Budućnost| Ekonomija| Istorija| Politika| Reč i slika

DAS KAPITAL

tsunade RSS / 12.12.2017. u 13:25

 

Znala sam da se Engels rodio bogat a da je Marks bio siromašan, ali nisam znala razmere te bede dok nisam pročitala knjigu Fransisa Vina «Marksov Das Kapital».

Od sedmoro Marksove dece, detinjstvo je preživelo troje. Žena mu je stalno bila trudna ili bolesna. Život mu je bio neuredan, noću je radio, danju spavao, u istoj onoj kuhinji u kojoj se kuvao ručak i radio domaći. Spavali su na smenu a prežiljvavali uglavnom od prijateljskog dobročinstva Fridriha Engelsa.

I te teške životne prilike na neki način objašnjavaju prezir i ljutnju koju je Karl Marks osećao prema kapitalizmu, sistemu u kojem se apsolutno nije snašao.

Vinova knjiga, o čemu govori izdavač Nataša Pejić (Mali Vrt), u krupni plan stavlja okolnosti pod kojima je nastalo remek delo «Kapital». A one su bile enormno teške. Marks je nemilice trošio vreme na jeftine, dnevne polemike sa političkim oponentima, još se s većom strašću i troškom vremena odavao detaljnom proučavanju gradje za knjigu. To je išlo do bizarnih momenata, kada je na primer, počeo da uči ruski kako bi mogao sa razumevanjem da čita njihove zemljišne knjige. Zdravstvene tegobe bile su takodje, sastavni deo izgovora za odlaganje pisanja.

Za to vreme pedantni, odgovorni, solidni i sistematični Engels je vršio perzistentan ali jalov pritisak na najboljeg prijatelja da knjigu završi i sa vrata stovari izdavače koji prete, cupkaju i godinama čekaju. Punih 20 godina, u konačnici.

Marks je fantastično gadjao suštinu kapitalizma, to mu niko ne osporava, ali je promašio jednu vrlo krupnu stvar. Njegova je utopija bila tragikomična. I to ne bi bilo ništa strašno da se, u interpretaciji raznih ludaka i diktatora, poput Staljina i Lenjina pa i našeg Tita, ona nije počela sprovoditi u delo. U jedan sistem koji je mnoge države unakazio a milione unesrećio.

Nataša Pejić je izdavač, magistar filozofije, psihoterapeut, dugogodišnja novinarka i moja bliska prijateljica. Njena izdavačka kuća «Mali vrt» je objavila mnoge zanimljive knjige i ja ću se njima, na ovaj način baviti i u budućnosti. «Marksov Das Kapital» Fransisa Vina legao mi je na prvu loptu, odmah od naslova. Pozvala sam je na ćaskanje pred kamerom mog mobilnog i evo nekih naših zaključaka:

Marks je dekodirao haotičnu prirodu kapitalizma. Besomučna trka za profitom dovodi do sve obimnije proizvodnje u uslovima sve veće mehanizacije poslova. Radnik postaje višak i njegova vrednost na tržištu pada, njegova je zarada sve manja. Dolazi u poziciju da ne može da kupi ono što sam proizvodi. Tako se produbljuje nejednakost koja posledično, kapitalizam uvodi u krizu. Kroz istoriju je bilo nekoliko baš velikih ekonomskih kriza, neke su se dogodile za Marksovog života. Mora da ga je frustrirala ta otpornost i sposobnost kapitala da prodje kroz sito i rešeto i da napravi novi rast.

Kapitalizam, dalje, po Marksu, drži proletera pokornog na niskoj zaradi zato što se pobrinuo da formira rezervnu armiju radnika. Nezaposlenost je bitna poluga enomomske stabilnosti kapitalizma. Svaki radnik zna da postoji zamena i svaki se očajnički trudi da ne izgubi ono malo novca što dobija. Ni tu se 150 godina ništa bitno nije promenilo.

Marksu bih, u možda najveću zaslugu, pripisala to što je predvideo globalizaciju. Ogroma količina robe, parafraziram ga, napraveljene radi profita traži nova tržišta. Granice se brišu i pomeraju. Ceo svet postaje tržište. Koliko jak mentalni teleskop moraš imati za ovakvu predikciju. Pa ja, kao korisnik globalizacije, svaki put se zapanjim kada mi iz Kine na kućnu adresu stigne telefonska futrola za dva dolara bez shipinga.

Spomenula bih još samo progresivno oporezivanje zarada. To je zvučalo kao vic pre više od jednog veka, kada je Marks to javno zatražio. Danas je to tekovina svake normalne države. Premda svako gleda da izbegne plaćanje većeg poreza, niko ne spori etičnost ovog nameta.

Karla Marksa istorija vidi kao političkog ekonomistu. On je možda više od svega bio moralni filozof koji je objašnjavao svet kroz ekonomske odnose. Ekonomija se danas bavi brojevima više nego moralom, s druge strane važi i obrnuto… Ni moralu više nije mesto u ekonomiji.

U svakom slučaju, "Marksov Das Kapital» Fransisa Vina je za svaku preporuku.



Komentari (347)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 10:25 13.12.2017

Re: We choose to go to the moon

Marksov Kapital je najbolja analiza kapitalistickog sitema ikada napravljena.


Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 10:30 13.12.2017

Re: We choose to go to the moon

Dakle dobra vest je da Tramp ima viziju i plan. POSLATI COVEKA na mesec !


Da, ali u stilu Slim Pickensa (pre neki dan beše 34 godine od kako je umro)


gedza.73 gedza.73 13:49 13.12.2017

Re: We choose to go to the moon

Dont Fear The Reaper
Marksov Kapital je najbolja analiza kapitalistickog sitema ikada napravljena.



de si ovo našo par puta sam pokušavao na netu.
beše dele pare Broj Jedan i neki general američke vojske

'Meni se čini da je ova artimetika neka gadna prevara'
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:26 13.12.2017

Re: We choose to go to the moon

de si ovo našo par puta sam pokušavao na netu.
beše dele pare Broj Jedan i neki general američke vojske

'Meni se čini da je ova artimetika neka gadna prevara'


Jes to - ostalo zanavek kao genijalni primer kako je matematika korisna

A onaj drugi beše koliko se sećam onaj Frenči - Lafajet (ne mogu sad da proverim, ne znam iz kog broja je tačno pričica broja Jedan ) pa on i Broj Jedan prodaju pravo prelaza preko njegovog imanja i Amerima i Englezima. Pravi kapitalizam! :)
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:33 13.12.2017

Re: We choose to go to the moon

onaj Frenči - Lafajet (ne mogu sad da proverim, ne znam iz kog broja je tačno pričica broja Jedan )


Skoro da sam dobro zapamtio - slično ime, samo je jedan bio markiz (Lafajet) koji se borio u raznim ratovima - revolucijama, pa i Američkoj, dok je drugi bio gusar - Žan Lafit - tj. kako reče No.1 - "pametan momak, doduše mlad i neiskusan, ali velika vrlina mu je bila što je uznao koristiti pametne savjete iskusnih ljudi! ;>>

Trojica iz Jume
https://www.4shared.com/office/IGN-y6tbei/Alan_Ford_-_019_-_Trojica_iz_Y.html
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:54 12.12.2017

Kapitalizam VS Komunizam

Ako bi se uporedio broj žrtava kapitalizma i komunizma, onda je očigledno da broj žrtava kapitalizma VIŠESTRUKO premašuje broj žrtava komunizma.

Da sve bude još gore, zbog dužine svoje vladavine kapitalizam nije samo urnisao veliki broj ljudskih života, već i ostalih formi života na našoj planeti, unakaženoj, uništenoj i zagadjenoj zbog pohlepe i trke za novcem, tj. profitom!
tsunade tsunade 21:57 12.12.2017

Re: Kapitalizam VS Komunizam

Da sve bude još gore, zbog dužine svoje vladavine kapitalizam nije samo urnisao veliki broj ljudskih života, već i ostalih formi života na našoj planeti, unakaženoj, uništenoj i zagadjenoj zbog pohlepe i trke za novcem, tj. profitom!


gde si filipe, lepo te videti na ovom mestu! štaviše, pravo mesto za tebe.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:50 12.12.2017

Re: Kapitalizam VS Komunizam

tsunade
Da sve bude još gore, zbog dužine svoje vladavine kapitalizam nije samo urnisao veliki broj ljudskih života, već i ostalih formi života na našoj planeti, unakaženoj, uništenoj i zagadjenoj zbog pohlepe i trke za novcem, tj. profitom!


gde si filipe, lepo te videti na ovom mestu! štaviše, pravo mesto za tebe.


Vidimo se sutra uveče na CINS žurci u Dorćol placu, od 20h!
tsunade tsunade 23:02 12.12.2017

Re: Kapitalizam VS Komunizam

Vidimo se sutra uveče na CINS žurci u Dorćol placu, od 20h!


vidimo se ako stignem, imam neke rokove koji me sprečavaju da živim.
bene_geserit bene_geserit 07:06 13.12.2017

Re: Kapitalizam VS Komunizam

Koliko ima kapitalistickih zemalja (sadasnjih i nekada) u kojima bi rado ziveli?
A koliko ima komunistickih iz bilo kog vremenskog perioda (tj. da li ima ijedna)?
gedza.73 gedza.73 16:36 13.12.2017

Re: Kapitalizam VS Komunizam

Filip Mladenović
zbog dužine svoje vladavine kapitalizam nije samo urnisao veliki broj ljudskih života, već i ostalih formi života na našoj planeti, unakaženoj, uništenoj i zagadjenoj zbog pohlepe i trke za novcem, tj. profitom!


Filip Mladenović
Iz grada, zvanog vrata istoka i kapija zapada, privremeno sam se sklonio u vrata Alpa, kako nazivaju Salcburg...
Valja se nekada izmestiti iz svog života, iz svog rodnog grada, iz agresivne svakodnevice i podsetiti se osnovnih ljudskih vrednosti, poput ljubavi, rada i znanja.

Filip Mladenović
Pariz je za mene svetkovina knjige. Skoro na svakom koraku knjižare. Nisu prognane navalom brendiranih butika i kičastih izloga. Na obali Sene - bukinisti. Čuvari literature u najboljim izdanjima.


Filip Mladenović
Učestvujući na javnoj raspravi održanoj 23. oktobra 2013, predložio sam 2 izmene Nacrta Zakona o javnim medijskim servisima. Jedna se odnosi na zadržavanje RTV pretplate umesto budžetskog finansiranja.



jel' ovo sve isti Filip?
tyson tyson 18:19 13.12.2017

Re: Populizam vs. mozak

Ako bi se uporedio broj žrtava kapitalizma i komunizma, onda je očigledno da broj žrtava kapitalizma VIŠESTRUKO premašuje broj žrtava komunizma.

Daj primer, podatke; potkrepi svoju zanimljivu tvrdnju.

freehand freehand 22:43 12.12.2017

Katastrofa

To je išlo do bizarnih momenata, kada je na primer, počeo da uči ruski kako bi mogao sa razumevanjem da čita njihove zemljišne knjige

Šta li bi tek dve drugarice rekle da saznaju da je Klod Levi Štros učio jezike i narečja raznoraznih prašumskih plemena ne bi li detektovao obrasce njihovog ponašanja i kultura?

Inače, odavno neviđen bućkuriš sastavljen od logičkih besmislica i stranih reči što učeno zvuče makar i ne značile ono što nam treba za jaku poentu u seminarskom za sedmi osnovne.

P.S.

tsunade tsunade 22:59 12.12.2017

Re: Katastrofa

Šta li bi tek dve drugarice rekle da saznaju da je Klod Levi Štros učio jezike i narečja raznoraznih prašumskih plemena ne bi li detektovao obrasce njihovog ponašanja i kultura?


dve drugarice su o klod levi štrosu sve što se moglo naučile od zagorke golubović. davno je davno bilo to. u medjuvremenu život ih je naučio da idiote bacaju na ignore... so, smatraj se bačenim. ćaobaj.
freehand freehand 23:48 12.12.2017

Re: Katastrofa

dve drugarice su o klod levi štrosu sve što se moglo naučile od zagorke golubović. davno je davno bilo to. u medjuvremenu život ih je naučio da idiote bacaju na ignore... so, smatraj se bačenim. ćaobaj.

Ingor-neignor - čisto sumnjam da su drugarice pazile na tim časovima ako nečiju posvećenost proučavanju materije do mere da se uči strani jezik ne bi li se obast bolje razumela smatraju bizarnom i svrstavaju u trošenje vremena.

P.S. Sad kad sam i odslušao klip red je da se izvinim drugarici.
To malo što može da se čuje apsolutno ne odgovara inonaciji prenetog u bućkurišu.
c_h.arlie c_h.arlie 12:33 13.12.2017

Nije mi jasno !

Zbog čega se ljudi isrpljuju u zauzimanju strana, kada se suštinski - od, maltene, prvobitne zajednice ništa nije promenilo.
Oduvek su društva bila raslojena ... gornji, srednji i donji sloj.
Kada srednji sloj dovoljno ojača, iskoristi, kao topovsko meso, donji sloj da sa najvišeg trona skine gornji sloj - i zauzme njegovo mesto.
Samo je donjem sloju osigurano nepromenjivo mesto.
Ne znam ko je ovo rekao, no, slažem se sa rečenim.
gedza.73 gedza.73 13:51 13.12.2017

Re: Nije mi jasno !

Samo je donjem sloju osigurano nepromenjivo mesto.
Ne znam ko je ovo rekao, no, slažem se sa rečenim.

jednom mi rek'o neki stranski političar (citiram)

'Samo se qrci menjaju, dupeta su uvek naša'
korisnickoime-1 korisnickoime-1 21:18 13.12.2017

Sweet home Alabama

U Marksovo vrijeme se razgovaralo o sustini snaga koje pokrecu ekonomiju i svijet.
Danas o seksualnom uznemiravanju, seksu ( spolu a i sire ) i boji koze.






bene_geserit bene_geserit 07:07 14.12.2017

Re: Sweet home Alabama

korisnickoime-1
U Marksovo vrijeme se razgovaralo o sustini snaga koje pokrecu ekonomiju i svijet.
Danas o seksualnom uznemiravanju, seksu ( spolu a i sire ) i boji koze.

Btw, te identity policies guraju levicari.
gedza.73 gedza.73 10:40 14.12.2017

Re: Sweet home Alabama

guraju levicari.


Svet, generalno, ne bi postojao bez bar malo humanosti.
Socijalizam jeste možda najpribližnije uređenje nekog normalnog društva.

Ima scena u 'Titaniku' gde se pored žena i dece uglavljuje bogataš u čamac sa izrazom lica 'zagledanudaljinu'.

E takvi ljudi postoje među desničarima (bogataši koji smatraju da to što imaju to im i po božijem pravu pripada) i levičarima ('oću da me država izdržava do kraja života).

Desničari bi da pobiju crnce, levičari bogataše. beš sistem, dal' je neko lopov ili nije Veliki Zmaj/Komitet odlučio da te besi i šta ti ima tu da se buniš.
Nema razlike između rulje pod čaršafima, sa bakljama i konpocima i rulje sa petokrakama i kalašnjikovima. Ubistva su za 'opšte dobro' grupe.

Država nije dužna da podiže krovove, daje socijalnu pomoć ljudima koji su fizički sposobni da rade. Takvi ljudi su ništa manje lopovi nego i tajkuni koji se koriste državnim zakonima kako bi se obogatili.

Oni otimaju od socijalno ugroženih ljudi, zbog njih u budžetu nema dovoljno novca.


Mi u Srbiji, frtalj tamo-frtalj vamo, imamo komunizam na delu. Javna Preduzeća. Rade za državu, primaju državnu platu, zaposleni po partijskom ključu, njihova su sredstva za rad...

Niko se od njih ne buni što su im usluge na nivou srednjeg veka a cene astronomske, što se po njih deset gura u jednoj kancelariji, što nikakvu odgovornost prema svom poslu ne osećaju...

I posle kad to sve propadne, dođe stranac pa se kuka kako naši radnici rade za džabe a on profit odnosi u inostranstvo.

Pa nije kriv on, nego smo mi svojim ponašanjem doveli državu do bambadavadžijske Dembelije.

Onda bi malo Kubu, Sevrnu Koreju, pa malo norvešku socijalnu pomoć i nemačke plate, pa SFRJ ali i talijansku kafu, da je naše Kosovo a Albanci da budu poslušnici, da budemo Rusi a da nas vole AMerikanci...



Milan Novković Milan Novković 11:27 14.12.2017

Re: Sweet home Alabama

bene_geserit
korisnickoime-1
U Marksovo vrijeme se razgovaralo o sustini snaga koje pokrecu ekonomiju i svijet.
Danas o seksualnom uznemiravanju, seksu ( spolu a i sire ) i boji koze.

Btw, te identity policies guraju levicari.

Oni uopšte nisu levičari, niti desničari, oni su samo korisni idioti, alat interesnih grupa

Ta zavadi pa vladaj fora, koju, ajde, znamo da su Stari Rimljani ljudski rabili, ide, dal i valjda, još do oca Aleksandra Makedonskog.

To što je efikasna i danas nema previše veze sa ovim oko čega se mi često ubeđujemo po blogovima, nego sa ljudskom jednačinom (evo je opet)

I ko god malo zagrebe po svom "strasnom ubeđenju" će ubrzo naleteti na "čudne" zupčanike u nama - tj najčešće se kačimo zato što nam prija kačenje, ne zbog ideja, i dok ovde baš rado razbijamo glave jedni drugima uživo, ipak, nećemo baš olako ostaviti jedni druge gladnima kako nam neko probuši mehur i uđe u neku epsilon okolinu

To je jedna ogromna tuga današnjice - bizarno sagorevanje kreativne energije na sve i svašta, dok nam svet nudi svega i svačega na dohvat ruke.
freehand freehand 15:43 14.12.2017

Re: Sweet home Alabama

Ta zavadi pa vladaj fora, koju, ajde, znamo da su Stari Rimljani ljudski rabili, ide, dal i valjda, još do oca Aleksandra Makedonskog.

Ta "zavadi pa vladaj" fora je osnov ljudske zajednice. Od braka i porodice na dalje.
Mislim, ona destruktivna varijanta.
maksa83 maksa83 15:50 14.12.2017

Re: Sweet home Alabama

To je jedna ogromna tuga današnjice - bizarno sagorevanje kreativne energije na sve i svašta, dok nam svet nudi svega i svačega na dohvat ruke.

Zašto ja uvek tu pomislim na tulumbe, bogsvetizna...
c_h.arlie c_h.arlie 16:45 14.12.2017

Re: Sweet home Alabama

maksa83
To je jedna ogromna tuga današnjice - bizarno sagorevanje kreativne energije na sve i svašta, dok nam svet nudi svega i svačega na dohvat ruke.

Zašto ja uvek tu pomislim na tulumbe, bogsvetizna...

Ti i ja smo baš slični - osim što ja pomislim na seks.
Ko bi ga znao zašto !
maksa83 maksa83 16:50 14.12.2017

Re: Sweet home Alabama

c_h.arlie
maksa83
To je jedna ogromna tuga današnjice - bizarno sagorevanje kreativne energije na sve i svašta, dok nam svet nudi svega i svačega na dohvat ruke.

Zašto ja uvek tu pomislim na tulumbe, bogsvetizna...

Ti i ja smo baš slični - osim što ja pomislim na seks.
Ko bi ga znao zašto !

Zato što nisi probao tulumbe.
Milan Novković Milan Novković 18:18 14.12.2017

Re: Sweet home Alabama

freehand
Ta zavadi pa vladaj fora, koju, ajde, znamo da su Stari Rimljani ljudski rabili, ide, dal i valjda, još do oca Aleksandra Makedonskog.

Ta "zavadi pa vladaj" fora je osnov ljudske zajednice. Od braka i porodice na dalje.
Mislim, ona destruktivna varijanta.

Meni u kući "zavadi" još ponekad i pođe za rukom, al "vladaj" skoro nikad!

Nisam "savladao" obrazac
c_h.arlie c_h.arlie 20:12 14.12.2017

Re: Sweet home Alabama

maksa83
c_h.arlie
maksa83
To je jedna ogromna tuga današnjice - bizarno sagorevanje kreativne energije na sve i svašta, dok nam svet nudi svega i svačega na dohvat ruke.

Zašto ja uvek tu pomislim na tulumbe, bogsvetizna...

Ti i ja smo baš slični - osim što ja pomislim na seks.
Ko bi ga znao zašto !

Zato što nisi probao tulumbe.

Jesam - probao sam.
I pošto su mi tulumbe bile preslatke, ostao sam i dalje na seksu.
Odnosno, da budem ispravno shvaćen --- na pomišljanju o seksu.
maksa83 maksa83 00:45 15.12.2017

Re: Sweet home Alabama

I pošto su mi tulumbe bile preslatke

Gluposti !
bene_geserit bene_geserit 19:26 15.12.2017

Re: Sweet home Alabama

Milan Novković
bene_geserit
korisnickoime-1
Danas o seksualnom uznemiravanju, seksu ( spolu a i sire ) i boji koze.

Btw, te identity policies guraju levicari.

Oni uopšte nisu levičari, niti desničari, oni su samo korisni idioti, alat interesnih grupa

Ovde se ne bih slozio. Identity policies su u centru levicarske ideologije danas.
Nije slucajno da DS u USA na tome bazira kompletnu politiku.
Ne radi se samo o "zavadi pa vladaj" (mada naravno ima dosta toga).
Milan Novković Milan Novković 19:53 15.12.2017

Re: Sweet home Alabama

bene_geserit
Milan Novković
bene_geserit
korisnickoime-1
Danas o seksualnom uznemiravanju, seksu ( spolu a i sire ) i boji koze.

Btw, te identity policies guraju levicari.

Oni uopšte nisu levičari, niti desničari, oni su samo korisni idioti, alat interesnih grupa

Ovde se ne bih slozio. Identity policies su u centru levicarske ideologije danas.
Nije slucajno da DS u USA na tome bazira kompletnu politiku.
Ne radi se samo o "zavadi pa vladaj" (mada naravno ima dosta toga).

Ja mislim da je "zavadi pa vladaj" najjača komponenta identity politics, ubedljivo.

Jeste pri DS, ok, ali oni i ova politika nemaju previše veze sa "levičarskom ideologijom".

Levičarska ideologija, bez navodnika, jeste bolja podloga, ili odskočna daska za uprezanje tog podspektra korisnih idiota, pa preko korišćenja identity politics kao alata.

Levičarski korisni idioti, desničarski korisni idioti, da mi se ne naljute neki drugari iz širokog spektra, nema veze sa pameću, dužinama, visinama i širinama, pa ostalim "dimenzijama", naravno, da se ne ponavljam.
freehand freehand 21:53 13.12.2017

Ovoe

... zastrašujuče!
Takozvana crno-crvena koalicija porušiće naše kuće, poješće naše bizone i silovaće naše ženturače!

korisnickoime-1 korisnickoime-1 22:31 13.12.2017

Re: Ovoe

freehand
... zastrašujuče!
Takozvana crno-crvena koalicija porušiće naše kuće, poješće naše bizone i silovaće naše ženturače!



Takoe.

Pa daj crncima i zenama pravo glasa.

Ovo ( rezultati izbora u Alabami) su sjajan dokaz koliko je ideologija umrla i koliko (social) medija odlucuju buducnost na zalost mnogo sire nego red neck Amerika.

Odlican plakat ste postavili.
freehand freehand 22:33 13.12.2017

Re: Ovoe

korisnickoime-1
freehand
... zastrašujuče!
Takozvana crno-crvena koalicija porušiće naše kuće, poješće naše bizone i silovaće naše ženturače!



Takoe.

Pa daj crncima i zenama pravo glasa.


Dabre, to odma u komuniste!

Greh mi na dušu, nisam stavio upozorenje za našeg dobrog Benea...

BENE NE GLEDAJ OVO NI SLUČAJNO
freehand freehand 15:57 14.12.2017

LOTTE

Da li je interesantnije to što (kapitalistička) država Južna Koreja (po nalogu mentora) privatnoj kompaniji naredi da ustupi zemljište za raketne sisteme, ili to što (komunistička? kapitalistička?) država poput Kine odgovori tako što tu kompaniju ubije izbacivši je sa svog tržišta?
Bene, da li se čujemo?
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:03 14.12.2017

Re: LOTTE

freehand
Da li je interesantnije to što (kapitalistička) država Južna Koreja (po nalogu mentora) privatnoj kompaniji naredi da ustupi zemljište za raketne sisteme, ili to što (komunistička? kapitalistička?) država poput Kine odgovori tako što tu kompaniju ubije izbacivši je sa svog tržišta?
Bene, da li se čujemo?



Aman zaman! To "ustupila" insinuira da je poklonila (a onda može si misliti kako tek izgledaju Fake News made by puttin po FB et al ;> ) a nije, nego je, sve po zakonu, dala jedno zemljište, a država joj umesto naknade dala drugo. A to što je "dobrovoljno" - pa tako taj postupak ide, država zatraži, a tek ako se vlasnik ne saglasi ide se na sud. Ovi se saglasili i bez suda.

Daklem nije taj "kapitalizam" selo u nedođiji pa da nema zakona. Pa ima čak i država koja donosi is provodi te zakone.

A Eksproprijacija (Eminent Domain u Americi) je jedan od staaaaarih zakona. Pa stalno države uzimaju privatnu zemlju za kojekakvu infrastrukturu. Ali i plate - dočim je u soc-kom eksproprijacija bila - država uzme 100, a plati - pa ako baš mora, jedan-dva ;>

Pa tako - drutšveni - opšti - ili nečiji lični (ako je neko pun vlasti ☻) trampuju privatno. To u smislu aduta, a u smislu Trampa:

Elem, THAAD manje više, nego je neko (pitamo se pitamo se - ko) skontao da je najbolje mesto za postaviti ih - Golf igralište (u vlasništvu te LOTTE kompanije).

Da se nisu nešto zamerili nekom moćniku koji ima sopstvene golf terene? ☻
freehand freehand 19:13 14.12.2017

Re: LOTTE

Ali i plate - dočim je u soc-kom eksproprijacija bila - država uzme 100, a plati - pa ako baš mora, jedan-dva ;>

Ma da. Zato je oduvek najbolji biznis bio da se nadaš da će ti autoput proći kroz imanje da da posadiš pto više orahovih stabala kad saznaš da je država zainteresovana za tvoje zemljište.
Dakle - ne, ovo nije tačno. Država je takve stvari po pravilu sem u ekstremnim izuzecima plaćala redovno i po poštenoj ceni, unapred utvrđenoj i poznatoj.

EDIT: primer sam naveo samo zbog našeg dobrog i poštenog Benea koji priča o nekakvim idealnim obrascima. Država uvek uzme ono što joj treba kad joj treba. Ostalo je marketing, PR, maskiranje i hipnoza.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:34 14.12.2017

Re: LOTTE

Ali i plate - dočim je u soc-kom eksproprijacija bila - država uzme 100, a plati - pa ako baš mora, jedan-dva ;>


Tita dolazio u moje selo četresprve.
Tu prvi put video kako partizani izgledaju.
Onda se dosete 77, 78. da mu i tu naprave kuću, a uz kuću, zna se, razne bine, drvoredi, ovo ono, a treba i parking.

E za taj parking namerače parče zemlje moga oca.
Probao ovaj, jadan, koliko je smeo, da to ne da, a otpor se sveo na to da nije hteo da uzme pare (sića neka).
Završilo se tako što mu je država otvorila račun u nekoj banci, na taj račun uplatila tu siću, i gotovo.

A ovi što kažu da je to bio opak biznis kad ti država oduzima zemlju, e oni znaju.
Mislim, vidim koliko znaju.
freehand freehand 19:02 14.12.2017

Nego

... nikako da pitam: jel se ovo na promotivnom štandu u Savamali vodi razgovor o Marksu, i dele li se neki prospekti za tu favelu što se gradi?
petargli petargli 20:23 14.12.2017

samo da se ...

zahvalim Stefanu na komentarima! :)
c_h.arlie c_h.arlie 20:29 14.12.2017

Re: samo da se ...

petargli
zahvalim Stefanu na komentarima! :)

Čekaj, čekaj !
A mi ostali koji smo razgorevali diskusiju i sekundirali ?!
petargli petargli 02:51 15.12.2017

Re: samo da se ...

Charlie brate, ne mogu da čekam. Život galopira, a ja kaskam!
mletackibanderas mletackibanderas 07:50 16.12.2017

drkanje pojmova

Žena mrtva ladna izjavi da je "prije pada zida "kapitalizam bio humaniji a sad je neko "predatorsko divljanje".Dostojno Filipa i sličnih lunatika. Bilo bi dovoljno kad bi milostiva porazgovarala sa bilo kojim šljakerom "ozdo",kad se vrati"ozgo".Pa da vidi kako je bilo sedamdesetih u njemačkoj,a kako sad. sedamdesetih je naravno bilo bolje, ali uzroci su dijametralni.Tad je Nemačka bila kudikamo ekonomski slobodnija, gazda je isplaćivao u kovrti bruto, regulacije je bilo puno manje, mogo si radit kolko si htio .vladalo je blagostanje za svakog ko je htio radit jel welfare state nije postojao. Padom zida ,boljševizam je pobjegao u Brisel. Evropa tone pod regulacijama i redistribucijama.Radnik u njemačkoj državi blagostanja živi gore nego prije ( "predatoriše" ga redistribucija,ne "eksploatacija"a migracije radnika su od "socijalnih" država ka liberalnim ( recimo iz nemačke u švicu) . Malo otvorit prozor i pogledat u svet,a ne radit "filozofske skalamerije" radi ideologija
.Koliko je ovdje narod duboko indoktriniran marksizmom je zastrašujuče,a koliko i današnji obrazovni sistem od pametnih ljudi pravi političke idiote je neviđen zločin
c_h.arlie c_h.arlie 08:09 16.12.2017

Re: drkanje pojmova

mletackibanderas
Žena mrtva ladna izjavi da je "prije pada zida "kapitalizam bio humaniji a sad je neko "predatorsko divljanje".Dostojno Filipa i sličnih lunatika. Bilo bi dovoljno kad bi milostiva porazgovarala sa bilo kojim šljakerom "ozdo",kad se vrati"ozgo".Pa da vidi kako je bilo sedamdesetih u njemačkoj,a kako sad. sedamdesetih je naravno bilo bolje, ali uzroci su dijametralni.Tad je Nemačka bila kudikamo ekonomski slobodnija, gazda je isplaćivao u kovrti bruto, regulacije je bilo puno manje, mogo si radit kolko si htio .vladalo je blagostanje za svakog ko je htio radit jel welfare state nije postojao. Padom zida ,boljševizam je pobjegao u Brisel. Evropa tone pod regulacijama i redistribucijama.Radnik u njemačkoj državi blagostanja živi gore nego prije ( "predatoriše" ga redistribucija,ne "eksploatacija"a migracije radnika su od "socijalnih" država ka liberalnim ( recimo iz nemačke u švicu) . Malo otvorit prozor i pogledat u svet,a ne radit "filozofske skalamerije" radi ideologija
.Koliko je ovdje narod duboko indoktriniran marksizmom je zastrašujuče,a koliko i današnji obrazovni sistem od pametnih ljudi pravi političke idiote je neviđen zločin

Bravo - nema šta.
Jasno i sažeto.
No, samo bih podvukao prostu činjenicu o dubini indoktrinacije.
mletackibanderas mletackibanderas 09:19 16.12.2017

akrapi i gaborke

ono kad bi čoek bio krajnje ciničan rekao bi da nije uredu da zgodni frajeri stalno krešu dobre ribe a mi akrepi jedva ubodemo pokoju gaborku u krizi. Društvena pravednost bi bila da društvo i nama obezbeditrošenje "dobre robe",a da ovi frajeri troše malo gaborke.Većina akrepa i gaborki se slaže samnom.Jer dobra pička nije samo privatno vlasništvo, ona je i opće dobro i društveni konstrukt. osim toga dobra pička je nasušna potreba ko i leba i pare i ne može biti privilegija nekih pojedinaca . Mislite da serem,, ali gospodo raspolganje svojim radom jeste derivat raspolaganja svojim telom u krajnosti
bene_geserit bene_geserit 11:26 16.12.2017

Re: akrapi i gaborke

E ovo vec nema smisla, poceo si sa ozbiljnim i smislenim komentarima na blogu o Marks(izm)u.
mletackibanderas mletackibanderas 14:27 16.12.2017

Re: akrapi i gaborke

bene_geserit
E ovo vec nema smisla, poceo si sa ozbiljnim i smislenim komentarima na blogu o Marks(izm)u.

naravno da nema .. samo da pravednost, redistribucija i regulacija mogu završit kao krajnja debilana, a uvjek če se naći neki SJW sa debilnim idejama koje će limitirat ovome ( probaj prije sto godina zamislit ideje evropske komisije)

bene_geserit
E ovo vec nema smisla, poceo si sa ozbiljnim i smislenim komentarima na blogu o Marks(izm)u.

bene_geserit bene_geserit 00:01 17.12.2017

Finalni GOP tax predlog zakona

Samo da primetim da je finalni GOP predlog tax reforme potpuno fenomenalan.
Bukvalno svako ce da placa daleko manje para drzavi nego ranije.

Kada sam sracunao za sebe i pored umanjenih itemized deduction za vise desetina K i eliminisanja personal exemption 16.2K i dalje placam manju taksu zahvaljujuci novim tax brackets, i to kada se ne uzme u obzir podizanje granice za AMT na 1M i dizanje granice za phase-out child kredita sa 110K na 400K.
Sve u svemu ne vidim ko po ovom predlogu moze da placa veci porez, to je gotovo nemoguce. Cak ni za one koji zaradjuju recimo 0.5M-1M u Kaliforniji (najveci state tax) i zive u kucama od vise miliona dolara (veliki real estate tax) i uz to su samci (istina postavlja se realno pitanje zbog cega bi samci koji zive u ogromnim i skupim kucama imali bilo kakve tax povlastice).

Demokrate su probale kroz medijsku propagandu da naprave opstrukciju i da zakon ne prodje, ali na srecu im nije poslo za rukom.
Vidim da nastavljaju sa spinovima, npr. prica o tome kako su business tax cuts permanentne a individual nisu (iako svi znaju da je za to razlog nacin koji je tovi Tax bill donesen tj. ogranicenja koja imas da bi ga doneo sa prostom vecinom, a da ce 2028-e kada individual tax cuts da isteknu da budu produzene kao i uvek do sada u istoriji - mozda ne onih 37% za top earnere).

Taj veliki tax cut za biznise je zapravo veliko pitanje - treba sacekati par godina i videti kako se smanjenja mogucnost iznosenja biznisa napolje (i eliminisanje nekih deductions) ofsetuje sa manjim tax rate-ovima i da li USA tax sistem na kraju na gubitku ili dobitku. Uostalom efektivne tax rates koje placaju velioke korporacije su danas solidno manje od tih 21%.

Sto se tice ultra bogatih pojedinaca, koji listom placaju effective tax rate 15-tak%, prlicno sumnjam da ce novi zakon da im pomogne da placaju jos nize takse od toga, ali da vidimo. Onima kojima ce da pomogne su oni koji ne mogu da koriste sve te loopholes i placaju veci efektivan tax rate (generalno up&coming tj. oni koji upravo prave bogatstvo), tako da mi deluje da ce se poveca social mobility.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana