Sport| Zabava

BERTIN MIRAZ

tsunade RSS / 28.08.2017. u 19:07

 

hqdefault.jpg

 

Avgust 1888. godine. Bilo je sveže pred zoru te nedelje u Manhajmu. Berta se iskrala iz bračne postelje, pokupila sinove Eugena (15) i Riharda (13) i uz njihovu pomoć, tiho izgurala vozilo iz garaže. Nije ga uključila sve dok se nije našla izvan zvučnog dometa sopstvene kuće.

U kratkoj poruci koju je ostavila za sobom, objasnila je da je krenula kod majke koja živi u Forchajmu, udaljenomm 118 kilometara.

Znala je da će, kada pročita poruku, njen suprug pomisliti da su krenuli vozom. Ali je znala i to da će mu trebati malo vremena da shvati šta je, zapravo, učinila.

On nikada ne bi odobrio tako dugačak put svojim Motorvagenom. Ta vožnja, ne samo da je bila opasna nego je, za Bertu, bila gotovo ilegalna.

Slučajni prolaznik bi se možda zapitao od kakvog čoveka ova žena navrat nanos beži. Medjutim, tog je čoveka, svog muža, Berta obožavala. Nikada ništa nije pokolebalo njenu veru u njegovu genijalnost. On je bio mnogo više od inženjera. On je tvorac prvog motornog vozila na gorivo. Karl Benc. 

Tokom puta koji je trajao bezmalo 20 sati Berta je imala prilike da svojim dečacima ispriča ceo život svoj.

Odrasla je u relativno imućnoj porodici, otac joj je bio cenjen kao stolar. Od malena je negovala interesovanje za mehaniku. Kada je stasala za udaju, slučajno je, na nekom izletu, upoznala mladog inženjera, Karla Benca, koji joj je opsesivno pričao o svom radu na inovativnom motoru sa unutrašnjim sagorevanjem. Zaljubila se momentalno i do ušiju. Treba li naglasiti, niko, osim njih dvoje, nije bio oduševljen, jer Karla nije imao pas za šta da ujede.

Berta je bila jedna od retkih koje su iskoristile nemački zakon iz 19 veka po kojem neudata žena ima pravo da raspolaže svojom imovinom, odnosno mirazom, bez pristanka porodice. Dve godine pre udaje za Karla, Berta Ringer je uložila deo svog miraza u njegovu firmu za obradu gvoždja.

I nakon udaje je ulagala. Njenim parama je plaćen Benzov patent. Ali Karl je, za svaki njen uloženi groš, morao da daje zakonsko odobrenje. Žene prosto nisu imale pravo na svoju volju.

Na ovaj čudesni put sa dečacima, do svoje mame u rodnom Forchajmu, Berta je krenula zato što je htela celom svetu da dokaže da je Motorvagen spreman za korišćenje i masovnu proizvodnju.

Dve godine su prošle od kako je vozilo patentirano i niko nije davao pet para. Karlovi zemljaci, Gotlib Dajmler i Vilhelm Majbah radili su na sličnim izumima u isto vreme. Ali Benz je bio brži.

Medjutim, koliko god da je bio genijalan za mehaniku I inženjerstvo, Karl pojma nije imao o trgovini. Berta je bila ta koja je razumela tržište. I ništa je nije moglo sprečiti da svoju robu iznese na njega. U jednom danu, odlučila je, videće je svi na potezu od Manhajma do Forchajma. Glas će se proširiti, prodaja će krenuti. Nema ni jednog razloga da ne krene. Poteškoće će rešavati u hodu.  

A poteškoće su se pojavljivale svaki čas. Najpre, trebalo je napuniti rezervoar kada bi gorivo ponestalo. U to vreme nije bilo pumpi ali je bilo apoteka u kojima se prodavao ligrion, naftno jedinjenje koje je služilo domaćicama za čišćenje. U Bertin rezervoar bi stalo pet litara goriva a ispod sedišta moglo je stati još pet. Trebalo je dosta ubedjivanja sa apotekarima u dva mala mesta da joj prodaju celokupne zalihe. 

Na jednoj deonici puta koji je inače paralelno pratio železničke šine, Berta je uočila da su se cevi kroz koje je prolazilo gorivo potpuno zapušile. Skinula je iglu sa šešira i njima ih očistila.

Dramatika nije izostala ni kada su drvene kočnice, u jednom trenutku, počele da otkazuju. Berta je problem rešila zamolivši lokalnog obućara da drvo obloži kožom. Tako su nastali paknovi, odnosno, papučice za kočioni mehanizam.  

Berta je u Frorchajm stigla nešto pre ponoći. Karlu je poslala telegram, pohvalivši se uspešnom vožnjom. Iznajmila je hotelsku sobu jer nije htela, tako prašnjava i iscrpljena da se pojavljuje pred majkom. Sutradan, kada se bude naspavala i lepo udesila, zračiće ponosom.

Ovo putovanje je meni višestruko zanimljivo najpre zato što obožavam točkove, automobile, auto moto sportove a do nedavno nisam znala da je prvi test vozač bila žena. Možda baš zato što je bila žena. 

Berta je značajna i zbog toga što je uočila sve nedostatke prvog motornog vozila na unutrašnje sagorevanje. Posle njene, probna vožnja je postala uslov bilo kakve prodaje automobila. 

Potom marketing. Berta je pionirski shvatila da ljudi moraju da vide da bi se zainteresovali.

Unapredjen Bertinim intervencijama, Motorvagen je pušten u prodaju. Kroz pet godina, prodato je 25 primeraka. Već sledeće serije nisu padale ispod hiljadu. 

Berta Benc memorijalna ruta kojom se prati putanja ove po mnogo čemu značajne vožnje, ustanovljena je 2008. godine i predstavlja deo svetske industrijske baštine. Ta ruta je takodje i moj plan za ovu jesen, ako mi ga životne prilike ne izjalove. U svakom slučaju, uvek imam proleće ili pak sledeći avgust. 

__web40.5.jpg

 

 

 

 

 



Komentari (237)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

aureus aureus 21:22 29.08.2017

Re: Oh Lord

docsumann

ja sam sjenka nekadašnjeg mene. neubjedljivih 115kg.

Због таквих су сва вратила по парковима искривљена!
Одмах да си слетио на један килоњутн!
docsumann docsumann 21:56 29.08.2017

Re: Oh Lord

Одмах да си слетио на један килоњутн!


numem.

ovo mi je neko prirodno stanje organizma.

stvarno ne jedem puno. otkad sam batalio trening, dnevni kalorijski unos mi je opao za 60%.
2 obroka dnevno, uglavnom lagana hrana. jedino sir možda ...

tsunade tsunade 22:07 29.08.2017

Re: Oh Lord

stvarno ne jedem puno.


koliko si visok? jer 115 nije puno na solidnu visinicu od blizu dva metra.
docsumann docsumann 22:21 29.08.2017

Re: Oh Lord

tsunade
stvarno ne jedem puno.


koliko si visok? jer 115 nije puno na solidnu visinicu od blizu dva metra.


186
aureus aureus 22:25 29.08.2017

Re: Oh Lord

tsunade

koliko si visok? jer 115 nije puno na solidnu visinicu od blizu dva metra.

Da ponovim:

solidnu v i s i n i c u od blizu dva metra.

Naravno, mišići su gušći od sala, stoga...ako si stvarno obdaren visinicom od dva metra onda 110 kg izgleda kul za osobu dobre građe.

Evo:

Matijas Lesor, posljednje pojačanje KK Crvena Zvezda - 206 cm i 113 kg (ko bi rek'o):


Nokautir'o kolegu, krenuo na večeru
aureus aureus 22:28 29.08.2017

Re: Oh Lord

Khmmm...

Ova je bolja:



Ne djeluje da ima 113 kg?
tsunade tsunade 23:22 29.08.2017

Re: Oh Lord

ko bi rek'o


el nije solidan ko golf dvojka?
tsunade tsunade 23:28 29.08.2017

Re: Oh Lord

186


dobro, mogao bi malo.
nije ništa strašno.
ima tržište za mišići a ima i za love handles... pa ko voli...
aureus aureus 23:36 29.08.2017

Re: Oh Lord

tsunade
ko bi rek'o


el nije solidan ko golf dvojka?

Nevolja je samo što je dva metra uobičajena svijetla visina za vrata, pa ako si visok 2,06 spucaš vrhom čela u nadvratnu lajsnu - kad se zaboraviš sagnuti.
tsunade tsunade 23:50 29.08.2017

Re: Oh Lord

Matijas Lesor, posljednje pojačanje KK Crvena Zvezda


pitanje zapravo glasi: zašto se na ovom mestu, gde mu mesto nije, poteže primer zvezdinog košarkaša pored mnoštva grobarskih zvezda, slične gradje?
krkar krkar 23:58 29.08.2017

Re: Oh Lord

tsunade


pitanje zapravo glasi: zašto se na ovom mestu, gde mu mesto nije, poteže primer zvezdinog košarkaša pored mnoštva grobarskih zvezda, slične gradje?


Misš - po čemu se razlikuju vaši crnci i naši crnci?

Jednostavno, ovi su crnci iz Ozne i Udbe a ovi iz Jenea
aureus aureus 00:01 30.08.2017

Re: Oh Lord

tsunade
Matijas Lesor, posljednje pojačanje KK Crvena Zvezda


pitanje zapravo glasi: zašto se na ovom mestu, gde mu mesto nije, poteže primer zvezdinog košarkaša pored mnoštva grobarskih zvezda, slične gradje?

Paa...

Nema Partizan baš nijednog takvog trenutno.
Džejmi Skin, koji je isto nedavno došao, i igra poziciju 4, visok je 2,03, a težak 99 kg.
To ipak nije - to.


tsunade tsunade 00:13 30.08.2017

Re: Oh Lord

ovi su crnci iz Ozne i Udbe a ovi iz Jenea


ne ne, krkiša, neću ja na taj tanak led. ovo je tema u kojoj ljudi komuniciraju jezikom simbola, vrlo živim organizmom... svaki pravi ljubitelj nekog kluba zna o čemu pričam.

što se tiče tih na koje ti misliš, bilo kojih obeležja i boja, da se ja pitam nikom od njih ne bi bilo lako u životu.
tsunade tsunade 00:16 30.08.2017

Re: Oh Lord

Džejmi Skin, koji je isto nedavno došao, i igra poziciju 4, visok je 2,03, a težak 99 kg.
To ipak nije - to.


ne, nije. ali moram priznati da mi je basket nešto sišao u drugi plan. drž plivanje, drž atletika, drž tenis... pa normalno formula, ko će to pohvatati... a da bude studiozno

no tebi vidim dobro ide.
aureus aureus 00:21 30.08.2017

Re: Oh Lord

tsunade
ali moram priznati da mi je basket nešto sišao u drugi plan. drž plivanje, drž atletika, drž tenis... pa normalno formula, ko će to pohvatati... a da bude studiozno

Eh, dobro, trošiš se čas tamo - čas 'vamo, dobro i to postižeš.
Ja sam tu samo došao i ponudio apdejt za košarku.
A znaš kako je sa tim apdejtima: možeš kliknuti "prihvati", "odbij", "kasnije", "za sedam dana"...
tsunade tsunade 00:28 30.08.2017

Re: Oh Lord

jedva cekam da mi sin dobije ta sociva da vidim da li je to stvarno.


zvuči nadrealno.
zvuči nidje veze
molim te ispričaj dal radi i kako
tsunade tsunade 00:39 30.08.2017

Re: Oh Lord

Ja sam tu samo došao i ponudio apdejt za košarkašku.


super ti je update, stvarno... ti se, na neki način baviš košarkom?
ako se baviš, treba da znaš da sam se sekla na johna stocktona kao igrača... uvek je bio most valuable a imao je 1.85 tek... po meni idealna visina za čoveka ali ne i košarkaša
aureus aureus 00:47 30.08.2017

Re: Oh Lord

tsunade
ti se, na neki način baviš košarkom?

Ma ne, samo pratim.
1.85 tek... po meni idealna visina za čoveka

Eto.
Docs i Elvis Prisli su u toj grupi.
vcucko vcucko 10:37 30.08.2017

Re: Oh Lord

krkar

Misš - po čemu se razlikuju vaši crnci i naši crnci?

Jednostavno, ovi su crnci iz Ozne i Udbe a ovi iz Jenea

Ako su crnci, onda su valjda iz KOS-a.

pleši, pleši črni kos
kak ću plesat kad san bos
(pjesmica iz d(j)etinjstva)
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:33 30.08.2017

Re: Oh Lord

hoochie coochie man
a i mrzelo me da se upuštam u raspravu sa Hučijem oko toga da li je jedna žena stvarno mogla da bude toliko pametna da smisli tu foru sa kočnicama


Ako je stvarno pokušala tako da reši problem, ne bih je baš svrstao u pametne.


Da, sigurno nije bila mnogo pametna, zato sad kad pitaš ko je izmislio paknove, google izbaci njeno ime, a ne od hučikučija ili nekog drugog palanačkog priučenog majstora za sve. Kažem ja, svetska feministička zavera protiv muškaraca i domaćina.

Inače, zanimljivo (5 sekundi guglanja), te njene obloge bi spadale u kategoriju Non-Asbestos Organic (NAO) paknova, koji su se koristili svuda (ne zamo koža, nego i guma, fiberglas, kojekakvi rasins (lepkovi sa česticama raznihh materijala), grafit, Kevlar, itd), od početka univerzuma do kraja 80-ih godina prošlog veka, sa kratkim izletom tamo pedesetih godina kad su izmišljeme disk kočnice, pa je azbest postao glavni materijal dok ga nisu zabranili. A onda je to sve zamenila keramika, jelte.
milisav68 milisav68 20:24 30.08.2017

Re: Oh Lord

aureus
Nema Partizan baš nijednog takvog trenutno.
Džejmi Skin, koji je isto nedavno došao, i igra poziciju 4, visok je 2,03, a težak 99 kg.

Nije mnogo bitno, ali nije više u Partizanu (brže otišo nego što došo).
aureus aureus 20:51 30.08.2017

Re: Oh Lord

milisav68
aureus
Nema Partizan baš nijednog takvog trenutno.
Džejmi Skin, koji je isto nedavno došao, i igra poziciju 4, visok je 2,03, a težak 99 kg.

Nije mnogo bitno, ali nije više u Partizanu (brže otišo nego što došo).

Ah, da.
Nije prošao ljekarske preglede.
Mislim da su otkrili da ima povišen krvi pritisak, ili tako nešto.
Zbog toga je ugovor automatski postao nevažeći.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:11 30.08.2017

Re: Oh Lord

palanačkog priučenog majstora za sve.


Joj, joj, joj.... mora da je zabolelo, kad se ovako reaguje.

Vidi, volim kad nekoga toliko dirnem da pogubi kontrolu.
Mali problem mi pravi što si baš ti u pitanju, al neka.

Da li je ona izmislila paknove pojma nemam, ali sam siguran da nije na način na koji je u priči ispričan.


svetska feministička zavera protiv muškaraca i domaćina.


Ubiće te predrasude i pogrešna zaključivaja, ovo ti prijateljski govorim.
A da se pravdam da odnos prema ženama nema ama baš nikakve veze sa sumnjom u priču, da bi ista sumnja postojala i da je u pitanju neki brkati Šumadinac, neću jer ne vredi, prejaka je indoktrinacija kod tebe.

Kako ti volja, ali probaj da se otarasiš tih stereotipa, previše ih je kod tebe.
vcucko vcucko 22:41 30.08.2017

Re: Oh Lord

aureus
milisav68
aureus
Nema Partizan baš nijednog takvog trenutno.
Džejmi Skin, koji je isto nedavno došao, i igra poziciju 4, visok je 2,03, a težak 99 kg.

Nije mnogo bitno, ali nije više u Partizanu (brže otišo nego što došo).

Ah, da.
Nije prošao ljekarske preglede.
Mislim da su otkrili da ima povišen krvi pritisak, ili tako nešto.
Zbog toga je ugovor automatski postao nevažeći.

Neka njega, stigao je bolji:

Nigel Willams Goss, 55. pik na draftu, sa Gonzagom igrao proletos veliko finale NCAA.
Nije da nešto prilježno pratim, ali kad sam pročitao generalije, evo i dalje razmišljam "a gde je kvaka 22"?
aureus aureus 22:49 30.08.2017

Re: Oh Lord

vcucko

Neka njega, stigao je bolji:

Nigel Willams Goss, 55. pik na draftu, sa Gonzagom igrao proletos veliko finale NCAA.
Nije da nešto prilježno pratim, ali kad sam pročitao generalije, evo i dalje razmišljam "a gde je kvaka 22"?

Znan, vidija san.
Dobra mu je i statistika.
Samo da ne zafale šoldi za plaću u jeku sezone.
vcucko vcucko 22:53 30.08.2017

Re: Oh Lord

aureus

Samo da ne zafale šoldi za plaću u jeku sezone.

A, to ne.
Proći će on časove ljubavi. Kod Duleta
aureus aureus 22:59 30.08.2017

Re: Oh Lord

vcucko
aureus

Samo da ne zafale šoldi za plaću u jeku sezone.

A, to ne.
Proći će on časove ljubavi. Kod Duleta



B92: Dule: Naplaticu dug Partizanu – milom ili silom
vcucko vcucko 23:04 30.08.2017

Re: Oh Lord

aureus


B92: Dule: Naplaticu dug Partizanu – milom ili silom

Naravno.
I od toga će da doplati za Gonzagu, ako zafali.
Koji deo ti nije jasan u časovima ljubavi
aureus aureus 23:21 30.08.2017

Re: Oh Lord

vcucko
aureus


B92: Dule: Naplaticu dug Partizanu – milom ili silom

Naravno.
I od toga će da doplati za Gonzagu, ako zafali.
Koji deo ti nije jasan u časovima ljubavi

Sve mi je bilo jasno, pa sam otišao da smažem bananu i grožđe.
Za večeru sam nasjeckao jednu crvenu rogu i dva paradajza, i da ne bi sira - bila bi to potpuno crvena večera. No ipak - tri sata kasnije - ogladnio sam.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:37 30.08.2017

Re: Oh Lord

Joj, joj, joj.... mora da je zabolelo, kad se ovako reaguje.



Jao, ko mi kaže, pa ti se ovde od prvog komentara previjaš u duševnim bolovima što se tamo neka žena pre vek i po, u kritičnom trenutku, setila odlične fore, i iza nje je ostala imperija, plus je gugl stavio na prvu stranu.

Da je u pitanju bio neki domaćin, sigurno ga ne bi okarakterisao kao glupog, mada bi mu verovatno isto zamerio (to je zbog sujete, znaš.).





hoochie coochie man hoochie coochie man 00:40 31.08.2017

Re: Oh Lord

pa ti se ovde od prvog komentara previjaš u duševnim bolovima


Koji deo si pročitao kao bol, leba ti?
Samo mi pričica zvuči skroz neverovatno, a ne izdržava ni logiku, to je sve.

A vidi ovo
Ja kažem
da bi ista sumnja postojala i da je u pitanju neki brkati Šumadinac

a ti posle toga
Da je u pitanju bio neki domaćin, sigurno ga ne bi okarakterisao kao glupog, mada bi mu verovatno isto zamerio (to je zbog sujete, znaš.).


I šta na to čovek da ti kaže?
Ništa osim, jbg Srki, vidi sam šta ćeš sa tih svojih par kalupa u koje svrstavaš sve ljude.
tsunade tsunade 01:21 31.08.2017

Re: Oh Lord

ali sam siguran da nije na način na koji je u priči ispričan.


nema načina da budeš siguran ako si normalan. a čini mi se da jesi.

tsunade tsunade 01:24 31.08.2017

Re: Oh Lord

pa sam otišao da smažem bananu i grožđe.


banana ide sa breskvom na istom tanjiru oguljene i iseckane na kriške. kad kažem breskva mislim na old school voćku, nikakve nektarine i gluposti.
aureus aureus 01:33 31.08.2017

Re: Oh Lord

tsunade
pa sam otišao da smažem bananu i grožđe.


banana ide sa breskvom na istom tanjiru oguljene i iseckane na kriške. kad kažem breskva mislim na old school voćku, nikakve nektarine i gluposti.

Ama nemam!
Pojeo sam šta sam imao.
milisav68 milisav68 03:43 31.08.2017

Re: Oh Lord

vcucko
Nije da nešto prilježno pratim, ali kad sam pročitao generalije, evo i dalje razmišljam "a gde je kvaka 22"?

Predstavnik njegove menadžerske firme za Evropu je Rašković - Žocov kum.

E sad, verovatno je procenjeno da će bolje da prođe u Evropi, ali nema iskustva u evropskoj košarci, pa će godinu dana kod nas da bude dobra adaptacija pre nego što pređe u Fenerbahče.

aureus aureus 06:13 31.08.2017

Re: Oh Lord

milisav68
vcucko
Nije da nešto prilježno pratim, ali kad sam pročitao generalije, evo i dalje razmišljam "a gde je kvaka 22"?

Predstavnik njegove menadžerske firme za Evropu je Rašković - Žocov kum.

E sad, verovatno je procenjeno da će bolje da prođe u Evropi, ali nema iskustva u evropskoj košarci, pa će godinu dana kod nas da bude dobra adaptacija pre nego što pređe u Fenerbahče.

On je najjače pojačanje Partizana ove godine.
Ovogodišnji Partizan je solidno popunjen na bekovskim pozicijama (Dva Amerikanca sa koledža + Australijanac, to su plejmejkeri, a Vanji Marinkoviću se pridružio Aleksandar Aranitović (i to iz Zvezde! ) - koji jeste kuburio s povredama, ali ipak je bio MVP finala juniorske Evrolige 2014.
Problem su visoki igrači.
No, trener je Muta Nikolić.
Ne bi me čudilo da vidimo dosta prangijanja trojki.
25-30 po meču.

(ПРЕЛАЗИМ НА ЋИРИЛИЦУ.)
A изгледа да ће и Новица Величковић остати. Или што би новинари написали - "вратиће се у Партизан"...из којег не одлази већ двије године, неко увијек потпише до краја сезоне, па онда види је ли неко заинтересован, па кад види да није - потпише поново и испадне да се вратио.
tyson tyson 07:13 31.08.2017

Re: Oh Lord

dobro, mogao bi malo.
nije ništa strašno.
ima tržište za mišići a ima i za love handles... pa ko voli...

Love handles su na muškarcu samo ako ima dečka inače je termin iz očiglednog razloga rezervisan samo za dame. Samo da primetim


tyson tyson 07:58 31.08.2017

Re: Oh Lord

Petar, Vuko, Radisav -- to su bili Brajovići partizani iz mog sela. Onaj prvi je uhapsio Lera,



(n.b. Ne 'ulazi' već pre bih rekao gleda auto, očigledno iz nemačke kolone koja je dovezla Lera i ostale. Zastavica na automobilu označava komandanta Heeresgruppe, t.j. Grupe armija, u ovom slučaju "E" )

Doduše, posle mu je Ler uteka', pa su morali Englezi da ga hvataju po Austriji i vraćaju nazad crvenima


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:20 31.08.2017

Re: Oh Lord

Doduše, posle mu je Ler uteka',

Као и мој отац, и Петар и Вуко су били предратни подофицири, мислим, с тим што мој отац је био најмлађи међу њима и није стигао да заврши подофицирску школу у Ћуприји, јер је почео рат. Сви ти професионални војници били су фаворизоивани у партизанској војсци састављеној од махом сељака.
aureus aureus 16:48 31.08.2017

Re: Oh Lord

Није најважнија ствар на овом блогу, али малоприје сам купио брескве.
Био сам у продавници и сјетио сам се да код куће имам још банана, а да је Тсунаде инсистирала да се једу брескве са бананама.
И шта ћу...

Није то, дакле, нарочито важно.

Али сам свеједно купио и грожђе.
Шта ћу кад волим.

Сад ми се чини да то све уопште није важно.
milisav68 milisav68 18:22 31.08.2017

Re: Oh Lord

aureus
Ovogodišnji Partizan je solidno popunjen na bekovskim pozicijama (Dva Amerikanca sa koledža .

Možda će da bude samo jedan, Bejkeru naprsla podkolenična kost, moraće nekoliko meseci da miruje.
Problem su visoki igrači.
No, trener je Muta Nikolić.
Ne bi me čudilo da vidimo dosta prangijanja trojki.

Da to je njegov zaštitni znak , mada je takav trend, da se igra sa nižim igračima, bez klasične petice.

Sa takvim timom je i Željko osvojio evroligu.
aureus aureus 20:13 31.08.2017

Re: Oh Lord

milisav68
aureus
Problem su visoki igrači.
No, trener je Muta Nikolić.
Ne bi me čudilo da vidimo dosta prangijanja trojki.

Da to je njegov zaštitni znak

То ме и брине - што може да упали.
Звезда ће имати бољи тим од Партизана, али ко зна шта све током сезоне може да се деси: истрошеност играча усљед превише утакмица у Евролиги, повреде најважнијих играча у завршници сезоне, слаба форма, нерасположеност екипе због кашњења плате, губитак контроле од стране младог тренера и...паф-паф, Партизан одигра утакмицу, лупи 15 тројки из 25 покушаја. Оде трофеј.

2013. је Мутин Раднички водио у полуфиналу АБА лиге 10 разлике два минута прије краја меча, ишле су их тројке и већ су били виђени у Евролиги. И данас се чудим како је Звезда избјегла пораз.
tsunade tsunade 20:27 31.08.2017

Re: Oh Lord

Није то, дакле, нарочито важно.


grešiš. naročito je važno. sve drugo je tako prividno i lažno, sve je tobože, što bi rekla narodna pevačica... hrvatska scena je cute

aureus aureus 20:37 31.08.2017

Re: Oh Lord

tsunade
Није то, дакле, нарочито важно.

grešiš. naročito je važno. sve drugo je tako prividno i lažno, sve je tobože, što bi rekla narodna pevačica... hrvatska scena je cute

Хоћеш да кажеш да сам исправно поступио што сам се у продавници данас придржавао заповјести "И слушај Тсунаде своју као себе самог"?
tsunade tsunade 20:45 31.08.2017

Re: Oh Lord

"И слушај Тсунаде своју као себе самог"?


podsvest ti je poslala nalog, poslušaj je jer osećaš i znaš da banana ide samo u kombinaciji sa breskvom. klasičnom. a groždje, to ide samo sa sobom u mom slučaju, ali ljudi vole da to mešaju i sa raznim sirevima.
milisav68 milisav68 20:52 31.08.2017

Re: Oh Lord

aureus
губитак контроле од стране младог тренера

Trener je Zvezdi najslabija karika, ali i bez toga Partizan nema nikakve šanse da igra evroligu.
aureus aureus 21:06 31.08.2017

Re: Oh Lord

tsunade

podsvest ti je poslala nalog, poslušaj je jer osećaš i znaš da banana ide samo u kombinaciji sa breskvom. klasičnom. a groždje, to ide samo sa sobom u mom slučaju, ali ljudi vole da to mešaju i sa raznim sirevima.
Често ми се деси да кажем себи у продавници: "купи брескве".
Онда погледам изложене брескве и увијек ми се чини да су са једне стране незреле и превише тврде. Ако су зреле и мекане, чини ми се да су презреле и кренуле да труле...

И тако одустанем од бресака.
Никад ми нису довољно добре.

Звучи шашаво.
Данас сам био одлучио: купићеш их па нек иде живот!
Е тако.

П.С. Видим нешто ми чудно - кад оно: још увијек нисам пробао брескве.
tsunade tsunade 21:41 31.08.2017

Re: Oh Lord

Никад ми нису довољно добре.


kupi malo tvrdje, ostavi ih na sobnoj temperaturi do sutra kada će biti idealne.

kupi dosta tvrdje i ostavi ih tako dva dana.

a ako hoćeš sad i odmah da ih jedeš, onda na osećaj
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:50 01.09.2017

Re: Oh Lord

I šta na to čovek da ti kaže?
Ništa osim, jbg Srki, vidi sam šta ćeš sa tih svojih par kalupa u koje svrstavaš sve ljude.


Pa ne radi se ovde o ljudima, pogotovu ne svim, nego o tebi, huči! A ti si se sam odavno ukalupio, da ne kažem udrvenio, ja sam samo pročitao kalup. Nisi morao ni da napišeš komentar, pogodio bih šta misliš

Ali tačno se vidi da te je priča ujela za dušu, iako je gotovo izvesno tačna. Priznaj, bre, lepo: žena se super setila, uprkos tome što je žensko, i uopšte nije bila glupa. Naravno da koža kao obloga radi bolje nego drvo, ili bar drvo koje je njoj bilo na raspolaganju, a da lepljenje nije bilo nikakav problem, ni tada. Verovatno nije ni moralo ništa da se lepi. I posle je to razrađeno, a za njom je ostalo ime i priznanje za izum i dovitljivost.

49 41 49 41 21:08 01.09.2017

Re: Oh Lord

zilikaka
E, da moji u porodici nisu svojevremeno imali dva ovakva

I da se to nije vazda sređivalo, popravljalo, vukli delovi iz Italije i sve u dvorištu kod dede, možda bih ja i ispala na nešto normalno.

Možda bih studirala francuski jezik i lepo ponašanje.

Ovako...


jel ovo bese Volvo, meni najlepsi auto; iako ga nikada ne videh uzivo?!?
Lazem, vidjao ga u Promenadestrasse, gde zivesmo nekada.
Svake nedelje, promenadisase; medju mnogim drugim.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:00 01.09.2017

Re: Oh Lord



Priznaj, bre, lepo: žena se super setila, uprkos tome što je žensko,


Nije to više važno Srki, zaista nije.
Makar meni nije.


Ali ovo što u mom stavu čitaš neki odnos prema ženama me baš čudi.
I ne bih ti odgovarao da se stvarno nisam iznenadio.
Ni u primisli mi nije bio pol onoga ko se toga navodno setio, već su mi kroz glavu prolazile vizuelizacije te situacije i skoro sam siguran da to u praksi ne može da funkcioniše.
Drvo se haba, a priručno pričvršćeno parče kože na njega izdržava.
Mislim.....jbg, ko u to veruje neka veruje.

A onda ti krećeš sa mojom mizoginijom!
Srki, imaš problem, zaista ga imaš.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:47 02.09.2017

Re: Oh Lord

hoochie coochie man


Priznaj, bre, lepo: žena se super setila, uprkos tome što je žensko,


Nije to više važno Srki, zaista nije.
Makar meni nije.


Ali ovo što u mom stavu čitaš neki odnos prema ženama me baš čudi.
I ne bih ti odgovarao da se stvarno nisam iznenadio.
Ni u primisli mi nije bio pol onoga ko se toga navodno setio, već su mi kroz glavu prolazile vizuelizacije te situacije i skoro sam siguran da to u praksi ne može da funkcioniše.
Drvo se haba, a priručno pričvršćeno parče kože na njega izdržava.
Mislim.....jbg, ko u to veruje neka veruje.

A onda ti krećeš sa mojom mizoginijom!
Srki, imaš problem, zaista ga imaš.


Ček, huči, ja sad tek vidim da ti ustvari ne razumeš tehničku stranu unapređenja koje je ova briljantna žena smislila, ali si se odma bacio na posao sa mizoginijom, i proglasio je glupačom, kao, ti bi to smislio bolje nego tamo neka nafrakana ženturača.

Pa upravo je vic u tome što se koža (ili generelno paknovi) habaju, to je ono što omogućava dobro kočenje. Tako se mala količna materijala prenosi sa paknova na rotirajući deo točka (drvo u njenom slučaju, metal u svim modernim kočnicama). Ovo, uz zagrevanje, dovodi do toga da se frikcija veoma poveća, pakn i kočiona površina na točku se praktično slepe, pa je kočenje daleko efikasnije. Kad imaš drvo na obe strane, metal, istorodne materijale u smislu tvdroće (ne mogu da se setim boljeg izraza, saće to zili da popravi), ne prenosi se ništa, osim prašinčine, na stranu što će drvo samo da se uglača i to ne radi ne približno tako dobro, kapiš? Radi, ali ne tako dobro kao koža, guma, lepkovi, Kevlar, a sada i keramika sa metalnim vlaknima.

A sad da se izviniš ženi o kojoj je reč, i meni što sam te tukao, i sledeći put prvo na wikipediju, pa onda dođi da se svađaš i ponašaš.



hoochie coochie man hoochie coochie man 18:28 02.09.2017

Re: Oh Lord

Ček, huči, ja sad tek vidim da ti ustvari ne razumeš tehničku stranu unapređenja koje je ova briljantna žena smislila,


A ja tek sad vidim da je sve to za tebe čista apstrakcija, da nisi sposoban da tu suituaciju "oživiš" nego pokušavaš nešto sa teorijom, a vidim i da ti je stalo da ti komentar bude poslednji, pa si sa mizoginije, koja je pretezala u prethodnom komentaru sad, opet, počeo o tehničkoj strani priče.
Ni to ne uspevaš jer kažeš

Pa upravo je vic u tome što se koža (ili generelno paknovi) habaju, to je ono što omogućava dobro kočenje.

Da, a što je odna drvo usput prestalo da koči?
Ne haba se, jer da se haba kočilo bi, ili se pohabalo previše?
Ako se drvo pohabalo pa pestalo da koći, koliko će izdržati neka improvizacija sa parčetom kože?
Ili druga mogućnost, drvo se uglačalo pa izgubilo trenje, ali onda moraš da objasniš kako tako mala masa, mala brzina, male sile uglačaše drvo posle relativno kratke upotrebe?
Ili sad, pošto ne odgovaraju, otpadaju priče o malim silama?

Srki, upustio si se u glup pokušaj da dokažeš da je neka legenda istinita, a nemaš ama baš ni jedan argument za to.
Zato što ga nemaš si i krenuo sumanutim putem o mizoginiji iako ni naznaka o tome nema.

To je, najverovatnije, zbog toga što si skroz podlegao kojekakvim indoktrinacijama koje te sprečavaju da trezveno misliš.

Jer, jebote, kako se usuditi da ne veruješ u legendu koja veliča neku ženu.
Ko se usudi da u to posumnja rizikuje da mu natovare mizoginiju, a ti to ni po koju cenu sebi ne smeš da dopustiš.
I ne samo to, ti moraš i da budeš aktivan, da javno braniš te vaše vrednosti, to je tvoja dužnost, a posle ako te se sete, sete....
Jebeš logiku, jebeš slobodu, jebeš sve, važno je samo da budeš na pravoj liniji.
E pa meni to ne treba ni za lulu duvana.
Draža mi je jedna moja sloboda da mislim, nego sto tvojih potvrda pravovernosti novoj religiji.

Dakle Srki legenda je u pitaju, ista kao i ona o Čučuk Stani koja razgoni Turke na buljuke, ona o "čuvajte mi Jugoslaviju" ona o okamenjenim svatovima, ona o čemu god hočeš....neko u sve to veruje, neko ne.
Ti si izabrao da veruješ u ovu, ali je tupavo što insistiraš na istinitosti bez ikakvog em dokaza, em logike.

Ali žena, plus Nemica, gde se u to sme posumnjati :)
E Srki Srki pa gde je dno, majku mu?
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:34 02.09.2017

Re: Oh Lord


Duplo.
narcis narcis 21:03 02.09.2017

Re: Oh Lord

Da, a što je odna drvo usput prestalo da koči?
Ne haba se, jer da se haba kočilo bi, ili se pohabalo previše?
Ako se drvo pohabalo pa pestalo da koći, koliko će izdržati neka improvizacija sa parčetom kože?

jebigahuči, zapeo si za jedno i nećeš da razvijaš dalje, drvo se uglačalo i nije više kočilo, prvo ona nije postavila novo drvo kad je krenula , za pretpostaviti je da je to vozilo korićeno ranije i da su pakne već bile ulizane , što znači put ih dokračio.
sad dolazimo do kože, to sigurno nije bila obična koža već tvrdi đon , treće ne znamo kolika je bila kontaktna površina, opet je za verovati da je drvena pakna bila šira od površine na koju je nalegala. znači bilo je mesto za eksere,sa strane da ne može da nalegnu na kočionu površinu.moglo je i da bude uzduž drveta , ako je bilo pravougaono onda na kraćim, vertkikačnim stranama se ukuca , ne mora ni da se leši. akko ti nije jasno da crtam pa da postujem fotke.
narcis narcis 21:14 02.09.2017

Re: Oh Lord

evo crtež, malo mutno, loš mi foto na mobilnom
narcis narcis 21:19 02.09.2017

Re: Oh Lord

i još nešto , njena prosečna brzina je bila 5,9 km/h, nači koje su to sile pritiska na đon pa da on ne može da izdrži.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:43 02.09.2017

Re: Oh Lord

njena prosečna brzina je bila 5,9 km/h,


Shvatio sam o čemu govoriš i bez crtanja, slične situacije su se mogle i mogu videti na tzv "vintačama".
Ovako nešto, kad već crtamo.


Ali problem pravi ova brzina i mala masa vozila, one jednu tezu (u kojoj improvizacija izdržava) objašnjavaju, ali drugu (pohabane drvene kočnice) opovrgavaju.

Da, moguće je (da li je?) da je to vozilo prethodno prešlo par hiljada kilometara, i da je ona na put krenula sa već dotrajalim kočnicama.
Međutim, kako to da se geniju od žene dogodi takav propust?

No, već nekoliko puta do sad rekoh, tu ne treba tražiti dlaku u jajetu, priča nije istorijski dokument već legenda, osmišljena priča koja treba da promoviše Mercedes, tu ženu i turističku turu.
Mnogo je takvih pričica koje imaju sličnu svrhu, ali malo ko insistira na njihovoj istinitosti.
One su tu, služe svojoj svrsi, i to je to.
Insistirati na istinitosti je baš naivno.

Ne znam da li bi Srki insitirao na tome da je u pitanju neka priča o Srbinu geniju.
Tj znam, ne bi, a ja bih i tada sumnjao.
Tu je kvaka, to je zapravo osnov razilaženja i Srkijevog insistiranja.
narcis narcis 22:00 02.09.2017

Re: Oh Lord

znaš kako ja u celu priču nisam imao nameru da se ključim ali čitajući vaše prepucabvanje idejna rešenja su sama dolazila, evo i sad mogo je da postavi dva đna jedan na drugi i da smanji pritisak.
meni je prihvatljivo jer ako je prosećna brzina 5,9 km, a to je bio dvotaktni motor, on nema veliku kompresionu snagu, čak mislim da bi mogo rukom da ga zaustaviš, a to što kažeš da je možda samo legenda , može i to , bitno je da je ona potpisana kao pronalazač a ko zna možda je posle toga došla na ideju za kočnice pa je onda dodato u priču, uostalom ceo taj put je markentiški trik, čisto sumljam da je otišla iznenada bez dogovora, to je najsumljiviji deo priče za mene, kočnice , što da ne.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:14 03.09.2017

Re: Oh Lord

A ja tek sad vidim da je sve to za tebe čista apstrakcija, da nisi sposoban da tu suituaciju "oživiš" nego pokušavaš nešto sa teorijom, a vidim i da ti je stalo da ti komentar bude poslednji, pa si sa mizoginije, koja je pretezala u prethodnom komentaru sad, opet, počeo o tehničkoj strani priče.


Ja vidim da je baš tebi do toga posebno stalo, sad čak i duple komentare ostavljaš.

Vidi, huči, nekom ko ne razume osnovne zakone aerodinamike, i letenje je nelogično. Nemam šta da dodam prethodnom komentaru, ti prosto ne razumeš kočenje, ali si bez zadrške napao ženu koja je smisila genijalnu stvar, i iza nje posle ostala imperija. I napao si tehničku stranu izuma, koju ne razumeš. I to tako što si je optužio da nije pametna (= glupa), da ne pominjem sa kakvim si pristupom navalio na moj prvi komentar, a nastavio u svom prethodnom. E, zato te drkam zbog mizoginije, i nisam odustao od teze, jer nema drugog logičnog objašnjenja za tvoj stav i nastup, ako ćemo da se držimo tvoje logike.

Nema veze, evo daću ti preporuku, da možeš mirno u krevet, da se ne prevrćeš i jediš celu noć oko toga, i neću se dalje nadgornjavati sa tobom.
emsiemsi emsiemsi 08:07 03.09.2017

Re: Oh Lord

srdjan.pajic
A ja tek sad vidim da je sve to za tebe čista apstrakcija, da nisi sposoban da tu suituaciju "oživiš" nego pokušavaš nešto sa teorijom, a vidim i da ti je stalo da ti komentar bude poslednji, pa si sa mizoginije, koja je pretezala u prethodnom komentaru sad, opet, počeo o tehničkoj strani priče.


Ja vidim da je baš tebi do toga posebno stalo, sad čak i duple komentare ostavljaš.

Vidi, huči, nekom ko ne razume osnovne zakone aerodinamike, i letenje je nelogično. Nemam šta da dodam prethodnom komentaru, ti prosto ne razumeš kočenje, ali si bez zadrške napao ženu koja je smisila genijalnu stvar, i iza nje posle ostala imperija. I napao si tehničku stranu izuma, koju ne razumeš. I to tako što si je optužio da nije pametna (= glupa), da ne pominjem sa kakvim si pristupom navalio na moj prvi komentar, a nastavio u svom prethodnom. E, zato te drkam zbog mizoginije, i nisam odustao od teze, jer nema drugog logičnog objašnjenja za tvoj stav i nastup, ako ćemo da se držimo tvoje logike.

Nema veze, evo daću ti preporuku, da možeš mirno u krevet, da se ne prevrćeš i jediš celu noć oko toga, i neću se dalje nadgornjavati sa tobom.

Ма јок !
Каква мизогинија, ради се, једноставно - о ћерању.
Хучи и Фрихенд када стартују, ту 'кочења' нема, ту трава не расте.
Хучи је, поред тога, и преопширан.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:58 03.09.2017

Re: Oh Lord

ti prosto ne razumeš kočenje,


Mora da je to u pitanju :)

Dobro Srki, da tebi ova stvar ne leži, da nisi u stanju da išta objasniš, čak ni da shvatiš, vidi se po tome što nemaš hrabrosti ni da pokušaš da odgovoriš ne sva ona konkretna pitanja, u konkretnom slučaju, nego se kriješ iza kojekakvih površnosti i opštih mesta, to vidi svako ko se iole u to razume, za razliku od tebe.

Ali nije to ništa strašno, ne kapiraš pa bože moj, mnogi ljidi ne kapiraju mnoge stvari, ti ne kontaš ovu, neke druge da, i sve je u redu.

Nego nešto drugo sam kod tebe primetio, nije ti ovo prvi put, ranije sam mislio da ti se omaklo, sad vidim da si ti uistinu od takvih.
O ovome se radi
što sam te tukao,

zato te drkam


To je ono kad se neko sam sebi divi, kad se samo on smeje na svoje fazone, kad ide okolo i viče ja sam pametan, ja sam lep, jel vidite kako sam super baja...

To, ako je stvarno tako, se vidi, nema potrebe da naglašavaš, čim se ta potreba javi nešto nije u redu.
A, Srki? :)
zilikaka zilikaka 20:47 03.09.2017

Re: Oh Lord

jel ovo bese Volvo, meni najlepsi auto; iako ga nikada ne videh uzivo?!?

Nije Volvo. Alfa Romeo.
Черевићан Черевићан 21:09 28.08.2017

Berta ,Honourable Senator

Bertha Ringer века дугог
ментална је снага њена
уз мушкарца инвентивног
баш успешна поста жена


срећна планиранавам ruta , гђо tsunade
krkar krkar 21:52 28.08.2017

Dobra!

Le3p blog.

Samo, nije

Berta Benc memorijalna ruta


nego memorijalna ruta Berte Benc. KojA prati...
tsunade tsunade 22:05 28.08.2017

Re: Dobra!

nego memorijalna ruta Berte Benc. KojA prati...


right.
G.Cross G.Cross 23:40 28.08.2017

Oprtosti Tsunade ali bilo je jace od mene

Znaci, potpuno smo hakovali Tsunadin post , ali ne mogu da odolim.

Rekoh da volim nemacka kola ali moram da priznam da u prva tri mesta ikada po meni nema njih.


Broj 3. Spacek kola koja su po ideji konstruktora mogla da se rastave i sastave klestima.



Broj 2. Boginja - Citroen DS



Broj 1 . One and only Jaguar E type

tsunade tsunade 23:58 28.08.2017

Re: Oprtosti Tsunade ali bilo je jace od mene



oprošteno. mene ta automobilska estetika, pogotovo krajnje demodirana, načisto oduševljava.

ali me takodje oduševljava i




jednu belu vozim :)


zemljanin zemljanin 00:48 29.08.2017

Re: Oprtosti Tsunade ali bilo je jace od mene

G.Cross

Broj 1 . One and only Jaguar E type

Jaguar XJ12



to je bio, onomad, decacki san ... kraj 89te i video ga parkiranog u nekoj ulici kod H.Metropol, ostavio vizit kartu pod brisace sa porukom da ako ikad pozeli da ga proda neka me potrazi ... covek dosao isto vece, sutra je bio u mojoj garazi (preplacen ako cemo posteno ali jbg Jaguar XJ12 !!!)... taj auto niko nije smeo ni da pipne ... I teska srca sam ga prodao kad sam se odselio ... jedini auto koji sam bas voleo, ustvari jedina materijalna stvar za koju sam se bas vezao ...
krkar krkar 00:50 29.08.2017

Re: Oprtosti Tsunade ali bilo je jace od mene

Broj 3. Spacek kola koja su po ideji konstruktora mogla da se rastave i sastave klestima.


Nije baš klještima nego kurblom, šrafcigerom i ključem 13/11.

Kurbla ima sa jedne strane klin za paljenje (istovremeno i za okretanje dizalice) a sa druge strane ključ za šrafove od točka koji je istovremeno i ključ za skidanje 6 elemenata karoserije (blatobrani itd.).

Spačeka (i nesretnu Dijanu ali i Ami koji je vrhunski auto) sam znao u prste, sve sam sam radio na njemu, čak sam bio naučio da radim na strugu i glodalici da mogu da radim nestandardne francuske šrafove - neki sa levim navojom, za stajni trap, a neke sa sitnim milimetarskim (to je ona čuvena đunta sa sitnim nutom).

Vozilima iz familije Spaček sam stigao u Maroko, Norvešku, Tursku i sve između. Mogao bih jedno 3 knjige da napišem o avanturama sa spačecima ali samo 2 puta sam morao da ga šlepujem tj. nisam uspeo da ga popravim na licu mesta: jednom kad mi je na Gazeli otpao točak (pukli oni već pomenuti nestandardni šrafovi levog milimetarskog navoja, posle mi moj drug B u BTB (Brodogradilište Tito Beograd) napravio od prohroma i verujem da do dana današnjeg negde postoje) i drugi put kad mi je pri silasku sa auto-voza ispod švajcarskih Alpa (Simplon, Iselle-Brig) pukla šasija pa mi švajcarski carinik automatski zvao šlep službu, odšlepovali me kod majstora Mađara kilometar dalje koji je zavario za 10 minuta i nije hteo da mi naplati).

Nikad više na svetu tako pametno smišljenih motornih vozila!

Inače sam to sve radio kod bivše dugogodišnje devojke koja je imala veliko dvorište i veliku šupu a i njen otac je bio srećan da je kćerka jedinica dovela zeta koji voli da majstoriše.

I neke recimo 2005. zove ona mene kaže da bi njen muž da sređuje šupu pa pita šta da radi sa rezervnim delovima za spačeke. Pozovem jednog momka koji je zaluđenik za spačeke (i dan danas jednog vozi) i on ode i uzme toliko delova da samo dokupiš karoseriju i možeš da sklopiš jednog.

Komšija ispod, živahan čičica od 70 godina, ima Dijanu pa se sve nešto mislim da uzmem da mu je sredim, samo da smislim gde ćemo jer po običaju nemam dvorište i šupu
aureus aureus 02:40 29.08.2017

Re: Oprtosti Tsunade ali bilo je jace od mene

G.Cross
Broj 3. Spacek kola koja su po ideji konstruktora mogla da se rastave i sastave klestima.

Evo jednog simpatičnog spačeka. Izgleda kao da su ga na smjenu pravili Pikaso i Mondrijan, uz povremenu svađu i preotimanje utenzilija. Pikaso nadjač'o.

docsumann docsumann 05:59 29.08.2017

Re: Oprtosti Tsunade ali bilo je jace od mene

ali me takodje oduševljava i
jednu belu vozim :)


heh, kod nas u firmi sve vrvi od bijelih Pandi.
Italijani ih doveli kao službena vozila.

nije baš moj konfekcijski broj
emsiemsi emsiemsi 08:19 29.08.2017

Re: Oprtosti Tsunade ali bilo je jace od mene

krkar
Broj 3. Spacek kola koja su po ideji konstruktora mogla da se rastave i sastave klestima.


Nije baš klještima nego kurblom, šrafcigerom i ključem 13/11.

Kurbla ima sa jedne strane klin za paljenje (istovremeno i za okretanje dizalice) a sa druge strane ključ za šrafove od točka koji je istovremeno i ključ za skidanje 6 elemenata karoserije (blatobrani itd.).

Spačeka (i nesretnu Dijanu ali i Ami koji je vrhunski auto) sam znao u prste, sve sam sam radio na njemu, čak sam bio naučio da radim na strugu i glodalici da mogu da radim nestandardne francuske šrafove - neki sa levim navojom, za stajni trap, a neke sa sitnim milimetarskim (to je ona čuvena đunta sa sitnim nutom).

Vozilima iz familije Spaček sam stigao u Maroko, Norvešku, Tursku i sve između. Mogao bih jedno 3 knjige da napišem o avanturama sa spačecima ali samo 2 puta sam morao da ga šlepujem tj. nisam uspeo da ga popravim na licu mesta: jednom kad mi je na Gazeli otpao točak (pukli oni već pomenuti nestandardni šrafovi levog milimetarskog navoja, posle mi moj drug B u BTB (Brodogradilište Tito Beograd) napravio od prohroma i verujem da do dana današnjeg negde postoje) i drugi put kad mi je pri silasku sa auto-voza ispod švajcarskih Alpa (Simplon, Iselle-Brig) pukla šasija pa mi švajcarski carinik automatski zvao šlep službu, odšlepovali me kod majstora Mađara kilometar dalje koji je zavario za 10 minuta i nije hteo da mi naplati).

Nikad više na svetu tako pametno smišljenih motornih vozila!

Inače sam to sve radio kod bivše dugogodišnje devojke koja je imala veliko dvorište i veliku šupu a i njen otac je bio srećan da je kćerka jedinica dovela zeta koji voli da majstoriše.

I neke recimo 2005. zove ona mene kaže da bi njen muž da sređuje šupu pa pita šta da radi sa rezervnim delovima za spačeke. Pozovem jednog momka koji je zaluđenik za spačeke (i dan danas jednog vozi) i on ode i uzme toliko delova da samo dokupiš karoseriju i možeš da sklopiš jednog.

Komšija ispod, živahan čičica od 70 godina, ima Dijanu pa se sve nešto mislim da uzmem da mu je sredim, samo da smislim gde ćemo jer po običaju nemam dvorište i šupu

Јебига !
Нико није савршен !
Ја имам, али је шупа напуњена којекаквом електроником која, наравно, више ничему не служи - али ми жао да бацим.
tsunade tsunade 08:34 29.08.2017

Re: Oprtosti Tsunade ali bilo je jace od mene

nije baš moj konfekcijski broj


razumem. ja sam u životu vozila peglicu na kojoj sam se vežbala, mnogo sam je volela... jednu pandu, drugu pandu i kad budem kupovala ponovo auto to će biti takodje panda. obožavam to vozilo šta ću. obožavam italijanske motore i vozila generalno. pandica je gradsko auto, kao neki džip za devojčice. mogu s njim da se šteknem gde tog hoću, malo troši pošto vozim na natural gas... primerice, ja 170 km predjem za 600 dinara.

tako da potrebe moje i mojih drugarica, da skoknemo do segedina s vremena na vreme u banju i da se tandrčemo po gradu... sasvim pandica zadovoljava.

šta vam je bre, ljudi su živeli u srbiji i sa fićama.
anonymous anonymous 10:20 29.08.2017

Re: Oprtosti Tsunade ali bilo je jace od mene

aureus
G.Cross
Broj 3. Spacek kola koja su po ideji konstruktora mogla da se rastave i sastave klestima.

Evo jednog simpatičnog spačeka. Izgleda kao da su ga na smjenu pravili Pikaso i Mondrijan, uz povremenu svađu i preotimanje utenzilija. Pikaso nadjač'o.



Ja bih reko - Mondrijan....koloritom.

tyson tyson 18:53 29.08.2017

Re: Oprtosti Tsunade ali bilo je jace od mene

Komšija ispod, živahan čičica od 70 godina, ima Dijanu pa se sve nešto mislim da uzmem da mu je sredim, samo da smislim gde ćemo jer po običaju nemam dvorište i šupu

Svašta... Pa kod bivše devojke

Tamam je ispraznila šupu, ima mesta i za delove

narcis narcis 03:40 30.08.2017

Re: Oprtosti Tsunade ali bilo je jace od mene


kad sam shvatio da nikad neću imati para da ga kupim i vozim odlučio sam da nikad ne vozim bilo šta drugo i nikad nisam naučio da vozim kola
aureus aureus 03:58 30.08.2017

Re: Oprtosti Tsunade ali bilo je jace od mene

narcis

kad sam shvatio da nikad neću imati para da ga kupim i vozim odlučio sam da nikad ne vozim bilo šta drugo i nikad nisam naučio da vozim kola

I to ima smisla.
Biciklo si naučio?
Ma, nek si živ i zdrav, uvijek se može pješke otići na pijacu.
narcis narcis 04:08 30.08.2017

Re: Oprtosti Tsunade ali bilo je jace od mene

Biciklo si naučio?



naučio pa odučio, nisam ja za vožnju , nemam koncentraciju. stalno zevam okolo i tedoše tri puta da me ubiju i zajeba ja da vozim biciklo, nije to za mene.
uuvek ima autobus da me odveze gde želim
i da , imao sam 19 godine kad sam doneo odluku da neću druga kola da vozim.
tsunade tsunade 19:16 30.08.2017

Re: Oprtosti Tsunade ali bilo je jace od mene

Pikaso nadjač'o.


pitam se kako ovo vozi
aureus aureus 20:14 30.08.2017

Re: Oprtosti Tsunade ali bilo je jace od mene

tsunade
Pikaso nadjač'o.


pitam se kako ovo vozi

Na šta misliš?

Auto je samo vizuelna zezalica.
S tim što...zaista se može voziti. Ili makar - moglo.
Napravio ga je (ili možda bolje reći - prepravio) čovjek koji se zove Andy Saunders.

Daily Mail je pisao (2007):
"He says it is legally roadworthy for daytime use only, meaning it does not need traditional headlights or indicators because signals can be made with the hands."








LINK
krkar krkar 18:47 31.08.2017

Re: Oprtosti Tsunade ali bilo je jace od mene

tyson
Komšija ispod, živahan čičica od 70 godina, ima Dijanu pa se sve nešto mislim da uzmem da mu je sredim, samo da smislim gde ćemo jer po običaju nemam dvorište i šupu

Svašta... Pa kod bivše devojke

Tamam je ispraznila šupu, ima mesta i za delove



Nažalost ne može. Udala se za arhitektu a on, peder, srušio šupu a u dvorištu zasadio francusku baštu, sve lejice, žbunići, stazice. Jedino bi bicikl mogao da popravljam.

I česmica i fontanica, mogo bi taman u dvorište jedan mali mesdžid da mu stane
tyson tyson 19:16 31.08.2017

Re: Oprtosti Tsunade ali bilo je jace od mene

I česmica i fontanica, mogo bi taman u dvorište jedan mali mesdžid da mu stane

Baksuz, vidi se; kao mesdžid je mogla i šupa da mu posluži, šta bi mu falilo...

krkar krkar 19:21 31.08.2017

Re: Oprtosti Tsunade ali bilo je jace od mene

Baksuz, vidi se; kao mesdžid je mogla i šupa da mu posluži, šta bi mu falilo...


Nije bila na Kiblu
emsiemsi emsiemsi 07:48 01.09.2017

Re: Oprtosti Tsunade ali bilo je jace od mene

krkar
tyson
Komšija ispod, živahan čičica od 70 godina, ima Dijanu pa se sve nešto mislim da uzmem da mu je sredim, samo da smislim gde ćemo jer po običaju nemam dvorište i šupu

Svašta... Pa kod bivše devojke

Tamam je ispraznila šupu, ima mesta i za delove



Nažalost ne može. Udala se za arhitektu a on, peder, srušio šupu a u dvorištu zasadio francusku baštu, sve lejice, žbunići, stazice. Jedino bi bicikl mogao da popravljam.

I česmica i fontanica, mogo bi taman u dvorište jedan mali mesdžid da mu stane

Да !
То је такав кич, да је за неверовати - и што је поприлично за неверовање је да се таква будалаштина допада многим људима.
Јеботе, имаш двориште у коме не смеш поштено да прднеш, а камоли да деца потрче играјући се међусобно или трчећи за псом - или пас за њима.
Страшан џиберлук !
49 41 49 41 04:22 29.08.2017

Bizmark, Ajnstajn...

Analize kazu, da ne bi njegove zene; nista od Bizmarka, nemackog ujedinjenja...
Ajnstajn takodje; da ne bi moje Mileve nista od mene. Njeno znanje matematike, pomoze mi itakako.
Ja mislim, da ne bi moje Mileve; ni mene-ne bi.

Medjutim, to je bilo sto je bilo.

Iako, ne ludujem u voznji; jedne veceri se vracah sada totalno potopljenim gradom; najvecoj drzavi posle Aljaske.
Iako, moje jako sportsko auto naspram pored mog.
Neces mi pobeci.
Kad sam konacno pretekao tu Ford Fiesta auto; umalo me ne strefi slog, kad videh zensko nekih 24-26 god.
Boze me sacuvaj od vozacice.

kad je kcerka, sa 15 upisala casove voznje, dva dana je kukala po kuci; da nema gen za voznju na majku.
Dosla s voznje, sva ozarena; nemam na nju gen.

Nedavno, me je vozila; tih 25-30 km; sa 4-5 traka koji vrlo dobro poznajem.
Rulet voznja po njemu. Gaze ga svi suludo, preko ogranicenja brzine.
I ja ga pichim da se ne lazemo.
Drzao sam zatvorena usta tokom voznje sa njom.

Umalo se ne poceh krstiti dolaskom kuci.
Sad mi pred ocima njena voznja.
predatortz predatortz 08:25 29.08.2017

Hebale vas kočnice...

...paknovi, koža, dizne,igle i lepak!

Niko da primeti koliko je Berta bila lepa žena!

Inače, ja haubu dižem samo kad baš-baš moram. Motornim uljem se u životu zamazao nisam!
cassiopeia cassiopeia 08:45 29.08.2017

Re: Hebale vas kočnice...

predatortz
Inače, ja haubu dižem samo kad baš-baš moram. Motornim uljem se u životu zamazao nisam!


Auu, sramoto!

Ja sam se, vala, zamazala više puta. Doduše manje oko kola, više sam se uprljala rastavljajući i sastavljajući mašinu za šivenje, moju Višnju. Jednom krene ona da trokira, preskače mi bodove, ja žurim u školu, a žurim i da završim suknju da je obučem. Otvorim mašinu i imam šta da vidim. Otišao jedan deo na točku za ručno pokretanje i nema tu pomoći dok ga ne nabavim.

Ostavim poruku ocu, mašincu, da se pokvarila mašina i u nastavku opišem kvar i zamolim ga da deo kupi popodne dok sam u školi.

Ćale dođe kući, vidi poruku, pročita prvi deo i ubije se tražeći šta joj fali. Keva pročita do kraja i postavi dijagnozu. Ne moram da pričam da sam ga posle godinama zezala zbog toga.

Ima li neko u BG proverenog majstora, sad je već stara i ne bi da je upropastim svojim majstorisanjem, a izašla iz fazona.
tsunade tsunade 08:49 29.08.2017

Re: Hebale vas kočnice...

Ima li neko u BG proverenog majstora, sad je već stara i ne bi da je upropastim svojim majstorisanjem, a izašla iz fazona.


ima kod mene u bloku 45 u enjub tržnom centru servis za mašine. ako želiš mogu da prošetam i da pitam da li radi stare mašine. možeš mi napisati i marku u tom slučaju i godište.
cassiopeia cassiopeia 08:53 29.08.2017

Re: Hebale vas kočnice...

ima kod mene u bloku 45 u enjub tržnom centru servis za mašine. ako želiš mogu da prošetam i da pitam da li radi stare mašine. možeš mi napisati i marku u tom slučaju i godište.


Hvala ti, draga! Za tog mi moja komšinica, tu iz starog kraja, rekla da nije bila zadovoljna, pa sam ga otpisala.
predatortz predatortz 08:55 29.08.2017

Re: Hebale vas kočnice...

Ja sam se, vala, zamazala više puta


Ja sam burazera (brat od strica), kad je apsolvirao na Mašincu, vozio u neki pogon u Makišu da mu potpišu praksu ili šta već. Kad sam video na šta to liči iskreno sam ga ubeđivao da napusti faks i upiše nešto drugo.

Tu tradiciju neprljanja baštinim od strica, koji je burazera uvek oslovljavao sa diplomirani kovač.
cassiopeia cassiopeia 09:06 29.08.2017

Re: Hebale vas kočnice...



Tu tradiciju neprljanja baštinim od strica, koji je burazera uvek oslovljavao sa diplomirani kovač.




Mislim da je mojoj majci svanulo kad se tata penzionisao, on je uredno išao na posao u košulji, po mogućstvu beloj ili svetlo plavoj. Jedna košulja dnevno i vikendom pranje i peglanje. I uvek čist bez fleke :)
krkar krkar 09:55 29.08.2017

Re: Hebale vas kočnice...

možeš mi napisati i marku u tom slučaju i godište.


Pobogu! Za Višnju ti treba marka i godište? Pa to su čuvene Bagatove mašine Maja (jednostavnija, originalno samo ručna/nožna ali može da se ugradi elektromotor) i Višnja, malo sofisticiranija, sa unutrašnjim elektromotorom, šije u cik-cak i endla što Maja ne može.

Ko klinac sam zaradio poštenih para (po mom tadašnjem kriterijumu) popravljajući po komšiluku Maje, Višnje, Slavice, Jadranke i ostale mašine tvornice Vlado Bagat iz Zadra.

emsiemsi emsiemsi 10:34 29.08.2017

Re: Hebale vas kočnice...

krkar
možeš mi napisati i marku u tom slučaju i godište.


Pobogu! Za Višnju ti treba marka i godište? Pa to su čuvene Bagatove mašine Maja (jednostavnija, originalno samo ručna/nožna ali može da se ugradi elektromotor) i Višnja, malo sofisticiranija, sa unutrašnjim elektromotorom, šije u cik-cak i endla što Maja ne može.

Ko klinac sam zaradio poštenih para (po mom tadašnjem kriterijumu) popravljajući po komšiluku Maje, Višnje, Slavice, Jadranke i ostale mašine tvornice Vlado Bagat iz Zadra.


Нисмо ни сумњали !
Успут --- ја нисам био задовољан Багатовим машинама.
myredneckself myredneckself 10:46 29.08.2017

Re: Hebale vas kočnice...

Vidim ovde ljudi uveliko razgovaraju o automehanici. Moram priznati da oko automobila ne znam ništa, osim da upravljam njime.
Zato se divim svim ženama pionirkama u nečemu, pogotovo Berti koja je imala toliko vere u muževljeve ideje i delo i bila mu najveća podrška do kraja.
To ne bi bilo moguće da nije bilo velike ljubavi među njima.
cassiopeia cassiopeia 11:08 29.08.2017

Re: Hebale vas kočnice...

Višnja, malo sofisticiranija, sa unutrašnjim elektromotorom, šije u cik-cak i endla što Maja ne može.


Kad sam pokazala svojoj baki prvu sašivenu haljinu, ona okrenula na unutrašnju stranu i kaže: Sine, pa ti sam možeš i ovo na lice da okreneš kako je lepo :)

Ko klinac sam zaradio poštenih para (po mom tadašnjem kriterijumu) popravljajući po komšiluku


Sad znam ko će da mi popravi mašinu

emsiemsi emsiemsi 11:23 29.08.2017

Re: Hebale vas kočnice...

cassiopeia
Višnja, malo sofisticiranija, sa unutrašnjim elektromotorom, šije u cik-cak i endla što Maja ne može.


Kad sam pokazala svojoj baki prvu sašivenu haljinu, ona okrenula na unutrašnju stranu i kaže: Sine, pa ti sam možeš i ovo na lice da okreneš kako je lepo :)

Ko klinac sam zaradio poštenih para (po mom tadašnjem kriterijumu) popravljajući po komšiluku


Sad znam ko će da mi popravi mašinu


... ракету, брод, авион, трактор, ...
zilikaka zilikaka 11:26 29.08.2017

Re: Hebale vas kočnice...

Sad znam ko će da mi popravi mašinu

Platiš ga litrom rakije što ti ja pošaljem, a za uzvrat meni sklepaš nešto na mašini.

I svi zadovoljni.:)
krkar krkar 11:51 29.08.2017

Re: Hebale vas kočnice...

Sad znam ko će da mi popravi mašinu


Ono jes da nisam najmanje 30-35 godina ni pipnuo mašinu ali valjda je nešto ostalo u glavi. Pitanje je samo ima li posle ovoliko godina delova
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:55 29.08.2017

Re: Hebale vas kočnice...

Кад домаћица зове мајстора у кућу, богами ту нешто друго шкрипи ;-)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana