Budućnost

PISMO PODRŠKE MINISTRU ŠARČEVIĆU

tsunade RSS / 04.05.2018. u 11:53

(Ovaj blog je nastao kao izraz čiste frustracije . Okačila sam ga ovde jer želim da ga što više ljudi vidi. Komentarisanje, naročito ako je glupo, nije neophodno.)

Ministre Mladene Šarčeviću,

Digitalna vas javnost ovih dana optužuje zbog nekih turbo folk stihova koji su se zatekli u školskim udžbenicima. Poželela sam da vas branim. Kud bi nam kraj bio kada bi ti stihovi bili najveći naš problem. Sve te Cece, Mace, Jece beznačajna su posledica svega onoga što ste vi i vaši prethodnici radili ili ste, što je još gore, propustili da uradite sve ove decenije, od Stipe Šuvara na ovamo.

Dakle za prostačke stihove ste u mojim očima abolirani.

Postoje druge, mnogo krupnije posledice vašeg rada i nerada za koje nisam sigurna da ste ih uopšte svesni, a javljaju se u vidu uništavanja generacija.

Evo sa čim se, recimo, ja suočavam:

Majka sam devojčice koja završava osmi razred osmoljetke. Moja je devojčica divno stvorenje, koje se s lakoćom adaptira na sve socijalne uslove u kojima se zatekne. Ove je godine, baš pred upis u srednju školu, malo manje divna a malo više čudovište, no pripisujem to pubertetu. Premda ne preterano ambiciozna, u školi se pokazala kao relativno vredna, disciplinovana i razumna. I uspešna, ako su te vaše petice merilo. 

Do vaših se petica inače stiže mukotrpno. To su sati provedeni u školi, još sati nad knjigom i još sati plaćenih časova za paralelno privatno obrazovanje u koje vaš sistem uteruje sve roditelje u ovoj državi.

Ta deca, za razliku od odraslih, jedina vredno rade prekovremeno bez prava da dignu glas i bez ikakve satisfakcije. Nisu ona odgovorna za to što je kvalitet i što su efekti njihovog rada mizerni i sramotni. Za to ste odgovorni vi.

Vaše su petice osnovna jedinica vrednosti u osnovnim školama. Vaši nastavnici nemaju mandat da razgovaraju sa decom. Njihov je posao i zadatak da predaju, klasifikuju i uproseče. Moja je pametna devojčica (kao i većina druge dece) to odmah shvatila i kući se evo već punih osam godina vraća uglavnom sa svim peticama. Na moj ponos.

Računala sam da mi se dete, uz toliki uloženi trud, vreme i novac, koliko toliko solidno obrazuje. Mislila sam da će sa lakoćom, uz malo ponavljanja gradiva, položiti test za srednju školu. Bila sam ubeđena da su sve te petice siguran put za željenu gimnaziju i to bez problema.

Devojčici sam, kao i njenim drugarima (a svi prolaze kroz pubertet), govorila da treba da se opuste, da su već za sve to ocenjeni i to odličnim ocenama. Treba samo malo da osveže ono što već znaju. Kako sam ih prevarila! I kako sam se prevarila.

Preliminarni test za upis u srednju školu je u našoj osnovnoj školi uradjen prilično katastrofalno a vidim da rezultati nisu bolji, čak su ponegde i gori u drugim školama. Zapitala sam se u čemu je problem. Uzela sam testove, počela da ih čitam i sve je bilo jasno.

Vi decenijama peticama nagradjujete memoriju i reprodukciju zapamćenog gradiva. Na testu, verovatno prepisanom iz nekog naprednijeg evropskog sistema, odjednom, tražite da se to gradivo na neki način poveže. Tražite nešto što nikada od dece u našim školama nije traženo. Nešto sa čim se nisu susreli.

Naša su deca trenirana da budu eksterni hard diskovi sa dobrom radnom memorijom. Odjednom od njih se traži da budu mobilni telefoni koji na klik povezuju pojmove. To su različite sprave sa različitim upotrebnim karakteristikama.

Ogromna količina podataka je u glavi prosečnog srpskog učenika zapamćena za potrebe te petice. To inače katastrofalno sročeno gradivo sutradan će, nakon reprodukcije, biti izbrisano iz glave. Mora biti, jer novoj količini podataka treba prostor. I tako u krug.

Ministre Šarčeviću, deca, koliko god da im je razvijena memorija, ne mogu sa tom sposobnošču ništa da urade u životu. Ona se ne mogu takmičiti sa mobilnim telefonom. Najgluplji telefon ima sto puta bolju memoriju od najgenijalnijeg srpskog deteta.

I ova je, kao i skoro sve prethodne generacije pokusni kunić. I ovde ste izvodili radove prepakivanja poena. Ispalo je da je sistemski test (a, b, c, d pitalica) dobio na značaju u odnosu na sve ove sakupljene petice. I to ne bi bio problem kada bi taj test bio usklađen sa onim što je do sad sa decom bilo rađeno i šta je od njih traženo. Ali problem ipak postoji.

Posebnu mi je pažnju privukao loše uradjen test opšteg obrazovanja. Vi ste to nazvali kombinovanim testom. Ako je već kombinovan, zašto niste u toj kombinatorici našli prostor za strane jezike, tehničko obrazovanje, fizičko vaspitanje i po meni najvažnije: istoriju umetnosti i informatiku? Naša su se deca i u tim predmetima osam godina mentalno i memorijski angažovala. Istina, informatika je tretirana kao deveta rupa na svirali.

Pozivam vas da vi rešite test za upis u srednju školu. Rešite ga javno. Šta god da ste stvarno ili lažno završavali od škole (to se u vašoj vlasti nikad ne zna) kroz osnovnu ste morali proći. Kao svršeni osnovac, zašto ne rešite taj test i utešite tu decu. Pokažite im eto da se sa stečenim znanjem iz ovakve osnovne škole, vremenom, može i do ministarske fotelje. Rado ću vas u tome podržati.



Komentari (334)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 12:54 04.05.2018

Цеца и деца

Уз подршку за све написано...

Дозволи ми само још и ово да додам јер и ја са њима живим ону другу половину дана када нису са родитељима, а волео бих да помогнем коме год могу уз наду да ће ово можда значити, најпре детету...

Majka sam devojčice koja završava osmi razred osmoljetke. Moja je devojčica divno stvorenje, koje se s lakoćom adaptira na sve socijalne uslove u kojima se zatekne. Ove je godine, baš pred upis u srednju školu, malo manje divna a malo više čudovište, no pripisujem to pubertetu.


И не само пубертету!


Психолошка припрема је врло важна. На жалост, о томе нема ништа на интернету.

То морамо сами.

Код мене се то углавном своди на ослобађање од тог страха. Основцима је то први тзв. објективни тест који није правио њихов учитељ/наставник који их добро познаје.

Ослобађамо се од страха тако што им објашњавам до најситнијих детаља како то све изгледа, да су то ситуације сасвим примерене људима а не надљудима и да ће после тога имати таквих ситуација провера знања још много кроз школовање и живот.

И тако се полако ослобађамо страха подижући успут и знање које производи затим већи ниво самопуздања.

Припреме које почнемо у октобру, новембру обично завршавамо пред сам испит у јуну очинским саветом:


Добро, добро, не баш тим речником, наравно.

Али, бићу искрен, баш то мислим док се опраштам с мојим ђацима и шаљем их на завршни испит.



Осмаци су у посебном психичком стању читав осми разред.

Гледам то већ 25 година.

Започну школску годину са много самопоуздања. Није ни чудо. најстарији су у клупама. Ту су већ осам година, све знају, за све наставнике су већ одавно схватили како треба и шта треба да раде да би обавили задатке. Ту, у својој основној школи се осећају удобно, мажени су и пажени, све им је познато...

Чак им је помало и досадно и једва чекају крај школске године и да оду у средњу школу да мало промене то своје окружење. Копка их то ново што их чека.

А онда, како школска година одмиче, несигурност се повећава.

С једне стране једва чекају да оду и да "постану велики".

А са друге стране, страшно се плаше тога шта их то чека у новој средини. Да ли ће се снаћи и тамо као и у основној школи, да ли ће их друштво у новом одељењу прихватити, да ли ће умети да савладају те задатке намењене средњој школи...?

И тако разапети између тих осећања, жеље за одласком у нешто ново и страха од тог новог, дочекају и тај завршни испит.

Причам са њима често о томе покушавајући да ту њихову разапетост између та два осећања макар мало смањим јер се она не може у потпуности неутралисати.

Неко је мало више разапет, неко мало мање, али код свих је по правилу иста прича.

Али то је све део одрастања, Кас, и саставни део сазревања и јачања личности.

Тако и треба да буде...



То је све из одавде, што би се рекло:


Мала кутија за прву помоћ (ЛИНК)



А поводом овог конкретног случаја...

Ма не чуди мене реакција министра. Као и сваки политичар, и он користи ситуацију за прављење медијске циркусијаде у циљу стицања политичких поена.

Мене је зачудио Владо Ђукановић којег поштујем због његовог доприноса култури, нарочито српској језичкој култури и лингвистици:

Пут у речи (ЛИНК)

Владо објашњава да се тај Цецин стих око којег се и завртела ова медијска вртешка нашао као пример у задатку у радној свесци за српски језик коју је он израдио јер је он желео да даје примере и из говорног, свакоднневног језика, поп културе и слично, а не само из књижевних текстова.

Слажем се са тим! И ја тако мислим већ четврт века и покушавам да поред примера из књижевности у граматичким задацима у истом броју дајем и примере из говорног језика.

Рецимо, ово је један мој пример на тесту на којем се тражи познавање врста напоредних односа у независносложеној реченици:

Алекси је у недељу на утакмици играч Чукаричког број 4 намерно нагазио на руку, па му је Алекса запамтио број и памтиће га до следеће утакмице.


(Пример из живота, истинита прича. И немој неко да је ово распричавао даље, у понедељак моји седмаци имају контролни са овим примером.)

Дакле, слажем се ја са Владом. И сам деци дајем примере из говорног језика, поп културе и слично.

Али побогу, Владо! Човече!

Цеца можда јесте ПОП, али КУЛТУРА свакако није.

И да ли то значи да мој драги колега Владо Ђукановић слуша Цецине песме?

Ја, рецимо, не бих уопште никада ни запазио овај његов пример као "неподобан" за радну свеску јербо не слушам баш помно Цецу и не знам њене песме јер оне углавном и у највећем броју доплове до мене случајно, успут, и отплове даље, а да их и не приметим.

Да нису медији подигли прашину око тога, не бих ни дошао у ситуацију да се толико разочарам у мог колегу Влада Ђукановића којег, понављам то, заиста поштујем због његовог доприноса језичкој култури и култури уопште, да не кажем општој култури говорника српског језика.

Испаде Владо Ђукановић сад у мојим очима неко ко подилази тржишту. Нека врста лингвистичког Горана Бреговића.

Баш ме је изненадио. И тим својим примером у радној свесци, а и објашњењем зашто се тај пример ту нашао.




Јој, јој, јој...


Баш ме је Владо изненадио...

Аман, човече!


nask nask 13:57 04.05.2018

Re: Цеца и деца

Цеца можда јесте ПОП, али КУЛТУРА свакако није.


Svidelo se to nekima od nas ili ne, ali Ceca jeste deo savremene srpske kuluture tako da je Đukanovićev primer za vežbanku na mestu.
Bili Piton Bili Piton 15:30 04.05.2018

Re: Цеца и деца

nask
Цеца можда јесте ПОП, али КУЛТУРА свакако није.


Svidelo se to nekima od nas ili ne, ali Ceca jeste deo savremene srpske kuluture tako da je Đukanovićev primer za vežbanku na mestu.


Reč je o supkulturi, pop kulturi itd. Ne znam ima li Madoni mesta u pričanju o "kulturi" sem na najtrivijalnijem, najprizemnijem nivou. Isto važi i za gospodžu nanogicu.
aureus aureus 19:21 04.05.2018

Re: Цеца и деца

Bili Piton
nask
Цеца можда јесте ПОП, али КУЛТУРА свакако није.


Svidelo se to nekima od nas ili ne, ali Ceca jeste deo savremene srpske kuluture tako da je Đukanovićev primer za vežbanku na mestu.


Reč je o supkulturi, pop kulturi itd. Ne znam ima li Madoni mesta u pričanju o "kulturi" sem na najtrivijalnijem, najprizemnijem nivou. Isto važi i za gospodžu nanogicu.

Više volim Ledi Gagu, ali moram reći da su neke pjesme od Madone apsolutno sjajne.
Pazi ovaj početak.



Ceca je nesrećnica beznadežno zaljubljena u mafiju.
Na vrhuncu svoje karijere udala se za najvećeg mafijaša u zemlji, za kojeg je svako znao da je mafijaš pa je to znala i ona, naravno.
Pružila je loš model mnogim djevojkama.
angie01 angie01 19:43 04.05.2018

Re: Цеца и деца

Na vrhuncu svoje karijere udala se za najvećeg mafijaša u zemlji,


nije tada bio vrhunac njene karijere- tada je bila cvetakzanovetak i pobegla je bila s nekim tipom van zemlje,...njen buduci muz joj je osmislio sadanji imidz i karijeru koja je sledila.... a sve u skladu sa odgovarajucom "estetikom".
Bili Piton Bili Piton 19:46 04.05.2018

Re: Цеца и деца

Ma volim i ja poneku Madoninu stvar, nije to sporno. Onaj Bedtime Stories čak vrlo solidan album u celini (mada je to najmanje njena zasluga, naravno). Ali, come on, bilo kakvoj "mudrosti" koju Bora Čorba i Marina Tucaković sklepaju na salveti u kafani posle četvrte duple votke nije mesto u čitanci, naročito pored gomile stvari koje su za tu čitanku mnogo važnije i vrednije a za koje mesta u njoj, očito, nema. A nema baš zbog ovakvih budalaština.

Meni je to samo još jedna indikacija da je kompas potpuno pogubljen.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:00 04.05.2018

Re: Цеца и деца

Ceca je nesrećnica beznadežno zaljubljena u mafiju.
Na vrhuncu svoje karijere udala se za najvećeg mafijaša u zemlji, za kojeg je svako znao da je mafijaš pa je to znala i ona, naravno.
Pružila je loš model mnogim djevojkama.



angie01 angie01 20:13 04.05.2018

Re: Цеца и деца

Brajovic & Ray, upravo tako!

...nije mi jasan autor sporne radne sveske, kako se uopste od onolikih mogucnosti, prvo setio, a posle i zadrzao na ovom primeru kao idealnom.

( da ne pominjem komisiju iz ministarstva, koja je to odobrila- jer svaki autor, ne mora da bude ok, kao ni njegov uradak, kako god mislio da je super obavio zadatak, zato ta komisija i postoji- uredno placena iz budzeta).
nsarski nsarski 20:21 04.05.2018

Re: Цеца и деца

nije mi jasan autor sporne radne sveske

Pa, koliko smo saznali, autor je Đukanović, izvanredan lingvista - Brajović me je pre nekoliko godina s njim upoznao - ali ovaj put u težnji da bude u saglasnosti sa savremenim tokovima, aktuelan, i u želji da animira decu, je, reklo bi se, uleteo u ofsajd. Nažalost.
c_h.arlie c_h.arlie 20:32 04.05.2018

Re: Цеца и деца

nask
Цеца можда јесте ПОП, али КУЛТУРА свакако није.


Svidelo se to nekima od nas ili ne, ali Ceca jeste deo savremene srpske kuluture tako da je Đukanovićev primer za vežbanku na mestu.

E jebiga !
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:38 04.05.2018

Re: Цеца и деца

Проблем (тачније: један од проблема) српског друштва јесте та легитимизација појединих личности, поступака, приступа. Тако се и Цеца, која својим житијем нема пандана у светској поп музици, оглашава друштвено прихватљивом. Она то не може бити, не због свог кич певања, наступа, изгледа (стеона крава), већ због свог криминалног досијеа. Поврх свега, она је неоправдано избегла затвор и за учешће у Ђинђићевом убиству -- била је обећала алиби Спасојевићу и друштву, и од затвор је избавио Ивица Дачић. Заиста ништа немам против ње, естетика и музикалност те стеоне краве ме ни на који начин не дотичу, али -- имам против тога да се она друштвено легитимизује.

На истоветан начин су легитимизовани један Шешељ, или партијско запошљавање, коруптивно разрешавање проблема и препрека...

То Србију гура на дно.

Жао ми је што Владо и још неки не виде овако речену ситуацију.


Na početku tog nastupa Ceca je posebno pozdravila Koštunicu, oslovivši ga sa "naš voljeni premijer koji je ujedinio Srbiju". Velimir Ilić nikada nije krio da je Cecin prijatelj, ali demantuje da je od njega tražila zaštitu.
angie01 angie01 20:40 04.05.2018

Re: Цеца и деца

ali ovaj put u težnji da bude u saglasnosti sa savremenim tokovima,


?


aktuelan,


?


i u želji da animira decu,


?

e, hebemliga- ja nekako dozivljavam da je promasio cilj,....za sta opet sluzi ona komisija ministarstva da spreci lose pokusaje.

...a autora sam videla u nekom intervjuu na teveu, gde se vadio na isti nacin na koji je i odabrao sporni tekst kao primer.
nsarski nsarski 20:52 04.05.2018

Re: Цеца и деца

za sta opet sluzi ona komisija ministarstva da spreci lose pokusaje.


NG, ti mnogo veruješ u komisije. One ne služe nikada ničemu, sem da parazitiraju i zarađuju lovu džabalebareći. Kaže veliki Tven: Ako ne želiš da rešiš neki problem - formiraj komisiju!

Djukanović, jednostavno, nije odabrao najbolje primere.

S druge strane, ako ovi današnji klinci svakodnevno gledaju ljude sa ukradenim diplomama i polupismene gejake kako postrojavaju svečani stroj vojske, kako nesvršenim šloserima ukazuju sav pomp&circumstance koje ova zemlja može da smogne, onda jedan stih iz pesme koju peva neka Ceca i ne može toliko da ih pokvari.
aureus aureus 21:01 04.05.2018

Re: Цеца и деца

Била је упетљана и у оне необичне токове новца око фудбалског клуба "Обилић" кад је једно вријеме, након Арканове смрти, била главна у том клубу.
Жена стварно воли да петља.
Чак мислим да је има смисла звати мафијашицом.

Синатри су спочитаване наводне везе са мафијом, али у Цецином случају везе нису наводне - оне су најдиректније могуће и потпуно очигледне, а и она сама је активни дио те приче.
Брајовић нас је подсјетио на епизоду кад је била обећала алиби "земунцима" око атентата на премијера. Мрачна жена.

А естетика...
tasadebeli tasadebeli 21:04 04.05.2018

Re: Цеца и деца

nask
Цеца можда јесте ПОП, али КУЛТУРА свакако није.


Svidelo se to nekima od nas ili ne, ali Ceca jeste deo savremene srpske kuluture tako da je Đukanovićev primer za vežbanku na mestu.



Неко мање паметан и образован од Влада Ђукановића, али са много бољим конекцијама у круговима који одобравају уџбенике, могао би помислити при сачињавању радне свеске за српски језик за основне школе да су онда сасвим у реду и примери из Фарме и Парова типа:

1) Одреди падеж подвучених речи у следећем примеру заокруживањем тачног одговора:

Јебем ти матер, курветино једна.

а) генитив; б) локатив; в) номинатив; г) вокатив; д) акузатив.


То је такође говорни језик и пример из "поп културе" или "субкултуре" у Србији, шта год већ...

Уопште ми не изгледа немогуће да замислим и овакав пример за вежбање у радним свескама једног дана ако бисмо наставили са укидањем баш сваке границе у томе колико ниско можемо да идемо подилазећи тржишту у безумној трци за новцем у овој лудници званој Србија.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:14 04.05.2018

Re: Цеца и деца

Djukanović, jednostavno, nije odabrao najbolje primere.


Ja to mogu da prihvatim, ali me zanima kako se setio tog stiha.

Ne mogu baš da verujem svom utisku, ali mislim da to nije bila neka naričito slušana pesma.
Mora se detaljnije pratiti opus dotične da bi se setio stiha.
angie01 angie01 21:14 04.05.2018

Re: Цеца и деца

NG, ti mnogo veruješ u komisije.


ne, ne verujem- samo ih podvlacim kao odgovorne.


One ne služe nikada ničemu, sem da parazitiraju i zarađuju lovu džabalebareći.


u slucaju odobravanja udzbenika- sluze da se nekom izdavacu namakne lova.( kao i autoru- odabrani rukopis, koji je dobio odobrenje da se koristi u skolama, imace najmanje 4 izdanja- jer ce se koristiti 4 godine-, puta 70 000/80 000 tiraz sigurne prodaje i autoru, sem prvog autorskog honorara, za svako novo izdanje ponovljena lova).


S druge strane, ako ovi današnji klinci svakodnevno gledaju ljude sa ukradenim diplomama i polupismene gejake kako postrojavaju svečani stroj vojske, kako nesvršenim šloserima ukazuju sav pomp&circumstance koje ova zemlja može da smogne, onda jedan stih iz pesme koju peva neka Ceca i ne može toliko da ih pokvari.


meni deluje da je mogucnost da taj stih bude u radnoj svesci za OS, samo primer kompatabilnosti sa svime sto si naveo.
tasadebeli tasadebeli 21:14 04.05.2018

Re: Цеца и деца

nsarski
nije mi jasan autor sporne radne sveske

Pa, koliko smo saznali, autor je Đukanović, izvanredan lingvista - Brajović me je pre nekoliko godina s njim upoznao - ali ovaj put u težnji da bude u saglasnosti sa savremenim tokovima, aktuelan, i u želji da animira decu, je, reklo bi se, uleteo u ofsajd. Nažalost.



Тако је.

И томе се и чудим.

И ја познајем Влада као изузетно паметног и образованог човека. Не приватно као ти и Браја, али знам шта је човек све до сада радио и више пута сам га слушао на предавањима. (Ено, окачих горе и линк за "Пут у речи" што је стварно сјајан допринос томе да се језичка питања приближе и онима који се нису образовали да би се бавили искључиво језиком.)

И зато се и не могу начудити зашто је пружио уопште прилику било коме за овакав аутогол и развлачење по медијима.

Не би ме чудило да су читаву ствар у медијима закотрљали заправо преко својих лобија у Министарству и оба Завода Министарства конкуренти издавачке куће БИГЗ. Рецимо, Едука, Нови логос, Клет или тако неки...

Наиме, баш јуче, после празника, у школе је стигао допис школских управа да је време (као и сваке године у ово доба) да наставници по школама одлуче које ће уџбенике, које издавачке куће, користити наредне школске године.

Што би се рекло, добро темпрана подметачина (уџбеник је одобрен још 2014, али нико није до сада помињао фамозни Цецин пример).


Но, и даље се не могу начудити Ђукановићу... Заиста... као да је од јуче, као да не зна са ким и каквим све људима има посла у овој Србији...
angie01 angie01 21:17 04.05.2018

Re: Цеца и деца

имам против тога да се она друштвено легитимизује.


...i to jos preko dece u OS.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:18 04.05.2018

Re: Цеца и деца

Ja to mogu da prihvatim, ali me zanima kako se setio tog stiha.


Ne znam kako se setio ali je odličan primer za ono što je hteo da ilustruje. Za mene dovoljno.

Inače, mislim da je ovde na sceni mnogo veća hipokrizija nego ona u vezi "crvenih fenjera" o kojoj je pisao Nikolo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:27 04.05.2018

Re: Цеца и деца

Inače, mislim da je ovde na sceni mnogo veća hipokrizija nego ona u vezi "crvenih fenjera" o kojoj je pisao Nikolo.


Ima i toga, i meni je to palo na pamet.

Htedoh i Braji da podvučem ono steona krava, i da ga pitam kad principi prestaju da važe, da li kada pričamo o osobama koje ne poštujemo možemo da pričamo o steonim kravama i da to bude u redu, šta bi mislio o nekome ko bi to isto, da je steona krava, rekao za ...pa hajd, Borku Pavićević, i još takvih pitanja, ali bih posle morao da se pravdam da ne branim Cecu već principe, pa odustadoh :)
Bili Piton Bili Piton 21:30 04.05.2018

Re: Цеца и деца

hoochie coochie man




Htedoh i Braji da podvučem ono steona krava


+1

"ne lepo ot fas".

tasadebeli tasadebeli 21:38 04.05.2018

Re: Цеца и деца

Predrag Brajovic

Проблем (тачније: један од проблема) српског друштва јесте та легитимизација појединих личности, поступака, приступа. Тако се и Цеца, која својим житијем нема пандана у светској поп музици, оглашава друштвено прихватљивом. Она то не може бити, не због свог кич певања, наступа, изгледа (стеона крава), већ због свог криминалног досијеа.





Тако је...

Мени је, људи, заиста прва асоцијација и данас на помен Цеце, њених концерата где клинци хорски певају Кукавицу и њене популарности онај клип из филма Горана Марковића. Заједно са ФК Обилић и претње пиштољем судијама или фудбалерима или претње бејбол палицом у циљу ломљења колена уколико је фудбалер одвећ непослушан.

Ма!

Не лаје куца села ради, него себе ради...

Мој проблем у оваквим појавама у друштву је што се свакодневно суопчавам са последицама оваквог гледања на ствари у нашем друштву. (Стих Цецине песме као пример у радној свесци за граматику је само један од многих примера и може Наск да да тврди да то јесте ПОП КУЛТУРА Србије, али ја ћу сваки пут да му кажем да то можда јесте ПОП, али КУЛТУРА свакако није.)

Јуче, Брајо, разговарам у четири ока са једним м ојим клинцем, 7. разред, 13 година, појкушавајући да га убедим да седне макар мало да учи јер има потенцијала, имао би много боље оцене када би само мало времена посветио школи.

- Ма шта ме брига за оцене, не тиче ме се...
- Него? Шта ћеш да радиш у животу?
- Бићу криминалац.
- И? Шта онда? да гледам твоје лице на некој читуљи на бандери пре него напуниш 30 година?
- Па шта... Барем ћу добро да живим...
- И кратко...
- Боље и тако него као ви школовани...

И тако, Брајо, свакога дана. Није ми тај клинац једини...

О разноразним Аленовим групама које свакодневно растерујемо из школског дворишта, а које клинци гледају као на нека божанства и да ти не причам.


И ако онда још у свему томе не добијем подршку од једног Влада Ђукановића који врло добро разуме о чему се ради, али подилази клинцима стиховима Цециних песама (које су клинци сигурно препознали у радној свесци за разлику од мене)... Као да није могао да нађе неке примере неких представника позитивних вредности...

Онда се и сам питам чему то... И куда води... Треба ли и ја да дигнем руке од свега и да ми буде свеједно...

То је мој проблем овде.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:46 04.05.2018

Re: Цеца и деца

tasadebeli
Predrag Brajovic

Проблем (тачније: један од проблема) српског друштва јесте та легитимизација појединих личности, поступака, приступа. Тако се и Цеца, која својим житијем нема пандана у светској поп музици, оглашава друштвено прихватљивом. Она то не може бити, не због свог кич певања, наступа, изгледа (стеона крава), већ због свог криминалног досијеа.





Тако је...

Мени је, људи, заиста прва асоцијација и данас на помен Цеце, њених концерата где клинци хорски певају Кукавицу и њене популарности онај клип из филма Горана Марковића. Заједно са ФК Обилић и претње пиштољем судијама или фудбалерима или претње бејбол палицом у циљу ломљења колена уколико је фудбалер одвећ непослушан.

Ма!

Не лаје куца села ради, него себе ради...

Мој проблем у оваквим појавама у друштву је што се свакодневно суопчавам са последицама оваквог гледања на ствари у нашем друштву. (Стих Цецине песме као пример у радној свесци за граматику је само један од многих примера и може Наск да да тврди да то јесте ПОП КУЛТУРА Србије, али ја ћу сваки пут да му кажем да то можда јесте ПОП, али КУЛТУРА свакако није.)

Јуче, Брајо, разговарам у четири ока са једним м ојим клинцем, 7. разред, 13 година, појкушавајући да га убедим да седне макар мало да учи јер има потенцијала, имао би много боље оцене када би само мало времена посветио школи.

- Ма шта ме брига за оцене, не тиче ме се...
- Него? Шта ћеш да радиш у животу?
- Бићу криминалац.
- И? Шта онда? да гледам твоје лице на некој читуљи на бандери пре него напуниш 30 година?
- Па шта... Барем ћу добро да живим...
- И кратко...
- Боље и тако него као ви школовани...

И тако, Брајо, свакога дана. Није ми тај клинац једини...

О разноразним Аленовим групама које свакодневно растерујемо из школског дворишта и да ти не причам.

И ако онда још у свему томе не добијем подршку од једног Влада Ђукановића који врло добро разуме о чему се ради, али подилази клинцима стиховима Цециних песама (које су клинци сигурно препознали у радној свесци за разлику од мене)... Као да није могао да нађе неке примере неких представника позитивних вредности...

Онда се и сам питам чему то... И куда води... Треба ли и ја да дигнем руке од свега и да ми буде свеједно...

То је мој проблем овде.


A sad Taso zamisli film, ali u dobroj produkciji sa dobrim glumcima, o njenom životu.

P.S.
Ne da mi se večeras da pišem duge komentare, a svašta bih napisao.
tasadebeli tasadebeli 22:04 04.05.2018

Re: Цеца и деца

vrabac_onaj


A sad Taso zamisli film, ali u dobroj produkciji sa dobrim glumcima, o njenom životu.

P.S.
Ne da mi se večeras da pišem duge komentare, a svašta bih napisao.



Схватио сам, Врабац, на шта ти мислиш...


Ne znam kako se setio ali je odličan primer za ono što je hteo da ilustruje. Za mene dovoljno.

Inače, mislim da je ovde na sceni mnogo veća hipokrizija nego ona u vezi "crvenih fenjera" o kojoj je pisao Nikolo.



Па... Можемо ми то и тако да гледамо...

Само...

Што да се онда зауставимо само на овоме... Можемо онда и даље...

Ево, ја ћу при следећој промени школских програма да предложим да се "Мишковићева" књига уврсти у списак дела за обраду на часовима као одличан пример да деца науче шта је то аутобиографија.

( Пардон, "аутобиографија" јербо не верујем да је гос'н Мишковић то сам писао својом руком него је вероватно изнајмиио неког професионалца да му то часком напише, како то већ раде на развијеном Западу, односно као што Цеца изнајмљује Марину Туцаковић да јој пише текстове. )

Савремена прича, актуелно, човека сви знају, мајке многих малишана по школама и данас раде као касирке у ланцима продавница некадашње Мишковићеве империје за 20-30 000 месечно и долазе кући толико исцрпљене да ни немају времена да се баве својом децом...




Мислим, Врабац...

У том подилажењу укусима тржишта када су у питању школски уџбеници, а све у безглавој трци за зарадом и освајањем тог тржишта, морају се негде поставити некаква ограничења.

Иначе ће и ово мало еталонских људских вредности на којима се још увек држимо и опстајемо отићи у три лепе материне...
freehand freehand 22:05 04.05.2018

Re: Цеца и деца

Moja je devojčica divno stvorenje, koje se s lakoćom adaptira na sve socijalne uslove u kojima se zatekne

Pa dobro, kad prihvatiš to što kudiš kao prihvtljivu alternativu - đe je problem? Kakvo pravo imnaš da izigravaš mudraca sa stuba? Ok, nećemo kapitalizam al ne bismo da krvavimo ruke, nećemo socijalzam al opet isto, nećemo tranztcione lopove al smo gadljivi i na pevallke--ikone tranzicionih heroja - pa jebiga, brate. Nema to.
Nema Tome Nikolića kao predsednika bez Cece u ćitanci.
Pa ti gledaj šta ti je važnije.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:12 04.05.2018

Re: Цеца и деца

ne radi se Taso o "podilaženju ukusima tržišta", već o tome da možda po prvi put imamo prvu srpsku antiheroinu.

za svakog ozbiljnog umetnika bi to bila inspiracija, a kroz priču o njoj o bi se i mnogo toga moglo ispričati o ovom društvu u proteklih nekoliko decenija.

samo što malograđanština to ne shvata.

i pri tome, kakva god da je, ostala je gospođa u poređenju sa mnogima (eto, mene nije blam da "branim cecu", možda zato što nikada nisam imao dodirne tačke sa njom ).

nsarski nsarski 22:12 04.05.2018

Re: Цеца и деца

Ево, ја ћу при следећој промени школских програма да предложим да се "Мишковићева" књига уврсти у списак дела за обраду на часовима као одличан пример да деца науче шта је то аутобиографија.

A šta misliš o ovom autobiografskom delu?



Imam primerak da ti pozajmim (poklon autora) ako želiš da je prostudiraš. Zapazi Rolls-Royce na naslovnoj strani.
tasadebeli tasadebeli 22:19 04.05.2018

Re: Цеца и деца

nsarski
Ево, ја ћу при следећој промени школских програма да предложим да се "Мишковићева" књига уврсти у списак дела за обраду на часовима као одличан пример да деца науче шта је то аутобиографија.

A šta misliš o ovom autobiografskom delu?



Imam primerak da ti pozajmim (poklon autora) ako želiš da je prostudiraš. Zapazi Rolls-Royce na naslovnoj strani.





Ручни рад!

То се цени...


П.С. - Не вреди, Шарски, дошао је и тај моменат да напустим овај посао учитеља који радим 25 година.

Време ме је прегазило, сада су неки другачији системи вредности на сцени од оних на којима сам се ја уобличавао да једнога дана то преносим неким новим нараштајима.

Јбт, на ово нисам помишљао ни у најгорим годинама под Слобом Милошевићем када ми је плата у школи била 5 дојче марака.


freehand freehand 22:19 04.05.2018

Re: Цеца и деца

vrabac_onaj
ne radi se Taso o "podilaženju ukusima tržišta", već o tome da možda po prvi put imamo prvu srpsku antiheroinu.

za svakog ozbiljnog umetnika bi to bila inspiracija, a kroz priču o njoj o bi se i mnogo toga moglo ispričati o ovom društvu u proteklih nekoliko decenija.

samo što malograđanština to ne shvata.

i pri tome, kakva god da je, ostala je gospođa u poređenju sa mnogima (eto, mene nije blam da "branim cecu", možda zato što nikada nisam imao dodirne tačke sa njom ).


Sve ok, jedno je pitanje: kakve veze ima to malograđansko nadjebavanje sa školskim gradivom?
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:29 04.05.2018

Re: Цеца и деца

freehand
vrabac_onaj
ne radi se Taso o "podilaženju ukusima tržišta", već o tome da možda po prvi put imamo prvu srpsku antiheroinu.

za svakog ozbiljnog umetnika bi to bila inspiracija, a kroz priču o njoj o bi se i mnogo toga moglo ispričati o ovom društvu u proteklih nekoliko decenija.

samo što malograđanština to ne shvata.

i pri tome, kakva god da je, ostala je gospođa u poređenju sa mnogima (eto, mene nije blam da "branim cecu", možda zato što nikada nisam imao dodirne tačke sa njom ).


Sve ok, jedno je pitanje: kakve veze ima to malograđansko nadjebavanje sa školskim gradivom?


kakvo veze ima malograđansko nadjebavanje sa stihom koji je odličan primer vokativa (što je bilo i svrha pokazati) i za koji sam ja kao i mnogi drugi čuo tek kad je izbio ovaj "skandal"?

a jutros šaltao kanale pre nego sam krenuo na posao, pa naleteo na marića i njegovu "srećnu" televiziju, jedna fina gospođa branila ovog đukanovića a marić, ona njegova plavuša i (pajz sad) novinar ili čak urednik, bem li ga, onog govneta pod nazivom srpski telegraf se zgražavali nad "cecom u čitankama".

pa dobro bre ljudi, koga vi zajebavate?
tasadebeli tasadebeli 22:29 04.05.2018

Re: Цеца и деца

vrabac_onaj
ne radi se Taso o "podilaženju ukusima tržišta", već o tome da možda po prvi put imamo prvu srpsku antiheroinu.

za svakog ozbiljnog umetnika bi to bila inspiracija, a kroz priču o njoj o bi se i mnogo toga moglo ispričati o ovom društvu u proteklih nekoliko decenija.

samo što malograđanština to ne shvata.

i pri tome, kakva god da je, ostala je gospođa u poređenju sa mnogima (eto, mene nije blam da "branim cecu", možda zato što nikada nisam imao dodirne tačke sa njom ).




ОК.

Само какве то везе има са вежбањем граматике?

Да те подсетим, ради се о примеру за вежбање граматике у радној свесци за српски језик у основној школи.

Не ради се о томе да деца на тим часовима пишу студије из социологије...
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:33 04.05.2018

Re: Цеца и деца

tasadebeli
vrabac_onaj
ne radi se Taso o "podilaženju ukusima tržišta", već o tome da možda po prvi put imamo prvu srpsku antiheroinu.

za svakog ozbiljnog umetnika bi to bila inspiracija, a kroz priču o njoj o bi se i mnogo toga moglo ispričati o ovom društvu u proteklih nekoliko decenija.

samo što malograđanština to ne shvata.

i pri tome, kakva god da je, ostala je gospođa u poređenju sa mnogima (eto, mene nije blam da "branim cecu", možda zato što nikada nisam imao dodirne tačke sa njom ).



ОК.

Само какве то везе има са вежбањем граматике?

Да те подсетим, ради се о примеру за вежбање граматике у радној свесци за српски језик у основној школи.

Не ради се о томе да деца на тим часовима пишу студије из социологије...



pogledaj gore.
vokativ.
tasadebeli tasadebeli 22:35 04.05.2018

Re: Цеца и деца

vrabac_onaj

kakvo veze ima malograđansko nadjebavanje sa stihom koji je odličan primer vokativa (što je bilo i svrha pokazati) i za koji sam ja kao i mnogi drugi čuli tek kad je izbio ovaj "skandal"?

a jutros šaltao kanale pre nego sam krenuo na posao, pa naleteo na marića i njegovu "srećnu" televiziju, jedna fina gospođa branila ovog đukanovića a marić, ona njegova plavuša i (pajz sad) novinar ili čak urednik, bem li ga, onog govneta pod nazivom srpski telegraf se zgražavali nad "cecom u čitankama".

pa dobro bre ljudi, koga vi zajebavate?



А јеси ти прочитао шта је Шарски написао?

Pa, koliko smo saznali, autor je Đukanović, izvanredan lingvista - Brajović me je pre nekoliko godina s njim upoznao - ali ovaj put u težnji da bude u saglasnosti sa savremenim tokovima, aktuelan, i u želji da animira decu, je, reklo bi se, uleteo u ofsajd. Nažalost.


И шта сам ја додао када већ помињеш Марићево згражавање и згражавање осталих...?

И зато се и не могу начудити зашто је пружио уопште прилику било коме за овакав аутогол и развлачење по медијима.

Не би ме чудило да су читаву ствар у медијима закотрљали заправо преко својих лобија у Министарству и оба Завода Министарства конкуренти издавачке куће БИГЗ. Рецимо, Едука, Нови логос, Клет или тако неки...

Наиме, баш јуче, после празника, у школе је стигао допис школских управа да је време (као и сваке године у ово доба) да наставници по школама одлуче које ће уџбенике, које издавачке куће, користити наредне школске године.

Што би се рекло, добро темпрана подметачина (уџбеник је одобрен још 2014, али нико није до сада помињао фамозни Цецин пример).


Но, и даље се не могу начудити Ђукановићу... Заиста... као да је од јуче, као да не зна са ким и каквим све људима има посла у овој Србији...



Дакле, чему то, Врабац?

Верујем да је Ђукановић на лагеру имао милијарду других примера.

Зашто баш стих из те песме да би га две године касније муфљузи опљувавали?

И зашто баш стих из Цецине песме?

Да би мени сутра онај мали што му је животна жеља да осване у читуљи пре своје 30. године рекао:Ето, видите! Чак и ваше колеге који пишу уџбенике мисле да је Цеца кул чим њене песме трпају у уџбенике?

Чему то?

Да би подилазио клинцима?

ОК. Онда ћу ја од сутра, да бих подилазио клинцима, на часовима да предајем користећи исти речник који они користе на улици (и који ја користим разговарајући са мојим друговима) да би ме клинци што више волели и пажљивије слушали и разумели.

Рецимо, Едип...

"И тако, зипа ретарда који није знао да му је то кева, а креснуо ју је! А? Шта кажете, какав ретард! Ал' био добар секс, јебига! И скењао је свог ћалета, јеботе! И постао краљ! Што би рекао мој кум, чувени чика Шопа који је тренутно на привременом одмору у Швабији пошто су га ноге издале од тол'ког скакања кроз прозоре разних бундес шпаркаса: Какав цар!

М'сим, ко ми ово од вас, усранци и упишуље једне мале, ову чупри буде разгистрио до краја, ћале је, кеве ми! Усраће га једна петица данас!"

Може, а?

Волеће ме клинци гарантовано... Само човек треба да зна како да им приђе...


Или, рецимо, да им дам пример за метафору:

Ја и мој питбул гриземо асфалт.

Може?

И то је исто поп култура.

А клинци ће ме просто обожавати...


Bili Piton Bili Piton 22:38 04.05.2018

Re: vokative moj

vrabac_onaj vrabac_onaj 23:15 04.05.2018

Re: Цеца и деца

tasadebeli




zabranimo Cecu i derimo se u glas "Tasa fašista".
toliko.
Bili Piton Bili Piton 23:20 04.05.2018

Re: Цеца и деца

Uz sve navedeno, ja bih voleo da zavirim u um nekoga čija je prva asocijacija na vokativ "grome moj".

Ajd bar da je Balkane moj, ono Štulićevo. Bar to. Pritom nit volim Azru (sem jedne pesme) nit nešto posebno cenim Štulića (van primarnog poštovanja za lik i djelo).

Siguran sam da bi se vokativ našao i kod, ne znam, nekog ko se ne bavi pop muzikom.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:25 04.05.2018

Re: Цеца и деца

Bili Piton
Uz sve navedeno, ja bih voleo da zavirim u um nekoga čija je prva asocijacija na vokativ "grome moj".




uz sve navedeno, ja bih da zavirim u um onog koji prepozna iz koje pesme taj stih, pa onda digne dreku.
aureus aureus 23:30 04.05.2018

Re: vokative moj

Ja bi' ovu Madoninu pjesmu Papa Don't Preach metn'o u udžbenike.

Pjeva o situaciji u kojoj se nađu mnoge djevojke ovog svijeta, i to se pjeva iz pozicije djevojke - one koja se zacopa i ostane trudna (najvjerovatnije neplanirano) i onda ona to mora da kaže ocu za kojeg je vezana i čije je srculence, pa onda...Ma, da ne pričam - nek ide u udžbenike pa ćemo svi da analiziramo!

Papa, I know you're going to be upset
'Cause I was always your little girl

........................................
Papa don't preach
I'm in trouble deep
Papa don't preach
I've been losing sleep
But I made up my mind, I'm keeping my baby
Ooh, I'm gonna keep my baby, mmm

.......................................
He says that he's going to marry me
We can raise a little family
Maybe we'll be all right, it's a sacrifice

But my friends keep telling me to give it up
Saying I'm too young, I ought to live it up
angie01 angie01 23:32 04.05.2018

Re: Цеца и деца

uz sve navedeno, ja bih da zavirim u um onog koji prepozna iz koje pesme taj stih, pa onda digne dreku.


na zalost- vecina prepozna,....a oni koji ne- dobiju razlog da se informisu.

Bili postavio odlicnu ilustraciju.
Bili Piton Bili Piton 23:32 04.05.2018

Re: vokative moj

aureus
Ja bi' ovu Madoninu pjesmu Papa Don't Preach metn'o u udžbenike.


AleXandar Lambros likes this


Bili Piton Bili Piton 23:35 04.05.2018

Re: Цеца и деца

vrabac_onaj


uz sve navedeno, ja bih da zavirim u um onog koji prepozna iz koje pesme taj stih, pa onda digne dreku.


Aj ovako da postavimo stvar: ti ne misliš da je "Srdjane, Mrdjane, Mladjane" (koliko god smo se kao klinci smejuljili na ono "sva tri ste mi na sisi ćapćala" - a to je samo prvi primer koji mi je pao na pamet) - bolji, vredniji, dugotrajniji, u svakom smislu uzvišeniji primer za vokativ od grome moj?
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:40 04.05.2018

Re: Цеца и деца

Bili Piton
vrabac_onaj


uz sve navedeno, ja bih da zavirim u um onog koji prepozna iz koje pesme taj stih, pa onda digne dreku.


Aj ovako da postavimo stvar: ti ne misliš da je "Srdjane, Mrdjane, Mladjane" (koliko god smo se kao klinci smejuljili na ono "sva tri ste mi na sisi ćapćala - a to je samo prvi primer koji mi je pao na pamet) - bolji, vredniji, dugotrajniji, u svakom smislu uzvišeniji primer za vokativ od grome moj?


Joj nemoj to, to će od klinaca napraviti nacionaliste, još gore, klerofašiste...

Bolje Ceca
mirelarado mirelarado 23:44 04.05.2018

Re: Цеца и деца

Bili Piton
vrabac_onaj


uz sve navedeno, ja bih da zavirim u um onog koji prepozna iz koje pesme taj stih, pa onda digne dreku.


Aj ovako da postavimo stvar: ti ne misliš da je "Srdjane, Mrdjane, Mladjane" (koliko god smo se kao klinci smejuljili na ono "sva tri ste mi na sisi ćapćala" - a to je samo prvi primer koji mi je pao na pamet) - bolji, vredniji, dugotrajniji, u svakom smislu uzvišeniji primer za vokativ od grome moj?


Или стих Б. Радичевића: Збогом житку, мој прелепи санче. Или стих Ђ. Јакшића: Јесте ли ми род, сирочићи мали? Или стих Ј.Ј. Змаја: Шта је теби, Евице?
angie01 angie01 23:44 04.05.2018

Re: Цеца и деца

Bolje Ceca


tako'e, neka uce,

lepigomemoj-ceki
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:47 04.05.2018

Re: Цеца и деца

angie01
Bolje Ceca


tako'e, neka uce,

lepigomemoj-ceki


Ti si baš fan?
aureus aureus 23:51 04.05.2018

Re: vokative moj

Bili Piton
aureus
Ja bi' ovu Madoninu pjesmu Papa Don't Preach metn'o u udžbenike.


AleXandar Lambros likes this

I da se na času obavezno gleda i video.
Prvo, jer je dobar.
Drugo, jer pokazuje Njujork iz osamdesetih. Vide se i kule bliznakinje, pokoj im duši, ali što je važnije - vide se dijelovi Staten Ajlenda - pa nek djeca nauče da i to postoji u Njujorku, a ne samo Menhetn, Bruklin i Bronks.



I da dodam: čuvajmo Njujork.

A muzička sekcija u školi da dobije zadatak da napravi svoju obradu pjesme.
Bili Piton Bili Piton 23:52 04.05.2018

Re: Цеца и деца

vrabac_onaj



Joj nemoj to, to će od klinaca napraviti nacionaliste, još gore, klerofašiste...



Od mene svojevremeno i vrlo rezolutno nije, naprotiv, ali, eto, taj ponavljajući stih je na mene ostavio strahovit utisak, koji je, kako vreme odmiče, sve jači.


angie01 angie01 23:59 04.05.2018

Re: Цеца и деца

Ti si baš fan?


pa, reko', da "ilustrujem", da ne pricamo nasuvo
, kad vec toliko branis i nije ti nista sporno...ono, ko se prvi put sa "stihovima" sretne u skoli, ovako ce posle da utvrdjuje gradivo.
vrabac_onaj vrabac_onaj 00:06 05.05.2018

Re: Цеца и деца

taj ponavljajući stih je na mene ostavio strahovit utisak, koji je, kako vreme odmiče, sve jači.


nije čudo, cela pesma je "strahovita".
Bili Piton Bili Piton 00:10 05.05.2018

Re: Цеца и деца

vrabac_onaj
taj ponavljajući stih je na mene ostavio strahovit utisak, koji je, kako vreme odmiče, sve jači.


nije čudo, cela pesma je "strahovita".



Pa jeste. I kad čovek provede malo vremena razmišljajući nad tim, pa se vrati na groma, taj grom više liči na prdež, frenkli.

Ja tako, a vi kako oćete.


tasadebeli tasadebeli 00:13 05.05.2018

Re: Цеца и деца

vrabac_onaj
tasadebeli




zabranimo Cecu i derimo se u glas "Tasa fašista".
toliko.






Ти то само зато што си међу реткима овде који знају да бих ја као пример за вокатив турио у радну свеску за српски неке друге стихове...





А тек за словенски генитив у служби правог објекта? Уместо акузатива? (виши курс)

Јаоооооо!!! Обори, селе!!!


vrabac_onaj vrabac_onaj 00:15 05.05.2018

Re: Цеца и деца


Pa jeste. I kad čovek provede malo vremena razmišljajući nad tim, pa se vrati na groma, taj grom više liči na prdež, frenkli.


pazi kad ćemo se u ovome složiti 100%

samo što nije to taj petao koji napastvuje naše koke.
aureus aureus 00:19 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Da li je ovo dovoljno dobro za udžbenike?
Brega pisao pjesme za Evroviziju, pa reko' - ako ovo može da predstavlja zemlju, sigurno može i u udžbenike.

Milan Stanković - Ovo je Balkan (2010)

'Ej, Ljubice, Ljubice
pravis mi, Ljubice, zazubice
'ej, stisni me, kisni me
Ljubice, na grudi pritisni me

Ref.
Ljubis me ko balavica, nije te sram
Beograd, Beograd, ja bezobrazan
ne jednom, ne dvaput, tri puta me
Beograd, Beograd, tri puta, po naski je

Balkan, Balkan, Balkan
ovo je Balkan, come on
ovo je Balkan, come on
ovo je Balkan, come on
ovo je Balkan, come on
ovo je Balkan, come on

'Ej, Ljubice, Ljubice
grudi ti, Ljubice, haubice

Ref.

Balkan, Balkan, Balkan
ovo je Balkan, come on
ovo je Balkan, come on
ovo je Balkan, come on
ovo je Balkan, come on
ovo je Balkan, come on

Samo malo, samo malo
samo malo, samo malo
samo malo, samo malo
samo malo, samo malo
samo malo, samo malo mu ga daj


Emina Jahović - Ti kvariigro (2010)

Ljubav ti bi u letu ma iš, iš, iš
Ajde iš, iš, iš, ma ajde iš, iš, iš
Ja sam fina, fina devojčica
Ma, ja bih ti, ti, ti i ja doživotna robija
Ja sam hoću-neću a ti se ne nerviraj
Ja sam hoću-neću a ti se ne nerviraj

Ljubav je musaka, aj, aj, aj, aj
Maca, maca, malo namazan
Malo mazan, malo namazan

Lo lo, lo lo, lo lo
Ding dong, ding-dong, ding-dong
Onda je zazvonilo, halo, halo, ti, ti kvariigro
Samo bi se niže, niže, niže, niže, niže igrao

Prva ljubav je to samo sh, sh, sh
Samo sh, sh, sh, samo sh, sh, sh
Ti bi celu ruku kad ti prstić dam
Ma, ja bih ti, ti, ti i ja doživotna robija

Ja sam hoću-neću a ti se ne nerviraj
Ja sam hoću-neću a ti se ne nerviraj

Ljubav je musaka aj, aj, aj, aj
Maca, maca, malo namazan
Malo mazan, malo namazan

Lo lo, lo lo, lo lo
Ding dong, ding-dong, ding-dong
Onda je zazvonilo, halo, halo, ti, ti kvariigro
Samo bi se niže, niže, niže, niže, niže igrao

Lo lo, lo lo, lo lo
Ding dong, ding-dong, ding-dong
Onda je zazvonilo, halo, halo, ti, ti kvariigro
Samo bi se niže, niže, niže, niže, niže igrao

Lo lo, lo lo, lo lo
Ding dong, ding-dong, ding-dong
Onda je zazvonilo, halo, halo, ti, ti kvariigro
Samo bi se niže, niže, niže, niže, niže igrao

Lo lo, lo lo, lo lo
Ding dong, ding-dong, ding-dong
Onda je zazvonilo, halo, halo, ti, ti kvariigro
Samo bi se niže, niže, niže, niže igrao
angie01 angie01 00:28 05.05.2018

Re: Цеца и деца

:)))), oba teksta je napisala Marina Tucakovic,...kao i grom.
Bili Piton Bili Piton 00:32 05.05.2018

Re: Цеца и деца

angie01
:)))), oba teksta je napisala Marina Tucakovic,...kao i grom.


Follow the money. Važi i za Bregu i za Tucku.

To je bio jedan od blamantnijih srpskih nastupa na ESC. Pre nego što me pitate, najbolji je bio onaj put kad je išla pesma Kristine Kovač. Prava beogradska pesmica.




tsunade tsunade 00:34 05.05.2018

Re: Цеца и деца

freehand


budi elementarno ljubazan i prestani da mi se obraćaš zauvek. na tvoje dosadne nebuloze nemam nameru da trošim ni vreme ni reči. to sam ti stavila do znanja stotinu puta.
angie01 angie01 00:36 05.05.2018

Re: Цеца и деца

onaj put kad je išla pesma Kristine Kovač.


meni se u izboru izmedju Kristinine i Aleksandrine pesme, ubedljivo vise dopala Aleksandrina, koja je posle postala i hit- ono, ostace evergrin, dok se Kristinine niko vise ne seca.
tsunade tsunade 00:39 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Змаја: Шта је теби, Евице?




najbolji
Bili Piton Bili Piton 00:42 05.05.2018

Re: Цеца и деца

angie01
onaj put kad je išla pesma Kristine Kovač.


meni se u izboru izmedju Kristinine i Aleksandrine pesme, ubedljivo vise dopala Aleksandrina, koja je posle postala i hit- ono, ostace evergrin, dok se Kristinine niko vise ne seca.



Jao ne. Ne.

Aleksandra in a sudden patriotic rush channeling Silvana Armenulić - she can do much better.

Her sister did.

(O njima dvema kao ljudima, to je sasma drugo nešto).

aureus aureus 00:47 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Bili Piton
Pre nego što me pitate, najbolji je bio onaj put kad je išla pesma Kristine Kovač. Prava beogradska pesmica.

Ta je bila baš dobra. Rado je slušam.

Čaroban, tako se zove pjesma. Pjeva je Danica Radojičić Nina. To je djevojče šmugnulo, čini mi se, za Australiju.

Pjevala ju je na Evroviziji 2011. u originalu, mada je sasvim dobra i engleska verzija koja se super slaže sa atmosferom pjesme.
Bili Piton Bili Piton 00:51 05.05.2018

Re: Цеца и деца

aureus


Čaroban, tako se zove pjesma. Pjeva je Danica Radojičić Nina. To je djevojče šmugnulo, čini mi se, za Australiju.


Ma da, to je Kristini uradila kao ličnu uslugu, uopšte nije devojka u fazonu da bude pop star, naročito ne u Srbiji, ima pametnija posla.

Evo opet saslušah pesmu posle dugo vremena, da da da...prava beogradska pesmica.
vrabac_onaj vrabac_onaj 00:58 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Samo da izjavim za televiziju da o sestrama Kovač imam samo malo bolje mišljenje tj. bolje reči, malo manje gore mišljenje, nego o ovde spominjanoj Ceci.

Hvala na pažnji.
Bili Piton Bili Piton 01:06 05.05.2018

Re: Цеца и деца

vrabac_onaj
Samo da izjavim za televiziju da o sestrama Kovač imam samo malo bolje mišljenje tj. bolje reči, malo manje gore mišljenje, nego o ovde spominjanoj Ceci.


Sad se ja s tobom slažem sto posto. Jedna reč: estrada.
aureus aureus 01:18 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Uh! Ovo je tripl-dabl.
Sad mi je YouTube predložio Jelenu Rozgu i neku njenu novu pjesmu iz 2017. A spot za Rozginu pjesmu (2017) je, koliko vidim, preslikan sa onog čuvenog spota od Šanije Tvejn (1999), koji je opet nastao po uzoru na spot Roberta Palmera za pjesmu Addicted to Love (1986)

Zbilja simpatično nadovezivanje. Ista scena, iste boje, isti fazon.
Kod Roberta muškarac pjeva, a žene sviraju.
Kod Šanije žena pjeva, a muškarci sviraju.
Kod Rozge žena pjeva, a žene sviraju.
Eto tako. Ako neko za deset godina bude pravio isti spot nek proba sa kombinacijom da muškarac pjeva, a muškarci sviraju.
mlatisa mlatisa 05:09 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Проблем (тачније: један од проблема) српског друштва јесте та легитимизација појединих личности, поступака, приступа. Тако се и Цеца, која својим житијем нема пандана у светској поп музици, оглашава друштвено прихватљивом. Она то не може бити, не због свог кич певања, наступа, изгледа (стеона крава), већ због свог криминалног досијеа. Поврх свега, она је неоправдано избегла затвор и за учешће у Ђинђићевом убиству -- била је обећала алиби Спасојевићу и друштву, и од затвор је избавио Ивица Дачић. Заиста ништа немам против ње, естетика и музикалност те стеоне краве ме ни на који начин не дотичу, али -- имам против тога да се она друштвено легитимизује.


Личност не може да се легитимизује. То би онда значило да је нека личност сама по себи нелегитимна. Када се упари са карикирањем физичких карактеристика, то што заговараш је фашизам. Можда је време за мало интроспекције?

Са друге стране, да ли то значи да је Светлана Ражнатовић певала неке стихове Мајаковског ми би сви требали да престанемо да их помињемо док је света и века? Поред тога, Цеца није нигде ни поменута у радној свесци, а аутор је Марина Туцаковић. Зашто се нигде не помиње "стихови Марине Туцаковић"?

Као и код сваке халабуке о којој "брује друштвене мреже" очигледно да је реч о медијском спину. Највероватније је да неко жели да избаци аутора из игре која је релативно профитабилна. Додатни плус је мало пљунути на Цецу.

Исто тако је питање да ли би се "друштвене мреже" буниле да су се користили неки стихови које пева Бритни Спирс (преведени или не). По мени, не постоји никаква разлика између њих. Подједнако не слушам ни једну ни другу.

Да ли аутори треба да користе примере из ПОП Културе? Вероватно да. То је једина шанса да им се привуче оно мало пажње која им остане.
c_h.arlie c_h.arlie 06:02 05.05.2018

Re: Цеца и деца

vrabac_onaj
Ja to mogu da prihvatim, ali me zanima kako se setio tog stiha.


Ne znam kako se setio ali je odličan primer za ono što je hteo da ilustruje. Za mene dovoljno.

Inače, mislim da je ovde na sceni mnogo veća hipokrizija nego ona u vezi "crvenih fenjera" o kojoj je pisao Nikolo.

Ma daaaj !
c_h.arlie c_h.arlie 06:05 05.05.2018

Re: Цеца и деца

vrabac_onaj

...

P.S.
Ne da mi se večeras da pišem duge komentare, a svašta bih napisao.

Ništa zato ... tu je TasaDebeli.
c_h.arlie c_h.arlie 06:06 05.05.2018

Re: Цеца и деца

vrabac_onaj
tasadebeli




zabranimo Cecu i derimo se u glas "Tasa fašista".
toliko.

Zašto ti ne voliš Tasu, a voliš Endži ?
c_h.arlie c_h.arlie 06:08 05.05.2018

Re: Цеца и деца

vrabac_onaj
Samo da izjavim za televiziju da o sestrama Kovač imam samo malo bolje mišljenje tj. bolje reči, malo manje gore mišljenje, nego o ovde spominjanoj Ceci.

Hvala na pažnji.

M'da !
U čemu je moj problem, jer ... ja ne slušam ni tu Cecu, jednako kao ni te sestre Kovač.
c_h.arlie c_h.arlie 06:13 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Bili Piton
Uz sve navedeno, ja bih voleo da zavirim u um nekoga čija je prva asocijacija na vokativ "grome moj".

Ajd bar da je Balkane moj, ono Štulićevo. Bar to. Pritom nit volim Azru (sem jedne pesme) nit nešto posebno cenim Štulića (van primarnog poštovanja za lik i djelo).

Siguran sam da bi se vokativ našao i kod, ne znam, nekog ko se ne bavi pop muzikom.

Zašto ti ne voliš Azru (sem jedne pesme) ?
c_h.arlie c_h.arlie 06:16 05.05.2018

Re: Цеца и деца

tsunade
freehand


budi elementarno ljubazan i prestani da mi se obraćaš zauvek. na tvoje dosadne nebuloze nemam nameru da trošim ni vreme ni reči. to sam ti stavila do znanja stotinu puta.

Zašto ne dozvoljavaš čoveku da diskutuje (o ovim najvažnijim pitanjima za jedno društvo) ?!
c_h.arlie c_h.arlie 06:18 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Bili Piton
nask
Цеца можда јесте ПОП, али КУЛТУРА свакако није.


Svidelo se to nekima od nas ili ne, ali Ceca jeste deo savremene srpske kuluture tako da je Đukanovićev primer za vežbanku na mestu.


Reč je o supkulturi, pop kulturi itd. Ne znam ima li Madoni mesta u pričanju o "kulturi" sem na najtrivijalnijem, najprizemnijem nivou. Isto važi i za gospodžu nanogicu.

Ko li dade ovolike preporuke za ovako elementaran komentar !?
Šta je tu toliko za ovoliko oduševljenje ?!
freehand freehand 06:19 05.05.2018

Re: Цеца и деца

na tvoje dosadne nebuloze

Reče autorka bezbrojnih "ne znam", "glupa sam" i pisma podrške ministru Šarčeviću.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:23 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Htedoh i Braji da podvučem ono steona krava, i da ga pitam kad principi prestaju da važe,

:)))))))))

Какви принципи?
То је смеће људско, каквог сам се нагледао, у том једном свету. И никад нисам имао заблуду да је нешто друго.

Шта лупеташ, даље?
Какве везе има Борка са Цецом? Како њих две уопште можеш да поредиш?! Шта је, и Борку водио Аркан по логорима, па пита -- Је ли, ова моја, је ли добра риба? -- па ако кажу јесте, удри по њима јер су се усудили да кажу да јесте, а ако кажу није, удри по њима јер кажу није.

Смеће.
Шкарт.
Но, јбг, народ, маса воли и такве.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:56 05.05.2018

Re: Цеца и деца

To govori da u Srbiji nema ni približno dovoljno socijalnog kapitala za uspostavljanje bilo kakvog oblika civilnog društva.

Да.
Но то не значи да га у једном трену неће бити довољно.
Засад га нема.
tasadebeli tasadebeli 07:41 05.05.2018

Re: Цеца и деца

c_h.arlie
vrabac_onaj
tasadebeli




zabranimo Cecu i derimo se u glas "Tasa fašista".
toliko.

Zašto ti ne voliš Tasu, a voliš Endži ?



Чарли, не задевај се!

Видиш да сви лепо ћакуламо овде слушајући и поштујући једни друге.





И само да додам још да би било јасно:

I hate Illinois Nazis!
martin_krpan martin_krpan 08:08 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Predrag Brajovic
To govori da u Srbiji nema ni približno dovoljno socijalnog kapitala za uspostavljanje bilo kakvog oblika civilnog društva.

Да.
Но то не значи да га у једном трену неће бити довољно.
Засад га нема.


Neće ga biti u realnom vremenu. Da li će ga biti za 200 - 300 godina je irelevantno. Zašto ga neće biti? Pa zato što nema mreže, nema dobrih veza između ljudi da akumulira neku pozitivnu socijalnu energiju, već je tzv. "država" posrednik u tim vezama.

Država je glavni poslodavac u društvu a privatni sektor je većinski naslonjen na poslovanje sa državom. U glavama je ili (post)komunizam ili mitološki sentiment za nekom "velikom srpskom državom", što u modernom i realnom svijetu ne znači ništa.

A najveća jeziva patologija je ta, što je ta država svoje građane pretvorila u belo roblje koje namotava kablove za 200€, i još ih intelektualno ponižava i siluje imputirajući im da im standard raste i da rade pravu stvar. O istoriji guranja miliona svojih ljudi na klanje, o trajnom uništavanju generacija 1990-ih ne treba trošiti riječi.

Ponizni jadnici, robovi, ucviljene majke iz treće smjene i kioska bez WC-a nigdje u istoriji nisu napravili socijalnu energiju. A sudeći prema čitankama, školskom programu i izazovima koje mladi čovjek u Srbiji prolazi, izgleda da će biti još gore.

freehand freehand 08:20 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Ponizni jadnici, robovi, ucviljene majke iz treće smjene i kioska bez WC-a nigdje u istoriji nisu napravili socijalnu energiju. A sudeći prema čitankama, školskom programu i izazovima koje mladi čovjek u Srbiji prolazi, izgleda da će biti još gore.

A sudeći prema istorijskim izvorima na kojima se ti napajaš - šta je to što proizvodi socijalnu energiju?
martin_krpan martin_krpan 08:32 05.05.2018

Re: Цеца и деца

freehand
Ponizni jadnici, robovi, ucviljene majke iz treće smjene i kioska bez WC-a nigdje u istoriji nisu napravili socijalnu energiju. A sudeći prema čitankama, školskom programu i izazovima koje mladi čovjek u Srbiji prolazi, izgleda da će biti još gore.

A sudeći prema istorijskim izvorima na kojima se ti napajaš - šta je to što proizvodi socijalnu energiju?


Ima jedna specijalna mašina, čudno izgleda ali rastura koliko socijalne energije proizvodi. Uslov je da na mašini radi stručan majstor.

Milan Novković Milan Novković 09:35 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Predrag Brajovic
Htedoh i Braji da podvučem ono steona krava, i da ga pitam kad principi prestaju da važe,

:)))))))))

Какви принципи?
То је смеће људско, каквог сам се нагледао, у том једном свету. И никад нисам имао заблуду да је нешто друго.

Шта лупеташ, даље?
Какве везе има Борка са Цецом? Како њих две уопште можеш да поредиш?! Шта је, и Борку водио Аркан по логорима, па пита -- Је ли, ова моја, је ли добра риба? -- па ако кажу јесте, удри по њима јер су се усудили да кажу да јесте, а ако кажу није, удри по њима јер кажу није.

Смеће.
Шкарт.
Но, јбг, народ, маса воли и такве.

Razumem slojevitost o kojoj pričaš, ali i sam imam nagon za zezanjem - možda je Hoochie mislio da treba neko da ti čuva leđa kad sledeći put budeš obilazio prodavnice u Londonu u kraju gde živi Nigela Lawson
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:50 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Razumem slojevitost o kojoj pričaš, ali i sam imam nagon za zezanjem - možda je Hoochie mislio da treba neko da ti čuva leđa kad sledeći put budeš obilazio prodavnice u Londonu u kraju gde živi Nigela Lawson

Тај свет Цеце, Легије, Дуће, Багзија, њихових певачица, "старлета" и сличних кокаинских зависника, с којим сам се сусрео, и украј њега помало живео, то је свет зла, бескрупуља, свет озверености и презира. Те моје "другове" редовно, већ годинама, затичем по читуљама и у новинским насловима, свеједно да ли Грбу, Блажу, илу Тришу, да споменем само ове из последња два месеца (гуглајте). Све сам их знао, и многе друге уз њих.

То је Цецин свет: мафијшка невеста, како неко рече.
Зло, презир, и морални сенкруп.

Но то што су они такви какви јесу, то је њихова ствар. Али, они шире тај гној из себе даље, и трују око себе.

Дати таквом неком легитимацију последње је што треба.
Milan Novković Milan Novković 09:59 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Predrag Brajovic
Razumem slojevitost o kojoj pričaš, ali i sam imam nagon za zezanjem - možda je Hoochie mislio da treba neko da ti čuva leđa kad sledeći put budeš obilazio prodavnice u Londonu u kraju gde živi Nigela Lawson

Тај свет Цеце, Легије, Дуће, Багзија, њихових певачица, "старлета" и сличних кокаинских зависника, с којим сам се сусрео, и уз њега живео, то је свет зла, бескрупуља, свет озверености и презира. Те моје "другове" редовно, већ годинама, затичем по читуљама и у новинским насловима, свеједно да ли Грбу, Блажу, илу Тришу, да споменем ове из последња два месеца. Све сам их знао, и друге уз њих.

То је Цецин свет: мафијшка невеста, како неко рече.
Зло, презир, и морални сенкруп.

Но то што су они такви какви јесу, то је њихова ствар. Али, они шире тај гној из себе даље, и трују око себе.

Дати таквом неком легитимацију последње је што треба.

Sve sam razumeo, i stoprocentno se zezam - setio sam se tvog obilaska Lidgejta i sličnih po Londonu u slobodno vreme
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:17 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Misliš — obilaska mesara :))))))))
c_h.arlie c_h.arlie 11:01 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Predrag Brajovic

...


Na početku tog nastupa Ceca je posebno pozdravila Koštunicu, oslovivši ga sa "naš voljeni premijer koji je ujedinio Srbiju". Velimir Ilić nikada nije krio da je Cecin prijatelj, ali demantuje da je od njega tražila zaštitu.

I baš si Tunjavog morao da istakneš kao primer srozavanja i druženja sa moralnim talogom !?
Jebote !
c_h.arlie c_h.arlie 11:02 05.05.2018

Re: Цеца и деца

martin_krpan

...

Ima jedna specijalna mašina, čudno izgleda ali rastura koliko socijalne energije proizvodi. Uslov je da na mašini radi stručan majstor.


Ooo, jebote !
Pa ovaj Toma je baš zaostao ... ko još koristi kazan za rakiju, tipa prevrtač ?!
aureus aureus 11:39 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Brajović se baš raspisao, pao je u vatru pričalicu, ali mislim da su mu argumenti dobri.

Ceca mu dođe nešto kao kriminalac koji zna da pjeva, ali šta ćeš kad je društvo do te mjere pošašavjelo da polovina svijeta nema s tim baš puno problema - nego mu je čak prihvatljivo da mafijaška snajka bude nekakav uzor.

Što se tiče onoga "steona krava", prije par godina bio sam u nekoj foto-radnji i poveo se razgovor o nečemu, nisam više siguran o čemu, uglavnom u jednom momentu zaposlena djevojka reče: "Meni je Ceca prelijepa". Nisam izdrž'o i odmah sam je pitao: "U šta ti gledaš??" Tanke nogice, neubjedljivi bokovi ali zato ogrooomne grudi, u potpunoj neravnoteži i disproporciji sa ostatkom tijela - pritom vještačke, silikonske, znači sama je htjela da budu takve, e pa kad je htjela i još ih stalno naglašava, onda imamo pravo da ih komentarišemo. Moja prva asocijacija je - vime, baš to.

Praistorijski vajar koji bi idealnu ženu zamišljao kao onu sa ogromnim grudima - izvajao bi joj i moćne bokove - i onda bi to bile obline kojih ima svuda a čiji su dijelovi u kakvoj-takvoj ravnoteži.

Izmjenjen nos i pojačane usne - to se u silikonskom svijetu podrazumijeva.

Znam, doduše, i jednu svjetsku zvijezdu sa sličnom estetikom. U pitanju je Doli Parton, koja je imala običaj da se našali na sopstveni račun: "It costs a lot of money to look this cheap."

No, osim što je i sama svjesna da je kičasta, Doli nema veze sa mafijom, ali je zato jako talentovana: sama piše svoje tekstove, zna da svira, odlično pjeva...
Da se metne Doli Parton u udžbenike.
Predlažem "Coat of Many Colors", a može i "Jolene".


principessa_etrusca principessa_etrusca 13:34 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Što se tiče onoga "steona krava", prije par godina bio sam u nekoj foto-radnji i poveo se razgovor o nečemu, nisam više siguran o čemu, uglavnom u jednom momentu zaposlena djevojka reče: "Meni je Ceca prelijepa"...

Не бих уопште дискутовала Цецин изглед, не зато што се "о укусима не расправља", већ зато се њен изглед уклапа у доминантну естетику у Србији и она свакако није једини кривац што баш са таквим изгледом некима/многима изгледа "прелепа".

Проблем је њена припадност криминалном миљеу.

Мене међутим копка нешто друго. Зашто је овде неупитно да је "стеона крава" нешто ружно? Да ли овдашња господа мисле да је и "трудна жена" увредљиво?
martin_krpan martin_krpan 13:36 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Све сам их знао, и друге уз њих.


Ovo je dio tog istog patološko-palanačkog narativa. Šta ima normalan i misleći građanski svijet da poznaje psihopate-zlikovce sa apsolutnog društvenog i moralnog dna, koji često imaju inteligenciju idiota? To je čak i jedan od osnovnih motiva u siromašnom društvu za bavljenje kriminalom: Brzo preskakanje društvenih slojeva i komunikacija sa istinskim facama tipa Branislav Lečić. Lečić je i sam svjedočio o tome i uvijek je taj ološ tjerao od sebe, nikad piće nije primio u kafani, odgovarao sa "mrš", itd...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:45 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Ovo je dio tog istog patološko-palanačkog narativa. Šta ima normalan i misleći građanski svijet da poznaje psihopate-zlikovce sa apsolutnog društvenog i moralnog dna, koji često imaju inteligenciju idiota? To je čak i jedan od osnovnih motiva u siromašnom društvu za bavljenje kriminalom: Brzo preskakanje društvenih slojeva i komunikacija sa istinskim facama tipa Branislav Lečić. Lečić je i sam svjedočio o tome i uvijek je taj ološ tjerao od sebe, nikad piće nije primio u kafani, odgovarao sa "mrš", itd...

Јбг, брт, такав ми посао: морао сам да их знам. (Већина споменутих су покојни.)
Не, не идем им на сахране. А они мене не зову на славе. Ни ја њих.
Bili Piton Bili Piton 13:58 05.05.2018

Re: Цеца и деца

principessa_etrusca


Мене међутим копка нешто друго. Зашто је овде неупитно да "стеона крава" нешто ружно? Да ли овдашња господа мисле да је и "трудна жена" увредљиво?


Ti bi bar morala znati da "silly cow" ne ide baš u svaku diskusiju.

Ja se recimo ograničavam na to da za neku kažem guska a za nekog som (i to samo kad se ukaže odgovarajuća retorička potreba, znači retko).

Steona krava - dvaput u desetak redova - to znači da ideš s namerom da nekoga uvrediš. Nije dobra polazna osnova za dobar razgovor.
aureus aureus 14:10 05.05.2018

Re: Цеца и деца

principessa_etrusca
Što se tiče onoga "steona krava", prije par godina bio sam u nekoj foto-radnji i poveo se razgovor o nečemu, nisam više siguran o čemu, uglavnom u jednom momentu zaposlena djevojka reče: "Meni je Ceca prelijepa"...

Не бих уопште дискутовала Цецин изглед, не зато што се "о укусима не расправља", већ зато се њен изглед уклапа у доминантну естетику у Србији и она свакако није једини кривац што баш са таквим изгледом некима/многима изгледа "прелепа".

Можеш мирне душе да коментаришеш изглед јавних личности ако им је изглед нешто чиме купују или појачавају популарност. Ако си бомбардован свим тим "сисама на изволте", што да не кажеш ријеч-двије о томе? Исто важи за наступе гдје се публика пита има ли пјевачица гаћице или не. Исто важи за показивање задњице публици, показивање међуножја, еротске покрете...све се може коментарисати. Коме је до коментарисања.

Јуче сам у кафићу видио двије дјевојке чије усне подсјећају на двије пљескавице, жигнуло ме нешто и једва сам се суздржао да их не гледам.
Али није њима случајно пало на памет да се тако удесе.
И као за инат, плавуша је личила на комичну верзију Карлеуше, а смеђокоса на комичну верзију Цеце.

Треба говорити о лошем укусу. Желим да је што мање таквих, а не што више.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:12 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Steona krava - dvaput u desetak redova - to znači da ideš s namerom da nekoga uvrediš. Nije dobra polazna osnova za dobar razgovor

Па како да ти кажем... с оним вименима ме најпре на то асоцирала. Жао ми је ако ти смета. Она сигурно узвраћа поштовања свим професионалцима из струке, не сумњам. Чуо сам да стипендира музичке таленте.

Хај, лепо је то.
Нек се деца уз њу нечем лепом науче.
(Слика испод је кад је деци показивала наногицу, уз прикладну причу.)

Bili Piton Bili Piton 14:29 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Predrag Brajovic




И у праву си: није лепо за њу рећи да је стеона крава. То увреда за краве.


Nije vredno daljeg razgovora. Da smo u pabu pa i ajde. Ali nismo, ovde je uvek pametnije odmeravati reči a ne odmah pucati iz bazuke.

I nisam jedini kome je zasmetalo. Prihvati to.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:31 05.05.2018

Re: Цеца и деца

I nisam jedini kome je zasmetalo. Prihvati to.

Да простиш -- заболе ме.
Да је то смеће нешто друго него смеће, па да се узнемирим.
Овако, за шљам ово су сасвим прикладне речи.





P.S.
Аууу... Изгледа да сам се стварно огрешио о Билија и Цецу: NOVIM IZDANJEM ĆE IZNENADITI SVE Ceca otkrila zbog čega se ZAISTA odlučila na DRASTIČNO smanjivanje grudi

Покајала се???
'Оће ли да врати и оно злато из Славоније?
Bili Piton Bili Piton 14:38 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Predrag Brajovic

Да простиш -- заболе ме.



Ok. Neko ima osećaj za meru, neko nema. To se srećom da naučiti vremenom.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:50 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Ok. Neko ima osećaj za meru, neko nema. To se srećom da naučiti vremenom.

Да ти поновим још једном, пошто немам осећај за меру: заболе ме ако ти сматраш да сам неприкладно говорио о Цеци. Такође ме заболе и за све друге који то исто сматрају.

Ево их још неки који су о њој неприкладно говорили.

1) Bagzi: Kod Cece po alibi

2) - Sjećam se da je početkom oktobra '95. godine u logor svratio Arkan sa Cecom. Nas deset bili smo vezani jedan za drugoga. Ona je stajala na vratima, bila je u civilu, a on mi je prišao i pitao: „Bil' ti Cecu“. Ja sam rekao da ne bi, a onda me on počeo udarati. Govorio je: „Šta to fali Ceci, što su to balinkure bolje od nje“. Ja sam onda rekao da „bi Cecu“, a onda me on nastavio tući pitajući me odakle mi hrabrost da tako govorim o Ceci – kaže Svraka.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:53 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Иначе, сад ме Били подсетио на још неке његове колеге, а и данас сам пријатељима из Сарајева причао баш о једном.



Фотографија је из Бијељине, из ОВО СЈАЈНОГ НИЗА ФОТОГРАФИЈА, на слици је аркановац што шутира, ако се добро сећам, у том трену већ мртве муслиманске борце, додуше не чини се да су борци, некако више делују као цивили, што и јесу. На слици је, са замахнутом ногом, Срђан Голубовић, на београдској музичкој сцени познaт као DJ Max. Момак је деведесетих и касније направио солидну клупску и музичку каријеру.

Има нешто у тим музичарима, изгледа?
(ОВДЕ је прича о свему томе.)

И DJ Maxa у читанке? Или барем у историју београдске музичке сцене, заслужио је?
Bili Piton Bili Piton 17:15 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Predrag Brajovic
Иначе, сад ме Били подсетио на још неке његове колеге, а и данас сам пријатељима из Сарајева причао баш о једном.


Iskreno, da mogu da povučem preporuku koju sam ti dao za taj komentar (uprkos nepotrebnom seljoberizmu) - povukao bih je.

Sam si jednom rekao, i bio si u pravu - preporuke su na ovom blogu jedini novac. Stoga, smatraj da novac u tebe više ne ulažem.

Znam da te zabole i za to, ali hoću da to vidiš napismeno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:01 05.05.2018

Re: Цеца и деца

Iskreno, da mogu da povučem preporuku koju sam ti dao za taj komentar (uprkos nepotrebnom seljoberizmu) - povukao bih je.

Sam si jednom rekao, i bio si u pravu - preporuke su na ovom blogu jedini novac. Stoga, smatraj da novac u tebe više ne ulažem.

Znam da te zabole i za to, ali hoću da to vidiš napismeno.

:)
1) Не, него ћу да те пустим да ми попујеш овде, о, као, супкултури, с празиром за ону српску, а с дивљењем за ону енглеску или светску, не разумевајући елементарно -- да овде уопште о томе није реч.

2) Нити разумевајући да је та "твоја" подела на "културе" у ствари класна поделе либералне левице, групације с аутентичним презиром за оне за које се, као, залажу и које поштују. Бре, ти би ускратио тим људима право да се аутентично радују и ђипају уз Љубу Аличића, Александру Пријовић или Раду Манојловић. Kao, ти боље ђипаш и радујеш се од њих, они ђипају и радују се, као, глупо, а ти паметно.

А све у име културе.
Е то ми иде на курац.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana