Društvo| Mediji

Fokus grupe

jinks RSS / 28.02.2018. u 16:28

fg1.jpg

Ako ste mislili da Templari i Iluminati vladaju svetom, sva je prilika da ste se grdno prevarili. A i ti Bilderberzi i Malteški vitezovi, mala su deca u poređenju sa njenim veličanstvom - fokus grupom. Sad, neki će pomisliti da se po milioniti put radi o nekakvom tajnom društvu ili čemu već, ali je na sreću stvar izgleda ipak prilično daleko od toga. Naime, ne radi se ni o čemu drugom do o relativno skorijem izumu marketinških agencija i ispitivača javnog mnjenja.

Jer, čuli ste sigurno za Galup, koji je u vreme Ruzveltovog Nju dila, tridesetih godina prošlog veka postao sve i svja u politici. Naime, Ruzvelt je došao na ideju da oko ključnih društvenih pitanja organizuje istraživanja javnog mnjenja na nacionalnom nivou, kako bi došao do pravih odgovora. Stotine su hiljada upitnika kružili poštanskim sandučićima, telefonske se žice usijavale, jer su sa vremenom gotovo čitave SAD postale jedno ogromno permanentno istraživanje javnog mnjenja.

A ona, koliko god u principu i bila korisna, često ispadaju spora i skupa. A takođe, neretko i nesvrsishodna, pošto masovna ispitivanja izgleda da ipak mogu da daju odgovore na u principu jednostavnija pitanja. Tipa da li ste za Zvezdu ili Partizan, za srednju i nižu klasu ili za bogataše, i sve slično tome. Opet, kako pitanja postaju kompleksnija pomenute metodologije neretko prestaju da daju upotrebljive rezultate (jer, kako, između ostalog, tada uopšte i formulisati pitanja na upitnicima).

fg2.jpg

Tako je bilo do nekih 60-ih i 70-ih godina prošlog veka, kada su istraživači došli na nešto drugačiju ideju. Da umesto beskrajnih formulara i upitnika koji se šalju na hiljade adresa upotrebe nešto što je jeftinije, zahteva manje vremena, a gotovo jednovremeno daje odgovore na postavljena pitanja - fokus grupe. Naime, fokus grupu predstavlja ne više od desetak do dvadesetak po određenim kriterijumima odabranih ljudi, koji se okupljaju u formalnim ili kućnim varijantama, i koji kroz moderirani razgovor u kontrolisanom okruženju iznose stavove i mišljenja na zadatu temu (filovane neretko burnim emotivnim reakcijama i ispadima, istraživačima jednako interesantnim).

Naravno, u blogu neću ulaziti u detalje, pošto je nemoguće, jer efikasna fokus grupa zahteva prilično veštu organizaciju kako bi dala iole korisnije rezultate (između ostalog i zato što se radi o izuzetno malom uzorku milionske populacije). Počev od načina izbora članova, do vođenja razgovora (koji u principu ni ne sme da traje nešto preterano dugo), pa sve do filtriranja pravih odgovora. Na kraju, sve bi naravno bilo mnogo jednostavnije kada bi bilo moguće postići nešto čemu mnogi istraživači upravo i teže - da za svako pitanje (ili još bolje za sva moguća pitanja istovremeno) postoji u principu jedan čovek koji bi predstavljao fokus grupu sa svim mogućim odgovorima. Što je u ovoj oblasti izgleda ipak ravno naučnoj fantastici. 

fg3.jpg

Sad, što uopšte i pričam o svemu ovome. Naime, fokus grupe su nastale u oblasti komercijalnog marketinga, ali im nije bilo potrebno nešto preterano dugo da dođu i do politike. U toj meri da je ostala priča po kojoj su devedesetih godina prošlog veka tadašnje SAD i VB administracije priličan broj važnih odluka bazirale upravo na rezultatima sporadičnih i ad-hok fokus grupa. Gde postoji i urbana legenda (koja je na nesreću izgleda delom možda i tačna) o tome da je odluka o napadu na jednu evropsku zemlju sa kraja devedesetih donesena na navrat-nanos organizovanoj fokus grupi, nekoliko nedelja ranije u predgrađu Nju Jorka.

I, gde po nekima od tih devedesetih pa sve do danas fokus grupe vladaju. A možda najviše i zbog toga što je doba interneta omogućilo da se forma fokus grupe izdigne na potpuno novi nivo - između ostalog i upotrebom društvenih mreža. Naime, koliko ste puta čuli da se sadržaji koji ostaju na mreži analiziraju i koriste kako u marketinške, tako i u svrhe raznoraznih ispitivanja javnog mnjenja. Gde upravo tu fokus grupe i možete formirati na milion novih načina, kao i da mnogo efikasnije i tačnije generišete rezultate, gotovo u realnom vremenu.

fg4.jpg

Na kraju, neki ciničniji bi rekli da u stvari u principu i nije toliko loše učestvovati u fokus grupama, pošto se to neretko na prilično fin način kompenzuje. Do te mere da postoje i "profesionalni" redovni učesnici. Sad, na pitanje kao se uopšte i postaje "profesionalac" iskreniji bi rekli - ne tako što predstavljate, ne znam, nekog univerzalca ili nosioca svekolikog znanja i mudrosti, već tako što pričate manje-više ono što verujete da organizatori fokus grupe u stvari i žele da čuju. 

I eto ko, na kraju, po svoj prilici dobrim delom upravo i vlada ovim svetom :).

fg5.jpg

Tagovi



Komentari (104)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

amika amika 18:42 28.02.2018

Испричајте нам своју причу...

kako bi dala iole korisne rezultate (između ostalog i zato što se radi o izuzetno malom uzorku milionske populacije). Počev od načina izbora članova,


"Типични карактери у типичним ситуацијама" - правило из теорије књижевности реализма, овде у нетипичним и новим ситуацијама. Или, како би се то рекло данас: Испричајте нам шта би радили - мислили у оваквој ситуацији.

Маркетинг открива оно што је одавно познато и разрађено прво у теорији књижевности, потом у теорији драматургије, и ево сад маркетинга као новог фокус-гуруа који то преноси у политичко - комерцијални део живота.
jinks jinks 19:48 28.02.2018

Re: Испричајте нам своју причу...

amika
"Типични карактери у типичним ситуацијама" - правило из теорије књижевности реализма, овде у нетипичним и новим ситуацијама. Или, како би се то рекло данас: Испричајте нам шта би радили - мислили у оваквој ситуацији.

Маркетинг открива оно што је одавно познато и разрађено прво у теорији књижевности, потом у теорији драматургије, и ево сад маркетинга као новог фокус-гуруа који то преноси у политичко - комерцијални део живота.


Da, što neko reče - jedan od prvih zadataka politike i marketinga jeste u tome da svakog od nas pojedinačno ubedi da smo junaci neke svoje knjige ili nekog svog filma. Pa posle redno dolazi sve ostalo.

Inače Kempbelova knjiga "Junakovo putovanje", nastala pre svega, koliko sam razumeo, kao studija iz oblasti teorije književnosti odavno je postala jedno od ključnih štiva filmadžija, marketara, ili stratega političkih kampanja.
tasadebeli tasadebeli 19:58 28.02.2018

Re: Испричајте нам своју причу...

jinks
amika
"Типични карактери у типичним ситуацијама" - правило из теорије књижевности реализма, овде у нетипичним и новим ситуацијама. Или, како би се то рекло данас: Испричајте нам шта би радили - мислили у оваквој ситуацији.

Маркетинг открива оно што је одавно познато и разрађено прво у теорији књижевности, потом у теорији драматургије, и ево сад маркетинга као новог фокус-гуруа који то преноси у политичко - комерцијални део живота.


Da, što neko reče - jedan od prvih zadataka politike i marketinga jeste u tome da svakog od nas pojedinačno ubedi da smo junaci, svako u nekoj svojoj knjizi ili nekom svom filmu. Pa posle redno dolazi sve ostalo.

Inače Kempbelova knjiga "Junakovo putovanje", nastala pre svega, koliko sam razumeo, kao studija iz oblasti teorije književnosti odavno je postala jedno od ključnih štiva filmadžija, marketara, ili stratega političkih kampanja.



deset_slukom deset_slukom 19:39 28.02.2018

Koga su pitali?

Gde postoji i urbana legenda (koja je na nesreću izgleda delom možda i tačna) o tome da je odluka o napadu na jednu evropsku zemlju sa kraja devedesetih donesena na navrat-nanos organizovanoj fokus grupi, nekoliko nedelja ranije u jednom od predgrađa Nju Jorka.


Moguće da je bilo tako, ali ono što zasigurno znamo - pitali su Miloševića. I on je pristao.
jinks jinks 19:44 28.02.2018

Re: Koga su pitali?

U stvari, nisam napisao u blogu ... koliko se sećam radilo se o fokus grupi u obliku radio-emisije uživo, mislim da li u Nju Džerziju.

Inače, ekipe Klintona i Blera su do te mere mistifikovali i glorifikovali fokus grupe, da su ih uzdigli do visina tajnog recepta za rešavanje svih problema i izlaz iz svih mogućih političkih situacija.

Mada, bilo kakav vid razgovora sa ljudima i slušanja i sakupljanja njihovih mišljenja u životu moglo bi se nazvati vidom fokus grupe, verovatno. Ipak, sa velikom razlikom da članovi fokus grupe ipak znaju da su članovi fokus grupe :)
tasadebeli tasadebeli 19:53 28.02.2018

Данијела

Tako je bilo do nekih 60-ih i 70-ih godina prošlog veka, kada su istraživači došli na nešto drugačiju ideju. Da umesto beskrajnih formulara i upitnika koji se šalju na hiljade adresa upotrebe nešto što je jeftinije, zahteva manje vremena, i gotovo jednovremeno daje odgovore na postavljena pitanja - fokus grupe. Naime, fokus grupu predstavlja ne više od desetak do dvadesetak po određenim kriterijumima odabranih ljudi, koji se okupljaju u formalnim ili kućnim varijantama, i koji kroz moderirani razgovor u kontrolisanom okruženju iznose stavove i mišljenja na zadatu temu (filovano neretko burnim emotivnim reakcijama i ispadima, istraživačima jednako interesantnim).



Је л' ти то о Блогу Б92?


I, gde po nekima od tih devedesetih pa sve do danas fokus grupe vladaju. A možda najviše i zbog toga što je doba interneta omogućilo da se forma fokus grupe izdigne na potpuno novi nivo - između ostalog i upotrebom društvenih mreža. Jer, koliko ste puta čuli da se sadržaji koji ostaju na mreži analiziraju i koriste kako u marketinške, tako i u svrhe raznoraznih ispitivanja javnog mnjenja. Gde upravo tu fokus grupe i možete formirati na milion novih načina, kao i da mnogo efikasnije i tačnije generišete rezultate, gotovo u realnom vremenu.



Да, да, ти то о Блогу Б92.


Knowledge Goes Pop (ЛИНК)


Него, имам једно питање у вези са тим истраживањима. Није баш фокус група (надам се), али је свеједно истраживање јавног мњења.

Јутрос ме на фиксни кућни број телефона у име неке агенције за истраживање чији сам назив у секунди заборавио звала извесна Данијела. Пристао ја да одговарам на питања. Прво ми поставила питање да ли пијем кафу, па затим колико пута дневно и на крају ме питала да ли пијем домаћу или неку инострану кафу.

А онда кренула да испаљује једно за другим. Те да ли је Београд као град кренуо у добром правцу, те да ли ћу изаћи на ове предстојеће изборе у Београду, те за кога ћу гласати, те да оцењујем политичаре оценама 1-5, те да ли бих гласао за Вучића или против њега и све тако. Једно за другим, једно 10-12 питања.

Симпатична нека девојчица.

Е сад, мени је све то јасно, сва та њена питања, али ми никако нису јасна она три питања на почетку о кафи.

Чему то служи? Да ме опусти? Да не боли кад поставља остала питања? Мислим, чему?



Знате ли ви пошто је то такође политички маркетинг у питању?


jinks jinks 20:02 28.02.2018

Re: Данијела

:)

Pa, dobro, Fejsbuk, Tviter, Instagram, za njih se odavno pretpostavlja da predstavljaju između oslatog i platforme za "dinamičke" iliti što neki kažu ad-hok fokus grupe. Mislim, otkud oni silni milioni Zakebergu i drugima, ako ne i od takve vrste usluga, ko zna kome sve ne.

Uf, to sa pićima (kafe, vode, čajevi i slično) mu izgleda dođe kao neka pripremna istražna radnja - imaš to po gomili trilera i krimića :)

Sad šta bi sve koje piće moglo da znači ... ... ili ne znači ništa :)
tasadebeli tasadebeli 20:14 28.02.2018

Re: Данијела

jinks

Uf, to sa pićima (kafe, vode, čajevi i slično) mu izgleda dođe kao neka pripremna istražna radnja - imaš to po svim trilerima i krimićima :)


Мене кад су приводили (у младим данима, не овако маторог) у оквиру тих истражних радњи, никада ми нису нудили ништа друго сем батина.

Видиш ти како се то цивилизовало...

Е, где је овај свет у међувремену отиш'о док смо ми размишљали да ли да пристанемо да нас бомбардују или да им лепо кажемо да нећемо да се играмо...

Само смо губили време без везе.

Sad šta bi sve koje piće moglo da znači ... ... ili ne znači ništa :)


Сад си ми тек дао нови задатак за размишљање...


jinks jinks 20:17 28.02.2018

Re: Данијела

Видиш ти како се то цивилизовало...


Otkud znaš, možda je to sa kafom u stvari i surovije od batina :)
tasadebeli tasadebeli 20:22 28.02.2018

Re: Данијела

jinks
Видиш ти како се то цивилизовало...


Otkud znaš, možda je to sa kafom u stvari i surovije od batina :)





Немој, бре, више!

Како ћу ја да спавам ноћас?


jinks jinks 20:31 28.02.2018

Re: Данијела

Izvini.
arianna arianna 21:25 28.02.2018

Re: Данијела

Мене кад су приводили (у младим данима, не овако маторог) у оквиру тих истражних радњи, никада ми нису нудили ништа друго сем батина.

Видиш ти како се то цивилизовало...



Taso, tad kad su te privodili bio je period brutalizma.

Pre toga bio je period perfidnijeg istraživanja pod okriljem rodoljublja, pa ko veći roduljub, taj najdubljije jeca

na primer, a i zbog nedostatka patriotskih pesama na blog, prilažem jednu u nastavku ...

ДОБРА ЗЕМЉО МОЈА, ЛАЖУ

Данас нама кажу, деци овог века,
Да смо недостојни историје наше,
Да нас захватила западњачка река,
И да нам се душе опасности плаше.

Добра земљо моја, лажу! Ко те воли
Данас, тај те воли, јер зна да си мати,
Јер пре нас ни поља ни кршеви голи,
Не могаше ником свесну љубав дати!

И данас кад дође до последњег боја,
Неозарен старог ореола сјајем,
Ја ћу дати живот, отаџбино моја,
Знајући шта дајем и зашто га дајем.

Милан Ракић: "На Газиместану" 1912. године



Daleko smo mi od civilizacije. Trenutno je šok opcija na delu.

nask nask 23:42 28.02.2018

Re: Данијела

али ми никако нису јасна она три питања на почетку


docsumann docsumann 20:55 28.02.2018

fokus grupa


jinks jinks 21:38 28.02.2018

Re: fokus grupa

Kazezoze Kazezoze 07:31 01.03.2018

Re: fokus grupa

docsumann


Meni su u ovoj fokus grupi koji si okačio najsumnjiviji Thijs van Leer i Jan Akkerman
maksa83 maksa83 22:14 28.02.2018

preporučena literatura

jinks jinks 06:51 01.03.2018

Re: preporučena literatura

Ne znam koliko ima istine u onome kada se kaže da sve što apsolutno uspe da se algoritmizuje istog trenutka prestaje da živi.

A možda je i to jedan od razloga zašto se još uvek nije došlo do prave veštačke inteligencije. Ili je neophodno alogritmizovati algoritam koji podrazumeva na određeni način da nešto čime se bavi još uvek nije algoritmizovano.
tasadebeli tasadebeli 07:19 01.03.2018

Re: preporučena literatura

jinks
Ne znam koliko ima istine u onome kada se kaže da sve što apsolutno uspe da se algoritmizuje istog trenutka prestaje da živi.

A možda je i to jedan od razloga zašto se još uvek nije došlo do prave veštačke inteligencije. Ili je neophodno alogritmizovati algoritam koji podrazumeva na određeni način da nešto čime se bavi još uvek nije algoritmizovano.



Нпр, природни људски језици?

Максо?

Шалим се, шалим се... То би био трол.
maksa83 maksa83 07:27 01.03.2018

Re: preporučena literatura

Нпр, природни људски језици?

Максо?

Pre par nedleja dobijem mejl na mađarskom o nekoj isporuci, bitna mi je informacija. I sad, kućuštaću, gledam ono, gledam, i spazim da gmail iz brauzera ima gumbić "Translate". Hajde da okušam sreću, kliknem očekujući da ću da dobijem bar neku treću aproksimaciju svega toga na engleskom iz koje ću da izdokonam šta se dešava, kad ono - paf, za pola sekunde ga je pretvorio u mejl na srpskom (ćirilica!) koji je izgledao otpr. 95% kao da ga je pisao živ čovek, tj. skoro pa savršeno preveden (za praktične potrebe, svakako ne bi dobioi NIN-ovu nagradu). Par dana posle toga dobijem sličan mejl na holandskom i sad se već malo brže setim tog dugmenceta i - paf, sekund kasnije dobijem taj mejl na srpskom. Zastrašujuće dobro radi.
docsumann docsumann 08:04 01.03.2018

Re: preporučena literatura

Zastrašujuće dobro radi.


a možda i jezik, poput matematike, postoji kao nezavistan, paralelan svijet, s kojim ipak, na neki način (funkcionalno) korespondiramo
hermine hermine 08:33 01.03.2018

Re: preporučena literatura

kliknem očekujući da ću da dobijem bar neku treću aproksimaciju svega toga na engleskom iz koje ću da izdokonam šta se dešava


Indignacija, egzemplar, efemerno..

Ovo su riječi u par rečenica romana Ka svetioniku koji sinoć pročitah.. i baš gledala ko je prevodio, ne piše, šteta što ne piše, pozdravila bih ga/je ovom prilikom..

Preveo/la je muški roman iz 1927. god od 177 strana Virdžinije Vulf zgusnuto pisanog toka svijesti i likova nesređenih tj haotičnih misli da negdje do polovine nisam shvatila ko je ko i šta ih muči i što.. Pfiju, kakva komplikacija (i moja istrajnost do kraja) unutrašnjeg svijeta, osjećanja i sjećanja bez realno (dobro, o nekakvom je hajde da kažem modernom realizmu riječ) ikakve radnje.. ako sam se ja napatila onako, kako je bilo onom što je prevodio.. ima dobra izreka Tvenova o diplomaciji i prevođenju i šta bi mi bez njih, to 'tedoh reći..

:)
docsumann docsumann 08:38 01.03.2018

Re: preporučena literatura

Ovo su riječi u par rečenica romana Ka svetioniku ..


pokušao...odustao
hermine hermine 08:39 01.03.2018

Re: preporučena literatura

Izgleda da do kraja nisam shvatila šta me snađe..

:)
maksa83 maksa83 08:44 01.03.2018

Re: preporučena literatura

a možda i jezik, poput matematike, postoji kao nezavistan, paralelan svijet, s kojim ipak, na neki način (funkcionalno) korespondiramo

Meni je jezik najfascinantnija ljudska tvorevina, beskrajno fascinantnija i od aviona i računara koji su svi zapravo samo (understatement, ali razumeš šta hoću da kažem) vrlo sofisticirane "batine i vatra". Puno decenija i puno para je potrošeno na algoritmizovanje jezika, da bi se poslednjih deset godina ručno algoritmizovanje maltene batalilo za praktične potrebe. Naravno, još uvek pokušavamo da shvatimo kako svet oko nas (i u nama) funkcioniše i da ga "reprodukujemo u koracima", ali su uslovi sazreli (hardver ojačao) dovoljno da se više ne trudimo da mu spoznamo detaljnu mehaniku nego smo zadovoljni time da napravimo nešto što ume da ga reprodukuje i pretvori u nama svarljiv izlaz. Svi (ok, koga zanima) znaju kako se pravi neuronska mreža ali kad je pustiš u pogon niko ne zna kako tačno unutra radi, pa tako dođeš do zanimljivih stvari da mreža nauči da laže ili napravi sopstveni jezik za sporazumevanje sa drugim softverom,. Npr. ovaj Google Translate koji prevodi šta hoćeš na šta hoćeš je sam kreirao sopstveni interni posrednički jezik koji koristi kao "most" između dva ljudska.
jinks jinks 08:55 01.03.2018

Re: preporučena literatura

Meni je jezik najfascinantnija ljudska tvorevina, beskrajno fascinantnija i od aviona i računara koji su svi zapravo samo (understatement, ali razumeš šta hoću da kažem) vrlo sofisticirane "batine i vatra".

Možda se zato i kaže da su u početku svega i bile neke reči. I šta bi sve onda i moglo da znači ovo "svega".
docsumann docsumann 09:04 01.03.2018

Re: preporučena literatura

Meni je jezik najfascinantnija ljudska tvorevina


najveće nematerijalno blago čovječanstva, kao je to danas moderno kasti...

preporučujem - Food of Gods od McKene (postoji e-izdanje za skinuti sa neta)

jeste da knjiga predstavlja alternativna teorija evolucije čovjeka (prije svega kulture/jezika), ali je obim i kvalitet materijalnih dokaza, i naučnih činjenoca koje joj idu u prilog zapanjujući.
pored toga McKena koristi raskošan engleski jezik,a neki dijelovi knjige su čista literarna fikcija kojom autor pokušava da dočara scene iz života prvih hominida (često pokušavajući da stvari posmatra iz prvog lica).

jezik je toliko čudo da mi ništa u vezi njega ne dijelujue suviše nenormalno
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:05 01.03.2018

Re: preporučena literatura

maksa83
a možda i jezik, poput matematike, postoji kao nezavistan, paralelan svijet, s kojim ipak, na neki način (funkcionalno) korespondiramo

Meni je jezik najfascinantnija ljudska tvorevina, beskrajno fascinantnija i od aviona i računara koji su svi zapravo samo (understatement, ali razumeš šta hoću da kažem) vrlo sofisticirane "batine i vatra". Puno decenija i puno para je potrošeno na algoritmizovanje jezika, da bi se poslednjih deset godina ručno algoritmizovanje maltene batalilo za praktične potrebe. Naravno, još uvek pokušavamo da shvatimo kako svet oko nas (i u nama) funkcioniše i da ga "reprodukujemo u koracima", ali su uslovi sazreli (hardver ojačao) dovoljno da se više ne trudimo da mu spoznamo detaljnu mehaniku nego smo zadovoljni time da napravimo nešto što ume da ga reprodukuje i pretvori u nama svarljiv izlaz. Svi (ok, koga zanima) znaju kako se pravi neuronska mreža ali kad je pustiš u pogon niko ne zna kako tačno unutra radi, pa tako dođeš do zanimljivih stvari da mreža nauči da laže ili napravi sopstveni jezik za sporazumevanje sa drugim softverom,. Npr. ovaj Google Translate koji prevodi šta hoćeš na šta hoćeš je sam kreirao sopstveni interni posrednički jezik koji koristi kao "most" između dva ljudska.

Brutal force.
Просто, Гугл транслатор *ебе кеву. Сад сам неки свој чланак са српског превео њим на енглески, и без проблема је остао сачуван смисао, а језичке финесе, наравно, нису. Узео сам за основ тај превод, и поправљам га.
hermine hermine 09:07 01.03.2018

Re: preporučena literatura

Prije neki dan gledajući kartu Evrope, jezičku, razmišljam o meni vjerovatno najvećem fenomenu da se na tako malom prostoru na tako malim udaljenostima, jedni' od drugih, očuva tako velika govorna razlika..

Ustvari, to bi bio jedini razlog da povjerujem u one Alsove simulacije - čini mi se nemoguće zamisliti naše zemaljsko zajedničko vrijeme i tok svijesti kao trajanje i cjelinu i na to da tamo preko planine govore ljudi koje uopšte ne razumijem..

:)
docsumann docsumann 09:09 01.03.2018

Re: preporučena literatura

Brutal force




maksa83 maksa83 09:11 01.03.2018

Re: preporučena literatura

Brutal force.
Просто, Гугл транслатор *ебе кеву. Сад сам неки свој чланак са српског превео њим на енглески, и без проблема је остао сачуван смисао, а језичке финесе, наравно, нису. Узео сам за основ тај превод, и поправљам га.

Čekić i nakovanj su napravljeni, sad treba naći sofisticirane majstore koji će umeti da ih koriste. Npr. nekog ko ume da parametrizuje celu stvar tako da računar sam može da odradi Kenoove Stilske Vežbe, tako što mu kažeš: "aj' sad prevedi ovo na engleski kao da ga je pisao Dikens, ili aj' sad ovo prevedi na napuljaski italijanski" (još uvek sam pod utiskom što Italijani na sopstvenoj televiziji titluju sopstvenu seriju na italijanski, pošto se dešava na napuljskom narečju). Sve to nije strašno daleko.
narcis narcis 09:28 01.03.2018

Re: preporučena literatura

maksa83
Нпр, природни људски језици?

Максо?


. Zastrašujuće dobro radi.

e sag mi krivo, a teo san, da ovde okačim gugletin prevod nekog teksta o leonardu pa da te pitam sad da nešto razumeš, i još jedan text-prevod onog što beneserit dao link, daleko je to još od dobrog, mož da posluži al nemož da se kaže da je 'zastrašujuće' dobro jer nije dobro ali jeste zastrašujuće.
ja guugletin translejter koristim bar tri-ćetiri puta dnevno, u 50% slučajeva nemam pojma šta je teo da kaže.
maksa83 maksa83 09:28 01.03.2018

Re: preporučena literatura

Prije neki dan gledajući kartu Evrope, jezičku, razmišljam o meni vjerovatno najvećem fenomenu da se na tako malom prostoru na tako malim udaljenostima, jedni' od drugih, očuva tako velika govorna razlika..

To će verovano sve da se pobriše vremenom i umre (ne baš prekosutra, ali za nekoliko vekova ili milenijuma svakako), što je ogromna šteta, kažu da jezici odumiru strašnom brzinom i kako to već biva oni najmanji su najugroženiji. Da sam ono nešto besramno bogat šljunuo bih pare za "konzerviranje" svih tih jezika, pošto je sprečiti odumiranje nemoguće koliko god se trudila razna društva za očuvanje. Ok, neka ekipa zaluđenika će da sedi i uči gaelic, baskijski, itd., ali ko će da čuva neki od 200 aboridžanskih?

Mimo toga, verovatno deseti put - nezaobilazno - Carstva Reči, Nikolas Ostler.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:30 01.03.2018

Re: preporučena literatura

Sve to nije strašno daleko.

Питралон!
maksa83 maksa83 09:33 01.03.2018

Re: preporučena literatura

u 50% slučajeva nemam pojma šta je teo da kaže.

Dobrodošao u svet svih nas koji pažljivo čitamo svaki ceo Novkovićev komentar.
hermine hermine 09:40 01.03.2018

Re: preporučena literatura

(ne baš prekosutra, ali za nekoliko vekova ili milenijuma svakako)

Ma da, cap-carap.

:)
narcis narcis 09:48 01.03.2018

Re: preporučena literatura

maksa83
u 50% slučajeva nemam pojma šta je teo da kaže.

Dobrodošao u svet svih nas koji pažljivo čitamo svaki ceo Novkovićev komentar.

to sam prestao da pokušava, kad stignem do kraja komentara nemam pojma šta je bilo na početku a neznan ni na kom sam blogu.
maksa83 maksa83 09:50 01.03.2018

Re: preporučena literatura

Ma da, cap-carap.

U Holandiji i Belgiji nisam našao nikog ko ne govori engleski (koji je danas ono što je nekad bio latinski). Jedini put kad sam morao da koristim francuski je bilo u nekoj apoteci u Antwerpenu kad mi je za ovog manjeg zatrebao antihistaminik i kad sam prodavaljku pitao "engleski ili francuski?" i ona nastavila na franuskom, a to je deo gde je flamanski dominantan, praktično jedini u upotrebi. Kao što su tebi zanimljive sve te razlike na malim odstojanjima meni su zanimljiva ta "svejedno koji jezik" mesta. Razlike i preseci skupova.

Edit: da pohvalim i ženu koja se u zabačenoj IDEA prodavnici na Zvezdari u Dimitrija Tucovića sa nekim crncem koji je kupovao meso/šunku/sir sporazumevala na potpuno okej engleskom.
hermine hermine 10:00 01.03.2018

Re: preporučena literatura

Kao što su tebi zanimljive sve te razlike na malim odstojanjima meni su zanimljiva ta "svejedno koji jezik" mesta. Razlike i preseci skupova.


A to su finese, društvene, socijalne, političke, kako god, kreacije kao nove kulise (dan-noć, godišnja doba) na postojeće skupove il na grund simulacije u kojoj smo..

:)
silver silver 10:09 01.03.2018

Re: preporučena literatura

maksa


Nicholas Ostler u Guardianu (27. feb) "Have we reached peak English in the world?"

Fascinantno je to sa jezikom kad postane "lingua franca". Ovih dana proučavam "Nomos Rhodin Nautikos", pomorsko pravo koje je kao i lingua franca prihvaćeno i korišćeno diljem Mediterana bez obzira da li se radilo o Vizantiji, Veneciji ili Levantu.

I još malo o jeziku: "Did Homo Erectus speak?"
narcis narcis 10:15 01.03.2018

Re: preporučena literatura

i ona nastavila na franuskom,

pa kad si take sreće da od pun džak flamanaca naletiš na valonku
tamo i svi govore i švabski al neće da pričaju.
osamdesetih kod nas izšlo u štampi upozorenje da kad te holandski pandur zaustavi na drumu da nikako ne pročaš švapski jer će te odere od kaznu ako pomisli da si švaba, bolje da pričaš srpski pa će te pusti sa opomenom jer si stranac pa imaš razumevanje od njih.
inače sam lično i personalno prisustvovao razgovoru našeg tipaa koji je radio u švabiji i pokušavao da razgovara sa holanđaninom na švapski. holanđanin je odgovarao isključivo na holandska a videlo se da ga sve razume.
mene je jedan pitao na četri jezika dal je slobodna stolica do mene, fazon za šankom po meni su sve stolice prazne ujedno i slobodne, e kad sam reko srpski izvinio se što ne zna a pao na dupe kad sam mu pokazao da slobodno sedne . ne sećam se više kako sam mu to objasnio al se sećam njegove zbunjenost što sam razumeo šta me pitao. mada sam ja i znao holandski dovoljno da ga razumem i odgovorim al sam po barovima izigravao tip koji je juče pao smarsa u holandiju. i to samo zbog toga što sam se par dana pre toga 'izrazgovarao' sa nekim englezom pa kad sam mu reko kaoda sam nedelju dana tu on reko nemoguće a a pomislio da je pandur lovac na ilegalce a on čovek pokušavao da mi namesti neke olanđanke, i tako osta ja s.... zbog straha od pandura.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:38 01.03.2018

Re: preporučena literatura

maksa83
u 50% slučajeva nemam pojma šta je teo da kaže.

Dobrodošao u svet svih nas koji pažljivo čitamo svaki ceo Novkovićev komentar.


To kad naprave program: misaoni prevodilac; mnogima ce da nam bude jasno sta gos'n Milance prica.

Pa onda skraceni prevodilac za gos'n blogovog koca, Tasu i naravno opet Milana - on spada u obe kategorije (takozvana teska kategorija:)..

Ovim nece samo Carli da se obraduje (uz dodatak podprograma koji ce da mu kaze za koga da glasa).
hermine hermine 10:59 01.03.2018

Re: preporučena literatura

Nađoh ko je muški preveo, gospođa Zora Minderović..

:)
narcis narcis 11:15 01.03.2018

Re: preporučena literatura

hermine
Nađoh ko je muški preveo, gospođa Zora Minderović..

:)

ko će drugi da muški prevede preko vode
hermine hermine 11:25 01.03.2018

Re: preporučena literatura

Da, da, žednu..

:)
narcis narcis 11:31 01.03.2018

Re: preporučena literatura

hermine
Da, da, žednu..

:)

žednog, valjda
c_h.arlie c_h.arlie 11:40 01.03.2018

Re: preporučena literatura

apacherosepeacock
maksa83
u 50% slučajeva nemam pojma šta je teo da kaže.

Dobrodošao u svet svih nas koji pažljivo čitamo svaki ceo Novkovićev komentar.


To kad naprave program: misaoni prevodilac; mnogima ce da nam bude jasno sta gos'n Milance prica.

Pa onda skraceni prevodilac za gos'n blogovog koca, Tasu i naravno opet Milana - on spada u obe kategorije (takozvana teska kategorija:)..

Ovim nece samo Carli da se obraduje (uz dodatak podprograma koji ce da mu kaze za koga da glasa).

Normalno !
Nego kako !?
Drago mi je da još neko osim mene shvata da je malo, u stvari, puno.
c_h.arlie c_h.arlie 11:43 01.03.2018

Re: preporučena literatura

maksa83
Prije neki dan gledajući kartu Evrope, jezičku, razmišljam o meni vjerovatno najvećem fenomenu da se na tako malom prostoru na tako malim udaljenostima, jedni' od drugih, očuva tako velika govorna razlika..

To će verovano sve da se pobriše vremenom i umre (ne baš prekosutra, ali za nekoliko vekova ili milenijuma svakako), što je ogromna šteta, kažu da jezici odumiru strašnom brzinom i kako to već biva oni najmanji su najugroženiji. Da sam ono nešto besramno bogat šljunuo bih pare za "konzerviranje" svih tih jezika, pošto je sprečiti odumiranje nemoguće koliko god se trudila razna društva za očuvanje. Ok, neka ekipa zaluđenika će da sedi i uči gaelic, baskijski, itd., ali ko će da čuva neki od 200 aboridžanskih?

Mimo toga, verovatno deseti put - nezaobilazno - Carstva Reči, Nikolas Ostler.

Ma, broj jezika nema veze sa sporazumljivošću.
Za praktičnu demonstraciju može da posluži i blog ... svi pričamo istim jezikom, a malo nas razume druge.
c_h.arlie c_h.arlie 11:46 01.03.2018

Re: preporučena literatura

hermine
Prije neki dan gledajući kartu Evrope, jezičku, razmišljam o meni vjerovatno najvećem fenomenu da se na tako malom prostoru na tako malim udaljenostima, jedni' od drugih, očuva tako velika govorna razlika..

Ustvari, to bi bio jedini razlog da povjerujem u one Alsove simulacije - čini mi se nemoguće zamisliti naše zemaljsko zajedničko vrijeme i tok svijesti kao trajanje i cjelinu i na to da tamo preko planine govore ljudi koje uopšte ne razumijem..

:)

Predlažem da se mi sa bloga udružimo u fokus grupu - i prodajemo svoje usluge.
Recimo, sledeća fokus grupa ... tasadebeli, endži, docsuman, ja, maksa, narcis, frihend, Milan Novković, stefan hauzer, hermine, anonimus, gedža, ...
Jebote ...
Auuuuu !
hermine hermine 12:13 01.03.2018

Re: preporučena literatura

narcis
žednog, valjda

Zdravko Čolić u pjesmi vodu gazi, a žedan je..

:)

arly
Predlažem da se mi sa bloga udružimo u fokus grupu

E, tačno ću danas radi Kinga prestati koristiti Banksy-potpis dvije-tačke-zagrada smajliće. Samo da znate, divni ljudi, ne mrzim vas, ne.. nego, nema smisla što nekako ispada da najveći sociopat među vama najviše, kako bih rekla, ašikuje..

(Adieu)
narcis narcis 12:16 01.03.2018

Re: preporučena literatura

Samo da znate, divni ljudi, ne mrzim vas, ne.. nego, nema smisla što nekako ispada da najveći sociopat među vama najviše, kako bih rekla, ašikuje..

štabi, tko te uvredi?
hermine hermine 12:18 01.03.2018

Re: preporučena literatura

Niko, moja dobra volja je samo moja dobra.. Nema udruživanja.

(Kvit)
c_h.arlie c_h.arlie 12:36 01.03.2018

Re: preporučena literatura

hermine
narcis
žednog, valjda

Zdravko Čolić u pjesmi vodu gazi, a žedan je..

:)

arly
Predlažem da se mi sa bloga udružimo u fokus grupu

E, tačno ću danas radi Kinga prestati koristiti Banksy-potpis dvije-tačke-zagrada smajliće. Samo da znate, divni ljudi, ne mrzim vas, ne.. nego, nema smisla što nekako ispada da najveći sociopat među vama najviše, kako bih rekla, ašikuje..

(Adieu)

Nikove na sunce - dosta je anonimnosti !
Ko je taj pomenuti luđak !?
tasadebeli tasadebeli 17:14 01.03.2018

Re: preporučena literatura

maksa83

U Holandiji i Belgiji nisam našao nikog ko ne govori engleski (koji je danas ono što je nekad bio latinski).



Глобал инглиш. (ЛИНК)

Глобиш. (ЛИНК)














Етц, етц... Да не оптерећујем даље пост клиповима, има много тога на Јућубету.


To će verovano sve da se pobriše vremenom i umre (ne baš prekosutra, ali za nekoliko vekova ili milenijuma svakako), što je ogromna šteta, kažu da jezici odumiru strašnom brzinom i kako to već biva oni najmanji su najugroženiji. Da sam ono nešto besramno bogat šljunuo bih pare za "konzerviranje" svih tih jezika, pošto je sprečiti odumiranje nemoguće koliko god se trudila razna društva za očuvanje. Ok, neka ekipa zaluđenika će da sedi i uči gaelic, baskijski, itd., ali ko će da čuva neki od 200 aboridžanskih?



Постоје неки институционални покушаји који су ипак много јачи од групе залуђеника.

MIT Indigenous Language Program (ЛИНК)

International Expert Group Meeting on Indigenous Languages (ЛИНК)


Није лош пример за ту идеју ни наш

Српски дијалектолошки зборник (ЛИНК)


који је од 1905. откада излази успео да документује и од заборава сачува мноштво српских говора који су у потпуности ишчезли или ишчезавају пред налетом стандардног српског преко масмедија и образовања.

На пример:


Лужнички печал (ЛИНК)


Или:


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:30 01.03.2018

Re: preporučena literatura

Edit: da pohvalim i ženu koja se u zabačenoj IDEA prodavnici na Zvezdari u Dimitrija Tucovića sa nekim crncem koji je kupovao meso/šunku/sir sporazumevala na potpuno okej engleskom.

Немој да се хвалиш тиме: нама по ИДЕАма раде overeducated људи, јер немају другог, бољег посла. У мом Maxiju ради нека префина госпођа Анастасија, бивша висока банкарска службеница. Одлично говори француски. Уз енглески.
maksa83 maksa83 19:45 01.03.2018

Re: preporučena literatura

Немој да се хвалиш тиме: нама по ИДЕАма раде over educated људи, јер немају другог, бољег посла.

Da, to mi je sledeće palo na pamet - da to nije skok nego pad, tj. da nije prosečan nivo obrazovanja skočio nego su obrazovani ljudi dospeli na poslove za koje su overqualified.
narcis narcis 20:13 01.03.2018

Re: preporučena literatura

maksa83
Немој да се хвалиш тиме: нама по ИДЕАма раде over educated људи, јер немају другог, бољег посла.

Da, to mi je sledeće palo na pamet - da to nije skok nego pad, tj. da nije prosečan nivo obrazovanja skočio nego su obrazovani ljudi dospeli na poslove za koje su overqualified.

pa moraju da rade te poslove jer će inače neki rođak srbostranac koji se 'muči' u europi da im kaže da su lenštine , samoupravljači koji oće da žive na tuđ račun iako , eto ima posla i da oće da rade našli bi ga.
niccolo niccolo 20:36 01.03.2018

Re: preporučena literatura

maksa83
Немој да се хвалиш тиме: нама по ИДЕАма раде over educated људи, јер немају другог, бољег посла.

Da, to mi je sledeće palo na pamet - da to nije skok nego pad, tj. da nije prosečan nivo obrazovanja skočio nego su obrazovani ljudi dospeli na poslove za koje su overqualified.

Čekaj, mlađa ili starija žena, rekao bih da je to ključno za ocenu da li je ovo ili ono?

Nego, nisam hteo o tome,

još uvek sam pod utiskom što Italijani na sopstvenoj televiziji titluju sopstvenu seriju na italijanski, pošto se dešava na napuljskom narečju


ma ta dva jedva da su isti jezici (ok, preterujem)...u to ime

maksa83 maksa83 20:38 01.03.2018

Re: preporučena literatura

Čekaj, mlađa ili starija žena, rekao bih da je to ključno za ocenu da li je ovo ili ono?

U tvom koordinatnom sistemu u kome je Megan Fox - MILF, ova je metuzalem i čudo prirode pošto je imala između 55 i 60 godina.
niccolo niccolo 20:45 01.03.2018

Re: preporučena literatura

ova je metuzalem i čudo prirode pošto je imala između 55 i 60 godina.

Jes vala, u najstarija vremena ljudi uopšte nisu živeli toliko...čini se da je ipak ovo što Braja veli...
jinks jinks 22:09 01.03.2018

Re: preporučena literatura

ma ta dva jedva da su isti jezici (ok, preterujem)...u to ime


Milan Novković Milan Novković 22:44 01.03.2018

Re: preporučena literatura

maksa83
u 50% slučajeva nemam pojma šta je teo da kaže.

Dobrodošao u svet svih nas koji pažljivo čitamo svaki ceo Novkovićev komentar.



Evo onda jedna lahka kletva pozjamljena od Blackaddera: "Dear Enemy: ..., may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment."



A može i tehnološka: May your autonomous drone flocks lose synchrnoisation, may your iOvo, iOno clock drop by an order of magnitude, may, ....



Bre, jel pravi, više, neko dronove tamo?! Si vido MIT autonomiju po šumama i gorama?!

Milan Novković Milan Novković 22:48 01.03.2018

Re: preporučena literatura

narcis
maksa83
u 50% slučajeva nemam pojma šta je teo da kaže.

Dobrodošao u svet svih nas koji pažljivo čitamo svaki ceo Novkovićev komentar.

to sam prestao da pokušava, kad stignem do kraja komentara nemam pojma šta je bilo na početku a neznan ni na kom sam blogu.

A za Dragoljuba: May you ride your horse backwards for two months

maksa83 maksa83 23:17 01.03.2018

Re: preporučena literatura

A može i tehnološka: May your autonomous drone flocks lose synchrnoisation, may your iOvo, iOno clock drop by an order of magnitude, may, ....

A pazi ovu: "Vindoz apdejt ti na 70% stao i ni makac dalje dabogda".
hermine hermine 08:58 02.03.2018

Re: preporučena literatura

Nikove na sunce - dosta je anonimnosti !
Ko je taj pomenuti luđak !?

Što smo namigivali, namigivali smo..

:)


+ Kad ste/i ja sa vama kod pravog crnca i krive (mislim, nakrivo nasađene u odnosu na pravilo svakodnevnice) srpske kasirke* (zar postoji svijet u kojem lijepog nosa i tamnih očiju radnik u pošti ne može biti masovni ubica i da kineski uči iz hobija? - ne postoji, ne postoji prav' svijet bez krivih Drina), da nastavim, na Net-u ima - (na moje veliko iznenađenje) ko voli (ovako kao ja) Harlem Renaissance i uopšte afro-američku književnost (posebno žensku, duboku, veliku, životnu, da je naspram njihove strasti, inteligencije, proste hrabrosti, trpeljiva** dostojanstva i lucidnosti pisanje žena bijele kože samo meko, narodski rečeno, prenemaganje) - doktorska disertacija Tamare M. Jovović, Afro-američke književnice iz ugla afro-američkog crnog feminizma: Zora Nil Herston, Elis Voker i Toni Morison.


*) Žena od 55 god (rođena npr 1963.) je - pretpostavimo li - engleski mogla naučiti uz Stonse (nastale 1962.), il, tj u vrijeme njenog, srpske kasirke, puberteta Džeger (1943.) već imao nekih 34,5 god i koliko pojebanih manekenki iza sebe (?) - a vama (i Crnogorcima) drug Tito u ta vunena rokenrol vremena - kol'ko mi poznato - nije uskraćivao struju i puteve po Bg kao što je to bilo normalno u nekim pičkovcima npr Bosne, i dan danas..

**) "Ko ti je podario tako veselu filozofiju? - Navika nesreće", govorio je Bomarše.
bene_geserit bene_geserit 03:08 03.03.2018

Re: preporučena literatura

hermine
Afro-američke književnice iz ugla afro-američkog crnog feminizma





Koliko se secam reklamirala si ovu "doktorsku disertaciju" i ranije na blogu. Cak sam je i prelistao.

Sine kakvo pozicioniranje da bude Diversity coordinator u nekoj od nasih firmi. U inostranstvu ne moze jer je to rezervisano za manjine (istina mogu da prodju i lezbejke).
Pravo je pitanje, zasto bi se neko bavio ovom "temom" u Srbiji? Koju vrstu posla ocekuje da radi sa ovim? Sranje nece valjda da predaje u nekoj skoli? Nisu valjda uveli ova sranja u skole jos uvek?

Cekaj i ovo se finansira iz poreza koji ljudi placaju?
hermine hermine 08:07 03.03.2018

Re: preporučena literatura

Preobrazi se sedmica u jedan leden sat iza nas. Hm.


Bane,

Nevjerovatno kakvu si premisu izvukao.


Navikao k'o Švabo tralala političiti između dva auslenderska jecaja, kuća-poso-rasizam-komunizam, pa kad se postavi jednostavan algoritam, čaj-vruća voda, van teme (moj komentar sadrži nekoliko*), on ne umije povezati.. Cc.. Propast.

Šta pitaš? - Gdje će raditi doktorica književnosti doktorirala na temi Feminizam (pa još crn - kakav fakin paradox - pa još na početku prošlog stoljeća tj prati od tad, Elis i Toni su mlađe, druga je dobila Nobela, a po knjizi prve je snimljen film, The Color Purple.. Zora im je mama, Toni je išla na isti fakultet gdje i Zora tj ona je, Zora, bila prva crnkinja na njemu - kad sam tu, preporučujem Hidden Figures - i završila je u ta doba dobra džeza još jedan o folkloru naroda svog', dalje, Toni je inače poznat i priznat profesor i sad piše knjige sa sinom, voli Tolstoja.. Ovo znam onako, sutra za kviz Milioner - doktorat sam slučajno našla prije neki dan i vidjela samo sadržaj - na dvanaestoj strani, čini mi se - možda danas probistrim podrobnije šta je doktorica pametno uradila..), da nastavim, Feminizam kroz književnost tri književnice, ekstravagantno maltene što su crne književnice tj avaj, kakva drskost (pokazuje Tamarinu radoznalu širinu i poznavanje engleskog jezika jer je Zora uglavnom kod nas nepoznata, ako ništa drugo).. i pazi dalje, tako se, Tamara, mogla posvetiti književnom feminizmu u patrijarhatu (a ovaj afro-američki iz disertacije definitivno, i što je interesantnije, ima presjek skupova) npr u književnosti I. Sekulić, D. Maksimović i S. Velmar-Janković, uhvati nit i artikulisano do kraja drži u glavi, mislima... I ti si pretpostavio (glup i podsmješljiv) da sa tim doktoratom može raditi samo kao socijalna radnica u Sigurnoj kući, specijalizovana za lezbejke, umjetnice narkomanke i azilantkinje tamne boje kože (ako su muslimanke i pokrivene cijeniš da među njima nema lezbejki i umjetnica), šta da ti kažem, ima izreka "dok crveniš, vrijediš", a meni se stalno i često dešava da me obuzme stidljiva neprijatnost kad je preko puta mene glup čovjek, ozbiljno, obuzme me najneviniji sram, baš tako.. otkako sam se teško pomirila sa sobom da sam nadprosječno inteligentna, nikako mi lako shvatiti da ljudi oko mene nisu, nekad sam se pitala "pa što?", i "kako?", danas se ne pitam, odgovore na "što je Gospod prema meni bio bolno milostiv, a prema njima ne?" nemam, i mislim da je rumenilo na obrazima još uvijek mali znak moje uspavane ogoljene čovječnosti..

*) npr:

1. položaj žene (crne, bijele), sex, rasa
2. i radnika (muško, žensko), klasa, rod
3. fakti i predrasude (brzopletost unatoč mudrosti)
4. mašta (ne znam kako povezati književnika sa svijetom u kojem ne postoji kadar kad pedesetpetogodišnja žena, sa još uvijek jedrom bijelom srpskom sisom, mota u papir tartufe, za doktora iz Afrike, i pjevuši I Can’t Get No Satisfaction)
5. infrastruktura glavnog grada Jugoslavije, sedamdesetih godina prošlog vijeka
6. položaj jedrih manekenki u vrijeme Džegerovih vunenih rokenrol vremena
7. Andrićev novac od Nobela za biblioteke Bosne (i uz lojanicu se ćitalo)
..

I itd..
c_h.arlie c_h.arlie 08:17 03.03.2018

Re: preporučena literatura

hermine
Preobrazi se sedmica u jedan leden sat iza nas. Hm.


Bane,

Nevjerovatno kakvu si premisu izvukao.


Navikao k'o Švabo tralala političiti između dva auslenderska jecaja, kuća-poso- rasizam-komunizam, pa kad se postavi jednostavan algoritam, čaj-vruća voda, van teme (moj komentar sadrži nekoliko*), on ne umije povezati.. Cc.. Propast.

Šta pitaš? - Gdje će raditi doktorica književnosti doktorirala na temi feminizam (pa još crn (kakav fakin paradox), pa još na početku prošlog stoljeća tj prati od tad, a Elis i Toni su mlađe, druga je dobila Nobela, a po knjizi prve je snimljen film, The Color Purple.. Zora im je mama, a Toni je išla na isti fakultet gdje i Zora tj ona je, Zora, bila prva crnkinja na njemu (kad sam tu, preporučujem Hidden Figures) i završila je u ta doba dobra džeza još jedan o folkloru naroda svog', dalje, Toni je inače poznat i priznat profesor i sad piše knjige sa sinom, voli Tolstoja.. Ovo znam onako, sutra za kviz milioner - doktorat sam slučajno našla i vidjela samo sadržaj (na dvanaestoj strani, čini mi se), možda danas probistrim podrobnije šta je doktorica pametno uradila...), da nastavim, feminizam kroz književnost tri književnice, ekstravagantno maltene što su crne književnice tj avaj, kakva drskost (pokazuje Tamarinu radoznalu širinu i poznavanje engleskog jezika jer je Zora uglavnom kod nas nepoznata, ako ništa drugo).. i pazi dalje, tako se, Tamara, mogla posvetiti književnom feminizmu u patrijarhatu (a ovaj afro-američki iz disertacije definitivno i što je interesantnije ima presjek skupove) npr u književnosti I. Sekulić, D. Maksimović i S. Velmar-Janković, uhvati nit i artikulisano do kraja drži u glavi, mislima... I ti si pretpostavio (glup i podsmješljiv) da sa tim doktoratom može raditi samo kao socijalna radnici u Sigurnoj kući, specijalizovana za lezbejke, umjetnice narkomanke i azilantkinje tamne boje kaže (ako su muslimanke i pokrivene cijeniš da među njima nema lezbejki i umjetnica), šta da ti kažem, ima izreka "dok crveniš, vrijediš", a meni se stalno i često dešava da me obuzme stidljiva neprijatnost kad je preko puta mene glup čovjek, ozbiljno, mene obuzme najneviniji sram, baš tako.. otkako sam se teško pomirila sa sobom da sam nadprosječno inteligentna nikako mi lako shvatiti da ljudi oko mene nisu, nekad sam se pitala "pa što?", i "kako?", danas se ne pitam, odgovore na "što je Gospod prema meni bio bolno milostiv, a prema njima ne?" nemam, i mislim da je rumenilo na obrazima još uvijek mali znak moje uspavale ogoljene čovječnosti..

*) npr:

1. položaj žene (crne, bijele), sex, rasa
2. i radnika (muško, žensko), klasa, rod
3. fakti i predrasude (brzopletost unatoč mudrosti)
4. mašta (ne znam kako povezati književnika sa svijetom u kojem ne postoji kadar kad pedesetpetogodišnja žena, sa još uvijek jedrom bijelom srpskom sisom, mota u papir tartufe, za doktora iz Afrike, i pjevuši I Can’t Get No Satisfaction)
5. infrastruktura glavnog grada Jugoslavije, sedamdesetih godina prošlog vijeka
6. položaj jedrih manekenki u vrijeme Džegerovih vunenih rokenrol vremena
7. Andrićev novac od Nobela za biblioteke Bosne (i uz lojanicu se ćitalo)

I itd..

Ja mislim da bene geserit nije glup, niti podsmešljiv.
Sa druge strane, slažem se da si ti nadprosečno inteligentna i, dodao bih, načitana.
Nisam razumeo ove tačke od 1. do 7., te molim dodatnu elaboraciju ... ali ako može da ne bude u trajanju tasedebelog.
Mislim, svaka čast tasidebelom ...
hermine hermine 08:44 03.03.2018

Re: preporučena literatura

Arly, dobro je..
docsumann docsumann 08:51 03.03.2018

Re: preporučena literatura




I had hit rock-bottom and was ready to lay down and die… Then this came on!! I'm still here. Stronger and Wiser.
c_h.arlie c_h.arlie 09:04 03.03.2018

Re: preporučena literatura

hermine
Arly, dobro je..

Zašto me zoveš Arly - molim pojašnjenje !
docsumann docsumann 09:32 03.03.2018

Re: preporučena literatura

c_h.arlie
hermine
Arly, dobro je..

Zašto me zoveš Arly - molim pojašnjenje !


prosto, to ti je templentativ od emsi
hermine hermine 10:00 03.03.2018

Re: preporučena literatura

Zašto me zoveš Arly - molim pojašnjenje !

Tvoje mačkovo ime..
narcis narcis 10:05 03.03.2018

Re: preporučena literatura

docsumann
c_h.arlie
hermine
Arly, dobro je..

Zašto me zoveš Arly - molim pojašnjenje !


prosto, to ti je templentativ od emsi

hermine hermine 10:07 03.03.2018

Re: preporučena literatura

Narcise, duhovito dominiraš..

:)

Dobro je rekao Dox, od Emsi..

:)
Milan Novković Milan Novković 10:08 03.03.2018

Re: preporučena literatura

c_h.arlie
hermine
Arly, dobro je..

Zašto me zoveš Arly - molim pojašnjenje !

Nači simples, Urban Dictionary saz

Arly

1. Amazing girl , very flirty usually tall. Makes you her world. Cute and smart, experienced. Shes very loving. Sarcastic and funny she will make your day ninty percent of the time. Sweet and nice but.. Get on her bad side she'll make your life a living hell.

An Arly can do wierd things with her fingers and hands!
She might be confusing and sending wrong signals sometimes. But when she likes someone she'll fall hard.

Everybody should know an arly!

2. Arly is the best person in the world, she is always a bad ass and can kick ass when people are mean to her ,and she can talk shit, also she is very sassy . When she likes someone she is always confident to talk to him and she is very hot.
hermine hermine 10:09 03.03.2018

Re: preporučena literatura

Extra..

:)
docsumann docsumann 10:09 03.03.2018

Re: preporučena literatura



no, i don't mean komplentativ. i am joking
c_h.arlie c_h.arlie 11:41 03.03.2018

Re: preporučena literatura

Milan Novković
c_h.arlie
hermine
Arly, dobro je..

Zašto me zoveš Arly - molim pojašnjenje !

Nači simples, Urban Dictionary saz

Arly

1. Amazing girl , very flirty usually tall. Makes you her world. Cute and smart, experienced. Shes very loving. Sarcastic and funny she will make your day ninty percent of the time. Sweet and nice but.. Get on her bad side she'll make your life a living hell.

An Arly can do wierd things with her fingers and hands!
She might be confusing and sending wrong signals sometimes. But when she likes someone she'll fall hard.

Everybody should know an arly!

2. Arly is the best person in the world, she is always a bad ass and can kick ass when people are mean to her ,and she can talk shit, also she is very sassy . When she likes someone she is always confident to talk to him and she is very hot.

To znam, ali hermine nije mislila na to.
U stvari, ko zna šta je mislila - njene sinapse rade kao tvoje na ntu.
Svejedno - naši smo !
Ko će kome, ako neće svoj svome !
hermine hermine 12:11 03.03.2018

Re: preporučena literatura

Dobro, neću ako ti smeta. Bio bi Arli da nisi fan farmerki.. to y mi bi nekako američki.

:)
c_h.arlie c_h.arlie 12:22 03.03.2018

Re: preporučena literatura

hermine
Dobro, neću ako ti smeta. Bio bi Arli da nisi fan farmerki.. to y mi bi nekako američki.

:)

Ne smeta mi od tebe ništa !
Nego ne razumem šta to znači.
bene_geserit bene_geserit 20:54 03.03.2018

Re: preporučena literatura

hermine
I ti si pretpostavio (glup i podsmješljiv) da sa tim doktoratom može raditi samo kao socijalna radnica u Sigurnoj kući, specijalizovana za lezbejke, umjetnice narkomanke i azilantkinje tamne boje kaže (ako su muslimanke i pokrivene cijeniš da među njima nema lezbejki i umjetnica), šta da ti kažem, ima izreka "dok crveniš, vrijediš", a meni se stalno i često dešava da me obuzme stidljiva neprijatnost kad je preko puta mene glup čovjek, ozbiljno, obuzme me najneviniji sram, baš tako.. otkako sam se teško pomirila sa sobom da sam nadprosječno inteligentna, nikako mi lako shvatiti da ljudi oko mene nisu, nekad sam se pitala "pa što?", i "kako?", danas se ne pitam, odgovore na "što je Gospod prema meni bio bolno milostiv, a prema njima ne?" nemam, i mislim da je rumenilo na obrazima još uvijek mali znak moje uspavane ogoljene čovječnosti..

Znas kako kazu, pamet je najpravednije rasporedjena stvar na planeti Zemlji - svako misli da je ima dovoljno. Pa i ti.

Nego od svog tvog trtljanja nema odgovora - sta sa time moze i ocekuje da radi u Srbiji? Ja nisam pominjao nikakve "sigurne kuce" vec diversity koordinatore u velikim firmama, ali u svoj toj tvojoj pameti, tockici ponekad preskoce. Naravno da je situacija normalna, firme ne bi ni imale te gluposti, ali ne sumnjam da ce to da stigne i u Srbiju. To su oni sto se bave pravima zena, lgbtxyz populacije, vidljivih i verskih manjina, u firmama.

Vidis - meni ne smeta da se ljudi bave cime god zele, koliko god to bilo besmisleno i nikome ne treba.
Pod uslovom da to sami finansiraju a ne da se finansira od poreza ljudi koji rade nesto korisno.

Problem je sto sa lib-fasistima stvar ide ovako:
- ne podnose da ljudi imaju drugacija misljenja od njihovog i pokusavaju svoju ideologiju da uguraju gde god mogu, u skolski sistem na svim nivoima, u firme
- to se radi na silu jel to ljude naravno ne zanima; ali im prolazi bez problema jer se ljudi lako utreniraju da daju ocekivane odgovore tj. samo-cenzurisu i idemo dalje
- ovakvi kao ta tvoja sto je doktorirala na temu crnog feminizma su korisni tockici/idioti u celom mehanizmu ideoloske indokrinacije
- sto vodi izgradnji totalitarnog sistema
hermine hermine 21:49 03.03.2018

Re: preporučena literatura


A baš si se fino i domaćinski zabrinuo za doktorkinu egzistenciju. Hm, sjetih se da su me već jednom banovali radi tebe..

Kratko,

Šta me sad interesuje, da li te žena ne ferma ni pet posto il je manja od makova zrna? - zašto sam u nedoumici pri ovoj - nazovimo je - karakternoj procjeni potencijalnog književnog lika.. pomislila bih da te ne zarezuju jer si onomad kad su me banovali nesigurno mijenjao komentare, muška nesigurnost uzrok ženskog nefermitisa, ali, s druge strane, razmišljam, kako reaguje žena kad joj u bijelom svijetu na pročelju stola sjedi rasistička nesigurna balkanska buzdovančina? - možda ćuti i misli na djecu tj kako da ih zaštiti..

Ima scena u filmu In Bruges kad je patuljak rasista, a ispostavi se da je korpulentnom plaćenom ubici žena crnkinja.. e tako i ti, pazi na sebe..

Dalje, pitaš me u kojoj firmi da radi doktorica američke književnosti? Npr može u Banjaluci predavati srpski, il u Federaciji bosanski, nekako zvuči kompatibilno uz okupaciju, što da ne.. il, pošto je atraktivnim doktoratom dokazala funkcionalnu pismenost može se uortačiti sa mužem mašinskim inžinjerom, otvore firmu u Ženevi, prave konstrukcije za krovove, liftove, balkone i uzimaju lagano 100-200 hiljada eura po baušteli..

E, da, može otvoriti džez klub, i Murakami je imao, em ima pojma o crnačkim književnim i džez Apostolima, em iz šanka može pisati knjigu, nema inspirativnije đul-bašte.. i pazi sad situaciju, obrati joj se bilo ko (bilo koje boje) a ona, stari moj, pere čaše i zna engleski..

I itd.
bene_geserit bene_geserit 22:19 03.03.2018

Re: preporučena literatura

hermine
Zora, bila prva crnkinja na njemu - kad sam tu, preporučujem Hidden Figures

Ja se evo preko 20 godina motam po americkim high-tech firmama i imao sam posla sa hiljadama uglavnom inzenjera ali i naucnika, ako ne i sa desetak hiljada. Broj crnaca sa kojima sam saradjivao se meri promilima a crnkinja nije bila ni jedna, ako ne racunamo sekretarice. I to posle svih ovih godina diversity kvota na fakultetima.
Tako da verovatnoca da su 3 crnkinje imale kljucnu ulogu u NASA-i je tu negde kao da Wakanda stavrno postoji.

E sad, filmovi su fantazija. Svi smo gledali filmove u kojima ljudi lete i mogu svasta, macke i kucici pricaju i sl. I uzivali u istim jel su bili zabavni.
Ali ti ne preporucujes taj film zato sto je zabavan, vec zbog ideologije.
bene_geserit bene_geserit 22:25 03.03.2018

Re: preporučena literatura

hermine
Šta me sad interesuje, da li te žena ne ferma ni pet posto il je manja od makova zrna? - zašto sam u nedoumici pri ovoj - nazovimo je - karakternoj procjeni potencijalnog književnog lika.. pomislila bih da te ne zarezuju jer si onomad kad su me banovali nesigurno mijenjao komentare, muška nesigurnost uzrok ženskog nefermitisa, ali, s druge strane, razmišljam, kako reaguje žena kad joj u bijelom svijetu na pročelju stola sjedi rasistička nesigurna balkanska buzdovančina? - možda ćuti i misli na djecu tj kako da ih zaštiti..

Moram priznati da mene ic ne zanima tvoj odnos sa muzem, decom, kucicima, a ni tvoj karakter. Zanima me samo sto ovde pises i samo to i komentarisem. Da me zanima verovatno bi sad mogao o tome kako si prosli put imala drugo ime ovde na blogu i o kakvoj to sigurnosti/nesigurnosti govori kada se imaju dupli/visestruki nalozi, ali who cares, i pod proslim nickom i pod ovim pises iste gluposti, tako da je to irelevantno.
hermine hermine 22:37 03.03.2018

Re: preporučena literatura

A šta su ove tvoje latentne rasističke doktrine nego mahalarenje po tuđim (manje vrijednim) životima..


+ Hm, tad su me poslednji put banovali, i nikada ovde nisam pisala sa dva naloga (funkcionalno nepismeni će se ucmizdravati i tužakati me, bez obzira kakvo je stanje na terenu, jesam li ili nisam)..

+ No,

odjavaljujem se.
bene_geserit bene_geserit 22:42 03.03.2018

Re: preporučena literatura

hermine
Dalje, pitaš me u kojoj firmi da radi doktorica američke književnosti? Npr može u Banjaluci predavati srpski, il u Federaciji bosanski, nekako zvuči kompatibilno uz okupaciju, što da ne.. il, pošto je atraktivnim doktoratom dokazala funkcionalnu pismenost može se uortačiti sa mužem mašinskim inžinjerom, otvore firmu u Ženevi, prave konstrukcije za krovove, liftove, balkone i uzimaju lagano 100-200 hiljada eura po baušteli..

E, da, može otvoriti džez klub, i Murakami je imao, em ima pojma o crnačkim književnim i džez Apostolima, em iz šanka može pisati knjigu, nema inspirativnije đul-bašte..

atraktivnim smisla za humor imas, ako vec pameti ne

Hajde da ti prepricam jednostavnije sta sam pitao, sa tobom mora k'o sa carlijem.
Kako je doktorat na temu feminizma, pa jos crnog, unapredio njene sanse da nadje posao potreban ljudima, a da nije u pitanju ideoloska indokrinacija (nekadasnji profesori marksizma po skolama to su ti danasnji ovi sto su zavrsili women studies, black studies, femenist studies)?
Jebiga, finansiralo se to njeno pisanije iz drzavnog budzeta, profesor kod koga je branila doktorsku disertaciju prima neku platu, zar ne?

Siguran sam da postoji veza izmedju firme za liftove i balkone i crnog feminizma, ali mi izmice. Za to je potrebna pamet kao tvoja da se to poveze, ne mogu ja dotle da dobacim.
bene_geserit bene_geserit 23:02 03.03.2018

Re: preporučena literatura

Evo primera kako to izgleda kada se ovakvi kao ova tvoja uvale u firme da budu diversity VP-evi (to su uvek neke koje su zavrsile women studies, feministicke studije, black studije i imale doktorate tipa kao taj o crnom feminizmu):

Krenu da salju svima mejlove svakog dana o organizovanju gluposti vezanih za lgbt, zene u inzinjeringu, crnci u inzenjeringu, i sl. Ne mozes da napravis rule da to ide pravo u djubre jer povremeno ubace neku glupost gde se od tebe ocekuje obavezna akcija, tipa a pregledas nesto, potpises elektronskii da si primio na znanje i sl.
Pazi niko drugi ne maltretira ljude okolo sa takvim glupostima.

Imas obavezne "treninge" koji se u potpunostoi sastoje od fantasticnih stvari tipa:
- U toku radnog vremena ne smes da zeni ostavis bilo kakvu tekstualnu poruku seksualnog tipa sa svog privatnog telefona (na njen privatni telefon)
- Posle radnog vremena (u svoje slobodno vreme, ne vezano za firmu ni na koji nacin) ne smes na socijalnim mrezama da ostavljas bilo sta uvredljivo za nekoga (uociti koliko je siroka ova definicija, recimo ovakvima kao hermine je svasta uvredljivo)
- Ne smes nikako da se bunis ako prostoriju za stoni tenis pretvore u prostoriju za klanjanje Alahu
- Ako imas kolegu/koleginicu na poslu koji/koja je promenio/la pol, ne smes nikako da joj govoris he/she u neskladu sa njenim izabranim "polom"

E sad ti meni reci, kako je ovo razlicito od marksizma koji smo ucili u skoli?
hermine hermine 23:21 03.03.2018

Re: preporučena literatura

Reklo bi se da ti ne samo da ne razumiješ naslov teme (i kakav prosvjetiteljski značaj imaju te tri crne žene), vidio piše feminizam/ugao/afro i to je to, blokada - nego mi se čini da ne razumiješ uopšte šta znači sama riječ doktorat (a da to nije znati iskovati potkovicu il napraviti svadbarsku tortu).. nevjerovatno.

bene_geserit bene_geserit 23:36 03.03.2018

Re: preporučena literatura

Zar se ti nisi odjavila?

Nego siguran sam u prosvetiteljski znacaj tih zena, verovatno slican naucnickom znacaju one 3 iz Hidden creatures. Ne sumnjam da ce i o ovima da naprave film.

Ovo me podseca na to na sta lice knjige iz istorije iz kojih su (na zalost) ucila moja deca u osvnoj skoli.
Kada je u pitanju bilo koji znacajan istorijski dogadjaj uvek imas 3-4 lika sa slikom na toj strani - par belih muskaraca (sa zaslugama tipa osnovao drzavu i sl.), obavezno jedna zena (ili je sila zastavu ili komponovala pesmu), i obavezno crnac/crnkinja (cija je zalsuga sto se "borio za ljudska prava" ). I tako od jednog istoriskog dogadjaja do drugog zene su sile zastave i komponovale pesme, crnci se borili za ljudska prava.
c_h.arlie c_h.arlie 07:48 04.03.2018

Re: preporučena literatura

hermine

...

Šta me sad interesuje, da li te žena ne ferma ni pet posto il je manja od makova zrna? - zašto sam u nedoumici pri ovoj - nazovimo je - karakternoj procjeni potencijalnog književnog lika.. pomislila bih da te ne zarezuju jer si onomad kad su me banovali nesigurno mijenjao komentare, muška nesigurnost uzrok ženskog nefermitisa, ali, s druge strane, razmišljam, kako reaguje žena kad joj u bijelom svijetu na pročelju stola sjedi rasistička nesigurna balkanska buzdovančina? - možda ćuti i misli na djecu tj kako da ih zaštiti..
...

Ovo što si rekla benetu nije lepo !
c_h.arlie c_h.arlie 08:02 04.03.2018

Re: preporučena literatura

bene_geserit

...
atraktivnim smisla za humor imas, ako vec pameti ne

Hajde da ti prepricam jednostavnije sta sam pitao, sa tobom mora k'o sa carlijem.

...

A kako drugačije !
Cilj komunikacije je prenošenje (odašiljanje i primanje) informacije.
Kao što i sami znamo, informacija je skup podataka sa embedovanim smislom.
Prema tome - samo jasno i što kraće, u zavisnosti od konteksta, dakle, jednom rečju, pardon - dve, dakle, sažeto i jezgrovito.
hermine hermine 10:30 04.03.2018

Re: preporučena literatura

Zar se ti nisi odjavila?


Gledala sam seriju. Okreće mi se želudac od tebe više nego na psihopatu iz Mr. Mercedes (u četvrtoj epizodi dečko, mlad, crnac, ide na Harvard, spomenu Jetija - njegov otac reče jednu dobru rečenicu detektivu kao opomenu tj da mu sina ne izlaže riziku, "na svijetu uvijek postoje ljudi koje će nešto zajebati" - a u šestoj epizodi se pojavljuje King.. on, King, baš baš ne voli rasiste i Trampa, pfiju, pa u seriji čiji je pisac i producent ima lik, tipičan kockast nacoš.. e, sad, kome da vjerujem, tebi ili bijelom Kingu i crnoj nobelovki Toni?)

Dalje, Njemci bi za ove tvoje domaćinske analize kratko rekli da si neintegrisan (što opet znači da bi poduzeli mjere predostrožnosti u zavisnosti dal je ta neintegrisanost na njihovu vodenicu ili ne), i izgleda ne vidiš o čemu pišeš i otkud tolika kontraproduktivnost nakon suočavanja sa američkim Zlatnim snom, možda da se vratiš kući međ' svoje i ostaviš te crnce i bijelce da se raskusuravaju u rođenoj zemlji.. kratko, ako ne možeš pomoći a ti ne odmaži..


I dalje ne razumiješ šta je prosvjetiteljstvo, tj da ga ima i u djelima i radu npr U. L. Guin, H. Arendt i da se i one mogu posmatrati iz feminističkog ugla, naravno .. recimo u filmu Hidden Figures, Katherine Johnson rješava formulu među bijelcima i ide u wece za crnce (ne obraćam pažnju na uskogrude malicioznosti o njihovom ljudskom identitetu tj postojanju), a njena prijateljica Mary Jackson se usudi ući u školu za inžinjere (već je studirala matematiku i fiziku), dozvole joj pohađanja al samo u večernjim satima (il, fina crnačka noć u Luterova vremena), dalje, radnja filma je nekih 40 god nakon što je Zora bila prva crnkinja na fakultetu, e sad, ti se pitaš gdje su oni, manje pametni od tebe balkanskog bijelca u tuđini (kakav paradox, pobogu, kao kad čovjek promjeni zgradu jer je u njoj imao komšiju tranvestita, pa se u drugoj sam počne oblačiti u ženske haljine), i što ih nema školovanih, nekoliko generacija samo od 1920. do 1965. kad se otprilike rodio Taso u gurava Titova vremena, šta ti misliš?... sad bi Tamara mogla uporediti afro-američki feminizam sa srpskim patrijarhatom u tom periodu, baš me interesuje presjek skupova..

I itd..
c_h.arlie c_h.arlie 14:13 04.03.2018

Re: preporučena literatura

hermine
Zar se ti nisi odjavila?


Gledala sam seriju. Okreće mi se želudac od tebe više nego na psihopatu iz Mr. Mercedes (u četvrtoj epizodi dečko, mlad, crnac, ide na Harvard, spomenu Jetija - njegov otac reče jednu dobru rečenicu detektivu kao opomenu tj da mu sina ne izlaže riziku, "na svijetu uvijek postoje ljudi koje će nešto zajebati" - a u šestoj epizodi se pojavljuje King.. on, King, baš baš ne voli rasiste i Trampa, pfiju, pa u seriji čiji je pisac i producent ima lik, tipičan kockast nacoš.. e, sad, kome da vjerujem, tebi ili bijelom Kingu i crnoj nobelovki Toni?)

Dalje, Njemci bi za ove tvoje domaćinske analize kratko rekli da si neintegrisan (što opet znači da bi poduzeli mjere predostrožnosti u zavisnosti dal je ta neintegrisanost na njihovu vodenicu ili ne), i izgleda ne vidiš o čemu pišeš i otkud tolika kontraproduktivnost nakon suočavanja sa američkim Zlatnim snom, možda da se vratiš kući međ' svoje i ostaviš te crnce i bijelce da se raskusuravaju u rođenoj zemlji.. kratko, ako ne možeš pomoći a ti ne odmaži..


I dalje ne razumiješ šta je prosvjetiteljstvo, tj da ga ima i u djelima i radu npr U. L. Guin, H. Arendt i da se i one mogu posmatrati iz feminističkog ugla, naravno .. recimo u filmu Hidden Figures, Katherine Johnson rješava formulu među bijelcima i ide u wece za crnce (ne obraćam pažnju na uskogrude malicioznosti o njihovom ljudskom identitetu tj postojanju), a njena prijateljica Mary Jackson se usudi ući u školu za inžinjere (već je studirala matematiku i fiziku), dozvole joj pohađanja al samo u večernjim satima (il, fina crnačka noć u Luterova vremena), dalje, radnja filma je nekih 40 god nakon što je Zora bila prva crnkinja na fakultetu, e sad, ti se pitaš gdje su oni, manje pametni od tebe balkanskog bijelca u tuđini (kakav paradox, pobogu, kao kad čovjek promjeni zgradu jer je u njoj imao komšiju tranvestita, pa se u drugoj sam počne oblačiti u ženske haljine), i što ih nema školovanih, nekoliko generacija samo od 1920. do 1965. kad se otprilike rodio Taso u gurava Titova vremena, šta ti misliš?... sad bi Tamara mogla uporediti afro-američki feminizam sa srpskim patrijarhatom u tom periodu, baš me interesuje presjek skupova..

I itd..

Generalno sam saglasan sa onim što bi ti htela da kažeš - ali ti moraš da ga zapetljaš - jer je to tvoj stil. Kada bi to iskazala drugačije, to ne bi bila ti.
Sa druge strane, ja ne verujem da je bene rasista.
Ja smatram da je bene protivnik onih pičaka koje prave biznis u ljudskopravaškom sektoru - a da ih istinski bole pičke i kurci za ljude za koje se "bore" - i žene, naravno.
hermine hermine 17:33 04.03.2018

Re: preporučena literatura

Mašala..

:)
bene_geserit bene_geserit 21:42 04.03.2018

Re: preporučena literatura

Ti uporno meni lepis etikete umesto da diskutujes o temi koju si sama uvela.
Jel te bas toliko zanimam da se sa mnom bavis sve vreme?
Da imas poneki argument, i da umes da ga srocis umesto beskonacnog trtljanja koje mora covek da post procesira da iz njega izvuce sta hoces da kazes, bilo bi bolje.

Stvarnost nije ono sto gledas u filmovima i serijama.
Ok, da ponovim za tebe, znam da ti je tesko da ukacis - stvarnost nije ono sto gledas u filmovima i serijama.

Kada naprave film Black Panther to ne znaci da Wakanda postoji.
Kada naprave file Hidden Creatures to ne znaci da su 3 crnkinje bile glavne u NASA svemirskom programu.
Kada otkucas u google-tu "american mathematicians" ili "american inventors", to sto na prvih gomili mesta izadju crnci (sa sve "dostignucima" tipa prvi crnac koji je isao na fakultet), to ne znaci nista drugo sem da je menjanje istorije u punom jeku.

Ono sto Holivud pravi u zadnje vreme je prepuno politicke korektnosti, ideoloske indokrinacije dsa je postalo negledljivo. Osim tebi i slicnima.
Sto je OK, dokle god ne pomislis da je u pitanju stvarnost, pa krenes da gnjavis okolo.
bene_geserit bene_geserit 03:32 05.03.2018

Re: preporučena literatura

hermine
meni se stalno i često dešava da me obuzme stidljiva neprijatnost kad je preko puta mene glup čovjek, ozbiljno, obuzme me najneviniji sram, baš tako.. otkako sam se teško pomirila sa sobom da sam nadprosječno inteligentna, nikako mi lako shvatiti da ljudi oko mene nisu, nekad sam se pitala "pa što?", i "kako?", danas se ne pitam, odgovore na "što je Gospod prema meni bio bolno milostiv, a prema njima ne?" nemam, i mislim da je rumenilo na obrazima još uvijek mali znak moje uspavane ogoljene čovječnosti..

hermine
Šta me sad interesuje, da li te žena ne ferma ni pet posto il je manja od makova zrna? - zašto sam u nedoumici pri ovoj - nazovimo je - karakternoj procjeni potencijalnog književnog lika.. pomislila bih da te ne zarezuju jer si onomad kad su me banovali nesigurno mijenjao komentare, muška nesigurnost uzrok ženskog nefermitisa, ali, s druge strane, razmišljam, kako reaguje žena kad joj u bijelom svijetu na pročelju stola sjedi rasistička nesigurna balkanska buzdovančina? - možda ćuti i misli na djecu tj kako da ih zaštiti..

hermine
A šta su ove tvoje latentne rasističke doktrine nego mahalarenje po tuđim (manje vrijednim) životima..

hermine
Gledala sam seriju. Okreće mi se želudac od tebe više nego na psihopatu iz Mr. Mercedes ...
Dalje, Njemci bi za ove tvoje domaćinske analize kratko rekli da si neintegrisan (što opet znači da bi poduzeli mjere predostrožnosti u zavisnosti dal je ta neintegrisanost na njihovu vodenicu ili ne), i izgleda ne vidiš o čemu pišeš i otkud tolika kontraproduktivnost nakon suočavanja sa američkim Zlatnim snom, možda da se vratiš kući međ' svoje i ostaviš te crnce i bijelce da se raskusuravaju u rođenoj zemlji..

Pazi ovu seriju uvreda, virtue signaling-a, kompleksa vise vrednosti, ovde bi dobar psihijatar svasta mogao da nadje.
Ti si zeno draga, fašista par excellence.
Ne podnosis da drugi imaju misljenje razlicito od tvog? Sta da ti kazem, pomiri se sa tim, umesto sto odma zapenis i krenes da vredjas.
Milan Novković Milan Novković 23:06 01.03.2018

Ko je reko ...

...Naime, fokus grupe su nastale u oblasti komercijalnog marketinga, ali im nije bilo potrebno nešto preterano dugo da dođu i do politike. U toj meri da je ostala priča po kojoj su devedesetih godina prošlog veka tadašnje SAD i VB administracije priličan broj važnih odluka bazirale upravo na rezultatima sporadičnih i ad-hok fokus grupa...

... US?!

Evo jedne pričice o hyper grupama iz hyper prostora!

Nači to što mi mislimo da vidimo u politici kao događaje, su pretstave, u stvari, mi smo circus goers, cirskusanti glumataju (Obamice, Killaries, Dabja ....), a ono praaavo ...

... pa evo ga, ovaj čova je bio senior - cijena prava sitnica, samo sat i 4 minuta prvi deo, al prvi je dovoljan da se oseti osećaj za fiiiling ...

... video je nekima nepotreban, o ovome se dosta trubi iz usta raznih bivših US značajnih ljudi, ali oni koji ne znaju će iznenada dobiti uvod u veselu predstavu koja se zove Trump, i ona će biti još veselija, samo ne zbog onoga što posmatrač početnik misli da je najinteresantnije kod njega, lupetanje, ono postaje sitnica prema pozadinskoj predstavi

jinks jinks 09:09 02.03.2018

Re: Ko je reko ...

Evo jedne pričice o hyper grupama iz hyper prostora

Nije hiper prostor, ali zar i kafane nisu oduvek bila mesta za okupljanje između ostalog i raznih "brejnstorming" i drugih "fokus grupa".

Baš bilo skoro da je u Starom Rimu za svakog politički aktivnog Rimljana (počev od senatora pa nadalje) bilo gotovo obavezno da jednom nedeljno ode u kafanu (ili kako se tada tamo zvala) u društvu sličnima sebi, popije prilično i da onda u stilu prave fokus grupe odgovara na postavljena pitanja i deli utiske. Jer, smatralo se da se tek pod uticajem pića manje-više govori istina, gde je bilo gotovo neprihvatljivio da neko izbegava takva događanja.

Slično, kada je Domovina preko puta ETF-a zatvarana, veče pred kraj predstave, profesore, koji su tamo bivali gosti i koji su se te večeri tamo zatekli, kelner koji ih je godinama usluživao odveo je do prostorije u kojoj se nalazila oprema na kojoj je snimano mnogo čega o čemu su godinama tamo razgovarali. Sad gde su sve bili mikrofoni nije im valjda bio rekao.
bene_geserit bene_geserit 04:16 03.03.2018

Re: Ko je reko ...

jinks
Slično, kada je Domovina preko puta ETF-a zatvarana, veče pred kraj predstave, profesore, koji su tamo bivali gosti i koji su se te večeri tamo zatekli, kelner koji ih je godinama usluživao odveo je do prostorije u kojoj se nalazila oprema na kojoj je snimano mnogo čega o čemu su godinama tamo razgovarali. Sad gde su sve bili mikrofoni nije im valjda bio rekao.

Au, jadan DBovac koji je morao da preslusava trtljanja ekipe iz Domovine, on je najvise najebao u celoj prici.
Mozes to da nazoves i brainstorming-om, isto koliko i diskusije po bilo kojim kafanama po Ibarskoj magistrali.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana