Eksperimenti u blogovanju| Na današnji dan

Filmičan

nsarski RSS / 11.09.2017. u 15:01

 

911towers_6d1e9.jpg 

 

Pre tačno 16 godina, otprilike u ovo vreme po beogradskom vremenu, sam se istuširao, spakovao uobičajene stvari u ranac i pošao u svoju kancelariju.  Seo u auto, uključio lokalnu radio stanicu.

Umesto muzike koju je ta stanica neprekidno emitovala, čuo sam reči koje su me potpuno zbunile. “Avion se zakucao u severnu kulu bliznakinju, pa onda drugi u južnu…napad iz vazduha, opšta zbunjenost…još dva aviona su van kursa…jedan iznad Pensilvanije, drugi ide ka Vašingtonu…”. Mislio sam da je u pitanju neka šala, kao ona koju je Orson Vels 1938. godine proizveo kada je na radiju čitao “Rat Svetova” H.G. Wells-a, i izazvao paniku kod slušalaca koji su masovno počeli da napuštaju Njujork jer ih napadaju Marsovci.

Došao sam do kraja ulice u kojoj sam živeo, okrenuo auto i vratio se svojoj kući. Uključio TV i na ekranu video prizore i slike koje su potvrdile da nije u pitanju šala ili trik. Ekran je prikazivao snimke udara aviona, rušenje kula, oblak dima koji se širio ulicama Njujorka, ljude koji beže u panici. Medjutim, sve vreme mi se činilo da gledam neki od onih filmova sa King Kongom, ili Godzilom, ili neki od onih jeftinih holivudskih sci-fi filmova. Činilo mi se kao da sanjam. I tako je počeo 9/11, divan dan kasnog leta 2001. godine.

Počeo je sumnjom da li je ono što pred sobom vidim sopstvenim očima realnost ili fikcija. Moje mišljenje o tom događaju se menjalo: od krajnje sumnje u njegovu autentičnost, posebno u zvanični narativ koji mu je pripisan, do prihvatanja la historia officiel, kako glasi naslov argentinskog filma koji je 1986. dobio Oskara . Ni danas tu dilemu nisam razrešio. Zanima me šta vi mislite?



Komentari (332)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:06 11.09.2017

Jasno je

Cionisti namestili.
nsarski nsarski 15:10 11.09.2017

Re: Jasno je

Srđan Fuchs
Cionisti namestili.

Te "argumente" sam čuo. Imaš li nešto novo?

P.S. Odmah da kažem da sam pročitao na stotine tekstove koji zastupaju jednu ili drugu stranu. Ravnoteža ludila je, po mom mišljenju, izbalansirana.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:27 11.09.2017

Re: Jasno je

ta "argumentacija" postaje još bizarnija kada se zna koliko je tel aviv strepeo tog dana od putničkih aviona koji se zakucavaju u grad. Osama je, za taj dan, jednostavno bio the King of the World. on je, jednostavno, za sve antiamerički nastrojene, po cenu ubijanja Amerikanaca, bio neprikosnoveni lider.






tasadebeli tasadebeli 15:14 11.09.2017

Zanima me šta vi mislite?

А ко смо ми да мислимо?

А и то што мислимо, вероватно погрешно мислимо...




(Клик на слик.)










EDIT: К'о кец на 11!

Ravnoteža ludila je, po mom mišljenju, izbalansirana.
nsarski nsarski 15:24 11.09.2017

Re: Zanima me šta vi mislite?

А ко смо ми да мислимо?

Tvoje nije da se pitaš zašto - tvoje je da živiš i mreš (Biblija, Stari Zavet).

P.S. Ipak je upitanju Novi Zavet. Hvala Srđane.
tasadebeli tasadebeli 15:31 11.09.2017

Re: Zanima me šta vi mislite?

nsarski
А ко смо ми да мислимо?

Tvoje nije da se pitaš zašto - tvoje je da živiš i mreš (Biblija, Stari Zavet).



Да, да, Свето писмо...



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:31 11.09.2017

Re: Zanima me šta vi mislite?

Tvoje nije da se pitaš zašto - tvoje je da živiš i mreš (Biblija, Stari Zavet).



'de ovo piše, šta pričaš? mogu svog sina Perice uvo da dam da ne piše nigde.

nsarski nsarski 16:58 11.09.2017

Re: Zanima me šta vi mislite?

'de ovo piše, šta pričaš? mogu svog sina Perice uvo da dam da ne piše nigde


Piše u drami Christopher Duranga "Sister Mary Ignatius explains all for you". Na primer ovde Sister Mary Ignatius Explains It All For You, koju sam obradio na jednom ranijem blogu Pozorište na dar: Sestra Marija Ignjacijus sve objašnjava sa sve (mojim) prevodom Durang reformated - zahvaljujući G. Čomić. Durang je dobio Obie Award za ovu dramu, a njegovo pozivanje na Bibliju je besprekorno.
Na primer Acts 1:7 (izvinjavam se, ali ne umem Bibliju sa citiram na srpskom). It is not for you to know the times or dates the Father has set by his own authority.

Pardoniram, u pitanju je ipak Novi Zavet, a citat je iz Dela Apostolskih. Izvinjavam se zbog greške.

Nego kad smo kod Petrovog uva, kaži mi da li i koliko se Šekspira proučava u izraelskim školama? I šta se proučava?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:05 11.09.2017

Re: Zanima me šta vi mislite?

Na primer Acts 1:7 (izvinjavam se, ali ne umem Bibliju sa citiram na srpskom). It is not for you to know the times or dates the Father has set by his own authority.

A on im reče: nije vaše znati vremena i ljeta koje otac zadrža u svojoj vlasti;
silver silver 17:13 11.09.2017

Re: Zanima me šta vi mislite?

Tvoje nije da se pitaš zašto - tvoje je da živiš i mreš (Biblija, Stari Zavet).


Mene je ovaj citat mnogo više asocirao na čuveni stih iz pesme "The Charge of the light brigade" (Alfred, Lord Tennyson) (LINK)

"Theirs not to reason why,
Theirs but to do and die"
nsarski nsarski 17:30 11.09.2017

Re: Zanima me šta vi mislite?

Theirs not to reason why,
Theirs but to do and die"

Quite so, quite so.
Međutim, Durang ovo pripisuje Jesusu pa sam tako i ostavio. Hvala. Suština je ista.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:48 11.09.2017

Re: Zanima me šta vi mislite?

Pardoniram, u pitanju je ipak Novi Zavet, a citat je iz Dela Apostolskih. Izvinjavam se zbog greške.

Nego kad smo kod Petrovog uva, kaži mi da li i koliko se Šekspira proučava u izraelskim školama? I šta se proučava?


da utefterimo pitanje pa ću pitati drugara, profana svecke u gimnaziji, za Sukot, kada stignem u Aretz...
nsarski nsarski 18:50 11.09.2017

Re: Zanima me šta vi mislite?

da utefterimo pitanje pa ću pitati drugara, profana svecke u gimnaziji, za Sukot, kada stignem u Aretz...

Blagodarim.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:24 11.09.2017

Re: Zanima me šta vi mislite?

Evo, kaže mi drug PhD literature Moše da uče normalno, od VIII-og do XII-og gimnazije.


עם זאת, מעבר לאנטישמיות האנדמית לתקופתה, יש הרואים במחזה הצהרה הומאנית של שייקספיר, המתעלה על הדעות של בני זמנו. אלו מתייחסים למונולוג של שיילוק, "האין ליהודי עיניים", בו שם שייקספיר בפיו של שיילוק את המילים הבאות:

”Hath not a Jew eyes? Hath not a Jew hands, organs, dimensions, senses, affections, passions; fed with the same food, hurt with the same weapons, subject to the same diseases, healed by the same means, warmed and cooled by the same winter and summer, as a Christian is? If you prick us, do we not bleed? If you tickle us, do we not laugh? If you poison us, do we not die? and if you wrong us, shall we not revenge?”
— הסוחר מוונציה, מערכה שלישית, תמונה ראשונה
וְאֵין לַיְהוּדִי עֵינַיִם? אֵין לַיְהוּדי יָדַיִם, אֵבָרִים, צוּרָה, חוּשִׁים, מַאֲוַיִּים, רְגָשׁוֹת? וְלֹא כְּמוֹ הַנּוֹצְרִי מֵאוֹתוֹ הַלֶּחֶם הוּא אוֹכֵל, בְּאוֹתָם כְּלֵי נֶשֶׁק הוּא נִפְצָע, בְּאוֹתָן מַחֲלוֹת הוּא מִתְיַסֵּר, בְּאוֹתָן רְפוּאוֹת הוּא מִתְרַפֵּא, בְּאוֹתוֹ קַיִץ חַם לוֹ וּבְאוֹתוֹ חֹרֶף קַר לוֹ? אִם תִּדְקְרוּ אוֹתָנוּ – לֹא נָזוּב דָּם? אִם תְּדַגְדְּגוּ אוֹתָנוּ – לֹא נִצְחַק? אִם תַּרְעִילוּ אוֹתָנוּ – לֹא נָמוּת? וְאִם תִּתְעַלְּלוּ בָּנוּ – הַאִם לֹא נִתְנַקֵּם? אִם אָנוּ דּוֹמִים לָכֶם בְּכָל הַשְּׁאָר – הִנֵּה נִדְמֶה לָכֶם גַּם בָּעִנְיָן הַזֶּה. אִם יְהוּדִי פּוֹגֵעַ בְּנוֹצְרִי, לְאֵיזֶה חֶסֶד יִזְכֶּה מִיָּדָיו? – נְקָמָה! וְאִם נוֹצְרִי פּוֹגֵעַ בִּיהוּדִי, לְאֵיזֶה שֵׁפֶל־רוּחַ יְצַפֶּה מִמֶּנּוּ, עַל פִּי הַמּוֹפֵת הַנּוֹצְרִי? – שׁוּב, נְקָמָה!


Iako je živeo u vreme kada su Jevreji bili proterani s Ostrva, nije bio inficiran antisemitizmom. Kažu da je njegov humani univerzalizam bio takav da mu je ta duhovna mana epohe i njegove zemlje i nacije jednostavno bila strana, čuža, što bi rekla drugar Iskudrina. Đe si to pokupio, od Osaminih drugara?
nsarski nsarski 19:41 11.09.2017

Re: Zanima me šta vi mislite?

Đe si to pokupio, od Osaminih drugara?

Pokupio šta? Prosto me zanima šta se od Šekspira uči u školama u Izraelu. O tome razgovaraju Osamini drugari? Pobogu.

Hvala na iscrpnom odgovoru, mada moje pitanje nije imalo nikakve reference na odnos prema Jevrejima (a i Hebrejski ne čitam niti razumem - but thanks, anyway). Svetska književnost je, valjda, univerzalna.
Kod nas u školama se pominje Hamlet (barem kad sam ja tu školu učio) i skoro ništa više - da Romeo i Julija. Ozbiljnog čitanja nije bilo.
U nedavnom razgovoru o curriculumu književnosti, pominjalo se da je M. Twain praktično izbačen iz američkih škola, pa se zavojitim putevima slobodnih razgovora došlo, pored mnogih, i do pitanja koje sam postavio. Excuse me for asking. I did not expect Spanish Inquisition...

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:48 11.09.2017

Re: Zanima me šta vi mislite?

Ma, šljaka se sve, i više nego opušteno. Kakav bre inkvizišon, rileks. Ovaj moj drugar još šljaka i više nego što treba, još sada se vratio s post-doka iz Londona, nagrabusili su mu gimnazijalci.
nsarski nsarski 19:51 11.09.2017

Re: Zanima me šta vi mislite?

Srđan Fuchs
Ma, šljaka se sve, i više nego opušteno. Kakav bre inkvizišon, rileks. Ovaj moj drugar još šljaka i više nego što treba, još sada se vratio s post-doka iz Londona, nagrabusili su mu gimnazijalci.

Eto, ja mislim da je to super. Siguran sam da se na studijama književnosti obrađuje sve, naravno. Iskreno, meni se od celog Šekspira najviše dopada Antonije i Kleopatra. Neprevaziđeno.
tasadebeli tasadebeli 21:42 11.09.2017

Re: Zanima me šta vi mislite?

Srđan Fuchs

Đe si to pokupio, od Osaminih drugara?



О, благи боже! Срђане, човече!


od Osaminih drugara

od Osaminih drugara

od Osaminih drugara



Па још једно седам милијарди пута поменути Осаму бин Ладена (међу Србима интимно од милоште Миладина ако се добро сећам) и другаре који прорађују Шекспира... Бити ће довољно, мислим, за цео глоб...






П.С. -
Iako je živeo u vreme kada su Jevreji bili proterani s Ostrva, nije bio inficiran antisemitizmom. Kažu da je njegov humani univerzalizam bio takav da mu je ta duhovna mana epohe i njegove zemlje i nacije jednostavno bila strana, čuža, što bi rekla drugar Iskudrina.







П.П.С. - И да одговорим Професору... Да, још увек се у нашим средњим школама раде само Ромео и Јулија и Хамлет. (У основној школи делић Ромеа и Јулије, под балконом, уз Петрарку етц.)

Тома Сојера још увек чувамо. У курикулуму. У Србији.

Но, без обзира на све курикулуме и "растерећивање градива" да бисмо се допали широким народним масама пред изборе, наставницима је још увек остављено довољно слободног простора да раде књижевна дела по избору у договору са ђацима, а пошто се више од једног Србина на гомили никада није могло договорити, онда то буде избор наставника.


ЛИНК


Romoranka : san matere srbske ne školi, ne kom učenom društvu, već prostim materama, iz Srema, Bačke, i Banata, koima blagodarim za sve, što u Romoranki pišem, i što ću pisati posvećuem ovo delo



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:33 11.09.2017

Re: Zanima me šta vi mislite?

О, благи боже! Срђане, човече!


Marijo, majko Božja, da li vidiš šta rade sa tvojom decom...

elem, ja ne mogu da se otmem utisku koliko b.d.m.d.p Osama liči na jednog mog, takođe b.d.m.d.p., drugara, vladiku potkraj karijere i života - potpuno isti taj izraz prezira imaju, kao plemenite indignacije, čak istu boru-hejterku u podnožju nosa (nadnosja), al' onako, genijalac-ludak bio, malo s ovu stranu međe, malo s onu - i oko njegove smrti je intriga, a slovio je za jednog od najučenijih episkopa mlađe generacije, al' magistrirao na Pontifikatu, pa je odmah kružila priča da je ušao u jezuitski gay-priests lobi (jedan od najbogatijih sigurno na Planeti)... kako je, šta je, svoje tajne je odneo sa sobom u grob, al' meni je ostalo to od njega, kada smo poslednji put hodali Svetom Zemljom, pili kahve kod Palestinaca, i jeli rahatlokuma, sve peripatetički razgovarajući o duhovnoj neimaštini i silnjejšoj ozlobljenosti u otadžbini - da liči na Osamu kao rođeni buraz.
tasadebeli tasadebeli 23:10 11.09.2017

Re: Zanima me šta vi mislite?

Srđan Fuchs

Marijo, majko Božja, da li vidiš šta rade sa tvojom decom...



Ма добро, стипу Миладина, није о њему реч.

Него те ја грдим зато што си од свих људи на Блогу нашао да онако нешто упутиш Професору.

Ја бих те разумео да си ти то неком од ових несврстаних Титиних пионира који никада нису видели (или нису хтели да виде) Арафатову јахту везану у дубровачкој марини осамдесетих година прошлога века.

Ал' зашто Професору?

Него, да се врнемо ми на Шекспира, то ми је занимљивије...






Ја мислим, браћо, да је тај друг Дрмокопљић (што би рекла моја драга) своје драмске карактере градио према тачно утврђеном шаблону свога времена јер је стварао забаву за широке народне масе.

Нпр. трговац је обавезно из Венеције и мора да буде Јеврејин. Велика и трагична љубав не може нигде другде да се згоди сем у Верони, Италији. Мрачни депресивни и морбидни господари земаља и народа на ивици лудила су обавезно са хладног и исто тако мрачног Севера...

Није ни онај дрипац Хомер био много бољи.

Све је то пијано кафанско друштво лезилебовића... Ти уметници...

Нешто слично су они у своје време радили као што то данас раде стварајући своје карактере сценаристи турских серија или ових до зла бога досадних америчких и британских ситкома. Што је такође, је л' те, забава за широке народне масе.

Ето, на пример, ја јуче седим у кухињи, нешто пишем, а у соби на телевизији почиње филм "Повратак седморице" ( наставак оног чувеног вестерна "Седам величанствених" ). Па пошто не видим слику, чујем само уводну музику за филм док иде она шпица, а не знам шта је на програму, питам моје укућане: "Је л'то почиње "Неретва"? Или "Сутјеска" ?

Па пошто нам је све то што ти испричах саставни део културе на којој се васпитавамо и одрастамо, било би занимљиво урадити неко истраживање које би испитало колико такво васпитавање на таквој култури има удела у нашој перцепцији медијских вести о, рецимо, оваквим догађајима као што је овај од 11. септембра 2001. и колико медији градећи своју виртуелну верзију стварности свесно користе те таквим културним обрасцима утабане стазе у нашем мозгу.



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:01 12.09.2017

Re: Zanima me šta vi mislite?

Začikalo me je, kao, rekla Knjiga, reko', đe je rekla, šta je rekla... Tako to krene. Daj der da vidimo šta je rekla, pa još kažu i: "To je suština!" Mene to animiralo, kao oca Osamu, da krenem u sveti džihad. I ovo kaže: "Rek'o Ravi učenicima! Šta im je rek'o: "Bud'te glupani”?! A nije im to rek'o. Jerusalimska scena, sa moje šljake pa znam. Prvo, bio je čitav kontekst jevanđelja. Onda je, prema učenicima, Ravi ustao iz mrtvih, smertiju smert poprav, i u veoma svetlolikom izdanju proboravio još koju sedmicu. U to, učenici zbunjeni, postavljaju pitanje (takav je odnos učenici-rabin i danas, pitanja-odgovori):
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:37 12.09.2017

Re: Zanima me šta vi mislite?

The Holy Spirit Promised
4 And being assembled together with them, He commanded them not to depart from Jerusalem, but to wait for the Promise of the Father, “which,” He said, “you have heard from Me; 5 for John truly baptized with water, but you shall be baptized with the Holy Spirit not many days from now.” 6 Therefore, when they had come together, they asked Him, saying, “Lord, will You at this time restore the kingdom to Israel?” 7 And He said to them, “It is not for you to know times or seasons which the Father has put in His own authority. 8 But you shall receive power when the Holy Spirit has come upon you; and you shall be witnesses to Me[a] in Jerusalem, and in all Judea and Samaria, and to the end of the earth.”

Drugim rečima, on im govori u neodređenoj formi da će doći i ispuniti ih ono o čemu im je pričao za života, Obećanje Očevo (pre toga ih je naučio da se ne mole kao praznoslovni evangelisti - Abuna, dai be'šamua; Oče naš, koji jesi na nebu, između ostalog, i "da dođe kraljevstvo Tvoje (Očevo)" ). Učenicima nije jasno o čemu vaskrsli Ravi priča. "Hoćeš da kažeš da “Lord, will You at this time restore the kingdom to Israel?”", pitaju učenici, oni su jednostavni, obični, prostodušni, ribari, ratari, lumpenproleterijat (izuzev Mateja koji je iz buržujskog bekgraunda) - dakle, doći će savršeno društvo, Karl Marks! Obnovljeno će biti fizičko kraljevstvo - oni pričaju u materijalnim kategorijama a Ravi govori o neveštastvenim. “It is not for you to know times or seasons which the Father has put in His own authority", drugim rečima, ne govorim o materijalnim kategorijama, ali govorim vam o određenoj vrsti sile, o Duhu. Znači, nije im rekao da su glupani, već da ne mogu doći do suštine poimanja zakona Univerzuma, ali će dobiti Silu Duha, na kojoj će podići svoju Crkvu, koja, eto, manje ili više korumpirano traje i dve hiljade godina docnije.



nisam ništa rekao ili imputirao Profesoru samo, što kaže drug Obama: "jesmo mi saveznici ali se ne moramo slagati stoprocentno oko svakog pitanja." nisu rekli ni judejski ni hrišćanski savezi da je čovek glupča, naprotiv, rekli su da je zao, ne i glup.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:15 11.09.2017

20/20

Кад год погледам у том правцу ја сам сигуран да тих кула више нема.

А сигуран сам и да су пре биле ту.
nsarski nsarski 15:18 11.09.2017

Re: 20/20

marco_de.manccini
Кад год погледам у том правцу ја сам сигуран да тих кула више нема.

А сигуран сам и да су пре биле ту.

Ja sam letos gledao i gledao preko Ist Rivera u baš tom pravcu, ali najveća zgrada je i dalje Empire State Building. Zanimljivo je da mnogi stariji filmovi, na kojima se vide kule bliznakinje, te segmente i pejsaže danas nemaju. Izbačeni iz razumljivih razloga.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:29 11.09.2017

Re: 20/20

Зар није ипак највиша ова

nsarski nsarski 15:35 11.09.2017

Re: 20/20

Зар није ипак највиша ова

Da, nju sam izgubio iz vida - slabo se vidi iz midtown Manhattan. Thx.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:45 11.09.2017

Re: 20/20

Од тих новијих и високих има и онај шпицурајка на Парк авенији. Иначе, ако не рачунамо антене и сличне додатке на врху, ова стамбена зграда , која нема никакве додатке, можда је и највиша зграда у Њујорку, виша и од Vampire Stake Building.



Ипак је Крајслерка убедљиво најлепша од тих високих.



Edited.
nsarski nsarski 16:04 11.09.2017

Re: 20/20

Иначе, ако не рачунамо антене и сличне додатке на врху, ова стамбена зграда , која нема никакве додатке, можда је и највиша зграда у Њујорку, виша и од Vampire Stake Building.

Da, ja mislim da je to najviša stambena zgrada na svetu, barem tako su mi rekli. Izgleda kao igla, nestvarno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:20 11.09.2017

True/False



Наша стварност је толико фантастична сама по себи да нас понеки пут збуни. А око сваког њеног детаља распредамо наративе, да бисмо је укотвили, прихватили. Наративи умеју да буду фантастични, као OVAJ који распреда причу о човеку са слике, што прибрано јури у смрт: не млатара рукама, не боји се.

Све је, дaкле, истина.
nsarski nsarski 15:31 11.09.2017

Re: True/False

Све је, дaкле, истина.

Tu sliku sam video, dan kasnije, na naslovnoj stranici NY Timesa, i baš sam se naježio kao nikad ranije. Nikad je neću zaboraviti. Istina, ima i slika kada žena iz požara u Grenfell Tower, u Londonu, baca svoju bebu sa 10. sprata, nadajući se da će preživeti. To su nezamislivi i neizrecivi užasi. (Beba je čudom preživela).

tadejus tadejus 15:54 11.09.2017

Re: True/False

Predrag Brajovic

прибрано јури у смрт: не млатара рукама, не боји се.


budalaščina, i u samom tekstu to priznaje.. pri toj brzini je jako teško kontrolisati pokrete tijela.. mora se vježbati inače te bacaka okolo bezveze i pride ti na licu pravi nenormalne izraze (koji mogu da liče i na osmjeh)..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:17 11.09.2017

Re: True/False

budalaščina, i u samom tekstu to priznaje.. pri toj brzini je jako teško kontrolisati pokrete tijela.. mora se vježbati inače te bacaka okolo bezveze i pride ti na licu pravi nenormalne izraze (koji mogu da liče i na osmjeh)..

Да.
Трен на слици је онај у ком је скакач имао контролу над својим падом.

P.S.
Иначе, човек помирен да судбином с њом се не бори. Нема млатарања рукама, зато: он зна да умире, и да ништа то више не може спречити.

У овом трену влада будистичке Бурме спроводи страшно, брутално етничко чишћење муслиманске мањине на њеном северозападу, тзв. Роинџа етничке заједнице. Имао сам прилике да видим да се људи, које живе пале а нису везани, препуштају својој смрти без грча и посезања за лажном надом спаса. Они их пале, а они пасивно гледају, сасвим онемоћали, од батина или предсмртног помирења, као да се то догађа неком другом.
Черевићан Черевићан 15:25 11.09.2017

ad propositum

Zanima me šta vi mislite


сачекати једно пола века
јер тема је посве склиска
пребрзо је за закључке
историја је то ... блиска
nsarski nsarski 16:02 11.09.2017

Re: ad propositum

Eh, gosn Čer, moram da ispričam jednu anegdotu koja se desila tog dana, a slutim da će vas raspoložiti.
Elem, moj mlađi brat je tada radio kao lekar u Ohaju (specijalista iz urgentne medicine, hirurg) i radni vek proveo odlazeći u razne bolnice gde se zadržavao po nekoliko dana bez prestanka, radeći dan i noć. Tih dana je radio u mestu Ashtabula, neviđenoj vukojebini, ali je, da ne zna njegova žena i troje dece kod kuće, odlučio da poslednja tri dana odsustvovanja ode do svog druga u Ft. Myers, Florida, da se malo opusti. Naravno, bez znanja supruge.

Kad se desio 9/11, ja stigao u kancelariju, javi mi se brat i kaže da se nešto čudno desilo, 2500 aviona je hitno prizemljeno, i njegov je sleteo u grad Charlotte, Severna Karolina. Naravno, kao snalažljiv čovek, on je odmah na tom aerodromu otišao da rentira auto da bi nastavio svoj put ka željenom Ft. Myers-u. (Putovanje od oko 10 sati).
Javlja mi da znam šta se dešava s njim.
Tog popodneva gledam CNN i ide reportaža o tome kako je na hiljade putnika zarobljeno na aerodromima, i ide slika na kojoj se vidi kako taj moj brat stoji kao prvi u redu da iznajmi auto. Taj snimak je cela USA gledala i, pretpostavljam, njegova tadašnja supruga koja je pouzdano znala da je on u Ashtabuli i da operiše pacijente. Bilo bi veoma komplikovano objasniti kako se on u tom trenutku našao u S. Karolini.
Srećom, gospođa nije pratila CNN, nove vesti su nadolazile, i taj izlet u Ft. Myers je prošao bez posledica.

49 41 49 41 16:12 11.09.2017

Re: ad propositum

Черевићан
Zanima me šta vi mislite


сачекати једно пола века
јер тема је посве склиска
пребрзо је за закључке
историја је то ... блиска


Greska u koracima.
Prvi korak 35 g.; drugi 50.
Treci, Limes od O do...
Kako da nasviram, kad mi nije tastatura kao na calculatoru; Texas Instruments.
Черевићан Черевићан 19:15 11.09.2017

благословено незнање

nsarski....supruga koja je pouzdano znala da je on


понекад нас црв нагриза
основаном сумњом жешћом
кад основа изостане
лаж пролази ето срећом

Черевићан Черевићан 20:09 11.09.2017

Re: ad propositum, г 49 41


можда нисте Ви ........ у криву
нит' верујем .........ја у праву
народна је давно указала на то:
рикнућеш товаре док дочекаш траву


niccolo niccolo 15:32 11.09.2017

Ja se nalazio

sa nekim ortakom tamo kod TC Banjica (s tim što se ne sećam što smo se baš tamo nalazili), a pre toga sam nešto završavao i nisam imao pojma da se nešto dogodilo. Te dođe on i kaže jesi video šta je bilo...jedan od najiznenađujućih događaja do tada.
tadejus tadejus 15:52 11.09.2017

Re: Ja se nalazio

niccolo
sa nekim ortakom tamo kod TC Banjica (s tim što se ne sećam što smo se baš tamo nalazili), a pre toga sam nešto završavao i nisam imao pojma da se nešto dogodilo. Te dođe on i kaže jesi video šta je bilo...jedan od najiznenađujućih događaja do tada.


ja sam bila na benzinskoj pumpi na putu iz Sarajeva, ne znam tačno gdje, ali u nekoj muslimanskoj opštini i ljudi su se na pumpi tome radovali..
da sam bila u nekoj srpskoj opštini tamo bi i otvoreno slavili
Lionsgate Lionsgate 16:11 11.09.2017

Re: Ja se nalazio

ja sam bila na benzinskoj pumpi na putu iz Sarajeva, ne znam tačno gdje, ali u nekoj muslimanskoj opštini i ljudi su se na pumpi tome radovali..
da sam bila u nekoj srpskoj opštini tamo bi i otvoreno slavili

Otvoreno su slavili i neki imigranti u Kanadi, na totalno zgrazanje domaceg stanovnistva i novina. Kad su ukapirali da je to ipak zlurado i suludo na TV emisijama su izlazili predstavnici raznih nacionalnih i verskih zajednica da izraze zaljenje i daju podrsku USA narodu, klasicno posipanje pepelom.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:32 11.09.2017

Re: Ja se nalazio

Otvoreno su slavili i neki imigranti u Kanadi, na totalno zgrazanje domaceg stanovnistva i novina. Kad su ukapirali da je to ipak zlurado i suludo na TV emisijama su izlazili predstavnici raznih nacionalnih i verskih zajednica da izraze zaljenje i daju podrsku USA narodu, klasicno posipanje pepelom.


Није увек једноставно наћи у свом срцу саосећање за непријатеља, али постоје универзална правила човечности и страшно је то радовање над нечијом насилном смрћу.

Lionsgate Lionsgate 16:46 11.09.2017

Re: Ja se nalazio

Није увек једноставно наћи у свом срцу саосећање за непријатеља, али постоје универзална правила човечности и страшно је то радовање над нечијом насилном смрћу.

Fora je da su ti ljudi dosli za boljim zivotom na prag tim USA i da su mnogi ziveli/zive od posla sa njima, deca im vec zavrsavaju skole tamo i ostaju da zive i rade... jbg, tezak je to lom u glavi, dusa te vuce na jednu stranu a ti ipak ides na totalno drugu stranu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:08 11.09.2017

Re: Ja se nalazio

Није увек једноставно наћи у свом срцу саосећање за непријатеља

Сва срећа те си нашао прикладну илустрацију.
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:32 11.09.2017

Re: Ja se nalazio

Fora je da su ti ljudi dosli za boljim zivotom na prag tim USA i da su mnogi ziveli/zive od posla sa njima, deca im vec zavrsavaju skole tamo i ostaju da zive i rade... jbg, tezak je to lom u glavi, dusa te vuce na jednu stranu a ti ipak ides na totalno drugu stranu.

Па кажем, није једноставно.

Али види ову горе, то је просто нечовештво, да употребим Његошеву реч.

Иначе, било је сувише много лоше уметности инспирисане рушењем кула, па ми је драго да могу да препоручим оперу премијерно изведену пре две године, Between Worlds која је колаж неколико веома вероватних људских прича људи са врло различитим личним ситуацијама који су заробљени на неком високом спрату и који полако схватају да нема начина да изађу живи.
tadejus tadejus 09:20 12.09.2017

Re: Ja se nalazio

principessa_etrusca
Otvoreno su slavili i neki imigranti u Kanadi, na totalno zgrazanje domaceg stanovnistva i novina. Kad su ukapirali da je to ipak zlurado i suludo na TV emisijama su izlazili predstavnici raznih nacionalnih i verskih zajednica da izraze zaljenje i daju podrsku USA narodu, klasicno posipanje pepelom.

Није увек једноставно наћи у свом срцу саосећање за непријатеља, али постоје универзална правила човечности и страшно је то радовање над нечијом насилном смрћу.


pa i nije.. nad smrću Hitlera recimo sasvim je opravdano radovati se, šteta je jedino što nije umro ranije, mnogi bi poživjeli da jeste..

that said, Gadafija i Hitlera svakako nije izjednačavati, niti je pripisivati neljudskost bosanskom stanovništvu (ili kom drugom).. više sam tužna nad činjenicom kakvi su nam svima životi kad nam nije tragična vijest da je umrlo neke hiljade nedužnih ljudi ne samo zato što su pripadnici neke tamo nama mrske a nepoznate grupe..
pa ne mora čak ni tragična da nam bude, da joj se bar ne radujemo..
to bi značilo da smo se oporavili a mislim da nemamo šanse bar par decenija..
nikvet pn nikvet pn 10:08 12.09.2017

Re: Ja se nalazio


Једне године дођем код кеве, она прикована уз ТВ; шта то гледаш, каква је то пропаст?
Цунами. Сцене су страва, сви смо видели. Седи мирно, ћути и гледа. Онда каже сталожено: Питам се сине шта је то са мном? Ни суза да ми крене. Као да немам саосећања за оволике невине, као да ми је све равно. Па се сетим - потрошила ми се душа. За бомбардовања. Кад никога није било брига за нас тада зашто би сада мене било брига за тамо некога? Греота страдалих али не патим. Душе и срца преостало ми је само за вас, моје најдраже а за остале... Не знам, то ме више не додирује.

Исто тако и мени било док сам гледао куле, ШарлиЕбдо, Ницу, Барселону... Жали боже страдале али... Све ми равно. Стидим се помало пред собом због тога али не превише.
tadejus tadejus 10:14 12.09.2017

Re: Ja se nalazio

nikvet pn

Исто тако и мени било док сам гледао куле, ШарлиЕбдо, Ницу, Барселону... Жали боже страдале али... Све ми равно. Стидим се помало пред собом због тога али не превише.


pa nije to nešto zbog čega bi se morao stidjeti, više je povod za samosažaljenje..
pouzdan znak blagostanja je i taj kapacitet da žališ nad patnjom nepoznatog.. kad pređeš određenu granicu ugroženosti taj kapacitet gubiš..
a mi smo prešli toliko tih granica da će biti dobro ako nam generacije rođene za 20 godina ne budu rođeni cinici..
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:28 12.09.2017

Re: Ja se nalazio

tadejus
principessa_etrusca
Otvoreno su slavili i neki imigranti u Kanadi, na totalno zgrazanje domaceg stanovnistva i novina. Kad su ukapirali da je to ipak zlurado i suludo na TV emisijama su izlazili predstavnici raznih nacionalnih i verskih zajednica da izraze zaljenje i daju podrsku USA narodu, klasicno posipanje pepelom.

Није увек једноставно наћи у свом срцу саосећање за непријатеља, али постоје универзална правила човечности и страшно је то радовање над нечијом насилном смрћу.


pa i nije.. nad smrću Hitlera recimo sasvim je opravdano radovati se, šteta je jedino što nije umro ranije, mnogi bi poživjeli da jeste..

that said, Gadafija i Hitlera svakako nije izjednačavati, niti je pripisivati neljudskost bosanskom stanovništvu (ili kom drugom).. više sam tužna nad činjenicom kakvi su nam svima životi kad nam nije tragična vijest da je umrlo neke hiljade nedužnih ljudi ne samo zato što su pripadnici neke tamo nama mrske a nepoznate grupe..
pa ne mora čak ni tragična da nam bude, da joj se bar ne radujemo..
to bi značilo da smo se oporavili a mislim da nemamo šanse bar par decenija..

Одсуство саосећања са жртвама непријатеља као извесна емоционална умртвљеност је донекле разумљива јер је љубав за непријатеља заиста tall order и за оне најбоље и најспиритуалније. (У српском случају је 9/11 дошао релативно брзо након бомбардовања босанских Срба и Србије и ЦГ.)

Радост је већ углавном проблематична, осим када се ради о некоме апсолутно злом (ти си споменула Хитлера), али оно што је мени крајње шокантно, нецивилизовано, нељудско и морално наказно су манифестације радости, као у случају Хилари на клипу који сам окачила.
predatortz predatortz 11:31 12.09.2017

Re: Ja se nalazio

Радост је већ углавном проблематична, осим када се ради о некоме апсолутно злом (ти си споменула Хитлера), али оно што је мени крајње шокантно, нецивилизовано, нељудско и морално наказно су манифестације радости, као у случају Хилари на клипу који сам окачила.


Seti se samo onih bolesnika koji su vest o smrti Miloševića proslavili na ulici, pevajući i puštajući balone.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:34 12.09.2017

Re: Ja se nalazio

Da, retardacija bića mržnjom, ima toga i po blogu.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:38 12.09.2017

Re: Ja se nalazio

Seti se samo onih bolesnika koji su vest o smrti Miloševića proslavili na ulici, pevajući i puštajući balone.

Слично је било и овде када је умрла Маргарет Тачер (23 године након силаска са власти).
Bili Piton Bili Piton 23:12 12.09.2017

Re: Ja se nalazio

principessa_etrusca

Слично је било и овде када је умрла Маргарет Тачер (23 године након силаска са власти).


Čak i oni Britanci koji su je mrzeli - i još uvek je mrze - kao kugu, priznaće da je, u odnosu na ove mapete koji se trenutno bave Bregzitom, bila, ono, ako ništa drugo barem a classy bitch.
milisav68 milisav68 22:21 13.09.2017

Re: Ja se nalazio

Bili Piton
principessa_etrusca

Слично је било и овде када је умрла Маргарет Тачер (23 године након силаска са власти).


Čak i oni Britanci koji su je mrzeli - i još uvek je mrze - kao kugu, priznaće da je, u odnosu na ove mapete koji se trenutno bave Bregzitom, bila, ono, ako ništa drugo barem a classy bitch.

To se zove žal za mlados.

principessa_etrusca principessa_etrusca 05:51 14.09.2017

Re: Ja se nalazio

Bili Piton

Čak i oni Britanci koji su je mrzeli - i još uvek je mrze - kao kugu, priznaće da je, u odnosu na ove mapete koji se trenutno bave Bregzitom, bila, ono, ako ništa drugo barem a classy bitch.

Није немогуће да би пред том bitch, Јункер и остали клекли и молили.
А старост није била нежна према њој. Као прилично оронулу, изводили су је у мој локални парк, а наводно је последњих година била и сенилна. Тужна слика.
Lionsgate Lionsgate 16:05 11.09.2017

Losa secanja

Meni je vest o napadu na WTC dosla sa 3 sata zakasnjenja, posto ujutro ne palim TV a ni ne slusam radio stanice u automobilu vest mi je dok sam vozio na posao javila supruga cije je radno vreme pocinjalo pola sata ranije. Secam se da se taj dan skoro nista nije radilo, otaljavalo se, svi se bili na internet vestima.

Utisak o svemu od tih TV i internet informacija je bio malo imaginaran, desava se sve to ali je ipak negde drugde i relativno daleko ali kad sam se vracao sa posla prolazio sam pored aerodroma i ostao zapanjen, nikad pre ni posle toga nisam video toliko velikih putnickih aviona na jednom mestu. Highway prolazi pored aerodroma penjuci se na veliki most i sa njega puca odlican pogled na piste, piste su tog dana bile krcate avionima. Sve sto je poletelo iz Azije i Havaja za zapadnu obalu USA a nije moglo da se vrati zbog nedostatka goriva je sletelo na aerodrom u Richmondu BC, Amerikanci su naime svoje nebo zakljucali za saobracaj. Mislim da su objavili na vestima da su "napakovali" preko 100 prekookeanskih dzambodzetova na piste, stajali su jedan pored drugog kao decije igracke, nevidjena slika, pogotovo za lozane za avione.

Inace, mislim da je preterivanje da je u pitanju neka teorija zavere, niti je USA do tad (pa ni sad) bila tolika policijska zemlja, niti su njihove obavestajne sluzbe toliko mocne koliko ih prikazuju u filmovima. Meni je do te 2001-ve prelazak iz Kanade u USA delovao kao decija igra recimo u odnosu na tadasnji prelazak iz Srbije u Madjarsku, sve u stilu "lep suncan dan, slika na vozackoj dozvoli vam je bas lepa, prijatan dan", niti te je ko gledao, niti je gledao sta vozis, niti pitao gde ides a mogao si i na vozacku dozvolu da udjes. Posle 11.septebbra se to drasticno promenilo, za ulazak je pasos eto i za nas stare Kanadjane ( ) postao obavezan, elektronska i foto provera svih putnika i vozila, svaki sumnjiv (pogotovo oni iz zemalja gde se zene oblace u hidzab) putnik se izvodi sa strane i dodatno detaljno proverava itd.
tadejus tadejus 16:21 11.09.2017

Re: Losa secanja

Lionsgate
niti su njihove obavestajne sluzbe toliko mocne koliko ih prikazuju u filmovima..


moram opet da preporučim
Legacy of ashes - History of the CIA..
ako pažljivo gledaš čak ih ni filmovi ne prikazuju kao moćnu ogranizaciju, samo kao eventualno (privremeno) moćne pojedince..
Lionsgate Lionsgate 16:42 11.09.2017

Re: Losa secanja

Fascinantno je da se i danas, 16 godina posle napada u Njujorku, po EU desavaju teski teroristicki napadi, cak i u UK i Francuskoj koje su drzave sa poprilicnom tradicijom u nadzoru svog stanovnistva. Navodno znaju i ko je militantan i ko je bio na obuci u Siriji ili Iraku, znaju i kako i odakle se svercuje oruzje u njihove drzave a opet im se desavaju teski teroristicki ataci.

Meni je to samo pokazatelj i da u tim sluzbama bezbednosti sede obicni ljudi, ljudi koji mozda u ovom trenutku bloguju na recimo B92 ili slicnom sajtu, ljudi koji imaju neotplacene morgidze i probleme u porodicama i koji jedva cekaju 4.00pm da beze sa posla kuci.
tasadebeli tasadebeli 16:15 11.09.2017

Filmičan

Понео ме жар немислеће дискусије, па сам заборавио да ти кажем да си одабрао одличан наслов за пост.

Ја сам стварно тада (мислим да је код нас било око три-четири поподне) питао моју лепшу половину у првом тренутку када сам ушао у собу и крајичком ока ухватио ове снимке на екрану:

"Који ти је ово филм?"


Шта га знам...

У таквим стварима се никада не питам ко је повукао обарач него ко је имао највише користи од тога што се догодило. Па то важи и за све ове године после 11. септембра 2001.

А све оно остало што се може чути, видети...? Преко медија?

Дим и прашина...





(Мислим, кад већ причамо о моћи филмске метафоре и филмском језику уопште...)
nsarski nsarski 16:38 11.09.2017

Re: Filmičan

"Који ти је ово филм?"


Ja sam termin "filmičan" pozajmio iz jednog teksta koji je objavljen danas, a pisao ga je Graeme McQueen, osnivač Centra za Peace Sudies na McMasters University u Kanadi. Nisam hteo da taj tekst ubacujem da ne bih remetio objektivnost diskusije, ali evo ga:

9/11: The Pentagon’s B-Movie

Ja ga niti podržavam niti ga diskvalifikujem. Prosto navodim. Pisao ga je čovek sa izvesnim kredibilitetom.
predatortz predatortz 16:16 11.09.2017

Moje mišljenje

Neću reći ništa novo kada kažem da ozbiljne službe ne prave tako ozbiljne propuste. Osim kad hoće da ih naprave.
zilikaka zilikaka 16:48 11.09.2017

Ja moram da priznam

Da do danas nisam razumela zašto su se obe tako naglo skljokale.
I pored priča o požaru, svlojstvu čelika na visokim temperaturama...ne razumem.
Poredjenja radi, imala sam priliku da vidim sferne rezervoare, tj. njihove ostatke, opet cele od čelika, sa gorivom u sebi, koji su goreli onoliko, i daleko manja razlika u visini...sve tu blizu...i ni jedan se nije skljoko.
predatortz predatortz 16:55 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

zilikaka
Da do danas nisam razumela zašto su se obe tako naglo skljokale.
I pored priča o požaru, svlojstvu čelika na visokim temperaturama...ne razumem.
Poredjenja radi, imala sam priliku da vidim sferne rezervoare, tj. njihove ostatke, opet cele od čelika, sa gorivom u sebi, koji su goreli onoliko, i daleko manja razlika u visini...sve tu blizu...i ni jedan se nije skljoko.



Ja sam gledao miniranje nekih khm objekata sa visokim i šiljatim dodacima građevini. Ti dodaci su padali baš onako kako su padale kule.
nsarski nsarski 16:59 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Da do danas nisam razumela zašto su se obe tako naglo skljokale.

A treća? Što je ona pala brzinom slobodnog pada?
maksa83 maksa83 17:06 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Da do danas nisam razumela zašto su se obe tako naglo skljokale.
I pored priča o požaru, svlojstvu čelika na visokim temperaturama...ne razumem.

Osetićeš veliku razliku između toga da li ti je neko spustio polako na glavu teg od 5 kg i tu ga ostavio (nikakva drama), ili ti ga je ispustio na glavu sa, recimo, 10cm (velika drama).
Lionsgate Lionsgate 17:07 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Da do danas nisam razumela zašto su se obe tako naglo skljokale.
I pored priča o požaru, svlojstvu čelika na visokim temperaturama...ne razumem.
Poredjenja radi, imala sam priliku da vidim sferne rezervoare, tj. njihove ostatke, opet cele od čelika, sa gorivom u sebi, koji su goreli onoliko, i daleko manja razlika u visini...sve tu blizu...i ni jedan se nije skljoko.


Jbt, i kad kazu da masinci idu u ozbiljnu skolu

Dakle, svaki konstruktivni element zgrade se projektuje za neko opterecenje, stalno i pokretno i na osnovu toga dimenzionise. Plus sto armatura u betonu ima mehanicke karakteristike u zavisnosti od temperature (na visim postaje duktilnija), isto vredi za celicne konstruktivne elemente. Kad dodje do ostecenja odredjenih elemenata u takvom skeletnom sistemu (zbog mehanickog udara aviona ili visoke temperature izazvane zapaljenim kerozinom), u ovom slucaju stubova i zidova, oni se uruse i ploca koju nose pada na plocu ispod koja, opet, nije dizajnirana da podnese to dodatno opterecenje od ploce iznad. Sledeci red stubova ispod i pripadajuca ploca ima jos vece opterecenje i brze dolazi do kolapsa, i tako redom kako se superponira oprterecenje. A vreme kolapsa cele konstrukcije postaje sve brze i nama deluje da je trenutno.

Uzgred, chika Lionsgate se bavi gornje opisanim poslom, samo u suprotnom smeru.
Lionsgate Lionsgate 17:13 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

A treća? Što je ona pala brzinom slobodnog pada?

Dinamicki uticaj na zemljiste susednog (mnogo veceg) objekta? A poprilicno sam siguran da su sve te zgrade imale neku korelaciju temelja (fundation sistema), pa je najpre verovatan taj uticaj.
nsarski nsarski 17:15 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

A vreme kolapsa postaje sve brze i skoro trenutno.

Aha, pancake effect.
Moja ćerka (građevinac i arhitekta) je u to vreme radila za Thornton Tomasetti firmu u Njujorku kada su dobili naredbu da "što prije" odnesu sve ostatke zgrada u Kinu, posebno delove gde je bilo topljenog čelika, koji, kao što znamo, može da istopi vatra kancelarijskog materijala koji gori.
nsarski nsarski 17:27 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Dinamicki uticaj na zemljiste susednog (mnogo veceg) objekta? A poprilicno sam siguran da su sve te zgrade imale neku korelaciju temelja (fundation sistema), pa je najpre verovatan taj uticaj.


Dobro, i to je objašnjenje. S druge strane, postoji svedočenje L. Silversteina (vlasnika te zgrade i iznajmljivača srušenih zgrada) da su oni odlučili "to pull it", i oni su je srušili. Dakle nije baš "korelacija temelja". Btw, Mr. Silverstein je pokupio "double indemnity" od osiguranja u iznosu od 7 milijardi dolara jer su u pitanju bila dva odvojena napada.

Evo, from the horse's mouth


Postoje grdne circumstantial evidence (posrednih dokaza) koji nisu zadovoljavajuće objašnjeni.

Nekada su, pre regulacije, seljaci imali običaj da u mleko sipaju vodu radi lakše zarade (da ga "krste" kako se to danas kaže). Od tada postoji izraz za circumstantial evidence za koji se kaže da se teško dokazuje, ali je ipak veoma uverljiv:

Some circumstantial evidence is very strong, as when you find a trout in the milk. (Henry David Thoreau).
Ja ovde ipak vidim pastrmku.
Lionsgate Lionsgate 17:32 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

da su oni odlučili "to pull it", i oni su je srušili

Ko ju je srusio? (ne gledam youtubeove koje kacite na blog, jednostavno nemam vreemna za to)

nsarski nsarski 17:36 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Lionsgate
da su oni odlučili "to pull it", i oni su je srušili

Ko ju je srusio? (ne gledam youtubeove koje kacite na blog, jednostavno nemam vreemna za to)


Pa, srušio je Fire Department NYC. A ovaj klip traje 27 sekundi. Ipak, vreme je najpreče, samo ti hitaj gde si naumio.
gedza.73 gedza.73 17:41 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Ko ju je srusio?

Jedna od verzija kaže vojnici - gerilci koji su iskoristili oružje koje im se našlo pri ruci (avioni).
Srušena neka zgrada, poginuli civili.

To opet poslužilo drugoj strani da sruši tuđe zgrade u tuđoj zemlji gde su ginuli tuđi civili.

Tu se sad mešaju pojmovi junačke i kukavičke akcije, teroristi i heroji, žrtve i kolateralna šteta...
U zavisnosti ko je sa koje strane nišana.

Rat k'o rat.



Svi vole da bude u tuđoj kući.
zilikaka zilikaka 17:44 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Jbt, i kad kazu da masinci idu u ozbiljnu skolu


Lepo sam priznala da ne razumem. Statika nama nije jača strana, ko što vama nije dinamika.

Dodje do ostecenja odredjenih elemenata u takvom skeletnom sistemu (zbog mehanickog udara aviona ili visoke temperature izazvane zapaljenim kerozinom), u ovom slucaju stubova i zidova, oni se uruse i ploca koju nose pada na plocu ispod koja, opet, nije dizajnirana da podnese to dodatno opterecenje od ploce iznad.

OK, znači domino efekat. Nisam u tom smeru razmišljala, da se ploče od spratova slažu jedna po jedna. To ima logike.
Opet, svi znamo da u tehnici figuriše stepen sigurnosti takav da i kod tih "nepredviđenosti" ne dođe do razaranja.
Ne znam za građevinu, al opet mi čudno. To je moralo biti proračunato i na kojekakve zemljotrese, ozbiljne vetrove...pa onda još ona naša dva prsta deblje.

kada su dobili naredbu da "što prije" odnesu sve ostatke zgrada u Kinu, posebno delove gde je bilo topljenog čelika, koji, kao što znamo, može da istopi vatra kancelarijskog materijala koji gori.


Ja sam na to upravo ciljala al mi neverovatno da su bili ugradili takvo đubre.
Tačno da čelik ima tačno definisana svojstva na određenim temperaturama, al eto kažem da sam imala priliku da vidim posledice sličnih "nepredviđenosti", jer niko normalan ne proračunava recimo rezervoar na udar bombe.
Poređenja radi, ti isti rezervoari umeju da malo utonu ako ih dugo držiš napunjene vodom, što sve ukupno nije više od +35% normalnog opterećenja, al kad su goreli ni jednom čelik nije toliko promenio svojstva da se razvuče ko žvaka i surdukne.




Lionsgate Lionsgate 17:58 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Pa, srušio je Fire Department NYC. A ovaj klip traje 27 sekundi. Ipak, vreme je najpreče, samo ti hitaj gde si naumio.

Nisam ga ni otvarao da bih video koliko traje, otvaranje youtubeova na blogu oduzima previse vremena pa to vec odavno izbegavam. Uzgred, ako se dobro secam toga zvanicno objasnjenje je da su je srusili zbog opasnosti po okolne objekte.

Ja sam dao objkasnjenje koje mi je logicno kao gradjevincu koji ima iskustva sa takvom gradnjom, ovakvi objekti cesto imaju zajednicke parking nivoe pod zemljom, zajednicko fundiranje, a cesto imaju i zajednicku transfer plocu na ground levelu koja prenosi opterecenje solitera koji idu iznad te ploce. Te mi je vrlo verovatna mogucnost da se usled kolapsa blizanaca bespovratno ostetila i konstrukcija te zgrade pa su je rusile vlasti da ne bi imali kasnijih problema sa tom zgradom. Ne vidim sta je tu teorija zavere.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:13 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

PROČITATI za to "pull it":
http://www.debunking911.com/pull.htm

Тренутно ми је заштопан мозак, па не могу да се сетим наслова Гомбровичевог дела које покзује како се једна најобичнија чињеница, реченица -- бокори у мноштво могућих објашњења и историја.
nsarski nsarski 18:23 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Ne vidim sta je tu teorija zavere.

Nema nikakve teorije zavere. Medjutim, pošto je, kako kažu, u pitanju controlled demolition, koliko vremena je potrebno da se postavi eksploziv za takvu stvar u zgradi od 57 spratova? Osam sati, izmedju 9am i 5pm (kada je building 7 pala) dok se oko tebe ruše kule? Koliko znam, takav posao zahteva par nedelja planskog rada stručnjaka.
Zvanična verzija (9/11 report) kaže da oni nemaju objašnjenje kako je došlo do rušenja zgrade 7.
Kao što rekoh, ludilo na obe strane je balansirano.
Lionsgate Lionsgate 18:31 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Statika nama nije jača strana, ko što vama nije dinamika.

To mislite vi masinci, dinamika je esktremno bitna u zgradarstvu zbog seizmickih uticaja i uticaja vetra tako da se sem staticke analize radi i dinamicka analiza objekta. A koristi se diferencijani racun za koji u toj vasoj zgradi na ulici 27.marta nisu ni culi

Doduse zadnjih 20 godina to niko zivi vise ne radi pesice, sve to radi softver, ja recimo se ne secam kad sam zadnji put uzeo olovku u ruku sem za potpisivanje a na matisu sam trenutno na nivou srednje skole (dokle mi je dete dospelo).

Zili, ovo je samo zezanje... na racun vas masinaca

jer niko normalan ne proračunava recimo rezervoar na udar bombe.

Logicno, pa eto ni na udar aviona i na pozar izazvan sa 15t zapaljenog kerozina. Dok je ratova bice posla za gradjevince

Lionsgate Lionsgate 18:39 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Nema nikakve teorije zavere. Medjutim, pošto je, kako kažu, u pitanju controlled demolition, koliko vremena je potrebno da se postavi eksploziv za takvu stvar u zgradi od 57 spratova? Osam sati, izmedju 9am i 5pm (kada je building 7 pala) dok se oko tebe ruše kule? Koliko znam, takav posao zahteva par nedelja planskog rada stručnjaka.

Ljudi strucni za taj posao (postoje firme specijalizovane samo za tu vrstu posla) mogu da izvrse proracun za pola sata ako imaju valjane podatke o zgradi, ubace ga u softver, on odradi za 3 sec taj posao, P.Eng lupi pecat, postave eksploziv na stubove i liftovsko jezgro, pritisnu dugme i sruse zgradu. Veoma brz proces pod uslovom da imaju nekoga ko zna i sme da odlucuje u trenutku.
Lionsgate Lionsgate 18:45 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Тренутно ми је заштопан мозак

Ubaci koju tabelu u blog, mozda se otkoci. Ako ne, onda uzmi gerovital a jos bolje, ukucaj u google search - to obicno radi.
Milan Novković Milan Novković 20:13 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Predrag Brajovic
PROČITATI za to "pull it":
http://www.debunking911.com/pull.htm

Тренутно ми је заштопан мозак, па не могу да се сетим наслова Гомбровичевог дела које покзује како се једна најобичнија чињеница, реченица -- бокори у мноштво могућих објашњења и историја.

Čitaš "debunking conspiracy theories, myths, ... šta već"?!

Ti neki sajtovi se još uvek bave debunkingom pošto su "krivci" sve priznali (npr "pametniji" od dva Buša predsednika, pa Vesli Klark, bilo ih je još ali sam im zaboravio imena, su otvoreno pred kamerama rekli da su bili u Iraku zbog nafte.

Evo ti jedno debankovanje debankovanog, na neviđeno

=auto]Ovo je skoro pa građevinski porno, pa tako samo za profesionalce (ja prelisto, sa mizerno malo razumevanja)
zilikaka zilikaka 20:25 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Osetićeš veliku razliku između toga da li ti je neko spustio polako na glavu teg od 5 kg i tu ga ostavio (nikakva drama), ili ti ga je ispustio na glavu sa, recimo, 10cm (velika drama).

Jeste, to je emergija udara, i nema tu ništa novo, nego poređenje dva modela nije izvodljivo jer rezervoar nema stotine betonskih ploča.
Milan Novković Milan Novković 20:26 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Evo ti jedno debankovanje debankovanog, na neviđeno

Ova naučna studija, npr (pa joj se, kao što autori kažu, ne može pripisati epitet "konspiracione teorije", možeš je samo opovrgniti boljom naukom ili ukazivanjem na greške u studiji, baš debankuje dosta debankovanog, i kaže da je NIST priča nemoguća

"Debankovanje" sa ovog tvog sajta je baš dobra priča iz područja konspiracionih teorija i njihovog "debankovanja", recimo, ako si stvarno prelistao sajt što si priložio, na delu o "thermite" - gomila odoka, cenjenja, pa more formula koje, valjda, to, po asocijaciji "dokazuju", dok ovaj link što sam ti ja priložio ide baš protiv NIST priče.

Bilo bi cool da stručnjak pogleda, pa nam prepriča svojim rečima, evo ja glasam za Lionsgatea, cijena prava sitnica, ispot satipo video
nsarski nsarski 20:30 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Ljudi strucni za taj posao (postoje firme specijalizovane samo za tu vrstu posla) mogu da izvrse proracun za pola sata ako imaju valjane podatke o zgradi, ubace ga u softver, on odradi za 3 sec taj posao, P.Eng lupi pecat, postave eksploziv na stubove i liftovsko jezgro, pritisnu dugme i sruse zgradu. Veoma brz proces pod uslovom da imaju nekoga ko zna i sme da odlucuje u trenutku.

Znači kontrolisano rušenje tolike zgrade (57 spratova) koja će da bezbedno po okolinu padne u svoj "footprint" može da se obavi za par sati bez ikakvih prethodnih radnji? Mislim, sekvenca eksplozija, timing, postavljanje eksploziva na preciznim mestima, sve je to očas posla? Wow! Amazing!
Ja sam gledao par kontrolisanih rušenja velikih objekata u USA i obično su to najavljivali nedeljama i nedeljama ranije. Ali, valjda nisu žurili.
A eno dole Pedja navodi drugi debunking scenario gde se kaže da su zgradu "povukli" (pull) sajlama (cables). Koliko vremena je potrebno da se te sajle pravilno vežu, dovedu mašine za povlačenje sajli, cela stvar oraganizuje?
Ako se sećaš sekvence događaja, oni su oko 15h odlučili da se zgrada sruši, i oko 17h je srušena. (Naravno, ovo na direktnom prenosu nije bilo: na opšte iznenađenje i užas svih komentatora, i ta WTC7 je se odjednom obrušila na zemlju. Zanimljivo, takođe, da su ovi scenariji isplivali na površinu tek kada su se pojavila pitanja o sudbini WTC7 i komentara o "pull it". Ranije je bilo da su vatre kancelarijskog materijala oborili zgrdu čelične konstrukcije - i to po prvi put ikad u istoriji građevine, ako izuzmemo pad prethodne dve zgrade istog dana. ) Po tvom scenariju je dva sata dovoljno za ceo poduhvat. Zaista amazing.
Pa, šta se istinski dogodilo - da li su je svukli sajlama ili su je kontrolisano srušili eksplozivima?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:40 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Ubaci koju tabelu u blog, mozda se otkoci. Ako ne, onda uzmi gerovital a jos bolje, ukucaj u google search - to obicno radi.

Hm.

Pa, da si pročitao onaj link koji sam stavio, video bi da ljudi objašnjavaju da nikakve eksplozije nije ni bilo. O tome da se na licu mesta za 15-20 minuta priprema može dići onolika zgrada u vazduh, smešno je i pričati... Sve i da imaš sav potreban eksploziv sа sobom. I stručnjake.

A o ovom tvom "podjebavanju", ne treba se ni baviti njime. Svako radi ono što misli da ume.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:42 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

A eno dole Pedja navodi drugi debunking scenario gde se kaže da su zgradu "povukli" (pull) sajlama (cables).

Reč je o jezičkim nesporazumima.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:44 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Ja sam gledao par kontrolisanih rušenja velikih objekata u USA i obično su to najavljivali nedeljama i nedeljama ranije.

У мом селу овде, ... у ствари, не, то више није моје село, ... дакле, у једном од мојих села овде, рушење једне двадесетоспратнице (ту негде, најмање петнаест) трајало је око месец дана, можда и дуже. Колико сам укапирао пролазећи сваки дан, трајало је дуго јер су вадили све што се може извадити, штекере, врата, прозоре, цеви, оголили су је практично до бетона и онда, бууум, нестаде једног недељног јутра.
Milan Novković Milan Novković 20:53 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

nsarski
Lionsgate
da su oni odlučili "to pull it", i oni su je srušili

Ko ju je srusio? (ne gledam youtubeove koje kacite na blog, jednostavno nemam vreemna za to)


Pa, srušio je Fire Department NYC. A ovaj klip traje 27 sekundi. Ipak, vreme je najpreče, samo ti hitaj gde si naumio.

A, pardon, a ja Predragu gore debankujem debankovano, sasvim nepotrebno, nisam znao da su "priznali" (naravno, "svi" smo znali da je zgrada srušena planski).

E sad, ja nemam razloga da ne verujem Lionsgateu da to može brzo da se uradi, tj verujem da može.

Ipak, ovom prilikom, i prosto je nemoguće preći preko nekih fakata, iako to svi često radimo:

- Nagađam da je ovo priznanje došlo posle NISTovo izveštaja (45% da grešim u nagađanju). Trebalo bi se "zadubiti" jednog dana u priče koje olako kupujemo kad počnu da nam objašnjavaju zašto su lagali (oni su isto hard-core stručnjaci, valjda, i ne mogu baš tako olako da omaše u "objašnjenjima"

- Ti si pročitao na ovu temu jako mnogo, ja dramatično manje, i BBC i slične zasigurno ne koristim za balansiranje mišljenje, verovatno ni ti, ali moji "izvori" sugerišu, skoro pa dokazuju, da je sve isplanirano unapred.
zilikaka zilikaka 21:00 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Ima li negde snimaka rušenja svake od tih zgrada?
Al samo rušenje, ono, par sekundi, shodno uzrastu.
Mene slobodno svrstati u one koji ne drži pažnju duže od par minuta.
Lionsgate Lionsgate 21:04 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Znači kontrolisano rušenje tolike zgrade (57 spratova) koja će da bezbedno po okolinu padne u svoj "footprint" može da se obavi za par sati bez ikakvih prethodnih radnji? Mislim, sekvenca eksplozija, timing, postavljanje eksploziva na preciznim mestima, sve je to očas posla? Wow! Amazing!

Procitaj sta sam napisao: ako imaju nekog ko zna i sme da odlucuje u trenutku. Znaci ako su imali osobu koja je znala sta da radi, bila odlucna i imala mogucnosti da donosi takve odluke mogli su to da urade za par sati.

Jbg, nemam nameru da se ubedjujem sa vama sta je moguce ili nemoguce uraditi za par sati i sta je tehnicki moguce ili nemoguce (poput sajli koje spominjes) izvesti. A nemam nameru ni da gledam youtube video od preko 1 sat koji kaci Milanche, ipak mi sve ovo nije toliko bitno da bih sedeo i gledao taj video. Pretpostavljam da bilo kakvo zvanicno saopstenje, objasnjenje, kongresni izvestaj ili sta drugo nece zadovoljiti sve ljude, uvek ce biti onih koji ce izneti nove teorije zavere.

Lgano ljudi, ovde smo da se zabavljamo.
nsarski nsarski 21:05 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Ima li negde snimaka rušenja svake od tih zgrada?


Evo ga za WTC7 u realnom vremenu. Zvanično, kolabirala je od požara koji je u njoj buktao (požar se slabo vidi). Klip traje 30 sekundi. Zanimljivo, kad pitaš ljude koliko je zgrada srušeno tog dana, ogromna većina će ti reći "dve". Ova je pala 7-8 sati posle prve dve. Kao posledica terorističkog napada.

Milan Novković Milan Novković 21:15 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Lionsgate
A nemam nameru ni da gledam youtube video od preko 1 sat koji kaci Milanche, ipak mi sve ovo nije toliko bitno da bih sedeo i gledao taj video.

Nema ni potrebe, deplasiran mi je link. Tj tamo tvoje kolege izlažu rezultate naučne studije koja dokazuje da je NIST objašnjenje onomad netačno.

Ali, nije potrebno sada pošto je i priznato da je zgrada planski srušena, što ja nisam znao - otud link.

A i možda se neko prevari pa odgleda, neki ziheaš, dobra praktična šala
(recimo da je o štetnom uticaju nekih lekova na mitohondrije ja bih ga zasigurno odgledao
Lionsgate Lionsgate 21:31 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Nema ni potrebe, deplasiran mi je link. Tj tamo tvoje kolege izlažu rezultate naučne studije koja dokazuje da je NIST objašnjenje onomad netačno.

Ali, nije potrebno sada pošto je i priznato da je zgrada planski srušena, što ja nisam znao - otud link.


Uhh, nema to veze sa tobom. Gledanje videa ili otvaranje linkova koji dokazuju teorije zavere mi nisu ni u prvih 100 prioriteta u zivotu, a mogu misliti koliko je nas kolega bloger chika Braja zaludan covek kad bunari i otvara takve linkove iako nema blage veze sta znaci to sto u njima pise.

Meni je nekako logicnije da se drzim zvanicne verzije dok neko ozbiljan i strucan ne dokaze da su zvanicnici lagali kao psi ili dok neko od rodjaka tih poginulih u WTC ne dobije americke vlasti na sudu po tuzbi da su sve lazirali.
zilikaka zilikaka 21:35 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Zanimljivo, kad pitaš ljude koliko je zgrada srušeno tog dana, ogromna većina će ti reći "dve". Ova je pala 7-8 sati posle prve dve. Kao posledica terorističkog napada.

I ja spadam u tu grupu.
Iskreno, ne mogu da se pohvalim da me je ta tema posebno zanimala pa sam nekako propustila da to rušenje evidentiram.
Mada, i one dve su pale spektakularno brzo.

Glupo je da ponovo potežem priču jer fakat ne znam ni blizu dovoljno za ozbiljnu diskusiju.
Imam nešto iskustva sa ponašanjem materijala tj. čelika u različitim situacijama i znam da je za njega daleko opasnija niska od visoke temperature. Tad postaje lomljiv, čak hoće da puca ko staklo.

S druge strane, ako nije ozbiljna korozija, neverovatno kako ume da bude uporan i da "drži" i onda kad je očigledno da imaš početno razaranje, il višestruko veće opterećenje.
Ošteti se, ne kažem, bude za baciti al daleko da je tako nepouzdan kao što se na tim primerima pokazao.

Al dobro, to moje su neki prosti modeli, možda u pravoj građevini bude drugačije.

Lionsgate Lionsgate 21:58 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

I ja spadam u tu grupu.
Iskreno, ne mogu da se pohvalim da me je ta tema posebno zanimala pa sam nekako propustila da to rušenje evidentiram.
Mada, i one dve su pale spektakularno brzo.

A cela ova rasprava je zapocela zbog tvog priznanja da navodno ne razumes celu pricu, bas si majstorica da zakuvas corbu
zilikaka zilikaka 22:08 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Lionsgate
I ja spadam u tu grupu.
Iskreno, ne mogu da se pohvalim da me je ta tema posebno zanimala pa sam nekako propustila da to rušenje evidentiram.
Mada, i one dve su pale spektakularno brzo.

A cela ova rasprava je zapocela zbog tvog priznanja da navodno ne razumes celu pricu, bas si majstorica da zakuvas corbu

A prve dve?
Koliko se sećam, i one su se odjedared surduknule.

Onda sam slušala objašnjenje nekog o čeliku na visokim temperaturama i mislila da o njima priča. Za ovu treću, pa ljudi, to je očigledno da nije tek tako sama pala. Nit vatre, nit dima...a čelik se topi.


A bez sve šale, ja kad bih trebala da biram, uvek bih se na čelik najpre oslonila. To bre ludo koliko je u praksi izdržljiviji od onog što daješ proračunom.
To bar kod nas u mašinstvu.
Ne znam, vi građevinci ste možda skloni izazovima pa igrate na ivici.
Lionsgate Lionsgate 22:26 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Ne znam, vi građevinci ste možda skloni izazovima pa igrate na ivici.

Izbor materijala od kog ce se graditi (beton, celik ili drvo) je stvar vise faktora, izvodljivosti, ekonomicnosti, estetike i nekih licnih afiniteta... ali da ne davimo ljude time, recimo da je chika Braju to stvarno interesovalo zavrsio bi faks koji je upisao.
maksa83 maksa83 22:35 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

A bez sve šale, ja kad bih trebala da biram, uvek bih se na čelik najpre oslonila. To bre ludo koliko je u praksi izdržljiviji od onog što daješ proračunom.

...dok ga ne zagreješ na 800 stepeni, a što mu Youngov modul smanjuje na trećinu, a što drastično menja nosivost te konstrukcije, i što je dokumentovan problem čelika.

Sad Lionsgate treba da ti priča o zaštiti čeličnih konstrukcija od vatre, ali ako je neko odlučio da se to nije srušilo tj. kljoknulo od te vatre onda đaba sve...

Inače, pok. Osama Bin L. je bio građevinski indžilir.
Lionsgate Lionsgate 22:46 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

...dok ga ne zagreješ na 800 stepeni, a što mu Youngov modul smanjuje na trećinu, a što drastično menja nosivost te konstrukcije, i što je dokumentovan problem čelika.

Jbt, ovaj maksa83 k'o da je gradjevinac ili u goru ruku dobar masinac, sta ti znaci dobra skola, u tom Ribnikaru skolovali bistru decu.
maksa83 maksa83 22:48 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

tom Ribnikaru skolovali bistru decu.

Ne, slušao sam tatu kad priča. :)

Inače, nema veze sa temom, vidim nema Čarlivoja već par dana da reaguje, i vidim nema ga ni na spisku blogera, dakle Odnelo ga...
nsarski nsarski 23:04 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Inače, nema veze sa temom, vidim nema Čarlivoja već par dana da reaguje

Da, jebote! Sada ne znamo da li je saglasan ili ne. A možda je samo je otišao do obližnjeg potoka da nauči da pliva dok je još toplo vreme.
Lionsgate Lionsgate 23:13 11.09.2017

Re: Ja moram da priznam

Ne, slušao sam tatu kad priča. :)

Sta ti je poslusno i pazljivo dete.

Inače, nema veze sa temom, vidim nema Čarlivoja već par dana da reaguje, i vidim nema ga ni na spisku blogera, dakle Odnelo ga...

Banovan opet? Cek, jel to trajno banovanje ili privremeno?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana