Budućnost| Društvo| Gost autor| Hronika| Ljudska prava

1948. Titovo "Njet", i 2018.Vučičevo "Da, poka"

Srđan Fuchs RSS / 13.01.2018. u 10:32

Piše: Vuk Bošković, Vice

 

"Meki rat" Rusije i Zapada na igralištu zvanom Srbija

 

Izgleda da je sve bliži trenutak kada će Srbija morati da se odluči sa koje će od dve stolice posmatrati ovaj igrokaz. Ili ćemo svi sa poda.


Britanski Dom lordova i demokrate u američkom Senatu, u drugoj nedelji januara, istog dana, objavili su izveštaje o spoljnoj politici svojih zemalja, čiji se delovi direktno odnose i na Srbiju. U oba izveštaja se na transparentan način definiše šta su, prema mišljenjima autora, interesi tih zemalja u Srbiji kao i šta države trenutno rade da ih postignu, odnosno šta treba da rade više i gde greše.

 Izveštaji odišu zabrinutošću zbog, kako navode, "zlokobnog uticaja Rusije na Srbiju i region Zapadnog Balkana", koji je jedan od glavnih problema sa kojima se suočavaju. Mir i prosperitet Zapadnog Balkana uz krajnji cilj priključenja EU - sa Srbijom kao ključnom za stabilnost regiona - opisuje se kao dugoročan interes obe zemlje. U oba dokumenta preporučuje se neophodnost većeg prisustva na svim nivoima, usled onoga što Komitet Doma Lordova naziva "umanjenog autoriteta Zapada".

Da u ovih nekoliko vlada Srbije od 2012. godine na ovamo postoji i neguje se "proruska struja", uprkos zvaničnoj proevropskoj orijentaciji, nije nepoznato ni domaćim medijima, ni javnosti. U poslednjih nekoliko godina, doduše, iz tih vlada sve je jasnija i glasnija poruka da su odnosi sa Rusijom isključivo pitanje Srbije u koje niko ne bi trebao da se meša.

U svetlu aktuelnih svetskih zbivanja u areni međunarodnih odnosa, posebno kada su u pitanju odnosi SAD, EU i Rusije, čini se da je sve manje manevarskom prostora u spoljnoj politici za Srbiju, koja je gotovo prema svim političkim, ekonomskim i vojnim parametrima - te izjavama zvaničnika - kormilo usmerila ka Zapadu.

Demokrate u američkom Senatu: Ruski "asimetrični arsenal" u Srbiji

Američki demokratski senator Ben Kardin objavio je Russia Report, izveštaj u kome se na preko 200 strana analizira "dvadesetogodišnji napad Vladimira Putina na demokratske institucije u njegovoj i zemljama sveta".

Izveštaj je pre svega značajan u kontekstu višestrukih istraga koje se vode po pitanju uticaja Rusije na američke predsedničke izbore 2016. godine i moguće saradnje između ruskih obaveštajnih službi i Trampove kampanje. Govoreći o ruskom uticaju svuda po svetu, u izveštaju se zaključuje "da ukoliko Amerika odmah ne preduzme potrebne mere, neće biti sposobna da odbrani svoje sledeće izbore od ruskog napada."

U izveštaju se pominje "asimetrični arsenal" koje Rusija koristi u raznim zemljama sveta, koji se definiše kao upotreba vojnih sredstava, sajber napada, širenja dezinformacija, podrške ekstremnim političkim grupama i korišćenje energetskih resursa, organizovanog kriminala i korupcije kao "oružja".

Politička slika današnje Srbije jedan je od argumenata za ove tvrdnje.

"Štetni uticaj Rusije na Srbiju se manifestuje kroz duboke kulturne veze, propagandu, i uticaje u energetskom i sektoru odbrane" - rečenica je kojom počinje deo izveštaja koji se odnosi na Srbiju.

SRBIJA NA "DVE STOLICE"

Građenjem dubokih veza sa tradicionalnim institucijama u Srbiji - pre svega Srpskom pravoslavnom crkvom - "Rusija je stvorila plodno tlo za širenje kampanje dezinformacija među srpskom populacijom", tvrdi se u izveštaju američkih demokrata.

Navodi se i da dugoročna dobra saradnja i sa Rusijom i sa EU nije moguća, tako da, ukoliko Srbija nastavi sa svojim naporima približavanja EU, Rusija može negativno da reaguje i da "podigne svoj koban uticaj u zemlji na još viši nivo."

Ove tvrdnje potkrepljuju se neobjavljenim istraživanjem javnog mnjenja prema kome je pozitivan stav prema Rusiji u poslednje dve godine porastao za više od 10 odsto među građanima Srbije. Prema istom istraživanju, 49 odsto građana Srbije podržava ulazak zemlje u EU, ali taj broj pada na 28 posto ukoliko članstvo u Uniji podrazumeva narušavanje odnosa sa Rusijom.

Autori zaključuju da "Srbija trenutno ne preduzima mere da se odbrani" i da ruska propaganda, koja se, između stalog, sprovodi preko srpskog izdanja Sputnjika, "cirkuliše kroz zemlju bez skoro ikakvog otpora".

"MEKA" I ENERGETSKA MOĆ RUSIJE

Rezultate pomenutog istraživanja javnog mnjenja u Srbiji autori izveštaja povezuju sa dvogodišnjim radom Sputnjika u zemlji. Navodi se da Sputnjik besplatno deli svoj sadržaj radio stanicama u Srbiji, čime širi uticaj. Takođe pojavljivanje i uticaj "preko 100 pro-ruskih medija i nevladinih organizacija u Srbiji", nisu prošli neprimećeno.

Navodeći da su ekonomske sankcije protiv Rusije način na koji se EU brani od uticaja Rusije, zaključuje se "da je teško očekivati da će ih Srbija uvesti u doglednoj budućnosti." Kao značajan uticaj Rusije na Srbiju navodi se energetska zavisnost – pre svega kroz vlasništvo NIS-a preko "Gazproma" i uvoz prirodnog gasa.

Zaključuje se da su mogućnosti Srbije da se oslobodi svoje energetske zavisnosti "jako ograničene".

NATO I HUMANITARNI CENTAR U NIŠU

Takođe, neizostavni slučaj Humanitarnog centra u Nišu i trenutni napori Rusije da svi ruski državljani koji u njemu budu radili dobiju diplomatske pasoše, deo su izveštaja.

Citira se i visoki službenik Stejt Dipartmenta za Zapadni Balkan Brajan Hojt Li koji kaže "da će u slučaju da Srbija dozvoli Rusiji da stvori neku vrstu centra za špijunažu i ostale aktivnosti, izgubiće kontrolu nad delom teritorije".

Na stav Hojta Lija da se "ne može doveka sedeti na dve stolice", u izveštaju se citira odgovor ministra odbrane Aleksandar Vulin:

- Ovo nije izjava prijatelja ili nekoga ko poštuje Srbiju, našu politiku, i naše pravo da donosimo sopstvene odluke - rekao je tada Vulin koji se sve manje trudi da u javnosti krije ideje o vojnoj saradnji i ljubav prema Rusiji.

Celokupnu sliku situacije na jugu Srbije i Kosovu svakako ne popravlja blizina ruskog humanitarnog centra u Nišu američkoj bazi na Kosovu.

Dan pre objavljivanja ovih izveštaja SAD je bez objašnjenja odbila vizu načelniku Generalštaba Vojske Srbije Ljubiši DIkoviću. Diković je do danas ostao bez komentara, dok ministar odbrane napominje da "niko u Vojsci Srbije ne razume takav odnos američke ambasade prema generalu Dikoviću", primetivši da se takva odluka loše odražava na vojne odnose dveju zemalja.

Alarm je upalilo i učestvovanje srpskih državljana i ruskih obaveštajaca u navodnom pokušaju državnog udara u Crnoj Gori, novoj članici NATO alijanse. Šišmakov i Popov uspeli su da pobegnu i izbegnu hapšenje, ali su ih srpske vlasti zadržale. Navodno su pušteni tek posle posete šefa ruskog Saveta Bezbednosti (i bivši direktor FSB-a) Nikolaja Patruševa.

 Sa druge strane, Srbija bi mogla da se nađe u problemu sa Amerikom ukoliko od Rusije kupi vazdušni odbrambeni sistem "S-300", jer se po nedavno usvojenom američkom zakonu "predviđaju sankcije kao odgovor na bilo koju značajniju finansijsku transakciju sa ruskim vojnim i obaveštajnim sektorom." 

Ova odredba objašnjava zašto famozni ruski MIG-ovi nisu pokrenuli ovakve sankcije. Prema rečima predstavnika vlasti, bili su besplatni.

Međutim, izveštaj takođe navodi da je vojna saradnja Srbije sa Amerikom i NATO na mnogo višem nivou nego saradnja koju Srbija ima sa Rusijom. Uprkos bliskim vojnim vezama sa Rusijom, Srbija teži održavanju bezbednosne saradnje sa NATO-om i SAD-om.

Prema istraživačkom centru američkog Kongresa, Srbija je učestvovala u zajedničkim vojnim vežbama u okviru NATO Partnerstva za mir. U 2016. godini, Srbija i SAD održale su 125 vojnih razmena, a Srbija i Rusija četiri.

Na kraju, u izveštaju se nudi nekoliko preporuka među kojima su povećanje finansijske pomoći Srbiji, da američki zvaničnici moraju da povećaju svoje prisustvo u Srbiji i da sama Srbija, ukoliko želi da postane deo EU, mora da pojača svoju odbranu "protiv ruskog asimetričnog arsenala" jer ako to ne uradi, "ruska propaganda će nastaviti da ima značajan uticaj na javno mnjenje Srbije."

Britanska "meka moć" u Srbiji nakon Bregzita

Sa druge strane, izveštaj Komiteta za međunarodne odnose britanskog Doma lordova "Britanija i zapadni Balkan", bavi se pre svega novom pozicijom Britanije nakon Bregzita i promenama koje je to izazvalo po pitanju uticaja te zemlje na prostoru Zapadnog Balkana.

 U rezimeu izveštaja stoji da je uticaj Britanije u zemljama ovog regiona i dalje u nacionalnom interesu i pored toga što je ona u procesu izlaska iz Evropske unije.

Za potrebe izveštaja predstavnici Komiteta Doma Lordova su se u Srbiji sastajali sa velikim brojem državnih funkcionera, opozicionih političara, NVO aktivista i novinara.

KRIZA DEMOKRATIJE I SLOBODE MEDIJA

U izveštaju se poziva da se to što je Britanija domaćin ovogodišnjeg Samita Zapadnog Balkana iskoristi kako bi vlada, u saradnji sa EU, "pokazala podršku stabilnosti, demokratiji, vladavini zakona i prosperitetu u zemljama Zapadnog Balkana" - jer, kako kažu, zemlje u regionu pate "od autoritarne vlasti, slabih demokratskih institucija i ozbiljnih izazova u borbi protiv kriminala i korupcije."

- U Srbiji nam je rečeno da su reforme koje zahteva EU sprovedene samo na papiru. Na primer, državni mediji su privatizovani u skladu sa zahtevima EU, ali vlasnici novih medijskih kompanija postali su ljudi bliski vladajućoj partiji, zbog čega su ti mediji funkcionalno postali državni - navodi se u izveštaju.

Ono u čemu se britanski izveštaj poklapa sa američkim je pitanje prava i sloboda novinara u Srbiji. Iako postoji zakonodavni okvir kojim se garantuje sloboda medija, oni su pod konstantnim pritiskom vlasti.

 Tokom vladavine Aleksandra Vučića, prvo kao premijera a potom i predsednika, sloboda medija u zemlji naglo je umanjena. "Državni zvaničnici i prodržavni mediji vrše pritisak na nezavisne novinare", stoji u izveštaju američkih demokrata.

I američki i britanski izveštaj navode početak rada BBC servisa za Zapadni Balkan kao dobar korak ka nepristrasnijem informisanju javnosti.

Britanski Dom lordova deli zabrinutost američkih demokrata oko opasnosti pojačanog ruskog uticaja u Srbiji. Kao izvor tog uticaja se ponovo pominje Sputnjik, ali glavni razlog je "vakum" koji je nastao zbog sporijeg procesa EU integracija i "umanjenog autoriteta Zapada" u regionu.

Prema izveštaju Doma Lordova, teško se može očekivati da Srbija postane članica NATO, ali da će se saradnja na visokom nivou nastaviti.

Povećani uticaj Kine i Turske u regionu takođe nije neprimećen, ali promena američke politike pod Trampom može stvoriti "vakuum" na Zapadnom Balkanu "koji mogu da iskoriste Rusi".

- Rusija će nastaviti da igra ulogu "spojlera" u pokušajima regiona da se integriše sa Zapadom - zaključuje se u izveštaju.

UNUTRAŠNJI DIJALOG O KOSOVU I GLASOVI SPOLJA

Oba izveštaja kažu da je glavni izvor uticaja Rusije pitanje Kosova. Na primer, Behar Sadriu, politikolog sa Univerziteta u Londonu, vidi pitanje Srbije i Kosova kao rizik za ceo region. Što duže ostane nerešeno, veći je rizik da se pitanje granica u regionu ponovo otvori.

Izveštaj iz američkog Senata ukazuje na opasnosti od ruskog uticaja u Srbiji, pre svega kroz Sputnjik, ukoliko se Srbija odluči za dublju integraciju "sa Zapadom" i rešenje kosovskog pitanja ove godine, dok izveštaj Doma Lordova ukazuje na stav da će Rusija izgubiti svoj uticaj u Srbiji kada se to pitanje reši.

Trenutno, uz mnogo trzavica, traje "unutrašnji dijalog" u Srbiji, ali u izveštaju Doma Lordova se navodi "da mnogi veruju da je on neiskren".

GDE SMO MI U CELOJ TOJ PRIČI?

Javnost u Srbiji ima priliku da uvidom u ove izveštaje sazna kako delovi britanske i američke države gledaju na Srbiju i region. U oba slučaja se upozorava na uticaj Rusije kao ključne prepreke za interese Britanije i Amerike na Zapadnom Balkanu, regiona koji je ponovo bitan deo njihove spoljne politike.

U britanskom izveštaju se zaključuje da, iako više nije članica EU, Britanija treba da podržava put zemalja ka punom članstvu, jer će se one tako izboriti protiv korupcije, poboljšati vladavinu prava i slobodu medija. Britanija "mora biti iskreni prijatelj zemalja regiona" i u tom smislu, predstojeći Samit Zapadnog Balkana je za Dom lordova ključan događaj za jačanje britanske "meke moći" na Zapadnom Balkanu.

Ipak, oba izveštaja nedvosmisleno ukazuju na stav da sve zemlje u regionu, pa i Srbija, treba da budu u potpunosti integrisane u Evropsku uniju i NATO. Oba izveštaja bacaju ozbiljnu senku na mogućnost da Srbija dugoročno može da bude "na dve stolice".

Razlika je u tome što je američki izveštaj napisala trenutna politička opozicija, i zbog snažnog sukoba sa Trampovom administracijom, pitanje je u kojoj meri će preporuke biti primenjene. Sa druge strane, Britanija se nalazi u jako specifičnoj poziciji - jednom nogom je van EU - a kroz ceo izveštaj se ponavlja da su interesi EU i Britanije u potpunosti poklapaju po pitanju Zapadnog Balkana.

U oba izveštaja je ključno pitanje Kosova. Prema svim najavama, izgleda da je ovo godina u kojoj će se "seći čvorovi" zamrznutog kosovskog pitanja.


Paradoks političkog života u Srbiji dobija novu dimenziju time što - sa teretom burne istorije u protekle dve decenije - mi sada više znamo o tome šta su interesi britanskog Dom lordova, američkih demokrata i Vladimira Putina u Srbiji, nego što nam je jasno koji su i kakvi dugoročni interesi republike zvane Srbija. Državni zvaničnici Srbije se tradicionalno sve manje slažu oko mnogih pitanja, osim oko toga sa smo "lideri u regionu".

Po svemu sudeći, ova godina može da bude godina pojačanog medijskog, političkog i NVO sukoba između Rusije i Zapada, sa Kosovom i Metohijom kao srcem ovog "mekog rata".

Izgleda da je sve bliži trenutak kada će Srbija morati da se odluči sa koje će od dve stolice posmatrati ovaj igrokaz. Ili ćemo svi sa poda.

 



Komentari (289)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

narcis narcis 15:13 15.01.2018

Re: Pobegoh

aureus
narcis

e ako nam je orao kriv lako ćemo, prikolješ to i gotovo.

Ne mora da se ubije do kraja, capnuti onu jednu glavu, dovoljno je.
Problem sa dvoglavim orlom je očigledan.
Pošto ima dvije glave a one gledaju na različitu stranu, to može da bude dobro sa čisto osmatračke strane, ali brate, gubi se fokus, rasipa se energija, lako se upada u paranoju...

ma razumem ja tvoju ideju , moje rešenje je da se obezglavi i skuva supa.
pazi kad ja kažem da taj orao treba da se izbaci iz grba, a ja ga volim i meni je lep, al ne volim to što ga drugi preuveličavaju i hoće da nas vrate u doba kad je bio aktuelan, zato ga treba izbaciti.
kao što treba izbaciti i zabraniti svu tradiciju, ne zato što je loša već zato što ludaci iz te tradicije izvlače samo ono najgore to sobom nosi, a ono najbolje oni izbaciju i zabranjuju.
šta nam vredi što je beli orao simbol pozitive kad su se oko njega skupili svi mračnjaci našeg doba, svi koji bi da nas vrate u srednji vek da se bodemo zlatnim viljuškama. i uspeli su, bodemo se zlatnim viljuškama sve u 16.
zaklati pticu i skuvati supu.
aureus aureus 15:32 15.01.2018

Re: Pobegoh

narcis

ma razumem ja tvoju ideju , moje rešenje je da se obezglavi i skuva supa.
pazi kad ja kažem da taj orao treba da se izbaci iz grba, a ja ga volim i meni je lep, al ne volim to što ga drugi preuveličavaju i hoće da nas vrate u doba kad je bio aktuelan, zato ga treba izbaciti.
kao što treba izbaciti i zabraniti svu tradiciju, ne zato što je loša već zato što ludaci iz te tradicije izvlače samo ono najgore to sobom nosi, a ono najbolje oni izbaciju i zabranjuju.
šta nam vredi što je beli orao simbol pozitive kad su se oko njega skupili svi mračnjaci našeg doba, svi koji bi da nas vrate u srednji vek da se bodemo zlatnim viljuškama. i uspeli su, bodemo se zlatnim viljuškama sve u 16.
zaklati pticu i skuvati supu.

Grb Srbije je sublimacija njene političke šizofrenije. Imaš ocila i vezu sa srednjim vijekom, imaš dezorjentisanog dvoglavog orla o kojem smo već ponešto rekli, imaš krunu a nisi monarhija i samo džabe pališ Aleksandra Karađorđevića što...što nije lijepo. Svako je ponešto dobio, ali je blokada totalna.

Zanimljivo je da su Nemanjići imali dvoglavog orla. Evo, ovaj mladić pokazuje kako je izgledao:



Možeš naručiti i časovnik sa orlićem.



No isto je interesantno da je grb Mrnjavčevića imao jednoglavog orla. Dakle, može se napraviti izbor.


narcis narcis 17:24 15.01.2018

Re: Pobegoh

Zanimljivo je da su Nemanjići imali dvoglavog orla.

ti li ne znaš kako smo dobili pravo na doglavog orla.
neka naša( princeza od nemanjići) se udala za nekog njiovog( vizantiskog neko) i tako smo dobili pravo da stavimo ticu na grb,
sa ostalimse slažem , to sam ja reko onom ' o tradiciji'
i jebemumater da su bugari tolko pametniji od nas.
aureus aureus 23:02 15.01.2018

Re: Pobegoh



- Dakle, daćete Rusima bazu?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:28 15.01.2018

Re: Pobegoh

- Dakle, daćete Rusima bazu?


Da!



aureus aureus 23:48 15.01.2018

Re: Pobegoh

hoochie coochie man
- Dakle, daćete Rusima bazu?


Da!


Dobro.
narcis narcis 00:01 16.01.2018

Re: Pobegoh

ne
tasadebeli tasadebeli 01:24 16.01.2018

Re: Држ' те лопова, маму му јебем!!!

niccolo
Ја сам баш такав дојам стекао...

Jel može neka punoletna fora, a ne ovo na nivou 13-togodišnjaka?



Не може. С ким си такав си.

Свако од нас двојице има своје друштво с којим проводи живот.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:13 16.01.2018

Re: Држ' те лопова, маму му јебем!!!



штое убаво грбтче на Мрњавтче!
narcis narcis 19:51 14.01.2018

drugovi

ćetnici i braćo komunisti
gleda ja neku emisiju na ovi strani kanali i tamo rekoše
da su devedesete bile za svet doba prosperiteta imalo se pare, zabave svega
a mi , mi se tad, dok su se drugi provodili i bogatili , mi smo se tepali s komšije, bar da smo gi istepali pada ti nije žao, nego ne istepaše, pa ni ni to nije bilo dovoljno nego rešimo da se istepamo i sa 17 najjače države.
pa i kad ni ni to nije bilo dovoljno ondak smenismo ratnohuškačke barabe i dovedomo mirnohuškačke barabe i secikese, pa kad ni ni to što ne opljčkaše još gore nego onija pretkhodnici onda dovedomo ponovo onija prvi da dopljčkaju što nisu stigli.
ete po to će ni panti istorija.
još da dovedemo rusi kod nas, napravimo treći svecki rat, i bog da ne vidi.
nemoženi niki ništa jači smo od sudbine
gedza.73 gedza.73 20:57 14.01.2018

Re: drugovi

da su devedesete bile za svet doba prosperiteta imalo se pare, zabave svega
a mi , mi se tad, dok su se drugi provodili i bogatili , mi smo se tepali s komšije,

I mi smo imali sve. Najjaču armiju u Evropi, najbolju industriju, najkvalitetniju zemlju koja je žitom mogla da hrani pola Evrope, najviše uglja...
niccolo niccolo 21:13 14.01.2018

Re: drugovi

Nemoj ribe da mi zaboravljaš, najbolje ribe...
gedza.73 gedza.73 21:18 14.01.2018

Re: drugovi

Nemoj ribe da mi zaboravljaš, najbolje ribe...

e znaš da sam napisao 'najlepše devojke' pa obrisao nekako mi nisu išle posle uglja.
niccolo niccolo 21:18 14.01.2018

Re: drugovi

e znaš da sam napisao 'najlepše devojke' pa obrisao nekako mi nisu išle posle uglja.

dragosevacsutra dragosevacsutra 21:50 14.01.2018

Re: drugovi

Nemoj ribe da mi zaboravljaš, najbolje ribe...


nismo, ne lozi se. rusi imaju najbolje ribe.

niccolo niccolo 22:28 14.01.2018

Re: drugovi

ne lozi se

Ironija, ironija...
blogovatelj blogovatelj 22:54 14.01.2018

Re: drugovi

nismo, ne lozi se. rusi imaju najbolje ribe.


Istočna Evropa i Karibi. Imam veoma lep uzorak u Torontu i okolini, verujte mi na reč.
Kad ulicom ide belkinja za kojom muški kao po komandi okreću glave, to je u najvećem broju slučajeva neka poreklom iz istočne Evrope. Me mora nužno slovenskog porekla, dolaze u obzir i Mađarice i Rumunke.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:25 14.01.2018

Re: drugovi

rusi imaju najbolje ribe.


Naravno.
Zaharova je živi dokaz, tako makar Srki Pajić tvrdi.
niccolo niccolo 23:48 14.01.2018

Re: drugovi

Simpatične su te zezalice Pajić-Saharova, ali ja glasam za Irinu (ako pravimo neku listu ili anketu).
vcucko vcucko 23:52 14.01.2018

Re: drugovi

niccolo
Simpatične su te zezalice Pajić-Saharova, ali ja glasam za Irinu (ako pravimo neku listu ili anketu).

Koju Irinu?

Mislim, ima ih onoliko...
dragosevacsutra dragosevacsutra 01:58 15.01.2018

Re: drugovi

Ironija, ironija...


znam bre niccc
blogovatelj blogovatelj 04:08 15.01.2018

Re: drugovi

Koju Irinu?

Mislim, ima ih onoliko...


Mislim da misli na polutatarku, poluruskinju, bivšu ronaldovicu.

niccolo niccolo 08:07 15.01.2018

Re: drugovi

Jašta. Nego, niko drugi da se izjasni, a mogli smo lepu anketu da napravimo...
vcucko vcucko 08:17 15.01.2018

Re: drugovi

blogovatelj
Koju Irinu?

Mislim, ima ih onoliko...


Mislim da misli na polutatarku, poluruskinju, bivšu ronaldovicu.


A, ima tu još materijala pod kodnejm Irina.

Voronjina, model i glumica u pokušaju

Antonjenko, Mis RF 2010.

Šaripova, V.S. model (i ona je Tatarka)

itd.
maksa83 maksa83 08:29 15.01.2018

Re: drugovi

blogovatelj
Koju Irinu?

Mislim, ima ih onoliko...


Mislim da misli na polutatarku, poluruskinju, bivšu ronaldovicu.


U šta ste pretvorili ovaj blog, božemesačuvaj, kako vas nije sramota...

idite na 4chan pa tamo kačite tu golotinju.

Daš ljudima Internet, i oni - šta - gledaju i kače okolo (polu)gole ribe. Pa ko bi to očekivao.
vcucko vcucko 08:33 15.01.2018

Re: drugovi

Kad smo već kod Tatarki.

Film "Sokrovišča OK", kod nas prevedeno kao "Blago jezera Kabanj". Solidna omladinska zabava da ubiješ sat i po (traže blago koje je tatarski kan sakrio pred Ivanom The Terrible kad je osvojen Kazanj).

Glavna atrakcija su dve vrhunske ri... khm pardon, devojke. Jedna je plava Ruskinja za kojom se samo mrtav ne bi okrenuo. Ali druga, Tatarka, kako izgleda... što bi prost narod rek'o lebtiebem.

Ova u prvom planu, neka Ilmira:




tyson tyson 09:04 15.01.2018

Re: drugovi

Ova u prvom planu, neka Ilmira:

Elvira bre, Elvira Ibragimova (Ibrahimova)...




Jedna je plava Ruskinja za kojom se samo mrtav ne bi okrenuo.

Inače ta Ruskinja, Marija Koževnikova, je bila i Potpredsednica Ruske Dume do 2016. godine. Glumica, političarka, a u izboru časopisa Maxim proglašena za najseksepilniju ženu u Rusiji 2011. godine.

niccolo niccolo 10:43 15.01.2018

Re: drugovi

Daš ljudima Internet, i oni - šta - gledaju i kače okolo (polu)gole ribe. Pa ko bi to očekivao.

Da parafraziram malog Džordža Vašingtona iz crtanog filma sa Perom Detlićem, ja ne umem da lažem, ja sam ih nagovorio.

p.s. Nego, jesi provalio što se Vcucko i Tajson razumeju u Ruskinje, eksperti takoreći...
alselone alselone 10:47 15.01.2018

Re: drugovi

Ruskinje su stvatno lepe, a pogotovo one tamo severno, valjda od te hladnoce su konzervirane, sve imaju ten kao bebe, bez ijedne tackice, bubuljice i cuda, valjda bakterije crkavajau na - 40.

maksa83 maksa83 11:23 15.01.2018

Re: drugovi

p.s. Nego, jesi provalio što se Vcucko i Tajson razumeju u Ruskinje, eksperti takoreći...

Izdeprimirao sam se kad sam video koja je Maja Koževnikova koja je njima predsedavala Parlamentom a koja Maja predsedava našim + mi je jasno da je TO sudbina koju su nam namenili. Pored takve braće ne trebaju ti Bugari.

tyson tyson 11:27 15.01.2018

Re: drugovi

p.s. Nego, jesi provalio što se Vcucko i Tajson razumeju u Ruskinje, eksperti takoreći...

Pratim rusku kinematografiju


niccolo niccolo 11:51 15.01.2018

Re: drugovi

Pored takve braće ne trebaju ti Bugari.

Vala baš.
narcis narcis 11:52 15.01.2018

Re: drugovi

gedza.73
da su devedesete bile za svet doba prosperiteta imalo se pare, zabave svega
a mi , mi se tad, dok su se drugi provodili i bogatili , mi smo se tepali s komšije,

I mi smo imali sve. Najjaču armiju u Evropi, najbolju industriju, najkvalitetniju zemlju koja je žitom mogla da hrani pola Evrope, najviše uglja...

ovo ti je stvarno debilni komentar.
gedza.73 gedza.73 12:22 15.01.2018

Re: drugovi

narcis
gedza.73

I mi smo imali sve. Najjaču armiju u Evropi, najbolju industriju, najkvalitetniju zemlju koja je žitom mogla da hrani pola Evrope, najviše uglja...

ovo ti je stvarno debilni komentar.

Zašto mrziš Jugoslaviju i Jugoslovene?

narcis narcis 12:29 15.01.2018

Re: drugovi

gedza.73
narcis
gedza.73

I mi smo imali sve. Najjaču armiju u Evropi, najbolju industriju, najkvalitetniju zemlju koja je žitom mogla da hrani pola Evrope, najviše uglja...

ovo ti je stvarno debilni komentar.

Zašto mrziš Jugoslaviju i Jugoslovene?


zašto ti mrziš ceo svet?
gedza.73 gedza.73 12:35 15.01.2018

Re: drugovi

zašto ti mrziš ceo svet?

u al' si se sad namestio.
narcis narcis 12:49 15.01.2018

Re: drugovi

gedza.73
zašto ti mrziš ceo svet?

u al' si se sad namestio.

taka mi priroda
al aj objasni mi šta ti znači onaj tvoj prikaz na moj post o devedesetim u svetu.
nikako ne razumem, aj pojasni to malo
niccolo niccolo 13:10 15.01.2018

Re: drugovi

Antonjenko

Čučko, nije ti hrđava ova...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:10 15.01.2018

Re: drugovi

tyson

Pratim rusku kinematografiju...




slična rusofobija kao danas zapadom što vlada, vladala je kada sam ja došao u IL, sredinom 90-ih. javnost je besnela šta to rabin radi, zašto je odjednom primio 1.5 miliona ljudi, i to iz neprijateljske države... rusi, bivši sovjeti, su često bili outfits, pretnja, nedovoljno jewish, nedovoljno posvećeni, mediji su besneli (sličan tretman smo imali i mi ex-YU), kada ono, prošla decenija-dve, a ovi najbolji doktori, najbolji slikari, najbolji oficiri, šahisti, atletičari... malo ružno pače za dvadesetak godina postalo lepi labud. mi smo se (ex-YU), najviše družili sa ex-USSR, zbog jezika i zbog sličnog kulturološkog bekgraunda... lepo smo se družili još sa latino amerima. mada ja nikada nisam voleo kada me oslovljavaju sa "ovaj Rus", pa su svi, usled mog prekog karaktera kada je nepravda na samom delu naučili da postoji i Srbija...
gedza.73 gedza.73 13:28 15.01.2018

Re: drugovi

al aj objasni mi šta ti znači onaj tvoj prikaz na moj post o devedesetim u svetu.

bolje da pričamo o Ruskinjama. Jes' lepe.

Ma samo sam se nastavio kako smo kao narod ladnoklepe.
kako se lako 'palimo'. Koliko lako podležemo propagandi, kako smo povodljivi i potkupljivi.

Nikako da se unormalimo. Najjači smo, najbolji, najvredniji, najugoslovenskiji...
Onda smo i dalje najjači al' nas na prevaru porobili vatikanci, CIA, izdajnici u našim redovima, najvredniji al' nas slabo plaćaju... najsrpskiji, najhrišćanskiji...

To se bre dešava skoro u jednoj generaciji.

ej' ubede te da imaš industriju koja je smetala evropskoj pa su oni zato porušili SFRJ. Pa samo budala može da padne na to.

Mi, ako ne grešim, nismo imali ni jedan svoj auto. Sve su bile licence FIata.
Krševi i kao novi i kao polovni. Pogledaj zapadnu industriju. Škoda, Dačia, Seat...



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:40 15.01.2018

Re: drugovi

ej' ubede te da imaš industriju koja je smetala evropskoj pa su oni zato porušili SFRJ. Pa samo budala može da padne na to.


meni to deluje kao "argument" ubačen od strane parтито/krimo-kratije s ciljem da se izbegne istraživanje lične odgovornosti za finansijsko-državne promašaje u prethodnih par decenija.
vcucko vcucko 14:10 15.01.2018

Re: drugovi

Srđan Fuchs
ej' ubede te da imaš industriju koja je smetala evropskoj pa su oni zato porušili SFRJ. Pa samo budala može da padne na to.


meni to deluje kao "argument" ubačen od strane parтито/krimo-kratije s ciljem da se izbegne istraživanje lične odgovornosti za finansijsko-državne promašaje u prethodnih par decenija.

Ima bez sumnje i toga, ali brate polazna osnova nije valjala sama po sebi.

Sve te silne fabrike, dimenzionirane da snabdevaju pola sveta. Sa brojem zaposlenih x puta većim od optimalnog. Štićeni kao beli medvedi, kad hoćeš nešto da uvezeš čeka te graničar sa uperenom puškom i carinik da ti naplati još jedan komad toga što uvoziš, ali na konto države.

Da je to zaista valjalo, ne bi se raspalo tako brzo i bez pravog otpora. Ne bi se fabrički krugovi zaparložili za godinu-dve.
narcis narcis 14:37 15.01.2018

Re: drugovi

Ma samo sam se nastavio kako smo kao narod ladnoklepe.
kako se lako 'palimo'. Koliko lako podležemo propagandi, kako smo povodljivi i potkupljivi.

ama de si ti to učitao kad sam lepo reko da su devedesetih ljudi -europa i svet sticali dok smomi ratovali.
Nikako da se unormalimo. Najjači smo, najbolji, najvredniji, najugoslovenskiji...
Onda smo i dalje najjači al' nas na prevaru porobili vatikanci, CIA, izdajnici u našim redovima, najvredniji al' nas slabo plaćaju... najsrpskiji, najhrišćanskiji...

pa ja to konstantno ovde pričam
Mi, ako ne grešim, nismo imali ni jedan svoj auto. Sve su bile licence FIata.
Krševi i kao novi i kao polovni. Pogledaj zapadnu industriju. Škoda, Dačia, Seat...

pa nemaju ni bugari pa opet šta...
i ta priča da su nam neki drugi nešto
kako bi neki drugi nešto da ovde nema neki naši koji oće to nešto. džaba njima nešto a ko ovde niko neće nešto.
c_h.arlie c_h.arlie 14:40 15.01.2018

Re: drugovi

maksa83
blogovatelj
Koju Irinu?

Mislim, ima ih onoliko...


Mislim da misli na polutatarku, poluruskinju, bivšu ronaldovicu.


U šta ste pretvorili ovaj blog, božemesačuvaj, kako vas nije sramota...

idite na 4chan pa tamo kačite tu golotinju.

Daš ljudima Internet, i oni - šta - gledaju i kače okolo (polu)gole ribe. Pa ko bi to očekivao.

Pa jel bolje to ili da nam docsuman kači ono !?
narcis narcis 14:41 15.01.2018

Re: drugovi

Ima bez sumnje i toga, ali brate polazna osnova nije valjala sama po sebi.

ma jebeš polaznu osnovu, ja sam lepo reko da su devedeste( kako kažu oni sami ) bile bogate, i ja reko da smo mi umesto da se bogatimo odlučili da se razbogatimo.
stvarno sam počeo da se pitam dal si ti i gedćža uopšte bili ovde devedesetih.
vi bre još uvek živite u '46oj , to ludilo kod vas ne popušta.
gedza.73 gedza.73 17:17 15.01.2018

Re: drugovi

ama de si ti to učitao kad sam lepo reko da su devedesetih ljudi -europa i svet sticali dok smomi ratovali.

devedesetih je počela krizica i kod njih. Daleko, daleko manja, bez sukoba ali malo je usporilo.

pa nemaju ni bugari pa opet šta...

Notar dupiše da nisam ja pomenuo Bugare.

Nismo se razumeli. Socijalistička fabrika sa 20, 30 iljada zaposlenih ne razvije svoj automobil tri decenije već kupuje izanđale Fiatove modele. I bez ratova bi propala devedesetih. Sa čim da konkuriše? Kantom na četiri točka?

A Dačiju i Škodu uzmu Francuzi i Nemci.

Odma se vide razlike u praksi. Mož mi da palamudimo o svetskoj pravdi, ravnopravnosti, dobroj volji, radniku koji gine na radnom mestu za opštu dobrobit i obara sve rekorde, norme u proizvodnji dvesta posto ali to u praksi ne fercera. Uz to se stalno kvari.

ma jebeš polaznu osnovu, ja sam lepo reko da su devedeste

'polazna osnova' ti je sve. Temelj.

Napravio si sistem po knjizi, u praksi sproveo samoupravljanje. Devedesete su, po meni, direktan nastavak.
Milošević komunista, ponudio srpstvo ali i jugoslovenstvo, kapitalističko američki san ali sa radom u državnoj firmi...
I Srbi k'o ovce krenuli u staro sranje upakovano u nov paket...

Nisu devedesete pale s neba.


vi bre još uvek živite u '46oj , to ludilo kod vas ne popušta.

četres šesta je trajala do Osme sednice 1987. godine.
A otad do dve hiljadite si imao reflekse umiruće svinje.
Od dve hiljadite si imao zakasneli proces demokratizacije koji je trebao da se desi te četres šeste, pa imaš divlji kapitalizam, ludačku demokratiju, pa još jedno dvaes godina dok se ne unormalimo i stignemo u Evropu šezdesetih prošlog veka.

baš će svet da čeka lude Srbe. Pa vi opet uvodite strane eksperimente i igrajte se laboratorijskih, pokusnih utopijskih pacova.
narcis narcis 17:26 15.01.2018

Re: drugovi

četres šesta je trajala do Osme sednice 1987. godine

u tvojoj glavi i tebi sličnima.
gedza.73 gedza.73 17:34 15.01.2018

Re: drugovi

u tvojoj glavi i tebi sličnima.

ko je glasao za Miloševića na prvim izborima?
Koja je stranka pobeđivala devedesetih i ko je glasao za nju?
Od koje je stranke SPS nastao?
Milošević je bio partijsko mudo u koje dve stranke?




snimak iz devedeset sedme (deset godina nakon Osme sednice)

hermine hermine 18:17 15.01.2018

Re: drugovi

Mislim da misli na polutatarku, poluruskinju, bivšu ronaldovicu.

Dal je moguće da je ova jedna preporuka moja? Jeste, moguće je - kliknem, piše "Već ste dali preporuku ovom komentaru".

Fino, šta to sad govori o meni, o vama, o Irini, jel?

O njemu, jel?

:)


hermine hermine 18:18 15.01.2018

Re: drugovi

Nešto o njemu, jel?

:)

narcis narcis 18:52 15.01.2018

Re: drugovi

ko je glasao za Miloševića na prvim izborima?

za kog si ti glasao? koštunicu? vuka?
ja lično mislim da si ti glasao za šešelja,duboko sam ubeđen u to.
ti mene podsećaš na jednog mog prijatelja koji za sebe tvrdi da je demokrata, on i glasa, oću da verujem, za >DS i leve stranke. samo kad ga slušam šta priča imam doživljaj da sušam nekog radikala ili snsovca.
sve one besmislice koje šešelj i grupacija izbaci tipa pederiamerimuslimani iko zna on je na liniji.
tako mislim da i ti u potaji glasaš za one kojie najviše kudiš.
ali me najviše podsećaš na one po firmama koji su uvek bili protiv svega što ti ovde ispovedaš a da su bili najveći korisnici svih beneficija koje je samoupravljanje i komunizam donelo, ipli džabe na more, uzimali pare z a pomoć, stanove, povoljne kredite, besplatne placeve za kuće sa iracionalnim kreditima i stalno gledali direktorovu karticu i merili mu vreme na poslu i dal je uopšte došo na poso.
u svakoj firmi, ulici bioskopskoj predstavi ej bilo bar troje takvih.
ko je glasao za zlobu, pa upravo ovi koji sad glasaju sns, pikuc , mladić i ostali, ali njih ima manje od 25% samo zbog krađe, kod miloševića, ne izlaska kod vućića oni idalje pobeđuju i vode zemlju.
ali ti i za ove sns tvrdiš da su titići iakoza vućka nisam čuo nikakvu vezu, otac-deda- pradeda.
mislim postajete smešni više sa im priviđanjima.
ali verujte u tita, isusa, brku , kenedija, budu i kog god oćete , samo brate smarate.
sverom u tita za marxa i komunizam
drugarski pozdrav
gedza.73 gedza.73 19:13 15.01.2018

Re: drugovi

da su bili najveći korisnici svih beneficija koje je samoupravljanje i komunizam donelo, ipli džabe na more, uzimali pare z a pomoć, stanove, povoljne kredite...

moji su bili seljaci. Od koga duzmu?
Jedino primanje koje moja kuća ima od države je poljoprivredna penzija koju je moj deda, zaostali patrijarhalni seljak, uplaćivao mojoj majki (svojoj snaji).
-Ti sine (mom ocu) imaš pare, muško si. Ovo ide njoj.

A danas? jbg, seljaci se promangupirali, pored teškog rada ide se na more, po dva automobila (putnički, teretni), većina dece trenira poneki sport, skoro svi srednja, dosta njih fakultet, postoje i neke manje firmice, ulično osvetljenje po selima, asfaltirani putevi, čisti se sneg redovno, održavaju kanale pored puteva, čak je i opštinska (Topola) administracija dosta predusretljivija...
Puno, puno bolje nego do devedesetih.

ko je glasao za zlobu, pa upravo ovi koji sad glasaju sns,

bate, šta da ti kažem? Dodaj gore Tita i svi ste mi isti. Dovoljno da vam čovek kupi sendvič, pomazi po leđima pa da mašete repom i piškite od sreće.

sve one besmislice koje šešelj i grupacija izbaci tipa pederiamerimuslimani

a vi dodajte trula buržoazija, peta kolona, provokatori i protivnici našeg samoupravnog poretka... ista govna, samo druge mete.
u svakoj firmi, ulici bioskopskoj predstavi ej bilo bar troje takvih.

opet moša. Ja sam radio u kapitalističkoj firmi. Tamo nema baš puno takvih na koje si ti naučio.

sverom u tita za marxa i komunizam

sam' cepajte. Ne znam samo kako se uklapa tvoj trijumvirat u preklinjanje za zelene karte, engleske i ostale kapitalističke vize.
narcis narcis 19:52 15.01.2018

Re: drugovi

bate, šta da ti kažem? Dodaj gore Tita i svi ste mi isti. Dovoljno da vam čovek kupi sendvič, pomazi po leđima pa da mašete repom i piškite od sreće.

odakle tebi ideja da sam ja glaao za zlobu? ti si brate poluslep od mržnje, ništa ne vidiš i ako ne čuješ svoj odjek kod drugog odma ti je mrski neprijatelj.
zbog takvih kao što si ti je srbija ovde gde je, sa vučićem na čelu.
i što lažeš danisi radio kad si na prethodnom blogu tvrdio da si radio u zastavu za mašinom.
plus si bio i član socijalističke omladine u koju mene nisu hteli da prime.
i jednom za svagda da ti bude asno ja sam uvek glasao za demokratsku stranku, osim kad nisam izašo na izbore.
a ti si garantujem sa 99% glasao za vuka i koštunicu.
gedza.73 gedza.73 20:05 15.01.2018

Re: drugovi

odakle tebi ideja da sam ja glaao za zlobu?

Sloba, Tito, Šešelj... ista mantra, nijanse su u pitanju... ta vaša unutrašnja leva, desna skretanja mene se ne tiču... svi ste mi isti.

što lažeš danisi radio kad si na prethodnom blogu tvrdio da si radio u zastavu za mašinom.

deves prva, druga praksa u Zastavi. Fabrika u kojoj sam radio 'za mašinom šila sam' nije u Srbiji.

plus si bio i član socijalističke omladine u koju mene nisu hteli da prime.

Po automatizmu (u osnovnoj). Bio sam u grupi koja je jedne godine pobedila na republičkom (saobraćaj) takmičenju. Usput i neke republičke medalje iz astronomije... više sreća nego pamet za te medalje.

jednom za svagda da ti bude asno ja sam uvek glasao za demokratsku stranku

Tito je ugasio Demokratsku stranku. jel' vidiš o čem ti ja pričam.
Ne može i demokratija i Tito (ono što on predstavlja). Ne možeš komunizam nikako duturiš u demokratiju.
osim kad nisam izašo na izbore.

nemo zajebavaš? Aj dal se sećaš postera DS protiv izlaska na izbore?
Elmer davež sa magarećim ušima.
a ti si garantujem sa 99% glasao za vuka i koštunicu.

DS do DOS-a.
Piso al i tebi da ponovim
'Onaj mali M. nosio nemačku zastavu za 500 maraka'
tako me vodili u selu. U stanu (zgrada penzionerska) čim čujem bubanj Radničkog pod prozorom krene nas nekoliko sa 'alabukom. Iz kafića koji je držao M. u Radničkom smo kretali na obilazak po centru do Đukićkinog stana. 'branili' Nezavisnu svetlost...

maldos' ludos.
Tadić na predsedničkim, jednom Nova Srbija (znam, znam)... poslednjih godina me bole za izbore
freehand freehand 20:07 15.01.2018

Re: drugovi

Sve te silne fabrike, dimenzionirane da snabdevaju pola sveta. Sa brojem zaposlenih x puta većim od optimalnog. Štićeni kao beli medvedi, kad hoćeš nešto da uvezeš čeka te graničar sa uperenom puškom i carinik da ti naplati još jedan komad toga što uvoziš, ali na konto države.

Mnogo sam puta prelazio granicu i nikad nisam video graničara sa puškom, u toj Jugoslaviji. U stvari, nikad nisam ni video graničara, uvek carinika i policajca, taman kao i u Italiji, Austriji, mađarskoj.
I po pravilu nikad nisam platio carinu kako je propisano, uvek ili ništa ili manje. Kao i ogromna većina drugih građana koji su te granice prelazili.
Carina, opet, nešto je što nije izmišljeno u toj državi a služi da štiti domaću proizvodnju od konkurencije nesrazmerno jačih. I to, naravno, nije smišljeno da bi se tovili debelguzi lezilebovići, nego da bi se - da stavimo današnji primer - sprečilo da francuski mlekari bogato subvencionbirani od svoje države (to je kontra od carine, te subvencije) pojedu ovu našu nejač. I ne samo našu, valja se setiti one šaljive maksime iz sedamnaestog veka koja kaže kako su povećavanjem proizvodnje odjednom ovce pojele ljude. Misleći na to kako su veliki posedi pojeli male farmere.
Nasravno da ne treba zaustavljati progres, ali valja i pažljivo balansirati poteze u tom smislu. baš onako kako i ozbiljne države rade, ne dozvoljavajući korporacije unište male posede.
Da je to zaista valjalo, ne bi se raspalo tako brzo i bez pravog otpora. Ne bi se fabrički krugovi zaparložili za godinu-dve.

Eksperimenta radi da okrenemo durbin, možda zaključimo suprotno? Da to zaista nije valjalo ne bi opstalo ni dve a kamoli 50 godina u potpuno neprijateljskom okruženju sa svih stran, i tek ne bi ostvarilo neke od fantastičnih rezultata koje jeste ostvarilo kao društvo. i u politici, i u privredi, i u nauci, i u umetnosti i kulturi, i u sportu.

gedza.73 gedza.73 20:18 15.01.2018

Re: drugovi

Politika
Статистика каже да су клијенти из тадашње велике, социјалистичке Југославије куповали 1977. и 1978. године код тршћанских џинсинара (чак се формирао посебан израз „jeansinari” за ову врсту трговаца) између 60.000 и 65.000 фармерица седмично! Или, више од три милиона фармерица годишње!

На тршћанску џинс-грозницу, али и помаму за кафом и још неким у СФРЈ дефицитарним артиклима – када је тадашња савезна влада строго ограничила увоз највећег броја производа широке потрошње ...

Требало се припремити за царинску контролу која је блаконаклоно гледала тек на двоје фармерица (једне на себи, друге у торби), килограм кафе и десетак метара завеса.

На тршћанској риви Тре новембре људи су без пардона облачили по троје-четворо, па и више фармерица растућих бројева, пресовали селотејпом џемпере и мајице да их што више стане у торбе, скривали кафу по недоступним местима аутомобила.

Када су савезне власти, на челу са председницом СИВ-а Милком Планинц, донеле „дугорочни програм економске стабилизације” несташицу кафе грађани су решавали шверцом зрна

Милка Планинц увела је и плаћање прогресивно растућег депозита за сваки прелазак преко границе.


To su bili dani. Kod Borka carinika si mogao na časnu reč pa su neki to bezobrazno koristili. Jedan Kraljevčanin (pokojni), drugi koji je otiš'o u Bar... Koliku smo mi jaku industriju imali moralo se u Italiju po sitniju poljoprivrednu mehanizaciju (čuveni T.) i za delove. I to u malenu prodavnicu po ondašnjim standardima.


Eh, to su bila zlatna vremena. 600 km za farmerice i kilo kafe. jupiii!
narcis narcis 20:21 15.01.2018

Re: drugovi

Sloba, Tito, Šešelj... ista mantra, nijanse su u pitanju... ta vaša unutrašnja leva, desna skretanja mene se ne tiču... svi ste mi isti.

a ti si kao drugačiji, nisi samo umišljaš
deves prva, druga praksa u Zastavi. Fabrika u kojoj sam radio 'za mašinom šila sam' nije u Srbiji.

ti si bre balavac koji nema pojma o ničemu, sve si čuo iz druge ruke i sadlupaš ko ...
Tito je ugasio Demokratsku stranku. jel' vidiš o čem ti ja pričam.
Ne može i demokratija i Tito (ono što on predstavlja). Ne možeš komunizam nikako duturiš u demokratiju.

lupaš po običaju
uostalom sa balavcima ne pričam više, ti si jugoslaviju video samo na slici i serijama koje si gledao na televizoru.

uostalom gde ti živiš sad?
nemo zajebavaš? Aj dal se sećaš postera DS protiv izlaska na izbore?
Elmer davež sa magarećim ušima.

koji posteri, ne sećam se postera, a ti si znači izašo na izbore i glasao za šešelja ili miloševića?
DS do DOS-a.

znači isti si ko i svi mi , zdravo elmeru sa magarećim ušima.
Tadić na predsedničkim, jednom Nova Srbija

nova srbija, pokri se suši elmere i ćuti. posle ovoga nemaš pravo ni reč da šukneš ili da prigovoriš bilo kome bilo šta. isti si koi svi mi.
narcis narcis 20:24 15.01.2018

Re: drugovi

Eh, to su bila zlatna vremena. 600 km za farmerice i kilo kafe. jupiii!

šta mu objašnjavaš on u jugoslaviju živeo dvaes minuta i sad sere ko grlica.
on bre nema pojma šta je jugoslavija, bio nedonošče kad je ta zemlja umrla.
gedza.73 gedza.73 20:32 15.01.2018

Re: drugovi

ti si bre balavac koji nema pojma o ničemu, sve si čuo iz druge ruke i sadlupaš ko ...

Nema. Al' ima radne papire od devedeset treće. Taman napabirčio za malenu stranjsku penziju.
koji posteri, ne sećam se postera

Propagandni DS poster.
ti si znači izašo na izbore i glasao za šešelja ili miloševića?

kako li si ovo zaključio da mi je znati.
nova srbija, pokri se suši elmere i ćuti.

Pošteno. Samo bih bio govno da sam prećutao.

šta mu objašnjavaš on u jugoslaviju živeo dvaes minuta

i tih dvaes minuta mi se nije sviđala. Ceo svet a ti zap'o za jednu pišljivu Jugoslaviju. Ko da nije bilo boljih, lepših, uređenijih zemalja od nje.

edit
uostalom gde ti živiš sad?

na istom mestu gde je neki ludi blentonja došo pre skoro tri veka. Koji li se đavo zaustavio ovde što ne ode u KuK. Sad bi ja bio Švabo. K'o deca gastarbajtera iz SFRJ ili monarhista posle rata.

Tvoja logika. Danas mi je bolje nego tada, glasam za onog ko mi to omogućio. Ne treba sine vlas' da ti omogući, da pokloni, ona samo treba da ponudi uređen okvir.

Zato smo mi maloumnici vaspitani da ljubimo vlast u ruku jer nam je dala školu, svetlo, hranu, posao, stan... Pa posle kukamo što lopovi kolo vode. Pa isti sistem otimanja k'o nakon rata. Sposobni
narcis narcis 20:41 15.01.2018

Re: drugovi

titin omladinče , ćuti nemoj se brukaš više,
ja sam bre za tebe vođa otpora komunizmu u jugoslaviji,
omladinče mene dvaputa nisu teli da prime u tu organizaciju
prvi put u osnovnu školu zabranila razredna
drugi put oko 79-80 su me pozvali u mesnu zajednicu os strane omladinske organizacij da vide ko je taj koji vadi dokumenta, trebalo mi za biro ili tako nešto, i kad su me videli nikad me više nisu pozvali.
od sad da mi se obraćaš sa : gospodine dragoljube heroju otpora kumunizmu u jugoslaviji, dozvolite da se obratim... s poštovanjem titin omladinac gedža, s.r.
vcucko vcucko 21:27 15.01.2018

Re: drugovi

freehand

Mnogo sam puta prelazio granicu i nikad nisam video graničara sa puškom, u toj Jugoslaviji. U stvari, nikad nisam ni video graničara, uvek carinika i policajca, taman kao i u Italiji, Austriji, mađarskoj.
I po pravilu nikad nisam platio carinu kako je propisano, uvek ili ništa ili manje. Kao i ogromna većina drugih građana koji su te granice prelazili.

Eksperimenta radi da okrenemo durbin, možda zaključimo suprotno? Da to zaista nije valjalo ne bi opstalo ni dve a kamoli 50 godina u potpuno neprijateljskom okruženju sa svih stran, i tek ne bi ostvarilo neke od fantastičnih rezultata koje jeste ostvarilo kao društvo. i u politici, i u privredi, i u nauci, i u umetnosti i kulturi, i u sportu.

OK, navat'o si me u hiperboli, predajem se

Suština je, da je većinski neefikasna proizvodnja i privreda štićena nerazumno visokim carinama. Zarad veštački održavanog soc. mira. To, verujem, ne osporavaš.
To što nisi platio propisanu carinu na kafu i farmerke (majkumubožiju, pa nećemo se držat zakona ko pijani plota), ne radi se o tome. Na bilo šta značajnije se plaćao pun iznos, po nerazumnim stopama. Ako je uopšte smelo da se uveze. Auto, komunikacijska oprema, kompjuter, da ne pominjem neku ozbiljnu proizvodnu mašinu. To nije moglo mukte.

Već sam sebi dosadan s ovim: nije Tuđman konačno osvojio srca u Hrvata himnom i zastavom, to su nudili i drugi. Nego kad je pustio uvoz polovnih kola, to je bilo opšte slavlje na ulicama. Tada su u stvari prvi put osetili da su država. Da su se rešili ml. radnika samoupravljača iz Kg-a, koji u plavom mantilu stoji na granici, bije kurblom ko hoće da uveze kola i viče "jugo! jugo!"
Opet hiperboliram, ali samo malkice. Ovo je zaista bio fleš u većini glava tamo, jedan od glavnih generatora mržnje.
aureus aureus 21:28 15.01.2018

Re: drugovi

gedza.73
На тршћанску џинс-грозницу, али и помаму за кафом и још неким у СФРЈ дефицитарним артиклима – када је тадашња савезна влада строго ограничила увоз највећег броја производа широке потрошње ...

Требало се припремити за царинску контролу која је блаконаклоно гледала тек на двоје фармерица (једне на себи, друге у торби), килограм кафе и десетак метара завеса.



Hehe...Ko se sjeća ovih Čkaljinih kaseta?
Dolazi on na carinu, a na sebi ima četiri para pantalona i zlatan džepni sat u džepu od farmerki (sramota ga da nosi sat "preko trbu'a k'o predratni trgovci" ), a u kolima ima kutiju "Mišku za pod glavu".
gedza.73 gedza.73 21:31 15.01.2018

Re: drugovi

titin omladinče

K'o da si mogao da biraš.
'Sad si član'
pa plači i moli brajko ako se otac uskopisti da im vrati ono crveno kartonče sa pečatiranom članarinom.

Al' pade mi na pamet jedna strašna ideja. I verujem da će pojedini blogeri da pokrenu inicijativu da se to usvoji.

Da sva deca (nebitno da li je njihove roditelje partija zaposlila ili ne) u osnovnoj dobiju članske karte SNS-a za mesečnu članarinu od 100 dinara a srednjoškolci omladinsku SNS kartu od 200 dinara.

što da ne? K'o nekad. Ako je dobro, da ne prekidamo tradiciju?

bio sam i pionir. Igrao se Otpisanih, išao putevima NOB-a po Šumadiji (neko književno takmičenje)...

Ne znaš za bolje.


.Ko se sjeća ovih Čkaljinih kaseta?

U Sutomoru (još čuvam knjigu) dobili drug i ja nagradicu jer smo izveli neki Čkaljin skeč.

Otkud u filmu oduzimanje kuće Čkalji i prošenje Mirjane Karanović kafe, deterdženta od Šveđana? Odakle im te ideje? odakle Šojić?

meni je inače ono Šojićevo vrdanje kod pogađanja oko plastičnih kofica i ubacivanje prasetine klasičan trgovački masterpis odvraćanja pažnje. Naši Kumorvec direktori.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:37 15.01.2018

Re: drugovi

omladinče mene dvaputa nisu teli da prime u tu organizaciju


Ako oni nisu hteli to znači da ti jesi hteo.
Tako da, ne piše ti se to u zasluge.
aureus aureus 21:42 15.01.2018

Re: drugovi

deterdženta od Šveđana? Odakle im te ideje?

Ima i ona njegova pjesma po melodiji pjesme "Čačak, Čačak" od Lepe Brene:

Obiš'o sam Ritopek, ali praška ni za lek
Ritopek, Majdanpek, Topolu i Čačak
Ritopek, Majdanpek, Topolu i Čačak

Prašak, prašak
Kakav benzin, kakav senf (bješe li senf?)
Svi sad traže deterdžent
Traže, traže, joj!




Doduše, moramo znati da je ta kriza 1981-1983. sa raznim nestašicama posledica Titovih kredita koje je stari uzimao tokom zlatnih sedemdesetih, a koji su na naplatu došli taman kad je on umro, ispraćen suzama cijele Jugoslavije.
gedza.73 gedza.73 21:43 15.01.2018

Re: drugovi

moramo znati

izgleda da mi ne znamo ni gde smo došli, ni kud smo pošli
niccolo niccolo 21:44 15.01.2018

Re: drugovi

da mi ne znamo ni gde smo došli, ni kud smo pošli

A možda svo vreme sedimo.
narcis narcis 22:01 15.01.2018

Re: drugovi

Na bilo šta značajnije se plaćao pun iznos, po nerazumnim stopama. Ako je uopšte smelo da se uveze.

o čemu bre pa ti pričaš, ja sam se kao audiofil iznaslušao i iznagledao takvih monstruma iz ezoterične klase i to ne kod ljudi znanih kao deca političara ili oficira već kod običnih bolje stojećih, mislim kad imaš pojačalo od 5000 pa naviše maraka,
sdruge strane moj prijatelj je radio u omladinsku zadrugu jedno leto skupio te pare otišo u dojčland da kupi pojačalo iz a klase a doneo ezoteriju, imao sreću pa nalete na popust , pojačalo od 12 kila ne možeš da prošvecuješ, plati carinu i eno još ga ima.
o tome da sam 80 i neke slušao elektrostatike od 2 metra (APOGI ako se sećam tačnog spelovanja, a ne sećam se) cirka 70 kg svaki.
to u holandiju po prosečne holandske kuće nisam video ni čuo.
najskuplji rek koji sam čuo i videou holandiji( u kući ne u prodavnici) je imao neki naš klinac sansui bio je oko 5000 guldena, al pošto je isao iz kamiona njega koštao oko 1000, da i tamo ispadaju uređaji z kamiona aa ljudi to kupuju.
da ne pričam o raznim nakamičijima, nadovima, kenvudima,harmankardonima i ostali m lampašima da ne pričam.
jedino hirašija, ili tako nekako, nisam video ni čuo da neko ima i ostala ručno pravljena francuska pojačala, mlogo su skupa.
ljudi su rotelovu zlatnu seriju naručivali ko pljeskavice u galiju.
narcis narcis 22:09 15.01.2018

Re: drugovi

hoochie coochie man
omladinče mene dvaputa nisu teli da prime u tu organizaciju


Ako oni nisu hteli to znači da ti jesi hteo.
Tako da, ne piše ti se to u zasluge.

huči ne seri, prvi put u sedmi nisu me ni pitali, drugi put takođe niti sam ja njih nešto pitao, ustvari pitao sam zašto me zovu i rekli da su videli da postojim i teli da vide ko sam , nikakvu molbu imnja nisam podnosio niti sam imao bilo kakve želeje da imam poso sa njima. posle toga , odgovora, mi reko da mogu da idem,. to je sav moj kontakt sa njima ,
prema tome nemoj da sereš i da mi impliciraš bilo kakve moje komunističke želje ili aktivnosti.
freehand freehand 22:16 15.01.2018

Re: drugovi

Suština je, da je većinski neefikasna proizvodnja i privreda štićena nerazumno visokim carinama. Zarad veštački održavanog soc. mira. To, verujem, ne osporavaš.
To što nisi platio propisanu carinu na kafu i farmerke (majkumubožiju, pa nećemo se držat zakona ko pijani plota), ne radi se o tome. Na bilo šta značajnije se plaćao pun iznos, po nerazumnim stopama. Ako je uopšte smelo da se uveze. Auto, komunikacijska oprema, kompjuter, da ne pominjem neku ozbiljnu proizvodnu mašinu. To nije moglo mukte.

I u pravu si i nisi. Neefikasnost je na kraju bila odraz posledica svetskih ekonomskih tokova, bezidejnosti i straha zaparložene rukovodeće kaste Titovih siročića i sistema koji je - i sam eksperiment - zakucao u nekakvoj prelaznoj fazi.
Privreda jeste bila žestoko opterećena socijalnim staranjem ali je to bila cena koja je plaćana da na ulicama ne bi bilo huligana. Sve tu ima svoje, a sve što govorim - govorim poredeći iskustveno jedno i drugo, bez emotivne komponente i pokušaja da šminkam leš.
Već sam sebi dosadan s ovim: nije Tuđman konačno osvojio srca u Hrvata himnom i zastavom, to su nudili i drugi. Nego kad je pustio uvoz polovnih kola, to je bilo opšte slavlje na ulicama. Tada su u stvari prvi put osetili da su država. Da su se rešili ml. radnika samoupravljača iz Kg-a, koji u plavom mantilu stoji na granici, bije kurblom ko hoće da uveze kola i viče "jugo! jugo!"
Opet hiperboliram, ali samo malkice. Ovo je zaista bio fleš u većini glava tamo, jedan od glavnih generatora mržnje.

Tuđman je srca Hrvata počeo da osvaja kad ga je Mika Špiljak u predvečerje igrokaza uzeo za ruku, a onda kad mu je Radmilo Bogdanović poslao prve četnike da omlitavelom pučanstvu malo digne tlak. Dolazak braće ustaša dodatno je napumpao pretisak u tom ekspres loncu, polovna kola su tu bila potpuno nebitna stvar dok se vitla šahovnicom i sprema za obračun.
freehand freehand 22:21 15.01.2018

Re: drugovi

Dolazi on na carinu, a na sebi ima četiri para pantalona i zlatan džepni sat u džepu od farmerki (sramota ga da nosi sat "preko trbu'a k'o predratni trgovci" ), a u kolima ima kutiju "Mišku za pod glavu".

'83, Šentilj, skidaju Cigu iz busa a on ne može da hoda koliko je natrontan.
- Šta imaš?
- nemam ništa, jedne farmerke drug carinik.
- Jedne?
- Dobro, dvoje dece mi!
- Aj skini
Ciga skine jedne.
- Skidaj.
Skida druge.
- Dalje.
Treće, četvrte, ljušti ko luk.
- Pa dobro, druže, šta je ovo?
- 88 farmerke za druga Tita, drug carinik!
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:29 15.01.2018

Re: drugovi

prvi put u sedmi nisu me ni pitali, drugi put takođe niti sam ja njih nešto pitao, ustvari pitao sam zašto me zovu i rekli da su videli da postojim i teli da vide ko sam , nikakvu molbu imnja nisam podnosio niti sam imao bilo kakve želeje da imam poso sa njima. posle toga , odgovora, mi reko da mogu da idem,. to je sav moj kontakt sa njima ,


Pa onda si bio ćlan.
I to si imao više kontakta sa njima nego ja, ja nisam imao ama baš nikakav kontakt osim što mi je neko nekako dao knjižicu na kojoj piše da sam član.
To je išlo po automatizmu, podele kžnjižice, (verovatno redar ili tako neko) i to je bilo to.
Čim su oni tebe zvali da se upoznate imali su te na nišanu za nekog aktivistu, a to ti je već ozbiljna mrlja u biografiji :)
narcis narcis 23:01 15.01.2018

Re: drugovi

To je išlo po automatizmu, podele kžnjižice

nije umoje doba tako bilo, prvo si morao da platiš članarinu i knjižicu pa oda bio neki sastanak valjda, ne zna, meni lepo razredna reče da ne mogu i , nekom ne znam kom beše iz odelenja reče da me obriše sa spiska.
ovo što me zvali u mesnu zajednicu zvali nas troje, mene i dve bliznakinje, onne ostadoše mene opravi da si idem.
i treći put kad su na umetničku zatvorili vrata i sve nas nabili u salu za crtanje, nije bilo šamse da puste bilo kog, nekom je trebao napredak u službi i falilo mu da ima taj sastanak u umetničku. i to trajalo 15 minuta.
to je ceo moj partijski i komunistički život u tih 15 minuta.
gedza.73 gedza.73 13:09 16.01.2018

Re: drugovi

Drakče, zaboravio sam još jedan gaf. Glasao sam za DJB i Radulovića.

Čak mi bio simpatičan Dušan Pavlović. Sve do trenutka dok nije počeo da se vadi za pornić.
Bio bi mi gotivniji da je rek'o 'jesam, postavio sam snimak, ko vas jebe licemeri'

Nikolo
A možda svo vreme sedimo.

Pre jedno petnestak godina komšija, čovek u godinama, skoro dogura do nule. nigde izlaza, stočarstvo propalo, voćarstvo tek kreće.

Pozajmi 500 eura ovde, petsto onde i krene sa plastenikom. Drvene gredice, najlon, jedva to nekako napakovali. Furune od burića, po tri puta noću ustajali da lože vatru. Humus po šumama grebali ispod drveća.

Dune vetar, krene sneg po celu noć metlama čiste sa plastenika da im se ne uruše.
Prvih nekoliko godina krvnički zapinjali. Sami. Krediti, žiranti...

I sad se sredili. Novi plastenici, centralno grejanje, podno grejanje.

Iz komšiluka uzimali povremeno par radnika. Sve im smeta. Vrućina, 'ladnoća, kratke pauze, vlaga, miris... Razdaljina sto metara. Parcele skoro iste.

Zašto nisu krenuli istim putem? Sve ima svoju cenu.

Kažu što seljak ne postavi protivgradnu mrežu? Slažem se. To je po hektaru negde oko 14 iljadarki (Huči će me ispravi ako grešim).

Zašto profesor koji deset godina visi na birou ne krene sa nekim drugim poslom?
Uloži 14 000 eu, bog da ga vidi, u privatnu školicu.

Gledao sam lika, slikar, kaže kako mu nije baš najbolje išlo u umetnosti pa krenuo da se bavi pejzažnom arhitekturom. Krenuo na par kurseva i kupuje na licitaciji mali Bobcat kako bi unapredio posao.

narcis narcis 13:21 16.01.2018

Re: drugovi

Drakče, zaboravio sam još jedan gaf. Glasao sam za DJB i Radulovića.

Čak mi bio simpatičan Dušan Pavlović. Sve do trenutka dok nije počeo da se vadi za pornić.
Bio bi mi gotivniji da je rek'o 'jesam, postavio sam snimak, ko vas jebe licemeri'

i odakle ti onda obraz da nas sve nazivaš titićima i ostalim epitetima kad si ti isto to?
Pre jedno...




??? šta je pjesnik gedža teo da reče ovom tiradom?
alselone alselone 13:23 16.01.2018

Re: drugovi

Čak mi bio simpatičan Dušan Pavlović. Sve do trenutka dok nije počeo da se vadi za pornić.
Bio bi mi gotivniji da je rek'o 'jesam, postavio sam snimak, ko vas jebe licemeri'


Bre covek je debil. U bukvalnom smislu je glup. Kreten. Kvaran kreten.
c_h.arlie c_h.arlie 14:03 16.01.2018

Re: drugovi

alselone
Čak mi bio simpatičan Dušan Pavlović. Sve do trenutka dok nije počeo da se vadi za pornić.
Bio bi mi gotivniji da je rek'o 'jesam, postavio sam snimak, ko vas jebe licemeri'


Bre covek je debil. U bukvalnom smislu je glup. Kreten. Kvaran kreten.

Pošto nisam toga Pavlovića strpao niti u jednu fioku, molim pomoć --- da li je i on bio član pokreta G17+ (ili su se zvali grupa ili kako već) !?
c_h.arlie c_h.arlie 14:03 16.01.2018

Re: drugovi

gedza.73
Drakče, zaboravio sam još jedan gaf. Glasao sam za DJB i Radulovića.

Čak mi bio simpatičan Dušan Pavlović. Sve do trenutka dok nije počeo da se vadi za pornić.
Bio bi mi gotivniji da je rek'o 'jesam, postavio sam snimak, ko vas jebe licemeri'

Nikolo
A možda svo vreme sedimo.

Pre jedno petnestak godina komšija, čovek u godinama, skoro dogura do nule. nigde izlaza, stočarstvo propalo, voćarstvo tek kreće.

Pozajmi 500 eura ovde, petsto onde i krene sa plastenikom. Drvene gredice, najlon, jedva to nekako napakovali. Furune od burića, po tri puta noću ustajali da lože vatru. Humus po šumama grebali ispod drveća.

Dune vetar, krene sneg po celu noć metlama čiste sa plastenika da im se ne uruše.
Prvih nekoliko godina krvnički zapinjali. Sami. Krediti, žiranti...

I sad se sredili. Novi plastenici, centralno grejanje, podno grejanje.

Iz komšiluka uzimali povremeno par radnika. Sve im smeta. Vrućina, 'ladnoća, kratke pauze, vlaga, miris... Razdaljina sto metara. Parcele skoro iste.

Zašto nisu krenuli istim putem? Sve ima svoju cenu.

Kažu što seljak ne postavi protivgradnu mrežu? Slažem se. To je po hektaru negde oko 14 iljadarki (Huči će me ispravi ako grešim).

Zašto profesor koji deset godina visi na birou ne krene sa nekim drugim poslom?
Uloži 14 000 eu, bog da ga vidi, u privatnu školicu.

Gledao sam lika, slikar, kaže kako mu nije baš najbolje išlo u umetnosti pa krenuo da se bavi pejzažnom arhitekturom. Krenuo na par kurseva i kupuje na licitaciji mali Bobcat kako bi unapredio posao.


Lep primer Gedžo !
gedza.73 gedza.73 14:24 16.01.2018

Re: drugovi

i odakle ti onda obraz da nas sve nazivaš titićima i ostalim epitetima kad si ti isto to?

do-bro. Titići su glasali samo jedan, ponuđen izbor. Nema drugi, nema opcije, nema kritike. Nema DS, nema Nova Srbija, nema Radulović. Samo Stane Dolanc, Milka Planinc i ostali sa gronicima do stomaka. Kumorovačka politička škola, dopisna diploma u Prištini ili, beše, Šamcu i direktorska fotelja.
A tebi ako se ne sviđa kevći da te niko ne čuje ili beži u mrsku Nemačku.

Ovo danas ti je prelazni period ka normalnom društvo. Ono što nismo imali posle rata. šta misliš? da smo najpametniji pa da preskačemo po cele istorijske epohe?

Kod farbanja, najbitnija je priprema. poslednja ruka je glanc, moglo bi se reći najlkaši deo. Sve pre toga je u stvari bitno. Dobra podloga, dobri materijali, strpljenje i vreme. Nije sve u zamazivanju i premazivanju.


šta je pjesnik gedža teo da reče ovom tiradom?

ništa. Da ništa ne diramo.

Bre covek je debil. U bukvalnom smislu je glup. Kreten. Kvaran kreten.

pre kad sam ga slušao imao sam drugačije mišljenje.
Lep primer Gedžo

Ima ljudi koji su profesionalci u svom poslu. Oni treba da budu plaćeni, treba da se poštuju, treba da uživaju određeni status.
NJih uranilovke najviše upropaste.

oni ostali? pa zajebali se u odabiru posla.
Najgore što kao zadribande do besvesti lupaju glavom u isto mesto na zidu.
Uči, menjaj, greši, ispravljaj... Malo sreće, malo znanja, malo pravo mesto u pravo vreme...

narcis narcis 14:46 16.01.2018

Re: drugovi


pa nije dobro, ne možeš da sve koji se ne slažu stobom svrstavaš automacki u glasače miloševića, pogotovu što si ti svojim glasanjem za neke minorne ljude takođe pridoneo konfuziji, ja e ne krrivim što si glasao kako si glaso ali ti kažem da i ti snosiš odgovornost kao i svi mi .
ono što iritira kod vas ljotićevaca,nedićevaca,ddražićevaca i sličnih je što ste sebi uzeli za pravo da tvrdite da ste samo vi srbi i da oduzimate to srpstvo svima koji su levičari.
niste vi nikome dali srbstvo da bi mogli da ga ikome oduzimate, niti vi više 'volite ' srbiju od vaših 'neprijatelja levo orijentisanih'. jednostavno vi imate svoj mi svoj pogled kako srbija treba da izgleda.

A tebi ako se ne sviđa kevći da te niko ne čuje ili beži u mrsku Nemačku.

ja kolko vidim ti si jedini koji ovdekevće, a to da ti mene teraš iz moje zemlje se zove fašizam.
Ovo danas ti je prelazni period ka normalnom društvo.

ovo je kod nas preraslo u stalno stanje
Ono što nismo imali posle rata. šta misliš? da smo najpametniji pa da preskačemo po cele istorijske epohe?

to što si ti prespavao ili pobego sa časa nije merodavno za ništa,nije te interesovalo kad su ti predavali pa sad kriviš sve što nemaš pojma o tim razdobljima.
Kod farbanja, najbitnija je priprema. poslednja ruka je glanc, moglo bi se reći najlkaši deo. Sve pre toga je u stvari bitno. Dobra podloga, dobri materijali, strpljenje i vreme. Nije sve u zamazivanju i premazivanju.

pa ti upravo to radiš, zamazuješ, obmanjuješ i neznanje prekrivaš floskulama i reklakazala 'istinama'
mržnja koja tobom vlada samo ti ograničava vid i muti razum.
samo je interesantno kako ti svoje pogrešne političke promašaje, glasanje, opravdavaš i nalaziš olakšavajuće okolnosti a na tuđe bacaš blato i balegu. to je priča o karakteru.
c_h.arlie c_h.arlie 14:48 16.01.2018

Re: drugovi

gedza.73

...

Kod farbanja, najbitnija je priprema. poslednja ruka je glanc, moglo bi se reći najlkaši deo. Sve pre toga je u stvari bitno. Dobra podloga, dobri materijali, strpljenje i vreme. Nije sve u zamazivanju i premazivanju.

...

Lepo si ovo uočio - no, da dodam.
U svakom poslu je priprema ekstremno važna.
Razvijeni narodi se upravo u tome razlikuju u odnosu na nepotpuno formirane - u shvatanju da je u svakom poslu priprema bar pola posla.
Jutros sam to pokušao nekima da objasnim - no, oni bi samo srljali, srljali, ...
narcis narcis 15:39 16.01.2018

Re: drugovi

Razvijeni narodi se upravo u tome razlikuju u odnosu na nepotpuno formirane - u shvatanju da je u svakom poslu priprema bar pola posla.

što nas dovodi ...u koju vrstu?
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:38 16.01.2018

Re: drugovi

Kažu što seljak ne postavi protivgradnu mrežu? Slažem se. To je po hektaru negde oko 14 iljadarki (Huči će me ispravi ako grešim).


To je cena neke malo fensije varijante, ima i za manje a i za veće pare.

A ti što dele savete seljacima kako bi trebalo da rade, znaš šta, preko ...... glave mi ih je više, ne obraćam pažnju.
gedza.73 gedza.73 18:13 16.01.2018

Re: drugovi

Huči
A ti što dele savete seljacima kako bi trebalo da rade, znaš šta, preko ...... glave mi ih je više, ne obraćam pažnju.

Samo da se poštuju ni manje ni više od drugih profesija. Od znanja, uloženog truda, novca... Nije to ni malo i ni lako.

Drakče, s koje strane da te načnem? verovatno se ne razumemo zbog različitih jezika.
Aj prvo (po n-ti put)

pa nije dobro, ne možeš da sve koji se ne slažu stobom svrstavaš automacki u glasače miloševića,

Milošević komunista. ne slažem se sa komunistima. Komunisti glasali za Miloševića.
U pravu si. Svi ste mi isti. Bidže i Rake. Gajevićke, Pozderci, Kardelji i Miloševići.

Diktatura proleterijata? Koje veze ima diktatura sa demokratijom? Kako neko ko upražnjva komunizam može da bude demokrata? beš ga to je protivprirodno.

ono što iritira kod vas ljotićevaca,nedićevaca,ddražićevaca i sličnih je što ste sebi uzeli za pravo da tvrdite da ste samo vi srbi i da oduzimate to srpstvo svima koji su levičari.

eto ti ga sad. ko ti brani da budeš Srbin? neko bio Jugosloven pa Srbin, što se mene tiče možeš i Bugarin da budeš, uopšte mi ne smeta. nemam problem sa nacijama, samo se ponekad ne slažem sa ljudima. Pre se razumemo ja i <ubaciexYunacije po želji> nego ti i ja. Pre ćemo da se 'skapiramo' što kažu klinci francuski seljak i ja, nego ti i ja. Ili Hrvat.

ja kolko vidim ti si jedini koji ovdekevće, a to da ti mene teraš iz moje zemlje se zove fašizam

Pogrešno si shvatio. Ja sam pričao o političkoj emigraciji posle rata (a slažem se sa tobom da su komunisti fašistički postupili prema neistomišljenicima... u bre saglasni ja i Drakče...) i ekonomskoj krajme žezdesetih sredinom osamdesetih.


Onu političku bolelo dupe za SFRJ, ekstra što su im porodice nadgledane i praćene a ova ekonomska doznakama izdržavala bar pola 'uspešne' SFRJ industrije.
Jugoslavija prosi od gastarbajterske bauštele. Prestrogo? možda. Al' ima puno istine.

pa ti upravo to radiš, zamazuješ, obmanjuješ i neznanje prekrivaš floskulama i reklakazala 'istinama'
mržnja koja tobom vlada samo ti ograničava vid i muti razum.
samo je interesantno kako ti svoje pogrešne političke promašaje, glasanje, opravdavaš i nalaziš olakšavajuće okolnosti a na tuđe bacaš blato i balegu. to je priča o karakteru.


Sloboda, brale, sloboda da biraš između različitih političkih opcija. nema jedna jedina kojoj ne smeš da pisneš... A i ja se ubeđujem sa tobom...

Ti si mene prebacio da sam mali titić zato što su me u školi učlanili, ne sećam se ni kako se zove... Pa onoliko ispiranje mozga o T-Rexove odbrane Tita i super Heroja igmanskog marša... ili svojatanja četnika u proboju iz niškog logora...

Svi kojimaje milo en drago to vreme da predlože VUčiću ponovnoi uvođenje političke indoktrinacije u škole. Osnovne i srednje.

Drakče da ti nisi slučajno presvučen FIlip?


narcis narcis 23:31 16.01.2018

Re: drugovi

gedza.73


A tebi ako se ne sviđa kevći da te niko ne čuje ili beži u mrsku Nemačku.

ovo ne možeš ovim da opravdaš to nije to, nego si video da si preterao pa spinuješ
Pogrešno si shvatio. Ja sam pričao o političkoj emigraciji posle rata

reč nije bila o nikakvoj emigraciji, tako si mogo da kažeš i da si mislio na imigrante sa marsa.
to tvoja vrsta obožava da isteruje ljude iz sopstvenih država i da im oduzima nacionalnost.
kraj ovaj razgovor je za mene završen.
gedza.73 gedza.73 08:40 17.01.2018

Re: drugovi

narcis
ovo ne možeš ovim da opravdaš to nije to, nego si video da si preterao pa spinuješ



ja
(jedan pasus)
Titići su glasali samo jedan, ponuđen izbor. Nema drugi, nema opcije, nema kritike. Nema DS, nema Nova Srbija, nema Radulović. Samo Stane Dolanc, Milka Planinc i ostali sa gronicima do stomaka. Kumorovačka politička škola, dopisna diploma u Prištini ili, beše, Šamcu i direktorska fotelja.
A tebi ako se ne sviđa kevći da te niko ne čuje ili beži u mrsku Nemačku.

narcis
to tvoja vrsta obožava da isteruje ljude iz sopstvenih država i da im oduzima nacionalnost.

ti bre nisi normalan.
blogovatelj blogovatelj 20:41 18.01.2018

Re: drugovi

Pa jel bolje to ili da nam docsuman kači ono


Pa niko te nije kićenim kurcem zvao da gledaš "to"
filip3f filip3f 15:19 15.01.2018

tratatata

Pašće sa obe obe stolice,baš tako.Slaba nam je procena,kao i uvek.Istok ili Zapad?Wow!Kao da nas pitaju:parovi ili zadruga(heee,heee)Narod bez stava ili sta već...
tasadebeli tasadebeli 08:04 17.01.2018

Re: tratatata

filip3f
Pašće sa obe obe stolice,baš tako.Slaba nam je procena,kao i uvek.Istok ili Zapad?Wow!Kao da nas pitaju:parovi ili zadruga(heee,heee)Narod bez stava ili sta već...



Народ? Без става?

Или се тај став не види од оних који немају став, а воде државу Србију?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana