Mediji| Putovanja| Reč i slika| Život| Životni stil

Severna Koreja biciklom

Snezana Radojicic RSS / 13.03.2018. u 07:06

Od 22. do 29. maja bicikliraću kroz DNR Koreju, jednu od najzatvorenijih i najegzotičnijih zemalja na svetu. Putovanje tamo moguće je samo preko agencije, u organizovanom turističkom aranžmanu, pri čemu je i samo kretanje ograničeno, a podrazumeva i obaveznu pratnju vodiča.

Za putnika, to je mnogo ograničenja. Ipak, verujem da će mi iskustvo šestogodišnjeg kotrljanja oko sveta pomoći da i pored tih zabrana vidim dovoljno toga, da čujem, osetim i naslutim šta je prava istina o Koreji.

Nameravam da fotografišem sve što bude dopušteno, dok ću samu turu snimati akcionom kamerom. Od tog materijala, a prvenstveno od utisaka koje ću pretočiti u reči, objaviću ilustrovanu monografiju sa preko sto fotografija u boji, kao i dokumentarni film.

Ovog puta, izostaće reportaže i redovne objave na društvenim mrežama i blogu, koje su pratile moje dosadašnje kotrljanje. Za to postoje dva razloga: prvi je taj što je u Koreji wifi nedostupan, a drugi, što je cena same ture, kao i štampanja takve monografije veoma visoka za budžet-putnika poput mene, te je eksluzivnost materijala jedini način da taj iznos povratim. Ponešto ću objaviti po povratku sa putovanja, ali više od 90% materijala naći će se jedino u knjizi. Ipak, nastojala sam da njena cena bude pristupačna.

Svi vi koji budete kupili monografiju “Severna Koreja biciklom”, dobićete zauzvrat nesvakidašnju, autentičnu priču, praćenu dobrim fotografijama. Biće to priča o Koreji bez ulepšavanja, bez preterivanja, bez dramatizovanja, bez laži -- samo ono i onako kako i sama budem videla i doživela.

Knjiga i DVD će izaći do septembra 2018, a tada će početi i promocije u Srbiji i zemljama ex-Yu.

Zastava.jpg



Komentari (52)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

karabasbarabas karabasbarabas 08:29 13.03.2018

Di je septemar...

Ko ce izdrzati do septembra...
Obavezno prevesti i na engleski. Sad je NK trendy.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 08:45 13.03.2018

Re: Di je septemar...

karabasbarabas
Ko ce izdrzati do septembra...
Obavezno prevesti i na engleski. Sad je NK trendy.


Da, razmišljam i o tome, samo step by step, ne mogu sve da postignem odjednom. Za engleski prevod bih napravila pravu crowdfunding kampanju.
mlatisa mlatisa 10:44 13.03.2018

Глупо питање

Могу ли уопште странци тамо да бициклирају? У смислу тамо где им се ћефне у разумним оквирима?
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 12:13 13.03.2018

Re: Глупо питање

mlatisa
Могу ли уопште странци тамо да бициклирају? У смислу тамо где им се ћефне у разумним оквирима?


Nije glupo - postoje organizovane biciklističke 'ture', ako se tako može nazvati pedaliranje po Pjongjangu, a zatim pedalanje po 20 do 50 km (maksimalno jednog dana). No, za mene i to ima smisla, s obzirom na ceo moj bekgraund kotrljanja oko sveta. Kretanje je, naravno, strogo po ruti, nema odstupanja od rute ili bilo kakvih neplaniranih akcija, no, meni je i to doživljaj, sa bicikla se vidi neuporedivo više nego iz turističkog busa ili voza.
blogovatelj blogovatelj 11:05 13.03.2018

Imam prijatelje komuniste

Računaj da ću uzeti bar jedno tri knjige i par posveta sa nekog pravog komunističkog trga za njih.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:05 13.03.2018

Re: Imam prijatelje komuniste

Pozdravljam i zainteresovana sam (unapred) za knjigu.

Gledala sam par dokumentarca o S. Koreji i u jednom od njih je americka novinarka, nasavsi se u organizovanoj poseti korejskoj porodici, krenula da im postavja provokativna pitanja. Pred svim onim agentima koji te prilikom posete obavezno prate.. (hebala je emisija ako je boli tuki za bezbednost te porodice).

Drugi dokumentarac je snimio lik, Amerikanac, koji je tamo ostao da zivi od kad je u americko - korejskom ratu presao na stranu Koreje..



Snezana Radojicic Snezana Radojicic 12:15 13.03.2018

Re: Imam prijatelje komuniste

blogovatelj
Računaj da ću uzeti bar jedno tri knjige i par posveta sa nekog pravog komunističkog trga za njih.



Ograničen je broj posveta i razglednica, ipak ne mogu da šaljem hiljade toga i da stojim satima na trgu sa vodičem koji me fotka sa natpisima. Mislim (a i oirganizatori su mi to potvrdili) da je 50 razglednica i 50 fotki neki maksimalan broj da ne skrenem previše pažnju na sebe, a već imam dosta prijavljenih.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 12:18 13.03.2018

Re: Imam prijatelje komuniste

apacherosepeacock
Pozdravljam i zainteresovana sam (unapred) za knjigu.

Gledala sam par dokumentarca o S. Koreji i u jednom od njih je americka novinarka, nasavsi se u organizovanoj poseti korejskoj porodici, krenula da im postavja provokativna pitanja. Pred svim onim agentima koji te prilikom posete obavezno prate.. (hebala je emisija ako je boli tuki za njihovu bezbednost).

Drugi dokumentarac je snimio lik, Amerikanac, koji je tamo ostao da zivi od kad je u americko - korejskom ratu presao na stranu Koreje..





Ja sam odgledala gomilu toga, već par godina razmišljam o tome kako da odem, i otišla bih ranije ali je bilo papreno skupo, sad su cene dosta podnošljivije.

Za knjigu u pretplati nema problema, ta je cena do 20. maja, posle ide gore za dva-tri evra.
c_h.arlie c_h.arlie 20:58 16.03.2018

Re: Imam prijatelje komuniste

apacherosepeacock
Pozdravljam i zainteresovana sam (unapred) za knjigu.

Gledala sam par dokumentarca o S. Koreji i u jednom od njih je americka novinarka, nasavsi se u organizovanoj poseti korejskoj porodici, krenula da im postavja provokativna pitanja. Pred svim onim agentima koji te prilikom posete obavezno prate.. (hebala je emisija ako je boli tuki za bezbednost te porodice).

Drugi dokumentarac je snimio lik, Amerikanac, koji je tamo ostao da zivi od kad je u americko - korejskom ratu presao na stranu Koreje..




Mene baš i ne zanima knjiga iz neke opskurne komunističke zemlje, jer - se prilično dobro sećam Titinog komunjarskog raja.
freehand freehand 15:38 13.03.2018

Ako nisi

... a imaš vremena - pogledaj ovo. Menja rakurs i otvara druge perspekitve.
Ima dva dela, a vredi svakog sekunda potrošenog vremena.

Snezana Radojicic Snezana Radojicic 16:12 13.03.2018

Re: Ako nisi

freehand
... a imaš vremena - pogledaj ovo. Menja rakurs i otvara druge perspekitve.
Ima dva dela, a vredi svakog sekunda potrošenog vremena.



Nisam gledala, a hoću. Hvala veliko na preporuci.
ephemeris ephemeris 16:17 13.03.2018

Re: Ako nisi

A ako nemate vremena, onda ima skracena verzija:

Социјализам је досадан <<Link

Mada, ima i gorih nacina da se ubije .... (vreme)...

Ribozom Ribozom 17:02 13.03.2018

paranoid android

Da li si razmisljala o kupcima knjige koji zive na zapadu?
Otvori carinik postu i vidi knjigu na srpskom o Severnoj Koreji i pritisne crveno dugme...


Posebno ovi iz Trampostana... ima da ih zatvore u neku podrumcinu sa pogledom na macku i da prave dronove do kraja zivota :)

Mislim da ti je ovo prilika da se dobro zabavis i dobro zaradis. Tipujem na englesku verziju knjige. Ne preporucujem ti da trazis pare od Kima za turisticko reklamiranje, jer moze da te ko sestru rodjenu spali i otruje i nahrani vukove, a onda opet ozivi i posalje (za kaznu) na ZOI u Juznu Koreju. :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:22 13.03.2018

Re: paranoid android

Da li si razmisljala o kupcima knjige koji zive na zapadu?
Otvori carinik postu i vidi knjigu na srpskom o Severnoj Koreji i pritisne crveno dugme...


Posebno ovi iz Trampostana... ima da ih zatvore u neku podrumcinu sa pogledom na macku i da prave dronove do kraja zivota :)



I u Severnoj Koreji se sprovodi janteloven, samo su ga tamo doveli do savršenstva, koriste minobacače i protovavionske topove za zatuplijvanje svega što štrči .

Ma, nema brige, sad kad ovaj naš crveni dabar ode kod malog raketaša u posetu, stavi ga u krilo, obojici naruči po nekoliko zgodnih kurvi (samo da potpišu nondisclosure agreement), ima da postanemo najveći prijatelji, a S. Koreja normalna zemlja.

Evo još jedan dobar dokumentarac: LINK.


Snezana Radojicic Snezana Radojicic 18:02 13.03.2018

Re: paranoid android

Ribozom
Da li si razmisljala o kupcima knjige koji zive na zapadu?
Otvori carinik postu i vidi knjigu na srpskom o Severnoj Koreji i pritisne crveno dugme...


Posebno ovi iz Trampostana... ima da ih zatvore u neku podrumcinu sa pogledom na macku i da prave dronove do kraja zivota :)


Koliko znam, što ne znači da ne grešim, te koverte sa knjigama niko i ne otvara, samo se pregledaju u pošti iz koje se šalju. Ali ako je to problem, kupiću im gratis one uvijače za sveske, neprovidne, pa ću da zakamufliram.

Ribozom
Mislim da ti je ovo prilika da se dobro zabavis i dobro zaradis. Tipujem na englesku verziju knjige. Ne preporucujem ti da trazis pare od Kima za turisticko reklamiranje, jer moze da te ko sestru rodjenu spali i otruje i nahrani vukove, a onda opet ozivi i posalje (za kaznu) na ZOI u Juznu Koreju. :)


Da, engleska verzija će biti prava stvar. Pre godinu-dve radila sam za sebe neko istraživanje na Amazonu i ispostavilo se da i najveća bedastoća od knjige o Koreji ima minimum nekoliko stotina komentara, što znači bar nekoliko hiljada prodatih primeraka.
freehand freehand 18:10 13.03.2018

Re: paranoid android

Da, engleska verzija će biti prava stvar. Pre godinu-dve radila sam za sebe neko istraživanje na Amazonu i ispostavilo se da i najveća bedastoća od knjige o Koreji ima minimum nekoliko stotina komentara, što znači bar nekoliko hiljada prodatih primeraka.

Zvuči kao dobra ideja da i ja napišem jednu a troškove skrešem ne pomerajući se dalje od tastature?
Ribozom Ribozom 18:49 13.03.2018

Re: paranoid android

srdjan.pajic

I u Severnoj Koreji se sprovodi janteloven, samo su ga tamo doveli do savršenstva, koriste minobacače i protovavionske topove za zatuplijvanje svega što štrči .


Ne bih menjao 'janteloven' za sto zakona o slobodi nosenja oruzja, minobacaca i protivavionskih topova

U stvari, ne sluzi za 'zatupljivanje svega sto strci', nego za marginalizaciju egomanijaka. A dao Bog po internetu imas kolko 'oces onih koji bi da u pidzami pokazu svoju radionicu.

Btw. meni se Trampo svidja zato sto ga kritikuju ove moje trampovke.

Istrolovacu i ovaj blog (izvini Snezana) jednom anegdotom. Vezana je za SK pa mi nece zameriti.
Tokom 'afere Snowden' otkrilo se da je nasa cija (e-tjeneste) spijunirala 30 miliona telefoskih razgovora. Al' posto je nezakonito platila americke da spijuniraju (verovatno snimaju) razgovore sto je takodje nezakonito. E onda ide spinovanje dok se ne zaboravi (poznato?).
U svakom slucaju smislim ja vic koji ispricam prijateljima:
- Koja je razlika izmedju Norveske i Severne Koreje?
- U Severnoj Koreji manje spijuniraju svoje gradjane.
Pazi kad mi se naljutili.
blogovatelj blogovatelj 18:59 13.03.2018

Re: paranoid android

- Koja je razlika izmedju Norveske i Severne Koreje?
- U Severnoj Koreji manje spijuniraju svoje gradjane.


I kod Pajića isto. Jedino mi Kanađani, Srbi i Rusi ne špijuniramo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:27 13.03.2018

Re: paranoid android

Koliko znam, što ne znači da ne grešim, te koverte sa knjigama niko i ne otvara, samo se pregledaju u pošti iz koje se šalju. Ali ako je to problem, kupiću im gratis one uvijače za sveske, neprovidne, pa ću da zakamufliram.


Da, da, u Srbiji gledaju da nisi slučajno stavila kinder jajce u paket, vade i oduzimaju. Moje zamalo BIA da hapsi kad su pokušali da u paket sa poklonima za decu upakuju jedno 16 komada jajaca. A kaže mi moj Libijac ovde da je taj ban skinut i da jajca mogu normalno da se uvoze, šalju, švercuju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:48 13.03.2018

Re: paranoid android

Ne bih menjao 'janteloven' za sto zakona o slobodi nosenja oruzja, minobacaca i protivavionskih topova


Ma znam, brate, to se kod vas urezuje od malih nogu, to je kao ono kad te neko udara: prvo boli, posle počne da svrbi, a onda kreće i da prija, to se i kod tebe primećuje. Ti verovatno prebiješ dete kad dođe kući sa peticom iz matermatike, mora sutra da se javi da popravi u 3-.

Ne služi to za blokadu egomanijaka kako si ti umislio, nego za jebanje u glavu na sistemskom nivou, mada mi je nejasna svrha. I daleko da su svi Norvežanji srećni zbog toga, sudeći barem po ovih par egomanijaka koje poznajem, a koji su odatle pobegli glavom bez obzira sa željom da naprave nešto od svog života.

Inače, kad pričamo o N. Koreji, moje vrlo ograničeno iskustvo je vezano za posao, kad je tamo devedeset i neke poslalo mog šefa i još neke kolege iz IMTEL-a, u N. Koreju, da vide da li može sa njima neki biznis da se uradi (pre toga bili u Iraku, za vreme Sadama, svi smo bili pod sankcijama, pa eto prilike za saradnju sa sličnim jadnicima kao što smo i mi bili), još je bio živ Kim Il Sung, za koga kažu da je bio Nelson Mendela za ovog njegovog sina, bolida i egomanijaka (tu je barabar sa Trampom, zato se i toliko preziru). I sad, sve što su videli od Pjongjanga je bio aerodrom, odakle ih je Kimova BIA sprovela u neki oronuli hotel, gde im nije bilo dozovljeno iz soba da izlaze, nego su tu, u njihove sobe, u pratnji komesara dolazili neki oficiri u civilu da pregovaraju oko posla. I tek poslednjeg dana su ih, na putu za aerodrom, proveli kroz grad, uz BIA pratnju, da vide spomenike Velikom Vođi i one prazne zgrade što ih uvek pokazuju na slikama a sa kojima se kurče pred svojom južnom braćom.

Od posla nije bilo ništa, jer to što oni trube o Vođi i socijalizmu (kao i mi u ono vreme) nema mnogo veze sa životom, kad treba da se plati, onda su gori lihvari i muvare i od Amera i od Kineza. Trebalo je da pošalju svoje "stručnjake", da ih mi obučimo kako se pravi telekomunikaciona oprema, ali da to ne plate, ako je ikako bilo moguće.


freehand freehand 21:41 13.03.2018

Re: paranoid android

Kim Il Sung, za koga kažu da je bio Nelson Mendela za ovog njegovog sina

Unuka.
da vide spomenike Velikom Vođi i one prazne zgrade što ih uvek pokazuju na slikama a sa kojima se kurče pred svojom južnom braćom.

Misliš da su im i one rakete i sateliti prazni?
bemumiša, teško da bi to prazno letelo tako daleko, visoko i precizno.
Mora da su vas išpijunirali nekako. Droga, hipnoza, ko zna kakve metode imaju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:16 13.03.2018

Re: paranoid android

Unuka.


Hvala, htedoh reći sin Kim Džong Il-a.


Misliš da su im i one rakete i sateliti prazni?
bemumiša, teško da bi to prazno letelo tako daleko, visoko i precizno.
Mora da su vas išpijunirali nekako. Droga, hipnoza, ko zna kakve metode imaju.


Ne mislim, pričao sam o zgradama koje su ovi moji videli, uživo. A čudi me toliki iznenadni napredak tehnoloogije koji se desio od 1999. do danas, tad su bili, ono, na nivou elektrifikacije zemlje, bar kad je taj civilni telekom bio u pitanju, ništa televizori, ništa bela tehnika. Tako da verovatno onda ima nade i za onaj naš srpski Kosmodrom (na vodi), to do 2020. najdalje 2022.
freehand freehand 22:19 13.03.2018

Re: paranoid android

Ne mislim, pričao sam o zgradama koje su ovi moji videli, uživo. A čudi me toliki iznenadni napredak tehnoloogije koji se desio od 1999. do danas, tad su bili, ono, na nivou elektrifikacije zemlje, bar kad je taj civilni telekom bio u pitanju, ništa televizori, ništa bela tehnika. Tako da verovatno onda ima nade i za onaj naš srpski Kosmodrom (na vodi), to do 2020. najdalje 2022.

Pogledaj one emisije koje sam okačio. Više su nego interesantne sa stanovišta istorije, odnosa sa Japanom i SAD, ekonomije, nauke, vojske i tehnologije.
I Ameri govore, nije Lazanski.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:21 13.03.2018

Re: paranoid android

freehand
Ne mislim, pričao sam o zgradama koje su ovi moji videli, uživo. A čudi me toliki iznenadni napredak tehnoloogije koji se desio od 1999. do danas, tad su bili, ono, na nivou elektrifikacije zemlje, bar kad je taj civilni telekom bio u pitanju, ništa televizori, ništa bela tehnika. Tako da verovatno onda ima nade i za onaj naš srpski Kosmodrom (na vodi), to do 2020. najdalje 2022.

Pogledaj one emisije koje sam okačio. Više su nego interesantne sa stanovišta istorije, odnosa sa Japanom i SAD, ekonomije, nauke, vojske i tehnologije.
I Ameri govore, nije Lazanski.


Gledao sam još kad je Budimac ovde to okačio, odlično je. Lazanjskog sam preskočio...

EDIT: A zanimljiv mi je i odnos koji prema njima imaju njihova južna braća, to ide od totalnog ignorisanja, kao da ne postoje, neće čak ni da pričaju o njima, pa do nekog vida drugokoreanštine prema prvokoreancima, samo dosta gore. Ali da ne generalizujem preterano, to je na osnovu uzorka od recimo 3 Južnokoreanca koja lično poznajem, od kojih samo jedan živi u Koreji (i za koga radim trenutno).

Svejedno, na stranu politika, nije im loš onaj korejski roštilj, ovaj majstor nas redovno vodi ovde po kafanama kad dođe, ne mogu nikako da ga ubedim da je običaj da mi vodimo kad je on ovde kod nas u gostima, dobro, ni nema srpska kafana, samo bugarska, a ne pitaj me otkud uopšte Koreanci i kafane im ovde u vukojebini, iz nekog razloga ih živi dosta tamo u predgrađu Denvera, u Aurori, pa su tu i kafane.



Ribozom Ribozom 22:59 13.03.2018

Re: paranoid android

@srdjan.pajic
Ma znam, brate, to se kod vas urezuje od malih nogu, to je kao ono kad te neko udara: prvo boli, posle počne da svrbi, a onda kreće i da prija, to se i kod tebe primećuje. Ti verovatno prebiješ dete kad dođe kući sa peticom iz matermatike, mora sutra da se javi da popravi u 3-.


Uh,bre...tuci decu. Ne smem ni pomisliti, niti ima svrhe, niti ima razloga.
Terati dete da ima bolje ocene kako bi jednog dana bilo uspesno i zaradjivalo brdo para. Nema toga u socijalizmu. Svi na kraju krajeva zaradjuju slicno (stranci i carevici izuzeti).
Poresko to izregulise.
Tesko je vama tu filozofiju razumeti, nazalost.

Snezana Radojicic Snezana Radojicic 03:17 14.03.2018

Re: paranoid android

srdjan.pajic
Unuka.


Hvala, htedoh reći sin Kim Džong Il-a.


Misliš da su im i one rakete i sateliti prazni?
bemumiša, teško da bi to prazno letelo tako daleko, visoko i precizno.
Mora da su vas išpijunirali nekako. Droga, hipnoza, ko zna kakve metode imaju.


Ne mislim, pričao sam o zgradama koje su ovi moji videli, uživo. A čudi me toliki iznenadni napredak tehnoloogije koji se desio od 1999. do danas, tad su bili, ono, na nivou elektrifikacije zemlje, bar kad je taj civilni telekom bio u pitanju, ništa televizori, ništa bela tehnika. Tako da verovatno onda ima nade i za onaj naš srpski Kosmodrom (na vodi), to do 2020. najdalje 2022.


Meni pričali drugari koji su bili da 90% zemlje i dalje nema struju, imaju solarne panele.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 03:23 14.03.2018

Re: paranoid android

srdjan.pajic
I sad, sve što su vedeli od Pjongjanga je bio aerodrom, odakle ih je Kimova BIA sprovela u neki oronuli hotel, gde im nije bilo dozovljeno iz soba da izlaze, nego su tu, u njihove sobe, u pratnji komesara dolazili neki oficiri u civilu da pregovaraju oko posla. I tek poslednjeg dana su ih, na putu za aerodrom, proveli kroz grad, uz BIA pratnju, da vide spomenike Velikom Vođi i one prazne zgrade što ih uvek pokazuju na slikama a sa kojima se kurče pred svojom južnom braćom.



Sad nije tako strogo, mnogima ni fotke ne pregledaju, drugar je bio nedavno i čak je i sam izašao iz hotela i šetkao okolo, doduše u nekom malom mestu, dozvoljeni su mobilni, laptopi, kamere, snimanje osim kad ti naglase da nešto ne smeš da snimaš, ali i tada, uz neku paklicu cigareta na dar progledaju kroz prste... doduše, nema odstupanja od rute, mora se poštovati i satnica... sveukupno, ovako iz tuđih iskustava (ljudi koje poznajem i verujem im jer su i sami prekaljeni putnici a nemaju unapred zacrtane stereotipe) meni to deluje dosta opuštenije nego što se u medijima predstavlja.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:38 14.03.2018

Re: paranoid android

Svi na kraju krajeva zaradjuju slicno (stranci i carevici izuzeti).
Poresko to izregulise.
Tesko je vama tu filozofiju razumeti, nazalost.


Pa da, kao u S. Koreji: radiš koliko mora, zaradiš koliko ti kažu da ti treba, ko progunđa, zna se: janteloven - drngele u glavu, i nazad u prosek i uravnilovku (logor ili groblje kod Koreanaca). To je ustvari teror većine nad manjinom. Jezivo neljudski. Ali kad si u toj mašini od malih nogu (ili bar od imigracije, mada se kod tebe izdaleka vidi da ne funkcioniše ) onda je teško razumeti da postoje i drugačije filozofije, zapravo elementarne ljudske potrebe.

Teško je razumeti i staljinizam, i genital mutilation, i radikalni islam, ili, recimo, ono dovođenje drugova građana na organizovano oplakivanje Preminulog Vođe u S. Koreji. Ali, šta da se radi...ono što je meni tu impresivno i začuđujuće je da taj "zakon" kod vas postoji jedva malo duže od Severne Koreje ovakva kakva je danas, i nije potrebna ni sila ni tajni državni aparat da bi se primenjivao i održao na snazi. Nego je oberučke prihvaćen. Čak nemate ni toliko samoubistava, niti zavisnosti od opijata, kako bi se očekivalo. Funkcionišete kao dobro ustanovljena verska sekta.

Evo tih pravila, od Aksela Sandemosea, iz 1933.

The ten rules state:

You're not to think you are anything special.
You're not to think you are as good as we are.
You're not to think you are smarter than we are.
You're not to imagine yourself better than we are.
You're not to think you know more than we do.
You're not to think you are more important than we are.
You're not to think you are good at anything.
You're not to laugh at us.
You're not to think anyone cares about you.
You're not to think you can teach us anything.

Ni Kim Il Sung ih ne bi bolje sastavio.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:41 14.03.2018

Re: paranoid android

Snezana Radojicic
srdjan.pajic
I sad, sve što su vedeli od Pjongjanga je bio aerodrom, odakle ih je Kimova BIA sprovela u neki oronuli hotel, gde im nije bilo dozovljeno iz soba da izlaze, nego su tu, u njihove sobe, u pratnji komesara dolazili neki oficiri u civilu da pregovaraju oko posla. I tek poslednjeg dana su ih, na putu za aerodrom, proveli kroz grad, uz BIA pratnju, da vide spomenike Velikom Vođi i one prazne zgrade što ih uvek pokazuju na slikama a sa kojima se kurče pred svojom južnom braćom.



Sad nije tako strogo, mnogima ni fotke ne pregledaju, drugar je bio nedavno i čak je i sam izašao iz hotela i šetkao okolo, doduše u nekom malom mestu, dozvoljeni su mobilni, laptopi, kamere, snimanje osim kad ti naglase da nešto ne smeš da snimaš, ali i tada, uz neku paklicu cigareta na dar progledaju kroz prste... doduše, nema odstupanja od rute, mora se poštovati i satnica... sveukupno, ovako iz tuđih iskustava (ljudi koje poznajem i verujem im jer su i sami prekaljeni putnici a nemaju unapred zacrtane stereotipe) meni to deluje dosta opuštenije nego što se u medijima predstavlja.


Snežana, slobodno ignoriši ovo malo prepucavanje između ribozoma i mene, isprovocirao me sa onim pominjanjem podruma, dronova i mačaka, tačno sam se prepoznao u sva tri elementa. Neću više, keve mi.

Ustvari, jedva čekam taj put, verujem da će biti zanimljiviji od bilo čega do sada.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 05:27 14.03.2018

Re: paranoid android

freehand
Da, engleska verzija će biti prava stvar. Pre godinu-dve radila sam za sebe neko istraživanje na Amazonu i ispostavilo se da i najveća bedastoća od knjige o Koreji ima minimum nekoliko stotina komentara, što znači bar nekoliko hiljada prodatih primeraka.

Zvuči kao dobra ideja da i ja napišem jednu a troškove skrešem ne pomerajući se dalje od tastature?



Sećam se nekog lika koji je proveo jedan dan i jednu noć u Pjongjangu, znači, najjeftiniji mogući aranžman, i onda objavio knjigu od 300 strana. Pljuvali ga u koemnatrima, ali i dalje kupovali - sudeći po sve većem broju komentara. A knjiga mu košta(la) preko 30$.
blogovatelj blogovatelj 06:28 14.03.2018

Re: paranoid android

Ustvari, jedva čekam taj put, verujem da će biti zanimljiviji od bilo čega do sada.


Brate, ti imas trostruku licnost u sebi. Za siru javnost si ultraliberal, za prepucavanje sa Ribozomom si reinkarnirani Tramp, a ovamo jedva cekas blog o Severnoj Koreji.
Ko si ti u stvari?
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:38 14.03.2018

Re: paranoid android

blogovatelj
Ustvari, jedva čekam taj put, verujem da će biti zanimljiviji od bilo čega do sada.


Brate, ti imas trostruku licnost u sebi. Za siru javnost si ultraliberal, za prepucavanje sa Ribozomom si reinkarnirani Tramp, a ovamo jedva cekas blog o Severnoj Koreji.
Ko si ti u stvari?


Eto, ispadoh još i Norman Bejts. Ne znam gde si ovde video Trampovu reinkarnaciju, pa Tramp je onomad priželjkivao uvoz upravo ovih prepariranih Norvežana a vama planirao slanje nedisciplinovanih (i kriminalu sklonih) Salvadoraca. Oni su ko roboti, skromni, laki za održavanje i teledirigovanje, gde ćeš bolje izborno telo?
freehand freehand 08:54 14.03.2018

Re: paranoid android


Pa da, kao u S. Koreji: radiš koliko mora, zaradiš koliko ti kažu da ti treba, ko progunđa, zna se: janteloven - drngele u glavu, i nazad u prosek i uravnilovku (logor ili groblje kod Koreanaca). To je ustvari teror većine nad manjinom. Jezivo neljudski.

Zna se šta je ljudski: unutra primenjuješ isto ali samo na crnce, arape i komuniste a spolja gde god ti se suprotstave i ne daju ti tvoju naftu ispod njihove zemlje.
Dok ostale kod kuće drogiraš tibon stejkovima i sladoledom na kantice i oni srećni kliču demokratiji dok prave dronove ubice - sve je ok.
freehand freehand 08:55 14.03.2018

Re: paranoid android

Snezana Radojicic
freehand
Da, engleska verzija će biti prava stvar. Pre godinu-dve radila sam za sebe neko istraživanje na Amazonu i ispostavilo se da i najveća bedastoća od knjige o Koreji ima minimum nekoliko stotina komentara, što znači bar nekoliko hiljada prodatih primeraka.

Zvuči kao dobra ideja da i ja napišem jednu a troškove skrešem ne pomerajući se dalje od tastature?



Sećam se nekog lika koji je proveo jedan dan i jednu noć u Pjongjangu, znači, najjeftiniji mogući aranžman, i onda objavio knjigu od 300 strana. Pljuvali ga u koemnatrima, ali i dalje kupovali - sudeći po sve većem broju komentara. A knjiga mu košta(la) preko 30$.

Karl Maj je onomad to rešio još bolje i postavio standard za pokolenja.
Doduše ni Žil Vern nije bio u utrobi zemlje, na mesecu i pod morem, al to se ne računa.
blogovatelj blogovatelj 10:50 14.03.2018

Re: paranoid android

Ne znam gde si ovde video Trampovu reinkarnaciju


Puna ti usta individualizma kad pričaš sa Norvežanima.
Milan Novković Milan Novković 13:18 14.03.2018

Re: paranoid android

srdjan.pajic
...Ne znam gde si ovde video Trampovu reinkarnaciju...

Da ti nama ipak priložiš fotku sa flizurom pre nego što zaokružimo diskusiju na tu temu ...

... al da obriješ kamuflažne brkove pre toga
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:49 14.03.2018

Re: paranoid android

blogovatelj
Ne znam gde si ovde video Trampovu reinkarnaciju


Puna ti usta individualizma kad pričaš sa Norvežanima.

Milan Novković
srdjan.pajic
...Ne znam gde si ovde video Trampovu reinkarnaciju...

Da ti nama ipak priložiš fotku sa flizurom pre nego što zaokružimo diskusiju na tu temu ...

... al da obriješ kamuflažne brkove pre toga



freehand

Pa da, kao u S. Koreji: radiš koliko mora, zaradiš koliko ti kažu da ti treba, ko progunđa, zna se: janteloven - drngele u glavu, i nazad u prosek i uravnilovku (logor ili groblje kod Koreanaca). To je ustvari teror većine nad manjinom. Jezivo neljudski.

Zna se šta je ljudski: unutra primenjuješ isto ali samo na crnce, arape i komuniste a spolja gde god ti se suprotstave i ne daju ti tvoju naftu ispod njihove zemlje.
Dok ostale kod kuće drogiraš tibon stejkovima i sladoledom na kantice i oni srećni kliču demokratiji dok prave dronove ubice - sve je ok.


E, momci, nemojte me vući za jezičinu, obećao sam Snežani.
Atomski mrav Atomski mrav 11:26 16.03.2018

Re: paranoid android

I daleko da su svi Norvežanji srećni zbog toga, sudeći barem po ovih par egomanijaka koje poznajem, a koji su odatle pobegli glavom bez obzira sa željom da naprave nešto od svog života.


Baš lepo što si formirao sliku o čitavom narodu, društvu i državi na osnovu poznanstva sa par ljudi...
c_h.arlie c_h.arlie 21:08 16.03.2018

Re: paranoid android

Ribozom
@srdjan.pajic
Ma znam, brate, to se kod vas urezuje od malih nogu, to je kao ono kad te neko udara: prvo boli, posle počne da svrbi, a onda kreće i da prija, to se i kod tebe primećuje. Ti verovatno prebiješ dete kad dođe kući sa peticom iz matermatike, mora sutra da se javi da popravi u 3-.


Uh,bre...tuci decu. Ne smem ni pomisliti, niti ima svrhe, niti ima razloga.
Terati dete da ima bolje ocene kako bi jednog dana bilo uspesno i zaradjivalo brdo para. Nema toga u socijalizmu. Svi na kraju krajeva zaradjuju slicno (stranci i carevici izuzeti).
Poresko to izregulise.
Tesko je vama tu filozofiju razumeti, nazalost.


Ispričaj još koješta o tome ... mene zanima.
c_h.arlie c_h.arlie 21:11 16.03.2018

Re: paranoid android

srdjan.pajic
Svi na kraju krajeva zaradjuju slicno (stranci i carevici izuzeti).
Poresko to izregulise.
Tesko je vama tu filozofiju razumeti, nazalost.


Pa da, kao u S. Koreji: radiš koliko mora, zaradiš koliko ti kažu da ti treba, ko progunđa, zna se: janteloven - drngele u glavu, i nazad u prosek i uravnilovku (logor ili groblje kod Koreanaca). To je ustvari teror većine nad manjinom. Jezivo neljudski. Ali kad si u toj mašini od malih nogu (ili bar od imigracije, mada se kod tebe izdaleka vidi da ne funkcioniše ) onda je teško razumeti da postoje i drugačije filozofije, zapravo elementarne ljudske potrebe.

Teško je razumeti i staljinizam, i genital mutilation, i radikalni islam, ili, recimo, ono dovođenje drugova građana na organizovano oplakivanje Preminulog Vođe u S. Koreji. Ali, šta da se radi...ono što je meni tu impresivno i začuđujuće je da taj "zakon" kod vas postoji jedva malo duže od Severne Koreje ovakva kakva je danas, i nije potrebna ni sila ni tajni državni aparat da bi se primenjivao i održao na snazi. Nego je oberučke prihvaćen. Čak nemate ni toliko samoubistava, niti zavisnosti od opijata, kako bi se očekivalo. Funkcionišete kao dobro ustanovljena verska sekta.

Evo tih pravila, od Aksela Sandemosea, iz 1933.

The ten rules state:

You're not to think you are anything special.
You're not to think you are as good as we are.
You're not to think you are smarter than we are.
You're not to imagine yourself better than we are.
You're not to think you know more than we do.
You're not to think you are more important than we are.
You're not to think you are good at anything.
You're not to laugh at us.
You're not to think anyone cares about you.
You're not to think you can teach us anything.

Ni Kim Il Sung ih ne bi bolje sastavio.

I šta kažeš - u Americi nema mašine ?
c_h.arlie c_h.arlie 21:13 16.03.2018

Re: paranoid android

blogovatelj
Ustvari, jedva čekam taj put, verujem da će biti zanimljiviji od bilo čega do sada.


Brate, ti imas trostruku licnost u sebi. Za siru javnost si ultraliberal, za prepucavanje sa Ribozomom si reinkarnirani Tramp, a ovamo jedva cekas blog o Severnoj Koreji.
Ko si ti u stvari?

Ja o tome imam mišljenje, no, ipak ću se suzdržati.
Spiridon Spiridon 11:45 14.03.2018

..

necu da zvucim kao baba ali mnogo vodi racuna, da ne nayebes za glupost

drzi se plana i to je to
freehand freehand 11:53 14.03.2018

Re: ..

necu da zvucim kao baba

(zvuči kao baba)
blogovatelj blogovatelj 18:53 14.03.2018

Re: ..

necu da zvucim kao baba ali mnogo vodi racuna, da ne nayebes za glupost


Verujem da je Severna Koreja sigurnija od 95% zemalja na svetu, kao svaka stabilna diktatura. Kao SFRJ recimo.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 01:12 15.03.2018

Re: ..

Spiridon
necu da zvucim kao baba ali mnogo vodi racuna, da ne nayebes za glupost

drzi se plana i to je to


naravno, stara sam ja kuka putnička, ako nešto dobro znam a to je da se napolju ne možeš zezati sa pravilima, jer te očas mrak pojede. Nije Koreja prva zemlja tog tipa, u Tajlandu, recimo, ako pomeneš kralja ili kraljevsku porodicu u blagoj šali ili nekom drugom neprimerenom kontekstu, ode ti na doživotnu robiju. U Mjanmaru hapse i zatvaraju ako se ne prirdžavaš pravila o kretanju (jug zemlje) i ako pokušaš da kampuješ, tad te celo selo kolektivno dojavi policiji, a oni dođu da te deportuju ili zatvore (stvar sreće i nahođenja). Na sveru Kambodže, gde još uvek žive Crveni Kmeri, nema šetkanja van asfaltnog puta, inače te sačeka grmalj i... hm, bude jako neprijatno ako nemaš sreće da te spasi neko od vojnika koji nadgledaju te bivše vojnike. I tako, ima se iskustva na temu...
Spiridon Spiridon 08:45 15.03.2018

Re: ..

Verujem da je Severna Koreja sigurnija od 95% zemalja na svetu, kao svaka stabilna diktatura. Kao SFRJ recimo.


slazem se i tako je dok postujes pravila ... sto je ok



tyson tyson 02:10 19.03.2018

DPRK

Imam ograničeno iskustvo sa Severnom Korejom, i mogu ti pre svega preporučiti da vodiš računa. O svemu.

Stranci, zapadnjaci, žive i rade u Koreji, mahom u Pjongjangu, tako da zemlja nije toliko zatvorena kao što je do skoro bila, ali nemoj da te to zavara.

Naročito pošto će nadležne službe najverovatnije znati šta je svrha posete - knjiga, i to fotomonografija - pa očekuj da će se dodatno potruditi da se tu ne desi nikakav propust. "Vodič" je po definiciji službenik neke od vojnih ili civilnih 'službi' i posao mu je da se postara da 1) se uvek zna gde si i s kim si, i 2) da vidiš šta vlast hoće da vidiš, i da čuješ šta vlast hoće da čuješ, a nikako suprotno. Moj bi ti savet bio da ne govoriš da hoćeš da vidiš "pravu Severnu Koreju", već samo "Severnu Koreju" - da ne bi morala da odgovaraš na pitanje "a kakvu si to Severnu Koreju imala prilike do sada da vidiš?", t.j. kakvoj si to malignoj propagandi bila izložena...

Svrha davanja dozvola za posetu zemlji strancima je pre svega korist: novac, ili propaganda. U tvom slučaju i jedno i drugo. Inače im stranci, kao što znamo, uopšte nisu potrebni kao takvi.

Ne pokušavaj da izvrdavaš uputstva, lažeš, varaš (tipa, kažeš da ideš u WC pa šmugneš negde), "tajno" fotkaš mobilnim; ne komentariši podrugljivo, nemoj se rugati i smejati grotesknim prizorima, ne raspravljaj se i ne dovodi u pitanje ono što čuješ ma kako glupavo zvučalo, itd. Izbegavaj politiku. Severna Koreja ima dugu istoriju potpunog ignorisanja pisanih i nepisanih pravila, protokola, međunarodnih i inih zakona itd. kada su u pitanju apsolutna kršenja prava stranih državljana. Srbija je za Severnu Koreju ništa, i poštovanje ili zaštita koje možeš očekivati u slučaju nevolje su minimalni. U poslednje vreme stranci su često i "moneta za potkusurivanje", kolateralna šteta u trgovini severnokorejskih vlasti i drugih država, te završavaju po zatvorima sa montiranim optužnicama i suđenjima, ne bi li se izvukla neka korist na međunarodnom planu klasičnom trgovinom. Nemoj nipodaštavati inteligenciju pripadnika njihovih bezbednosnih službi nadležnih za nadziranje stranaca!

Generalno, ne treba da budeš paranoična, no samo obazriva, i svesna u kakvo si okruženje došla.

Pjongjang je generalno chow city za strance, i ne predstavlja realnu Severnu Koreju. U Pjongjanu mahom žive povlašćeni članovi Partije, i ono što postoji u tom gradu po pravilu nije dostupno drugde. Pazi da kao autor ne padneš u zamku Potemkinovih sela koje ćeš najverovatije viđati; iz tog razloga cela tura i jeste strogo isplanirana i kontrolisana. Uzgred, nemoj se iznenaditi ako ipak budeš imala pristup internetu.

Ne očekuj iskrene odgovore od ljudi sa kojima možda budeš imala kontakt, naročito ako su sastanci unapred pripremljeni; s druge strane, ma koliko besmisleni bili u smislu sagledavanja stvarnosti, preporučujem ti da ih ne odbijaš da ne bi navlačila potencijalni gnev domaćina (ne mora da znači, ali čemu rizik). Čak i pitanja "jeste li gledali ovaj ili onaj film" su politički nepodobna i opasna po upitanog, jer građaninu Severne Koreje taj sadržaj zvanično generalno nije dostupan, ali postoji izuzetno razgranato crno tržište muzike, filmova itd. sa zapada i iz Južne Koreje - no nije legalno.

Korejanci koji žive uz južnokorejsku granicu su ograničeno izloženi uticaju s juga, delovanjem grupa koje na razne načine preko granice šalju CD, DVD, USB memorijske stikove, tranzistore, mobilne telefone itd. Mobilni su u dometu južnokorejskih mreža. No, i kontrola je tu jača.

Na severu zemlje situacija je drastično drugačija; tu već par decenija postoji nekad manje, nekad više tolerisan masovni odlazak preko granice u Kinu na privremeni rad (šta je život; a do pre tridesetak godina Severna Koreja je bila san za Kineze). Desetine hiljada ljudi su imali to iskustvo, uz sve što izloženost današnjoj Kini sa sobom donosi.

Na žalost, prava Severna Koreja je u selima i varošicama, i u velikim gradovima sa devastiranom industrijom, kao i u mastodontskoj, svemoćnoj vojsci - no sve to ti neće biti dostupno. Pokušaj da obratiš pažnju na detalje, iz kojih možda stekneš kudikamo realniju sliku. Na primer, dalekovodi - ima li uopšte žica na njima? Na šta mirišu njive i bašte u seoskim sredinama? Koliko relativno niskih ljudi sa neproporcionalno velikim glavama ćeš videti van Pjongjanga (ne, Korejanci generalno nisu niski)?

Pitaj da te odvedu u vojni muzej u Pjongjangu ("Victorious Fatherland Liberation War Museum" )

Uzgred, pivo je "mekdžu". A rezanci ("nudle" ) na severnokorejski način su mahom hladni, tanki i od pirinča, i generalno cenjeni. Kučići se i dalje jedu; žuti su navodno najukusniji.

Srećno!

tyson tyson 02:14 19.03.2018

Re: DPRK

Ah, da.

Od mora knjiga o Severnoj Koreji preporučujem ti ovu:

Guy Delisle, Pyongyang: A Journey in North Korea




Snezana Radojicic Snezana Radojicic 13:47 19.03.2018

Re: DPRK

tyson
Imam ograničeno iskustvo sa Severnom Korejom, i mogu ti pre svega preporučiti da vodiš računa. O svemu.



Super, hvala na svim savetima.
Nisam putnik od juče i mislim da sam jako svesna zabrana i ograničenja i po drugim zemljama koje su navodno otvorene, a nekmoli u jednoj ovakvoj.
Što se knjige tiče, mislim da ti malo paranoišeš jer sam ja zvanično zaposlena kao nastavnik engleskog i to sam i napisala u aplikaciji za vizu. Ovu inače dobijaju svi ako ne napiušu da su novinari. Ne verujem da surfuju na srpskom, a i ako to rade (jer razglednice prevode i sa srpskog) opet nemam šta da krijem, pošto su mi namere krajnje transparentne, kao i to da nemam nikakvo predubeđenje o Koreji.
Razglednice i sve što pisano izlazi iz Koreje se strogo prevodi i kontorliše. No ja sam već prijavila da ću poslati pedesetak istih i napraviti pedesetak snimaka na glavnom trgu sa ispisanim imenima mojih prijatelja, tako da znaju šta radim i znaju da znam da sve moram da im prijavim. Odobrenje se inače dobija tako što pitaš, a oni kažu može, ali moraš da dodatno platiš vodiču koji će te pratiti.
U avionu, kojim dolećem, popunjavam štta sve imam od elektronike, i to se i kasnije, na izlasku čekira. Dobila sam uputstva da sledim vodiča u svemu. Dobila sam takođe napomenu da se sada 90% stranaca ne čekira po izlasku iz zemlje, ali da je svakako poželjno da nemam nikakav nedozvoljeni materijal, ni knjige o Koreji ni slično, kao ni zabranjene fotke. Ove pak samo izbiršu, mada živa svedočenja mojih drugara kažu da ih najčešće mrzi da gledaju stotine fotki.
Dobila sam odobrenje i za snimanje ture kamerom, pošto sam im prijavila da sam putnik oko sveta na biciklu i da bih postavila kamericu na volan.
Što se tiče tema za razgovor, ja takve stvari koje si pobrojao kao opasne nikad i ne pitam. Ako ni zbog čega drugog, a ono zato što sam operisana od političkih dešavanja u svetu. Konkretno o Koreji nemam nikakvo predmišljenje ni predubeđenje. Možda pomalo očekujem, a na osnovu priče mojih drugara, takođe tičera u Kini, da dosta podseća na ovu. što i ne bi bilo izennađenje ako i sama zaključim.
Interneta ima, ali je jako skup i kao i u Kini mora VPN da bi se izašlo na spoljne sajtove.
Tura vodi kroz ruralne predle, tako da verujem da ću uspeti da vidim koješta. Naposletku, ja sam prekaljeni putnik koji ja naučio da opaža detalje, što zbog pisanja, što zbog očuvanja golog mi života, jer svaki detalj može da bude važan. Taj život me prvenstveno i zanima, detalji tipa kako izgledjau toaleti, jesu li azijski kineski ili azijski japanski, kako se oblače, kako se ponašaju, šta jedu, kakva je zemlja u smislu prirodnih lepota, kakve su kuće, njive, planine... Uostalom, pratiš moje pisanje, tako da znaš šta mi je polje inetersovanja tokom putovanja.
Sve u svemu, mislim da nema razloga za nekakav super oprez, naprosto ću raditi šta se sme, neću raditi šta se ne sme - i to je to.

Hvala još jednom

Snezana Radojicic Snezana Radojicic 16:59 19.03.2018

Re: DPRK

tyson
Ah, da.

Od mora knjiga o Severnoj Koreji preporučujem ti ovu:

Guy Delisle, Pyongyang: A Journey in North Korea






Hvala! Znam ove korice, tj. ilustraciju, što znači da sam već negde videla tu knjigu
tyson tyson 18:49 19.03.2018

Re: DPRK

Što se knjige tiče, mislim da ti malo paranoišeš jer sam ja zvanično zaposlena kao nastavnik engleskog i to sam i napisala u aplikaciji za vizu.

A, dobro; mislio sam da si im sve obrazložila u prijavi za vizu.


tyson tyson 18:52 19.03.2018

Re: DPRK

Snezana Radojicic
tyson
Ah, da.

Od mora knjiga o Severnoj Koreji preporučujem ti ovu:

Guy Delisle, Pyongyang: A Journey in North Korea

Hvala! Znam ove korice, tj. ilustraciju, što znači da sam već negde videla tu knjigu

U pitanju je strip Ali mislim da je baš ta graphic novel ono što ti treba pred put, a ne sve one studije i potresne priče kojih su prepune knjižare.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana