Crtice iz života - 2

Branislav Kovačević Cole RSS / 22.06.2007. u 10:59

 

Goli otok
Goli otok
Tih 80-tih, sada već prošloga veka (kako to strašno, arhaično, zvuči !) bio sam mlad urednik u Studentskom kulturnom centru (SKC) u Kragujevcu. Uredjivao sam, organizovao veliki broj tribina, koje su tada bile jako zanimljive, jer sam se bavio dogadjajima i temama, o kojima se uglavnom ćutalo ili su bile zabranjene. Jedna od tema koja me je zanimala bio je i Goli otok, dogadjaji oko IB-a....Sretao sam, tada, mnoge ljude, saznavao mnoge sudbine, upadao u bezbroj problema.... Nije me zanimala ideološka podloga sukoba, već samo sudbina ljudi, njihova stradanja i za mene nepojmiva okrutnost.

Za mnoge ljude nisam ni znao da su bili na Golom otoku, mnogi su još uvek bili u strahu da o tome govore, a neki su se bogami trudili da sve zaborave.

Uprkos činjenici da je od tih saznanja prošlo 20-tak i više godina, evo tih nekoliko, za mene, crtica, a za njih, koji su u tome učestvovali, to je bio život.

Kakav god!

- Niko iz moje porodice nije bio na Golom otoku, ni sa jedne strane, tako da porodično iskustva te vrste nemam. Ipak...
Bio sam pri kraju osnovne škole.....Sedeli smo kod kuće sa očevim prijateljem, inače pozorišnim rediteljem MG. Moj otac - glumac i on, razgovarali su o nekoj novoj predstavi koju je trebalo staviti na repertoar. Sa mnom je bila i školska drugarica, koja je stanovala u susednoj zgradi. U jednom trenutku se oglasilo ulazno zvono, a zatim su se odmah, čula vrata kako se otvaraju. Bio je to njen otac, koji je svratio po nju, sa posla, da idu zajedno kući. Po slobodi, komšijskoj, ušao je pravo u dnevnu sobu...i onda je nastao tajac....!
Primetio je našeg gosta, pogledao ga, nazvavši mu :“Dobar dan...“ i skoro da mu je pružio ruku da se upozna sa njim, a onda je zastao. MG, mu nije otpozdravio, već ga je netremice posmatrao, rekavši: „Mi se znamo...čini mi se...?“. Sve je trajalo sam par minuta, moja školska je izašla sa svojim ocem, a MG je upitao oca odakle se poznaju?
„Tu komšija, njegova ćerka ide u isti razred sa mojim sinom...Zašto?“ Nastala je opet mala pauza, posmatrao sam šta se dogadja, ne razumevajući baš mnogo o čemu se radi.
„Znaš li ko je on...“ bilo je sledeće pitanje MG, gledajući ga prodorno. Moj otac...onako zbunjeno : “Pa naravno da znam..tu komšija, njegova ćerka ide zajedno sa mojim sinom u školu...od I razreda....Radi u SUP-u, mislim na polaganju vozačkih ispita ili tako nešto....Zašto?“....Zavladala je na trenutak tišina, duga neprijatna pauza....“Bio mi je starešina na Golom otoku....i ne pitaj me ništa više, o njemu!“. Naravno da taj dogadjaj ne bih, verovatno, ni zapamtio da ga otac, nije više puta prepričavao, a ja sam od svega samo razumeo da se dogodilo nešto neprijatno...

Šta je to bilo neprijatno, tek sam kasnije razumeo!

- U osnovnoj školi likovno vaspitanje, ili crtanje kako smo taj predmet zvali, mi je predavao profesor SP, koji je važio za dobrog slikara, akvarelistu, mrgodnog pogleda ispod veđa, koji nije tolerisao uobičajeni dečji nemirluk na časovima Umeo je da nam uputi poneku grubu reč, pa i da nas uhvati za paperjaste zulufe, koji su tek počeli da se pomaljaju. Ipak ja sam ga simpatisao kao profesora.....ne znam zašto, jer nisam imao crtačkog dara, a ne retko sam dobijao i grdnju, sa sve pomenutim zulufima. Dugo godina, nakon završetka osnovne škole, sam mu se najljubaznije javljao, odlazio na njegove izložbe, ponekad i popričao protokolarno...ali nikad više od toga. Kada sam počeo da radim u SKC-u i napravio serijal o IB-u, primetio sam da redovno dolazi, ali mi se nije javljao, niti je bilo šta komentarisao...samo je slušao. Nakon toga smo se sreli na ulici, zaustavio me je : „Hrabar si...to što pričaš o IB-u, ali se čuvaj, pripazi malo...Još je sve sveže – ima još živih sa obe strane...!“ Tada reših da saznam nešto više o njemu, pa se i sam zaprepastih biografijom slikara-profesora, koji je u rat pošao kao Uča, bio istaknuti borac (partizan) u vreme II svetskog rata, te da je D.Ćosić po njemu kreirao lik jednog od glavnih junaka romana „Daleko je sunce“. Iz rata je izašao kao major vojne bezbednosti.....! Sve je to meni bilo nespojivo sa slikom koju sam, do tada imao, o njemu...Možda bih sve to zaboravio, da me jedne večeri nije pozvao telefonom, prvi put u životu: „Izvini što te zovem ovako kasno....ako nisi zauzet, voleo bih da te vidim...“. Poziv je bio sasvim neočekivan, ali sam otišao. Sačekao me je u skromnom stanu, čiji su zidovi bili prekriveni njegovim slikama...Delovao je nekako umorno, utučeno....“Izvini ako sam ti nešto poremetio...“ reče, prinoseći već zakuvanu kafu. Pustio sam ga da govori....Rečenice su se nizale, jedna za drugom...ceo život, uz jednu šoljicu kafe...Detinjstvo, školovanje, rat...IB, Goli Otok, maltretiranje, neizvesnost šta mu je sa porodicom, ćerkom....jedna godina, druga, treća....razni logori, njegovi saborci sada, na „drugoj strani“, koji su ga ispitivali, šikanirali...Premeštanja iz logora u zatvore, iz zatvora u logore...sve do Bileće, gde je nakon više godina dobio pravo na komunikaciju sa porodicom. Uobičajena praksa sa Ibeovcima je bila da su ih se porodice, za vreme njihovog „prevaspitavanja“, odricale, žene ostavljale...tako da ni on nije znao, šta mu je sa ženom, ćerkom? Kada mu je stražar rekao da ima pravo na jednu dopisnicu, kojom će da pozove nekog svog u petominutnu posetu, uz obavezno prisustvo stražara, SP priča: „Cele noći nisam trenuo...Koga da pozovem, koga smem da pozovem...ne znam ni šta se dogadja napolju. Ne znam da li su živi, smeju li da dodju...šta ako i dodju pa ih posle maltretiraju zbog toga....Nebrojeno dilema, dok izbor nije pao na oca...Rešio sam njega da pozovem....mislio sam, ima već dovoljno godina...manja će biti šteta za njega, nego za ženu i cerku....! Surova odluka, ali mislio sam on će mi reći i šta mi je sa porodicom...San mi je slabo dolazio na oči, u očekivanju odobrene posete....Posle toliko godina saznaću nešto o ćerki....a imala je oko dve, kada su me odveli...Verovatno je pošla u školu..ne znam ništa. Samo čekam taj dan...i dođe taj dan, pa taj sat, pa taj minut....vrata se otvoriše, uđe stražar, stade pored vrata i propusti mog oca....On samo iskoraknu, tek jednom nogom u ćeliju...Gledamo se...Neće ni da udje do kraja...Stoji...Mislim se..to nije dobar znak....Čekam.....Obojica izboranog lica...kao da smo rodjeni iste godine. Drhte mu usne, ruke....gledam ga, kao i on mene....ne progovaramo. Prisutni stražar zavija cigaretu, otpljunu list papira sa nje..pogleda nas, pa se nakašlja, kao da će da nam kaže da dozvoljenih pet minuta već curi.....Ja čekam da on počne, on čeka da ga pitam..Ne smem da ga pitam za njih..strah me je....očekujem samo neki mig, neki pokret usana koji ću razumeti....Ništa samo ćutnja....I tada otac izgovori samo jednu rečenicu – Što si me zvao?...Ništa iz nje nisam razumeo...Šta je njome hteo da mi kaže...Paniku da ga nešto upitam, da saznam bar nešto presekao je glas stražara, koji uhvati oca pod ruku, izvodeći ga napolje iz ćelije za posete....Poseta je završena....zvonilo mi je u ušima, kao i bezbroj drugih pitanja, na koja sam tražio odgovor...a nisam ga dobio. Prošlo je od tada još puno vremena bez poseta...Mučila me je očeva rečenica, što si me zvao...pokušavao sam da uhvatim njen smisao..Nije išlo..nikako..Ipak kada sam konačno izašao...Sačekali su me supruga i ćerka...Ostali smo zajedno do današnjeg dana....I svaki dan smo provodili zajedno, pokušavajući da nadoknadimo propušteno, osim kada je dolazio Tito ili neki drugi važan državnik....Čim sam video u novinama najavu da će nam doći taj i taj, znao sam da ću taj dan ili noć provesti u zatvoru...Prosto uzmem ćebe i sam se javim...da prenoćim kod njih...A ja ti mladi moj prijatelju od rata ništa teže u ruci nisam držao od četkice za slikanje..Čega su se bojali. Mene? Nisu oni mislili da sam ja opasan...Oni su se bojali sebe. Vidiš nisam te pozvao samo da ti ovo ispričam, već da ti poklonim jednu sliku - akvarel, koji je meni jako drag...Hoću da ga imaš u svojoj sobi...da me se setiš i kada me ne bude više...Dobar si čovek postao..to mi je drago!“

Nisam ništa više komentarisao. Ispratio me je do vrata, predajući mi akvarel. „Hvala ti...i izvini...nekome sam ovo morao da ispričam....Laka ti noć...Prijatelju...velika je to reč, pamti to!“

Sreli smo se još par puta, ali nikada se više nismo prisećali te noći. Sećam se dana kada sam saznao da je preminuo.... pomislio sam:

„Laka ti zemlja, prijatelju !“

- Sredinom 50-tih godina, a nakon smrti JV Staljina dolazi do otopljavanja odnosa SSSR-a i Jugoslavije. Mnogi koji su preživeli IB-ovske čistke sada su već počeli da se vraćaju kućama. Hruščov se sreo sa Titom, a potom je zabeležena i prvo gostovanje Boljšoj teatra. Jedan od najpoznatijih Golootočana bio je Vladimir Dapčević, general, osudjen na 20 godina strogog zatvora i oduzimanje vojnih činova i odlikovanja, rodjeni brat Peka Dapčevića, koji se za razliku od brata, pravilno odredio prema IB-u. Nakon svih zatvora, hapsenja i mnogo čega drugoga Vlada Dapčevcić je 90-tih objavio knjigu pod naslovom „Ja, Ibeovac“, a meni se nekako sve uklopilo u serijal o IB-u. Stupim nekako u kontakt sa njim, objasnim mu onako podozrivom, ko sam, šta hoću....i dogovorimo sastanak u „Suncu“, u beogradskom Domu omladine. U medjuvremenu obezbedim par „preporuka“ za taj susret koliko da me ne odbije odmah. Ne treba ni da spominjem kakav je bio taj mart 1991.godine, ratni doboši na sve strane, sve javne i tajne službe rasmestile svoje kadrove. Tako je i naš razgovor-dogovor za tribinu u Kragujevcu bio predmet interesovanja, jednog, nama nepoznatog, lica koje je uz flašu piva, sa susednog stola osluškivalo razgovor. Vlada je na sebi nosio mnoge tragove robijanja, ali nije bio neprijatan...Možda je na početku bio nešto oprezniji, jer me nije poznavao pre toga, ali već tokom razgovora, pokazao je dobru volju da tribinu – promociju njegove knjige, realizujemo, što smo i uradili. Ipak tokom tog prvog razgovora mene je najviše zanimao njegov odnos sa rodjenim bratom, Pekom. Mala digresija: Nešto slično sam pitao i S.Vukmanovića Tempa, čiji je rodjeni brat, inače svešteno lice, streljan , kao izdajnik, u Sloveniji pri samom kraju rata....on mi je na to tada rekao: „ Slično me je pitala i moja majka kada sam ušao u kuću...Onako majčinski skrušeno me upita...a šta će biti sa Danilom, Svetozare...odgovorio sam joj da neće imati ni mene, ako me još jednom bude pitala za njega!!!“. Prosto mi , tada još uvek, nije išlo u glavu da dva rodjena brata mogu jedan drugome da rade o glavi....!!!

Priča dalje Vlada: „ Dakle došlo je do smanjivanja tenzija izmedju SSSR-a i Jugoslavije, pa i do puštanja nas Ibeovaca...Kao znak dobre volje organizovano je i gostovanje Boljšoj teatra....Ja od sovjetske ambasade dobijem pozivnicu i kartu ......Bila je to očigledna provokacija za Titovu vlast......Razgovaram sa sestrom da li da idem, nemam ni neku adekvatnu odeću za te prilike...a i nije mi baš do baleta. Ipak rešim da idem...Sestra se angažovala da mi obezbedi čak i frak za tu prigodu i ja ti krenem u pozorište...Ne mogu da ti opišem tajac, pa i strah u očima kod mnogih, kada sam se pojavio. Kao da su videli utvaru...Mislim da je moje pojavljivanje imalo veći efekat, nego da je sam Staljin iz groba ustao...Nisu znali kako da se ponašaju....sve su to bili moji saborci..svi se znamo godinama. Nebrojena pitanja su im se nametala.....da li sam rehabilitovan, da li ću se vratiti na vlast, hoću li se nekome od njih svetiti....Strah im se u kosti uvukao, dok sam ulazio u salu...Pre mene je stigao i Peko, koji je uprkos visokom položaju koji je zauzimao, sedeo tek negde oko 10-tog reda....Svi su pratili moje kretanje, hoću li se videti, pozdraviti sa bratom....Gledao sam ih kako panično prate moje kretanje kroz salu, da li se neko pozdravlja sa mnom i na kraju, gde ću i pored koga sesti....Kako sam prolazio redove, tako je njihov strah postajao sve veći....Panika ih je uhvatila, kada se nisam zaustavio ni kod reda u kome je sedeo Peko....pa..onda prošao 9,8,7....sve do prvog reda....Mislim da niko nije više gledao baletsku predstavu, svi su samo razgovarali o mom povratku i šta će se dalje dogadjati....“ Prekinuh ga pitanjem...“Pa dobro..videste li brata..jeste se pozdravili?“

Vlada se zamisli, zapali cigaretu: „ Vidi....ja sam strastan pušač. Jedva sam čekao da dodje pauza da zapalim cigar....Kad se spustila zavesa pošao sam na hodnik da pripalim...Peko je stajao kraj svog sedišta..nije izlazio...prošao sam pored njega...skoro da sam se očešao o njegovo rame....sreli su nam se pogledi..i ništa više....“

„A da vam je pružio ruku da se pozdravite..zagrlite..?“ - nastavih .

„Hm....ne znam, mislim sada,..... a i tada sam tako mislio, da bih se pozdravio sa njim...ali eto..Nikada se nismo sreli..a voleo sam bar da decu da upoznam. Išao sam jednom priikom kod njega na stan...kupio sam čokolade za njih...ali me nisu pustili...Umreću, neću ih upoznati....“ a onda se okrete prema meni:“ Vidi....plati onome što nas sluša još jednu flašu piva....izgleda da im je mala dnevnica....“

Vlado Dapčević je preminuo jula 2001.godine...U zatvorima i logorima proveo je oko 20 godina.

- Podno Rudnika smestilo se jedno šumadijsko selo, u kome je mirno, penzionerski živeo čovek koji je bio akter mnogih posleratnih dogadjanja, a da pri tom u javnosti nije bio previše poznat...Kada sam saznao da je on bio prvi upravnik Golog otoka, odlučio sam da ga posetim...da ga dovedem na tribinu. Znao sam da u tom selu postoje dve kafane, stara i nova, te da on u toj staroj pije kafu oko 10 sati, očekujući uvek isti autobus kojim stižu dnevne novine, a bio je redovni čitalac „Politike“. Kazali su mi meštani da sa njim niko ne komunicira, jer su mu „ruke krvave do lakata“, da je on uhvatio Djenerala Dražu, da je bio potpukovnik OZNE....tik uz Krcuna i svašta još. Uputih se ka Rudniku, tempirajući vreme tako da stignem pre deset sati...i njegove kafe....sladja, sa ratlukom i malom kiselom...Zatekoh ga, kako sedi za stolom, sa kariranim crveno belim stolnjakom, u staroj kafani, olajisanog patosa i bubnjarom kao obaveznim delom scenografije. Srkuće kafu, čeka autobus....Sve sam očekivao da vidim, osim da me taj čovek likom neodoljivo podseća na Hemingveja.... kratka podšišana i delimično fazonirana brada, seda proredjena kosa...uprkos godinama, dobro držeći....Pomislih kako izgled može da prevari...Uspostavili smo nekako razgovor, počeli priču...rekoh ko sam, šta želim....Gledao me je pronicljivo, ponešto zapitao o tome ko organizuje te tribine, ko dolazi na njih....Vidim lomi se da li da pristane..ali me nije „otkacio“. Pitam ga za Goli otok....da li je on bio prvi upravnik ...On se malo zametnu na stolicu....češkajući bradu:

„I jesam i nisam...Bio je to neki sastanak..mislim da je bio sam politički vrh, kada se razgovaralo o IB-u te da političke zatvorenike treba smestiti u neki radni logor..Neko je predložio Aleksinačke rudnike, ali sam ja odmah rekao da je to problematično, jer se tamo radi sa eksplozivom, pa bi neko mogao sve da digne u vazduh.....pa se od toga odustalo. Onda se javio Kardelj...koji je rekao da se seća nekog razgovora sa Augustinčićem o nekom ostrvu kod Pule, koje bilo pusto...pa sam dobio nalog da ispitam stvari oko toga...Izveštaj o mogućnostima pravljenja logora na Golom otoku je bio pozitivan....tako da sam odmah dobio nalog i preuzeo zadatak njegovog formiranja...čak sam bio izabran za njegovog upravnika...Medjutim od Tita, direktno, dobijem zadatak da budem glavni na vezi sa Markosovim partizanima u Grčkoj..da ih pomažem u novcu, oružju....i tako ne odem na Goli otok...već u Grčku....“

Pretpostavljam da ste znali šta se dogadja na Golom otoku, da ste bili upućeni, jer danas manje više ispada da niko u tome nije učestvovao, nastavih razgovor.

„Hahahaha..pa naravno da su svi znali...toliko je ljudi tamo otišlo, a niko ne zna, svi peru savest...kao ne znaju...Čitam, ni Tempo nije znao....ko će to da poveruje? Pa i Dobrica Ćosić je po nalogu partije išao tamo..da piše..ajde molim te...Šta se ne zna u Srbiji...? Kako sam uhvatio Dražu, ko ga je izdao....pa Nikola je pomogao....ali se ne zna, kako je Nikola završio.....Ma i to se zna..ubili ga .ali neću ja da ti kažem gde i kako . Neka pričaju drugi..ima ih onih koji znaju sve....Ma....da mi je ova pamet današnja....ali, ja sam radio za državu...mislio sam da je to sve patriotski...Čak i kad sam išao da kupim prvu limuzinu za Tita....odem ja tamo...kažem treba mi to i to...tako i tako...a oni kažu neku cifru....kao danas recimo 600.000 maraka...Pitaju kako ćete da platite to? A ja izvadim iz torbe pare i kažem evo pare.....I tako kupim auto za Tita...Ma svasta sam radio....“

Slobodan Krstić Uča, došao je na tribinu....govorio je na njoj. U prvim redovima su sedeli mnogi Golootočani....Imao sam utisak, da su ga se i tada bojali....Verujem s razlogom!

Doživeo je duboku starost, za razliku od mnogih .....

* Zabeleške iz kojih su nastale ove crtice, nisu pravljene na licu mesta, nego tek nakon opisanih dogadjaja, pa ih ovom prilikom nisam previše korigovao, te je moguće da sadrže neke nepreciznosti. Ipak po svojoj sustini su potpuno autenticne..

BKC

Atačmenti



Komentari (62)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dilan Dog Dilan Dog 11:42 22.06.2007

O Golom otoku

veoma malo znam, osim ono sto sam cuo na TV-u.

U svakom slucaju, svi `komunisticki` rezimi jesu bili diktature. Narocito onaj pod vodjstvom Staljina...

Ekstremisti, bilo kog predznaka (levog, desnog) VISE vole IDEJE od ljudi.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 11:50 22.06.2007

Re: O Golom otoku

Nije mi bila ideja da pisem o ideoloskom kontekstu , pa i matricama raznih Gulaga, vec samo da opisem par ljudskih sudbina, koje su se zavrtele u tim vetrovima ludila, u kojima ljudski zivot, bas nista ne znaci...
poz
bkc
sabi sabi 11:58 22.06.2007

Re: O Golom otoku

Odlican blog. Jeste li razmisljali o tome da napisete knjigu?Ali bas neku ovakvu, koja na Goli Otok gleda kroz prizmu ljudskih sudbina, ne samo na puki konflikt ideologija.
Dilan Dog Dilan Dog 11:59 22.06.2007

Re: O Golom otoku

da, ja sam bas na to i mislio: kada sam rekao da su nekad ideje vaznije od ljudi: tada ljudski zivot ne znaci nista...
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 12:13 22.06.2007

Re: O Golom otoku

..mislim da ima knjiga sa autenticnim, doduse subjektivnim, svedocenjima.....Naravno da ih je potrebno jos, kako bi se rasvetlile tamne strane nase civilizacije....Nemam vise vremena, kako bi rekla D Maksimovic...za sva ta pisanija i sa ovim sam se namucio dok sam ih sredio...cediljice, rokovnici...svuda po neki trag, nisam bas bio sistematican...sto ne znaci da je nemogucce...U svakom slucaju hvala..
poz
BKC
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:02 22.06.2007

Podržavam,

Knjaže, 'ajmo knjigu (nema veze koliko ih ima o toj temi, tvoja sigurno ne bi bila prekobrojna, ti ljudi su toga vredni).
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:07 22.06.2007

Re: Podržavam,

..ne odgovaram na provokativne postove sa crnom i belom magijom!!!
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:27 22.06.2007

Što se

džilitaš, kad znaš da ti ne pomaže...
jedino ako ovo idući put uzmeš u biblioteci...
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 15:41 22.06.2007

Re: Što se

Nabaviccu,pa cu koliko preko vikenda da izucim.....ne brini!!!
yu1bcd yu1bcd 15:46 22.06.2007

Re: Što se

Igraju se KG delije sa IB...

Moja prva secanja iz trece godine su strah iz rudnika u koji me deda glavni inzenjer odveo i jos veci strah u kuci oko ponoci u ocekivanju IB hapsenje dede. Bilo je to u BiH vukojebini Mezgraja pored Ugljevika. Deda Ceh, sin mu poginuo u domobranima pa su ga corkirali 6 meseci zbog provere. Umro je 1950. ogorcen novom Jugoslavijom. Svecana drzavna sahrana u Sarajevu. Danas je grob verovatno prekopan zbog iznenadnih potreba u 1990-im. Valjda i zato obozavam moderatore?
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:37 22.06.2007

yu...

ne preteruj sa poređenjima, nije ni uporedivo, ni duhovito.
yu1bcd yu1bcd 18:10 22.06.2007

Re: yu...

Meni se ipak cini, da je najmanje na mestu tvoja slikica knjige o crnoj magiji! Sa duznim postovanjem do majke troje dece i njenog dobrog drugara i njihovih malih tajni.

Nedavno su Svedjani izjavili, da je Iracki eksodus izbeglica najveci od 1948 godine. Bila su to neka prokleta vremena. A mi ponovili glupposti 1990-ih...
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:50 22.06.2007

Re: yu...

knjigica je interna šala, moja i Coletova. Ne ljuti se on. Ne ljutim se ja. Šala.
A Irak je tuga. Velika. Ljudski životi svedeni na dnevne brojke.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 08:31 23.06.2007

Re: yu...

Da/////Jelica i ja nastavljamo, mozda neumesno..u stvari nije mozda, jeste, na ovom blogu..izvinjavam se svima! Jelice imamo private...u pravu su..
Za ostalo...ja razuzumem da svako ima subjektivni dogadjaj krivice i pravde, pa je to i normalno, osim ako ide na neku tudju stetu....Tragedija 90/tih je ogroman...i strasna, pa samim tim ne bih je uporedjivao...
DEDA DEDA 12:23 22.06.2007

crtice o zivotu

quote] „ Slično me je pitala i moja majka kada sam ušao u kuću...Onako majčinski skrušeno me upita...a šta će biti sa Danilom, Svetozare...odgovorio sam joj da neće imati ni mene, ako me još jednom bude pitala za njega!!!“. Prosto mi , tada još uvek, nije išlo u glavu da dva rodjena brata mogu jedan drugome da rade o glavi....!!!

Ne sećam se , da sam procitao bolju recenicu koja oslikava IB , i to mutno vreme .Doduše cini mi se da je ubistvo brata bilo pre IB.


Pozdrav
sabi sabi 12:35 22.06.2007

Re: crtice o zivotu

Podseti me nesto na pricu mog pokojnog dede kako su mu 1945. partizani streljali brata. Bukvalno ga pokupili sa ulice, i pravo pred streljacki vod sa nekolicinom "izdajnika".
I kako je cuo u gradu da mu je brat streljan. I kako je dosao kuci i rekao majci "Streljase nam Fehima". I najgore od svega, sto su ljudi bili toliko oguglali na smrt, da su je prihvatali kao nesto sasvim normalno, bez neke dublje analize uzroka, pocinilaca, naredbodavaca.
Znam samo da moj deda nikad nije gajio simpatije prema komunistima, i da je meni to bilo cudno, i pomalo me je cak bilo sramota. Kada sam odrasla, i kada su ponovo poceli da ubijaju ljude odvodeci ih iz setnje, na pragu kuce, ispred radnog mesta,... onda sam shvatila dedu.
pufna pufna 12:39 22.06.2007

Re: crtice o zivotu

Ne sećam se , da sam procitao bolju recenicu koja oslikava IB , i to mutno vreme .Doduše cini mi se da je ubistvo brata bilo pre IB.

svega je bilo pre IB, ne pocinje svet sa IB. ALi je je IB jedan od sistema gde je monstruozna otudjenost usled straha ljude pretvorila u zivotinje.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 12:41 22.06.2007

Re: crtice o zivotu

Da,,,ja sam i napisao da je to digresija, ali prosto mi se nametnula.,..da je tu ubacim...Pre IB-a i nema veze njegova smrt sa tim....Koliko mi je poznato Daniolo je bio svestenik ciji je jedini greh bio sto je odrzao opelo ubijenom cetniku,,,itd
bkc
DEDA DEDA 13:00 22.06.2007

Re: crtice o zivotu

Normalno da ne pocinje svet sa IB , ja sam pre svega mislio na vapaj njihove majke , da cak ni majka nije mogla da pomegne sinu u sukobo sa drugim sinom , tolika je ta ostrasnjenost - mrznja bila

Pozdrav
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:08 22.06.2007

Re: crtice o zivotu

da,,niko nije izvukao nekakvu pouku! Zivot ne kosta bas puno, na Balkanu....
poz
bkc
DEDA DEDA 13:17 22.06.2007

Re: crtice o zivotu

Pridruzujem se predlogu gospode Greganovic


POzdrav
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:19 22.06.2007

Re: crtice o zivotu

Hvala...!
BKC
Dejan Stanković Dejan Stanković 12:35 22.06.2007

Hladno posmatano

taj IB je bo razracunavanje medju komunistma. Zato su valjda i bili tako surovi, jer dilovali sa gujom u njedrima.
Ipak, bilo je jezivo. Jednom sam slusao Dragoslava Mhajlovica po toj temi. Da se srmznes od prica.
od onog opravdanja: "takva su bila vremena" smuci mi se.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 12:45 22.06.2007

Re: Hladno posmatano

Pa...naravno da je to bio sukob dve frakcije, generalno gledano...Nisam siguran da sve ne bi bilo strasnije da struja koja je "prevaspitavana" ne bilo jos gora od one koja je "prevaspitavala"..Ipak..mnogi su zaglavili i bez ideoloskih konotacija, vec samo na osnovu dojave....koja je bila zasnovana na nekim drugim razlozima, najcesce licne prirode....Ma...bilo je svega....a to smo iskusili za vreme Slobe....a bogami i sada nije mnogo bolje..
pufna pufna 12:49 22.06.2007

Re: Hladno posmatano

vec samo na osnovu dojave....

to je odlika te komunisticke ideologije da svi treba da rade za dobrobit grupe.
Jedino sto nas moze spasiti su ljudska prava i da se to jasno definise. A posto smo potomci tog kom.sistemskog razmisljanja i dalje frkcemo na sve sto svira drugu melodiju. ngo, "antiratni profiteri" ( covece crkvi je to postalo gora jeres od ateista)- kako je samo matrica ista.
pufna pufna 12:50 22.06.2007

Re: Hladno posmatano

mislim matrica napada na te organizacije...
kuki kuki 18:35 22.06.2007

Re: Hladno posmatano

Branislav Kovačević Cole
Pa...naravno da je to bio sukob dve frakcije, generalno gledano...Nisam siguran da sve ne bi bilo strasnije da struja koja je "prevaspitavana" ne bilo jos gora od one koja je "prevaspitavala"..Ipak..mnogi su zaglavili i bez ideoloskih konotacija, vec samo na osnovu dojave....koja je bila zasnovana na nekim drugim razlozima, najcesce licne prirode....Ma...bilo je svega....a to smo iskusili za vreme Slobe....a bogami i sada nije mnogo bolje..
Pravo u centar! Ned'o Bog da su ruski prevagnuli.
Ne bih se u potpunosti slozio sa pufninim komentarom
to je odlika te komunisticke ideologije
vec bi ga prosirio da je to odlika naseg mentaliteta: oduvek je bilo onih koji su voleli da spijaju, cinkare, naude a ako je jos to povezano sa vlascu....
pufna pufna 12:36 22.06.2007

potresna prica

Čega su se bojali. Mene? Nisu oni mislili da sam ja opasan...Oni su se bojali sebe.

u haosu od novonastalog bloga, vas tekst je prvi koji sam pazljivo iscitala, sa jakim emocijama.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:10 22.06.2007

Re: potresna prica

hvala....na komplimentima...mada..je jezivo!
poz
bkc
bravar bravar 13:35 22.06.2007

bez naslova

Toliko sam gledala i slusala o Golom otoku i svaki put mi price i sudbine otmu suzu iz oka. I u Vasoj prici - price...
A...
ceo život, uz jednu šoljicu kafe...

Deca,
Zena,
Prijatelji,
Rodjaci...
Braca,
Komsija,
Saborac....
Ko zna...
skyspoter skyspoter 13:43 22.06.2007

tatin stric

je bio na golom Otoku. Ja to nisam znala do 1984 kada je putovao sa nama na povratku sa mora i ispricao neke detalje. To je grozno sta se radilo tamo.
Mislim da lustracija ne treba da se vrsi od 1991 nego treba ici mnogo dublje, dalje...
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:53 22.06.2007

Re: tatin stric

Lustracija i nije od 1991.....nego 1941, koliko se secam..A da je strashno JESTE BILO....sva sreca, kazem nemam nikog svog ni na jednoj strani, pa mi je malo lakse da na sve to gledam...koliko toliko..objektivno...ali je strashno!!!
poz
BKC
skyspoter skyspoter 13:59 22.06.2007

Re: tatin stric

ako je lustracija od 1941 onda super. Mozda se i vratim jednog dana.
medjutim medjutim 13:56 22.06.2007

preziveli ljudi..

kad sam '99. dosao u Beograd na studije, nadjem sobu u Cvijicevoj, upoznam nesto malo komsiluka, i izmedju ostalog dobrodrzecu finu baku sa sprata ispod, ona je bila jedina koja se javljala ljudima usput, a ljudi njoj malo redje.. tek posle godinu dana stanovanja saznam od gazde da je bila kapo na Golom Otoku.. a da guzva bude veca, u istoj zgradi, samo sprat vise, ziveo je sin Vlade Mitica, danas jnajpoznatijeg kao vlasnika Miticeve rupe..

inace postoji neka knjiga Djaci na Golom Otoku, imam kuci, valjda je u Kragujevcu stampana, solidno je pristrasna, ali govori o stvarima koje nisu mogle da se cuju pre nje..
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 14:00 22.06.2007

Re: preziveli ljudi..

Koliko se secam, a mislim da se secam nju je napisao kragujevcanin Milan Nikoic, inace knjizevnik i prevodilac sa ruskog,.pozorisni kriticar...novinar...koji je bio najmladji IB-eovac na Golom otoku,....Poznavao sam ga.,...Preminuo je pre par godina
bkc
pufna pufna 14:11 22.06.2007

Re: preziveli ljudi..

izvini "medjutim" negde na nekom blogu sam procita tvoje pitanje da li bi mogao Radovan Karadjic da ima svoj blog?
Pretpostavljam da za tebe mladog koji odrastas u zemlji gde i legija pise ( ili se potpisuje na iste) knjige u zatvoru o svojoj "borbi" , usput nam razotkrivajuci gde je sve svercovao kokain, je normalna stvar da jedan R.K. " objasni svoju istinu" ( kako bi sigurna sam neki voleli da kazu). E, pa to nije normalno.
Jedino sto si uvideo kad si to izustio preko tastature, je ta da ce uslediti linc od strane drugih, ali ti razlozi za tako nesto nisu se ukazali...
Jel bi zeleo da ti objasni kako je ispravno praviti etnicki ciste enklave ili da je on bio neobavesten kad se preko sedam hiljada Srebrenickih dusa gonilo i streljalo kako gde? Prethodno su im se malo smejali u brk, malo rugali, malo terali da potrce da vide da li su brzi od metka...
I kako se tebi sad ova prica uklapa sa golim otokom? Mislim, koja je razlika u tvom sistemu vrednosti da ti je sve sto je R.K. radio ok?! Samo zato sto nije komunista? Zato sto je neprihvatljivo da ubija 'brat brata" ali je ok ukoliko je pripadnik druge nacionalnosti?!
p.s. nemoj se truditi da mi odgovar, ali nas nemoj ni zasipati navodnom nevinoscu coveka koji je tvorac ideja da ako jedan narod zeli otcepljenje on je sam kriv sto ce se istrebiti
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 14:16 22.06.2007

Re: preziveli ljudi..

???? Mislim da je neki nesporazum ili je na pogresnu adresu poslato.,...Nemam pojma o cemu pricas...Nikada na mom blogu ja nisam trazio da R Karadzic iznese svoju istinu.....?????.,...Objasni...ili je greska, TESKA!!!
pufna pufna 14:19 22.06.2007

Re: preziveli ljudi..

ja se obracam nick- u " medjutim" koji je to napisao na jednom od blogova...
evo hitam da potrazim na kom
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 14:25 22.06.2007

Re: preziveli ljudi..

nedovoljno je bilo precizno..pa sam vec poceo da se preslisavam, mada znam da je to nemoguce..a moguce je da je neko to negde napisao, a da ja nisam video...na mom blogu....ne tvrdim, ali mislim da nije...???
OK....
BKC
pufna pufna 14:49 22.06.2007

Re: preziveli ljudi..

mislim da je bilo ili na jasmininom ili kod restaka ili kod duleta jer to sam danas citala, ali vec su ga izbrisali...
ima nade za b92

sta reci, sem ruzno jako ruzno
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 15:52 22.06.2007

Re: preziveli ljudi..

zaista ne znam o cemu se radi..jako malo vremena imam pa ne pratim bas sve blogove---a tek postove.Iskren da budem nekad se pogubim i sa ovima mojim, pa mozda nekoga i preskocim, nenamerno---
poz
bkc
d@niLo d@niLo 16:31 22.06.2007

sudbine

Sticajem okolnosti,imao sam prilike da u arhivi doma za decu bez roditelja u beogradu vidim neke od dosijea dece koja koja su tu donosena krajem 40 tih,pocetkom 50 tih..Posto oni pored ostalog treba da sadrze i to kako i zasto je dete dovedeno,iznenadio me je prilican broj dosijea gde umesto toga samo pise - "nocas donela udba" , ili "jutros rano donela udba" ,i nista vise !! A to naravno jer su njihove roditelje uglavnom nocu hapsili i slali na goli otok,a decu,bebe, nosili u dom..
Koliko je to bilo konspirativno,kakav osvetnicki,podmukao sistem ..
A,da , na dnu svakog od tih listova: smrt fasizmu,sloboda narodu !
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 17:06 22.06.2007

Re: sudbine

Hm..nemam ja nikakvih zabluda da su ove "crtice" samo vrh ledenog brega...samo deo onoga sto su jedni drugima radili...Uostalom imao sam , nazalost. priliku da se o licno uverim sta moze jaka policija, kako god da se ona zvala, kad je drzava nemocna i slaba...zbog toga je otvaranje dosijea svih socijalistickih drzava toliko problematicno...
jednog dana ,ko zna...
d@niLo d@niLo 18:27 22.06.2007

Re: sudbine

Da,mozda jednog dana.., pogotovo u nasem slucaju, gde je teziste moci i vlasti (ono sto se nije raspalo) u senci, van institucija, mozda kao i u vreme ib-a, samo prilagodjeno drugim okolnostima
oldtajmer oldtajmer 18:51 22.06.2007

Ideologija

Znam, Cole, da ste rekli da se necete baviti ideologijom, ali moram da se osvrnem na ovo, jer je sastavni deo cele price. Slusao sam intervju sa V.D. 90 i neke, mozda bas u tom periodu kada ste i vi razgovarali s njim. Ono sto je mene fasciniralo je da covek i dalje, posle svega sto mu se desilo, brani komuniste. Neosporno inteligentan, fenomenalan analiticar, fenomenalno prozire na savremenoj politickoj sceni ko je ko, ali kako se dotaknete Lenjina, Staljina, i komunizma, sva logika pada. Zanima me da li ste i vi to primetili kada ste razgovarali s njim?
Malj Malj 20:15 22.06.2007

Re: Ideologija

Ja sam sreo jednog pripadnika Partije rada ciji je V.D. bio predsednik koja se zasnivala na Lenjinizmu-Staljinizmu, a lik je istovremeno bio i aktivni ucenik proseta 1996.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 08:43 23.06.2007

Re: Ideologija

Nije problem ideologije, jer je ona manje vise poznata...Dugo sam sa njim pricao...i rekao sam mu sta sam mu rekao...Prosto ne mogu da se slozim sa njim u milion stvari, ali postujem njegovo pravo da misli sto misli, sve dok ne zadire u moje pravo da ja mislim sta ja mislim. Za razliku od mnogih on je 90/te rekao za Milosevica da je stetocina, da nije nikakav komunista (sic!), vec da je obican tehnokrata zeljan vlasti, koju ce osvojiti..i cuvati uz puno zrtava..Kod njega sam cenio jedan deo u kome govori o pravima naroda...etnickih manjina..pa i decentralizaciji...Jos tada je rekao da CG treba da bude samostalna ako sve republike SFRJ budu samostalne...da Vojvodina treba da ima autonomiju, kao i Sandzak..itd...u nekim stvarima je video dobro..Naravno bio je kritican i prema SSSR/u i Staljinu...ali ne na nacin kako ja to vidim...itd...U svakom slucaju platio je debelo sve ono u sta je verovao//..Utisak sa tribine> veliki broj onih, a sala je bila prepuna, se nije slozio sa njim u mnogim stvarima, ali ga niko nije vredjao zbog toga....itd...Imam snimak cele tribine...pa..mozda i to iskoristim za knjighu, kako me "mangupi u nasim redovima" , nagovaraju..
poz
BKC
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 09:36 23.06.2007

Re: Ideologija

To nije redak slucaj.....znam i ja par mladih koji su u toj Partiji...Ono sto mene plasi, ne licno, je njihov fanatizam..a kao i svaki fanatizam nema kriticku distancu....Brrrrrrrrr...Neofasizam, neostaljinizam....NJET hvala
skyspoter skyspoter 20:56 22.06.2007

COLE

pricali smo o lutraciji malo gore dok sam bila na poslu. sada kuci smirena razmisljam i AKO (pa. velikim slovima ako) uvedemo lustraciju od 1941 mislite li da ce kartoteka biti sacuvana od tih godina?
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 08:44 23.06.2007

Re: COLE

zaista na to pitanje ne mogu da Vam odgovorim...jer nisam nikada sa NJIMA bio u ljubavi...ali po mom skromnom misljenju nije sve ni u kartoteci,..,postoje dokumenta, fakta, svedoci...ne znam sta vas zanima....
Sacekajmo i taj trenutak..valjda ce!
Džudi S Džudi S 23:49 22.06.2007

Tužno...

Biću potpuno iskrena- o ovom delu naše istorije malo znam...a i ono što znam čula sam od pokojnih bake i dede koji su bili monarhisti...ali deda nije bio četnik...samo su njegovoj porodici partizani uzeli mnogo nekretnina....

Ovaj tekst ne posmatram sa ideološke, već sa ljudske strane.

U tim vremenima ratova i stradanja, tužne su sudbine ljudi, ma kojoj strani bili naklonjeni.

Hvala za ovaj kratak čas istorije.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 09:39 23.06.2007

Re: Tužno...

,,Nisam ja bas takav poznavalac istorije, niti mi je to bila namera.Ima mnogo umijih ljudi na tu temu od mene.Ja sam samo igrom slucaj ili svojom voljom sretao zanimljive ljude, sledio njihove sudbine....cudom se cudio, kako su i sta mnogi preziveli i proziveli...Covek je ipak najmonstruznija zivotinja na planeti..
LBSL LBSL 02:59 23.06.2007

Sve zrtve treba rehabilitovati


Postovani Cole,

Misljenja sam takodje, da sve zrtve treba rehabilitovati, te savakako lustraciju izvrsiti od 41. Ovde se svakako radi o krsenju ljudskih prava i ovo ne treba dovoditi ni u kakvu vezu sa ideologijom. Nepravda se mora ispraviti, potrebno je sve zrtve komunistickog terora podvesti pod zrtve krsenja ljudskih prava, a ne pod pojam izdajnika i drzavnog neprijatelja, kako su ih komunisti etiketirali. Zrtve nazvati zrtvama, a one koji su krsili ljudska prava nazvati zlocincima. Zakone o rehabilitaciju i lustraciji je potrebno izglasati u skupstini.

Odlican i poucan tekst.

Pozdrav
Duda Postar
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 09:43 23.06.2007

Re: Sve zrtve treba rehabilitovati

....naravno, radi se o elementarnom krsenju ljudskih i gradjanskiih prava.Vrlo cesto se cuje misljenje kako su ovi ili oni zasluzili da im se na takav nacin sudi(???!)...Nazalost sve se vec toliko puta ponavlja...na sve se navikavamo, kao i na prirodne pojave.Secam se kada je poceo rat u SFRJ...prvih "patriotskih" reportaza sa ugljenisanim lesevima...sklanajli smo decu od TV/a,. gasili TV, menjali kanale...a onda je toga bilo svuda...Vise se nije moglo izbeci, pa smo na sve to gledali preko zalogaja....doza po doza....
Hvala!
bkc
yu1bcd yu1bcd 11:46 23.06.2007

Re: Sve zrtve treba rehabilitovati

Istina je prva zrtva rata - to se dalo brzo nauciti uz TV. Ja sam cesto razmisljao kako li je tek bilo nasim roditeljima u II. svetskom ratu sa istovremenim gradjanskim ratovima. Samo 3 godine posle te tragedije se dogodi IB. I onda se mi upisemo crnim slovima na kraju EU istorije XX veka.

Danas mozemo videti kako se nanovo pisu nacionalne istorije. Nismo dovoljno pazljivo citali Orwella...

LBSL LBSL 16:24 23.06.2007

Re: Sve zrtve treba rehabilitovati


Postovani Cole,

Hvala Vam na odgovoru. Naravno nevezano sa ovim, resio sam da napustim blog. Hocete mi molim Vas poslati Vasu e-mail adresu nekako mi se izbrisala iz kompjutera, zajedno sa svim ostalim. Moja adresa je ista dudapostar@aol.com
Hvala.

S postovanjem
Olga Medenica Olga Medenica 20:55 23.06.2007

Branislave

drago mi je da neko ovako nesto napisao ovde.
Toliko o "divnim" vremenima "mira, pravde i izobilja".
Za takve stvari danas niko nece da zna.
Cela situacija od 90 - 91 je kopile ove o kojoj ovde govorite, vrlo elokventno.
Sta da kazem, svaka cast.
A ako treba da demistifikujemo, izvedemo na cistinu i posaljemo u....Cistiliste "Proslost", zanima me bas gde ta kriminalna Proslost pocinje?
A vukovi samo menjaju kozu, menjali su je i opet ce.
Nema nista na brzaka. Nista ne moze da se bazira na lazima i polulazima. "Bela" laz ne postoji, laz je laz.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 09:15 24.06.2007

Re: Branislave

Postovana Olga,
ja zaista ne mislim da mi pripada bilo kakva "mesijanska" uloga u ovom zivotu, a posebno ne u ovakvoj drzavi...Naprosto te slike, te price mi se isuvise dugo "motaju" po glavi pa sam resio da poput slikara SP, o kome sam pisao, to nekome kazem...pa sam "rekao" na Blogu....Rekoh i .....!
Iskren da budem ta vremena, (ja sam 1953.god) pamtim kao, za mene, bezbrizna...takvo mi je bilo okruzenje, porodica...osim hronicne besparice, uglavnom je sve bilo OK....a sta je to ostalo, kad nema pravog porodicnog budzeta? Pa nismo sestra i ja osecali tu vrstu politickog naboja...tu vrstu represije...itd, ali se nismo ni bavili politikom...Kasnija saznanja, koja su dosla sa godinama, obrazovanjem, iskustvom....bacila su sumnju na sve sto je bila lazzna slika, koju smo platili 90/tih i jos uvek placamo...Milosevic je bio samo zarez u svakednovenoj devalvaciji necega sto se kolikvijano zove Srbija..Ne pripadam onima koji imaju mitolosku sliku o Srbiji, pa ni o drugima , vec pokusavam da realnije sagledavam stvari...sto je visi stepen realnosti, to je sve pogubnije...ali je tako!
Gde pocinje kriminalna proslost ...
Hm....sve zavisi koliko istorije zelimo da zahvatimo u svojim razmisljanjima...Mozda vec onda kada je nastao pojam drzave, crkve, vlasti....Nje je uvek bilo i naravno da ce je biti...ali ona moze biti sankcionisana, svedena na neku "pristojnu/podnosljivu" meru...!!! Koja je to mera...Hm..to je granica trpljenja pojedinca, porodice, drustva....Koja je to mera....to je ona granica kada prestaje strah od vlasti, od represije...Koja je to mera....To je mera zakona i njegovog sprovodjenja...Moglo bi se nadugacko i nasiroko, ali ukratko OVDE STVARI NE VALJAJU!!!
Izvinite na predugom odgovoru...koji bi morao da bude i duzi, da bi se sve reklo, ali i u ovom obimu...SVE NAM JE JASNO.
Poz
BKC
PS> Hagovaraju me mangupi da pisem o svemu ovome....da pisem roman...A svako od nas ima bar nekoliko takvih...zar ne?
Olga Medenica Olga Medenica 11:39 24.06.2007

Re: Branislave

Ma kakva mesijanska uloga, nisam nista tako mislila.
Pisite roman.
Imate sta, umete, steta bi bilo da ne.......
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 08:57 25.06.2007

Re: Branislave

hvala....pisanje romana je ipak malo komplikovanija forma od Bloga....pa neka to ostane samo kao ideja...!
Poz
BKC
joshka joshka 15:06 24.06.2007

Svaka cast

Odlican tekst gospodine Kovacevicu, odlican.
Potpuno se slazem sa prethodnicima da bi trebalo da napisete roman.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 08:59 25.06.2007

Re: Svaka cast

Hvala...vec pocinje da mi biva neprijatno...!
Vec sam vise puta odgovorio...roman trazi daleko vece zrtvovanje, nego Blog....a ja nisam siguran da imam dovoljno vremena...i svih drugih uslova, pa neka za sada bude dovoljno ovo na Blogu.
Ko zna,,,kad i ako odem u penziju!
Poz
BKC

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana