Budućnost| IT| Nauka| Obrazovanje| Tehnologija

Najviše dobijate kada dajete

Dragan Pleskonjic RSS / 07.11.2017. u 11:25

Želeo bih da sa vama podelim nekoliko stvari koje sam delio na raznim mrežama.

1. Knjige, besplatno
My_Books.png

Nekada davno smo kolege i ja uživali u pisanju knjiga (skripti/udžbenika). Tiraži nekih knjiga su se rasprodali, doštampavanje je skupo, a trebalo bi i ozbiljno da se radi na izmenama i dopunama u skladu sa razvojem. Nemamo vremena za to, pa smo odlučili da ih stavimo na raspolaganje zajednici u PDF obliku. Kažu da najviše dobijate kada dajete, pa izvolite. Za sada su tamo 4 knjige, biće još uskoro.Nisu najsvežije, ali mogu koristiti.

Knjige možete naći ovde.

Srdačno: Borislav Đordjević, Nemanja Maček, Marko Carić, Dragan Pleskonjić.

Slobodno podelite ovu informaciju, možda će nekom značiti.

***

2. Predikcije

Da li postoji nešto što se zove "wisdom of crowds" - nisam siguran šta bi bio prevod, ali možda "kolektivna mudrost" - pomoć u prevodu je dobrodošla.

Zašto ovo pišem?

Istražujem mogućnosti predviđanja događaja (predictive analytics). Još davno sam pokrenuo R&D projekat pod nazivom: INPRESEC (Intelligent Predictive Security). Ne, nije magija u pitanju, nego nešto kao "vremenska prognoza", ali u drugoj sferi. 

I da pređem na engleski:

crystal_ball.pngSecurity Predictions is experimental web site. It has been built to harness the ‘wisdom of crowds'. I experiment how we can use crowd-sourced security intelligence to predict future events.

As first experiment, let's try if we can predict "The Biggest Security Threats Coming in 2018"? Take the challenge, anticipate future trends in security - write your prediction in comment there. There will be prize (symbolic) by end of next year for the best prediction. Thanks! 

Ako imate dobre ideje, uzmite učešća u komentarisanju na ovom sajtu. Hvala unapred. 

***

3. Više detaljaDP.jpg

Ako vas ovakve stvari zanimaju, pozivam vas da pratite moj lični veb sajt. Tamo možete naći još detalja.



Komentari (60)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tyson tyson 12:52 07.11.2017

Mrtva petlja

Security Predictions is experimental web site. It has been built to harness the ‘wisdom of crowds'. I experiment how we can use crowd-sourced security intelligence to predict future events.

Hm, ovo je zanimljivo.

Koja je primarna svrha predviđanja događaja u sferi bezbednosti?

Jer, majka svih pristupa bezbednosti je prevencija, umesto reakcije.

Pa, ako koristimo alate da predvidimo događaje, da li to radimo da bismo ih sprečili? I onda, samim tim, negiramo sopstvenu metodologiju jer ako smo uspešni u sprečavanju onda smo neuspešni u predviđanju, jer se predviđeni događaj neće desiti, zar ne?


Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 13:07 07.11.2017

Re: Mrtva petlja

Zanimljivo zapažanje! Mi gledamo ovako:

Predict – Prepare – Prevent – Detect - React.

Što smo bliže levoj strani, manje problema imamo. Bolje da se ne desi.

Mada, golman se najviše pamti po golovima koje je primio, a manje po onima koje je odbranio, nažalost. Tako nekako i security.

Zato je potrebna promena paradigme.
tyson tyson 13:31 07.11.2017

Re: Mrtva petlja

Pa, u marketinškom smislu ovo čime se bavite je skoro sigurna win-win situacija, i sa te strane odlično koncipirano.

Ako se nešto predvidi a ne desi se, uspeli ste jer je delovala preventivna metoda - odlično!

Ako se nešto predvidi i zaista se desi, uspeli ste da predvidite.

Jedni propust su nepredviđeni događaji, no hej - realno, njih će uvek biti. Stvar je samo u procentima, dobrim procentima uspeha.

Dobro ste se dosetili. Vrlo dobro!

E sad, samo valja naći pouzdane, reprezentativne i dovoljno velike izvore informacija, crowd intelligence gathering sources; projektovati i održavati dobar sample.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 14:57 07.11.2017

Re: Mrtva petlja

tyson
Pa, u marketinškom smislu
...
Dobro ste se dosetili. Vrlo dobro!


Hvala, hvala. Ne sećam se da mi je iko rekao da sam dobar za marketing. Dopisujem skill u CV.
a_jovicic a_jovicic 21:38 08.11.2017

Re: Mrtva petlja

tyson
Pa, ako koristimo alate da predvidimo događaje, da li to radimo da bismo ih sprečili? I onda, samim tim, negiramo sopstvenu metodologiju jer ako smo uspešni u sprečavanju onda smo neuspešni u predviđanju, jer se predviđeni događaj neće desiti, zar ne?

A može da se posmatra i ovako ... "koristiti alate koji predvidjaju dogadjaje koji će DRUGIMA da se dese"

... tj. desili bi se i nama da nismo preventivno delovali na osnovu predvidjanja
blogov_kolac blogov_kolac 13:30 07.11.2017

ako nije trol

Kako se u akademskoj zajednici, pogotovo onom delu koji je vezan za IT, gleda na aktuelna događanja oko ETF, a koja se ITekako tiču dalje sudbine IT obrazovanja u Srbiji? Citam danas da im je dekan podneo ostavku, mada se po njenom obrazloženju baš i ne vidi da je ona neopoziva, čak više zvuči kao marketinški trik da se osnaži opcija za koju on očigledno lobira. To naravno ne mora da znači i da nije u pravu, i da je predložena ETF+ITF varijanta možda stvarno najprimerenija trenutku.
noboole noboole 14:44 07.11.2017

Re: ako nije trol

Sto to nije palo na pamet npr MITovcima? Ok je neka reorganizacija u okviru ETFa.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:49 07.11.2017

Re: ako nije trol

blogov_kolac
Kako se u akademskoj zajednici, pogotovo onom delu koji je vezan za IT, gleda na aktuelna događanja oko ETF, a koja se ITekako tiču dalje sudbine IT obrazovanja u Srbiji? Citam danas da im je dekan podneo ostavku, mada se po njenom obrazloženju baš i ne vidi da je ona neopoziva, čak više zvuči kao marketinški trik da se osnaži opcija za koju on očigledno lobira. To naravno ne mora da znači i da nije u pravu, i da je predložena ETF+ITF varijanta možda stvarno najprimerenija trenutku.


Ne razumem, jel se tu radi samo o ETF smeru "softverski inženjering", koji tamo od milošte zovu "društveni". Ili se misli i na smer računarska tehnika, to jest da bi oba ta smera trebalo da postanu zaseban fakultet?

Davie Davie 18:04 07.11.2017

Re: ako nije trol

Ili se misli i na smer računarska tehnika, to jest da bi oba ta smera trebalo da postanu zaseban fakultet?

Идеја је да се направе два различита одсека, један који ће радити на обраовању у области информационих технологија (данашњи софтвераши и хардвераши) и други на ком ће бити све остало ( енергетика, аутоматика, телекомуникације, сигнали, физика). Две касте етеефоваца. Логично? По мени јесте, разлика између нпр. бандераша и софтверџија је већ данас повелика.
blogov_kolac blogov_kolac 20:35 07.11.2017

Re: ako nije trol

srdjan.pajic
blogov_kolac
Kako se u akademskoj zajednici, pogotovo onom delu koji je vezan za IT, gleda na aktuelna događanja oko ETF, a koja se ITekako tiču dalje sudbine IT obrazovanja u Srbiji? Citam danas da im je dekan podneo ostavku, mada se po njenom obrazloženju baš i ne vidi da je ona neopoziva, čak više zvuči kao marketinški trik da se osnaži opcija za koju on očigledno lobira. To naravno ne mora da znači i da nije u pravu, i da je predložena ETF+ITF varijanta možda stvarno najprimerenija trenutku.


Ne razumem, jel se tu radi samo o ETF smeru "softverski inženjering", koji tamo od milošte zovu "društveni". Ili se misli i na smer računarska tehnika, to jest da bi oba ta smera trebalo da postanu zaseban fakultet?

I ja sam tako razumeo, oba bi trebalo da se izdvoje u taj novi fakultet. Stiče se utisak da je velika većina profesora i studenata protiv te podele, i razumljiva mi je ta logika da ako je neki fakultet najbolji u zemlji, zašto baš njega menjati. Sa druge strane, sama ideja uopšte nije nerazumna, i ako je opredeljenje i potreba da nam treba mnogo više visokobrazovanih IT kadrova (su)finansiranih iz budžeta, i jeste najbolje da to bude pod patronatom ETF, jer nisam siguran da Matematički fakultet ima kapacitet za tako krupan zalogaj, a FON kvalitet. Varijanta da se od nule otvori još jedan potpuno nov državni fakultet, ili da država plaća privatnim fakultetima školovanje određenog broja studenata, ima mnogo veću šansu da sve ispadne baš kako ne treba, i uz veće troškove a manji kvalitet.

Primer fakulteta u Novom Sadu gde se baš daleko otišlo u preplitanju privatnih i ličnih interesa sa državnim je meni poučan - kada se podvuče crta, ipak je neuporedivo bolje što on i takav kakav je postoji, nego da ga nema. Ako je to cena da godišnje dobijamo par stotina dodatnih kvalifikovanih IT-ijevaca, šta da se radi, jer u ovoj oblasti nema vremena za gubljenje kada već zaostajemo. Problem je što nema dovoljno informacija šta se tamo tačno iza brda valja, pa kako onda čovek da se opredeli. Evo recimo saopštenje studentske unije ETF: Cepanje ETF
alselone alselone 20:47 07.11.2017

Re: ako nije trol

Cepanje ETF-a ima za cilj rusenje tog brenda, tj. njegovo razvodnjavanje u korist RAF-a i drugih privatnih skola.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 21:02 07.11.2017

Re: ako nije trol

Možda je zanimljvo za ovu diskusiju da je zagrebački ETF 1995. promenio ime u FER - Fakultet elektrotehnike i računarstva.
alselone alselone 21:03 07.11.2017

Re: ako nije trol

Možda je zanimljvo za ovu diskusiju da je zagrebački ETF 1995. promenio ime u FER - Fakultet elektrotehnike i računarstva.


To mi je vise u stilu budalesanja sa hrvatskim jezikom, nego iceg drugog.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:13 07.11.2017

Re: ako nije trol

alselone
Cepanje ETF-a ima za cilj rusenje tog brenda, tj. njegovo razvodnjavanje u korist RAF-a i drugih privatnih skola.


Ne razumem ni ovo, zašto se računarska tehnika toliko vezuje za 'brend' ETF-a, šta god da je to? Jeste da je ETF davao dobre softveraše (neki pakosnik bi rekao da je to zato što su i oni svi morali prvo da polože i Paju i Caju i Srbijanku, inače ne bi nikad došli do diplome, ne što im to mnogo treba u struci, nego što su pomenuti nastavnici bili filter kroz koji su mogli da prođu samo stvarno dobri kandidati), ali najbolji studenti sa ETF-a su, koliko se sećam, retko bili baš sa računarske tehnike.

Sa druge strane, mišljenja sam da je računarska tehnika sastavni deo elekotrotehnike, kao što su i elektronika, i telekomunikacije, i radiotehnika i tehfizika, itd, i faks bez RT-a jeste nekako malo nepotpun.

Vidim da se profani navodno bune, ali bih voleo da čujem, pored dekana, koji razlog za to navode oni profesori koji jesu za tu podelu, ako takvih ima.

blogov_kolac blogov_kolac 23:20 07.11.2017

Re: ako nije trol

Ako je ideja da se za smer softversko inžinjerstvo umesto skandaloznih 20 ubuduće iz budžeta finansira recimo 220 studenata, kvote sa računarske tehnike takođe uvećaju, a pošto bi se radilo o čisto IT fakultetu možda i da uvedu i neki treći smer koji nema dodira sa elektrotehnikom, ja to podržavam, u pitanju su zanimanja budućnosti, a za toliko proširenje kapaciteta osnivanje novog fakulteta ima smisla. Kao što ima i smisla da se na to ide uz postojeći ETF kao provereno najbolji kod nas za školovanje takvih kadrova, a ne na neku petu varijantu.

Znam da se svakakve stvari kod nas dešavaju, ali bilo bi mi previše da se lično premijer i dekan ETF udruže samo da bi urušili ugled našeg najuglednijeg fakulteta.
elenold elenold 01:13 08.11.2017

Re: ako nije trol

Davie
...

По мени јесте, разлика између нпр. бандераша и софтверџија је већ данас повелика.


Jebiga sada, kada zbog nadzemne mreže, usput tečeno koja ako je ozbiljna projektuju verovatno gradjevinci, ti celu elektroenergetiku sa primenom prvo optimizacionih metoda i verovatnoćom zatim teorijom upravavljanja i ajde da kazem sve vecom primenom automatskog upravljanja i primenom telekomunikacija svede na banderaše ....

Onda se po toj logici tu priča nastavlja - a kako struja može da teče uzbrdo ....
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:40 08.11.2017

Re: ako nije trol

blogov_kolac
Ako je ideja da se za smer softversko inžinjerstvo umesto skandaloznih 20 ubuduće iz budžeta finansira recimo 220 studenata, kvote sa računarske tehnike takođe uvećaju, a pošto bi se radilo o čisto IT fakultetu možda i da uvedu i neki treći smer koji nema dodira sa elektrotehnikom, ja to podržavam, u pitanju su zanimanja budućnosti, a za toliko proširenje kapaciteta osnivanje novog fakulteta ima smisla. Kao što ima i smisla da se na to ide uz postojeći ETF kao provereno najbolji kod nas za školovanje takvih kadrova, a ne na neku petu varijantu.

Znam da se svakakve stvari kod nas dešavaju, ali bilo bi mi previše da se lično premijer i dekan ETF udruže samo da bi urušili ugled našeg najuglednijeg fakulteta.


Eh, malo sam se umorio, a ne sumnjam da će majstori već nekako da sjebu solidan fakultet. A koja se to firma navodno interesuje za odvajanje tog smera od ostatke ETF-a? Jel se to krije, ili je javna tajna?

EDIT: I samo da kažem, hvala Pleki na darovima (mada sam stanovišta da ne bi trebalo da ima džabe ni kod stare babe). Nije moja oblast i nemam neka interesovanja za to čime se bave knjige, ali cenim uloženi trud i iskazanu nesebičnost.
alselone alselone 19:00 08.11.2017

Re: ako nije trol

Kao što ima i smisla da se na to ide uz postojeći ETF kao provereno najbolji kod nas za školovanje takvih kadrova, a ne na neku petu varijantu.


Pa to. Nema razloga za pravljenjem odvojenog fakulteta. Moze lagano da se napravi novi smer. I tako ce se svakako prepilati sa ETF predmetima (ako zele da ga naprave kako bog zapovedaa).

ali bilo bi mi previše da se lično premijer i dekan ETF udruže samo da bi urušili ugled našeg najuglednijeg fakulteta.

JEsi realan? Ajde dekan ETF-a, ne znam ga, ali premijer i ekipa se udruzuju i sa crnim djavolom ako moze da se izvuce neka kinta. Ovo je njihovo doba a nema vise privatizacija, nema vise kredita, tako da mora da se isisa lova bilo odakle.
a_jovicic a_jovicic 22:31 08.11.2017

Re: ako nije trol

alselone
Pa to. Nema razloga za pravljenjem odvojenog fakulteta. Moze lagano da se napravi novi smer. I tako ce se svakako prepilati sa ETF predmetima (ako zele da ga naprave kako bog zapovedaa).

Nisam "ETF-ovac" pa nemam pravo da budem ni za ni protiv Jovanovićeve zamisli no da prenesem svoje iskustvo iz '90-tih kada sam kao "naprženi" student lupao glavu "Koj' djavo ne naprave čisto IT fakultet nego moram da se smaram kojekakvim 'nebuloznim' predmetima koji veze sa IT-jem nemaju?"

... i onda na nekom simpozijumu (a tada sam se "pržio" i na naučni rad) bi okrugli sto upravo na temu "informatike na univerzitetima u zemlji". Ja sav ponosan postavih svoje pitanje a na to mi odgovoriše ljudi koji su i osmislili podelu na "sveto trojstvo" ETF-PMF-FON izučavanja informatike (a nekada se to zvalo i "kibernetika" ) na BU još davnih '70-tih i '80-tih.

Nije da se u toj "praistoriji" nije razmišljalo o osnivanju posebnog fakulteta ali su tadašnje mudre glave zaključile da bi inženjeri koji izadju sa nekog takvog fakulteta bili "univerzalne neznalice" ... tj. da su računari samo "alatke" za rešavanje problema u različitim oblastima a ne smisao sopstvenog postojanja.

Zato su odlučili da ipak ostave postojeće fakultete i uvedu samo odgovarajuće smerove tako da bi se ETF-ovci specijalizovali za računarstvo (oslanjajući se na hardveraj), PMF-ovci na algoritme i slične apstrakcije a FON-ovci na poslovnu primenu računara (a sećate se da su se tada računari uglavnom koristili u kojekakvim AOP centrima za računanje plata ... ili u naučnim institucijama za kojekakve matematičke proračune i simulacije ... ili u telekomunikacionim i elektro-energetskim centrima za upravljanje njihovim radom)

... i meni bi jasno koliko sam ispao "glup u društvu"


E sad ... ne mogu da se zakunem ali mislim da je i pomenuti prof. Jovanović bio prisutan na istom skupu ... no svakako nije izražavao protivljenje argumentima ovih mudrih glava (od kojih na žalost većina više nije medju živima)


Danas, 25 godina kasnije, kada stavim prst na čelo i zapitam se "šta ja to u svakodnevnom poslu primenjujem od znanja stečenih na fakultetu" ispada da imam mnogo više koristi od većine ne-IT predmeta nego od 80% IT predmeta... tehnologija je uznapredovala toliko da je većina toga zastarelo a ono što nije niko ne primenjuje zato što je "mantra" modernog softverskog inženjerstva da se radi "ono što je hitno a ne ono što je bitno" ... tj. da je sve manje analize i projektovanja a sve više presipanja iz jednog u drugi "moderan" frejmvork (taman sve prepišeš iz nečega u npr. Angular a ispostavi se da je on već "zastareo" i da se pojavila nova "super-fancy-ultra-cool" igračka koju sada svi traže) ... a za kodiranje ti ne trebaju inženjeri ... to mogu da rade i srednjoškolci sa dovoljno upornosti da nauče odgovarajući programski jezik i frejmvork ... a onda se pojavi i današnja "mudra" vlast pa izvali "projekte od nacionalnog interesa" koji za rezultat imaju ...

N1: Prekvalifikacija za IT - 12.300 kandidata za 300 mesta
...
U saopštenju je navedeno da je taj program obuke nastavak uspešnog pilot-projekta, pokrenutog na predlog Ministarskog saveta za informacione tehnologije i inovaciono preduzetništvo, kojim predsedava predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić. U okviru tog pilot-projekta je ove godine obučeno 97 polaznika, do kojih je 70 odsto pohadjalo stručnu praksu ili našlo posao u nekoj od IT kompanija.
alselone alselone 22:42 08.11.2017

Re: ako nije trol

IT se mnogo vise udaljio od matematike i elektronike, nego sto je to bio slucaj devedesetih. Dok sam studirao, cak i kasnije, nisam bio za tu ideju. Lepo je to i Pajke oslikao gore.

Ali danas je IT mnogo, mnogo vise nego sto je bio ranije. Sama teorija je uznapredovala mnogostruko. I danas mozes da budes vrhunski IT inzenjer, a da ne znas dvostruke integrale, kosijev niz (jebo mu ja malter) ili PN spoj.

Akcenat u prethodnom pasusu je na "mozes", mada mislim da ne bi trebalo tako da bude. Kriterijum moze malo da se olabavi u odnosu na "klasican" ETF, ali po meni treba da ostanu ta znanja. Sa druge strane, mnogi predmeti se preklapaju, Bulova algebra, algoritmi, osnove matematike, osnove fizike, asembler itd.

P.S. Najvise sto fakultet moze da ti da je nacin razmisljanja, a ne zbir nekih random cinjenica.
a_jovicic a_jovicic 23:05 08.11.2017

Re: ako nije trol


alselone
IT se mnogo vise udaljio od matematike i elektronike, nego sto je to bio slucaj devedesetih. Dok sam studirao, cak i kasnije, nisam bio za tu ideju. Lepo je to i Pajke oslikao gore.

Ali danas je IT mnogo, mnogo vise nego sto je bio ranije. Sama teorija je uznapredovala mnogostruko. I danas mozes da budes vrhunski IT inzenjer, a da ne znas dvostruke integrale, kosijev niz (jebo mu ja malter) ili PN spoj.

Akcenat u prethodnom pasusu je na "mozes", mada mislim da ne bi trebalo tako da bude. Kriterijum moze malo da se olabavi u odnosu na "klasican" ETF, ali po meni treba da ostanu ta znanja. Sa druge strane, mnogi predmeti se preklapaju, Bulova algebra, algoritmi, osnove matematike, osnove fizike, asembler itd.


Ma u većini stvari se slažemo ... Treba olabaviti "tvrde" predmete koji nisu od presudnog značaja za smer ali ih ipak treba zadržati (kroz neke od tih predmeta student nauči da razmišlja "inženjerski" ). IKT danas mnogo više zahteva "mekih" veština (dizajn interfejsa, socijalna interakcija) ali ni jedan fakultet neće moći da napravi Übermensch-IKT-inženjera koji sve zna i sve može (a da to nije AV). Moraće i dalje timski rad a nije specijalizacija uzaludna tekovina koju sad mi IT-jevci hoćemo da "upgrade-ujemo".

Bolje bi bilo da se nastava informacionih tehnologija "bilduje" na društvenih fakultetima i umetničkim akademijama pa da u timovima imamo "IT-psihologe", "IT-grafičke dizajnere" (mada su oni već sada prilično "kompatibilni" pošto uglavnom i koriste računarske "alatljike" ), "IT-sociologe" ... ali i "tvrde" sistemaše i projektante koji će da spreče haludžanje priučenih developera.

I da ne zaboravim sledeći "kvantni skok" ... za IoT neka "električarska" znanja nisu uopšte nebitna ... a IoT je sledeće IKT loodilo koje će biti svuda oko nas. Eto ja pod stare dane pazarih osciloskop da jurim što mi se javljaju "duhovi" u IoT djuntama a da sam na fakultetu imao elementarnu obuku o elektronici obratio bih više pažnje na napajanje i uštedeo silne sate lupanja po tastaturi probavajući da "workaround-ujem" nešto što nije bug ali za šta ne znam koji mu je uzrok (ko me terao da budem "čist" softveraš).
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 23:07 08.11.2017

Re: ako nije trol

Po tome od čega su računari napravljeni, kako stvari stoje, može da ode na biologiju ili medicinu.
a_jovicic a_jovicic 23:31 08.11.2017

Re: ako nije trol

Dragan Pleskonjic
Po tome od čega su računari napravljeni, kako stvari stoje, može da ode na biologiju ili medicinu.

APSOLUTNO!

A čak i da ne krenu da ih skoro prave na nesilicijumskim supstratima, mesta za IKT na medicini ima uveliko ... svim onim nano-tehnološkim djuntama će neko morati da upravlja i da ih primenjuje shodno individualnim karakteristikama pacijenata.

... a da ne pričamo o već "tradicionalnim" primenama nečega što zovu "bio-informatika" u istraživačkom radu ... ili GIS-ova za suzbijanje epidemija.

Kažem ja ... bolje da svako u svojoj oblasti uči više o IT nego da se napravi jedan IT fakultet koji će da proizvodi "šljakere" koji znaju da isprogramiraju bilo šta ali ne znaju da reše ni jedan problem.
mletackibanderas mletackibanderas 01:18 09.11.2017

Re: ako nije trol

alselone
Možda je zanimljvo za ovu diskusiju da je zagrebački ETF 1995. promenio ime u FER - Fakultet elektrotehnike i računarstva.


To mi je vise u stilu budalesanja sa hrvatskim jezikom, nego iceg drugog. a ne

a ne ,, ideje su bile da se elektrotehnika zove munjarstvo a diplomirani inžinjer elektrotehnike, USTOLIČENI DOVITLJIVAC MUNJARSTVA . Jedan od tvoraca nazivlja je bio i sadašnji rektor Boras "Pabirci redničnoga i obavjèstnîčnôga pojmovlja "
mletackibanderas mletackibanderas 01:23 09.11.2017

Re: ako nije trol

IT se mnogo vise udaljio od matematike i elektronike, nego sto je to bio slucaj devedesetih.

tako je Pupin sa mukom odvojio studij elektrotehnike od mašinstva
alselone alselone 06:09 09.11.2017

Re: ako nije trol


tako je Pupin sa mukom odvojio studij elektrotehnike od mašinstva


Ne znam za ovo. Kod nas ili u Americi?
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 10:00 09.11.2017

Re: ako nije trol

alselone

tako je Pupin sa mukom odvojio studij elektrotehnike od mašinstva


Ne znam za ovo. Kod nas ili u Americi?


Ovo sam i ja čuo, ali nisam uspeo da nađem link koji bi to potvrdio, pa ako budete u mogućnosti, bio bih zahvalan.


Inače, evo nešto sa sajta ETF-a, pod odrednicom "Istorijat Elektrotehničkog fakulteta":

Obrazovanje elektroinženjera bitno je prošireno posle reorganizacije Inženjerskog odeljenja 1935. Mašinski odsek je postao Mašinsko-elektrotehnički odsek, na kom su do početka 1937. oformljena su četiri smera - mašinski, aeronautički, energetski i telekomunikacioni. Zbog nedostatka laboratorijske opreme, otvaranje četvrtog smera (telekomunikacije) je odlagano sve do kraja Drugog svetskog rata. Godine 1946. ustanovljeno je elektrotehničko odeljenje, koje je 1948. preraslo u Elektrotehnički fakultet, sa smerovima Energetika i Telekomunikacije. 1955. godine osnovan je novi smer - Fizička elektronika.

Tokom godina, smer Telekomunikacije je proširivan oblastima elektronike, automatike i računarstva. Četvrti smer - Računarstvo i informatika - ustanovljen je 1987. godine.

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:38 09.11.2017

Re: ako nije trol

Eto ja pod stare dane pazarih osciloskop da jurim što mi se javljaju "duhovi" u IoT djuntama a da sam na fakultetu imao elementarnu obuku o elektronici obratio bih više pažnje na napajanje i uštedeo silne sate lupanja po tastaturi probavajući da "workaround-ujem" nešto što nije bug ali za šta ne znam koji mu je uzrok (ko me terao da budem "čist" softveraš).


Iz mog iskustva, nema načina da se zaobiđu lemilica, osciloskop (protocol, ili bar logic analyzer) i još par instrumenata. Inače ne moš da se zoveš (softver) inženjer, IT stručnjak, i šta ti ja znam, nego samo - koder. Ili web dizajner. Dobro, ajde, i mrežni administrator, ni oni ne moraju skoro nikad da suču rukave i prljaju ruke, dodirujući nekakav hardver.

U to ime, evo ti jedan poklončić od kolege banderaša (nisam ja autor, očigledno, samo "poklanjam" link). Ovo bi čak i fonovac trebalo da zna i da bude u stanju da isprati: LINK
a_jovicic a_jovicic 18:07 09.11.2017

Re: ako nije trol

srdjan.pajic
U to ime, evo ti jedan poklončić od kolege banderaša (nisam ja autor, očigledno, samo "poklanjam" link). Ovo bi čak i fonovac trebalo da zna i da bude u stanju da isprati: LINK

Uh 'bem ti sunac ... ni 5 ni 6 nego o'ma po operacionim pojačavačima (prepoznao sam simbol ... i tu bi bila granica mojih FON-ovskih sposobnosti)


Nego ... upravo mi je jedan takav verovatno i pravio "malu decu" ... Naime ... napravila "braća-Kinezi" interesantnu djunticu ... mikrotalasnu ... senzor pokreta ... mali Doplerov radar ...



... "lud k'o struja" ... domet 4-6 metara, 360 stepeni a "oseća" i kroz vrata (a bog'me i tanje zidove) a cena mu ispod 1 USD-a.

I vežem ja to na Arduina na proto-boardu ... radi k'o boNbonica. Vežem ga i na Raspberry-ja i još spregnem da okida RPi kameru ... ma milina jedna. Ja ti sav srecan napravim sličnu varijantu za NodeMCU (koji ima na sebi i ESP8266 WiFi čip nebil' to povezao bez "žicarenja" ), još sve lepo i zalemim, kad on neko vreme radi kako treba a onda krene da luduje i da trigger-uje sam od sebe a da se ništa oko njega ne mrda. Proveravaj lemove, proveravaj kod ... ma sve OK al' povremeno haludža ... i (Bog da poživi Internet) nadjem na net-u da je ESP8266 po zlu poznat po "prljavom naponu" kad krenu kojekakvi WiFi hand-šejkinzi i druga čudesa i da ga treba "smirivati" nekim budžama od kondenzatora. Pa onda čekaj da ti stignu odgovarajući kondenzatori pošto nemaš u kući tolike elektrolite ... pa povezuj pa oće-neće ... i poludim ti ja i kupim nekog ne previše skupog Siglenta (SDS 1102X ... naravno da sam mogao i nekog jednostavnijeg al' ajd' kad dajem pare nek' već ima i razne protokol-analajzere) i kad sam video sta se dešava sa stabilisanim naponom kad je NodeMCU prikačen na njega, sve mi bi jasno). Siroti OP (ili više njih) iz senzora pokreta je povremeno totalno šlogiran napajanjem i zato luduje.
blogov_kolac blogov_kolac 18:43 09.11.2017

Re: ako nije trol

Da se ne udaljavamo od originalnog trola... izgleda je ceo slucaj cak i jos komplikovaniji nego sto se prvo cinilo. Vecina profesora i studenata je protiv, ali sama katedra za racunarstvo je ustvari vecinski izrazito zainteresovana da preraste u zaseban fakultet.

[url=http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2017&mm=11&dd=09&nav_category=12&nav_id=1323576]Tajno glasanje na ETF – između pregovora i "puste želje"
Na tajnom glasanju na katedri za računarsku tehniku i informatiku ETF 21 od 25 članova katedre glasalo je za odvajanje te katedre u zaseban departman.
[/url]

Posto jos nisu procurele (bar ne do mene) iole preciznije informacije kakva je tacna ponuda "drzave" koju je bivsi dekan dobio od aktuelne premijerke. Ovako nagla i velika podrska "separatistickoj" opciji na RT katedri nagovestava mi da bi taj fakultet preko noci postao neka vrsta "drzavnog projekta" i drzavnog mezimceta, sa ovde do sada nevidjenom semom finansiranja (u najpozitivnijem smislu u odnosu na predavace), a uz autonomiju dobili bi verovatno i neku ekskluzivnu zasebnu zgradu koja je sada u vlasnistvu drzave, i koja bi fizicki mogla da ispostuje drasticno uvecanje kvota za IT kadrove a da se ostali ETF smerovi ne redukuje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:59 09.11.2017

Re: ako nije trol

I vežem ja to na Arduina na proto-boardu ... radi k'o boNbonica. Vežem ga i na Raspberry-ja i još spregnem da okida RPi kameru ... ma milina jedna. Ja ti sav srecan napravim sličnu varijantu za NodeMCU (koji ima na sebi i ESP8266 WiFi čip nebil' to povezao bez "žicarenja" ), još sve lepo i zalemim, kad on neko vreme radi kako treba a onda krene da luduje i da trigger-uje sam od sebe a da se ništa oko njega ne mrda. Proveravaj lemove, proveravaj kod ... ma sve OK al' povremeno haludža ... i (Bog da poživi Internet) nadjem na net-u da je ESP8266 po zlu poznat po "prljavom naponu" kad krenu kojekakvi WiFi hand-šejkinzi i druga čudesa i da ga treba "smirivati" nekim budžama od kondenzatora. Pa onda čekaj da ti stignu odgovarajući kondenzatori pošto nemaš u kući tolike elektrolite ... pa povezuj pa oće-neće ... i poludim ti ja i kupim nekog ne previše skupog Siglenta (SDS 1102X ... naravno da sam mogao i nekog jednostavnijeg al' ajd' kad dajem pare nek' već ima i razne protokol-analajzere) i kad sam video sta se dešava sa stabilisanim naponom kad je NodeMCU prikačen na njega, sve mi bi jasno). Siroti OP (ili više njih) iz senzora pokreta je povremeno totalno šlogiran napajanjem i zato luduje.




Aco, giče, welcome to my everyday life... Da bre, bias decoupling/bypassing i generalno grounding, dve magične reči koje decu uglavnom ne uče u školama, a to je glavni kamen spoticanja čega god da se uvatiš.

Evo i mene već nedeljama, da prostiš, jebe neki glupi kontakt (to sam tek kasnije ustanovio), osciluje mi trandža skoro parametarski, na n*f0/5 učestanostima, i to samo povremeno, kad ga palim, vidim špurce ma malim snagama samo kako bljesnu, a ne mogu da ih ukebam da izmerim, i da vidim šta u kolu utiče na njih, pa da to uzmem da tučem. Trandža daje 1.3kW na 100MHz, pa ti vidi šta češ kad ti to proosciluje. Srećom, od usta odvojih i pazarih onomad lep (i skup) osciloskop što me milanče ovde danima zajebavao na blogu, i taj mali ima onaj fini zoning trigger, bog da blagoslovi onog ko ga izmisli, nacrtaš mu na ekranu gde je otrilke anomalija, i pustiš ga da tiho lovi u mraku, sa milion waveforma u sekundi. Ukebao je oscilaciju ko ništa, izvukao ju je ko šarana iz mutnog Opovačkog dunavca.

I jebo sam mu kevu, zasrali mašinci po običaju: izmilovali kanal za tranzistor par milisava dublje, pa ne leži kako treba, a moj tehničar, sivonja, nije to primetio, nego samo stegao šrafove ko konj, po sistemu APP. Kad je trandža ladan, leži kilavo, kad se malo zagreje onda legne bolje i oscilacije nestanu. I eno ih sad, majstori šišaju kućišta, da bi meni udovoljili, bogami mi je laknulo jer sam pomislio da sam sjebao nešto u dizajnu, te da mogu samo da zatvorim radnju, nikad mi drugi posao neće dati
alselone alselone 19:04 09.11.2017

Re: ako nije trol

osciluje mi trandža

twerkuje?
alselone alselone 19:06 09.11.2017

Re: ako nije trol

Iz mog iskustva, nema načina da se zaobiđu lemilica, osciloskop (protocol, ili bar logic analyzer) i još par instrumenata. Inače ne moš da se zoveš (softver) inženjer, IT stručnjak, i šta ti ja znam, nego samo - koder. Ili web dizajner. Dobro, ajde, i mrežni administrator, ni oni ne moraju skoro nikad da suču rukave i prljaju ruke, dodirujući nekakav hardver.


Realno Pajke, ovo je stanje od pre 25 godina. Danas je sw nauka za sebe. Nauka za koju ne trebaju ni osciloskop, ni lemilica, ni logic analyzer.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:32 09.11.2017

Re: ako nije trol

alselone
Iz mog iskustva, nema načina da se zaobiđu lemilica, osciloskop (protocol, ili bar logic analyzer) i još par instrumenata. Inače ne moš da se zoveš (softver) inženjer, IT stručnjak, i šta ti ja znam, nego samo - koder. Ili web dizajner. Dobro, ajde, i mrežni administrator, ni oni ne moraju skoro nikad da suču rukave i prljaju ruke, dodirujući nekakav hardver.


Realno Pajke, ovo je stanje od pre 25 godina. Danas je sw nauka za sebe. Nauka za koju ne trebaju ni osciloskop, ni lemilica, ni logic analyzer.


Realno, u pravu si, evo i ovde kod nas ima ceo fakultet za Computer Science, gde se školuju softverski inženjeri, i imaju tačno nula elektroničarskih predmeta. No, moj staromodni stav je: jebo inženjera koji se nikad ne prčka malo sa hardverom, makar i hobija radi, evo kao naš dragi Aco.

Evo šta ovde uče:

Course # Course Title Typically Offered
CSCI 1000 Computer Science as a Field of Work & Study Fall
CSCI 1240 The Computational World Sporadic
CSCI 1300 CS1: Starting Computing (novice) Fall, Spring
CSCI 1320 CS1: Starting Computing: Engineering Applications Fall, Spring
CSCI 2270 CS2: Data Structures Fall, Spring
CSCI 2400 Computer Systems Fall, Spring
CSCI 2820 Linear Algebra with CS Applications Fall, Spring
CSCI 2824 Discrete Structures Fall, Spring
CSCI 3002 HCC Foundations/User-Centered Design & Development 1 Fall
CSCI 3022 Data Science Algorithms Fall
CSCI 3100 Software & Society Fall
CSCI 3104 Algorithms Fall, Spring
CSCI 3112 HCC Professional Development Fall
CSCI 3155 Principles of Programming Languages Fall, Spring
CSCI 3202 Introduction to Artificial Intelligence Fall
CSCI 3287 Design & Analysis of Data Systems Fall, Spring
CSCI 3302 Introduction to Robotics Fall
CSCI 3308 Software Development Methods & Tools Fall, Spring
CSCI 3434 Theory of Computation Fall
CSCI 3656 Numerical Computation Spring
CSCI 3702 Cognitive Science Fall
CSCI 3753 Design & Analysis of Operating Systems Fall, Spring
CSCI 4113 Unix System Administration Sporadic
CSCI 4229 Computer Graphics Fall
CSCI 4239 Advanced Computer Graphics Spring
CSCI 4250 The Canon Sporadic
CSCI 4253 Datacenter Scale Computing Fall
CSCI 4273 Network Systems Fall
CSCI 4302 Advanced Robotics Sporadic
CSCI 4308 Software Engineering Project 1 Fall
CSCI 4314 Algorithms for Molecular Biology Spring
CSCI 4318 Software Engineering Project 2 Spring
CSCI 4328 Software Project Management & Mentoring Fall
CSCI 4338 Software Project Management Fall
CSCI 4348 Entrepreneurial Projects 1 Fall
CSCI 4358 Entrepreneurial Projects 2 Spring
CSCI 4413 Security & Ethical Hacking Spring
CSCI 4446 Chaotic Dynamics Spring
CSCI 4448 Object-Oriented Analysis & Design Fall, Spring
CSCI 4502 Data Mining Spring
CSCI 4555 Compiler Construction Sporadic
CSCI 4576 High-Performance Scientific Computing Fall
CSCI 4593 Computer Organization Spring
CSCI 4753 Computer Performance Modeling Sporadic
CSCI 4809 Computer Animation Fall
CSCI 4810 Seminar in Computational Biology Sporadic
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 21:43 09.11.2017

Re: ako nije trol

Pa ne znam baš oko toga sa PN spojevima, osciloskopima, signalima, diodama, tranzistorima, lemilicama koliko je korisno za programere i generalno IT ljude (OK, ne za sve nego neke). Recimo:

- dođeš u firmu koja pravi bankarski softver ili tako neke finansije, berzu, ne znaš osnovne pojmove iz te branše, a jednačina PN spoja baš ne pomaže.
- dođeš u firmu koja pravi softver za farmaceutsku industriju ili nešto slično, lakše bi bilo da znaš biologiju, hemiju, medicinu
- dođeš u firmu koja pravi video igre, pa ti zatreba animacija, zvuk, dizajn, story itd.
- praviš softver za građevince, arhitekte ili recimo nešto za mašinstvo
- ili firmu koja radi nešto sa hranom
- itd.

Softverski inženjer možda podrazumeva elektroniku jer je računar napravljen od elektronskih komponenti. Ali koliko je to važno za primenu, ako ne praviš računar nego praviš nešto što je za potpuno drugu vrstu posla?

Pričao sam sa mnogima koji su završili te elektrotehnike, elektronike, merenja i ostala čudesa (ja takođe mnogo noći nisam spavao zbog toga, te predmete sam mnogo voleo i imao odlične ocene iz njih). Iskreno, pola toga sam mogao i da ne naučim, jer mi nikad posle nije zatrebalo. Ne kažem da nije ni drugima, ali većini kolega u IT-u (osim "suvih" hardveraša) nije.

Takođe, kad dođe sveži kadar sa fakulteta, vrlo često mu treba dugo vremena da uradi nešto korisno jer… Znam jer sam zapošljavao nekoliko stotina.

Ali tu dolazimo do večne teme: učiti fundamentalne stvari koje će dugo trajati ili se više fokusirati na aktuelne tehnologije.

Ono što mi se čini je da sve postaje multidisciplinarno i da je učenje doživotno (što nas čini doveka mladim – ko je pomenuo Konfučija).
a_jovicic a_jovicic 08:55 10.11.2017

Re: ako nije trol

srdjan.pajic
Srećom, od usta odvojih i pazarih onomad lep (i skup) osciloskop što me milanče ovde danima zajebavao na blogu...

"Bez alata nema ni zanata!"

Platiš kol'ko mora al' te spasi muka (i uštedi vreme i pare) kad ti bude najpotrebnije.

Mene elektronika ne 'rani 'lebom pa sam mogao da preživim i bez osciloskopa al' nešto računah ... bolje da te pare spucam u nešto korisno nego npr. da bacim na novi mobilni ili neku drugu budalaštinu ... nego kad spomenuh mobilni ... i tu me "zasvrbelo" da olakšam novčanik za sledeću djuntu al' sam se nekako suzdržao (samo je pitanje koliko dugo)

CAT S60

... mislim, Flir je Flir ... a čak i ne deluje previše skupo za termoviziju (pa još sa nekim dobrim forama za preklapanje preko standardne slike kako bi se lakše orijentisao) ... al' rekoh ... aj' da sačekam bar sledeću sezonu ... ili da odlučim da se bavim štemovanjem instalacija i izolacijom
a_jovicic a_jovicic 09:08 10.11.2017

Re: ako nije trol

srdjan.pajic

CSCI 3302 Introduction to Robotics Fall

Bog'me za ovo im neće trebati samo lemilica nego i "gedore"

... a i meni bi koristilo da sam znao osnove mašinstva kad sam počeo da se igram sa 3D štampom.

Sad će neko da skoči "pa šta će ti da znaš sve ... ima ko će to da uradi umesto tebe" ... i jeste ... tačno ... treba to da rade ljudi koji su specijalizovani za takve stvari al' opet, tek' kad sam morao da se bavim i jednim i drugim (i lemljenjem i pravljenjem kućišta za to) shvatih da mogu sve super da zalemim na PCB-ove ... i "isprojektujem" kutijice u koje to treba da stavim ... i onda bude kuku-i-lele sa žicama i kablovima. Džabe precizno modelovanje u CAD-olikoj "alatljiki" da ti se sve pločice slože kad posle il' imaš muku da uturiš u to kablove il' je do zla boga komplikovano da ga namontiraš u kućište.

Valja nekih osnova svega pri školovanju čak i ako to neće da ti bude specijalnost ... uštedećeš živce i vreme nekom drugom (a samim tim uticati i na niže troškove projekta)
a_jovicic a_jovicic 09:10 10.11.2017

Re: ako nije trol

Dragan Pleskonjic
Ono što mi se čini je da sve postaje multidisciplinarno i da je učenje doživotno (što nas čini doveka mladim – ko je pomenuo Konfučija).

... ili večitim "neznalicama" ... što bi rekli zlobnici

Isti ti "zlobnici" kažu da je osnovna razlika izmedju dobrog i lošeg inženjera u tome što dobar uvek rešava neke nove probleme ... a loš samo ono što je učio u školi.
tadejus tadejus 15:09 12.11.2017

Re: ako nije trol

Dragan Pleskonjic

Ono što mi se čini je da sve postaje multidisciplinarno i da je učenje doživotno (što nas čini doveka mladim – ko je pomenuo Konfučija).


naučno dokazano ali ima kvaka..
da bi pozitivno uticao na mentalni fitness moraš da učiš na način da učenjem prelaziš granicu lagodnosti.. odnosno da se naprežeš do nivoa da počinješ da osjećaš i fizičku nelagodu od mentalnog naprezanja..
znači ništa sudoku.. mora long division..
ja bogme praktikujem no rezultati se naravno ne vide jer sam ja u cvatu mladosti.. pa da..
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 18:36 12.11.2017

Re: ako nije trol

tadejus
naučno dokazano ali ima kvaka..
da bi pozitivno uticao na mentalni fitness moraš da učiš na način da učenjem prelaziš granicu lagodnosti.. odnosno da se naprežeš do nivoa da počinješ da osjećaš i fizičku nelagodu od mentalnog naprezanja..



Baš me zanima da li je ovo tačno ili su samo "tlapnje":

1. Iako je odgovoran za samo oko 2% tjelesne težine, mozak troši oko 20% kisika u našoj krvi i 25% glukoze (šećera) koji cirkuliše u krvotoku.

2. U mozgu se nalazi oko 100 milijardi neurona, ali oni čine samo 10% mozga. Oko 75% mozga čini voda.

3. Vaš mozak je sposoban imati više ideja od broja atoma u poznatom svemiru!

4. Mozak proizvodi struju dovoljno jaku da napaja sijalicu od 10 do 23 W.

Možda je bol od ove struje?

Nastavak...
tadejus tadejus 20:29 12.11.2017

Re: ako nije trol

Dragan Pleskonjic
tadejus
naučno dokazano ali ima kvaka..
da bi pozitivno uticao na mentalni fitness moraš da učiš na način da učenjem prelaziš granicu lagodnosti.. odnosno da se naprežeš do nivoa da počinješ da osjećaš i fizičku nelagodu od mentalnog naprezanja..

Baš me zanima da li je ovo tačno ili su samo "tlapnje":


pa ne znam zašto te iznenađuje..
meni djeluje sasvim intiuitivno, kao što nećeš ostati fizički fit od lagane šetnje tako nećeš ni mentalno od rješavanja ukrštenica..
NY Times ima seriju članaka na temu tzv. superaging-a u kojoj prave preglede studija na tu temu...
npr ovde
tu se i pominje famozni sudoku..

neggo dal ste primjetili da je ny times počeo da navodi i kineske naslove čalanaka (pretpostavljam da su naslovi u pitanju, da nije kakva druga rabota)
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 20:59 12.11.2017

Re: ako nije trol

tadejus
Dragan Pleskonjic
Baš me zanima da li je ovo tačno ili su samo "tlapnje":

pa ne znam zašto te iznenađuje..



Možda se nismo razumeli, mislio sam na ono što sam citirao ispod (koliko mozak proizvodi struje itd.), a ne na ovo što vi navodite.
noboole noboole 14:41 07.11.2017

.

Gospodine Pleskonjicu, previse ste citali Zaduzbinu (Asimov) kad ste bili mali. Kad vam dodje jedan Mazgov ...
tadejus tadejus 13:25 08.11.2017

Re: .

Dragan Pleskonjic
Ove dve knjige su mi se dojmile u proteklih godinu-dve:

• The Master Algorithm: How the Quest for the Ultimate Learning Machine Will Remake Our World
• Life 3.0: Being Human in the Age of Artificial Intelligence


zahvaljujem
alselone alselone 18:08 07.11.2017

Pleki care

Sad vidim da si objavio knjigu kod Mikro knjige. Uuuu, kako je to kul. Mikro knjiga i PC Press su mi bile zvezde vodilje sredinom devedesetih.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 19:26 07.11.2017

Re: Pleki care

Hvala!

Da, kod Mikro knjige su ove dve:

Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 22:53 08.11.2017

Wisdom of crowds

Hajte ljudi malo kontribuirajte i raširite ako znate nekoga ko bi mogao i želeo. Što više, to bolje. Hvala! :)
alselone alselone 22:59 08.11.2017

Re: Wisdom of crowds

Evo ja sam dodao da cemo verovatno imati prvi ozbiljan hakerski napad na eletrodistribuciju ili prenosni sistem koji ce izazvati blackout. O tome se vec suska neko vreme, ti znas, pricali smo o tome, mislim da se ispituje teren, i da ce da zvekne neka probna bomba negde u zemlji treceg sveta.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 23:04 08.11.2017

Re: Wisdom of crowds

alselone
Evo ja sam dodao da cemo verovatno imati prvi ozbiljan hakerski napad na eletrodistribuciju ili prenosni sistem koji ce izazvati blackout.


Da, pričasmo i vrlo moguće. Hvala na doprinosu. :)

Sa par kolega Italijana obrađivao u radu “Security Risk Management for Critical Infrastructures”, Rim 2011.
a_jovicic a_jovicic 23:39 08.11.2017

Re: Wisdom of crowds

Dragan Pleskonjic
Hajte ljudi malo kontribuirajte i raširite ako znate nekoga ko bi mogao i želeo. Što više, to bolje. Hvala! :)

Evo i ja da se "upišem" ...

"Javlja mi se" da će kućne IoT sprave da budu sve interesantnije ... ne da ih hakeri pretvaraju u klasične BOT-ove nego za prikupljanje obaveštajnih podataka ... o ponašanju korisnika (pa da se to prodaje na "crnom tržištu" ) ... "domaćim" službama za "borbu" protiv terorizma (a i za praćenje raspoloženja u narodu) ... a "inostranim" za razne oblike Info-ratovanja (ili bar industrijske špijunaže)
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 00:04 09.11.2017

Re: Wisdom of crowds

Da! Sa tim IoT, wearables, smart houses/buildings nas čeka pravo "veselje".
a_jovicic a_jovicic 00:25 09.11.2017

Re: Wisdom of crowds

Dragan Pleskonjic
Da! Sa tim IoT, wearables, smart houses/buildings nas čeka pravo "veselje".

... a i muzika

Jedan naš kolega (podaci poznati "redakciji" ) tako krenuo da pravi razne djunte koje kontrolišu stvari po kući. Stavio da svime time može da se upravlja i spolja a ne samo u lokalnoj mreži. I sve to lepo radilo dok jedne noći nije krenuo light-show po stanu. Prvo je pomislio da nisu dokoni klinci napipali web stranicu sa koje upravlja uredjajima ... a onda se ispostavilo da uopste nije bio hakerski napad ... tj. bolje reći "napao" ga Googlebot ... "nagazio" onu javnu stranicu (za koju je kolega mislio da niko ne zna za nju pa nije stavio čak ni lozinku) i krenuo da "crawl-uje" po linkovima i dugmićima.
maksa83 maksa83 10:28 09.11.2017

Re: Wisdom of crowds

alselone alselone 10:50 09.11.2017

Re: Wisdom of crowds

maksa83
Hah...

Manuste Keyboard sending data to China.


Naslov i ostatak teksta su malo u Blic fazonu. Bombast naslov u fazonu "evo sve nam snimaju i salju i kinu, jebace nam kevu milioni neprijavljenih kineza" a tekst je u fazonu "nije to bas tako, nema tu zle namere, oni samo salju broj koliko je puta koji taster pritisnut, zbog optimizacije hardvera".
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 12:38 10.11.2017

Re: Wisdom of crowds

maksa83
Hah...

Manuste Keyboard sending data to China.


Podseća pomalo na ovo (što je davno bilo):

Researcher’s Video Shows Secret Software on Millions of Phones Logging Everything
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 11:03 09.11.2017

Blog

Pitao sam ovo ranije u "užem krugu", Uroš mi je rekao da će preneti tamo_gde_treba, ali pošto se ništa nije promenilo, hajde da pitam i ovde:

Da li je još neko dobio upozorenje da ovaj blog sajt ponekad pokušava da servira malware (opasan kôd) kroz oglase na stranici ili tako neku nepodopštinu?

Možda je false positive, ali da proverim za svaki slučaj da nije neki malvertising ili tako nešto.

tyson tyson 19:11 09.11.2017

Re: Blog

Da li je još neko dobio upozorenje da ovaj blog sajt ponekad pokušava da servira malware (opasan kôd) kroz oglase na stranici ili tako neku nepodopštinu?

Da.

Doduše ne u poslednje vreme, od kad sam uklonio antivirus/antimalware program


tasadebeli tasadebeli 19:35 09.11.2017

Re: Blog

tyson
Da li je još neko dobio upozorenje da ovaj blog sajt ponekad pokušava da servira malware (opasan kôd) kroz oglase na stranici ili tako neku nepodopštinu?

Da.

Doduše ne u poslednje vreme, od kad sam uklonio antivirus/antimalware program





А шта је то

antivirus/antimalware program


?


Максина (с)крипта?





Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 22:06 12.11.2017

Statistika

Već imamo par hiljada preuzimanja knjiga. Odlično!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana