Društvo| Obrazovanje| Porodica| Roditeljstvo| Život

Porodica je osnovna ćelija društva

tasadebeli RSS / 25.09.2017. u 21:36

Тако су нас барем учили...

На почетку сваке школске године у мојој школи учитељице које су протеклог јуна извеле четврти разред седну заједно са свим садашњим предметним наставницима тих својих прошлогодшњих четвртака, а сада петака, и одрже заједничко одељењско веће тог одељења чији је циљ да наставнике ближе упознају са сваким дететом појединачно, његовом личношћу, карактером, приступу раду и учењу, породичном ситуацијом...

 

abc94ac2-adbc-4dbc-8ad6-d40e20426106?width=440&height=200 

 

И мени ти састанци много значе за посебан приступ сваком детету да се не бих огрешио случајно и тако те мале окате и радознале разочарао или уплашио већ при првом сусрету у једној промени која њих месецима пре тога брине и питају се како ће се снаћи. (Понеки пут имам утисак да њима теже падне тај одлазак од учитељице и навикавање на неки сасвим другачији систем у школи од оног који су дотле имали него што свршеним осмацима падне одлазак из основне школе у средњу школу који је такође трауматичан за многе (колико год те пубертетлије осмаци то прикривали својом грлатошћу у тим данима).

Значе ми и због тога што као наставник српског језика у основној школи са тим петацима имам пет часова недељно, свакога дана сам са њима, највише времена од свих наставника, врло често много више и од њиховог новог разредног старешине, и већ сам се навикао да им ја у тим првим месецима другог циклуса образовања, како се званично назива тај период од 5. до 8. разреда, дођем као неки продужетак учитељице у старијим разредима основне школе. (Већ сам помињао да код њих у петом разреду током школске године врло често чујем током часова и позив: Тата! Овај, наставниче!)

 

Елем, и ове године сам присуствовао једном таквом одељењском већу једног одељења петог разреда. И хватао белешке док је учитељица говорила о сваком детету појединачно. Ево како те белешке изгледају:

(Из разумљивих разлога имена деце су промењена, измишљао сам нова имена за свакога од њих, али су остале белешке баш онакве какве су на мом папиру.)

1) Јована: Отац се убио када је дете имало 4 године. Мајка тешко болесна, девојчица и брат од 14 година, живе са мајком код баке.
2) Пера: Родитељи разведени. Живи са мајком и баком. Отац алкохоличар.
3) Теа: Стабилна породица, четворочлана, тешко се носи са рођењем млађе сестре пре 4 године баш када је полазила у школу.
4) Мирко: Родитељи разведени. Отац проблематичан, на издржавању затворске казне.
5) Лаза: IQ на граници. Најстарије од петоро деце, сви се рађали са по годину две разлике. Подстанари, само отац повремено запослен.
6) Лара: Стабилна породица, неговано дете, најбоља по успеху у одељењу.
7) Селвија: Сјајан ученик, добро говори, чита и пише српски језик иако није матерњи језик, оптерећена као најстарије женско дете јер мора да чува многобројну млађу браћу и сестре, кува, пере, помаже мајци.
8) Дејан: Одличан ученик, родитељи разведени, живи са мајком којој је од пре неког времена дијагностикован канцер.
9) Ана: Стабилна породица, неговано дете, вођа у одељењу са способношћу да утиче на све остале и да их организује.
10) Миланка: Живи са мајком, отац не жели да зна за њу, живи у другом граду.
11) Јелена: Ограничених способности, али вредна до изнемоглости и велики борац. Родитељи разведени, али наступају заједно у школи.
12) Никола: Стабилна породица, неговано дете, одличан ученик, изразите физичке способности, у четвртом разреду из трка скочи и седне на рамена свом оцу, човеку просечне висине, који стоји.
13) Радиша: Стабилна породица, најмлађи од тројице браће од којих најстарији има 18 година. Сјајан математичар, кад треба да пише саставе, као да си му дао џакове да носи. (Бацити на граматику - моја примедба.) Прилично расејан и немиран. Могући поремећај пажње.
14) Младен: ИОП. IQ испод границе, око 80. Спор, проблеми са говором. Родитељи сарађују са школом у сваком погледу.
15) Небојша: Родитељи разведени. Живи са мајком која се удала по други пут и пре две године родила дете у другом браку. Често плаче.
16) Адела: Српски није матерњи језик. Проблем са учењем проистекао одатле. Породица се често исељава у Немачку или негде у Западну Европу одакле их депортују, па дете и не похађа редовно наставу.
17) Марко: Стабилна породица, брат млађи годину дана. Осредњи ученик, добар спортиста.
18) Дијана: Неговано дете, стабилна породица, има старију сестру.
19) Миланка: Неговано дете, стабилна породица, јединче.
20) Павле: Живи са мајком и оцем у породичној кући у којој је он једино дете са много одраслих (баба, деда, стриц, стрина,...) Размажен, стармали.
21) Коста: Родитељи разведени. Отац ради као лично обезбеђење неког пунише. Мајка повлађује сину много, а мали се труди, говором и понашањем, да личи на оца код којег одлази викендима.
22) Стева: Проблеми са говором. Нејасно изговара неке гласове. Одлази код школског логопеда. Родитељи нису разведени, али не живе заједно, него отац понеки пут спава у својој кући, а понеки пут код својих родитеља. И тако је откако се Стева родио.
23) Матија: Стабилна породица, има старију сестру средњошколку. Обожава да црта, ради то на свим часовима, али стиже да уради и све што је задато.
24) Жика: Воли да измишља ситуације и приче, и о другима и о себи. Богат речник за свој узраст. Омиљен је међу другарима и другарицама. Живи са оцем, мајка их је напустила када је Жика имао 5 година и отишла са другим човеком, са којим сада такође има децу, негде у иностранство одакле повремено Жики шаље поклоне.
25) Ивана: Стабилна породица, мајка је помало презаштићује, потребна јој је стално додатна подршка јер нема довољно самопоуздања.
26) Милкица: Велика породица, много деце. Милкица је шеста по реду. Отац алкохоличар, понеки пут насилан у породици.

И подвучем статистичку црту.

Од 26 деце, код њих 16 сам схватио да дете одраста са оба родитеља у кући. Али само код њих 9 пише да дете нема никакав други додатни велики проблем, било у кући, било због сопствених способности.

Дакле, трећина.
А за њих 9 пише да живе само са једним родитељем.
Дакле, укупно њих 18 који су на неки начин „рањена деца", како ја то кажем, већ са својих 11 година.
Дакле, две трећине "рањених". Са свима њима, Дебели, само полако... Пажљиво и полако...

Школа у једном београдском предграђу.

 

customLogo.gif?revision=46 

 

И када погледам исте овакве белешке из претходних година, видим да се тај број деце који живе са једним родитељем или имају неке друге велике проблеме у своме одрастању, у породици или здравствено, мојим речником речено број „рањене деце", само повећава. Из године у годину. Барем оних са којима сам ја директно у контакту.

Па се сетих онда једног истраживања још од пре 25 година (прецизније, из 1993. године), из времена док сам радио у ОШ „Владислав Рибникар", угледној (и тада огледној школи са шест часова француског језика недељно од првог разреда основне школе, не знам како је сада по том питању) које је спровела тадашњи педагог школе.

Она је установила да у првом разреду те основне школе у центру Београда те 1993. имамо 7% деце која живе само са једним родитељем (углавном су били у питању разводи бракова, оно што ми речником овог нашег доба зовемо „микропородица" ), а да се по разредима та цифра полако пење да би у осмом разреду досегла 25%.

Дакле, у просеку свако четврто дете у одељењу.
(Напомињем да су осмаци у „Рибникару" те 1993. године била деца која су рођена 1978. или 1979. године.)

Ја имам сестру која је 1950. годиште. Она је ћерка моје мајке из првог брака, ја сам из другог. Али сам одрастао уз њу и никада је, ни по коју цену, не бих назвао „полусестром", као што она никада за мог оца и њеног очуха не би рекла да јој није отац јер је за њим више жалила него за рођеним оцем.
И, сећам се шта је она рекла када сам њој у оно време био испричао за тај податак из „Рибникара" :
„Човече, а ја сам у мом одељењу у Панчићки (ОШ „Јосиф Панчић" - Баново брдо, Београд) била једино дете из разведеног брака!!! И тако кроз цело школовање, малтене све до краја гимназије!"
(Моја сестра је ишла у основну школу 1957-1965, а у гимназију 1965-1969.)

И на крају, да поставим оно чувено питање о кокошки и јајету.

Да ли је прво уследио распад породице па друштва, или је то ишло обрнутим током? Прво се распало друштво са свим својим темељним вредностима, па је онда почела да нам се распада породица?


Немам одговор на то питање.

 

NettskoleRessurs.axd?id=5ea9ac4c-b029-44c4-840e-3b37042189d9 



Komentari (278)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dogodinedragosevac dogodinedragosevac 22:12 29.09.2017

Re: ..

Drugo, ta jebena učiteljica loše utiče na tebe, prestani da se družiš sa njom..


sto, bolje da se druzi sa tobom? ti bar nisi jebena...
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 22:16 29.09.2017

Re: ..

učiteljica je vjerovatno poglupa al sa njegovanim noktima, a ti prestani male ljude nazivati ranjenici, niste u poljskoj bolnici.


ovaj izraz je karakteristican - za koje tacno srpsko govorno podrucje?
plausibel plausibel 10:30 30.09.2017

Re: ..

ovaj izraz je karakteristican - za koje tacno podrucje?


Za međunožje tvoje mame.


dogodinedragosevac dogodinedragosevac 11:31 30.09.2017

Re: ..

Za međunožje tvoje mame.


vidi se iz tvojih komentara.
49 41 49 41 12:23 26.09.2017

Number one

Number two

po broju razvedenih brakova.

U.S. and Sweden.

Verovatno bilo, sada i nije vise.
Sada je to?!?
niccolo niccolo 17:57 26.09.2017

Pojasni !

Porodica je osnovna ćelija društva

Ko je tu onda jezgro, ribozom, Goldžijev aparat...?


p.s. Nego, ima li ta tvoja koleginica saglasnost tih ljudi da otkriva njihove podatke o ličnosti ili da informišemo Šabića šta radite vi prosvetari po školama?
Jukie Jukie 18:32 26.09.2017

Fejsbuk

Imam problem jer mi je fejsbuk poslao nešto da im pošaljem sliku svoje lične karte a dotle nemam nalog. Da li da im šaljem?
Plus sam više puta prčkao i čačkao tako da sad nisam siguran sa kojom lozinkom treba da se ulogujem da vidim da li mi fejsbuk radi. (Zapisao sam tu navodno promenjenu) Neko reče da im ne treba pisati više od jednom u 24 sata. Sa druge strane i ne znam na koju adresu da im pišem jer ako kliknem na reply poruke koju sam dobio, pojavi se da im je adresa noreply@facebook.com.
amika amika 20:18 26.09.2017

Re: Fejsbuk

Неко ти се убацио на профил, или то управо ради.

Не шаљи ништа. Има негде опција помоћ и ту се јави. Иначе, када хоће да се увере у твој идентитет траже лозинке којих се сећаш, одакле се јављаш, и на крају да препознаш пет-шест пријатеља, па добијеш нову лозинку.
Jukie Jukie 20:22 26.09.2017

Re: Fejsbuk

amika
Неко ти се убацио на профил, или то управо ради.

Не шаљи ништа. Има негде опција помоћ и ту се јави. Иначе, када хоће да се увере у твој идентитет траже лозинке којих се сећаш, одакле се јављаш, и на крају да препознаш пет-шест пријатеља, па добијеш нову лозинку.

Jesu tražili da prepoznam prijatelje, što sam uradio. Sledeći korak je da im pošaljem sliku dokumenta
Jukie Jukie 20:39 26.09.2017

Re: Fejsbuk

U međuvremenu sam se ulogovao novom lozinkom i dobio sam ponovo taj korak u kome mi traže sliku dokumenta. Moja drugarica kaže da im je ona to svojevremeno poslala kada je umesto imena imala neke dve reči i da joj je fejsbuk proradio posle par dana
amika amika 22:53 26.09.2017

Re: Fejsbuk

U međuvremenu sam se ulogovao novom lozinkom i dobio sam ponovo taj korak u kome mi traže sliku dokumenta.


Не знам за то, али ми је веома сумњиво.
Ако си се улоговао и видиш ФБ, зашто ти траже?
Ја не бих слао, потражи "ПомоЋ", има негде...
Milan Novković Milan Novković 18:33 26.09.2017

Strašno ...

Значе ми и због тога што као наставник српског језика у основној школи са тим петацима имам пет часова недељно, свакога дана сам са њима, највише времена од свих наставника

...

Šala, šala, ... ja sam sa Srpskim i nečitanjem lektire počeo da kuburim tek u gimnaziji, osnovna je bila ozbiljno čitanje :)

... дођем као неки продужетак учитељице ...

Postao si majka



Šalu na stranu,
Да ли је прво уследио распад породице па друштва, или је то ишло обрнутим током? Прво се распало друштво са свим својим темељним вредностима, па је онда почела да нам се распада породица?

To je proces, u kome su onda i ekonomske prilike, sistemi vrednosti, životni standardi, civilizacijski napretci, ...

... pa značajno i nove brzine, i neke nove sebičnosti, površnosti sigurno, privid "akcije", razne informativne revolucije i tranzicije.

Btw, i ja sam mišljenja da se, iako je neke brakove bolje "zaokružiti" na što prijateljskiji način, treba boriti za porodicu, pogotovo ako su oba roditelja "normalna".

U tom procesu, procesima, postoje inercije, povratne sprege, silni podprocesi, svaki donekle osciluje na svoj način, pa se sa nekom periodom jedan trend zaustavi, i ond apolako promeni smer.

Recimo ovih godina se polako talasa voda oko tekućeg koncepta političke korektnosti i konspiracionih teorija, koji su, nači u ovom trenutku još uvek, to je bitno, alat raznih manipulatora skoro pa koliko i vrednosti kako ih i "objavljuju".

Ali nije lako "izbaždariti" stav - stavim ja sebe na test pre neki dan na temu političke korektnosti, koja je nesumljivo dosta i zloupotrebljena (manipulatori umeju tako da ućutkaju one koji ionako nisu preglasni, i fino se osećaju i kad ćute, pa uskoče na upražnjena mesta i pomere ravnotežu).

Test se sastojao, unutar širih okvira moje dosinhronizacije sa progresivnom levicom, u gledanju politički nekorektnog "čavrljanja" Dave Rubina sa Milo Yuonnopoulosom na temu svašta, pa Islama, Muslimana, ...

Ako bih stavio klip pa Predrag B. odlgedao jbli bismo čvorka, svi, a i nije bitno, bitno je da nam još samo usta i nos vire iz bare političke korektnosti, i to kao znamo, pa autor skreće pažnju da je potrebna hrabrost da se odgleda klip, pa nas priprema, i nije lako gledati, uglavnom smo skuvani ko rakovi već, do, crvenog, al ne još namrtvo.

Ako ne paziš dok gledaš video svako malo ti ruka ide ka sekirčetu u brutalno neobuzdanoj eksploziji političke korektnosti prema svemu i svačemu što tu korektnost narušava - sekirčetom ladno skačemo na ljude da iz "skratimo" slobode izjašnjavanja.

Posle mi dođe drugi članak na mesto gde kod mene uvek ima mesta, pošto ja skoro religiozno verujem da je sebičnost super klasa svih zala, koji se osvrće na zaboravljenu umetnost solidarnosti, i ovde mi je samo asocijacija na ...

... temu za misao kako smo možda samo, kao i svuda, postali previše sebični i površni - šta je drugo do sebičnost stalna, ali stalna potreba da se bude u pravu, npr, od koje onda idu svađe, ili sebično da radimo ono što nam čini sitna i površna zadovoljstva, makar i prljava, bez obzira kako se takvo talasanje prostora oko nas preliva na druge oko nas.

A većina takvih, i smem da se kladim, još više uživa kad drugima čini mala zadovoljstva, samo što u trku nema vremena za njih.
tasadebeli tasadebeli 00:13 27.09.2017

Re: Strašno ...

Milan Novković

cestitam postali ste majka!!!!!!!!!!!!!!!



Ма пусти...

Сваког првог септембра ја се, улазећи после распуста опет и наново по ко зна који пут у школско двориште и почињући као и сви лоши ђаци по ко зна који пут исти разред, сетим старог доброг Банета Вукашиновића који у неком интервјуу за Београдску хронику пита ондашњег управника ГАК или тако неког породилишта у Београду, иначе мушкарца:

"Докторе Петровићу, реците нам како је то бити мајка!"

онако хистерично, шушкајући и фрфљајући како је то већ стари добри Бане Вукашиновић умео.


Само сам хтео ово да подвучем што си рекао:

ja skoro religiozno verujem da je sebičnost super klasa svih zala,


zaboravljenu umetnost solidarnosti,


asocijacija na ...

... temu za misao kako smo možda samo, kao i svuda, postali previše sebični i površni - šta je drugo do sebičnost stalna, ali stalna potreba da se bude u pravu, npr, od koje onda idu svađe, ili sebično da radimo ono što nam čini sitna i površna zadovoljstva, makar i prljava, bez obzira kako se takvo talasanje prostora oko nas preliva na druge oko nas.

A većina takvih, i smem da se kladim, još više uživa kad drugima čini mala zadovoljstva, samo što u trku nema vremena za njih.






Сунце му жарко, што рекох баш Геџи јуче или прекјуче у једном коментару на другом неком посту, какву сам репутацију стекао на Блогу Б92, чудо једно!

Некима је довољно само да виде да сам ја потписао текст, па да већ унапред знају шта ту пише.

Чуди ме да ми до сада нико од њих није пришио и теорије завера као крајњи циљ писања овог мог текста...


П.С. - А иначе, слагао бих те ако бих ти рекао да сваког првог септембра исто тако не помислим, заједно са клинцима, и на овај британски филм...



Jukie Jukie 18:56 26.09.2017

Nastavnici

Apropo okupljanja oko stola i upoznavanja nastavnika sa novim petacima:
Mora nastavnik nekako da sazna kakvo je koje dete, ili bar kako ga školski pedagog/psiholog vidi, što može da bude vrlo pogrešna dijagnoza ali je bar korisno znati da li je klinac bundžija ili teško savladava gradivo.

Sutra će biti potrebno da nastavnik individualizuje nastavu za tog učenika i kasnije kreće pisanje IOPa. Naravno da treba da zna da učenik iz prvog ciklusa vuče neku radnu dijagnozu i prilagođenosti kurikuluma.

Slažem se da podaci tipa "dete razvedenih roditelja" meni kao nastavniku ne znače ništa (radi se npr. o sedmaku, ne malom detetu). Te godine kad sam radio celu godinu u jednoj školi otprilike polovina đaka su bila deca razvedenih roditelja (ili bar 40 odsto, dovoljno da ta osobina bude u rangu sa piše levom rukom). Gradivo biologije je isto, bilo da si dete razvedenih roditelja, crnac, belac, slep, gluv. Ne vrši biljka drugačije fotosintezu ako ti živiš samo sa majkom. Ili si tačno odgovorio na pitanje ili nisi. Ako nisi, dobijaš podstrek da još uvežbaš gradivo, dodatna objašnjenja itd., makar imao oba roditelja srednje klase u skladnom braku. Kao što rekoše anđeli u epizodi Beverli Hilsa, nije dozvoljena ni reverzna diskriminacija.

Ne znam šta znači "negovano dete", to mora Tasa da objasni. Mislim da je to neka šifra za "roditelji će dotrčati u školu da se bune čim junior dobije četvorku"
tasadebeli tasadebeli 21:40 26.09.2017

Re: Nastavnici

Jukie

Slažem se da podaci tipa "dete razvedenih roditelja" meni kao nastavniku ne znače ništa


Ништа.

Али су добар почетак да истражиш даље јер су ту много важнији међусобни односи то двоје одраслих људи и какав траг то оставља на детету, његовом понашању, школском успеху,...

Ne znam šta znači "negovano dete", to mora Tasa da objasni.


Да, признајем, мало је израз за интерну, школску употребу међу онима који одмах знају шта то значи када кажеш за неко дете. Нисам с сетио да може да изазове забуну.

Дакле, неговано дете у том школском педагошком жаргону није ни дете које се редовно купа и сече нокте, није ни дете које је претерано мажено и пажено, него је то дете на које неко и ван школе обраћа довољно пажње, улаже у њега своје време, стрпљење за његово одрастање и све проблеме које тај период носи, и схвата да из дана у дан утиче на формирање једне личности која неће доживотно остати у неком фриз фрејму детета од 10, 11, 12,... година, него ће једнога дана бити одрастао човек са својом породицом, биће такође отац или мајка неком новом малцу који се затрчава да одрасте и биће одрастао човек који ће моћи да разуме шта су то његова права, а шта обавезе и какву одговорност носи својим осећањима, поступцима и речима и према себи али и према другима.
plausibel plausibel 06:17 27.09.2017

Re: Nastavnici

Jukie


Nemoj da ideš, ostani sa nama.

:)
kick68 kick68 21:50 30.09.2017

Re: Nastavnici

Apropo okupljanja oko stola i upoznavanja nastavnika sa novim petacima:
Mora nastavnik nekako da sazna kakvo je koje dete, ili bar kako ga školski pedagog/psiholog vidi, što može da bude vrlo pogrešna dijagnoza ali je bar korisno znati da li je klinac bundžija ili teško savladava gradivo.

Slazem se.
Kako je sve jednostavno kod vas, ljudi. Pre par godina imali smo situaciju da je jedno dete uvredilo drugo rekavsi mu da: It's not cool to have two dads, it's yucky. It's cool to have two moms like me. Inace su sa Bliskog Istoka, a tata ima dve zene i po cetvoro dece od svake. Zive u istoj zgradi u stanovima na razlicitim spratovima. Bigamija/ poligamija je zakonom zabranjena, inace:)
arianna arianna 20:03 26.09.2017

Domaći zadatak

Napišite stihove o Ivani i Milici.

Radi se o dvema bliznakinjama sa višestrukim smetnjama, stare po 15 god, koje imaju zlatne ruke.... tj. ukupno tri, jer jedna bliznakinja ima urodjen deformitet i nerazvijenu desnu ruku, a obe sestrice se baš trude i predivno vezu.

Ovom prilikom molim sve koji mogu da sastave stihove sa njihovim imenima, prilagodjene njihovom uzrastu, koje ću im proslediti da izvezu.

Unapred hvala
amika amika 22:38 26.09.2017

Re: Domaći zadatak

На овој адреси имате баш много песама дечјих песника, па нешто одаберите.

[url=http://cy3a.wordpress.com/%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BF%D0%B5%D1%81%D0%BC%D0%B5/][/url]

Не ради линк ево адресе:

http://cy3a.wordpress.com/%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BF%D0%B5%D1%81%D0%BC%D0%B5/

Оно што сам ја успео да саставим са именима Милица и Ивана шаљем вам као поруку.
arianna arianna 16:23 27.09.2017

Re: Domaći zadatak

Veliko HVALA


od
zilikaka zilikaka 20:21 26.09.2017

Ma razumem ja vas

formalno gledano.

Jeste Tasa ovde napisao mnogo ličnh priča.
Možda su one samo sa promenjenim imenima, a možda su i malo zbrkane, koliko da se baš ne mogu povezati sa realnim ličnostima.
Kako god, ja ga potpuno razumem.

To verovatno jer sam jedno kratko vreme taj lebac jela.

Još ja radila u srednjoj školi, gde su kao već malo formirana deca, misliš pregurala traume ranog doba, al opet bilo slučajeva da ti srce stane.

Dizvinete, ono osnovno što, po meni, odvaja dobrog pedagoga od onih ostalih je što mu deca nisu sAmo predmet rada, spiskovi imena, brojevi u dnevniku.
Ono, možda se može raditi sa decom a da ne uključiš emocije al kad ih uključiš, ne možeš ostati ravnodušan na mnoge životne priče.

Imala sam i ja u odeljenju i majku na umoru a oca koji juri da zaradi dovoljno da im omogući pristojan život, i probleme sa očuhom, i oca na robiji, i majku koja radi tri posla ne bi li ih nahranila...

Pošto sam shvatila da ne umem da se distanciram, to je bio još jedan razlog više za pobeći od tog posla.

Nego, te nesrećne sudbine često idu u paketu sa vršnjačkim maltretiranjem.

Nedavno sam od podmlatka čula priču o devojčici koja kuburi sa osnovnim uslovima a jedan je od najuspešnijih učenika. Kad dobije manje od 5 to je zato što nije imala kutak gde bi se sklonila da nauči šta treba. Roditelji razvedeni, u tom braku bilo više dece, pa onda svako zasnovao novu porodicu i izrodili još po troje-četvoro, a nit prostora nit dovoljno para.
Koliko sam shvatila, mala oskudeva u svemu, prilično je povučena, a zbog nemaštine je redovan predmet iživljavanja vršnjakinja koje sa gađenjem komentarišu svaki njen komad garderobe i od toga prave predstavu. Na dnevnom nivou.

Pitam koliko ih je takvih što maltretiraju, kaže - nekoliko.
Pitam šta ostali rade, kaže - ćute i prave se ludi.
Niko nema želju ni petlju da to dete uzme u zaštitu. Još kaže da misli da se većina i plaši da to proba da ne bi i sam postao predmet iživljavanja.
Tu prepoznaje i sebe.

Jbga, ne možeš nikog naterati da bude hrabar...



Eto u takvim slučajevima bi valjao jedan pedagog koji osim obaveznih lekcija ima potrebu i da zna privatne pojedinosti o svojim đacima, pa da pokuša da nametne neku drugu klimu.

Znamo svi da odrastao, otresit i iskusan čovek, pa makar bio i profesor, to još kako može.

I zato ne zameram Tasi i mislim da treba da zna ko mu sedi u klupama.
niccolo niccolo 20:35 26.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

i mislim da treba da zna ko mu sedi u klupama

Sve je to lepo, ali Zakon o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja kaže:

"Podaci o ustanovi predstavljaju skup opštih podataka kojima se određuje pravni status ustanove, status ustanove u sistemu obrazovanja i vaspitanja, podaci o programima koje ustanova realizuje, podaci o objektu ustanove, aktima i organima ustanove i rezultatima spoljašnjeg vrednovanja ustanove.

Podaci o deci i učenicima, roditeljima, starateljima i hraniteljima i zaposlenima predstavljaju skup ličnih podataka kojima se određuje njihov identitet, obrazovni, socijalni i zdravstveni status i potrebna obrazovna, socijalna i zdravstvena podrška.

Za određivanje identiteta prikupljaju se sledeći podaci: ime, prezime, jedinstveni matični broj građana, datum rođenja, mesto rođenja, država i mesto stanovanja, adresa, kontakt telefon i drugi podaci u skladu sa posebnim zakonom.

Za određivanje obrazovnog statusa dece i učenika prikupljaju se podaci o upisanom području rada i smeru, o jeziku na kome se izvodi obrazovno-vaspitni rad, izbornim predmetima, stranim jezicima, obrazovanju po individualnom obrazovnom planu, ocenama po klasifikacionim periodima, podaci o polaganim ispitima, nagradama i pohvalama osvojenim tokom procesa obrazovanja, izostancima, vladanju i izdatim javnim ispravama.

Za određivanje socijalnog statusa dece i učenika prikupljaju se podaci o uslovima stanovanja i stanju porodice. Za određivanje socijalnog statusa roditelja, staratelja i hranitelja prikupljaju se podaci o stečenoj stručnoj spremi, zanimanju i obliku zaposlenja, a za zaposlene u ustanovama podaci o zanimanju, stručnoj spremi, zaposlenju, licenci, plati, napredovanju i kretanju u službi.

Za određivanje zdravstvenog statusa dece i učenika prikupljaju se podaci dobijeni na osnovu procene potreba za pružanjem dodatne obrazovne, zdravstvene i socijalne podrške koju utvrđuje interresorna komisija.

Bliže uslove i način vođenja, prikupljanja, unosa, ažuriranja, dostupnosti podataka koji se unose u evidencije i javne isprave i druga pitanja od značaja za vođenje evidencija i izdavanje javnih isprava, propisuje ministar nadležan za poslove obrazovanja (u daljem tekstu: ministar).

Lični podaci upisani u evidenciju prikupljaju se, obrađuju, čuvaju i koriste za potrebe obrazovno-vaspitnog rada, u skladu sa posebnim zakonom.

Nadležnom ministarstvu dostavljaju se podaci u statističkom obliku, osim ličnih podataka potrebnih za vođenje registra o licencama za nastavnika, vaspitača i stručnog saradnika, direktora i sekretara ustanove."




Ne vidim gde ovde stoji da se prikuplja i podatak (da ne analiziramo i neke druge podatke, poput onog o tome da je nečija majka teško bolesna):

Отац проблематичан, на издржавању затворске казне.


Taj sam ti izdvojio zato što spada u naročito osetljive podatke po Zakonu o zaštiti podakata o ličnosti (pri tome ovaj postojeći zakon ima više manjkavosti i ideja je da se do marta 2018 usvoji novi, usklađeniji sa propisima EU u toj oblasti):

"Podaci koji se odnose na nacionalnu pripadnost, rasu, pol, jezik, veroispovest, pripadnost političkoj stranci, sindikalno članstvo, zdravstveno stanje, primanje socijalne pomoći, žrtvu nasilja, osudu za krivično delo i seksualni život mogu se obrađivati na osnovu slobodno datog pristanka lica, osim kada zakonom nije dozvoljena obrada ni uz pristanak.

Izuzetno, podaci koji se odnose na pripadnost političkoj stranci, zdravstveno stanje i primanje socijalne pomoći, mogu se obrađivati bez pristanka lica, samo ako je to zakonom propisano.

U slučaju iz st. 1. i 2. ovog člana, obrada mora biti posebno označena i zaštićena merama zaštite.

U slučaju iz st. 1. i 2. ovog člana, Poverenik ima pravo uvida u podatke i provere zakonitosti obrade po službenoj dužnosti ili po zahtevu lica, odnosno rukovaoca.

Način arhiviranja i mere zaštite podataka iz st. 1. i 2. ovog člana, uz prethodno pribavljeno mišljenje Poverenika, uređuje Vlada."

Obrati pažnju na ovo boldovano. A mi imamo slučaj da ne samo da nastavnica javno saopštava te podatke, već ih drugi nastavnik još i zapisuje i objavljuje na blogu.
zilikaka zilikaka 20:54 26.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

Ti si potpuno u pravu, naravno. Formalno pravno.

Ja potpuno razumem tvoj pogled na stvari, nego, pokušaj da se zamisliš u situaciji da si razredni starešina, da ti dolazi roditelj na razgovor zbog nekih problema u školi i prospe ti gomilu ličnih podataka o porodici da bi objasnilo okolnosti u kojima je dete.

Naravno da nećeš to širiti uz javno kafu kao zanimljivu temu za razgovor sa kolegama al ako si razredni a dete ima i problem kod nekog profesora, tvoje je da i kolegi skreneš pažnju na ono što si čuo od roditelja. Zato ti je i rečeno.

Ili možda treba da ćutiš ko zaliven i ne mešaš se u poso drugih kolega, il treba da prekineš roditelja već kod druge rečenice, jer formalno gledano i samo slušanje može biti prekršaj.
Neka se on obrati nadležnoj ustanovi koja zna kako se ti podaci skupljaju, obrađuju i arhiviraju, pa ako nešto od toga propisanim putem stigne i do tebe, razmotrićeš šta ti je činiti.

Da ti pravo kažem, ovo je previše nedoumica za moju prostu inženjersku tikvu, pa mi nije žao što pobegoh na vreme.

P.S.
A nešto mi se javlja da Tasa nije blesav da promeni samo imena a sve drugo ostavi nedirnuto.
Dovoljno da ispremeće polove il nešto podataka i dobijaš potpunu neprepoznatljivost.
antioksidant antioksidant 21:01 26.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

niccolo


A mi imamo slučaj da ne samo da nastavnica javno saopštava te podatke, već ih drugi nastavnik još i zapisuje i objavljuje na blogu.


promenio je imena
niccolo niccolo 21:08 26.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

Čini se da se ne razumemo. Niko ne kaže da on kao nastavnik ne sme da sazna te podatke, ako su mu potrebni u radu i na način koji obezbeđuje njihovu dalju zaštitu. Uostalom, citirao sam ti i član koji daje osnov školi da ih prikuplja (ili barem većinu njih). Ali vidimo da su oni saznati na način koji ih dalje ne štiti - čim su nakon toga objavljeni na internetu.

il nešto podataka

Pa nemoj sad da izmišljaš zbog potrebe da ga braniš, sam je lepo napisao da je osim imena sve onako kako je zabeležio (uzgred, ne vidim da igde u zakonu stoji da nastavnik sme da "prepisuje" podatke koje skuplja škola i prepisuje ih u svoje beležnice).
tasadebeli tasadebeli 21:27 26.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

zilikaka

A nešto mi se javlja da Tasa nije blesav da promeni samo imena a sve drugo ostavi nedirnuto.
Dovoljno da ispremeće polove il nešto podataka i dobijaš potpunu neprepoznatljivost.






niccolo



Бирократо и формалисто.

Читав свој живот у школама бијем битку са таквима који од силних закона, параграфа правилника, прописа и папира не виде пред собом дете. И његов мали, али понекада мучан и тежак живот.
zilikaka zilikaka 21:34 26.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

Бирократо и формалисто.

Kad poraste, tačno ga treba u advokate...
tasadebeli tasadebeli 21:49 26.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

zilikaka
Бирократо и формалисто.

Kad poraste, tačno ga treba u advokate...


Да, да, већ га видим и ја са краватом и актН ташном испред Палате правде...


Успут, у једној школи психолог довела свог клинца од четири и по године јер није имала тог дана никога коме би га оставила на чување.. Одмах ме је одушевио. Сав је озбиљан, има и малу лептир машну, сунце ти жарко. Прави мали господин човек. Тако и комуницира.

И пошто сам ја тулипанио ту чекајући нешто, а сви остали морали на часове, жена га остави са мном у зборници да га припазим док она ради.

Свашта смо нас двојица радили. Цртали, писали, рачунали, причали...

Али најбоље од свега му иду бројеви. Сабира дете и одузима без проблема једноцифрене бројеве и све то педантно бележи на папиру који сам му дао. нарочито му је добро ишло ако уз те бројеве додаш и атрибут динари. Оно: Пази 'вамо, имаш 8 динара, мени даш три, колико ти остане? и у том стилу...

Кад је после 45 минута мајка дошла по њега, ја јој кажем:

"Слушај, ово дете да си одмах дала у банкаре. Рођен је за то."
alselone alselone 21:51 26.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

Сав је озбиљан, има и малу лептир машну, сунце ти жарко.

Dete Pocesta.
niccolo niccolo 21:56 26.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

не виде пред собом дете. И његов мали, али понекада мучан и тежак живот.

Da bre, vidim da si mu ti silno pomogao objavljujući informacije o njemu po internetu, kako to da se mi ostali nismo setli da je u tome rešenje...siguran sam da deca već osećaju kako im je bolje jer si napisao blog...gde nam je sad Toma kad nam je najpotrebniji, da ti da orden narodnog heroja.
nask nask 22:31 26.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

Ajde ovde ću, malkice sam umoran pa ne mogu baš da pratim.

Ovde kod mene se radi primopredaja učenika osnovna-srednja. To mi sami razredni odradimo početkom školske godine tako što dogovorimo posete osnovnim školama i onda se lepo ispričamo o svakom pacij.. odnosno učeniku sa njihovim starim učiteljima/icama. Pravimo i beleške na osnovu kojih se piše izveštaj koji se čuva u digitalnom dosijeu učenika. Takva je i primopredaja prilikom prelaska iz drugog u treći razred, interno u školi.

Prvi opšti tj. zajednički roditeljski je otprilike već druge ili treće nedelje nove školske godine. Onda treće/četvrte nedelje ide pojedinačno upoznavanje roditelja, razgovori od jedno pola sata bez prisustva učenika, gde između ostalog pitamo kakav je sastav porodice, kakvi su detetovi uslovi za učenje kod kuće, kakve su im navike, karakter … Naravno to ide malo suptilnije nego kako ja prikazujem, nismo baš toliki policajci, uglavnom nismo. I o tome se prave beleške i na kraju piše izveštaj koji ulazi u digitalni dosije učenika.

Posle svakog tromesečja tj. svedočanstva opet pojedinačni roditeljski po pola sata uz prisustvo učenika . I o tome se pravi beleška na osnovu koje se piše izveštaj za …

Tokom školske godine zapisujemo u taj digitalni dosije i razne druge stvari koje su nam došle pod oko u toku radu sa decom, uglavnom one problematične, mada se ja trudim da zapišem i po koju pozitivnu. Za svako udaljavanje učenika sa časa moramo da zapišemo u dosije šta se desilo i kako smo ili nameravamo da rešimo problem.

Elem, nakupi se toga po tim dosijeima. Svi nastavnici koji predaju određenom detetu imaju dostup tom dosijeu ali ne i ista prava za čitanje, najviši stepen prava u uvid ima razredni.
tasadebeli tasadebeli 22:52 26.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

niccolo

Da bre, vidim da si mu ti silno pomogao objavljujući informacije o njemu po internetu, kako to da se mi ostali nismo setli da je u tome rešenje...



Ниси прочитао преписку између Зили и мене?

tasadebeli
zilikaka

A nešto mi se javlja da Tasa nije blesav da promeni samo imena a sve drugo ostavi nedirnuto.
Dovoljno da ispremeće polove il nešto podataka i dobijaš potpunu neprepoznatljivost.





Или су те правне науке и толики силни параграфи, прописи, закони, папири толико затупели да не можеш да разумеш ништа што није написано тим бирократским стилом?
tasadebeli tasadebeli 22:54 26.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

nask
Ajde ovde ću, malkice sam umoran pa ne mogu baš da pratim.

Ovde kod mene se radi primopredaja učenika osnovna-srednja. To mi sami razredni odradimo početkom školske godine tako što dogovorimo posete osnovnim školama i onda se lepo ispričamo o svakom pacij.. odnosno učeniku sa njihovim starim učiteljima/icama. Pravimo i beleške na osnovu kojih se piše izveštaj koji se čuva u digitalnom dosijeu učenika. Takva je i primopredaja prilikom prelaska iz drugog u treći razred, interno u školi.

Prvi opšti tj. zajednički roditeljski je otprilike već druge ili treće nedelje nove školske godine. Onda treće/četvrte nedelje ide pojedinačno upoznavanje roditelja, razgovori od jedno pola sata bez prisustva učenika, gde između ostalog pitamo kakav je sastav porodice, kakvi su detetovi uslovi za učenje kod kuće, kakve su im navike, karakter … Naravno to ide malo suptilnije nego kako ja prikazujem, nismo baš toliki policajci, uglavnom nismo. I o tome se prave beleške i na kraju piše izveštaj koji ulazi u digitalni dosije učenika.

Posle svakog tromesečja tj. svedočanstva opet pojedinačni roditeljski po pola sata uz prisustvo učenika . I o tome se pravi beleška na osnovu koje se piše izveštaj za …

Tokom školske godine zapisujemo u taj digitalni dosije i razne druge stvari koje su nam došle pod oko u toku radu sa decom, uglavnom one problematične, mada se ja trudim da zapišem i po koju pozitivnu. Za svako udaljavanje učenika sa časa moramo da zapišemo u dosije šta se desilo i kako smo ili nameravamo da rešimo problem.

Elem, nakupi se toga po tim dosijeima. Svi nastavnici koji predaju određenom detetu imaju dostup tom dosijeu ali ne i ista prava za čitanje, najviši stepen prava u uvid ima razredni.



Извини молим те што питам, у питању је Холандија?

EDIT: Питам зато што је то све исто као и код нас.

Потпуно исто.

Једино је нама забрањено да удаљавамо децу са часова (и у основној и у средњој школи), па не морамо да пишемо образложења за то.

Уместо удаљавања са часа ученика због његовог понашања, ми имамо следеће опције:

1) послати у ПП службу (избегавам јер често исфолирају одлазак или лажу психолога и педагога како ништа нису криви, а ове им све верују);

2) покупити дневник и своје ствари и сам изаћи из учионице и отићи одмах код директора или у ПП службу и тражити да се нешто предузме јер је немогуће од тог детета одржати час (такође избегавам јер је то понижавајући чин за мене);

3) објаснити детету насамо, испред врата учионице у ходнику, у четири ока, да ће оно за себе и своју личност добити исто онолико поштовања колико и оно само показује за друге људе у свом окружењу (моја омиљена опција и једина коју користим; ретко када не успе; ако не из првог покушаја, али други и трећи обавезно уроде плодом).
nask nask 23:53 26.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

Da, NL. Sutra opet, sad odoh na spavanje da sutra ne uđe u moj dosije neka neželjena zabeleška.
niccolo niccolo 07:06 27.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

Или су те правне науке и толики силни параграфи, прописи, закони, папири толико затупели да не можеш да разумеш ништа што није написано тим бирократским стилом?

U pravu si Taso, potpuna sam budala što u zemlji gde 55% glasača glasa za Vučića ja kenjam o zaštiti podataka o ličnosti. Pa Srbe za te gluposti savršeno boli kurac. Uostalom, ako već policija, tužilaštvo, ovi, oni daju lične podatke režimskim medijima, ako razne firme trguju između sebe našim ličnim podacima i ako ne preduzimaju mere da se oni zaštite, što biste vi nastavnici bili najgori na svetu, pa da samo vi ne smete da objavljujete lične podatke svojih učenika i njihovih roditelja po internetu. Izvinjavam se i svim drugim komentatorima što sam ih smarao stvarima koje smatraju za budalaštine.
tasadebeli tasadebeli 07:55 27.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

niccolo
Или су те правне науке и толики силни параграфи, прописи, закони, папири толико затупели да не можеш да разумеш ништа што није написано тим бирократским стилом?

U pravu si Taso, potpuna sam budala što u zemlji gde 55% glasača glasa za Vučića ja kenjam o zaštiti podataka o ličnosti. Pa Srbe za te gluposti savršeno boli kurac. Uostalom, ako već policija, tužilaštvo, ovi, oni daju lične podatke režimskim medijima, ako razne firme trguju između sebe našim ličnim podacima i ako ne preduzimaju mere da se oni zaštite, što biste vi nastavnici bili najgori na svetu, pa da samo vi ne smete da objavljujete lične podatke svojih učenika i njihovih roditelja po internetu. Izvinjavam se i svim drugim komentatorima što sam ih smarao stvarima koje smatraju za budalaštine.



Не, него извини ти што сам ја наступио грубо, али силно си ме изненадио таквим својим наступом мислећи да ћу ја заиста бити толико без скрупула и обзира да објављујем права имена деце и људи и њихове појединачне породичне ситуације по којима ће они сами или њихово окружење моћи да их препозна.

(Мис'им, ја јесам глуп и тупав човек који у себи носи више детињастог него што би то можда приличило некоме од 53 године старости, али нисам баш толико глуп и тупав.)

Ако сам и очекивао од неких других на Блогу Б92, од тебе заиста нисам то очекивао. Па зато и извини што помислих: Јбт, ако овај човек не схвата о чему је текст, колико њих ће онда схватити?

А једини и искључиви циљ писања овог текста "са изношењем приватних података" који у ствари уопште и нису приватни јер полако постају све више опште место за многе у друштву у којем живимо, нема за циљ ни да таблоидно олајава и трачари, ни да користи приватне податке у политикантске сврхе, већ само и искључиво да нас макар мало натера да отворимо очи и да сагледамо реалност, како то рече одмах Срки Фукс у првом свом коментару.

Srđan Fuchs

Rasplaka me bre, Debeli, idi k vragu, i ti i tvoj realizam. Strašno tužni podaci.



EDIT: Сетих се накнадно оног случаја из Новог Сада када је група клинаца старости 11-15 година из чисте досаде испребијала средовечног човека у парку. Па пошто се дигла фрка у медијима, испоставило се да сви ти клинци имају ко зна колико већ пријава у полицији због таквих и сличних ствари које раде на улици. Неки од њих чак и 80 пријава.

Па сам се питао, Николо, где су били њихови родитељи код прве полицијске пријаве за њихове клинце... Код десете пријаве, код тридесете,...?

Где су биле социјалне службе?

И на крају, где су били ти закони и прописи и параграфи за њихове родитеље код свих тих пријава?

Зашто се и у таквим случајевима ово друштво не придржава сопствених прописа које је донело, али се зато инсистира на неким формалностима држећи се као пијан плота неких излизаних флоскула које не поштују ни државни органи који их сами и пропагирају?

Ево, и тебе упучујем на онај први Антиоксидантов коментар овде којипомиње колико је све ту фактора у игри.

Разумеш ли ме сада шта сам то хтео овим текстом?)

Јер, Николо, понављам то, без обзира колико неки од нас живели сасвим удобним, мирним породичним животом без оваквих стресова какве имају та деца, то не значи да те дечје сузе око нас не постоје.

И да их је све више и више. Из године у годину.

Јер, опет понављам, нико од нас (са својом породицом или без ње) није неко изоловано пусто острво, већ сви живимо у том друштву у којем се то дешава.

И за које ја имам утисак да се из године у годину све више распада исто онолико и онако као што нам се распада породица.

Елем, извини ти на грубостима у комуникацији.

Одрастао си човек.

Према деци никада нисам тако груб када покушавам да им објасним шта сам то рекао или хоћу да кажем.
zilikaka zilikaka 08:22 27.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

Izvinjavam se i svim drugim komentatorima što sam ih smarao stvarima koje smatraju za budalaštine.

Meni nemoj da se izvinjavaš!

Ne mogu da se setim da l je to bilo i pre takoil se u poslednje vreme zaošrtilo al bre postadosmo ljudi koji se ili slažu po nekom pitanju pa su super ekipa, il se ne slažu pa počinju da se gledaju preko nišana.
Mislimo drugačije, pa šta?!

Bar je tebi po prirodi posla normalno da vodiš verbalne megdane.

Jedino što mi ovde to radimo od duga vremena.


tasadebeli tasadebeli 09:19 27.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

zilikaka

Ne mogu da se setim da l je to bilo i pre takoil se u poslednje vreme zaošrtilo al bre postadosmo ljudi koji se ili slažu po nekom pitanju pa su super ekipa, il se ne slažu pa počinju da se gledaju preko nišana.
Mislimo drugačije, pa šta?!



Црно-бела виртуелна медијска слика?

(Медији немају само информативну улогу, него и образовну и културну, па и васпитну. барем се надам да је то још увек тако.)


Jedino što mi ovde to radimo od duga vremena.



А ја се, ево, већ шест година откако пишем овде надам и да то радимо да бисмо сазнали нешто ново, сагледали ствари из неког другачијег угла који нам није доступан у позицији у којој се налазимо у својим животима, покушамо да се ставимо и у туђу кожу,...

Ко зна. Можда и буде.

Једног дана.

Некад, што би рекли за будућност и предстојеће своје доживљаје моји клинци у школи у писменим задацима погрешно стилски користећи тај прилог који носи значење прошлог времена.
Milan Novković Milan Novković 09:34 27.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

zilikaka
... verbalne megdane ...

Verbalno megdanisanje je samo alat upražnjavanja kritičkog konceptualisanja u društvenim naukama, italik samo da skrenem pažnju na to da smo svi vrlo naučnici i ako ne računamo svakih [n,m] sekundi razmišljanje o [onim,onim] stvarima (ovi skupovi su mi zvog polova), pa sitne profesionalne deformacije, te teme su nam svima na dohvat obe ruke i obe noge u svakom trenutku.

Par iskusnih US trenera, profana na faksu, počinju da driblaju studente prve godine pitalicama na teme autora, autoriteta, čitanja, značenja, vlasništva, itd.

Već na prvom času potežu za šok terapijom, u prostoru gorespomenutih dimenzija, gde teraju jadne studente, kojima je na prvoj godini uglavnom do clubbinga i praktičnih vežbi na temu prokreacije, da razmišljaju štakakokomeičije na temu gde nam prijatelj donese svoju pesmu o umrloj babi, a mi pažljivo i iskreno, više puta, jer 110% iskrenost i tačnost se samo tako postiže, pročitamo, izanaliziramo i zaključimo da je pesma, nesumljivo, o sexu, kojeg naš prijatelj, izgleda, nema dovoljno.

Pa skrećnu pažnju kako je sama definicija autora usko vezana za pisanje baš prilagođeno za verbalne megdane, tj ono gde značenja može da bude mnogo, i pitanja tipa šta je pesnik/autor hteo da kaže su skoro pa nemoguća, i nama samo filler, popunjavanje prostora u megdanima dok dolazimo do daha.

Striktni konstrukcionizam, pošto je i Niccolo ovde, se ne važi (tj nema veze sa njegovim mislima ovde nego pravnim, pošto se u lekcijama spominje i američki ustav pa njegovi tvorci).

Koriste primere, i interesantna koincidencija, pošto su Plausibel, NSarski, i ostali young turks ovde aktivni (fazon na račun NSarskog, uglavnom Lévi-Strauss’s The Raw and the Cooked, Freud’s Civilization and Its Discontents, or James Joyce’s Ulysses....

... a dosta koriste i Fukoa, iz očiglednih razloga:

"...[T]he author is not an infinite source of significations which can fill a work; the author does not precede the works; he is a certain functional principle by which, in our culture, one limits, excludes, and chooses; in short, by which one impedes the free circulation, the free manipulation, the free composition, decomposition and recomposition of fiction. In fact, if we are accustomed to presenting the author as a genius, as a perpetual surging of invention, it is because, in reality, we make him function in exactly the opposite fashion. One can say that the author is an ideological product, since we represent him as the opposite of his historically real function. . . . The author is therefore the ideological figure by which one marks the manner in which we fear the proliferation of meaning..."

...gde ispada da je interesantno da je insistiranje na autorstvu ponekad deo onog sličnog obrasca iz upražnjavanja političke korektnosti gde, pozivali se na drugog kao autora, ili na sebe, kojim izbacimo slabašne iz diskusije, ne intelektualno slabašne, izbačeni umeju intelektualno da budu i najbolji, uskočimo na upražnjeno mesto, mi ili grupa, ad-hoc ili neka druga, pa u verbalnom duelisanju zadenemo poen-dva za pojas ...

... profesori to bolje zaokružuju pre nego što nastave sa matretiranjem brucoša

"...It is precisely the “multiplicity of meanings” that, according to Foucault, institutions saw as dangerous and sought to reduce. Conflating “meaning” narrowly with the author was but one mechanism to challenge the proliferation of meanings. We should note further that with the death of the author came the death of the literary critic, who alone could unlock the mysteries of authorial intention. The opening up of multiple meanings challenged both the sovereignty of the author as well as that of the professional “expert”— another mechanism for managing the proliferation of discourse, for authorizing who can speak to what issues..."

EDIT: Pardon, spomenuo sam NSarskog a nisam stavio:

Twenty men crossing a bridge,
Into a village,
Are twenty men crossing twenty bridges,
Into twenty villages,
Or one man
Crossing a single bridge into a village.

This is old song
That will not declare itself . . .

Twenty men crossing a bridge,
Into a village,
Are
Twenty men crossing a bridge
Into a village.

That will not declare itself
Yet is certain as meaning . . .

The boots of the men clump
On the boards of the bridge.
The first white wall of the village
Rises through fruit-trees.
Of what was it I was thinking?
So the meaning escapes.

The first white wall of the village . . .
The fruit-trees . . .

tadejus tadejus 10:04 27.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

tasadebeli

Бирократо и формалисто.


e brate ima li neko da kod tebe neće popiti etiketu ako ti šta prigovori..
tasadebeli tasadebeli 22:17 27.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

tadejus
tasadebeli

Бирократо и формалисто.


e brate ima li neko da kod tebe neće popiti etiketu ako ti šta prigovori..



Нема.

Бити праведан и доследан најважнији је чинилац у процесу васпитавања.

А код тебе? Како стоје ствари по том питању?
nask nask 22:50 27.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

Мис'им, ја јесам глуп и тупав човек


Ma nisi, nego nemaš advokate u porodici. Kad već niccolo neće evo ja da te savetujem za sledejše blogove:

The story, all names, characters, and incidents portrayed in this production are fictitious. No identification with actual persons (living or deceased), places, buildings, and products is intended or should be inferred.

u poslednje vreme zaošrtilo al bre postadosmo ljudi koji se ili slažu po nekom pitanju pa su super ekipa, il se ne slažu pa počinju da se gledaju preko nišana.


I svaka rasprava krene da liči na



ne znam ni ja na šta liči ali je u svakom slučaju ponekad malkice ...

Evo fotke, napokon.
nsarski nsarski 17:08 28.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

Pardon, spomenuo sam NSarskog a nisam stavio:


Zanimljivo (ova pesma W. Stevensa o prelasku mosta). Baš ovih dana proučavam "The bridge of San Luis Rey" (T. Wilder) - ovog puta u kontekstu hronotopa Mihaila Bahtina (Формы времени и хронотопа в романе).

Either we live by accident and die by accident, or we live by plan and die by plan.(T.W.) Šta ti misliš o ovome?

P.S. Da malo proširim temu: U docsovom blogu vidimo prostor koji može da bude na dva mesta istovremeno (i gore i dole, na primer); kod futurista (Balla, na primer) gde je vreme utkano u prostor


ili Duchamp-a


i najzad hronotop, gde se i prostor i vreme sabiju u jednu tačku - pomenuti T. Wilder, ili J. Jarmush u "Mystery Train"

milisav68 milisav68 19:25 28.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

niccolo

U pravu si Taso, potpuna sam budala što u zemlji gde 55% glasača glasa za Vučića ja kenjam o zaštiti podataka o ličnosti. Pa Srbe za te gluposti savršeno boli kurac. Uostalom, ako već policija, tužilaštvo, ovi, oni daju lične podatke režimskim medijima, ako razne firme trguju između sebe našim ličnim podacima i ako ne preduzimaju mere da se oni zaštite, što biste vi nastavnici bili najgori na svetu, pa da samo vi ne smete da objavljujete lične podatke svojih učenika i njihovih roditelja po internetu. Izvinjavam se i svim drugim komentatorima što sam ih smarao stvarima koje smatraju za budalaštine.

Ej, Niccolo, nemoj da se ljutiš, ali ovde si promašio ceo fudbal.

Ovo što je Tasa izneo nisu uopšte lični, već statistički podaci, jer ja mogu ovde (na primere koje je naveo) da ubacim imena dece iz odelenja moje ćerke, i da procenat poklapanja bude 90%.
Milan Novković Milan Novković 20:43 28.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

nsarski
Pardon, spomenuo sam NSarskog a nisam stavio:


Zanimljivo (ova pesma W. Stevensa o prelasku mosta). Baš ovih dana proučavam "The bridge of San Luis Rey" (T. Wilder) - ovog puta u kontekstu hronotopa Mihaila Bahtina (Формы времени и хронотопа в романе).

Either we live by accident and die by accident, or we live by plan and die by plan.(T.W.) Šta ti misliš o ovome?

P.S. Da malo proširim temu: U docsovom blogu vidimo prostor koji može da bude na dva mesta istovremeno (i gore i dole, na primer); kod futurista (Balla, na primer) gde je vreme utkano u prostor


ili Duchamp-a


i najzad hronotop, gde se i prostor i vreme sabiju u jednu tačku - pomenuti T. Wilder, ili J. Jarmush u "Mystery Train"


Nije lako misliti, ali ovo bi mogla da bude neka pozadina:

- Sad već jako davno, recimo 1989. je jedan voditelj na Radio Oxfordu suočio dvojicu pametnih ljudi, jedan sa jakom verom u paranormalno, i jedan profa, maksimalno sumnjičav. I kaže profa kako ima neobjašnjenih fenomena, više njih, i sve bi ih onjasnila naša sposobnost da umemo telepatski, a podsvesno, da komuniciramo. Što, naravno, ne znači da je to i objašnjenje, ono može da bude mnogo trivijalnije, ili mnogo kompleksnije, ovo bi samo bilo objašnjenje ako bismo umeli tako da komuniciramo.

- Prostor je organizacioni fenomen, emerging property. Ajd, topla voda. Osim ako, ... vidi na dnu.

- Prirodu vremena ne znamo.

- Mnoge apstrakcije, aksiomatski skupovi i većina singulariteta su samo tekuća projekcija naših ograničenja, bolje dobačaja, u saznavanju i kreativnosti, koje ćemo da "širimo dalje". Početci i krajevi gde bi nam bolje odgovarao kontinuitet, pa beskonačno, su pinacles onih naših ograničenja danas.

- David Deutsch "tvrdi" i "dokazuje" da ćemo uvek probušiti opnu/mehur najdubljeg sloja realnosti koji smo do sada spoznali, neki skup, pa otići korak dalje. Ako prihvatimo ovo vežbe radi prethodna "stavka" umešana sa ovim nam neminovno, i bez bilo čega drugog, nameće nezaobilaznu potrebu za žestokom maštom i "lateralnim".

Ukratko, i naj-fizičari danas su meta-fizičari, čak nemaju izbora, pa ga nema niko na ovu tvoju pitalicu....

Pa ja "mislim" da ima neka tajna veza između svih nas.

Ili, ako se setimo da, najverovatnije, ako nismo Spinozisti nismo ni filozofi, interesantno je, možda, pomisliti kako je ne-filozofski pristup u stvari neminovno zatvaranje očiju sa najdubljim slojevima realnosti - šta bi u tom slučaju uopšte značilo formulisanje novih hipoteza pa provera koliko dobro opisuju realnost, i da li donose nešto novo - kako bi se tada "uopšte" formulisale nove hipoteze.

Ostatak pitanja i Docsov blog na koji još nisam stigao: zamisli anyons kao qubite u topološkom kvantnom kompjuteru, pa nekoliko stotina njih na "površini" (pardon my French) nekog metala, nekoliko stotina njih, koji nas simuliraju, a zajedno manji od onog što mi mislimo da je "veličina" crvenog krvnog zrnca ... svaka nam čast što uopšte ne prestajemo da razmišljamo o ovakvim stvarima


nsarski nsarski 15:23 29.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

Prostor je organizacioni fenomen, emerging property. Ajd, topla voda. Osim ako, ... vidi na dnu.

- Prirodu vremena ne znamo.


Jbg, Milanče, ova diskusija nekako mi ide u kvantnom pravcu, a u tom svetu je sve moguće. Način na koji ti to predstavljaš mi izgleda kao da si rekao da živimo u svetu "Alise u zemlji čuda". Drugim rečima:


Milan Novković Milan Novković 20:50 29.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

nsarski
Prostor je organizacioni fenomen, emerging property. Ajd, topla voda. Osim ako, ... vidi na dnu.

- Prirodu vremena ne znamo.


Jbg, Milanče, ova diskusija nekako mi ide u kvantnom pravcu, a u tom svetu je sve moguće. Način na koji ti to predstavljaš mi izgleda kao da si rekao da živimo u svetu "Alise u zemlji čuda". Drugim rečima:



To stoji, i ponovo se pozivam na toplu vodu, ali vidi prvu , pa vrlo moguću implikaciju tih nekih komponenti konteksta što sam ja nabacao - realm u kom mi postojimo kao dramatično različit od onog kako ga mi "vidimo".

Ne mislim na stvari tipa gde je i to topla voda ako se setimo da rastojanja između atoma u našim telima, pa praznih "prostora", gde planetu zemlju možeš da sabiješ na veličinu fudbalskog stadijuma ili teniske lopte, kako već ko "računa".

Mislim baš na fenomene vezane za našu egzistenciju - guglati na ovo je polu-besmisleno sada, naravno, pa se samo sećam da oni najrazboritiji, a open-minded, najviše češkaju glavu oko sitnica koje dolaze iz medicine.

Sama mogućnost da smo "uvezani", više jedno "biće" nego što mislimo nije baš odgovor na tvoje pitanje ali je fascinantna mogućnost.

Ili to da nema prostora, ima uzročno posledičnosti, pa sekvence stanja - u stvari matematika, svet bez vremena i specifičnosti koje same po sebi nisu problem, nego matematika još nije do njih došla.

Opet, uzmeš tako matematiku i misliš lep svet, zaokružuje toliko toga, "rešava" problem vremena, ali otvara nove probleme - "ko" je "dirigent" kojismenjuje sekvence stanja po linijama uzročno posledičnosti, i zašto ...

... toliko tih nemoguće preteških stvari da bi, opet, ne kvantni, nego "klasični" realm baš mogao da bude nešto sasvim drugačije

Eto, opet mala petlja, razmišljanje je precenjeno, baš, možda nas je to svevišnji zeznuo, navukao, na nezdravo veliku meru razmišljanja

Pošto znam da i Docs voli petlje, možda nam je i doza zatvaranja petlji prejaka - u jednoj epizodi Star Treka se pojavljuje iskra i luta kroz prostor, uđe u ženu, jelte, ona odjednom trudna, sve jako ubrzano ... ispostavi se da je to bio "life entity" i hoće sve brzo da proba u ovom "našem" kontekstu (nije znao za nas do tad).

Zvuči kao instant maštanje, ali bi bio dobar eksperiment izabrati, recimo, 1,000 ljudi, naviti ih na tu temu, probrati da su vanredno radoznali i neumorni, brzi a opušteni i ne od onih koji bi samo da se ljubu, dati im sve što traže kako prolaze pored bilo koga (jel vam prodao Maksa savet da pročitate The Three Body Problem i zabraniti im svaki Dulje analitički osvrt na prošlost - ja mislim da bi svašta videli, oko sebe i između sebe ...

Pa, u pitanju, plan i accident sasvim sigurno možemo da propustimo kroz filtere (organizacione) fenomenologije, da nemam izbora i da moram da se kladim - ja bih se kladio na plan.

I kladio bih da bi ogromna većina ljudi, ako isto tako ne bi imala izbora nego morala da se odluči, potegla za planom.

Accident, postojanje, svest i neotkriveno ne idu dobro zajedno, ... accidnt je čudna reč
nsarski nsarski 21:10 29.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

Pa, u pitanju, plan i accident sasvim sigurno možemo da propustimo kroz filtere (organizacione) fenomenologije, da nemam izbora i da moram da se kladim - ja bih se kladio na plan.


Ovo me je baš iznenadilo kao tvoje mišljenje jer ono implicira univerzlni Determinizam, kako ga je definisao Laplace:

The present state of the system of nature is evidently a consequence of what it was in the preceding moment, and if we conceive of an intelligence that at a given instant comprehends all the relations of the entities of this universe, it could state the respective position, motions, and general affects of all these entities at any time in the past or future.

Istina, u ono vreme se nije znalo za kvantne pojave, ali je Laplace takođe dao ogroman doprinost teoriji verovatnoće.

The theory of probabilities is at bottom only common sense reduced to calculation; it makes us appreciate with exactitude what reasonable minds feel by a sort of instinct, often without being able to account for it. … It is remarkable that [this] science, which originated in the consideration of games of chance, should have become the most important object of human knowledge.

Daleko nas ova diskusija vodi, biće prilike da je nastavimo na drugom mestu. Da ne trolujemo.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 22:25 29.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

U pravu si Taso, potpuna sam budala što u zemlji gde 55% glasača glasa za Vučića ja kenjam o zaštiti podataka o ličnosti. Pa Srbe za te gluposti savršeno boli kurac. Uostalom, ako već policija, tužilaštvo, ovi, oni daju lične podatke režimskim medijima, ako razne firme trguju između sebe našim ličnim podacima i ako ne preduzimaju mere da se oni zaštite, što biste vi nastavnici bili najgori na svetu, pa da samo vi ne smete da objavljujete lične podatke svojih učenika i njihovih roditelja po internetu. Izvinjavam se i svim drugim komentatorima što sam ih smarao stvarima koje smatraju za budalaštine.


niccolo - samo jedno pitanje, da li bi voleo da tvom detetu bude nastavnik neko kao tasa, ili neki lik koga boli uvo za tvoje dete?

mislim da si zaboravio neke osnove iz uvoda u pravo, ne bi bilo zgoreg da se podsetis.
Milan Novković Milan Novković 09:50 30.09.2017

Re: Ma razumem ja vas

nsarski
Pa, u pitanju, plan i accident sasvim sigurno možemo da propustimo kroz filtere (organizacione) fenomenologije, da nemam izbora i da moram da se kladim - ja bih se kladio na plan.


Ovo me je baš iznenadilo kao tvoje mišljenje jer ono implicira univerzlni Determinizam, kako ga je definisao Laplace:

The present state of the system of nature is evidently a consequence of what it was in the preceding moment, and if we conceive of an intelligence that at a given instant comprehends all the relations of the entities of this universe, it could state the respective position, motions, and general affects of all these entities at any time in the past or future.

Istina, u ono vreme se nije znalo za kvantne pojave, ali je Laplace takođe dao ogroman doprinost teoriji verovatnoće.

The theory of probabilities is at bottom only common sense reduced to calculation; it makes us appreciate with exactitude what reasonable minds feel by a sort of instinct, often without being able to account for it. … It is remarkable that [this] science, which originated in the consideration of games of chance, should have become the most important object of human knowledge.

Daleko nas ova diskusija vodi, biće prilike da je nastavimo na drugom mestu. Da ne trolujemo.

Em trolujemo em, i to me više plaši, Tasa počeo da ocenjuje - ne znam da li si primetio da je rasplakao jednu devojčicu tako što joj je dao četvorku

Ne radi se o tolikom determinizmu (skraćujem komentar), nego zavisi kako rasterizujemo "problemski" prostor, prostorno-vremensko-kauzalni, od crno-belog, preko N nijansi sivog, do bojica na sve strane.

U tradingu imamo, npr, bid i offer, dve cene, koje ti nudi neki market-maker negde, a između je siva zona i ne znaš tačnu cenu ni na čemu si (uvek možeš, naravno, da suziš tu zonu na neki način, "analitike" radi, kao što možeš da sabiješ prostor ispred sebe s ovu stranu teorije, i brzine svetlosti).

U to ime, zamisli Nasinu antenu (napravljena i otišla onomad u deep space).
Ti dizajniraš dimenzije i dijagram zračenja, i šta uopšte dizajn, ovom prilikom, iza toga znači, iz perspektive tebe kao tvorca, a heuristika, genetički algoritam, radi dalje "šiljke".

Stuart Kaufman u Investigations počinje i primerima kako sitni koraci mogu da neočekivano dovedu do velikih stvari - staviš dugačke, štapićaste molekule u vodu, npr, jedan kraj higroskopan, drugi higrofoban, tako nekako, i oni spontano počinju da prave (ćelijsku) membranu, čak sferičnu, higrofobni krajevi u ime istiskivanja vode idu jedan ka drugom, čine unutrašnjost sfere, a higroskopni se udaljuju jedan od drugog pošto uvlače molekule vode između sebe - gde se ovde krije dizajn ako je tebi kao tvorcu na umu bilo nešto drugo, recimo umetnost, prosto ti lepi štapićasti molekuli sa ovakvim osobinama) (slučajno mi palo na pamet zbog kvantne mehanike, ok pa Šredingera, koga Kaufman ceni kao velikog radoznalca širokog uma, što sam ja jednom dotakao pa se ispostavilo da ti znaš jako mnogo i mnogo više o tome) ...

eloy eloy 08:44 27.09.2017

Tako je počelo


Да ли је прво уследио распад породице па друштва, или је то ишло обрнутим током? Прво се распало друштво са свим својим темељним вредностима, па је онда почела да нам се распада породица?


Feminizam, je naziv za skupinu ideologija, dakle radi se o feminizmima, i političkih pokreta kojima je cilj bio poboljšanje položaja žene u društvu, odnosno izjednačavanje prava žena s pravima muškaraca.Feminizam je pokret koji je nastao u zapadnim zemljama u XIX. stoljeću kao jedna od posljedica industrijske revolucije. Razvoj strojeva je počeo otklanjati potrebu za ljudskom radnom snagom, postepeno eliminirajući jednu od prednosti koju su muškarci imali nad ženama. To je omogućilo ženama da postanu sve značajniji dio radne snage, pogotovo za vrijeme prvog svjetskog rata kada su zamjenjivale muškarce na frontu.
Wiki


Sve ostalo je uzročno posledično i nezaustavljivo.

Rešenje ? resetovanje sistema i nova instalacija - pod uslovom da hardver nije oštećen. A oštećen je.



zilikaka zilikaka 10:07 27.09.2017

Re: Tako je počelo


Rešenje ? resetovanje sistema i nova instalacija - pod uslovom da hardver nije oštećen. A oštećen je.

To znači da se mi žene lepo vratimo za šporete, sa sve buljukom dece koja nam se drže za suknju.
I da ustreptale čekamo da se muž i hranilac vrati odaklegod ( ne treba mi da se trpamo u muške poslove), da bi svima za stolom servirale vruću supu.

Ne vrelu, nego o ono, taman.

st.jepan st.jepan 10:32 27.09.2017

Re: Tako je počelo

svima za stolom servirale vruću supu.
Ne vrelu, nego o ono, taman.

Oh, ne, nikako!
I u tanjiru ima da kobuče.
Inaće prevrćem sto.
alselone alselone 10:34 27.09.2017

Re: Tako je počelo

I u tanjiru ima da kobuče.
Inaće prevrćem sto.


TAKO JE!
Kafu i supu konzumiram direkt sa ringle.
tadejus tadejus 10:39 27.09.2017

Re: Tako je počelo

alselone
I u tanjiru ima da kobuče.
Inaće prevrćem sto.


TAKO JE!
Kafu i supu konzumiram direkt sa ringle.


e pa ti bi se dobro proveo kod moje mame, ona supu ne služi ako od nje zubna caklina ne puca..
eloy eloy 10:45 27.09.2017

Re: Tako je počelo

To znači da se mi žene lepo vratimo za šporete, sa sve buljukom dece koja nam se drže za suknju.
I da ustreptale čekamo da se muž i hranilac vrati odaklegod ( ne treba mi da se trpamo u muške poslove), da bi svima za stolom servirale vruću supu.

Ne vrelu, nego o ono, taman.






Naravno mora se znati prirodni poredak.
Tko kosi a ko vodu nosi.

Za šire informacije 555333 - bato, britka sabljo
eloy eloy 10:52 27.09.2017

Re: Tako je počelo

e pa ti bi se dobro proveo kod moje mame, ona supu ne služi ako.....


Eto to su dobra stara vremena.
Sada tate i kuvaju i supu služe.

tadejus tadejus 11:00 27.09.2017

Re: Tako je počelo

eloy
e pa ti bi se dobro proveo kod moje mame, ona supu ne služi ako.....

Eto to su dobra stara vremena.
Sada tate i kuvaju i supu služe.


aha.. polomiše se moderni srpski muškarci od služenja supe..
maksa83 maksa83 11:05 27.09.2017

Re: Tako je počelo

aha.. polomiše se moderni srpski muškarci od služenja supe..

Naravno, svi smo mi drkadžije koje sednu za sto i lupe šakom i kažu Daj.

(Osim born again feministe Brajovića, on sam zasadi i šargarepu i zelen, snese jaje, iz njega izađe koka, on to sam prikolje, očisti, paf sve to u vodu i brboćbrboć i eto supa.)
alselone alselone 11:10 27.09.2017

Re: Tako je počelo

polomiše se moderni srpski muškarci od služenja supe..


kod nas u kuci ja kuvam supe, pocevsi od nabavke materijala, preko pripreme, kuvanja i posluzenija.
tadejus tadejus 11:11 27.09.2017

Re: Tako je počelo

maksa83
aha.. polomiše se moderni srpski muškarci od služenja supe..

Naravno, svi smo mi drkadžije koje sednu za sto i lupe šakom i kažu Daj.


jope.. znam da niste.. ali
naše mame su sve radile, sve imale smislene poslove.. istina i sve kuvale i dosta njih i šilo i svašta još nešto radilo.. ali imale korisnu ulogu u društvu..
veliki broj žena danas tu ulogu više u Srbiji nema..
poslove nemaju, kad ih imaju ti poslovi su izgovori za rad, stare vještine su izgubile, nove nisu stekle, svedene su na gledačice serija i ispijačice kafa koje niko ni ne sluša jer ništa da kažu i nemaju..
to se radi sistemsi i planski, od dugogodišnjih trudničkih oduststava do pitanja a kad ćeš da rađaš pri zaposlenju..
ne moraš da lupiš rukom o sto, gore si napravio što se praviš da ne primjećuješ te promjene u društvu..

maksa83 maksa83 11:16 27.09.2017

Re: Tako je počelo

ne moraš da lupiš rukom o sto, gore si napravio što se praviš da ne primjećuješ te promjene u društvu..

E, jasno mi je da moram da ti budem kriv za nešto, bolje ovo šakom o sto drkadžija, jednostavnije je za shvatiti, ovo da sam kriv za kolaps uloge žene u srpskom društvu i kolaps tog društva generalno je preveliko breme, pa ako nije problem da pišemo "drkadžija šakom o sto" (kao ono kad te pandur zaustavi zbog prekoračenja brzine pa ga namoliš da "piše pojas" ). Ono, "ljudi smo, daj da se dogovorimo".
eloy eloy 11:26 27.09.2017

Re: Ništa mudro

veliki broj žena danas tu ulogu više u Srbiji nema.


Ni muškarci ni žene u Srbiji nisu ( u većini ) adekvatno plaćeni za svoj rad.
Sve ostalo je uzročno-posledično preživljavanje.



tadejus tadejus 11:30 27.09.2017

Re: Ništa mudro

eloy
veliki broj žena danas tu ulogu više u Srbiji nema.

Ni muškarci ni žene u Srbiji nisu ( u većini ) adekvatno plaćeni za svoj rad.
Sve ostalo je uzročno-posledično preživljavanje.


ne, ne radi se samo o opštem siromašenju..
uloga žene se planski i sistemski čini besmislenom..
eloy eloy 11:31 27.09.2017

Re: Tako je počelo

kod nas u kuci ja kuvam supe, pocevsi od nabavke materijala, preko pripreme, kuvanja i posluzenija.


Ako je hobi i iz ljubavi to je OK.
eloy eloy 11:36 27.09.2017

Re: Ništa mudro

uloga žene se planski i sistemski čini besmislenom..


A di ga je:

antioksidant antioksidant 11:39 27.09.2017

Re: Tako je počelo

(kao ono kad te pandur zaustavi zbog prekoračenja brzine pa ga namoliš da "piše pojas" ). Ono, "ljudi smo, daj da se dogovorimo".

ja sam se jednom sa pandurom dogovorio za 2 000 dinara, otvaram novcanik i imam samo 1 000 i 20 eura.
dam mu 20 eura, besan sto.. ne mogu da ispostujem dogovor, a on mi vraca 400 dinara...
jos uvek ne znam kako da kvalifikujem taj dogadjaj
eloy eloy 11:43 27.09.2017

Re: Tako je počelo

a sam se jednom sa pandurom dogovorio za 2 000 dinara, otvaram novcanik i imam samo 1 000 i 20 eura.
dam mu 20 eura, besan sto.. ne mogu da ispostujem dogovor, a on mi vraca 400 dinara...
jos uvek ne znam kako da kvalifikujem taj dogadjaj


Pa pandur prati kursnu listu, ništa čudno.
I ispoštovao je dogovor - pošteno brate. To je to izvorno poštenje na ovim prostorima koje većina prenebregava.
maksa83 maksa83 11:52 27.09.2017

Re: Tako je počelo

dam mu 20 eura, besan sto.. ne mogu da ispostujem dogovor, a on mi vraca 400 dinara...
jos uvek ne znam kako da kvalifikujem taj dogadja

Naleteo si na kvantnog heisenpandura koji je u isto vreme i pošten i nepošten.
zilikaka zilikaka 11:53 27.09.2017

Re: Tako je počelo

jos uvek ne znam kako da kvalifikujem taj dogadjaj

Kako ne znaš?

Čovek je bio poslovan, korektan, držao se dogovora...

Tebi ostaje da ga kao takvog preporučiš svim prijateljima i poznanicima.
eloy eloy 11:58 27.09.2017

Re: Tako je počelo

Tebi ostaje da ga kao takvog preporučiš svim prijateljima i poznanicima.


Pandura za predsednika. Panduru srbineeeeeee !!!!

Dakle skoro nisam naleteo na ovako dobru kratku priču. I ako je izmišljena sjajna je. Ja i sin plakali od smeha.

Antioksidanta za ministra kulture - definitivno
Atomski mrav Atomski mrav 13:00 27.09.2017

Re: Tako je počelo

Naleteo si na kvantnog heisenpandura koji je u isto vreme i pošten i nepošten.


zilikaka zilikaka 17:46 27.09.2017

Re: Tako je počelo

Oh, ne, nikako!
I u tanjiru ima da kobuče.
Inaće prevrćem sto.

Si vido!
TO je muško!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:08 27.09.2017

Re: Tako je počelo

maksa83
(Osim born again feministe Brajovića, on sam zasadi i šargarepu i zelen, snese jaje, iz njega izađe koka, on to sam prikolje, očisti, paf sve to u vodu i brboćbrboć i eto supa.)

Ех... Осим јајета и клања кокоши (никд лично, само био сведок, до на прскај крви, и гледао сам безглавог петла који шета по дворишту), остало је све у мом досегу и било, а можда и опет буде.

Мада, нисам хтео то, него да вам дојавим, ако имате коју кинту вишка, да се три Боинга 747 продају преко кинеског И-беја, а ОВАЈ НА ЛИНКУ тренутно је на 17,3М €. Неће ни 20М€ изаћи авионче, јебига, много троши, па му пала цена. (Авионе продаје, рецимо, као наш привредни суд, из стечаја.) Чудо је овај интернет. Све што ти треба на њему нађеш.

Да, супе обожавам. Но, умео бих и чорбу да спремим. I od ribe.



mirelarado mirelarado 22:39 27.09.2017

Re: Tako je počelo

Но, умео бих и чорбу да спремим. I od ribe.


Sirovine za čorbu obećavajuće, mora se priznati.
alselone alselone 07:21 28.09.2017

Re: Tako je počelo

Но, умео бих и чорбу да спремим. I od ribe.


Opaaaaa to se trazi! Meni je najbolje bilo kad su Nikolu Jokica novinari pitali sta mu najvise nedostaje u Americi. Kaze on - riblji paprikas.
plausibel plausibel 09:38 28.09.2017

*

Princi, moje saučešće..

nask nask 23:42 27.09.2017

Reči, slika i kontekst

Kako je krenula školska godina ja se intenzivno drogiram Ohiom i Džejsonovom muzikom generalno. I onda naletim na ovo



što je po meni na simboličan način prikladna muzičko/vizuelana pratnja ovog Tasinog bloga. Kad se malo zagrebe površina "lepih" slika ispliva ...

Izvinjavam se na ovom patetičnom ispadu.

Malo veselije, samo za Tasu

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana