Astronomija

A šta je vas formiralo?

zilikaka RSS / 14.09.2017. u 20:45

Sećate se ove devojčice?  

2910780.jpg 

 Serijal bajkovitih priča o njoj se emitovao u vreme mog detinjastva, i sve sam odgledala onoliko puta koliko se to tad moglo.

Ona koja živi sama sa svojim životinjama, vesela i blesava, bila mi apsolutni idol odrastanja. I niko drugi pre ni posle nje. Nema šta tad ne bih dala da joj postanem slična.



Uživljavala sam se u svaku od tih priča onako skroz, kako to samo deca umeju, al nešto mi se javlja da je ključna stvar kojom me osvojila bilo što je sve rešavala samostalno i sama, često i uprkos okolini. Naravno da su joj na ruku išle posebne sposobnosti, al ipak je to lik izmišljen za decu.

Jednako koliko sam ovo volela, nisu me grejale priče o, što bi današnji klinci rekli, „ likušama" koje uvek spašava neko drugi. Njihovo je samo da budu dobre, lepe i trenutno u teškoj nevolji.

Posle se u životu pokazalo da ovakav stav nije popularan al ume da bude koristan.

Šteta što današnje devojčice nemaju priliku da upoznaju i Pipi. Možda bi se i nekoj od njih dopala.


Komentari (222)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Lionsgate Lionsgate 21:06 14.09.2017

Kako za koga

Devojcicama su omiljeni likovi bili Pipi Duga Carapa, Hajdi itd.

Decaci su imali Mirka i Slavka, Boska Buhu, oni tradicionalniji Marka Kraljevica i ekipu a poneki Toma Sojera i Hakleberi Fina. Eh da, kasnije su dosli i junaci Karla Maja, Zagor i Komadant Mark, jos kasnie Alan Ford... a stalno tu negde su se muvali Dragan Djajic, Kicanovic i Dalipagic. Nekog sam propustio?

#1
Lionsgate Lionsgate 21:07 14.09.2017

Re: Kako za koga

-
zilikaka zilikaka 21:14 14.09.2017

Re: Kako za koga

oni tradicionalniji Marka Kraljevica i ekipu


E, da, u nekom uzrastu osnovne škole sam imala fazu čitanja pesama u destercu.

Ne zbog Marka il nekog drugog nego mi bilo zanimljivo da to čitam kao priče. Uglavnom redom, po ciklusima.

...a šta ti znači onaj drugi prazan komentar? Il sa oni zvezdicom.
I uopšte, šta znače ti komentari ako nije slučajno duplo objavljen pa brisan.

To sam inače htela još kadkod da pitam, pa evo prilike.

maksa83 maksa83 21:19 14.09.2017

Re: Kako za koga

Devojcicama su omiljeni likovi bili Pipi Duga Carapa, Hajdi itd.

Je l' glupo da priznam da je i meni omiljeni lik bio Pipi Duga Čarapa? Znao sam obe knjige (zapravo srpsko i hrvatsko izdanje, a koje su bile različite i po priči) manje više napamet.

"Čarobna pilulo Upa, neću da budem glupa".
zilikaka zilikaka 21:24 14.09.2017

Re: Kako za koga

maksa83
Devojcicama su omiljeni likovi bili Pipi Duga Carapa, Hajdi itd.

Je l' glupo da priznam da je i meni omiljeni lik bio Pipi Duga Čarapa? Znao sam obe knjige (zapravo srpsko i hrvatsko izdanje, a koje su bile različite i po priči) manje više napamet.

"Čarobna pilulo Upa, neću da budem glupa".



gedza.73 gedza.73 21:25 14.09.2017

Re: Kako za koga

Šteta što današnje devojčice nemaju priliku da upoznaju i Pipi. Možda bi se i nekoj od njih dopala.


Tamara Erin Klicman...s an American actress, model, singer, and fashion designer. She is best known for her starring role as Pippi Longstocking...
Erin sold a sex tape to a pornography company titled Tami Erin The SEX Tape



edit
bila mi apsolutni idol odrastanja. I niko drugi pre ni posle nje.

Tarzan. Jednom me jedva skinuli sa oraha ispod kuće. Zapleo sam se u konopac i visio naglavačke obučen samo u bele gaće.

Lionsgate Lionsgate 21:36 14.09.2017

Re: Kako za koga

Je l' glupo da priznam da je i meni omiljeni lik bio Pipi Duga Čarapa?

Mislis zbog drustva? Jok. Mora da si imao prodju kod devojcica u to vreme samo tako, pripremao si se na vreme za postpubertetsko doba
zilikaka zilikaka 21:38 14.09.2017

Re: Kako za koga

Tarzan. Jednom me jedva skinuli sa oraha ispod kuće. Zapleo sam se u konopac i visio naglavačke obučen samo u bele gaće.

I ja sam imala niz pokušaja da imitiram Pipi, i bila u tome uporna ko june. Ne sećam se detalja al ostao utisak da je mojim roditeljima to bilo prilično naporno.
nikvet pn nikvet pn 21:47 14.09.2017

Re: Kako za koga


Vinetu. I Old Šeterhend.
zilikaka zilikaka 21:47 14.09.2017

Re: Kako za koga

Znao sam obe knjige (zapravo srpsko i hrvatsko izdanje, a koje su bile različite i po priči) manje više napamet.

U moje vreme još nije bilo knjige. To valjda posle izašlo kad sam prerasla.

Nego, si probao da svojoj deci predstaviš te priče?
Moj u godinama kad je bio za tako nešto bio skroz divlji. Nisi znam s koje strane da mu priđeš. Ništa nije primao.
niccolo niccolo 21:51 14.09.2017

Re: Kako za koga

U moje vreme još nije bilo knjige.

Pa jesu barem pismo bili izmislili u tvoje vreme?
Lionsgate Lionsgate 21:54 14.09.2017

Re: Kako za koga

Nego, si probao da svojoj deci predstaviš te priče?
Moj u godinama kad je bio za tako nešto bio skroz divlji. Nisi znam s koje strane da mu priđeš. Ništa nije primao.

Ne loze se danasnji klinci (ni decaci, ni devojcice) na junake iz doba detinjstva njihovih roditelja, nekako mi to sasvim razumljivo, mnogo vise zabave danas za njih, mnogo novih likova sa kojima se poistovecuju.
zilikaka zilikaka 21:55 14.09.2017

Re: Kako za koga

Pa jesu barem pismo bili izmislili u tvoje vreme?

A, to je bilo kasnije. Čak sam ih i pisala u jednom periodu onoliko.
Sve adresirano na VP.
Al ti si klinac, ne znaš o čemu pričam.
maksa83 maksa83 21:58 14.09.2017

Re: Kako za koga

U moje vreme još nije bilo knjige. To valjda posle izašlo kad sam prerasla.

Ovo su kasne sedamdesete.

Bila je ova Nolitova:


i ova hrvatska:




Nego, si probao da svojoj deci predstaviš te priče?

Nisam. Imaju oni svoje heroje. Different frogs, different times...

Shvatio sam (bio je to proces) da njima ne mora da bude zabavno ono što je meni bilo zabavno.
zilikaka zilikaka 22:01 14.09.2017

Re: Kako za koga

Ovo su kasne sedamdesete.

Pa taman ja bila prerasla, zato ne znam.
niccolo niccolo 22:03 14.09.2017

Re: Kako za koga

Al ti si klinac, ne znaš o čemu pričam

Jes vala, čuo sam da su nekada ljudi komunicirali putem pisama, pa onda šest dana jahanja dok stigne. Kažu da su tada bila čvršća prijateljstva, ne zato što su bili kvalitetniji odnosi među ljudima, nego što ti prođe ceo život dok razmenite 5 krugova dopisivanja.
zilikaka zilikaka 22:14 14.09.2017

Re: Kako za koga

nego što ti prođe ceo život dok razmenite 5 krugova dopisivanja

Il se na kraju smuvaš s poštarom.
Lionsgate Lionsgate 22:33 14.09.2017

Re: Kako za koga

Jes vala, čuo sam da su nekada ljudi komunicirali putem pisama, pa onda šest dana jahanja dok stigne. Kažu da su tada bila čvršća prijateljstva, ne zato što su bili kvalitetniji odnosi među ljudima, nego što ti prođe ceo život dok razmenite 5 krugova dopisivanja.


Sine, a jos pre samo 30-40 godina su ljudi imali svoje pen-friends, postojali su clanci po novinama (zamalo htedoh reci sajtovi), nadjes tamo nekog svog vrsnjaka u USA, Japanu ili Noveskoj pa se sa njim dopisujes godinama i hvalis kako imas ortaka do jaja u dalekom Kanzas Sitiju. Srecom sam ucio nemacki
zilikaka zilikaka 22:38 14.09.2017

Re: Kako za koga

nikvet pn

Vinetu. I Old Šeterhend.

Vidiš, ni okznula nisam.
Svojevremeno dobili serijal knjiga o Bufalo Bilu, kao za klinca al po sistemu"da se ne baci".
Eno stoje u nekom ćošku netaknute.
Ovih dana mi raspremali knjige koje su se prerasle i u nedoumici smo šta s tim.
Ovde se sigurno neće čitati a opet, to su knjige, ne ide da ih se surovo rešiš.

Sad tražimo medju poznanicima žrtvu.;D
zilikaka zilikaka 22:41 14.09.2017

Re: Kako za koga

postojali su clanci po novinama (zamalo htedoh reci sajtovi), nadjes tamo nekog svog vrsnjaka u USA, Japanu ili Noveskoj pa se sa njim dopisujes godinama i

Ma postojalo i u Zabavniku, na zadnjoj strani.
Otuda potiče ono: "volim sve što vole mladi"
blogovatelj blogovatelj 23:13 14.09.2017

Re: Kako za koga

Tarzan. Jednom me jedva skinuli sa oraha ispod kuće. Zapleo sam se u konopac i visio naglavačke obučen samo u bele gaće.


Ja sam se sa osam godina furao ludački na Velikog Bleka i Toma i Džerija, sa dvanaest sam odlepio od Alana Forda.
U četrnaestoj sam otkinuo na Bitlse, u šesnaestoj na Dip Parpl, Andriča i Krležu.
Bilo je kasnije i Leba i soli, Haustora, Bukovskog, Hendriksa, Azre, Alo alo, Simpsonovih, Dilana.

PS. Ovo je ono čime sam bio opsednut. A imao sam između opsesija mnogo drugih stvari koje sam takođe voleo.
Lionsgate Lionsgate 23:32 14.09.2017

Re: Kako za koga

Otuda potiče ono: "volim sve što vole mladi"

Jbt, a ja do dans mislio da je to krilatica iz ITD-a, sta su ti zivotne zablude.
tasadebeli tasadebeli 23:35 14.09.2017

Re: Kako za koga

maksa83

Shvatio sam (bio je to proces) da njima ne mora da bude zabavno ono što je meni bilo zabavno.



Не мора. Али уме и да буде. И то често.

Присуствујем томе препоручујући клинцима у школи књиге за читање ван школске лектире, па се онда и сам изненађујем што су им се допале и што су уживали у њима.

Заборављамо ми, изгледа, да се ту провлаче неке препознатљиве универзалне вредности...

Човече, мени цело одељење плакало на часу због судбине сиротог Немечека из "Дечаци Павлове улице" (лектира за 6. разред). Толико су се уживели... А књига први пут објављена пре 110 година.

Исто важи и за "Орлови рано лете" или "Хајдуци". Са усхићењем ми на часовима објашњавају радњу и ликове.

И смеју се.

Зар то није онда права ствар? И знак да је нешто од тога из тих књига остало у главама, те да време потрошено на читање није било узалуд потрошено време?
tasadebeli tasadebeli 23:48 14.09.2017

Re: Kako za koga

Lionsgate
Otuda potiče ono: "volim sve što vole mladi"

Jbt, a ja do dans mislio da je to krilatica iz ITD-a, sta su ti zivotne zablude.


Да, и ја сам живео у заблуди... До сада сам мислио да је то из оног доба:

"Читаш Здраво, имаш право!"






razmisljam razmisljam 00:17 15.09.2017

Re: Kako za koga

zilikaka

U moje vreme još nije bilo knjige. To valjda posle izašlo kad sam prerasla.


Немаш ти појма, ја да ти кажем. У моје време била ова*:



( а то је прилично пре твог времена, тако да се џаба вадиш ).

Иначе...
- Магареће године
- Последњи Мохиканац ( са задњом страницом скроз пожутелом од неутешних суза које сам нештедимице проливала сваки од стотину пута колико сам књигу читала )
- Девојчица и дечак Хане Ожоговске, коју смо читале само Кик68 ( ако ме сећање не вара ) и ја
- Невидљиви ујак
... и још којешта, ал' да не претеривам.

Мој подмладак није ни трепнуо на Винетуа, једва сварио Грофа Монте Криста, а Робинзон Крусо и Хајди (!!!) их удавили од досаде па нису ни дочитали.
Додуше, у међувремену време није стало, те је написано још брдо књига за децу, па су читали онолико, ипак.
Само што мени мало није било право, а после сам ипак схватила да их треба пустити да налазе сопствене наслове, а ови моји најдражи колико се приме, опет добро .

* У ствари, да не лажем, не баш та, него она основна, а из исте едиције. Ова са слике је нешто каснија.
kick68 kick68 01:15 15.09.2017

Re: Kako za koga

Vinetu. I Old Šeterhend.

Je l' glupo da i ja priznam da su mi bili omiljeni likovi?
Inace jukie cesto navodi odlomke iz decije literature i cini mi se da smo citali iste knjige, iako je on dosta mljadji: Trinaest casovnika, Kapije vremena, Otkup crvenog poglavice, itd...

Ima toga jos: Nevidljivi Vili, Plavo kao ostrvo, Magarece godine...
kick68 kick68 01:19 15.09.2017

Re: Kako za koga

Немаш ти појма, ја да ти кажем. У моје време била ова*:

I u moje! Imala sam bas taj primerak. Tu Pipi prozivljava pravu egzistencijalnu dilemu: da li da postane Prava Fina Dama ili gusar. Savrseno sam je razumela:)
zilikaka zilikaka 07:50 15.09.2017

Re: Kako za koga

Немаш ти појма, ја да ти кажем. У моје време била ова*:

E, SAD ću nekog dubijem! Retroaktivno! Ispada da mene nisu voleli i nisu teli da se troše.

Mada, na prvi pogled mi se čini poznato.
Vrlo moguće da sam to i imala al pošto je mene držalo i dugo i jako, možda mi knjiga nije bila dovoljna, il došla posle pa bilo poznato.
Milan Novković Milan Novković 07:55 15.09.2017

Re: Kako za koga

niccolo
U moje vreme još nije bilo knjige.

Pa jesu barem pismo bili izmislili u tvoje vreme?



riply riply 08:03 15.09.2017

Re: Kako za koga

A u Švedskoj je Pipi povučena iz lektire jer su procjenili da nije dobar role model- agresivna, živi sama, čini ludosti....
maksa83 maksa83 08:03 15.09.2017

Re: Kako za koga

Milan Novković
niccolo
U moje vreme još nije bilo knjige.

Pa jesu barem pismo bili izmislili u tvoje vreme?




zilikaka zilikaka 08:21 15.09.2017

Re: Kako za koga

Jbt, a ja do dans mislio da je to krilatica iz ITD-a, sta su ti zivotne zablude.

Možda ibilo i tamo nego se ja sećam da je u Zabavniku na predzadnjoj, crno beloj strani bio deo: "Tražim prijatelja."
Uglavnom bili oglasi klinaca od desetak godina. Ono osnovno, kako se zove, odakle je, koji razred, i onda recimo skuplja značke i stripove te i te.

E, tu umeo da se ubaci i neki dzindzov što već brkove pušta, pa kad priča o sebi ubaci tu frazu. Bilo dosta puta.

A najinteresantnije kad se javi neko iz inostranstva, pa ono što reče Lion, počneš da razmenjuješ pisma.
Ja učila ruski. Oni bili baš voljni za dopisivanje jer ti već u drugom krugu pošalju spisak šta da im pošalješ u paketu.

Sećam se da sam pakovala flomastere, lepše olovke i neke sitnice koje su tad devojčice volele.

Mislim da sam dva puta poslala. Prvi put ni odgovor nisam dobila nego novo pismo od nove osobe koja hoće da se dopisuje.
Posle sa njom nekoliko krugova, pa paket, pa onda ja tražila da meni pošalju štitnike za klizaljke, jer je neko imao i na njima pisalo koliko je to kopejki, a bila zgodna stvar koje kod nas nema.
Naravno, štitnike nisam dobila al dobila nešto. Ne sećam se šta. Kanda mi nije ostavilo utisak.
I tako to dopusivanje nekako i zamrlo. Valjda počele da nas zanimaju druge stvari.
zilikaka zilikaka 08:47 15.09.2017

Re: Kako za koga

riply
A u Švedskoj je Pipi povučena iz lektire jer su procjenili da nije dobar role model- agresivna, živi sama, čini ludosti....

Da, ovo sam čula.
Čak sam svojevremeno našla da se neki psiholog silno protivio smatrajući da takav lik formira slobodnu decu, al izgleda bio u manjini.

Sad možemo dalje o mentalnim kalupljenjima i tako dalje do svetske zavere, al činjenica da taj model nije poželjan za kasniju "obradu" i stvaranje lojalnih gradjana.
zilikaka zilikaka 09:03 15.09.2017

Re: Kako za koga

U četrnaestoj sam otkinuo na Bitlse, u šesnaestoj na Dip Parpl, Andriča i Krležu.
Bilo je kasnije i Leba i soli, Haustora, Bukovskog, Hendriksa, Azre, Alo alo, Simpsonovih, Dilana.

Ja sam posle obaveznih Bitlsa prešla na Pink Floyd a kasnije Leb i Sol. Rekoh da me nije mnogo toga vatalo, al to što uvati nije puštalo.
Kad se setim koliko puta sam umela da preslušavam Animals.
niccolo niccolo 09:25 15.09.2017

Re: Kako za koga

o Bufalo Bilu

Ja onomad kod babinog brata provalio nekoliko "romana" (fali mi reč kako se to tačno zvalo) o Doku Holideju i Vajatu Erpu, tad sam se bio strašno primio na divlji zapad...

за читање ван школске лектире

Muslim da je to dobrim delom zato što preporučuješ ono što može da ih interesuje (i što mogu da razumeju) u godinama u kojima su. Dok je lektira suštinski spisak šta neki birokrata misli da bi prosečna osoba trebalo da pročita, ali da mora da pročita sve sa spiska pre nego što napuni 18 godina, bez obzira da li mu/joj se u tim godinama jebe za svaku od tema o kojima govore knjige na spisku i da li u tim godinama uopšte može da shvati pročitano ili ne.
Jukie Jukie 10:43 15.09.2017

Re: Kako za koga

kick68
Vinetu. I Old Šeterhend.

Je l' glupo da i ja priznam da su mi bili omiljeni likovi?
Inace jukie cesto navodi odlomke iz decije literature i cini mi se da smo citali iste knjige, iako je on dosta mljadji: Trinaest casovnika, Kapije vremena, Otkup crvenog poglavice, itd...
Ima toga jos: Nevidljivi Vili, Plavo kao ostrvo, Magarece godine...


To izgleda nisam bio ja
Moj spisak ima pre svega knjige Plave ptice
-Karkadžu
-Veliki Van
-Ostrvo plavih delfina
-Kapije vremena
-Karavan za Oregon
-Prva ljubav
-Knjiga o džungli I i II
Jukie Jukie 10:51 15.09.2017

Re: Kako za koga

tasadebeli

Човече, мени цело одељење плакало на часу због судбине сиротог Немечека из "Дечаци Павлове улице" (лектира за 6. разред). Толико су се уживели... А књига први пут објављена пре 110 година.

A ja se sećam da sam bio ljut na Nemečeka što nije pazio na sebe pa sad njegovi majka i otac jadni plaču, jer umesto da misli svojom glavom on samo želi da se dodvori Boki koji to i ne traži od njega i koji je samo još jedno dete isto kao i on, tako da sam odlučio da ću ako nekad budem u sličnoj situaciji da ih sve iskuliram
Jukie Jukie 10:51 15.09.2017

Re: Kako za koga

Ako uradiš dvoklik na objavi, izađe ti dvaput ista poruka
narcis narcis 10:56 15.09.2017

Re: Kako za koga

Jukie
Ako uradiš dvoklik na objavi, izađe ti dvaput ista poruka

'nači otsag samo troklik
gedza.73 gedza.73 11:30 15.09.2017

Re: Kako za koga

Jukie
Moj spisak ima pre svega knjige Plave ptice

nikvet pn
Vinetu. I Old Šeterhend.

Isto.
Karl Maj, Galaktika, Elrik od Mebonea (?), Čovek amfibija, Mač sudbine, Emilio Salgari i gusari...
Nautilus, Deca kapetana Granta, Tajanstveno ostrvo...
blogovatelj
Ja sam se sa osam godina furao ludački na Velikog Bleka i Toma i Džerija, sa dvanaest sam odlepio od Alana Forda.

Smuk, Žalosna Sova, Mister No, Marti Misterija (sećam se radosti kad sam kupio prvi broj koji j3 u nastavku imao nekog kauboja u Las Vegasu Đil, Đin, tako nekako), Mandrak, Stripoteka, 81, 82 (duguljasti, uski stripovi), roto romani...

Plus filmovi i serije. Zimski bioskop, ruski crtani filmovi, američki super heroji, Ričarda Čemberlena u Monte Kristu bih mogao da gledam nedeljno jednom, kaubojci, SF serije (Planeta majmuna, Automan, Blejkova sedmorka...), Prle i Tihi... Filmski maratoni... Dizni nedeljom... Vajta i Zijah nedeljom, Poletarac, Neven, Opstanak...

sve džumle.

tetris tetris 13:29 15.09.2017

Re: Kako za koga

Emilio Salgari i gusari...

Auuuu, kakav flash.

Hvala ti što si me podsetio Salgarija i njegovih gusara. Zbog njegovih knjiga mi je dugogodišnja (još neispunjena) želja da posetim Marakaibo
maksa83 maksa83 13:36 15.09.2017

Re: Kako za koga

Hvala ti što si me podsetio Salgarija i njegovih gusara. Zbog njegovih knjiga mi je dugogodišnja (još neispunjena) želja da posetim Marakaibo

Meni od Crnog Gusara (edicija Plava Ptica) ostalo da je lamantino nešto što pliva i mnogo je ukusno. Kad sam porastao shvatio sam da je to sirota morska krava i onda me apetit napustio.
gedza.73 gedza.73 18:22 15.09.2017

Re: Kako za koga

tetris
Auuuu, kakav flash.

maksa83
Meni od Crnog Gusara (edicija Plava Ptica)

Setio sam u međuvremenu Erola Flina i Bert Lankastera.
I Highlander. Prvi deo. Bio na nekoj razmeni povodom takmičenja (mislim da je Požarevac). I dva dečaka, braća, kod kojih sam bio me odvedu u bioskop na Gorštaka.
Tako neke stvari čovek zapamti za ceo život.

Nisam imao Salgarija iz Plave Ptice već neki izdavač beli omot, čvrst povez. Tako tražim i knjige od žene.
Na polici u sredini bi trebalo, žuta slova, mek povez, braon omot...

Makso, mali savet ako nije problem. Eksterni HDD. Šta gledati, na šta obratiti pažnju, ima li razlike među proizvođačima?
nask nask 19:03 15.09.2017

Re: Kako za koga

Lionsgate
Sine, a jos pre samo 30-40 godina su ljudi imali svoje pen-friends, postojali su clanci po novinama (zamalo htedoh reci sajtovi), nadjes tamo nekog svog vrsnjaka u USA, Japanu ili Noveskoj pa se sa njim dopisujes godinama i hvalis kako imas ortaka do jaja u dalekom Kanzas Sitiju. Srecom sam ucio nemacki


Iz Prolazim Kroz Zidove od Marine Abramović

Jedini dobar poklon koji sam ikada dobila od majke bila je knjiga pod naslovom Pisma: leto 1926, koja je sadržala trosmernu prepisku između Rilkea, ruske pesnikinje Marine Cvetajeve i Borisa Pasternaka, koji je napisao Doktora Živaga. Njih troje se nikad nisu sreli, ali su obožavali književna dela jedni drugih, te su četiri godine svi pisali sonete i slali ih jedni drugima. Putem te prepiske, svako od njih strasno se zaljubio u ono drugo dvoje.

Ide to još dublje u prošlost.

zox.zox zox.zox 19:23 15.09.2017

Re: Kako za koga

razmisljam
zilikaka

U moje vreme još nije bilo knjige. To valjda posle izašlo kad sam prerasla.


Немаш ти појма, ја да ти кажем. У моје време била ова*:



( а то је прилично пре твог времена, тако да се џаба вадиш ).

Иначе...
- Магареће године
- Последњи Мохиканац ( са задњом страницом скроз пожутелом од неутешних суза које сам нештедимице проливала сваки од стотину пута колико сам књигу читала )
- Девојчица и дечак Хане Ожоговске, коју смо читале само Кик68 ( ако ме сећање не вара ) и ја
- Невидљиви ујак
... и још којешта, ал' да не претеривам.

Мој подмладак није ни трепнуо на Винетуа, једва сварио Грофа Монте Криста, а Робинзон Крусо и Хајди (!!!) их удавили од досаде па нису ни дочитали.
Додуше, у међувремену време није стало, те је написано још брдо књига за децу, па су читали онолико, ипак.
Само што мени мало није било право, а после сам ипак схватила да их треба пустити да налазе сопствене наслове, а ови моји најдражи колико се приме, опет добро .

* У ствари, да не лажем, не баш та, него она основна, а из исте едиције. Ова са слике је нешто каснија.


Zili dodaj na spisak i mene. A da dokažem da sam stvarno čitala: Tomek i Tosja, zamena uloga, tifus, kratka kosa ... predstava Krstaši, obezglavljeni suncokreti ... popravni iz istorije ... e ovde se baš ne sećam jel beše sedmi ili osmi razred. Jesam položila?
razmisljam razmisljam 19:37 15.09.2017

Re: Kako za koga


zox.zox


Zili dodaj na spisak i mene. A da dokažem da sam stvarno čitala: Tomek i Tosja, zamena uloga, tifus, kratka kosa ... predstava Krstaši, obezglavljeni suncokreti ... popravni iz istorije ... e ovde se baš ne sećam jel beše sedmi ili osmi razred. Jesam položila?


Дакле, ти си та, а не Кик! Побркала сам лончиће ( причале смо о тој књизи већ неком приликом на Блогу, али се не сећам где, и запамтила сам да је још неко сем мене читао о Тосји и Томеку, али очигледно погрешно ). Елем, ништа од допуне списка - само ћу да заменим имена
.
А положила си са чистом петицом. Браво !
razmisljam razmisljam 19:40 15.09.2017

Re: Kako za koga


kick68


Куд се сети Тринаест часовника? Онда можда знаш и Карбонела, краља мачака?
maksa83 maksa83 21:32 15.09.2017

Re: Kako za koga

Makso, mali savet ako nije problem. Eksterni HDD. Šta gledati, na šta obratiti pažnju, ima li razlike među proizvođačima?

Da bude USB3, to je 40x brže od USB2. Proizvođači, bože moj, WD, bilo šta.
kick68 kick68 23:51 15.09.2017

Re: Kako za koga

To izgleda nisam bio ja

OK, pardoniram.
kick68 kick68 23:53 15.09.2017

Re: Kako za koga

Куд се сети Тринаест часовника? Онда можда знаш и Карбонела, краља мачака?

Mogla sam se zakleti da me je jukie podsetio, ali eto...
Ne znam Karbonela, ali jos uvek nije kasno da se familijarizujem:)
kick68 kick68 00:06 16.09.2017

Re: Kako za koga

Девојчица и дечак Хане Ожоговске, коју смо читале само Кик68 ( ако ме сећање не вара ) и ја

Tomek i Tosja, zamena uloga, tifus, kratka kosa ... predstava Krstaši, obezglavljeni suncokreti ... popravni iz istorije ... e ovde se baš ne sećam jel beše sedmi ili osmi razred.

Ne, ne, nisam to bila ja. Decidirano tvrdim da ne znam za sta su osumnjiceni drugovi Tomek i Tosja:)
razmisljam razmisljam 00:32 16.09.2017

Re: Kako za koga


kick68

Ne, ne, nisam to bila ja. Decidirano tvrdim da ne znam za sta su osumnjiceni drugovi Tomek i Tosja:)


Рекох ја:,,ако ме сећање не вара'', а преварило ме. Срећом, јавила се друга читатељка дотичне књиге и све сама признала, тако да си ти ослобођена сумње до даљњег, јер, ко зна шта ће ми моје непоуздано и све непоузданије памћење следећом приликом пришапнути. Уосталом, и ти си била убеђена да те је Јуки испоподсећавао, кад оно, а он демантовао. Тако да је најбоље да за сваки случај поменуту књигу прочиташ .
Jukie Jukie 20:16 16.09.2017

Re: Kako za koga

razmisljam

Тако да је најбоље да за сваки случај поменуту књигу прочиташ .

I u hladnim zimskim noćima naizmenično čitati Karkadžu i Veliki Van

zanimljivo mi je da sam (i pored stotinak iščitavanja) tek pre koju godinu shvatio par stvari koje se pominju u knjizi Karkadžu, kad sam počeo da razmišljam o zapletu nekih drugih knjiga i filmova
npr. backstory Crvene Čaplje, origin story Mister Džima

Za dete koje čita, likovi u knjizi se jednostavno uvedu i sad priča ide dalje, kao i tvoj život; radnja dolazi i sa leva i sa desna, nemaš vremena da razmišljaš o prošlosti, stalno se dešava nešto novo i neočekivano. Kad si stariji, i kad si i sam bio lik u više različitih romana, prepoznaš da su i ti likovi odnekud došli i da je mogao da se napravi prequel koji je i sam dobra knjiga.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:43 18.09.2017

Re: Kako za koga

Moja Leda (lidiaz, blogerka, atomska fizičarka, košarkaška sudilica i supermegagiga cool lik) je pisala kada je bila devojčica, tamo ranih 80-ih na sledeći način:

Neko voli Tita i partiju
Neko voli komunizam
Neko voli brata, mamu i tatu
A ja najviše od svega volim
Krompir-salatu
.

Mene je odredio rani hippie fazon mog najstarijeg brata, voleo sam da slušam njegove ploče i da sanjarim. Posle mi je ćale preminuo i to mi je bilo kao da me je neko mlatnuo mokrom krpom punom razdirućih čestica koje su razmilele po meni uzrokujući neugušivu bol. Malo kasnije sam otkrio vutru i the Clash i Ramonese, ehejhej. U gimnaziji sam otkrio REM i Cave-a. James Michener i Leon Uris su mi otkrili Izrael. Ekipa iz kraja mi je otkrila Darkwood Dub i srpsko manastirsko nasleđe. Onda sam počeo da kriziram sa srpskom socijalnom neimaštinom pa sam osećao potrebu da zapalim ot'ale. Posle mnogo peripetija sam i zapalio. U Tel Avivu me je oblikovao opušteni pristup egzistenciji, čak i u najopasnijim trenucima. U Jerusalimu me je oblikovao dišući istoricitet tog mesta. Često me je oblikovalo more, Sunce i kupanje u mineralnim izvorima. U jednom trenu me je počela oblikovati strast za roditeljstvom. Uvek je bila tu čežnja za ženskim principom. Sada me oblikuje strast da se mrdnemo, svi skupa, s mrtve tačke dok na Dunavu dižem male Raste - Jah Light, Eternal Heights, Irie Till Time.

gedza.73 gedza.73 19:27 18.09.2017

Re: Kako za koga

maksa83
Makso, mali savet ako nije problem. Eksterni HDD. Šta gledati, na šta obratiti pažnju, ima li razlike među proizvođačima?

Da bude USB3, to je 40x brže od USB2. Proizvođači, bože moj, WD, bilo šta.

Mislio sam da pored brzine igra ulogu i proizvođač (tipa duže traje, sigurniji, neće crkne onda kad ne treba)
tasadebeli tasadebeli 23:21 14.09.2017

И зарозане штуцне

Ја имам обичај да за једну колегиницу у мојој школи кажем да изгледа као Пипи Дуга Чарапа у климаксу...

Ко зна шта је то мене формирало...


Нико овде не помену "Дечаци Павлове улице" Ференца Молнара и "Хајдуци" Бранислава Нушића, те "Кроз пустињу и прашуму" Хенрика Сјенкјевича и "Три мускетара" Диме.

Знао сам све ове поменуте књиге напамет, што рече Макса.

Мада, апсолутни фаворит ми је била и остала "Прво полувреме 0:1" пољског писца Адама Бахдаја.

То у тој књизи је тако личило на мене, моје другове, наше породице, наше животе и део града у том времену мог детињства.

Нисам морао уопште да се поистовећујем. То је било то и то сам био ја у том времену...

Šteta što današnje devojčice nemaju priliku da upoznaju i Pipi. Možda bi se i nekoj od njih dopala.



Што не би имали прилику?

Само, мора неко да их упути.

Ни ми нисмо сами долазили до тих јунака свога детињства, него нам их је неко буквално прстом показао.
zox.zox zox.zox 19:26 15.09.2017

Re: И зарозане штуцне

Taso ne mogu da verujem da sam našla nekog ko je čitao Prvo poluvreme 0:1. I još se seća pisca. Moraću da prošnjufam po netu ima li je igde za download i da pročitam ponovo.
vcucko vcucko 22:21 16.09.2017

Re: И зарозане штуцне

tasadebeli


Нико овде не помену "Дечаци Павлове улице" Ференца Молнара и "Хајдуци" Бранислава Нушића, те "Кроз пустињу и прашуму" Хенрика Сјенкјевича и "Три мускетара" Диме.


Ajde nijedan, ali nijedna da spomene Bonzona i Seviljsku lepezu.
Ne znam šta da kažem...
apostata apostata 23:49 14.09.2017

----

Inger Nilson alias Pipi, 2015.

narcis narcis 01:49 15.09.2017

pa

ne znan koliko me formiralo ali prve knjige kojih se sećam su bile beli ždral, valjda, islustrovana bajka indijanaca i don kihot, takođe ilustrovan, to su bile knjige povećeg formata možda veće od A#, verovatno neki B format, nemam pojma koji.
sad aj za ovu bajku indijanaca i razumem, ali nikad nisam uspeo da razumem zašto su don kihota ubacili kao ilustrovanu knjigu za klince . i bile su realistične ilustracije, baš visokokvalitetne. sledeće je hajdi, e posle dečaci p. ulice i sve ostalo , skoro, što navodite.
nisam sentimentalan ič, setim se ponekad nečega od ranije ali zo je to, bilo pa prošlo.
Jaril Jaril 07:00 15.09.2017

Мене су формирали

Том и Џери,
филмови Џеки Чена,
Прљави Плес,
и јапански цртаћи, касније сазнао да се зову аниме.

Да, то отприлике покрива целу моју личност.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:46 15.09.2017

Ne znam

Možda knjige (od malih nogu fascinacija), selo sa svim voćkama, njivama, alatima, i Novi Beograd, s tada najboljom školom "25. maj"?

Mislim da su alati važni.
zilikaka zilikaka 12:02 15.09.2017

Re: Ne znam

Predrag Brajovic
Možda knjige (od malih nogu fascinacija), selo sa svim voćkama, njivama, alatima, i Novi Beograd, s tada najboljom školom "25. maj"?

Mislim da su alati važni.

Ti si baš bio precizan. I opširan.
Ja već pričala da sam odrasla uz stalnu popravku auta. Uvek bar jedan bio na klocnama. Ako ne kuçni onda komšijski il rođački.Jeste da me je to sigurno usmerilo da danas ne budem fina gospoja al kad sam se već bila zaputila...
Znaš kako bivalo, svi se brucoši skupe pa onda kolege iz mašinske puni sebe počnu da prozivaju koleginice iz gimnazije šta one znaju o alatima. One majstorske švapske izraze.
Jbg, moj deda bravarski zanat učio kod Švabe a kad su me kod njega dovodili da se igram, ja mu služila ko instrumentarka.
niccolo niccolo 13:00 15.09.2017

Re: Ne znam

Jeste da me je to sigurno usmerilo da danas ne budem fina gospoja al kad sam se već bila zaputila...

A vidiš kako to zanimljivo dosta često ispadne da deca potegnu na stranu koju su imali prilike da viđaju u kući. Pa po istom obrascu tako nekako valjda i deca čiji roditelji gledaju gluposti po tv završe gledajući rijalitije, a deca čiji roditelji gledaju, šta znam, NatGEo Wild završe gledajući Animal Planet*...

p.s. Ja ovo na ono tvoje o modelima u ponudi - deluje da je najvažnije roditeljsko pitanje koje modele će ponuditi svojoj deci.



* Reci kakva stilska figura
cassiopeia cassiopeia 14:17 15.09.2017

Re: Ne znam

deluje da je najvažnije roditeljsko pitanje koje modele će ponuditi svojoj deci.


Apsolutno se slažem sa ovim. Kad tad isplivaju uticaji roditelja. A i normalno je da su u jednom periodu protivni svemu o čemu roditelji pričaju i na šta upućuju.
zilikaka zilikaka 14:44 15.09.2017

Re: Ne znam

A i normalno je da su u jednom periodu protivni svemu o čemu roditelji pričaju i na šta upućuju.

Pričaj mi nešto. Sad nam zaurlavaju po kući sve moguće "Cece".
Tačno vidim uzinat.
Za sad se držimo. Ja povremeno stavim koju opasku na sjajnu tehniku pevanja.
On se nasmeje, zna šta pričam. Onda zajedno prodiskutujemo al ništa lično. Držimo "akademski nivo".
Jedino boga molim da živci duže potraju od ove faze

nsarski nsarski 16:01 15.09.2017

Re: Ne znam

Ja već pričala da sam odrasla uz stalnu popravku auta. Uvek bar jedan bio na klocnama. Ako ne kuçni onda komšijski il rođački.Jeste da me je to sigurno usmerilo da danas ne budem fina gospoja al kad sam se već bila zaputila...


Onda će ti, ako nisi gledala, savršeno prijati ovaj deo iz Džarmuševog filma "Noć na zemlji". Vinona Rajder i veče u Los Andjelesu. Od srca preporučujem - traje 15 minuta.

zilikaka zilikaka 20:39 15.09.2017

Re: Ne znam

Onda će ti, ako nisi gledala, savršeno prijati ovaj deo iz Džarmuševog filma "Noć na zemlji". Vinona Rajder i veče u Los Andjelesu. Od srca preporučujem - traje 15 minuta.

Nikako da se dočepam kompa i odgledam.
Paaa, skoro da je tako.

Inače, ne znam da znam i jedno žensko čeljade koje je završilo na mašinstvu a da to nije videlo u kući.
Uglavnom očevi, nekad braća, al svima to zajedničko.
plausibel plausibel 07:51 15.09.2017

Mačak u čizmama i druge priče..

Jednako koliko sam ovo volela, nisu me grejale priče o, što bi današnji klinci rekli, „ likušama" koje uvek spašava neko drugi. Njihovo je samo da budu dobre, lepe i trenutno u teškoj nevolji.

„bolje đavo kojeg znaš nego đavo kojeg ne znaš“, sinoć čujem i zamislim se, sjajno..

Dobro, nisam mislila o tome - o dobrim/lošim devojčicama i istim strašnim nedaćama - .. već da me u ta dječija doba formiralo pasionirano čitanje i skupljanje crtanih i pisanih romana kojem je moj otac predano izvoleo u slobodno vrijeme, nakon građevine..

Zane Grey i London, prva dva pročitana kompleta knjiga za džep, eno ih kući na polici, pamtim listove i korice kao tišinu i dubinu noći, miris vjetra pred zimu i zavijanje pasa lutalica (kad smo kod sjećanja)...

.. uticaji sa smislom, sad vidim - Ćopić kao osnovni algoritam, ono što je Njemcima Goethe, Hänsel und Gretel to je meni hajdučija Orlova – danas bi moja alternativna stvarnost imala scenario iz prerije Jahača rumene kadulje i Londonovih snježnih divljina sa Slavkom Štimcem seljačetom u glavnoj ulozi.. ja bih bila hrabri i prostodušni Slavko, naravno.




Ali, i edicije Biblioteka Mladi dani, Lastavica, Bambi bih vjerovatno brzo odabrala da mi ponude kao jednu od rubrika na kvizu.. Ko je Videku napravio košuljicu, Rodila me tetka koza i Naušnice od trešanja sa ilustracijama (pamtljivo pjevljive) boljim od npr austrijskih knjiga za odrastanje koje sam bila u prilici vidjeti, razmišljati, upoređivati (što nije tako teško, biti bolji od njih u književnosti, kako objasnih onaj dan mom sinu, e, dumali nešto nad sjajnim omotom Mihajlovićeve „Kad su cvetale tikve“, tj učili maternji jezik, ovako: „tajna Austrijanaca je da su Srbi bolji pisci, ali nemoj nikom da kažeš, važi?“)






Milan Novković Milan Novković 08:06 15.09.2017

Re: Mačak u čizmama i druge priče..

plausibel

.. uticaji sa smislom, sad vidim - Ćopić kao osnovni algoritam, ono što je Njemcima Goethe, Hänsel und Gretel to je meni hajdučija Orlova ...

Prelazim ja sa starijom ćerkom Brankov most, u neko tužno predvečerje, ... i ona pojma nema, sa 30 godina.

A kod kuće imamo dva originala - kaže poneće jedan u svoju novu kuću.

U prethonoj, staroj kući je od dede naučila svašta.

Kako je deda otišao u večna lovišta obrazovanje su joj preuzeli debili.

Al tu je, drži je nešto gde treba.
plausibel plausibel 08:26 15.09.2017

Re: Mačak u čizmama i druge priče..


A ništa dok ne provede cijeli ljetni raspust čitajući Agatu Kristi, od ujutro do naveče, kao ja..

:)

Nasmija me,
Kako je deda otišao u večna lovišta obrazovanje su joj preuzeli debili.

:)

Mislim da je za Orlove kasno ali za Kad su cvetale tikve, Očevi i oci, Hodočašće Arsenija Njegovana nije kasno..
zilikaka zilikaka 08:41 15.09.2017

Re: Mačak u čizmama i druge priče..

uticaji sa smislom, sad vidim - Ćopić kao osnovni algoritam,

Da, kad razmislim, i meni je Ćopić ostavio ubedljivo najjači utisak.
Njegove priče sam gutala.
Posle došao Nušić i nije se pomakao.
Ko što više puta rekoh, Autobiografiju sam pročitala sigurmo više od 50 puta.
I opet često posegnem za njom kad mi dodje.
U ranim godinama gledala s jedne steane, kasnije s drugih...
I kad god je uzmem nadjem nešto novo.
Moja Biblija.
plausibel plausibel 09:14 15.09.2017

Re: Mačak u čizmama i druge priče..

Posle došao Nušić i nije se pomakao.

Kud bi..

:)

Nedavno opet pročitam Pokojnika, kao da mi prvi put..

Caka besmrtnosti je uvijek svježa genijalnost. Prosto.


Sjetih se, Nušićeva komunistička vizija.
tetkino tetkino 08:05 15.09.2017

Da se ne ponavljamo











nask nask 21:30 15.09.2017

Re: Da se ne ponavljamo

Ijao, biblioteka vjeverica, još uvek imam jedno metaripo tih dragih kjniga.
blogovatelj blogovatelj 23:28 15.09.2017

Re: Da se ne ponavljamo

Da se ne ponavljamo


Kad reče Ježeva kućica, setih se svoje dece. Stariji sin je odlepljivao od nje, a mlađi od Braće Bluz. Obojica su bili opčinjeni Knjigom o Džungli, ali stariji knjigom, a mlađi crtanim filmom.
I ja sam imao Branko Ćopić fazu podužu, sa posebnim naglaskom na Magarećim godinama.
eloy eloy 08:12 15.09.2017

YU nostalgija live forever


Da,da to je sve bilo u ono ,,zlo,, i ,,teško vreme,, kada je na ovim prostorima postojala jedna zemlja - kako se ono zvaše ? SFRJ ?
Teško neko vreme za oformljivanje.
Nego da zaboravimo pa idemo dalje u svijetlu budućnost.


cassiopeia cassiopeia 08:22 15.09.2017

Baš ti dobra tema

Svašta se čitalo. Deda bio upravnik biblioteke u selu, knjiga nikad nije falilo. Moja majka je umela da čita stojeći u kuhinji, dok sprema ručak. I pelcovala i sestru i mene.

Knjige koje sam volela čitala sam, ne dva puta, već pet, šest puta. Stalno im se vraćala i to mi ostalo i danas. Kad mi se neka knjiga svidi ja joj se obavezno vratim posle nekog vremena.

Sećam se Družine sinjeg galeba, Poslednjeg Mokihanaca, Toma Sojera, Hajdi, Vlaka u snijegu, Družbe Pere Kvržice, Doživljaja Nikoletine Bursaća, Ne okreći se sine...

Ja sam bila vrlo plašljiva i svaki lik koji je iskakao svojom hrabrošću i bilo kakvom originalnošću, mi je bio idol i inspiracija.

A kasnije, mnogo kasnije, jedna biografija mi je baš okrenula život naopačke. Memoari ruske operske dive Galine Višnjevske.
zilikaka zilikaka 09:12 15.09.2017

Re: Baš ti dobra tema

Sećam se Družine sinjeg galeba, Poslednjeg Mokihanaca, Toma Sojera, Hajdi, Vlaka u snijegu, Družbe Pere Kvržice, Doživljaja Nikoletine Bursaća, Ne okreći se sine...

Sad kad si nabrojala kao da ih vidim poredjane. Biblioteka Lastavica, tvrde korice, plave, crvene, žute knjige sa sivim opšivom od tkanine.
Garant kad bih protarakala po šupama još negde postoje.

Više knjiga smo, mada je i muž imao negde "svoj primerak", smo klincu ponovo kupovali. Nije bilo šansi da se prevrće i traži.
nikvet pn nikvet pn 09:14 15.09.2017

Re: Baš ti dobra tema

cassiopeia
Deda bio upravnik biblioteke u selu


Па да, и моја баба била је оснивач и управник градске библиотеке. Пусти ме унутра и не брине. Читао сам од своје пете и пре и после свега ... Брем. Доживотно ме определио.
cassiopeia cassiopeia 09:24 15.09.2017

Re: Baš ti dobra tema

Biblioteka Lastavica, tvrde korice, plave, crvene, žute knjige sa sivim opšivom od tkanine.
Garant kad bih protarakala po šupama još negde postoje.


Evo je kod ćerke u sobi, ceo muževljev komplet. Mislim da je samo tri, četiri knjige pročitala. On se nikad neće pomiriti sa tim da njoj to nije zanimljivo kao što je nama bilo.

Znaš šta, njima su te knjige najčešće spore, rečenice preduge, ne može muzika da svira u pozadini Ja je negde i razumem, al' sa druge strane mislim da propuštaju dosta. Još ova moja i voli da čita, sad je na Agati i Šerloku. I pride joj uvalim još poneku knjigu, vidim da se nešto i primi.
krkar krkar 08:27 15.09.2017

Mene

Žil Vern, Branko Ćopić, Gojko Arneri i Milivoj Jugin.

cassiopeia cassiopeia 08:35 15.09.2017

Re: Mene

krkar
Milivoj Jugin.



Zbog Jugina počela da čitam Astronomski magazin (mislim da se tako zvao časopis), nabavila neku enciklopediju, visila na Kališu u opservatoriji... i to sve gledajući Jugina u nekim reprizama, možda čak i u Trezoru, matora sam bila.
zilikaka zilikaka 09:14 15.09.2017

Re: Mene

krkar
Žil Vern, Branko Ćopić, Gojko Arneri i Milivoj Jugin.


Da, i Žil Vern.
Posle u neko doba počela da čitam Galaksiju, al nisam bila dorasla.
To više bio uticaj iz kuće a ja smatrala da treba da imitiram.
Jukie Jukie 10:36 15.09.2017

Re: Mene

.. ne poznajem Jugina, ali kad sam bio mali (prvi ciklus) tata uspe da razgovara sa njim i posle me pita da li bih hteo da mi on pošalje neke knjige o svemiru
-Da li ima nešto o životinjama?
-ne, samo svemir
-interesuju me samo životinje
eloy eloy 09:05 15.09.2017

drugo vreme druga nafaka

Šteta što današnje devojčice nemaju priliku da upoznaju i Pipi. Možda bi se i nekoj od njih dopala.


Teško da bi, i pipi je porasla.












nikvet pn nikvet pn 09:20 15.09.2017

Re: drugo vreme druga nafaka

eloy


Зашто си упрљао овако леп блог?
niccolo niccolo 09:26 15.09.2017

Re: drugo vreme druga nafaka

Pridružujem se pitanju.
cassiopeia cassiopeia 09:26 15.09.2017

Re: drugo vreme druga nafaka


nikvet pn
eloy


Зашто си упрљао овако леп блог?



Zato što je antiprotivan

p.s. Hvala ti Nikvet, baš sam to htela da mu napišem.
zilikaka zilikaka 09:27 15.09.2017

Re: drugo vreme druga nafaka

Da, to su uglavnom modeli koji su danas u ponudi.
Oni koji se ne zalepe ostaju malo skrajnuti, čini mi se.

Teško je u tim formativnim godimana biti svoj i ne prihvatati trendove, kad je svima osnovno da budu popularni u društvu.
Mislim da je nama bilo lakše, bar nismo imali okruženje u kojem se valja nešto drugo.

zilikaka zilikaka 09:31 15.09.2017

Re: drugo vreme druga nafaka

cassiopeia

nikvet pn
eloy


Зашто си упрљао овако леп блог?



Zato što je antiprotivan

p.s. Hvala ti Nikvet, baš sam to htela da mu napišem.

Polako.
Za početak, ja sam komentar shvatila kako sam želela.
A za dalje ćemo videti.
tadejus tadejus 09:34 15.09.2017

Re: drugo vreme druga nafaka

zilikaka
Da, to su uglavnom modeli koji su danas u ponudi.


ma neeeeeeeeeee, totalno ne..
klinci su bre danas na internetu.. kakve Cece i Vece.. to je televizija.. a televizija je so last century..

mom i sestrinom klinji će prvi zapamćeni junak biti Šonjavko - Wimpy kid.. malac je strava, i ja ga čitam sa povelikim plezirom..
istina, mali je strašno ciničan al šta da se radi..
a poslije bumo vidjeli..

meni je (ako preskočim lektiru) u pamćenju ostao Zejn Grej, Blek Stena i Zagor, kasnije Talični Tom i Alan Ford, još malo kasnije Remark i (khm) jedan osmotomni ljubavni roman o nekoj srednjovjekovnoj djevi i njenom udvaraču koji se potucaju tako bespućima Evrope i Bliskog istoka.. težak šund.. otac mi bio zabranio da čitam (ko što ja ovog svog danas rasćerujem sa jućuba)..
e štaš
zilikaka zilikaka 09:41 15.09.2017

Re: drugo vreme druga nafaka

mom i sestrinom klinji će prvi zapamćeni junak biti Šonjavko - Wimpy kid..

E, da. U nedavnom raspremanju nije dao te knjige. Kaže, to mu treba.
mirelarado mirelarado 09:48 15.09.2017

Re: drugo vreme druga nafaka

jedan osmotomni ljubavni roman o nekoj srednjovjekovnoj djevi i njenom udvaraču koji se potucaju tako bespućima Evrope i Bliskog istoka.. težak šund.. otac mi bio zabranio da čitam


Moji bili očajni kad sam se dočepala Dime, Grofa Monte Krista i serijala o musketarima. Do tada sam s parom iz klupe vodila duge rasprave da li je bolji Ćopić ili Sjenkjevič. Volela sam i Ostrvo s blagom i naročito Žila Verna...
maksa83 maksa83 09:55 15.09.2017

Re: drugo vreme druga nafaka

mom i sestrinom klinji će prvi zapamćeni junak biti Šonjavko - Wimpy kid.. malac je strava, i ja ga čitam sa povelikim plezirom..

U da, Šonjavko je super, zato što je potpuni antiheroj (mada je meni heroj njegov najmlađi brat Meni). Čak sam i ja iz njega pokupio foru koju nisam znao - slikaš pregib savijenog lakta tako da izgleda kao dupe. Naravno da smo ceo jedan dan na poslu škljocali ko blesavi i urlali od smeha, i da je glavna fora bila naći nečiji nezaključan telefon i slikati to tako i ostaviti mu na telefonu.


P.S. Ako posle ovoga probate to da uradite da vidite kako izgleda - ne brinite, sve je u redu sa vama.

Edit: možemo da pravimo ovde galeriju tih slika. Ko će prvi?

(sad ovde ide tišina pošto sledećih pola sata svi slikaju svoje pregibe lakta)
eloy eloy 10:00 15.09.2017

Re: drugo vreme druga nafaka

Зашто си упрљао овако леп блог?


Realnost je prljava, nažalost,obratio si se na pogrešnu adresu.
Pokušaj sa savetom REM a
eloy eloy 10:07 15.09.2017

Re: drugo vreme druga nafaka

Zato što je antiprotivan


Naprotiv vrlo je protivan.

Umesto odgovora citiram:

Sinisa Kovacevic @SinisaKovacevi6

- Umetnici, sportisti, novinari, profesori, akademci, sveštenici i drugi ćutači. Odgovorni ste za nestanak države, nacije, kulture. Ubili ste tišinom
7:26 PM - Sep 11, 2017
maksa83 maksa83 10:08 15.09.2017

Re: drugo vreme druga nafaka

Realnost je prljava, nažalost,obratio si se na pogrešnu adresu.

Ne postoji jedna realnost, postoji realnost reality šouva i realnost dečije literature. U šta će posle ko da izraste i šta ti serviraju razne industrije je sasvim druga priča. Meni je recimo mnogo veći problem i slika kolapsa ovog drušva razularenost kockarske industrije i to što se kladionice i kockarnice otvaraju bukvalno na svakom ćošku, nego što će posle 11h na televiziji da se vide sise ili što će tabloid sutradan da prenese zamućenu sliku neko dvoje dok se pripipavaju pod čaršavom. A tu u-šta-smo-se-pretvorili-majko-mila tabuizaciju seksa smatram za vrhunsko licemerje.
eloy eloy 10:11 15.09.2017

Re: drugo vreme druga nafaka

Mislim da je nama bilo lakše, bar nismo imali okruženje u kojem se valja nešto drugo.


Da tu smo. Okruženje.Imali smo alternativu.
I sređeno društvo - manje više.
maksa83 maksa83 10:14 15.09.2017

Re: drugo vreme druga nafaka

I sređeno društvo - manje više.

Imao si cenzurisano društvo. Npr. Vinetu kog ovde razni pominju kao uzor je za naše prilike imao izbačen sledeći segment:

(koga mrzi da čita, dole je ispovest razočaranog nemačkog komuniste, izbačeno iz SFRJ prevoda)


---- seci ovde ----

Ustao je i pošao da bi izbjegao nova pitanja. Pošao sam za njim.

— Sir — rekao sam — dopustite mi da pođem s vama. Obećavam da neću ni reći, ni učiniti nešto što bi vam moglo škoditi. Shvaćam Inču— čuna i Winnetoua.

— Da, pođite sa mnom, sir. Otišao sam od bijelaca i ništa ne želim da znam o njima. Ali vi ste mi se svidjeli i zato prošetajmo malo. Čini mi se da ste vi najrazumniji od svih ovih ljudi. Imam li pravo?

— Ja sam najmlađi, ali nisam prepreden, niti ću to postati.

— Niste prepredeni? Ali takav je gotovo svaki Amerikanac.

— Ja nisam Amerikanac.

— Odakle ste, ako smijem pitati?

— Zašto ne. Nema razloga da zatajim svoju domovinu, koju volim. Ja sam Nijemac.

— Nijemac? — iznenadi se i odmah nastavi na njemačkome: — Tada vam želim dobrodošlicu, zemljače! To je svakako ono što me je kod vas odmah privuklo. Mi Nijemci smo osebujni ljudi. Naša srca odmah osjete pripadnika svog naroda!... Nijemac, koji je postao Apačem! Ne čini vam se to neobičnim?

— Nije neobično. Božji putevi su čudni, ali uvijek naravni.

— Božji putevi! Zašto spominjete Boga, a ne providnost, udes, fatum, kismet, slučaj?

— Zato jer sam kršćanin kojega ne napušta vjera u Boga.

— Upravo tako! Vi ste sretan čovjek! Da, imate pravo: Božji putevi su često neobični, ali uvijek naravni. Najveća čuda su posljedice naravnih zakona, a svakodnevne prirodne pojave velika su čuda. Nijemac, znanstvenik, pa onda pravi Apač. To je doista neobično. Ali put koji me vodio do cilja, posve je prirodan.

Najprije me je sa sobom poveo samo iz pristojnosti. No, sada se radovao što može sa mnom pripovijedati. Ubrzo sam zaključio da je to veoma naobražen i osjećajan čovjek, ali nisam se usudio raspitivati o njegovoj prošlosti. On nije bio tako obazriv i zanimao se za moj život i ja sam opširno odgovarao. Nismo otišli daleko od logora kad smo stigli do nekog stabla. Sada sam mogao pažljivo promatrati njegovo lice. Život je na njemu urezao duboke brazde, brazde nevolje, sumnje, briga, bijede i oskudice. Kako su često njegove oči izražavale mračno raspoloženje, prijetnju, strah, možda i očajanje, a sada bijahu bistre i mirne poput planinskog jezera neuznemiravanog vjetrom, ali tako duboke da nisi mogao znati što počiva na njihovu dnu. Kad je od mene čuo sve što ga je zanimalo, lagano kimne glavom.

— Vi ste na početku bitke kojoj sam ja stigao do kraja. Ali ona će za vas biti samo izvanjska, ne unutarnja. Vi u sebi imate Boga koji vas neće nikada napustiti. Sa mnom je bilo drukčije. Ja sam izgubio Boga kad sam napustio domovinu i umjesto bogatstva koje pruža čvrsta vjera, prihvatio ono najlošije u čovjeku... zlu savjest.

Pri tim riječima pogledao me ispitivački. Kako je moje lice ostalo mirno, upita me:

— Zar niste šokirani?

— Zbog čega?

— Ipak razmislite: zla savjest!

— Pa niste postali lopov ili ubojica. Niste sposobni za takve niskosti. On mi stisne ruku.

— Od srca vam zahvaljujem! Ali ipak se varate. Bio sam lopov koji je mnogo, mnogo ukrao. I to dragocjene dobrote! A bio sam i ubojica. Koliko sam samo duša ubio! Predavao sam na visokoj školi, nije važno gdje, i prihvatio sam ideje racionalizma. Moj bog zvao se razum. Moja najveća oholost kao slobodoumnika bila je u tome što sam odbacio Boga sitničavo dokazujući da je vjera u Boga besmislica. Bio sam dobar govornik, pa sam za sobom povukao svoje slušatelje. Korov, koji sam punim rukama sijao, ubrzo je niknuo ne izgubivši nijedno zrno sjemena. Jer bio sam masovni lopov, masovni razbojnik koji je svojim bližnjima oduzeo vjeru u Boga i pouzdanje. Tada je došlo vrijeme revolucije. Tko ne priznaje Boga, tome nisu sveti ni kralj ni vlast. Otvoreno sam predvodio nezadovoljnike. Upijali su riječi s mojih usana, opijali se otrovom za koji sam, dakako, držao da je spasonosni lijek. Oni su nagrnuli u gomili i latili se oružja. Koliko ih je samo poginulo! Postao sam njihov ubojica, i ne samo ubojica u tim sukobima. Oni koji nisu poginuli, umrli su iza zatvorskih zidina. Čak i njih imam na savjesti. Dakako, za mnom je izdana tjeralica. Ja sam pobjegao i izgubio domovinu i nitko me nije žalio. Nijedna voljena duša nije bila zbog mene u žalosti. Čak ni otac ni majka, ni brat ni sestra, a još manje rođaci. Nijedno oko nije za mnom zaplakalo, ali mnogi su zaplakali zbog mene. Ali tada o tome nisam razmišljao, sve dok me saznanje nije poput udarca toljage gotovo sravnilo sa zemljom.

— Dan prije nego što sam prešao granicu, progonila me policija koja mi je stalno bila za petama. Bilo je to u nekom rudarskom naselju. Slučajno sam se sklonio u neki mali vrt uz siromašnu kućicu i tu su mi se, ne znajući tko sam, povjerile jedna starica i njena kći koje sam zatekao u niskoj sobici. Vjerujući da sam drug njihovih muževa, one su me sklonile. Tada su, sjedeći pored mene u mračnom kutu, gorko plačući ispričale svoju teška tugu. Bile su siromašne, ali zadovoljne. Kći se pred godinu dana udala. Njen muž čuo je jedan moj govor koji ga je zanio. Na idući skup poveo je i tasta, a otrov je djelovao i na njega. Ja sam uništio ta četiri ljudska bića i njihovu sreću. Mladić je stradao na bojnom polju, koje i nije bilo polje časti, a stari otac osuđen je na dugogodišnju tamnicu. To mi je ispričala ta žena koja me, začetnika njene nesreće, spasila. Navela je moje ime kao ime onoga tko ih je zaveo.

Bio je to udarac toljagom koji me pogodio. Božji mlin je počeo mljeti. Bio sam na slobodi, ali u duši trpio sam muke na koje me nijedan sudac nije mogao osuditi. Lutao sam od grada do grada i nigdje se nisam mogao skrasiti. Savjest me je užasno mučila. Koliko god sam često bio nadomak samoubojstva, uvijek me je neka nevidljiva ruka zadržala — Božja ruka. Nakon godina nemira i kajanja ona me je odvela do jednog njemačkog svećenika u Kansasu gdje sam se uz njegovu pomoć uspio primiriti. Nakon dugih nedoumica, kajanja i utjeha pronašao sam čvrstu vjeru i unutarnji mir. Gospode, koliko sam ti zahvalan zbog toga!

Utonuo u dugu šutnju, nehotice je sklopio ruke. Tada je nastavio:

— Da bih iznutra ojačao, pobjegao sam od svijeta i ljudi. Otišao sam u divljinu. Ali ne zbog same vjere, već da pomažem. Stablo vjere mora roditi djelom. Želio sam djelovati, ako je ikako moguće suprotstaviti se mojim ranijim nastojanjima. Vidio sam da se crveni čovjek očajnički opire svom uništenju. Vidio sam ubojicu kako rije po njegovu tijelu i srce mi je planulo gnjevom i sažaljenjem. Njegova sudbina bila je zapečaćena i nisam je mogao izmijeniti. Ali ipak sam mogao nešto učiniti: olakšati mu smrt i njegove posljednje trenutke, obasjati ga ljubavlju da ne klone. Tako sam otišao Apačima prenoseći svoje učenje, prilagodivši svoje djelovanje njihovom potrebama. Stekao sam njihovo povjerenje i postigao uspjeh. Htio bih da bolje upoznate Winnetoua. Upravo je on moje djelo. Taj mladić je nadaren. Da je sin nekog europskog vladara, postao bi veliki vojskovođa i još veći mirovni knez. Ali kao potomak indijanskog poglavice i on će nestati kao i njegova rasa. Hoću li doživjeti dan kad će se on nazvati kršćaninom! Ako to ne doživim, želim barem da do trenutka svoje smrti budem pored njega u svakoj opasnosti i nevolji. On je moje duhovno dijete. Volim ga više od samoga sebe. I ako mi jednom bude suđena sreća da svojim srcem zaustavim zrno namijenjeno njemu, tada ću radosno umrijeti misleći pritom kako će ta smrt biti ujedno i posljednje okajanje mojih ranijih grijeha!

Kleki— petra je zašutio i spustio glavu. Ja sam bio duboko uzbuđen i nisam progovorio ni riječi, jer sam osjećao kako bi svaka napomena nakon takvog priznanja zvučala isprazno. Objeručke sam ga prihvatio za ruku i srdačno je stisnuo. On me je razumio i uzvratio laganim naklonom glave i stiskom. Prošlo je neko vrijeme prije nego stoje upitao:

— Kako je samo došlo do toga da vam sve ispričam? Danas vas prvi put vidim i možda vas više nikada neću vidjeti. Ili je to možda Božja volja da se ovdje sretnemo? Zapamtite, ja, raniji poricatelj Boga, pokušavam se sada na sve načine vratiti toj najvišoj volji. Obuzeo me neobičan, blag osjećaj koji mi steže srce, ali ne boli. Slično raspoloženju kad ujesen pada lišće. Kako će se otkinuti list mog životnog stabla? Tiho, lagano i krotko? Ili će biti otkinuto još prije nego stigne jesen mog života?

Tiho je i s čežnjom gledao u dolinu. Tada sam vidio da stižu Inču— čuna i Winnetou. Jahali su i za sobom vodili Kleki— petrina konja. Ustali smo da bismo se vratili u logor i stigli smo kad i oni. Rattler je stajao naslonjen na kola i zurio je u nas zacrvenjela, podbuhla lica...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana