Društvo

Važno je zvati se urednik

kosta.babic RSS / 22.01.2018. u 17:50

40 godina sam radio u informativnoj kući koja se nekad zvala televizija Beograd  a  ponekad RTS.

I do danas nisam shvatio ima li fakulteta koji školuje UREDNIKE.

Šta je potrebno da bi se postao urednik?

Najpotrebnije je da zanate kome da budete podguzne muve  a na kome da se istresete. Vaša urednička pamet dolazi odozgo,ali ne od Boga ili vaše pameti nego od aktuelnih političara.

Problem je što tako vaspitavate i mlade novinare.Umesto pravog, slobodnog novinarstva  servirate im Staljinističko propagandni stil. Sva slobodnomisleća deca su proterana iz BGD programa.

Televizija je kolektivna rabota. Mnogo ljudi učestvuje u  pravljenju vesti.

Slika dolazi preko evrovizije ili nekom drugom linijim. Ljudi koji tamo rade nikad se ne pominju a njihov doprinos je nemerljiv. Da ne pominjem realizatore, asistente realizacije,kamermane,dekoratere, šminkerie i sve ostale koj imaju svoje mišljenje o programu ali ih niko ne pita.Oni su bića nižeg reda.

Priloge za dnevnik, jutarnji program ili Begradsku hroniku prave montažeri, naravno uz snimatelje i novinare. Jedino se montažeri ne potpisuju.

Montažeri su nevidljiva kategorija mada itekako doprinose kvalitetu informacija.

Na televiziji HRT odavno se potpisuju montažeri kao koautori priloga i to ih simuliše da budu još bolji i kreativniji..

Nikad neću shvatiti koji su to mehanizmi koji od ljudi prave UREDNIKE?

 



Komentari (141)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 11:32 24.01.2018

Re: Алка

tyson
Montažeri su nevidljiva kategorija mada itekako doprinose kvalitetu informacija.

Dakle, kako to montažeri doprinose kvalitetu informacija?

I zašto je u ovom segmentu izbegao šminkerke, da ne pitam zašto se nigde ne pominju portiri i spremačice. I otkud to da si ti oduševljen samoupravljačkim pristupom uređivanju medija.

Grešiš. Ne radi se o samoupravljanju, već o krajnjem sadržaju emitovanog materijala. Montažer može tako da isecka i presloži novinarski prilog da mu, ako poželi, potpuno promeni smisao i poruku. Ili da prikrije, eliminiše greške. Ili ni od čega da napravi nešto.

Ne uči se tek tako taj zanat na fakultetu.






EDIT:

То исто може и лектор са текстом да уради.

Не учи се џабе ни тај занат на факултету.

А шта све тек науче да раде "новинари" са информацијама измиксованим са сопственим коментарима и темама дискусија!

Их!

Просто милина човеку када то види.

И неки жмарци уз кичму прођу...
alselone alselone 11:35 24.01.2018

Re: Алка

Канаде?


Ma kakvi. Kenjada je drzava Filip Mladenovic.
freehand freehand 11:36 24.01.2018

Re: Алка

tyson
Montažeri su nevidljiva kategorija mada itekako doprinose kvalitetu informacija.

Dakle, kako to montažeri doprinose kvalitetu informacija?

I zašto je u ovom segmentu izbegao šminkerke, da ne pitam zašto se nigde ne pominju portiri i spremačice. I otkud to da si ti oduševljen samoupravljačkim pristupom uređivanju medija.

Grešiš. Ne radi se o samoupravljanju, već o krajnjem sadržaju emitovanog materijala. Montažer može tako da isecka i presloži novinarski prilog da mu, ako poželi, potpuno promeni smisao i poruku. Ili da prikrije, eliminiše greške. Ili ni od čega da napravi nešto.


Može, ako je novinar pijan, drogiran, glup ili nije novinar uopšte. Inače montažer može da radi manje ili više vešto, tehnički bolje ili lošije, i ako je baš jako dobar - a takvi su retki - da kreativno doprinese birajući kadrove/sekvence i logički ih pakujući.
Inače montažer sa informacijom nema ništa, naročito sa njenim kvalitetom.
Što se samoupravljanja tiče - samo su u samoupravljanju tetkice učestvovale u radu redakcija, a na zborovima samoupravljača su se čistači svađali sa inženjerima o projektima.
Postoji dobar razlog što je redosled na špicama filmova takav kakav jestte, što postoji hijerarhija kod potpisivanja knjiga, što impresumi u novinama izgledaju tako kako izgledaju.

P.S. Na kom se fakultetu uči montaža u informativnim redakcijama?

I još jedna ispravka, ne videh odmah u tvom komentaru: dakle, montažer se ne bavi sadržajem nego formom. Nije njegovo da odlučuje ŠTA će ići već kako to treba da izgleda.
cassiopeia cassiopeia 11:41 24.01.2018

Re: Алка

Grešiš. Ne radi se o samoupravljanju, već o krajnjem sadržaju emitovanog materijala. Montažer može tako da isecka i presloži novinarski prilog da mu, ako poželi, potpuno promeni smisao i poruku. Ili da prikrije, eliminiše greške. Ili ni od čega da napravi nešto.


Upravo htedoh slično da napišem. Uvek sam se divila kolegama montažerima kad od lošeg snimka tako izmontiraju prilog da se čini da nam je bilo na raspolaganju puno dobrog materijala, a oni se namučili onoliko da slika prati novinarsku priču.

Mnoge epizode Insajdera ne bi bile onako kvalitetno urađene da nije bilo sjajnih snimatelja, montažera, grafičkih dizajnera, novinara saradnika... Moje mišljenje je da su svi oni više doprineli kvalitetu emisija nego Brankica Stanković.
tasadebeli tasadebeli 11:47 24.01.2018

Re: Алка

alselone
Канаде?


Ma kakvi. Kenjada je drzava Filip Mladenovic.






Иди, бре, Алсе!

Насмејао си ме за цео дан!
dragosevacsutra dragosevacsutra 15:01 24.01.2018

Re: moderacijo banuj tasu!

taso djav'le jedan... zasto krsis pravila bloga i svesno objavljujes slike blogera?
(naravno da mislim na prvu sliku ispod klipa, onu facu sa petokrakom koja se jasno vidi i cvidzama za sunce).

a sta, petokraka se ne vidi jasno?

kosta.babic kosta.babic 17:08 24.01.2018

Re: Алка (она за свињску њушку)

tasadebeli
У сред среде... Oli ti u srid sride...

Коста, немој уопште да се секираш.

Оволико троловање твога блога на теме правопис-Крстић-остали стандардни и стандардизовани булшити Блога Б92 само показује да си погодио у сред среде.

Ех, ти уредници... Не умире то овде на Блогу Б92 чак ни када се власници Б92 промене.

Они су ти нешто к'о и покојни Тоза. Андед. Ти "уредници". Балови вампира у Хиландарској итд.

Разумеш?
Dobri moj taso. Tu sam i ciljao.
Ne pada sneg da pokrije breg nego da svaka životinja pokaže trag


































Оволико троловање твога блога на теме правопис-Крстић-остали стандардни и стандардизовани булшити Блога Б92 само показује да си погодио у сред среде.

tasadebeli tasadebeli 21:31 24.01.2018

Re: moderacijo banuj tasu!

dragosevacsutra

moderacijo banuj tasu!






Banzai!!!





Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:59 25.01.2018

Re: Алка

P.S. Na kom se fakultetu uči montaža u informativnim redakcijama?


Ma Kosta kao prvo priča o davno prošlim vremenima (onda kada je i bio negde pri informativnom programu - pa da l gledao kroz prrozor ili poluzatvorena vrata, whatever ☻) kada je glavni izvor informativnog programa bila - Evrovizija. Išao link nons top, pa se skidalo po volji i potrebi.

Ali ni tada montažer nije ništa radio osim ono što mu urednik vesti, ili novinar kaže. Preuzmi ceo snimak, preuzmi od ovde do onde i sl.

Više je kvalitetu vesti doprinosio moj drug Rača kao majstor svetla, no neki montažer ;>

NB - a to što se montaža uči, pa uči se i molerski zanat u nekoj školi - makar životnoj ;> Pa tako nisu svi moleri isti, a nekmoli montažeri. To onako, usput, montaža je koristna alatka, ali ne doprinosi kvalitetu vesti ničim (a kada "doprinosi" istinitosti, onda je montažer puka altka u rukama nekog drugog, siguran sam da odavno ima neki App ili makina * koja to i još bolje obavlja ☻). Možda, kada se baš desi, kvalitetu zanimljivosti - ali kako rekosmo, to se nije monitralo ovdi, nego Copy & paste, pa hvala ide onom inostranom montažeru ;>

* - kao onaj PaintShop ili šta su već koristili da "Umnože" publiku na nekom već Slobinom okupljanju ;>
kosta.babic kosta.babic 15:07 25.01.2018

Re:dont fear- Алка

a to što se montaža uči, pa uči se i molerski zanat u nekoj školi

A koji si ti zanat učio?


nisu svi moleri isti, a nekmoli montažeri. To onako, usput, montaža je koristna alatka, ali ne doprinosi kvalitetu vesti ničim

- Jedana slika nosi više informacija nego hiljadu reči.Slaganje slika je đavola rabota, može da podrži tekst a može i da ga usere.

siguran sam da odavno ima neki App ili makina * koja to i još bolje obavlja

U vašim inženjerskim glavama za sve postoji mašina.
kosta.babic kosta.babic 15:57 27.01.2018

Re:free Алка

Montažeri su nevidljiva kategorija mada itekako doprinose kvalitetu informacija.

Dakle, kako to montažeri doprinose kvalitetu informacija?

Tako što razumeju odnose između napisanog i viđenog na ekranu. Bar u slučaju televizijskog medija.
tasadebeli tasadebeli 08:49 24.01.2018

Хвала!

А теби, Коста, свакако хвала за све што си урадио.


И хвала ти што то може да се види на твом каналу. Делимо то свима које познајемо. И мој Кум и ја.


http://www.youtube.com/channel/UCQ8Z99Cjh6OWkFMgAt2i1wg/videos


(Написа ми синоћ тај мој Кум с друге стране света мејл:

Па јбт ови Б92 продавци магле и другосрбијански преваранти прврнуше и окренуше Костину тему , скренуше и исраше се на њега због граматике. Страшно


Чисто да знаш. Нису ови овде њихови коментари једино што видиш као реакцију на твој пост о вечитим "уредницима" српских медија.)


Оно што сте снимали на Косову и Метохији је на мене оставило најјачи утисак. - ЛИНК

А "Како да живимо заједно" је запис који треба чувати у етнографским архивима САНУ. - ЛИНК

Само да ти кажем да мојим клинцима у школи, пре него кренемо на екскурзију у тај крај Србије, обавезно пуштам на разредном часу ово:








Хвала, Коста!
kosta.babic kosta.babic 17:18 24.01.2018

Re:tasa Хвала!

А теби, Коста, свакако хвала за све што си урадио.

Hvala i tebi što razumeš da sam sve ovo uradio čistog srca i i proste duše.
kosta.babic kosta.babic 15:27 25.01.2018

Re: tasa

Оно што сте снимали на Косову и Метохији је на мене оставило најјачи утисак. - ЛИНК

Dobri moj Taso.Kao što si video zvuk ovog dokumentarca je isljučen.
Pojavljuju se na jutjubu sve češće neke fantomske agencije koje kobojagi štite nečija autorska prava.Nekad je to u blažoj formi pa kažu-sve je u redu samo tvoje autorsko delo nije tvoje i mi zadržavamo pravo da se na njemu reklamiramo.
Ponekad je to drastično kao u ovom slučaju i podrazumeva kompletno isključenje zvuka.
U vreme kad je nastajao ovaj dokumentarac to pitanje se nije postavljalo.
Nažalost u vreme kad su zvuk isključili ja sam bio u bolnici i nisam mogao da reagujem.
Na sreću imam sve emisije na DVD-u pa ću uskoro pustiti integralnu verziju sa zvukom.
Jer.Kao što znaš, slika bez zvuka je kao vojvođanska supa bez rezanaca.
tasadebeli tasadebeli 09:26 26.01.2018

Re: tasa

kosta.babic

Dobri moj Taso.Kao što si video zvuk ovog dokumentarca je isljučen.
Pojavljuju se na jutjubu sve češće neke fantomske agencije koje kobojagi štite nečija autorska prava.Nekad je to u blažoj formi pa kažu-sve je u redu samo tvoje autorsko delo nije tvoje i mi zadržavamo pravo da se na njemu reklamiramo.
Ponekad je to drastično kao u ovom slučaju i podrazumeva kompletno isključenje zvuka.
U vreme kad je nastajao ovaj dokumentarac to pitanje se nije postavljalo.


Да, приметио сам.

"Агенције" за утирање пута





Вероватно то раде по налогу истих оваквих "уредника" о којима ти пишеш овде.
tyson tyson 20:46 24.01.2018

Play, O2, Dno...

Šta god da si hteo da poentiraš - ulizištvo, slugeranjstvo, partijske marifetluke, nepotizam - apsolutno je neophodno da to bude pismeno napisano.

To možda nekad, kad se znao neki red.

Danas, sudeći po stanju velike većine srpskih medija, apsolutno jedini uslov za uredničku poziciju je politička podobnost, t.j. sposobnost da se proceni šta sme a šta ne sme da se objavljuje. Sve ostalo - ama baš sve ostalo - je apsolutno nebitno.

Za ono što se danas svakodnevno objavljuje u srpskim medijima, u stotinama oblika i verzija, u vreme kada se do makar kakvog nivoa i kvaliteta držalo, dobijao se otkaz iz fundamenta.

Neki mediji, na primer evo baš ovaj naš B92, deluju kao da urednika i nema osim tamo gde je potrebno da se strogo kontroliše sadržaj; mimo tih strana deluje kao da objavljuje ko šta i koliko hoće, uključujući i gore pomenute kafe-kuvarice i domare.

Samo jedan svež primer, za ilustraciju. Članak u notornoj rubrici "Život" - mada su danas na ovom nesrećnom sajtu takoreći sve rubrike dotakle dno života - pod naslovom "Kako je Severna Koreja pre 50 godina ponizila Vašington...".

Na stranu to što je kao izvor besramno naveden B92, a jasno je da je članak preveden sa engleskog. Naprosto vređa inteligenciju priprosti, skoro-pa-mehanički prevod sa engleskog, te nepoznavanje materije o kojoj se objavljuje članak i odsustvo ikakve volje ili želje da se - u vreme interneta, kada su informacije jedan klik daleko - prošire sopstvena znanja i poboljša kvalitet sadržaja sopstvenog sajta.

Pa tako kaže naš članak:

"vrhovni general Pak Čang-kuk izjavio je..."

Ne treba biti ni poznavalac činova, ni preterano maštovit pa shvatiti da je Pak zapravo Major-General u originalu.

Sledi dalje:

"U tim mesecima, SAD koje su bile u ratu sa Vijetnamom stekle su veliko vojno prisustvo oko Južne Koreje, gde su raspoređivale nekoliko avio-prevoznika. "

Kako se "stiče" veliko vojno prisustvo to verovatno ni autor/ka prevoda be bi znao/la da objasni, ali nazvati nosač aviona (aircraft carrier) avio-prevoznikom... Objaviti ovakvo nešto?! Otkaz, momentalno. Nekome toliko progresivno glupom i aljkavom ne bi trebalo da bude mesta u medijima, nigde. No u Srbiji...

Naravno, zabole ih dupe da bilo šta menjaju, isprave. Za šta bi takođe trebalo da usledi otkaz.

Nije ni čudo što je nesrećni B92 samo ljuštura nekadašnjeg sebe, i na putu da nestane. Pre svega, sami su krivi.


c_h.arlie c_h.arlie 20:57 24.01.2018

Re: Play, O2, Dno...

tyson

...

Na stranu to što je kao izvor besramno naveden B92, a jasno je da je članak preveden sa engleskog. Naprosto vređa inteligenciju priprosti, skoro-pa-mehanički prevod sa engleskog, te nepoznavanje materije o kojoj se objavljuje članak i odsustvo ikakve volje ili želje da se - u vreme interneta, kada su informacije jedan klik daleko - prošire sopstvena znanja i poboljša kvalitet sadržaja sopstvenog sajta.

Pa tako kaže naš članak:

"vrhovni general Pak Čang-kuk izjavio je..."

Ne treba biti ni poznavalac činova, ni preterano maštovit pa shvatiti da je Pak zapravo Major-General u originalu.

Sledi dalje:

"U tim mesecima, SAD koje su bile u ratu sa Vijetnamom stekle su veliko vojno prisustvo oko Južne Koreje, gde su raspoređivale nekoliko avio-prevoznika. "

Kako se "stiče" veliko vojno prisustvo to verovatno ni autor/ka prevoda be bi znao/la da objasni, ali nazvati nosač aviona (aircraft carrier) avio-prevoznikom... Objaviti ovakvo nešto?! Otkaz, momentalno. Nekome toliko progresivno glupom i aljkavom ne bi trebalo da bude mesta u medijima, nigde. No u Srbiji...

Naravno, zabole ih dupe da bilo šta menjaju, isprave. Za šta bi takođe trebalo da usledi otkaz.

Nije ni čudo što je nesrećni B92 samo ljuštura nekadašnjeg sebe, i na putu da nestane. Pre svega, sami su krivi.



Ја сам порилично толерантан, али, веома тешко прихватам када се преводи где су сви, уместу где су остали.
zilikaka zilikaka 22:07 24.01.2018

Re: Play, O2, Dno...

Naravno, zabole ih dupe da bilo šta menjaju, isprave. Za šta bi takođe trebalo da usledi otkaz.

Nije ni čudo što je nesrećni B92 samo ljuštura nekadašnjeg sebe, i na putu da nestane. Pre svega, sami su krivi.


E, moj Tajsone, za sve je kriva trka za malom proizvodnom cenom.

Pravi se da bude jeftino i kratko traje.

To što nekima smeta (a mogu misliti koliko smeta onima što stvarno znaju kad se i ja ovako polupismena često ožučim), i to je ukalkulisano u prodajnu strategiju. Nismo ciljna grupa.

Za nas se ne isplati više praviti ni cipele a ne vesti.
freehand freehand 22:20 24.01.2018

Re: Play, O2, Dno...

To možda nekad, kad se znao neki red.

Sve je tačno i na mestu što si napisao sem što je nemoguće da je nekad u komunizmu moglo biti bolje i što si, mislim, prestrog kad sudiš o sajtu b 92 (O2, da budemo precizni).
Za prvo se zezam, naravno, jer je apsolutno tačno da su uslovi za učenje, kritzerijumi za rad i napredovanje i uslovi za rad bili apsolutno neuporedivi sa ovim danas, No i to je druga priča koju se odavno kanim da otvorim.
Ali što se ovoga ovde, b 92 tiče biće da si osuo paljbu na nekoga ko za sitne pare radi gomile stvari za koje nije stručan ni kvalifikovan. Ili nema drugog izbora.
Od glave riba smrdi, nigga.

P.S. Komšiče - svaka ti je aforizam.
zilikaka zilikaka 22:25 24.01.2018

Re: Play, O2, Dno...

jer je apsolutno tačno da su uslovi za učenje, kritzerijumi za rad i napredovanje i uslovi za rad bili apsolutno neuporedivi sa ovim danas, No i to je druga priča koju se odavno kanim da otvorim.

Ne znam da li bi ti to bilo pametno. Mi matori ćemo balaviti jedni drugima na ramenu a onima koji ne znaju za drugačije će to izgledati - baš tako kako jeste.
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:52 24.01.2018

Re: Play, O2, Dno...

Play, O2, Dno...


vcucko vcucko 06:18 25.01.2018

Re: Play, O2, Dno...

tyson

Pa tako kaže naš članak:

"vrhovni general Pak Čang-kuk izjavio je..."

Ne treba biti ni poznavalac činova, ni preterano maštovit pa shvatiti da je Pak zapravo Major-General u originalu.

Sledi dalje:

"U tim mesecima, SAD koje su bile u ratu sa Vijetnamom stekle su veliko vojno prisustvo oko Južne Koreje, gde su raspoređivale nekoliko avio-prevoznika. "

Kako se "stiče" veliko vojno prisustvo to verovatno ni autor/ka prevoda be bi znao/la da objasni, ali nazvati nosač aviona (aircraft carrier) avio-prevoznikom... Objaviti ovakvo nešto?! Otkaz, momentalno. Nekome toliko progresivno glupom i aljkavom ne bi trebalo da bude mesta u medijima, nigde. No u Srbiji...

Naravno, zabole ih dupe da bilo šta menjaju, isprave. Za šta bi takođe trebalo da usledi otkaz.

Nije ni čudo što je nesrećni B92 samo ljuštura nekadašnjeg sebe, i na putu da nestane. Pre svega, sami su krivi.


Jesi li siguran, da dotična persona (koja je google prevodiocem "pisala" članak) uopšte ima pojma o korejskom i vijetnamskom ratu, vojnim efektivama i činovima, bilo čemu? Sem o rasporedu lokala i kafića u tržnim centrima beogradskim i šta je in a šta aut na društvenim mrežama.
Imam tako neki osećaj da ona/on iz priče, i kad bi pročitala/o ovo što si napisao, nema šanse da bi ukapirala/o gde je pogrešila/o. I da bi palo "deda, ne smaraj", a možda i neka sočna psovka.
Idiokratija na delu, koja me više i ne iznenađuje.
S tim što ne verujem (a mrzi me da proveravam), ni da je originalni članak mnogo bolji. Jer je u pitanju globalni proces.
Milan Novković Milan Novković 12:00 26.01.2018

Re: Play, O2, Dno...

zilikaka
...Za nas se ne isplati više praviti ni cipele a ne vesti.

Ne preteruj, malodušnost nikiuda ne vodi

Obrati pažnju kako ovaj front igrač uopšte nije malodušan, potpuno otkačen od problema

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:07 26.01.2018

Re: Play, O2, Dno...

Kako se "stiče" veliko vojno prisustvo to verovatno ni autor/ka prevoda be bi znao/la da objasni, ali nazvati nosač aviona (aircraft carrier) avio-prevoznikom... Objaviti ovakvo nešto?! Otkaz, momentalno. Nekome toliko progresivno glupom i aljkavom ne bi trebalo da bude mesta u medijima, nigde. No u Srbiji...



Nemoj tako strogo.

Za koga je taj članak (oni koji će odmah da pohitaju da vide mrsku Ameriku "poniženom" - pa makar i "pre 50 godina" ☻) čak je i suviše dobar prevod. Njima bi bio odovoljno i "Bla, bla, bla.. i onda je Era zajebao Amere!"

NB - pogotovo što se čak i vrhunskim prevodiocima, koa što je nekad bio, tj. bili, Kosta i Nada Carina, omakne glupost. Pa tako kada Bond kaže da je negde zaturio ;> svoj PPK, oni prevode da je reč o kreditnoj kartici
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:18 26.01.2018

Re: Play, O2, Dno...

Za nas se ne isplati više praviti ni cipele a ne vesti.


E pa tu grešiš. U realnosti - itekako ima takvih cipela, ali nema para baš u svih onih koji "znaju"

A "jeftino i kratko", da, tužna stvar, ali s druge strane Narodne Mase mogu da si priušte sve ono što nekada nisu mogle. Pa će pre biti da to više smeta onima koji bi mogli da si priušte po bilo kojoj ceni, pa i da menjaju za novo i pre nego što crkne, pa im smeta što to više nije eksluzivno ("to" u smislu: "sve" )

Pre dvadeset i kusur godina, '96. Carrier kućna klima je koštala 3.000 maraka (ja dobio primerak koji je s6tajao za eventualne reklamacije, pa sa popustom opet bilo 2.000). Koliko je mogla da traje - pa kod mene je rintala 12 godina. A dve klime koje sam platio po 400 evra, evo rade (i bolje od one) već desetu godinu.

A inače, sećam se da su i tamo sedamdesetih i osamdesetih ljudi kukali kako "ovo novo ne traje koa ono staro". Pa jeste, nekada je Pežo 404 trajao duže od vlasnika ;> a dobar deo Afrike maltene i dalje vozi Pežo 504 ;> A siguran sam da će i krzo 30-40 godina (ako iko preostane do tada ☻) da se kuka ista stvar.
zilikaka zilikaka 18:11 26.01.2018

Re: Play, O2, Dno...

E pa tu grešiš. U realnosti - itekako ima takvih cipela, ali nema para baš u svih onih koji "znaju"

Ako ćemo o cipelama, ono što uglavnom gledam oko sebe je ili 10-20 ili 120-150 evra. Ovih drugih ima mnogo manje i vrlo često je upitno da li plaćaš fizičke osobine ili samo natpis.

Malo ko pravi i prodaje one za 50-70, što je nekad bila srednja cena za solidnu robu.

Tehnika jeste jako pojeftinila i to je odlično.
U krajnjem slučaju veš mašinu zamen8š, nemaš više potrebe da je vazda vraćaš iz mrtvih al cipela mora imati neke druge osobine od prvog do poslednjeg dana.


narcis narcis 18:23 26.01.2018

Re: Play, O2, Dno...

A dve klime koje sam platio po 400 evra, evo rade (i bolje od one) već desetu godinu.

e to nema više ,
sag svaki kućanski domaćinski aparat stroj ima u sebi ugrađen vremenski prekidač i posle xxx sati crkne, obično je to vreme garancije +1-2 godine.
el iskažnjavali televizordžije onomad što su ugrađival i delove sa ograničenim, unapred, vekom trajanja.
ondak proizvođači hardvera i drajvera za iste te jednostavno zajebu posle 5 godine, prestanu da pravu draveri za tv kartice, skenere, štampače, grafičke kartice.
cipele ne nosim već dobrih 7-8 godine, samo patike i papuče, ništa pantofne.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:05 26.01.2018

Re: Play, O2, Dno...

Ako ćemo o cipelama, ono što uglavnom gledam oko sebe je ili 10-20


Pa dobro, ima ljudi vole plastikanere, ali ja za tu cenu smatram da može (sme ;> samo espadrila da se pazari, eventualno japanke

ili 120-150 evra.


Što je nekad bila entry cena za ono što ti kažeš:


one za 50-70, što je nekad bila srednja cena za solidnu robu


Ne sećam se da sam ijedne normalne i solidne cipele platio manje od 100-150 maraka (što je pandan tih sadašnjih 100-150 evra, odavno se izgubio onaj kurs od 2.2)

A baš dobre cipele (ali ne najspecijalno ☻ srednja viša klasa baš dobrih cipela ☺), e te su bile po oko 300 maraka. Hand made (ali ne po meri), naravno u Engleskoj Dobro, bilo i za po tisuću maraka, jedva odolih da ne spisakm pare tamo negde 89-90 u Milanu ;> ali to su već vankategorijske stvari (mada to mi je tada bilo pola plate, ali isto takođe za još osam pari cipela, i eto lepog malog pežoa )

Ubr, našao ja da o cipelama pričam sa žeMskom naravno da je to sasma druga priča, ali za muške cipele, odavno se po BGu mogu pazariti - za veoma pristojne cene, čak dapače, 150-200 evra, po meri pravljene (muške) cipele. I to prilično dobre.

I naravno, uvek ima onaj period u UK kada se kvalitetne cipele pazare za 50% :)

I da, ne znam cene za te ženske cipele, ali kad god prođem pored nekog izloga, a ono šareniša i raznih vrsta - Onoliko! Nije baš sve uvek lošije sada no prije
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:10 26.01.2018

Re: Play, O2, Dno...

za još osam pari cipela



Piše tamo pedesetih godina Isak iz SSSRa bratu u Izrael, pa naravno mora da pazi šta piše. Pa tako u pismu

"...ovde je sve odlično, svega ima, eto mogu da kupim slona za 25 rubalja. Ali šta će meni slon, mali je stan, nego kad skupim još 25 rubalja, kupiću kokošku".
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:26 26.01.2018

Re: Play, O2, Dno...

e to nema više ,
sag svaki kućanski domaćinski aparat stroj ima u sebi ugrađen vremenski prekidač i posle xxx sati crkne, obično je to vreme garancije +1-2 godine.


Imam na raznim mestima 4 LCD TVa, počev od jednog koji je Comtrade prodavao pre XY godina ostalo sve LG. Comtradeovom je crkao on-off, poklonio sam ga, jer me mrzelo da ga nosam na popravku, drugar popravio - i dalje mu radi. Sledeči LG je star oko 10 godina - radi. Sledeći oko 6 godina, i taj uredno radi. Sad ću naravno da ureknem ovog najmlađeg koji radi tek treću godinu ;>

S druge strane pre toga mi na CRT TVu (Šarp) jedared godišnje crkavao jedan te isti tranzistor (a svake druge i kondenzator). Kad mi dosadilo pazario onaj Comtradeov - i to mahom zato što je radnja bila u blizini pa sam mogao odmah sam da ga donesem

Ubr, klime, tu je nešto čudno - nema da crkavaju. Dovoljno je samo prošetati gradom i videti po fasadama kolika je količina krševitih i nikadčuozamarku klima DObro, možda po neka i malo crkne, ali to obično ili onaj veliki kondenzator (kada iscuri gas pa radi na prazno ) a retko i ploča - i jedno i drugo lako i jeftino za promeniti. (za ono prvo znam ☻)
tasadebeli tasadebeli 04:51 25.01.2018

"Ситна боранија што много ме не занима"

Добро, толико о ситној боранији што много ме не занима. Све стоји што рекосте за неписмене работнике у медијима.

'Ајде сад мало о јефтиним уредницима који кратко трају.

Тајсон лепо написа:


Danas, sudeći po stanju velike većine srpskih medija, apsolutno jedini uslov za uredničku poziciju je politička podobnost, t.j. sposobnost da se proceni šta sme a šta ne sme da se objavljuje. Sve ostalo - ama baš sve ostalo - je apsolutno nebitno.



А лако ћемо после са авио-превозницима и одлазећим америчким председницима ако већ риба од главе смрди.

Гугл преводиоци су ионако на дну те хијерархије. Чак и испод оних са дактилографским факултетом и мрежастим чарапама.


dragosevacsutra dragosevacsutra 10:57 25.01.2018

Re: "Ситна боранија што много ме не занима"

pazi sad ovo:

Uzrok nesreće je izletanje voza iz šina, prenele su lokalne TV stanice, navodeći da je više kolaq Hitne pomoći upućeno na mesto nesreće. BBC navodi da vatrogasci pokušavaju da oslobode zarobljene putnike.

Rojtersu je portparol železničke kompanije "Ferovie delo Stato" potvrdio da se nesreća dogodila u mestu Pioltello, nekih 40 kilometara od Milana, ali informacija o uzroku nesreće još nema.

Više detalja uskoro.


da voz nije izleteo iz sina, nesreca se ne bi ni desila. prosto kao pasulj... ne treba ni investigation report, nista; novinarcic je vec provalio sta je uzrok... o velikom 'H' da ne govorimo... (sto li su 'vatrogasci' onda malim slovom?).

apropo ove gluposti od klipa - ne znam da li da se smejem ili da placem. koliko zaludni treba da budu i da nista drugo nemaju da rade u zivotu pa da ulazu ovoliki trud da bi napravili parodiju na klip neke minorne petominutne zvezde youtubea koja je to postala svojom gluposcu, iz 2000. i neke godine?

narcis narcis 11:28 25.01.2018

Re: "Ситна боранија што много ме не занима"

ulazu ovoliki trud da bi napravili parodiju na klip neke minorne petominutne zvezde youtubea koja je to postala svojom gluposcu

ne razumeš ti to, a ni ja.
tu je na delu novoumjetnos koju razume samo uski krug oko autora a širi krug samo ako ga neko uputi u kom pravcu da razmišlja.
ja lično imam možda dva tri pravca o čemu on to... al verovatno nijedan nije tačan, kad porastem kašće mi se samo.
i što reče netko gore (u oba značenja) ovo je globalni proces.
tasadebeli tasadebeli 09:33 26.01.2018

Re: "Ситна боранија што много ме не занима"

dragosevacsutra

apropo ove gluposti od klipa - ne znam da li da se smejem ili da placem. koliko zaludni treba da budu i da nista drugo nemaju da rade u zivotu pa da ulazu ovoliki trud da bi napravili parodiju na klip neke minorne petominutne zvezde youtubea koja je to postala svojom gluposcu, iz 2000. i neke godine?




Последње што сам чуо о тој петоминутној звезди Јутјуба, СлаЏани, која овако лепо цитира Џинџича, из две хиљаде и неке године јесте да је постала службеница у неком од министарстава Владе Србије пре неких 5-6 година. То ми баш неки блогер рече...

Исплатило јој се што се толико мучила учећи напамет једну реченицу.




А ови клинци из клипа су толико беспослени да баш из чисте досаде праве овакве клипове.

Ипак, право да ти кажем, ја мислим да им је изабрана влас' (под којом год етикетом била) за коју су гласали и веровали јој некако обезбедила посао и живот достојан човека, као што је то обезбедила Слаџани, ови клинци вероватно не би правили овакве клипове пародије о партократији у Србији.

Или барем не би напуштали ту Србију, не само физички, него и духовно, у оволиком броју у коликом је данас напуштају говорећи отворено шта смо им то ми матори оставили као наслеђе. И материјално и духовно наслеђе.


dragosevacsutra dragosevacsutra 16:48 26.01.2018

Re: "Ситна боранија што много ме не занима"

Ипак, право да ти кажем, ја мислим да им је изабрана влас' (под којом год етикетом била) за коју су гласали и веровали јој некако обезбедила посао и живот достојан човека, као што је то обезбедила Слаџани, ови клинци вероватно не би правили овакве клипове пародије о партократији у Србији.

Или барем не би напуштали ту Србију,


ne kapiram - napustaju srbiju jer im ovdasnja vlas' (za koju su glasali) ne obezbedjuje posao i zivot dostojan coveka, ali tudjinska vlas' (za koju nisu glasali) ih jedva ceka da im to obezbedi?

narcis narcis 18:12 26.01.2018

Re: "Ситна боранија што много ме не занима"

dragosevacsutra
Ипак, право да ти кажем, ја мислим да им је изабрана влас' (под којом год етикетом била) за коју су гласали и веровали јој некако обезбедила посао и живот достојан човека, као што је то обезбедила Слаџани, ови клинци вероватно не би правили овакве клипове пародије о партократији у Србији.

Или барем не би напуштали ту Србију,


ne kapiram - napustaju srbiju jer im ovdasnja vlas' (za koju su glasali) ne obezbedjuje posao i zivot dostojan coveka, ali tudjinska vlas' (za koju nisu glasali) ih jedva ceka da im to obezbedi?


da
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:26 26.01.2018

Re: "Ситна боранија што много ме не занима"

da


u jebote dragoljube, daj i meni kazi gde je ta tudjinska vlas' sto resava sve srpske probleme, da i ja malo danem dusom?

a sto se ove srpske tice, kako si sam tvrdio, bar ti je obezbedila nekakvu socijalnu pomoc. za razliku od tudjinske.. .

narcis narcis 00:09 27.01.2018

Re: "Ситна боранија што много ме не занима"

za razliku od tudjinske.. .

pa tuđinska joj da je pare za to, ša misliš da ova nikakva privreda obezbeđuje vladi pare.
jok bate ova vlast i vlada žive od tuđinskih para , sa zapada ne iz rusije, spominjala se cifra od 400 nečega koje direktno stižu da omoguće rad vlade.
al vruj ti da smo mi država a ne duševnabolnica, ko sam ja da ti branim.
dragosevacsutra dragosevacsutra 00:14 27.01.2018

Re: "Ситна боранија што много ме не занима"

pa tuđinska joj da je pare za to, ša misliš da ova nikakva privreda obezbeđuje vladi pare.
jok bate ova vlast i vlada žive od tuđinskih para , sa zapada ne iz rusije, spominjala se cifra od 400 nečega koje direktno stižu da omoguće rad vlade.


ah da...

nego ne rece mi, gde ja to da se prijavim da i meni rese tudjinci probleme?

narcis narcis 00:50 27.01.2018

Re: "Ситна боранија што много ме не занима"

dragosevacsutra
pa tuđinska joj da je pare za to, ša misliš da ova nikakva privreda obezbeđuje vladi pare.
jok bate ova vlast i vlada žive od tuđinskih para , sa zapada ne iz rusije, spominjala se cifra od 400 nečega koje direktno stižu da omoguće rad vlade.


ah da...

nego ne rece mi, gde ja to da se prijavim da i meni rese tudjinci probleme?


znaš, boli me ona stvar za tebe, pošto si ti čovek koji kad nema druge argumente napada i vređa sagovornika rešio sam da te ignorišem nadalje.
nemam običaj da polemišem sa krpama, nije mi nivo toliko nizak.
pozdrav i uživaj u svom otrovu i žuči, ili što reče jedan bloger u toksičnom sumporu kojim zasipaš svoje misli.
dragosevacsutra dragosevacsutra 00:53 27.01.2018

Re: "Ситна боранија што много ме не занима"

znaš, boli me ona stvar za tebe, pošto si ti čovek koji kad nema druge argumente napada i vređa sagovornika rešio sam da te ignorišem nadalje.
nemam običaj da polemišem sa krpama, nije mi nivo toliko nizak.
pozdrav i uživaj u svom otrovu i žuči, ili što reče jedan bloger u toksičnom sumporu kojim zasipaš svoje misli.




Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana