Život| Životinjski svet

Odavno

mikele9 RSS / 24.12.2017. u 19:25

Su ubistva, noću, u po bela dana, na periferiji ili u centru Beograda, ubistva pojedinih kriminalaca ili kriminalnih grupa, ubistva žena, devojaka, majki, Roma, homoseksualaca ili nekih koji ubici izgledaju kao oni, postala naša svakodnevica. Kad kupujem cigarete, na novinama poređanim na pultu, sve naslovne strane svih nazovi novina ispunjene su enormno velikim slovima naslovima o ubistvima. Svestan sam da se to radi s namerom da gladni narod makar na tren zaboravi svoju glad i bedu, o uživanju u tuđim nesrećama ne bih ovog puta. No bez obzira na naslove, ubistva se dešavaju malo, malo.

Može li se oguglati na to, mislim na ubistva? Ne može, bar ja ne mogu. Već sam pisao u nekom davnom tekstu na ovom blogu o ubistvima koja su se odigrala pred mojim očima kad imađah 9, 15 i 18 godina. Sećanje na njih nije ni malo izbledelo, naprotiv, sećam se i najsitnijih detalja, izgleda ubice i ubijenog, kako su bili odeveni, izgovorenih reči, godišnjeg doba, svoje oduzetosti i zaprepašćenosti…

Ubistva se dešavaju od nastanka čoveka. Neću se ispomagati već izanđalom pričom o prvom ubistvu, o Kainu i Avelju ali bogo moj, posle više godina uzeh ponovo da čitam Bibliju, u Starom Zavetu sve pliva u krvi! Ubijaju sinovi očeve, braća braću, očevi sinove, zatiru se čitavi narodi, ubijaju se muškarci, žene i deca, da ne ostane ni strv!

Pre neki dan, skuvao čaj od majkine dušice, poklopio da odstoji, pojeo jabuku i med sa cimetom, popio lekove, pristavio vodu za kafu, bilo je oko osam i dvadeset, čujem: Upomoć a zatim tri revolverska hica, priđem kuhinjskom prozoru, ispod mene, vazdušne linije tridesetak metara, otvorena kola i čovek koji sebi puca u glavu! Iz kola istrčaše zapomažući  muškarac i dve žene. Oko glave čoveka koji je pucao u sebe, već se stvara lokva krvi, vidim ga samo od pojasa do glave, pao je sa suprotne mi strane automobila. Iako su imuškarac i žene mobilnima pozivali sve i svakoga, činilo mi se da je protekla večnost dok su stigli policajci, jedno sedam kola a još mi se učinilo duže dok se nisu pojavila kola hitne pomoći.

Ooooooodavnoooo ne kupujem novine, ne gledam vesti na TV ali ne mogu pobeći od informacija. Gde god da krenem ili sednem u neki od mojih kafića, hteo ne hteo, čujem razgovor sa susednih stolova. U kafiću K. poručim topli Nes i počnem da rešavam ukrštenicu. Od kakofonije se ne moreš skoncentrirat! Pokušam da se isključim i nastavim sa svojim poslom ali jadac! Kao da se dozivaju s brda na brdo, nadglasavaju jedni druge. I tu saznam da je muž sa ženom čekao njene kolege da je pokupe i odvezu na posao. Izgleda da su se u međuvremenu svađali. Kada su kola stigla, žena je sela na suvozačko mesto. Muž je izvadio pištolj i tri puta pucao u nju a onda sebi u glavu. I još, žena je van životne opasnosti a muž je živ ali je na aparatima. Komentari su bili više nego gnusni, recimo: Jebeš budalu, nije umeo ni da se ubije! Tresao sam se dva dana, tresem se i sada dok ovo pišem, malo malo mi pred oči iskrsne lokva tamno crvene krvi koja se razliva i širi ispod glave upucanog čoveka!



Komentari (58)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 19:33 24.12.2017

zlo-čin


Bili Piton Bili Piton 19:40 24.12.2017

Re: zlo-čin

Dragi Mikele, ako ništa drugo, podsetio si me da popijem sopstvene lekove (što nekako danas nisam, desi se)

A za ovo sve...šta reći, inner city blues svugde na planeti gde ima city.
mikele9 mikele9 22:06 24.12.2017

Re: zlo-čin

Ritam zločina, po scenariju Pavao Pavličića, režija Zoran Tadić, kamera Goran Trbuljak, montaža Jasna Fulgosi, glavne uloge Ivica Vidović, Fabijan Šovagović, Božidarka Frajt, sporedne, Tomislav Gotovac, Tošo Jelić.... snimljen 1981 godine. Remek delo!!!
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 19:37 24.12.2017

Užas

Tresao sam se dva dana, tresem se i sada dok ovo pišem, malo malo mi pred oči iskrsne lokva tamno crvene krvi koja se razliva i širi ispod glave upucanog čoveka!


Za vrijeme rata i ja sam vidio kako mladić slučajno pištoljem ubija druga a onda potom sebi puca u glavu u sred grada. Dugo mi je trebalo da potisnem tu scenu.
mikele9 mikele9 22:10 24.12.2017

Re: Užas

Za vrijeme rata i ja sam vidio kako mladić slučajno pištoljem ubija druga a onda potom sebi puca u glavu u sred grada. Dugo mi je trebalo da potisnem tu scenu.

Potisneš ali ti se ponekad ko zna kakvim asocijativnim putevima ponovo vrati. Nije lako ako ne i nemoguće zaboraviti i potisnuti tako nešto osim na kratko vreme.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 22:47 24.12.2017

Re: Užas

Jedno vrijeme sam znao da tu jezivu scenu sanjam, međutim to je vremenom iščililo i nestalo. Iako sam obojicu znao, jednog dobro a drugog iz viđenja danas vrlo teško mogu da im se uopšte sjetim lica. Ali to je sigurno i dalje u mojoj podsvijesti urezano trajno. Jasnije se sjećam nekih scena koje su zabilježene VHS kamerom sa snimka koji je emitovala tadašnja banjalučka televizija u po bijela dana gdje je jedno srpsko selo negdje u Bosni divljački iskasapljeno, ili živi užas sa odrubljenim glavama vojnika na Ozrenu, što je bilo na nekih stotinjak kilometara udaljeno od našeg televizora. Ali da ne otvaram tu Pandorinu kutiju.
korisnickoime-1 korisnickoime-1 21:31 24.12.2017

Mir

Mir na zemlji Hristos se rodi.

Kada ne postoji moralna vertikala ljudi su izgubljeni.

zemljanin zemljanin 14:29 25.12.2017

Re: Mir

korisnickoime-1
Mir na zemlji Hristos se rodi.

Kada ne postoji moralna vertikala ljudi su izgubljeni.


a sta bi to bila moralna vertikala ...
st.jepan st.jepan 22:37 24.12.2017

...

Već sam pisao u nekom davnom tekstu na ovom blogu o ubistvima koja su se odigrala pred mojim očima kad imađah 9, 15 i 18 godina.


Nekim čudom, ili nekom srećom, nijedno još nisam video.
Ni unaprijedak, nadam se, nijedno neću videti.

mikele9 mikele9 22:51 24.12.2017

Re: ...

Nekim čudom, ili nekom srećom, nijedno još nisam video.
Ni unaprijedak, nadam se, nijedno neću videti.

Od srca ti to želim druže!
predatortz predatortz 23:04 24.12.2017

Re: ...

mikele9
Nekim čudom, ili nekom srećom, nijedno još nisam video.
Ni unaprijedak, nadam se, nijedno neću videti.

Od srca ti to želim druže!


Mogu samo da se pridružim domaćinovoj želji.
Neka te sreća prati i nadalje.
st.jepan st.jepan 23:47 24.12.2017

A "Senke"

ubistva, noću, u po bela dana, na periferiji ili u centru Beograda... postala naša svakodnevica.

Postala?
Ti, izgleda, ne gledaš "Senke nad Balkanom"?
Kol'ko je tekar u predratnom Beogradu ubistava bilo... Prosto da ne poveruješ!
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:09 25.12.2017

Re: A "Senke"

Bilo i ubistava, i seksa i droge i rokenrola.
A i zipo upaljača pre nego što su proizvedeni u Americi. :)
predatortz predatortz 10:03 25.12.2017

Re: A "Senke"

A i zipo upaljača pre nego što su proizvedeni u Americi. :)


Moj deda imao nešto veoma nalik Zippo upaljaču. On nasledio od svog oca, a ovaj kupio kad je bio soldat u K und K monarhiji.
Tako, bilo je toga i pre Amera. Oni su to, verovatno, ukrali od Švabova i redizajnirali.
vcucko vcucko 09:48 26.12.2017

Re: A "Senke"

predatortz
A i zipo upaljača pre nego što su proizvedeni u Americi. :)


Moj deda imao nešto veoma nalik Zippo upaljaču. On nasledio od svog oca, a ovaj kupio kad je bio soldat u K und K monarhiji.
Tako, bilo je toga i pre Amera. Oni su to, verovatno, ukrali od Švabova i redizajnirali.

Čuveni IMCO upaljač, preteča Zippa. Sa K.u.K. pedigreom.

milisav68 milisav68 21:49 26.12.2017

Re: A "Senke"

vcucko
Čuveni IMCO upaljač, preteča Zippa. Sa K.u.K. pedigreom.

Da, i moj deda je imao takva dva upaljača.

Jedno vreme sam ga koristio, ali je zahtevan za održavanje (naročito stavljanje kremena), pa sam batalio.

Baš ću da ih potražim.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:40 27.12.2017

Re: A "Senke"

Da, i moj deda je imao takva dva upaljača.


Jbt al sam ja mator!
Pričate o dedama, a ja sam palio cigare na takav upaljač.
narcis narcis 00:42 28.12.2017

Re: A "Senke"

hoochie coochie man
Da, i moj deda je imao takva dva upaljača.


Jbt al sam ja mator!
Pričate o dedama, a ja sam palio cigare na takav upaljač.

isto takodže, samo ipak nije bio dobar kao zipo.
Черевићан Черевићан 00:12 25.12.2017

маам метка луталице

ubistva, noću, u po bela dana

агресија, читам ето, попримила маха
шемама се рокају различитим баш,
несрећно се наћи на путу метака
виновнике ...нит вид'о ... нит знаш,

најтужнија жаала ....бит' колатерала
mikele9 mikele9 19:20 25.12.2017

Re: маам метка луталице

агресија, читам ето, попримила маха
шемама се рокају различитим баш,
несрећно се наћи на путу метака
виновнике ...нит вид'о ... нит знаш,

најтужнија жаала ....бит' колатерала

Hvala vam G. Čer na konsekventnom prisustvu.
bene_geserit bene_geserit 02:26 25.12.2017

medijska pokrivenost vs. statistika

Evo kako je ovde kod nas.
A u Srbiji je taj faktor oko 1.1 (broj ubistava godisnje na 100000 stanovnika).

milanb milanb 02:43 25.12.2017

Re:

Број убистава у Србији је данас значајно мањи него пре неколико деценија, број самоубистава се значајно повећао.
На пример, средином 50-тих година било је дупло више убистава у Србији него данас, а слично је било и 60-тих и 70-тих година.
blogov_kolac blogov_kolac 05:57 25.12.2017

Re:

Kad kupujem cigarete, na novinama poređanim na pultu, sve naslovne strane svih nazovi novina ispunjene su enormno velikim slovima naslovima o ubistvima. Svestan sam da se to radi s namerom da gladni narod makar na tren zaboravi svoju glad i bedu, o uživanju u tuđim nesrećama ne bih ovog puta.
Ovo je zapravo predrasuda. U interesu vlasti bi valjda bilo da se takve vesti zataskavaju i skrajnjuju. Ali to su vesti koje ubedljivo najvise prodaju novine, tako da je to ustvari izbor medija. Kada se dogodi ubistvo u nekoj bogatoj i sredjenoj zemlji gde su najtezi zlocini mnogo redji, to takodje ide na naslovne strane kao udarna vest.

Ali postoje svakako uticaji koja i kakva ubistva ce dobiti vise paznje, pa se tako ove godine verovatno vise pisalo o ubistvu jedne pevacice narodne muzike, koja pre ubistva i nije bila bas toliko poznata, a koje se dogodilo prosle godine, nego sva ova "ubio prvo zenu pa sebe" zajedno koja su se dogodila ove godine a koja polako poprimaju razmere epidemije u Srbiji. Kao ovdasnji muskarac sve vise se gadim primitivne drustvene klime koja pogoduje takvim tragedijama (tacnije zlocinima), a stvarne snazne osude gde se jasno predstavljalo i razgranicavalo ko je tu dzelat a ko zrtva primetio sam bio samo u dva slucaja, i to u oba kada je onaj koji je "braneci svoju cast" ili kako vec to oni dozivljavaju, UBICA osim sebi i svojoj sadasnjoj/bivsoj zeni/partnerki "presudjivao" i svom detetu predskolskog uzrasta.
bene_geserit bene_geserit 10:05 25.12.2017

Re:

blogov_kolac
Kada se dogodi ubistvo u nekoj bogatoj i sredjenoj zemlji gde su najtezi zlocini mnogo redji, ... sva ova "ubio prvo zenu pa sebe" zajedno koja su se dogodila ove godine a koja polako poprimaju razmere epidemije u Srbiji.

Statistika to demantuje, Srbija je u rangu bogatih i sredjenih zemalja po broju ubistava.
E sad da li ima nekih problema i laziranja u vodjenju statistike, to ne znam.
angie01 angie01 12:34 25.12.2017

Re:

Број убистава у Србији је данас значајно мањи него пре неколико деценија, број самоубистава се значајно повећао.
На пример, средином 50-тих година било је дупло више убистава у Србији него данас, а слично је било и 60-тих и 70-тих година.


daj neki izvor za ovakve tvrdnje,

jer, koliko se meni cini, nikada veceg divljanja nije bilo- devedesetih su se ubijali kriminalci medju sobom, ili targetirani protivnici,...

...sada je opsti haos, niko ne preza ni od cega, u krsenju propaisa u saobracaju svakodnevno neko strada, a kao donet neki drakonski zakon da to spreci- gde su ti saobracajni policajci,

...svakodnevno neko ubistvo- mahom zena, i samoubistvo,...po skolama nikada vece nasilja...pa majku mu, gde je ta prevencija, sluzbe, ove/one,...kako to da ima toliko nelegalnog oruzja,


gde su pozornici na ulicama- nigde nikog,

sem sto se uredno cesalja gradski prevoz, zbog privatnog bus plusa- zbog koga je karta nedopustivo skupa u gradu gde je gradski prevoz neophodan- za sta se koriste i komunalni, a i regularni policajci, koje mi placamo,...pa sta je sada, najvazniji prekrsaj u zemlji Srbiji, je spreciti sverc za 90 dindzi u gradskom prevozu, al zato u tom istom prevozu haraju dzeparosi, sto domaci, sto iz okolnih zemalaja i niko putnike od iztih ne stiti- mrs. bre.
milanb milanb 15:30 25.12.2017

Re:

angie01

...
jer, koliko se meni cini, nikada veceg divljanja nije bilo- devedesetih su se ubijali kriminalci medju sobom, ili targetirani protivnici,...

...sada je opsti haos, niko ne preza ni od cega, u krsenju propaisa u saobracaju svakodnevno neko strada, a kao donet neki drakonski zakon da to spreci- gde su ti saobracajni policajci,

...svakodnevno neko ubistvo- mahom zena, i samoubistvo,...po skolama nikada vece nasilja...pa majku mu, gde je ta prevencija, sluzbe, ove/one,...kako to da ima toliko nelegalnog oruzja,

Тај хаос постоји само у таблоидним медијима, јер се сада диже дрека око неке туче ђака, која је некада била тема наставничког већа у школи, а не тема за медије који имају националну покривеност.

Ово је једно релативно мирно време, бар што се тиче убистава.Казнени систем солидно функционише, остварују се индивидуална и генерална превенција, нема разлога за бригу.

blogov_kolac blogov_kolac 16:08 25.12.2017

Re:

bene_geserit
blogov_kolac
Kada se dogodi ubistvo u nekoj bogatoj i sredjenoj zemlji gde su najtezi zlocini mnogo redji

Statistika to demantuje, Srbija je u rangu bogatih i sredjenih zemalja po broju ubistava.
E sad da li ima nekih problema i laziranja u vodjenju statistike, to ne znam.

Ti valjda sada zivis u Severnoj Americi, pa to gledas iz tog ugla. Na ovim podacima koje si citirao, Srbija se kotira kao 21. od 44 navedene evropske zemlje. I to uz napomenu da je medju tih 20 koje su gore od nas po stopi ubistava svih 7 evropskih bivsih sovjetskih republika koje drze prvih 7 pozicija, kao i 5 bivsih SFRJ republika/pokrajina, a tek o nasem "bogatstvu" da ne govorim.

Tako da iz nase perspektive svakako da postoje bogatije i sredjenije zemlje sa manjom stopom ubistava, a gde takvi zlocini kada se dogode takodje okupiraju naslovne stranice, sto sam ja naveo kao dokaz da se to NE radi "s namerom da gladni narod makar na tren zaboravi svoju glad i bedu", nego jednostavno sami mediji bez icijeg dodatnog sufliranja i podsticaja forsiraju takve price kao citaocima/gledaocima "najzanimljivije".
angie01 angie01 16:17 25.12.2017

Re:

Тај хаос постоји само у таблоидним медијима, јер се сада диже дрека око неке туче ђака, која је некада била тема наставничког већа у школи, а не тема за медије који имају националну покривеност.


lupetas, a za sendvic,...pa isla sam valjda i ja u skolu, znam kako je bilo,...pa moje starije dete- za vreme prvih promena, a sada mladje- znaci, neuporedivo najgore vreme u svakom smislu za decu u skoli.


Ово је једно релативно мирно време, бар што се тиче убистава.Казнени систем солидно функционише, остварују се индивидуална и генерална превенција, нема разлога за бригу.


da se ne radi o ovako jezivim stvarima, na ovo tvoje bulaznjenje bih se grohotom nasmejala, ovako je samo nevidjena bezobrazna laz,...jer praviti se da je sve u redu, a da drugi ljudi stradaju zbog nebrige i neuredjenosti drzave i njenih sistema- je saucesnistvo.
grof_brankovich grof_brankovich 16:46 25.12.2017

Re:

blogov_kolac
Kad kupujem cigarete, na novinama poređanim na pultu, sve naslovne strane svih nazovi novina ispunjene su enormno velikim slovima naslovima o ubistvima. Svestan sam da se to radi s namerom da gladni narod makar na tren zaboravi svoju glad i bedu, o uživanju u tuđim nesrećama ne bih ovog puta.
Ovo je zapravo predrasuda. U interesu vlasti bi valjda bilo da se takve vesti zataskavaju i skrajnjuju. Ali to su vesti koje ubedljivo najvise prodaju novine, tako da je to ustvari izbor medija. Kada se dogodi ubistvo u nekoj bogatoj i sredjenoj zemlji gde su najtezi zlocini mnogo redji, to takodje ide na naslovne strane kao udarna vest.

Ali postoje svakako uticaji koja i kakva ubistva ce dobiti vise paznje, pa se tako ove godine verovatno vise pisalo o ubistvu jedne pevacice narodne muzike, koja pre ubistva i nije bila bas toliko poznata, a koje se dogodilo prosle godine, nego sva ova "ubio prvo zenu pa sebe" zajedno koja su se dogodila ove godine a koja polako poprimaju razmere epidemije u Srbiji. Kao ovdasnji muskarac sve vise se gadim primitivne drustvene klime koja pogoduje takvim tragedijama (tacnije zlocinima), a stvarne snazne osude gde se jasno predstavljalo i razgranicavalo ko je tu dzelat a ko zrtva primetio sam bio samo u dva slucaja, i to u oba kada je onaj koji je "braneci svoju cast" ili kako vec to oni dozivljavaju, UBICA osim sebi i svojoj sadasnjoj/bivsoj zeni/partnerki "presudjivao" i svom detetu predskolskog uzrasta.


Слажем се са термином предрасуда. Заменимо име града Београда са скоро било којим другим градом у свету, рецимо у Британији, и претпостављам да се сличне ствари дешавају. Само треба мало проширити имагинацију. Али увек ће постојати они који виде нечију намеру да управљају масама. Новине имају своју агенду, осим што морају да зараде то је сигурно. Али криминалци су изван политичке контроле, мени се чини, нико не улази у криминал ради политичког добитка. Криминалци су свирепи млади људи са високим степеном интелигенције и моћи да чине зло.

Ствар је у томе што у југословенском периоду политика је долазила испред криминала у новинама. Или ми се чини? Нисам читао тадашње таблоиде као што су Вечерње новости. У Британији је криминал увек чинио ударне вести на таблоидима као што су The Sun, Daily Mail, Express...

У Daily Mail су често писали о неидентификованим летећим објектима. Да ли је то била манипулација британском средњом класом? Или план ЦИА или КГБ?

У Кини је ствар јасна. Медији су контролисани пунктум.
mikele9 mikele9 19:18 25.12.2017

Re:

Drage moje i dragi moji, mene je Statistika uvek podsećala na ono: Svi jedu sarmu, samo jedni jedu meso a ostali kupus!
Sve prethodne nam civilizacije su bile zasnovane na ubistvima, ova naša ne prekida da ubija, čak joj i ne trebaju izgovori. Sve ja to znam ali nikad se neću pomiriti sa činjenicom da se bilo šta rešava ubistvom/ubistvima!
milanb milanb 20:06 25.12.2017

Re:

angie01

lupetas, a za sendvic,...pa isla sam valjda i ja u skolu, znam kako je bilo,...pa moje starije dete- za vreme prvih promena, a sada mladje- znaci, neuporedivo najgore vreme u svakom smislu za decu u skoli.

da se ne radi o ovako jezivim stvarima, na ovo tvoje bulaznjenje bih se grohotom nasmejala, ovako je samo nevidjena bezobrazna laz,...jer praviti se da je sve u redu, a da drugi ljudi stradaju zbog nebrige i neuredjenosti drzave i njenih sistema- je saucesnistvo.

Булажњење је пласирање приче како је сада најгоре, упркос томе што је у време "када си могао мирно да спаваш на клупи у парку" било значајно више убистава него данас.
bene_geserit bene_geserit 04:08 26.12.2017

Re:

blogov_kolac
Ti valjda sada zivis u Severnoj Americi, pa to gledas iz tog ugla. Na ovim podacima koje si citirao, Srbija se kotira kao 21. od 44 navedene evropske zemlje. I to uz napomenu da je medju tih 20 koje su gore od nas po stopi ubistava svih 7 evropskih bivsih sovjetskih republika koje drze prvih 7 pozicija, kao i 5 bivsih SFRJ republika/pokrajina, a tek o nasem "bogatstvu" da ne govorim.

Tako da iz nase perspektive svakako da postoje bogatije i sredjenije zemlje sa manjom stopom ubistava

Znam da razgovor ne sluzi tome da neko promeni misljenje, vec da potvrdimo svoje predrasude, tako da nisam ni ocekivao da ce statistivcki podaci da te ometu. Istina "malo" si preformulisao recenicu pa je od tvrdnje da razvijenija i sredjenija zemlja automatski znaci da je broj ubistava mnogo manji stigao do "postoje razvijenije zemlje gde je broj zlocina manji" (ne cak ni mnogo).

Evo, jel moze ovako: Evropa prosek 3.0, Srbija 1.13 (broj ubistava na 100K stanovnika godisnje). Evo bez zemalja SSSRa i bivsih YU republika (sem Slovenije) i bez Albanije, Turske, ... :
USA 4.88
Belgija 1.95
Bugarska 1.8
Kanada 1.68
Finska 1.6
Francuska 1.58
Rumunija 1.49
Madjarska 1.48
Kipar 1.29
Slovenija 1.21
Svedska 1.15
Srbija 1.13
Danska 0.99
Australija 0.98
Portugal 0.97
Malta 0.96
UK 0.92
Novi Zeland 0.91
Island 0.91
Slovacka 0.88
Grcka 0.85
Nemacka 0.85
Italija 0.78
Ceska 0.75
Poljska 0.74
Svajcarska 0.69
Spanija 0.66
Irska 0.64
Holandija 0.61
Norveska 0.56
Austrija 0.51
blogov_kolac blogov_kolac 10:47 26.12.2017

Re:

bene_geserit
Evo, jel moze ovako: Evropa prosek 3.0, Srbija 1.13 (broj ubistava na 100K stanovnika godisnje). Evo bez zemalja SSSRa i bivsih YU republika (sem Slovenije) i bez Albanije, Turske, ... :

Ne razumem sta pokusavas da osporis u mojoj konstataciji da i u mnogo bogatijim zemljama od Srbije, sa znatno manjom stopom ubistava, takvi zlocini kada se dogode dobijaju naslovne strane? Tj da to nema veze sa siromastvom zemlje u kojoj se mediji tako ponasaju.

A inace, stojim i dalje iza konstatacije da mi uz svu pacifikaciju i dekriminalizaciju prostora od uzasnih 90'ih koja i dalje traje jos uvek po pitanju ubistava nismo se jos spustili ni na evropski "prosek", iako smo formalno dosta ispod evropskog proseka. Evropski prosek od 3 duboko je kontaminiran dzinovskom stopom od preko 10 koji ima 150-milionska Rusija. Kada samo nju izbacis, mi smo tu negde na proseku, a kada izbacis jos samo jos i 50-milionsku Ukrajinu sa za evropske standarde ogromnom stopom od skoro 5 ubistava godisnje na 100.000 ljudi, evropski prosek vise nije 3 nego ispod 1 (a mi smo 1.13).
anamarkana anamarkana 14:51 26.12.2017

Re:

milanb
angie01

lupetas, a za sendvic,...pa isla sam valjda i ja u skolu, znam kako je bilo,...pa moje starije dete- za vreme prvih promena, a sada mladje- znaci, neuporedivo najgore vreme u svakom smislu za decu u skoli.

da se ne radi o ovako jezivim stvarima, na ovo tvoje bulaznjenje bih se grohotom nasmejala, ovako je samo nevidjena bezobrazna laz,...jer praviti se da je sve u redu, a da drugi ljudi stradaju zbog nebrige i neuredjenosti drzave i njenih sistema- je saucesnistvo.

Булажњење је пласирање приче како је сада најгоре, упркос томе што је у време "када си могао мирно да спаваш на клупи у парку" било значајно више убистава него данас.




sa koje planete pade ovaj sendvičar!?


bene_geserit bene_geserit 22:14 26.12.2017

Re:

blogov_kolac
mi uz svu pacifikaciju i dekriminalizaciju prostora od uzasnih 90'ih koja i dalje traje jos uvek po pitanju ubistava nismo se jos spustili ni na evropski "prosek", iako smo formalno dosta ispod evropskog proseka. ... evropski prosek vise nije 3 nego ispod 1 (a mi smo 1.13).

Evropski prosek je veci od nasih 1.13 i kad iskljucis Rusiju i Ukrajinu i to solidno. Cak i ako iskljucis Tursku. Prosek u EU je oko 1 (na listu gore dodaj balticke zemlje koji imaju visoku stopu ubistava, istina i mali broj stanovnika, Hrvatsku).
Srbija je siromasna zemlja koja uz to nije homogena i ima nedavnu ratrnu proslost. Broj ubistava u Srbiji je realno jako nizak.
Evo naprimer liste najvecih gradova u svakoj evropskoj zemlji. Beograd ima jednu od najmanjih stopa ubistava.
vcucko vcucko 22:57 26.12.2017

Re:

bene_geserit

Evo naprimer liste najvecih gradova u svakoj evropskoj zemlji. Beograd ima jednu od najmanjih stopa ubistava.

Šta ti je iskreni konzervativac. Postavi link, a link traži da se plati $49.-/mesec
narcis narcis 23:22 26.12.2017

Re:

da potkrepimo
mlatisa mlatisa 12:33 25.12.2017

Статистика

Год. - број убистава
1956 - 286 мушкарци: 215, жене 71
1979 - 215 мушкарци: 156, жене 59
1980 - 133 мушкарци: 93, жене 40
1981 - 209 мушкарци: 152, жене 57
1991 - 217 мушкарци: 161, жене 56
1997 - 321 мушкарци: 222, жене 99
2002 - 164 мушкарци: 118, жене 46
2011 - 130 мушкарци: 91, жене 39
2012 - 118 мушкарци: 82, жене 36
2013 - 152 мушкарци: 95, жене 57
2014 - 114 мушкарци: 82, жене 32
2015 - 102 мушкарци: 64, жене 38
2016 - 123 мушкарци: 77, жене 46

Мени изгледа да је у просеку у паду. И наравно, рече је о убијеним особама а не о починиоцима.

Едит: Извори су статистички годишњаци 2017, 2016, 2015, 1999 и може бити још нека година, мрзи ме више да копам. Имате све на интернету па тражите.

Едит: Обратите пажњу на 1979, 1980, 1981.

Едит: Ево и по полу
narcis narcis 13:16 25.12.2017

Re: Статистика

Едит: Обратите пажњу на 1979, 1980, 1981.

ma ja bi obratio pažnnju na
1997 - 321 мушкарци: 222, жене 99

pitanje je šta se tad desilo pa je ovako veliki broj ubijenih
mlatisa mlatisa 14:07 25.12.2017

Re: Статистика

ma ja bi obratio pažnnju na

1997 - 321 мушкарци: 222, жене 99


pitanje je šta se tad desilo pa je ovako veliki broj ubijenih


Ево дистрибуције по регионима.

Војводина 91: Мушкарци 51, жене 15 = 66
Војводина 97: Мушкарци 45, жене 25 = 70
Косово 91 : Мушкарци 3, жене 0 = 3
Косово 97 : Мушкарци 22, жене 2 = 24
Срб. без покрајина 91 : Мушкарци 107, жене 41 = 148
Срб. без покрајина 97 : Мушкарци 155, жене 72 = 227

Пробаћу да ископам и године око 1997.

mlatisa mlatisa 14:37 25.12.2017

Re: Статистика

Ево 1996:
мушкарци: 207, жене 69 = 276
Косово: мушкарци: 3, жене 0
Војводина: мушкарци: 55, жене 31
Без покрајина: мушкарци: 149, жене 38


mlatisa mlatisa 14:48 25.12.2017

Re: Статистика

Ево 1998:
мушкарци: 199, жене 62 = 261
Косово: мушкарци: -, жене -
Војводина: мушкарци: 44, жене 23
Без покрајина: мушкарци: 155, жене 39

Нема података за Косово.
mlatisa mlatisa 15:06 25.12.2017

Re: Статистика

Ево 1999: - занимљиви подаци
мушкарци: 164, жене 79 = 243
Косово: мушкарци: -, жене -
Војводина: мушкарци: 46, жене 34
Без покрајина: мушкарци: 118, жене 45

Нема података за Косово. Нисам приметио неку назнако о томе како су евидентирали убијене у току 24.03.1999 до краја бомбардовања. Делује као да су их одвојено водили.
narcis narcis 15:14 25.12.2017

Re: Статистика

zvuči idiotski kad se kaže, al normalno je da se ljudi ubijaju, samo nenormalno je ovo što nam mediji rade.
nije da me to u to doba nešto interesovali al kolko me memorija panćenja služi nije da se u SFRJ skrivalo broj ubistava već se nije dozvoljavalo da to ide na naslovne strane i da se diže kalambur kao sad.
sećam se ubustva one šefke, pa masovnog ubistva u boru i još poneka,
ne znam na koj načim bi se sprečilo ovo nasilje koje nam mediji rade sa ti ' vestima'
mislim da bi trebala da se uvede neka cenzura ,ne da ne sme da se objavljuje već da ne sme da se to radi na ovako senzacionalistički način.
mlatisa mlatisa 15:14 25.12.2017

Re: Статистика

Ево и 2000. године и нећу више да давим.
мушкарци: 149, жене 53 = 202

Подаци без Косова.
narcis narcis 15:16 25.12.2017

Re: Статистика

mlatisa
Ево и 2000. године и нећу више да давим.
мушкарци: 149, жене 53 = 202

Подаци без Косова.

ovo je bilo korisno davljenje , bar smo stekli uvid da su ta ubistva kja nas uznemiravaju ipak u nekom proseku.
mlatisa mlatisa 15:30 25.12.2017

Re: Статистика

Ево податка и за Косово

2010 - 35
2011 - 33
2012 - 32
2013 - 30
2014 - 17
2015 - 17
2016 - 19

Нема поделе мушко женско. Извор нека Агенција за статистику косова.
blogov_kolac blogov_kolac 15:48 25.12.2017

Re: Статистика

2002 - 164 мушкарци: 118, жене 46
2011 - 130 мушкарци: 91, жене 39
2012 - 118 мушкарци: 82, жене 36
2013 - 152 мушкарци: 95, жене 57
2014 - 114 мушкарци: 82, жене 32
2015 - 102 мушкарци: 64, жене 38
2016 - 123 мушкарци: 77, жене 46

Ovde je, a vezano za uvodnu pricu ovog bloga, najzanimljiviji nagli porast povecanja udela zena medju zrtvama zadnje 4 godine. Ocigledno je doslo do nekog poremecaja u celokupnoj drustvenoj klimi koja pogoduje nekakvom novokomponovanom neopatrijarhalnom sistemu vrednosti gde su ovo njegovi najgori indikatori. Ja nesto nisam primetio da su zene u medjuvremenu postale ucesnice mafijaskih obracuna i likvidacija, fatalnih kafanskih ili navijackih tuca... ali zato je sve vise "zlocina iz strasti" (citaj "muskarac ubio zenu" ) gde se uzrok pre moze tumaciti potpuno iscacenim shvatanjem "vlasnickih odnosa" pocinitelja, nego da je bila u pitanju ljubomora, afekt... Postoji ogromna razlika izmedju toga kada recimo prevareni ili "prevareni" suprug pocini zlocin u afektu, i onoga kada godinama nakon razvoda ili prekida veze prvo pokusava pretnjama da "vrati" bivsu partnerku a potom joj i "presudi", a upravo ovaj potonji sve popularniji oblik ubistava je zasluzan za promenu ove statistike, tako da je procenat ubijenih zena sa 30% jos koliko 2011 i 2012 sada skocio na preko 35% od 2013 naovamo i jos raste.
milanb milanb 16:13 25.12.2017

Re: Статистика

blogov_kolac

Ovde je, a vezano za uvodnu pricu ovog bloga, najzanimljiviji nagli porast povecanja udela zena medju zrtvama zadnje 4 godine. Ocigledno je doslo do nekog poremecaja u celokupnoj drustvenoj klimi koja pogoduje nekakvom novokomponovanom neopatrijarhalnom sistemu vrednosti gde su ovo njegovi najgori indikatori. Ja nesto nisam primetio da su zene u medjuvremenu postale ucesnice mafijaskih obracuna i likvidacija, fatalnih kafanskih ili navijackih tuca... ali zato je sve vise "zlocina iz strasti" (citaj "muskarac ubio zenu" ) gde se uzrok pre moze tumaciti potpuno iscacenim shvatanjem "vlasnickih odnosa" pocinitelja, nego da je bila u pitanju ljubomora, afekt... Postoji ogromna razlika izmedju toga kada recimo prevareni ili "prevareni" suprug pocini zlocin u afektu, i onoga kada godinama nakon razvoda ili prekida veze prvo pokusava pretnjama da "vrati" bivsu partnerku a potom joj i "presudi", a upravo ovaj potonji sve popularniji oblik ubistava je zasluzan za promenu ove statistike, tako da je procenat ubijenih zena sa 30% jos koliko 2011 i 2012 sada skocio na preko 35% od 2013 naovamo i jos raste.


Жене су више укључене у све области живота, па је порастао и њихов удео међу жртвама убиства.То није ништа необично.

1956 године је друштво било претежно рурално и традиционално, а у таквим друштвима се мање убијају жене, то се види на примеру Косова, удео жена међу убијенима је много мањи него у остатку Србије.




angie01 angie01 16:19 25.12.2017

Re: Статистика

Жене су више укључене у све области живота, па је порастао и њихов удео међу жртвама убиства.То није ништа необично.



mlatisa mlatisa 16:26 25.12.2017

Re: Статистика

Ovde je, a vezano za uvodnu pricu ovog bloga, najzanimljiviji nagli porast povecanja udela zena medju zrtvama zadnje 4 godine.


Мени подаци делују као да је број убијених жена више мање исти, само се смањио број убијених мушкараца.
blogov_kolac blogov_kolac 17:09 25.12.2017

Re: Статистика

mlatisa
Ovde je, a vezano za uvodnu pricu ovog bloga, najzanimljiviji nagli porast povecanja udela zena medju zrtvama zadnje 4 godine.


Мени подаци делују као да је број убијених жена више мање исти, само се смањио број убијених мушкараца.
"Udeo" se odnosi na proporcijalnu zastupljenost, i ja ne vidim drugacije objasnjenje i logiku zbog cega su 2011, 2012 i 2014 godine u smislu proporcija po polu bukvalno identicne sa 2002, 1997, 1980 sa skoro tacno 30% nastradalih zena (ostalih godina jos manji udeo), a odjednom zadnje dve godine imamo po 37% (sto je ogromna promena), ako to nije upravo ova poplava "ubio prvo zenu pa sebe" zlocina kojim smo sve cesce svedoci, i koji prave razliku u brojkama. A takav fenomen ne moze tek tako da se pojavi sam od sebe, nego ocigledno ima nesto u drustveno-socijalnoj klimi sto mu pogoduje, a sto nije bilo tako izrazeno ranije.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 17:23 25.12.2017

Re: Статистика

milanb milanb 20:46 25.12.2017

Re: Статистика

blogov_kolac
"Udeo" se odnosi na proporcijalnu zastupljenost, i ja ne vidim drugacije objasnjenje i logiku zbog cega su 2011, 2012 i 2014 godine u smislu proporcija po polu bukvalno identicne sa 2002, 1997, 1980 sa skoro tacno 30% nastradalih zena (ostalih godina jos manji udeo), a odjednom zadnje dve godine imamo po 37% (sto je ogromna promena), ako to nije upravo ova poplava "ubio prvo zenu pa sebe" zlocina kojim smo sve cesce svedoci, i koji prave razliku u brojkama. A takav fenomen ne moze tek tako da se pojavi sam od sebe, nego ocigledno ima nesto u drustveno-socijalnoj klimi sto mu pogoduje, a sto nije bilo tako izrazeno ranije.


Проценат жена међу убијенима је већи у земљама са ниском стопом убистава(Србија, Немачка, Италија) него у земљама са високом стопом убистава(Бразил, Мексико, централноамеричке земље) .У Немачкој жене чине преко 40% убијених, а у Бразилу и Мексику жене чине око 10% убијених.

Када би гледали чисто статистички испада да је у Немачкој много више заступљено убијање жена него у Бразилу или Мексику.

То није тачно, јер у Бразилу има око 50 000 убистава годишње, од чега је око 4-5 хиљада убијених жена , док у Немачкој има око 500-600 убистава годишње, од чега 200-300 жена.
Ми се крећемо ка Немачкој по стопи убистава, па ће и вероватно и проценат жена међу убијеним да се повећава.

Поређења ради, САД имају 17 000 убистава годишње, Русија око 10 000, Кина 10 000, Индија око 30 000, Мексико око 20 000 итд.Ми смо негде на скандинавском просеку, мање убистава од Шведске и Финске а више од Норвешке и Данске.
zilikaka zilikaka 20:07 26.12.2017

Re: Статистика

Мени изгледа да је у просеку у паду. И наравно, рече је о убијеним особама а не о починиоцима.

Jeste, al se isto tako jasno vidi da je broj muških žrtava skoro tri puta manji a ženskih se nije mi prepolovio.

Moje laičko tumačenje je da su ljudi polako shvataju da to nije način rešavanja problema - osim kad je sopstvena žena u pitanju.
narcis narcis 20:50 26.12.2017

Re: Статистика

- osim kad je sopstvena žena u pitanju.

da mi živimo patrijalhalnu kontrarevoluciju i tu je problem. celo društvo je krenulo u rikverc u 18. vek i sad gledamo čudo.
49 41 49 41 15:26 25.12.2017

Nije odavno

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/hronika/aktuelno.291.html:679321-Bogeski-u-samoodbrani-ubio-Manica

al', kao nekad i sad.
mlatisa mlatisa 15:37 25.12.2017

Доживљај

Мени је комшија умро (буквално) на рукама (срчка) и то јесте био трауматичан догађај, али сада када пребирем по памћењу и осећајима, много већи утисак је оставио инцидент у саобраћају. Није било никаквог судара, само за неког темпераментног (дивљег) возача се нисам кретао довољно брзо. Није било ни туче само свађе.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana