Hobi| Kućni ljubimci| Reč i slika| Zdravlje| Životinjski svet

Ulica Jeban Smer

tasadebeli RSS / 01.12.2017. u 11:05
како је то својевремено говорила једна мени најдража персона на свету научивши да чита, па док су је шетали градом читала табле са називима улица и саобраћајне знакове.

 
А за оне који ми замерају на вулгарности, нека наслов буде:
 
 Digitalna (personalizovana) propaganda u kontrasmeru
 
Приметио сам да је ова тема изазвала велики одзив блогерске јавности (хм... шта год то било), па реших да се гвожђе кује док је још вруће, те да отворим нови пост на којем би се та тема могла натенане проучавати у нади да  ће се доћи до ваљаних закључака емпиријским поступцима потврђених и рационалистичким методама синтетизованих.
 
То је ионако само још једна од сличица у мозаику који зовемо наша Република. (Уан Рипаблик?).
 
 
pk4j6tU.jpg?1 
 
 
 
 
 
Учити, учити и само учити!
Учити, учити и само учити!

 
 
 
 
"Znam za par likova ovde koji se bas loze na preporuke. Ono - posle svakog fajta idu redom i prebrojavaju koji komentar je imao koliko preporuka pa se onda iscudjuju naglas "kako je moguce da je neko preporucio njegov/njen komentar". 


Dodju da nahrane neostvaren ego, i onda im jos neko drugi uzme zvecku. Bude jos gore..."

 

__________________________________________________________________________________ 

 

"Osnivač Facebooka: Zloupotrebili smo ranjivost ljudske psihe


Osnivači Facebooka znali su od samog pokretanja te stranice da stvaraju nešto što zloupotrebljava ranjivi element ljudske psihe, otkrio je jedan od osnivača te kompanije Šon Parker.


"Kada je Facebook uzimao maha, ljudi bi mi prilazili i govorili 'ja nisam na društvenim mrežama", ispričao je Parker, koji je tada formalno bio predsednik kompanije, na Axios konferenciji u sredu.

"Ja sam im govorio: 'Ok. Ali, znaš, bićeš!' Onda bi mi oni rekli, 'Ne, ne. Previše cenim svoje interakcije u stvarnom svetu. Cenim trenutak. Cenim prisustvo. Cenim intimu'. A ja bih im rekao... 'Kad-tad ćemo te uhvatiti'", dodao je.

Parker ističe da tada nije shvatao posledice onoga što je govorio i da nije imao svest o 'nepredvidivim posledicama' do kojih dolazi kada mreža naraste na više od 2 milijarde korisnika.

"Doslovno menja vaš odnos s društvom, sam odnos među ljudima. Verovatno na čudan način utiče na produktivnost. Ko zna šta radi mozgovima naše dece", priznao je.

Parker je objasnio da je glavni cilj osnivača Facebooka bio 'da zgrabe što više korisničkog vremena i pažnje'. Takav pristup doveo je do stvaranja dugmeta 'like', koji korisnicima pruža 'malu dozu dopamina' svaki put kada dobiju lajk, što ih podstiče da objave još više sadržaja, što dovodi do još većeg broja lajkova... i tako unedogled.

"To je povratna petlja društvenog potvrđivanja... nešto što bi haker poput mene mogao da smisli, jer zloupotrebljavate ranjivost ljudske psihe", rekao je Parker, takođe jedan od osnivača Napstera.

Parker se Facebooku pridružio 2004. godine, pet meseci nakon njegovog pokretanja. Zakerberg je kasnije za Parkera govorio da je bio 'ključna osoba koja je pomogla Facebooku da iz studentskog projekta preraste u stvarnu kompaniju'.

Sledeće godine, policija je pronašla kokain u Parkerovoj vikendici, a on je bio uhapšen zbog posedovanja. Iako na kraju nije podignuta optužnica, povukao se s čela kompanije kako ne bi obeshrabrivao investitore.

Zahvaljujući svojem kratkom radu za Facebook, njegova imovina danas je vredna više od 2.6 milijardi dolara."

 

(ЛИНК) 

 

___________________________________________________________________________________

 

 19277.jpg

 

(Бифе "Лудара" и палачинкарница "Туту руту", окупљалиште напредних снага и умова у мом крају.) 

 

Прође нам Nowonder!

Данаске смо већ 1. децембар...

 

 

 

Хвала блогоколеги којег сам цитирао овде и користио неке његове материјале, његов допринос настанку овог поста је значајан исто колико и мој. 

 

 

 

Atačmenti

Tagovi



Komentari (151)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

highshalfbooze highshalfbooze 11:26 01.12.2017

1.



Dopuna:
"Znam za par likova ovde koji se bas loze na preporuke. Ono - posle svakog fajta idu redom i prebrojavaju koji komentar je imao koliko preporuka pa se onda iscudjuju naglas "kako je moguce da je neko preporucio njegov/njen komentar".

Dodju da nahrane neostvaren ego, i onda im jos neko drugi uzme zvecku. Bude jos gore..."


Isto i za prve komentare
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:30 01.12.2017

Брејкин!

Србанка са Бразилеросима, Швицом, и Костом на Мундијалу! Напуцамо Шипосе, и два ремија са Браћом Индијанцима и ИДЕЕЕМООО!
Kazezoze Kazezoze 18:46 01.12.2017

Re: Брејкин!

Srđan Fuchs
Србанка са Бразилеросима, Швицом, и Костом на Мундијалу! Напуцамо Шипосе, и два ремија са Браћом Индијанцима и ИДЕЕЕМООО!


Kladim se da će ovo SP biti odloženo; ili zbog kolektivnog dopinga fudbalera Rusije, ili zato što se iznenada otkrilo da su ruski hakeri namestili da Rusi budu domaćini SP.

Onda će FIFA odlučiti da se prvenstvo održi u Americi, koja se ionako nije kvalifikovala.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:53 01.12.2017

Re: Брејкин!

Kazezoze


Kladim se da će ovo SP biti odloženo; ili zbog kolektivnog dopinga fudbalera Rusije, ili zato što se iznenada otkrilo da su ruski hakeri namestili da Rusi budu domaćini SP.

Onda će FIFA odlučiti da se prvenstvo održi u Americi, koja se ionako nije kvalifikovala.


Izgleda da ipak u FIFA-i vlada multikulti, kao u UN-u. Dobro su promešane grupe. Izgleda da je ta Rusija, trenutno demokrackija od Pajićeve Amer'ke.
tasadebeli tasadebeli 22:10 01.12.2017

Re: Брејкин!

Srđan Fuchs
Kazezoze


Kladim se da će ovo SP biti odloženo; ili zbog kolektivnog dopinga fudbalera Rusije, ili zato što se iznenada otkrilo da su ruski hakeri namestili da Rusi budu domaćini SP.

Onda će FIFA odlučiti da se prvenstvo održi u Americi, koja se ionako nije kvalifikovala.


Izgleda da ipak u FIFA-i vlada multikulti, kao u UN-u. Dobro su promešane grupe. Izgleda da je ta Rusija, trenutno demokrackija od Pajićeve Amer'ke.





Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:48 01.12.2017

Re: Брејкин!

Оћеш на Келн, да затворимо круг?

tasadebeli tasadebeli 17:06 02.12.2017

До првог!!!

highshalfbooze


Dopuna:
"Znam za par likova ovde koji se bas loze na preporuke. Ono - posle svakog fajta idu redom i prebrojavaju koji komentar je imao koliko preporuka pa se onda iscudjuju naglas "kako je moguce da je neko preporucio njegov/njen komentar".

Dodju da nahrane neostvaren ego, i onda im jos neko drugi uzme zvecku. Bude jos gore..."


Isto i za prve komentare



До првог!!!

Добро, да пресечемо стање после првих 30 сати поста и 120 коментара.

До сада сте се само ти, Јуки и Макса (у једном свом коментару) колико-толико држали теме поста.

Ми сви остали, полурбана-полурубна ADHD герила укључујући ту и мене, домаћина поста, удри бригу на весеље.

Хепинес, јебига.

За случај да је неко превидео или га мрзело да одгледа, препоручам од свег срца.



HAPPINESS (ЛИНК)





maksa83 maksa83 19:32 02.12.2017

Re: До првог!!!

Ми сви остали, полурбана-полурубна ADHD герила укључујући ту и мене, домаћина поста, удри бригу на весеље.

To je sad sve nebitno. Vreme je da se mi, levi, srednji, desni, libtardi, fašisti, biciklisti, flautisti, jednom rečju - LJUDI ujedinimo u borbi sa ovom nemani:

Giros će biti zabranjen.
c_h.arlie c_h.arlie 21:09 02.12.2017

Re: До првог!!!

maksa83
Ми сви остали, полурбана-полурубна ADHD герила укључујући ту и мене, домаћина поста, удри бригу на весеље.

To je sad sve nebitno. Vreme je da se mi, levi, srednji, desni, libtardi, fašisti, biciklisti, flautisti, jednom rečju - LJUDI ujedinimo u borbi sa ovom nemani:

Giros će biti zabranjen.

Pa šta ću ja onda da jedem subotom kada pauziram u mojim dugim šetnjama ?
freehand freehand 21:11 02.12.2017

Re: До првог!!!

c_h.arlie
maksa83
Ми сви остали, полурбана-полурубна ADHD герила укључујући ту и мене, домаћина поста, удри бригу на весеље.

To je sad sve nebitno. Vreme je da se mi, levi, srednji, desni, libtardi, fašisti, biciklisti, flautisti, jednom rečju - LJUDI ujedinimo u borbi sa ovom nemani:

Giros će biti zabranjen.

Pa šta ću ja onda da jedem subotom kada pauziram u mojim dugim šetnjama ?

Ne zajebavaj da šetaš do Grčke?!
tasadebeli tasadebeli 00:18 03.12.2017

Re: До првог!!!

c_h.arlie
maksa83
Ми сви остали, полурбана-полурубна ADHD герила укључујући ту и мене, домаћина поста, удри бригу на весеље.

To je sad sve nebitno. Vreme je da se mi, levi, srednji, desni, libtardi, fašisti, biciklisti, flautisti, jednom rečju - LJUDI ujedinimo u borbi sa ovom nemani:

Giros će biti zabranjen.

Pa šta ću ja onda da jedem subotom kada pauziram u mojim dugim šetnjama ?









Ништа, Чарли, дошло време да идемо у опет у Отписане.

Ти буди Тихи, најстарији си и најпаметнији.

Макса нека буде Прле, он је најлепши и најдуховитији међу нама и њега жене највише воле.

Фрихенд нека буде Паја Бакшиш, због брчића и рањавања у буљу.

Алс нека буде Чиби који, прошавши тежак пубертетски период одрастања, постаје Мрки.

Ја ћу да будем Цане Курбла, највећа сам кукавица од свих нас.



tasadebeli tasadebeli 00:41 03.12.2017

Re: До првог!!!

maksa83

Giros će biti zabranjen.



Ево како ћемо одбранити своје право на гирос од наци-фашистичке бирократије Европске уније!!!



Vlasniku restorana na Tasosu je neko baš podvalio sa prevodom na srpski



Grčka, ostrvo Tasos, nekoliko minuta posle ponoći. Lutamo ulicama Limenarije u potrazi za nekim čudom koje u to doba prodaje hranu. Nailazimo na objekat koji je pred zatvaranjem i ostao im je samo giros, tako da nema izbora. Uzimamo ga i letimice bacamo pogled na zid restorana brze hrane i nalazimo zanimlju stvar, posebno zanimljivu za nas Srbe.

Na zidu se nalazi jelovnik, a pored grčkog i engleskog, na njemu je prevod i na srpski. Već ste navikli na one domaće greške, kada prilog uz jelo prevedemo na engleski kao glagolski prilog. Međutim, kako biste reagovali da vidite da su stranci u svom baru ponudili nešto što nema veze s hranom?

Tako bar "Hello", u koji smo seli da na brzinu pojedemo giros, dok ne odzvoni poslednji fajront, u svojoj ponudi ima "pedera". Da, dobro ste pročitali. Ako ne verujete, pogledajte fotografiju.

Dakle, dobijete pedera za svega 2,5 evra. Ne znamo kako i zašto se natpis našao tu, jer nema baš nikakve sličnosti između čufti i pedera, a nismo imali ni koga da pitamo. Nažalost, nismo mogli ni da probamo taj specijalitet (da podsetim, imali su samo giros, jer su zatvarali), ali ako je sudeći po girosu, verovatno je ukusan.

Ono što smo shvatili kada smo pogledali na susedni zid, jeste da je kraj srbofilski, pa su i ulicu nezvaničko nazvali Knez Mihailova. Moguće da je neko samo želeo da se našali sa simpatičnim grčkim ugostiteljima, a da oni jadni ne znaju ni šta prodaju. Druga, meni verovatnija, mogućnost jeste da je to dobar marketinški potez, jer ne treba sumnjati u moć grčkih ugostitelja da vas privole u svoj restoran, a peder zvuči kao dobar mamac.



ЛИНКЛИНКЛИНК



Чик нека неко у Европској унији забрани педера!







П.С -


mariopan mariopan 13:52 05.12.2017

Re: До првог!!!

tasadebeli
Dakle, dobijete pedera za svega 2,5 evra.


E, Taso, kako sam ja stradala u Grčkoj zbog pedera još i sad crvenim kad se setim.

Elem, na grčkom se peder kaže pusti.

Igram se ja sa malim grčićima a oni se otimaju o neku igračku samo što je ne pocepaju na pola...ja vičem na srpskom "pusti, pusti" i jednom i drugom detetu, i oni puste, ali otrče kod roditelja i tužakaju me da psujem i da sam ih nazvala pederima..........zemljo otvori se.

Pazi šta tamo pričaš ako još mešaš srpski i grčki, ja se naučila.
tasadebeli tasadebeli 23:21 05.12.2017

Re: До првог!!!

mariopan
tasadebeli
Dakle, dobijete pedera za svega 2,5 evra.


E, Taso, kako sam ja stradala u Grčkoj zbog pedera još i sad crvenim kad se setim.

Elem, na grčkom se peder kaže pusti.

Igram se ja sa malim grčićima a oni se otimaju o neku igračku samo što je ne pocepaju na pola...ja vičem na srpskom "pusti, pusti" i jednom i drugom detetu, i oni puste, ali otrče kod roditelja i tužakaju me da psujem i da sam ih nazvala pederima..........zemljo otvori se.

Pazi šta tamo pričaš ako još mešaš srpski i grčki, ja se naučila.



Ма пусти!

И ја се тако зезнуо више пута.

Ал' ови моји нису били мали Грчићи, него велики Грчићи, па онда можеш већ да замислиш даљи ток радње...

Али да не кукам превише, увек је био хепиенд. Мислим да је тако било зато што нисмо звали ЕУ бирократију у помоћ, него се договорили између себе као људи.



maksa83 maksa83 11:28 01.12.2017

zasluge za narod

Pomenuti Šon Parker će zapravo ipak ostati zapamćen u istoriji kao neko ko je zakucao prvi ekser (*) u kovčeg medijske industrije, prevashodno muzičke pošto je započeo mp3 file sharing revoluciju koja je u potonjim godinama promenila način na koji industrija funkcioniše, na koji se prave albumi, i cela stvar monetizuje. Ja se sećam te '99 kad se pojavio Napster, prvo što sam odande ukr... ovaj, pozajmio na slušanje je bilo ovo:

Druga bas linija svih bas linija:



Prva bas linija svih bas linija je naravno Good Times pok. Bernija koju su posle krali svi od živi od I-said-a-hip-hop-hippie-to-the-hippie the-hip-hipa-hop and you don't stop pa do radovan-baca-daske.


Edit: (*) "zakucao ekser" je zapravo malo prejako rečeno. Samo je učinio da Chief Executive Orangutan Sony Entertainment neće moći da kupi jahtu od 48m nego samo od 36m, ali i to je neka ljudska patnja koju ne treba zanemariti.
Bili Piton Bili Piton 14:12 01.12.2017

Re: zasluge za narod

maksa83


Druga bas linija svih bas linija:


Samo delimično se slažem !!!

There, I made it easy for you. Always ask the disco boy first.


stefan.hauzer stefan.hauzer 14:41 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Apsolutno iskazujem pravo da se ne složim sa vama. Ova bas linija, ovo je bas linija mog života. Samo progresivno!





Erotic Jesus lays with his Marys
Loves his Marys
maksa83 maksa83 14:41 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Samo delimično se slažem !!!

There, I made it easy for you. Always ask the disco boy first.

E, jes', to - prvo je počelo kao neki sentiš-stiskavac ali je onda poč'o bas ("da izuva, rasipuje", što bi rekao jedan drugar iz Kruševac" ). Ovo tvoje me malo podseća na Speed Limit J.U.S.T. radove koji isto imaju te tmp-tmp-tmp-pm-parara-ra-ra (evo samostreljam se zbog onomatopeje).

Ono što sam ustvari imao na umu u tom rangiranju su, ono što zovem, hm, "bas pesme", dakle muzika u kojoj je bas glavni, možeš da skloniš sve i ostane bas i imaš tu skladbu u njenoj srži neokrnjenu. Od tih genijalnih bas linija nastanu druge bas-pesme, tako i pomenuti Rapper's Delight i Radovan Baca Daske.

Od domaćih bas linija moj favorit je Kako Bubanj Kaže od Orgazma, silno bih se razočarao da saznam da je to odnekud maznuto (pošto kao što znamo voli Gile da pozajmi i ne vrati).

Od još stranjskih npr. Cementary Gates, tu vidiš kakav je Džoni Mar zapravo car, pošto ume da se skloni i kaže "e, ok, sad si ti glavni, evo samo maaalo iza mandoline iza da popune":


maksa83 maksa83 14:43 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Apsolutno iskazujem pravo da se ne složim sa vama

Ujkoooooo!

Banuj!
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:47 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Banuj!

Dok (docs zna!) ne savladaš ovu stvar, ne znaš da sviraš bas, čujemo se kad naučiš



Bili Piton Bili Piton 14:51 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Danas Maksa ide kroz toplog zeca.

A Certain Ratio? Po mojim saznanjima (koja jesu pomalo šupljikava a i senilnost navire) iz tog benda su se kasnije razvili i Level 42 i Swing Out Sister
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:52 01.12.2017

Re: zasluge za narod

ono što zovem, hm, "bas pesme", dakle muzika u kojoj je bas glavni, možeš da skloniš sve i ostane bas i imaš tu skladbu u njenoj srži neokrnjenu


Uuu kod mene obrnuto, volim kad bas preuzme stvar. Svi se lože da umeju i znaju, a baja okida po žicama krade celu akciju. Kao nekakav hajlajt svih poteza na utakmici, i uvek možeš da izdvojiš jedan, i tačno znaš koji je.
maksa83 maksa83 14:57 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Dok (docs zna!) ne savladaš ovu stvar, ne znaš da sviraš bas, čujemo se kad naučiš

Ma 4 žice su za ljude koji ne mogu da zapamte imena preostale dve.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:58 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Swing Out Sister


Da, Andy Connell, retka zverka i ovaj band je njihov:

marco_de.manccini marco_de.manccini 14:58 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Везе немате, за ваше школовање, ево једног обичног ходајућег баса учитеља Баха


stefan.hauzer stefan.hauzer 14:59 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Ma 4 žice su za ljude koji ne mogu da zapamte imena preostale dve.


Što manje znam, to više umem
maksa83 maksa83 15:02 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Što manje znam, to više umem

Sad je možda trenutak da ponovimo najbolji vic ikad ostavljen na ovom blogu, 99.999% je to bio Pape92:

A man goes to an exotic tropical island for a vacation. As the boat nears the island, he notices the constant sound of drumming coming from the island. As he gets off the boat, he asks the first native he sees how long the drumming will go on.

The native casts about nervously and says, "Very bad when the drumming stops."

At the end of the day, the drumming is still going on and is starting to get on his nerves. So, he asks another native when the drumming will stop.

The native looks as if he has just been reminded of something very unpleasant. "Very bad when the drumming stops," he says, and hurries off.

After a couple of days with little sleep, our tourist is finally fed up, grabs the nearest native, slams him up against a tree, and shouts, "What happens when the drumming stops?!"

The scared native answers, "Bass solo."
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 15:03 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Dok (docs zna!) ne savladaš ovu stvar, ne znaš da sviraš bas, čujemo se kad naučiš


Uuu, ima ih mlogo. Mi smo se k'o klinci ložili da "Abida" (Das ist Walter, ZP) sviramo bas liniju i u isto vrijeme pjevamo melodiju.

Bojan Zulfikarpašić je na svom novom projektu - napravio omaž bas liniji iz Smakovog Satelita (nije teška). Uzgred, njegov najveći omaž Točku je kompozicija "Wheels" koja je "obrada" čuvene Maht pustinje sa Zašto ne volim sneg. Ima dosta jako dobrih umjetničkih obrada Smaka (zaslužuju ti novi ljudi jedan blog) ali Zulfikarpaša je broj jedan u tome.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:05 01.12.2017

Re: zasluge za narod

ovo je sjajno!
Bili Piton Bili Piton 15:06 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Odmah ću da vas miniram te da reknem da i sequenced synthy bass lines imaju svoje mesto u istoriji glazbe.

U stvari sad ću baš da pročistim malo zvučnike, dugo nisam.




stefan.hauzer stefan.hauzer 15:08 01.12.2017

Re: zasluge za narod

sviramo bas liniju i u isto vrijeme pjevamo melodiju.


najjače na svetu je što uz bas liniju možeš da ređas reči koje ti prve padnu na um, samo da je u ritmu. Pa ja sam zaboravio koliko je ova Kalima bila zajeban bend:

maksa83 maksa83 15:10 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Uuu, ima ih mlogo. Mi smo se k'o klinci ložili da "Abida" (Das ist Walter, ZP) sviramo bas liniju i u isto vrijeme pjevamo melodiju.

Oko tih sa basistima ima onaj fenomenalan klip kada onaj mladunac godzile Trujillo u studiju uzme gitaru i krene da piči neki flamenko sve onako s dva prsta k'o bas, i ulazi Kirk Hemet i ovi mu kažu "hehe, bićeš otpušten". :)))

Edit: Evo ga! Taj džem mogu da gledam svaki put i nikad mi ne dosadi:

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 15:18 01.12.2017

Re: zasluge za narod

maksa83
Uuu, ima ih mlogo. Mi smo se k'o klinci ložili da "Abida" (Das ist Walter, ZP) sviramo bas liniju i u isto vrijeme pjevamo melodiju.

Oko tih sa basistima ima onaj fenomenalan klip kada onaj mladunac godzile Trujillo u studiju uzme gitaru i krene da piči neki flamenko sve onako s dva prsta k'o bas, i ulazi Kirk Hemet i ovi mu kažu "hehe, bićeš otpušten". :)))

Edit: Evo ga! Taj džem mogu da gledam svaki put i nikad mi ne dosadi:




Haha, Makso, prvo Grol pa ovo, očigledno gledamo iste stvari, naravno pogledao.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:20 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Ali Lars u fazonu, šta god, i zamišlja da je bilo gde samo ne na tom kauču:)))
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 15:23 01.12.2017

Re: zasluge za narod

stefan.hauzer
Ali Lars u fazonu, šta god, i zamišlja da je bilo gde samo ne na tom kauču:)))


Haha, ima i trenutak kad Hemet ne može da ukapira gitarsku liniju nove stvari koju trebaju da razrade a koju je smislio Hetfild i čovjek izludi, nikako da ukapira a Hetfild mu uporno pokazuje, pa uspori gotovo ton po ton da shvati ali ne ide... Trujilo strpljivo kulira, šta će, a Lars sišao sa bubnja i samo blijedo blene
maksa83 maksa83 15:26 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Ali Lars u fazonu, šta god, i zamišlja da je bilo gde samo ne na tom kauču:)))

Da obiđemo pun krug do Šona oca Napstera i strica od Fejsbuka, ne znam da li se sećate kada se pojavio Napster, prvi koji su nadigli viku i dreku i spremili vile, katran, plaćene ubice i armiju advokata su bili naravno - Metalika - pošto su najmoneygrabbing bend u poznatom svemiru (ali stvarno jesu i najtvrđi profesionalci, to im se mora priznati), i zli Internet je onda u roku od jako brzo sklepao sledeći crtani u Flashu:



Napster baaad! Beer good!

...što je verovatno jedan od prvih Internet memea.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 15:27 01.12.2017

Mihailovićke

Везе немате, за ваше школовање, ево једног обичног ходајућег баса учитеља Баха


Marko, ako voliš klasiku - obrati pažnju na Točkovu ćerku Sofiju (gitaristkinja, Marija i Ana su pijanistkinje - ubiše) koja radi u muzičkoj školi u Beogradu ali i izvodi solo koncerte. Ima na tjubu, što kaže narod "ne pada iver daleko od klade" definitivno.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:41 01.12.2017

Re: Mihailovićke

Аха, Точак, ево га ту са предлогом за химну Србије

Kazezoze Kazezoze 16:04 01.12.2017

Re: zasluge za narod

stefan.hauzer
Apsolutno iskazujem pravo da se ne složim sa vama. Ova bas linija, ovo je bas linija mog života. Samo progresivno!





Erotic Jesus lays with his Marys
Loves his Marys

Ja verujem u ovu bas liniju kao tadeus u bitcon

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 16:21 01.12.2017

Re: Mihailovićke

Аха, Точак, ево га ту са предлогом за химну Србије


Inače ova gitara na snimku je lično njegov proizvod, dakle sam ju je napravio komplet. Uradio je samo par takvih gitara, imao sam prilike da sviram na jednom primjerku jer ju je poklonio mom drugaru Voji (iz benda Hipnagoga slike) kod kojeg sam bio u Mirijevu kući. Nije fantazija od instrumenta (naravno Točak nije profesionalni graditelj instrumenata) ali je veoma solidna.

Voja je jedan od njegovih najboljih učenika (najuspješnija i najpopularnija je za sada Ana Popović ali za mene je daleko najbolji Dušan Jevtović, kragujevčanin koji radi u Barseloni - svirao je i sa Markom Đorđevićem u sjajnom trio projektu). Voja je recimo ovu stvar, koju ni Točak nikada nije izveo već ju je komponovao na kompjuteru, naučio napamet i zabilježio audio pa onda su snimili video iz iste očne tačke sa promjenama gardarobe po stavovima.



Moram da spomenem i Libora Bočeka, mog najboljeg drugara, koji, kao ni ja, nije Točkov učenik, poprilično je svoj originalan gitarista ali pošto je sviranje učio skidajući Točka, kao i ja, - izuzetno izvodi mnogo, mnogo Točkovog i Smakovog repertoara (ono, original). Realno, godinama koliko pratim muziku, nisam nikog čuo da bolje svira Točka od njega.


marco_de.manccini marco_de.manccini 17:36 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Od domaćih bas linija moj favorit je Kako Bubanj Kaže od Orgazma

Куку, поред живог Бодана, где ће ти душа, ово Оргазам могу само да слушају и да плачу, флажолети на басу.

Преслушати, без зезања, вреди. Одврни на јако.





4krofnica 4krofnica 17:43 01.12.2017

Re: zasluge za narod

stefan.hauzer

Dok (docs zna!) ne savladaš ovu stvar, ne znaš da sviraš bas, čujemo se kad naučiš



bas bre treba da pravi svoju priču a ne da prati gitaru i bubanj! :)

ne vidim da je iko pomenuo the-one-and-only Pitera Huka, u poslednje vreme mi je u glavi ovaj pank ritam sa početka Joy Divisiona. krene tako Piter pa ga doćeka chchchch činela i onda gitara razvije priču.
lejdiz end dzents: <NO LOVE LOST>*

odmah tu je i basista Stranglersa sa najs end slizi čuvenom linijom i da budem rodno ravnopravna i spomenem, na stefovo zadovoljstvo,< Kim Deal Cannonball>*

*<klipovi, link>


ps. Bojane, gledala sam konačno the Room i ne znam šta da kažem, ni odakle bih počela (da znam:))



bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 17:48 01.12.2017

Re: zasluge za narod

ps. Bojane, gledala sam konačno the Room i ne znam šta da kažem, ni odakle bih počela (da znam:))




Haha, sjajno! Ja još nisam ali definitivno hoću, pod obavezno! Nestrpljivo čekam Disaster Artist, pogledao sam sve moguće trejlere koji su izbačeni na net.
zilikaka zilikaka 17:49 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Преслушати, без зезања, вреди. Одврни на јако.

Marko, s tobom bih mogla da delim kancelariju, ako slušaš muziku bez sluški.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:56 01.12.2017

Re: zasluge za narod

bas bre treba da pravi svoju priču a ne da prati gitaru i bubanj! :)


Bas treba da bude badass, a gitara i bubanj tralalalala


4krofnica 4krofnica 17:59 01.12.2017

Re: zasluge za narod

bojan ljubomir jugovic


Haha, sjajno! Ja još nisam ali definitivno hoću, pod obavezno! Nestrpljivo čekam Disaster Artist, pogledao sam sve moguće trejlere koji su izbačeni na net.


:)) jedva čekam, obožavam Franka, samo on može još gluplje :))


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:00 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Jeee, znam neku tvoju stvar!
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:07 01.12.2017

Re: zasluge za narod

ako slušaš muziku bez sluški.

вот а хек ис слушалице?
freehand freehand 20:27 01.12.2017

Re: zasluge za narod


Druga bas linija svih bas linija:

Može bas linija.

korisnickoime-1 korisnickoime-1 20:42 01.12.2017

Re: zasluge za narod

freehand

Druga bas linija svih bas linija:

Može bas linija.



Sta radi Goran Bregovic u publici ( 1:59) ?

maksa83 maksa83 20:44 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Sta radi Goran Bregovic u publici ( 1:59) ?

A šta radi, radi što uvek radi. Krade. :))))
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 20:54 01.12.2017

Re: zasluge za narod

maksa83
Sta radi Goran Bregovic u publici ( 1:59) ?

A šta radi, radi što uvek radi. Krade. :))))




Ja sam stari zakleti Smakovac ali Gogi je ipak prvi heroj iz djetinjstva dok me majka vodila poslije vrtića u robnu kuću i na drugom spratu kupovala 1 kasetu sedmično. Dan danas imam album Uspavanka za Radmilu M. Kad stignem napisaću jedan ozbiljan tekst o njegovoj originalnoj muzici i uz osvrt na preuzete posuđene motive / marnjaže. Kad stignem.
maksa83 maksa83 20:55 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Dan danas imam album Uspavanka za Radmilu M. Kad stignem napisaću jedan ozbiljan tekst o njegovoj originalnoj muzici i uz osvrt na preuzmemo posuđene motive. Kad stignem.

Ti da mi daš adresu nekako, nemam pojma kako, da ti pošaljem jednu knjigu, zgutaćeš je za dva dana iako nije tanka. Već sam je slao jedan primerak u Zagreb.
freehand freehand 20:57 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Već sam je slao jedan primerak u Zagreb.

Čarli, izađi iz Makse
freehand freehand 20:58 01.12.2017

Re: zasluge za narod

maksa83
Sta radi Goran Bregovic u publici ( 1:59) ?

A šta radi, radi što uvek radi. Krade. :))))

Četiri preporuke moje, još po jedna od članova porodice na čija su imena otvoreni dodatni nalozi
gedza.73 gedza.73 21:04 01.12.2017

Re: Mihailovićke

bojan ljubomir jugovic
mnogo Točkovog i Smakovog repertoara




Sad sam sa ocem odgledao 'Kao sav normalan svet' i Smak.
Sluša ih kako pričaju pa mu zasuze oči.

'Drugo vreme bilo','e od predsednika gradskog komiteta (pominju liniju Pozorište-Gimnazija-Crkva-zgrada Komiteta) sam kupio tristaća, bio rodom iz Orašca', 'Ne sećaš se ti, bio si mali, išli smo kod Zorana, dole u centru i gore u glavnoj', 'Vidiš veliki ljudi a normalni'

Imao sam kasetu Točak solo sa crvenom nalepnicom. Spustim zvučnike na pod, legnem između njih... mlados... Na PMF igralištu bio koncert Smaka, Koja plavi bio predgrupa u nekom pilotskom mantilu, prvo veliko 'otkidanje' od alkohola.

Čuo 'Lepa Lelo' u pozadini pa pitao ko to lepo svira i eto...
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:11 01.12.2017

Re: zasluge za narod

maksa83
Dok (docs zna!) ne savladaš ovu stvar, ne znaš da sviraš bas, čujemo se kad naučiš

Ma 4 žice su za ljude koji ne mogu da zapamte imena preostale dve.


To je, mislim, uglavnom zbog alkohola. Moj pokojni ujka nije bio funkcioner udbe na blogu kao tvoj da nam pribavlja preporuke za komentare, no je za leba zarađivao svirajući bas gitaru (kad nije plovio na teretnjaku). Jednom su tako drmali tezgu u Budvi, ili Tivtu, i ono, u pauzi između bloka pesama, cela muzička postavka predvođena ritam sekcijom napusti radno mesto i pravo u parkić se oteturaju do nekog tamo bara, gde su provalili da je šljoka jeftinija nego u njihovoj matičnoj kafani. I onda se vrate, pa sviraju sedećki (na Maršalu).


Evo još jedna dosta dobra basčina (ne znam kako bih je rangirao, ali meni noga sama krene da cupka i sve ostalo da se trza u ritmu).



freehand freehand 21:16 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Moj pokojni ujka

Aha, ujka... Pišeš sa malim u da se Vlasi ne dosete?
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 21:23 01.12.2017

Re: zasluge za narod

maksa83
Dan danas imam album Uspavanka za Radmilu M. Kad stignem napisaću jedan ozbiljan tekst o njegovoj originalnoj muzici i uz osvrt na preuzmemo posuđene motive. Kad stignem.

Ti da mi daš adresu nekako, nemam pojma kako, da ti pošaljem jednu knjigu, zgutaćeš je za dva dana iako nije tanka. Već sam je slao jedan primerak u Zagreb.


Vesićeva biografija Bd? Ili Janjatovićeve Pesme Bratstva i jedinstva?

Što se tiče yu roka, čitao sam knjigu o Margiti (poklonile mi Hipnagoge), o Milanu, Neletov Fajront, Janjatovićevu enciklopediju, originalne Džubokse uvezane u knjigu (Jakov, čiji je starac novinar skupljao, posudio mi riječima: Evo ti. Ako oštetiš ili izgubiš ubiću te. Ozbiljan sam, ubiću te.) Nevidljive terazije o Kepi, i to je to.

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 21:33 01.12.2017

Re: Mihailovićke

Imao sam kasetu Točak solo sa crvenom nalepnicom. Spustim zvučnike na pod, legnem između njih... mlados.


To je divna ploča. Danas je u produkcijskom smislu ipak zastarjela ali kompozicije su zaista sjajne. I svirka takođe. Marko Đorđević, koji je kao klinac odrastao na Azri pričao mi je u Banjaluci koliko se oduševio kad je prvi put u životu čuo Oro koje otvara taj album. Neopisivo kaže... Nema niti jednog ozbiljnog muzičara prvoligaša da nije, između ostalih stranih autora, Smak uticao na njega u smislu učenja. Vasil je duuuugo pokušavao da Točak nastupi sa VHB -om ali nije uspio da ga nagovori. Šteta.


Gledao sam tu emisiju, sjajna, još je Boris bio živ. Meni je fascinantno da je recimo na prvom Smakovom albumu, na kojem je B strana Put od balona, maratonska progresiv rok kompozicija, Laza imao samo devetnaest godina. Ludilo.
maksa83 maksa83 22:13 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Ma evo adresa

Ok, uzeo, možeš da obrišeš. :)
maksa83 maksa83 22:14 01.12.2017

Re: zasluge za narod

Čarli, izađi iz Makse

maksa83 maksa83 00:55 02.12.2017

Re: Mihailovićke

bojan ljubomir jugovic
Voja je recimo ovu stvar, koju ni Točak nikada nije izveo već ju je komponovao na kompjuteru

Ovo me podsetilo na rečenicu iz jednog dokumentarca o session tj. studijskim muzičarima (Hired Gun, potraži, svideće ti se, jes' dokumentarac ali nije dosadan, časna reč ... tj. bar tebi ne bi trebao da bude dosadan) gde pričaju ti đedovi (mislim, nisu baš baš đedovi, nego prosto nisu Džasmini Džiberi) i kaže jedan "before Pro Tools, there were Pros", što znači da su studijski muzičari tada morali da budu apsolutno savršeno nepogrešivo perfektni za razliku od "scenskih" pošto je studijski snimak morao da bude tip top, ali nije bilo računara i softvera da ispegla stvar u post-produkciji.

Danas - 'oprave šta hoćeš, i falširajuće vokale (ok, to autotune radi u realnom vremenu), to što čuješ na ploči i gledaš na spotu više nema mnogo veze sa tim šta je neko sam po sebi zapravo sposoban da izvede bez "štaka".
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 01:20 02.12.2017

Re: Mihailovićke

o session tj. studijskim muzičarima (Hired Gun, potraži, svideće ti se,



Pogledao sajt, djeluje opasno dobro urađeno. Vidim i Njusted iz Metalike je u ekipi - uvijek sam se pitao što je otišao kad im je išlo dobro pa sam prije par mjeseci tražio informacije o tome. Izgleda da je baš nadaren "mačak" i to sa Metalikom mu prosto nije bilo dovolno, čovjek htio svoju muziku da radi...
docsumann docsumann 15:45 02.12.2017

Re: zasluge za narod

maksa83
Dok (docs zna!) ne savladaš ovu stvar, ne znaš da sviraš bas, čujemo se kad naučiš

Ma 4 žice su za ljude koji ne mogu da zapamte imena preostale dve.


a gdje su sad oni zdušno proklamovani minimalistički principi... za oino šta su basadžiji dovoljne 4 žice gitarač mora da koristi 6



taj štim, taj zvuk... brrr
maksa83 maksa83 16:12 02.12.2017

Re: zasluge za narod

a gdje su sad oni zdušno proklamovani minimalistički principi... za oino šta su basadžiji dovoljne 4 žice gitarač mora da koristi 6

Ma ja samo volim da se zezam sa tim stereotipima (i kad ih mladunče godzile Truillo onako razbije sa 2 prsta), ali volim i viceve o basistima (od kojih su suroviji samo vicevi o bubnjarima):

Q: What do you call a girl on bassists arm?
A: A tatoo.
docsumann docsumann 17:36 02.12.2017

Re: zasluge za narod

pošto sam multiantiinstrumentalista, sve me te šale jednako maše

no, moram zamjetiti da je suvremeni sintetički zvuk basa ( onaj što ga DJ budže s regleri) afrodizijski ekvivalent zvuku gitare 70-tih


ovu stvar nisam pušćo 100 godina

docsumann docsumann 17:44 02.12.2017

Re: zasluge za narod

Oko tih sa basistima ima onaj fenomenalan klip kada onaj mladunac godzile Trujillo




da dodam i ove spisku bendova koje sam islušavao 90-tih

docsumann docsumann 17:52 02.12.2017

Re: zasluge za narod


A Certain Ratio?


ponajbolji fankoidni post punk bend

ovo je recimo savršeno depresivni fuKni

korisnickoime-1 korisnickoime-1 20:46 02.12.2017

Re: Mihailovićke

Moram da spomenem i Libora Bočeka,


Pa je li to Josip Bocek nazavao sina po referentnoj kamatnoj stopi ???
blogovatelj blogovatelj 23:35 02.12.2017

Re: zasluge za narod

Ono što sam ustvari imao na umu u tom rangiranju su, ono što zovem, hm, "bas pesme", dakle muzika u kojoj je bas glavni, možeš da skloniš sve i ostane bas i imaš tu skladbu u njenoj srži neokrnjenu.


Npr ovo.
A tekst je

docsumann docsumann 09:10 03.12.2017

Re: zasluge za narod

Samo progresivno!


proAgresivno



autentićni heJvi video uradak.

tako bi to trebalo raditi...
c_h.arlie c_h.arlie 11:44 01.12.2017

Da.

како је то својевремено говорила једна мени најдража персона на свету научивши да чита, па док су је шетали градом читала табле са називима улица.


Vozimo se mi jednom i mlađe dete svo oduševljeno uzviknu ...letom !!!
Mi se zgledamo i ukapiramo da je ona vertikalni natpis MOTEL pročitala odozdo kao LETOM.
st.jepan st.jepan 12:25 01.12.2017

...




Full time job, jbt!



marco_de.manccini marco_de.manccini 14:40 01.12.2017

ц-ц-ц

Камо честитка за Дан Краљевине?
tasadebeli tasadebeli 21:30 01.12.2017

Re: ц-ц-ц

marco_de.manccini
Камо честитка за Дан Краљевине?








Кажу да је име Таса само један од облика имена Атанас.



eloy eloy 22:15 01.12.2017

Re: Čamac na Tasi

Кажу да је име Таса само један од облика имена Атанас.


Tasa je muški rod od Tisa. Mada i Tisa može da bude muški rod skraćeno od Tiosav.



tasadebeli tasadebeli 22:34 01.12.2017

Re: Čamac na Tasi

eloy
Кажу да је име Таса само један од облика имена Атанас.


Tasa je muški rod od Tisa. Mada i Tisa može da bude muški rod skraćeno od Tiosav.







docsumann docsumann 09:12 03.12.2017

Re: ц-ц-ц

marco_de.manccini
Камо честитка за Дан Краљевине?


Dan Paljevine
Jukie Jukie 15:04 01.12.2017

Male crnačke priče za decu belaca


"Kada je Facebook uzimao maha, ljudi bi mi prilazili i govorili 'ja nisam na društvenim mrežama", ispričao je Parker, koji je tada formalno bio predsednik kompanije, na Axios konferenciji u sredu.

"Ja sam im govorio: 'Ok. Ali, znaš, bićeš!' Onda bi mi oni rekli, 'Ne, ne. Previše cenim svoje interakcije u stvarnom svetu. Cenim trenutak. Cenim prisustvo. Cenim intimu'. A ja bih im rekao... 'Kad-tad ćemo te uhvatiti'", dodao je.


U knjizi "Male crnačke priče za decu belaca" postoji jedna priča, koju sam već prepričao iz glave (jer nemam tu knjigu) pa ću samo kopirati

beše jednom jedna mala uvek gladna ptičica koja je čučala u grmlju pored raskršća, i umela da prevari ljude da joj daju svoje resurse koje nose sa sobom u korpi, i svaki put kada bi nešto pojela postajala je sve veća i jača.
Kada je porasla ogromna, sela je i pozvala sve "dođite ovamo da vas progutam", i ljudi i životinje su došli i stajali u redu kako bi joj se bacili u kljun.
Kada je progutala sve koji su se dobrovoljno javili, odlučila je da za svaki slučaj prošeta okolo i pronađe i one druge, pa da i njih proguta. Otišla je u selo i tražila između koliba. Tamo je našla: nepokretnu staricu, bolesnog psa i morkino pile, pa je i njih progutala


BTW ovako izgleda morkino pile
niccolo niccolo 16:14 01.12.2017

Re: Male crnačke priče za decu belaca

Ju, ja pročitao malo crnačke pičke...aj idem ja sad, pa ću da dođem malo kasnije...
Bili Piton Bili Piton 16:53 01.12.2017

Re: Male crnačke priče za decu belaca

Strašno !!!

(Minimaks, tup-tup: - ovi se mnogo pušaju pa će da se ugušaju)



xanadu92 xanadu92 19:48 01.12.2017

don't need bas, don't need drums

martin_krpan martin_krpan 19:56 01.12.2017

A kruti yebem blogova kvalitetnih

tasadebeli tasadebeli 22:15 01.12.2017

Re: A kruti yebem blogova kvalitetnih

martin_krpan



Ма пусти, лепо кажем ја.

Јебан је то смер. Тај дух игре.











nask nask 00:04 02.12.2017

Re: A kruti yebem blogova kvalitetnih

Nego Taso, pošto nisam u toku (imam pismeno opravdanje), u čemu je fora to sa nadglašavanjem himne eurolige (himna eurolige zaista postoji?). Navijačko (samo)bodrenje ili nas ta himna nešto ocrnjuje ili ...
tasadebeli tasadebeli 01:15 02.12.2017

Re: A kruti yebem blogova kvalitetnih

nask
Nego Taso, pošto nisam u toku (imam pismeno opravdanje), u čemu je fora to sa nadglašavanjem himne eurolige (himna eurolige zaista postoji?). Navijačko (samo)bodrenje ili nas ta himna nešto ocrnjuje ili ...



Не знам, брате, то мораш да питаш делије и цигане.

Ја навијам за Чукарички.

Ми, Чукини навијачи (нас 14 и по укупно на броју јер чика Пера прескочи сваку другу текму пошто му притисак сад у ово доба године варира) исто такође не волимо баш ту Еуропу, али не волимо ни Југославију к'о ови што навијају за Југословенско спортско друштво "партизан" (молим, нотирати мало слово у имену клуба).


П.С. - Немам појма, Наск, слабо ја пратим баскет. Нот мај кап ов ти. (ватерполо, фудбал бокс, тим редом, остало само успут и ретко, евентуално на репрезентативном нивоу).

Знам да је то почело ваљда прошле године и постало онда ритуал пред сваку Звездину баскет утакмицу у Арени или Пиониру.

Претпостављам да је то исто отприлике као и оно што на нашим стадионима носе транспаренте и пишу по зидовима зграда у Србији UEFA MAFIA и сл.










Али није то неки српски ексклузивитет.

Видим да је то сада у тренду по целој овој, па рецимо "сиротињској" Европи, то јест онима из ZONE B Европске уније, односно код оних који су већ постали или би хтели да буду део ЕУ, али нису прва лига: Пољска, Чешка, Словачка, Бугарска, Хрватска, Грчка, Турска,...

(Сећаш ли се ZONE B из бивше нам и покојне Југе?

Зона Б су биле Србија, Црна Гора и Македонија.

А Зона А, ваљда Словенија, Хрватска и БиХ.

Подела направљена по чисто економским параметрима, а не по некаквим верским, националним и сличним параметрима под којима су успели да нам продају и грађански рат и распад државе.

Зона А богатија, Зона Б сиромашнија. Бум! Рат, поделе, територија, крв, смрт, сиромаштво,...

Чак су нам се и телевизијске рекламе разликовале. Сећам се неке за алат који се правио у Словенији, али је за српско тржиште реклама била другачија од оних из Словеније, Хрвтаске и БиХ.

Е, тако је то сада исто и ЕУ између тих зона које се изгледа баш нешто и не воле међусобно, но се за сада више некако трпе. До прве прилике. Исто као и у старој Југи што се поменуте зоне нису баш много волеле него су се трпеле јер су морале да се трпе.

Зато ће и ЕУ да прође исто као и Југославија.


Zona B and Rich Bitch herself


vcucko vcucko 02:08 02.12.2017

Re: A kruti yebem blogova kvalitetnih

tasadebeli


(Сећаш ли се ZONE B из бивше нам и покојне Југе?

Зона Б су биле Србија, Црна Гора и Македонија.

А Зона А, ваљда Словенија, Хрватска и БиХ.


Ovde si se malo... khm, jeo bunike biće

Postojala je tzv. Slobodna teritorija Trsta. Koja se delila na Zonu A (koja je danas u Italiji, sam Trst i dalje obala do blizu Monfalcone) i Zonu B (tada završila u Yu, danas u Slo/Hr, znači celo Slo primorje sa Kapodistrijom i ostalim i dole do Novigrada/Cittanove).

Otuda ti je ostalo to "Zona A i Zona B". Ovo što si napisao, što bi južna braća rekla, niđe veze. Sem možda u CIA Factbook, ali ne verujem ni da se tamo tako zvalo. Ni da su to javno objavljivali (samo su sprovodili, ali to je drugi par rukava).

Mislim, čisto faktografije radi.
tasadebeli tasadebeli 02:34 02.12.2017

Re: A kruti yebem blogova kvalitetnih

vcucko

Ovde si se malo... khm, jeo bunike biće



Па ако су мене у то време лагали људи који су се тиме бавили професионално, економисти и професори универзитета (неки од њих посланици у хрватском Сабору или у тадашњој Скупштини Србије), онда и ја лажем вас.

Нема везе са Трстом. Ово је био после тршћанских зона А и Б, односно после Осимских споразума 1975.

Ово је прича из друге половине седамдесетих, а нарочито из осамдесетих година прошлога века.

(Тршћанске зоне А и Б су биле актуелне од краја четрдесетих, па до коначног споразума 1975, зар не? И биле су последица политичког споразума Италије и Југе.)

А ово о чему причам, ту се радило баш о подели СФРЈ на две економске зоне по искључиво економским параметрима. (Слично као фудбалска Друга лига Исток и фудбалска Друга лига Запад. )

А зашто те то чуди?

Па плата професора у Србији је, рецимо, 1987. године била 1000 дојче марака, а плата мог колеге у Словенији у исто то време била 2000 дојче марака. Признаћеш и сам, разлика повелика за исту врсту посла као да смо живели у различитим државама, па самим тим и разлика за куповну, односно потрошачку моћ и још много тога успут.

Ni da su to javno objavljivali (samo su sprovodili, ali to je drugi par rukava).


Е, сад се већ разумемо. Нису објављивали. Али није то била ни нека тајна. Видело се ко хоће да гледа.

То је део онога о чему стално причам, а што је карактеристично било за ту СФРЈ. Мед и млеко званичне пропаганде наспрам реалности која уопште није била тако лепа и ружичаста како је то било представљано у тим једнопартијским једноумним тадашњим строго контролисаним медијима, а што је све и наметнуло један лицемерни двоструки морал који се пажљиво неговао васпитавањем кроз много генерација тада рођених.

Последице тога трпимо и данас.







Није то био други пар рукава. Неки су једноставно имали дуже рукаве, неки краће. У тој СФРЈ. Неки су још тада били Еуропа, а неки су били Оријент. Када сам отишао да служим ЈНА у Словенији, заиста сам имао утисак да сам у некој другој држави (рецимо Швицарској ) у односу на тадашњу Србију. А онда су ми половином осамдесетих људи који су се тиме бавили на највишем нивоу у тој земљи потврдили то што сам гледао око себе и потврдили да они ту поделу СФРЈ по економским параметрима на две зоне интерно и користе у економским и политичким круговима.

Заборавих да ти кажем да је заједно са Словенијом, Хрватском и БиХ у истој врећи (зони) била и Војводина, а да је Косово и Метохија ишло у другу зону са Србијом, Македонијом и Црном Гором.

Баш као две групе тадашње Друге фудбалске лиге, Чучко.

Али понављам, радило се искључиво о економским параметрима.
freehand freehand 08:31 02.12.2017

Re: A kruti yebem blogova kvalitetnih

Неки су једноставно имали дуже рукаве, неки краће. У тој СФРЈ. Неки су још тада били Еуропа, а неки су били Оријент.

Tako sad u Surdulici i Gadžinom Hanu pričaju o Beogradu i Novom Sadu.
То је део онога о чему стално причам, а што је карактеристично било за ту СФРЈ. Мед и млеко званичне пропаганде наспрам реалности која уопште није била тако лепа и ружичаста како је то било представљано у тим једнопартијским једноумним тадашњим строго контролисаним медијима, а што је све и наметнуло један лицемерни двоструки морал који се пажљиво неговао васпитавањем кроз много генерација тада рођених.

Takoe. Umesto da se lepo uvede uravnilovka, da svuda budu iste cene i iste plate. I da višeumlje ne bude mentalna bolest nego da bude zvanična politika a da mediji budu slobodni kao danas.

Inače, sve što ovde piše gospodin DebeliTasa zove se tržište, a prilagođavanje prodaje kroz oglašavanje i reklamiranje zove se dobar marketing. To je, naime, ono što je Fruktal razlikovalo od Zlatnih kapi.
E onda su došle Tase da nacionalno osveste seljake da se trgnu i sa grbače zbace slovenačke eksploatatore koji su im za voće, na primer punu cenu plaćali odmah, umesto da ga prodaju svojim sunarodnicima koji su se cenjkali a plaćali na trećem ročištu.
vcucko vcucko 09:47 02.12.2017

Re: A kruti yebem blogova kvalitetnih

tasadebeli

А зашто те то чуди?

Па плата професора у Србији је, рецимо, 1987. године била 1000 дојче марака, а плата мог колеге у Словенији у исто то време била 2000 дојче марака. Признаћеш и сам, разлика повелика за исту врсту посла као да смо живели у различитим државама, па самим тим и разлика за куповну, односно потрошачку моћ и још много тога успут.
То је део онога о чему стално причам, а што је карактеристично било за ту СФРЈ. Мед и млеко званичне пропаганде наспрам реалности која уопште није била тако лепа и ружичаста

У тој СФРЈ. Неки су још тада били Еуропа, а неки су били Оријент. Када сам отишао да служим ЈНА у Словенији, заиста сам имао утисак да сам у некој другој држави (рецимо Швицарској ) у односу на тадашњу Србију.
Заборавих да ти кажем да је заједно са Словенијом, Хрватском и БиХ у истој врећи (зони) била и Војводина, а да је Косово и Метохија ишло у другу зону са Србијом, Македонијом и Црном Гором.
Баш као две групе тадашње Друге фудбалске лиге, Чучко.

Али понављам, радило се искључиво о економским параметрима.

Mene ne čudi sigurno. Pa ja utrnuh ovde ruku pišući da nismo živeli u istoj državi, pominjah Mitteleuropu i Orijent, za šta sam uglavnom trpeo zasluženu društveno-političku kritiku i diferencijaciju.
Pri čemu mi i dalje nije jasno da to nekome nije jasno, četvrt veka posle raspada Yu. A kad pokušavaš nešto da uradiš sa potpuno pogrešne početne tačke, onda i uradiš pogrešno, bez obzira na ciljeve i metode. Ovde i dalje prevladava fantaziranje u stilu "ali kako to može u Parizu i Briselu". E pa može, ali ovde ne može. Npr. neko je u povoljnom istorijskom trenutku mogao da pobije milione ljudi po Kongu i Katangi i da iz toga izvuče korist i trenutnu i za buduće generacije. Ali mi nismo ti, tačka. Proš'o voz. Pronaći sebe u prostoru i vremenu, znati gde ti je i s kim mesto jeste osnov za bilo šta dalje.
Recimo ja sam i ostaću doveka "Alien in New York" što može da se shvati dvojako: kakav Ejlijen takav i Njujork, ali i kakav Njujork takav i Ejlijen.
zilikaka zilikaka 09:59 02.12.2017

Re: A kruti yebem blogova kvalitetnih

Па плата професора у Србији је, рецимо, 1987. године била 1000 дојче марака, а плата мог колеге у Словенији у исто то време била 2000 дојче марака. Признаћеш и сам, разлика повелика за исту врсту посла као да смо живели у различитим државама, па самим тим и разлика за куповну, односно потрошачку моћ и још много тога успут.

Jeste. Ne smem da tvrdim za navedene vrednosti ali razlike su bile velike. Ako budeš tražio nekog da ti ovo potpiše, računaj na mene.

O ovome mogu dugo da ti pričam jer mi je po dva osnova bilo upleteno u život.
Prvo što sam potekla iz prosvetarske kuće a drugo jer sam zbog šikaniranja prilikom upisa vratila svoj prvi beogradski indeks.
Mladalački bunt, ono, naljutiš se na selo pa odsečeš sebi...

A znaš zašto je bila ta razlika u platama?
Pa svako je imao svoj budžet i iz njega trošio kolko uplati.
Pošto je ovde, jelte, i nekad pre bilo malo komotnije, pa su i nekadašnje oduzete fabrike proširene i osavremenjene, radile su ko besne. I bilo para.
Znaš šta je još interesantno?
Od svega što je tih osamdesetih ovde radilo, proizvodilo i prodavalo robu, a bilo je toga na desetine ozbiljnog, svega jedna-dve nisu poticale od prethodno oduzetih nego bile nova ideja. Ovo se, kad i ono pre, lako da proveriti

...posle mi pričaju kako smo izmišljali fabrike koje nam ne trebaju.i koje ne mogu da opstanu.

A inače, kad me inspirišeš da pišem dugačke komentare, ima jedna porodična priča koja dobro ilustruje.
Moja majka potiče sa sela, tu iz okoline. Njeni bili imućni al vredni ko mravi. Sve stekli u jednoj generaciji jer su ostali siročići iz prethodnog rata.
I, sad, pričali mi, došlo oslobodjenje, oterani Nemci, otišli i Rusi i svi su zbunjeni. Očekuju se promene.
Onda se proglasilo da će svi morati u zadruge. Unose sve svoje, zajedno rade i dele zaradjeno.
I brzo se skupilo nekoliko vidjenijih domaćina i počelo da se tajno sastaje, da vide kako će.
Reše oni da ako mora prave zadrugu al oni posebno. Znaju se, svako ima šta da unese a i naučeni da mora da se radi.
Neće sa onim Ljubom što mu konj sam staje ispred kafane il Perom što kreće u 9 na oranje. Pri tome obojica nemaju pola zemlje ko jedan od od ovih.
I možda su Ljubina deca bila dobra, i možda bi radila, al početni uslovi su im bili nezgodni.

...jbg, sad ovde oko mene žive neka Ljubina deca koja kreću iz rupe.

Nedavno smo bili u prilici da se rešavamo dosta stvari, što u Beogradu , što ovde.
Tamo kad baciš uredno spakovano sve razbacaju okolo, uzmu nešto papira a sve ostalo ostane.
Ovde pokupe skoro sve. Treba nekom, sirotinja je.
Jeftiniji i rad molera, stolara, svakog.
Eto, to možda ima veze s onim tvojim razlikama u platama s početka priče.

vcucko vcucko 10:06 02.12.2017

Re: A kruti yebem blogova kvalitetnih

freehand

Takoe. Umesto da se lepo uvede uravnilovka, da svuda budu iste cene i iste plate. I da višeumlje ne bude mentalna bolest nego da bude zvanična politika a da mediji budu slobodni kao danas.

Inače, sve što ovde piše gospodin DebeliTasa zove se tržište, a prilagođavanje prodaje kroz oglašavanje i reklamiranje zove se dobar marketing. To je, naime, ono što je Fruktal razlikovalo od Zlatnih kapi.
E onda su došle Tase da nacionalno osveste seljake da se trgnu i sa grbače zbace slovenačke eksploatatore koji su im za voće, na primer punu cenu plaćali odmah, umesto da ga prodaju svojim sunarodnicima koji su se cenjkali a plaćali na trećem ročištu.

Sve stoji. Ali takve stvari treba shvatati i rešavati, a ne trubiti okolo. Pošto se u tom slučaju nameće rešenje tipa "Serbien musss sterben" ili Antino "ma ja bi to sikirom" (mislim i na jednog i na drugog Antu).
A ne verujem, uprkos zlovolji, da ti je to cilj.
freehand freehand 10:41 02.12.2017

Re: A kruti yebem blogova kvalitetnih

Sve stoji. Ali takve stvari treba shvatati i rešavati, a ne trubiti okolo. Pošto se u tom slučaju nameće rešenje tipa "Serbien musss sterben" ili Antino "ma ja bi to sikirom" (mislim i na jednog i na drugog Antu).
A ne verujem, uprkos zlovolji, da ti je to cilj.

Ne raztumem smisao tvog komentara.
Pokušao sam da objasnim u čemu je sve, očigledno (zlo)namerno kolega pogrešno predstavio situaciju.
ako kažeš da sve stoji ne vidim gde vidiš zlovolju i tek ne razumem asocijativni tok prema "Serbien muss sterbien".
vcucko vcucko 10:44 02.12.2017

Re: A kruti yebem blogova kvalitetnih

zilikaka

Od svega što je tih osamdesetih ovde radilo, proizvodilo i prodavalo robu, a bilo je toga na desetine ozbiljnog, svega jedna-dve nisu poticale od prethodno oduzetih nego bile nova ideja. Ovo se, kad i ono pre, lako da proveriti

...posle mi pričaju kako smo izmišljali fabrike koje nam ne trebaju.i koje ne mogu da opstanu.

OK, nije izmišljana topla voda. Aj' poneka iznimka (kad je najveći sin u Smederevu rekao "gvožđe!" misleći na grožđe, a oni shvatili po Vuku ).

Ali je sve bilo predimenzionirano do besmisla. Broj zaposlenih kao da je svakom od tih pogona Bog Otac potpisao monopol da snabdeva Evroaziju i Afriku sa okolinom. Po potrebi, sistematizacije širene za pomoćnikovog pomoćnika pomoćnike. Trećina proizvodila, trećina nadgledala, a trećina bila na bolovanju u vreme poljskih radova. U džepovima se iznosili delovi za prodaju na pijaci, u prevodu kupovan socijalni mir tolerancijom na lopovluk (+izvozom radne snage).

Ne kažem da i u Sloveniji nije bilo svega toga, ali je bolje držano pod kontrolom. Na prihvatljivijem nivou. Plus carinska barijera (kupiš Gorenje, jer ako kupiš uvozno moraš da kupiš državi jedan komad Gorenja). Pa je to Gorenje opstalo i danas. A Zastava je na potpuno isti način štićena i bila je veliki generator mržnje prema Srbiji u zapadnim republikama. I ništa nije uradila, 40 godiina sklapali Fiat 127 iz 60-ih u raznim oblicima, sa šrafcigerom u džepu valjali delove po pijaci i gde su sad. Tuga.
tasadebeli tasadebeli 10:47 02.12.2017

Re: A kruti yebem blogova kvalitetnih

freehand

Inače, sve što ovde piše gospodin DebeliTasa zove se tržište,





А иначе, све ово што пише господин Фрихенд није тржиште него борба за истину?

'Ајде бре!

Је ли, како господин Берисављевић? Са здрављем добро, а? И богато се живи?

А трује, трује, а? И даље? Иако онако матор...



To je, naime, ono što je Fruktal razlikovalo od Zlatnih kapi.



Не, Фруктал је разликовало од Златних капи то што је словеначка фирма која купује јефтино воће у Србији, прерађује га у својим фабрикама за које нико не зна како су тако модерне, за разлику од Златних капи, стигле у Словенију, а онда тби те сокове продаје по скупим ценама и уместо да паре из Србије иду фабрици у Србији, оне иду у Словенију.

И то онда има своје име. Зове се неоколонијализам.

Није ни сада много другачије захваљујући оним твојим љигавим гмазовима из Демократске странке.


DIVLJAČKОМ PRIVATIZACIJОМ SRBIJA PRETVORENA U PRIVATNU KOLONIJU HRVATSKIH MONOPOLISTA

20. априла 2015.ГЕТО СРБИЈА


Petnaest godina kompanije iz Hrvatske ulaze u Srbiju kao na svoje tržište. U tome im svom snagom pomaže razapeta mreža ekonomske špijunaže i lobista koji više i ne kriju da rade za interese Hrvatske privrede. U pretvaranje Srbije u ekonomsku koloniju, kojom će upravljati Hrvatska, uključila se i Evropska banka za rekonstrukciju EBRD, koja obilatim i povoljnim kreditima finansira najvećeg hrvatskog tajkuna, Ivicu Todorića, kako bi srpske proizvođače i trgovce lakše izbacio iz konkurencije. Istovremeno, srpski privrednici u Hrvatskoj ne mogu ni da privire, jer je ova država organizovala institucionalnu i vaninstitucionalnu opstrukciju bilo kakvih srpskih ulaganja.


HRVATI POKUPOVALI FIRME U SRBIJI



I dok hrvatski tajkuni haraju Srbijom, a srpski režim na čelu sa Aleksandrom Vučićem širom otvara vrata Hrvatima da upravljaju srpskim institucijama, niko i ne pita za sudbinu srpske imovine u Hrvatskoj, raskomadane i rasprodate nakon rata.

Nepunih dva meseca posle takozvanog petooktobarskog prevrata, 17. novembra 2000. godine, na veliko iznenađenje javnosti, u Beograd je došla privredna delegacija iz Hrvatske.

Tog dana, u beogradskom hotelu "Hajat", bilo je više od hiljadu hrvatskih privrednika iz 450 firmi. Sa strane domaćina (ondašnje SRJ), okupili su se predstavnici više od 500 domaćih preduzeća. Bio je to, po brojnosti, impresivan skup, kakav se ni pre ni posle toga u Srbiji nije desio, ni sa jednom drugom stranom državom.

Uvodna izlaganja predstavnika tadašnje Privredne komore SRJ, Draga Šofranca i Hrvatske gospodarske komore, Nadana Vidoševića, saslušana su na nogama, jer je bilo tri puta više posetilaca od broja stolica koje je hotel mogao da ponudi!

U pokušaju da objasni razloge ovakvog "desanta" hrvatskih privrednika na uništenu i od ratova osiromašenu Srbiju, tadašnji predsednik Hrvatske gospodarske komore, Nadan Vidošević, izgovorio je nekoliko uopštenih rečenica o tome da je u pitanju obnavljanja prekinutih poslovnih odnosa, te da će to biti korisno za privrede dve zemlje i da vlade svojim merama treba da olakšaju saradnju.

Ubrzo će se ispostaviti da je to bilo dobro samo za Hrvatsku. Već sutradan su potpisana dva, za Hrvatsku vrlo povoljna ugovora iz oblasti metalske industrije, dok je najveća farmaceutska kuća "Pliva" iz Zagreba već pripremala isporuku svojih preparata u Srbiju, najveću od raspada bivše Jugoslavije (istovremeno dok je trajala pljačka "Galenike" ). Investicije SRJ odnosno Srbije u Hrvatsku, samo su pomenute kao mogućnost i nikada se nisu ostvarile.

Četrnaest godina kasnije, pokazalo se da je ovaj skup bio od presudne važnosti za ekonomsku kolonizaciju Srbije od strane Hrvatske. U periodu od kraja 2000. godine, pa sve do danas, hrvatske investicije u Srbiji su daleko prevazišle sve prognoze, pa je danas reč o milijardama evra. Da bi bilo jasnije o kakvoj se invaziji radi, treba napomenuti da je Hrvatska među onih pet najvećih ulagača, koje u Srbiji ostvaruju i najveći profit.

Do januara 2015. godine, u Srbiji je registrovano više od 200 hrvatskih kompanija, a najznačajnije i najveće su Agrokor, Atlantik Grupa, Nekse grupa, Magma, Vindija, Podravka, DIV Samobor, Lura…

Sa druge strane, u Hrvatskoj postoji odbojnost prema srpskim proizvodima i ulaganjima, a preduzećima iz Srbije se sprečava dolazak brojnim necarinskim barijerama, nelojalnom konkurencijom domaćih firmi i diskriminacijom srpskih preduzeća u privatizaciji hrvatskih firmi. Kršeći sve evropske norme slobodnog tržišta, Hrvatska ovo sprovodi već čestrnaest godina. I uz pomoć otvorene medijske kampanje i satanizacije Srba, i Srbije kao države!

Hrvatska strategija ekonomskog porobljavanja Srbije, stavila je kao prioritet svoje investicije u Vojvodini. Zahvaljujući kriminalnim političkim koalicijama u Srbiji, koje su se smenjivale, ali nisu menjale svoju veleizdajničku narav, Hrvatska je uspela da danas postane dominantan faktor ekonomske moćni u ovoj srpskoj pokrajini.

Da bi bilo jasnije kakve su razmere hrvatske okupacije Vojvodine, treba pogledati samo neke od rezultata njihovih investicija. Tako su, na primer, hrvatske trgovinske firme „Biljemerkant", „Pevec", KTC i „Boso", kupile su više od 70 velikih prodajnih objekata širom Vojvodine.

Hrvatsko preduzeće „TNOR" kupilo je paket 42 posto akcija u firmi za gajenje žita i drugih useva „Erdevik". Investitorima iz Hrvatske prodata su i preduzeća „Radijator Zrenjanin", „Potisje Kanjiža", „Inteks" iz Mladenovca, „MIN holding" iz Svrljiga, „Fabrika hartije Beograd", ciglana „Udarnik", „Milenijum osiguranje", „Džoly travel".

Kompanija „Našice cement" koja posluje u okviru „Nekse grupe" je u Srbiji postala delimični vlasnik pet najvećih preduzeća koja se bave proizvodnjom građevinskog materijala: kamenolom „Jelen do", „Stražilovo", „Opeka", „Polet" iz Novog Bečeja i „Potisje" iz Kanjiže.


Ko su hrvatski lobisti u Srbiji?


Punih četrnaest godina, kompanije iz Hrvatske su radile na stvaranju "lobističke infrastrukture" u Srbiji. Cilj je bio jasan: ekonomsko pokoravanje dojučerašnjeg neprijatelja i izvlačenje što više profita iz Srbije, sa što manje ulaganja.

Tako je Hrvatska u Srbiji instalirana vrlo jaku i rasprostranjenu mrežu ekonomske špijunaže i institucionalne podrške, koja njihovim kompanijama danas omogućavaju privilegovan položaj i dalje pretvaranje Srbije u privrednu koloniju.

Sa koliko ozbiljnosti Hrvatska pristupa ekonomskom pokoravanju Srbije i njenom pretvaranju u regionalnu koloniju, svedoči i činjenica da je njihova državna kompanija "Janaf", na položaj direktora podružnice u Beogradu, postavila bivšeg direktora hrvatske tajne službe, Joška Podbevšeka. Iz te službe, regrutivana je mala armija ekonomskih "konsultanata" koja radi i u Srbiji.

U praksi, Sigurnosno-obavještajna agencija Hrvatske, povremeno raspisuje i konkurse za prijem ovih kadrova, što se može prepoznati i u uslovima za prijem u ovu službu. Između ostalog, traži se dobra informatička pismenost, poznavanje ekonomskih i spoljnopolitičkih (regionalnih) pitanja...Ali, uprkos tome, na ceni su "stari kadrovi", koji, po mogućnosti, imaju porodične ili poslovne veze u Srbiji.

Ali, ono što posebno raduje hrvatsku obaveštajnu službu, to je činjenica da su danas vođe hrvatskog ekonomskog lobija u Srbiji, postavljene na najviše državne funkcije. Tako je, zahvaljujući izdajničkoj politici koju sada u Srbiji vodi Aleksandar Vučić, bivši predsednik Privredne komore Srbije, Hrvat Željko Sertić (najbliži rođak ustaškog zločinca iz Drugog svetskog rata, Tomislava Sertića), postavljen na mesto ministra privrede.

Na njegovo mesto u Privrednoj komori Srbije, Vučić je postavio još jednog Hrvata, Marka Čadeža, koji je, uzgred, u ovoj ustanovi "oslobodio sve potencijale" i pretvorio je u okupljalište sebi srodnih homoseksualaca, ali i nekoliko mlađih uživalaca droge, kojima je ponudio važne uloge u ovoj instituciji.

Cilj je, naravno, njeno dalje urušavanje i kompromitacija. Ali, i Čadež i Sertić, predstavljaju samo vrh ledenog brega ispod koga se krije impresivna piramida hrvatskih lobista i doušnika hrvatske tajne službe.

Zahvaljujući dobro postavljenom ekonomskom lobiju u Srbiji, hrvatske kompanije su ovde ostale i posle ulaska u Evropsku uniju (uprkos zakonima i ograničenjima EU). Između ostalog, hrvatske kompanije uspele su da zadrže i sve privilegije na srpskom tržištu, pa čak i da ostvare nezapamćen monopol!

Među hrvatskim ekonomskim lobistima u Srbiji, ima i domaćih tajkuna i kriminalaca koji to rade za velike pare, često ulazeći sa njima u poslovne odnose iz kojih zajedno izvlače profit na štetu Srbije.

Krajem prošle godine, opljačkani radnici vojvođanskih poljopriovrednih zadruga, zajedno sa poljoprivrednicima-kooperantima, odlučili su da, posle kriminalnih opstrukcija koje su doživeli od srpskog pravosuđa, pokucaju na vrata Evropske komisije u Briselu i predaju svu dokumentaciju o slučaju otimanja 514.105 hektara državne i zadružne zemlje, koja je završila u rukama tajkuna i njihovih kompanija.

Među istaknutim otimačima, nalazi se i hrvatski tajkun Marko Pipunić, inače blizak prijatelj ratnog zločinca Branimira Glavaša. Reč je o sudskom predmetu gigantskih razmera, jer je njime obuhvaćeno 37 poljoprivrednih preduzeća i zadruga. Reč je o pljački oko pola miliona hektara najplodnije zemlje (200.000 hektara je bilo zadružno, a ostalo je državna svojina).

Hrvatski tajkun Marko Pipunić je od malih akcionara oteo poljoprivredno preduzeće "Ratkovo" sa više od 2.000 hektara zemlje. Pipunić je vlasnik kompanije "Žito grupa" iz Osijeka, a u ovoj kriminalnoj radnji obilato mu je pomogao i srpski tajkun, Miodrag Kostić ("MK Komerc" ), čiji su prsti umešani i u druge hrvatske "investicije" u Srbiji.

Jedan od najvažnijih ljudi koji "iz daljine" diriguju mnogim hrvatskim privrednim desantima na Srbiju, svakako je i Marinko Zadro (sada novi vlasnik splitskog "Dalmacijavina" ), koji je stekao ogroman kapital kao trgovac i mešetar šećerom. Dugo godina, Zadro je bio direktor šećerane u Sremskoj Mitrovici, a uoči raspada Jugoslavije, preselio se u Zagreb i tamo je radio kao direktor Emona Commerca.

Na kraju je postao većinski vlasnik šećerane Viro iz Virovitice, i tu počinje njegov veliki finansijski uspon. Danas, kao jedan od osam najbogatijih Hrvata, ima značajnu ulogu u svemu što hrvatske firme rade u Srbiji, jer je u Sremskoj Mitrovici, Beograd i Novom Sadu (gde je završio studije), ostavio značajne poslovne, privatne i porodične veze. Njegov novac i njegov uticaj, našli su se u svim važnijim privatizacijama u Sremu ali i drugde u Vojvodini.

Jedan od poznatijih slučajeva koji su se loše po domaća preduzeća završili, bio je i skandalozan pokušaj privatizacije Poljoprivrednog preduzeća "Erdevik" kod Šida.

Kad je "đavo odneo šalu", Zadro je prodao svoj udeo od 41,3 % kapitala i tu su se njegova direktna ulaganja u srpska preduzeća završila. Ali, ne i ona indirektna, preko drugih lica i kompanija. Danas je Marinko Zadro jedan od glavnih savetnika hrvatskim, privrednicima koji kreću u "pokoravanje" Srbije.


Kako su kompanije iz Hrvatske, otele poznate srpske brendove


Najveći hrvatski tajkun i sigurno najbogatiji čovek u Hrvatskoj, Ivica Todorić, čijoj kompaniji "Agrokor" je postalo "tesno" u Hrvatskoj, danas igra jednu od dve glavne uloge na tržištu hrane u Srbiji. Tačnije, zajedno sa belgijskim "Delezom".

Naime, Torodićev prodajni lanac u Srbiji pod imenom "Idea", kontroliše četiri petine prodaje prehrambenih i drugih artikala široke potrošnje. Njegovi dobavljači su uglavnom iz Hrvatske, te se na takav način i poljoprivredni proizvođač iz Hrvatske svakodnevno pojavljuje na tržištu Srbije. Istovremeno, nadležna ministarstva Vučićeve vlade (Ministarstvo poljoprivrede i Ministarstvo finansija), sve čine kako bi srpskog seljaka uništili i učinili nekonkurentnim, što ima za posledicu masovno pražnjenje srpskih sela.

Naravno, nije Todorić došao u Srbiju bez saglasnosti srpskih vlasti nego uz bogate provizije koje on (kroz razne forme) i danas isplaćuje srpskim vlastodršcima na čelu sa Aleksandrom Vučićem.

Neposredno pre nego što je krenuo u akciju kupovine srpske prehrambene industrije, Todorić je u ondašnjoj hrvatskoj vladi dobio saglasnost za njegov "istočni greh", ali samo pod uslovom da sa sobom povuče i kompletnu hrvatsku poljoprivredu. Tako je i bilo. „Agrokor" Ivice Todorića je već u februara 2003. godine, za 10,25 miliona evra, kupio fabriku sladoleda i smrznute hrane „Frikom".

Do tada, "Frikom" je bio profitabilan i uspešan i nikakvih potreba za njegovom prodajom nije bilo, osim interesa ovdašnjih političko-kriminalnih grupa i hrvatskih ekonomskih lobista. Uskoro je „Agrokor" u Srbiji postao vlasnik fabrike ulja „Dijamant", Klanice u Plandištu, „Kikindskog mlina", lanca hipermarketa „Idea", kao i vode "Mivela", „Nove sloge" iz Trstenika i „Zlatnog traga" iz Leskovca. Ali, to je bio tek početak. Todorić je u Srbiji postao vlasnik novih šest poduzeća i preuzeo kompaniju "Victoriaoil", uljaru iz Šida, koja je prisutna sa brendom "Iskon".

Na srpsko tržište ulja ušao 2004. godine kupovinom fabrike iz Zrenjanina koja je godinama držala više od trećine tržišta. Pravi primer otimačine srpskih brendova je i slučaj jestivog ulja "Iskon" koje je Todorić iskoristio za proizvodnju svoje robne marke "K plus". Kupovinom kompanije "Victoriaoil", Todoriću je palo u ruke posao godišnje prerade preko 250.000 tona suncokreta, i skoro 100.000 tona soje.

Ali, nije samo Todorić zgazio srpsku industriju hrane, otvorio srpsko tržište za hrvatske proizvode i pretvorio srpske dobavljače u najamnike treće kategorije. Na isti način je to uradila i hrvatska „Atlantik grupa" (čiji je predsednik i vlasnik Emil Tedeski), koja je postala vlasnik „Soko štarka", „Grand proma", „Palanačkog kiseljaka" i mnogo toga još.

Tedeski se dokopao srpske firme "Fudlend" poznate po organskoj proizvodnji srpskog ajvara. Da cinizam bude veći, Tedeski je ovo dobio uz specijalno odobrenje srpske Komisije za zaštitu konkurencije!

Oduševljen lakoćom kojom je došao u posed srpske firme, Tedeski je izjavio da srpsko tržište tretira kao "domaće". To ne bi bilo loše, kad bi se hrvatski tajkuni ovde ponašalo domaćinski, ali je njihova zamisao da iz Srbije što više otmu, da se Srbija opljačka, ponizi i pretvori u beznadežnu koloniju kojom mogu da haraju kako hoće.

Znatno ranije, zagrebačka mlečna industrija "Lura", kupila je „Somboled" iz Sombora, dok je „Vindija" iz Varaždina kupila „Mlekaru Lajkovac", fabriku stočne hrane „UNIP" iz Valjeva i čak osam farmi „Agroživa" u Plandištu.

Hrvatski kupac „Našice cement" je kupio četiri firme i to: „Jelen Do", „Polet", „Stražilovo" i „Opeka". Investitorima iz Hrvatske prodata su srpska preduzeća: „Radijator Zrenjanin", „Potisje Kanjiža", „Inteks" iz Mladenovca, „MIN holding" iz Svrljiga, „Fabrika hartije Beograd", ciglana „Udarnik", „Milenijum osiguranje"…


Kako EBRD pomaže Hrvatskoj da ekonomski pokori Srbiju


Mnogo pre nego se iko u Srbiji setio da pita, odakle novac Ivici Todoriću da investira u svoje širenje na ovaj prostor nekadašnje Jugoslavije, štampa u Hrvatskoj je objavila podatke da iza Todorića stoji novac Evropske banke za rekonstrukciju (EBRD), te da ona zajedno sa Todorićem nastupa u Srbiji.

Pretenzije ove gigantske bankarske korporacije nisu samo bankarske i to je odavno poznato. U slučaju Todorića i hrvatskih interesa u Srbiji, EBRD je otvoreno krenuo da pomaže prilikom kupovine i monopolizacije srpske industrije hrane.

Hrvatska i njeni tajkuni smatraju da je bolje kupiti celokupna srpska preduzeća, nego na tržište Hrvatske uvoziti proizvode direktno iz Srbije. „Agrokor" u Srbiji godišnje ostvari promet od blizu milijardu evra, od čega je 40 miliona evra promet po osnovu izvoza. Koliko Todorić uveze hrvatskih proizvoda u Srbiju, to još niko nije sabrao.

Po svemu sudeći, jasno je šta je cilj EBRD: da Hrvatska bude „lider u regionu" i da ona komanduje daljim tržišnim procesima u Srbiji, i kada je u pitanju tržište prehrane. Da je to tako, govore činjenice: 2006. godine, EBRD je u „Agrokor" investirala 110 miliona evra, pa je samim tim postala vlasnik udela od 8,33 odsto u Todorićevoj kompaniji, a u oktobru mesecu 2008. godine, „Agrokor" je od EBRD dobio kredit od 70 miliona evra i to u svrhu povećanja kapitala kompanije i širenje poslovanja trgovinskog lanca „Idea" u Srbiji!

To je bio i prvi kredit koji je EBRD uložila u razvoj trgovine u Srbiji, ali ne za Srbiju, nego za Ivicu Todorića! Vlada Srbije je tada slagala javnost rekavši kako EBRD "pomaže razvoju srpske trgovinske mreže", a zapravo je pomogla hrvatskom tajkunu. U maju mesecu 2009. godine, EBRD je odobrio još jedan dugoročni kredit „Agrokoru", ovaj put u vrednosti od 50 miliona evra.


Kako su srpske kompanije prošle u Hrvatskoj


Srpska kompanija „Galeb group" iz Šapca (vlasnik i direktor Radoslav Veselinović), bila je jedna od retkih koja je makar pokušala da se pojavi na hrvatskom tržištu. Bezuspešno je pokušavala da kupi većinski paket akcija preduzeća „Pluto" iz Zagreba, što je obrazloženo da je navodno sa dostavljanjem ponude „zakasnio za jedan dan".

Kompanija „Danube Food Group", u čijem sastavu se nalazi „Imlek" i „Mlekara Subotica", čak tri puta je sa najboljom ponudom bezuspešno pokušavala da na tenderu kupi „Karlovačku mlekaru" u Hrvatskoj.

I kompanija „Delta", vlasništvo srpskog tajkuna Miroslava Miškovića, propala je prilikom pokušaja da kupi zemljište kompanije „Zagrepčanka" u Zagrebu i mesnu industriju „Improm" iz Križevaca.

Loše se proveo i biznismen Rodoljub Drašković sa svojom kompanijom "Svislajon". Drašković je krajem prošle godine zamalo uhapšen u Hrvatskoj zato što je protiv njega krivičnu prijavu podnela preduzetnica Sandra Vavra. U hrvatskoj štampi osvanuo je naslov: "…Srpski kralj čokolade osumnjičen da je 2008. godine fabriku čokolade u Sisku ‘DRD Svislajon’, prilikom kupovine, oštetio za oko tri miliona evra". Hapšenje se nije desilo, ali je i Draškovićev "Svislajon" propao u Hrvatskoj.

Retki pokušaji i nekih manjih kompanija da dođu na hrvatsko tržište, takođe su propadali. Do današnjeg dana, nijedna ozbiljna investicija srpskih firmi u Hrvatskoj se nije desila. Snažan otpor, opstrukcije i ometanja (zakonska i nezakonska) i dalje postoje.


Šta je sa srpskom imovinom u Hrvatskoj


Pre raspada Jugoslavije, veliku imovinu u Hrvatskoj imala su srpska preduzeća kao što su „Tigar", „Putnik", „Centrotekstil", "EI Niš, „Utva", „Simpo", „Kristal", Robne kuće „Beograd", „Žitopromet", „Mašinoprojekt", FAD – Gornji Milanovac, PIK „Bečej", „Pionir" iz Subotice, „Prvi maj" Pirot, „Kekec" iz Subotice, „Sartid-Jugometal", kragujevačka „Zastava", „Kluz", "Beobanka", "Jugobanka" i više od trista drugih privrednih subjekata…

Najveću imovinu u Hrvatskoj imali su: „Geneks", „Železnice Srbije" i NIS (više od 80 benzinskih pumpi, odmarališta i udeo u Jadranskom naftovodu). Ta imovina nikada na pravi način nije ni popisana niti je valorizovana u međusobnim potraživanjima nakon rata.

Epilog događaja sa privatnom imovinom Srba zabeležio je Dokumentaciono informativni centar "Veritas". Prema njihovim podacima, bežeći da sačuvaju živu glavu od represalija hrvatskih vojnih i paravojnih formacija, Srbi su za sobom ostavili 400.000 poljoprivrednih mašina, 64.000 vozila, 440.000 opremljenih spavaćih i dnevnih soba, kuhinja i trpezarija, 760.000 aparata i tehničkih uređaja, 980.000 grla krupne stoke (200.000 goveda, 20.000 konja, 380.000 ovaca, 260.000 svinja, 100.000 koza…), 14 miliona čokota vinove loze, osam miliona stabala voća, 120.000 košnica, 1,550 miliona umetničkih predmeta, 24 bunara i cisterne, 980.000 grama zlata, 38.000 predmeta od krzna. O kućama, stanovima i drugim nepokretnostima, teško je i govoriti, jer se podaci i dalje sabiraju i dokumentuju.

Konačno, ne treba zaboraviti ni na činjenicu da je takozvanim Božićnim ustavom Franje Tuđmana, iz 1990. godine, Hrvatski sabor srpskom narodu ukinuo status konstitutivnog naroda i proglasio ga manjinom!


Todorić kupuje i bioskope u Srbiji

Javnost u Srbiji je nedavno saznala da je Todorićev „Agrokor", preko marketa „Idea", postao vlasnik beogradskih bioskopa „Jadran" i „Voždovac" , koji se nalaze u najstrožijem centru grada.


Protiv svojih

U Odeljenju BIA u Novom Sadu, čiji je načelnik iz Ljubovije (male varoši na Drini), za kontraobaveštajne poslove za praćenje delovanja službi bezbednosti iz Hrvatske, zadužen je operativac koji je po nacionalnosti Hrvat! Očigledno, srpska služba bezbednosti, na čijem je čelu direktor Aleksandar Đorđević, služi za sprdnju.


Na šta Hrvatska cilja u Srbiji?

Podaci Hrvatske narodne banke govore da su investicije iz Hrvatske najviše zabeležene u oblasti poljoprivrede i usluga i čine udeo od 47 odsto svih ulaganja iz te zemlje, dok su ulaganja od oko 19 odsto zabeležena u sferi proizvodnje nemetalnih i mineralnih sirovina.

Prema istom izvoru, najveći investitori iz Hrvatske u Srbiji su: „Agrokor", „Pevec", „Vindija", „Idea", „Lura", „Našice cement", „Kroacija osiguranje" i „Magma". Ove firme su se u Srbiji usmerile ka kupovini fabrika prehrambene industrije i prirodnih resursa, što se vidi i iz strukture hrvatskih ulaganja.

Najviše sredstava je uloženo u poljoprivredu, lov i usluge (47 odsto); proizvodnju ostalih nemetalnih i mineralnih sirovina (19 odsto); proizvodnju hrane i pića (18 odsto). Daleko ispod ovih privrednih grana su izvršena ulaganja u proizvodnju mašina i uređaja (dva odsto); proizvodnju električnih mašina i aparata (dva odsto); osiguranje i penzijske fondove (dva odsto); trgovinu na veliko i posredovanje u trgovini (dva odsto).





(Nikola Vlahović)


ГЕТО СРБИЈА - ЛИНК


А ти настави и даље да вртиш исту причу коју вртите још од 5. октобра 2000 по српским медијима, и на овом Блогу Б92 такође само што је он постао небитан, а коју преко корисних идиота попут тебе и теби сличних продају у Србији летећа Беба и браћа Далтони.
tasadebeli tasadebeli 10:52 02.12.2017

Re: A kruti yebem blogova kvalitetnih

vcucko

Mene ne čudi sigurno. Pa ja utrnuh ovde ruku pišući da nismo živeli u istoj državi, pominjah Mitteleuropu i Orijent, za šta sam uglavnom trpeo zasluženu društveno-političku kritiku i diferencijaciju.
Pri čemu mi i dalje nije jasno da to nekome nije jasno, četvrt veka posle raspada Yu.



Мени је то јасно, Чучко.

Али то што нам је јасно не значи да треба да га прећуткујемо, па онда тим путем и заборављамо.

А када заборављамо, онда нам се исте ствари понављају јер ни данас у Србији није много другачије по питању уплива Словеније и Хрватске на српску економију која се свугде другде зове неоколонијализам. Само се код нас у медијима прећуткује.

Исто тако смо током последњих 120 година стално заборављали на неке јасеновце, па их прећуткивали, па су нам се стално понављали.



freehand freehand 11:01 02.12.2017

Re: A kruti yebem blogova kvalitetnih

А иначе, све ово што пише господин Фрихенд није тржиште него борба за истину?

'Ајде бре!

Mislim da nisi razumeo. Smisao mog komentara jeste da se to kad nemaju svi iste plate niti roba ima iste cene zove tržište. Nego ne zamaraj se činjenicama, ionako vrtiš matricu koja ide, otprilike, red neistina-red vređanja.
I dok smo još kod činjenica i nujihvog ignorisanja

Не, Фруктал је разликовало од Златних капи то што је словеначка фирма која купује јефтино воће у Србији, прерађује га у својим фабрикама за које нико не зна како су тако модерне, за разлику од Златних капи, стигле у Словенију, а онда тби те сокове продаје по скупим ценама и уместо да паре из Србије иду фабрици у Србији, оне иду у Словенију.

И то онда има своје име. Зове се неоколонијализам.


Fruktal je u Srbiji kupovao voće po tržišnim uslovima, prerađivao, pakovao, reklamirao pa prodavao svuda pa i u Srbiji pod istim,tržišnim cenama. Niti se sećam situacije u kojoj su bili dužni za preuzeto voće niti se sećam direktive i prisile da se njihova roba kupuje.
Ne znam kako to obnevidelim šovinistima izgleda, al rekoh - to se, inače, zove tržište.

A kad pređemo na drugi red, odnosno vređanje
Није ни сада много другачије захваљујући оним твојим љигавим гмазовима из Демократске странке.

а коју преко корисних идиота попут тебе и теби сличних продају у Србији летећа Беба и браћа Далтони.

... ja sad prosto moram da ti odgovorim istim tonom da razumem da ste vi ljotićevci kao inače frustrirana gomila dodatno nadraženi na svako suprotstavljanje.
Mislim, ne moram, i obećao sam sebi da neću, al eto - još ranije sam obećao sebi da ću na svaki prostački lični napad beskrupuloznih prostaka odgovarati adekvatno jer svako povlačenje shvataju kao svoju pobedu čime šire polje polje svog siledžijstva misleći da vas se neko plaši čak i kad vas se samo gnuša.
vcucko vcucko 11:02 02.12.2017

Re: A kruti yebem blogova kvalitetnih

freehand

ako kažeš da sve stoji ne vidim gde vidiš zlovolju i tek ne razumem asocijativni tok prema "Serbien muss sterbien".

Meni nekako iz napisanog proizašlo: ovi iz Fructala bi trebali, a u najboljem interesu samog srpskog seljaka, da dođu pod teškim naoružanjem, u nindža-kornjača opremi i da zavedu red. Što je bivalo kroz istoriju, ali se nije (bar većini) pokazalo ni ugodnim ni korisnim.
Možda grešim, ali tako mi je zvučalo. I priznajem, reagovao sam ad hominem. Ono, da je neko drugi tako napisao, zabole me. A od tebe nisam očekivao, recimo.
Pa shvati kako hoćeš.
tasadebeli tasadebeli 11:04 02.12.2017

Re: A kruti yebem blogova kvalitetnih

vcucko
freehand

ako kažeš da sve stoji ne vidim gde vidiš zlovolju i tek ne razumem asocijativni tok prema "Serbien muss sterbien".

Meni nekako iz napisanog proizašlo: ovi iz Fructala bi trebali, a u najboljem interesu samog srpskog seljaka, da dođu pod teškim naoružanjem, u nindža-kornjača opremi i da zavedu red. Što je bivalo kroz istoriju, ali se nije (bar većini) pokazalo ni ugodnim ni korisnim.
Možda grešim, ali tako mi je zvučalo. I priznajem, reagovao sam ad hominem. Ono, da je neko drugi tako napisao, zabole me. A od tebe nisam očekivao, recimo.
Pa shvati kako hoćeš.



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana