: ----

Milan Novković
Pošto su spoljnu politiku skoro pa razorili pod sadašnjom administracijom...

Ne treba toliko biti nepravedan prema Bushu junioru. Razaranje je pocelo jos sa Reganom.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  10:35 14.04.2008
Preporuka: 1

Re: ----

Donedavni ambasador US u UN, John Bolton je poznat po dve izjave o ustanovi u kojoj je radio:

"There is no such thing as the United Nations. There is only the international community, which can only be led by the only remaining superpower, which is the United States.”

He also said: “If the UN Secretariat building in New York lost ten storeys, it wouldn ’t make a bit of difference.”

A da ne bi razmisljali o kakvom vodjstvu se tu zapravo radi, eve nam ga Ruzvelt:

Through new uses of corporations, banks and securities, new machinery of industry, of labor and capital — all undreamed of by the Fathers — the whole structure of modern life was impressed into the service of economic royalists. It was natural and perhaps human that the privileged princes of these new economic dynasties, thirsting for power, reached out for control of government itself. They created a new despotism and wrapped it in the robes of legal sanction. - Franklin Roosevelt
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marta l  11:43 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: ----

There is only the international community, which can only be led by the only remaining superpower, which is the United States.”

ostaje da se vidi kako ce se ponasati kao "iznenatjeni & uvretjeni" kada progledaju po ovom pitanju ....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
die hard  22:44 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: ----

Razaranje je pocelo jos sa Reganom


Meni se cini , ne razaranje nego stvaranje te doktrine.Ali svi mi ljudi moramo shvatiti veliku i za drugi svet neverovatnu odgovornost koju USA ima.Ne rade tamo sve neki cobani/budale.Iako ih ima mnogo.Ima tu i nekog jako kompetentnog sveta i ne bas zlog.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  09:00 15.04.2008
Preporuka: 0

Re: ----

Ima tu i nekog jako kompetentnog sveta i ne bas zlog.

Strategije, same po sebi, ne mogu biti "zle" ili "dobre" ili "pozitivne" ili "negativne", one su (kako god grubo zvučalo) neosetljive na "etički kontekst" takve vrste.
Strategije su ili uspešne ili neuspešne (a ma koliko nam se sviđale ili ne - uvek treba pogledati kakav rezultat daju, reče Čerčil, ispravno :))).
A strategije o kojima je od prvog komentara reč - su očite, o njima se jasno govori i još jasnije piše.
Kada predsednički kandidat u USA u "osetljivom trenutku" ponovi, u dugačkom govoru, strategiju koju su samo koju godinu ranije zajedno radili spoljnjopolitički savetnici obeju stranaka - he means business. I više niko ne može da kaže "nismo znali".
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  09:24 15.04.2008
Preporuka: 1

Re: ----

die hard
Razaranje je pocelo jos sa ReganomMeni se cini , ne razaranje nego stvaranje te doktrine.Ali svi mi ljudi moramo shvatiti veliku i za drugi svet neverovatnu odgovornost koju USA ima.Ne rade tamo sve neki cobani/budale.Iako ih ima mnogo.Ima tu i nekog jako kompetentnog sveta i ne bas zlog.

Nije mi baš najjasnije u kom se kontekstu ovde priča (pogotovu ovo čobani/budale/kompetntan-svet-ne-baš-zao) ali radi se samo o interesima, moći, hegemoniji, upravljanju resursima, ostvarivanju profita, "there-can-be-only-one" highlanderskoj logici. Tu nema dobro-loše, tu postoje samo mi* i ostatak sveta (koji se, opet, deli na neprijatelje-smetnju i potencijalne saveznike da se smetnja ukloni). Sve ostalo ('civil liberties', 'free markets', 'free trade', političke slobode...) su priče za malu decu.

(*mi= uska i uvek promenljiva interesna grupa bogatih i moćnih, koji teže još većem bogatstvu i moći)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dracena  06:57 14.04.2008
Preporuka: 1

Pitanje je

#Link  Replika: 0
je li olimpijada sport i oko njega ili politika i oko nje?

Bez obzira na vreme i mesto njihovog održavanja, olimpijske igre novog doba su snažno politički obojene.
Sport je i inače medij za politiku, a najveći sportski spektakl svetskih razmera je najveći takav medij i gotovo bez izuzetka dobija snažnu političku dimenziju. Setimo se veličanstvene olimpijade u Berlinu 1936. na kojim je sa estetskom i organizacionom perfekcijom (sve inspirisano i jako začinjeno antikom), propagirane najmračnije ideje koje homo sapiensu mogu pasti na pamet. (baklja i svečano otvaranje, spektakl zatvaranja).

One u Meksiko Sitiju 1968. su obeležili masovni protesti širom sveta, u USA protiv rata u Vijetnamu i pobuna crnog stanovništva protiv diskriminacije, ali se protestvovalo i u Istočnoj Evropi U samom Meksiko Sitiju je policija ugušila masovne studentske proteste grubom silom i hapšenjima, ali prisustvo politike time nije moglo da se umanji.
U Minhenu 1972. crni septembar ubistvima i otmicom izraelskih sportista pokušava i uspeva da skrene pažnju sveta na palestinski problem.

Onda ’80.-tih dodju dve (politikom motivisanim) bojkotom „osakaćene“ olimpijade, ona 1980. u Moskvi i 1984. u Los Andjelesu.

Izgleda da niko ne može da odoli tako dobroj prilici za plasiranje svojih političkih ideja. I ratovi nacija se nastavljaju, samo se na kratko promeni oružje.
Ali biće da je tako bilo i u antičko doba.
Ipak, Olimpijske igre treba da budu afirmacija veštine, snage i lepote .
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
igipop  07:20 14.04.2008
Preporuka: 3

Dobra tema

#Link  Replika: 0
Jako ruzno i jako mucno. I jako poznato.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marta l  07:51 14.04.2008
Preporuka: 0

Svetlo i senke jedne baklje

#Link  Replika: 17
Tibet je naravno samo gavriloprincip sto bi se reklo. Upravo prisustvujemo sudaru dve imperije, medijske I konfucijanske… izgleda da majstori spektakla reziraju global show sve navodeci Kineze da odreaguju “pogresno” pod svetlima reflektora. Al’ ovi drugi su jos veci majstori, mislim, ucili se pet hiljada godina da ne moze da se pegla po Tienanmenu bas uvek …bice zanimljivo do kraja.

Trula daska su olimpijski komiteti, pocevsi od glavnog, IOC. Tu ima politike, korupcijskih skandala, nepotizma....name it. Kada je Samaranch-u prebaceno sto je sina postavio za clana IOC rekao je:
I cannot understand," he told a news conference. "This is in line (with IOC changes). I proposed my son with the agreement of the executive board of the IOC because I think my son can be a good member of the IOC." He pointed out that nine other members have followed their fathers as delegates.
"It's nothing new in the history of the IOC," Samaranch said.
That point, at least, is not debatable.

Nego, da li se secate Kandidature Beograda iz 1996? Usce je bilo znak. Samaranch-u se najvise dopao ( a sincic nije autor, haha). Ideja sa uscem je bila (u to vreme) nesto novo...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MilutinM  08:16 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: Svetlo i senke jedne baklje

Nego, da li se secate Kandidature Beograda iz 1996? Usce je bilo znak. Samaranch-u se najvise dopao ( a sincic nije autor, haha). Ideja sa uscem je bila (u to vreme) nesto novo...

Kako se ja sećam, Beograd je bio kandidat za Olimpijske igre 1992. godine, koje su se na kraju održale baš u Samarančovoj Barseloni.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marta l  08:37 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: Svetlo i senke jedne baklje

jeste, bio je kandidat za igre 1992. Ali sam proces kandidature i glasanja je bio '85- '86. gore je greska;)
ne mogu da nadjem znak bg-a na www.....svet pocinje od gooogla izgleda
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  10:01 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: Svetlo i senke jedne baklje

MilutinM
Kako se ja sećam, Beograd je bio kandidat za Olimpijske igre 1992. godine, koje su se na kraju održale baš u Samarančovoj Barseloni.

Nije li i sama 92-jka upravo po tome i dobila ime? Inace, koliko se secam, lider promotivne kampanje za Beograd 92 je bio ni(t)ko drugi do Goran Milic, :).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MilutinM  10:59 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: Svetlo i senke jedne baklje

Ne, b92 nije dobila naziv po godini u kojoj je trebalo da se održi Olimpijada u našem gradu
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  11:07 14.04.2008
Preporuka: 1

Re: Svetlo i senke jedne baklje

MilutinM
Ne, b92 nije dobila naziv po godini u kojoj je trebalo da se održi Olimpijada u našem gradu

ma, el si siguran? a onaj dzingl na ritmu srca: "beograd 92? molim, sacekajte." ? pa odakle onda b92?
a koliko se ja secam sve je pocelo sa draganom jelicem i ritmom srca na studiju b u beogradjanci, pa onda prelaz u DOB i to sve u jeku onog sastanka nesvrstanih u beogradu, 1987. ili 89...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  11:11 14.04.2008
Preporuka: 1

Re: Svetlo i senke jedne baklje

"beograd 92? molim, sacekajte."

To je sa automata iz 29-og, dok se ne javi cika plavi!
Odakle,B92? Pa frekvencija se lepo uklopila sa pomenutim cikom plavim...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  11:18 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: Svetlo i senke jedne baklje

ivana23
To je sa automata iz 29-og, dok se ne javi cika plavi!Odakle,B92? Pa frekvencija se lepo uklopila sa pomenutim cikom plavim...

a jel? eeee, nisam znao, :P?
a ne rekoh li da je fora provaljena na ritmu srca, dok je ovaj jos bio na studiju b?
a studio b nikad nije bio na 92.5 MHz UHF (po secanju mislim da je bio na 99.1MHz)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MilutinM  12:01 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: Svetlo i senke jedne baklje

Bilo je vezano za frekvenciju.

A sve je počelo od Komisije za informisanje Gradske konferencije SSO Beograda. Tih godina konačno smo se izborili za omladinsku emisiju, koju su uredjivali mladi. Komisiju je u to vreme vodio Sveta Vilotić, koji je prvi uredjivao Ritam Srca (danas urednik Akademca). Studio B je bila radio stanica koja je ugošćavala Ritam, zato što je oduvek bio gradski radio.

Kasnije, predsednik komisije je postao Veran Matić. I tako dalje sve do danas.

A prva televizija koju su uredjivali mladi je Treći kanal, koji je tako počeo.

Eh, uspomene...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  21:56 14.04.2008
Preporuka: 1

Milutine, ispravka :)

Urednik Ritma srca, omladinske emisije, čiji osnivač je bila gradska organizacija omladine (GSSO), bio je najpre Dača Kocijan. Kasnije je urednik postao Steva Vuletić (a ne Sveta Vilotić;). Steva je bio urednik i te 1989. godine kada je napravljen Radio B92. Onda je Veran postao odgovorni urednik, a Steva je otišao u Akademca.
Što se imena radija tiče...pa, bilo je tada dosta zanimljivih predloga...sa idejama je prednjačio Veran, a jedna od njih (koja je naišla na naše nerazumevanje) je bila ROB (Radio Omladine Beograda)...kasnije je Veran predložio da uzmemo B za Beograd i 92 kao pozivni policije, jer će i tako često policiju zbog nas zvati ;) Frekvencija se poklopila sa tom idejom :)

(domaćici se izvinjavam za trolence:)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  22:09 14.04.2008
Preporuka: 0

:))

(domaćici se izvinjavam za trolence:)

nikako, nikako
samo se komodajte, ko zna kakva fina priča nastane...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MilutinM  22:13 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: Milutine, ispravka :)

Ma, da, Jelice. Em sam mator, em sam bio posmatrač tih zbivanja (iz neposredne blizine, doduše), em brzi prsti.

Ako me provali Steva, nadrljao sam :-(((
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  22:17 14.04.2008
Preporuka: 2

Re: Milutine, ispravka :)

Ja sam zbog Steve ovo i napisala, stvarno bi bilo bezveze da ispadne da mu se ni imena ne sećamo, a onoliko nas je trpeo i podnosio...Neki put je samo nemo sedeo i gledao nas, a ja sam čekala da se od očaja prekrsti, zažmuri i poželi da nestanemo ili da se probudi, nadajući se da je to sve možda ipak samo san ;)

Ipak, ova priča bi, kad malo bolje razmislim, mogla da ima veze sa temom ili bar sportom...jerbo smo počesto trčali iz Doma omladine (gde je bila redakcija) u Beogradjanku, gde je Studio B...emisija počinje u 13h...radi se do poslednjeg trenutka i onda shvatiš da nema vremena da čekaš trolu, nego trake i tekstove pod mišku i trk u Beogradjanku, a za tobom galopira tonac...sva sreća da onaj lift dugo vozi do Studija B, pa uspeš malo da se izduvaš...ipak, par puta sam vesti pred emisijom čitala sa dušom u nosu, jer je tempo trke morao da bude jači...ali smo zato imali odličnu kondiciju ;)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MilutinM  22:25 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: Milutine, ispravka :)

Steva je dobro. Nije se mnogo promenio. Vidjao sam ga na Zvezdari.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
die hard  22:50 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: Svetlo i senke jedne baklje

.....svet pocinje od gooogla izgleda


A uskoro ce da pocme od Grinda, a sta ce biti sa nama ovde?Mnogo je dobro da se neke ustaljene stvari na ovom svetu promene preko noci.Zivele promene! ( iako meni tesko padaju ).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
die hard  23:03 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: Milutine, ispravka :)

kasnije je Veran predložio da uzmemo B za Beograd i 92 kao pozivni policije, jer će i tako često policiju zbog nas zvati ;) Frekvencija se poklopila sa tom idejom :)

Pa da li je to zaista to? Bilo bi lepo da razjasnimo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MilutinM  23:15 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: Milutine, ispravka :)

I ja mislim da je bila aluzija na broj policije, a da se poklopilo sa frekvencijom. Nekako mi to dolazi iz (mog) malog mozga
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  23:32 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: Milutine, ispravka :)

Ama kad vam kažem. Bila tamo. Radila, bila jedan od urednika. Sedeli i smišljali ime. Još smo i džingl smislili jer se stalno odguvlačilo sa radiom, setili se onog da pozovemo policiju, pa da se javi automat i da ga snimimo kad kaže "Beograd 92, molim sačekajte"...kad ekipa iz Indexa 202 to uradi kao džingl-zezalicu za pokušaj Olimpijade u Bgd...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dzu  08:09 14.04.2008
Preporuka: 0

...

#Link  Replika: 0
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  08:38 14.04.2008
Preporuka: 2

Sport i politika

#Link  Replika: 4

Sport i politika su u sprezi oduvek.
Prestiž sportista (u trci za što veći brojem zlatnih, srebrnih pa tek onda
bronzanih medalja) svih zemalja, znači i prestiž same zemlje da ima
najbolju, najzdraviju i najjaču naciju.
Šta je značilo DR Nemačkoj, sa osam miliona stanovnika, da
procentualno po njihovom broju, ima najviše medalja po broju stanovnika?
Dok su postojala dva bloka, politički prestiž se iskazivao i preko sporta,
u svakom slučaju. Sada je prestiž nešto drugačiji.
Kako da predvidite kakvi će odnosi biti između pojedinih zemalja,
dovoljno je samo pratiti sport, jer su oni prvi koji probijaju "led"
u odnosima između država.
U sportu je jako važno znati ko su ličnosti koje vode pojedine
sportske organizacije u svakoj zemlji.
Te ličnosti su uglavnom iz sveta politike na bilo koji način.
Njihov uticaj u sportskim asocijacijama sveta je ogroman.
Zbog toga je jako važno imati svog predstavnika u takvim
predsedništvima, jer se onda i značaj države koja ima
svog čoveka na takvom mestu bitno uvećava.

Sport je druga strana politike, iako se non-stop napominje da
nema sa njom nikakve veze i da ne treba da je ima, ali
stvarnost je sasvim drugačija.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ђак  08:50 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: Sport i politika

Мала корекција: ДДР је 1990.године имала нешто преко 16 милиона становника.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ђак  08:54 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: Sport i politika

За ово "умножавање" поста нисам ја крив :)

Јесте да нема везе са темом, но пазите како је леп шестар на грбу ДДР-а :

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ђак  08:56 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: Sport i politika

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  11:09 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: Sport i politika

Мала корекција: ДДР је 1990.године имала нешто преко 16 милиона становни


Pojma nemam zašto sam napisala 8 miliona?
Izgleda da je ovo razlog:
8.800 000 žena
7.800 000 muškaraca
________________________
1985. - 16.660 000 stanovnika
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  08:53 14.04.2008
Preporuka: 0

China Radio International

#Link  Replika: 0


http://serbian.cri.cn/1/2006/09/05/Zt21@47943.htm

Kao sto rece igipop: Jako ruzno i jako mucno. I jako poznato.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
edi-va  09:12 14.04.2008
Preporuka: 0

Slushala sam pre neki dan

#Link  Replika: 0
na radiu dileme nemachkih sportista. Svi ce nastupiti u svojim disciplinama, ali ce i podrzati protest, stim sto smeju da nose obelezja protesta (majice, bedzeve, znojnice, sta god) samo van terena ili takmichenja. Iznoshenje bilo kakavih politichkih stavova na stadionima, tokom samog nadmetanja, bice strogo kaznjavani od strane IOC-a, jer postoje i pravila o tome u statutu. Znachi svaki sportista moze da obuche majicu sa sloganom free Tibet u svoje slobodno vreme.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
d j o l e  09:13 14.04.2008
Preporuka: 2

Paljenje olimpijske vatre .. na kraju puta

#Link  Replika: 4
Zbog cega se uvek na ceremoniji otvaranja Olimpijskih igara paljenje olimpijske vatre pretvori u neki gotovo nemoguc dogadjaj (bar je tako bilo zadnjih dvadeset/trideset godina). Jos od 1980. kada je paljen neki ogromni postal do koga je vatra putovala kroz neki beskrajno isprepletani niz kanala, pa do 1984. kada je vatru doneo ili upalio Jetman ....

Naime, posle svih peripetija koje prezivi od Grcke, prenosena iz ruke u ruku dece, politicara, bivsih sportista, baklja se izlaze poslednjem najtezem (?) testu u kome je potrebno da poslednji nosilac ucini neku gotovo nemogucu stvar (neko kao herojsko delo pred ocima milijardi gledalaca) kako bi se olimpijska vatra upalila na olimpijskom stadionu.

Ostalo mi je u secanju paljenje olimpijske vatre u Barceloni 1992. godine:



p.s.

suvisno fil......anje: da li je to nesto preuzeto iz onoga sto je delom ugradjeno u olimpiizam, neki obicaji iz anticke grcke ili neke druge religije vezane za sunce. Od paljenja baklje koriscenjem ogledala u grckom hramu (kao da covek zarobljava zrak sunca u upaljenoj baklji), pa do pazljivog nosenja plamena od ruke do ruke koja svaka vodi racuna da ga ne ugasi ... i nakon svega toga, nakon svih napora ogromnog broja po svemu razlicitih ljudi, kljucni trenutak u kome taj plamen treba da se pretvori u novu vatru opet je krajnje neizvestan i, sam po sebi, predstavlja neko malo cudo kako bi se desio.

Nije li u toj prici o putu te vatre, od pocetka do kraja, ispricana i neka druga prica koja se ovde desava ... a sto neko rece "we are all just a ray of light captured for a split moment of time in a matter ... until it get's free again and releases it self in to the void of universe"
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
rayzippo  09:45 14.04.2008
Preporuka: 1

Re: Paljenje olimpijske vatre .. na kraju puta

najmanje 50% tih sto podrzavaju nezavisnost tibeta ne zna gde je tibet...gomila dzabalebarosha ...i naravno,sve ovo je iscenirano...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  12:41 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: Paljenje olimpijske vatre .. na kraju

najmanje 50% tih sto podrzavaju nezavisnost tibeta ne zna gde je tibet...gomila dzabalebarosha ...i naravno,sve ovo je iscenirano...



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
d j o l e  15:14 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: Paljenje olimpijske vatre .. na kraju

i naravno,sve ovo je iscenirano...
... mislite na ovu scenu sa strelom i paljenjem vatre ... :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
rayzippo  12:32 15.04.2008
Preporuka: 0

Re: Paljenje olimpijske vatre .. na kraju

d j o l e
i naravno,sve ovo je iscenirano...... mislite na ovu scenu sa strelom i paljenjem vatre ... :)


vise na dzabalebaroshe...;))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jasnaz  09:42 14.04.2008
Preporuka: 0

vesti vesti vesti

#Link  Replika: 0
a retko ili nikako je vest o tome šta su prave poruke svetla koje baklja nosi svetom

: zato što je zlo-upotreba zanimljivija . a zanimljivo prodaje . itd.

______________



a ima i zimske
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Atomski mrav  10:13 14.04.2008
Preporuka: 3

Olimpijska baklja, flaša votke i majica...

#Link  Replika: 8
Hteo sam da napišem post na ovu temu ali nekako nisam hteo da se "petljam u politiku" jer joj nisam vičan a tema je, neizbežno, povezana sa politikom...

Sećate li se majice sa natpisom "Kosovo je Srbija" koju je nosio Milorad Čavić na ceremoniji dodele medalja na Evropskom prvenstvu u Holandiji? Jedna jedina majica koja je Milorada koštala suspenzije sa EP. Tada sam se pitao da li bi Milorad bio suspendovan da je na majici pisalo "Free Tibet" ili nešto slično... ne bez razloga, kao što možemo da vidimo poslednjih dana. Čak je plamen olimpijske baklje ugašen... ali to izgleda nije ništa spram Miloradove majice.

Druga zanimljivost ovih dana je reklama za Absolut votku... iako je namenjena meksičkom tržištu, uzburkala je duhove u SAD jer se u reklami koristi karta Severne Amerike iz devetnaestog veka, pre pripajanja teritorija poput Kalifornije i Teksasa SAD-u (nekada su pripadale Meksiku).

Kad je reč o sopstvenom dvorištu, teritorijalni integritet je No. 1 u SAD... nema zezanja! Nastao je revolt u SAD, ogorčeni građani su pozivali na bojkot Absolut votke! Zvuči poznato?

Dakle, "politička poruka" (koja se odnosi na teritorijalni integritet jedne države) na majici nije dozvoljena ali se zato politička poruka gašenjem plamena olimpijske baklje toleriše - MOK razmišlja o ukidanju nošenja baklje?! Olimpijske igre su i ranije bile poligon za političke igre, bilo je bojkota od strane istoka i zapada, da ne spominjem ubistvo izraelskih učesnika na OI 1972. godine... ali su se Igre održavale uprkos tome. Ako se olimpijska baklja ugasi, to je možda prvi korak ka gašenju i samih Igara... Možda u ovom novom svetu o kojem živimo nema više mesta za Olimpijske igre :(
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  10:17 14.04.2008
Preporuka: 2

Re: Olimpijska baklja, flaša votke i majica...

mapa je aBsolutno fenomenalna! prelazim na votku...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Atomski mrav  10:19 14.04.2008
Preporuka: 1

Re: Olimpijska baklja, flaša votke i majic

Da, Meksiko do Milvokija... :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ђак  10:23 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: Olimpijska baklja, flaša votke i majica...

Hе знам зашто мене софтвер данас воли, па ми сваку поруку по 3 пута објави, а нису нешто паметне, искрен да будем... :)

Можда би стварно било много боље да се уместо држава на олимпијским играма такмиче представници великих корпорација.

Шта је данашња држава наспрам једног Goldman Sachsa, Exxona, Halliburtona, на пример?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  10:29 14.04.2008
Preporuka: 3

Free California!

Atomski mrav
Da, Meksiko do Milvokija... :)

bez zybncy, meni stvarno nije jasno koji ce kaliforniji ostatak USofA.
na majici bi treba da stoji free tibet & california!
pomoci slobodarskom kalifornijskom narodu da se oslobodi jarma jenkijevskog zavojevaca!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  10:45 14.04.2008
Preporuka: 7

Re: Free California!

bez zybncy, meni stvarno nije jasno koji ce kaliforniji ostatak USofA.
na majici bi treba da stoji free tibet & california!
pomoci slobodarskom kalifornijskom narodu da se oslobodi jarma jenkijevskog zavojevaca!

Ili kako rece jedan Meksikanac (ilegalni): "Nisam ja presao granicu - granica je presla preko mene!"
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  12:01 14.04.2008
Preporuka: 1

Re: Free California!

"Nisam ja presao granicu - granica je presla preko mene!"

:)))))
that`s the spirit!
viva!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pufna  16:31 14.04.2008
Preporuka: 1

Re: Olimpijska baklja, flaša votke i majica...

pa sto se bune. reklama sasvim lepo pokazuje da ko konzumira previse votke postane ekspanzivan, pa pobrka i granice. Mislim, bas su ovi Ameri izgubili osecaj za humor. pih....
s druge strane, mislim da je Cavic nosio majicu Tibet is China opet bi isto prosao... ;-)
a van olimpijskog sela je mogao i ceo da se izbandazira sa natpisom Kosovo je Srbija, ne bi za njega igre bile zavrsene. Mislim, ako vec hoce da se k**ci onda neka zna kako.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Brooklyn  16:37 14.04.2008
Preporuka: 0

Re: Olimpijska baklja, flaša votke i majica...

pufna
pa sto se bune. reklama sasvim lepo pokazuje da ko konzumira previse votke postane ekspanzivan, pa pobrka i granice. Mislim, bas su ovi Ameri izgubili osecaj za humor. pih....s druge strane, mislim da je Cavic nosio majicu Tibet is China opet bi isto prosao... ;-)a van olimpijskog sela je mogao i ceo da se izbandazira sa natpisom Kosovo je Srbija, ne bi za njega igre bile zavrsene. Mislim, ako vec hoce da se k**ci onda neka zna kako.

mislis ti da njemu nije odgovaro takav rasplet? pa kako bi drugacije postao nacionalni heroj? a svi znamo da herojima sleduju sponzorski ugovori, stanovi, nacionalne peMzije, i ko zna sta jos moze da kapne. a sta bi dobio da je pobedio u onoj trci? nista.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da