Kultura| Literatura| Život

Metakritika*

bocvena RSS / 28.11.2017. u 17:56
Vrlo retko analiziram prošlost. Previše toga sam potisla i isto toliko pretvorila u anegdote. O najboljim i najgroznijim događajima iz detinjstva i mladosti govorim nekim neprirodno mirnim glasom, kao da pričam o nepostojećoj osobi o kojoj sam čitala. Nanosi vremena toliko su distorzirali sliku, da zvuk sećanja podseća na kompjuterski generisan glas. To je neka izmaštana devojčica i devojka koja je bila mnogo iznad života koji joj se događao. Sebična, ironična, preglasna i ponekad gruba, poput ježa koji se sklupča kada oseti opasnost, a onda raširi ručice kada ga pomaziš po stomaku. Naizmenično sam bežala od drugih i predavala im se, čuvajući krhku celovitost osmehom ili režanjem.

O, kako sam bila nesigurna.
I tako jaka.
Onda sam shvatila da o budućnosti ne sme da se razmišlja. Ideja „onoga što će se dogoditi" podrazumeva nadu, ali i potpuno ukidanje kontrole. Kada prvi put pomisliš da gore ne može, a ono te sačeka iza ćoška i nakezi ti se, naučiš da ceniš trenutke dosade, stagniranja i odsustva planiranja. Brak, majčinstvo, posao i neprekidni nizovi bolesti i sahrana su dodatno učvrstili život samo u sadašnjosti. Zapljusnuta ljubavlju, hipertrofiranom empatijom i strahovima, počela sam kroz život da idem kao po jajima ili minskom polju i da eksplodiram svaki put kada je nekom oko mene loše.

O, kako sam postala slaba.
Skoro nesalomiva.

Ona me stalno tera da pišem o svom životu, jer je mlada i sve joj se čini uzbudljivo, zabavno, nikad doživljeno, nepojmljivo teško ili „nepodnošljivo lako" i ljuti se kada joj kažem da su ljudski životi manje više dosadni i slični (čak i u najužasnijim detaljima) i da ne zaslužuju toliko posečenih šuma i zagušenih servera. Trenutak u kome slova krenu da se gomilaju po ekranu i grupišu se u misao, emociju ili sliku je duboko usamljenički. Ako razmišljate o čitaocima, već kalkulišete. Već lažete. Dakle, nikome osim mene nije potrebna „moja borba".


Komentari (178)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 18:03 28.11.2017

godine su prošle pune dana...

Dakle, nikome osim mene nije potrebna „moja borba".


point!

ali tvoji košmari drugima mogu biti zabavni

bocvena bocvena 18:23 28.11.2017

Re: godine su prošle pune dana...

ako je čitanje vrsta voajerizma, onda je pisanje igranje oko šipke:)

pa da zaigramo...
cassiopeia cassiopeia 18:33 28.11.2017

Re: godine su prošle pune dana...


Kao i na grupnoj psihoterapiji, tuđa iskustva i razmišljanja mogu pomoći i ličnim uvidima, pa i doneti katarzu.

Nekad oslobađajuće deluje i činjenica da nismo usamljeni u bolu, patnji i preispitivanjima.

Jesi li čitala Uveovu autobiografiju? Čoveče, 6 knjiga ako sam dobro zapamtila.
bocvena bocvena 18:36 28.11.2017

Re: godine su prošle pune dana...

prve dve. i već na pola prve sam imala utisak da se to neće dobro završiti po mene:)

c_h.arlie c_h.arlie 20:04 28.11.2017

Re: godine su prošle pune dana...

bocvena
prve dve. i već na pola prve sam imala utisak da se to neće dobro završiti po mene:)


Izvinjavam se na smaranju.
Na nesreću, meni je sve u životu prejednostavno i razumljivo, da mi (i) jeste ponekada dosadno.
c_h.arlie c_h.arlie 18:29 28.11.2017

M'da !

Previše kompleksan uvodni tekst, na granici razumljivost.
Zašto nije moglo da se napiše jednostavnije ?
cassiopeia cassiopeia 18:34 28.11.2017

Re: M'da !

c_h.arlie
Previše kompleksan uvodni tekst, na granici razumljivost.
Zašto nije moglo da se napiše jednostavnije ?


Ne moraš ni ti sve da razumeš.
bocvena bocvena 18:34 28.11.2017

Re: M'da !

kad pročitaš sve knausgorove knjige (zasad 4 prevedene kod nas, a ima ih 6) biće ti jasnije.

iz kritike drugog toma:

Drugi tom Moje borbe Karl Uvea Knausgora roman je o ljubavi i prijateljstvu, roditeljima i deci, o pisanju kao spasu od banalnosti, a iznad svega o bolno iskrenom i bespoštednom suočavanju sa sopstvenim demonima.

Knausgor ne izmišlja, ne laže, ne ulepšava stvarnost i ne pokušava nikome da se dopadne. Do krajnjih granica ogoljavajući trivijalnost i rutinu, koje čine najveći deo svakodnevice, on žudi za istinom i punoćom egzistencije, i to po svaku cenu. Dok minuciozno secira život, priznaje svoje najmračnije porive, rekapitulira potrošene zanose i zablude, Knausgor ne štedi ni sebe ni bližnje, ispisujući stranice sa sugestivnošću koja čitaoca primorava da se i sâm suoči s najdublje zakopanim samoobmanama i slabostima.
docsumann docsumann 18:35 28.11.2017

Re: M'da !


čarli, ponekad pomislim da ti sanjaš u nulama i jedinicama...
st.jepan st.jepan 18:36 28.11.2017

Re: M'da !

c_h.arlie
Previše kompleksan uvodni tekst, na granici razumljivost.
Zašto nije moglo da se napiše jednostavnije ?

Nisam saglasan.
Tekst je savršen - jedan od nekolicine najboljih od rođenja bloga.
Bokte, nijedna suvišna, ko da je sto godina brušen.
Bravo Bo!
bocvena bocvena 18:40 28.11.2017

Re: M'da !

mnogo hvala. posebno na prepoznavanju mučenja da se izbaci sve suvišno.
c_h.arlie c_h.arlie 18:50 28.11.2017

Re: M'da !

st.jepan
c_h.arlie
Previše kompleksan uvodni tekst, na granici razumljivost.
Zašto nije moglo da se napiše jednostavnije ?

Nisam saglasan.
Tekst je savršen - jedan od nekolicine najboljih od rođenja bloga.
Bokte, nijedna suvišna, ko da je sto godina brušen.
Bravo Bo!

Stjepane,
nema potrebe za preterivanjem.
Napisano u uvodu je napisano već toliko puta.
c_h.arlie c_h.arlie 18:52 28.11.2017

Re: M'da !

docsumann

čarli, ponekad pomislim da ti sanjaš u nulama i jedinicama...

Nisi u pravu.
Mislim da se ništa spektakularno ne postiže pisanjem / govorenjem u ovakvim nerazumljivim formama, usput, toliko koncentovanim da se u nekoliko pasusa strpa sve od početka do kraja vremena.
maksa83 maksa83 19:00 28.11.2017

Re: M'da !

mnogo hvala. posebno na prepoznavanju mučenja da se izbaci sve suvišno.

"Savršenstvo je dostignuto ne kad više nemaš šta da dodaš, nego kad više nemaš šta da izbaciš".

(Antoan d San Mali Princ)
maksa83 maksa83 19:01 28.11.2017

Re: M'da !

Mislim da se ništa spektakularno ne postiže pisanjem / govorenjem u ovakvim nerazumljivim formama

Moraš da naučiš razliku između "ovo nema smisla" i "ja to ne razumem".

Mator si čovek, krajnje je vreme.
bocvena bocvena 19:08 28.11.2017

Re: M'da !

Moraš da naučiš razliku između "ovo nema smisla" i "ja to ne razumem".


i ti ga ovde baš izbrusi.
c_h.arlie c_h.arlie 19:11 28.11.2017

Re: M'da !

maksa83
Mislim da se ništa spektakularno ne postiže pisanjem / govorenjem u ovakvim nerazumljivim formama

Moraš da naučiš razliku između "ovo nema smisla" i "ja to ne razumem".

Mator si čovek, krajnje je vreme.

Nisam mator.
Naravno da se ovo razlikuje, taman posla da ja definišem šta je to što ima smisla - to neka radi svako za sebe.
Ja kažem da mi je nejasna potreba ljudi da se upinju da kažu ono što misle na najnerazumljiviji mogući način.
Ono što je zanimljivo potom je utrkivanje ljudi da objasne, odnosno, istaknu da samo oni tačno razumeju šta je 'pisac hteo da kaže' - i to još nerazumljivimjim konstrukcijama.
Samo toliko.
docsumann docsumann 19:19 28.11.2017

Re: M'da !

Mislim da se ništa spektakularno ne postiže pisanjem / govorenjem u ovakvim nerazumljivim formama, usput, toliko koncentovanim da se u nekoliko pasusa strpa sve od početka do kraja vremena.


u kom smislu nerazumljivim?

da li je muzika razumljiva?

ovakav način pisanja omogućuje transfer najsuptilnijih iskustava, emocija i mentalnih doživljaja.

riječi se, naravno, mogu upotrebiti i da opišeš ljudima šta si ručao danas i koliko si kilometara poslije prepješačio, al neki ljudi njima uspjevaju da uspostave komunikaciju sa najintimnijim i najuniverzalnijim momentima naše ljudskosti. da nas prepoznaju u nama samima.

cijenim da je bo jedna od tih ljudi.
st.jepan st.jepan 19:21 28.11.2017

Re: M'da !

Napisano u uvodu je napisano već toliko puta.

Otkud ti to znaš? Pa sam si se jednom pofalio da nikada ništa nisi pročitao.
tadejus tadejus 19:26 28.11.2017

Re: M'da !

docsumann
Mislim da se ništa spektakularno ne postiže pisanjem / govorenjem u ovakvim nerazumljivim formama, usput, toliko koncentovanim da se u nekoliko pasusa strpa sve od početka do kraja vremena.


u kom smislu nerazumljivim?

da li je muzika razumljiva?

ovakav način pisanja omogućuje transfer najsuptilnijih iskustava, emocija i mentalnih doživljaja.

riječi se, naravno, mogu upotrebiti i da opišeš ljudima šta si ručao danas i koliko si kilometara poslije prepješačio, al neki ljudi njima uspjevaju da uspostave komunikaciju sa najintimnijim i najuniverzalnijim momentima naše ljudskosti. da nas prepoznaju u nama samima.

cijenim da je bo jedna od tih ljudi.


a žena čovječe, žena.. kud ženu preskoči, saće da utrostruči pominjanje ženine uloge u prinošenju ručka, večere..
i kud smo onda prispjeli..
docsumann docsumann 19:27 28.11.2017

Re: M'da !


mislim da je čarli opet upao na žurku na kojoj se niko ne smije i čudna je muzika...
docsumann docsumann 19:32 28.11.2017

Re: M'da !

a žena čovječe, žena.. kud ženu preskoči, saće da utrostruči pominjanje ženine uloge u prinošenju ručka, večere..
i kud smo onda prispjeli..


prispjeće...

baš interesantna riječ



dok nam prispjeva veliko prispjeće...ovo ja sad malo eksperimentišem s efektima

bocvena bocvena 19:40 28.11.2017

Re: M'da !

moram nakratko da se isključim, pa ću kasnije da nastavim. dole ću da sumiram šta je bilo i zašto je ovako ispalo:)
c_h.arlie c_h.arlie 19:44 28.11.2017

Re: M'da !

docsumann
Mislim da se ništa spektakularno ne postiže pisanjem / govorenjem u ovakvim nerazumljivim formama, usput, toliko koncentovanim da se u nekoliko pasusa strpa sve od početka do kraja vremena.


u kom smislu nerazumljivim?

da li je muzika razumljiva?

ovakav način pisanja omogućuje transfer najsuptilnijih iskustava, emocija i mentalnih doživljaja.

riječi se, naravno, mogu upotrebiti i da opišeš ljudima šta si ručao danas i koliko si kilometara poslije prepješačio, al neki ljudi njima uspjevaju da uspostave komunikaciju sa najintimnijim i najuniverzalnijim momentima naše ljudskosti. da nas prepoznaju u nama samima.

cijenim da je bo jedna od tih ljudi.

Danas sam ručao flekice sa kupusom.
I to tako da sam ih poplašio sa najsitnijim ostacima čvaraka koje su mi doneli predivni drugari iz Pančeva. Pored toga, doneli su mi i sveže kobasice.
Po pitanju pešačenja, danas se nisam proslavio - pošto sam nešto balav, pa nisam hteo da forsiram.
Stoga mi je žena skuvala već nekoliko čajeva od šipka - koji je lično ubrala.
c_h.arlie c_h.arlie 19:46 28.11.2017

Re: M'da !

st.jepan
Napisano u uvodu je napisano već toliko puta.

Otkud ti to znaš? Pa sam si se jednom pofalio da nikada ništa nisi pročitao.

To ja nisam mogao da izjavim - jer sam pročitao 'Anu Karenjinu'.
st.jepan st.jepan 20:21 28.11.2017

Re: M'da !

c_h.arlie
st.jepan
Napisano u uvodu je napisano već toliko puta.

Otkud ti to znaš? Pa sam si se jednom pofalio da nikada ništa nisi pročitao.

To ja nisam mogao da izjavim - jer sam pročitao 'Anu Karenjinu'.


U pravu si. Evo, našao sam taj deo priče:

emsiemsi
04:17 25.12.2014
Књиге, књиге ...
На жалост, не памтим када сам прочитао неку књигу !
ПС. Мораћу да прочитам поновно "Тркачи оловних ногу" од Џемса Џонса.

st.jepan
04:58 25.12.2014
Re: Књиге, књиге ...
emsiemsi
На жалост, не памтим када сам прочитао неку књигу !


blogovatelj
09:44 25.12.2014
Re: Књиге, књиге ...
На жалост, не памтим када сам прочитао неку књигу !

Ne možeš da shvatiš koliko je to jasno vidljivo iz svakog tvog komentara. Ali svakog.
Počev od razmaka između kraja rečenice i uzvičnika (upitnika) pa do tvojih čuvenih nesuvislih rečenica tipa "Saglasan" i "Gluposti" gde je tako jasno vidljivo da nisi u stanju da formulišeš ma kakvu kompleksniju misao.


st.jepan
19:32 25.12.2014
Re: Књиге, књиге ...
blogovatelj otpisuje emsiemsiju

Pa dobro Blogi, gde će ti duša!?
Čovek se ovde otvorio, takoreči ceo podastro, zagrcnuto nam poverio svoj potresni slučaj, a ti, umesto da te preplavi nežnost, te da mu očinski nesebično ukažeš na lepotu čitanja knjiga, ustremnjuješ se, gorostasan i goropadan, na taj njegov drhtavi balon i razvaljuješ ga silovitim bekendom.
Nije ti baš ni malo neprijatno?

Edit: Meni neprijatno već i zbog mog bezazlenog smajlića.


c_h.arlie c_h.arlie 20:38 28.11.2017

Re: M'da !

st.jepan
c_h.arlie
st.jepan
Napisano u uvodu je napisano već toliko puta.

Otkud ti to znaš? Pa sam si se jednom pofalio da nikada ništa nisi pročitao.

To ja nisam mogao da izjavim - jer sam pročitao 'Anu Karenjinu'.


U pravu si. Evo, našao sam taj deo priče:

emsiemsi
04:17 25.12.2014
Књиге, књиге ...
На жалост, не памтим када сам прочитао неку књигу !
ПС. Мораћу да прочитам поновно "Тркачи оловних ногу" од Џемса Џонса.

st.jepan
04:58 25.12.2014
Re: Књиге, књиге ...
emsiemsi
На жалост, не памтим када сам прочитао неку књигу !


blogovatelj
09:44 25.12.2014
Re: Књиге, књиге ...
На жалост, не памтим када сам прочитао неку књигу !

Ne možeš da shvatiš koliko je to jasno vidljivo iz svakog tvog komentara. Ali svakog.
Počev od razmaka između kraja rečenice i uzvičnika (upitnika) pa do tvojih čuvenih nesuvislih rečenica tipa "Saglasan" i "Gluposti" gde je tako jasno vidljivo da nisi u stanju da formulišeš ma kakvu kompleksniju misao.


st.jepan
19:32 25.12.2014
Re: Књиге, књиге ...
blogovatelj otpisuje emsiemsiju

Pa dobro Blogi, gde će ti duša!?
Čovek se ovde otvorio, takoreči ceo podastro, zagrcnuto nam poverio svoj potresni slučaj, a ti, umesto da te preplavi nežnost, te da mu očinski nesebično ukažeš na lepotu čitanja knjiga, ustremnjuješ se, gorostasan i goropadan, na taj njegov drhtavi balon i razvaljuješ ga silovitim bekendom.
Nije ti baš ni malo neprijatno?

Edit: Meni neprijatno već i zbog mog bezazlenog smajlića.



Nebitno.
To je neko drugi.
No - i ja sam čitao toga Džemsa Džonsa - i to ne samo 'Trkače olovnih nogu', nego i 'Veseli parski maj', pa 'Odavde do večnosti', pa 'Gan', itd...
No, onda sam, ne znam koji je to povod bio, ukapirao da mi je dosta toga jasno (ako kažem sve, zezaćete me) - i znatno sam smanjio čitanje onoga što pišu pisci.
Ono u čemu uživam, ali zaista, je čitanje komentara 'živih ljudi'.
Smatram da je za mene, između ostaloga, ova interakcija na blogu, mnogo korisnija, jer interreagujem sa konkretnim ljudima, analiziram u riel tajmu njihovo razmišljanje, posmatram ih pokatkada redukcionistički, a počesto i holistički.

mikele9 mikele9 21:03 28.11.2017

Re: M'da !

Tekst je savršen - jedan od nekolicine najboljih od rođenja bloga.
Bokte, nijedna suvišna, ko da je sto godina brušen.
Bravo Bo!

Odličan poznavalac pisane i govorne reči, moj drugar Stjepan je koncizno i briljantno opisao ovaj tvoj tekst draga BO!
O, kako sam bila nesigurna.
I tako jaka.

O, kako sam postala slaba.
Skoro nesalomiva.

A ja ne mogu da odolim da ti kažem koliko se često poistovećujem sa ovim aksiomima!
st.jepan st.jepan 21:12 28.11.2017

Re: M'da !

Ono u čemu uživam, ali zaista, je čitanje komentara 'živih ljudi'.
Smatram da je za mene, između ostaloga, ova interakcija na blogu, mnogo korisnija, jer interreagujem sa konkretnim ljudima, analiziram u riel tajmu njihovo razmišljanje, posmatram ih pokatkada redukcionistički, a počesto i holistički.


Saglasan.

bocvena bocvena 22:23 28.11.2017

Re: M'da !

A ja ne mogu da odolim da ti kažem koliko se često poistovećujem sa ovim aksiomima!

o, verujem ti!
anonymous anonymous 22:24 28.11.2017

Re: M'da !

docsumann

čarli, ponekad pomislim da ti sanjaš u nulama i jedinicama...


Мислиш ....дигитално ?
Atomski mrav Atomski mrav 00:22 29.11.2017

Re: M'da !

Nisam mator.

Ako su one fotke sa mačkom što si ranije kačio stvarno tvoje, onda bogami jesi. Sorry but jebi ga...
alselone alselone 08:28 29.11.2017

Re: M'da !

"Savršenstvo je dostignuto ne kad više nemaš šta da dodaš, nego kad više nemaš šta da izbaciš".


Ko god je pisao naučni rad zna koja je to muka. Napišeš prvu iteraciju, imaš 20 strana, a časopis prihvata samo do 8. Sunce ti. Kreneš da režeš, odrežeš lako gomilu, pogledaš - 15, strana, reži, seci, jebi ale, 10. I nema šta više da izbaciš. Smanjuj slike, grupiši formule, spajaj pasuse - 9. I onda jednu po jendu reč, da li može da se kaže drugačije, pravi skraćenice od svega itd. 7,99 strana! TO!
maksa83 maksa83 08:39 29.11.2017

Re: M'da !

Ko god je pisao naučni rad zna koja je to muka. Napišeš prvu iteraciju, imaš 20 strana, a časopis prihvata samo do 8. Sunce ti. Kreneš da režeš, odrežeš lako gomilu, pogledaš - 15, strana, reži, seci, jebi ale, 10. I nema šta više da izbaciš. Smanjuj slike, grupiši formule, spajaj pasuse - 9. I onda jednu po jendu reč, da li može da se kaže drugačije, pravi skraćenice od svega itd. 7,99 strana! TO!

Nisam pisao naučni rad ali sam pisao za PC Press. To funkcioniše ovako - tekst treba da bude recimo 12 Kb. Ti napišeš 15, ili 17, da bi imalo smisla. Onda gledaš šta možeš da režeš, režeš, režeš do 12 Kb pazeći da tekst ne ispadne u procesu debilan i da ne izbaciš baš bitne informacije. I onda to ode, i onda onaj ko slaže časopis mora da uklopi i 3 manje reklame u te dve strane, i onda on samo poizbacuje komade teksta koji mu zauzimaju mesto. Ako nije umoran seče i prekraja rečenice optimizujući ih na veličinu, ako je umoran onda samo seče ono između zareza i cele pasuse. Onda tekst izgleda kao da ga je pisao Indijac koji je proturio članak sa MSDN-a kroz google translate u Hindu (da bi ga razumeo), pa iz Hindua u italijanski i još jednom proturio iz italijanskog u Urdu i odande u srpski.
blogovatelj blogovatelj 10:44 29.11.2017

Re: M'da !

čarli, ponekad pomislim da ti sanjaš u nulama i jedinicama...


Još gore. On živi u nulama i jedinicama.
blogovatelj blogovatelj 10:46 29.11.2017

Re: M'da !

"Savršenstvo je dostignuto ne kad više nemaš šta da dodaš, nego kad više nemaš šta da izbaciš".

(Antoan d San Mali Princ)


Andrić je svoje kreacije tako pravio. Pisao, pa filtrirao. Čitao, izbacivao nepotrebno, ponovo čitao, ponovo izbacivao.
Na kraju je ostala esencija, što se i vidi u njegovim delima.
c_h.arlie c_h.arlie 10:50 29.11.2017

Re: M'da !

blogovatelj
"Savršenstvo je dostignuto ne kad više nemaš šta da dodaš, nego kad više nemaš šta da izbaciš".

(Antoan d San Mali Princ)


Andrić je svoje kreacije tako pravio. Pisao, pa filtrirao. Čitao, izbacivao nepotrebno, ponovo čitao, ponovo izbacivao.
Na kraju je ostala esencija, što se i vidi u njegovim delima.

Ja to ne moram da radim --- odmah napišem esenciju.
maksa83 maksa83 10:53 29.11.2017

Re: M'da !

Ja to ne moram da radim --- odmah napišem esenciju.

Daj Čarlivoje tu tajnu smešu i nama da polijemo po ekranu pa da se i nama ukaže to nevidljivo mastilo.

blogovatelj blogovatelj 10:56 29.11.2017

Re: M'da !

Moraš da naučiš razliku između "ovo nema smisla" i "ja to ne razumem".


Kad smo kod ovoga, da kažem da sam Derviš i smrt pročitao tek iz petog pokušaja, kada sam imao tridesetdve godine.
Četiri prethodna pokušaja su mi propala oko pedesete stranice. Uvek sam video da to ima smisla, ali da moja misao ne dopire do granica koje je Mehmed zadao.
Po pročitanom delu, naleteo sam na Andrićevu definiciju velikog evropskog romana - početak je bljesak, onda do polovine dela sledi mukotrpan put penjanja uz misaone vertikale autora, a kada se stigne do kulminacije, nagrada je božanstven vidik i sledi lagano spuštanje sa nebesa u svet smrtnika. Ovo sam parafrazirao, voleo bih kad bih mogao da se setim gde sam naleteo na ovu definiciju. Verovatno u Znakovima pored puta, ali ne smem da se zakunem.
I shvatio sam da sam se tako osećao kada sam čitao i Stranca i Zločin i kaznu i Budenbrokove, Balzakove romane, Kunderin opus, Derviša, a bome i sve Andrićeve romane.
c_h.arlie c_h.arlie 10:56 29.11.2017

Re: M'da !

maksa83
Ja to ne moram da radim --- odmah napišem esenciju.

Daj Čarlivoje tu tajnu smešu i nama da polijemo po ekranu pa da se i nama ukaže to nevidljivo mastilo.


Nema tu nikakve tajne smeše, niti ikakve mistifikacije.
Znalice bi rekle - samo slušaj svoje srce i um, sve će ti se reći samo.
Srce pre svega - kao prethodnik i kao korektor.
I, voila, odjedanput sve izgleda drugačije, asimptotski se približavajući onome 'kako treba'.
tadejus tadejus 10:56 29.11.2017

Re: M'da !

alselone
"Savršenstvo je dostignuto ne kad više nemaš šta da dodaš, nego kad više nemaš šta da izbaciš".


Ko god je pisao naučni rad zna koja je to muka. Napišeš prvu iteraciju, imaš 20 strana, a časopis prihvata samo do 8. Sunce ti. Kreneš da režeš, odrežeš lako gomilu, pogledaš - 15, strana, reži, seci, jebi ale, 10. I nema šta više da izbaciš. Smanjuj slike, grupiši formule, spajaj pasuse - 9. I onda jednu po jendu reč, da li može da se kaže drugačije, pravi skraćenice od svega itd. 7,99 strana! TO!


ja sam uvijek imala obrnut problem..
sve što imam reći stane u najviše pola očekivanog obima..
samo se na blogu raskokodačem..

a pošto znam da će sad neka sitna duša da počne da kenja kako u ekonomiji i nema šta da se kaže da ondak i pitam..
pa jel ti stvarno toliko inovacija napraviš u tom svom radu da ne možeš da ih opišeš na 20 strana..
nije li prije istina da si 50 stvari koristio iz tuđih radova, promjenio jedan do dva detalja i dobio rezultate..
šta je onda problem da se u par pasusa opiše i referencira na orginalna rješenja, doda opis svog doprinosa i priljepi par ilustracija rezultata.. šta imaš da razvlačiš na 20 i kusur strana.. kao da će neko da ih sve čita..
ne znam..

istina ima i govnojeda da ljudi toliko sažmu da je potpuno nemoguće replikovati taj njihov kofol rezultat.. al opet..
baš ne znam šta danas možeš da izmisliš a da ne može da se opiše na par strana teksta..
maksa83 maksa83 10:58 29.11.2017

Re: M'da !

Kad smo kod ovoga, da kažem da sam Derviš i smrt pročitao tek iz petog pokušaja, kada sam imao tridesetdve godine.


blogovatelj blogovatelj 11:01 29.11.2017

Re: M'da !

Nebitno.
To je neko drugi.


Brate, one je šampion ludosti, realno!
c_h.arlie c_h.arlie 11:02 29.11.2017

Re: M'da !

tadejus
alselone
"Savršenstvo je dostignuto ne kad više nemaš šta da dodaš, nego kad više nemaš šta da izbaciš".


Ko god je pisao naučni rad zna koja je to muka. Napišeš prvu iteraciju, imaš 20 strana, a časopis prihvata samo do 8. Sunce ti. Kreneš da režeš, odrežeš lako gomilu, pogledaš - 15, strana, reži, seci, jebi ale, 10. I nema šta više da izbaciš. Smanjuj slike, grupiši formule, spajaj pasuse - 9. I onda jednu po jendu reč, da li može da se kaže drugačije, pravi skraćenice od svega itd. 7,99 strana! TO!


ja sam uvijek imala obrnut problem..
sve što imam reći stane u najviše pola očekivanog obima..
samo se na blogu raskokodačem..

a pošto znam da će sad neka sitna duša da počne da kenja kako u ekonomiji i nema šta da se kaže da ondak i pitam..
pa jel ti stvarno toliko inovacija napraviš u tom svom radu da ne možeš da ih opišeš na 20 strana..
nije li prije istina da si 50 stvari koristio iz tuđih radova, promjenio jedan do dva detalja i dobio rezultate..
šta je onda problem da se u par pasusa opiše i referencira na orginalna rješenja, doda opis svog doprinosa i priljepi par ilustracija rezultata.. šta imaš da razvlačiš na 20 i kusur strana.. kao da će neko da ih sve čita..
ne znam..

istina ima i govnojeda da ljudi toliko sažmu da je potpuno nemoguće replikovati taj njihov kofol rezultat.. al opet..
baš ne znam šta danas možeš da izmisliš a da ne može da se opiše na par strana teksta..

Normalno.
Ekonomiju bi trebalo ukinuti.
To ne znači da bi oni koji se time bave trebalo da ostanu gladni ... ima toliko solidnih zanimanja - konobara, šofera, pa što da ne - i inženjera.
Istina, da bi bio inženjer podrazuveva se da se baviš konkretnim stvarima, a ne palamuđenjem.
c_h.arlie c_h.arlie 11:04 29.11.2017

Re: M'da !

blogovatelj
Moraš da naučiš razliku između "ovo nema smisla" i "ja to ne razumem".


Kad smo kod ovoga, da kažem da sam Derviš i smrt pročitao tek iz petog pokušaja, kada sam imao tridesetdve godine.
Četiri prethodna pokušaja su mi propala oko pedesete stranice. Uvek sam video da to ima smisla, ali da moja misao ne dopire do granica koje je Mehmed zadao.
Po pročitanom delu, naleteo sam na Andrićevu definiciju velikog evropskog romana - početak je bljesak, onda do polovine dela sledi mukotrpan put penjanja uz misaone vertikale autora, a kada se stigne do kulminacije, nagrada je božanstven vidik i sledi lagano spuštanje sa nebesa u svet smrtnika. Ovo sam parafrazirao, voleo bih kad bih mogao da se setim gde sam naleteo na ovu definiciju. Verovatno u Znakovima pored puta, ali ne smem da se zakunem.
I shvatio sam da sam se tako osećao kada sam čitao i Stranca i Zločin i kaznu i Budenbrokove, Balzakove romane, Kunderin opus, Derviša, a bome i sve Andrićeve romane.

Bogami, lep opus.
Mislim da sam i sam (i) to pročitao, istina, to bi trebalo ponovno da se čita kako bi se koješta shvatilo.
To balavci nepotrebno čitaju mučeći se.
tadejus tadejus 11:09 29.11.2017

Re: M'da !

c_h.arlie

Ekonomiju bi trebalo ukinuti..


ti bi možda mogao kod onog obradovića u stranku da im pišeš ekonomski program..
do sad su smislili da te devizne rezerve.. to treba da se ukine (i podjeli narodu).. sad kad čuju da bi ti da ukineš i ekonomiju.. oduševiće se..
c_h.arlie c_h.arlie 11:14 29.11.2017

Re: M'da !

tadejus
c_h.arlie

Ekonomiju bi trebalo ukinuti..


ti bi možda mogao kod onog obradovića u stranku da im pišeš ekonomski program..
do sad su smislili da te devizne rezerve.. to treba da se ukine (i podjeli narodu).. sad kad čuju da bi ti da ukineš i ekonomiju.. oduševiće se..

Ko je Obradović ?
tadejus tadejus 11:19 29.11.2017

Re: M'da !

c_h.arlie
tadejus
c_h.arlie

Ekonomiju bi trebalo ukinuti..


ti bi možda mogao kod onog obradovića u stranku da im pišeš ekonomski program..
do sad su smislili da te devizne rezerve.. to treba da se ukine (i podjeli narodu).. sad kad čuju da bi ti da ukineš i ekonomiju.. oduševiće se..

Ko je Obradović ?


onaj uglađeni gospodin što se gađao valjda mišem po skupštini (bar se nadam da sam dobro ukačila taj incident)
nikvet pn nikvet pn 11:23 29.11.2017

Re: M'da !


Чарли синебратедруже немаш ти појма. Уместо што овде спамујеш и безвезе трошиш таленат ај уради нешто корисно: отвори лепо фајл па записуј тамо. Али баш све што ти се дешава, и како си какио, све. Кад се тога накупи одеш лепо на транслатор па преведеш на норвешки. Побићеш их гарант, има да те дочекају ко краљ-Олафа кевеми. Ај пробај живота ти.
alselone alselone 11:24 29.11.2017

Re: M'da !

sve što imam reći stane u najviše pola očekivanog obima..

Svaka čast.
bocvena bocvena 11:41 29.11.2017

Re: M'da !

tako je propala moja književno-kritičarska karijera...ni jebeni seminarski nisam uspevala da razvučem na 10 strana, sa velikim proredom:)

čitav koncept pokazivanja sopstvene načitanosti, na primeru tuđeg dela, uvek mi je bio prevaramtski. a elipsa omiljena stilska figura. i, naravno, trt na kraju.

c_h.arlie c_h.arlie 12:35 29.11.2017

Re: M'da !

nikvet pn

Чарли синебратедруже немаш ти појма. Уместо што овде спамујеш и безвезе трошиш таленат ај уради нешто корисно: отвори лепо фајл па записуј тамо. Али баш све што ти се дешава, и како си какио, све. Кад се тога накупи одеш лепо на транслатор па преведеш на норвешки. Побићеш их гарант, има да те дочекају ко краљ-Олафа кевеми. Ај пробај живота ти.

Nemoj da se ljutiš, no, ne mogu da prihvatim tvoje ocene i sugestije.
Bez obzira što ne mogu da prihvatim rečeno, evo da i ja tebi nešto sugerišem --- čuvaj se svoga ega, može nekada gadno da te zaboli.
narcis narcis 12:43 29.11.2017

Re: M'da !

čuvaj se svoga ega, može nekada gadno da te zaboli.

kad bi se bar ti pridržavao onog čemu savetuješ druge, no umesto toga ti imaš prosečan srpski talenat da učitaš nešto što onome koji piše nije bilo ni na kraj pameti, pa si ovde uspešno učitao svoje egoizam i prilepio ga nikvetu.
c_h.arlie c_h.arlie 13:08 29.11.2017

Re: M'da !

narcis
čuvaj se svoga ega, može nekada gadno da te zaboli.

kad bi se bar ti pridržavao onog čemu savetuješ druge, no umesto toga ti imaš prosečan srpski talenat da učitaš nešto što onome koji piše nije bilo ni na kraj pameti, pa si ovde uspešno učitao svoje egoizam i prilepio ga nikvetu.

Izvnini, no, nemoj da se ljutiš.
Atomski mrav Atomski mrav 13:38 29.11.2017

Re: M'da !

tako je propala moja književno-kritičarska karijera...ni jebeni seminarski nisam uspevala da razvučem na 10 strana, sa velikim proredom:)


Uvek sam se mučio u školi da pismeni iz srpskog "razvučem" bar na stranu i po (koristio sam najkrupniji "font" koji sam mogao i nisam nikad razdvajao reči na kraju reda već bih lepo celu reč prebacio u sledeći red). A kad treba da napišem mail u kome treba da se objasni nešto što nije baš trivijalno, onda napišem život i priključenija. Poseban problem mi predstavlja sklonost ka pisanju dugačkih i složenih rečenica - to ne funkcioniše na norveškom, oni to lepo sve razlože na zbir prosto proširenih rečenica. Onda se zapetljam pa shvatim da tako ne ide, pa ajd sve od početka. Smor.
alselone alselone 13:47 29.11.2017

Re: M'da !

. A kad treba da napišem mail u kome treba da se objasni nešto što nije baš trivijalno, onda napišem život i priključenija.

Verovatno zato sto si se opekao sto puta, pa si shvatio da je lakse napisati jedan dugacak mail nego uci u beskonacnu prepisku "pojasni, kako ovo, kako ono, sta u ovom ili onom slucaju".
Atomski mrav Atomski mrav 14:12 29.11.2017

Re: M'da !

Verovatno zato sto si se opekao sto puta, pa si shvatio da je lakse napisati jedan dugacak mail nego uci u beskonacnu prepisku "pojasni, kako ovo, kako ono, sta u ovom ili onom slucaju".


Da, jednostavno želim da sve relevantne informacije budu na jednom mestu i volim kada dobijem takve mailove a ne posle da moram da pretražujem inboks i arhive i sastavljam deliće slagalice - to svakako oduzima mnogo više vremena nego čitanje jednog nešto opširnijeg maila.
c_h.arlie c_h.arlie 14:52 29.11.2017

Re: M'da !

Atomski mrav
Verovatno zato sto si se opekao sto puta, pa si shvatio da je lakse napisati jedan dugacak mail nego uci u beskonacnu prepisku "pojasni, kako ovo, kako ono, sta u ovom ili onom slucaju".


Da, jednostavno želim da sve relevantne informacije budu na jednom mestu i volim kada dobijem takve mailove a ne posle da moram da pretražujem inboks i arhive i sastavljam deliće slagalice - to svakako oduzima mnogo više vremena nego čitanje jednog nešto opširnijeg maila.

Normalno !
Do inboksa ne držim ič.
Za sve što radim otvorim zaseban folder, u skladu sa samo meni znanom klasifikacijoj (na primer, imam folder razno, pa u njemu folder razno, pa u njemu folder raznorazno, razno2 itd.).
U taj folder sejvujem sve što je bitno za taj konkrertni posao, uključujući i prateće mejlove.
Za to je potrebno par minuta --- i onda kada pretražujem imam sve na istom mestu, a folder pronađem za minut.
Bili Piton Bili Piton 14:56 29.11.2017

Re: M'da !

Atomski mrav
tako je propala moja književno-kritičarska karijera...ni jebeni seminarski nisam uspevala da razvučem na 10 strana, sa velikim proredom:)


Uvek sam se mučio u školi da pismeni iz srpskog "razvučem" bar na stranu i po (koristio sam najkrupniji "font" koji sam mogao i nisam nikad razdvajao reči na kraju reda već bih lepo celu reč prebacio u sledeći red).


Ja sam bogami umeo da se raspištoljim samo tako, i uvek petica iz srpskog ko vrata. DANAS, medjutim...ni u ludilu ne bih umeo.

Less is definitely more.


zemljanin zemljanin 16:03 29.11.2017

Re: M'da !

heh, iz srpskog sam uvek imao 5 a ti pismeni sastavi nikad nisu bili ispod 2 strane ... elem u cetvrtoj godini srednje, zavrsni pismeni, na pauzi dvocasa, dodje moj ortak iz drugog odeljenja I kuku, lele, daj naspisi mi nesto da ne dobijem keca, sto u praksi nisam siguran da je moguce ali nema veze ... I tako ja njemu za 2-3 minuta napisem najkracu pricu koju sam mogao da smislim, recimo 20ak recenica ... moj pismeni je bio nekih 5-6 strana I dobih 4 a on 5 ko vrata + pokupio I silne nagrade tipa genije koji cuci
c_h.arlie c_h.arlie 16:39 29.11.2017

Re: M'da !

Bili Piton
Atomski mrav
tako je propala moja književno-kritičarska karijera...ni jebeni seminarski nisam uspevala da razvučem na 10 strana, sa velikim proredom:)


Uvek sam se mučio u školi da pismeni iz srpskog "razvučem" bar na stranu i po (koristio sam najkrupniji "font" koji sam mogao i nisam nikad razdvajao reči na kraju reda već bih lepo celu reč prebacio u sledeći red).


Ja sam bogami umeo da se raspištoljim samo tako, i uvek petica iz srpskog ko vrata. DANAS, medjutim...ni u ludilu ne bih umeo.

Less is definitely more.



To ti kažem.
c_h.arlie c_h.arlie 16:39 29.11.2017

Re: M'da !

zemljanin
heh, iz srpskog sam uvek imao 5 a ti pismeni sastavi nikad nisu bili ispod 2 strane ... elem u cetvrtoj godini srednje, zavrsni pismeni, na pauzi dvocasa, dodje moj ortak iz drugog odeljenja I kuku, lele, daj naspisi mi nesto da ne dobijem keca, sto u praksi nisam siguran da je moguce ali nema veze ... I tako ja njemu za 2-3 minuta napisem najkracu pricu koju sam mogao da smislim, recimo 20ak recenica ... moj pismeni je bio nekih 5-6 strana I dobih 4 a on 5 ko vrata + pokupio I silne nagrade tipa genije koji cuci

E, dobro je da je makar neko shvatio ono o čemu ja govorim.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:25 29.11.2017

Re: M'da !

Ja sam bogami umeo da se raspištoljim samo tako

imao 5 a ti pismeni sastavi nikad nisu bili ispod 2 strane ...

Кад смо код дужине, ...

У мом разреду у математичкој, писмени је изгледао овако. Добијемо тему и одмах се бацимо на шкрабање, лете листови, пршти све ... сви тако осим једног момка. Он првих четрдесет минута само гледа у плафон и врти оловку у руци, а онда, у последњих пет минута, напише неколико реченица. Следећег часа нам професорка чита шта је написао, а ми седимо и грцамо -- састав можеш одмах да урамиш.
tsunade tsunade 18:39 28.11.2017

o životu

ljuti se kada joj kažem da su ljudski životi manje više dosadni i slični (čak i u najužasnijim detaljima) i da ne zaslužuju toliko posečenih šuma i zagušenih servera.


potpuno tačno. a opet ljudi imaju strašnu potrebu da smaraju o svom dosadnom životu te se te, u 99 od 100 slučajeva besmislene knjige množe i dele po društvenim mrežama u formi frontalnog napada na mozak.
bocvena bocvena 18:46 28.11.2017

Re: o životu

ali imaš i "moju borbu" koja, na prvi pogled, izgleda kao katalog banalnih situacija, opisa i već viđenog...i onda te zakuca bespoštednošću i iskrenošću. čovek je izmislio novu vrstu autobiografije. ne znam kako preciznije to da formulišem.

npr. njemu je majčinstvo slično palo k'o meni:)
tadejus tadejus 19:31 28.11.2017

Re: o životu

bocvena
ali imaš i "moju borbu" koja, na prvi pogled, izgleda kao katalog banalnih situacija, opisa i već viđenog...i onda te zakuca bespoštednošću i iskrenošću. čovek je izmislio novu vrstu autobiografije. ne znam kako preciznije to da formulišem.

npr. njemu je majčinstvo slično palo k'o meni:)



Teofil reče, ja ne bih znala, da je uradio sve što ih na studijama književnosti uče da ne rade..
ali moj utisak baš jeste da je jedinstvenost upravo u tome što nije lagao..
vrlo se rijetko može pročitati da neko iskreno piše o svom životu..
i u tome je valjda jedinstvenost..

nego ja evo čitam Don't say we have nothing pa zaključujem da je to otprilike peta varijanta iste priče o stravičnim stradanjima Kineza u kineskoj revoluciji..
pa pošto opisi toliko liče počinjem da se pitam da li su izmišljeni..
teško da ću saznati..
bocvena bocvena 22:35 28.11.2017

Re: o životu

ali moj utisak baš jeste da je jedinstvenost upravo u tome što nije lagao..

ima puno velikih uzora na koje se naslanja (prust, naravno), ali njegova jesinstvenost je baš u neposebnosti. samo je godinu dana stariji od mene, slične su nam porodice, srednje godine, deca, pisanje, ma čak i muzika na kojoj smo porasli...on u norveškoj, ja ovde.
ali on ima herca da ispovrne sve. šta li je ostalo od njegovih veza, kad ih je sve katalogizirao i nimalo ulepšao?
na jednom mestu kaže da pisanje mora da se "ne vidi".
kick68 kick68 02:57 29.11.2017

Re: o životu

ljuti se kada joj kažem da su ljudski životi manje više dosadni i slični (čak i u najužasnijim detaljima) i da ne zaslužuju toliko posečenih šuma i zagušenih servera.

, tell the world what you had for breakfast and hope that someone, somewhere cares

U medjuvremenu, borba i dalje traje... u trenucima predaha cita se Rupi Kaur, nova blockbuster poetesa. Osporavaju je, optuzuju za plagijarizam, a ona za to i ne haje. Meni je samo cudno da sve to sto ona pise dolazi od tako mlade osobe.
bocvena bocvena 11:43 29.11.2017

Re: o životu

u trenucima predaha cita se Rupi Kaur,

potražiću!
(pazi sinhronicitet - pre samo par meseci sam odgledala trejnspoting 2 i zalepila se za istu scenu:)
Davie Davie 20:24 29.11.2017

Re: o životu




10:58 29.11.2017 / *novo
Re: M'da !
Kad smo kod ovoga, da kažem da sam Derviš i smrt pročitao tek iz petog pokušaja, kada sam imao tridesetdve godine.



Мислим ако је сасвим незапажено прошло да је *Дервиш и смрт* Андрићево дело, као што се спомиње горе по блогу, онда да се не зајебавамо како су људи овде начитани.
c_h.arlie c_h.arlie 20:49 29.11.2017

Re: o životu

Davie



10:58 29.11.2017 / *novo
Re: M'da !
Kad smo kod ovoga, da kažem da sam Derviš i smrt pročitao tek iz petog pokušaja, kada sam imao tridesetdve godine.



Мислим ако је сасвим незапажено прошло да је *Дервиш и смрт* Андрићево дело, као што се спомиње горе по блогу, онда да се не зајебавамо како су људи овде начитани.

Pa valjda je to Mešino delo ?
Ko je tvrdio da je Andrićevo ?
Mislim da blogi nije - on je rekao nešto o 'Znakovima pored puta' da je Andrićevo ?
Davie Davie 20:57 29.11.2017

Re: o životu

Ko je tvrdio da je Andrićevo ?

Твитерашице Барбика и Хегелова кћи, није нико са блога
tsunade tsunade 11:31 30.11.2017

Re: o životu

njemu je majčinstvo slično palo k'o meni:)


razumem. nisam mislila na stvarno pisce nego više na ove što vole da pišu. more je besmislica u opticaju. na onom sajmu knjiga kad se suočiš s količinama... a ona laguna prednjači... skribomanija je pandemija.
docsumann docsumann 13:47 30.11.2017

Re: o životu

skribomanija je pandemija.


to je samo jedan od oblika hipeprpodukcije (u (nazovi) kulturi) koja je simptomatični simptom vremena u kojem živimo.
st.jepan st.jepan 15:33 30.11.2017

Re: o životu

docsumann
(u (nazovi) kulturi)

Jako mi se svidela ova zagrađenost unutar zagrađenosti. Kao u matematici.
Nisam to ranije video. Ili nisam registrovao.
Tvoj štos?
narcis narcis 10:32 01.12.2017

Re: o životu

Davie



10:58 29.11.2017 / *novo
Re: M'da !
Kad smo kod ovoga, da kažem da sam Derviš i smrt pročitao tek iz petog pokušaja, kada sam imao tridesetdve godine.



Мислим ако је сасвим незапажено прошло да је *Дервиш и смрт* Андрићево дело, као што се спомиње горе по блогу, онда да се не зајебавамо како су људи овде начитани.

zašto misliš da nije? pa nismo mi čarlivoje da stavljamo besmislene konstatacije na očigledne činjenice i greške.
usput, pa svi znamo da se radi o tolstojevskom
svismo mi hegelovi nešto ( mrzime da tražim šta je to nešto)
docsumann docsumann 11:07 01.12.2017

Re: o životu

Tvoj štos?


ha, baš mi drago da si primjetio.

da, za mene jeste moj, pošto ga nisam niodkog skinuo, što ne znači da se još neki nisu istog dosjetili.

znam čak i kad sam ga prvi put iskoristio, u jednoj pjesmi iz 94-5-6, jbmgl

okačiću je kasnije
st.jepan st.jepan 12:19 01.12.2017

Re: o životu

ha, baš mi drago da si primjetio.

A meni drago što se nisam izbruko.
Strepeo od uvek mogućeg "nemaš pojma, to svi tako".
Черевићан Черевићан 18:40 28.11.2017

само весело

Vrlo retko analiziram prošlost

ја све чешће у прошлости живим
анализа сходно намеће се сама,
будућност ми .......ружичаста није
године приспеле, назире се тама...
bocvena bocvena 18:55 28.11.2017

Re: само весело

ja imam teoriju o "2 godine do pedesete"! da, da, o svemu imam teoriju:)

dakle, nisi više mlad, već naslućuješ šta će te ubiti, koža kreće na dole i roditelji su bolesni ili već mrtvi...siroče si i moraš da znaš odgovore na sva pitanja, i zapušeni odvod u wc-u da otpušiš, i lekcije iz istorije da ispituješ, i slomljena srca da zalečiš...a još si mlad u željama i misliš da ti život nešto duguje.

nit si mlad nit si star. kao što ćeš biti samo dve godine kasnije, kad kročiš u onu danteovu šumu.

(naravno da se polu zezam, filmujem i konfabuliram)
mirelarado mirelarado 20:10 28.11.2017

Re: само весело

nit si mlad nit si star. kao što ćeš biti samo dve godine kasnije, kad kročiš u onu danteovu šumu.


Kad pomisliš da se u Danteovo vreme u tu mračnu šumu dospevalo već u tridesetoj, bude ti malo lakše. :)
wilma68 wilma68 22:05 28.11.2017

Re: само весело


Zbog tvog bloga, Bo, uključila sam se, samo da ti mahnem i da ti kažem da si me o-du-še-vila ! I metakritikom, i komentarima, divna si, ženo !
bocvena bocvena 22:25 28.11.2017

Re: само весело

Kad pomisliš da se u Danteovo vreme u tu mračnu šumu dospevalo već u tridesetoj, bude ti malo lakše. :)

a kad pomisliš kako im je kratak životni vek bio tada, dođe mu na isto:)
i ničeg novog pod suncem...a opet pišemo!
bocvena bocvena 22:27 28.11.2017

Re: само весело

wilma68

kašljem ko magare, ali bar nemam one fantomske bolove:) pozdrav, wilma!
zemljanin zemljanin 00:43 29.11.2017

Re: само весело

Bo
tetkino tetkino 10:36 29.11.2017

Re: само весело

mirelarado
nit si mlad nit si star. kao što ćeš biti samo dve godine kasnije, kad kročiš u onu danteovu šumu.


Kad pomisliš da se u Danteovo vreme u tu mračnu šumu dospevalo već u tridesetoj, bude ti malo lakše. :)


“Četrdeset mi je godina, ružno doba: čovjek je još mlad da bi imao želja a već star da ih ostvaruje. Tada se u svakome gase nemiri, da bi postao jak navikom i stečenom sigurnošću u nemoći što dolazi. A ja tek činim što je trebalo učiniti davno, u bujnom cvjetanju tijela, kad su svi bezbrojni putevi dobri, a sve zablude korisne koliko i istine. Šteta što nemam deset godina više pa bi me starost čuvala od pobuna, ili deset godina manje pa bi mi bilo svejedno. Jer trideset godina je mladost, to sad mislim, kad sam se nepovratno udaljio od nje, mladost koja se ničega ne boji, pa ni sebe.”
Meša Selimović

Ipak se neke stvari pomeraju na nekih 1000 godina - pedesete zaista nove tridesete
blogovatelj blogovatelj 11:07 29.11.2017

Re: само весело

Zbog tvog bloga, Bo, uključila sam se, samo da ti mahnem i da ti kažem da si me o-du-še-vila ! I metakritikom, i komentarima, divna si, ženo !


Đes Vilma, nema te sto godine.
bocvena bocvena 11:50 29.11.2017

Re: само весело

pozdrav za zemljanina i blogija!

smešni ričard, sa sinatra glasom, super je u kolima...
wilma68 wilma68 16:57 29.11.2017

Re: само весело

Фала Ви на пажњи, Блоги.
Контемплирам, типично за узраст.
И са пажњом трошим своје време, па и када је блог у питању.
Мах мах свим добрим људима овде.
antioksidant antioksidant 18:42 28.11.2017

.

Kad smo vec kod Uvea, dobar je i covek. Opustajuce stivo. Knausgdor i Ferante bas, bas vole da izdaju tomove
bocvena bocvena 19:00 28.11.2017

Re: .

meni nijedno o to dvoje nije opuštajuće. ferante je opevala jedno baš mućno i agresivno vreme i društvo. i vrlo zajebane međuljudske odnose.
a knausgor mi je išao, išao, pa stane, pa se mučim, pa se prepoznam, pa mi se plače, pa se smaram, pa ne mogu da verujem kako je sve kristalno čisto i lepo, pa odvratno...

bolje tomovi o "živim ljudima" nego o igrama prestola. konzervativna sam u tom pogledu:)


antioksidant antioksidant 19:02 28.11.2017

Re: .

Ma covek zvani Uve je opustajuca knjiga.
a Ferante mi je potpuno fantasticno stivo. Skoro kao Igre prestola
bocvena bocvena 19:06 28.11.2017

Re: .

ahahah, sad sam shvatila o kom romanu pišeš. nikako da mi padne pod ruku. više ljudi mi ga hvalilo.
antioksidant antioksidant 19:08 28.11.2017

Re: .

Kao djina i baka, potpuno blogerski
bocvena bocvena 19:11 28.11.2017

Re: .


kupi mi.
antioksidant antioksidant 19:14 28.11.2017

Re: .

bocvena

kupi mi.

Dzoracemo se za knauzgdora
bocvena bocvena 19:23 28.11.2017

Re: .

žemo.

daj malo muzike...da gledamo u cipele:)
tadejus tadejus 19:33 28.11.2017

Re: .

antioksidant
Ma covek zvani Uve je opustajuca knjiga.
a Ferante mi je potpuno fantasticno stivo. Skoro kao Igre prestola


meni je borba super, al pročitala sam samo prve tri..
Ferante mi je žena genije..
sine kad Talijanci krenu da se uništavaju.. pa mi smo za njih skoro pa amateri..
bar južni..
nevjerovatno..
gedza.73 gedza.73 19:53 28.11.2017

Re: .


antioksidant
covek zvani Uve

ne volem limunade al'...
Timoti Kavendiš



I had been here before another lifetime ago. Ursula, the love of my life … What happened to her?
More importantly, what happened to the young man who had ridden this same train
bocvena bocvena 22:39 28.11.2017

Re: .

nisam gledala film. stavljam na spisak.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana