Budućnost| Društvo| Kultura| Literatura| Moj grad

kolektivizam posle kraha jugoslovenskog identiteta

Srđan Fuchs RSS / 27.12.2017. u 08:54

jericho.jpg

Sećam se jednog vikenda, dok sam odrađivao svoju smenu civilnog čuvarstva, u jeku Druge Intifade, čuvali smo grad u haotičnom cunamiju palestinskih samoubilačkih napada; malog Jericho-a od 9mm, izraelska toka, gotivna, širio sam se k'o Zemunac po jukra dok sam je šetao tih par godina, kao mali magnum je izgledala, toka znači, i ako vidiš i definišeš sto odsto da je terorista, rokaj, brale! - naiđem ja tako na jedan tekst u Jerusalem Post Magazinu. Tekst se lepo i analitično bavio  krahom jugoslovenskog kolektivnog identiteta naporedo u hrvatskom, bosanskom i srpskom društvu. Kako sam, iz ličnih uverenja, odustao da rokam braleta iz protivničkog tabora, računajući da ću braleta odgovoriti verbalno, dijalogom, a ako ne onda ćemo se zagrliti i skupa otići k Alahu Ekbaroviću - ionako su tamo kod G. Ekbarovića, u to doba, bile bolje ribe nego u mom siromašnom studentskom životu; tako sam najviše voleo u tim smenama mogućnost da iščitam vikend-novine od A do Š.

 Jerusalem Post Magazine je bio desničarska novina, a kako sam voleo da čitam novine od malena, kupovao sam Jerusalem Post i Haaretz, potonji je izlazio zajedno sa NYTimes-om i bio je telavivski, liberalan i levi; tako da sam imao kompletnu zabavu za duge vikend-smene: radio sam duple vikendom, jer je bilo više para a to bio jedini način da finansiram svoje studije. Uglavnom, iznenade desničari - Jerusalim je oduvek bio tradicionalno desničarski, konzervativan i ortodoksan, razumljivo, zbog velike i namagnetisane istorije koju sobom nosi, dok je Tel Aviv oduvek, dakle u svojih stotinjak godina, bio superliberalan, opušten i gej, ruku na srce, umeju i Tel Avivljani da pokažu zube u fajtu - elem, iznenade desničari pa pripreme u JP kulturnom dodatku super taj tekst koji se bavio raspadom kolektivnog identiteta u nesrećnoj Jugi. Pošto sam ja pasionirano i opsesivno skupljao sve što se ticalo jugoslovenstva i srpstva u Izraelu - koliko ću samo biti radostan kada me gos'n Cvi Loker pozove nekoliko godina kasnije da mu sredim arhive jugoslovenskih Jevreja raskupusane nakon digitalizacije u vašingtonskom Muzeju, još tada; obradovao sam se tom tekstu. Čak sam ga i čuvao godinama potom, ali sam sam ga izgubio negde u svojim stalnim seljakanjima.

Tekst je, ukratko, govorio o tome kako su se, nekada liberalne i građanske, jugoslovenske sredine sa ratom učaurile i konzervirale, kako su Hrvati postali veliki katolici, Srbi veliki pravoslavci, dok je u slučaju Bosanaca stvar bila sintesis sve nesreće što je zadesila ovu nekada prelepu i jednu od vodećih evropskih zemalja u eri pre globalizacije.

Kada gledamo danas, još nekih 15-ak godina docnije, gde su otišla poslejugoslovenska društva: u Zagrebu pre godinu-dve bojovnici paradiraju gradom u uniformama sa neonacističkim obeležjima, u Sarajevu arlauču sa minareta G. Ekbarovićevi službenici u mirnim gradskim četvrtima gde toga nije bilo nikada pre, a Beograd se nalazi pod nekom vrstom nebeskog embarga u vidu kažnjenosti režimom gde Diktator, otprilike, samo još iz vece-šolje što ne počne da izviruje; poslejugoslovenska društva se još uvek batrgaju da nađu svoj novi kolektivni identitet. Interesantno da je kod svih zajednička odlika da svoj identitet grade sa netrpeljivošću i isključivošću prema nekome ili nečemu drugom: mnogi vernici smatraju da su oni drugi loši i pogrešni, komunisti mrze kapitaliste, nacionalisti internacionaliste, postidentitetisti identitetiste... Uglavnom, kako bilo, većinski se identitet zasniva na relaciji mržnje. Jugu smo voleli, kako god, dok se danas ljudi uglavnom određuju sa nekom suštinskom negacijom prema različitim sadržajima ili prema različitim osobama.



Komentari (354)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gedza.73 gedza.73 09:14 27.12.2017

Recept za uspeh

Skoro sam zakačio dve priče na tv-u

Doktor, kardiolog, je upotrebio u razgovoru izraz 'kolege zdravstveni profesionalci'
Mnogo dobra i tačna definicija. Ne može čovek koji je stručnjak da se izjednači sa partijskim lelemudima, neznalicama i otaljivačima koji su mu, kao, kolege i ko zna kako došli do radnog mesta.

U drugoj dva brata, Sremci, paori gaje svinje i proizvode sremski kulen, pršut, kobasice...
Elokventni, skockan proizvod, zaokružen proces... Vidi se da nije na kredite, političke mućke, trange-frange...

Kad ove dve vrste ljudi budu većina u Srbiji e tad će da bude bolje.
Mi smo uvek imali sisteme koji su takve ljude gurali u manjinu pa smo se, posle 'iznenadnih' karambola, čudili otkud mi tu gde smo se našli. A niš' nismo krivi. Uvek pošteni, pravedni, vredni i radni...

Priče o nacionalizmima, verama, revolucijama, identitetima, jugoslovestima, srpstvima...
samo palivatre i zla krv.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:47 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

Doktor, kardiolog, je upotrebio u razgovoru izraz 'kolege zdravstveni profesionalci'
Mnogo dobra i tačna definicija. Ne može čovek koji je stručnjak da se izjednači sa partijskim lelemudima, neznalicama i otaljivačima koji su mu, kao, kolege i ko zna kako došli do radnog mesta.

U drugoj dva brata, Sremci, paori gaje svinje i proizvode sremski kulen, pršut, kobasice...
Elokventni, skockan proizvod, zaokružen proces... Vidi se da nije na kredite, političke mućke, trange-frange...

Kad ove dve vrste ljudi budu većina u Srbiji e tad će da bude bolje.
Mi smo uvek imali sisteme koji su takve ljude gurali u manjinu pa smo se, posle 'iznenadnih' karambola, čudili otkud mi tu gde smo se našli. A niš' nismo krivi. Uvek pošteni, pravedni, vredni i radni...

Priče o nacionalizmima, verama, revolucijama, identitetima, jugoslovestima, srpstvima...
samo palivatre i zla krv.


pričam sa jednim penzionisanim prof. krimosom, karijera: bio na ratištu u vukovaru, posle toga je sigurno deceniju proveo u gradu kao diler i ubica, sve do robije, kaže, otišao u rutinski obilazak proizvodnje i distribucije jedno veče (pozne devedesete, ribice, cuga, koks, tek, probudi se jednog jutra u kolima na ivici grada, sav ispolivan krvlju, sa utokama u rukama, i mrtvim telom u kolima). kaže, "e tu sam se, brate, promenio, otišao sam na robiju, morao sam da odem na robiju." danas isto vodi farmu u blizini grada, posvećeno, pošteno, ali kaže mi jednu stvar: "šta mene, brate, boli q za tvoju decu, boli me za moju, a tvoja me ne interesuju". e, tu unutrašnju sponu ja ne vidim u SRB, ljudi kao da su sabijeni u neke svoje, hermetički obložene i zatvorene krugove. kada mene bude bilo briga i za tvoje dete podjednako kao i za moje, i tada će verovatno biti još bolje. primetio sam, kako žena i ja volimo da mešamo stara i nova društva, da, kada su novi tu, onda se stari često, nekako spontano, odvoje i otuđe od novih i komuniciraju samo između sebe dok nove ostave po strani. čudan hermetizam...
narcis narcis 09:51 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

Vidi se da nije na kredite, političke mućke, trange-frange...

Kad ove dve vrste ljudi budu većina u Srbiji e tad će da bude bolje.
Mi smo uvek imali sisteme koji su takve ljude gurali u manjinu pa smo se, posle 'iznenadnih' karambola, čudili otkud mi tu gde smo se našli. A niš' nismo krivi. Uvek pošteni, pravedni, vredni i radni...

ovo je netačno skroz na skroz.
stalno tražimo opravdanje i nalazimo krivce u svemu, turci, nemci austrougari, hrvati i muslimani, zlovenci, svi su krivi samo ne mi i naš mentalitet.
pročita istoriju , aaj samo ovu noviju od posleturaka, i šta vidiš da nam je korupcija ugrađena u mentalitet.
srušili obrenoviće zbog korupcije i protekcionizma, nastavilo se sa karađorđevićima, izvor R. Domanović i Mrtvo more.
za komuniste isto, njima smo čak i oduzeli pravo na naciju.
sad u demokraciji, šta imamo- korupciju , protekcionizam pljačku.
sad sam bio da predam molbu za materijalnu pomoć i šta, fale mi papiri i to papiri koje po zakonu, koji su sami doneli, treba oni da izvade, krštenica, potvrda iz biroa ne starija od mesec dana, a ptijavljujem se na tri meseca, potvrda iz socijalnog-penziskog. kakva potvrda kad imam 59 godine i nemam pravo na pemziju ni pojednom osnovu, sa 11 godine radnog staža i ovim bolestima koje imam nemam pravo na istu.
nije nam kriv bilo koji sistem već mentalitet koji nije sposoban ni da napravi zakone kako treba ni da i one loše sprovede u delo.
i nemoj da mi pričaš da su na vlasti deca komunista, trenutno u vlasti nema nijednog koji ima bilo kakve veze sa komunistima, isto važi i za famozne službe i to je očišćeno i od komunista i od profesionalaca.
nikvet pn nikvet pn 10:26 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

Драгољубе драги ниси у праву. У праву је Геџа. Прича о људима који су се окренули себи и свом послу, пронашли свој приход независно од политике и негативног окружења. Таквима помоћ не треба осим да им уклониш препреке на које они указују. Треба их пустити да раде и стварају; то су прави креатори послова и радних места свуда у свету - осим овде.

Један швајцарски пензионер направио воћњак од 5000 стабала јабуке и крушке, све под конац кап-на-кап, ко парк. Хладњача, продаја, ракија; само пршти. Цело село мрзи га ко Немца, раднике из других села плаћа. Он новчане нужде нема али има изазов рада и стварања. Е баш такви су овде прогоњени још од 45-те. Уместо да их се пустило да раде па да створе помоћ коју тражиш без проблема.
narcis narcis 10:33 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

Прича о људима који су се окренули себи и свом послу, пронашли свој приход независно од политике и негативног окружења.

a gde si video da im ja to branim, ja samo reagujem na njegovu tvrdnju da je sistem uzrok naše propasti kao da su sistemu službenici marsovci a ne mi , takvi kakvi nikavi , jebonas onaj ko ne izmislio take kakenikake.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:42 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

i nemoj da mi pričaš da su na vlasti deca komunista, trenutno u vlasti nema nijednog koji ima bilo kakve veze sa komunistima, isto važi i za famozne službe i to je očišćeno i od komunista i od profesionalaca.


pa ima, al' oni imaju veze sas komunizam ko ja sas aboridžincite... moj deda je stalno pričao "da su oni (idealisti) napravili grešku što su dopustili da oportunisti odnesu prevagu... a ti sada menjaju partije k'o Madona gaću

... inače, u Izrailju je ta pomoć rešena tako što postoji fond koji se zove "Nacionalno osiguranje", i plaćamo ga svi od svojih plata, svih 94% zaposlenih u zemlji, iako ne koristimo taj fond... al' zato moja mama iz tih fondova dobija citostatike, hotel posle zračenja kada nema snage da hoda, pomoćnicu-starateljicu, itd.

ps. а бре, драгољуптчо, ни(је)сам знао да соболео, може ли сергије икако да помогне?
narcis narcis 12:55 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

ps. а бре, драгољуптчо, ни(је)сам знао да соболео

bre tolko kukam da sam imao infarakt pa operaciju na otvorenom srcu, nmlogo volem ovaj odraz, ugradnju dva bajpasa na njega,a uzadnje 6 g. još dve operacije, bajpas na butinu i januara dva bajpasa sa stomaččne arterije( to je valjda arterija aorta) tu jedva preteko.
i opet nemam pravo na pemziju a čak ni na stalnu pomoć već samo na devet meseci pa dva ili tri meseca nemam pravo da tražim, a ja ovako kilav dok skupim dokumentaciju prođe 4-5 . a da ne priččam o bipolarnom poremećaju zbog kog sam se zadnje tri nedelje vuko ko nedotepano kuče.
gedza.73 gedza.73 13:08 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

nikvet pn
Драгољубе драги ниси у праву.

napiše i on ponekad što i ja ovo gore samo sad 'oće da se svađa.

Е баш такви су овде прогоњени још од 45-те. Уместо да их се пустило да раде па да створе помоћ коју тражиш без проблема.


Tvrtka MEILLER je osnovana 1850. godine u Munchenu. Već od 1853. godine proizvode hidraulične sustave za šumarstvo i graditeljstvo. Rezultat svega je da je 1907. godine konstruirana i proizvedena prva kiper nadogradnja na šasiji vučnog vozila a 1924. je proizvedena prva hidraulična trostrana kiper nadogradnja.
Dugi vijek korištenja i kvalitetne komponente rezultat su dugogodišnjeg istraživanja, testiranja i korištenja visokokvalitetnih materijala pri izradi.



narcis
ja samo reagujem na njegovu tvrdnju da je sistem uzrok naše propasti kao da su sistemu službenici marsovci a ne mi , takvi kakvi nikavi , jebonas onaj ko ne izmislio take kakenikake.


Ode naš takinikakiovaki na Zapad gde je sistem malo drugačiji. šta se desi sa njim?
Ostavi mentalitet na granici Srbije, nailazi na samo dobre službenike Marsovce ili ga drogiraju zli zapadnjaci?



narcis narcis 13:27 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

Ode naš takinikakiovaki na Zapad gde je sistem malo drugačiji. šta se desi sa njim?
Ostavi mentalitet na granici Srbije, nailazi na samo dobre službenike Marsovce ili ga drogiraju zli zapadnjaci?

jopet grešiš.
pričam iz svog ilegalnog iskustva,prvo su me uvodili na prelazi koji su najslabijii za kontrolu, a pošto ja nisam tamo radio negose skitao video sam sve oblike tih kakitakinikaki.
ređe te koji su tamo pošteno radili a više oni koji su bušili rupe po zakonima, šta ti kažem naučili su holanđane da idu na bolovanje, ženska je ladno iskoristila to što , dal su ukinuli to zna apač, daklem bio zakon da niko ne može da ti ukine bolovanje koje ti da tvoj kućni lekar, a ona se razvela i ladno rekla da je nesposobna za rad , doktor to prihvati i nekolko godine se zajebavala , tip koji je uspeo da sam zida i sazida kuću u holandiju, imao zanat, kupio ga kad je bio na odmor, znači kvalifikovani dunđeri imaju pravo sami da zidaju, od temelja. držao kafanu izvrteo sve rupe u zakonu da ne plaća pravi porez.
bio sam u društvu kockara, lopova i ostalih smutljivaca, tip skojim sam prošpartao olandiju uzduž i popreko , samo mi frisland ostao nepoznat. narkoman, doduše ja to nisam znao tad.
naši su dobri radnici sve dok se ne učvrste, priuče jezik i onda počinje bušenje .
naravno ne svi , sretao sam i one koji su prelomili i rešili da žive kao holanđani.
a i holanđani su cvećke, samo da ti kažem da su onu čuvenu čarapu za krpljenje auta oni pronašli. a tek olanđanke koje žive od udaje za strance kojima trebaju papiri.
pa zadnji put kad sam bio sestrić mi kaže da su njegovog strica naterali da radi, godinama, skoro od kad je doš je živeo od socijalne pomoći za nezaposlene.
imali zakon da možeš da odbiješ poso ako ti nije u struci ili ti daleko, ili ko zna šta još, on znao. mislim da jje deset godine bio nasocijalu, a usput sitni diler droge, po rečima sestrića. ustvari dvoje , dva strica ista pesma.
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:51 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

bušili rupe po zakonima, šta ti kažem naučili su holanđane da idu na bolovanje, ženska je ladno iskoristila to što , dal su ukinuli to zna apač,


Ne mogu to da ukinu, verovatno se ta zenska koju pominjes pozalila na psihicke tegobe sto rezultira da te poslodavac (ne sto hoce nego mora) posalje na evaluaciju kod psihologa koji radi za firme pa ako procene (psiholozi) da tvoja zalba ima osnova dobijes placeno bolovanje na odredjeno vreme pa opet evaluacija ako se ne osecas bolje itd.

Sad ovo moze ako nemas ugovor na poslu na 6 meseci ili godinu dana jer ti ugovor posle toga poslodavac, najverovatnije, produziti nece.

Inace ja sam cula od Holandjana da su ih stranJci naucili da u javnom prevozu moze da se svercuje i tamo gde (ranije) nije bilo konduktera.

A znam brdo Holandjana koji nisu imali ni dana radnog staza do neke 40 godine.

E sad uzjahali ovi fuckin' desnicari (raznih fela) na vlast i pokvarili zurku (poukidali sto - sta sto je ranije bilo na izvolte i sasvim sa razlogom postojalo), a ni poneki Holandjani nisu bili bas mutavi da ne koriste gde je moglo.

I tako..




maksa83 maksa83 15:07 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

Inace ja sam cula od Holandjana da su ih stranJci naucili da u javnom prevozu moze da se svercuje i tamo gde (ranije) nije bilo konduktera.

Jesu ih naučili i da ustaju trudnicama?

To je ovde običaj, a tamo koliko sam shvatio nije. (Sors: drugarica koja živi u Amsterdamu i izgurala je tamo 2 trudnoće).
gedza.73 gedza.73 15:09 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

pričam iz svog ilegalnog iskustva

ja nisam tamo radio negose skitao

ređe te koji su tamo pošteno radili a više oni koji su bušili rupe po zakonima,

bio sam u društvu kockara, lopova i ostalih smutljivaca

sestrić mi kaže da su njegovog strica naterali da radi, godinama, skoro od kad je doš je živeo od socijalne pomoći za nezaposlene.


Znam takve ljude (kockare, lopove i na socijali) ali nikad nisam želeo da se sa njima družim.
Prošle dve decenije uludo. Sad se ostarilo, kukaju kako su sami, bespomoćni i kako treba o njima neko da se stara. Imali su vremena da razmišljaju, trude se, menjaju, usavršavaju, rade... prokockali jedan jedini život... ko ih jebe.
Uporedo sa kuknjavom često ide priča kako se u mladosti luksuzno živelo, kako se lepo putovalo, garderoba, izlasci, društvo... napisah li ja 'ko ih jebe sad'?


Zato se ti i ja ponekad ne razumemo. Ne pričamo o istim grupama ljudi.


apacherosepeacock apacherosepeacock 15:11 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

maksa83
Inace ja sam cula od Holandjana da su ih stranJci naucili da u javnom prevozu moze da se svercuje i tamo gde (ranije) nije bilo konduktera.

Jesu ih naučili i da ustaju trudnicama?

To je ovde običaj, a tamo koliko sam shvatio nije. (Sors: drugarica koja živi u Amsterdamu i izgurala je tamo 2 trudnoće).


Jok.
E kakvi sebicni skotovi umeju da budu jos pri tom nit blama, u nekim stvarima..
Atomski mrav Atomski mrav 15:23 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

Inace ja sam cula od Holandjana da su ih stranJci naucili da u javnom prevozu moze da se svercuje i tamo gde (ranije) nije bilo konduktera.


A ja sam jednom iskusio štrajk u javnom prevozu u Holandiji... doduše nisam odmah bio svestan toga. Kolega i ja ušli u tramvaj kod železničke stanice u Utrehtu s namerom da kupimo kartu kod vozača a on nam je samo mahnuo rukom da sednemo na prvo prazno sedište... pored njega je bio još jedan lik u istoj uniformi i njih dvojica su nešto prokomentarisali na holandskom i nasmejali su se dok su nas gledali. Nije nam bilo jasno šta se dešava, uveče sam gledao TV u hotelskoj sobi i na nekoj lokalnoj TV stanici je bio izveštaj o štrajku u gradskom prevozu i tu mi sine - oni kad štrajkuju ne obustavljaju rad već rade i dalje ali ne naplaćuju karte putnicima! Genijalno!!!

verovatno se ta zenska koju pominjes pozalila na psihicke tegobe sto rezultira da te poslodavac posalje na evaluaciju kod psihologa koji radi za firme pa ako procene (psiholozi) da tvoja zalba ima osnova dobijes placeno bolovanje na odredjeno vreme pa opet evaluacija ako se ne osecas bolje itd.


Kolega iz NL bio na bolovanju 6 meseci sa dijagnozom burnout. Posle toga radio skraćeno radno vreme uz obavezne evaluacije, pričale su nam kolege da bi mu sledila čak i invalidska penzija ako bi mu se to još jednom dogodilo. Nama nije baš bilo jasno o kakvom burnout-u se radi jer se nama činilo iz naše perspektive da je njima posao laganica dok smo mi non-stop swap-ovali i bili preopterećeni...
tetris tetris 15:24 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

Цело село мрзи га ко Немца, раднике из других села плаћа.


Ova rečenica je ključ. Nezahvalno je kriviti sistem, i u tome se slažem sa narcisom, jer sistem veoma lepo oslikava sredinu. Sistem, to smo svi mi, i taj penzionisni privrednik, i celo selo. Ko će prevagnuti?
maksa83 maksa83 15:25 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

E kakvi sebicni skotovi umeju da budu jos pri tom nit blama, u nekim stvarima..

Kaže i da kad se deca potuku u parku uopšte ne reaguju, puste ih da to sami reše, i još tako neke bizarnosti.

Reklama: SmartBody Studio.
gedza.73 gedza.73 15:40 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

se slažem sa narcisom, jer sistem veoma lepo oslikava sredinu.

Na kraju razgovora
-Ja moram nešto da vas pitam. Da li ste samo vi ili svi u bolnici tako ljubazni?
-Ne, gospodine, to je politika bolnice.

Službenik ne mora da bude ljubazan, lepo vaspitan ili naspavan pa da radi svoj posao. Sistem ga čini odgovornim na radnom mestu.
Daleko od toga da mislim kako treba da budemo roboti, svi visoki, crni sa plavim očima, već samo da budemo u okvirima između 0 i 10 nečega.
Ispod toga neprihvatljivo za sistem, iznad toga nepotrebno.

taj penzionisni privrednik, i celo selo

Selo će kad tad da shvati. Jednom grupa ljudi komentariše (uglavnom većina je bila bliska svakoj vlasti javnim hvalisanjem)
-Ma on tamo čisti klozete, šta doš'o da nama priča. Vidi budalu...ima pare ja na njegovom mestu ništa ne bi radio...ima da crkne k'o kuče...
tetris tetris 15:52 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

Selo će kad tad da shvati. Jednom grupa ljudi komentariše (uglavnom većina je bila bliska svakoj vlasti javnim hvalisanjem)


Ja od tebe imam drugačije mišljenje samo zato što ne posmatram vlast i "većinu" (celo selo iz prethodnog komentara) kao dva odvojena entiteta. Vlast dolazi iz većine. Kada celo (ne mora da znači u bukvalnom smislu, ali većinski vrlo verovatno) selo mrzi nekoga samo zato što ima, a članovi mesne zajednice se biraju od istih tih stanovnika, pa vispreniji od njih doguraju do opštinskih organa vlasti, bolji odu dalje do regona, a "najbolji" se uguraju u državnu vlast i "kreiraju politiku bolnice"; kako očekivati nešto bolje. Sistem postavljaju i implementiraju ljudi.
gedza.73 gedza.73 16:51 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

Ja od tebe imam drugačije mišljenje

Ok.
članovi mesne zajednice se biraju od istih tih stanovnika, pa vispreniji od njih doguraju do opštinskih organa vlasti, bolji odu dalje do regona, a "najbolji" se uguraju u državnu vlast i "kreiraju politiku bolnice"; kako očekivati nešto bolje.

Au! Od kad ja kao nešto pamtim ne zna se ko je gori (kod mene). Imaju partijske članske verujem popakovane po azbučnom redu pa ih vade po potrebi.

Ne zna se ko je grđi. Ovi što treba da nas predstavljaju ili ovi što agituju za njih.
A još se na selu zna ko je čiji i ko je kakav... Puškom da čuvaš kuću i imanje od njih.

freehand freehand 17:01 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

Драгољубе драги ниси у праву. У праву је Геџа. Прича о људима који су се окренули себи и свом послу, пронашли свој приход независно од политике и негативног окружења. Таквима помоћ не треба осим да им уклониш препреке на које они указују. Треба их пустити да раде и стварају; то су прави креатори послова и радних места свуда у свету - осим овде.

Ti stvarno misliš da su krediti na tom zapadu loša stvar, njihovo uzimanje u poslovanju za porugu, a da najveći kapitali ne počivaju na zločinu ili nekom trange-frange u sticanju prvog miliona?
Pobogu.
Pitanje je samo koliko je vekova prošlo u međuvremenu, kome i kako plaćena inudlgencija i kako je sve cementirano zakonima donetim da tu imovinu čuvaju.
nikvet pn nikvet pn 17:07 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

tetris
Sistem postavljaju i implementiraju ljudi.


Људи, тако је. Који људи? Из ког социјалног слоја? Људи пореклом из сиротиње праве систем заснован на отимању а људи ситуирани праве систем одржања и напредовања. Револуција и еволуција нису исто.

Други пример; фабрички радник отпуштен као технолошки вишак почне да прави коре. После десетак година дошао је на 500-600кг кора дневно са пиковима преко тоне. Направио је халу у селу, све по ХАСАП-у и има 10-18 радника, из других села наравно.

Када у сваком селу буде по неколико таквих предузетника који апсорбују већину радне снаге онда ће и гласање бити другачије.
narcis narcis 17:29 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

Znam takve ljude (kockare, lopove i na socijali) ali nikad nisam želeo da se sa njima družim.
Prošle dve decenije uludo. Sad se ostarilo, kukaju kako su sami, bespomoćni i kako treba o njima neko da se stara. Imali su vremena da razmišljaju, trude se, menjaju, usavršavaju, rade... prokockali jedan jedini život... ko ih jebe.
Uporedo sa kuknjavom često ide priča kako se u mladosti luksuzno živelo, kako se lepo putovalo, garderoba, izlasci, društvo... napisah li ja 'ko ih jebe sad'?

ako ovo ispod žita podmećeš da sam i sam ood tih ondak treći promašaj.
ja sam samo silom života prinuđen da imam stakvom grupacijom poso, među njima sam odraso , i da mi nije umetničke verovatno bih sad bio il mrtav il sa dugogodišnjim robijaškim stažom, al umjetnos me spasi. sad i to što me i u holandiji strefilo da sam okružen njima isto sudbini mogu da zahvalim.
mada, moj zet je bio od onih koji su pošteno radili i nije išo na bolovanje bez razloga al to je u toj okolini usamljen slučaj.
ja se za moj desetogodišnji staž u jerjer samo dvaput uspavao ito su jedine dve greške , a ono što sam kasnio zbog prevoza , mada i to nije bilo više od tričetiri puta, ne mogu da odgovaram.
samo ja sam bio manjina.
narcis narcis 17:33 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

Sad ovo moze ako nemas ugovor na poslu na 6 meseci ili godinu dana jer ti ugovor posle toga poslodavac, najverovatnije, produziti nece.

ovo pričam o sedamdesetim i osamdesetim, kako je sad ne znam, zadnji put , 2010, nisam se mlogo uplitao, tačnije nisam kontaktirao nikog od poznanika. striktno sam otišo da slikam i da se malo zalebim time, polovično uspeo, i da me nije zajebo carinik na bg aerodrom, stvarno beogradžani, bilo je šamse da odlazim na tri meseca i napravim bar kintu za sledećih šes meseci, al pečat u pasošu mi pojebo znanje.
narcis narcis 17:39 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

apacherosepeacock
maksa83
Inace ja sam cula od Holandjana da su ih stranJci naucili da u javnom prevozu moze da se svercuje i tamo gde (ranije) nije bilo konduktera.

Jesu ih naučili i da ustaju trudnicama?

To je ovde običaj, a tamo koliko sam shvatio nije. (Sors: drugarica koja živi u Amsterdamu i izgurala je tamo 2 trudnoće).


Jok.
E kakvi sebicni skotovi umeju da budu jos pri tom nit blama, u nekim stvarima..

moja sestričina sbebom trčala da ufati avtobus, i sačeko je al joj odma reko da nije obavezan da je čeka.
meni takve stvari ne smetaju i mislim da su upravu, njegovo je da dođe i pođe na vreme ai tvoje istotakodže, drugo trudnice se stalno kurče i ljute kad ih "omalovažavaju" drugačijim tretmanom
i da to je i u engleskoj isto, kako sam čuo tamo o sedne ne diže se nitkom i nema ljutiš. za mene je i to ispravno, pa dosadiše mi babe idede kojise sete da su matorci samo u avtobus,
mislim da sam ja neka vlast zabranio bi da se bilo kom ustaje u avtobusu, to što kuka je sve go folirant.
tetris tetris 17:39 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

Au! Od kad ja kao nešto pamtim ne zna se ko je gori (kod mene). Imaju partijske članske verujem popakovane po azbučnom redu pa ih vade po potrebi.

Ne zna se ko je grđi. Ovi što treba da nas predstavljaju ili ovi što agituju za njih.
A još se na selu zna ko je čiji i ko je kakav... Puškom da čuvaš kuću i imanje od njih.


Ok. Ako sam dobro razumeo, ovde smo se složili (možda mi ironisanje nije bilo najuspešnije u prethodnom komentaru). Puškom čuvaš kuću i imanje, a oni su ti koji kroje sistem. Koliko bi njih glasalo za uspešnog malog privrednika koga, ako je verovati nikvet pn, mrzi?

Bili su ovi lokalni izbori pre par dana. Pećinci: nepunih 16 hiljada glasača, izašlo preko 11 hiljada i SNS osvojio preko 77%. Preko 8700 glasova. I u apsolutnom iznosu više od pola mesta je glasalo za vladajuće. Agitovanje je, očigledno, bilo neverovatno uspešno. Ili, većini odgovara takva vlast i ovakav sistem...
gedza.73 gedza.73 17:46 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

Dragoljub
ako ovo ispod žita podmećeš da sam i sam ood tih ondak treći promašaj.

Imao sam na umu tačno određene ljude iz svake tvoje grupe.
ne znam po kom bih osnovu tebe svrstao u kockare, lopove ili socijalne grebatore na Zapadu.

moj desetogodišnji staž u jerjer samo dvaput uspavao ito su jedine dve greške

samo ja sam bio manjina

Kad i gde si bio manjina?

edit
Tetris
glasalo za uspešnog malog privrednika koga, ako je verovati nikvet pn, mrz

Kog malog privrednika? Običnog? Kad on da nađe vreme da se bakće sa izborima i mandatima?
porodica radi 40 ha zemlje. Ja bih prvi glasao za njih ili za ljude poput njih.

Kod nas se kandiduju 'upsešni' proivrednici koji nikad nisu ništa u životu napravili osim u talu sa državom i partijama na vlasti.

Agitovanje je, očigledno, bilo neverovatno uspešno. Ili, većini odgovara takva vlast i ovakav sistem

Jel' postoje neke analize koliko dugo traje uspostavljanje novog sistema? Ne revolucijom već koliko treba da se postojeći sistem promeni? Milošević bio od koje? Osamdeset osme do dvehiljade prve?

Prvo ga radnici nosili na leđima, retrovizorima, autobusima. Pesme mu pevali, slike ljubili... Deceniju im trebalo dukapiraju da to što im džabe da troduplo će da plate na ćupriji.
I posle niko gori od Miloševića.

Mentalitet u kome radnici ostanu bez posla, uzmu bogate otpremnine, kupuju automobile od pola miliona kilkometara sa zapada, led tv i pvc prozore pa posle tri godinu kukaju kako su im fabriku upropastili, njih ostavili bez posla i kao socijalne slučajeve... To jeste ova Srbija. Koja zavisi od političara i njihove dobre volje.
Agitovanje je, očigledno, bilo neverovatno uspešno. Ili, većini odgovara takva vlast i ovakav sistem



narcis narcis 18:02 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

ne znam po kom bih osnovu tebe svrstao u kockare, lopove ili socijalne grebatore na Zapad

pa po tome što sam se družio , na svakodnevno i jedinoal kako da nazovem kontakt s njima, i po tome što sam . a znam iz iskustva da ljudi olako zaključuju po principu skim si takav si.
e sad stretao sam i ja normalne ljude ali oni su radili i nisu imali vreme kao ovi da mi prave društvo.
nije ni meni bila volja da se družim s njima ali jednostavno nisam imao kog da me uvede u drugi milje. mislim nisu mi dali priliku da pokažem da nisam taj.
ovaj zadnji put sam taman ostvari neki obećavaju ći kontakt sa tim višim slojevim a holanđana , ali sjebo me carinik lupio pečaz sa vraćen i sad ko je lud da ide mečki na rupu sgolo dupe.
tetris tetris 18:04 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

Када у сваком селу буде по неколико таквих предузетника који апсорбују већину радне снаге онда ће и гласање бити другачије.


Na čemu baziraš svoje uverenje da će glasanje biti drugačije. Koji je broj takvih privrednika neophodan da bi došlo do prelomnog momenta u percepciji meštana prema njima. Naveo si dva primera, za jedan si eksplicitno rekao da ga celo selo mrzi, a za drugog si to implicitno spomenuo kad si rekao odakle mu je radna snaga.

Људи пореклом из сиротиње праве систем заснован на отимању а људи ситуирани праве систем одржања и напредовања. Револуција и еволуција нису исто.

Ako bi ovo bilo tačno, premda prilično oštar rez, onda i taj tvoj primer koji pravi kore bi bio u ovoj prvoj kategoriji. Fabrički radnik otpušten kao tehnološki višak u proseku je poreklom iz sirotinje.
narcis narcis 18:21 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

da se doeditujem i odgovorim
radio sam u elektronsku, a šta sam tek tamo upoznao i imao priliku da proučavam,
uostalom tamo sam i naučio da pričam niški, matevačku varijantu.
sa iskustvom iz jerjera bolje da ne pričam kako mišljenje imam o većini nas. bolje.
martin_krpan martin_krpan 18:26 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

gedza.73
Skoro sam zakačio dve priče na tv-u

Doktor, kardiolog, je upotrebio u razgovoru izraz 'kolege zdravstveni profesionalci'
Mnogo dobra i tačna definicija. Ne može čovek koji je stručnjak da se izjednači sa partijskim lelemudima, neznalicama i otaljivačima koji su mu, kao, kolege i ko zna kako došli do radnog mesta.

U drugoj dva brata, Sremci, paori gaje svinje i proizvode sremski kulen, pršut, kobasice...
Elokventni, skockan proizvod, zaokružen proces... Vidi se da nije na kredite, političke mućke, trange-frange...

Kad ove dve vrste ljudi budu većina u Srbiji e tad će da bude bolje.
Mi smo uvek imali sisteme koji su takve ljude gurali u manjinu pa smo se, posle 'iznenadnih' karambola, čudili otkud mi tu gde smo se našli. A niš' nismo krivi. Uvek pošteni, pravedni, vredni i radni...

Priče o nacionalizmima, verama, revolucijama, identitetima, jugoslovestima, srpstvima...
samo palivatre i zla krv.





Da. Ali još jedna stvar je zanimljiva. Ovdje kad spomeneš riječ "Liberalizam", kao da si dirnuo u oko kvazi demokratama. A stvar ne može biti jasnija i čistija: Zatvori tokove kojim hraniš pokvareni organizam, tj. poreze, doprinose, takse,... i baci ljude na tržište nek se snalaze. Onda neće biti ni nacionalizma, jer svako ko je trgovao sa drugim čovjekom, gledao ga u oči i isplaćivao ga, taj ne mrzi. Istorija srpske ksenofobije i fašizma je 100% dolazila iz državne uprave (pantljičare kao Vučić bez dana radnog staža na tržištu) i klera. Mora se žrtvovati truli i periferni organizam (penzioneri, šalteraši, Krkobabići...) da se spasi zdravo jezgro.

Druga stvar, u komentarima ovdje ispod se radi tiha apologija izraelskog kvazi kvalitetnog kolektivizma a to neće baš tako biti. Naime, Pekić u svojim Političkim sveskama hegelijanski konstantuje:

Realni i racionalni narodi. Svi narodi koji su istorijski, moraju time biti i racionalni, jer se njihov proistorizam i sastoji u njihovom pristajanju uz racionalnu determinantu sveta. Ostali su samo realni. Postoje i ništa više. Ništa se u svetu ne bi promenilo da ih nema. (Da nema Srba svet se ne bi promenio, niti bi bio drukčiji nego što je sada. Ali šta bi se dogodilo da nema Amerikanaca?)

A za Jevreje kaže:

Što se tiče Jevreja, kao nuzistorijski narod, njihov hibridni karakter dolazi do izraza i u ovoj opštijoj podeli na racionalne i realne narode. Da nema Jevreja pojedinačno, svet bi izgledao drukčiji, ali da nema države Izrael ništa bitno ne bi se u njemu promenilo.

Istorija i mitologija su najveći neprijatelji za razvoj pojedinca jer ga otuđuju. Živjeti ophrvan istorijom znači živjeti u nečemu što ti je po rođenju nametnuto, nešto što nisi birao. Racionalni narodi se razvijaju kao skup racionalnih pojedinaca.
nikvet pn nikvet pn 18:33 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

martin_krpan

Racionalni narodi se razvijaju kao skup racionalnih pojedinaca.




(Сагласан !)
blogovatelj blogovatelj 18:35 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

Он новчане нужде нема али има изазов рада и стварања.


Kod mene se u firmi part tajm zaposlio čovek koji je ceo život u Kanadi radio visokoumne poslove, ima 66 godina i punu, sasvim solidnu penziju. Kaže da radi jer može da radi. Nacionalnost - Nemac.
gedza.73 gedza.73 19:30 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

narcis
radio sam u elektronsku, a šta sam tek tamo upoznao i imao priliku da proučavam,
uostalom tamo sam i naučio da pričam niški, matevačku varijantu.
sa iskustvom iz jerjera bolje da ne pričam kako mišljenje imam o većini nas. bolje.

do-br-o.
Što su onda te fabrike propale?
narcis narcis 20:05 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

gedza.73
narcis
radio sam u elektronsku, a šta sam tek tamo upoznao i imao priliku da proučavam,
uostalom tamo sam i naučio da pričam niški, matevačku varijantu.
sa iskustvom iz jerjera bolje da ne pričam kako mišljenje imam o većini nas. bolje.

do-br-o.
Što su onda te fabrike propale?

kake to ima veze spričom.
propale su zbog miloševića.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:09 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

Ili, većini odgovara takva vlast i ovakav sistem...


Ovo, većina je tako glasala, znači odgovara im, se često uzima zdravo za gotovo.
Možda bi sistem zvani demokratija trebao tako nešto da obezbedi, ali ako bi to bio onaj teoretski sistem.
Praksa je ipak nešto drugo.

U praksi imamo i elemente poput straha, neinformisanosti, ispranih mozgova, prevara, laži i mnogo čega sličnog, pa odluke donete pod uticajem tih elemenata se ne mogu pripisati racionalnoj želji glasača da takav sistem uspostave.

Baš u Pećincima se desio događaj koji to lepo odslikava.

Ljudi, nekim metodama, terani da glasaju javno, to kontrolisali nepoznati momci, neki drugi, lokalni, momci snimali te i slične scene.

Ovi "kontrolori" otmu telefon onome koji snima i bace ga u kanal. I to je snimnjeno i objavljen snimak.

Ali to ništa ne smeta vlastima da bezočno slažu i kažu da je svoj telefon bacio taj koji je snimao.
Dakle ne samo da je protiv logike i zdravog rauzma, nego je i protiv očiju.

Danas na tu temu razgovaram sa komšijom koji tvrdi da je vlast u pravu, da je telefon bacio vlasnik telefona.

Na moju primedbu, pa čoveče vidi se na snimku vrlo jasno ko je bacio, kaže, ma to je montirano.
I može li se njegov glas ubrojati u "narodnu volju"?
Ne, on neema nikakvu volju, on nema sposobnost da misli ni da donosi racionalne odluke, on ne želi društvo kakvo proističe iz njegoovg glasanja, iako ga glasanjem uspostavlja.

Neće on glasati za Gedžinog koradžiju nikad (sve i da se ovaj kandiduje), i to ne zato što mrzi koradžiju, nego zato što mu je mozak ispran pa glasa kako mu drugi kažu i kad je to na njegovu štetu.




c_h.arlie c_h.arlie 20:27 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

blogovatelj
Он новчане нужде нема али има изазов рада и стварања.


Kod mene se u firmi part tajm zaposlio čovek koji je ceo život u Kanadi radio visokoumne poslove, ima 66 godina i punu, sasvim solidnu penziju. Kaže da radi jer može da radi. Nacionalnost - Nemac.

Da.
Jesenas u Minkenu, sretoh (nakon nekoliko godina) jednog holandskog Jevrejina, sada u 74. godini.
Pitam ga - još uvek radite ?
Normalno - kada god me zatraže (neka švapska firma), ja sam tu.
gedza.73 gedza.73 20:45 27.12.2017

Re: Recept za uspeh


narcis
20:05
kake to ima veze spričom.
propale su zbog miloševića.

dragoljub
09:51
ovo je netačno skroz na skroz.
stalno tražimo opravdanje i nalazimo krivce u svemu... svi su krivi samo ne mi i naš mentalitet.


pa nije Milošević radio po tim fabrikama, nije valjda Milošević bio u upravnom odboru. zar nisu radnici vodili računa o svojoj fabrici, mašinama, zar nisu oni samoupravljali, razvijali nove proizvode, ulagali u istraživanje, nove tehnologije?
šta je njima mogao Milošević, šta im je mogao bilo koji partijski činovnik?

elektronska
Kompanija je nastala 1948...Najuspešniji period poslovanja je bio od 1965. do 1980. godine...oko 50 fabrika sa 28.000 radnika i godišnji bruto proizvod od oko 700 miliona dolara...

Od 1973. do 1991. godine sistem dobija novu organizaciju podelom na RO i OOUR-e. Bez državne podrške za nove investicije, razvoj postaje usporen i neusaglašen. To dovodi do zaostajanja u odnosu na nove tehnologije u svetskoj elektronici...

Razlozi za neslavni kraj EI koji se često pominju obuhvataju dozvoljen uvoz televizora i bele tehnike, smanjenu proizvodnju i trošenje novca iz državnih subevncija.

IWith only 30,000 won (about $27 USD), Lee Byung-chull started Samsung on March 1 in 1938

in 1970, where they started producing black and white television sets.

Between 1972 and 1979, Samsung began selling washing machines... and by 1976, had sold its 1 millionth B&W television...In 1980s, Samsung Electronics began to invest heavily in research and development, investments that were pivotal in pushing the company to the forefront of the global electronics industry

Samsung became the world's largest producer of memory chips in 1992 and is the world's second-largest chipmaker after Intel


jel' da da su bljak? posebno kad se uporede američki prijatelji Južnokoreanci i naši prijatelji Severokoreanci?

narcis narcis 21:08 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

nemaš pojma, tačno ti ispran mozak. prvo je milošević izvuko igića i sa njim pare iz elektronske, onda je je postavio svoje vucibatine svud, stvorio mogućnosti da se krade naangro.
a to lupetanje o radničkim savetima i samoupravljanju može da plasira netko ko nema pojma i nikad nije radio niujednu firmu.
mislim zajebi me sa te tvoje fantazme i frustracije, nemaš pojma o čemu pričaš.
gedza.73 gedza.73 21:33 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

nikad nije radio niujednu firmu.

Misliš uđeš u fabriku u pet ujutru pa radiš do jedan? A onda odeš na ručak pa od dva nastaviš do sedam uveče (ako 'oćeš dan, dva nedeljno)?

nemaš pojma o čemu pričaš.

Nemaš ti pojma šta je fabrika.

onda je je postavio svoje vucibatine svud, stvorio mogućnosti da se krade naangro.

Oni na angro, a radnici na sitno. Bio gegula i u Zastavi pa zna duporedi.

narcis narcis 21:42 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

Misliš uđeš u fabriku u pet ujutru pa radiš do jedan? A onda odeš na ručak pa od dva nastaviš do sedam uveče (ako 'oćeš dan, dva nedeljno)?

lupaš ko pravi maxim, to uopšte nije bila tolika pojava kolko ti insinuiraš. al aj ko će stebe.
Nemaš ti pojma šta je fabrika.

bar smo se složili da ni ti ni ja nemamo pojma, ti si od zastave video samo što si ti teo , tibi se bre pre ubio nego reko nešto dobro, ma ne dobro nešto neutralno.
toliko je očigledno da svaku manu preuveličavaš 100X da si prosto smešan.
moj drugar iz osnovne, autolakirer je otišo u zastavu i još beže pobego baš zbog tpga što nije mogo da zabušava, po njegovim rečima tamo su radili kao robovi . al aj ti ti znaš bolje jer si pravi rad i proizvodne hale video samo u prolazu sa 1500 metra razdaljine.
gedza.73 gedza.73 22:01 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

lupaš ko pravi maxim, to uopšte nije bila tolika pojava kolko ti insinuiraš. al aj ko će stebe.

Tebi čovek stvarno treba da crta. Ja sam radio u fabrici. Prva smena od pet do jedan, druga od jedan do devet (jedne nedelje prva, sledeće druga).
Nikad nisam zakasnio (kartica sa bar kodom). Dođeš deset minuta ranije na posao, pripremiš radno mesto (upišeš podatke kako bi se znalo šta je izašlo sa trake u tvojoj smeni pa čik da ne vodiš računa), par minuta nakon kraja radnog vremena odeš kući.
Prekovremeno sam radio dan, dva nedeljno, uglavnom iz prve smene.

jedan od proizvoda bio za fabriku koja je jedna od poznatijih sponzora na sportskim takmičenjima. I još nije propala.

Što kod drugih, što kod mene imam više radnog staža nego ti.

al aj ti ti znaš bolje jer si pravi rad i proizvodne hale video samo u prolazu sa 1500 metra razdaljine.


Koji si ti lik Drakče.

moj drugar iz osnovne, autolakirer je otišo u zastavu i još beže pobego baš zbog tpga što nije mogo da zabušava, po njegovim rečima tamo su radili kao robovi .

To je opšte poznato za Zastavu. Ropski rad. Posebno u lakirnici.
narcis narcis 22:15 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

slušaj ja sam radio u proizvodnju i bio vezan normom, mog sam da ukradem najviše pola sata.
to očemu ti pričaš jednostavno u proizvodnji nije bilo. po kancelarijam , tamo gde su radili intelektualci i obrazovani ne znam. nisam imao vreme da proveravam, a nije me ni interesovalo.
mada priznajem jedno da se moja fabrika dosta razlikovala od drugih, baš po strogom režimu, u odnosu na druge, čuo sam i ja te priče al ljudi su se uglavnom hvalisali.
a što se ovogdrugara tiče, nisam mu mnogo posveti pažnju jer sam ga znao ko mandžiju, zaj je promenio sto posla, uvek mu nešto falilo. sdrge strane ti očigledno pričaš o devedesetima a ja o osamdesetim, mislim te kartice sa bar kodom su mogle da dođu tek kasnih devedesetih, mada ja u niš nisam nikog čuo da priča o njima.
tačno je da je kod nas bilo javašluka i svega i svačega al ti kad ga pričaš ispada da su svi bežali i krali, nisu , amli broj je to mogo.
gedza.73 gedza.73 22:41 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

to očemu ti pričaš jednostavno u proizvodnji nije bilo.

Zato ste i propali.

slušaj ja sam radio u proizvodnju i bio vezan normom

nema norma. Mašina naštelovana na brzinu izbacivanja. Ti je samo pratiš. U stvari bile su množina, samo čuješ iza leđa kako se otvore vrata, šišne pneumatika i čuješ otkačinjanje elemenata od pipaka. Dok ti još radiš na onim delovima sa prve ispred tebe.

a nije me ni interesovalo

mene je uglavnom sve uvek interesovalo. Nešto sam kapirao, nešto ne ali sam voleo dosta toga da znam (bar ono što moglo da mi uđe u glavu)

mislim te kartice sa bar kodom su mogle da dođu tek kasnih devedesetih

misli globalno. kasne devedesete su već kasne.
narcis narcis 22:58 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

o kom vremenu ti priča, kad se dešavalo to o čemu pričaš. ja znam da je raspad počeo tačno sa dolaskom miloševića na vlast, to rastakanje fabrika.
drugo kod mene nije bilo takvih mašina o kojima ti pričaš,jebeš ga tad su roboti za proizvodnju u elektronici bili rezervisani samo za japan i ponegde u evropi, konkretno u sagem, od kog smo mi kupovali teknolodžiku je imao robote, kalajna kupatila i te munje.
aal dane dužimo, sad mi je jasno kojoj grupaciji pripadaš, bilo je takih i kod mene , tako da nema svrhe da razgovaramo dalje.
tetris tetris 23:54 27.12.2017

Re: Recept za uspeh

U praksi imamo i elemente poput straha, neinformisanosti, ispranih mozgova, prevara, laži i mnogo čega sličnog, pa odluke donete pod uticajem tih elemenata se ne mogu pripisati racionalnoj želji glasača da takav sistem uspostave.


Hm, niko nije imun (ili bar velika većina) na većinu ovih elementata. Strah je žiroka kategorija. Strah od promena, da će biti gore, gubitak penzija, posla... sve je to sastavni deo života prosečnog birača. Neinformisanost bi se dala pripisati i manjini koja ima daleko više informacija od prosečnog birača. Ako bih nas svrstao u kategoriju sa željom za viškom informacija, opet, koliko imamo pristupa svim informacijama koje bi formirale naše mišljenje. Kolika je verodostojnost informacija kojim baratamo ili imamo pristupa. Ozbiljna pitanja na koja ja nemam odgovor i koja me iskreno plaše jer postajem svestan da sam neinformisan i pored želje, a i mogućnosti, da budem. Isprani mozgovi su pežorativna kategorija i ne osećam se konforno da nekoga svrstavam u tu kategoriju, pogotovo što ne postoji jasan kriterijum šta je to ispran mozak. Da li sam ja ispran mozak. Vrlo verovatno jesam za nekoga. Prevare i laži su izgleda neodvojiv deo političkog života; ne samo kod nas. Politička kazna koja ne postoji u našem političkom životu je verovatno nešto što nas razlikuje od "uređenijih" demokratija.

Umalo ne zaboravih šta sam hteo reći . Da li je moguće identifikovati racionalnu želju birača, a isključiti gore navedene elemente? Nisam siguran.


Ne, on neema nikakvu volju, on nema sposobnost da misli ni da donosi racionalne odluke, on ne želi društvo kakvo proističe iz njegoovg glasanja, iako ga glasanjem uspostavlja.


Tvoj primer je ekstreman, ali i dalje je deo "narodne volje", koliko god bio nama nerazuman. On tvrdi da je vlast u pravu i sigurno nije jedini. Iz njegovog ugla, on donosi racionalne odluke. Ti, a i ja sa tobom, ne misliš tako. Ali ti i ja smo u ovom trenutku manjina i živimu u društvu koje se (i njegovim) glasanjem uspostavlja. Da mu se zabrani da glasa može samo ako mu se oduzme poslovna sposobnost odlukom suda. Da li on želi takvo društvo je teško reći, jer ni mnogo informisaniji, da ne kažem inteligentniji, ne mogu da sagledaju celu kompleksnost takvog društva. Možda neke, njemu vidljive, segmente i želi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:03 28.12.2017

Re: Recept za uspeh

Da li je moguće identifikovati racionalnu želju birača, a isključiti gore navedene elemente? Nisam siguran.


Praktično verovatno ne, teoretski da.
A ako kvalitet sistema merimo udaljenošću od ideala, onda, pošto postoje sistemi koji su dalje ili bliže idealnom, teza da je vlast odraz želje birača, je negde više negde manje istinita.

Kod nas, u ovom momentu, to nije blizu istine, i onih 77 posto ne želi ono što će proisteći iz njihvog glasanja.

Sama činjenica da se za informacijama, osnovnim, mora tragati govori o tome da se informacije skrivaju, a kad nema informacija nema ni mogućnosti izbora, ima samo privida toga.

U Srbiji je trenutno stanje po tom pitanju veoma blisko, ako ne i identično, sa stanjem devedesetih (ovo je moje stvarno uverenje, nije parola niti nešto izgovoreno u besu) ali se iz nekog (ne mogu da ga definišem a zanima me) od toga ne pravi veliki problem.

Samo par najtazijih i najdrastičnijih primera:
Ministarka bezočno i drsko laže da se nije desilo ono što je snimnjeno i pokazano
Ministar javno kaže da on lično ne dozvoljava da neko uplati humanitarnu pomoć zato što se taj zove Dragan Đilas, jer mu se tako može.
Potpredsednik vladajuće stranke najdirektnije i najotvorenije kaže da su sudije potplaćene od strane lopova, jer su donele odluku koju on ne odobrava.
Predsednica vlade kaže da ga razume i da nema ništa da doda
Predsednik države uzurpira svu vlast i sva prava i ovlašćenja, pa i ono o nabavci neke jelke...

Informacije koje se tako šalju glasačima su da su u opoziciji lopovi ili plaćenici lopova, a za informacijama koje govore suprotno treba negde tragati, nema ih onde gde se najveći broj glasača informiše.

U takvoj situacaiji se ne može govoriti o racionalnom izboru (jer se nameće lažan izbor između nas sa jedne strane, i lopova sa druge, pa je logično da se bira onaj koji je protiv lopova) pa tako se ne može reći ni da je ova vlast (i pored onih 77 posto) odraz racionalne želje birača.

I ja to ne zameram ljudima koji tako glasaju, ne zameram ni mom komšiji koji ne veruje svojim očima nego lažljivoj ministarki, zameram onima koji od njega prave nekoga koji se bori protiv nekih iracionalnih lopova pa zato iracionalno glasa.
Ne mogu ni da muzamerim što je dozvolio da bude izmanipulisan jer su tehnike manipulacije zaista moćne i delotvorne, i ne dešavaju se samo ovde ni samo u svetu politike, ljudima jeste moguće manipulisati.

blogovatelj blogovatelj 05:17 28.12.2017

Re: Recept za uspeh

moj drugar iz osnovne, autolakirer je otišo u zastavu i još beže pobego baš zbog tpga što nije mogo da zabušava, po njegovim rečima tamo su radili kao robovi .


Nemoj da si smešan, Dragoljube. Ne bi propali da su radili. Moj odličan drug se kune svim na svetu da je gledao svojim očima u krugu Zastave sredinom osamdesetih kako viljuškarista koji radi mora da stane svojim viljuškarom da bi dvojica radnika - pazi sad - mogli da završe partiju klikera.
narcis narcis 08:21 28.12.2017

Re: Recept za uspeh

Zastave sredinom osamdesetih

znači 86-7-8, znači od kad je milošević došo na vlas, a ja pričam o kraju sedamdesetih inajviše 81-2.
i plus znam takve priče, i vozove su zaustavljali.
ajde bre begaj...
i moj prijatelj se kune u sve na svetu da je tio dao ime žarkovo po svom sinu, mda.
činjenica jeste da je od 80 . sistem bio uzdrman a od 86 se počeo totalno da urušava, što zbg sudova koji su vraćali otpuštene , kod mene su vratili tipa, 90-1-2. koji je otpušten zato što je u drugu smenu otišo sposla kod žensku, u drugu smenu su kod mene radili samo čistači i razrada.
ja uopšte i ne bih branio onaj sistem da nije ljudi poput tebe i gedže.
taj sistem je ozbiljno bio sjeban zbog iste bolesti kao i vaj sad, ali u poeđenju sa ovim sad bio je zlatan.
tačno je da su sve krali, 93. , tad sam bio domar, smo predavali jedan drugom iz smene u smenu, virbli na česmama. tačno je da su uvatili budalu koja je skidala luster klemu u klozet. tačno je su mogli i zgradu da privežu za traktor da bi je odneli, ali to je 93.-4. doba kad više nije bilo ni komunista ni socijalista na vlasti.
došli su novi i mladi sasve miloševića i totalno razjebali sve, najviše zahvaljujući tebi i gedži koji ste pronoslili svakakve glasine, tačno je i da su ( moj bivši gazda iz prodavnice, privatne, , u koju sam radio jer am 94. otišo iz jerjer, e tačno su zaustavili voz u zaječar kad su ukrali ceo kalem samonosećeg kabla iz fabrike, al je tačno da su to uradili 95.
gedza.73 gedza.73 08:24 28.12.2017

Re: Recept za uspeh

narcis
drugo kod mene nije bilo takvih mašina o kojima ti pričaš

što ne znači da ih nema.
o tem pričam. Totalno izolovana ('kod mene nije bilo znači ne postoji') privreda, zavisna od političkog uticaja ('jaka' je to fabrika u koju dođe političar pa odlučuje šta se i kako radi), troma, nerentabilna, nepreduzimljiva...
ponegde u evropi

sad mi je jasno kojoj grupaciji pripadaš, bilo je takih i kod mene

Sva sreća pa takvih k'o ti tamo nije bilo jer bi i njihove fabrike propale kao i ta u kojoj si radio.
ja znam da je raspad počeo tačno sa dolaskom miloševića na vlast

Nije raspad počeo zato što niste ništa novo napravili?
Inače cela svetska elektronska industrija napravi jednu stvar pa nastavi sa istom, skoro nepromenjenom, proizvodnjom bar petnest godina. Al' nisu imali Miloševića pa se još nisu raspali.

taj sistem je ozbiljno bio sjeban zbog iste bolesti kao i vaj sad, ali u poeđenju sa ovim sad bio je zlatan.

Postoji samo 'ono' i samo 'ovo'? Ništa drugo?
Pa stvarno se sad i ne čudim što je svet odabrao Srbiju za naguzivanje devedesetih.

EDIT
totalno razjebali sve, najviše zahvaljujući tebi i gedži koji ste pronoslili svakakve glasine


Blogi i ja rasturili onaj divni ekonomski sistem zato što smo pronosili glasine?


narcis narcis 08:29 28.12.2017

Re: Recept za uspeh

ćao gedžo, svanuo još jedan lep dan za frustrirane gedže, akoako, da si mi živ i zdrav.
a ja idem da skupljam dokumente koje zakon kaže da treba da skupi onaj kome podnosim molbu, zlatna ti je ova tvoja demokratija.
octopus octopus 14:23 28.12.2017

Re: Recept za uspeh

gedza.73
se slažem sa narcisom, jer sistem veoma lepo oslikava sredinu.

"Na kraju razgovora
-Ja moram nešto da vas pitam. Da li ste samo vi ili svi u bolnici tako ljubazni?
-Ne, gospodine, to je politika bolnice."

Vidiš ja sam sa svim pacijentkinjama ljubazan, nebitna mi je politika bolnice, jer te žene koje dođu na pregled imaju realan problem i razlog što se javljaju, ili možda nemaju nikakav problem ali im se čini kako ga ipak ima.

Bolesna osoba je vulnerabilna, uplašena, ljubaznost je najmanje što joj se može dati. Svaku ženu koju sam operisao, bude ih oko 250- 300 godišnje, popodne obiđem i popričamo koji minut. Ako pacijent oseti brigu i zainteresovanost operatora za njega što je i normalno, imuni sistem će biti jači, bolje će teći postoperativni tok.

Naravno i mene zanima kako se odvija oporavak, zato niko pametan ne operiše danas ako za dan dva negde putuje na odmor. Isprati pacijenta kući pa se odmaraj.

Ne plediram sad kako sam ja neka moralna gromada, etalon pošetnja, ljudskosti i slično, nego je po meni ovo normalno ponašanje.
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:03 28.12.2017

Re: Recept za uspeh

Kolega iz NL bio na bolovanju 6 meseci sa dijagnozom burnout


Ma ima i burnout a ima i drugih dijagnoza..
U svakom slucaju ne mos' se igrati sa tim stvarima jer bolje da sede kuci nego da odlepljuju na poslu.
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:08 28.12.2017

Re: Recept za uspeh

meni takve stvari ne smetaju i mislim da su upravu,


Dehumanizacija kod mene nece moci (da prodje) pa taman mi blagoglagoljali svoje razloge (i pravila) letnji dan do podne.
narcis narcis 18:01 28.12.2017

Re: Recept za uspeh

apacherosepeacock
meni takve stvari ne smetaju i mislim da su upravu,


Dehumanizacija kod mene nece moci (da prodje) pa taman mi blagoglagoljali svoje razloge (i pravila) letnji dan do podne.

što pa dehumanizacija? kolko znam da znam olanđani oni su verojatno od starta imali taj stav, i ingliši, da ko prvi devojci njemu stolica.
a da su vrlo razumni govori i podatak koji sam čuo tamo
neki tip se žalio kako kad pada kiša cigla kojom oni popločavaju ulice postaje klizava i opasna za vožnju, odgovor- pa ti vozi sporije.
gedza.73 gedza.73 19:25 28.12.2017

Re: Recept za uspeh

octopus
nego je po meni ovo normalno ponašanje.

Slažem se sa tobom. problem je sa onima kojima to nije normalno. Čime oni da se unormale?

narcis
svanuo još jedan lep dan za frustrirane gedže

što frustritran? meni bilo isto i za vreme Miloševića, za vreme DOS-a sad za vreme Vučića. Ni u jednom trenutku me država nije držala za jaja da sam morao da zavisim od nje.
jeste da pljuckam ponekad, mada znam da nema svrhe. Daj ljudima državni posao, državnu platu i boli ih briga šta će da bude sutra, ko ima a ko nema, cenzura i autocenzura, ko je na vlasti i kakav je sistem.
Pa se i ja priključujem tom stadu.
Moji su kulučili kod kralja, kulučili kod Tita, radili u nadnici kod kralja i pod Titom, vukli kući lesku da nahrane ovce pa se sa grančicama grejali.
Nismo dobijali stanove od države, boračke penzije, nismo imali socijalna primanja, penzije, tuđu negu. Nismo dobili put, balet, letovanja, zimovanja, struju, telefon... Sve smo morali da platimo. prisilno i 'dobrovoljno'.

Ako ćemo pošteno sad nam i nije toliko loše. Da glasam za Vučka?


a ja idem da skupljam dokumente koje zakon kaže da treba da skupi onaj kome podnosim molbu,

najiskrenije bih voleo da si nešto uradio.

zlatna ti je ova tvoja demokratija.

ni bolja ni gora od onog juče. Mog oca su namučili mesni partijci zajedno sa opštinskim. Krajem sedamdesetih. jebeš zakon, pronašli rupe, njihova vlas', vortali ga godinama po kancelarijama. I uradili šta su hteli. Pravosudni partijski limb. Partokratija. nekima vam bilo lepo, nekima nama baš i nije.


apacherosepeacock apacherosepeacock 19:54 28.12.2017

Re: Recept za uspeh

što pa dehumanizacija? kolko znam da znam olanđani oni su verojatno od starta imali taj stav, i ingliši, da ko prvi devojci njemu stolica.
a da su vrlo razumni govori i podatak koji sam čuo tamo
neki tip se žalio kako kad pada kiša cigla kojom oni popločavaju ulice postaje klizava i opasna za vožnju, odgovor- pa ti vozi sporije.


Boli me pedu za stav ako ja mislim/osecam da nije ispravan..

Pa to ti mislis da su razumni u mnogo cemu. Nisu (daleko od toga da je samo moje misljenje).

Sto se tice klizave staze, nije klizava jer se od onih najstarijih pravila od 'rapave cigle a ove obnovljene su takodje od materijala da se ne klizaju jer u zemlji gde pada kisa 350 dana u godini o tome samo slepac ne bi vodio racuna jer bicikl smanjuje guzvu u saobracaju (koliko je to moguce u ovoj prenaseljenoj a prcoljku od zemlje.

Tako da taj ko je to izvalio prica gluposti.
(da jeste greska i da su staze klizave - bilo bi polomljenih koliko hoces a samim tim i prituzbi)
blogovatelj blogovatelj 20:41 28.12.2017

Re: Recept za uspeh

znači 86-7-8, znači od kad je milošević došo na vlas


Taj moj drug je godinu dana stariji od mene. Ja sam maturirao u junu 1986, on u junu 1985. Na praksi je verovatno bio 1984.
Znači nije Milošević.

i moj prijatelj se kune u sve na svetu da je tio dao ime žarkovo po svom sinu, mda.


OK, ajmo ovako. Ja sam gledao svojim očima kad sam učio za električara, na praksi, da kad šef ode na lekarski pregled njih deset, momentalno, uključujući i šefovog zamenika, kupi dva litra rakije i gajbu piva i presedi 5-6 sati u toku radnog vremena ne radeći ništa. Dok šljemaju gledaju ukoričenu svesku A4 formata jednog od radnika koju je doneo za uspomenu iz vojske, a u svesci su sečene gole ribe iz Zum Reportera i Erotike i lepljene. Pravio čovek foto album.
Pa kad počnu vile da ih gone, krenu da lože najstarijeg čiču električara da im priča čuvenu, više puta ispričanu priču. A on im se kune da je priča istinita, da je neki čovek došao sa posla i video u kući kako se snaja i svekrva jebu. Posle sveopšteg vrištanja i plakanja od smeha ostalih, on objašnjava da je to moguće jer je snaja imala kurčić veliki ko šibica.
Ovo napisano mogu pred svakim sudom na svetu pod zakletvom da ponovim, I da potpišem napisano.
Godina dešavanja je ili jesen 1984, ili proleće 1985. Mesto dešavanja je kragujevačko naselje Erdoglija, gradila se tzv. druga vojna zgrada kod erdoglijske kasarne, na lokaciji koju danas zovu "kod Ozona" po istoimenom kafiću.

PS.
Tu sam na praksu išao svakog ponedeljka u toku školske 1984/85 godine. Jedan ponedeljak recimo nismo radili jer je vetar srušio kran. Pazi, ponoviću. Vetar. Srušio. Kran.
Zamisli kako je taj kran bio profesionalno postavljen kad ga je vetar srušio?! A život sam proveo 300 m daleko odatle, sećam se nedelje kad je taj vetar zaduvao, jeste bio jak, ali recimo u poređenju sa vetrovima koji po Kanadi duvaju, ili u poređenju sa beogradskom, banatskom ili novosadskom košavom, to je bio blagi povetarac. Sreća da je bila nedelja popodne i da je gradilište bilo prazno.
blogovatelj blogovatelj 20:44 28.12.2017

Re: Recept za uspeh

Blogi i ja rasturili onaj divni ekonomski sistem zato što smo pronosili glasine?


Ovde ne mogu a da ne citiram Unfovu babu - nije kriv onaj ko prđe, no onaj ko ču.
Atomski mrav Atomski mrav 00:21 29.12.2017

Re: Recept za uspeh

Sto se tice klizave staze, nije klizava jer se od onih najstarijih pravila od 'rapave cigle a ove obnovljene su takodje od materijala da se ne klizaju jer u zemlji gde pada kisa 350 dana u godini o tome samo slepac ne bi vodio racuna jer bicikl smanjuje guzvu u saobracaju (koliko je to moguce u ovoj prenaseljenoj a prcoljku od zemlje.


Što jes', jes', Holanđani su naviknuti na kišu, ali zato kad padne 2,5 cm snega - kolaps.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:22 30.12.2017

Re: Recept za uspeh

a бе, Драгољуптчо, дај сорганизујемо, 'место да се нас двесто џапа овде, да ти нас двесто метнемо по једну, две, три црвене у фонд за на срчулечке на драгољуптчо? 'де је тај АФЖ ка'ти треба?!
narcis narcis 13:50 30.12.2017

Re: Recept za uspeh

fala netreba, nije to mlogo opasno. preživljavalo se i gore, čas će dođe proleće, eto ni tri meseca nije preostalo.
nikvet pn nikvet pn 21:29 30.12.2017

Re: Recept za uspeh

Srđan Fuchs
a
метнемо по једну, две, три црвене


Bradre Srks, ti ko Palma, mašala.

(Pardon maj ajfon)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:23 30.12.2017

Re: Recept za uspeh

Па јес' брат социјалиста, ал' он оће му да да би овај гласо за њега, а ја оћу му дам да среди срчулечко, па да моемо још четрес година да се свађамо.
nsarski nsarski 11:18 27.12.2017

Wow

malog Jericho-a od 9mm, izraelska toka, gotivna, širio sam se k'o Zemunac po jukra dok sam je šetao tih par godina, kao mali magnum je izgledala, toka znači, i ako vidiš i definišeš sto odsto da je terorista, rokaj, brale!



Šta, samo si taj nagan dužio?

Pa, to bre svaka domaćica u supermarketu nosi.


Ništa ono malo ozbiljnije kad pođeš na plažu, na primer?



da pariraš cicama




apacherosepeacock apacherosepeacock 12:02 27.12.2017

Re: Wow

Sta s pistoljem ne moze da se uradi pa im treba puska za pojasom za izlazak na ulicu?
narcis narcis 12:16 27.12.2017

Re: Wow

apacherosepeacock
Sta s pistoljem ne moze da se uradi pa im treba puska za pojasom za izlazak na ulicu?

ostavi ti to što si naučila u holivudskim filmovima da tipovi na 50 metra pogode ćoveka u oko, u stvarnosti običan čovek je precizan do 6 metra, zavisi od čojeka.velika je razlika u stvarnoj akciji. puška je tu zakon, a kalašnjikov bog. sve sa kratkom cevi je neprecizno osim ako nisi olimpiski pobednik, ili bar takmičar.
plus strah, laže svako ko kaže da ga nije strah kad počnr borba za život.
nsarski nsarski 12:19 27.12.2017

Re: Wow

Sta s pistoljem ne moze da se uradi pa im treba puska za pojasom za izlazak na ulicu?


Stvar je ukusa, ali ja mislim da su "mašinke" mnogo kulje (od kul, kulje, najkulje). Nekako, otvara te u struku. Ipak, ovo je samo moje mišljenje.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:26 27.12.2017

Re: Wow

aman bre, to su dase i cice iz combat troops, oni, i kada su na otpustu, moraju da duže mašinku jer ako zazvoni beeper odmak se javljaju na prvu liniju fronta... jes', malo čudno izgleda, i moja žena mi je stalno prebacivala za to, ja reko', "što si negativna, to su samo klinci sa mašinkama, to je uobičajeno." tek ona će: "cionisto, šta su ti uradili..." 'vamo, tamo, a samo par likova sa mašinkama. zato nema da vidiš da poslenici g. Ekbarovića ulete na plažu, na cert ili se provozaju po promenadi...
rođene žene, šta ćeš, you can't kill 'em, you can't stand their arguments...



još kada je videla ovog drugara kako radi na autobuskoj, a ja mirno pijem kafu, definitivno se naljutila na me bila.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:31 27.12.2017

Re: Wow

nsarski


Stvar je ukusa, ali ja mislim da su "mašinke" mnogo kulje (od kul, kulje, najkulje). Nekako, otvara te u struku. Ipak, ovo je samo moje mišljenje.


sada imaju feministkinje drugačiju malo opremu.



apacherosepeacock apacherosepeacock 12:33 27.12.2017

Re: Wow

ostavi ti to što si naučila u holivudskim filmovima da tipovi na 50 metra pogode ćoveka u oko, u stvarnosti običan čovek je precizan do 6 metra, zavisi od čojeka.velika je razlika u stvarnoj akciji. puška je tu zakon, a kalašnjikov bog. sve sa kratkom cevi je neprecizno osim ako nisi olimpiski pobednik


Dobro bre Dragoljube rekoh na ulici..
Koga lovis na ulici da ti treba za dalje od 6 metara?


maksa83 maksa83 12:33 27.12.2017

Re: Wow

Sta s pistoljem ne moze da se uradi pa im treba puska za pojasom za izlazak na ulicu?

Ne može da se puca rafalno, ni pogodi nešto dalje od 20m, a i to može samo ako si vrlo, vrlo, vrlo treniran za real life pucnjavu.

Inače tamo kad si u vojsci onda si u vojsci manje više non stop.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:37 27.12.2017

Re: Wow

nsarski
Sta s pistoljem ne moze da se uradi pa im treba puska za pojasom za izlazak na ulicu?


Stvar je ukusa, ali ja mislim da su "mašinke" mnogo kulje (od kul, kulje, najkulje). Nekako, otvara te u struku. Ipak, ovo je samo moje mišljenje.


Nego gde ostave artiljeriju na plazi kad idu da se okvase u moru?


maksa83 maksa83 12:42 27.12.2017

Re: Wow

Nego gde ostave artiljeriju na plazi kad idu da se okvase u moru?

Ne verujem da iko to nosi zato što voli, nego zato što mora. Kao što Švajcarci npr. posle odsluženog obaveznog vojnog roka svi obavezno zaduže pušku i moraju da je imaju kući, za slučaj mobilizacije (zapečaćenu naravno, ne okačenu na čiviluk). Deda mog drugara nije hteo da ima pušku u kući i morao je da piše neke specijalne molbe i uspeo je da istera da zaduži samo pištolj.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:44 27.12.2017

Re: Wow

Ne može da se puca rafalno, ni pogodi nešto dalje od 20m, a i to može samo ako si vrlo, vrlo, vrlo treniran za real life pucnjavu.


Ma znam ja prednosti dugih cevi, o 120 metaka u sekundi da i ne pricam, nego komentarisem samo ovu gore sliku civila (da ne kazem ove balavurdije) sto seta puske po plazi i ulici..

Tetka gore sa magnumom (zezam se ne znam koliko je mm njen gan) je bar diskretna
narcis narcis 12:47 27.12.2017

Re: Wow

apacherosepeacock
ostavi ti to što si naučila u holivudskim filmovima da tipovi na 50 metra pogode ćoveka u oko, u stvarnosti običan čovek je precizan do 6 metra, zavisi od čojeka.velika je razlika u stvarnoj akciji. puška je tu zakon, a kalašnjikov bog. sve sa kratkom cevi je neprecizno osim ako nisi olimpiski pobednik


Dobro bre Dragoljube rekoh na ulici..
Koga lovis na ulici da ti treba za dalje od 6 metara?



ma i šes metra je mnogo, el si gledala dok olideja i vajat erpa, e oni su važili za velike strelce a dvobiji su se odigravali baš na tom rastojanju 6 metra, a a j sag ti budi dok olidej, oćeš mućak.
kažem ti na šes metra ako pogodiš ćoveka super je al ako ga pogodiš u telo ili vitalni organ, ako je ruka ili nog lako će uzvrati ako je fanatik a ovde sa tom vrstom imaju poso, plus i ti ludaci koriste duge cevi , a duga cev znači veću preciznost i veću vatrenu moć a veća vatrena moć veće šamse da pogodiš i to više puta.
i opet previđaš strah, reaguješ u strahu i magnovenju, sema ko nisi ninđakornjača i oguglao na neprijateljsku vatru.
nije to baš tako lako kako ljudi misle, a slabo ko razmišlja o tome da se oružje otima iz ruku dok pucaš, ono povratni trzaj i te munje, nisi gledala na tube one lujke što ih puške lupaju po glavu , padaju , izleću iz ruku .
skoro sam gledao budalu koja je uzela onaj , valjda se zove igl( oro) to čudo kažu ima 2 kila, kad ga je povratni trzaj spičio u facu video je andromedu iz cuga , nije mu trebo teleskop.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:48 27.12.2017

Re: Wow

Kao što Švajcarci npr


Znam za Svajcarce medjutim tamo nema pucnjave ni priblizno obima kao u Americi (SAD).
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:51 27.12.2017

Re: Wow

apacherosepeacock
nsarski
Sta s pistoljem ne moze da se uradi pa im treba puska za pojasom za izlazak na ulicu?


Stvar je ukusa, ali ja mislim da su "mašinke" mnogo kulje (od kul, kulje, najkulje). Nekako, otvara te u struku. Ipak, ovo je samo moje mišljenje.


Nego gde ostave artiljeriju na plazi kad idu da se okvase u moru?




staviš kod ortakinje ili ortaka iz voda da ti čuva, ne idete u isto vreme u vodu, k'o u Barsi ili u Valensiji sa torbama i mobilnim na plaži, ista fora, samo što je ovde toka umesto iphone-a. bratova/sestrina toka je sveta kao i sestra/brat sami. i uprkos svemu tome, minimum incidenata u svakodnevnom životu. ima incidenata na frontu, u pograničnim situacijama, kada moraš navrat-nanos da doneseš odluku da li da pucaš na pokretnu metu, recimo, iako je u invalidskim kolicima...

nsarski nsarski 12:54 27.12.2017

Re: Wow

jer ako zazvoni beeper odmak se javljaju na prvu liniju fronta...

Šta, ovako u bermudama i apostolkama pravo na front? Wow.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:56 27.12.2017

Re: Wow

ma i šes metra je mnogo, el si gledala dok olideja i vajat erpa, e oni su važili za velike strelce a dvobiji su se odigravali baš na tom rastojanju 6 metra, a a j sag ti budi dok olidej, oćeš mućak.
kažem ti na šes metra ako pogodiš ćoveka super je al ako ga pogodiš u telo ili vitalni organ, ako je ruka ili nog lako će uzvrati ako je fanatik a ovde sa tom vrstom imaju poso, plus i ti ludaci koriste duge cevi , a duga cev znači veću preciznost i veću vatrenu moć a veća vatrena moć veće šamse da pogodiš i to više puta.


Da ali koliko ih je od svih tamo (Amerika) koji poseduju i nose oruzje pre toga treniran i jos psihicki stabilan a do oruzja moze da dodje, tj. legalno da kupi iz licne isprave (cesto i lazne). Mislim, upitnik popunis a da li si slagao ko te pita..

Jos jednom da napomenem, komentarisala sam sliku sto je Sarski okacio - to su klinci sa tandzrama po gradu. Ne bih se narocito pouzdala da imaju pojma sta rade noseci to sa sobom.

PS. Ili je fotka iz Izraela pa pricate o razduzenim vojnicima? Ja sam mislila da je prizor sa americkih ulica..
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:57 27.12.2017

Re: Wow

nsarski



Ništa ono malo ozbiljnije kad pođeš na plažu, na primer?








inače, vidi se po čizmama da su momci iz Kfira, ili padobranci.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:01 27.12.2017

Re: Wow

nsarski
jer ako zazvoni beeper odmak se javljaju na prvu liniju fronta...

Šta, ovako u bermudama i apostolkama pravo na front? Wow.


pa, imaš opremu u bazi. mada, na ovoj fotografiji dva para čizama vise preko ranca, znači da im je unutra uniforma.

a, deca, šta ćeš, pa vole da se razgaćuju...



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:03 27.12.2017

Re: Wow

apacherosepeacock


PS. Ili je fotka iz Izraela pa pricate o razduzenim vojnicima? Ja sam mislila da je prizor sa americkih ulica..

naši, bolan!
nsarski nsarski 13:05 27.12.2017

Re: Wow

a, deca, šta ćeš, pa vole da se razgaćuju...


Ma, samo neka su živa i zdrava. Deca k'o deca...
narcis narcis 13:07 27.12.2017

Re: Wow

Da ali koliko ih je od svih tamo (Amerika) koji poseduju i nose oruzje pre toga treniran i jos psihicki stabilan a do oruzja moze da dodje,

znam , samo to ne mora da znači da ako je klinac da nema pojma da rukuje.
ja sam samo hteo da kažem da nije lako pucati običnim pištoljem, poluautomatskim, bolji je revolver, ono na burence, precizniji, teži metak ali on je za odbranu bolji nije i za napad, spor, manja vatrena moć.
a u ameriki najveći broj strada ood sopstvenog oružja, slobodnim rečima kazano - budale se same upucavaju, ili žene-muževe ili ostalu familiju, plus dečurlija koja pronađe .
a evo tip za one koji bi nosili oružje samo da se nedaj bože odbrane, nikako ne duge devetke ili koltove ili bilo šta golem, bereta, laka, manji metak manji trzaj, dobra vatrena moć = veća šansa da pogodiš metu.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:08 27.12.2017

Re: Wow

Srđan Fuchs
apacherosepeacock


PS. Ili je fotka iz Izraela pa pricate o razduzenim vojnicima? Ja sam mislila da je prizor sa americkih ulica..

naši, bolan!


Brate, vozim sa cepom u usima, Amerikanci pa Amerikanci..



apacherosepeacock apacherosepeacock 13:11 27.12.2017

Re: Wow

a u ameriki najveći broj strada ood sopstvenog oružja, slobodnim rečima kazano - budale se same upucavaju, ili žene-muževe ili ostalu familiju, plus dečurlija koja pronađe .


Istina. Licno nisam gadljiva na oruzje.. Uz obavezan trening i poznavanje sta imas u rukama.
maksa83 maksa83 13:11 27.12.2017

Re: Wow

Znam za Svajcarce medjutim tamo nema pucnjave ni priblizno obima kao u Americi (SAD).

Ono nisu slike iz Amerike, mogu biti samo iz Izraela.

Jer kako ono kažu na izraelskom turističkom posteru: "Welcome to Israel where you will get to meet a lot of interesting people and kill them."
gedza.73 gedza.73 13:14 27.12.2017

Re: Wow

nsarski
Ma, samo neka su živa i zdrava. Deca k'o deca...


nsarski nsarski 13:15 27.12.2017

Re: Wow

znam , samo to ne mora da znači da ako je klinac da nema pojma da rukuje.


Kad sam bio mali, majka mi je rekla: sine, ako odeš u vojnike, ti ćeš postati general, ako odeš u političare, ti ćeš postati predsednik države. A ja otišao u slikare i - postao sam Pablo Pikaso. (P. Pikaso)
nsarski nsarski 13:19 27.12.2017

Re: Wow

Jer kako ono kažu na izraelskom turističkom posteru: "Welcome to Israel where you will get to meet a lot of interesting people and kill them."


Da, ima toga:


apacherosepeacock apacherosepeacock 13:19 27.12.2017

Re: Wow

maksa83
Znam za Svajcarce medjutim tamo nema pucnjave ni priblizno obima kao u Americi (SAD).

Ono nisu slike iz Amerike, mogu biti samo iz Izraela.

Jer kako ono kažu na izraelskom turističkom posteru: "Welcome to Israel where you will get to meet a lot of interesting people and kill them."


Aj, doslo i do mene, doduse sa zakasnjenjem.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:38 27.12.2017

Re: Wow

sema ko nisi ninđakornjača


Atomski mrav Atomski mrav 14:11 27.12.2017

Re: Wow

Šta, ovako u bermudama i apostolkama pravo na front? Wow.


Ma jok bre, presvuku se u uniformu u najbližoj telefonskoj govornici.
nsarski nsarski 14:23 27.12.2017

Re: Wow

Ma jok bre, presvuku se u uniformu u najbližoj telefonskoj govornici.


To je sve OK po mom mišljenju.
Nego me ona sredovečna gospođa u radnji zbunjuje. Mislim, ona nije regrut, barem tako ne izgleda, a nosi pozamašnu utoku. A možda i jeste - pa će u bazi da ostavi cegere, obuče cokule i pravo "na prvu liniju fronta", kako kaže Srki. Bemliga.
nsarski nsarski 14:42 27.12.2017

Re: Wow

Ne može da se puca rafalno, ni pogodi nešto dalje od 20m, a i to može samo ako si vrlo, vrlo, vrlo treniran za real life pucnjavu.


Pa kako je onda onaj tip u Las Vegasu za 12 minuta pogodio 600 ljudi, od toga 59 ubio, sve pucajući rafalno sa 32. sprata hotela Mandalay Bay? I to sve sam, bez pomoći.
maksa83 maksa83 15:08 27.12.2017

Re: Wow

Pa kako je onda onaj tip u Las Vegasu za 12 minuta pogodio 600 ljudi, od toga 59 ubio, sve pucajući rafalno sa 32. sprata hotela Mandalay Bay? I to sve sam, bez pomoći.

Nije pucao iz pištolja i imao je high ground.

c_h.arlie c_h.arlie 20:34 27.12.2017

Re: Wow

apacherosepeacock
Ne može da se puca rafalno, ni pogodi nešto dalje od 20m, a i to može samo ako si vrlo, vrlo, vrlo treniran za real life pucnjavu.


Ma znam ja prednosti dugih cevi, o 120 metaka u sekundi da i ne pricam, nego komentarisem samo ovu gore sliku civila (da ne kazem ove balavurdije) sto seta puske po plazi i ulici..

Tetka gore sa magnumom (zezam se ne znam koliko je mm njen gan) je bar diskretna

Jebote !
To bi bilo 60 x 120 = 7200 u minuti.
Strašno !
Mislim, zezaš se ?!
narcis narcis 21:20 27.12.2017

Re: Wow

120 metaka u sekundi

neznam koje oružje ima tu vatrenu moć, a kolko se sećam iz vojske automatska puška 800 metka u minut i posle je mož baciš. a i neznam ko može da tom brzinom promeni oko 16-7 magacina, magacin ima oko 32 metka pa ti vidi brzinu
nsarski nsarski 21:28 27.12.2017

Re: Wow

neznam koje oružje ima tu vatrenu moć, a kolko se sećam iz vojske automatska puška 800 metka u minut i posle je mož baciš. a i neznam ko može da tom brzinom promeni oko 16-7 magacina, magacin ima oko 32 metka pa ti vidi brzinu


Pa, eno, taj lik u Las Vegasu. Ispalio barem 2000 metaka za 12 minuta, pogodio 600 ljudi. A nigde čaure na slikama iz sobe u kojoj se samoubio puškom u srce. Čudo, pravo čudo.
Možda zato što je imao "visinu" 32. sprata kako kaže Maksa. Dobar pogled, rastojanje 300 metara - bullseye!
freehand freehand 21:34 27.12.2017

Re: Wow

nsarski
neznam koje oružje ima tu vatrenu moć, a kolko se sećam iz vojske automatska puška 800 metka u minut i posle je mož baciš. a i neznam ko može da tom brzinom promeni oko 16-7 magacina, magacin ima oko 32 metka pa ti vidi brzinu


Pa, eno, taj lik u Las Vegasu. Ispalio barem 2000 metaka za 12 minuta, pogodio 600 ljudi. A nigde čaure na slikama iz sobe u kojoj se samoubio puškom u srce. Čudo, pravo čudo.
Možda zato što je imao "visinu" 32. sprata kako kaže Maksa. Dobar pogled, rastojanje 300 metara - bullseye!

Ali ima prosek koji je fantastičan: od 2000 metaka 600 u (različito) meso - to se kosi sa računom verovatnoće i svime što je statistika do sad zabeležila na tu temu.
Gađa se sa učinkom streljačkog voda, otprilike.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana