Sport| Umetnost| Zabava

NFL Playoff 2018

docsumann RSS / 10.01.2018. u 07:15

 

gost autor: odsutan zbog emotivne utučenosti

 

 maxresdefault.jpg

 

Ispadanje Rejvensa iz Baltimora, njegovog omiljeniog kluba, iz Play Offa, i to porazom u posljednjem kolu, preciznije u posljednjem napadu, od tima kojem ta pobijeda ništa nije značila (Sinsinati Bengalsa),  potpuno je demoralisala Stefa, tako da ću ovaj uvodnik biti primoran sam da napišem.

Znam,  fali će tu širine i dubine njegovog analitičkog pristupa, pogubiće se dosta detalja u predstavljanju taktičkih zamisli i opcionih varijanti, ali sve se to da nadoknaditi i u komentarima.

Elem, prvo kolo, u kojem su razigravali wild card učesnici POa  završeno je  i sada nam slijede polufinala po konferencijama.

U prognozi tih prvih rezultata  bio sam polovično uspješan.

Prvog dana sam kiksao u predvi]anju pobjednika u obje itakmice, drugog sam pak ubo oba.

Kanzas Čifsi, koji na blogu imaju dosta simpatizera, začudno su ispustili prednost 21:3 na domaćem terenu i izgubili za 1 poen od Tenesi Tajtansa. (25:26)

Mnogi taj kikls stavljaju na dušu njihovom treneru Endiju Ridu, koji ni sa sa Filadelfijom dugi niz godina nije uspjevao da postigne zapaženije rezulztate i pored sjajnjh igrača koje je imao u timu.

Nevjerovatno da u potonjem dijelu  tekme napadi uopšte nisu išli  preko njihovog najubojitijeg napadača, raning beka Karim Hanta, koji je kao ruki istračao najviše jardi ove sezone (svega 15-tak više od najboljeg rb-a današnjice moćnogn Toda Grlija iz Remsa).

A i Remsi su ostali kratkih rukava u duelu sa prošlogodnišnjim vicešampionima Atlanta Falkonsima (ko se sjeća nevjerovatnog preokreta u Super Bowlu 2017, zna koji su maleraši u pitanju).

Ipak Atlanta ponovo liči na tim iz prošle sezone. Kompletan i jak po svim šavovima, i sa ,ove godine, još kvalitetnijm sekunderijem ( to su vam korner bekovi i sejftiji, odnosno 4 igrača koje štite pozadinsko polje od  upada  protivničkih hvatača).

Atlanta i dalje ima pun arsenal napadačkih opcija. Met Rajan može da baca kao i svaki elitni qb današnjice.

Devonte Frimen je jednako dobar u n ošenju lopte. Jak, pouzdan, silovit.

Znaju da kontrolišu sat (vrijeme), posjed. Jaki na obje linije. I kroz vazduh i po zemlji. A u svojimk redovima  imaju i najvećeg fizikl frika u ligi - Hulio Džonsa.

Po nekom nepisanom zakonu, taj tim ima još ovu godinu fore da valorizuje nagomilani kvalitet u svojim redovima, a ako ne, slijedi im  naminovno pucanje kao SF49s-ima, prije nekoliko sezona.

E, to je tek bila ekipa snova, pa opet osta bez američkog sna.

U prvoj utakmici NFC wild card kola, Jaguarsi iz Džeksonvila, u derbiju dugogodišnjih plejof apstinenata, u teškoj i mučnoj utakmici dobili su 10:3 Bafalo Bilse (tim, koji se zahvaljujući pomenutim ispadanjem Baltimora kvalifikovao u PO, prvi put od 1999.).

Ove godine, ja sam uz Jaguarse (zna Stef). Ekipa koja je do posljednja 2 kola imala najbolju odbranu u NFL-u skoro po svim kriterijumima (trčanje, dodavanje, min. dozvoljeni poeni, jardi), a nakon potonje dvije očajno odigrane utakmice, završila u konačnici kao druga najbolja odbrana u ligi.

U timu imaju 5 ovogodišnjih Pro Bolera (nešto kao učesnika All Star susreta u NBA), naravno svi su iz odbrambenog tima. Posebno impresivna im je prva linija i seknderi, a i njihovi centralni lajnbekeri su najbrži u ligi (možda malo nauštrb mišićne mase, koja je na toj poziciji itekako potrebna).

Boje i Ramzi su ubjedljivo najbolji par korner bekova u ligi (Remsi je čudo prirode, korner sa ubjedljivo najboljim fizikalijama na toj poziciji ikad, + savršena tehnika hvatanja).

Ustvari njihova figuracija odbrane nikako ne odgovara Pitsburg Stilersima s kojim se susreću u polufinalu AFC-a.

Ipak, Stilersi itekako imaju svoju šansu,. Prijesvega radi se dinastičkom klubu (ne u smslu da njime upravlja neka od kralevskih kća, već što su već imali par sjajnih šampionskih  generacija, koje su do sad 6x osvajale SB. Tako da iskustvo pobjeđivanja u PO je svakako na njihovoj strani.

Takođe, Stilersi svoju šansu vide i u kilavom napadu Jaguarsa ( u kom samo ruki raning bek Fornet predstavlja opasnost sa klasom), ali i u svojim napadačkim vedetama Antonio Braun (uz Hulija Džonsa najboljem wr lige),  LeVonBelu (nakon Grlija možda najkvalitetnijem raning beku) i Big Ben Rotslsbergera, kvoter beka, koji i pored dva osvojena šampionata u cv-u, i dalje  itekako zna da ispaljuje dalekometne projektile sa laserskim navođenjem.

Stilersi su potpuno promjenili fizionomiju svog tima. Nekad čuvena „čelična zavjesa“ sada nije ni sjenka nekadašnje veličine i siline. Forsiranje čvrstre, fizičke igre (na silu šobiserklo kod nas) više nije zaštitni znak ove franšize.

Dinamičan, eksplozivni napad, oslonjen na Braunove izvarendne atletske i hvatačke sposobnosti, dinamici  jednomg mladog Džu Džu Šmita (wr) i Belovoj prodornosti, pod vođstvom iskusnog Big Bena, može svakom timu da izruči min. 25 poena.

No, pitanje je da li odbrana može da ostavi protivnika na koji poen manje.

Jedina svjetla tačka u njoj je  mlađi brat JJ Wata koji igra na mjestu spoljnjeg lajnbekera, ali i to je tek neki srednji nivo NFL-a, kvalitetan, alli ne  elitni. Jaguarsi su ih dobili u toku sezone, vrlo dominantno u Londonskoj utakmici. Vidjećemo da li će publika moći da ovog puta pogura Stilerse do pobijede.

Po svemu sudeći pobijednik tog meča igrati će sa vječito prisutnim Petsima, kojima Tajtensi ne bi trebali predstavljati ozbiljniju preprku, mada nfl krugovima uveliko kruže priče o nekim razmiricama na relaciji Beliček –Kraf (vlasnik kluba) –Brejdijev bivši trener-puštanje maldog supertalentovanog qb Garpula u Dan Franciso (na kojem su ovih odmah krenuli da formiraju tim za narednu sezonu). Možda je to samo još jeda podmetačina strateškog genija Beličeka u psihološkoj igri protiv svih drugih (koji nemaju Brejdija ;)

P petsima bi mogli koju riječ više u komentarima. Posebno zbog Gronka, koji je ovogodišnjim sezonom podebljao i pričvrstio svoju kandidaturu za najboljeg Tajt Enda sviju vremena zanavijek amin.

I da spomenem najbolji meč NFC wajld kard kola,  NJu Orleans Sejntsi protiv Karoline Pantersa.

Oba tima su imala skor 11-5 u regularnom dijelu sezone, s tim da su Sejnti pobijedili u oba ligaška susreta.

Veliki sitni Dru Briz još jednom je podsjetio na svoje igračke pikove kada je obarao ofanzivne rekorde sa Sejntima, osvajao SB, nagradu za MVPa. No ovoga je puta uz tradicionalno 4-5 hvatača koje razigrava tokom meča, pored sebe  imao i najubojiti par raning bekova Majkl Ingrama i rukija Kamaru. Sve to čini od Sejntsa najpolivalentniji i najefektniji napad u NFL-u.

Uz to podršku imaju u trenutno najboljoj O-liniji u PO-u, koja je dozvolila samo jedan sek.

Pantersi su pružili dobar otpor, uz ne baš najbolje izdanje njihovog najboljeg igrača ( ne, nije Kem Njutna, već Luk Kiklija, centralnog lajnbekera). Kem se trudio, dobijao dobre batine,  uspostavio  kakvu-takvu do solidnu  konekciju sa  svojim tajt endom Olsenom, ali je jednostavno seknderi Sejntsa bio za klasu ispred njegovih hvatača.

Ipak ova pobijeda je koštala Sejntse dvije ozbiljne povrijede koje će im u sledećoj utakmici protiv sjajnih Vikinga iz Minesote, oslabiti i D i O liniju. I to napadačku, baš na poziciji desnog tekla koji bi trebao da blokira monstruma Grifina (lik izbacuje 220kg 4x na benču, a eksplozivan je ko Kličko).

Uz to Minesota je kraj regularne sezone završila kao najbolja odbrana lige, smjenivši  na prvom mjestu spomenute Džegse.  

U svojim redovima imaju najboljeg strong sejftijas Harison Smita, najbolji par wajd risiver Adam Tilen I  Stefon Dogsa.

Ta tekma će da bude rokanje laserskim topovima i fotonskim torpedima. Sve ima da zuji i pršti. Pravi napadački spektakl i superherojske odbrane. 

I potonji meč polufinala NFC-a između ptica grabljivica - Falkona vs Iglsa, takođe će biti punokrvni okršaj ekipa nakrcanih močnim atletama.

Moćne D-linija na moćne O-linije, dinamični w.risiveri, sjajni korner bekovi Atlante protiv Tomasa, Coxa i ostalih surfera na Brizovim granatama.

S druge strane monstruozni frik of nejčr Hulio Džons u grotlu Vikinškog seknderija.

Dajem tek neznatnu prednost – Falkonsima, više zbog njihovog trenutnog momentuma, nego neke očigledne prednosti u kvalitetu.

e, iz sveg ovog mi mogli ta proisteknu sledeći parvovi finala po konferencijama.

Patrioti vs Stilers (?) --- AFC finale

Sejntsi vs. Falkonsi ---- NFC finale

 

Mada meni bi srce bilo puno kada bih u Super Bowlu gledao Jaguare protiv Vikinga.

Može li Blek Bortles (kvoter bek Jaguara) da ponovi bar jedan od nekoliko sasvim odličnih nastupa tokom regularne sene.

Može li nam se desiti repriza prošlogodišnjeg SB-a.

Sve je moguće, pa i zaustaviti Gronka...

 

03GRONK-master768.jpg
 

 

 

 


 



Komentari (294)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cassiopeia cassiopeia 09:24 10.01.2018

...

Kako sad da pratim sezonu kad nije bilo onih edukativnih blogova?

Ne znam kako bi utešila Štefa, samo zbog njega sam se javila. Ubi me ova rečenica sa početka bloga
odsutan zbog emotivne utučenosti


Nek' računa da sam mu pustila neku muziku koju voli.

Krofnice, ako naletiš, daj neku pesmu za Štefa. Ti ga znaš u muzičku dušu
4krofnica 4krofnica 09:47 10.01.2018

Re: ...


Ne znam kako bi utešila Štefa, samo zbog njega sam se javila. Ubi me ova rečenica sa početka bloga


Svi mi koji smo ovde zbog stefa :))

Inače, prošle godine moj stariji klinac i njegova ekipa se primili na američki fudbal i vidim ja oni se stalno domunđavaju oko ekipa, izlaze na terenče (što nije toliko često, to je uglavnom ekipa nrdova vezana za komp) i dolazi on kući neki dan i kaže: 'mama, pukla nam lopta'. pitam kako je pukla, kaže da je udarila u kamen i izcurela. Pitam ga kako može lopta da izcuri a on mi kaže kako niko nema para za loptu pa su napunili flašu od litar i po, pa se igraju sa njom.
Tu se ja zarozam i krenem da im tražim loptu ali to nije baš nešto što ima u bilo kojoj sportskoj radnji, krenem da tražim online i nađem. Platim skupoceni primerak valjkaste lopte uz dobro-što-nije-neki-novi-gedzet-za-komp-napolju-su-klinci izdah i ponosno mu predam da mogu konačno da se igraju kako treba.
vidim ja on izlazi, lopta ostaje kući, pitam što ne nosi loptu, kaže: 'ma super je lopta ali navikli smo na flašu!' :)))



4krofnica 4krofnica 09:53 10.01.2018

Re: ...

Krofnice, ako naletiš, daj neku pesmu za Štefa. Ti ga znaš u muzičku dušu


evo, sa Burning Man festivala, da zaigramo. to će mu se dopasti :)




docsumann docsumann 09:54 10.01.2018

Re: ...

Kako sad da pratim sezonu kad nije bilo onih edukativnih blogova?


potpuno si u pravu.

zato ćemo kroz komentare na ovim "stručnim" blogovima sprovesti tihu edukaciju blogopučanstva želčju novog znanja i zezanja.


pa da počnemo


kao i u ostalim igrama sa loptom i drugim geometrijskim figurama (ne zaboravite da hokejaši na ledu igraju sa cilindrom zvanim - pak) cilj igre je sakupiti više poena od protivnika.

af (američki fudbal) igraju dva tima koji na terenu imaju po 11 igrača u svakom trenutku.
sam teren ima dimenzije - dužina 100 jardi (91,44m), a širina 53 jardi (48,46m), + po dodatnih 10 zardi sa svake strane koje predstavljaju End Zonu u kojoj se vrši poentiranje (ulaskom igrača u nju sa loptom, ili pak dodavanje lopte igraču koji se tamo već nalazi)

EZ je dugačka 10 jardi.



Utakmica traje 60 minuta i podeljenja je na 4 perioda (četvrtine). Svaka četvrtina traje 15 minuta. Pauza između četvrtina je 2 minuta, osim između 2. i 3. četvrtine, kada je pauza 12 minuta. Ukoliko se 4. četvrtina završi nerešenim rezultatom utakmica ide u produžetak koji takođe traje 15 minuta. Prvi tim koji postigne bilo kakav poen u produžetku je pobednik.
docsumann docsumann 10:02 10.01.2018

Re: ...

vidim ja on izlazi, lopta ostaje kući, pitam što ne nosi loptu, kaže: 'ma super je lopta ali navikli smo na flašu!' :)))




za baciti tu špicoliku loptu treba malo navikavanja i vježbe.
lopta se drži u ruci tako da je kontrolni hvat u zadnjem dijelu (gledano u smjeru bacanja).
ključni za davanje rotacije lopte su srednji a naročito kažiprst. on se zadnji odvaja od lopte pri izbačaju i daje joj spin.

uslijed te rotaciju oko uzdužne ose, lopta ima žiroskopski efekat, što je čini vrlo stabilnom na putanji.

iz istog razloga su artiljerijske cijevi spiralno nažljebljene iznutra, kako bi granati predali centralnu rortaciju po izlasku iz cijevi.



no, da ja ne peglam nasuvo, evo ga jedan od velikana bačanje te lopte, pa nek on objasni



i još malo praktičnih savjeta

angie01 angie01 10:20 10.01.2018

Re: ...

Ne znam kako bi utešila Štefa, samo zbog njega sam se javila. Ubi me ova rečenica sa početka bloga


Svi mi koji smo ovde zbog stefa :))


Stef, slatka, kakva te kriza spopala- (pusti maxu, vidis da je emotivno nestabilan)-kada te sve blogerke vole....a to se valjda jedino racuna.

za oslobadjanje,


docsumann docsumann 10:27 10.01.2018

Re: ...

nastavljamo sa osnovnim pravilima.-
svaka ekipa ima po 53 igrača (!?) ali se na terenu mogu naći njih 11.

smisao igre je u osvajanju prostora kako bi se približili End Zoni i poentirali.
poentiranje se kako smo već spomenuli može izvesti tzv. tachdownom, kada igrač sa loptom u ruci utrči (uđe) u protivničku EZ ili ako mu je dobace, a da se on već tamo bnalazi.
e, tu sad postojei čitav niz detaljnih pravila koje definišu šta je ispravno hvaćanje, da li je loptu igrač stvarno držao (kontrolisao ) i sl.

takođe, poeni se mogu postići i šutom iz polja kada se lopta prebaci između dvije visoke stative postavljene po sredini samog kraja EZ.

napor i snaga koje ova igra zahtjeva, vremenom je dovela do podijela i specijalizacija na napadačku postavu, odbrambenu postavu i specijalni tim (otud toliko igrača u ekipi)

"Tim koji ima loptu u posjedu predstavlja napad (offense) i njihov je cilj da trčanjem (rushing) ili dodavanjem (passing) unesu loptu u protivničku end zonu ili da šutiraju loptu između dviju vratnica, tj. da zabiju gol."

pošto se igra svodi na osvajanje prostora ( ekipe nemaju vremenski limit za posjed lopte), svaka napadačka ekipa ima 4 pokušaja da osvoji 10 jardi, odnosno da loptu tračanjem, dodavanje pomjeri za 10 jardi ka protivničkoj EZ.

ako u tome uspje, dobija noba 4 pokušaja za novih 10 jardi.

ti pokušaji se žargonski nazivaju downi

"Kada napadački tim postigne pogodak ili izgubi loptu, uloge se mjenjaju."
angie01 angie01 10:32 10.01.2018

Re: ...

sa Burning Man festivala


jao, pesaaak,...juce sam gledala neke trke po dinama, samo sto nisam usla u ekran.
cassiopeia cassiopeia 10:35 10.01.2018

Re: ...

Svi mi koji smo ovde zbog stefa :))


I zbog Docsa, i zbog Docsa, vidiš da nam je ispunio želju, ide edukacija u nastavcima


vidim ja on izlazi, lopta ostaje kući, pitam što ne nosi loptu, kaže: 'ma super je lopta ali navikli smo na flašu!' :)))


Bar su i dalje išli napolje
cassiopeia cassiopeia 10:39 10.01.2018

Re: ...

pa da počnemo




Hvala ti! Uvek je dobro zezanje kod vas dvojice na NFL blogovima, sad ću da pratim sa razumevanjem
cassiopeia cassiopeia 10:43 10.01.2018

Re: ...

kada te sve blogerke vole. ...a to se valjda jedino racuna.


Ljubav sve pobeđuje
anfieldroad anfieldroad 11:06 10.01.2018

Re: ...

vidim ja on izlazi, lopta ostaje kući, pitam što ne nosi loptu, kaže: 'ma super je lopta ali navikli smo na flašu!' :)))



Lopta je lopta, al flaša je flaša...
Dugoročno gledano, očekivan izbor.


Fudbal ? Kao i prošle godine, mislim da "na silu" dobijaju Patriote...pa ako treba i na tri produžetka, penale ili žreb.
Znanje KAKO pobediti je važnije od kvaliteta igrača, trenera ili pomoći publike. Najteža stvar na svetu je dobiti nekog ko je naučio kako se to radi.

Žao mi je što nećemo gledati Rodžersa, btw...I što Stilersi neće proći Brejdija, ako i do njega stignu...
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:50 10.01.2018

Re: ...



Hvala vam, ljudi, ali za mene se ova sezona završila na novogodišnju noć, na četvrtom napadu, na poslednjem minutu i ono, nije što je Baltimor ispao, nego što je ispao od Bengalsa! Jebeni Bengalsi!

Sad jedino Saksonvil da osvoji (pošto Iglsi bez Venca nemaju šanse, njihov napad je bez njega bio ućutkan od Dalasove odbrane, alooo, Dalas i odbrana!!!)
docsumann docsumann 13:06 10.01.2018

Re: ...

ja se već izjasnih, volio bih da finale bude izmežu Džeksonvila (jaguara) i Minesote (vikinga).

a opet ne bih imao ništa protiv da gledam Briza kako sa još jednim osvojenim Super Bolom odlazi u Kuću Slavnih (gdje objektivno već pripada).

Sejntsi igraju najatraktivniji fudbal i imaju sjajnog trenera Šon Pejtona.

Jaguari, bez posebno inspirativne večeri njihovog qb (koji nije da ne zna) teško da mogu samom odbranom da iznesu do kraja utakmicu protiv sad već najozbiljnijih mogućih protivnika.

Atlanta, favorit iz sjenke. prošlegodine u SB su pobijedili sami sebe. možda im ova uloga više odgovara od uloge glavnog favorita.

Minesota, jedno od najprijatnijih iznaneđenja. sjajna odbrana, dinamičan napad.

Tajtensi... velika nepoznanica bar za mene. bilo mi drago kad sam vidio Edija Džordća na tribinama (koji je to super-herojski raning bek bio).
njegovi dueli sa Rej Luisom predstavljaju vrhunac fizičkog aspekta ove naporne igre
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:48 10.01.2018

Re: ...

Tajtensi


Imali su odličan početak sezone, igra trčanjem je radila odlično (Demarko Marej i Henri) + fenomenalna ofanzivna linija, koja sve to omogućava. Šta se desilo na nekih pola sezone, ne znam, ali stigli su dovde, a da niko zaista ne zna kako je ovaj tim uspeo da se domogne divizijskih duela. Verujem da će ih Patriote počistiti.


Da, Atlanti se otvorilo: na kraju su imali odličan kraj sezone, sada idu na Iglse koji su bez Venca slabiji za pola tima (otprilike kao Grin Bej bez Rodžersa!) deluju da mogu da osvoje čitav NFC - koji je neverovatno ujednačen ove godine.

+ Saksonvil je ove godine već jednom urnisao Pitzburg (najgora utakmica u karijeri Big Bena sa 5 INT!)
maksa83 maksa83 13:49 10.01.2018

Re: ...

(pusti maxu, vidis da je emotivno nestabilan)

Zašto mrziš Srbiju i svoj narod?
docsumann docsumann 13:50 10.01.2018

Re: ...

Sad jedino Saksonvil da osvoji


vera.nolan2 vera.nolan2 15:40 10.01.2018

Re: ...

Stef, slatka, kakva te kriza spopala- ... -kada te sve blogerke vole....a to se valjda jedino racuna.

pridružujem se naklonosti, jel'te



jedna nežna za Stefa
dylam_dop dylam_dop 15:56 10.01.2018

Re: ...

docsumann
Kako sad da pratim sezonu kad nije bilo onih edukativnih blogova?


Ukoliko se 4. četvrtina završi nerešenim rezultatom utakmica ide u produžetak koji takođe traje 15 minuta. Prvi tim koji postigne bilo kakav poen u produžetku je pobednik.


Stani,stani. Mogao bi se kladim da sam slušao sudiju kako govori ovo pravilo na početku produžetka,neke nedavno odigrane tekme za Božić čini mi se, i kaže da ako jedan tim poentira,ovim drugima se omogućuje jedan napad da pokušaju da izjednače ili postignu poene. Sada,ne znam da li je to u slučaju vodstva od 2 ili 3 poena ili nakon prvog TD nema više igre, ne sećam se.
Mislim da je bio FG u pitanju i ovi drugi nisu izborili First down i game over.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:07 10.01.2018

Re: ...

Stani,stani. Mogao bi se kladim da sam slušao sudiju kako govori ovo pravilo na početku produžetka,neke nedavno odigrane tekme za Božić čini mi se, i kaže da ako jedan tim poentira,ovim drugima se omogućuje jedan napad da pokušaju da izjednače ili postignu poene.


Tako je!

I važi i za TD ( EDIT I: ovde sam se zajebao!!) i za pretvaranje za tri poena (EDIT II: ovde nisam, ovo i dalje važi). Oba tima u produžetku imaju prava na po jedan posed, ukoliko nakon ni toga nema pobednika, onda počinje da važi pravilo ko prvi osvoji (bilokavkve) poene pobeđuje (nekadašnje pravilo zlatnog gola u fudbalu!)

Docs uprostio maksimalno
docsumann docsumann 16:10 10.01.2018

Re: ...

pa prošle godine je odigran prvi i jedini SB sa produžetkom, u kojem su Petsi, naravco dobili na bacanju novčića, izabrali posjed lopte (a ne nego će stranu terena ) i ostalo je već istorija koju piše Tom Brejdi... nikakvog vađenja, nit dodatnog pokušaja, nije bilo za Falkonse.

produžetak je trajao taj jedan drajv, koliko im je već trebalo da tačdauniraju...

mada ne znam šta se dešava ako tim koji dobije prvi posjed poentira field golom.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:17 10.01.2018

Re: ...

produžetak je trajao taj jedan drajv, koliko im je već trebalo da tačdauniraju...


Upravu si! Mislio sam i da su to promenili u novom pravilu.
Prvi posed važi samo za FG, ukoliko se postigne TD ne.

Inače produžetak traje sad samo 10 minuta, a ne 15 minuta kao pre.

Teams can only win on the first possession if they score a touchdown — a field goal, punt, or turnover gives the other team a chance to score.
If the score is still tied after one possession apiece, then we go into sudden-death rules.
If nobody is able to score when the period runs out, then the game ends in a tie.
svarog svarog 16:27 10.01.2018

Re: ...

Hvala vam, ljudi, ali za mene se ova sezona završila na novogodišnju noć, na četvrtom napadu, na poslednjem minutu i ono, nije što je Baltimor ispao, nego što je ispao od Bengalsa! Jebeni Bengalsi!


Oni su (Bengalsi) prethodno kolo iz trke za PO izbacili i Detroit :)
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:33 10.01.2018

Re: ...

Oni su (Bengalsi) prethodno kolo iz trke za PO izbacili i Detroit :)


Kad su igrali za Marvina Luisa, kojem je ugovor isticao, i izgledalo je da ga neće produžiti: a onda je ispalio Detroit i Baltimor i zadržao posao.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:40 10.01.2018

Re: ...

jedna nežna za Stefa


kad sam završio škole
i devojke me vole


c_h.arlie c_h.arlie 20:10 10.01.2018

Re: ...

maksa83
(pusti maxu, vidis da je emotivno nestabilan)

Zašto mrziš Srbiju i svoj narod?

A zašto ti više ne preporučuješ Three-Body Problem ?
maksa83 maksa83 20:16 10.01.2018

Re: ...

A zašto ti više ne preporučuješ Three-Body Problem ?

Zašto ti mrziš Three Body Problem i svoj narod?
vcucko vcucko 20:51 10.01.2018

Re: ...

stefan.hauzer

Docs uprostio maksimalno

Jednom sam video i svidelo mi se pravilo: tim koji gubi bez šanse da stigne rezultat, negde u poslednjem minutu, kapiten? QB? bemliga koji je klekao na jedno koleno i položio loptu na travu - to je valjda predaja i čestitka boljem, više se nije ni igralo, kraj.
Bez nepotrebnog mrcvarenja do isteka vremena
c_h.arlie c_h.arlie 21:09 10.01.2018

Re: ...

maksa83
A zašto ti više ne preporučuješ Three-Body Problem ?

Zašto ti mrziš Three Body Problem i svoj narod?

TasoDebeli, vidi šta radi Maksa !?
Ovo postaje neizdrživo.
maksa83 maksa83 02:00 11.01.2018

Re: ...

TasoDebeli, vidi šta radi Maksa !?
Ovo postaje neizdrživo.

Tužibabajecaulovilazeca...
marco_de.manccini marco_de.manccini 07:07 11.01.2018

Re: ...

to je valjda predaja i čestitka boljem, više se nije ni igralo, kraj.
Bez nepotrebnog mrcvarenja do isteka vremena

Време мора да истече, као и у кошарци. Али ... у НФЛ-у тимови имају 40 секунди од завршетка претходног покушаја да почну нови. Ако је играчима тима који губи дебело остало, рецимо, минут и десет, они се тридесетак секунди као "договарају шта ће", а онда одглуме "напад" при којем се квотер "спотакне" и додирне земљу коленом (по правилима, крај напада се досуђује увек када играч с лоптом додирне земљу коленом или лактом, или било којим делом тела осима стопала и дланова). Будући да им у том тренутку до краја остаје мање од 40 секунди, они се онда одмах почну поздрављати док време истиче. Дешава се, у овој ситуацији, да судије намештају лопту за нов напад иако нико не намерава да га почне.

Слично, само обрнуто, квотер тима који води такође се "спонтано спотиче", понекад и неколико пута, до истека времена, нарочито кад други тим нема тајм аут којим би могао да заустави време или кад је разлика толико велика да други тим и нема намеру да зауставља време.
vcucko vcucko 09:45 11.01.2018

Re: ...

marco_de.manccini
to je valjda predaja i čestitka boljem, više se nije ni igralo, kraj.
Bez nepotrebnog mrcvarenja do isteka vremena

Време мора да истече, као и у кошарци. Али ... у НФЛ-у тимови имају 40 секунди од завршетка претходног покушаја да почну нови. Ако је играчима тима који губи дебело остало, рецимо, минут и десет, они се тридесетак секунди као "договарају шта ће", а онда одглуме "напад" при којем се квотер "спотакне" и додирне земљу коленом (по правилима, крај напада се досуђује увек када играч с лоптом додирне земљу коленом или лактом, или било којим делом тела осима стопала и дланова). Будући да им у том тренутку до краја остаје мање од 40 секунди, они се онда одмах почну поздрављати док време истиче. Дешава се, у овој ситуацији, да судије намештају лопту за нов напад иако нико не намерава да га почне.

Слично, само обрнуто, квотер тима који води такође се "спонтано спотиче", понекад и неколико пута, до истека времена, нарочито кад други тим нема тајм аут којим би могао да заустави време или кад је разлика толико велика да други тим и нема намеру да зауставља време.

Ne znam detalje, iskreno slabo to pratim. Ali svakako je zanimljiva igra kad se uneseš. Za razliku od recimo bejzbola, gde zaista slabo šta razumem.

U stvari, najviše znam preko kolege koji je svojevremeno (pre dosta godina) po razmeni završio 4. srednje u Lake Havasu, Arizona. Ništa nije znao o tome, ali je 205cm/120+kg pa su ga odmah stavili u tu odbrambenu liniju ili kako se to već zove.
Uvek priča o cornerstone iskustvu igranja u indijanskom rezervatu na severu Arizone. Gde deset hiljada ljutih Apača konstantno reži, pljuje, gađa svim i svačim. Kao kod nas što se pričalo da u zonskim ligama iza gola stoji čiča sa ciglom u ruci, pa ga daj ako smeš. Otprilike niko nije mislio na rezultat, samo da se dokotrljaju do one table na izlazu iz rezervata
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:30 11.01.2018

Re: ...

Слично, само обрнуто, квотер тима који води такође се "спонтано спотиче", понекад и неколико пута, до истека времена, нарочито кад други тим нема тајм аут којим би могао да заустави време или кад је разлика толико велика да други тим и нема намеру да зауставља време.


Osim ukoliko nisu Sijetl Sihoksi! U međuvremenu mi se ovaj tim toliko ogadio, oni kad gube, to rade bez imalo stila. Kao i kad pobeđuju, ali karma dođe kad se najmanje nadaš i snažno te pojebe da ti razvali sfinkter. Kao u slučaju Maršona Linča, kojeg inače neobično gotivim, iako je teško ljakse.

Trenutak posle kojeg je sezona Rejdersa otišla u bulju:


svarog svarog 14:53 11.01.2018

Re: ...

Kad smo kod njega na ovo naiđoh pre neki dan

Beastmode
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:41 11.01.2018

Re: ...

Beastmode


I dalje ne znam, kako je neko odlučio da pored živog Beastmode, ide na pas? Kao što je rekao komentator te večeri, ako treba da ne uzmem Superbowl tako što sam išao na Beastmode, onda neka bude tako.

docsumann docsumann 16:21 11.01.2018

Re: ...

I dalje ne znam, kako je neko odlučio da pored živog Beastmode, ide na pas? Kao što je rekao komentator te večeri, ako treba da ne uzmem Superbowl tako što sam išao na Beastmode, onda neka bude tako


vjerujem da ih je to Beliček zamađijo.

on kad natakne kapuljaču od onog otrcanog duksa isti je imperator iz Ratova Zvijezda



inače (misim , amlo ozbiljnije) da je Kerol odigrao na iznaneđenje, po onoj staroj - pitaj se šta li protivnik misli da ćeš odigrati, pa odigraj suprotno... e, oš kurac ptotiv ovog mind kontrolera
dylam_dop dylam_dop 18:11 11.01.2018

Re: ...

stefan.hauzer
produžetak je trajao taj jedan drajv, koliko im je već trebalo da tačdauniraju...


Upravu si! Mislio sam i da su to promenili u novom pravilu.
Prvi posed važi samo za FG, ukoliko se postigne TD ne.

Inače produžetak traje sad samo 10 minuta, a ne 15 minuta kao pre.

Teams can only win on the first possession if they score a touchdown — a field goal, punt, or turnover gives the other team a chance to score.
If the score is still tied after one possession apiece, then we go into sudden-death rules.
If nobody is able to score when the period runs out, then the game ends in a tie.


Ok. Nešto smo napravili ođe.

narcis narcis 10:13 10.01.2018

treći kanal

jedno vreme prenosi ovo i spiker pričao šta se dešava na terenu i zašto nama budalama. e da se nastavilo moglo je i da se proširi. ovako kad god pogledam ja vidim samo guranje po terenu tako to.
bez da ti neko prevodi šta se dešava taško daprati. osim ako nisi rešio da potrošiš grdno vreme dok ne ukapiraš.
al ja baš i ne volim te grupne sportove.
cassiopeia cassiopeia 10:33 10.01.2018

Re: treći kanal

treći kanal
jedno vreme prenosi ovo i spiker pričao šta se dešava na terenu


Moja malenkost bila sekretarica režije i pratila uredno sve utakmice, nego davno bilo, sve sam pozaboravljala. Zato i volim da pratim ove njihove blogove o NFL-u, prosto mi drago kad vidim tekst, a ništa ne kapiram


narcis narcis 11:07 10.01.2018

Re: treći kanal

cassiopeia
treći kanal
jedno vreme prenosi ovo i spiker pričao šta se dešava na terenu


Moja malenkost bila sekretarica režije i pratila uredno sve utakmice, nego davno bilo, sve sam pozaboravljala. Zato i volim da pratim ove njihove blogove o NFL-u, prosto mi drago kad vidim tekst, a ništa ne kapiram



pratio i ja dok ga nisu nestali a sad mi više nije interesantno. pratio bih i bezbol( glupo ime kako bez bol i zašto? )
a kad smo već kod trojke, a odakle su oni momci sve to znali odjednom, to mi nije jasno.
cassiopeia cassiopeia 12:23 10.01.2018

Re: treći kanal

a kad smo već kod trojke, a odakle su oni momci sve to znali odjednom, to mi nije jasno.


Ako pitaš odakle su znali Žule i kolega (ne sećam se imena), pratili su fanatično, a kolega zapravo nije ni bio sa TV-a, neki zaluđenik za NFL koji je gostovao kao komentator.
svarog svarog 16:18 10.01.2018

Re: treći kanal

cassiopeia
a kad smo već kod trojke, a odakle su oni momci sve to znali odjednom, to mi nije jasno.


Ako pitaš odakle su znali Žule i kolega (ne sećam se imena), pratili su fanatično, a kolega zapravo nije ni bio sa TV-a, neki zaluđenik za NFL koji je gostovao kao komentator.


Dejan Golalić, koliko znam on je i izgurao NFL na 3K i vodio i učio nas sve pravilima. Inače nije imao veze sa NFL (osim što je fan) i valjda je bio zubar u SAD.
Žuleta je sada baš teško slušati
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:34 10.01.2018

Re: treći kanal

Da ti odgovorim i na ovaj komentar, pošto sam odgvorio na sve prethodne
docsumann docsumann 10:43 10.01.2018

osvajanje prostora loptom

osvajanje prostora pomoću lopte, vrši se ili njenim nošenjem trčanje ili dodavanje (bacanjem unaprijed)
slično kao u ragbiju lopta se unazad ili lateralno može dodavati nebrojeno mnogo puta, ali samo jednom - naprijed.

loptu obično nosi raning back (rb) ili half, odnosno full back, ali da vas sad ne zamaram tim nijansama.
loptu naprijed, uglavnom (sem u nekim trik varijantama) baca kvoter bek (neslužbeni vođe, plejmejker tima).

"Dodavanje je kompletno kada jedan od igrača napadačke ekipe, najčešće hvatač (wide receiver) uhvati loptu prije nego što ona dodirne zemlju. Igrač koji uhvati dodavanje ima pravo da dalje osvaja prostor trčanjem dok ga ne zaustavi protivnička odbrana. Ukoliko lopta dodirne zemlju prije nego što je bilo ko uhvati, to se naziva nekompletan pas (incoplete pass). Dodavanje je dosta rizičnije od probijanja jer lako može doći do presjecanja (interception), ali se uspješnim dodavanjem lakše osvaja veći broj jardi nego probijanjem."

sledeći napad započinj sa mjesta na kojem je zaustavljen igrač sa loptom u predhodnom napadu.


odbrana zaustavlja napadača obranjem (tackle). takože mogu presjeći bačenu loptu.
ako bačena lopta padne na zemlju onda je to nekompletan pas.
takođe odbrambeni igrači mogu i da uhvate bačenu loptu i to se zove intersepšn.
nakon intersepšena, odbrana ima pravo da krene u kontranapad (to su obično najzanimljiviji trenuci meča).

bacanjem lopte moguće je osvojiti više terena, ali je ujedno i rizičnije.

trčanjem, sem u iznimnim prilikama, osvajaju se kraće distance, mada i tu ima izuzetaka.

ako raning beku izbiju loptu iz ruke, prije nego štoo ga obore, to se zove fambl i lopta ostaje živa ( u igri) i nakon pada na zemlju.
tada nastupa jurnjava za njom...ka za odbjeglom kokoškom.
cassiopeia cassiopeia 10:56 10.01.2018

Re: osvajanje prostora loptom

osvajanje prostora loptom



Super su ti objašnjenja, nisi mnogo zapetljao, sve se lepo razume.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:57 10.01.2018

Re: osvajanje prostora loptom

najčešće hvatač (wide receiver) uhvati loptu prije nego što ona dodirne zemlju.

ovo više niko ne zna šta je!


danas u NFL-u uspešno hvatanje podrazumeva; da igrač uhvati loptu, zatim ima potpunu kontrolu nad njom (dakle, ne sme da mu se migolji dok je u njegovom posedu, mora biti potpuna kontrola!), a zatim da napravi nekoliko fudbalskih poteza. Fudbalski potez je, na primer, da uhvati loptu, ima potpunu kontrolu i zatim istrči par koraka i tek onda se računa da je hvatanje ili igrač uhvati loptu, padne na zemlju, sve vreme ima potpunu kontrolu nad loptom, dok u tom istom trenutku, dok on pada, jedan-dva-ili više protivničkih igrača mu visi za vratom i naravno, jedino ostaje osnova, lopta ne sme da padne na zemlju:)
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:03 10.01.2018

Re: osvajanje prostora loptom

Na primer, ovo nije bilo uspešno hvatanje :

docsumann docsumann 12:11 10.01.2018

Re: osvajanje prostora loptom

stef, ja krenuh sa elementarnim, a ti sa delikatnim izuzecima
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:52 10.01.2018

Re: osvajanje prostora loptom

docsumann
stef, ja krenuh sa elementarnim, a ti sa delikatnim izuzecima


Pa kako da ne krenem. Čovek pomisli uspešno hvatanje, a na kraju se pretvori u ovo.Evo neuspešno hvatanje i da lopta nikad nije udarila u zemlju:



docsumann docsumann 14:32 10.01.2018

Re: osvajanje prostora loptom

čak se osnivala i komisija koja je trabala da konačno utvrdi vo vjek i vjekovi - What is the catch?

stefan.hauzer stefan.hauzer 15:07 10.01.2018

Re: osvajanje prostora loptom



Gledao sam ovu epizodu tada, CC brani onu tvrdu liniju da je pravilo, pravilo. Ok, ali šta je onda hvatanje? Na sredini terena bi ovo bilo čisto hvatanje, zar ne? Naravno, onda dođemo da je situacija ipak malo specifična, s obzirom na endzonu. Onda i da definišemo posed. Seferijanu-Dženkinsu lopta je bila van poseda na neku milisekundu, ali kada se čitav proces hvatanja završio, on ima čvrst posed. Naravno, koncezus je koncezus. No, s druge strane, ima onaj sjajan izuzetak, kada se donese odluka na terenu, ukoliko ne postoje jasni dokazi da se odluka na terenu preokrene pregledanjem snimka, kao što je ovde slučaj, odluka na terenu ostaje. Možda i najbolji kompromis ikad napravljen. Ovo je jedna od tih odluka, kada se nije trebala primenjivati tvrda linija poštovanja pravila, s obzirom i da je samo pravilo nelogično. Tako da eto, ima i neuspešnih hvatanja, čak i ako lopta ne udari u zemlju.

(da objasnim pravilo, ukoliko igrač ima potpunu kontrolu nad loptom i krene ka endzoni, ukoliko lopta na trenutak napusti njegov posed pre nego što igrač pređe liniju endzone, loptu po pravilu dobija protivnik, čak iako igrač povrati posed lopte, čak iako taj izgubljeni posed bude trajao samo nekoliko trenutaka, nepunu sekundu.. s druge strane, na sredini terena, to nije slučaj)

stefan.hauzer stefan.hauzer 15:14 10.01.2018

Re: osvajanje prostora loptom

Jeste malo naivno osmišljena emsija, ali odično objašnjava zašto niko više ne zna šta je hvatanje u NFL-u


anfieldroad anfieldroad 18:39 10.01.2018

Re: osvajanje prostora loptom

i krene ka endzoni,



Kad smo kod end-zone, imam pitanje: Ako npr. Q-bek baci dugu loptu i napadač je uhvati IZA end-zone, da li se to računa kao TD ?
Drugim rečima, da li je end zona ograničena na tih 10y ili ne ?

Naravno, igrač i ne mora da uhvati loptu u end-zoni. Može samo da je prenese rukom preko zamišljene linije, ne ulazeći sam u end-zonu uopšte ( koliko znam...). Ali to važi za e-z sa strane prema terenu. Šta ako je hvata iza ?
docsumann docsumann 19:07 10.01.2018

Re: osvajanje prostora loptom

Šta ako je hvata iza ?


vjerujem da je to aut.

da, EZ jeste ograničena u dužini od 10 jardi, a širine samog terena.


što spomenu stef, najveća fama je oko tog hvatanja i posrtanja na samoj liniji.
čak i mnogi stručnjaci, novinari, komentatori smatraju da je dovoljnio loptu u rukama prenjeti preko zamišljene gol linije (ovo, dakle, pričamo o hvatanju, ne o utrčavanju)

i dok je za većinu to automatski TD, lopta ti je u rukam (uhvatio si je, kontrolišeš je), prelazi crtu... kraj, ali ne daj vraže.

pravilo o hvatanju nalaže i da se samo hvatanje iskompletira kao igrački čin.
ovo se odnosi na padanje pri hvatanju.
dakle, po pravilima je nužno da lopta ostane u tvom kontrolisanom posjedu i po padu, tj. da ti se ne izbije iz ruku.

taj kriterijum može retroaktivno da poništi TD, odnosno TD se verifikuje tek nakon kompletiranog hvatanja.

nije dovoljno samo prenjeti loptu ( u padu) preko linije.


sve ovo ne važi za utrčavanje, odnosno ulazak u EZ trčeći sa loptom.

koliko je samo priče o tome bilo po raznim specijalizovanim emisijama.
što je najčudnije, bivši igrači, mahom sve HoF kalibra, brane pravilo ko sveto pismo.

baš bi me interesovala njihova reakcija, kad bi liga sutra ( anadam se da hoće) promjenila pravilo.

pomalo su mi tu onako prvaolinijski u vizuri, kao vojna lica


marco_de.manccini marco_de.manccini 07:24 11.01.2018

Re: osvajanje prostora loptom

Šta ako je hvata iza ?

Не може иза, играч мора при примању лопте или при доскоку да буде с обе ноге у терену. Да "цитирам" Орвела, једна нога лоша -- две ноге добре.

А како већ рече Докс, ако при хватању играч падне, чак и ако падне ван терена (откако је с обе ноге дотакао терен) мора задржати лопту у поседу током пада (укључујући ту и тресак о земљу).

Правила за тач даун утрчавањем су једноставнија, само лопта мора прећи црту и то носем.

Да досолим, правила у колеџ фудбалу су другачија. На пример, тамо је довољно да играч доскочи једном ногом у терен откако је примио лопту (али и даље не сме да има ногу ван терена при примању).
docsumann docsumann 08:18 11.01.2018

Re: osvajanje prostora loptom

А како већ рече Докс, ако при хватању играч падне, чак и ако падне ван терена (откако је с обе ноге дотакао терен) мора задржати лопту у поседу током пада (укључујући ту и тресак о земљу).

Правила за тач даун утрчавањем су једноставнија, само лопта мора прећи црту и то носем.


kod tog extendovanog catch pravila, najgluplja stvar mi je to koliko vremenski nakon treska od zemlju igrač još mora da kontroliše (drži) loptu.

oču reći, uhvatio ju je u skoku, drži je, pada, tresnuo je pd tlo i... ispade mu lopta, ono ne baš odma, al 0,4 sekunde od kontakta (recimo da je pao na bok) trupa i terena, lopta mu ispada ili je sam ispušta (Kelvin Džonson slučaj).

da li i tu treba neko doosiguravno vrijeme uvesti u kontrolni proces...


ma, mislim totalna komplikacija, umjesto da se kao i u nauci i tehnici teži elegantnim rješenjima, ovdje sve nekoa dodatna osiguravanja, potvrživanja, verifikovanja...tupo i glupo.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:38 11.01.2018

Re: osvajanje prostora loptom

Правила за тач даун утрчавањем су једноставнија, само лопта мора прећи црту и то носем.


Lopta u posedu, inače nije TD, valja se naglasiti. Mislim, ovo, na primer nije TD:



a ni ovo:



Tod Grli, baš mrzi Erla Tomasa (srce i duša Legije buma, ne Kem, ne Šerman, nego Erl!)
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:47 11.01.2018

Re: osvajanje prostora loptom

+ sezona Čikago Bersa u jednom gifu



anfieldroad anfieldroad 15:56 11.01.2018

Re: osvajanje prostora loptom

Mislim, ovo, na primer nije TD




Da, ok. Jasno je da ni jedno ni drugo nije TD. U prvom slučaju mu je bek izbacio loptu pre linije e-z, a u drugom je otišao u aut- a lopta udarila u drvenu stativu ( ispala mu je jbg )...Ali-
Meni se čini ( ubeđen sam ) da sam na nekoj tekmi tokom prošle sezone video TD u kome napadač jednom rukom hvata loptu, šmekerski je prebacuje preko zamišljene linije EZ, a sa obe noge ostaje u terenu. Odbrane i nije bilo u blizini.
Napadač znači nije uopšte ušao u e-z, a loptu je uneo u nju- jednom rukom.

Naravno, to što sam ja ubeđen da sam to video, ne znači da sam stvarno to i video. Prošarao sam po jutjubu da nađem taj TD, ali- nisam uspeo...

marco_de.manccini marco_de.manccini 16:01 11.01.2018

Re: osvajanje prostora loptom

Meni se čini ( ubeđen sam ) da sam na nekoj tekmi tokom prošle sezone video TD u kome napadač jednom rukom hvata loptu, šmekerski je prebacuje preko zamišljene linije EZ, a sa obe noge ostaje u terenu

Па да, то је довољно, ако је ухватио лопту, остао на ногама, "осварио посед", начинио "фудбалски покрет", и тако постао тркач, а не хватач. Онда је довољно само шмекерски лопту носем преко линије.
anfieldroad anfieldroad 16:02 11.01.2018

Re: osvajanje prostora loptom



Ej, Stef, sad sam video i ovaj treći primer. On otvara novo pitanje- da li je unutar e-z moguća igra, dodavanje ( ako ne možeš da je uhvatiš, (od)baciš loptu saigraču iza sebe koji može...) ?

btw., ovaj u trećem primeru je pokušao otprilike ono što sam video i prepričao u gornjem kom. Nije provalio da je odbrana ...tako blizu !!!
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:08 11.01.2018

Re: osvajanje prostora loptom

To jeste TD i to se redovno dešava:


(ovo je inače, tačbek, ali da je kojim slučajem plavi igrač bio napadač, ovo bi bio tačdaun)


ili još bolje:



(vidiš i ovde lopta ispada, ali tek pošto je prešla endzone liniju:)
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:11 11.01.2018

играла одбранRe: osvajanje prostora loptom

Ej, Stef, sad sam video i ovaj treći primer. On otvara novo pitanje- da li je unutar e-z moguća igra, dodavanje ( ako ne možeš da je uhvatiš, (od)baciš loptu saigraču iza sebe koji može...) ?

Може.

А у том трећем примеру паметно је одиграо и играч с бројем 89 (ударац такозваним "маљем" по лопти тик пред линију) и играч с бројем 4 који се није замарао да проба да ухвати лопту и ризикује да му лопта исклизне те да је ухвати неко други, већ је лепо лопту само ћушнуо иза гол линије (лопта постаје њихова без обзира да ли је он ту лопту ухватио или ћушнуо).
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:17 11.01.2018

Re: osvajanje prostora loptom

Ej, Stef, sad sam video i ovaj treći primer. On otvara novo pitanje- da li je unutar e-z moguća igra, dodavanje ( ako ne možeš da je uhvatiš, (od)baciš loptu saigraču iza sebe koji može...) ?


Igra se automatski završava ako napadač prođe sa posedom, makar i samo vrhom (nosem) lopte, endzone liniju. Ukoliko mu ispadne pre toga lopta je živa sve dok ne ode u aut. Hipotetički (ali upravo iz razloga kojeg je napisao Mansini se to i ne radi) se može dodavati, ali samo defanzivac, napadač ukoliko povrati posed to je TD.

anfieldroad anfieldroad 16:38 11.01.2018

Re: osvajanje prostora loptom



TNX, boys !

Generalno, igra ima relativno prosta pravila, samo smo se mi uhvatili za izuzetke i detalje.

Pitanje je dana kad će i u "našem" fudbalu svaka akcija ili sporna situacija biti obavezno pregledavana. Slobodno sudijsko uverenje je OK, ali ga treba svesti na najmanju moguću meru.
Ti pregledi usporavaju igru, nema dileme, ali greške koje sudije danas prave u fudbalu ( koji je fudbal i po Čarlijevim merilima ) ponekad stvarno rasture utakmicu...Čini mi se da u ovoj američkoj verziji toga ipak ima znatno manje.
Tim povodom- mislim da Kanzas nije oštećen na kraju prethodne tekme. Onako odigrati drugo poluvreme je blamaža po sebi, pa još i kukanje na gospodu suce...C'mon !
NNN NNN 01:17 13.01.2018

Re: osvajanje prostora loptom

Čovek pomisli uspešno hvatanje, a na kraju se pretvori u ovo.Evo neuspešno hvatanje i da lopta nikad nije udarila u zemlju:

Ne znam šta ovde ima nejasno?!

Ovde je primenjeno opšte poznato pravilo,
ali postoji i promil sumnje - sudi UVEK U KORIST Petriotsa!
docsumann docsumann 12:49 10.01.2018

utakmica


se odvija u 4 dijela po 15min.
nakon 2 dijela slijedi duža puza od 12 min, dok su izmežu 1. i 2. dijal, kao i 3. i 4. pauzer od 2 minuta.

utakmica počinje tako što odbrambeni tim ispucava loptu sa posebnog malog postolja (postavljenog na 30 jardi u svojoj polovine) u protivničku teritoriju.

nakon toga se svaki napad započinje . snepom sa skrimidž linije.
skrimidž linija je linija za koju sudije procjenjuju da je napad stigaom i sa nje napadači izvode loptu.

e sad je došlo vrijeme i da se upoznamo sa osnovnim postavama napada i odbrane



NAPAD

se sastoji kao i odbrana od 11 igrača, od kojih svaki ima striktno odreženu ulogu i fumkciju u timu.


centar
(center) - dodaje loptu vođi navale (snap) i poslije toga ga štiti od protivničke obrane;

vođa navale (quarterback) - organizira napad, dodaje loptu hvatačima (wide receivers, tight ends) ili je uručuje trkačima (running backs), a može i sam trčati sa njom;

dva obarača (tackles) i 2 beka (guards) - uz centra čine takozvanu ofanzivnu liniju, blokiraju obranu i tako štite svoje napadače, a prije svega vođu navale;

2 do 4 krilna hvatača (wide receivers) - hvataju dodavanja i dalje osvajaju prostor trčanjem;

1 ili 2 probijača/trkaća (running backs) - preuzimaju loptu od vođe navale i osvajaju prostor trčanjem;

tight ends (1 ili 2) - blokiraju obrambene igrače, a mogu i hvatati dodavanja, ovisi o odabranoj akciji.




ODBRANA



linebackers (3) - nalaze se odmah iza defanzivne linije, zaustavljaju trkače ili vođu navale u osvajanju prostora sa loptom, srednji linebacker (middle linebacker/MLB) je najvažniji igrač u obrani;

defanzivna linija (defensive line) - pokušavaju probiti ofanzivnu liniju protivničke ekipe koja štiti vođu navale, čine je defensive tackle (2) i defensive end (2);

cornerbacks
(braniči) (2) - brane dodavanja vođe navale ka krilnim hvatačima, a također i pomažu u zaustavljanju trčanja;

safety (2) - brani dodavanja vođe navale ka krilnim hvatačima, a također i pomaže u zaustavljanju trčanja.





naravno, postoje različite formacije i napada i odbrane,
no, ono što se u napadu ne mjenja je 1 kvoterbek i svih 5 linijaša, dok broj wr-a, te-a i rb-a može da varira

u odbrani konstanta su 2 cb i 2 sf, dok neke ekipe igraju sa 3 linijaša i 4 lajnbekera (tzv 3-4 odbrana)druge pak preferiraju 4 linijaša i 3 lajnbekera (4-3 odbrana)
docsumann docsumann 14:50 10.01.2018

Re: utakmica


a evo malo višeg kursa iz teorije odbrane (ima veze s ovim blogom, pošto se radi upravo o ovoj odbrani Minesote=



dylam_dop dylam_dop 15:34 10.01.2018

Re: utakmica

Da ovo sam bas neki dan gledao.
Pa jeli moguce da nema niko remedy protiv ovog pojzona?!?

misha.m misha.m 13:08 10.01.2018

Steelersi i niko drugi!

Do pobede!
docsumann docsumann 13:19 10.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

Antonio Brown je nevjerovatan igrač.
njegov duel sa Remzijem će biti prava poslastica za istinske ljubitelje.

a i ovaj dječko je pravo osveženja za već ubojiti napad Stilersa. o-dli-čan!



zanimljivo kako se profilacija te ekipe promjenila u par sezona.

srećom po Jaguare, odbrana nije ni sjenka nekadašnjih čeličnih zavjesa...


a ova je originalna Čeliča Zavjesa, D-linija Stilersa iz 70-tih



No. 78 Dwight White – defensive end, 1971–1980
No. 63 Ernie Holmes – defensive tackle, 1972–1977
No. 75 "Mean" Joe Greene – defensive tackle, 1969–1981 (1969 Defensive Rookie of the Year; 1972 and 1974 Defensive Player of the Year; NFL 1970s All-Decade Team; Pro Football Hall of Fame)
No. 68 L. C. Greenwood – defensive end, 1969–1981 (NFL 1970s All-Decade Team)

danas ljudi slabo znaju da je do ove generacije, Pitsburg bio gubitnički tim.
a onda su dolaskom Joe Greena stvari počele da se mjenjaju.
Džo Grin se inače smatra najboljim difensiv teklom u istoriji NFLa, i navećim igračem koga su Stilersi ikad imali.
svarog svarog 16:22 10.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

Kad smo kod čelične zavese, šta kažete na potez Beličika da uzme Harisona iz Pitsburga? Da li će da im otkrije sve cake odbrane Stilersa :)
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:24 10.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

Da li će da im otkrije sve cake odbrane Stilersa :)


Čije odbrane? To postoji ove sezone.

Da ne igraju protiv Jaguara, koji najblaže rečeno ne znaju gde biju prethodnih par utakmica u napadu, ne znam kako bi se izvukli.
docsumann docsumann 16:57 10.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

svarog
Kad smo kod čelične zavese, šta kažete na potez Beličika da uzme Harisona iz Pitsburga? Da li će da im otkrije sve cake odbrane Stilersa :)


nemam pojma.

Petsi su tanki sa lajnbekerima, a bogami i Stilersi.

i za čudo u debiju za Petse, Harison briljirao (2 seka, intersepšen, ili fambl...=
mada je za njega odavno govorim da je daleko od svog pika.
ddoduše i dalje je snažan ko bizon, ali su ga godine vidno usporile.
svarog svarog 17:33 10.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

Pa taman je sačuvan da odigra PO kako treba, a brzina može da se nadoknadi iskustvom. Mislim da je to odličan potez Beličika, a isto mislim da ga je uzeo pre svega da bi igrao mind games sa stilersima, jer realno ove sezone nemaju drugog konkurenta u AFC
A džegsi, brt onaj meč sa bilsima mi je jedan od najsmornijih do sada. srećom nisam gledao Dal -Phi :)
svarog svarog 17:34 10.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

Da ne igraju protiv Jaguara, koji najblaže rečeno ne znaju gde biju prethodnih par utakmica u napadu, ne znam kako bi se izvukli.

aj ne zezaj, šta kao titansi bi bili jači protivnik ili bilsi?
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:42 10.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

aj ne zezaj, šta kao titansi bi bili jači protivnik ili bilsi?


Ne, bre, nego Čardžersi (koje su unakazili kikeri ove sezone!!) su trebali da odu u playoff umesto bilo koje od ove dve ekipe i ukradu šou:)
docsumann docsumann 18:14 10.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

A džegsi, brt onaj meč sa bilsima mi je jedan od najsmornijih do sada. srećom nisam gledao Dal -Phi :)


jbg, drama, trema, poslije toliko godina si u PO, a vjerovatno i ambicije naresle. stisle se ruke kvoterovske.

a utkamica je s ofanzivne strane bila duplo golo.

jednino je Mekoj ličio na NFL igrača (na obje ofanzivne strane).
u toj sveopštoj ružnoći, mnogi su previdjeli odličnu partiju Aleksandra Lorenza, lajnbekera Bilsa. izuzetan igrač (kasnije izguglah da je veteran sa 2 Pro Boll nastupa)


uglavnom, zadovoljan sam kako su Džegsi konsolidovali odbranu. kažem biće interesantno gledati duel Brauna i Remzija. dvojica ponajboljih na svojim pozicijama u direktnom sudaru.


A Džejm Harison, heh. nekad mi je bio pojam za spoljnjeg lajnbekera.
al nema danas lajnbekera bez brzine.
mislim da su mu čak i ruke malo prekratke za (modernog) OLB-a.
kad pogledaš igrače koji posljednjih godina dominirraju na toj poziciji Miler, Khalil, Čendler... svi su krakati.

da je malo visočiji Harison bi mogao da prođe kao linijaš. vjerujem da ni oni dečki od po 150kg nisu snažniji od njega.

al jedan je Aron Donald



takođe mislim i da bi Telin Smit (MLB) Jaguara, trebao da nabaci 4-5kg mišića. on je prebrz, al ponekad ne ostvari dovoljnu zasutavnu silu.

svarog svarog 09:53 11.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

stefan.hauzer
aj ne zezaj, šta kao titansi bi bili jači protivnik ili bilsi?


Ne, bre, nego Čardžersi (koje su unakazili kikeri ove sezone!!) su trebali da odu u playoff umesto bilo koje od ove dve ekipe i ukradu šou:)


Kako su oni izgubili ono
Ne znam što su odustali od igre trčanjem. U prvom delu sezone kada su dobijali tako su se razvijali mečevi, smit izbaca par TD i onda se lopta spusti na zemlju i Hant se proslavi.
Imate li vi neku ideju zašto u NFL relativno često dolazi do preokreta. Da li je trenera koji pročitaju igru protivnika i prilagode se ili je do igrača ekipe koja vodi pa se opuste ili...?
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:02 11.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

Imate li vi neku ideju zašto u NFL relativno često dolazi do preokreta. Da li je trenera koji pročitaju igru protivnika i prilagode se ili je do igrača ekipe koja vodi pa se opuste ili...?


Nisam siguran, verovatno oba, ali imam teoriju da su ekipe ujednačene po kvalitetu i da trener onda prilagođava strategiju, tačnije eksploatiše mane onog drugog svojim vrlinama i u zavisnosti od toga koja ekipa ima bolji odgovor ta pobeđuje. To jest, nečijoj mani duže treba da se razotkrije. Kao u slučaju Dalasa, kojem čitava igra zavisi od napada. Tačnije dok njihov veliki zid omogućava Preskotu i Ziku da kontrolišu vreme i utakmicu sa dugim posedom, onda se i mane u odbrani lako sakrivaju, jer odbrana nije često na terenu. Ukoliko se protivnički tim konsoliduje ili ukoliko uspe da pronađe rešenje u odbrani protiv trčanja i samim tim smanji Dalasu vreme poseda u napadu, dolazi do preokreta.

Ovako nešto radi u Sentsima, koji imaju sjajne duge posede sa Kamarom i Ingramom i odličnu ofanzivnu liniju + Brisa i odbrana im nije toliko često na terenu (iako su ove sezone napredovali u tom segmentu) - zato i mislim da su Falkonsi, opet glavni favoriti u NFC-u i to samo zato što ne znam da li mogu da verujem u Kinama, qb, Vikinga:)
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:17 11.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

jednino je Mekoj ličio na NFL igrača (na obje ofanzivne strane).


i to bez jedne noge! Laveon Bel će verovatno odlučiti samsamcat utakmicu Metalca i Jaguara i to baš zato što je jači od njihovih lajnbejkera:)



on je za ovoliko kompletniji od Grlija, kontrola lopte + snaga. I naravno, onaj zigzag način trčanja, verovatno najkulji stil ikad. On je nešto poput rokzvezde među ranibekovima.
svarog svarog 15:03 11.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

to samo zato što ne znam da li mogu da verujem u Kinama, qb, Vikinga:)

Na jednoj utakmici, ne mogu da se setim kojoj, izgledao je kao Tomica. Ne sećam se da li se RB povredio ili su ga uštopovali, ali je pred kraj uzeo loptu i 2 minute drill odigrao kao TB12. Baš me oduševio. A i ima brkove :)
docsumann docsumann 15:19 11.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

Laveon Bel će verovatno odlučiti samsamcat utakmicu Metalca i Jaguara i to baš zato što je jači od njihovih lajnbejkera:)


pazi, ja mislim da je Smit malčice prelagan za direktan frontalni sudar. tu on nema silinu kao Bobi Vagner, Kikli, ili kao što su je imali Rej Luis, Patrik Vilis... ali je svakako dovoljno spretan i umješan da tekluje bočno, a brzina mu omogučava da mu teško koji rb može umać..

mislim da bi mu Grli bio daleko teži suparnik u direktnom okršaju.

Grli bre preskače ljude kao saksije ili prolazi kroz njih ko onu zavjesu od perli na vratima hipika...


jaguarsi su razvalili Stilerse u sezonskom meču zahvaljujući seknderiju i 5 ostvarenih intersepšna (iliti presječenih lopti)
dakle, praktično bez napada.

teško da će Stilersi da ponove te greške u tolikom obimu.

a onda ne vidim kako Jagsi mogu da supstituišu te lake poene sopstvenom ofanzivom, sem ako Blek ne bude imao miracle day.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:34 11.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

pazi, ja mislim da je Smit malčice prelagan za direktan frontalni sudar. tu on nema silinu kao Bobi Vagner, Kikli, ili kao što su je imali Rej Luis, Patrik Vilis... ali je svakako dovoljno spretan i umješan da tekluje bočno, a brzina mu omogučava da mu teško koji rb može umać..


ali tu je i najveća snaga Laveona Bela. Njegov zig-zag. Video sam gomilu puta gde se iz punog trka zakopa u mestu, iskakuće par puta razmenu pravca i onda ponovo torpedo. Nije bilo takvog raninbeka. S tim što ima skoro savršenu kontrolu lopte, koja je najveća Grlijeva mana.

+ Jaguari imaju najvei problem upravo protiv onih ekipa koje su jake trkački. I za tu utakmicu iz petog kola, zanimljivo da je Pitzburg vodio do sredine treće četvrtine i onda je Big Ben upao u zonu sumraka. Umesto da je pustio Belu da iskontroliše utakmicu do kraja. Ne verujem da će Tomlin dvaput ponoviti istu grešku.
docsumann docsumann 16:34 11.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

ali tu je i najveća snaga Laveona Bela. Njegov zig-zag. Video sam gomilu puta gde se iz punog trka zakopa u mestu, iskakuće par puta razmenu pravca i onda ponovo torpedo. Nije bilo takvog raninbeka. S tim što ima skoro savršenu kontrolu lopte, koja je najveća Grlijeva mana.


ostavih negdje dolje pitanje - ko je najveći igrač Detroit Lionsa svih vremena.

e, tu ti je ujedno i odgovor koji je rb imao najbolje "ševanje".
taj je lomio kučme i uvrćo ljudima koljena

a imaš i onog Čardžersa koje znam da si gotivio...
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:38 11.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

ma znam na koga misliš, ali ja sam tanak s imenima, zaboravljam, a misliš na onog što se penzionisao iznenada, jer je tako 'teo.
docsumann docsumann 16:45 11.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!


pa da ukrasimo blog sa ovom listom najboljih raning bekova svih vremena



razni stilovi, drugačiji muovi, klasika i fantastika...
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:49 11.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

ostavih negdje dolje pitanje - ko je najveći igrač Detroit Lionsa svih vremena.





stefan.hauzer stefan.hauzer 16:55 11.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

pa da ukrasimo blog sa ovom listom najboljih raning bekova svih vremena


s tim što se ova lista mora proširiti sa Adrijanom:
(+ Lynch)


stefan.hauzer stefan.hauzer 16:58 11.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!



a koliko je APit jak, i to jak kao traktor, i to posle onakve povrede!
docsumann docsumann 17:58 11.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!


nigdje igračka osobenost u NFL-u nije tako izraženo kao kod raningbekova.
svaki od velikana je imao svoj stil, zaštitni potez (stif arm, promjenu pravca, brzinu, silinu...skok)

možda najbrutalniji, najtraktorskiji od svih (osim Busa, ok, on je bio ogroman i prejak) bio je Erik Kembl.
brale, taj je krljao kao pitbul... strašan borac

ona scena kad završava trk, bez dresa, očerupan, odran, ali na nogama. vr'



danas, sem Bela i Mekoja, svi trče ravno, iskoriste ukazani procjep i samo znaju da idu naprijed, jednosmjerno previše.
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:34 11.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

zato mi i zapao za oko Aaron Jones (uvek neki Aaron u Grin Beju):

svarog svarog 14:02 12.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

ohoho sjajno, kad dođem kući da odgledam ove klipove taman kao pripremu za vikend. Bio je jak kao bik i onaj Alstot iz Bakanirsa, on je valjda bio ful bek. Bljesnuo sezonu uzeo SB i nestao :)
svarog svarog 14:03 12.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

danas, sem Bela i Mekoja, svi trče ravno, iskoriste ukazani procjep i samo znaju da idu naprijed, jednosmjerno previše.

I Belova rezerva, kako se beše zove, ima isti stil. Kapiram da je uticaj Bela presudan
docsumann docsumann 14:23 12.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

svarog
ohoho sjajno, kad dođem kući da odgledam ove klipove taman kao pripremu za vikend. Bio je jak kao bik i onaj Alstot iz Bakanirsa, on je valjda bio ful bek. Bljesnuo sezonu uzeo SB i nestao :)


ta generacija sa Worenom Sapom je bila više nego sjajna.
pogledaj Amercas Game, epizodu posvećenu toj godini, odnosno njima.
jednna od najboljih odbrana u istoriji. sigurno u prvih 5.

inače, svim ljubiteljima NFL toplo preporučujem pomenuti serijal.
svarog svarog 23:13 12.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

Tu sezonu sam bas pratio. Secam se smora u SB, celu noc budan da bih gledao rasturanje oaklanda na sitne delice. Oni su imali sulud seknderi, vratili su brdo presecenih za TD.
NNN NNN 01:22 13.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

Steelersi

SB iz snova bi bio Stilersi protiv Sejntsa
(jebeš ovu Docsovu odbranu),
nažalost do tog finala neće da dođe,
Vajkingsi će dočekati Petse (i bilo bi lepo da slave kod kuće).
misha.m misha.m 12:57 16.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

Kapa dole Džeksonvilu za odličnu utakmicu i za pobedu.

Potpuno zasluženo.

Čini mi se da će Stilersi posle ovoga upasti u najdublju krizu u poslednjih mnogo godina.

Ovo im je bila prilika da ponovo stanu na noge, da dokažu najpre sebi da su i dalje veliki.

Posle ovog poraza prognoze su mračne.
docsumann docsumann 13:33 16.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!


uh, pa ja baš ne mislim tako.
prije svega Stilersi su velika i uhodana mašinerija, sistem, organizacija, tradicija, dinastija (jedna od svega nekoliko u NFL-u).
znaju da draftuju prave igrače, i da kasnije od njih stvore vrhunske takmičare.

poslije duže vremena moraće da rade na konsolidaciji odbrane.
neću da se pravim pametan, al to sam već prošle godine navodio kao njihov glavni problem - starost=sporost.

nema danas elitnoh OLB bez brzine. Von Miler je recimo brži od Larija Fidžeralda!
Džejms Harison je sigurno snažniji od njih oba zajedno, al džaba, ode voz dok se on probije... nije ni loše što su s njim prekinuli saradnju.

nekad su Stilersi bili prepoznatljivi po lajnbekerima. danas im je najbolji LB ruki Wat. a on jeste solidan, al nije vrhunski LB, kao što je bio James Harison na piku karijere. i cijela ta ekipa Wodlli (jel on tada bješe MLB) koja je uzela potonji SB.



napad im je odličan i mlad (ne računajući Big Bena) i može još da napreduje- JuJU Šuster je odlična akvizicija. James je solidan TE...

napadačka linija im je trenutno bolja od odbrambene?!
jeste da su Džegsi sekovali BB-a nekoliko puta, al uglavnom je to bilo kad je on previše držao loptu.

tako da nema mjesta mračenju...

šta tek da kažu SF, koji su imali skoro pa idealan tim i dvije godine izvisili u PO-u, da bi sad bili na dnu tabele (uslovno rečeno), a sa Garopulom opet mogu da krenu ka njima dobro znanim stazama.
svarog svarog 16:02 16.01.2018

Re: Steelersi i niko drugi!

Ja mislim da stilerse čeka veliko pospremanje i to zato što je vreme da menjaju Big Bena. Ove godine su imali dobar skor, ali i prilično lak raspored, 6-0 u diviziji.. Ali zahvaljujući iskustvu i organizaciji verujem da će to prebroditi bolje nego većina drugih ekipa

edit: a pitanje da li će i Bel ostati

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana