Društvo| Film

Beogradski fantom

jinks RSS / 02.11.2017. u 13:27

bf1.jpg

Blog, naravno, nije samo o poznatom beogradskom fantomu, koji je obeležio deset za mnoge nezaboravnih beogradskih dana sa kraja sedamdesetih (dobro, za neke su svi beogradski dani sa kraja sedamdesetih nezaboravni) vozeći ukradeni Porše po gradu do tada neviđenim brzinama. I to u trenutku u kome se sve naizgled bilo složilo - egzotični auto, lepo vreme, neuobičajene trke po centralnim ulicama, a kao šlag na torti i činjenica da baš tih dana drug Tito nije bio u gradu (poseta 1979. Kastru i Kubi). Što je sve verovatno dodatno i doprinelo osećaju novootkrivene slobode mnogih kibicera okupljenih na Slaviji, Autokomandi i Terazijama.

 U stvari, da budem iskren, blog uopšte i nije o tom beogradskom fantomu, ili bar ne o onom o kome su ispričane mnoge urbane legende. Opet, priča jeste o nekom fantomu. I, ko bi u svemu tome uopšte i mogao da bude pravi svedok do onaj ko se nalazio u samom centru događanja. Naime, radi se o vlasniku ukradenog Poršea, poznatom teniseru iz šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka g. Ivku Plećeviću. Iz vremena kada se na teniskim turnirima nije igralo za milionske premije već za Fred Peri i La Kost majice, a ponekad i samo za reket ili koju lopticu.

bf2.jpg 

E, s vremenom su i turniri počeli da se menjaju, te je na jednom, u Berlinu, i naš svedok uspeo da zasluži, eto, baš belog Poršea, verovatno jedinog u to vreme u Beogradu. I, sve bi bilo u redu da jednog prolećnog popodneva krajem sedamdesetih (u vreme kada je krađa automobila još uvek predstavljala misaonu imenicu) poznati teniser nije zatekao svoja kola na trotoaru ispred kuće - kad i počinje naša priča. Naime, beogradski fantom je upravo s tim autom narednih dana dizao grad na noge, između ostalog i preko radija najavljujući kojim će sve ulicama te večeri voziti (stvar je u tome što po centru grada nije vozio laganih 50, već reli od 100 i više km/h). Sve dok mu u poslednjoj vožnji na Slaviji nije postavljena prepreku u koju je udario, ali, po predanju, uz pomoć okupljenog sveta i pobegao nestavši u gomili.

Sad, tu urbane legende i filmovi počinju i da se razlikuju od nekih drugih priča. Naime, u jednoj od emisija o istoriji domaćeg sporta na kablovskoj, g. Plećević je na vrlo lep način govorio o posleratnoj istoriji tenisa, kolegama, takmičenjima i putovanjima u inostranstvo ... dotakavši se ne na kraju i neizostavne priče o fantomskom Poršeu. Uz osmeh rekavši da svi njegovi sportski uspesi nisu popularnosti koju je imao doprineli ni približno koliko epizoda sa fantomom i Slavijom, dodavši, više kroz šalu, da po nekima priča možda i nije bila baš onakva kakvom se često predstavlja.

bf3.jpg

Naime, pomenuo je da čak ima i nekih koji ne veruje da je tako nešto mogao da učini jedan čovek, to da deset dana zaredom prilično opasno vozi po centru grada, izbegava policiju, i još pride preko medija najavljuje gde će te večeri voziti. Po njima, tu je bio još neko, između ostalog i one večeri na Slaviji, kada je Porše i pao. Jer, svi koji su taj trenutak prepričavali (u kome je, po zvaničnim izveštajima "fantom" Vlada Vasiljević, inače „šaner" automobila sa Autokomande, iz slupanih kola uz pomoć okupljenog naroda izbegao policiji) možda su nesvesno prikrivali i neku drugu stranu priče.

Onu, po kojoj je iz Poršea na Slaviji izašao do današnjeg dana nepoznati mladić, koji je stavivši rejbanke polako i neometano odšetao prema Bulevaru JNA. Naime, po priči, radilo se o sinu nekog tada prilično visoko kotiranog partijskog funkcionera, kome izgleda niko nije mogao, ali verovatno ni smeo ništa. Tako ispada da je sve bilo ništa drugo do zabava jednog od "mladih drugova", gde na kraju ostaje i pitanje ko je uopšte i osmislio noćne trke po centralnim ulicama i trgovima. A Vasiljević, on bi u tom slučaju verovatno poslužio svrsi da, ne znam, nabavi i naizmenično vozi automobil sa glavnim likom priče, čuva Poršea sakrivenog preko dana, kao i da, verovatno u tom trenutku i ne znajući, za obojicu odrobija kaznu koja je kasnije sledila. Opet, da vrhunska ironija na kraju bude veća, fantomski "mladi drug", po svoj prilici, nije baš nešto preterano dobro ni umeo da vozi.

bf4.jpg 

Sad, šta bi uopšte i mogla da bude poenta ove priče. Pa, u stvari i ne bog zna kakva - na primer, i ta koliko u stvari svi komunizmi, socijalizmi, liberalizmi i demokratizmi ovog sveta teško i sporo (ako i uopšte) menjaju ljudsku prirodu. Jer, ako jedan vrhunski funkcioner (ko bi, valjda, trebalo o svemu posebno da vodu računa) sebi tako nešto može da dozvoli, šta onda očekivati drugih. A, možda i to da na kraju sve ideologije ovog sveta vise manje-više o nekolicini entuzijasta i idealista, koje, opet, niko na kraju ni za šta i ne pita.

A, možda je naša fantomska priča upravo i bila onakva kakvom je odavno ispričana. Ili je možda u pitanju bilo i nešto sasvim treće.

p.s.

Inače, slučajno se desilo da je jedne od pomenutih deset večeri u Beogradu igrana i fudbalska utakmica SFRJ-Argentina (koja je godinu dana ranije 1978. sa Pasarelom i Kempesom postala prvak sveta). Na utakmici je bilo 5000 gledalaca, dok je na Autokomandi i Slaviji poseta bila veća od 10000.

bf5.jpg 



Komentari (53)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 14:55 02.11.2017

1978. sa Maradonom

Kempesom


dopuna - lepa prica
jinks jinks 15:16 02.11.2017

Re: 1978. sa Maradonom

Hvala, bila je pre nekoliko meseci na jednom od sportskih kanala na kablovskoj.
antioksidant antioksidant 15:18 02.11.2017

Re: 1978. sa Maradonom

jinks
Hvala, bila je pre nekoliko meseci na jednom od sportskih kanala na kablovskoj.

lepo je ispricana s tvoje strane, na to sam prvenstveno mislio

jinks jinks 20:23 03.11.2017

Re: 1978. sa Maradonom

Jao da, kakav crni Maradona :)

Ispravljeno
vcucko vcucko 23:11 03.11.2017

Re: 1978. sa Maradonom

jinks
Jao da, kakav crni Maradona :)

Ispravljeno

Ama bio je u kampusu na pripremama. Par dana pre prve utakmice sa Mađarima, Menoti je odlučio da ga ipak izostavi sa spiska od 22 igrača za SP. Kao premlad je, 18 godina.

Čitao sam negde, da je čak razmišljao da se ubije kad je napuštao kampus.
nsarski nsarski 15:47 02.11.2017

Pre malo više od 8 godina

sam napisao blog o tom događaju Urban spirit: beogradski Fantom<---LINK, i danas ostajem pri onome što sam napisao. Taj blog je bio napisan povodom premijere filma o Fantomu.

Naime, kao odgovor na tvoje pitanje o poenti
Sad, šta bi uopšte i mogla da bude poenta ove priče. Pa, u stvari i ne bog zna kakva - na primer, i ta koliko u stvari svi komunizmi, socijalizmi, liberalizmi i demokratizmi ovog sveta teško i sporo (ako i uopšte) menjaju ljudsku prirodu.

ja mislim da je to bio važan događaj. Ne zato što je neko ukrao auto i brzo vozio - to se u to vreme dešavalo svakodnevno, već zato što je to bio bunt protiv "kerova", protiv "narodne vlasti" i svega što je milicija u to vreme predstavljala. E, to je Sistemu smetalo - taj prkos. I ljudima-posmatračima je bilo zabavno da postoji neko ko taj Sistem draži i izaziva i ismeva.
Mislim da je malo ljudi uopšte znalo ko je taj vozač, i nije ih mnogo zanimalo. Zabava je bila sjajna, a milicija sve nervoznija. Bili su spremni da ga ubiju (podmetanje autobusa nije naivna stvar), samo da ga uklone. Da uklone svoju sramotu.
Dakle, poenta je bila bunt - protiv svevideće vlasti, protiv fosila koji su sprovodili vlast, protiv dinosaurusa koji su pokušavali da zaustave vreme svoje važnosti, davno prošlo. Fantom verovatno na to uopšte nije mislio - on se samo provozao i nestao u zaborav.
jinks jinks 15:57 02.11.2017

Re: Pre malo više od 8 godina

Što kažete, i drugi su vozili brzo po gradu, ali ovde se izgleda, iz nekog razloga ili više njih, složila potpuno drugačija priča u očima ljudi.

Mada, nije mi ni bila želja da govorim o BG fantomu kao BG fantomu, već pre da pomenem ideju po kojoj Vasiljević u stvari i nije bio sam u čitavoj priči.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 16:36 02.11.2017

Re: Pre malo više od 8 godina

ja mislim da je to bio važan događaj. Ne zato što je neko ukrao auto i brzo vozio - to se u to vreme dešavalo svakodnevno, već zato što je to bio bunt protiv "kerova", protiv "narodne vlasti" i svega što je milicija u to vreme predstavljala. E, to je Sistemu smetalo - taj prkos. I ljudima-posmatračima je bilo zabavno da postoji neko ko taj Sistem draži i izaziva i ismeva.


Ajde! Šteta što si tada bio u zabavištu, inače bi verovatno dao svoj "konstruktivan" prilog tom "Buntu" u vidu nitpikovanja koje radiš Filipu.

Baraba lopovska, koja je ugrožavala živote ljudi po gradu (naravno u tvojoj "Krlovskoj vizuri" milicija ugrožava život lopova) ti je heroj, a Filipa koji kakav je takav je, ipak diže svoj glas u protest ovoj divljačkojv lasti - e njega proganjaš glupostima koje su ispod čak i Kreletovog angažmana lizanja vlasti.

Bah!
nsarski nsarski 16:58 02.11.2017

Re: Pre malo više od 8 godina

Bah!


Eh, eto šta ostane od čoveka kad iz njega ispari alkohol.

Ali, bez zezanja, bila su to lepa vremena, budila nadu.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:05 03.11.2017

Re: Pre malo više od 8 godina

Baraba lopovska, koja je ugrožavala živote ljudi po gradu (naravno u tvojoj "Krlovskoj vizuri" milicija ugrožava život lopova) ti je heroj,


Cekaj, to ok iz tvoje vizure, ali po svim podacima Beogradjani su ga na ulicama cekali da ga vide makar na sekundu dok je trajalo..

PS. Onako odokativno Sarski tada nikako nije mogao da bude u zabavistu :)
nsarski nsarski 10:08 03.11.2017

Re: Pre malo više od 8 godina

PS. Onako odokativno Sarski tada nikako nije mogao da bude u zabavistu :)

U pravu si - ni slučajno.

Mada, sada ne bih mario da sam, recimo, sedamdeseto godište - ih, odmah!
predatortz predatortz 10:10 03.11.2017

Re: Pre malo više od 8 godina

Mada, sada ne bih mario da sam, recimo, sedamdeseto godište - ih, odmah!


Ni ja da sam devedeseto!
tasadebeli tasadebeli 10:15 03.11.2017

Re: Pre malo više od 8 godina

nsarski
PS. Onako odokativno Sarski tada nikako nije mogao da bude u zabavistu :)

U pravu si - ni slučajno.

Mada, sada ne bih mario da sam, recimo, sedamdeseto godište - ih, odmah!



Ето га опет!

А већ сам ти причао о оном роману "Кожа" са шпанског говорног подручја (излапело то и заборавило име писца) у којем мозак седамдесетпетогодишњака пресаде у тело од 25 година.

Какав пакао се онда проживљава...

Ништа ниси запамтио.

- Шеф од свих главних цветова? Како се оно зове?

- Да није ружа?

- Е, јесте, ружа. Ружо душо, како се зове онај мој лек за заборављање?


да га дам Шарском.

nsarski nsarski 10:36 03.11.2017

Re: Pre malo više od 8 godina

@predatortz & @tasadebeli

Jbg, za 15 godina svi bi tu granicu (devedesete) rado pomerili na početak milenijuma. And so the life goes on.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 16:42 02.11.2017

Fini radovi

Inače, slučajno se desilo da je jedne od pomenutih deset večeri u Beogradu igrana i fudbalska utakmica SFRJ-Argentina (koja je godinu dana ranije 1978. sa Maradonom postala prvak sveta). Na utakmici je bilo 5000 gledalaca, dok je na Autokomandi i Slaviji poseta bila veća od 10000.


Priča je bila da je jedne večeri neki "zalutali" traktorista ušao na Trg, pa ga je masa koja je čekala Fantoma, pozdravila ovacijama - na njegovo totalno - "koji je ovo vrag!?"

To ne znam da li je zaista bilo, ali znam da je moj drugar jedne večeri u TTjcu (onaj stari, NSU) kojeg je spremao za trke (na koje nikada nije otišao ) krenuo da juri Fantoma nakon je ovaj završio krug po Slaviji.

Pa mu je bio za petama sve do tamo negde oko Lipovog Lada, gde je ovaj u punoj brzini odradio skretanje pod ručnom u poprečnu ulicu. Hteo i drugar isto to da uradi, ali ga je panično vrištanje ostalih u kolima ipak od toga odvratilo ☻

korisnickoime-1 korisnickoime-1 21:35 02.11.2017

Re: Fini radovi

Dont Fear The Reaper
Inače, slučajno se desilo da je jedne od pomenutih deset večeri u Beogradu igrana i fudbalska utakmica SFRJ-Argentina (koja je godinu dana ranije 1978. sa Maradonom postala prvak sveta). Na utakmici je bilo 5000 gledalaca, dok je na Autokomandi i Slaviji poseta bila veća od 10000.


Priča je bila da je jedne večeri neki "zalutali" traktorista ušao na Trg, pa ga je masa koja je čekala Fantoma, pozdravila ovacijama - na njegovo totalno - "koji je ovo vrag!?"

To ne znam da li je zaista bilo, ali znam da je moj drugar jedne večeri u TTjcu (onaj stari, NSU) kojeg je spremao za trke (na koje nikada nije otišao ) krenuo da juri Fantoma nakon je ovaj završio krug po Slaviji.

Pa mu je bio za petama sve do tamo negde oko Lipovog Lada, gde je ovaj u punoj brzini odradio skretanje pod ručnom u poprečnu ulicu. Hteo i drugar isto to da uradi, ali ga je panično vrištanje ostalih u kolima ipak od toga odvratilo ☻



NSU naravno znaci "Nije Siguran Uzbrdo" verovatno poslednji ( uz Porshea)vazdusno hladjeni motor.
Moj drugar ga je imao i drzao vrece sa peskom u napred da drzi kola koliko toliko stabilna sa motorom pozadi i zadnjom vucom.

Sjedinjavanjem Auto Union ( jos jedan lep brand) i NSU je nastao AUDI.

Sjajan auto.

E sad sklapali su ga u Vogosci kod glavnog grada nezavicne Bosne i Hercegovine i zvali ga NSU Pretis ( prepostavljam da su u toj fabrici pravili pre toga pretis lonce).

E sad da bude i interesantnije Pretis lonci su dobili ime po " Preduzece TITO Sarajevo" .

Kakvo ubrzanje je imao taj auto , ili su to samo bili moji hormoni.

Nikad necu saznati.


Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:55 02.11.2017

Re: Fini radovi

E sad sklapali su ga u Vogosci kod glavnog grada nezavicne Bosne i Hercegovine i zvali ga NSU Pretis ( prepostavljam da su u toj fabrici pravili pre toga pretis lonce).


:))) Baš tako - stari dobri Pretis lonci - eno, vuku mi se po kući dva komaTa - visoki i debeli žao mi da ih bacim, pa ih koristim kao ćupove za koješta.

A PreTiS, pa to je klasični sovjetski štos sa nazivima firmi koji se i kod nas zapatio

NaMa => Narodni Magacin
KomGraP => Komunalno Građevinsko Preduzeće

PreTiS => Preduzeće Tito Sarajevo (ja napisao Srbija, pardon )
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 22:05 02.11.2017

Re: Fini radovi

Kakvo ubrzanje je imao taj auto , ili su to samo bili moji hormoni.

Nikad necu saznati.



Pa sve zavisi koji. Oni "običan" bilo Princ 1000 bilo 1200, onda je bio kao stojadin (možda malo bolji) (*). Ako je bio TTjac (1000) onda je za to vreme (pogotovo kod nas) itekako živahan - oko 11 - 12, pa i manje zavisi koliko ga je vlasnik "dobudžavao" ;>

(*) U stvari baš bolji od običnog stojadina, a tu negde kao onaj kasniji, kratkoživeći "poboljšani" Stojadin Super sa isto 1100 kubika, ali duplim (mehaničkim) Weberom, duplom izduvnom i strmijom (ili tako nekako ) bregastom
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:56 03.11.2017

Re: Fini radovi

Princ 1000 bilo 1200

moj ćale je imao Princa (jbmlg koji od ova dva modela) i bio je mnogo sladak autić. u to vreme ga je kupio i komšija čeda ajkula iz zgrade moje nane i dede i, ako nije umro, ima ga i dan-danas, nisam skoro proveravala. voleo je 90tih nedeljom ujutru da ga turira ispred zgrade, da ne zariba. upali ga, stavi novine ili neke krpe ispred točkova, onda ga pokrene tek toliko da gume legnu na te novine, da može da obriše točkove. princ je bio uvek blistav, opran, uglancan. mislim da ga nikada nije vozio, ali ga je održavao zlu ne trebalo.
Atomski mrav Atomski mrav 16:59 03.11.2017

Re: Fini radovi

princ je bio uvek blistav, opran, uglancan. mislim da ga nikada nije vozio, ali ga je održavao zlu ne trebalo.

Mora da su po njemu stvorili lika kojeg je u "Majstorskoj radionici" igrao Stevo Žigon.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:44 03.11.2017

Re: Fini radovi

jbmlg koji od ova dva modela


Hiljadarka je bila onaj lepi a 1200 je imao duži "nos" pa je bioo kao i ostala kola tih vremena - tristać, stari taunus i sl. samo ružniji ;>



Mislim, i tisućka je bila "ružna" ali je šmek dobijala od toga što maltene nisi znao da l je okrenut napred ili unazad I naravno stajling, fini detalji i izrada - jer, ko se seća Zaporošca (!) to je Ruska verzija Princa, e to je bilo ružno do zla boga!

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:55 03.11.2017

Re: Fini radovi

stari taunus


Ovaj (15M) ne oni kasniji:

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:01 03.11.2017

Re: Fini radovi

Mora da su po njemu stvorili lika kojeg je u "Majstorskoj radionici" igrao Stevo Žigon.

ej, nisi daleko uopšte.
eloy eloy 17:57 02.11.2017

zver



tasadebeli tasadebeli 21:16 02.11.2017

А те 1979...










Одо' да гледам Звезду против Арсенала...






Следеће године 40 година од тада... Четири деценије...


П.С. -


jinks jinks 23:19 02.11.2017

Re: А те 1979...

Одо' да гледам Звезду против Арсенала...

Eh da je bilo malo više sreće.
tasadebeli tasadebeli 08:55 03.11.2017

Re: А те 1979...

jinks
Одо' да гледам Звезду против Арсенала...

Eh da je bilo malo više sreće.



Ех...

Није сваки дан Бадњи дан.

(Ту реченицу сам ја сваки пут изговарао када бих шутнуо поред гола.)

Па тако ни за Звезду не може да буде сваки дар Краснодар.

Живот је плажа, друже.




49 41 49 41 21:21 02.11.2017

Fantomi

bez fantovki.

U Nemackoj sredinom 90-tih; bio je "fazon" nocna voznja autoputem u suprotnom pravcu.
Ko ce vise kilometara da "nabije" suprotnim pravcem voznje.
jinks jinks 23:06 02.11.2017

Re: Fantomi

Kad se već pominju trke u suprotnim pravcima kao i, u blogu, deca partijskih funkcionera, 80ih je u Novom Sadu upravo ta mladež dosadu ubijala tako što je u suprotnom pravcu vozila kroz čuvenu Beogradsku kapiju na Petrovaradinu.

Sad, besne automobile koje su za to koristili su im pre kupile ili nabavile tate revolucionari, nego što su morali da angažuju nekog "fantoma" da im ih "pronalazi" po gradskim parkinzima.
myredneckself myredneckself 07:33 03.11.2017

Re: Fantomi

deca partijskih funkcionera, 80ih je u Novom Sadu upravo ta mladez dosadu ubijala...

Istina, poznavala sam jednog momka iz "dobre kuce" koji je u to doba bio poznat bas po takvoj ludoj voznji i na slicne vratolomne nacine ubijao dosadu. Zvali su ga "ludi Maksa", ali ne samo zbog ove ludacke akcije oko Kapije. Nazalost, cula sam da je vec sredinom tih "dekadentnih" osamdesetih ludi Maksa otisao bogu na istinu, verovatno zbog neke vratolomije, ili posledica od nje.
Lep ti je post kao uvek, jinks.
jinks jinks 08:21 03.11.2017

Re: Fantomi

Hvala :)
tasadebeli tasadebeli 09:13 03.11.2017

Сведоци времена

krajem sedamdesetih (u vreme kada je krađa automobila još uvek predstavljala misaonu imenic)



Не буди наиван.

Не веруј у то што ти ови блоговски Титови пионири причају о тим златним временима када су сви живели поштено од свог рада, криминала није било итд. итд.


Лажу те, брате. К'о и све ове клинце данас што лажу о тим некадашњим дивним временима у којима смо живели.


Naime, po priči, radilo se o sinu nekog tada prilično visoko kotiranog partijskog funkcionera, kome izgleda niko nije mogao, ali verovatno ni smeo ništa.

koliko u stvari svi komunizmi, socijalizmi, liberalizmi i demokratizmi ovog sveta teško i sporo (ako i uopšte) menjaju ljudsku prirodu. Jer, ako jedan vrhunski funkcioner (koji bi, valjda, trebalo o svemu posebno da vodu računa) sebi tako nešto može da dozvoli, šta onda očekivati od nekog drugog.



Беше тих година било и оно прво убиство (после их је било много) у кафићу Нана на Сењаку?

После којег је каријера посластичара и највећег сина наших народа и народности међу навијачима Звезде, Делијама, кренула узлазном путањом до самих звезда естрадне сцене?


rođen 1952. godine u Brežicama u Sloveniji, gdje je njegov otac ... bio stacioniran kao oficir Jugoslovenskog ratnog vazduhoplovstva... otac, i majka ...za vrijeme drugog svjetskog rata bili partizani, ... je bila aktivistica KPJ... Roditelji su mu se razveli dok je bio mladić... Otac ga je često tukao u mladosti. Tada je često bježao od kuće i činio različite delikventske prijestupe, a nerijetko je završavao po popravnim domovima. Postao je sitni kriminalac u tinejdžerskim godinama, prije nego što je kasnije činio ozbiljnije prijestupe.



Јебига, тако то иде са вођама навијача одувек... (ЛИНК)

Механизам који деценијама функционише. Пролазе ратови, падају владе, идеологије се мењају...

Али Механизам вечно исти.


Ево, овај у наше време прекида утакмице, избацује нам репрезентацију из такмичења итд...

Иначе је Дачићев комшија на Дедињу.



Ivan Bogdanov, “srpski huligan” od oca Pozeka i majke Fanike! (ЛИНК)



Inače, slučajno se desilo da je jedne od pomenutih deset večeri u Beogradu igrana i fudbalska utakmica SFRJ-Argentina (koja je godinu dana ranije 1978. sa Maradonom postala prvak sveta). Na utakmici je bilo 5000 gledalaca, dok je na Autokomandi i Slaviji poseta bila veća od 10000.



Ево, опет новине пишу о мени што би рекла Анина баба из Белешке једне Ане.
nsarski nsarski 09:29 03.11.2017

Re: Сведоци времена

Не буди наиван.


U gimnaziji sam imao drugara koga smo zvali Dragan Zmaj. Taj nadimak je dobio jer mu je otac radio u diplomatiji u Engleskoj, pa su oni to Dragan čitali kao Dragon, tj zmaj. Enivej, otac mu dobije premeštenje u konzulat u Albaniju.
U Tirani je redovno imao ličnog špijuna koji ga je u stopu, bez preteranog sakrivanja, pratio. I tako, priča Dragan, sedne on u neku kafanu da jede, naručuje što ima najbolje, a onaj nesrećni žbir sedi za drugim stolom i jede neki bajat hleb i buđavi sir. Dragan ga poziva za sto da jedu zajedno, ali drug žbir odbije, pravi se lud, jer mu dužnost ne dozvoljava.
Onda Dragan sedne u svoj auto, marke Opel, polovan, i ode negde, a žbir pokušava da ga prati u Fići. Kada im je tako nekoliko puta pobegao, albanska policija kupi nekoliko novih Folksvagena da bi mogli da stignu Zmaja.
Diplomatska deca - voze kao bezumnici!
jinks jinks 09:33 03.11.2017

Re: Сведоци времена

Механизам који деценијама функционише. Пролазе ратови, падају владе, идеологије се мењају...

Na to sam delom i mislio kada sam u blogu pomenuo koliko sve ideologije ovog sveta, po svoj prilici, malo utiču na sve ono što se nalazi u srcu priče.

Što je, pretpostavljam, delom i to da je osnovna motivacija mnogih od tih silnih "revolucionara" i "dobrotvora" kroz istoriju pre svega bila ta da obezbede luksuz i komfor što je moguće većem broju svojih narednih generacija, koliko god to one u datim ili nekim drugim budućim okolnostima zasluživale ili ne zasluživale.

Pomenuo si jedan od bezbroj primera, kako u socijalizmu tako i u mnogim drugim sistemima koji su ovuda protutnjali.
tasadebeli tasadebeli 09:36 03.11.2017

Re: Сведоци времена

jinks

Pomenuo si jedan od bezbroj primera.



Два. Два примера. Као оно, некад и сад.
jinks jinks 09:41 03.11.2017

Re: Сведоци времена

Беше тих година било и оно прво убиство (после их је било много) у кафићу Нана на Сењаку?


Sticajem okolnosti radim nekoliko stotina metara od "Nane". Nije redak slučaj da prepodne, kada krećemo negde na teren, ispred "Nane" u nekih 9 ili 10 sati zatičemo razne Dragone i Arkane kojima se tek tada završava prethodna noć.
predatortz predatortz 09:46 03.11.2017

Re: Сведоци времена

jinks
Беше тих година било и оно прво убиство (после их је било много) у кафићу Нана на Сењаку?


Sticajem okolnosti radim nekoliko stotina metara od "Nane". Nije redak slučaj da prepodne, kada krećemo negde na teren, ispred "Nane" u nekih 9 ili 10 sati zatičemo razne Dragone i Arkane kojima se tek tada završava prethodna noć.


Mada se sad ta elita, uglavnom, preselila u "Zodiak".
tasadebeli tasadebeli 09:46 03.11.2017

Re: Сведоци времена

nsarski

Dragan Zmaj imao ličnog špijuna



То као оно што је Михиз причао како је Лека Ранковић у својим дугим усамљеничким шетњама по Београду када нико није смео да му се јави или да га позове телефоном, имао понекада обичај да сврати код Михиза на ракијицу и кафу, па би онда Михиз пустивши Леку у кућу позвао и оног лика што иде све време за Леком да уђе и он унутра јер је напољу неки фебруар, стегла зима...




Иначе, кад си већ споменуо дипломатску децу... И њихове пасоше...

Стицајем околности дружио сам се у првој половини осамдесетих са неким београдским музичарима од којих су неки од њих били деца дипломата.

И сећам се да сам тада први пут у животу, 1980/81. отприлике, видео ЛСД који су они доносили из Холандије... Сећам се да је имао сличице Пинк Пантера или Супермена на тим папирићима.


А једаред сам се возом враћао из Пољске и у купеу седео са млађом ћерком нашег тада високог државног функционера, чак у једном моменту и председника председништва СФРЈ.

И сећам се да је тада цела њена та група с којом је ишла ваљда у Закопане на скијање, пред нашом границом увалила све што има да она каже да је њено јер има дипломатски пасош.

Знаш оно, 15 пари нових скија, 12 флаша вискија, 17 боксова цигара,...

Она ми, јадна, све време кукала:

"Јао, убиће ме ћалеееее...!"

Клинци смо били. Петнаест година.
tasadebeli tasadebeli 09:16 03.11.2017

И једно питање

А је л' неко од вас познавао Васу Опела?

EDIT:

Мислим, ја сам за њега тада био клинац, па је познавање прејака реч. И то онако посредно...

Зато и питам да ли га је неко од вас стварно познавао... Можда се дружио с њим...

Чисто онако... Због дефантомизације...
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:08 03.11.2017

Re: И једно питање

Ја нисам познавао Вас у опела.

А је л' видео неко вол во кола?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:58 03.11.2017

Re: И једно питање

А је л' неко од вас познавао Васу Опела



ja sam poznavala Čedu Ajkulu.
nsarski nsarski 17:06 03.11.2017

Re: И једно питање

BebaOdLonchara
А је л' неко од вас познавао Васу Опела



ja sam poznavala Čedu Ajkulu.


A ja Miku Mustanga, stanovao u mojoj ulici dok ga nije uhapsilo.
myredneckself myredneckself 18:18 03.11.2017

Re: И једно питање

A jel neko od vas znao Batu Pežoa?
Čovek bio legenda novosadska, poznati birtaš, pokeraš I preferansista, plus ljubitelj umetnosti I umetnika, posebno glumaca i pesnika, a nadasve boem. Obožavala Sam ga... RIP
Milan Novković Milan Novković 18:33 03.11.2017

Re: И једно питање

myredneckself
A jel neko od vas znao Batu Pežoa?
Čovek bio legenda novosadska, poznati birtaš, pokeraš I preferansista, plus ljubitelj umetnosti I umetnika, posebno glumaca i pesnika, a nadasve boem. Obožavala Sam ga... RIP

Ček, jel to isti onaj po kome restoran na Dunavu nosi ime, gde Alse ode pa se ne trezni, žena dolazi da ga vodi kući?!

Bio i ja više puta, super i klopa i atmosfera.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:49 03.11.2017

Re: И једно питање

A jel neko od vas znao Batu Pežoa?

legenda.
myredneckself myredneckself 19:07 03.11.2017

Re: И једно питање

Milan Novković
myredneckself
A jel neko od vas znao Batu Pežoa?
Čovek bio legenda novosadska, poznati birtaš, pokeraš I preferansista, plus ljubitelj umetnosti I umetnika, posebno glumaca i pesnika, a nadasve boem. Obožavala Sam ga... RIP

Ček, jel to isti onaj po kome restoran na Dunavu nosi ime, gde Alse ode pa se ne trezni, žena dolazi da ga vodi kući?!

Bio i ja više puta, super i klopa i atmosfera.

Jeste, Milane, mislim da mu je to bila poslednja katana koju je otvorio. Sve što je ptvorio radilo je kao ludo. Ne znam ko je sada gazda, više ne idem tamo.
tasadebeli tasadebeli 23:12 03.11.2017

Re: И једно питање

А је л' видео неко вол во кола?


ja sam poznavala Čedu Ajkulu.


A ja Miku Mustanga


A jel neko od vas znao Batu Pežoa?



Добро, де. Извин'те, само сам пит'о.

Ко пита, не скита.

Ја пре могу да кажем да познајем неке ликове који су онда писали за новине о Васи и чекали га сваку ноћ да га усликају...

Рекох већ... Зарад дефантомизације...



49 41 49 41 16:58 04.11.2017

Jel' neko poznavao

Ljubu Zemunca ?!?

Ja jesam licno, iako smo se vidjali povremeno; zbog geografske udaljenosti.
zilikaka zilikaka 18:22 06.11.2017

Re: Jel' neko poznavao

Jel' neko poznavao
Ljubu Zemunca ?!?

Ja jesam licno, iako smo se vidjali povremeno; zbog geografske udaljenosti.


Pa dobro, kad se već ispovedamo, ja sam krajem osamdesetih lično upoznala Arkana, u onoj njegovoj slastičarni. Bar tako kažu.

Bila neka lujka koja je studirala s mojom cimerkom, i Badnje veče sa nenormalno sveta oko Saborne, a nama trebalo da se negde sklonimo i ugrejemo, a sve bilo puno.
Tad nas ona gore pomenuta lujka tamo povela i našla nam mesta da sednemo.

E, najbolje što se ja naravno tog kao i hiljede drugih upoznavanja uopšte ne sećam, mada mi je rečeno i da ga je ona navodno predstavila kao "moj drug Arkan, inače plaćeni ubica", al pošto ja imam poznati feler da ne pamtim ljude, posle više godina mi cimerka prepričavala ono što smo zajedno doživele.
To kad je ovaj postao mega popularan.


jinks jinks 20:34 06.11.2017

Re: Jel' neko poznavao

Čuo sam za sličnu priču kada je školski drug jedne poznanice, u vreme kada je Arkana bio već uveliko poznat, svratio do čuvene poslastičarnice, čisto iz znatiželje, i naručio šampitu ili krempitu.

Sticajem okolnosti se i Arkan zadesio u objektu i pozvao, tada đaka, u kuhinju pekare sa pitanjem: "Je li koga si to našao zezaš, gospodin rešio da ga ja služim kolačima" ili nešto na tu foru :)
predatortz predatortz 23:18 06.11.2017

Re: Jel' neko poznavao

a dobro, kad se već ispovedamo, ja sam krajem osamdesetih lično upoznala Arkana,


Kad se hvalimo, moja jedinica je '92. sadejstvovala sa njegovim "Tigrovima", u napadu na jedno jako muslimansko uporište blizu Brčkog.
Gospodin poslastičar nije znao da ratuje u šumi i zbog toga nam je prop'o pos'o taj dan.
Oduvek sam smatrao, a taj dan dobio i potvrdu, da se vojničkim zanatom treba da bave vojnici.
zilikaka zilikaka 07:03 07.11.2017

Re: Jel' neko poznavao

Gospodin poslastičar nije znao da ratuje u šumi i zbog toga nam je prop'o pos'o taj dan.


Ajde?!
Baš me iznenadilo!
A inače bio naki čovek, u svemu savestan i temeljan.
jinks jinks 09:20 07.11.2017

Re: Jel' neko poznavao

A inače bio naki čovek, u svemu savestan i temeljan.

Slično kao što ni nepoznati "fantomski vozač" iz bloga nije izgleda u stvari nešto preterano dobro ni umeo da vozi.

Opet, možda je upravo to i bio jedan od kamenova spoticanja naše "svetle budućnosti", u tome što svi ti silni naslednici revolucije (na primer, deca raznoraznih funkconera, ...) i nisu ispali bog zna kako posebni u bilo čemu.

Koliko se sećam i Arkan je bio jedan od njih.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana