Film| Kućni ljubimci| Literatura

Putevi radikalizacije

princi RSS / 19.08.2017. u 13:59

Ovog jutra nudim na uvid novi tekst, iz Voxa, o putevima radikalizacije mladih. Zašto se ljudi radikalizuju, zašto postaju deo ISISa ili KKK, svejedno? Naravno, kao što je dosta nas ovde pričalo svih ovih godina, radikalizacija klinaca nema ništa s religijom. Da nema Kurana, našli bi albume Judas Priest ili nekakve opskurne mudrace. Islam je potpuno efemeran u čitavom tom problemu. Ali radikalizacija itekako ima sa problemima ljudi, kako društvenim tako i ličnim. 

Društveni problemi se pre svega odnose na očekivanja ljudi. Primerice, kako se to u tekstu navodi, Ameri se uzdižu sa idejom da su svi u nekoj vrsti reda ka vrhu društvene lestvice, da imaju big mansions, da putuju po svetu kao gazde, da ih ne drže banke i kreditori za dugove... Naravno, stvarnost je potpuno drugačija, i sudar sa tom stvarnošću mnoge ljude vodi u radikalizaciju, u ideju da ne žive u svojoj zemlji, zemlji koja im je obećana, tj da im je ista oteta. Slična stvar je i evropskim Muslimanima. Dodajte na to izazove odrastanja, seksualne frustracije i slično, u kombinaciji sa modernim gadgetima dobijate opasnu i zapaljivu smesu koja se manifestuje kao ISIS odnosno KKK.

Često se kaže kako je religija glavni uzrok radikalizacije. Međutim, kao što vidimo, zajednička nit svom radikalizmu je ova ili ona vrsta gubitka svrhe, cilja u životu. Ideja svrhe, životnog cilja je, onako, po mom nekom sudu, dosta religijska. Odatle bih rekao da su pozivi na ukidanje islama, judeizma, budizma, hrišćanstva, religija, zapravo, prilično naivni i kontraproduktivni. Ljudi ne mogu opstati bez vere u smisao postojanja. Bez nje su izgubljeni. Meni se pre čini da je rešenje u formulisanju nekakve globalne religije, tj religije koja bi bila zajednička svim ljudima (vera u ljudska prava i ljudske slobode u tom smislu sasvim ispunjavaju tu funkciju, ali su, po mom sudu, malo previše apstraktna i nedovoljno isključiva, tj kao što vidimo ne mogu istisnuti i zameniti primitivnije forme verovanja).

Elem, da ne kenjam previše, evo teksta pa uživajte



Komentari (581)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bladerunner92 bladerunner92 19:29 23.08.2017

Re: Radovanje

bene_geserit
Ako vec pojma nemas o necemu i tema te ne zanima i nisi nista procitao/la o tome, zbog cega uopste komentarises?

a ti o svemu tome imas pojma ali opet izvodis pogresne zakljucke - sta mislis kako i zasto to ?a racunam ako ti mozes da komentarises mogu i ja

Ovo je toliko besmisleno da ne znam ni zbog cega repliciram.
Po toj logici kada je onaj Sandersov simpatizer probao da pobije gomilu GOP kongresmena (i samo srecom su ga ubili pre nego je to ostvario) to je dokaz o jacanju, izmilivanju i potsticanju fundamentalizma kod Sandersovih glasaca?


uporedjujes to sto je jedan "simpatizer" (za mene manijak) hteo da ubije senatore sa pojavom gomile manijaka naoruzanih do zuba u sred dana na ulici - pa ja ne znam kako je to uopste uporedivo.

A vidim i dalje brojis popular vote, pobeda Trampa bas boli?


ne znam sto mislis da bi MENE bolela pobeda Trampa -- ja nisam ni glupa ni ogranicena pa da verujem kako ce Tramp stati uz Srbiju ili kako mu se mnogo svidja Rusija ili kako sa njim "istice vreme Kosovu" da ostvari svoje ciljeve (par kofercica, pravi senator ili kongresmen koji lobira za Kosovo, dobro raspolozenje, pobeda na partiji golfa, uz dobru frizuru na Trampu tog dana i eto njegove odluke) ili kako je "suvo zlato u odnosu na Hilari". Potpuno su isti i jedni i drugi samo sto bi ovi Trampovci da prvo "srede" Ameriku i vode rat unutar svojih granica pa bi se onda dosetili da Amerika ne moze biti "great again" ako ne vodi i neki rat van svojih graniica a ovi Hilarini bi odmah vodili ratove van svojih granica a pustili bi da narod siromasi i nejednakost raste .

Nego Bene htedoh da kazem Princiju da je naso pravu rec za tebe -- fascinantan - to i ja mislim o tebi samo ja ne mislim da si ti pomalo fascinantan- ja mislim da si ti potpuno fascinantan. Ti si jedan tipican primerak malog fasiste , imas taj contempt for the weak -- jedna od 14 karakteristika fasizma po Ekou, ima na internetu nadji da nesto naucis, koji se ogleda u tom tvom preziru prema siromasnim samohranim crnackim majkama.
Ali tu postoji ona petlja na koju je Maxa ukazao a to je kako do djavola ti nemas saosecanja prema tim less fortunate zenama koje se bore a sigurno je da ima i takvih, nemoguce da bas sve uzivaju da im deca puse krek, kradu , nemaju zdravstveno osiguranje i sl.iako su crnkinje jel tako Bene -dakle kako nemas saosecanja prema zenama koje se bore da izvuku sebe i svoju decu i svoje zivote iz te stravicne spirale siromstva i kriminala i sa kojim pravom ti koji si juce dosao iz propale zaostale pripizdine Srbije odnosno less fortunate dela sveta u njihovu Ameriku da se isto tako kao one boris za svoju decu dajes sebi za pravo da njih osudjujes i prezires ili druge emigrante i opravdavas ovakvo ponasanje prema tim grupama ljudi . Mislim nije bas da ti je familija tu nekoliko generacija pa da polazes pravo i zahtevas cistu AMeriku - jel ti padne nekad na pamet na osnovu cega se ti toliko vozis?

suvo zlato
bene_geserit bene_geserit 04:10 24.08.2017

Re: Radovanje

bladerunner92
uporedjujes to sto je jedan "simpatizer" (za mene manijak) hteo da ubije senatore sa pojavom gomile manijaka naoruzanih do zuba u sred dana na ulici - pa ja ne znam kako je to uopste uporedivo.

Onaj sto je hteo da pobije kongresmene jeste manijak.
Kao i onaj sto se kolima zakucao u kontra-mitingase i ubio zenu.
To je ono sto sam poredio.

Ovi sto su se prosetali naoruzani - tesko da su manijaci. Manijaci nemaju kontrolu nad sobom - ovi nisu ispalili nijedan metak, nisu bili maskirani (tako da odgovaraju za svoje postupke), setali su na legalno odobrenom okupljanju.
To sto se nekoliko stotina (za USA zanemariv broj) takvih prosetao (u skladu sa zakonom) nije nikakav dokaz o "jacanju, izmilivanju i podsticanju" fasizma/rasizma jer su se takvi setali i ranije i u vecim brojevima.

Odgovor normalnih ljudi na to kada se KKK-ovci i ovi sto nose kukaste krstove setaju (u skladu sa zakonom) je ridicule them.

Odgovor nenormalnih ljudi je ajde da pravimo kontra-miting da izazovemo frku, da se maskiramo iako to nije dozvoljeno zakonom da ne bi odgovarali za svoje postupke, i da krenemo da bacamo kese sa urinom i sta sve ne na legalne demonstrante.
bauer. bauer. 05:36 24.08.2017

Re: Radovanje

blogovatelj
pa naravno da nije nista novo, tako je (na zalost) uvek bilo i verovatno ce biti, samo je mnogo smor kad neko krene da palamudi i obrazlaze sve to nekim visim ciljevima, borbom za demokratiju, ljudska prava i sta ti ja znam...


Pajić, na primer.

Nisko! Ovo te kategoriše ka dnu lestvice, lanca ishrane. Gnjida, što bi se reklo.
bene_geserit bene_geserit 05:53 24.08.2017

Re: Radovanje

bladerunner92
pojavom gomile manijaka naoruzanih do zuba u sred dana na ulici

A sto se tice "manijaka" na ulici, to su oni koji pale i razbijaju, ne oni koji se mirno setaju. Obicno su maskirani i nose BLM ili Antifa simbole.

bene_geserit bene_geserit 07:18 24.08.2017

Re: Radovanje

bladerunner92
pojavom gomile manijaka naoruzanih do zuba u sred dana na ulici

A snimi ko je bio glavni organizator "Unite the Right" mitinga u Sarlotsvilu, covek koje je 2016-te (pre manje od godinu dana) bio vatreni supporter Obame, pre toga sampion Occupy Wall Street movement-a, a omaklo mu se i ono recitovanje White devils anti-hriscanske poeme, a imas i njegovu izjavu "I can't think of any occupation I admire more than the professional provocateur ...".

Sluzba je mogla to i bolje da odradi, ali valjda ih zabole kad kontrolisu sve medije.
bene_geserit bene_geserit 07:19 24.08.2017

Re: Radovanje

bene_geserit bene_geserit 07:49 24.08.2017

Re: Radovanje

Btw, 5 ljudi koje su pobili right-wing teroristi 2016-17 (Trampovo vreme) - toliko pobiju u Cikagu svakog vikenda.
bladerunner92 bladerunner92 08:18 24.08.2017

Re: Radovanje


Bene
Ovi sto su se prosetali naoruzani - tesko da su manijaci.

Prošetali u grupi naoružani do zuba u sred dana onako? pa moguće da samo vole oružje i da ga pokazuju...
Ne znam šta bih ti rekla - mislim da si tako pun razumevanja za njih jer si u Kaliforniji , da si u nekoj drugoj državi pa da ti oni objasne gde ti je mesto po njihovom mišljenju i da se osećaš nelagodno svakog dana ili da počneš da doživljavaš neke neprijatnosti, ti i tvoja porodica, ne bi tako relativizovao tu pojavu.A def. sam pogrešila, ne mislim da su isti - mislim da su Trampovci daleko gori.
bladerunner92 bladerunner92 08:27 24.08.2017

Re: Radovanje

Bene
A snimi ko je bio glavni organizator "Unite the Right" mitinga u Sarlotsvilu


čitala sam i to negde sad si me podsetio, nisam mislila da je bitno

Sluzba je mogla to i bolje da odradi, ali valjda ih zabole kad kontrolisu sve medije.


nemaju oni službu , oni imaju intelligence (agency) kako i treba, mi imamo službu wannabe intelligence ali kao što joj i ime kaže, jelte, za to treba i malo intelligence-u glavama a to baš i nemamo.
bene_geserit bene_geserit 08:59 24.08.2017

Re: Radovanje

bladerunner92
mislim da si tako pun razumevanja za njih jer si u Kaliforniji, da si u nekoj drugoj državi pa da ti oni objasne gde ti je mesto po njihovom mišljenju i da se osećaš nelagodno svakog dana ili da počneš da doživljavaš neke neprijatnosti, ti i tvoja porodica, ne bi tako relativizovao tu pojavu.

Prvo, nisam pun razumevanja za njih, mislim da su kreteni.
Drugo, ne setaju svaki dan, u Sarlotsvilu je to bila prva setnja verovatno decenijama.

Oni kojima smeta imaju izbor da se: a) presele u Kaliforniju b) zalazu da se ukine open carry u drzavi gde zive c) zalazu za ogranicenje slobode govora na USA nivou sa hate speech zakonima (za ovo mislim da je potpuno pogresno i siri moc drzave na racun gradjanina).

Ali Ustav im daje pravo da setaju, dokle god ne krse zakon.
Ti volis da radis virtue signaling i delis ideoloske lekcije, ali to je irelevantno. Bitno je ko krsi zakon. Ako mislis da zakon ne valja, zalazi se za promenu istog.
bene_geserit bene_geserit 09:36 24.08.2017

Re: Radovanje

Razlog zbog cega se tebi cini da ja njih branim je (a izmedju ostalog to i ti radis) proglasavanje regularne desne politicke opcije (koji ovi iz Sarlotsvila naravno nisu) za nekakav ekstrem koji treba svim mogucim sredstvima (i dozvoljenim i nedozvoljenim) spreciti da kaze sta misli, a pri tome koriscenje far-left "vojsku" za ostvarenje politickih ciljeva.

Pa onda imas recimo:
- regularan miting u Bostonu gde se skupi jedva ~300 ljudi (bez ikakvih KKK-ovaca, nacista i sl.), koji na silu rasturi leva ekipa
- zakazane govore Coulter-ove ili Mila na Berkeley-u, koji sprece ovi iz Antife paleci i lomeci i uz to maskirani
- nezvanicnu dozvolu policije po levicarskim centrima (svi veci gradovi) da ovi iz Antife i BLM-a mogu da divljaju maskirani (sto znaci da ne mogu da ih identifikuju kad naprave sranje) iako je to zakonom zabranjeno

I jos gore:
- cenzuru po internetu od strane Google/Facebook/PayPal-a i drugih firmi
- kampanju da se ogranici sloboda govora garantovana Prvim amandmanom nekakvim hate speech definicijama (koje ce naravno da definise drzava u skladu sa trenutnim politickim potrebama)

Pri tome se mali broj neorganizovanih idiota bez ikakve politicke podrske proglasava za nekakvu navodnu nacionalnu opasnost, a ono sto je realna opasnost (porast cenzure, ogranicenje slobode govora) se uvodi na mala vrata.
tasadebeli tasadebeli 07:27 25.08.2017

Re: Radovanje

bene_geserit

Sluzba je mogla to i bolje da odradi,






Па када су умислили да су најинтелигентнији на свијет (зато, ваљда, и воле да себе називају "интелиџенс" ) и неће да науче од ових наших како се то ради.



ali valjda ih zabole kad kontrolisu sve medije.



bene_geserit bene_geserit 07:47 22.08.2017

radikalizacija mladih

Antifa
Redneck Revolt
Muslim Supremacists (sharia law), ISIS
Black Nationalists
Radical Neo Feminists

Zajednicka karakteristika - manjak tolerancije prema onima koji drugacije misle.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:44 22.08.2017

Re: radikalizacija mladih

samo da se zapiše i Red Negro, oni su najgori, em crnci, em komunjare. Nema ih gori. Ovim bih i završio.



princi princi 12:59 22.08.2017

Re: radikalizacija mladih

Red Negro, oni su najgori, em crnci, em komunjare. Nema ih gori. Ovim bih i završio.

Saću zatvorim blog za komentare, :).
myredneckself myredneckself 01:17 23.08.2017

Re: radikalizacija mladih

Rušenje spomenika se nastavlja i s ove strane?

The Guardian

Toppling statues? Here’s why Nelson’s column should be next
Afua Hirsch
While the US argues about whether to tear down monuments to the supporters of slavery, Britain still celebrates the shameful era.
link


stefan.hauzer stefan.hauzer 11:39 23.08.2017

Re: radikalizacija mladih

Trump: "Democrats have no ideas, no policy, no vision for the country other than total socialism and maybe frankly a step beyond socialism."





ne, ipak sa ovim želim da se oprostim od ovog bloga.
alselone alselone 12:14 23.08.2017

Re: radikalizacija mladih

Trump: "Democrats have no ideas, no policy, no vision for the country other than total socialism and maybe frankly a step beyond socialism."


Mislim da Tramponja trazi novi rat kako bi malo smirio vatru pod gujzicom i skrenuo temu sa sebe.

‪US deployments in Afghanistan‬:
‪Sep 2011: 102.1K‬
‪Sep 2012: 81.1‬
‪Dec 2013: 50.5‬
‪Dec 2014: 15‬
‪Dec 2015: 12.9‬
‪Dec 2016: 12.9‬
‪Jun 2017: 13.4‬
tadejus tadejus 13:48 23.08.2017

Re: radikalizacija mladih

alselone
Trump: "Democrats have no ideas, no policy, no vision for the country other than total socialism and maybe frankly a step beyond socialism."


Mislim da Tramponja trazi novi rat kako bi malo smirio vatru pod gujzicom i skrenuo temu sa sebe.

‪US deployments in Afghanistan‬:
‪Sep 2011: 102.1K‬
‪Sep 2012: 81.1‬
‪Dec 2013: 50.5‬
‪Dec 2014: 15‬
‪Dec 2015: 12.9‬
‪Dec 2016: 12.9‬
‪Jun 2017: 13.4‬


ima netflix relativno nov film na temu, sa Bredom Burekom (sa sirom, mesom, čimoćeš, božemesačuvaj dokle, dokle..) e dakle s njim u glavnoj ulozi i nije nešto, on je skroz loš (i stalno u odjeći, mislim wtf).. al dobro.. slikovit je po pitanju ovih benetovih bulažnjenja o miru u svijetu i inače..
a bulažnjenja velim jer jbg Trampa a ni Hilari a ni Obamu nisu birali ti kojima bombe padaju po glavama nego jbg Ameri, a njima ništa po glavi nije padalo niti će i nisu ni svjesni da drugima pada te tako kad idu na izbore jebe im se živo koliko će trupa biti stacionirano u boguizatregera, ako išta i odgovara im da ne bude malo jer ih dosta i od toga živi..
e al ih zanima koliko će da se izdjeli iz zajedničke kase (a djeli se mnogo manje, skoro duplo manje u odnosu na Evropu) i kako..
and that's about it što je i normalno za zemlju te veličine i stepena samodovoljnosti..
neke marginalne grupe mariće i za zaštitu prirode, ovih i onih manjina, pingvina i kitova ali ogromna većina za to ne mari..
e sad sve je to ok i tako je i drugdje (mada znatno manje, posebno u sredinama sa više direktne demokratije) ali smjehotres (ili užas) počinje tamo gdje ta svjetina (bene include) ne kapira šta tačno koja od tih politika znači pa imamo epilog da sirotinja glasa da se ukine socijalna pomoć i smanje porezi bogatunima..
smjehotres..
a i taj bene nesretni umjesto da vidi da bi malo bolje šanse imao u nekom ravnopravnijem društvu misli da je njemu bolje sa nekim desnim winner takes all mjerama ne kapirajući da je winner all već uzeo i da njemu u toj podjeli karata ostane još samo da bude luzer..
i da stvar bude tragičnija on je očigledno dane i sate trošio na čitanje i prebiranje po statistikama e da bi sve pogrešno ukačio..
to je meni tragedija..
ili smjehotres, kako se uzme..
da vidim neki izlaz iz situacije u kojoj se svako dovata statistike i stvara čitave svjetove iskrivljenih slika.. ne vidim.. al kanda neće ni to moći dugo.. prosto je pretjerano besmisleno..
princi princi 14:05 23.08.2017

Re: radikalizacija mladih

a i taj bene nesretni umjesto da vidi da bi malo bolje šanse imao u nekom ravnopravnijem društvu misli da je njemu bolje sa nekim desnim winner takes all mjerama ne kapirajući da je winner all već uzeo i da njemu u toj podjeli karata ostane još samo da bude luzer..

Bene sebe uopšte ne vidi kao sirotinju. On se skroz identifikovao sa tim winnerom i to je sad njegova stvarnost. Svakom sa 3 razreda osnovne škole je jasno da inequality ubija ekonomiju i društvo, da je globalizacija nezaustavljiva, da će se isključivanje iz iste samo Amerima obiti o glavu, ali to nisu razlozi zašto ljudi glasaju za Trumpa. Njihovi razlozi su čisto identitetski, tu je čitav kompleks pitanja identiteta, počev od rasnih, pa seksističkih (gde veštica da mi bude predsednik!), tu je ekonomija samo lame excuse za pravdanje predrasuda i ludila.
princi princi 14:07 23.08.2017

Re: radikalizacija mladih

Napisao Kureishi sjajan članak o Enoch Powellu u Guardianu svojedobno, tek sam ga juče pročita. Pri čemu je Enoch Powell bio akademija nauka za ovog američkog bikonju.
tadejus tadejus 14:12 23.08.2017

Re: radikalizacija mladih

princi

Bene sebe uopšte ne vidi kao sirotinju. On se skroz identifikovao sa tim winnerom i to je sad njegova stvarnost. Svakom sa 3 razreda osnovne škole je jasno da inequality ubija ekonomiju i društvo, da je globalizacija nezaustavljiva, da će se isključivanje iz iste samo Amerima obiti o glavu, ali to nisu razlozi zašto ljudi glasaju za Trumpa. Njihovi razlozi su čisto identitetski, tu je čitav kompleks pitanja identiteta, počev od rasnih, pa seksističkih (gde veštica da mi bude predsednik!), tu je ekonomija samo lame excuse za pravdanje predrasuda i ludila.


pa to bi stajalo da je ta sirotinja i u rl (a ne samo pred glasačkom kutijom) zainteresovana samo za identitet a ne i za vlastitu trbušinu (ili novčanik)..
ali nije..
na dnevnoj bazi najbitnija mu je trbušina..
al ga onda na dan susreta s kutijom izmanipulišu da misli da je njemu zapravo bitan nekakav identitet..
većina ih ne zna ni šta bi to tačno bilo..
al ne razumije ni najelementarniju logiku trbušine i novčanika..
emsiemsi emsiemsi 14:17 23.08.2017

Re: radikalizacija mladih

tadejus
princi

Bene sebe uopšte ne vidi kao sirotinju. On se skroz identifikovao sa tim winnerom i to je sad njegova stvarnost. Svakom sa 3 razreda osnovne škole je jasno da inequality ubija ekonomiju i društvo, da je globalizacija nezaustavljiva, da će se isključivanje iz iste samo Amerima obiti o glavu, ali to nisu razlozi zašto ljudi glasaju za Trumpa. Njihovi razlozi su čisto identitetski, tu je čitav kompleks pitanja identiteta, počev od rasnih, pa seksističkih (gde veštica da mi bude predsednik!), tu je ekonomija samo lame excuse za pravdanje predrasuda i ludila.


pa to bi stajalo da je ta sirotinja i u rl (a ne samo pred glasačkom kutijom) zainteresovana samo za identitet a ne i za vlastitu trbušinu (ili novčanik)..
ali nije..
na dnevnoj bazi najbitnija mu je trbušina..
al ga onda na dan susreta s kutijom izmanipulišu da misli da je njemu zapravo bitan nekakav identitet..
većina ih ne zna ni šta bi to tačno bilo..
al ne razumije ni najelementarniju logiku trbušine i novčanika..

Па добро !
Има којешта у томе што ти причаш, међутим, на бирачким местима, Американцима су понуђена само два кандидата ... Трумп и Килари.
Успут - за кога би ти гласала ?
princi princi 14:18 23.08.2017

Re: radikalizacija mladih

tadejus
princi

Bene sebe uopšte ne vidi kao sirotinju. On se skroz identifikovao sa tim winnerom i to je sad njegova stvarnost. Svakom sa 3 razreda osnovne škole je jasno da inequality ubija ekonomiju i društvo, da je globalizacija nezaustavljiva, da će se isključivanje iz iste samo Amerima obiti o glavu, ali to nisu razlozi zašto ljudi glasaju za Trumpa. Njihovi razlozi su čisto identitetski, tu je čitav kompleks pitanja identiteta, počev od rasnih, pa seksističkih (gde veštica da mi bude predsednik!), tu je ekonomija samo lame excuse za pravdanje predrasuda i ludila.


pa to bi stajalo da je ta sirotinja i u rl (a ne samo pred glasačkom kutijom) zainteresovana samo za identitet a ne i za vlastitu trbušinu (ili novčanik)..
ali nije..
na dnevnoj bazi najbitnija mu je trbušina..
al ga onda na dan susreta s kutijom izmanipulišu da misli da je njemu zapravo bitan nekakav identitet..
većina ih ne zna ni šta bi to tačno bilo..
al ne razumije ni najelementarniju logiku trbušine i novčanika..


Pa vidiš da je najveći broj onih koji sad kukaju da se zadrži ili vrati Obamacare glasao Trumpa. Znači, oni nisu ni znali šta glasaju. Isto kao i za Brexit: preko 80% Brexit glasača kaže da bi glasalo isto iako znaju da će UK biti worse off ekonomski. Precenjujemo previše ljudsku racionalnost, ljudi uopšte nisu racionalni.
maksa83 maksa83 14:23 23.08.2017

Re: radikalizacija mladih

Има којешта у томе што ти причаш, међутим, на бирачким местима, Американцима су понуђена само два кандидата ... Трумп и Килари.

Na biračkim mestima je 2.5 miliona više glasalo za Kilari nego za Trunpoa.

Ali sistem ne funkcioniše tako, tj. taj popular vote je šegabolan, ne služi ničemu osim za statistike.

Predsednika ne bira narod, nego Države, preko predstavnika.
princi princi 14:30 23.08.2017

Re: radikalizacija mladih

maksa83
Има којешта у томе што ти причаш, међутим, на бирачким местима, Американцима су понуђена само два кандидата ... Трумп и Килари.

Na biračkim mestima je 2.5 miliona više glasalo za Kilari nego za Trunpoa.

Ali sistem ne funkcioniše tako, tj. taj popular vote je šegabolan, ne služi ničemu osim za statistike.

Predsednika ne bira narod, nego Države, preko predstavnika.

Mislim da je na kraju ispalo skoro 3M. Činjenica je da je ta razlika napravljena samo u 2 države: Kaliforniji i Njujorku. Bez te 2 države, Hilari je glatko izgubila i popular vote. To je Trumponja posle koristio za one optužbe da su u Ca mnogi Latinosi ilegalno glasali (što je meni mindboggling za takvu državu, iako izgleda da u mnogim državama tipa neke Ajove ili Ajdaha, izgleda, ti ne moraš ni da dokazuješ identitet da bi glasao).
tadejus tadejus 14:34 23.08.2017

Re: radikalizacija mladih

princi
Precenjujemo previše ljudsku racionalnost, ljudi uopšte nisu racionalni.


politički definitivno nisu.. samo je pitanje dal neracionalne odluke donose s namjerom (kakvom god) ili pogrešno računaju ishod odlučivanja..
ja bih rekla da je ovo drugo..
i rekla bih da se taj problem ipak da liječiti i da će lijek konačno da nas riješi i armija beneta sa njihovim bullshit statistikama i nakaradnim svjetovima..
bar se nadam..
princi princi 14:42 23.08.2017

Re: radikalizacija mladih

i rekla bih da se taj problem ipak da liječiti i da će lijek konačno da nas riješi i armija beneta sa njihovim bullshit statistikama i nakaradnim svjetovima..
bar se nadam..

Bene je, zapravo, pomalo fascinantan lik. On sebe ovde na blogu uopšte ne vidi kao imigranta, on se toliko poistovetio s tim belim, WASP identitetom, da mi se nekad čini da nas prosto ovde sve zajebava, toliko su ti njegovi stavovi karikaturalni (tipujem da je originalno neka Raška, možda Čačak, Ivanjica ili Užice, tako nešto). Ono, srpska verzija American Dad ili Colberta. Ponekad me prene kad opali poneku pravoslavnu, ali valjda ni on ne može stalno da održava taj resting bitch face mrtav ozbiljan.
tyson tyson 16:28 23.08.2017

Re: radikalizacija mladih

iako izgleda da u mnogim državama tipa neke Ajove ili Ajdaha, izgleda, ti ne moraš ni da dokazuješ identitet da bi glasao)

Da; kao ni u Australiji, recimo (ni tamo ne postoje lične karte).


princi princi 16:37 23.08.2017

Re: radikalizacija mladih

Da; kao ni u Australiji, recimo (ni tamo ne postoje lične karte).

Ne postoje ni u UK, ali postoje vrlo rigorozno proveravani birački spiskovi. U anglosaksonskom svetu identitet uglavnom dokazuješ vozačkom dozvolom.
bene_geserit bene_geserit 18:09 23.08.2017

Re: radikalizacija mladih

tadejus
umjesto da vidi da bi malo bolje šanse imao u nekom ravnopravnijem društvu misli da je njemu bolje sa nekim desnim winner takes all mjerama ne kapirajući da je winner all već uzeo

A ravnopravnije drustvo je trebala da stvori Klintonova?
Nemoj me zajebavati.
Obama je bio suvo zlato za Klintonovu i reci mi jel' stvorio to ravnopravnije drustvo? Ili je bilo ono QE1,2,3 i prelivanje triliona bogatima?
bene_geserit bene_geserit 18:13 23.08.2017

Re: radikalizacija mladih

princi
To je Trumponja posle koristio za one optužbe da su u Ca mnogi Latinosi ilegalno glasali (što je meni mindboggling za takvu državu, iako izgleda da u mnogim državama tipa neke Ajove ili Ajdaha, izgleda, ti ne moraš ni da dokazuješ identitet da bi glasao).

Kad god se pomenje donosenje zakona o strogoj kontroli identiteta na mestu glasanja, demokrate nadare dreku, kao ugrozena su necija prava.
U Kaliforniji imas daleko vise registrovanih glasaca nego sto ima punoletnih drzavljana (automatski uletis na glasacki spisak kada dobijes vozacku).
bene_geserit bene_geserit 18:16 23.08.2017

Re: radikalizacija mladih

princi
Bene je, zapravo, pomalo fascinantan lik. On sebe ovde na blogu uopšte ne vidi kao imigranta, on se toliko poistovetio s tim belim, WASP identitetom, da mi se nekad čini da nas prosto ovde sve zajebava, toliko su ti njegovi stavovi karikaturalni (tipujem da je originalno neka Raška, možda Čačak, Ivanjica ili Užice, tako nešto).

Evo ga tolerantni princi u punom sjaju. Jel tebi nesto smetaju ljudi iz Raske/Cacka/Ivanjice ili njihov rodni grad utice na to da su im stavovi po tebi karikaturalni?
bene_geserit bene_geserit 18:17 23.08.2017

Re: radikalizacija mladih

princi
najveći broj onih koji sad kukaju da se zadrži ili vrati Obamacare glasao Trumpa.

Ne lupetaj.
bene_geserit bene_geserit 18:23 23.08.2017

Re: radikalizacija mladih

princi
Svakom sa 3 razreda osnovne škole je jasno da inequality ubija ekonomiju i društvo, da je globalizacija nezaustavljiva

Takodje i (ekonomska) equality ubija ekonomiju kao sto smo videli u komunizmu.
Samo je pitanje koliki inequality je pozeljan.
Kada ljudi vrhunski u svojoj profesiji imaju primanja (posle poreza) npr. 20 puta veca od minimalnih, to je razumno.
Ono sto je nerazumno su desetine i stotine miliona koje otimaju razni CEO-ovi, hedge fund menadzeri. I nerazumno je kako se oporezuje kapitalna dobit u odnosu na platu.

Ali ne vidim koja je razlika izmedju Obame/Klintonove i Trampa sto se ovoga tice.
tadejus tadejus 19:47 23.08.2017

Re: radikalizacija mladih

bene_geserit
inequality

Ali ne vidim koja je razlika izmedju Obame/Klintonove i Trampa sto se ovoga tice.


baš zgodno kako to ne vidiš, promaklo ti u satima iščitavanja desničarske statistike..
interesantno..
jel još uvijek zastupaš i onaj bedasti stav kako je Obamacare zapravo loš za sirotinju ili si sad odustao pošto su ovi tvoji batalili tu priču?
brate imaj bar muda pa reci desničar sam tim se dičim.. jebe mi se i za sirotinju, da se ja pitam sve bi ih pobio..
tu bi te bar malo poštovala..
a ova trulež kao ja baš brinem za sirotinju pa sam zato desničar..
bljak
ništa gore od bezmudog desničara
princi princi 22:28 23.08.2017

Re: radikalizacija mladih

bene_geserit
princi
Bene je, zapravo, pomalo fascinantan lik. On sebe ovde na blogu uopšte ne vidi kao imigranta, on se toliko poistovetio s tim belim, WASP identitetom, da mi se nekad čini da nas prosto ovde sve zajebava, toliko su ti njegovi stavovi karikaturalni (tipujem da je originalno neka Raška, možda Čačak, Ivanjica ili Užice, tako nešto).

Evo ga tolerantni princi u punom sjaju. Jel tebi nesto smetaju ljudi iz Raske/Cacka/Ivanjice ili njihov rodni grad utice na to da su im stavovi po tebi karikaturalni?

Pa ne, ali da se ne lažemo, imaju ljudi odande neku, tako da kažem, prirodnu sirovost i surovost, onu "šta čekaš, što ne mreš?" vrstu surovosti ako znaš na šta mislim (clue: Milica Novković, "Kamen za pod glavu", koja ih sprečava da druge ljude koji nisu deo plemena vide kao suživotnike, nego ih gledaju pre svega kao životinje ili takmace koje treba nekako eliminisati. Tu vrstu surovosti nisam primetio kod Moravaca, na primer, ili ljudi iz južne Srbije. Možda grešim, ali takav mi je generalni utisak.
bene_geserit bene_geserit 03:53 24.08.2017

Re: radikalizacija mladih

tadejus
brate imaj bar muda pa reci desničar sam tim se dičim.. jebe mi se i za sirotinju, da se ja pitam sve bi ih pobio..
tu bi te bar malo poštovala..
a ova trulež kao ja baš brinem za sirotinju pa sam zato desničar..
bljak
ništa gore od bezmudog desničara

Cekaj, ti si gore drzala pridike sta pristojni ljudi rade a sta ne?
Da ti pomognem:
- pristojni ljudi ne rade virtue signaling
- pristojni ljudi ne projektuju svoje paranoje na druge
- pristojni ljudi postuju misljenje sagovornika razlicito od njegovog i ne pokusavaju da ga ucutkaju i sprece da ga izrazi
- pristojni ljudi kada komuniciraju ne ucitavaju drugima ono sto oni misle da stoji iza toga sta je neko rekao
- pristojni ljudi ne proglasavaju ljude iz Raske/Cacka/Ivanjice onakvim ili ovakvim
bene_geserit bene_geserit 06:00 24.08.2017

Re: radikalizacija mladih

tadejus
armija beneta sa njihovim bullshit statistikama i nakaradnim svjetovima..

Daj onda tvoje ne-bullshit statistike da malo podrzis stavove koje iznosis.
A ne samo virtue signaling, jeb'ga dosadno.
bene_geserit bene_geserit 06:22 24.08.2017

Re: radikalizacija mladih

tadejus
bene_geserit
... inequality ... Ali ne vidim koja je razlika izmedju Obame/Klintonove i Trampa sto se ovoga tice.

baš zgodno kako to ne vidiš, promaklo ti u satima iščitavanja desničarske statistike...
...jel još uvijek zastupaš i onaj bedasti stav kako je Obamacare zapravo loš za sirotinju

Jel Obama bio bolji za sirotinju kada je bilo Quantitative Easing 1, 2 ili 3 sa sve kamatama na nuli koliko da sve upumpane pare (na kraju price) moraju da odu u stokove jer nemaju gde drugo? Zaboravih da sirotinja kupuje akcije ko blesava. Kada je spasavao finansijske institucije od losih morgidza, ali ne pojedince tj. sirotinju, sto je dovelo do toga da finansijske institucije kupe kuce sirotinje u foreclosure-u (ispod cene) i krenu da ih izdaju (toj istoj sirotinji) i lepo cekaju kada ce real estate market da se napumpa ponovo.
Obama je dosao na vlast kao predstavnik finansijskog kapitalizma tj. bankarskog sektora. Za vreme njegove vladavine bogati su postali bogatiji, siromasni siromasniji, so life as usual.

Obamacare je finansiski neodrziv i nije nista resio (tj. nije smanjio cenu lekova i medicinskih usluga 2-3 puta na nivo u drugim razvijenim zemljama).

A Klintonova se ubila drzeci govore po bankama i farmaceutskim firmama tako da, sta da ti kazem, "razlika" koju ti primecujes je neka virtuelna u tvojoj glavi.
princi princi 08:28 24.08.2017

Re: radikalizacija mladih

- pristojni ljudi ne proglasavaju ljude iz Raske/Cacka/Ivanjice onakvim ili ovakvim

Znači, pogodio.
Uzgred, ne vidim da te iko ovde ućutkuje i banuje. Piši i pričaj šta ti je volja. Ali kao što ti imaš pravo na iznošenje svog mišljenja, to imaju i drugi ljudi. Verujem da se zbog toga osećaš nelagodno.
bladerunner92 bladerunner92 08:37 24.08.2017

Re: radikalizacija mladih



Bene
Obamacare je finansiski neodrziv i nije nista resio

pa o Obamacaru nemam pojma detalje - ali znam da je oko 20 miliona ljudi više dobilo osiguranje i da su osiguranje mogli da dobiju najzad i oni sa prikondišion- meni se to čini kao dobro. Sad, koliko sam razumela Obamacare je još uvek živ - kako je onda finansijski neodrživ?
bene_geserit bene_geserit 09:02 24.08.2017

Re: radikalizacija mladih

princi
Znači, pogodio.
Uzgred, ne vidim da te iko ovde ućutkuje i banuje. Piši i pričaj šta ti je volja. Ali kao što ti imaš pravo na iznošenje svog mišljenja, to imaju i drugi ljudi. Verujem da se zbog toga osećaš nelagodno.

Ja sam iz Kraljeva, dakle stativa.

Svako ima pravo na iznosenje sopstvenog misljenja (makar kod nas u USA ).
Argumenti su pozeljni ali evidentno ne i obavezni.
bene_geserit bene_geserit 09:07 24.08.2017

Re: radikalizacija mladih

bladerunner92
Obamacare je još uvek živ - kako je onda finansijski neodrživ?

Veliki sistemi imaju i veliku inerciju. To sto mu treba koja godina da lipse ne znaci da je odrziv. Trend je evidentan, treba samo pogledati koliko se osiguravajucih kuca povlaci iz biznisa u raznim drzavama, kolika je ponuda bila iz godine u godinu, i kako se menjaju cene osiguranja.

Nemoguce je imati odrziv sistem sa ovim naduvanim cenama (2-3 puta vecim u proseku od drugih razvijenih zemalja za medicinske usluge i lekove).
Naravno ni GOP ne nudi nikakvo resenje, skup korumpiranih idiota.
princi princi 09:27 24.08.2017

Re: radikalizacija mladih

bene_geserit
princi
Znači, pogodio.
Uzgred, ne vidim da te iko ovde ućutkuje i banuje. Piši i pričaj šta ti je volja. Ali kao što ti imaš pravo na iznošenje svog mišljenja, to imaju i drugi ljudi. Verujem da se zbog toga osećaš nelagodno.

Ja sam iz Kraljeva, dakle stativa.

Svako ima pravo na iznosenje sopstvenog misljenja (makar kod nas u USA ).
Argumenti su pozeljni ali evidentno ne i obavezni.

Izvini, ali konstatacija da si odavde ili odande nema nikakve veze sa mojom tolerantnošću. To da si ti iz Raške, Čačka ili Ivanjice je bio educated guess napravljen na osnovu tvojih istupa. Kao što dobro znaš, niti znam ko si, niti me to interesuje (znam da je feeling mutual). Koliko su moje opservacije o srpskom mentalitetu tačne ili ne može biti predmet diskusije (mislim, ako ćeš se baviti mojim karakterom moraćeš da staneš u red, ima ih sad već čitava gomila) ali nijednog trenutka te nisam ni banovao, ni brisao, ni ućutkivao. Tvoje ideje smatram u osnovi glupim i odbojnim ali nijednog trenutka ti nisam ukidao pravo da kažeš svoje mišljenje.
bene_geserit bene_geserit 09:53 24.08.2017

Re: radikalizacija mladih

princi
... prirodnu sirovost i surovost, ... koja ih sprečava da druge ljude koji nisu deo plemena vide kao suživotnike, nego ih gledaju pre svega kao životinje ili takmace koje treba nekako eliminisati.
... moje opservacije o srpskom mentalitetu

Samo sto nije bila u pitanju opservacija o srpskom mentalitetu vec generalizacija o ljudima iz odredjenog kraja. Nimalo lepa.
Eh da si tako galantan kada drugi tako generalizuju stvari. Npr. o crncima u USA.
princi princi 10:04 24.08.2017

Re: radikalizacija mladih

bene_geserit
princi
... prirodnu sirovost i surovost, ... koja ih sprečava da druge ljude koji nisu deo plemena vide kao suživotnike, nego ih gledaju pre svega kao životinje ili takmace koje treba nekako eliminisati.
... moje opservacije o srpskom mentalitetu

Samo sto nije bila u pitanju opservacija o srpskom mentalitetu vec generalizacija o ljudima iz odredjenog kraja. Nimalo lepa.
Eh da si tako galantan kada drugi tako generalizuju stvari. Npr. o crncima u USA.

Pa u Kraljevu pretežno žive Srbi, ili ne? Da li je lepa ili ne, da li je galantna ili ne, to je sasvim druga stvar, pitanje je da li je generalno tačna (verovatno, kao i mnoge druge generalizacije, nije, ali je interesantno da mi je palo na pamet da tvoje rasističke i prenaglašeno suprematističke stavove povežem sa tvojim mestom porekla).

Kao što rekoh, na prvoj strani, rase su konstrukt, izraz svojevrsnog tribalizma kome nas uče, one u osnovi ne postoje, kao što ne postoje ni posebni ljudi iz Kraljeva, Raške ili Ivanjice. Međutim, tačno je da su ljudi i njihova ponašanja proizvod ne samo gena nego, verovatno presudnije, i neke kulture. Sledstveno tome, menjanjem kulture, menjanjem kulturnih navika možemo uticati na to da ljudi žive bolje i kvalitetnije i to nam je valjda svima cilj. I tome i služe ovi razgovori i diskusije.
plausibel plausibel 10:44 24.08.2017

..

Ali ovih tema, Rakovico idi mi dođi mi..

princi princi 13:01 24.08.2017

Re: radikalizacija mladih

tadejus
...

Kad smo kod ekonomskih argumenata, i ekonomskog uticaja Brexita, verovatno si videla ovo?
tadejus tadejus 13:51 24.08.2017

Re: radikalizacija mladih

princi
tadejus
...

Kad smo kod ekonomskih argumenata, i ekonomskog uticaja Brexita, verovatno si videla ovo?


ne čitam Independant, ne čitam ekonomski sadržaj uopšte osim Economista..
pročitam poneki naslov iz pregleda vijesti na poslu, uglavnom isjeku FT, Reuters, Bloomberg, rjeđe nešto drugo..
osim toga pročitam economistov espresso..
i dodatno kad stignem pročitam Zeit, NYtimes, Guardian, Rossijskaju Gazetu (mjerodavan ruski list još tražim, pa ako neko zna nek skazuje)..
a ovo nije ništa spektakularno, možeš pogledati prognoze BoE i OBR-a za prognozu do 2 godine.. preko toga svi otvoreno kažu da ne znaju a i ne mogu znati dok se ne vidi šta će biti sa carinskim sporazumima..
šta god da bude ruže cvasti neće sigurno ali ne vjerujem ni da će biti potop.. nego neko taljiganje do sledeće podjele karata (u kom Englezi teško da će imati kečeva u rukavima al nikad ne znaš, zajebani su Englezi)
princi princi 14:16 24.08.2017

Re: radikalizacija mladih

u kom Englezi teško da će imati kečeva u rukavima al nikad ne znaš, zajebani su Englezi

Slažem se.

Dok smo još u radnji pogledaj i ovo, vrlo zanimljiva diskusija pretpostavke ergodičnosti, a imaš i link na sam članak (nema paywalla).
bene_geserit bene_geserit 05:17 25.08.2017

Re: radikalizacija mladih

princi
Da li je lepa ili ne, da li je galantna ili ne, to je sasvim druga stvar, pitanje je da li je generalno tačna (verovatno, kao i mnoge druge generalizacije, nije, ali je interesantno da mi je palo na pamet da tvoje rasističke i prenaglašeno suprematističke stavove povežem sa tvojim mestom porekla).

Ja se zapravo slazem sa tobom u ovome - tacnost opservacije je jedino bitna (lepota, galantnost, pristojnost i sl. ne). I cak mozda ima i neke istine u njoj, ono tipa brdovitiji krajevi -> vise tribalizma (ne da ja to smatram za uvredu, naprotiv).

Ono sto je meni interesantno je kako se ne setis da je tacnost izjave jedino bitna kada "neko" ima izjave vezane za sklonost USA crnaca teskim kriminalnim delima, nesklonost ka skoli, sklonost ka razvedenim brakovima, itd. nego lepis rasista etikete (a da ne pominjem ove supremaciji koje si izvukao iz dupeta). A i pogadjaj da li ovo o crncima moze da se dokaze statistikom a da li tvoje o vecem tribalizmu rascana i cacana moze.
tasadebeli tasadebeli 07:15 25.08.2017

Re: radikalizacija mladih

bene_geserit
princi
Da li je lepa ili ne, da li je galantna ili ne, to je sasvim druga stvar, pitanje je da li je generalno tačna (verovatno, kao i mnoge druge generalizacije, nije, ali je interesantno da mi je palo na pamet da tvoje rasističke i prenaglašeno suprematističke stavove povežem sa tvojim mestom porekla).

Ja se zapravo slazem sa tobom u ovome - tacnost opservacije je jedino bitna (lepota, galantnost, pristojnost i sl. ne). I cak mozda ima i neke istine u njoj, ono tipa brdovitiji krajevi -> vise tribalizma (ne da ja to smatram za uvredu, naprotiv).

Ono sto je meni interesantno je kako se ne setis da je tacnost izjave jedino bitna kada "neko" ima izjave vezane za sklonost USA crnaca teskim kriminalnim delima, nesklonost ka skoli, sklonost ka razvedenim brakovima, itd. nego lepis rasista etikete (a da ne pominjem ove supremaciji koje si izvukao iz dupeta). A i pogadjaj da li ovo o crncima moze da se dokaze statistikom a da li tvoje o vecem tribalizmu rascana i cacana moze.








Јебеш коментар без П.С.



bene_geserit bene_geserit 07:38 25.08.2017

Re: radikalizacija mladih

Ko ne bi mogao da se identifikuje sa crncima iz tog vremena.
Danas, puno teze. Cak im ni mjuza vise ni na sta ne lici (makar meni), nekad su bili zakon.
predatortz predatortz 07:50 25.08.2017

Re: radikalizacija mladih

Cak im ni mjuza vise ni na sta ne lici (makar meni), nekad su bili zakon.


Za dobru mjuzu je neophodno da crnci pate. Dok je tako bilo, pravili su fantastičan bluz. Sad kad se to osililo, muzika im više ni na šta ne liči.
emsiemsi emsiemsi 07:52 25.08.2017

Re: radikalizacija mladih

tasadebeli



Јебеш коментар без П.С.




Црнци су закон !
emsiemsi emsiemsi 07:53 25.08.2017

Re: radikalizacija mladih

predatortz
Cak im ni mjuza vise ni na sta ne lici (makar meni), nekad su bili zakon.


Za dobru mjuzu je neophodno da crnci pate. Dok je tako bilo, pravili su fantastičan bluz. Sad kad se to osililo, muzika im više ni na šta ne liči.

Не свиђају ми се овакве 'шале' !
predatortz predatortz 08:01 25.08.2017

Re: radikalizacija mladih

emsiemsi
predatortz
Cak im ni mjuza vise ni na sta ne lici (makar meni), nekad su bili zakon.


Za dobru mjuzu je neophodno da crnci pate. Dok je tako bilo, pravili su fantastičan bluz. Sad kad se to osililo, muzika im više ni na šta ne liči.

Не свиђају ми се овакве 'шале' !


Ti si, očigledno, preskočio fazu Alan Forda.
Šta bi tek rekao na onu:

Manje crnaca - manje rasizma!

Po meni, njihov način ismejavanja rasizma je bio najupečatljiviji.
emsiemsi emsiemsi 08:12 25.08.2017

Re: radikalizacija mladih

predatortz
emsiemsi
predatortz
Cak im ni mjuza vise ni na sta ne lici (makar meni), nekad su bili zakon.


Za dobru mjuzu je neophodno da crnci pate. Dok je tako bilo, pravili su fantastičan bluz. Sad kad se to osililo, muzika im više ni na šta ne liči.

Не свиђају ми се овакве 'шале' !


Ti si, očigledno, preskočio fazu Alan Forda.
Šta bi tek rekao na onu:

Manje crnaca - manje rasizma!

Po meni, njihov način ismejavanja rasizma je bio najupečatljiviji.

Еееее, мој ти !
Својевремено сам имао свих 100 првих бројева.
princi princi 08:13 25.08.2017

Re: radikalizacija mladih

Ono sto je meni interesantno je kako se ne setis da je tacnost izjave jedino bitna kada "neko" ima izjave vezane za sklonost USA crnaca teskim kriminalnim delima, nesklonost ka skoli, sklonost ka razvedenim brakovima, itd. nego lepis rasista etikete (a da ne pominjem ove supremaciji koje si izvukao iz dupeta). A i pogadjaj da li ovo o crncima moze da se dokaze statistikom a da li tvoje o vecem tribalizmu rascana i cacana moze.

Ali otkud ti da su te sklonosti uslovljene crnom bojom kože a ne inferiornim društvenim položajem ljudi određene boje kože, kulturom belaca, tj nekim nasleđem? Niko ne negira statistike koje navodiš, ali niko tako uporno i neprestano ne insistira na brkanju uzroka i posledica.

Ako će išta uništiti svet i homo sapiensa, to neće biti ni AI, ni nuklearne bombe, ni CRISPR (tj ništa od toga samo po sebi), ni Kuran ni Biblija, ni virusi, to će biti samo i isključivo- tribalizam.
tasadebeli tasadebeli 08:43 25.08.2017

Re: radikalizacija mladih

bene_geserit

Cak im ni mjuza vise ni na sta ne lici (makar meni), nekad su bili zakon.





Слажем се у овоме 100%!

Мене убише у појам оне бљаке а ла Витни Хјустон или ебони енд ајвори Макартни Џексон булшитарење и слични које нам масовно избљувававју преко мас медија у последњих три, три и по деценије!

Чуј, музика!

К'о ови наши са оним бљакама са разноразних фестивала на скалинама.


Ма за све је крив онај Квинси Џонс! Он их је све, мислим црнце, научио како паре да млате музиком.





Јбг, то ти је чисти црначки канзас сити шафл...

Док ми сви гледамо на десно, црнци оду на лево...






EDIT: Пардон, исправка!

Док ми сви гледамо на лево, црнци оду на десно.

То је прецизније речено.

Барем за данашњу ситуацију.





Ма... У ствари небитно...

Ко то данас уопште више и уме да ти тачно каже шта је лево, шта је десно, ко је горе, а ко је доле...
bene_geserit bene_geserit 08:54 25.08.2017

Re: radikalizacija mladih

Mozes da pretreses moje komentare gde god hoces, ali nigde neces da nadjes da sam rekao su te sklonosti zbog boje koze (to je ono klasicno ucitavanje svojim paranoja drugima).
Naprotiv, mene uzroci ne zanimaju, kao sto me i ne zanima kako su vekovi pod turcima uticali na srbe. Niti su mi preci imali robove ili kolonije pa da imam valjda neku grizu savesti sta li.
Ja samo konstatujem stanje kakvo jeste.

Tako da to sto crnci hoce privilegije zbog toga sto su njegovi preci patili, uvek cu da budem protiv toga.
To sto se redovno stavljaju u poziciju zrtve i onda se skupi masa i krene da pali i razbija - to mi je podjednako simpaticno kao kad se kod nas skupi masa pa krene na ambasade (isto tako da pali i razbija - istina puno manje uspesno).
bene_geserit bene_geserit 09:03 25.08.2017

Re: radikalizacija mladih

princi
Ako će išta uništiti svet i homo sapiensa, to neće biti ni AI, ni nuklearne bombe, ni CRISPR (tj ništa od toga samo po sebi), ni Kuran ni Biblija, ni virusi, to će biti samo i isključivo - tribalizam.

Naprotiv ono sto ce da unisti ljude je individualizam.
Tribalizam je krajnje pozitivna stvar - za prezivljavanje, sto vecina naroda po gugli zemaljskoj ne da zna nego ima iskodovano u glavi evolucijom (sa izuzetkom nesto srba / gradjanina sveta, kod kojih je doslo do kratkog spoja).
A ratovi se vode zbog ljudske prirode a ne zbog tribalizma - uostalom individualisticko drustvo kao USA je baja koji se najvise sora okolo.
bene_geserit bene_geserit 09:10 25.08.2017

Re: radikalizacija mladih

Nego kad si vec kod tribalizma, pogledaj seriju Ertugrul (tursku), ima na Netflix-u, o Osmanovom tati i njegovom nomadskom plemenu. Pa da vidis sta je tribalizam uz to zacinjen gomilom verskih sranja - ako se to nekako proguta serija je super, sem sto ima beskonacno mnogo epizoda (tj. bila bi super da ima 10 epizoda po sezoni a ne 100).
OK, znam da zvuci cudno super i turska serija u istoj recenici.
Ali pazi muziku iz ove serije Erdogan koristi na drzavnim prijemima.
princi princi 09:31 25.08.2017

Re: radikalizacija mladih

Mozes da pretreses moje komentare gde god hoces, ali nigde neces da nadjes da sam rekao su te sklonosti zbog boje koze (to je ono klasicno ucitavanje svojim paranoja drugima).
Naprotiv, mene uzroci ne zanimaju, kao sto me i ne zanima kako su vekovi pod turcima uticali na srbe. Niti su mi preci imali robove ili kolonije pa da imam valjda neku grizu savesti sta li.
Ja samo konstatujem stanje kakvo jeste.

Pa dobro, ovo je generalno tačno, ja polazim od možda prenaivne premise da je želja svih normalnih ljudi da se stvari poprave, da se živi u boljem svetu, da ljudi žive kvalitetno, a ne u strahu jedni od drugih, da ako nešto ne valja, treba lečiti uzroke a ne posledice. Toj svojoj naivnosti uprkos, svestan sam da ima ludaka i manijaka (na ovom blogu onoliko). Međutim, isto sam tako svestan da je to ludilo i manijaštvo najčešće uzrokovano nekim dubokim ličnim frustracijama.

A što se tiče načina na koji se ti uzroci i frustracije leče, to je sasvim druga tema, mnogo opširnija i kompleksnija od ove koju smo ovde samo načeli i ja nemam nikakvih iluzija da je moženo ni započeti. Rešavanje tih stvari preko kolena je obično recept za propast.
emsiemsi emsiemsi 10:12 25.08.2017

Re: radikalizacija mladih

bene_geserit
Mozes da pretreses moje komentare gde god hoces, ali nigde neces da nadjes da sam rekao su te sklonosti zbog boje koze (to je ono klasicno ucitavanje svojim paranoja drugima).
Naprotiv, mene uzroci ne zanimaju, kao sto me i ne zanima kako su vekovi pod turcima uticali na srbe. Niti su mi preci imali robove ili kolonije pa da imam valjda neku grizu savesti sta li.
Ja samo konstatujem stanje kakvo jeste.

Tako da to sto crnci hoce privilegije zbog toga sto su njegovi preci patili, uvek cu da budem protiv toga.
To sto se redovno stavljaju u poziciju zrtve i onda se skupi masa i krene da pali i razbija - to mi je podjednako simpaticno kao kad se kod nas skupi masa pa krene na ambasade (isto tako da pali i razbija - istina puno manje uspesno).

Ја ћу увек бити за то да се црнцима да привилегија што је више могуће.
Ако већ констатујемо да расе постоје (нсарски наводио научне доказе, мада се принци не слаже - јер је по њему виртуал риалити), но, ако и не постоје, људи изразито тамне боје коже (зовимо их и надаље црнцима) су у страшној хендикеп позицији, истина, нешто мањој него када су били робови (далеко било да су једнако као и тада) - стога се ја залажем да се њима пружи сва помоћ --- јер они јесу жртве.
Наравно, док год буде владао бели човек, узроцима се нећемо нити примаћи (а узроци су банални - а то је одвратна грамзивост белог човека), стога, макар на прави начин бавимо се последицама.
bene_geserit bene_geserit 10:30 25.08.2017

Re: radikalizacija mladih

Emsi, idi jedi tresnje.

Gramzivost belog coveka je ista kao i gramzivost crnog, zutog i kakvog god hoces coveka.
Crnci nisu ni u kakvoj hendikep poziciji osim uslovljenoj sopstvenom porodicom i nacinom zivota popularnim medju vecinom.
Beli covek vlada u zemljama gde su beli ljudi vecina a i to je upitno, jesil' primetio ko je bio USA predsednik prethodnih 8 godina?
predatortz predatortz 10:33 25.08.2017

Re: radikalizacija mladih

Ја ћу увек бити за то да се црнцима да привилегија што је више могуће.


Zašto?
Dovoljno je svima dati jednake šanse.
emsiemsi emsiemsi 11:45 25.08.2017

Re: radikalizacija mladih

bene_geserit
Emsi, idi jedi tresnje.

Gramzivost belog coveka je ista kao i gramzivost crnog, zutog i kakvog god hoces coveka.
Crnci nisu ni u kakvoj hendikep poziciji osim uslovljenoj sopstvenom porodicom i nacinom zivota popularnim medju vecinom.
Beli covek vlada u zemljama gde su beli ljudi vecina a i to je upitno, jesil' primetio ko je bio USA predsednik prethodnih 8 godina?

Нема трешања одавно.
Но, зато има крушака, јабука, шљива, грожђа, бресака стандардних, бресака виноградарских ... и то све у дворишту.
Јебо те !
Сам себи се понекада дивим !
Успут --- мислим да још увек ниси схватио свет (око себе) у потпуности.
princi princi 11:47 25.08.2017

Re: radikalizacija mladih

Ако већ констатујемо да расе постоје (нсарски наводио научне доказе, мада се принци не слаже - јер је по њему виртуал риалити), но, ако и не постоје, људи изразито тамне боје коже (зовимо их и надаље црнцима) су у страшној хендикеп позицији, истина, нешто мањој него када су били робови (далеко било да су једнако као и тада) - стога се ја залажем да се њима пружи сва помоћ --- јер они јесу жртве.

Ne postoje, naravno. Tj ne postoje ništa više nego plavooka ili zelenooka, ili rasa s mladežima ispod levog uveta, ili rasa levaka... I to nije nikakvo naučno pitanje, to je pitanje klasifikacije jedne iste vrste, homo sapiensa. Ne postoji fizički ni biološki ni bilo kakav drugi eksperiment kojim bi se dokazalo postojanje više rasa.
emsiemsi emsiemsi 12:34 25.08.2017

Re: radikalizacija mladih

princi
Ако већ констатујемо да расе постоје (нсарски наводио научне доказе, мада се принци не слаже - јер је по њему виртуал риалити), но, ако и не постоје, људи изразито тамне боје коже (зовимо их и надаље црнцима) су у страшној хендикеп позицији, истина, нешто мањој него када су били робови (далеко било да су једнако као и тада) - стога се ја залажем да се њима пружи сва помоћ --- јер они јесу жртве.

Ne postoje, naravno. Tj ne postoje ništa više nego plavooka ili zelenooka, ili rasa s mladežima ispod levog uveta, ili rasa levaka... I to nije nikakvo naučno pitanje, to je pitanje klasifikacije jedne iste vrste, homo sapiensa. Ne postoji fizički ni biološki ni bilo kakav drugi eksperiment kojim bi se dokazalo postojanje više rasa.

Било како било, црнци су наша браћа.
То што поприлична већина белог човечанства то не може да прихвати, само говори о степену развоја тога дела човечанства.
princi princi 12:46 25.08.2017

Re: radikalizacija mladih

bene_geserit
princi
Ako će išta uništiti svet i homo sapiensa, to neće biti ni AI, ni nuklearne bombe, ni CRISPR (tj ništa od toga samo po sebi), ni Kuran ni Biblija, ni virusi, to će biti samo i isključivo - tribalizam.

Naprotiv ono sto ce da unisti ljude je individualizam.
Tribalizam je krajnje pozitivna stvar - za prezivljavanje, sto vecina naroda po gugli zemaljskoj ne da zna nego ima iskodovano u glavi evolucijom (sa izuzetkom nesto srba / gradjanina sveta, kod kojih je doslo do kratkog spoja).
A ratovi se vode zbog ljudske prirode a ne zbog tribalizma - uostalom individualisticko drustvo kao USA je baja koji se najvise sora okolo.

Apsolutno netačno. To se čak može i naučno dokazati: tribalizam vodi homogenizaciji vrste, tj ka ukidanju varijeteta. A varijeteti u okviru vrste su neophodni jer su osnova njenog opstanka- samo vrsta sa dovoljno varijeteta može preživeti sve moguće promene okruženja; homogenu vrstu odgovarajuća promena prirodnih ili društvenih uslova lako zbriše s lica zemlje.

A da, sad sam se setio da je i evolucija samo nedokazana teorija...
plausibel plausibel 12:49 25.08.2017

Pojam rase

Prirodne nauke pružaju najbolje polazište za definisanje rase, budući da je do glavne primene tog pojma došlo u životinjskom carstvu: rasa se tu javlja kao niža podela u okviru vrste, a sama vrsta je pak deo roda. U pogledu rase ljudske se grupe uglavnom razlikuju po somatskim osobinama: terminološke zbrke i pogrešne analogije naročito su česte i pogubne u ovoj oblasti. Marselen Bul je imao razloga da tim povodom napiše: »Danas i najeminentniji autori, sa najuglednijim akademskim titulama, kad govore o ljudskim grupama, upotrebljavaju reč rasa u zaista sasvim pogrešnom značenju...

»Tako ne može biti reči o postojanju bretonske rase, već bretonskog naroda; niti francuske rase, već francuske nacije; niti arijevske rase, već arijevskih jezika; niti latinske rase, već latinske civilizacije.«

Iz slične zbrke sa rečima verovatno je proizašao i natpis na poštanskim markama koje je 1937. i 1939. izdala III republika: »Za spas rase« (Katalog Ivera i Telijea, br. 356 i br. 419). Koje rase? Je li reč o zaraznoj navici ove epohe? – Ili, verovatnije, o ravnodušnosti prema rečima i njihovom nepoznavanju... Ljudske su rase sa razlogom definisane kao »prirodne ljudske grupe koje pokazuju izvestan skup zajedničkih fizičkih osobina, bez obzira na to kojim jezikom govore, kakvi su im običaji ili kojoj naciji pripadaju«. Izraz »fizičke osobine« obuhvata kako anatomska, tako i fiziološka, psihološka, pa čak i patološka svojstva, ukoliko su nasledna: tek tada ona imaju antropološku vrednost i određuju neku rasu; ona pak koja odgovaraju nekoj političkoj zajednici određuju neku naciju ili državu; civilizacijska svojstva se u naše vreme označavaju više ili manje srećno nađenim izrazom etnos: tako podela evropskih naroda na Germane, Latine i Slovene – mada sa lingvističkog stanovišta ima stvarni značaj – nema nikakve vrednosti u rasnom pogledu; ni o arijevskoj rasi se ne može govoriti sa više prava, jer taj pridev služi da se njime označi jedan skup jezika koje upotrebljavaju različite rase. Isto tako ne treba govoriti o semitskim rasama, već o semitskim jezicima.

1. Morfološki i merljivi kriterijumi, čiji se značaj već odavno ističe, jesu sledeći:

A) Boja kože. – Ona zavisi od toga da li u kožnom tkivu ima više ili manje zrnaca jedne tvari koja je nazvana pigmentom: ako nje ima u velikoj količini, to je karakteristično za crnu rasu; ako se crvena boja krvi koja teče pod kožom meša sa bojom pigmenta, dobijamo žutu boju kože mnogobrojnih stanovnika Azije; najzad, odsustvo pigmenta uzrok je bledoj i ružičastoj boji kože stanovnika severne Evrope; sve ovo omogućuje nam da shvatimo beskonačan broj varijeteta na koje možemo naići. Treba dodati da ne postoji »crvena« rasa: kad su se Evropljani krajem XV veka iskrcali na obalu Novog sveta, dočekali su ih ljudi koji su zbog nekih obreda obojili tela u crveno: američki Indijanci imaju žućkastu ili smeđu kožu, ali nikad crvenu.

B) Oblik kose nije bez značaja; kad su vlasi ravne i imaju kružni presek, tipične su za žuta lica; kad su talasaste, gipkije su, i na takve nailazimo prvenstveno u Evropi; kad su kudrave, imaju pri preseku ovalan oblik i kovrčaju se na glavi u veoma gustim uvojcima.

C) Visina rasta takođe je jedna od rasnih osobina. Ako kao osnovu uzmemo približnu prosečnu visinu muškog dela čovečanstva (1,65 m), ljudima visokog rasta smatraćemo one koji suviši od 1,70 m, a ljudima niskog rasta one ispod 1,60 m; visina rasta manja od 1,50 m karakteristična je za neke rase koje poznajemo pod imenom pigmeji.

D) Oblik glave svrstava pojedinca u neku od kategorija shodno njegovom kefalnom indeksu (to jest, odnosu između širine i dužine njegove lobanje); kod čoveka kod kojega je taj odnos manji od 0,75 imamo dolihokefaliju (δόλιχος, dug), a ako je veći od 0,80, imamo brahikefaliju (βραχύς, kratak). Kod čoveka kod kojega je indeks između 0,75 i 0,80 imamo mezokefaliju (μέσος, srednji). I drugi činioci mogu sa većom ili manjom skrupuloznošću biti uzimani u obzir: stepen razvoja vilica, proračun nosnog indeksa, oblik otvora očnog luka. Sve te različite osobine uglavnom su spoljašnje i lako uočljive. Na njima – ili na nekima od njih – zasnivaju se najstarije klasifikacije ljudskog roda, one koje su najranije postale tradicionalne: počev od onih iz Starog zaveta, koji je razlikovao potomke Hama, Sema i Jafeta, pa do naučne klasifikacije Linea, po kojoj se Homo sapiens deli na četiri grupe: Europaeus, Asiaticus, Afer, Americanus.

Krajem XVIII veka Blumenbah je ukazao na značaj oblika glave i podelio čovečanstvo na pet rasa. Žofroa Sent-Iler (1860) je insistirao na profilu lica, dok je Topinar (1885) prvenstveno uzimao u obzir oblik nosa. Denikerova klasifikacija (1900) obuhvatala je 27 rasa sa 22 pod-rase i poslužila kao osnova za kasnije klasifikacije: tako će Anri V. Valoa pružiti tabelu sa 27 rasa okupljenih u četiri grupe (primitivne, crne, bele i žute).

2. Genetske osobine. – Genetika, relativno nova nauka, unela je u sve ovo dosad nepoznate
elemente. Neku ljudsku rasu možemo definisati, piše M. V. Bojd u svom značajnom delu
Genetika i ljudske rase, kao »populaciju koja se po nečemu značajnom razlikuje od drugih ljudskih populacija na osnovu učestanosti jednoga ili većeg broja gena koje poseduje«.

A) Krvna grupa je prvi element koji se može uzeti u razmatranje. Odmah valja naglasiti – bez obzira na to koliko se mnogo toga afektivnog i romantičnog vezuje za reč krv u ljudskom sećanju kad je u pitanju rasa (čista krv, kraljevska krv, itd.) – da je ovde reč o čisto biološkim datostima (prisustvo ili odsustvo aglutinina i aglutinogena) i o strogo naslednoj osobini. Činjenice na koje se može ukazati na osnovu postojanja ovih grupa, daleko od toga da potvrđuju antipatije ili osećanja rasista, za njih su iznenađujuće, čak i obeshrabrujuće... Evropejca kojemu je potrebna transfuzija može spasiti krv nekog zdravog »crnje« ili Kineza, ukoliko oni imaju istu krvnu grupu kao i on, ali ga krv njegovog vlastitog brata može ubiti, ukoliko je krvna grupa ovog poslednjeg inkompatibilna s njegovom (jednog nacistu esesovca mogla bi u takvim okolnostima spasiti krv jednog Jevrejina!!!).

U naše vreme mnogi antropolozi i genetičari smatraju da krvne grupe predstavljaju najbolju osnovu za ustanovljenje rasne klasifikacije. One, naime, imaju izvesne prednosti, među kojima je i činjenica da se, prema Mendelovim zakonima, prenose na sasvim određen način, kao i to da su neosetljive na spoljne činioce; najzad, njihova učestanost u nekoj populaciji predstavlja veoma postojanu osobinu. Dok 43% stanovništva Francuske ima krvnu grupu 0, 42% grupu A, 11% grupu B, 3% grupu AB, dotle Baski, čije se poreklo često smatra izuzetnim, imaju u 57% slučajeva grupu 0, u 41% grupu A, u 1% grupu B, dok grupe AB nema. Gen B je, dakle, tako reći odsutan. Kod nekih grupa procenti učestalosti su naročito visoki: 95% američkih Indijanaca i čak 100% pripadnika plemena Tikuna u Peruu imaju grupu 0. Gen B je posebno rasprostranjen u centralnoj Aziji i u delu Afrike koji obuhvata dolinu Nila, dok je u Evropi relativno redak. Otkrivanje krvnih grupa ne vrši se samo u prostoru, već i u vremenu: tako je ustanovljeno prisustvo gena A i B u egipatskim mumijama, što će reći da se nalazimo pred zasnivanjem neke vrste krvne arheologije. Bojd je 1953. godine, na osnovu veoma podrobnih pregleda izvršenih analiza krvi, ustanovio postojanje pet rasa; Garn ih je 1961. godine predočio devet; a Dobžanski ih je 1962. godine nabrojao čak 34.

B) Rezus faktor takođe predstavlja genetsku osobenost. Ako se krv majmuna Macacuc Rhesus ubrizga kuniću, to će u serumu ovog poslednjeg dovesti do proizvodnje antirezusnih aglutinina. A ti su aglutinini u stanju da slepe (»aglutiniraju«) krvna zrnca nekih ljudi: o takvim ljudima kažemo da su nosioci Rezus faktora ili da su Rezus pozitivni; oni predstavljaju oko 85% evropskog stanovništva. Ostali su nazvani Rezus negativnima: dok ih u Evropi ima 15%, u znatnom delu sveta ih nema – na primer, kod američkih Indijanaca ili kod stanovnika Papue i Sijama; negativni Rezus faktor veoma je redak kod Kineza i Japanaca, a relativno čest (30%) kod Baskijaca.

C) Okusna osetljivost na tiofenilkarbamid predstavlja još jednu genetsku osobenost, iz koje antropologija tek počinje prikupljati podatke. Reč je o naslednom svojstvu posebne vrste koje se sastoji u »okusnom slepilu« (agustija) u odnosu na ovu hemijsku supstancu. Za neke gorka, ona za druge nema nikakav ukus. Onih što joj osećaju ukus ima u stanovništvu Evrope oko 75%, a kod američkih Indijanaca svih 100%, dok onih što joj ne osećaju ukus ima u Velsu više od 50%.

Mogu se navesti još neki genetski faktori, kao što su sekretorni gen, postojanje ili nepostojanje dlaka na drugom članku na prstima, itd.

3. Sveukupna znanja koja su na ovaj način stečena morfološkim ili genetičkim istraživanjima izgleda da ne daju pravo biolozima da potvrde rasističke teze.

Bojd je tim povodom pisao: »Genetska klasifikacija rasa objektivnija je i bolje naučno utemeljena nego ranije klasifikacije. «I dodao je, ne bez humora: »U izvesnim delovima sveta neki će pojedinac biti smatran 'nižim bićem' ukoliko ima, na primer, tamnu kožu, ali nigde na svetu neće biti isključen iz visokog društva ako ima gen krvne grupe A, ili čak Rezus negativni gen.«


--> Fransoa de Fontet - Rasizam
princi princi 13:02 25.08.2017

Re: Pojam rase

--> Fransoa de Fontet - Rasizam

Fascinantno. Pogotovu ovaj podatak da je reč rasizam neologizam, tj da koncept rasa nije ni postojao do 17. veka, a da sama reč nije ušla u francuski sve do 1946.

Bilo bi interesantno istražiti koliko je tih koncepata koje danas koristimo u svakodnevnom životu i koje su nam, tako, "prirodne" zapravo staro. Te sve stvari koje, zapravo, sačinjavaju našu svest, ne verujem da su starije od 200, 300 godina. Nismo ni svesni do koje mere živimo u svetu duhova i utvara.
plausibel plausibel 13:06 25.08.2017

Re: Pojam rase

Da, tanka knjižica. Papirnu je imam.

:)
plausibel plausibel 16:19 25.08.2017

Re: Pojam rase

silver silver 16:21 25.08.2017

Re: Pojam rase

plausibel


Sjajan link za de Fontettea (hvala) ; sa uživanjem ću da pročitam. Princi je već izdvojio prvu važnu informaciju iz teksta koja je zaista sama za sebe tema za razmišljanje.
plausibel plausibel 16:27 25.08.2017

Re: Pojam rase

Iskreno, zna Princi za tu informaciju >Pogotovu ovaj podatak da je reč rasizam neologizam, tj da koncept rasa nije ni postojao do 17. veka, a da sama reč nije ušla u francuski sve do 1946.<, odavno..

Knjižica je sjajna.

:)
silver silver 16:32 25.08.2017

Re: Pojam rase

Ne sumnjam da princi zna, ali je dobro da se istakne, s obzirom da se mnogi linkovi ne otvaraju, na žalost, a bila bi šteta ne pročitati knjižicu :)
princi princi 16:33 25.08.2017

Re: Pojam rase

plausibel
Iskreno, zna Princi za tu informaciju >Pogotovu ovaj podatak da je reč rasizam neologizam, tj da koncept rasa nije ni postojao do 17. veka, a da sama reč nije ušla u francuski sve do 1946.

Knjižica je sjajna.

:)

Poziv (odavno) stoji, tema je tu... kad god budeš raspoložena.
plausibel plausibel 16:36 25.08.2017

Re: Pojam rase

silver

princi

Ok.

:)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana