Budućnost| Društvo| IT

Digitalna (personalizovana) propaganda

alselone RSS / 12.11.2017. u 10:39

Svako od nas ima nešto što ga pokreće ili inhibira. Neko je posebno osetljiv na nepravdu prema deci, neko se pokrene zbog prava žena, prava nacionalnih ili seksualnih manjina, neko je spreman da izađe na ulicu ili na glasanje zbog nepoštovanja nacionalne istorije, neko zbog mogućeg učešća u ratu, neko zbog neučešća, neko je osetljiv na pravo da nosi oružje, drugom to pravo posebno smeta, nekome posebno smetaju razlojavanja drušva po ekonomskom statusu, dugima to raslojavanje posebno godi i tako dalje, i tako dalje. Kao što te „vrele zone" u rasuđivanju mogu da pokrenu osobu da izadje na izbore, da izabere odeđenu opciju ili da izađe na ulicu, nedostatak tih opcija može inhibirati tu osobu koja zatim odlučuje da je najbolje ostati kod kuće.
Zamislite svet u kom su vesti tako koncipirane da u vama bude emocije koje bas pokreću ili uspavljuju. Zamislite svet u kom se pojedinačno osobama serviraju vesti takve da na izbore izađu samo oni koji „trebaju". Takav svet je ante portas.

 

 Nekada je propaganda bila globalna, bila je prakticno za ceo narod. Analitičari su tražili zajveći zajednički sadržalac „vrele zone" nacije i time pokušavali da pokrenu što veću količinu naroda. Danas, u svetu prisluškivanja o kom smo pričali na prethodnom blogu, i u svetu personalizovanih vesti na socijalnim mrežema, vesti mogu biti tako izabrane i tako poređane da u vama probude konkretnu emociju. Danas kada čitate vesti na socijalnim mrežema, ili pretražujete internet, ne možete biti sigurni da i osoba do vas čita iste vesti ili dobija iste rezultate pretrage. Danas vas digitalni moguli toliko znaju prisluškujući vas, da su u stanju ne samo da vam prodaju reklamu, nego da vam prodaju i setuju emocije.

Stvar je zapravo mnogo šira od socijalnih mreža. Digital bubble ili digital search filter (ima mnoga imena) je situacija u kojoj search provider (Google i drugi mali provajderi) vas drže u klasičnom mehuru informacija, nedozvoljavajući vam da pročitate ništa izvan toga. Takođe, vesti i informacije nisu samo binarne, ima ih ili nema, nego su i „analogne" tj. nose emociju. Tako da se isti događaj može interpretirati na mnoge različite načine pa će svaka osoba koja pretražuje internet za pomenutim događajem dobiti personalizovanu interpretaciju, shodno ciljevima onoga ko distribuira sadržaj.

Ono što je bio naš prozor u svet, ono što nam je dozvoljavalo da saznamo mnogo više od tradicionalnih medija, mnogo više od malog kruga ljudi sa kojima interagujemo u fizičkom svetu, to se okrenulo protiv nas i filtrira nam informacije. 

 

filter-bubble.jpg

Naizgled šareni svet

 

Facebook je eksperimentisao još 2012. sa personalizovanim sadržajem na dan izbora. I uspeli su da pokrenu dodatnih 340,000 ljudi da izađu na izbore. Samo preko serviranja određenih vesti, njihovoj formulaciji i grafičkom predstavljanju, na Feed-u na dan izbora (https://www.nature.com/news/facebook-experiment-boosts-us-voter-turnout-1.11401).

Šta su u stanju da urade 2017. i šta će biti u stanju da urade 2027. je zastrašujuće pitanje. Pored samih izbora, kao najvažnijeg uticaja za jednu državu, takvi zadržaji i propaganda mogu biti automatizovani i za lokalni nivo, mogu biti kupovani i iznajmljivani. Banalizacija do kraja - platim FB-u određenu cifru kako bi postao omiljeniji u društu, postovi gde sam super na slikama ili gde me hvale, iskaču na feed-u, oni drugi ne. Sve može postati proizvod. Kao što se danas plaća reklama za neki prozivod, pa taj proizvod „iskače" non stop, na guglu, fb-u i drugima, tako će naše emocije, naši izbori, a preko njih i naša budućnost postati roba kojom se trguje.

 



Komentari (340)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

c_h.arlie c_h.arlie 18:37 12.11.2017

Re: mala ispravka

maksa83
Направиће се неки регулативни механизми у будућности. Као што постоји закон о заштити података, пошто се ова ствар истутњи (10-15-20-100 година), освануће неки концепт који штити појединца.

Kur moj će se napraviti.

Pojedinac će se u budućnosti štititi isključivo sam, a ako ovi Trunpoovi dronovi (gugluj ko je Ajit Pai) koje je postavio na FCC sjebu net neutraility kao što su krenuli to će tek biti pijukom na nejač.


Netačno !
Od kada je sveta i veka, pojedinac se štitio grupišući se sa sebi sličnima.
Pojedinci koji nisu tako radili, koji su i u samozaštiti bili sebični, su nestajali.
Opstajali su samo oni koji su se udruživali u moćne grupe.
Mislim da to nije potrebno dokazivati.
maksa83 maksa83 18:42 12.11.2017

Re: mala ispravka

Od kada je sveta i veka, pojedinac se štitio grupišući se sa sebi sličnima.

Jes', pitaj svakog mitraljesca čemu se najviše obraduje.
zilikaka zilikaka 18:47 12.11.2017

Re: mala ispravka

Nikad nećeš pogoditi odakle su bili ti fejk akauntovi.


Bio neki klinac iz Makedonije, ako to nije to
c_h.arlie c_h.arlie 18:55 12.11.2017

Re: mala ispravka

maksa83
Od kada je sveta i veka, pojedinac se štitio grupišući se sa sebi sličnima.

Jes', pitaj svakog mitraljesca čemu se najviše obraduje.

Pitao sam.
Odgovor je bio - sigurnom pomoćniku i pametnom komandiru.
docsumann docsumann 18:57 12.11.2017

Re: mala ispravka

maksa83
Od kada je sveta i veka, pojedinac se štitio grupišući se sa sebi sličnima.

Jes', pitaj svakog mitraljesca čemu se najviše obraduje.


stani, zar ne pričamo o snajperistima.
njih gužva oko mete samo ometa...
zilikaka zilikaka 19:05 12.11.2017

Re: mala ispravka

Drugari, ako ćete mi dozvoliti, pa seljačkoj logici, na običan puk ide mitrOljezac, jerbo je jeftiniji i veći mu učinak. I prvo ide on.
Ako baš imaš rezona, onda šalješ snajperiste, al to traži više rasursa za manji ukupan efekat.


..Msm, ja to onako uopšteno, jer računam da je i ovde primenljivo.
c_h.arlie c_h.arlie 19:16 12.11.2017

Re: mala ispravka

zilikaka
Drugari, ako ćete mi dozvoliti, pa seljačkoj logici, na običan puk ide mitrOljezac, jerbo je jeftiniji i veći mu učinak. I prvo ide on.
Ako baš imaš rezona, onda šalješ snajperiste, al to traži više rasursa za manji ukupan efekat.


..Msm, ja to onako uopšteno, jer računam da je i ovde primenljivo.

Nisu svi ciljevi jednakog značaja --- ko zna koliko običnih vojnika vredi kao dobar komandant.
A komandanta će teško dohvatiti mitraljez, snajper možda i hoće.
maksa83 maksa83 19:18 12.11.2017

Re: mala ispravka

Odgovor je bio - sigurnom pomoćniku i pametnom komandiru.

Evo da ti ja kao neko ko je to sranje malo teglio kažem da se mitraljezac najviše obraduje zdudanoj gomili.
maksa83 maksa83 19:21 12.11.2017

Re: mala ispravka

Drugari, ako ćete mi dozvoliti, pa seljačkoj logici, na običan puk ide mitrOljezac, jerbo je jeftiniji i veći mu učinak. I prvo ide on.

Naravno, taktika sa dva mitraljesca u četi je jedan od razloga što su Nemci jebali majke svima u WW2. Plus dobar mitrOljez, a Nemac daobog ume da napravi.
alselone alselone 19:30 12.11.2017

Re: mala ispravka

al to traži više rasursa za manji ukupan efekat.

Pa da, ali doslo novo doba. Snajperi danas za dzabaka, ima ih na milione.
c_h.arlie c_h.arlie 19:47 12.11.2017

Re: mala ispravka

maksa83
Odgovor je bio - sigurnom pomoćniku i pametnom komandiru.

Evo da ti ja kao neko ko je to sranje malo teglio kažem da se mitraljezac najviše obraduje zdudanoj gomili.

Izvini, nemoj da se ljutiš.
Ja sam pitao pravoga mitraljesca.
c_h.arlie c_h.arlie 19:48 12.11.2017

Re: mala ispravka

maksa83
Drugari, ako ćete mi dozvoliti, pa seljačkoj logici, na običan puk ide mitrOljezac, jerbo je jeftiniji i veći mu učinak. I prvo ide on.

Naravno, taktika sa dva mitraljesca u četi je jedan od razloga što su Nemci jebali majke svima u WW2. Plus dobar mitrOljez, a Nemac daobog ume da napravi.

... ali to sve dok nisu naišli na Batu.
maksa83 maksa83 20:01 12.11.2017

Re: mala ispravka

... ali to sve dok nisu naišli na Batu.

Bata manje više, nego su zabasali u dubok sneg i opak minus na koji nisu baš svikli. Kad se Bata sudario sa na sneg sviklim Fincem na tom istrom belom ledenom terenu Simo ih skidao ko jarebice.
alselone alselone 20:04 12.11.2017

Re: mala ispravka

Bata manje više, nego su zabasali u dubok sneg i opak minus na koji nisu baš svikli.


Ovo je prilicno uprosceno. Naisli su na ludo hrabar otpor, otpor do koske. Nije toliko hladno bilo u Staljingradu, nisu Rusi odbranili Lenjingrad zbog zime. Lenjingrad i Staljingrad su gradovi heroji otpora.
maksa83 maksa83 20:10 12.11.2017

Re: mala ispravka

Ovo je prilicno uprosceno. Naisli su na ludo hrabar otpor, otpor do koske. Nije toliko hladno bilo u Staljingradu, nisu Rusi odbranili Lenjingrad zbog zime. Lenjingrad i Staljingrad su gradovi heroji otpora.

Ma jesu i to je horor, čitao sam neki oveći feljton o tome negde gde je objavljeno i pismo Nemca odande kući gde kaže kako su Rusi ludi i napadaju ih, citiram, kao psi, završen citat, ne obazirući se ni na šta.

Ali jesu najebali zbog zime, kao što je najebao svako ko je tamo krenuo peške i zadržao se duže nego što je mislio.

Još jedna stvar (pored onog sa japanskim pčelama) koja mi nikad ne dosadi je ovaj najčuveniji infografik na svetu koji prikazuje napredovanje Napoleonove vojske, temepraturu, i njihovo brojno stanje :

(namerno ne umanjujem sliku da se vide svi detalji)


alselone alselone 20:13 12.11.2017

Re: mala ispravka


Ma jesu i to je horor, čitao sam neki oveći feljton o tome negde gde je objavljeno i pismo Nemca odande kući gde kaže kako su Rusi ludi i napadaju ih, citiram, kao psi, završen citat, ne obazirući se ni na šta.


Ako nisi citao, pogledaj.


A i dobar je naslov - "kultura secanja".
alselone alselone 20:14 12.11.2017

Re: mala ispravka

citiram, kao psi

Naravno da ce Nemac reci "kao psi". A moglo bi da se kaze i "kao lavovi". S obrizom da su im jebali kevu.
alselone alselone 20:17 12.11.2017

Re: mala ispravka

napredovanje Napoleonove vojske

I tu je velika stvar bila taktika kao taktika Rimljana protiv Hanibala.

Znam da si rekao kako te Rat i mir smara, ali tamo su bitke i taktika do detalja objasnjeni.
maksa83 maksa83 20:19 12.11.2017

Re: mala ispravka

Naravno da ce Nemac reci "kao psi". A moglo bi da se kaze i "kao lavovi". S obrizom da su im jebali kevu.

Ma nije u tom pismu bilo nikakvog nipodaštavanja, nego je šljaštelo čistim očajem i potpunom sjebanošću.
maksa83 maksa83 20:20 12.11.2017

Re: mala ispravka

Ako nisi citao, pogledaj.

A i dobar je naslov - "kultura secanja".

E pa to je to!

Edit: sećanje je varljivo, nema pasa, evo ga deo sa pismima:

Njegova vojska je drugačije procenjivala stanje stvari. Pisma koja su nemački vojnici slali kući sovjetski obaveštajci su plenili i slali direktno Staljinu, koji je voleo da na osnovu njih procenjuje moralno stanje Nemaca. Pismo od 1. septembra: "Da li se to Rusi stvarno spremaju da ratuju na samoj obali Volge? To je sumasšestvie." Osmog septembra: "Nezdrava upornost." Jedanaestog septembra: "Fanatici." Trinaestog: "Divlje zveri." šesnaestog: "Varvarstvo... To nisu ljudi, već đavoli." Dvadeset šestog: "Varvari, oni primenjuju banditske metode." Dvadeset osmog oktobra: "Svaki vojnik gleda na sebe kao na već osuđenog čoveka"...
alselone alselone 20:22 12.11.2017

Re: mala ispravka

Ma nije u tom pismu bilo nikakvog nipodaštavanja,


OK, ali postoji ceo jedan sloj interpretacije istorije koji umanjuje rusku pobedu. Brajovic je cesto interpretirao pobedu "zasipanjem telima" koja je prakticno izvojevana pistojem koji preti na potiljku. I ovde se spominje odbrana psa.

Taj sloj interpretacije (ne kazem za tebe) govori kako su skoro pa Nemci bili hrabri, vojnicki posteni i disciplinovani, i onda ih je u tom skoro pa pravednom cilju sprecila neka banka lukada, zivotinja, koji su se borili jer su bili pijani od votke i jer im je pretio komandant sa ledja. Jebaji ga.

Slava Rusima za odbranu svih nas.
alselone alselone 20:24 12.11.2017

Re: mala ispravka

"Svaki vojnik gleda na sebe kao na već osuđenog čoveka"..


Tako se brani otadzbina.

Врховна команда избрисала је наш пук из бројног стања, наш пук је жртвован за част Београда и Отаџбине. Ви немате више, да се бринете за животе ваше, они више не постоје.
Зато напред у славу! За Краља и Отаџбину! Живео Краљ! Живео Београд
Atomski mrav Atomski mrav 20:25 12.11.2017

Re: mala ispravka

Rekoh ja - ko krene na Ruse, iz mesta je najebo!
alselone alselone 20:26 12.11.2017

Re: mala ispravka

Evo jos jedan clanak sto je nas blogorahmetli drug serovao na FB.

How Stalin Became Stalinist

He believed that another European war was coming, and that, in order to survive it, backward Russia would have to industrialize. “We are fifty to a hundred years behind the advanced countries,” he declared in 1931. “We must make good this gap in ten years. Either we do it, or they will crush us.”


LINK
maksa83 maksa83 20:28 12.11.2017

Re: mala ispravka

Taj sloj interpretacije (ne kazem za tebe) govori kako su skoro pa Nemci bili hrabri,

Koji sad Nemci? Gde Nemci, šta Nemci? Nije tu bilo Nemaca.

Samo nacisti.
alselone alselone 20:29 12.11.2017

Re: mala ispravka

Samo nacisti.


Fasisti.
c_h.arlie c_h.arlie 20:31 12.11.2017

Re: mala ispravka

maksa83
Taj sloj interpretacije (ne kazem za tebe) govori kako su skoro pa Nemci bili hrabri,

Koji sad Nemci? Gde Nemci, šta Nemci? Nije tu bilo Nemaca.

Samo nacisti.

Ne prizivaj Filipa - leba ti.
zilikaka zilikaka 20:31 12.11.2017

Re: mala ispravka

Rekoh ja - ko krene na Ruse, iz mesta je najebo!


Često ponavljam prvu rečenicu koju je izgovarao jedan prijatelj mojih roditelja nakon putovanja Transsibirskom železnicom:

"Napoleo i Hitler su definitivno bili ludi."
alselone alselone 20:32 12.11.2017

Re: mala ispravka

Ima tu jos nesto, kad sam vec zapenio. Cesto se ruska pobeda minimizuje zimom. Kao "jebiga, bila zima, ovi nisu bili spremni. da je bilo leto sjebali bi ih". Sto je zapravo sranje. Ruska zima je "datost" u ratu, koju su oni savrseno uklopili u taktiku. Svako je imao neku "datost" u ratu koju je prilagodjavao taktici i strategiji. Neko je imao tehniku, neko planine, neko more, neko broj ljudi, neko zimu, neko kamikaze, neko gerilu itd.

Oni su svoju bolje prilagodili. Odolevali su dovoljno dugo dok u pozadini nisu napravili cudoviste od armije.
zilikaka zilikaka 20:34 12.11.2017

Re: mala ispravka

Svako je imao neku "datost" u ratu


Pored zime oni imaju još jednu datost koju nije lako tehnički prevazići.
Ogromna prostranstva puna blata.
maksa83 maksa83 20:42 12.11.2017

Re: mala ispravka

alselone
Samo nacisti.


Fasisti.

Joj kad se setim. Mislim da si mogao da ga pečeš, kuvaš, čupaš nokte, ne bi ti "Nemci" otkucao...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:48 12.11.2017

Re: mala ispravka

OK, ali postoji ceo jedan sloj interpretacije istorije koji umanjuje rusku pobedu. Brajovic je cesto interpretirao pobedu "zasipanjem telima" koja je prakticno izvojevana pistojem koji preti na potiljku. I ovde se spominje odbrana psa.

Не.

Брајовић је презентовао податке, о томе -- сада већ говорим по сећању -- да су, испрва, Руси заиста затрпали телима Немце, однос је био 5-8-10 убијених Руса на једног страдалог Немца. До краја рата, и немачког пораза, Руси никад нису успели да тај тег успешности ратовања претегну на своју страну. Чак и у месецима непосредно пред победу на једног страдалог Немца гинуло је 1,5-1,7 Руса.

Да ли ово умањује руску победу? Мени не, али показује лудости једног система, стаљинског... Да не кажем да је скроз неспреман започео рат, пре њега у чисткама побио 1М својих суграђана (документовано), да је побио искусни официрски кадар, па је и без широке подршке добрих официра започео окршај.

Нису се тамо борили Овце с Вуковима, па да страда 10 на једног, већ -- суштина -- због стаљинске државе, њеног карактера и концепта једна неспремна војска с неувежбаним јединицама против подмазане и наштеловане немачке машинe. У рату је циљ да што мање твојих људи погине. Сетимо се нуклеарне бомбе бачене на Јапан: Иво Џима је показала колико ће Амера страдати, у страшним борбама с Јапанцима. После тог сазнања избор је био логичан: бацити. (Наравно, одлука је била сложенија од овога.)

Пази, Ђитлер је направио мост на Ади за 1,2МЛРД евра. Сјајан мост. Велика победа. Но, за те паре је, неко спретнији вероватно могао да направи два моста и купи 1.800 мерцедесових нових аутобуса.

Дакле, о томе говорим.
О рационалном и ефикасном располагању ресурсима.
Људским животима.
alselone alselone 20:48 12.11.2017

Re: mala ispravka

Mislim da si mogao da ga pečeš, kuvaš, čupaš nokte, ne bi ti "Nemci" otkucao...


Ali zasto su svi Srbi krivi, jer su vecinski glasai za Slobu. Pa onda od jednom nisu vise "podrzavaoci rezima SM", nego Srbi generalno. Ko da su Hitlera izglasali njih par...
alselone alselone 20:49 12.11.2017

Re: mala ispravka

али показује лудости једног система,

E ovo je taj nefer momenat o kom pricam.

Po meni govori o hrabrosti jednog naroda.
alselone alselone 20:52 12.11.2017

Re: mala ispravka

Smesno je ovo, zaista. Nije hitlerov sistem lud sto je napadao, nego je ruski sto se toliko branio.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:55 12.11.2017

Re: mala ispravka

Po meni govori o hrabrosti jednog naroda.

Мени је увек друго да у оваквим тренуцима присетим се сећања властитог оца, који је Русе дочекао и био уз њих у Србији, како су то били и неки косооки, све са камилама, на које је по Војводини потезао пиштољ да их спречи да не силују жене.

Је ли то храброст?
Или је шта?

Или то да су комунисти ослободили земљу и без суда побили, том приликом, 60.000 људи у Србији?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:56 12.11.2017

Re: mala ispravka

Smesno je ovo, zaista. Nije hitlerov sistem lud sto je napadao, nego je ruski sto se toliko branio.

Ооо, не!
И један и други су били суманути режими. Ти би да амнестираш онај други.
alselone alselone 20:58 12.11.2017

Re: mala ispravka

Мени је увек друго да у оваквим трренуцима присетим се сећања властитог оца, који је Русе дочекао и био уз њих у Србији, како су то били и неки косооки, све са камилама, на које је по Војводини потезао пиштољ да их спречи да не силују жене.


Jesu i kamile silovale?


Bolje da smo pustili Nemce da pobiju i porobe sto je ostalo. Oni su bili tako sredjeni i disciplinovani. Nisu silovali, je l' tako?

alselone alselone 20:58 12.11.2017

Re: mala ispravka

Ти би да амнестираш онај други.


Daleko od toga, ali necu ni da ih izjednacim. Sto je danas glavna fora.
alselone alselone 20:59 12.11.2017

Re: mala ispravka

И један и други су били суманути режими.


Sa tim da se jedan branio a drugi napadao. A ti kazes da je isto, je l'?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:07 12.11.2017

Re: mala ispravka

Daleko od toga, ali necu ni da ih izjednacim. Sto je danas glavna fora.

Богами, немачки и стаљински систем -- скоро да се могу изједначити. Виша раса, народи предводници, којима други треба да се добровољно покоре, који нападају суседе...

Наш црвени систем вероватно се не може изједначавати. Мада, чини се да је он* побио једнак број Срба као и Немци -- око 90.000 једни и око 90.000 други. Не знам добре статистике за ово, али тако је некако.

Замисли, хероји су побили исти број Срба као и злочинци???

* српски и југословенски партизани
alselone alselone 21:09 12.11.2017

Re: mala ispravka

Наш црвени систем вероватно се не може изједначавати. Мада, чини се да је он побио једнак број Срба као и Немци -- око 90.000 једни и око 90.000 други. Не знам добре статистике за ово, али тако је некако.


Ko "on"? Rus?

P.S. Sta znaci tri znaka pitanja? Da se bas jako cudis?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:26 12.11.2017

Re: mala ispravka

P.S. Sta znaci tri znaka pitanja? Da se bas jako cudis?

Да.

Ko "on"? Rus?

Не, већ наши комунисти.
alselone alselone 21:28 12.11.2017

Re: mala ispravka


Не, већ наши комунисти.


Slazem se. Ali to je druga tema. Pricali smo o ratu, o onima koji napadaju i koji se brane. O agresorima i oslobodiocima. Jugoslovenski komunisticki rezim je druga tema.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:36 12.11.2017

Re: mala ispravka

Slazem se. Ali to je druga tema. Pricali smo o ratu, o onima koji napadaju i koji se brane. O agresorima i oslobodiocima. Jugoslovenski komunisticki rezim je druga tema.

И Немци и Руси су нападали, најпре суседе. Буди реалан. Касније су Руси боље прошли, укотвили се у пола Европе. Као -- о-к-у-п-а-т-о-р-и. Не као ослободиоци. Хтели су и овде.

Јесу ли они Пољaцима или Чесима ослободиоци или окупатори?
Пази, зајебана ствар.

P.S.
Мала пикантерија: четници су, у свом "устанку" 1944, кад су покушали да се легитимишу као противници Немаца, који су видљиво губили рат -- тада су по логорима стрељани четници -- имали план кога ће све да побију по заузимaњу градова, спискове, исто као партизани.
alselone alselone 21:39 12.11.2017

Re: mala ispravka

И Немци и Руси су нападали, најпре суседе. Буди реалан

Budi ti realan. SVI su napali susede u jednom momentu istorije ali niko nikad onako kao Nemci.

Da te pitam jos nesto. Videli smo sta je bilo pod komunistickim rezimom. Da li mozes da kazes da bi bilo isto pod nacistickim?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:48 12.11.2017

Re: mala ispravka

Da li mozes da kazes da bi bilo isto pod nacistickim?

Одговор на то питање нико не зна.

Под Немцима, ми бисмо били колонијална јединица држaвне управе. Даљег погрома становништва не би било. Сасвим је могуће да би Србима било као под Маријом Терезијом, коју Пречани не памте баш по лошем.

Били бисмо колонија једне империје.
Под Титом, постали смо колонија једног идеолошког система. Између 1945. и 1953. преко 250.000 људи је служило затворске казне. Страшан број. Од тога 40.000 кулака, то јест сељака, махом из Војводине, које нису хтели ни задруге ни откупе. Па Голи оток...
alselone alselone 21:49 12.11.2017

Re: mala ispravka

Под Немцима, ми бисмо били колонијална јединица држвне управе. Даљег погрома становништва не би било. Сасвим је могуће да би Србима било као под Маријом Терезијом, коју Пречани не памте баш по лошем.


Uuuuuuuuuuuuuu!
gedza.73 gedza.73 21:49 12.11.2017

Re: mala ispravka


првих минут и по.

Има филм који су Немци радили о својим дезертерима који су бежали од Руса на Источном фронту.

Da li mozes da kazes da bi bilo isto pod nacistickim?


Волео бих кад би знао да лепо напишем блог о Кон Тикију и још пар истраживача.
један од шест људи који су прешли 8 000 километара сплавом је Кнут Хаугланд.
Норвешки партизан који је учествовао у уништаванју фабрике за производњу тешке воде.
Опколи га гестапо он им збрише из обруча и дигне танкер на коме су се налазиле неке од залиха потребних за производњу бомбе.

Ко зна на како би се завршио рат да је Хитлер направио ту бомбу. Разјебо би пола планете и претворио је у једно врло мрачно место.

На страну што су Немци били више одушевљени Хитлером и својом аријевском чистотом него што су Руси били одушевљени Стаљином.

немци су били болесно зли током тог рата и скоро неподељени у злочинима које су чинили. Нису логори код Хитлера били пуни Немаца који су се бунили бротив нацизма вће гулази Руса који су се супроставили Стаљину.

није баш да није разлика.
Atomski mrav Atomski mrav 21:53 12.11.2017

Re: mala ispravka

Под Немцима, ми бисмо били колонијална јединица држвне управе. Даљег погрома становништва не би било. Сасвим је могуће да би Србима било као под Маријом Терезијом, коју Пречани не памте баш по лошем.


Bar bi se znao red?

alselone alselone 21:54 12.11.2017

Re: mala ispravka

If we held 1 minute of silence for every victim of the Holocaust then we would be silent for eleven and a half years.



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:01 12.11.2017

Re: mala ispravka

If we held 1 minute of silence for every victim of the Holocaust then we would be silent for eleven and a half years

Nismo spominjali sudbinu Jevreja, ovo je nizak udarac.
Pričali smo kako bi bilo nama.

Da, znao bi se red.
Red koji je austrougarska carevina donela do dan danas je vidan u Vojvodini, naspram pustog turskog centralne i južne Srbije. Da li bi nama bilo bolje? Hm... Pa, recimo, možda da pogledamo neki narod koji je bio kolonija kod Austrougara. Recimo... recimo... Slovence?

;-)
alselone alselone 22:04 12.11.2017

Re: mala ispravka

Nismo spominjali sudbinu Jevreja, ovo je nizak udarac.

Nije. To je sudbina onih pod Nemcima. Ili mislis da bi nama bilo bolje jer... zasto?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:08 12.11.2017

Re: mala ispravka

Nije. To je sudbina onih pod Nemcima.

Ne, nije. To je preterivanje.

To je bila sudbina: svih Jevreja, (dela) Cigana, dele homoseksualaca, dela mentalno zaostalih... pod Nemcima.

Poljaci, Francuzi, Severnjaci... mislim: i oni su bili pod Nemcima. Šta je njima falilo?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:08 12.11.2017

Re: mala ispravka

Nismo spominjali sudbinu Jevreja, ovo je nizak udarac.
Pričali smo kako bi bilo nama.

ne verujem šta čitam...
gedza.73 gedza.73 22:10 12.11.2017

Re: mala ispravka

Predrag Brajovic
Nije. To je sudbina onih pod Nemcima.

Ne, nije. To je preterivanje.

To je bila sudbina: svih Jevreja, (dela) Cigana, dele homoseksualaca, dela mentalno zaostalih... pod Nemcima.

Poljaci, Francuzi, Severnjaci... mislim: i oni su bili pod Nemcima. Šta je njima falilo?


Nemci su doveli Hrvate u logor na Sajmištu i dali im odrešene ruke u Hrvatskoj.
To i streljanje dece po Srbiji...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:12 12.11.2017

Re: mala ispravka

Nemci su doveli Hrvate u logor na Sajmištu

Joj. Nije tačno.
Pisao sam tekst o tome. Onaj prethodni, o Hildi Dajč.
Logor je bio formalno na hrvatskoj teritoriji, stražari naši folksdojčeri, uprava nemačka. U logoru zajedno su bili i četnici i partizani. Bio je radni logor.
To i streljanje dece po Srbiji...

Сачекај мој следећи текст, готов је, него гледам да неће неко да га објави. Да видиш и једну другу перспективу.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:13 12.11.2017

Re: mala ispravka

ne verujem šta čitam...

Опет virtue signalling, је л'?
Па, немој да читаш.
Ни да коментаришеш.
alselone alselone 22:13 12.11.2017

Re: mala ispravka

Ne, nije. To je preterivanje.


Apsolutno ni jedan argument za ove tvrdnje nemas osim verovanja u Nemacku medicinu.

Ovo sa Marijom Terezijom ignorisem jer Marija ima veze sa Hitlerom koliko i... ne pada mi poredjene na pamet, pa cu vratiti osvnovnu premisu, koliko i Marija sa Hitlerom.
Šta je njima falilo?

Ti kao da WWII danas ucis. Pa naravno da je Hitler pravio razliku izmedju Francuza, severnjaka i Slovena.
alselone alselone 22:14 12.11.2017

Re: mala ispravka

Kako se Kragujevac ukapa u ovu pricu? Opravdana odmazda?
gedza.73 gedza.73 22:17 12.11.2017

Re: mala ispravka

Logor je bio formalno na hrvatskoj teritoriji, stražari naši folksdojčeri, uprava nemačka. U logoru zajedno su bili i četnici i partizani. Bio je radni logor.

sad već ništa ne razumem. Ko je ubijao u logorima? I ko je bio ubijan u logorima?
Za Kragujevac znam da su Nemci izveli decu iz škole i streljali.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:18 12.11.2017

Re: mala ispravka

Kako se Kragujevac ukapa u ovu pricu? Opravdana odmazda?

Веровао или не, у ту одмазду био нам је, негде, уписан и грех победе у Првом рату.

Наравно да одмазда није била оправдана. Али, Немци нису желели да дугорочно овде стационирају већи број јединица, па је идеја одмазде била да се предупреди отпор. То се и десило. Узгред, Немаца је у Србији страдало (до Руса) шака јада, а у Београду, и поред Отписаних, можда 1 (један).
maksa83 maksa83 22:19 12.11.2017

Re: mala ispravka

Ovo sa Marijom Terezijom ignorisem jer Marija ima veze sa Hitlerom koliko i... ne pada mi poredjene na pamet, pa cu vratiti osvnovnu premisu, koliko i Marija sa Hitlerom.

Marija ima veze sa Hitlerom.

Saćudobjasnim - u Beču postoji ulica Mariahilfer Straße, mi (mislim, mi koji smo tamo povremeno odlazili) je zovemo Marijahitler Štrase.

Hope this helps.
Atomski mrav Atomski mrav 22:19 12.11.2017

Re: mala ispravka

Mislim da je besmisleno nadgornjavati se sa Brajovićem. Sad će on da iskopa neki grafik koji nedvosmisleno ukazuje da je u pravu...
alselone alselone 22:22 12.11.2017

Re: mala ispravka


Hope this helps.


Marija je imala jedan kul trik. Pravoslavne crkve po Backoj (ne znam za ostale regione) su pravljene tako da lako mogu da se prerade u katolicke. Time je drzala raju u pokornosti, jer su morali stalno da budu u pripravnosti kao kepec pred pisoarom.

E, sad, ja ne znam mnogo oko arhitekture crkava, tako da - posto kupio, toliko i prodao.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:22 12.11.2017

Re: mala ispravka

Za Kragujevac znam da su Nemci izveli decu iz škole i streljali.

Ко је убијао, окупљао таоце? Немци, и љотићевци, да се не заборави. Прва стрељања талаца? Јбг, регуларне недићеве јединице (до 100 побијених, у два-три наврата, не више, па се прекинуло с том праксом). Потом Немци.

Убијани најпре Јевреји, потом комунисти, потом селилачки Цигани, потом четници и партизани.

50 четника су као таоци убијени у јулу или августу 1944, заборавио сам месец. А о томе се ништа не зна. Дакле, циљана одмазда, није убијан народ (као пре), јер су четници напали били Немце.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:23 12.11.2017

Re: mala ispravka

Za Kragujevac znam da su Nemci izveli decu iz škole i streljali.

kad se brajović bavi istorijom, obično vadi podatke iz bulje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:25 12.11.2017

Re: mala ispravka

kad se brajović bavi istorijom, obično vadi podatke iz bulje.

Само гурај, товари, дај...
Још више ће да те воле људи због овога. Они који те воле.
gedza.73 gedza.73 22:28 12.11.2017

Re: mala ispravka

Немци, и љотићевци, да се не заборави.

Ko zaboravlja?
Ispade da su Nemci dobrice koje bi donele red, rad i mir u našu zemlju.
Oni su bre izvukli decu iz škole i streljali. To što je ljotićevska stoka asistirala ne abolira Nemce od odgvoronosti. To su radili svud po Srbiji.
Ubijanja, spaljivanja, streljanja, odvođenje u roblje, otimačina...

(ono unutrašnja prepucavanja četnici-partizani u ovim slučajevima nemaju nikakave veze)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:28 12.11.2017

Re: mala ispravka

Mislim da je besmisleno nadgornjavati se sa Brajovićem. Sad će on da iskopa neki grafik koji nedvosmisleno ukazuje da je u pravu...

saglasna.

odoh da gledam neko propagandno holivudsko govno u kom se superheroji bore za slobodu i američki san...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:30 12.11.2017

Re: mala ispravka

Ispade da su Nemci dobrice

Не, ја то нисам рекао.
koje bi donele red, rad i mir u našu zemlju.

Ово би се, можда, и одиграло. Има историјских паралела које говоре томе у прилог.
Atomski mrav Atomski mrav 22:31 12.11.2017

Re: mala ispravka

Има историјских паралела које говоре томе у прилог.

Možda u tvojoj glavi...
alselone alselone 22:31 12.11.2017

Re: mala ispravka

To su radili svud po Srbiji.

I ne samo po Srbiji, nego tamo gde je bilo Srba. Jasenovac, Jadovno, Stara Gradiska... verovati da bismo mi prosli kao Francuzi ili latentno nacisticki severnjaci je budalasto.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:33 12.11.2017

Re: mala ispravka

Још више ће да те воле људи због овога. Они који те воле.

brajo, tebe ni solidan psihoterapeut ne bi uspeo da pokupi. treba ti ozbiljna medikacija.

Ispade da su Nemci dobrice koje bi donele red, rad i mir u našu zemlju.

tenkom i mitraljezom, ali u suštini, da. a i očistili bi nam zemlju od jevreja, cigana, mentalnih bolesnika. eto vidiš i u rusiju su hteli da donesu mir i blagostanje, ali staljin im se isprečio, mmjbm...

Milan Novković Milan Novković 22:36 12.11.2017

Re: mala ispravka

BebaOdLonchara
Mislim da je besmisleno nadgornjavati se sa Brajovićem. Sad će on da iskopa neki grafik koji nedvosmisleno ukazuje da je u pravu...

saglasna.

odoh da gledam neko propagandno holivudsko govno u kom se superheroji bore za slobodu i američki san...

Ček, ako si već pročitala The Three Body Problem (izmislili kinetik oružje pre Rusa), i ovo je Maksa prvi počeo, gledaj Peaky Blinders (izmislili žilet/britvu u rubu kape (hence Peaky), one što Slavko, iz tandema Mirko&Slavko nosi, ne znam kako se zove), ako već nisi, i ovo je Krofnica prva počela

A ako si up to date onda ništa, mogao bih i ja neko superherojče da konzumiram pred sanjanje
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:37 12.11.2017

Re: mala ispravka

Možda u tvojoj glavi..

Не, него у српској историји. Па, по српским селим види се -- по чистоћи, ушораности, поштовању закона -- докле је допирала аустроугарска граница. И дан данас.
Atomski mrav Atomski mrav 22:42 12.11.2017

Re: mala ispravka

Не, него у српској историји. Па, по српким селим види се -- по чистоћи, ушораности, поштовању закона -- докле је допирала аустроугарска граница. И дан данас.


I posle su streljali jednako i po ušorenim i po brdsko-planinskim selima...
maksa83 maksa83 22:42 12.11.2017

Re: mala ispravka

, i ovo je Maksa prvi počeo, gledaj Peaky Blinders

Nisam, nisam, Peaky Blinders nisam ni gledao ni reklamirao, verujem da je dobro, ali je dan premali...
gedza.73 gedza.73 22:50 12.11.2017

Re: mala ispravka

izmislili žilet/britvu u rubu kape

Dok čekam Brajovićev blog o 'drugačijem pogledu' na streljanje dece...
Mašinska žetelica je izmišljena u vreme Rimljana. Žetelicu vuklo magare i kosilo snoplje mnogo brže nego robovi.

Nije zaživela jer bi robovi ostali bez posla pa to nikome nije odgovaralo.

Sad nisam siguran da li je neki momak u Australiji ili GB napravio sličnu žetelicu, koja je došla do današnjih svemirskih brodova u kombajniranju, u vreme industrijske revolucije.
Da li je negde naleteo na staru ideju ili mu samo palo na pamet ko bi ga znao.

Inače, jbg kad vi potežete taj TTBP nonstop, Kon Tiki su potpuno napravili po uzoru na stare splavove. Bez ikakvih savremenih dodataka. Dodali su samo na prednjoj strani daske koje bi ih, po nekom prvobitnom planu, štitile od talasa. Na otvorenom moru su videli da je 'zaštita' potpuno bespotrebna.

Sa krmom su imali u samom početku velikih probelma. Da bi savladali otpor vode morali su da krmane bar dvojica pa su organizovali smene da na svakih sat vremena krmani jedan odmoran.

i na sredini putovanja reše da svrate i provere sprud koji nije ispitan ali je bio ucrtan u mape.

ispod splava, kroz balvane, su uvukli daske koje su držale pravac (vertikalna peraja) pa im se na 'izletu' jedno polomilo. Dok su ispravljali kvar provalili su da je ekstremno lako upravljati splavom samo povlačeći (izvlačenjem) drvenih peraja.
Posle toga su krmu koristili više iz navike.

nekoliko puta kroz knjigu se provlači oduševljenost jednostavnošću rešenja starih naroda.

edit
iz filma. a knjiga je daleko bolja (napisana kao da su krenuli u poslepodnevnu šetnju)

4krofnica 4krofnica 22:52 12.11.2017

Re: mala ispravka

Milan Novković


gledaj Peaky Blinders (izmislili žilet/britvu u rubu kape (hence Peaky), one što Slavko, iz tandema Mirko&Slavko nosi, ne znam kako se zove),


zovu je 'newsboy' kapa ako hoćeš da naručiš, ali prodaje se bez žileta (nije problem, nabavićemo i to). nego kad si već kod Peaky Blinders, počinje četvrta sezona u sredu, imaš dozvolu da skroluješ moje komentare, udaviću :)

verujem da je dobro, ali je dan premali...


produži dan, napravi prostor/vreme rupu, jer to je must see.


zilikaka zilikaka 22:52 12.11.2017

Re: mala ispravka

Pričali smo kako bi bilo nama.

Da, znao bi se red.
Red koji je austrougarska carevina donela do dan danas je vidan u Vojvodini, naspram pustog turskog centralne i južne Srbije. Da li bi nama bilo bolje? Hm... Pa, recimo, možda da pogledamo neki narod koji je bio kolonija kod Austrougara. Recimo... recimo... Slovence?


Brajoviću, uvatio si bankinu, da prostiš.

Svedoci onog vremena pod Austrougarskom i posle okupacije Nemaca pričali da nije uporedivo. Ni blizu.
Ono pre je bila mešavina naroda gde je svako imao svoje mesto. Istina, u školama se učio kao obavezan mađarski, al tu se negde ta dominacija i završavala. Niko niko nije imao manja građanska prava (ovo pokušavam da svedem na nivo krajnje trezvenosti) a ne, ne daj bože bio legitimna meta za odstrel.

U okupaciji su prvo pokupili sve Jevreje. Znaš ti kako to izgleda u jednoj zajednici gde ih je bilo prilično?
Dalje, imovina recimo Srba je bila u najmanju ruku nesigurna.
Počev od raznih zabrana i obaveza do prostog oduzimanja.
Evo, recimo, moj deda je imao do rata autobus i držao liniju do N. Sada. Švabe su mu odmah to ukinule i oduzele taj autobus.
Da je bio Nemac u Banatu, to se sigurno ne bi desilo, al je pripadao narodu koji je bio nižeg reda.

Baška što su lokalni Nemci imali daleko veća prava i sve privilegije,i najpametnije je bilo ne upadati u nedajbože komšijske svađe, jer si mogao i u logoru da završiš.

Jeste da sam ja lično svojevremeno pisala, a ti me podržao, da mislim da bi stvari bile još daleko gore da Špiler nije vodio policiju i ipak insistirao na nekom pravilu i redu. Nije dozvoljavao iživljavanja po nejači i totalno bezvlašće, al, brate, sa onim vremenom se ne da uporediti.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:12 12.11.2017

Re: mala ispravka

Сви овде нешто учитавate, преко мере мојих речи.

Но, стрпљења -- тај мој нови текст баш делом и о томе говори, о томе шта је заиста издаја а шта заиста отпор, ко су хероји а ко издајници... И свашта још нешто. Тако да ћете том приликом имати још више могућности да учитавате.

Ево, да није било аустроугарског наслеђа у Србији, ни следећа славна песма не би била могућа:

alselone alselone 23:14 12.11.2017

Re: mala ispravka

Ево, да није било аустроугарског наслеђа у Србији, ни следећа славна песма не би била могућа:


Da, slazem se. Austrougarsko nasledje je vazno i donelo je dosta. No, to sa ovom pricom nema nikakve veze.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:19 12.11.2017

Re: mala ispravka

The Three Body Problem

Peaky Blinders

nisam, ali sam poskidala (seriju) da je gledam u nekom boljem momentu. znam da ču da otkinem i onda ću danonočno da se razvlačim po krevetu jedući sranja i menjajući noć-za-dan. nemam trenutno taj luksuz. ovo maksino, brate, kad mi jednom stigne u papiru, onda ću.
to su najbolji holivudski filmovi - kad ga se sutra ne sećaš. pre par meseci sam gledala Tor-a, sve delove i one superherojske. sad su ih sve stavili u zajedničke filmske nastavke i rokaju - tor i brat mu, kepten amerika, ona veštica ruskinja, ajronmen, neki crnipantermen, halk, neki lik sa lukom i strelom, i još par njih koje sam zaboravila. mislim da im se pridružio i doktor streindž, a sad im se pridružio i spajdermen, koji ima glavu 14-godišnjaka, a izdefinisali ga po telu, izgleda skeri sik šit. užasno je. nadam se da niko sem mene to ne gleda. ok, verovatno kajzer soze skrinšotuje klinca. bolesno odvratno. ne znam koja im je ciljna grupa??
alselone alselone 23:19 12.11.2017

Re: mala ispravka

Brajo, znas kako izgleda ovo sada sa austrougarskom? Izgleda kao da pokusavas jos od prvog vagona da skliznes pricu na teren gde si u pravu, pa da time nekako budes u pravu za ceo niz tema koje smo pokrenuli. Poceli smo od WWII i rusko nemackog rata, pa posto tu nisi mogao da budes u pravu, skliznu si pricu na komuniste, pa posto ni tu nisi mogao da budes u pravu prebacio si se na austrougare.

kakvi bre austrougari??? (jako se cudim )
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:23 12.11.2017

Re: mala ispravka

Dalje, imovina recimo Srba je bila u najmanju ruku nesigurna.
Počev od raznih zabrana i obaveza do prostog oduzimanja.
Evo, recimo, moj deda je imao do rata autobus i držao liniju do N. Sada. Švabe su mu odmah to ukinule i oduzele taj autobus.

mom dedi je u banatu oduzeto sve što si imali, a imali su mnogo, kaštel i pola banata zemlje, fabrike, ceo stočni fond - sve. kad su došli oslobodioci, onda su oni opet uzeli, ono što je od nemaca preteklo. na stranu to što si naši sve to posle razjebali i što je kaštel u fazi za rušenje, ali nije tema.
alselone alselone 23:28 12.11.2017

Re: mala ispravka

Daj Brajo da nastavimo ovo, da preteknemo Dalija sa komentarima. Trenutno je mrtva trka.

docsumann docsumann 23:31 12.11.2017

Re: mala ispravka


khm, heh...ovih dana po Novom kruže memoari, tj ratna sjećanja gradonačelnika Herceg Novog iz vremena WWII, Miloša Jankovića.

interesantna i impoznatna ličnost, koja je u najturbulentnijim vremenima znala da djeluje i racionalno i patriotski i ljudski u isto vrijeme.
partizani su naravno činili sve da se njegov lik istorijski priguši u sjećanju naroda ovog ktraja, jer nije bio njihova, a opet nisu mu mogli pripisati nikakvo nepočinstvo, kolaboraciju s okupatorima il ne daj bože s četnicima, i slične stvari.

on sam je testamentom dozvolio njihovo objavljivanje tek poslije 1992. u Londonu gdje je živio poslije završetka rata. razlog za to mi nije poznat.

Miloš Janković je odigrao presudnu ulogu u spriječavanju NDH da nakon kapitulacije Italije stavi Boku i Novi pod svoju kontrolu.
čuvao je narod od jednih drugih, ali i od trećih (čitaj partizana).

ovo što Braja priča o njemačkom poštovanju reda i zakona itekako ima osnova.
po Jankovićevim svjedočenjima bilo kakav dogovor bio je uvijek ispoštovan od strane njemačkih okupacionih vlasti.
nikakvog nekontrolisanog (bespotrebnog) terora nije bilo, što se ne može reći za oslobodioce.

takođe, stradanje najistaknutijih članova pokreta otpora (onih pravih) Đurkovića i Šarenca on stavlja i na dušu potkazivačima kojih nije falilo međ' samim Novljanima.

inače, porodica Janković je bila vlasnik čuvenog hotela Boka, uništenog u zemljotresu 1979.


alselone alselone 23:35 12.11.2017

Re: mala ispravka

nikakvog nekontrolisanog (bespotrebnog) terora nije bilo




Znao se red. Nemci i kad ubijaju, rade samo onoliko koliko je potrebno.

Uz rec teror ne ide nikako pridev kontrolisan ili nekontrolisan, jos gore potreban ili bespotreban. Hoces da kazes da su logori bili kontrolisan i potreban teror? Ponovicu ih, Jasenovac, Jadovno, Stara Gradiska....
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:43 12.11.2017

Re: mala ispravka

Jasenovac

zar ga nisu kontrolisale ustaše?
docsumann docsumann 23:43 12.11.2017

Re: mala ispravka

pre par meseci sam gledala Tor-a,


ja često odgledam koji klipić sa ovim Torom



Bjoron trenutno teži 205kg i čini mi se da je njegova pozicija na elitnoj strongmen sceni ona koju je imao Đoković dok su još Federer i Nadal bili neprikosnoveni.
ono, trenutno nema još ni jednu veliku titulu, ali kad jednom počne da pobjeđuje, to će biti brutalna dominacija.
Atomski mrav Atomski mrav 23:44 12.11.2017

Re: mala ispravka

Hoces da kazes da su logori bili kontrolisan i potreban teror?

Ne znam od čega me je veći strah - od kontrolisanog ili nekontrolisanog terora...
alselone alselone 23:48 12.11.2017

Re: mala ispravka

zar ga nisu kontrolisale ustaše?


Jesu direktno. Ali zna se ko je postavio sistem. Mozemo da nabrajamo i direktno Nemacke, nije problem...
docsumann docsumann 23:49 12.11.2017

Re: mala ispravka

alselone
nikakvog nekontrolisanog (bespotrebnog) terora nije bilo




Znao se red. Nemci i kad ubijaju, rade samo onoliko koliko je potrebno.

Uz rec teror ne ide nikako pridev kontrolisan ili nekontrolisan, jos gore potreban ili bespotreban. Hoces da kazes da su logori bili kontrolisan i potreban teror? Ponovicu ih, Jasenovac, Jadovno, Stara Gradiska....


naravno da neću.
čak sam i tu citiranu rečenicu mogao još mekše da formulišem.
grad je funkcionisao normalno koliko je to moglo u ratnim uslovima. terora od strane njemačkih okupatora zapravo nije ni bilo.
ne pričam o odnosu spram pripadnika pokreta otpora, već narod koji je živo u gradu.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:52 12.11.2017

Re: mala ispravka

takođe, stradanje najistaknutijih članova pokreta otpora (onih pravih) Đurkovića i Šarenca on stavlja i na dušu potkazivačima kojih nije falilo međ' samim Novljanima.

Ни у Београду их није фалило, наводио сам пример како се Недић брецнуо на суграђане, да више не шаљу анонимне пријаве, јер се такве неће разматрати, и да престану да потказују једни друге. (Ово ја додајем, чисто мало да заголицам другаре.)

Него, враћају ли Боку Јанковићевим наследницима?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:54 12.11.2017

Re: mala ispravka

ovo što Braja priča o njemačkom poštovanju reda i zakona itekako ima osnova.
po Jankovićevim svjedočenjima bilo kakav dogovor bio je uvijek ispoštovan od strane njemačkih okupacionih vlasti.
nikakvog nekontrolisanog (bespotrebnog) terora nije bilo, što se ne može reći za oslobodioce.

šta će naoružani nemci u HN? jer su okupaciona sila. ako nećeš kako oni kažu, onda te ubiju. nemci su poznati da (uglavnom) poštuju redi i zakon u miru pa i u ratu, jer su takvi prirodno,. da li stvarno misliš da bi srbi i crnogorci pod hitlerom nastavili da žive uživajući sva ljudska prava? ne bi bili nikada (kao što jesu) narod drugog reda? i ako bi se neko drznuo da im se suprodstavi (komunista ili ne, sasvim je sve jedno), oni ne bi napravili "kontrolisani" teror i pobili sve civile u HN, npr, kao odmazdu? i misliš da je ok da žive u tom strahu za život i imovinu? i da je ok da nastave da "uživju" sva prava dok im prve komšije, sve sa decom, odvode u logor iz kog se (deca sigurno) neće vratiti? ne znam šta tačno od toga što braja bulazni "ima osnova"?
alselone alselone 23:54 12.11.2017

Re: mala ispravka

ne pričam o odnosu spram pripadnika pokreta otpora, već narod koji je živo u gradu.


Ne bi trebao da svodis odnos Nemaca prema Srbima i Crnogorcima, samo prema odnosu u jednom gradu. Ni u selu gde su ziveli moji nije bilo masovnih streljanja. Bilo je pojedinacnih. Moju babu su pokupili, pricao sam ovde par puta, iako je imala 13 godina, zajedno sa nekim drugaricama, i odveli na streljanje. Nako. I dok su stajale i cekale da opali, naisao je neki sa visim cinom i izdvojio decu. Ali, bilo je toliko primera gde su stradali i oni koji nisu bili u pokretu otpora, pocevsi od logora, pa preko streljanja dece, pa preko streljanja i odraslih.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:56 12.11.2017

Re: mala ispravka

ne pričam o odnosu spram pripadnika pokreta otpora, već narod koji je živo u gradu.

pa da, niste se đirlitali kao oni u kragujevcu i kraljevu...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana