Astronomija| Društvo| Život

Nebeske tkanine

alselone RSS / 05.12.2017. u 21:00

Danas sam naleteo na odličnu kratku SF priču Terry Bisson-a koju želim da podelim sa vama. Priča je iz 1990. i dobila je Nebula nagradu za kratku priču. Prevod je sa neta (astronomija.org.rs). Link ka originalnoj priči.

NAPRAVLJENI OD MESA

-Oni su od mesa.

-Mesa?

-Meso. Od mesa su.

-Meso?

 

-Nema nikakve sumnje. Izabrali smo ih nekoliko sa različitih mesta na planeti, ukrcali ih na naš istraživacki brod, ispitali im celo telo, u potpunosti su od mesa.

-To je nemoguće. Sta je sa radio signalima? Njihove poruke ka zvezdama?

-Koriste radio talase da komuniciraju, ali signal ne dolazi iz njih, stiže iz mašina.

-Pa ko je napravio mašine taj nas je i kontaktirao.

-Oni su napravili mašine. To pokušavam da ti kažem. Meso je napravilo mašine.

-To je smešno. Kako meso može da napravi mašine? Tražis od mene da poverujem u Meso s inteligencijom?

-Ne tražim, već ti lepo kažem. Ove tvorevine su jedina inteligencija u tom sektoru i napravljeni su od mesa.

-Možda su poput Orfalejanaca. Znaš, Inteligencija koja prolazi kroz fazu mesa zasnovana na ugljeniku.

-Nisu. Radjaju se od mesa i umiru kao meso. Ispitivali smo ih kroz nekoliko gerneracija, što i nije dugo trajalo. Imas li predstavu koliki je životni vek mesa?

-Poštedi me. Važi, možda su onda samo delom meso. Znaš, kao Vedilejci. Glava od mesa sa mozgom baziranim na elektronskoj plazmi.

-Ne. Pomislili smo to posto imaju glave od mesa, kao i Vedilejci. Ali kažem ti, probirali smo ih, meso su u potpunosti.

-Nemaju mozak?

-Uh, imaju oni mozak, samo što je i on od mesa! To sve vreme pokušavam da ti objasnim.

-Pa... šta obavlja razmišljanje?

-Ne razumeš, zar ne? Odbijas da prihvatiš ovo što ti govorim. Mozak radi razmišljanje. Meso.

-Meso koje razmišlja! Tražis da poverujem u meso koje razmišlja!

-Da, meso koje razmišlja! Svesno meso, meso koje može i da voli, meso koje sanja.
Sve je u vezi mesa! Da li počinjes da shvataš ili moram sve ispočetka?

-Bože moj. Ti si znači ozbiljan. Napravljeni su od mesa.

-Hvala ti. Konačno. Da. Zaista su od mesa. I pokušavaju da nas kontaktiraju skoro 100 njihovih godina.

-Bože moj. Šta je tom mesu na umu?

-Prvo što žele je da razgovaraju sa nama. Onda pretpostavljam da žele da istraže univerzum, kontaktiraju druge inteligencije, razmene ideje i informacije. Uobičajeno.

-A mi treba da razgovaramo sa mesom?

-To je ideja. To je poruka koju šalju radijom. „Pozdrav. Ima li koga? Je li neko kod kuće?" Takve poruke.

-Znači, Oni zaista govore, Koriste reči, ideje, koncepte?

-Da, samo što oni to rade mesom.

-Zar mi nisi rekao da koriste radio?

-Koriste, ali šta mislis da je u radio signalu? Zvuci mesa. Znaš ono kad pljesneš u meso a ono napravi zvuk? Tako govore, šljapkaju s dva parčeta mesa. Mogu čak i da pevaju tako što provlače vazduh kroz svoje meso.

-Bogo moj. Meso koje peva. Ovo je zaista previše. Sta savetuješ za činiti?

-Zvanično ili nezvanično?

-I jedno i drugo.

-Zvanično, dužni smo da odgovorimo, poželimo dobrodošlicu i registrujemo svaku inteligneciju u ovom kvadrantu univerzuma, bez predrasuda. Nezvanično, savetujem da obrišemo sve podatke i zaboravimo na njih u potpunosti.

-Nadao sam se da ćes to reći.

-Deluje surovo, ali moramo imati granicu. Da li zaista želimo kontakt sa mesom?

-Slažem se 100% Šta bi im i rekli? „Zdravo, Meso. Šta ima?" Ali kako će to ići, s koliiko planeta uopšte imamo posla ovde?

-Samo jedna. Mogu da putuju na druge planete u specijalnim kontejnerima za meso, ali ne mogu da opstanu na njima. Pošto su meso, mogu da putuju samo kroz C prostor koji ih ograničava na brzinu svetlosti i čini njihove šanse jako male da ostvare kontakt, zanemarljive takoreći.

-Znači samo treba da se pravimo da niko nije kod kuće?

-Tako je.

-Surovo. Ali i sam si rekao, ko bi želeo kontakt sa mesom? A ovi što su nam bili na brodovima, ovi što si ih probirao? Siguran si da se nece ničega sećati i ispričati svojima?

-Smatraće ih za ludake ako to urade. Ušli smo im u glave i ispeglali im meso tako da sad misle da su to samo sanjali.

-San smo za njih! Kako neobično zgodno, mi da predstavljamo samo san za meso.

-Ceo sektor je zabeležen kao nenastanjen.

-Odlično, slažem se i zvanično i nezvanično. Slučaj zatvoren. Neko drugi? Neko zanimljiv u tom delu galaksije?

-Da, prilicno stidljiva, ali simpaticna inteligencija na bazi združenih jezgara vodonika sa zvezde devete klase u G445 zoni. Bili su u kontaktu pre dve galaktičke rotacije, ponovo žele da se druže.

-Oni se uvek iznova pojave.

-Zašto i ne bi? Pa zamisili koliko bi užasno nespokojno i hladno mesto univerzum bio za nekog potpuno samog u njemu...

 

 

Ova priča me je setila na poznati Fermijev paradoks o kom se već pisalo na blogu.

 

Ukratko ovaj paradoks kaže sledeće: dimenzije i starost kosmosa su toliki da bi zapravo trebalo da postoje milioni civilizacija. Gde su svi oni?

 


Da, zaista, svemir je teškopojmljivo velik. Naša matična galaksija, Mlečni put, stara je 13 milijardi godina, ima između 100 i 400 milijardi zvezda i najmanje 100 milijardi planeta. A to je samo jedna od najmanje 100 milijardi galaksija u svemiru. U svemiru u kom ima 10 septiliona (10 na 24) zvezda i 50 sekstiliona planeta. Zašto smo sami.

 

 


Neki od do sada ponuđenih odgovora su sledeći:


1. Zaista smo sami: Verovatnoća za nastanak života je toliko mala da je ceo svemir i 13 milijardi godina samo dovoljno za nastanak jednog inteligentnog života. Pisao je Sasa Zorkic o tome.

 

2. Stižemo kasno na žurku: Inteligentne civilizacije su već posetile Zemlju ali se to dogodilo davno pre naše Civilizacije. Konobar Deniken i ostali drugari zastupaju ovu tezu.

 


3. Vukojebina: Život zapravo postoji u mnogim formama i medjusobno se posećuje po planetama, ali mi živimo u nenaseljenom i nezanimljivom delu galaksije pa zato niko ne dolazi na ovu stranu. Pajke likes this.

 


4. Ah vi Zemljani: Sama ideja fizičkih poseta je toliko pase da je više niko u galaksiji i ne praktikuje.

 


5. Predatori: Postoji predatorska civilizacija u svemiru i zato su ostale civilizacije veoma tihe i ne vozaju se uludo okolo.

 


6. Superpredatori: Postoji superpredatorska civilizacija koja dozvoljava samo ovako nazadne oblike života kao što smo mi i čim se neko dovoljno razvije oni ih unište.

 

7. You know nothing John Snow: Postoji zapravo toliko aktivnosi u svemiru ali je naša oprema toliko prosta da to ne registruje.

 


8. Špijuni
: Oni su tu, samo neće da ih vidimo.

 


9. Zavera: Oni su tu, samo vlada neće da ih vidimo.

 


10. Human zoo: Oni su tu i posmatraju nas kao životinje.

 


11. Velika iluzija: Mi smo potpuno u krivu sa poimanjem realnosti.

 

12. Prvi smo: Ima još života ali još niko nije stigao do tog nivoa da može da putuje svemirskim udaljenostima.



13. Velike udaljenosti: Udaljenosti su tolike i ne postoji način da se premosti u toku normalnog vremenskog perioda.


14. Simulacija: Mi zapravo živimo u računarskoj simulaciji.

 

Recimo da moram da glasam (možete i vi, ako vas ne mrzi) za par odgovora, dao bih 5 bodova na Opciju 1, 3 boda na Opciju 14 i jedan bod na Opciju 11.

 

 

I za kraj pesma po kojoj je blog dobio ime:

Nebeske tkanine

Da imam nebeske tkanine vezene,
Zlatnim i srebrnim svjetlom ispletene,
Tkanine plave i zagasite i tamne
Od noći i svjetla i polutame,
Ja bih ih raširio pred tvoja stopala:
Ali siromašan sam, imam tek snove;
Raširio sam snove pred tvoja stopala;
Hodaj nježno, jer hodaš po mojim snovima.

Clothes of Heaven

Had I the heaven's embroidered cloths,
Enwrought with golden and silver light,
The blue and the dim and the dark cloths
Of night and light and the half-light,
I would spread the cloths under your feet:
But I, being poor, have only my dreams;
I have spread my dreams under your feet;
Tread softly because you tread on my dreams.

William Butler Yeats

 

 



Komentari (282)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 21:10 05.12.2017

Divna pjesma

Clothes of Heaven

Had I the heaven's embroidered cloths,
Enwrought with golden and silver light,
The blue and the dim and the dark cloths
Of night and light and the half-light,
I would spread the cloths under your feet:
But I, being poor, have only my dreams;
I have spread my dreams under your feet;
Tread softly because you tread on my dreams.


Sjećam se, prvi put kad sam ju čuo, bio sam oduševljen činjenicom da je "rima" postignuta praktično ponavljanjem gotovo identičnih riječi. Inače, Sir Ken Robinson njome zatvara jedno od svojih edukativnih popularnih predavanja na TED-u protkanim sjajnim humorom (koji broji milionske preglede). Čitao sam i "njegovu" knjigu "The Element", takođe vrlo zanimljiva sa velikom dozom humora (napisao ju je Lu Aronika).

Ja bih žetone stavio na 12 i 13.

Sjajan je Bison:

(Thanks for your interest in my work. If you enjoyed this little piece, please give a dollar to a homeless person.)


edit:

Evo citat iz "The Element"

"My youngest brother Neil used to be a professional soccer player for Everton... Whenever I was in Liverpool, I would watch him play... On one occasion, there was an hysterical outburst from someone immediately behind me, offering a robust criticism of my younger brother`s tactics in words that implicated my mother and, by extension, me. On instinct, I whirled around to deal with what was clearly a questinon of family honor. When I saw the manic fan`s size and facial expressions, however, I agreed that he was probably right."




I mnoštvo drugih takvih pričica.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:14 05.12.2017

Stigla kući ova mesnata enteligencija!

A-oj, curo fina, dones' nam meskalina!



PS. Bio sam na nestvarnim visovima Sinajskog gorja - not of the Earth. Mnogo snažno - da li to kamenje koje izranja iz utrobe Zemlje planete nosi neki magnetizam, ili kako. Ekipa u manastiru dole - najstariji pravoslavni manastir na svetu - listom je antiglobal. Anarhija posvemašnja. Uglavnom, fenomenalno. Al' svuda prođi, u mirnu Bačku dođi!
alselone alselone 22:47 05.12.2017

Re: Stigla kući ova mesnata enteligencija!

Al' svuda prođi, u mirnu Bačku dođi!


Dosta je bilo. Valja malo i nasuva jesti.
Dobro je dok je Backa. Samo Tisu dok ne predjes. Cudan neki narod tamo.

maksa83 maksa83 22:48 05.12.2017

Re: Stigla kući ova mesnata enteligencija!

Dosta je bilo. Valja malo i nasuva jesti.

U UŽAS-u nema nasuvo.
Ja ne znam šta je ovim ljudima ovde...
alselone alselone 22:50 05.12.2017

Re: Stigla kući ova mesnata enteligencija!

UŽAS

Šta je UŽAS?
maksa83 maksa83 23:14 05.12.2017

Re: Stigla kući ova mesnata enteligencija!

alselone
UŽAS

Šta je UŽAS?

UŽA Srbija.
alselone alselone 23:16 05.12.2017

Re: Stigla kući ova mesnata enteligencija!

UŽA Srbija.


Ho, ho, ho, svidja mi se.
c_h.arlie c_h.arlie 20:27 06.12.2017

Re: Stigla kući ova mesnata enteligencija!

maksa83
alselone
UŽAS

Šta je UŽAS?

UŽA Srbija.

Ja ne volim tu skraćenicu.
maksa83 maksa83 20:36 06.12.2017

Re: Stigla kući ova mesnata enteligencija!

c_h.arlie
maksa83
alselone
UŽAS

Šta je UŽAS?

UŽA Srbija.

Ja ne volim tu skraćenicu.

Ne volim ni ja buraniju, ali jedem kad mora, šta ću...
alselone alselone 20:41 06.12.2017

Re: Stigla kući ova mesnata enteligencija!

Ne volim ni ja buraniju, ali jedem kad mora, šta ću...


Skoro sve sam prihvatio da jem zbog dece, da ne gledaju kako tata nece pa iskopiraju. Da, digresija, moj cale ne jede paradajz (a jede paradajz corbu, go figure!) i sestra i ja to nismo znali do srednje skole. On se jebote svaki rucak tokom leta pravio da jede paradajz, uzimao i sakrivao parcad, godinama, da mi ne bismo ga kopirali, jer je znao koliko je pradajz zdrav. I sad i ja po istom metodu jedem sve pred decom. OSIM TOG ZLA.
floki floki 20:44 06.12.2017

Re: Stigla kući ova mesnata enteligencija!

+1
jebo je onaj ko je izmisli
maksa83 maksa83 20:44 06.12.2017

Re: Stigla kući ova mesnata enteligencija!

OSIM TOG ZLA.

Ja buraniju samo evo-vidi-ništa-strašno-i-tata-jede edukativno. Stisnem zube i aupm. Znači šta sve zbog dece čovek neće da uradi...
c_h.arlie c_h.arlie 20:57 06.12.2017

Re: Stigla kući ova mesnata enteligencija!

maksa83
c_h.arlie
maksa83
alselone
UŽAS

Šta je UŽAS?

UŽA Srbija.

Ja ne volim tu skraćenicu.

Ne volim ni ja buraniju, ali jedem kad mora, šta ću...

Ja boraniju obožavam.
Moja žena to pravi savršeno.
Ubaci dve krmenadle, no, mi toliko volimo boraniju, da čak nešto mesa od te dve krmenadle ostane - a svu boraniju pojedemo.
Ja samo malo jogurta dodam po površini, u tanjiru, ali ne mnogo.
Boraniju, ovakvu kakvu skuva moja žena, bih mogao da jedem svaki dan.
Atomski mrav Atomski mrav 21:26 06.12.2017

Re: Stigla kući ova mesnata enteligencija!

OSIM TOG ZLA.


Dve stvari nisam mogao da jedem kao dete - boraniju (doduše, moji su forsirali onu šarenu, pljosnatu koju su sami gajili u bašti a jednom na moru sam slistio pun tanjir one industrijske, okrugle i zelene boranije sa faširom) i makarone (one okrugle - što bi Talijani rekli penne). Mogao sam da jedem špagete, rezance sa sirom (one pljosnate pa reckave) i manje-više svu drugu testeninu, samo te okrugle makarone nisam mogao ni da smislim, gadile su mi se do povraćanja. Znam i zašto, ali ne bih da otkrivam ovde, možda se nekom zgade... to sam prevazišao kad sam odrastao, sad jedem i boraniju (ali i dalje onu zelenu, okruglu).
milisav68 milisav68 21:32 06.12.2017

Re: Stigla kući ova mesnata enteligencija!

maksa83
OSIM TOG ZLA.

Ja buraniju samo evo-vidi-ništa-strašno-i-tata-jede edukativno. Stisnem zube i aupm. Znači šta sve zbog dece čovek neće da uradi...

Dal` da se umješam...

Ima tu nekih recepata gde to ima veoma lep ukus, probali, ali...:...stomak ne podnosi...

I batalili to zdravlje...

Može da se bude zdrav i bez boranije.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 22:15 06.12.2017

Re: Stigla kući ova mesnata enteligencija!

Dve stvari nisam mogao da jedem kao dete


Boraniju ne volim ali sam mogao da smlancam po direktivi kad se moralo. Ono što nisam mogao kao mali i od čega sam doslovno povraćao: slatka sutlija (kuvana riža sa čokoladom), švargle, cvekla (onaj miris zemlje), kikiriki, čvarci i puding.


alselone alselone 22:18 06.12.2017

Re: Stigla kući ova mesnata enteligencija!

kikiriki, čvarci i puding.

zilikaka zilikaka 22:30 06.12.2017

Re: Stigla kući ova mesnata enteligencija!

alselone
kikiriki, čvarci i puding.


Pa dobro, oće oni čvarci od sala, ako ubace potrbušinu da budu gadni...
alselone alselone 22:34 06.12.2017

Re: Stigla kući ova mesnata enteligencija!

Pa dobro, oće oni čvarci od sala, ako ubace potrbušinu da budu gadni...


Ma... bosanski Srbi, nemaju oni pojma.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:54 07.12.2017

Re: Stigla kući ova mesnata enteligencija!

milisav68
maksa83
OSIM TOG ZLA.

Ja buraniju samo evo-vidi-ništa-strašno-i-tata-jede edukativno. Stisnem zube i aupm. Znači šta sve zbog dece čovek neće da uradi...

Dal` da se umješam...

Ima tu nekih recepata gde to ima veoma lep ukus, probali, ali...:...stomak ne podnosi...

I batalili to zdravlje...

Može da se bude zdrav i bez boranije.


Moj ćale je doktorirao tu buraniiju, jebala ga ona, sam je gaji na bašti pa je neverovatno ponosan na nju, i smara sve živo. Tako da sam 46 godina kategorički odbijao to da jedem. Sve do letos, kad sam bio u Srbiji, a keva bila mesec dana u bolnici, onda šta ćemo, ćale, ja i gosti, da se ne obrukamo, daj kuvaj sve što znaš. I onda, reko, ajd da probam tu prokletu buraniju ako nema ništa drugo. I priznajem, uopšte nije bila tako loša kako sam ja zamišljao, čak sam i repete uzeo. Gosti se razvalili, nije ostalo ništa za sutra.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 09:46 07.12.2017

Re: Stigla kući ova mesnata enteligencija!

Ma... bosanski Srbi, nemaju oni pojma.


Dakako, o čvarkecima ni blizu kao srbijanski Srbi


Sredinom osamdesetih došla braća iz Srbije sa strikom u rodno selo naših očeva kod bake na slavu. Klinci urbani, iz NS-a,nikad nisu vidjeli svinju a kamoli klanje iako su oblaporno mljackali sve vrste šunki, salamica i ostalih mesnih proizvoda. Do tada. Djeca se šokirala - mjesecima poslije toga nisu htjela da okuse meso.


Nego, nedavno sam bio kod prijatelja u Kikindi pa smo jedan dan roštiljali u bekjardu. Hajde što vi ne okusite ni grama dok svo meso ne bude pečeno (pečete pa jedete pa i po cijenu da se meso ohladi), za razliku od nas mezetlija koji pečemo i jedemo i cugamo dok se meso neprestano peče, nego brate ne da nema ćevapa (koji je pravi specijalitet roštilja) već ga nema uopće što bi rekli braća Hrvati. Tačno sledeći put kad budemo dolazili moramo ponijeti sa sobom bar kilu ćevapa (k'o Dositej kumpijer) čisto da se sazna šta je zapravo roštilj.

tyson tyson 11:18 07.12.2017

Re: Stigla kući ova mesnata enteligencija!

nego brate ne da nema ćevapa (koji je pravi specijalitet roštilja) već ga nema uopće što bi rekli braća Hrvati. Tačno sledeći put kad budemo dolazili moramo ponijeti sa sobom bar kilu ćevapa (k'o Dositej kumpijer) čisto da se sazna šta je zapravo roštilj.

Pa to je zato što vlada opšte mišljenje da se u ćevape trpa svašta (uključujući i, božeimoprosti, soju ), dok je komad mesa daleko boljeg kvaliteta.

To što vas nisu poslužili ćevapima na tom roštiljanju je znak poštovanja i pažnje


bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 22:40 08.12.2017

Re: Stigla kući ova mesnata enteligencija!

To stoji Tajsone, zna se da u ćevape ide najgore meso, to bez daljnjeg, ali kad je roštilj u pitanju - nema ništa bolje. Kikinđani su spremili paprike i pileći file koji je inače suv a rekli su da niko u mesnici u gradu ne pravi ćevape, dakle nema ih za nabaviti.

Kod nas postoje u opticaju tri vrste - banjalučki koji se sastoji od pravougaonih tabli (četiri mala komada u tabli), sarajevski u porcijama od 5, 10, 15 komada i leskovački - pikantan i vrlo ukusan.

Poznat je taj banjalučki Mujin ćevap koji je po meni, precijenjen, jer sam na ne tako etabliranim mjestima kušao dosta ukusniji banjalučki ćevap. Što se tiče SA, dok sam bio još dijete, budući da je ćale radio u Sarajevu, vrlo slasno sam redovno jeo Željin ćevap na Baščaršiji.

Evo sarajevskog u Begišu, pa ko bude u prilici neka svrati kod starog majstora koji ih naziva "dijamantima"

Milan Novković Milan Novković 21:58 05.12.2017

Kao što vidimo ...

...Recimo da moram da glasam (možete i vi, ako vas ne mrzi) za par odgovora, dao bih 5 bodova na Opciju 1, 3 boda na Opciju 14 i jedan bod na Opciju 11....

... čuvena knjiga The Three Body Problem još uvek strpljivo čuči na listi čekanja

Mislim da je Maksa referent za kritičke osvrte na neposlušnosti ove vrste, iako je i Stefan sve strožiji, pa ću ja samo da se zahvalim na pozivu za glasanje, pa:

- 5 bodova na opciju 11

- 3 boda na opciju 3

- 1 bod na opciju 14

Na 5 bodova me je podsetio nedavni članak koji pokušava, ne bezuspešno, da pokaže da realnost može da bude fundamentalno raličita od naše percepcije na skoro pa "poznat" način, što mi do sada vidimo samo preko kvantne mehanike, dok se sve to "važi" i u "višoj" mehanici, ajd ne radi se baš o kolapsima, i ajd ne radi se baš o talasnim funkcijama, nego je svet na mestima prividno onakav kako mi mislimo da ga vidimo zato što ga dovoljna broj nas posmatra na tom mestu - go figure
maksa83 maksa83 22:17 05.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

... čuvena knjiga The Three Body Problem još uvek strpljivo čuči na listi čekanja

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 22:21 05.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

"Dobro više, ko je taj Šahbaz?!"

Evo sad po prvi put guglam 3BP i vidim i problem u fizici, roman ali i istoimeni film.

Docs, jesi l' i ti proćit'o?
maksa83 maksa83 22:23 05.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

"Dobro više, ko je taj Šahbaz?!"

Šahbaztijekomačjaguuuuzabolankomačjaguuuza!

Milan Novković Milan Novković 22:27 05.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

maksa83


Dark indeed, nego Alse ima neko čudno 5,3,1 brojanje pa mi šuma ne dođe na red
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:29 05.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

maksa83
... čuvena knjiga The Three Body Problem još uvek strpljivo čuči na listi čekanja



Utulio ga majstor malo sa Dark Forestom, jedva isplivah, morao sam da produžujem najam u biblioteci. Baš mi ne ide čitanje knjiga između menjanja pelena i dedlajnova i bolovanja od raznih zaraznih bolesti koje dete sad donosi kući on a regular basis.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 22:30 05.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

- Zgembo, kako Vam se sviđa ova kompozicija?

- Gogo kupio čitav brod stočne hrane, čitav brod Gogo kupio stočne hrane, iznajmio kamione, kamione iznajmio.

- Da, a mi nastavljamo našu emisiju interesantnim prilogom...

Milan Novković Milan Novković 22:31 05.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

srdjan.pajic
maksa83
... čuvena knjiga The Three Body Problem još uvek strpljivo čuči na listi čekanja



Utulio ga majstor malo sa Dark Forestom, jedva isplivah, morao sam da produžujem najam u biblioteci. Baš mi ne ide čitanje knjiga između menjanja pelena i dedlajnova i bolovanja od raznih zaraznih bolesti koje dete sad donosi kući on a regular basis.

Ajde, ajde, umri muški, sad priča postaje sve interesantnija
maksa83 maksa83 22:37 05.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

- Zgembo, kako Vam se sviđa ova kompozicija?

Kako sam ja jedva čekao TLN...

Mislim da sam više izreka i referenci pokupio iz 3 TLN epizode nego iz svih ex yu filmova zajedno. Npr. kad nešto zajebem ili neko nešto zajebe prva stvar koja mi padne na pamet (a izgovorim je u 90% slučajeva): "udri se bekane kad si hrkljuš". Pa kad se ukazao Pajkić na TV-u: "joj Hamo, vid' mu glave...".
alselone alselone 22:44 05.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

- Gogo kupio čitav brod stočne hrane, čitav brod Gogo kupio stočne hrane, iznajmio kamione, kamione iznajmio.


Evo, majke mi rodjene, ne znam...
Jos cu samo ovaj put reci, pa necu dalje smarati, ali meni je ovo cista budalastina. Sta je sad ovde smesno? Lupetanje nepovezano?

Nivo komike kao kad gledas kako nekog udare u jaja ili kad se neko oklizne pa padne.

Znam da diram u svetu kravu, pa necu dalje ponavljati. Sad sam reko - cutim zauvek.
alselone alselone 22:48 05.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Dark indeed, nego Alse ima neko čudno 5,3,1 brojanje


Kazu da oni koji imaju osecaj za matematiku vole vise neparne brojeve.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 23:01 05.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Mislim da sam više izreka i referenci pokupio iz 3 TLN epizode nego iz svih ex yu filmova zajedno. Npr. kad nešto zajebem ili neko nešto zajebe prva stvar koja mi padne na pamet (a izgovorim je u 90% slučajeva): "udri se bekane kad si hrkljuš". Pa kad se ukazao Pajkić na TV-u: "joj Hamo, vid' mu glave...".


Isti slučaj. To je toliko ovdje ukorijenjeno, bar među mojim prijateljima, da vrlo često i kad je neka vrlo ozbiljna čapri u pitanju, recimo pitaš nekog nešto i očekuješ ozbiljan odgovor - a u stvari dobiješ neku TLN repliku koja odlično pasuje u tom konkretnom kontekstu.

Dosta je pisao o tome i Nele u "Fajront u Sarajevu" ali nezaobilazni su dokumentarci o TLN2 i TLN3, imaju na ćubu, ali si garant već gledao.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 23:03 05.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Jos cu samo ovaj put reci, pa necu dalje smarati, ali meni je ovo cista budalastina. Sta je sad ovde smesno? Lupetanje nepovezano?


Pa taj konkretno lik, neukapirljivi ekspert-komentator iz medija kakvih je zapravo bilo, je tako koncipiran. Đuro kaže to je bila čista improvizacija - ni on sam nije znao šta će pričati prije nego što se uključi kamera.
tadejus tadejus 23:03 05.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

maksa83

Mislim da sam više izreka i referenci pokupio iz 3 TLN epizode nego iz svih ex yu filmova zajedno. Npr. kad nešto zajebem ili neko nešto zajebe prva stvar koja mi padne na pamet (a izgovorim je u 90% slučajeva): "udri se bekane kad si hrkljuš". Pa kad se ukazao Pajkić na TV-u: "joj Hamo, vid' mu glave...".


A "Švico draga s kim ja posla imam ovde"?
Primnjenjivo u skoro svim situacijama, po potrebi pojačati sa "Od malo ovamo"..
alselone alselone 23:04 05.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 23:06 05.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

A "Švico draga s kim ja posla imam ovde"?




- Šta je banka rad'la?!
- Banka je bankrotirala.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:07 05.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Milan Novković
srdjan.pajic
maksa83
... čuvena knjiga The Three Body Problem još uvek strpljivo čuči na listi čekanja



Utulio ga majstor malo sa Dark Forestom, jedva isplivah, morao sam da produžujem najam u biblioteci. Baš mi ne ide čitanje knjiga između menjanja pelena i dedlajnova i bolovanja od raznih zaraznih bolesti koje dete sad donosi kući on a regular basis.

Ajde, ajde, umri muški, sad priča postaje sve interesantnija


Umirem već tri dana, a bio sam bolestan i pre dve nedelje, ćera i ja se igramo ko će koga gore da zaraiz, počeo sam i u ženu da sumnjam, ne na vernost, nego na to da sa posla donosi žive viruse na rukama i odeći, ali kako baš mene jedinog nađu, ne znam, antisrpska zavera. Ustvari, nisam ozdravio kao čovek nego onako polurovit zajahao na biciklo kao kreten, da iskoristim poslednje trzaje jeseni ovde u Koloradu, i sve mi se vratilo, with the vengeance, kad smo već kod umiranja muški.

Zezam se malo, dobar je i DF, posebno pri kraju, nego sam ja malo kilav, pa kmečim (a u kući me niko ne razume, nego svi imaju velika očekivanja od nazovi glave porodice).
maksa83 maksa83 23:09 05.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

A "Švico draga s kim ja posla imam ovde"?

Da! I to, non faking stop! :)))

"O Švico moja s kim ja ovde radim..."


tadejus tadejus 23:10 05.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

srdjan.pajic

Utulio ga majstor malo sa Dark Forestom, jedva isplivah, morao sam da produžujem najam u biblioteci. Baš mi ne ide čitanje knjiga između menjanja pelena i dedlajnova i bolovanja od raznih zaraznih bolesti koje dete sad donosi kući on a regular basis.


Čekaj da krenu u tandemu u kolektiv.. Ćeš postaneš radioaktivan..

U mom domu inače povrh crna slina sedmi dan nastupio i dan žalosti u vidu otkaza konačno pronadjene super nanny.. Dodje mi da se ubijem al nemam snage, što od bakterija, što on gyma.. Ubi gym..
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:35 05.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

tadejus
srdjan.pajic

Utulio ga majstor malo sa Dark Forestom, jedva isplivah, morao sam da produžujem najam u biblioteci. Baš mi ne ide čitanje knjiga između menjanja pelena i dedlajnova i bolovanja od raznih zaraznih bolesti koje dete sad donosi kući on a regular basis.


Čekaj da krenu u tandemu u kolektiv.. Ćeš postaneš radioaktivan..

U mom domu inače povrh crna slina sedmi dan nastupio i dan žalosti u vidu otkaza konačno pronadjene super nanny.. Dodje mi da se ubijem al nemam snage, što od bakterija, što on gyma.. Ubi gym..


Šta je zgrešila nesrećna sikterka, pa da dobije nogu u dupe, ovako pred praznike?

Mene danas pita moja terapeutkinja, dok mi je radila hand job (ne >>taj<< job, nego mi masirala ruku): a vi nemate kameru za bebisiterku (da je kontrolišete)? Baš ste hrabri...
NNN NNN 00:19 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:27 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

dok mi je radila hand job

Ко вам ради blow job пред празнике, то јест дува балоне?
tadejus tadejus 10:20 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

srdjan.pajic

Šta je zgrešila nesrećna sikterka, pa da dobije nogu u dupe, ovako pred praznike?

Mene danas pita moja terapeutkinja, dok mi je radila hand job (ne >>taj


ne znam kakva je tu situacija ali ovde ti je nanny neophodna.. nema šanse da ukombinuješ život sa manjom školskom djecom bez nanny..
kad su veći onda ima opcija da im organizuješ školske klubove i tako okrpiš dan ali mali nemaju snage da ostanu u školi cijeli dan tako da nema druge no nanny..
a ova je bila čisto zlato, mađarica, genijalka, ali ima neki hormonski disbalans i NHS stoka neće da joj odobri intervenciju, kao nema potrebe, i žena se vraća u Mađarsku da se liječi..
jebem ti NHS, a istu sam priču čula iz još dva izvora, da ladno ne odobravaju ništa ako nije life threatening..
stoka..
i sad od nove godine jovo nanovo sa traženjem nanny, što je stvarno užas..
nemammo bar taj issue da baš mora kamera, jer čuva i devetogodišnjaka pa on zna da kaže..
al to ne znači da loša nanny ne nađe sto načina da ispadne kreten..
tako da mi je stvarno muka od tog traženja a pride što je ova žena bila zaista divna, djeca je zavoljela.. baš smo očajni..
al jbg..
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:48 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

i NHS stoka neće da joj odobri intervenciju, kao nema potrebe, i žena se vraća u Mađarsku da se liječi..


Eh, državni zdravstvani sistem...

Ova moja mala, kad je imala 10 dana, zaglavi na NICU (neonatal intensive care unit), visoka temperatura, bila tamo pet dana, jer su sumnjali na meningitis, od toga su je tri dana rokali antibioticima, i antiviralnim lekovima, i još dva dana je "posmatrali", dobro, smestili su i ženu tamo, razume se, pošto je klinka bila sisanče. Mala ozdravila, stigne račun da se plati, cijena prava sitnica: 29 hiljada dolara (i još neka sića). Bem ti život. Dobro, pokrilo sve osiguranje, nismo platili ni centa, ali svejedno, jebote, oni nesrećnici koji nemaju kršteno osiguranje realno ga najebu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:00 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

ne znam kakva je tu situacija ali ovde ti je nanny neophodna.. nema šanse da ukombinuješ život sa manjom školskom djecom bez nanny..


Ma i ovde je isto sranje*. Ako oba roditelja rade, imaš izbor da je daš u one neke jaslice, ali ti opet treba neko za sat ili dva. Ili da uzmeš nanny. Mi smo sa ovom starijom jedva dočekali 2.5 godine starosti da je prime u obdanište, i to je bilo povuci potegni, jer u državna primaju sa 3 minimum, kao i u većinu privatnih. Do tada smo imali za nju neku nadžak babu, ali je bar sa klinkom bila ok, pa smo je trpeli 2.5 godine. Ulazili u one nanny share aranžmane, sa još dve porodice, to je nekad potrajalo par meseci, nekad manje, obično bi neko našao neku drugu varijantu pa napustio nanny share, ili bi ovu našu babu najurio, pošto je bila malo na svoju ruku.

E, ali sve to na stranu, bar mi nije niko sve vreme zvocao i solio pamet šta i kako sa malim detetom, nego sve na osećaj i talenat, isplivasmo bez većih muka A i ne bih dugačije, evo i sa ovom drugom sledimo isti model. Ova starija će dogodine u predškolsko, to je za dž, a pošto smo kuću strateški kupili odma pored jedne od boljih škola u dolini, onda će ova sikterka za bebu da pokrije tih par sati koje fale za ovu stariju, i na konju smo. Jedino što se to sve odma raspadne kad je neko od nas bolestan, ali šta da se radi, ja evo nosim hirušku masku ko kineska baba u Pekingu, svako malo perem ruke i dezinfikujem, i gledam da ne zarazim sve ostale.

*poslednjih desetak godina je veliki priliv stanovništva u Kolorado, pa su dobre bebistierke u nedostatku. Sad se šuška da će i Amazon ovde u mom kraju da otvori radnju, obećavaju 50 hiljada zaposlenih, to će onda biti totalna propast, po svakom pitanju, kao ono kad krene zlatna groznica, pa ovamo pohrli sve živo i mrtvo, prospektori, vagabondi, kurve, kockari, lažne bebisiterke, trebaće kamere.
alselone alselone 16:10 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Ili da uzmeš nanny.


To mi je glavna zamerka kod emigracije. Ovde em 12 meseci placenog porodiljskog (naravno upereno protiv zena, to tamo lepo rasteraju nazad u rudnik posle par meseci, sta kurac kod kuce da budu sa bebama), em posle babe i dede preuzmu godinu do dve, i onda taman u vrtic sa dve ili tri godine, nekad i kasnije. Sto je neka zdravorazumska mera.

A babe i dede preuzmu i kad sustigne posao, bolest, kad treba malo izaci na veceru itd.

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:17 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone
Ili da uzmeš nanny.


To mi je glavna zamerka kod emigracije. Ovde em 12 meseci placenog porodiljskog (naravno upereno protiv zena, to tamo lepo rasteraju nazad u rudnik posle par meseci, sta kurac kod kuce da budu sa bebama), em posle babe i dede preuzmu godinu do dve, i onda taman u vrtic sa dve ili tri godine, nekad i kasnije. Sto je neka zdravorazumska mera.

A babe i dede preuzmu i kad sustigne posao, bolest, kad treba malo izaci na veceru itd.



To, i ono drugo što si pominjao često: moji matorci mogu unuke da vide samo preko skajpa, što je objektivno dosta tužno. Nema ništa lepše nego držati bebe od par nedelja u rukama i gledati ih kako rastu, to podmlađuje čoveka.

Dobro, snalazimo se mi ovde i bez babadeda: komšije Maori, onda imamo neku on-call interventnu siterku, a ima i drop-in obdaništa u koja možeš bez najave da ostaviš dete na nekoliko sati ili ceo dan (čisto da prikupi i druge familije bacila i virusa od kojih ne boluju u matičnom obdaništu). Povalili smo i neki gym za decu, platiš desetak dolara i ostaviš dete tamo 4 sata da se izjuri i umori sa drugom decom, dok ti ispijaš skupa vina i uživaš u kvalitetnoj ishrani za suprugom, ili odgledaš neki dobar film u bioskopu.

tadejus tadejus 18:32 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

srdjan.pajic
alselone
Ili da uzmeš nanny.


To mi je glavna zamerka kod emigracije. Ovde em 12 meseci placenog porodiljskog (naravno upereno protiv zena, to tamo lepo rasteraju nazad u rudnik posle par meseci, sta kurac kod kuce da budu sa bebama), em posle babe i dede preuzmu godinu do dve, i onda taman u vrtic sa dve ili tri godine, nekad i kasnije. Sto je neka zdravorazumska mera.

A babe i dede preuzmu i kad sustigne posao, bolest, kad treba malo izaci na veceru itd.



To, i ono drugo što si pominjao često: moji matorci mogu unuke da vide samo preko skajpa, što je objektivno dosta tužno. Nema ništa lepše nego držati bebe od par nedelja u rukama i gledati ih kako rastu, to podmlađuje čoveka.

Dobro, snalazimo se mi ovde i bez babadeda: komšije Maori, onda imamo neku on-call interventnu siterku, a ima i drop-in obdaništa u koja možeš bez najave da ostaviš dete na nekoliko sati ili ceo dan (čisto da prikupi i druge familije bacila i virusa od kojih ne boluju u matičnom obdaništu). Povalili smo i neki gym za decu, platiš desetak dolara i ostaviš dete tamo 4 sata da se izjuri i umori sa drugom decom, dok ti ispijaš skupa vina i uživaš u kvalitetnoj ishrani za suprugom, ili odgledaš neki dobar film u bioskopu.



Bogami ja sam dosta oštar protivnik te politike kako babe i dede treba da čuvaju malu djecu..
Odgajanje male djece nikako nije posao za babe i dede.. Koga je sila prilika natjerala na to rješenje jbg.. Ali ko ima izbor da mu dijete raste u kontrolisanoj edukativnoj sredini sa vršnjacima (čitaj dobrim jaslama i vrtiću) a sa babama i dedama provodi poneka popodneva i vikende.. Taj treba takav izbor i da pravi..
Ne samo što babe i dede ne mogu da pruže djetetu što može dobar vrtić, nit snage nit obučenosti.. Nego je i downright okrutno prema bakama uvaljivati im, na cijeli život proveden u radu (ko što u komunizmu većina život jeste provela) sad još i full time neplaćen posao u starosti..
Koji oni prosto nema šanse dobro da urade..
Meni je i pomalo nevjerovatno da se to kod nas smatra dobrim izborom čak i kad nije sila prilika u pitanju..


tadejus tadejus 18:38 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

srdjan.pajic

To, i ono drugo što si pominjao često: moji matorci mogu unuke da vide samo preko skajpa, što je objektivno dosta tužno. Nema ništa lepše nego držati bebe od par nedelja u rukama i gledati ih kako rastu, to podmlađuje čoveka.

To da, ja sam svjesna da sam svoje podosta ubedačila selidbom iako ih vidjaju ne tako rijetko i na tako kratko..
Ali baka servis je za mene go bezobrazluk mladjih generacija.. Sigurno će većina matoraca radije prihvatiti i to nego izolaciju al opet je bezobrazluk
alselone alselone 19:28 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...


Bogami ja sam dosta oštar protivnik te politike kako babe i dede treba da čuvaju malu djecu..


Pa da, bolje neni.
alselone alselone 19:33 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Nema ništa lepše nego držati bebe od par nedelja u rukama i gledati ih kako rastu, to podmlađuje čoveka.


Pa da. Ili ih gledati kako uce. Moj sin ide sa dedama na pecanja i treninge.

Iseljenje hvata tri generacije, odluka je, znas sigurno bolje od mene, prilinco teska.

Povalili smo i neki gym za decu, platiš desetak dolara i ostaviš dete tamo 4 sata da se izjuri i umori sa drugom decom, dok ti ispijaš skupa vina i uživaš u kvalitetnoj ishrani za suprugom, ili odgledaš neki dobar film u bioskopu.

Ne znam sto ovo i prave kad mozes lepo da ih drogiras cetiri sata, pa da ne trosis pare bezveze.
maksa83 maksa83 19:34 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Ali baka servis je za mene go bezobrazluk mladjih generacija.. Sigurno će većina matoraca radije prihvatiti i to nego izolaciju al opet je bezobrazluk

Koliko znam, Englezi imaju poseban aha-izvolte-pa-što-niste-odmah-rekli režim za davanje viza ovde babama i dedama da čuvaju tamo unuke, pošto je tićvr tu negde oko 700 funata, čak i u pripizdinama kao što je npr. Basingstoke, a pogotovo nanny nije baš opcija za sve. Lično, iskreno se divim ljudima iz unutrašnjosti koji ovde podižu decu bez uskakanja baba i deda.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:39 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Ali baka servis je za mene go bezobrazluk mladjih generacija.. Sigurno će većina matoraca radije prihvatiti i to nego izolaciju al opet je bezobrazluk


Dobro, dobro, mislio sam da je alse ovde pričao više o onom "da ti pričuva dete dok ti i žena ovo i ono", ne o tome da budu komplet zamena za vrtić. Uostalom, i ja i moja sestra smo u Jugoslaviji išli full time u obdanište, kao i praktično svako dete koje sam znao, iako je uvek bilo nekog ko je mogao da nas čuva. I šta mi fali? .

Mada, kod sasvim male dece, kao što je ova naša No 2 (danas slavimo dva meseca) manjeviše je, mislim, svejedno ko je čuva, samo dok menja pelene na vreme, poturi bocu sa mlekom i nosi je napolje bar nekoliko puta na dan i recituje joj pesmice ili pušta dragana lakovića na jutjubu. Ono gde bi baba-deda sad dobro legla je da kuvaperepegla, a to baš i nema nekog smisla očekivati pored nas živih i zdravih (da ne pominjem što za stotinak dolara mesečno možeš da si uzmeš kakvu čestitu Meksikanku da ti sve uriba kao novo, dostabolje nego tvoja staramajka što može, dok i to ne razjebe Tramp.

srdjan.pajic srdjan.pajic 19:42 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Iseljenje hvata tri generacije, odluka je, znas sigurno bolje od mene, prilinco teska.


Ne znam bolje od tebe, sigurno: ja sam zbrisao kao sam, bez kučeta i mačeta, to je dosta lakše, čini mi se (sem ako nisi baš totalno kilava individua kojoj sve smeta i ne može da se prilagodi ninakakvu promenu, onda je u pičku materinu teško). Ali da sam se skućio u Srbiji, ne znam da li bih tako lako spakovao kofere.
alselone alselone 19:55 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

onda je u pičku materinu teško

Ma ne u tom smislu.

Ti si makar živeo neki deo života u normalnoj državi, ja sam osnovu i srednju prošao devedesetih, a faks početkom dvehiljaditih, znači sranje non stop. Mogao bih živeti i sa indijancima ko Kastaneda ako treba.

Više sam mislio u onom Nedelja od Džeja fazonu.
maksa83 maksa83 19:57 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

dok i to ne razjebe Tramp.

Kad reče "razjebe Tramp", 'de mi je imenjak da objasni Trunpoov doprinos miru u svetu sa ovom poslednjom "selimo ambasadu u Jersualim" šegomšalomkomikom (koja nije ni šega, ni šala ni komika pošto je izgleda odlučio).

Postoji sigurno neki angle iz kog je ovo pravdoljubiv potez koji će doprineti stabilizaciji u regionu i yaddayaddayadda, samo meni taj angle izmiče.
Šta kaže Braitfart osim glasnog URAAA! ? Šta kaže sputnj... pardon, zerohedge?
tadejus tadejus 20:07 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone

Bogami ja sam dosta oštar protivnik te politike kako babe i dede treba da čuvaju malu djecu..


Pa da, bolje neni.


Pa tebi i tvom novčaniku je bolje baba ali vjeruj mi da bi većina baka mnoooooooooogo radije da unuče odvede na sladiled i u biblioteku a težak posao pranja guzica, kuvanja ručkova i opšte brige o djeci po 8, 9 sati svaki dan da prepusti nekom drugom..
Težak je bezobrazluk ne priznavati koliko je to težak posao i praviti se kako baka zapravo samo uživa..
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:08 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

maksa83
dok i to ne razjebe Tramp.

Kad reče "razjebe Tramp", 'de mi je imenjak da objasni Trunpoov doprinos miru u svetu sa ovom poslednjom "selimo ambasadu u Jersualim" šegomšalomkomikom (koja nije ni šega, ni šala ni komika pošto je izgleda odlučio).

Postoji sigurno neki angle iz kog je ovo pravdoljubiv potez koji će doprineti stabilizaciji u regionu i yaddayaddayadda, samo meni taj angle izmiče.
Šta kaže Braitfart osim glasnog URAAA! ? Šta kaže sputnj... pardon, zerohedge?


Samo ga ti prizivaj, znaš kakav je kad su ove osetljive teme u pitanju, jebalismočvorka od nerazumljivih komentara, u kojima je sve, valjda, objašnjeno, uz uveravanje da se sve odvija po planu tako da možemo svi mirno na spavanje.


alselone alselone 20:16 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...


Pa tebi i tvom novčaniku je bolje baba ali vjeruj mi da bi većina baka mnoooooooooogo radije da unuče odvede na sladiled i u biblioteku a težak posao pranja guzica, kuvanja ručkova i opšte brige o djeci po 8, 9 sati svaki dan da prepusti nekom drugom..


Ne bi. Ni jedna od nasih baka ili deka, ni ja a ni majka im ne bi radije dali guzicu nase dece nekoj babi iz Madjarske dok mi pijemo vino, pa da ih posle vodimo u biblioteku. Niko ne kaze da je to lak posao, zaboga, nego kaze da su to guzice nase dece i da mi je draze a i njima je draze, da ih pere i brise baka nego neni. NIsmo roboti.

A i to tako pokondireno zvuci da mi se kenja, iskreno.

- Eszter, operi im guzice dok ja i mama zavrsimo ovu casu bordoa. I obuci im spilhozne, vodimo ih u biblioteku kasnije.
zilikaka zilikaka 20:19 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Samo ga ti prizivaj, znaš kakav je kad su ove osetljive teme u pitanju, jebalismočvorka od nerazumljivih komentara, u kojima je sve, valjda, objašnjeno, uz uveraavnje da se sve odvija po planu tako da možemo svi mirno na spavanje.


I, tebi to smeta?

...odeš lepo na spavanje, kad ti se kaže, i boli te lud.
tadejus tadejus 20:20 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

maksa83

Koliko znam, Englezi imaju poseban aha-izvolte-pa-što-niste-odmah-rekli režim za davanje viza ovde babama i dedama da čuvaju tamo unuke, pošto je tićvr tu negde oko 700 funata, čak i u pripizdinama kao što je npr. Basingstoke, a pogotovo nanny nije baš opcija za sve. Lično, iskreno se divim ljudima iz unutrašnjosti koji ovde podižu decu bez uskakanja baba i deda.


Pa ko mora mora.. Tićvr kod nas košta oko 1800/1900 funtaja puni dan.. Ali onda da ti bude jasno da ti baka čini lavovsku uslugu a ne kao pa to je zdravorazumski i baka zapravo uživa..
Brale uzmi ti da uživaš samo jedan puni dan sa dvoje troje male djece pa javi kako je bilo
tadejus tadejus 20:23 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone

Pa tebi i tvom novčaniku je bolje baba ali vjeruj mi da bi većina baka mnoooooooooogo radije da unuče odvede na sladiled i u biblioteku a težak posao pranja guzica, kuvanja ručkova i opšte brige o djeci po 8, 9 sati svaki dan da prepusti nekom drugom..


Ne bi. Ni jedna od nasih baka ili deka, ni ja a ni majka im ne bi radije dali guzicu nase dece nekoj babi iz Madjarske dok mi pijemo vino, pa da ih posle vodimo u biblioteku. Niko ne kaze da je to lak posao, zaboga, nego kaze da su to guzice nase dece i da mi je draze a i njima je draze, da ih pere i brise baka nego neni. NIsmo roboti.

A i to tako pokondireno zvuci da mi se kenja, iskreno.

- Eszter, operi im guzice dok ja i mama zavrsimo ovu casu bordoa. I obuci im spilhozne, vodimo ih u biblioteku kasnije.


Pa ne nego brate vrtić..
A ne kao jao baka vooooili da pere guzice pa nije robot..
A pri tom ko da gledam da u životu nisi čuvao djecu bar jedan jedini dan
alselone alselone 20:23 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Brale uzmi ti da uživaš samo jedan puni dan sa dvoje troje male djece pa javi kako je bilo

Tesko, ali zato smo porodica.

Jesi ti imala doilju ko u ruskim romanima?
maksa83 maksa83 20:25 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Brale uzmi ti da uživaš samo jedan puni dan sa dvoje troje male djece pa javi kako je bilo

Sele, uživao sam (understatement follows) preko nekoliko puta sa dvoje, i da ti kažem - da mi je tata ostavio fabriku radio bih to sa pet, svaki dan, po ceo dan.
maksa83 maksa83 20:27 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Jesi ti imala doilju ko u ruskim romanima?

I ako jeste, pics or it didn't happen.
maksa83 maksa83 20:28 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

A pri tom ko da gledam da u životu nisi čuvao djecu bar jedan jedini dan

Nije sigurno, ALSELJONE je onaj što lupi šakom o sto i mirakolo - na stolu se stvori kačamak. Ja sam onaj kome samo pišemo pojas, to smo se dogovorili.
c_h.arlie c_h.arlie 20:29 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

... čuvena knjiga The Three Body Problem

Oooo, jebem ti Tri bodi problem (ne tebi Milane, nego onako) - moraću i ja da to pročitam.
maksa83 maksa83 20:31 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

c_h.arlie
... čuvena knjiga The Three Body Problem

Oooo, jebem ti Tri bodi problem (ne tebi Milane, nego onako) - moraću i ja da to pročitam.

Evo, rekao sam magičnu reč...
c_h.arlie c_h.arlie 20:33 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone
- Gogo kupio čitav brod stočne hrane, čitav brod Gogo kupio stočne hrane, iznajmio kamione, kamione iznajmio.


Evo, majke mi rodjene, ne znam...
Jos cu samo ovaj put reci, pa necu dalje smarati, ali meni je ovo cista budalastina. Sta je sad ovde smesno? Lupetanje nepovezano?

Nivo komike kao kad gledas kako nekog udare u jaja ili kad se neko oklizne pa padne.

Znam da diram u svetu kravu, pa necu dalje ponavljati. Sad sam reko - cutim zauvek.

Ne bih da se mešam, no, moram.
Bez obzira što više nećeš o TLN, moram i za ovaj poslednji puta da ti kažem da nisi u pravu.
Ne mogu da objašnjavam zbog čega to mislim - Maksa će.
alselone alselone 20:34 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

tata ostavio fabriku radio bih to sa pet, svaki dan, po ceo dan.


I ja bih. A meni je i posebno vazno to zajednicko provodjenje vremena u malim stvarima. Ne ono "sad se lepo obucite idem da vas pokazem po gradu", nego "fali leba, hoce neko sa mnonm da se proseta do prodavnice" ili "idem da kupim hrnau za kera, hoce neko do trznog centra" itd. Moja cerka sa dve i po godine je bila bar 20 puta u Uradi sam. Sta vise, mislim da sam samo par puta i bio sam u toj prodavnici, iako bas i nije za decu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:35 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

zilikaka
Samo ga ti prizivaj, znaš kakav je kad su ove osetljive teme u pitanju, jebalismočvorka od nerazumljivih komentara, u kojima je sve, valjda, objašnjeno, uz uveraavnje da se sve odvija po planu tako da možemo svi mirno na spavanje.


I, tebi to smeta?

...odeš lepo na spavanje, kad ti se kaže, i boli te lud.


Ma ne smeta mi, ič, neko samo malo rutinski potprcavam Milančeta, vraćam mu za to što mi stalno pominje neke brkove.
alselone alselone 20:36 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Evo, rekao sam magičnu reč...

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:41 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Tićvr kod nas košta oko 1800/1900 funtaja puni dan..


Isuse! Ali dobro, to je London, tamo sve košta preterano mnogo. Ovde izađe malo više od hiljadarke u Montesori vrtiću (bez ručka, to moraš sam da šalješ), ako platiš za celu godinu unapred. Plus je tax deductible, dobro, i bebisterke su. Dok Tramp i to ne ukine i uvede da mladunci moraju da plate porez za...za nešto već.




tadejus tadejus 20:50 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone
tata ostavio fabriku radio bih to sa pet, svaki dan, po ceo dan.


I ja bih. A meni je i posebno vazno to zajednicko provodjenje vremena u malim stvarima. Ne ono "sad se lepo obucite idem da vas pokazem po gradu", nego "fali leba, hoce neko sa mnonm da se proseta do prodavnice" ili "idem da kupim hrnau za kera, hoce neko do trznog centra" itd. Moja cerka sa dve i po godine je bila bar 20 puta u Uradi sam. Sta vise, mislim da sam samo par puta i bio sam u toj prodavnici, iako bas i nije za decu.


Ala serete obojica za medalju..
Ladno vi kao meni objašnjavate kako je super biti s djecom a da zapravo ne samo da radite puno radno vrijeme nego ste još i svako malo na putu a kad jeste kod kuće pola vremena vas odmjenjuje uživajuća baka..
Buahahhaahahhaha..
Meni..
Hahahhahahhaha..
Samo na blogu brale
tadejus tadejus 20:51 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

maksa83
Brale uzmi ti da uživaš samo jedan puni dan sa dvoje troje male djece pa javi kako je bilo

Sele, uživao sam (understatement follows) preko nekoliko puta sa dvoje, i da ti kažem - da mi je tata ostavio fabriku radio bih to sa pet, svaki dan, po ceo dan.


Jah jah
c_h.arlie c_h.arlie 20:52 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

tadejus

...

Bogami ja sam dosta oštar protivnik te politike kako babe i dede treba da čuvaju malu djecu..
Odgajanje male djece nikako nije posao za babe i dede..
...


Mislim da je tebi, ipak, najbitnije da budeš najdrukčija.
Doduše, postoji verovatnoća i da grešim, no ...
alselone alselone 20:52 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

a kad jeste kod kuće pola vremena vas odmjenjuje uživajuća baka..


Evo koliko lupas. Nasa jedna baka je pokojna, a druga ne zivi u Novom Sadu.

Stvarno bi trebala da oladis.
maksa83 maksa83 20:53 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Ala serete obojica za medalju..

Matlab, ponekad si baš šašavica jedna mala.
tadejus tadejus 20:55 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone
a kad jeste kod kuće pola vremena vas odmjenjuje uživajuća baka..


Evo koliko lupas. Nasa jedna baka je pokojna, a druga ne zivi u Novom Sadu.

Stvarno bi trebala da oladis.


Eno ga sad, pa pišeš da treba baka da čuva.. Kako ja tačno da znam da ti ga baka ne čuva ako nr kažeš.. Jel da diram ekran?
alselone alselone 20:57 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Jel da diram ekran?


Da ne budes glupava, za pocetak.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:58 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone
tata ostavio fabriku radio bih to sa pet, svaki dan, po ceo dan.


I ja bih. A meni je i posebno vazno to zajednicko provodjenje vremena u malim stvarima. Ne ono "sad se lepo obucite idem da vas pokazem po gradu", nego "fali leba, hoce neko sa mnonm da se proseta do prodavnice" ili "idem da kupim hrnau za kera, hoce neko do trznog centra" itd. Moja cerka sa dve i po godine je bila bar 20 puta u Uradi sam. Sta vise, mislim da sam samo par puta i bio sam u toj prodavnici, iako bas i nije za decu.


Ma ok, to nema veze sa time da li je bolje da deca idu u vrtić od malih nogu, ili da ih veći deo dana čuva bakuta ili profesionalna bebisterka.

I ova moja mala najbolje obožava da ide sa tajkom u akciju, ali svaku. Sad je isprogramiram kod kuće šta treba da se kupi, u prodavnici zaduži onu korpu sa malim kolicima, i dalje je sve - pronađi-uništi, dok ja očijukam sa zgodnim kasirkama. Da vidiš samo kako izvlači keksove iz onih binova, sve kulturno i higijenski, sa mašicom, samo po jedan, dok ne proba svaki, svim sam je važnim veštinama naučio.

Ali video sam šta ostane od inače dosta dobre bebisiterke kad je nekoliko dana uzastop gaze moja mala i njena drugarica iz obdaništa, koju povremeno roditelji uvale našoj siterki da ih obe čuva. Krvav posao.
tadejus tadejus 21:02 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone
Jel da diram ekran?


Da ne budes glupava, za pocetak.


A jebajiga šta zna glupo žensko o odgajanju djece..
Ništa..
Nema dok vi muškarci ne objasnite
alselone alselone 21:02 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Sad je isprogramiram

I zena i ja oboje bili bolesni za vikend, i prvenac sam otisao do prodavnice po polumraku da kupi testo za supu za mamu i tatu. Svi smo bili presrecni.
maksa83 maksa83 21:03 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Paja
dok ja očijukam sa zgodnim kasirkama

alselone alselone 21:03 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...


A jebajiga šta zna glupo žensko o odgajanju djece..
Ništa..
Nema dok vi muškarci ne objasnite


Opet si glupava. Nisam ti rekao da si glupa sa odgajanjem nego sa poznavanjem mene, moje porodice i naseg odnosa prema deci.
tadejus tadejus 21:03 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

srdjan.pajic

Ali video sam šta ostane od inače dosta dobre bebisiterke kad je nekoliko dana uzastop gaze moja mala i njena drugarica iz obdaništa, koju povremeno roditelji uvale našoj siterki da ih obe čuva. Krvav posao.


Nikad od tebe pravo muško..
tadejus tadejus 21:04 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone

Opet si glupava. Nisam ti rekao da si glupa sa odgajanjem nego sa poznavanjem mene, moje porodice i naseg odnosa prema deci.


E sad mi je lakše
alselone alselone 21:05 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

E sad mi je lakše


Meni se i cinilo da ti dodjes ovde da se olaksas.
zilikaka zilikaka 21:07 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

da mi je tata ostavio fabriku radio bih to sa pet, svaki dan, po ceo dan

I ja bih. Ne da mislim nego sam sigurna.
Milan Novković Milan Novković 21:10 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

srdjan.pajic
...I šta mi fali? ...

Kondenzator?!
tadejus tadejus 21:15 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

zilikaka
da mi je tata ostavio fabriku radio bih to sa pet, svaki dan, po ceo dan

I ja bih. Ne da mislim nego sam sigurna.


Pa šta vas je onda sprječilo da napravite bar troje ako već ne i svih petoro?
Milan Novković Milan Novković 21:25 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

srdjan.pajic
maksa83
dok i to ne razjebe Tramp.

Kad reče "razjebe Tramp", 'de mi je imenjak da objasni Trunpoov doprinos miru u svetu sa ovom poslednjom "selimo ambasadu u Jersualim" šegomšalomkomikom (koja nije ni šega, ni šala ni komika pošto je izgleda odlučio).

Postoji sigurno neki angle iz kog je ovo pravdoljubiv potez koji će doprineti stabilizaciji u regionu i yaddayaddayadda, samo meni taj angle izmiče.
Šta kaže Braitfart osim glasnog URAAA! ? Šta kaže sputnj... pardon, zerohedge?


Samo ga ti prizivaj, znaš kakav je kad su ove osetljive teme u pitanju, jebalismočvorka od nerazumljivih komentara, u kojima je sve, valjda, objašnjeno, uz uveravanje da se sve odvija po planu tako da možemo svi mirno na spavanje.

Znao sam da će vam radoznalost postati neizdrživa, al u redu je, ona je evolutionary trait, a mi ljudi smo, jelte, na vrhu piramide primata (vidi dole šta nam čak "pešadija" radi

Elem - nemam pojma o temi

Ali (ne zaboraviti ovu moćnu reč):

- Sumnjam da move ima veći geo-politički značaj

- Glavni grad, de-facto, je ionako Jeruzalem

- Jevreji drže US kongres - nači small price to pay

- Liči mi pomalo na "selling into the strength" obrazac - "jake" vesti da prikriju more drugih.

Nego je sada važnija Makedonija, pa NATO u Zapadnom Balkanu, pa pruga, bre, južniji tok, koji možda opet postane južni, Turska, Ukrajina (sada u drugom konteksu - kontekstu raspadanja) ...


... pa Flynn - on je sa par stotina veterana Trampu doneo pobedu, bio na naj mestu, i ovo sad miriše na neku igru, samo koju?!

Btw ne znam da li ste svesni koliko je novi put svile važan tu za region, može da ga preporodi.

Nači pešadija (Tasa stavljao pre nekoliko dana, ali uvek je cool ponovo učiti boljih od nas


nsarski nsarski 21:33 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone


Kažu da Piroćanci ovu sliku stalno pokazuju deci i jadaju se: "Lele, utepa se Deda Mraz! Ništa od paketići!"
alselone alselone 21:34 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Kažu da Piroćanci ovu sliku stalno pokazuju deci i jadaju se: "Lele, utepa se Deda Mraz! Ništa od paketići!"

zilikaka zilikaka 21:43 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Pa šta vas je onda sprječilo da napravite bar troje ako već ne i svih petoro?

Upravo to nepostojanje fabrike, ako me razumeš.
tadejus tadejus 21:57 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

zilikaka
Pa šta vas je onda sprječilo da napravite bar troje ako već ne i svih petoro?

Upravo to nepostojanje fabrike, ako me razumeš.


razumijem šta si time tela al teško ću ti povjerovati..
možda si stvarno mislila da bi vas imanje trećeg djeteta dovelo u siromaštvo i glad ali prije će biti da si (kao i ogromna većina drugih) poslije druge ture neprospavanih noći i hroničnih umora, leđobolja, kostobolja, prehlada, glavobolja i svega ostalog što ide uz malu djecu rekla neka hvala, od mene dovoljno..
čak bih se dala opkladiti da je ovde pristuni maksimilijan upravo to i napisao na blogu (a on još nije ni majka)..
a sad kad su djeca poodrasla i sve manje vremena žele da provode sa roditeljima sad je kao jao što bih ja voljela da cijeli život s djecom provodim..
i sve je to ok i ljudski..
ali ne u kontekstu podcjenjivanja ogromnog napora koje ulažu te naše jadne baka servis žene od kojih će sutra 70% da bude zaboravljano i odbačeno dana kad više ne bude bilo guzica za pranje..
pa mi reci da ti za takve slučajeve ne znaš
milisav68 milisav68 22:06 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

tadejus
možda si stvarno mislila da bi vas imanje trećeg djeteta dovelo u siromaštvo



Ti nemoj više da misliš, molim te.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana