Društvo| Hronika| Istorija| Jubileji| Život

SLAVA oslobodiocima Beograda!

Filip Mladenović RSS / 18.10.2017. u 00:42

20. oktobar 1944.
20. oktobar 1944.
Prostor pijeteta
Prostor pijeteta
KOMISIJI ZA IMENOVANJE ULICA i TRGOVA

 

SKUPŠTINI GRADA BEOGRADA


 

 P R E D L O G za promenu naziva dela Bulevara oslobodjenja

od Trga Slavija do kružnog toka na Autokomandi

Kao građanin Beograda i kao poštovalac antifašističke tradicije prestonice Srbije predlažem da se rekonstruisani deo Bulevara oslobođenja od Trga Slavija do kružnog toka na Autokomandi nazove po Maršalu Tolbuhinu, komandantu završnih operacija oslobađanja Beograda oktobra 1944. godine. Takođe, predlažem da se na slobodnoj zelenoj površini trougla ulica Birčaninova - Katićeva - Bulevar oslobođenja podignu spomenici Maršalu Fjodoru Ivanoviču Tolbuhinu, počasnom građaninu Beograda od 1947. godine, njegovom pomoćniku Maršalu Sergeju Semjonoviču Birjuzovu, kao i generalu Vladimiru Ivanoviču Ždanovu, komandantu tenkovskih jedinica Crvene armije tokom borbi za oslobađanje Beograda od 12. do 20. oktobra 1944. godine.

 

O B R A Z L O Ž E NJ E

Tokom proteklih godina odnos prema Maršalu Tolbuhinu i generalu Ždanovu, kada su u pitanju nazivi ulica, bio je nedostojan i nedosledan. Kako su se menjali režimi i gradske vlade, tako su i menjane ulice koje su nosile njihova imena.

Upravo sada, kada se okončava rekonstrukcija Bulevara oslobođenja od Trga Slavija do kružnog toka na Autokomandi, ukazuje se prilika da se na TRAJAN i DOSTOJANSTVEN način sačuva uspomena na Maršala Tolbuhina i generala Ždanova i tako oda počast svim vojnicima Crvene armije koji su poginuli tokom oslobađanja Beograda oktobra 1944. godine.

Baš na potezu od kružnog toka na Autokomandi do Trga Slavija veliki broj crvenoarmejaca i jugoslovenskih partizana položio je svoje živote za slobodu budućih generacija prestonice Srbije. Taj pravac je bio glavni i presudni u završnim ratnim operacijama protiv fašističkog okupatora Beograda. Zato je najlogičnije i najprevednije da upravo taj deo Bulevara oslobođenja dobije ime Maršala Tolbuhina.

Takođe, na platou u trouglu ulica Katićeva - Birčaninova - Bulevar oslobođenja (videti sliku), preko puta zgrade Trgovinskog predstavništa Ruske Federacije u Katićevoj 8, trebalo bi podići spomenike Maršalu Tolbuhinu, Maršalu Birjuzovu i generalu Ždanovu sa prigodnim tekstom, koji bi sve nas i naše potomke podsećao na velike žrtve Crvene armije i jugoslovenske partizanske vojske tokom borbi za oslobođenje Beograda od fašizma.

U Beogradu, 18. oktobra 2017.                                                                                 Filip Mladenović

Atačmenti



Komentari (273)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Filip Mladenović Filip Mladenović 16:12 19.10.2017

Re: Разум?

Davie
Ti kao da si vremeplovom dopremljen u sadašnje vreme pravo iz 1945. godine, kao tehnološki višak lokalne, seoske ispostave Dedijerovog AgitPropa.

Додај ту и Енџи и имаш пар тотално ишчашених који увек имају своје мишљење о свему али на нивоу киндергартена. Пикси и патнерка му са блога.



Ma to je sve ok, i što se tiče iščašenosti i detinjastog odnosa... ali u toj našoj infantilnosti još uvek ne dobih odgovor na pitanje:

Kada hrvatski ustaša maljem likvidira hrvatskog antifašistu, kako biste to opisali sledeći Vašu naopaku logiku?
Ili kada srpski četnik zakolje srpskog partizana?


Da li to Hrvat maljem ubija Hrvata, ondosno Srbin kolje Srbina, ili je nešto drugo po sredi, što neprestano tvrdim u napadu infantilnosti i istoričnosti!?
angie01 angie01 16:21 19.10.2017

Re: Разум?

Додај ту и Енџи


a ti, jadnicak, kazi to pod svojim pravim nikom, nemoj da se skrivas svaki put iza Davie i Greska, kada hoces da kazes nesto ekstra pametno.


c_h.arlie c_h.arlie 22:02 19.10.2017

Re: Разум?

Filip Mladenović
c_h.arlie
Filip Mladenović
c_h.arlie
U Jasenovcu su zločine činili Hrvati koji su uz to bili nešto najgore što celokupna istorija poznaje - bili su i Ustaše. Pojedini tvrde da nije postojalo monstruoznijeg mesta smrti na kugli zemaljskoj. Postavljanje Jasenovca kao paralele bilo čemu drugome umanjuje neverovatne zločine koji su se tamo dogodili.
U istočnoj Bosni su zločine činili Srbi (četnici ili ne), kao i Muslimani (sa malim m ili velikim M), dok nisu postali Bošnjaci. Kada su postali Bošnjaci, nastavili su da čine zločine kao i pre nego su to postali.

Kada hrvatski ustaša maljem likvidira hrvatskog antifašistu, kako biste to opisali sledeći Vašu naopaku logiku?
Ili kada srpski četnik zakolje srpskog partizana?

Moja logika nije naopaka.
Ja sam za to da se ne koriste eufemizmi, nego da se, ali u svim slučajevima, kaže upravo tako kako si ti sada rekao ... a ne nedefinisani nacisti, fašisti i sl...



Najpre, odgovorite na postavljeno pitanje: Kada hrvatski ustaša maljem likvidira hrvatskog antifašistu, kako biste to opisali sledeći Vašu naopaku logiku?
Ili kada srpski četnik zakolje srpskog partizana?

A drugo, ne koristim eufemizme, već jasno i glasno pišem: nemački nacisti, hrvatske ustaše, srpski četnici, a ne pogrešno Nemci, Hrvati, Srbi...

Kakve veze ima jedan Tomas Man sa nacistima, sem što je bio beskompromisan pritivnik zločinačkog režima Adolfa Hitlera!?
Kakve veze imaju Ivan Goran Kovačić, Ivo Lola Ribar, hrvatski antifašisti, ili Stipan (Stjepan) Filipović, hrvatski partizan obešen u Valjevu, sa hrvatskim ustašama!?

Kakve veze ima jedan Koča Popović, španski borac, partizanski komandant sa srpskim četnicima, sem što se borio protiv svih srpskih kvislinga, uključujući i nedićevce i ljotićevce!?


Odgovorio sam ti već nekoliko puta, no, na tvoju žalost, slabije kapiraš - no, pokušaću još jednom.
Takva pitanja, sa tvoje ili bilo čije strane, služe da minimiziraju najmonstuoznije zločine.
Pa naravno da je bilo i takvih zločina koje pominješ - kome je to sporno.
Naravno, to stalno egal pominjanje sa najvećim zločinima samo služi da umanji najveće zločine.
Naravno, ja smatram da ti to radiš nesvresno, a ne zato što si, eventualno, 'strani plaćenik' - jer naprosto, mislim da su strani plaćenici rafiniraniji.
Oni rafiniraniji upravo koriste takve kao ti,
E da, pitao si negde, odnosno, konstatovao da nisu svi nemci bili vojnici - što je tačno.
Isto tako je tačno da su svi vojnici bili Nemci, što je neko bezuspešno pokušao da ti objasni - bez obzira da li su bili nacisti ili ne.
freehand freehand 22:06 19.10.2017

Re: Разум?

Isto tako je tačno da su svi vojnici bili Nemci

Ajde? Misliš u okupaciji Jugoslavije?
A nije bilo Austrijanaca, Italijana, Mađara, Hrvata, Bugara a bogami i Srba?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:18 19.10.2017

Re: Разум?

Чаки, а шта си се променуо па пишеш латиницу откад си се вратио из Германије? Мислиш, да провуче више Срба к својој идеји латиницом? Није лош план.
eloy eloy 07:20 19.10.2017

sretni praznici




eloy eloy 07:23 19.10.2017

za kraj




nim_opet nim_opet 15:17 19.10.2017

Evo i ja da se potpisem

...ali nesto se mislim - spomenik Nikolaju Romanovu digose pored bivse Skupstine Srbije, nasuprot predsednistvu....za koju i kakvu zaslugu, bog te pita, ali nesto sumnjam da se najbolji drugovi Putina mogu dogovoriti da podignu isti Zdanovu, Tolbuhinu i Birjuzovu....
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:20 19.10.2017

Re: Evo i ja da se potpisem

nim_opet
...ali nesto se mislim - spomenik Nikolaju Romanovu digose pored bivse Skupstine Srbije, nasuprot predsednistvu....za koju i kakvu zaslugu, bog te pita, ali nesto sumnjam da se najbolji drugovi Putina mogu dogovoriti da podignu isti Zdanovu, Tolbuhinu i Birjuzovu....


Predlog sam prosledio Ambasadi Ruske Federacije u Beogradu i Trgovinskom predstavništvu Ruske Federacije u Beogradu.
tasadebeli tasadebeli 07:59 20.10.2017

"Немци, Немци, војска партизанскова" *

Читам овај низ коментара о немачко/нацистичкој кривици, колективној кривици, појединачној кривици,...

Што би било лепо када бисмо са истим оваквим жаром и страшћу са којим се Немци као народ оптужују или оправдавају за Први и Други светски рат, исто тако укључили и у расправу о Србима као народу, а не да нам промичу испред очију тврдње о геноцидном народу, народу криминалаца, народу Бизантинаца, поквареним глупим Србима, при чему врло често не само да не реагујемо на тако нешто, него још и здушно потврђујемо да су ти који Србима додељују те квалификације сасвим у праву.


И да, тачно је. Нису сви Немци били нацисти. Али неки јесу.

Има нациста међу Немцима и данас.


Nemci najpametniji, Srbi najgluplji (ЛИНК)


Као што има нациста и међу Србима.


Али кад смо већ код Немаца, видим, рецимо, да и у тој послератној Немачкој, у тзв. „процесу денацификације Немачке“, исто тако није ни свим управитељима Београда и Србије 1941 - 1944 суђено нити су осуђени без обзира колики су злочинци били.

Неки су се ипак провукли у том процесу денацификације Немачке.

Немачке која је после 2000. здушно учествовала, нарочито преко образовања, кроз донације фондација за отворено друштво у Србији, на измене наставних програма**, у процесу денацификације Србије.

(Иронија живота, што рече онај стари господин о којем сам вам причао. Нацистичка Немачка из Другог светског рата денацификује антифашистичку и антинацистичку Србију из Другог светског рата...)






Кога мрзи све да гледа, премотај на 34:00. (ЛИНК)


А за мене прави предивни егземплар "денацификоване" Немачке је на 51:12. (ЛИНК)




Ипак зарад равнотеже (неко лепо рече, да не би један тас на ваги превише превагнуо на једну страну), треба рећи и да две улице у Смедереву и у Паланци (молим, нотирати да нисам написао Смедеревској Паланци) носе име Јозефа Шулца.


Јозеф Шулц (ЛИНК)


На жалост, као што се може видети из приложеног, чак се и о овом случају, примеру часног човека који може бити узор многим потоњим генерацијама, данас у овом нашем пост постмодернистичком времену свеопште релативизације свих вредности поставља питање да ли се тако нешто заиста догодило или су Срби само створили још један од својих митова под којима стењу.

Mihael Martens: Vojnik Šulc nije bio heroj (Новости - ЛИНК)

Мит или истина о Јозефу Шулцу (РТС – ЛИНК)

Стењали ми или не под тим митовима, нико ме не може убедити да нам они нису темељ на којима опстајемо као људи.




alselone alselone 08:08 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

Доооброоо... Ово је сасвим довољно да децу из школе више не упућујем на Петницу.


Dobro de.

I rade se mnogo pametnije stvari. To sto su podlegli globalnom hajpu oko "gender studies" nije razlog da ne posaljes decu da se bave fizikom, astronomijom, hemijom, racunarstvom itd.
tasadebeli tasadebeli 08:13 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

Фусноте:

* - То је стално певао један мој рођак када је био мали... Ваљда је тако он разумео све оне отписане, сутјеске, неретве и остало чиме су нас затрпавали у детињству.


** - На пример, „Јама“ Ивана Горана Ковачића је потпуно избачена из школских програма. Вероватно зато што су усташе у питању, па да се не замерамо сусједима у региону.
Хтели да избаце и неке народне епске песме, тобож због верске нетолеранције.

Срећом, па им то није успело.

Ако не верујете мени, питајте Тинде Ковач Церовић Вигора Мајића, у то време заменике министра образовања Гаше Кнежевића.

Данас је Вигор главни за Петницу...


"NIKO MI NIJE VEROVAO" Gimnazijalka iz Ljubovije otkrila UŽASNU ISTINU O ŽENAMA U SRBIJI (ЛИНК)


Do tog zaključka je došla i Milica Pešić, gimnazijalka iz Ljubovije, koja je u Istraživačkoj stanici Petnica ovog leta istraživala stereotipe o ženama u poslovicama iz zbirke Vuka Karadžića. Početna pretpostavka da žena u poslovicama nastalim pre par vekova neće biti opisana u najboljem svetlu, nažalost, pokazala se kao apsolutno tačna.







А ја мислио да се у тој Петници раде неке паметније ствари.

Доооброоо... Ово је сасвим довољно да децу из школе више не упућујем на Петницу.
tasadebeli tasadebeli 08:31 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

alselone
Доооброоо... Ово је сасвим довољно да децу из школе више не упућујем на Петницу.


Dobro de.

I rade se mnogo pametnije stvari. To sto su podlegli globalnom hajpu oko "gender studies" nije razlog da ne posaljes decu da se bave fizikom, astronomijom, hemijom, racunarstvom itd.



Наравно.

Али признаћеш и сам да је прилично фуњарски да се испод хемије, физике, математике,... провлаче и овакве ствари?


Све по 'ладу да га не познаду...

Али ова реченица ме је дотукла начисто:

Početna pretpostavka da žena u poslovicama nastalim pre par vekova neće biti opisana u najboljem svetlu, nažalost, pokazala se kao apsolutno tačna.



Колики то идиот човек мора да буде да би ово прогутао?


П.С. - Када помињем Вигора Мајића, мислио сам на његово залагање у том постпетооктобарском српском образовању да се народна епска песма "Мали Радојица" избаци из наставног програма због "верске нетолеранције", како је он то рекао у Сали хероја на Филолошком факултету у Бгд. пред око 1500 наставница и наставника српског језика из целе Србије (Годишњи републички семинар).

Наводио и стихове из песме:

Па увати Хајкуну ђевојку,
одведе је у земљу Србију,
Доведе је у бијелу цркву,
Од Хајкуне гради Анђелију,
па је узе за вјерну љубовцу.



Дочим су у време настанка ове песме Турци били деца цвећа који су живели у хипи комунама?

Четр дахије београдске су сигурно Тхе Доорс, са Фочић Мемед агом као Морисоном?

'Ајде, бре!

Стварно вређа здрав разум и прави толике људе будалама због својих ситносоптвеничких интереса.

Био хајп или не, Алсе, тај господин Мајић очигледно већ скоро две деценије функционише на исти начин. (Текст из Блица о Милици, "истраживачу" из Петнице је овогодишњи, из 2017.)

Пази, не верујем да су код њега, Вигора Мајића, убеђења у питању.

Пуки је то интерес, новчани интерес и ништа више.

И да је само један Вигор Мајић у српском образовању у питању, ни по јада.

Он је, што се мене тиче, само персонификација једне широко раширене појаве у српском образовању.

Преком које се олако прелази у јавности, а која оставља тешке последице иза себе.

А највећу штету ће свакако трпети крајњи корисници - ученици.


П.С. - Извини, нешто ме зезало качење претходних коментара, па сам фусноте морао да одвојим и окачим посебно.
alselone alselone 08:38 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *


Колики то идиот човек мора да буде да би ово прогутао?


Veliki. Ja nisam ni reagovao na to njihovo budalesanje, prodavanje muda za bubrege i dodvoravanje finansijerima. To me ne zanima.

Mene zanima to sto nastavnik Tasa nece da salje decu u Petnicu zbog jednog gender studies istrazivanja. Pa tim sranjem se bave i na Stanfordu. Jedan MIT ima gender studies. Massachusetts Institute of Technology. Tako da, jebaji ga.
tasadebeli tasadebeli 08:58 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

alselone

Mene zanima to sto nastavnik Tasa nece da salje decu u Petnicu zbog jednog gender studies istrazivanja.



Алсе, ја не могу да шаљем децу у Петницу да се тамо баве физиком, матишем, биологијом... То раде други.

Могу да шаљем децу да се тамо баве српским језиком и културом.

И шта да радим после када тој деци тамошњи "ментори" наметну овакве теме као што је то урађено са овом малом Милицом?

Да после читам по таблоидима како се ти клинци с великим успехом баве високо развијениим људским правима, те отвореним друштвом Османске империје јер су, ето, потчињени вазали морали да шаљу своју децу на тзв. педерлук турском султану у Цариград (види под Влад Цепеш, потоњи гроф Дракул)?

Па таман срчка да ме стрефи када бих то видео.


И није ово, Алсе, никаква gender studies што је радила ова мала Милица.

gender studies су много озбиљније и баве се много значајнијим показатељима положаја жена данас од онога како се то види у српским народним пословицама од пре неколико векова.

Ово, Алсе, што је радила гимназијалка из Љубовије је директан удар на српску културу. И то на најјефтинији пропагандистички начин.

А при томе је искоришћено једно дете као оруђе те одвратне пропаганде.


И када тај текст из таблоидног Бљуца прочита нека жена у некој сигурној кући, шта ће она мислити?

Да су за њено стање криве српске народне пословице па их зато треба избацити из српске културе?

Не треба ли та жена да мисли да су за њено стање највише криви њени савременици који "тролујући" праве проблеме када се ради о положају жена у нашем друштву чувају, у ствари, свој положај моћи на којем су се затекли?

Какве црне gender studies и српске народне пословице. То повезивање је потпуно без мозга.

И, што је најтужније у свему томе, мислим да је то намерно тако рађено у таквим случајевима.


Па више gender studies има у овој анкети коју сам ја радио са мојим клинцима у основној школи о стереотипима и предрасудама о језику мушкараца и жена, зар не?


Jezik i pol – lingvističko istraživanje (ЛИНК)


А тврдим ти да је за те клинце који су то урадили све заједно осим образовне улоге имало и много већу васпитну улогу него што је то био случај код гимназијалке Милице из Љубовије са њеним проучавањима српских народних пословица у светлу родне равноправности.

У Петници.
tadejus tadejus 09:12 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

tasadebeli

Početna pretpostavka da žena u poslovicama nastalim pre par vekova neće biti opisana u najboljem svetlu, nažalost, pokazala se kao apsolutno tačna.

Колики то идиот човек мора да буде да би ово прогутао?


taso ako mi uspiješ naći muški pandan pjesme "sveti sava i neradna žena" a koja se uči u našim vrtićima evo javno priznajem da sam idiot (što imam utisak da je žena u srpskoj narodnoj pjesmi sve samo ne prikazana u dobrom svjetlu)..

e kad to kažem..
nemoj opet da padneš u vatru kako su se svi urotili protivu Srba..
stvar je identična i sa drugim narodima..
išla je na minimaxu serija mađarskih narodnih pripovjedaka prerađena u crtaće..
brale, tamo je u svakoj epizodi žena završavala pod toljagom.. ali svakoj..

nego nisam to tela..
u vezi te tvoje denacifikacije i sličnih trica..
bre sam se sa sobom svađaš (svađamo)..
taj je voz prošao..
nikoga više ne zanima ko je koga klao, ako išta (ne šalim se) svijet daleko više poštuje koljače nego klane tako da nam je ta Srebrenica faktički boon za imidž (da, znam koliko stravično ovo zvuči ali je upravo tako)..
no da bismo stvarno stekli poštovanje a ne samo zainteresovan pogled, ispod podignute obrve, moramo prestati biti dronjava sirotinja..
jer svijet više poštovanja osim za koljače ima samo za pare..
tako da nam je vidjeti kako da se umijemo i namaknemo koji dinar (ako preostane šta vremena nakon razglabanja o strategiji denacifikacije)
tadejus tadejus 09:19 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

tasadebeli

Да су за њено стање криве српске народне пословице па их зато треба избацити из српске културе?


tek kad si ovo napisao mi je palo na pamet da bi i ovakvo tumačenje moglo da postoji..
zaista ne vjerujem da neko misli da je kraljević marko retrogradna ideja pa bi za žene/društvo bilo bolje da je izbacimo iz programa..
pride se to uopšte i ne dešava, dok su mi klinci bili tu u školi narodna poezija je bila baš obilato zastupljena, ako išta pretjerivalo se sa svetim savom, to jeste naša istorija pa ako je i malo dosadna kud svi turci tu i mali mujo (btw. kaže mi kolezinica turkinja da turci uvode vjeronauku u škole i da će je masovno podučavati sirijske izbjeglice, eto o tome se priča u liberalnim turskim krugovima, koliko je pristrasno ne znam)..
ali dobro to..
šta htjedoh jes da je kraljević marko osim što je kralj i čisti car i da nema šanse da će izumrjeti u srpskom jeziku..
dal sad baš mora marka da se brani tako što će se dizati hajka protiv gender studies..
jbg, ne vidim da mora..
c_h.arlie c_h.arlie 09:28 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

tadejus
...
nikoga više ne zanima ko je koga klao, ako išta (ne šalim se) svijet daleko više poštuje koljače nego klane tako da nam je ta Srebrenica faktički boon za imidž (da, znam koliko stravično ovo zvuči ali je upravo tako)..
...
jer svijet više poštovanja osim za koljače ima samo za pare..
...

Molim da pojasniš ovo, odnosno, kako si došla do ovoga zaključka.
c_h.arlie c_h.arlie 09:30 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

tasadebeli

...

А ја мислио да се у тој Петници раде неке паметније ствари.

Доооброоо... Ово је сасвим довољно да децу из школе више не упућујем на Петницу.

Ne znam kako je sada, no, ja sam uživao da svoju decu (i neke njihove drugare) vozim i odvozim u Petnicu.
Istina, te koje sam ja vozio su se bavili najviše fizikom, ne znam da li su tada uopšte i postojale te džender studije.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 10:02 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

Али признаћеш и сам да је прилично фуњарски да се испод хемије, физике, математике,... провлаче и овакве ствари?


Prilično je funjarski da ovde nikako da se zapate u većoj nekoj meri "profesori" koji nisu preispoljno zadrti (i ....) u smislu:

- "ko to BRE sme da misli svojom glavom!? - osim ako je da pljuje po onome što ja ne volim!" i

- "Ako se meni to ne sviđa - nema šta iko to da gleda, a nekmoli o tome i razmišlja!"

Dobro, to je normalno za profesore OTOa i ONOa...aha! sada mi je jasno ;>

Šalim, se. Mislim to za OTO i ONO, ima tamo (što reče Trampo) Finih ljudi ;> a malih Ljušića / Ljotića ima u svim predmetima ☻ Uostalom, zar ne beše ni pre deseetak godina kada su u osnovne škole ubacivali onu Rusku "obrazuovnu" knjigu o Pravim Mladim Pravoslavkama!

I da citiram jednog tupsona s drugog bloga ☻

Moroni vldaju svetom, a moronizam nacionalizma, rasizma, religionizma i ostalih izama, čekanja kraljeva i proroka i mesija i profita i trumpfeta i inih gorgona, se širi pa širi, neće ga ni penaJest drugojačijih vrsta života sprečiti.



zilikaka zilikaka 10:07 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

Не треба ли та жена да мисли да су за њено стање највише криви њени савременици који "тролујући" праве проблеме када се ради о положају жена у нашем друштву чувају, у ствари, свој положај моћи на којем су се затекли?


Uh, uzdržavam se da upuštama u ovakve diskusije jer troši mnogo resursa, al trebalo bi. Možda.
Kao neko ko sme da kaže da celog života vodi ličnu borbu za ravnopravnost i dobrim delom uspeva u njoj, naježim se bre na poplavu tih pokreta i projekata.
Da li neko stvarno misli da će se IŠTA promeniti ako mene budu zvali inženjerkom ili ako neko napravi studiju poput te iz Petnice.

Jbt, pa to je sigrna i očigledna stranputica.
Dok ženskoj deci ne usadimo samopouzdanje i želju da svojim radom dokažu ravnopravnost, ništa od svega. Naše generacije su odrastale uz model uspešne žene kao obrazovane, ostvarene na poslu, i kao takve priznate u okolini, a današnje klinke imaju ponudjene modele uspešnosti u starletama (da ne upotrebim drugi izraz) raznih vrsta.
I to njihovo "vezivanje" za uspešne muškarce je najčešće jedini kvalitet kojim se izdvajaju.
Vratili smo se 100 godina u nazad.
Još malo pa će im ponovo na spomenike pisati: "Ovde leži Milena, udova Petra Petrovića, trgovca". Ko da su kućni ljubimci.

A onda cepidlačenje oko naziva il narodnih pesama iz doba Turaka...
tadejus tadejus 10:16 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

zilikaka
Naše generacije su odrastale uz model uspešne žene kao obrazovane, ostvarene na poslu, i kao takve priznate u okolini, a današnje klinke...


a bre kako..
pa ovo ko da si rekla meni je bilo dobro a njima kako će jebe mi se..

par stvari..
to što su naše mame imale nije došlo samo od sebe..
itekako je radila držvana politika i itekako je radilo ideološko ispiranje mozga..
da li misliš da se može poništiti to što se danas dešava samo mjerama recimo socijalne politike?
ili ipak mora i ideologija?
ako mora ideologija, dal su to onda gender studies ili ih treba ukinuti?
ako ih ne treba ukinuti čime one onda treba da se bave?
il da ih ipak ukinemo (za tu ideju podrške definitivno ima)
tasadebeli tasadebeli 10:22 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

tadejus



Само да ти шапнем на увце, мрзи ме да одговарам на све ово што си исписала.

Данас радим са мојим ђацима писмени задатак.

Тема:

Моралне вредности, величина и значај женских ликова у народним епским покосовским песмама

(Насталим у доба после Косовске битке, у доба кнегиње Милице Лазареве).



1) Диоба Јакшића


2) Смрт војводе Пријезде


3) Болани Дојчин


Уживај у овом горе понуђеном линкованом троделном српском Шекспиру, Гетеу, Сервантесу, Молијеру, Пушкину,...

П.С. - Јавићу ти како су клинци урадили...
tadejus tadejus 10:28 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

tasadebeli

Данас радим са мојим ђацима писмени задатак.

Тема:

Моралне вредности, величина и значај женских ликова у народним епским покосовским песмама


normalno..
neće valjda ženska čeljad da dijeli moralne vrijednosti i veličinu (o značaju da se ne govori) muškarca..
posebna kategorija brale..
zna se..
tasadebeli tasadebeli 10:32 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

Dont Fear The Reaper

Prilično je funjarski da ovde nikako da se zapate u većoj nekoj meri "profesori" koji nisu preispoljno zadrti (i ....) u smislu:

- "ko to BRE sme da misli svojom glavom!? - osim ako je da pljuje po onome što ja ne volim!" i

- "Ako se meni to ne sviđa - nema šta iko to da gleda, a nekmoli o tome i razmišlja!"



А ти ову студију гимназијалке из Љубовије називаш "размишљање својом главом"?

Добар штос.

Но, видим у наставку овог коментара ово "љотић, љушић" булшитарење, па слутим да је тиме завршена и ова расправа.
tasadebeli tasadebeli 10:33 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

tadejus
tasadebeli

Данас радим са мојим ђацима писмени задатак.

Тема:

Моралне вредности, величина и значај женских ликова у народним епским покосовским песмама


normalno..
neće valjda ženska čeljad da dijeli moralne vrijednosti i veličinu (o značaju da se ne govori) muškarca..
posebna kategorija brale..
zna se..



Не, ниси ништа укапирала.

Делили би мушкићи и женскићи те вредности у тим песмама у потпуности, него су сви мушкићи пре тога изгинули у борбама са Турцима (то ти је косовски циклус), па су жене саме морале да чувају породицу, а чувањем породице сачувале су и нацију.


"Kako dođe, on ljubu doziva:
""Anđelija, moja vjerna ljubo'
""Da mi nisi brata otrovala?" "
"Anđelija njemu odgovara:
""Nijesam ti brata otrovala,
""Veće sam te s bratom pomirila.""



За разлику од оне вештице од жене из Магбета.





Но, леп је ово пример како нису ни све жене исте, је л'те, као што нису ни сви мушкарци исти.

То је оно основно чему, у ствари, најпре учим своје ђаке у школи.


tadejus tadejus 10:43 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

tasadebeli

па су жене саме морале да чувају породицу, а чувањем породице да сачувају и нацију.


taso naježih se od ovih tvojih riječi.. možda bi to moglo u podnaslov teme (da se ne zbuni čeljad) - uloga žene u očuvanju porodice i nacije..
to brale.. udri po moralnim vrijednostima
tadejus tadejus 10:45 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

tasadebeli

Но, леп је ово пример како нису ни све жене исте, је л'те, као што нису ни сви мушкарци исти.


nadam se kažeš im i koje su žene prave a koje ne valjaju?
tasadebeli tasadebeli 10:57 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

tadejus
tasadebeli

Но, леп је ово пример како нису ни све жене исте, је л'те, као што нису ни сви мушкарци исти.


nadam se kažeš im i koje su žene prave a koje ne valjaju?



Не, то ће морати сами да откривају током свог живота као и ја сам што сам сам откривао и још увек откривам јер процес учења траје читав живот, није ограничен само на оно ђачко доба које је само најлепши део од колевке па до гроба.

Ја им само дам генералну слику, општу, о постојању и једних и других.

А које су које, то ће они мкорати сами.


П.С. - И драго ми је да те подилазе жмарци, тј. да се јежиш од мене.

И то је нешто, некакав успех. Не могу бити незадовољан...

(Ово нисам рекао ја, него једна жена. А ја се, видиш, јежим од тога што је она рекла.)
zilikaka zilikaka 11:52 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *


a bre kako..
pa ovo ko da si rekla meni je bilo dobro a njima kako će jebe mi se..

par stvari..
to što su naše mame imale nije došlo samo od sebe..
itekako je radila držvana politika i itekako je radilo ideološko ispiranje mozga..
da li misliš da se može poništiti to što se danas dešava samo mjerama recimo socijalne politike?
ili ipak mora i ideologija?
ako mora ideologija, dal su to onda gender studies ili ih treba ukinuti?
ako ih ne treba ukinuti čime one onda treba da se bave?
il da ih ipak ukinemo (za tu ideju podrške definitivno ima)


Recimo da se studije i pažnja naroda usmere, umesto na promenu naziva zanimanja i formalne začkoljice, na suštinske stvari.
Da se objavljuju (kao što se to inače radi kad treba) tekstovi koji će kritikovatimodel koji je trenutno aktuelan a promovisati žene kao "bića" koja su jednako sposobna.
Zašto se neka od studija ne usmeri na položaj žene u današnjim objavama medija?
Manimo Turke, tad je bilo tako i to nema skoro nikakav uticaj, al ako deci namećeš kako se ta i ta udala za fudbalera i time zaslužila svu pažnju, poštovanje i divljenje okoline, dobar deo devojčica će to prihvatiti kao ideal.

Ajmo da vidim ozbiljne i publikovane studije koje će zakačiti prave probleme.
tadejus tadejus 12:51 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

zilikaka

Ajmo da vidim ozbiljne i publikovane studije koje će zakačiti prave probleme.


pa kako da ih ikad vidimo kad se samo postojanje rodnih studija (guglecnuh, univerzitet u NS ima takav centar) a priori izvrava ruglu..
evo ti to gore radiš..
ne kažeš muka mi je što se umjesto položajem žene u društvu ovi centri bave tricama i kučinama..
ne..
kažeš muka mi je od tih centara..
pa poslije blijedo objasniš i zašto a da praktično ne znaš čime se oni zaista bave i kakve studije objavljuju..
ša se čudiš onda što nikud ne prispjevaju..
cijelo društvo se urotilo da ih obesmisli u startu..

zilikaka zilikaka 13:29 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

kažeš muka mi je od tih centara..
pa poslije blijedo objasniš i zašto a da praktično ne znaš čime se oni zaista bave i kakve studije objavljuju..
ša se čudiš onda što nikud ne prispjevaju..
cijelo društvo se urotilo da ih obesmisli u startu..
Sestro, slatka, pošteno da ti kažem, ja ne pamtim kad sam u nekoj od takvih organizacija srela osobu koja mi liči da stvarno ume i hoće nešto konkretno da uradi. Mekog koga bih sledila il eto bar stala pored.

Da se ne lažemo, to su mesta za uvaliti se i stvarati privid sopstvene neophodnosti. Otud i takav rezultat.

Prave bitke se biju malo drugačije, to sigurno znaš.



tadejus tadejus 14:31 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

zilikaka

Prave bitke se biju malo drugačije, to sigurno znaš.


jel ti stvarno misliš da si ti dospjela da studiraš mašinstvo i da onda stvarno i radiš taj posao tako što si bila bitku malo drugačije?
misliš da je tvoja mama bila tu pravu bitku ili baba?
stvarno?
nisi svjesna da je to bilo pitanje državne politike?
sestro, mnogo si naivna ako to misliš a i nepoštena si prema današnjim djevojčicama, djevojkama i mladim ženama ako misliš da one treba tu bitku da biju same..
nemaju nikakve šanse
a kako stvari stoje neće dobiti ni pomoć društva jer vas je masa pametnih da zaključite kako ste se vi same izborile i te gender studies ne da nikome ne trebaju nego još i smetaju.. aha..
gedza.73 gedza.73 14:33 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

tadejus
uloga žene u očuvanju porodice

u mojoj porodici su žene bile alfa i omega.
Od čukunbabe do ove moje.
Stub kuće. Pametnije, jače, fleksibilnije, opasnije. Vredne, radne.
Bez njih bi bili razjebani i ko zna šta bi danas bilo. Da nije bilo te ženske spone.

pade mi na pamet jedna (naša) priča gde je žena ženi vuk. Bogat trgovac se doseljava u komšiluk u kome živi lepa, mlada i slobodna žena. Dosta siromašna a željna lagodnog života.
pred kraj te priče (koja traje od izvlačenja novca preko stvari, nameštaja do bukvalnog useljavanja) ljubavnica kaže ženi kako će da je izbaci iz kuće sa sve decom, čak i jedno dete udari batinom u glavu toliko da ga onesvesti.
napisana pre vek i kusur.
nema vremena u kome ta priča ne postoji. kao i hiljade drugih nesrećnih.
u tim nesrećama muškarci i žene rame uz rame ispaštaju.

gedza.73 gedza.73 14:36 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

nisi svjesna da je to bilo pitanje državne politike?
sestro, mnogo si naivna ako to misliš a i nepoštena si prema današnjim djevojčicama, djevojkama i mladim ženama ako misliš da one treba tu bitku da biju same..
nemaju nikakve šanse
a kako stvari stoje neće dobiti ni pomoć društva jer vas je masa pametnih da zaključite kako ste se vi same izborile i te gender studies ne da nikome ne trebaju nego još i smetaju.. aha..

Zili ti to i kaže. u toj 'državnoj politici' sede žene. Profesionalni branioci ženskih prava.
tadejus tadejus 14:41 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

gedza.73
Zili ti to i kaže. u toj 'državnoj politici' sede žene. Profesionalni branioci ženskih prava.


ja koliko pročitah njoj nije sporno što tu politiku vode žene nego joj je sporna politika sama.. ona kanda misli da politika ne treba..
stvar će se rješiti spontano..
zilikaka zilikaka 14:56 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

ja koliko pročitah

Aj da ti ponovo pročitaš, polako s razumevanjem.
Znaš ono, gledaj šta stvarno piše a ne kako ti misliš da treba tumačiti napisano.

I ukoči predrasude.
tadejus tadejus 15:01 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

zilikaka
ja koliko pročitah

Aj da ti ponovo pročitaš, polako s razumevanjem.
Znaš ono, gledaj šta stvarno piše a ne kako ti misliš da treba tumačiti napisano.

I ukoči predrasude.


predrasude prema kome tačno?
i šta znači "prave bitke se biju malo drugačije?"
da nema ovog "prave" pa još i da pomislim da si zapravo mislila reći da je u pitanju samo pogrešan izbor ljudi..
međutim to prave ne može da znači baš ništa drugo nego da pitanje rodne ravnošravnosti i nije pravo pitanje..
ja samo ne znam zašto to brate sestro ne kažeš pa i ponoviš..
nego je uvijek hrk pu ženska prava a onda je ali ja zapravo jako visoko mišljenje o pravima imam.. bla bla bla
jel se može nekad stati iza svog stava pa ga i braniti?
zilikaka zilikaka 15:53 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

predrasude prema kome tačno?

Prema meni.
šta znači "prave bitke se biju malo drugačije?"
da nema ovog "prave" pa još i da pomislim da si zapravo mislila reći da je u pitanju samo pogrešan izbor ljudi..

Znači da sam eto i ja probila u jednom segmentu put kojim se posle lakše ide. Znači da sam na nekim mestima aplicirala i bila odbijena samo jer sam žena a bilo je da su mi priznali da su me uzeli bez očekivanja, al i bez obaveze (volontirala) pa se ispostavilo da su krenuli od pogrešnih pretpostavki.
Svaka sledeća žena u toj mikro okolini posle nije morala da naidje na tu prepreku.
Znači da ljudi sa kojima si bio na poslu vide da neki poslovi nisu rezervisani samo za muškarce i posle mnogo lakše prihvataju sledeću koleginicu.
Eto, to su ta neke prave bitke.

A da, znači i da je izbor ljudi u tim organizacijama uglavnom pogrešan.

I na kraju, znači da mislim da smo u svojoj okolini ja i slične mnogo više učinile za ravnopravnost (kojom se inače ne bavimo) nego većina onih koji od "borbe" za to leba jedu.
Mnogo više znači kad je neka žena recimo dob
ar ambasador od svih pokreta koji insistiraju da je se zove ambasadorkom.
Ima još pitanja?
tadejus tadejus 16:14 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

zilikaka
predrasude prema kome tačno?

Prema meni.
šta znači "prave bitke se biju malo drugačije?"
da nema ovog "prave" pa još i da pomislim da si zapravo mislila reći da je u pitanju samo pogrešan izbor ljudi..

Znači da sam eto i ja probila u jednom segmentu put kojim se posle lakše ide. Znači da sam na nekim mestima aplicirala i bila odbijena samo jer sam žena a bilo je da su mi priznali da su me uzeli bez očekivanja, al i bez obaveze (volontirala) pa se ispostavilo da su krenuli od pogrešnih pretpostavki.
Svaka sledeća žena u toj mikro okolini posle nije morala da naidje na tu prepreku.
Znači da ljudi sa kojima si bio na poslu vide da neki poslovi nisu rezervisani samo za muškarce i posle mnogo lakše prihvataju sledeću koleginicu.
Eto, to su ta neke prave bitke.

A da, znači i da je izbor ljudi u tim organizacijama uglavnom pogrešan.

I na kraju, znači da mislim da smo u svojoj okolini ja i slične mnogo više učinile za ravnopravnost (kojom se inače ne bavimo) nego većina onih koji od "borbe" za to leba jedu.
Mnogo više znači kad je neka žena recimo dob
ar ambasador od svih pokreta koji insistiraju da je se zove ambasadorkom.
Ima još pitanja?


za predrasudu grješiš.. nemam neki čvrst sud o tebi da bih mogla imati predrasudu..
ako bi baš da sudim meni se čini da si poklekla pod pritiskom muškog svijeta oko sebe..
pa da bi se svidjela prihvatila da zaduvaš i ti u tu tikvu, kakve gender studies, to su gluposti, nego su to krive ove gologuze (žene naravno) što se udaju za fudbalere (znam, znam da nisi to tela al vjeruj mi tako se to čita u mnogim glavama)...

zasluga što se tiče..
svaka čas..
al opet si naivna ako ne vidiš da je neko sjedio u nekoj kancelariji neke 47-e i taj neko je rekao žena treba da radi i žena treba da odlučuje i žena treba da je inžinjer i treba da je direktor a društvo treba da joj pomogne..
pa si onda par decenija poslije došla ti i upisala taj mašinski fakulet jer je to tad bilo ok..
i poslije si i posao dobila (iako je polako počelo da prestaje da bude ok da ga žena mašinski inžinjer dobije)..
ali sad nećeš da vidiš da je u onoj kancelariji već tri decenije neko drugi, ko više voli da mu žena klekne, ko ne misli da žena treba da bude inžinjer a još manje direktor..
pa ako se i kljakavo taj gender study bori protiv toga to je samo zato što ovaj koji bi da mu kleknu odlično zna da taj takav kljakavi sektor saplete u startu..
a ti široka osmjeha padaš u tu zamku..
jeste vala i taj gender study glupost.. pa kome to još treba..
nikom sestro, nikom..
treba nam varjača i metli..
za podmetač pod koljena će same da se snađemo
zilikaka zilikaka 17:00 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

Htedoh da te pitam koliko ti lično iskustva imaš sa diskriminacijom i da li si imala priliku da se za to boriš sa recimo grupom takvih kojima žene ne samo što kleče, nego neki žure kući da svoju tuku jer ih nervira.
Al mislim da bi primeri iz života prevazišli dobar ukus. Ne treba ovo da se pretvori o priču o meni.

Eto, pokušaj da mi daš primer šta su konkretno te rodne studije korisno učinile.
Kakav su pomak napravile.
tadejus tadejus 17:30 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

zilikaka


Eto, pokušaj da mi daš primer šta su konkretno te rodne studije korisno učinile.
Kakav su pomak napravile.


Moguće da nisu nikakav..
Dijelom i zahvaljujući tebi koja kažeš da nisu potrebne umjesto da kažeš hoću da ukažu na to kakav je moj položaj na poslu i hoću da utiču da se on promjeni.. I još hoću da mojoj nekoj unuci nikom ni na pamet ne padne da kaže a kaćeš da radjaš kad dodje da traži posao a o klečanju da ne govorimo..

Inače je poslovna klima u citiju prava feministička.. Tu ti se utrkuju ko će prije riječ da da ženi..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:39 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

Da li neko stvarno misli da će se IŠTA promeniti ako mene budu zvali inženjerkom

Велика је снага симболичког чина, инжињерко.

Симболички чин је и заклињање председника на Библији, и обећање брачне љубави, и прстен који, симболично, двоје везује, и посвета на књизи, и пољупци које шаљеш преко скајпа, вајбера, СМСа, ВоцАпа, Месенџера деци, мужу, браћи, сестри, љубавнику... све је то симболичлки чин, који има своју тежину.
anonymous anonymous 18:47 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

c_h.arlie
tadejus
...
nikoga više ne zanima ko je koga klao, ako išta (ne šalim se) svijet daleko više poštuje koljače nego klane tako da nam je ta Srebrenica faktički boon za imidž (da, znam koliko stravično ovo zvuči ali je upravo tako)..
...
jer svijet više poštovanja osim za koljače ima samo za pare..
...

Molim da pojasniš ovo, odnosno, kako si došla do ovoga zaključka.


C.harli!

Pa ti vaskrso.

Jebote patak.


Usput

I jopet se kačiš sa Angie.

Šta ti je ljubav.



zilikaka zilikaka 18:54 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

Kako lepe sreće da se zovem recimo Saša, pa iz imena ne možeš da zaključiš šta sam, i da pošaljem CV gde niko ne može iz zapisa to da zaključi, a da mu nije ni važno. Ko što mu nije važno da li si Steva il Pera.
Dakle, da uzima osobu za odredjeni posao a ne premeće po ličnom.
Isto ko što Stevu il Peru ne bi smeo da pita za seksualno opredeljenje, tako da mene ne sme da pita da li sam udata i šta nameravam po pitanju dece.
Može da me pita, ako je to važno, da li imam zdravstvenih ograničenja, da li se plašim visine, al ne i za radjanje il sitnu decu.

A to sve se ne postiže naglašavanjem nego upravo obrnuto.

...a ako baš hoćeš, bolje inžEnjerka.
tasadebeli tasadebeli 19:56 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

zilikaka

Kako lepe sreće da se zovem recimo Saša, pa iz imena ne možeš da zaključiš šta sam,



Мој фаворит је Вања.

Саша сам већ испробао стицајем околности.

Могу ти рећи да уопште и није неки секс ако већ желиш да знаш.

А најбоље од свега ми било када је један старији колега са којим сам радио у школи поодавно увртео да сам ја сигурно добио име Саша по оном филму који је био популаран баш негде кад сам се родио.





Никако није хтео да ми поверује да ми је право име Александар и да сам га добио по деди који га је опет добио вероватно по једном од два краља из две династије. (Једино нисам успео да прокљувим да ли је по Обреновићу или Карађорђевићу.)


Но, опет некако мним да су и сва та имена луда налазе се свуда , мушка, женска и мушко/женска, много боља од ове помодне пошасти последњих година када су запели да деци, нарочито девојчицама, дају имена као да су угаоне гарнитуре из телевизијских реклама, што би рекла моја снајка (мама од оног често помињаног течиног и теткиног).
gedza.73 gedza.73 20:20 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

She's there to love me
Both day and night
Never grumbles or fusses
Always treats me right
Never runnin' in the streets
Leavin' me alone
She knows a woman's place
Is right there, now, in her home




Ja bi turio i afroamerikance na crnu listu. Baš pored Vuka Karadžića.
angie01 angie01 22:58 20.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

Велика је снага симболичког чина, инжињерко.


pa, parvo da ti velim- nesto me zabole da mi poziv oslovljavaju u zenskom rodu, ako ce to biti opravdanje da je nesto porpavljeno- a nije,...nije, jer ste vi muskarci vecinski mizogini, a narocito oni koji odlucuju, koji su na polozajima, a koji im u ovim nasim uslovim, okolnostima i prilikama, ponajvise sveopstem stanju svesti, sluze kao pomagala za sve to sto sustinski nisu.

ni malo mi ne smeta da sam pravnik, sudija, lekar, psiholog,...dopisi, i tu malu razliku u zenskom rodu, nek zadenu za uvo, sve one lazne borkinje u politickim strankama dobro udomljene sa sve familijom, a samo zbog tog clanstva, koje se navodno zalazu za zenska prava, a bave se ovakvim trivijalnostima umesto sustinskim problemima, koji u 21. veku nikako da se pomere do zadovoljavajuceg nivoa.

ne znam, je l ima muski pandan reci raspustenica, usedelica...ili prostitutka,...to je mnogo jaca simbolika od svih navedenih, jer jasno pokazuje odnos drustva prema zeni,

da ne nabrajam primere na ovom mizoginom blogu, gde se na dramaticne teme o zlostavljanim zenama, jave slovom i brojem, samo dvojica kolega u odbranu dama, pokazujuci razumevanje problematike, a ostali ili cute, jer im je tema nebitna, ili nalaze opravdanje za suprotnu stranu, doduse upakovno i utoliko jos sramotnije,...gde intelektualci i stovani ovo ili ono spletkare o zenama, tracare i izmisljaju, postavljaju uvredljive prostacke komentare ili uvrede, a na opste odobravanje i zdovoljstvo....dok izmedju sebe ipak paze gde je granica.

...slazem se sa tadejus, a zili mi je draza kao inzenjer-zvuci ljupko i cuci joj.
alselone alselone 04:48 21.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

ali sad nećeš da vidiš da je u onoj kancelariji već tri decenije neko drugi


Gospode boze, gde ti vidis ove stvari?

Evo sad ti je kriva i Zili (prosli put princeza, pa muskarci redom...) samo zato sto nije radikalno napaljena kao ti, ne mase matericom okolo u pravednickom gnevu, nego pokusava racionalno da razgovala. Ostrascena si kao i junosa u politickoj stranci, kada mrzi sve ostale, svi drugi su glupi, ruzni i neobrazovani, i svi su protiv mene ako nisu za mene. Jebote, iskuliraj malo.

Sto se tice ove analogije sa cetressedmom, mogu samo da kazem da je glupost. Imam priliku da pratim i broj i raspodelu studenata 20 godina, imam priliku da pratim zaposljavanje tih studenata posle faksa malo manje od tih 20 godina. Imam priliku da pratim zaposlenje asistenata na faks, posle faksa 10 godina. Sve vise devojaka upisuje inzenjerske struke, sve vise devojaka radi u inzenjerskim firmama, sve vise devojaka radi na rukovodecim pozicijama u inzenjerskim firmama, sve vise devojaka radi kao asistent na inzenjerskim fakultetima.
tasadebeli tasadebeli 06:36 21.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

gedza.73


Ja bi turio i afroamerikance na crnu listu. Baš pored Vuka Karadžića.



Олвејз ин мај мајнд, брадр!



c_h.arlie c_h.arlie 07:21 21.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

angie01

...

da ne nabrajam primere na ovom mizoginom blogu, gde se na dramaticne teme o zlostavljanim zenama, jave slovom i brojem, samo dvojica kolega u odbranu dama, pokazujuci razumevanje problematike, a ostali ili cute, jer im je tema nebitna,
...

Ja sam rezolutan protivnik svakoga maltretiranja, a posebno maltretiranja žena.
Muškarci koji mu pribegavaju, a dodatno ekstremnom, dakle, fizičkom maltretiranju, su ordinarana gamad i đubrad.
Sila jedino sme da se koristi u samoodbrani.
Nekorišćenje sile je nešto što ljude izdvaja od životinja.
Ti muškarci koji koriste silu prema ženama nemaju posebnog prava da se ne smatraju životinjama.
No, da ne vređamo životinje.
Žene daju smisao životu. Ko ne voli žene (mislim time na muškarce), taj ne zna šta je život.
gedza.73 gedza.73 07:27 21.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

Ko ne voli žene (mislim time na muškarce), taj ne zna šta je život.

homofobu!

Kako kaže jedan lik, posle pijane nepropsavane noći
'digo se meni. A digo se i njoj.'
c_h.arlie c_h.arlie 08:06 21.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

gedza.73
Ko ne voli žene (mislim time na muškarce), taj ne zna šta je život.

homofobu!

Kako kaže jedan lik, posle pijane nepropsavane noći
'digo se meni. A digo se i njoj.'

Ваљда је грамтички исправно да се каже --- дигла се и њој.
Свеједно --- малтретирање жена је најниже дно дна.
gedza.73 gedza.73 11:01 21.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *


Kako kaže jedan lik, posle pijane nepropsavane noći
'digo se meni. A digo se i njoj.'


Ваљда је грамтички исправно да се каже --- дигла се и њој.

i gramatički i anatomski neispravno u opisanom slučaju.

Свеједно --- малтретирање жена је најниже дно дна.

saglasan.
tetris tetris 11:04 21.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

sve vise devojaka radi kao asistent na inzenjerskim fakultetima.

I sve više dece, muške i ženske, profesora rade kao asistenti na fakultetima na kojima su im uglavnom očevi (mnogo ređe majke) profesori.
alselone alselone 11:12 21.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

I sve više dece, muške i ženske, profesora rade kao asistenti na fakultetima na kojima su im uglavnom očevi (mnogo ređe majke) profesori.


Moguce, ali ja znam samo jedan slucaj. I to slucaj u kom je momak to apsolutno i zasluzio jer zaista zna znanje, od sredine fakulteta se skolovao napolju, i to na par razlicitih univerziteta, naobjavljivao se radova i vratio se kao svetski strucnjak.

Ali moj domet je elektrotehnika u Novom Sadu i delimicno u BG. Mozda u Kragujevcu na pravnom, ekonomskom u Pristini itd. ima tih stvari. Mozda i oni okostali programi tipa Istorija umetnosti, Klasicna filologija itd. takodje.
tetris tetris 11:34 21.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

Mozda u Kragujevcu na pravnom, ekonomskom u Pristini itd. ima tih stvari. Mozda i oni okostali programi tipa Istorija umetnosti, Klasicna filologija itd. takodje.

Meni su ostali u sećanju članci u kojima su se posebno izdvajali Poljoprivredni u Novom Sadu (i tu ima nekog inženjerstva) i Mašinski u Beogradu, pored medicine, stomatologije...
alselone alselone 12:00 21.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

(i tu ima nekog inženjerstva


Pa ja nisam ni izuzeo celo inzenjerstvo, nego sam rekao koji je moj domet poznavanja.

A medicina, stomatologija i pravo su poznati po enormnom nepotizmu, ne samo na fakultetima nego i u preduzecima/bolnicama/sudovima itd.
zilikaka zilikaka 13:57 21.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

ni malo mi ne smeta da sam pravnik, sudija, lekar, psiholog,...dopisi, i tu malu razliku u zenskom rodu, nek zadenu za uvo, sve one lazne borkinje u politickim strankama dobro udomljene sa sve familijom, a samo zbog tog clanstva, koje se navodno zalazu za zenska prava, a bave se ovakvim trivijalnostima umesto sustinskim problemima, koji u 21. veku nikako da se pomere do zadovoljavajuceg nivoa.


Eto, ko da si mene pitala šta da napišeš!
tadejus tadejus 09:25 22.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

alselone
Gospode boze, gde ti vidis ove stvari?Evo sad ti je kriva i Zili (prosli put princeza, pa muskarci redom...) samo zato sto nije radikalno napaljena kao ti, ne mase matericom okolo u pravednickom gnevu, nego pokusava racionalno da razgovala. Ostrascena si kao i junosa u politickoj stranci, kada mrzi sve ostale, svi drugi su glupi, ruzni i neobrazovani, i svi su protiv mene ako nisu za mene. Jebote, iskuliraj malo.


črkaj jel ovo za kod profesora u tekicu ili ozbiljno ovim riječima meni govoriš da iskuliram?
for real?

alselone

Sto se tice ove analogije sa cetressedmom, mogu samo da kazem da je glupost. Imam priliku da pratim i broj i raspodelu studenata 20 godina, imam priliku da pratim zaposljavanje tih studenata posle faksa malo manje od tih 20 godina. Imam priliku da pratim zaposlenje asistenata na faks, posle faksa 10 godina. Sve vise devojaka upisuje inzenjerske struke, sve vise devojaka radi u inzenjerskim firmama, sve vise devojaka radi na rukovodecim pozicijama u inzenjerskim firmama, sve vise devojaka radi kao asistent na inzenjerskim fakultetima.


sad ne znam dal je glupost ili pokvarenost ali ako tebi nije jasno da je dratična razlika '47-e i '97 ili '17 u tome kako društvo tretira žene i koju im ulogu namjenjuje..
pa ne znam šta je..
ti bi valjda priznao da je društvo okrenulo ćurak prema ženama tek ako bi tvoje koleginice počele da dobijaju otkaze.. a tvojim studentkinjama da se zabranjuje upis.. ko talibanci.. samo to prizanješ..
jbt..
pa naravno da je više žena na faksu, dok god im ne zabraniš da ga upisuju naravno da će neka žili i anđa i tadejus da kažu svojoj unuci (kad već neće ćeri) da upiše fakultet, da se prijavi za taj posao, da se izbori za to direktorsko mjesto..
ali koliko će one u tome i da uspjevaju ako sad društvo šalje poruku sjedi ti kraj šporeta, gledaj djecu a nekad je slalo da za porođaj ima da se odboluje 3 mjeseca i onda ima da se radi..
brate sramota malo i opisivati..
to kao ne može da se vidi..
tadejus tadejus 09:27 22.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

zilikaka
Eto, ko da si mene pitala šta da napišeš!


da ali anđa ipak napiše tako da je jasno da ona u odnosu društva prema ženi vidi problem a ti napišeš tako da je savršeno jasno da podržavaš drugu stranu..
možda nisi tela.. al je apsolutno tako ispalo..
alselone alselone 09:30 22.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

sad ne znam dal je glupost ili pokvarenost


Pokvarenost.
I ja sam zao, protiv zena sam i pogotovo protiv tebe.
angie01 angie01 22:08 22.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

Pokvarenost.
I ja sam zao, protiv zena sam i pogotovo protiv tebe.


pa kolicinu primitivnosti koju si iskazao u samo jednom redu je cak i na ovom mestu, na kome je ispisana velika konkurencija u tom smislu, retko bedast dokaz upravo toga sto tako neprihavtljivo ironicno pokusavas da osporis.



ne mase matericom okolo u pravednickom gnevu,


...i jos sedmoro njih uredno smatra da je to ok....a, svakako nikome ne smeta...zili- ja ne bih volela da me neko tako brani.
c_h.arlie c_h.arlie 09:33 23.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

angie01
Pokvarenost.
I ja sam zao, protiv zena sam i pogotovo protiv tebe.


pa kolicinu primitivnosti koju si iskazao u samo jednom redu je cak i na ovom mestu, na kome je ispisana velika konkurancija u tom smislu, retko bedast dokaz upravo toga sto tako neprihavtljivo ironicno pokusavas da osporis.



ne mase matericom okolo u pravednickom gnevu,


...i jos sedmoro njih uredno smatra da je to ok....a, svakako nikome ne smeta...zili- ja ne bih volela da me neko tako brani.

Ja nisam među tih sedmoro.
Istina, smatram da (i) ti preteruješ.
zilikaka zilikaka 19:05 23.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

zili- ja ne bih volela da me neko tako brani.

E, sad videla da se priča nastavila, pa i ovo.

Bogufala, ne treba mene niko da brani.
Naučila da to samostalno radim. Odavno.

A i ovdašnju priču ne shvatam ko sukob.
Svi smo mi naši.

I dalje ostajem pri stavu da smi mi, žene koje se bave tipično muškim zanimanjima, više doprinele ravnopravnosti nego bilo koja profesionalna borkinja svojim performansima il rodnim studijama.
Nema tu velike nauke. Uvatiš pa uradiš poso isto il bolje i nema potrebe da bilo kome šta naknadno objašnjavaš kako i žene to mogu.
freehand freehand 19:10 23.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

I dalje ostajem pri stavu da smi mi, žene koje se bave tipično muškim zanimanjima, više doprinele ravnopravnosti nego bilo koja profesionalna borkinja svojim performansima il rodnim studijama.
Nema tu velike nauke. Uvatiš pa uradiš poso isto il bolje i nema potrebe da bilo kome šta naknadno objašnjavaš kako i žene to mogu.

Dabre. Samo da nije bilo borkinja ne bi imala šta da vataš, koliko ja razuimem tu istoriju.
Da se razumemo - na stranu to što su te borbe za razne stvari i emancipaciju postale profesije kojih se hvataju lenji a alavi. No nikada bez borbe nije osvojena nijedna sloboda.
zilikaka zilikaka 19:50 23.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

Dabre. Samo da nije bilo borkinja ne bi imala šta da vataš, koliko ja razuimem tu istoriju.

Kojih borkinja?

Onih što osmišljavaju temu za proučavanje položaja žene u literarnim delima iz doba Turaka i kad zaključe da je bila ko domaća marva to ističu kao svoj doprinos borbi?

Ja da ti kažem, moja prababa je za njih bila car. Žena je pre bukvalno 100 godina otišla da se nešto malo školuje i dobije državnu službu, na zgražavanje okoline.
Posle 20-30 godina to postalo normalno. Al to opet spada pod ono "uvatiš pa uradiš"
A inače, ja sam suviše prosta žena da bih razumela svrsishodnost angažovanja tih profesionalnih borkinja, čija borba se po pravilu odvija u salonskim uslovima i za masne pare.

Eto, nek ostane na tome.
freehand freehand 19:54 23.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

A inače, ja sam suviše prosta žena da bih razumela svrsishodnost angažovanja tih profesionalnih borkinja, čija borba se po pravilu odvija u salonskim uslovima i za masne pare.

Imaš pravo. Ako ti tako ide sa jednostavnim komentarom verovatno bi nekakav složen istorijski proces išao mnogo teže.
zilikaka zilikaka 20:17 23.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

Ako ti tako ide sa jednostavnim komentarom verovatno bi nekakav složen istorijski proces išao mnogo teže.

Pa šta misliš, što sam otišla na tehniku?
Spram sveca i tropar.
predatortz predatortz 21:02 23.10.2017

Re: "Немци, Немци, војска партизанскова" *

zilikaka
Dabre. Samo da nije bilo borkinja ne bi imala šta da vataš, koliko ja razuimem tu istoriju.

Kojih borkinja?

Onih što osmišljavaju temu za proučavanje položaja žene u literarnim delima iz doba Turaka i kad zaključe da je bila ko domaća marva to ističu kao svoj doprinos borbi?

Ja da ti kažem, moja prababa je za njih bila car. Žena je pre bukvalno 100 godina otišla da se nešto malo školuje i dobije državnu službu, na zgražavanje okoline.
Posle 20-30 godina to postalo normalno. Al to opet spada pod ono "uvatiš pa uradiš"
A inače, ja sam suviše prosta žena da bih razumela svrsishodnost angažovanja tih profesionalnih borkinja, čija borba se po pravilu odvija u salonskim uslovima i za masne pare.

Eto, nek ostane na tome.


Zili,
anonymous anonymous 18:43 20.10.2017

E pa, ....

...vredelo je .....svratiti.



I dalje o tome....ko je koga ...i ko je bio gore , a ko dole.

A mene prozvaše antiamerikancem.

Što videh ...da rade ono što su jednom (?) ..ili više puta - Nemci.

A možda je stvarno u pitanju - politička korektnost.

Trebalo je reći Amerikanci iz režima Kartera, pa Regana, pa Buša, jednog... pa drugog...pa Klintona ... i td.




Usput

Kako to da se niko Amera ....ne seti ?

Ubi nas istorija .... a aktuelnog -nigde.
tasadebeli tasadebeli 19:44 20.10.2017

Ево, ево...






Најсвежији подаци из једне основне школе.

Анкета урађена данас на узорку од 400 ученика узраста од 11-15 година, то јест 5 - 8 разред основне школе.

Од њих 400 који сви живе у Бгд. само око једне трећине зна зашто је 20. октобар значајан датум за Београд.

Толико.


П.С. - Питао сам неке од тих клинаца да ли им наставници историје на данашњи дан макар помену тај датум и његов значај (данас сам сваки мој час српског почео тим питањем о данашњем датуму).

Кажу клинци, ма јок...

Па оца му мангупског, да ли ми србисти морамо баш све да покривамо!

А ја се питам да ли и наставници млађи од 40 година то знају... Кад смо већ ту.

Ма, најважније је знати да је Карлеуша продала гаће (надам се опране пре продаје) на аукцији.

За ово остало није ни важно...
tyson tyson 08:11 24.10.2017

Re: Ево, ево...

Анкета урађена данас на узорку од 400 ученика узраста од 11-15 година, то јест 5 - 8 разред основне школе.

Од њих 400 који сви живе у Бгд. само око једне трећине зна зашто је 20. октобар значајан датум за Београд.

Šta kažu za 1. novembar?

Da li ih je iko uopšte pitao?

Pitam se da li je anketar uopšte bio svestan 1. novembra kao datuma od ikakvog značaja za Beograd...


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana