Društvo| Kultura| Mediji| Obrazovanje| Umetnost

Све Србљановићке Српског Свемира

tasadebeli RSS / 22.11.2017. u 09:34

Рекао сам већ у једном коментару на неком од претходних постова да не бих о Биљани Србљановић.
И не бих.

 

0GNktkqTURBXy9hNGQ1ZDZkYTBhZjZlNjBiYjRiNzkxNjNkMjViMjc5ZS5qcGVnk5UCzQMUAMLDlQLNAdYAwsOVB9kyL3B1bHNjbXMvTURBXy8xZDc0Y2I0MTcwNTk1MDQzNjYyOWNhYmQ2MDZmNTBmNi5wbmcHwgA

( „Ноћ музике" - концерт Колибрија и Симфонијског оркестра РТС на Ташу уз присуство 15000 људи у публици 1. септембра 2017.)

ЛИНК

 

 Ја бих о једној појави коју дуги, веома дуги низ година гледам и не видим да се по том питању било шта мења.

Наиме реч је о великом делу српске културне, уметничке, образовне и, уопште, интелектуалне елите чија би персонофикација и симбол могла да буде Биљана Србљановић, мада мислим да се ту ништа не би много променило ни када бисмо нека друга имена узели као обележје.

Ради се о томе да већ дуго, дуго гледам како се поприличан број оних које убрајамо у српску културну, уметничку, образовну и интелектуалну елиту згражава над некаквом "примитивном крезубом неписменом Србијом која се купа једном месечно, а своју жену и децу премлати сваке суботе када се пијана врати кући из кафане."

И при томе не видим да је та елита учинила један једини корак којим би нешто ту изменила. Ту и такву Србију над којом се згражава, елита свакако неће променити тако што ће јој непрестано понављати у лице да је неписмена, крезуба, прљава и примитивна, те да јој стога треба још у лице сасути  'ај' не сери! чим нешто крезубо и неписмено проговори.

Неће је променити ни тако што ће је као Алекса у Пакленој поморанџи везати за столицу и присилити је да гледа позоришну представу 24 сата очекујући да ће та "примитивна светина" разумети нешто што ни вероватно многи актери представе нису разумели.

Годинама гледам како се тај повећи део српске културне, уметничке, интелектуалне и образовне елите затвара у своје мале интелектуалне чауре бацајући презриве погледе на већину народа из којег потиче и подсмевајући му се због неписмености, необразованости, примитивизма.

А та и таква елита овог народа је најобразованији део овог народа. Требало би онда по томе да буде уједно и најпаметнији део овог народа. На жалост, по њиховим поступцима то се и не види. Годинама учаурена у себе и познајући успут много боље неке друге средине, своју средину у којој се родила и развијала се као и да не познаје најбоље. Нити се труди да је упозна. И не покушава тој својој средини ни да се приближи.

Не схватам зашто је то тако. Зашто тај интелектуални, културни и образовани део овог друштва одбија да учини макар и један корак да би се тој својој „крезубој, прљавој и неписменој" средини приближила макар мало, покушала да нешто промени у тој својој средини, да је учини бољом макар за трунчицу, да је подучи нечему на крају крајева зашто да не, него упорно избегава сваки контакт са том средином затварајући се у своје узвишене куле од слоноваче.

Зар та толико паметна и образована елита пред собом у тој „примитивној" светини које се грози не види такође људе који имају своје достојанство и културне потребе, па макар и не умели да се потпишу и не разумеју узвишене уметничке и културне конструкте који јој се натурају понеки пут и насилно?


На крају крајева, зар то што ради тај део културне, уметничке и образовне елите овог народа такође није један вид култур фашизма?

Није одувек било тако. У неким ранијим временима много већи број припадника те културне, образовне и уметничке елите овог народа не само да је био свестан средине из које потиче, него се те средине није стидео као што је то често случај данас и захваљујући свести коју о тој средини има, покушавао да је учини бољом.

„Gradski čovek, specijalno naš, obezljuđuje se naglim prelaskom iz sela u grad, naši gradovi su jučerašnja sela, nigde to ne ide brže i šokantnije nego u zemlji koja je do pre sto godina izvozila samo svinje i koja građansko društvo nije ni imala, takoreći. Treba ga zato tek oživeti, ono tek nastaje. Naš čovek mora da prođe prvo fazu građanina, čoveka u papučama pred televizorom, sa kolima zbog kojih gladuje i ubija, sa besmislenim, lažnim stilskim nameštajem, sa paketima usluga za kružna putovanja, o vikendima u selo iz koga je bezglavo pobegao, sa decom koja uče balete, i jezike, i klavire... Tom čoveku, takvom, treba pomoći, ako ga voliš. A on se može voleti, ipak..."

Ове речи је још давне 1974. године, дакле пре пуних 44 године, скоро пола века, записао Зоран Радмиловић. У том тренутку он је већ увелико утонуо својим делањем у једну акцију која се звала „Селу у походе" и чији је циљ и био да се култура и уметност на коју често умемо да будемо поносни, донесе и представи и онима који немају свакодневно прилику да учествују у томе.


„Akcija "Selu u pohode", koju je inicirao Program za selo najbolji je primer takvog aktvizma. Samoj akciji SELU U POHODE prethodila je kratka „turneja" beogradskog Ateljea 212 sa monodramom "Živeo život Tola Manojlović" po selima čačanskog kraja. Tada se i rađa ideja u krugu prijatelja čuvenog glumca Zorana Radmilovića da se „hodočasti" po selima, ali ne sa već gotovim predstavama, nego da grupa glumaca, ali i drugih umetnika, muzičara i zabavljača provede određeno vreme na selu, gde bi pripremala predstavu, živela sa meštanima i izvodila za njih program nastao na području gde se i izvodi. Zoran je insistirao da kostimi, scenografija i rekviziti u predstavi moraju biti od materijala pronađenog u okruženju. U posebnosti se išlo dotle da je glumačka trupa imala u početku i svoj kazan, a glumci su sami pripremali hranu. Zoran Radmilović i beogradski reditelj Slobodan Stanojević sa svojom ekipom i urednicima Doma kulture (Milijan Milošević, Grujica Lazarević, Dobrivoje Blagojević, Branko Kukić, Nikola Kuzmanović i drugi), kreće u akciju u proleće 1972. godine. Radmilović je preko medija uputio javni poziv umetnicima, a pohod počinje u julu '72. „Šef parade" bio je, naravno, Zoki Radmilović. Društvo mu prave Mira Banjac, Milutin Butković, Bata Stojković, Petar Kralj, Rastko Tadić, Zoran Rankić, Nikola Milić, Božidar Pavićević Longa i drugi. Pored glumaca tu su i drugi umetnici: Grujica Lazarević, Moma Dimić, Antonije Đurić, a u jednoj od akcija i tada mladi Bora Đorđević. Tog leta posetili su osam sela: Žaočane, Katrgu, Bresnicu, Prislonicu, Donju Trepču, Rošce, Gornju Gorevnicu, Milićevce. U svakom mestu doček je bio srdačan. Zanimljivo je da se na ovim priredbama okupljalo i po dve tri hiljade posetilaca, a druženja sa meštanima na improvizovanoj pozornici trajala su i po čitavu noć."

ЛИНК

 

12.jpg 

 

 

Тако је то изгледало пре скоро пола века. И тако је то радила тадашња културна, образовна и уметничка елита овог народа.

Како ствари стоје, неки културни, уметнички, образовни и интелектуални кругови овог народа данас нису научили ништа од својих претходника.

А није тачно да том обичном малом човеку ( „којег треба волети", да поновим Радмиловићеве речи) култура и уметност и образовање нису ни потребни. Само му се треба прићи на прави начин, а не одговарати на све његове запитаности једним кратким капларским 'Ај, не сери! и онда бежати натраг у чауру своје дубоко повређене сујете због неразумевања средине у којој се живи, ради, ствара.

Културне потребе имамо сви, не само они одабрани.

Уосталом, зар један од показатеља за то није и „Ноћ музике" на Ташу? Извештавајући о томе, медији као да су били помало и зачуђени питајући се откуд то да чак 15000 људи присуствује концерту класичне музике.


А то је урађено баш по рецепту Зорана Радмиловића од пре скоро пола века. Ако хоћемо људе да приближимо тој врсти музике, онда ћемо ту музику донети на ноге том народу. Приближити му је.

Покушати макар...

И није тачно да ону најпримитивнију врсту музике „народ тражи" како то тврде неки медијски магнати који су се жестоко обогатили потурајући том народу најпримитивнију врсту забаве и музике, називајући то српском културном сценом (иако је то заправо пре естрада) док сами итекако добро знају разлику између правих културних и уметничких вредности и онога што се подводи под кич и шунд. И још при томе се такви и подсмевају том истом народу којем потурају најгоре од најгорег тврдећи да су баш то културне потребе тог народа бацајући успут презриве погледе са својих елитистичких „висина" .

Да ли су ти исти регионални медијски могули икада и помислили да том обичном малом човеку (и трећи пут да поновим, „који се ипак може волети" ) понуде преко својих медија и нешто другачије од најпримитивнијих врста забаве јер медији (нарочито телевизија) могу имати и образовну функцију?


Или се то, заправо, искрено и не жели?

Сећам се једног давног гостовања Александра Тијанића на телевизији Студио Б (чувени тв дуел деведесетих Тијанић-Шешељ).

(Тијанић је, иначе, у тренуцима када није био близак тренутним политичким круговима на власти и није имао удела у тој игри, имао обичај да говори истину. У том тренутку, када је тај тв дуел на Студију Б био приказан,  изгледа није био баш близак властима.)

Од читаве те тадашње приче пред камерама Студија Б, мени је једна једина тврдња Александра Тијанића остала у памћењу.

Наиме, он је тада рекао да се овај народ (мислио је на Србију) сасвим свесно и намерно деценијама држи у заглупљености и затуцаности јер се, јасно је, њиме онда лакше и влада.

Како сада, више од 20 година после тог тв дуела, ствари стоје, често помишљам да је Тијанић био у праву.

Поготово када ми неко у лице саспе 'Ај, не сери! зато што понеки пут кажем да баш и не разумем сву ту „узвишеност" културних и уметничких пројеката које неки кругови интелектуалне, уметничке и културне елите овог народа изгледа и праве сами за себе и за свој мали затворени круг.

Да ли је могуће да јеан део српске културне, уметничке и образовне елите то не види?

Или се само прави да не види зато што је тако много удобније проживети овај живот правећи се да не видиш у чему грешиш и згражавајући се над простотом оних нишчих духом?

 

 

 

 

 

 



Komentari (348)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 09:35 22.11.2017

Тастер

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:05 22.11.2017

Gradu u pohode

Kome je sve potrebna pomoć u gradu?

Prvo, onima koji sebe smatraju uzvišenom i nedodirljivom elitom, a svoje stavove o umetnosti i kulturi i svoj, navodno, veliki doprinos istoj, smatraju neprikosnovenim, a drugima sa različitim stavovima od njihovih poručuju "aj ne seri".
Drugo, stanovnicima na gradskoj periferiji i prigradskim naseljima, tako što će im se izgraditi kanalizacija i vodovod, kako bi imali elementarne pretpostavke za prisojan život. Sredstava uložena u muzičku fontanu na Slaviji bila bi dovoljna za izgradnju kanalizacije u par beogradskih prigradskih naselja.
Treće, i onima u gradu i onima u selu treba svoriti uslove da mogu da rade i da žive od svog rada.

PS: Nedavno sam proveo nekoliko dana kod prijatelja, inače profesora fizike, koji je napustio Beograd i živi u jednom malom selu između Čačka i Kraljeva (planinsko selo od nekoliko stotina stanovnika). I on i meštani tog sela su zdravi i zadovoljni - čist vazduh, voćnjaci poneli, rakija se peče, imaju vodovod (izgradili ga sami svojim sredstvima), kablovsku TV, asfaltni put do magistrale... Ne želim da uopštavam, ali kvalitet njihovog života je iznad onog u Beogradu.

PPS: Taso, velika preporuka za tekst.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:17 22.11.2017

Re: Gradu u pohode

Sredstava uložena u muzičku fontanu na Slaviji bila bi dovoljna za izgradnju kanalizacije u par beogradskih prigradskih naselja.


У граду постоји једна огромна демографија која нема приступ културним дешавањима. Власт је тој демографији дала фонтану где дрма Мајкл Џексон.

Ипак, за то време, управо смо имали 5. издање фестивала БУНТ који истрајава на ентузијазму уметника и минималној подршци са стране.


docsumann docsumann 13:13 22.11.2017

Re: Gradu u pohode


što je dobra ideja za plakat. misim ova muzička pesnica

tasadebeli tasadebeli 15:28 22.11.2017

Re: Gradu u pohode

Vojislav Stojković



Некада је, Војо, у Културном центру Чукарица на Бановом брду постојао биоскоп Палас Шумадија који не ради већ неких 5-6 година.

Такође некада, још пре тог паласа, постојао је биоскоп Шумадија који је вртео филмове у ритму понедељак, уторак среда један филм, петак субота, недеља други филм.

А четвртак? Заборавио си четвртак... (Што би рекао мој мали петогодишњи комшија подижући своје прстиће један по један набрајајући дане у недељи.)

Нисам заборавио четвртак.

На сасвим прикладној позоришној сцени испред биоскопског платна четвртком су игране позоришне представе и гостовала су различита позоришта. Ту сам по први пут у свом животу, од неких седам-осам пута укупно на разним местима, гледао Радована Трећег са Зораном Радмиловићем. (На жалост, нисам био су сали за ону јубиларну представу сниману на ВХС која је данас на Јутјубу.)

Данас та сала некадашњег биоскопа Шумадија, па Палас Шумадија, углавном прди празна и неискоришћена.

Некада је на Бановом брду, одмах код пијаце, у просторијама месне заједнице "Михајловац" постојало омладинско позориште "Сусрет" у које је свако могао да дође. Па ако и не игра у представама, могао је ту да проводи време са неким добрим људима окупљеним око нечега лепог. (Млекац то познаје још боље од мене.)

Данас се у тим просторијама некадашње месне заједнице "Михајловац" и позоришта "Сусрет" налазе просторије општинских одбора политичких странака.

Некада сам ја у мојој младости имао много више прилика да не путујући у центар града будем привучен позориштем, књижевношћу, филмом, уметношћу,... Да видим то што једним именом називамо култура.

Данас је то сасвим другачије. А причамо о Бановом брду које је само 7 километара удаљено од споменика кнезу Михајлу и Народног позоришта.

Некада, Војо, некада...

Хвала за препоруку.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:51 22.11.2017

Re: Gradu u pohode

Nemoj tako, taso, pa danas na Banovom brdu su vam kafići i pivnice na svakom ćošku, kada krenete malo uzbrdo ulicom Kneza Višeslava, levo od vodotornja, na najlepšem proplanku na Košutnjaku, na kome su nekada kampovali izviđače i planinke, imate savremeno zdanje u kome se snima Veliki brat, a ako se spustite Požeškom do Ade i Save tu su vam splavovi za celonoćno pijančenje, naravno nisu vam daleko ni kafane na Ibarskoj magistrali i najpoznatija srpska farma u Lisovićima.
docsumann docsumann 18:05 22.11.2017

Re: Gradu u pohode

tasadebeli

Vojislav Stojković



tasadebeli tasadebeli 20:37 22.11.2017

Re: Gradu u pohode

Vojislav Stojković

naravno nisu vam daleko ni kafane na Ibarskoj magistrali i najpoznatija srpska farma u Lisovićima.



Мој фаворит на том пољу је ипак "Србија" у Мељаку.

Карађорђева шницла (коју зову шницлом, мада обликом пре подсећа на нешто друго) им са обе стране овала крајевима испада на столњак... Толика је. Тамо се обавезно сваки оброк после клопе пакује да се понесе кући јер су ретки они који могу да поједу све што добију у тањиру у кафани.





Чујем да је један од захтева које Србија (и држава и кафана) мора да испуни да би ушла у НАТО да се карађорђева шницла у кафанским јеловницима преименује у клинтонову шницлу.

Кажу да је овај део културне елите о којем ми овде причамо листом стао иза тог захтева тврдећи да Србија свакако мора да се одрекне свог културног наслеђа и традиције да би кренула напред, у светлу будућност.

(Узгред, Војо, да ли је Лисовић или Лисовићи? Једнина или множина? То никада нисам знао, увек сам говорио у једнини.)


krenete malo uzbrdo ulicom Kneza Višeslava, levo od vodotornja, na najlepšem proplanku na Košutnjaku, na kome su nekada kampovali izviđače i planinke imate savremeno zdanje u kome se snima Veliki brat,



Играли ми фудбал тамо пре неколико година, па нам лопта случајно отишла чак до те зграде. Ја отишао по њу... Једва извукох живу главу. Јуриле ме неке кратко ошишане гориле у црним јакнама "са овол'ку вратину" док им ја бежећи показујем, к'о они фудбалери судији када неко досуди фаул који они направе, да сам ишао на лопту, а не на играча.





docsumann

tasadebeli


Vojislav Stojković



Lament nad Beogradom






И Лисовићем и Мељаком такође!
alselone alselone 20:56 22.11.2017

Re: Gradu u pohode

Карађорђева шницла

je mozda najgore jelo koje mozes da narucis u kafani.

Ne znam sto se mi siroti Srbi kurcimo ovih jelom kad je realno totalno sranje. Mesina i sircina pohovana u ulju. Kad pojedes ko da si kamen pojeo. Ni Kola ne moze da ga provari.
tasadebeli tasadebeli 21:31 22.11.2017

Re: Gradu u pohode

alselone

Mesina i sircina pohovana u ulju. Kad pojedes ko da si kamen pojeo. Ni Kola ne moze da ga provari.



Зато сам ја и покренуо потписивање петиције међу српском културном, образовном, уметничком и, уопште, интелектуалном елитом да то јело једном коначно и за свагда преименујемо у клинтонова шницла са сорошевим надевом која мора да се пече искључиво у уљу исцеђеном из државне секретарке Стејт Дипартмента.


Ne znam sto se mi siroti Srbi kurcimo ovih jelom



Тићу, бре, Алсе...

Сад ће још мене да оптуже и овде да сам својом професионалном деформацијом заразио и тебе, па си почео да постављаш питања и да сам одговараш на њих.



milisav68 milisav68 22:15 22.11.2017

Re: Gradu u pohode

tasadebeli
Тамо се обавезно сваки оброк после клопе пакује да се понесе кући јер су ретки они који могу да поједу све што добију у тањиру у кафани.



Ima takvih mesta još - isto Ibarska, na izlazu iz Beograda (ime poznato redakciji ).

Ono što je bitno - pristojna klopa za pristojne (šoferske) pare.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:27 22.11.2017

Re: Gradu u pohode

Ima takvih mesta još - isto Ibarska, na izlazu iz Beograda (ime poznato redakciji ).

Богато, богато.
Паз' да се не преједеш, да не мора доктор да те прегледа, к'о у песми:

bauer. bauer. 03:26 23.11.2017

Re: Gradu u pohode


Зато сам ја и покренуо потписивање петиције међу српском културном, образовном, уметничком и, уопште, интелектуалном елитом да то јело једном коначно и за свагда преименујемо у клинтонова шницла са сорошевим надевом која мора да се пече искључиво у уљу исцеђеном из државне секретарке Стејт Дипартмента.

Vidiš, Taso, ja ne mogu da se otmem utisku da bi ti, ovaj sentiment, u trenucima nadahnuća, preneo i svojim studentima. Zato mi je, po ko zna koji put, neopisivo drago da ti mojoj deci nisi bio profesor bilo čega.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:00 23.11.2017

Re: Gradu u pohode

je mozda najgore jelo koje mozes da narucis u kafani.

Ne znam sto se mi siroti Srbi kurcimo ovih jelom kad je realno totalno sranje. Mesina i sircina pohovana u ulju. Kad pojedes ko da si kamen pojeo. Ni Kola ne moze da ga provari.


Nisu tu Srbi mnogo drugaciji od drugih - niti su Becka snicla ili Fish and Chips mnogo bolji - a KS nije cak ni originalno srpski specijalitet - varijanta Cordon Bleu-a.

Sto se tice Srbljanstine (Srbljanovicstine ?) i teme bloga, ima tu istine ali kamo srece da je to jedini problem. Druga strana medalje su, da parafraziram Basaru, slavarski intelektualci koji kazu 'super si ti meni narode tako glup i tup. Nemoj da mi te neko dir'o u tu tupost i glupost.' Pri cemu isti sa udobne distance zapravo preziru obicnog coveka. Ovima 'narod' treba da opravdaju svoju lenjost i odbrane stecene privilegije. Cini se da su zauzete pozicije na obe strane i da je lenjost duha + arogantnost glavna katakteristika istih.

Sto se tice pomenute akcije iz 70ih sjajna ideja. Posle je izgleda na istom tragu isla Audicija, pa i Indexovo pozoriste dok se nije stiglo do Kursadzija. Jos jedan primer kako dobra ideja kad postane opsteprihvacena zavrsi u karikaturi same sebe.

Iako sam i sam idealista i potpisujem prosvetiteljske ideje sve vise sumnjam da su ideje prosvetiteljstva ostvarive a kad pogledam uspeh ovih populistickih programa u Evropi i US pocinjem da se pitam koliko su zapravo svrsihodne. Sto otvara pitanje sta bi bila alternativa.

freehand freehand 10:15 23.11.2017

Re: Gradu u pohode

Iako sam i sam idealista i potpisujem prosvetiteljske ideje sve vise sumnjam da su ideje prosvetiteljstva ostvarive a kad pogledam uspeh ovih populistickih programa u Evropi i US pocinjem da se pitam koliko su zapravo svrsihodne. Sto otvara pitanje sta bi bila alternativa.

Pogledaš položaj ljudi u društvu pre i posle prosvetiteljstva i biće ti lakše.
maksa83 maksa83 10:19 23.11.2017

Re: Gradu u pohode

Posle je izgleda na istom tragu isla Audicija, pa i Indexovo pozoriste dok se nije stiglo do Kursadzija. Jos jedan primer kako dobra ideja kad postane opsteprihvacena zavrsi u karikaturi same sebe.

Ima i svetlih primera kao što je Državni Posao - fenomenalne minijature koje ubadaju češće nego ne.
freehand freehand 10:31 23.11.2017

Re: Gradu u pohode

maksa83
Posle je izgleda na istom tragu isla Audicija, pa i Indexovo pozoriste dok se nije stiglo do Kursadzija. Jos jedan primer kako dobra ideja kad postane opsteprihvacena zavrsi u karikaturi same sebe.

Ima i svetlih primera kao što je Državni Posao - fenomenalne minijature koje ubadaju češće nego ne.

Bokte, ja sam se o taj "Državni posao" žestoko ogrešio svojevremeno, stvarno su sjajni, i čak su bolji u improvizacijama kojih ima po JuTjubu.
No drugo nešto sam hteo da kažem: ovde navedeni niz koji se završava kKursadžijama pokazuje i obrasce kulturne politike i smer kojim se ona kretala, i poželjne kulturne obrasce. kad se ta stvar malo raščlani bojim se da se pljuvači po Titoslaviji neće dobro osećati.
Neuporediv je i odnos prema građanima i kvalitet ponuđenih programa. od toga da su najveće glumačke i estradne zvezde (da ne razglabamo sad o estradi tada i sada, moderna vremena umeju da unakaze) išla "selu u pohode", i to "Karavanom".
Pa su samoupravljači mogli da u seoskom domu kulture vide i Miju, i Čkalju, i Safeta Isovića, i Bijelo dugme.


P.S. zaboravih- Državni posao je samo kontraprimer, crna ovca koja štrči u današnjoj kulturnoj ponudi. Po uloženoj pameti i pokazanoj duhovitosti daleko od onoga što se društvu nudi kao model kulturne politike.
maksa83 maksa83 10:37 23.11.2017

Re: Gradu u pohode

Neuporediv je i odnos prema građanima i kvalitet ponuđenih programa.

Ne moraš da ideš dalje od jutarnjeg i prepodnevnog školskog programa. Nekad - Opstanak, Dejan Đurović, Ne Pitajte Mene, hemija, fizika, istorija... danas - nesagledivi nizovi crtanih franšiza za prodaju igračaka i Krstić koji drži jutarnji aerobik na Pinku...
freehand freehand 10:42 23.11.2017

Re: Gradu u pohode

maksa83
Neuporediv je i odnos prema građanima i kvalitet ponuđenih programa.

Ne moraš da ideš dalje od jutarnjeg i prepodnevnog školskog programa. Nekad - Opstanak, Dejan Đurović, Ne Pitajte Mene, hemija, fizika, istorija... danas - nesagledivi nizovi crtanih franšiza za prodaju igračaka i Krstić koji drži jutarnji aerobik na Pinku...

Pa dobro, ali setimo se i dobrih stvari. Meni, na primer, uvek osmeh izvuče sećanje na književno veče Milana Lukića Repića (da ONOG Lukića što je spaljivao žive ljude) u organizaciji i uz blagoslov države i crkve.
Šta znam to je bio kao neki manifest nove vlasti, al je sreća da ga se baš nisu striktno držali.
DObro, oni se ničega sem laži ne drže striktno, al eto.
Jukie Jukie 11:04 23.11.2017

Re: Gradu u pohode

maksa83
Neuporediv je i odnos prema građanima i kvalitet ponuđenih programa.

Ne moraš da ideš dalje od jutarnjeg i prepodnevnog školskog programa. Nekad - Opstanak, Dejan Đurović, Ne Pitajte Mene, hemija, fizika, istorija... danas - nesagledivi nizovi crtanih franšiza za prodaju igračaka i Krstić koji drži jutarnji aerobik na Pinku...

POSTOJI jutarnji i prepodnevni školski program? Našao sam da par sati prepodne na RTS2 idu starinske emisije iz "trezora".

U naše vreme je lepo postojao "raspored časova" (ja sam ga sebi i bukvalno pravio jer je uvek bilo onih praznih rasporeda na papirićima) kad si znao kad šta tačno počinje kog dana u nedelji i onda kad ne ide zanimljiva emisija (npr. puste "Ljudi govore" gde neki starci u planini pričaju svoj život) onda lepo radiš domaći iz matematike, a kad dođe 11:35 znaš da će biti Dejvid Belami
Ja danas sebi isto pravim raspored ali su dobre emisije jako zgrudvane zajedno. Blok dobrih crtaća ide od 6 do 7 ujutru (jutros sam prespavao ) a posle gledaj šta ćeš. Animal Planet daje gradnju kuća na drvetu umesto da daje životinje. A obrazovnih emisija kao nekada uopšte nema na televiziji, sem nekih preterano dramatizovanih varijanti tipa Plava ptica gde se svi maskiraju u klovnove i preterano naglašavaju reči. Koliko se sećam Branko Kockica, Kolariću Paniću i ostali se nisu prenemagali i pravili da su klovnovi pa su deca sasvim lepo pratila fabulu emisije.
U stvari je bolje pustiti deci kvalitetan edutainment (ili edufiction? Radoznali Džordž i Marta, pas koji govori) nego nešto što su domaći glumci izveli pred/sa/za decu. Prevodi svih crtanih filmova u Srbiji su ekstremno dobro sinhronizovani, bolje nego originali
alselone alselone 18:07 23.11.2017

Re: Gradu u pohode

nesagledivi nizovi crtanih franšiza za prodaju igračaka

Iako bih se saglasio sa ovim, što bi naglasio da, prema tome, da je ovo za veliku decu. Danas na TV-u postoje jako lepi edukativni crtaći za malu decu. Nick Jr. ima par dobih komata.
milisav68 milisav68 20:42 23.11.2017

Re: Gradu u pohode

Predrag Brajovic

Богато, богато.
Паз' да се не преједеш, да не мора доктор да те прегледа, к'о у песми:

Ma nisam ja taj tip za prežderavanje, nego je ovo prilično velika porcija, a kao za dvoje - zgodno za navlaku na opkladu.

Pa tako jedan kolega navuko drugog (išli poslom na tu stranu), da ako sve pojedemo nas trojica - plaća on, a ako ne - plaća ovaj drugi, pa je bilo jedu i plaču.
gedza.73 gedza.73 08:30 24.11.2017

Re: Gradu u pohode

freehand
kad se ta stvar malo raščlani

Posle ne valja 'Karađorđeva' u zbiru.
Šnicla, jaja, kajmak, prezle. Prilozi.

Svaki sastojak može da bude vrhunska osnova. Dispadne jelo softano, mekano...

Ovako smućkaš sve džumle, krkneš u ulje i skakućeš oko friteze, vičeš 'al je lepo, al je lepo' pa jedeš što vrelije jer ako se oladi mož' je koristiš umesto špica na hiltiju.

Inače sam saglasan da je bio mnogo, mnogo, mnogo bolji program za decu u SFRJ.
alselone alselone 08:54 24.11.2017

Re: Gradu u pohode


Svaki sastojak može da bude vrhunska osnova. Dispadne jelo softano, mekano...

Ovako smućkaš sve džumle, krkneš u ulje i skakućeš oko friteze, vičeš 'al je lepo, al je lepo' pa jedeš što vrelije jer ako se oladi mož' je koristiš umesto špica na hiltiju.


E bas tako. Kvalitetni sastojci a jelo sranje.

Jos ako drustvo za stolom ima vise od dva clana, i ako se pojavi karadjordjeva, sa verovatnocom od 99% mogu da tvrdim da ce jedan saljivdzija ispricati onaj idiotluk od fazona sa "devojackim snom". Znaci, svaki put!
maksa83 maksa83 09:07 24.11.2017

Re: Gradu u pohode

Jos ako drustvo za stolom ima vise od dva clana, i ako se pojavi karadjordjeva, sa verovatnocom od 99% mogu da tvrdim da ce jedan saljivdzija ispricati onaj idiotluk od fazona sa "devojackim snom". Znaci, svaki put!

1) Ne sećam se da smo zajedno jeli Karađorđevu, 2) zašto ti napišeš te stvari tako da se čovek oseti loše o sebi?

alselone alselone 09:26 24.11.2017

Re: Gradu u pohode

1) Ne sećam se da smo zajedno jeli Karađorđevu, 2) zašto ti napišeš te stvari tako da se čovek oseti loše o sebi?


A i ti si taj tico? Eeeeeee...
maksa83 maksa83 09:37 24.11.2017

Re: Gradu u pohode

A i ti si taj tico? Eeeeeee...

Dobro, ovo sa devojačkim snom preskočim ponekad (kad zaboravim), i Karađorđeva mi nikad nije prvi pick, ali ... generalno da, daj taj deepfried i aupičkumaterinu, ovde je ionako non stop neki rat pa nam je life span previše ograničen da bi se hranili zdravo non stop. Mislim, žvaći ti kinoju posutu bezglutenskim krilima od komarca, al' kad đavo dođe po svoje džaba si žvakao.

Ko to deep fried ne voli da preskoči ovo mesto u najsevernijem srpskom gradu Szegedinu - Gory. Ko voli nek uzme bilo šta i biće jedno srećno prase.
gedza.73 gedza.73 09:51 24.11.2017

Re: Gradu u pohode

a bi se hranili zdravo non stop. Mislim, žvaći ti kinoju posutu bezglutenskim krilima od komarca, al' kad đavo dođe po svoje džaba si žvakao.


ma ne b'e. Nije stvar u 'zdravoj' i nezdravoj hrani već u ukusnoj.

I pošto smo već došli do recepata evo jedan nezdrav.

Svinjsku šniclu na tanko istucati. Dodati kačkavalj (kajmak, sir...) i pršutu (suva slanina...)
Sve zajedno uviti u maramicu i propržiti.

Posebno ispržiti luk i pečurke pa naliti neutralnom pavlakom (bešamel).

U đuvečaru se stave pečurke, ušuškaju šnicle i pokriju sa pečurkama. Zapeče se i posluži sa nekim prilogom. A može i bez njega.

Kao što kažu

maksa83 maksa83 09:56 24.11.2017

Re: Gradu u pohode

I pošto smo već došli do recepata evo jedan nezdrav.

A evo i ko hoće da se hrani patriotski.

Kafana Korčagin ima meni sa jelima iz zemalja koje nisu priznale Kosovo.

Nije zajebancija.

alselone alselone 10:04 24.11.2017

Re: Gradu u pohode

generalno da, daj taj deepfried i aupičkumaterinu, ovde je ionako non stop neki rat pa nam je life span previše ograničen da bi se hranili zdravo non stop. Mislim, žvaći ti kinoju posutu bezglutenskim krilima od komarca, al' kad đavo dođe po svoje džaba si žvakao.


Ma volem i ja dupoko przeno, ali mi je karadjordjeva zaista kao kamencuga koju samo ubacis u zeludac i onda tamo stoji dok sama od sebe ne istrune. A nije mi ni ukusna sto kaze Gedza.

Tucem ja krilca, pogotovo ona Buffalo, sa Wild sosom, to je onaj pretposlednji po ljutini, otkida koliko je ljut a ukusan, pa onda tucem i pohovani luk itd. Ali sve manje, na primer freedom fries vise ne jedem skoro uopste, ne prijaju mi, pohovani sir takodje itd.

Daj kasikom nesto, omatorilo se. :)
maksa83 maksa83 10:09 24.11.2017

Re: Gradu u pohode

Daj kasikom nesto, omatorilo se. :)

Kao što sve može biti dildo ako si dovoljno hrabar, tako se i sve može jesti kašikom ako se dovoljno sitno isecka.
c_h.arlie c_h.arlie 11:43 24.11.2017

Re: Gradu u pohode

maksa83
A i ti si taj tico? Eeeeeee...

Dobro, ovo sa devojačkim snom preskočim ponekad (kad zaboravim), i Karađorđeva mi nikad nije prvi pick, ali ... generalno da, daj taj deepfried i aupičkumaterinu, ovde je ionako non stop neki rat pa nam je life span previše ograničen da bi se hranili zdravo non stop. Mislim, žvaći ti kinoju posutu bezglutenskim krilima od komarca, al' kad đavo dođe po svoje džaba si žvakao.

Ko to deep fried ne voli da preskoči ovo mesto u najsevernijem srpskom gradu Szegedinu - Gory. Ko voli nek uzme bilo šta i biće jedno srećno prase.

Koje jelo je ovo boldovano ?
Molim dodatne informacije, pošto sam juče bio neoprezan i nisam na prozoru koji je popodne bio otvoren spustio komarnik.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 13:18 24.11.2017

Re: Gradu u pohode

Kafana Korčagin ima meni sa jelima iz zemalja koje nisu priznale Kosovo.


Kod Više ekonomske škole? Uf, tu sam imao par zaista nezaboravnih pijanki prilikom nekih proslava - odlično mjesto, drago mi je da još uvijek radi.
gedza.73 gedza.73 19:28 24.11.2017

Re: Gradu u pohode

maksa83
Kafana Korčagin ima meni sa jelima iz zemalja koje nisu priznale Kosovo.

Nije zajebancija.

Šta zajebancija, opasno dobra fora. čak bi trebalo da 'meni...zemlje koje nisu priznale Kosovo' još više stave u prvi plan.
Svaka čast.

alselone alselone 19:55 24.11.2017

Re: Gradu u pohode



Slican cosak u restoranu u Kaliju, Kolumbija.

tyson tyson 17:09 25.11.2017

Devojački san

Ne znam sto se mi siroti Srbi kurcimo ovih jelom

Odgovor je očigledan

tyson tyson 17:30 25.11.2017

Re: Gradu u pohode

No drugo nešto sam hteo da kažem: ovde navedeni niz koji se završava kKursadžijama pokazuje i obrasce kulturne politike i smer kojim se ona kretala, i poželjne kulturne obrasce. kad se ta stvar malo raščlani bojim se da se pljuvači po Titoslaviji neće dobro osećati.

Ne bih se složio.

Po mom mišljenju u pitanju je trend, i ovo što imamo danas - u kombinaciji sa slomom centralnog, državnog odlučivanja & finansiranja, sveobuhvatnom teškom krizom 1990-ih, i prilično divljim kapitalizmom zagledanim u sopstveni pupak i vozni park - posledica je menjanja upravo te kulturne politike još u vreme Titoslavije.

Dovoljno sam star, a imao sam i svoje roditelje kao oglednu živinčad, da pamtim kako je kulturna politika tamo negde krajem sedamdesetih prošla kroz tranziciju od "Obraz uz obraz" i "7 plus 7", te "Kamiondžija" i "Gruntovčana" kao zabave za radničku klasu, a na muzičkom planu letnjih festivala i Silvane, Cuneta i Tozovca kao 'narodne' varijante - do "Žikine dinastije", "Tesne kože", Lepe Brene i Vesne Zmijanac kao apsolutnog mejnstrima 1980-ih sa sve pratećom histerijom holivudskog tipa, do "Boljeg života", Cece i Dragane Mirković kao uvoda u potpuni slom i ulazak u logičnu sledeću fazu Pink televizije. Ostalo je istorija.

Kao što nas pravilno uči dijalektika marksizma, društvene pojave se ne događaju same od sebe, već su deo istorijskog procesa.



freehand freehand 18:12 25.11.2017

Re: Gradu u pohode

Dovoljno sam star, a imao sam i svoje roditelje kao oglednu živinčad, da pamtim kako je kulturna politika tamo negde krajem sedamdesetih prošla kroz tranziciju od "Obraz uz obraz" i "7 plus 7", te "Kamiondžija" i "Gruntovčana" kao zabave za radničku klasu, a na muzičkom planu letnjih festivala i Silvane, Cuneta i Tozovca kao 'narodne' varijante - do "Žikine dinastije", "Tesne kože", Lepe Brene i Vesne Zmijanac kao apsolutnog mejnstrima 1980-ih sa sve pratećom histerijom holivudskog tipa, do "Boljeg života", Cece i Dragane Mirković kao uvoda u potpuni slom i ulazak u logičnu sledeću fazu Pink televizije. Ostalo je istorija.

I ja sam dovoljno star - što me ne čini ponosnim - da sve sa tog spiska ne znam samo po reprizama .
Asuština je tu nešto drugo: u ponudi koju si opisao cvetalo je hiljadu cvetova i gotovo svaki je bio neuporedivo vredniji od ovoga što sad naokolo džiklja. U svakom segmentu.
A trendovi su dolazili sa Zapada, Tajsone, ne iz Moskve i Pjongjanga.
Opet, država je pomgala i pravila ravnotežu i one oblike kulture koji nikad nisu i ne mogu biti komercijalni, uključujući alternativu i ono što zovemo kolokvijalno "visokom kulturom".
Isto se odnosi i na nauku i na medije.
Ono što se danas dešava je smrt kulture i smrt medija, udavljenih divljanjem kapitalizma sa jedne strane i usmeravanjem para podbnima i našima sa druge. I gle čuda - ti podobni i naši danas su najniža kategorija onoga što se na tom tržištu nudi.
Ovo što pišeš, žao mi je da to kažem, meni deluje kao vid saučesništva u tom udruženom zločinačkom poduhvatu. To ni ideološki razlozi ne mogu da opravdaju.
c_h.arlie c_h.arlie 18:29 25.11.2017

Re: Gradu u pohode

freehand
Dovoljno sam star, a imao sam i svoje roditelje kao oglednu živinčad, da pamtim kako je kulturna politika tamo negde krajem sedamdesetih prošla kroz tranziciju od "Obraz uz obraz" i "7 plus 7", te "Kamiondžija" i "Gruntovčana" kao zabave za radničku klasu, a na muzičkom planu letnjih festivala i Silvane, Cuneta i Tozovca kao 'narodne' varijante - do "Žikine dinastije", "Tesne kože", Lepe Brene i Vesne Zmijanac kao apsolutnog mejnstrima 1980-ih sa sve pratećom histerijom holivudskog tipa, do "Boljeg života", Cece i Dragane Mirković kao uvoda u potpuni slom i ulazak u logičnu sledeću fazu Pink televizije. Ostalo je istorija.

I ja sam dovoljno star - što me ne čini ponosnim - da sve sa tog spiska ne znam samo po reprizama .
Asuština je tu nešto drugo: u ponudi koju si opisao cvetalo je hiljadu cvetova i gotovo svaki je bio neuporedivo vredniji od ovoga što sad naokolo džiklja. U svakom segmentu.
A trendovi su dolazili sa Zapada, Tajsone, ne iz Moskve i Pjongjanga.
Opet, država je pomgala i pravila ravnotežu i one oblike kulture koji nikad nisu i ne mogu biti komercijalni, uključujući alternativu i ono što zovemo kolokvijalno "visokom kulturom".
Isto se odnosi i na nauku i na medije.
Ono što se danas dešava je smrt kulture i smrt medija, udavljenih divljanjem kapitalizma sa jedne strane i usmeravanjem para podbnima i našima sa druge. I gle čuda - ti podobni i naši danas su najniža kategorija onoga što se na tom tržištu nudi.
Ovo što pišeš, žao mi je da to kažem, meni deluje kao vid saučesništva u tom udruženom zločinačkom poduhvatu. To ni ideološki razlozi ne mogu da opravdaju.

Auuu, jebote !
Pa dokle više ta patnja za Šugoslavijom.
Lepo ti čovek ispriča jezikom tvoga dijalektičkog materijalizma, ali ti nikako da prihvatiš da je ono pre bilo pre ovoga danas - i da je ono prethodilo ovome, a ne obratno.
freehand freehand 20:12 25.11.2017

Re: Gradu u pohode

Auuu, jebote !
Pa dokle više ta patnja za Šugoslavijom.
Lepo ti čovek ispriča jezikom tvoga dijalektičkog materijalizma, ali ti nikako da prihvatiš da je ono pre bilo pre ovoga danas - i da je ono prethodilo ovome, a ne obratno.

Realno, podneo bih i da se ti nisi javio sa eskpertizom.
noboole noboole 17:38 26.11.2017

Re: Gradu u pohode

Neues aus der Nachbarschaft
je mozda najgore jelo koje mozes da narucis u kafani.

Ne znam sto se mi siroti Srbi kurcimo ovih jelom kad je realno totalno sranje. Mesina i sircina pohovana u ulju. Kad pojedes ko da si kamen pojeo. Ni Kola ne moze da ga provari.


Nisu tu Srbi mnogo drugaciji od drugih - niti su Becka snicla ili Fish and Chips mnogo bolji - a KS nije cak ni originalno srpski specijalitet - varijanta Cordon Bleu-a.

Sto se tice Srbljanstine (Srbljanovicstine ?) i teme bloga, ima tu istine ali kamo srece da je to jedini problem. Druga strana medalje su, da parafraziram Basaru, slavarski intelektualci koji kazu 'super si ti meni narode tako glup i tup. Nemoj da mi te neko dir'o u tu tupost i glupost.' Pri cemu isti sa udobne distance zapravo preziru obicnog coveka. Ovima 'narod' treba da opravdaju svoju lenjost i odbrane stecene privilegije. Cini se da su zauzete pozicije na obe strane i da je lenjost duha + arogantnost glavna katakteristika istih.

Sto se tice pomenute akcije iz 70ih sjajna ideja. Posle je izgleda na istom tragu isla Audicija, pa i Indexovo pozoriste dok se nije stiglo do Kursadzija. Jos jedan primer kako dobra ideja kad postane opsteprihvacena zavrsi u karikaturi same sebe.

Iako sam i sam idealista i potpisujem prosvetiteljske ideje sve vise sumnjam da su ideje prosvetiteljstva ostvarive a kad pogledam uspeh ovih populistickih programa u Evropi i US pocinjem da se pitam koliko su zapravo svrsihodne. Sto otvara pitanje sta bi bila alternativa.


Neues aus der Nachbarschaft
je mozda najgore jelo koje mozes da narucis u kafani.

Ne znam sto se mi siroti Srbi kurcimo ovih jelom kad je realno totalno sranje. Mesina i sircina pohovana u ulju. Kad pojedes ko da si kamen pojeo. Ni Kola ne moze da ga provari.


Nisu tu Srbi mnogo drugaciji od drugih - niti su Becka snicla ili Fish and Chips mnogo bolji - a KS nije cak ni originalno srpski specijalitet - varijanta Cordon Bleu-a.

Sto se tice Srbljanstine (Srbljanovicstine ?) i teme bloga, ima tu istine ali kamo srece da je to jedini problem. Druga strana medalje su, da parafraziram Basaru, slavarski intelektualci koji kazu 'super si ti meni narode tako glup i tup. Nemoj da mi te neko dir'o u tu tupost i glupost.' Pri cemu isti sa udobne distance zapravo preziru obicnog coveka. Ovima 'narod' treba da opravdaju svoju lenjost i odbrane stecene privilegije. Cini se da su zauzete pozicije na obe strane i da je lenjost duha + arogantnost glavna katakteristika istih.

Sto se tice pomenute akcije iz 70ih sjajna ideja. Posle je izgleda na istom tragu isla Audicija, pa i Indexovo pozoriste dok se nije stiglo do Kursadzija. Jos jedan primer kako dobra ideja kad postane opsteprihvacena zavrsi u karikaturi same sebe.

Iako sam i sam idealista i potpisujem prosvetiteljske ideje sve vise sumnjam da su ideje prosvetiteljstva ostvarive a kad pogledam uspeh ovih populistickih programa u Evropi i US pocinjem da se pitam koliko su zapravo svrsihodne. Sto otvara pitanje sta bi bila alternativa.



A, sta je to obican covek? Onaj koji nisam ja i moja grupica poznanika?
Milan Novković Milan Novković 22:18 26.11.2017

Re: Gradu u pohode

milisav68
tasadebeli
Тамо се обавезно сваки оброк после клопе пакује да се понесе кући јер су ретки они који могу да поједу све што добију у тањиру у кафани.



Ima takvih mesta još - isto Ibarska, na izlazu iz Beograda (ime poznato redakciji ).

Ono što je bitno - pristojna klopa za pristojne (šoferske) pare.



Milisave, bratte, pa jel to lepo ovako "mlatiti" po jadnim gastarbajterima

Ove Tasine Karađorđeve sam pošteno odradio u Domovini za vreme faksa, al vidim da mi studijsko putovanje po Južnijoj Srbiji ne gine na proleće - ušančim se negde u Nišu pa onda zvezdasto udaram u sve strane
milisav68 milisav68 20:13 27.11.2017

Re: Gradu u pohode

Milan Novković
al vidim da mi studijsko putovanje po Južnijoj Srbiji ne gine na proleće - ušančim se negde u Nišu pa onda zvezdasto udaram u sve strane

Nećeš da se pokaješ.

Samo gledaš gde su parkirani kamioni, i nema greške.

Tako smo mi prošle godine krenuli starim putem od Kraljeva prema Novom Pazaru, ogladneli, gledamo gde će da klopamo, kad, neki relativno neugledan objekat, a ispred - brdo kamiona - skreći.

Kaže konobar - trenutno nemamo pečenje - biće za pola sata, ali imamo naše lepinje, kajmak i pršutu...pečenje smo naručili reda radi, jer smo se razvalili od "predjela".

c_h.arlie c_h.arlie 05:32 28.11.2017

Re: Gradu u pohode

milisav68
Milan Novković
al vidim da mi studijsko putovanje po Južnijoj Srbiji ne gine na proleće - ušančim se negde u Nišu pa onda zvezdasto udaram u sve strane

Nećeš da se pokaješ.

Samo gledaš gde su parkirani kamioni, i nema greške.

Tako smo mi prošle godine krenuli starim putem od Kraljeva prema Novom Pazaru, ogladneli, gledamo gde će da klopamo, kad, neki relativno neugledan objekat, a ispred - brdo kamiona - skreći.

Kaže konobar - trenutno nemamo pečenje - biće za pola sata, ali imamo naše lepinje, kajmak i pršutu...pečenje smo naručili reda radi, jer smo se razvalili od "predjela".


Št ti je ukus Srbende --- jestivo je ono što vole vozači kamiona ?!
Samo neka je masno, slano i - meso.
O jebote !
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:45 29.11.2017

Re: Gradu u pohode

A trendovi su dolazili sa Zapada, Tajsone, ne iz Moskve i Pjongjanga.

zapadnjaci umeju govno lepše da umotaju.
jinks jinks 10:39 22.11.2017

...

А та и таква елита овог народа је најобразованији део овог народа.

Učinilo mi se da si napisao "najneobrazovaniji deo ovog naroda", pa pomislih da prokomentarišem.
Milan Novković Milan Novković 11:14 22.11.2017

Re: ...

jinks
А та и таква елита овог народа је најобразованији део овог народа.

Sve rečeno u jednoj rečenici.

Ja bih samo "pojasnio", iako je ova Tasina rečenica primer dubljih tajni jezika:

- "Pojasnio" u navodnicima, pošto se radi o mom mišljenju, ali sam navodnike dodao kasnije i interesantno mi je kako jezik nosi to eksplozivno punjenje, ako se ne pazi, pa .... kako kome i kada zatreba

- Radi se o pseudo-eliti, ne eliti.

- Male su šanse da su oni najobrazovaniji deo naroda, vrlo premale da bismo se uopšte kladili na njih.

Pre nego što nastavim sa "traktatom" (ja se kačim za reči što imaju interesantnu zvučnu sliku, nemam pojma zašto, tj nema veze sa "semantikom":

- Od oko 400 ljudi sa kojima sa ja u IT-ju radio (delili prostor na istom projektu bar par meseci, pa imali bar 3-5 sastanaka):

1. Jedan je iz Subotice. Ajd, grad.
2. Jedan iz Sombora al već iz onih prigradskih, seoskih kuća
3. Jedan formiran uglavnom u Erdeviku
4. Par komada iz "Čačka", samo ne baš iz centra nego tu negde, čitaj okolnih brda, igre bez granica za ovce i svinje.
5. Jednome Palma dovlačio Betovena na rođendane.
... namerno sam naše stavio pri vrhu, iako je redosled nebitan
9. Englez iz mesta "nikadčuo"
10. Velšanin iz mesta koje nema ime (neko bezimeno brdo, valjda)

6,7,8 - nisam baš radio u okruženju gde se zarađuje lova sa njima, ali ih izuzetno dobro poznajem - Beograd, Rastina (nikad čuli, znam), neka Crnogorska čuka.

Pa bio jedan iz Zagreba u vojsci, ...

A prvih 30 ... sličan odnos.

Nedostatak prave elite, na glasu, je, u stvari, jedan od osnovnih problema Srbije, po mom mišljenju - glasna pseudo-elita, a opipljivo agresivna, posebno bučna i histerična, svako malo, je plodno, štetočinsko tlo koje dozvoljava zlikovcima da dođu i ostanu na vlasti.

Elita postoji, naravno, samo je tiša a nama, realno, dosadna kao tema - mi smo se, većina i među onima što dobro misli, relativno "ukuririli" - vrtimo nebitno i ono što je već rečeno bezbroj puta, kultura beskrajnog dijagnostifikovanja nečega oko čega se ne možemo olako složiti, iako smo čuli bezbroj puta, pa umesto da sagorevamo hormone u basketu i fudbalu, kao nekada, mi ih sagorevamo u beskrajnim, dosadnim, ne samo nekreativnim neko destruktivnim tučama.

A kako ćemo neke besmislene stvari reći, pismenije ili nepismenije, nas nikako ne čini pismenijim ili nepismenijim, obrazovanijim ili neobrazovanijim.

Kurir kaže kako je Milojko kresnuo Milojku, da bi Milojki ili Milojku podmetnuli nogu u političkom napredku, a BBC kaže kako su pobunjenici oslobodili bolnicu u Siriji, čitaj poslali samoubicu sa velikim kamionom punim eksploziva da je uruši i pobije one unutra (ne znam da li se stvarno srušila, ovu vest alternativci koriste kao primer MSM truleža, sa BBC-jem kao "najobrazovanijim" i najelokventnijim.

Itd, nači nema leba bez hladnokrvnijeg okretanja ka pravoj (proto)eliti, kreativnosti, budućnosti, kolaboraciji, razumevanju različitosti i strasnom uključivanju u širi svet biznisa i šansi.

Danas je lakše nego ikad, ali nama će danas da proleti kao tihi, nevidljivi metak što nas je promašio samo dok rasčistimo sa četnicima i partizanima, a kamoli sa besmislenim Biljanama, Krstićima, Čedama i ostalim srpskim "kapitalcima"
jinks jinks 11:18 22.11.2017

Re: ...

Milane, pročitao sam da je Tasa napisao "najneobrazovaniji" a ne "najobrazovaniji" pa sam tako i komentarisao. Posle sam video da je napisao "najobrazovaniji". Sad, što sam baš tako pročitao, ko će ga znati.

Mislim, kakvo je to obrazovanje koje služi da se neko drugi omalovažava i nipodaštava ... i to bi verovatno na određeni način takođe moglo da predstavlja određeni vid neobrazovanja.

Što kažu, neobrazovan čovek zna da ne zna, obrazovan čovek zna da ne zna, dok poluobrazovan neretko misli da sve zna i da je bolji i pametniji od svih drugih.
Milan Novković Milan Novković 11:27 22.11.2017

Re: ...

jinks
Milane, pročitao sam da je Tasa napisao "najneobrazovaniji" a ne "najobrazovaniji" pa sam tako i komentarisao.

Ponekad skoro pa nebitno, veruj mi, ja ponekad obratim pažnju na situacije gde ne da bih se kladio da isto mislimo, nego znam da isto mislimo, a reči lete na sve strane.

Sa nekim koga mnogo bolje znaš ponekad ćutiš, i isto tako, ne da bi mogao da se kladiš, nego tačno znaš šta misli.
tetris tetris 12:43 22.11.2017

Re: ...

Rastina

Ne potcenjuj znanje "blogo-elite" . Još malo, pa će se preko Rastine u Mađarsku putovati
tasadebeli tasadebeli 15:35 22.11.2017

Re: ...

jinks
А та и таква елита овог народа је најобразованији део овог народа.

Učinilo mi se da si napisao najneobrazovaniji deo ovog naroda, pa pomislih da prokomentarišem.


Нисам.


Milan Novković

- Radi se o pseudo-eliti, ne eliti.


jinks

Mislim, kakvo je to obrazovanje koje služi da se neko drugi omalovažava i nipodaštava ... i to bi verovatno na određeni način takođe moglo da predstavlja određeni vid neobrazovanja.



Мене су учили својевремено да је саставни и неодвојиви део образовања и васпитање.

Врло је могуће да је то постало данас једна застарела педагошка формула која се не примењује због силних модерних достигнућа на том пољу...
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:54 22.11.2017

Re: ...


jinks
А та и таква елита овог народа је најобразованији део овог народа.

Učinilo mi se da si napisao najneobrazovaniji deo ovog naroda, pa pomislih da prokomentarišem.

Наравно да те збуњује, требало је да употреби инверзију.

: )

П.С. Да не буде забуне, Таса и други, пре свега Мирела и Предраг, били су ми од помоћи око проклете инверзије у више наврата, али је јa и даље не схватам, бар не у потпуности. Нек' рачуна ово као освету лошег ђака.
tadejus tadejus 17:10 22.11.2017

Re: ...

Milan Novković

- Od oko 400 ljudi sa kojima sa ja u IT-ju radio


a dal si uzeo u obzir mogućnost da si radio na mjestima koja prosto nisu privlačila best of the best pa si natproporcionalno puno natrčavao na likove koji su iz privilegovanih uslova ali pojmaroši (jer pojmaroše ipak ni kad su privilegovani ne biraju na top mjesta) i likovima koji su iz neprivilegovanih uslova pa im nije dozvoljeno da biraju (iako su kvalitetom zaslužili)..
toga nažalost u UK ima mnogo..
u Srbiji mnogo, mnogo manje..

što je jedna od pozitivnih razlika..
jedna od negativnih je što recimo uposlenici sprskog ministarstva finansija.. a pogotovo kog drugog ministarstva.. su jedva pismeni (stručno, bukvalno)..
dočim uposlenici UK ministarstva finansija nerijetko cjepaju atome..
dalo bi se reći pokoja o tome zašto je to tako..
a ne bi moralo da bude..
valjda smo zato tu gdje jesmo..
a i oni u gdje su oni (mada im se u zadnje vrijeme ministarstva ne ističu po poitivnim učincima)..
4krofnica 4krofnica 10:41 22.11.2017

-


Наиме реч је о великом делу српске културне, уметничке, образовне и, уопште, интелектуалне елите


o kome pričaš, kakvi intelektualci, umetnici i elita naspram krezubog seljaka?
tupiš sa svih 10000 karaktera koje si ostavio u postu.



bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 11:57 22.11.2017

Re: -

4krofnica

Наиме реч је о великом делу српске културне, уметничке, образовне и, уопште, интелектуалне елите


o kome pričaš, kakvi intelektualci, umetnici i elita naspram krezubog seljaka?
tupiš sa svih 10000 karaktera koje si ostavio u postu.





Ni ja se ne bih baš složio sa Tasom jer znam da postoji veliki broj kulturnih radnika, umjetnika koji obilaze provincije da bi približili svoj rad i onima koji nisu u mogućnosti da gravitiraju ka većim centrima, prestonici i često su njihovi nastupi veoma posjećeni jer postoji potreba za kulturnim sadržajima u malim sredinama i ovakva konstatacija prosto nije fer prema njima.(Lično sam svjedočio vrlo uzbudljivim izvođenjima predstava u kojima su svi davali svoj maksimum kao da su na daskama Ateljea 212 ili Jugoslovenskog dramskog a ne na bini Doma Kulture u Prnjavoru.) Takođe ne kažem da nema i "učahurenih" s kojima prosto nije moguće uopšte komunicirati ukoliko nisi član njihove uže/šire interesne grupe, član kružoka i slično. S druge strane, nažalost daleko je veći broj onih koji pripadaju estradi koji "obrazuju" mnogo veći broj, redovno potpomognutih alkoholom, sugrađana prvih uz unosne nastupe do ranih jutarnjih sati pa čak i radnim danima. E sad kad bi se pojavila potreba da se kultura mnogo više obraća i ovoj populaciji to bi trebalo činiti rekonstrukcijom medija strategijski, postepeno i polako jer bojim se da je Kusta u pravu kad kaže da ne možeš pristupati nepismenom/primitivnom tako što ćeš mu se obraćati kao da je pročitao Tomasa Mana i sve klasike.
c_h.arlie c_h.arlie 14:14 22.11.2017

Re: -

bojan ljubomir jugovic
4krofnica

Наиме реч је о великом делу српске културне, уметничке, образовне и, уопште, интелектуалне елите


o kome pričaš, kakvi intelektualci, umetnici i elita naspram krezubog seljaka?
tupiš sa svih 10000 karaktera koje si ostavio u postu.





Ni ja se ne bih baš složio sa Tasom jer ...

Ja se u najvećoj meri slažem sa Tasom.
Pored toga, dodatno se slažem i sa Milanom Novkovićem --- jer to što Tasa, donekle pogrešno, naziva elitom, Milan jasno kaže da je to pseudo-elita.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 14:18 22.11.2017

Re: -

Pored toga, dodatno se slažem i sa Milanom Novkovićem --- jer to što Tasa, donekle pogrešno, naziva elitom, Milan jasno kaže da je to pseudo-elita.


Što je opet sasvim drugi par opanaka, zar ne?
c_h.arlie c_h.arlie 14:21 22.11.2017

Re: -

bojan ljubomir jugovic
Pored toga, dodatno se slažem i sa Milanom Novkovićem --- jer to što Tasa, donekle pogrešno, naziva elitom, Milan jasno kaže da je to pseudo-elita.


Što je opet sasvim drugi par opanaka, zar ne?

Milan je samo dodatno izoštrio Tasine izričaje.
Na sreću, nije odvalio čaršaf sličan Tasinom (mada on to zna samo tako).
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 15:28 22.11.2017

Re: -


Milan je samo dodatno izoštrio Tasine izričaje.
Na sreću, nije odvalio čaršaf sličan Tasinom (mada on to zna samo tako).


Da ali koji su upućeni na sasvim pogrešnu adresu. To bi bilo isto kao kad bih pisao kritički vrlo loše o arhitekturi a cijelo vrijeme misleći na puko građevinarstvo (ne mislim na niskogradnju ili visokogradnju već na tek utilitarno zidanje i građenje koje nema nikakve odlike arhitekture).
tasadebeli tasadebeli 15:43 22.11.2017

Re: -



bojan ljubomir jugovic


(Lično sam svjedočio vrlo uzbudljivim izvođenjima predstava u kojima su svi davali svoj maksimum kao da su na daskama Ateljea 212 ili Jugoslovenskog dramskog a ne na bini Doma Kulture u Prnjavoru.) Takođe ne kažem da nema i "učahurenih" s kojima prosto nije moguće uopšte komunicirati ukoliko nisi član njihove uže/šire interesne grupe, član kružoka i slično. S druge strane, nažalost daleko je veći broj onih koji pripadaju estradi koji "obrazuju" mnogo veći broj, redovno potpomognutih alkoholom, sugrađana prvih uz unosne nastupe do ranih jutarnjih sati pa čak i radnim danima.



Да, рекох да се ради о делу културне елите... Чија би персонификација могла да буде Биљана Србљановић. А не мора. Има ту још имена која би се могла ставити...



bojim se da je Kusta u pravu kad kaže da ne možeš pristupati nepismenom/primitivnom tako što ćeš mu se obraćati kao da je pročitao Tomasa Mana i sve klasike.



tasadebeli tasadebeli 15:44 22.11.2017

Re: -

4krofnica

Наиме реч је о великом делу српске културне, уметничке, образовне и, уопште, интелектуалне елите


o kome pričaš, kakvi intelektualci, umetnici i elita naspram krezubog seljaka?
tupiš sa svih 10000 karaktera koje si ostavio u postu.





Хвала и теби као и свим осталим коментаторима релативизаторима исто колико и свима онима осталима који се јаве својим коментарима овде.
pikuc pikuc 17:09 22.11.2017

Re: -

bojan ljubomir jugovic
4krofnica

Наиме реч је о великом делу српске културне, уметничке, образовне и, уопште, интелектуалне елите


o kome pričaš, kakvi intelektualci, umetnici i elita naspram krezubog seljaka?
tupiš sa svih 10000 karaktera koje si ostavio u postu.




E sad kad bi se pojavila potreba da se kultura mnogo više obraća i ovoj populaciji to bi trebalo činiti rekonstrukcijom medija strategijski, postepeno i polako jer bojim se da je Kusta u pravu kad kaže da ne možeš pristupati nepismenom/primitivnom tako što ćeš mu se obraćati kao da je pročitao Tomasa Mana i sve klasike.


Čovek kada se obraća drugom čoveku sa pozicije "pročitao sam Tomasa Mana a ti nisi" to znači da je taj sam sebi cilj.
Može li se takav umetnik uopšte zvati umetnikom?
To se zove samoljublje.
Umetnik se isto obraća svakom sloju društva kao što se domaćin sa sela isto "obraća" svakom sloju društva, pravi isti sir za doktora i za komšiju.
Jer zapravo nisu oni ti koji biraju publiku već njihovo stvaralaštvo pronalazi publiku.
Ono ima svrhu.

Umetnik i domaćin čovek imaju nešto još zajedničko.
Oni su takodje publika.
I istinski umetnik je publika istinskom domaćinu i istinski domaćin je publika istinskom umetniku.
Oni se medjusobno prepoznaju kroz svoje stvaralaštvo, oni se susreću kroz stvaralaštvo svoje i dive se tako jedan drugom.

Po lepoti duha se prepoznaju, da su od istog
I da je publika ključna i da je ona cilj a sve drugo sredstvo.
Stvaralaštvo umetnika i domaćina je lepo.

Domaćin čovek i umetnik čovek umiru radosni a oko njih ljudi plaču.
Plaču i dozivaju ih da se opet rode.
I oni se opet radjaju dok radost ne zavlada nad svime, dok celo stvoreno ne bude lepo.
Dok svi ne postanu umetnici i domacini.
Samo tada se mogu sresti ta dvojica licem u lice kada sve postane jedno.

Jer služba je njihova ko prorocka, a prorok nikada ne proriče u svome selu.


4krofnica 4krofnica 18:57 22.11.2017

Re: -

tasadebeli


Хвала и теби као и свим осталим коментаторима релативизаторима исто колико и свима онима осталима који се јаве својим коментарима овде.


pa nema na čemu, mislila sam da ukazujem na očigledno ali sad vidim da si se ti baš zagrejao za ovu teoriju zavere. ne mogu da umanjujem značaj nečemu što ne postoji, odnosno što si ti umislio i ne vidim u tekstu čime to dokazuješ. ne postoji gomila elite koja se podsmeva neukima i neučenima. (ovo zvuči kao loš antiherojski film:)
to ako primetiš da je neko nevaspitan, nadmen, drzak, prepotentan prema nekome ko ne razume.. to je karakter i vaspitanje, nije generalno svojstveno grupi ljudi... mada vidim da si počeo sa 'velikim delom elite', sad je to'deo elite' uskoro ćeš da ga razvodnjiš i pričaćemo o pojedincima (ali ne i o Srbljanovićki:).




c_h.arlie c_h.arlie 19:06 22.11.2017

Re: -

4krofnica
tasadebeli


Хвала и теби као и свим осталим коментаторима релативизаторима исто колико и свима онима осталима који се јаве својим коментарима овде.


pa nema na čemu, mislila sam da ukazujem na očigledno ali sad vidim da si se ti baš zagrejao za ovu teoriju zavere. ne mogu da umanjujem značaj nečemu što ne postoji, odnosno što si ti umislio i ne vidim u tekstu čime to dokazuješ. ne postoji gomila elite koja se podsmeva neukima i neučenima. (ovo zvuči kao loš antiherojski film:)
to ako primetiš da je neko nevaspitan, nadmen, drzak, prepotentan prema nekome ko ne razume.. to je karakter i vaspitanje, nije generalno svojstveno grupi ljudi... mada vidim da si počeo sa 'velikim delom elite', sad je to'deo elite' uskoro ćeš da ga razvodnjiš i pričaćemo o pojedincima (ali ne i o Srbljanovićki:).





Ja se slažem sa dosta ovoga što je Tasa napisao.
Nema tu nikakvog govora o zaveri - niti je to Tasa pominjao.
Za zaveru trebaju pametniji od ove naše jadne 'elite'.
tasadebeli tasadebeli 20:53 22.11.2017

Re: -

4krofnica

pa nema na čemu, mislila sam da ukazujem na očigledno ali sad vidim da si se ti baš zagrejao za ovu teoriju zavere.



Учитавај, учитавај, добро ти иде.


ne postoji gomila elite koja se podsmeva neukima i neučenima. (ovo zvuči kao loš antiherojski film:)



Ти видиш да не постоји, ја видим да постоји.





mada vidim da si počeo sa 'velikim delom elite', sad je to'deo elite'



Велики део елите или само део елите, у сваком случају добијају огроман простор на културној, уметничкој и образовној сцени, много већи простор (и што је још важније, финансијска средства за своје стварање) него што га заслужују.

И то се онда назива културна политика државе Србије.

Да се Власи не досете.
Davie Davie 22:48 22.11.2017

Re: -

На 500 читања овог блога овај коментар има чак 23 препоруке. Ала раде дупли, тродупли и нто-дупли налози, све у шеснасет. Каква нам елита такви нам и блогери, важније од свега ко ће колико лајкова да убоде...
tasadebeli tasadebeli 23:34 22.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

Davie
На 500 читања овог блога овај коментар има чак 23 препоруке. Ала раде дупли, тродупли и нто-дупли налози, све у шеснасет. Каква нам елита такви нам и блогери, важније од свега ко ће колико лајкова да убоде...




Црвена лампица?

Управо си погодио о чему и ја размишљам.


Resistance!

(12 Jun, 2007 - 17:54)

Drugari, na ovom tajnom mestu, osećam se kao De Gol na Radio Londonu, however pretentious it might be! Dobro - i zato što imam tempiš i upalu grla, pa malo ne znam gde udaram, ali ipak najviše zbog toga što novi blog osećam kao okupaciju, kao razvodnjavanje, kao i neku vrstu kompromitacije i zatrpavanja onoga što smo zajedno uspeli da predhodnih godinu dana napravimo



Првих туце сати овога поста - пролазно време на 500 читања:


Све Србљановићке Српског Свемира

22.11.2017. u 09:34

PREPORUKE: 12



10:41 22.11.2017

o kome pričaš, kakvi intelektualci, umetnici i elita naspram krezubog seljaka?
tupiš sa svih 10000 karaktera koje si ostavio u postu.

Preporuka: 23



11:37 22.11.2017

Najidealni način da o nekome ne govoriš je da staviš njegovo prezime u naslov bloga.

Preporuka: 19



11:52 22.11.2017

I u početni pasus. To je već triput da govori o Biljani Srbljanović iako ne bi o njoj...
Pitam se, koliko bi onda govorio o njoj kad bi hteo... o njoj?


Preporuka: 11



10:05 22.11.2017

velika preporuka za tekst.

Preporuka: 7



11:14 22.11.2017

- Radi se o pseudo-eliti, ne eliti.

Preporuka: 4



13:35 22.11.2017

...odlican text...
...ali onda sledi razvodnjavanje...
...relativizacija...
...zarezi, semantika, zajebavanje...

Preporuka: 5




Да ли на основу овога можемо да одредимо, прецизно измерену и јасно испрофилисану (из анфаса), улогу и место Блога Б92 на медијској, културној, уметничкој, интелектуалној и, уопште, јавној сцени Србије?

Много волим овај клип као илустрацију за (псеудо)интелектуалну елиту о којој је овде реч исто као и за, очигледно, претежни део блогерске заједнице коју си ти поменуо.

Зато га толико пута и качим док га сви не науче напамет...

(Блог Б92 као микрослика друштва у којем живимо? )



maksa83 maksa83 23:57 22.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

Црвена лампица?

Управо си погодио о чему и ја размишљам.


Ja ne bih da pogađam, pa ću da pitam, pošto nije jasno iz tvog izlaganja - da li ovo gore, pa ono prebrojavanje dole znači da se slažeš sa korisnikom Davie da je neki mali broj pokvarenih i glupih ljudi napravio po N naloga svaki da bi ti napakostio, ili pokvarenih i glupih ljudi koji misle da je tekst tupljenje ima 23, a onih dobrih i pametnih koji se slažu ima 7?

Uzgred, ja se ne slažem sa 4krofnicom koja kaže:

tupiš sa svih 10000 karaktera koje si ostavio u postu.


... pošto je tačan podatak da tupiš sa 15596 karaktera, ne računajući naslov (61).

Ne bih reagovao da greška nije bila ovako gruba.

freehand freehand 00:19 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

Да ли на основу овога можемо да одредимо, прецизно измерену и јасно испрофилисану (из анфаса), улогу и место Блога Б92 на медијској, културној, уметничкој, интелектуалној и, уопште, јавној сцени Србије?

Naravno, kao što si i ti mesto nekih ljudi, zbog nekih postupaka i nekih reči smestio sve u Biljanu Srbljanović kao metaforu kulturfašista i mrzitelja naroda.
E vidiš, ja sam pokušao da se setim nekog ko bi tu mogao da se udene, u taj profil i baš mi teško ide. Sem mučenog Radomira Konstantinovića i ono nešto potšovalaca njegovog dela, al ne bi valjda ti opet o tome kad si to već apsolivrao, premleo na krupna pa na sitna okca i još tri puta reciklirao?

Elem, razmišljam i šta je loše u tome da se narodu kaže da puna usta karijesa nisu ogledalo dostojanstvo niti je nepoznavanje sopstvenog jezika ogledalo pameti.
I nije valjda da je "znaju ljudi" politički a "Željko Mitrović" kulturni model podilaženja neznanju, primitivizmu i samozadovoljstvu u intelektualnoj zapuštenosti plemenskog brloga ono što bi Tassa ovde da promoviše?
tasadebeli tasadebeli 01:11 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

maksa83

Ne bih reagovao da greška nije bila ovako gruba.



Опет те жуљају виклери у косици?

Па купи нове, брате, шта си се стис'о к'о нека зла пара.


freehand

kulturni model podilaženja neznanju, primitivizmu i samozadovoljstvu u intelektualnoj zapuštenosti plemenskog brloga ono što bi Tassa ovde da promoviše?



Ју, ју, ју!

Црни Тасо! Сад си у машини...

А мени много занимљиво да се увек, али баш увек, вас двојица нађете да реагујете чим се дотакнем теме зване Блог Б92.

Понеки пут се само вас двојица (и нико други) и јавите кад ја поменем нешто у вези са Блогом Б92, кажем какав је, шта мислим о Блогу и слично.

Сад тачно знам шта треба да напишем ако хоћу да се Макса и Фри јаве иако су до тог момента мудро ћутали и само пратили развој ситуације.





EDIT: Заборавих да питам...

А ко је задужен да својим коментаром одмах по окачињању неког текста на Блог Б92 усмери ток дискусије у неком небитном правцу ако тема није по вољи?

Или се то ради по принципу смена, па ко се затекне као пожарни у том тренутку, он крене са неким коментаром који треба да буде миг и путоказ свима осталима како да се односе према окаченом тексту?
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:33 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

Опет те жуљају виклери у косици?

Па купи нове, брате, шта си се стис'о к'о нека зла пара.

EDIT: Заборавих да питам...

А ко је задужен да својим коментаром одмах по окачињању неког текста на Блог Б92 усмери ток дискусије у неком небитном правцу ако тема није по вољи?

Или се то ради по принципу смена, па ко се затекне као пожарни у том тренутку, он крене са неким коментаром који треба да буде миг и путоказ свима осталима како да се односе према окаченом тексту?


Da mene neko pita, ovo bi bilo proglašeno za osmi smrtni greh: neduhovitost.

Taso, nemoj da se foliraš: zabole tebe tvoja debela guzica za nekakve imaginarne krezube seljačine, realno. Ti si ovde čitav narod, koji ti nije bio po volji, klasifikovao u maligne tumore, sa kojima se zna šta se radi. Taj težak šovinistički ispad te isključuje iz društva iskrenih dušebrižnika, i sad samo izazivaš osećaj odvratnosti ovakvim tupljenjem i pozerajem kojim se proseravaš iz bloga u blog.


maksa83 maksa83 06:55 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

Taso, nemoj da se foliraš: zabole tebe tvoja debela guzica za nekakve imaginarne krezube seljačine, realno.

Ja mislim da ga baš briga i za moje viklere, ali okej, da ne pripisujem...
tasadebeli tasadebeli 07:09 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

bauer.


Зато сам ја и покренуо потписивање петиције међу српском културном, образовном, уметничком и, уопште, интелектуалном елитом да то јело једном коначно и за свагда преименујемо у клинтонова шницла са сорошевим надевом која мора да се пече искључиво у уљу исцеђеном из државне секретарке Стејт Дипартмента.


Vidiš, Taso, ja ne mogu da se otmem utisku da bi ti, ovaj sentiment, u trenucima nadahnuća, preneo i svojim studentima. Zato mi je, po ko zna koji put, neopisivo drago da ti mojoj deci nisi bio profesor bilo čega.



srdjan.pajic


Da mene neko pita, ovo bi bilo proglašeno za osmi smrtni greh: neduhovitost.

Taso, nemoj da se foliraš: zabole tebe tvoja debela guzica za nekakve imaginarne krezube seljačine, realno. Ti si ovde čitav narod, koji ti nije bio po volji, klasifikovao u maligne tumore, sa kojima se zna šta se radi. Taj težak šovinistički ispad te isključuje iz društva iskrenih dušebrižnika, i sad samo izazivaš osećaj odvratnosti ovakvim tupljenjem i pozerajem kojim se proseravaš iz bloga u blog.






Хвала вам, момци, хвала.

Знао сам ја да ћете се сви ви окупити испод овог инспиративног наслова на овом посту. Дошли сте баш где треба.

Добро дошли. Комодајте се, није Таса стипса као неки овде присутни...

(Жао ми је што овде недостају још неки силом прилика одсутни, али шта да се ради... Виша сила, што каже крезуби неписмени народ...)


А кад смо већ код духовитости, погрешна адреса, Пајке.

Па нисам ја задужен за духовитост на Блогу Б92.

Макса је.

Дакле, има ко то ради.

Мене на Блогу Б92 "боли кита за дилере, ја то не радим".

Мислим, хоћу да ти кажем, није то мој пос'о на Блогу Б92... Та духовитост...


maksa83


Ja mislim da ga baš briga i za moje viklere, ali okej, da ne pripisujem...




Па забринуо си ме.

Видим да ми већ на другом узастопном посту преборајаваш написане/копипејстоване карактере. Још си заразио и Крофницу том опсесивном компулзијом, па и она броји моје исписане карактере у тексту. Додуше, она броји погрешно, али нема везе, важна је добра воља.

(Згодна ова полисемија код речи карактер, је л' да?)

Па размишљам нешто, почео си да се понављаш. Виклери у косици а ла Мица Мојсиловић те изгледа стварно жуљају.

Или си много излапео или је то твоје понављање некаква шифра за "некога тамо где треба".

Нема трећег.
maksa83 maksa83 08:21 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

Па размишљам нешто, почео си да се понављаш. Виклери у косици а ла Мица Мојсиловић те изгледа стварно жуљају.

Или си много излапео или је то твоје понављање некаква шифра за "некога тамо где треба".

Нема трећег.

Dobro, došli smo do dve ravnopravne teze - proganja te zli dementni kompulzivno-opsesivni brojač slova sa viklerima i N naloga, ili te proganja plaćena organizovana grupa zadužena za sprečavanje širenja istine.

Ne bih da te teram da biraš između ta dva pa ću da ti pomognem - te dve stvari se ne isključuju međusobno, i tek kad ih sabereš imaju smisla.


P.S. Inače mislim da nije lepo ovo sa demencijom (vikleri su stara fora pa sam navikao) - prvo, ovde ljudi (da l' namerno da l' iz nemara, treba sve to prebrojati) paušalno šire neistine i umanjuju tvoj individualni doprinos istini o eliti za 5596 karaktera (+ naslov 61) i kad se nađe neko da ih ispravi onda je dementan i nosi viklere i šta ja znam. Kao što ja cenim tvoj trud oko svih tih karaktera mogao bi i ti moj, jer znaš čoveče koliko treba vremena da se prebroji 15596 slova? Probaj, pa onda opljuni.
niccolo niccolo 09:03 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

Или се то ради по принципу смена, па ко се затекне као пожарни у том тренутку, он крене са неким коментаром који треба да буде миг и путоказ свима осталима како да се односе према окаченом тексту?

Radi se u trojkama, druže Ilija, u trojkama...
not2old2rock not2old2rock 09:48 23.11.2017

Re: -

Davie
На 500 читања овог блога овај коментар има чак 23 препоруке. Ала раде дупли, тродупли и нто-дупли налози, све у шеснасет. Каква нам елита такви нам и блогери



tadejus tadejus 10:22 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

srdjan.pajic

maksa83


urazumite se ako boga znate pa stanite..
saće da poveća broj istinorazotkrivajućih blogova na tri nedeljno..
nemojmo da ga tjeramo da ode na pet, sedam.. devet?
maksa83 maksa83 10:32 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

saće da poveća broj istinorazotkrivajućih blogova na tri nedeljno..

To bi bila stagnacija, povećanje bi bilo na 4.

(Znamznamznam, opsesivno-kompulsivan brojač, vikleri, demencija...)

Ali ja stvarno mislim da svako treba da piše blogova koliko hoće, mesto na disku je jeftino, bandiwidth je već manje više pristojan pa se to ne oseti, i ko neće može da ne čita, ništa prostije. Samo ne sme da se ljuti kad ne postoji koncenzus da je napisao neku mnogo pametnu stvar. To su rizici hiperprodukcije, nekad je muzika bila bolja zato što nije mogao svako da je pravi, a sad brate jedan kompjuter i piratizovan softver i udri sine tkc-tkc-tkc-tkc...
tadejus tadejus 10:37 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

maksa83
saće da poveća broj istinorazotkrivajućih blogova na tri nedeljno..

To bi bila stagnacija, povećanje bi bilo na 4.

(Znamznamznam, opsesivno-kompulsivan brojač, vikleri, demencija...)

Ali ja stvarno mislim da svako treba da piše blogova koliko hoće, mesto na disku je jeftino, bandiwidth je već manje više pristojan pa se to ne oseti, i ko neće može da ne čita, ništa prostije. Samo ne sme da se ljuti kad ne postoji koncenzus da je napisao neku mnogo pametnu stvar. To su rizici hiperprodukcije, nekad je muzika bila bolja zato što nije mogao svako da je pravi, a sad brate jedan kompjuter i piratizovan softver i udri sine tkc-tkc-tkc-tkc...


valjda tck tck tck majku mu..

demokratija jeste zajebana stvar.. može ko oće i kolko oće.. stoji..
al da oće više nekako da udari u to dno pa da danemo dušom.. al neće..
niccolo niccolo 10:40 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

a sad brate jedan kompjuter i piratizovan softver

To me podseti, pre neki dan naletim na srpsku wikipediju, pazi ovaj fenomenalan završetak teksta o Mek OSu, ja se bio oduševio:

Mekintoš nije više bio popularan 1995. godine zbog pojave operativnog sistema Majkrosoft Vindous 95. Ipak, i dalje ga nekolicina korisnika koristi.
tasadebeli tasadebeli 11:22 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

maksa83

(Znamznamznam, opsesivno-kompulsivan brojač, vikleri, demencija...)



Ма нису ту виклери и деменција толики проблем, него Мица Мојсиловић.

У ствари, то вероватно треба да буде у множини... Исто као и код оног што ја вероватно грешим па кажем Лисовић, а треба Лисовићи.

Дакле, исправка:

Нису ту виклери и деменција толики проблем, него Мице Мојсиловићке (србљановићке? ) Блога Б92.
tasadebeli tasadebeli 11:24 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

niccolo
Или се то ради по принципу смена, па ко се затекне као пожарни у том тренутку, он крене са неким коментаром који треба да буде миг и путоказ свима осталима како да се односе према окаченом тексту?

Radi se u trojkama, druže Ilija, u trojkama...



А тко је ту Мисирац?

(Онако питам... Није баш да желим то и да сазнам... )
maksa83 maksa83 11:31 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

Нису ту виклери и деменција толики проблем, него Мице Мојсиловићке (србљановићке? ) Блога Б92.

Nećeš se ljutiti ako priznam da se baš nisam bavio suštinom tvoje dijagnoze (život je prekratak), nego samo pogledao sliku i video viklere...

Mislim, shvatio sam da ti stalno sagledavaš i iznosiš pred kolektiv neke ozbiljne, krupne, sistemske kadrovske probleme ovog mesta, a to nikako da se reši, i onda stalno neke muke, čuda...
alselone alselone 11:34 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

sistemske kadrovske probleme ovog mesta,

Ja hocu da budem blagajnik odeljenja.
maksa83 maksa83 11:42 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

alselone
sistemske kadrovske probleme ovog mesta,

Ja hocu da budem blagajnik odeljenja.

Svi bi da budu blagajnici, a niko higijeničar! (Filip aforističar smajli)

Zato nam i ide ovako kako nam ide! (Filip dijagnostikovao smajli)
alselone alselone 11:47 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

Zato nam i ide ovako kako nam ide!


Meni ovo nabrajanje "zasto nam ide ovako" lici na ona nabrajanja sta bi sve valjalo jesti i piti jednog dana (doktor preporucuje!). Na primer:

Jedno jaje, jednu jabuku, jedan limun, jednu sargarepu, junetinu, pola ribe, 2 litre vode, jedno pivo, casu vina, jednu rakiju, casu soka od paradajza, jedan caj, jednu kafu, sira, jogurta, mleka, kefira, saku orasastih plodova, kasicicu meda, spanaca, borovnica, pecurke, bananu, picku materinu, kad bi sve pojo bio bi ko pokojni Janika.
cassiopeia cassiopeia 12:00 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

odeljenja.


Blog mi sve više liči na grupnu psihoterapiju. Jedini zez je što fali dobar psihoterapeut da usmerava komunikaciju, ovako se svi ponavljamo, odigravamo dobro znane scenarije bez razrešenja. I pecamo se na iste udice.

Ja hocu da budem blagajnik odeljenja.


Do you have any sexual problem?*


*Bila neka serija, sitkom, žena psihoterapeut je na svaku konstataciju članova grupe imala isto pitanje. Valjala sam se od smeha.


tadejus tadejus 12:26 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

alselone
Zato nam i ide ovako kako nam ide!


Meni ovo nabrajanje "zasto nam ide ovako" lici na ona nabrajanja sta bi sve valjalo jesti i piti jednog dana (doktor preporucuje!). Na primer:

Jedno jaje, jednu jabuku, jedan limun, jednu sargarepu, junetinu, pola ribe, 2 litre vode, jedno pivo, casu vina, jednu rakiju, casu soka od paradajza, jedan caj, jednu kafu, sira, jogurta, mleka, kefira, saku orasastih plodova, kasicicu meda, spanaca, borovnica, pecurke, bananu, picku materinu, kad bi sve pojo bio bi ko pokojni Janika.


zaboravio si kinou..
i čia zrnevlje, sjemenje, šta li je već..
no ipak..
ne mere baš ni kilo slannice i kilo leba za doručak, kilo radže za ručak i večeru i da se živi sto godina pa još i kvalitetno..
ne mere..
pa se ti ljuti na listu kolko voliš..
cassiopeia cassiopeia 12:39 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

ne mere baš ni kilo slannice i kilo leba za doručak


Slaninica može, al' bez leba, samo salata.
niccolo niccolo 12:40 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

alselone
sistemske kadrovske probleme ovog mesta,

Ja hocu da budem blagajnik odeljenja.

Bio jedan moj drug blagajnik odeljenja u prvom razredu gimnazije. Bilo mu ostalo 120 dinara kao višak para koje su se skupljale za neku ekskurziju, trebalo vratiti svakome po dva ili tri dinara i niko nije hteo da uzme i on se obogatio (nije bilo ne znam šta, ali od nečega treba da se počne).
Milan Novković Milan Novković 12:56 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

cassiopeia
ne mere baš ni kilo slannice i kilo leba za doručak


Slaninica može, al' bez leba, samo salata.

Reči "slannina" i "slannninica" (slannna, slannnnica) se ne izgovaraju baš najtačnije na blogu
cassiopeia cassiopeia 13:05 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

Milan Novković

Reči "slannina" i "slannninica" (slannna, slannnnica) se ne izgovaraju baš najtačnije na blogu


Sve dok je slaninica dobro suva i nije žilava, mogu da je zovu kako hoće
alselone alselone 14:03 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

Kod mene za vikend sinjokoj, a vi kako hocete.
cassiopeia cassiopeia 14:11 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

alselone
Kod mene za vikend sinjokoj, a vi kako hocete.


Kako mogu da ti pomognem?
zilikaka zilikaka 14:53 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

alselone
Kod mene za vikend sinjokoj, a vi kako hocete.

Džaba ti sve kad garant neće imati ko da napravi pravoh parikAša.
Vi tamo to numete...
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:56 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

zaboravio si kinou..


Ja je nisam zaboravio, upravo krećem u radnju da je kupim. Danas je nekakav praznik ovde, pa spremamo ptice za obed. No, kad je moje starije derle pre neki dan došlo kući pevajuću otužnim glasom:

I am glaaad I am not a turkey,
a turkey, a turkey,
I am glaaad I am not a turkey
On Thanksgiving Day.

They stuff you, they bake you, they taste you...

I tako dalje.

Tako da umesto ćurke veličine motora od trabanta, na podlogu od kinoe i malo asparagusa će da prinesemo žrtvu u vidu manje šikaniranog cornish hen-a (ne znam kako se to prevodi na srpski, ali mi nešto govori da će me albicila unfriendovati na svim društvenim mrežama), komada dva. I to spremljenih u mleku, sa malo limuna, cimeta i belog luka, evo recept, sa sve loženjem kako je ovo dobro: LINK. Recept je za pilence, ali trebalo bi da radi sa svakom pernatom živinom.

Srećan Dan zahvalnosti, ko slavi, i bog da poživi crvenu braću, u nadi da će nam oprostiti što smo ih umeđuvremenu istrebili ili sabili u rezervate da se tamo kockaju i opijaju do iznemoglosti.

srdjan.pajic srdjan.pajic 16:57 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

alselone
Kod mene za vikend sinjokoj, a vi kako hocete.


Jel kolješ lično, ili samo držiš gudu za nogu?
Davie Davie 17:03 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

Kod mene za vikend sinjokoj, a vi kako hocete.

Видим да се негде још по свету слави 29.новембар... иначе интересује ме колико је Таса тврдоглав, оваквог топлог зеца годинама нисам видео на блогу. Но замислите да он и Филип престану да пишу, блог би био поприлично мртво место.
c_h.arlie c_h.arlie 17:06 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

Davie
Kod mene za vikend sinjokoj, a vi kako hocete.

Видим да се негде још по свету слави 29.новембар... иначе интересује ме колико је Таса тврдоглав, оваквог топлог зеца годинама нисам видео на блогу. Но замислите да он и Филип престану да пишу, блог би био поприлично мртво место.

kakvog toplog zeca !?
Pa to je standardno, tj. rutinski.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:14 23.11.2017

Re: Профил из анфаса и анфас из профила

tadejus
srdjan.pajic

maksa83


urazumite se ako boga znate pa stanite..
saće da poveća broj istinorazotkrivajućih blogova na tri nedeljno..
nemojmo da ga tjeramo da ode na pet, sedam.. devet?


Bolje to, nego da opet uzme da odlazi sa bloga, uz uobičajenu pompu, kmečanje, i zaključavanje oproštajnih blogova za komentarisanje na kojima mu drugari daju iskreni farewell, ako mu to jednom pođe za rukom onda će ovo mesto stvarno da umre, zbog zanemarljivo malog broja tekstova i neprivlačenja publike, te minimalnog komercijalnog učinka za vlasnika domena.

Ja sam, posle više meseci ignorisanja ovih Tasinih izbljuvaka, napokon shvatio njegovu važnost na blogu, i odvažio se da ovde ponovo ostavim poneki beznačajni komentar (a i da ga malo nasekiram ako mi pođe za rukom), ma koliko mi ponekad bilo neprijatno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana