Društvo| In memoriam| Kultura| Sex| Život

Šešelj nije uzrok - već simptom moralno zapuštenog društva

Nebojša Milenković RSS / 06.05.2018. u 19:55

19_1000x0.jpg

 

 

Da se razumemo, Šešelj nije uzrok - on je simptom i posledica moralno zapuštenog društva u kom su razni "Šešelji" kao takvi uopšte mogući. Ponekad čak i poželjni. Društva iz kog su amputirani solidarnost i stid, u kom se pristojnost tumači kao slabost, zločin isplati a bahatost smatra snalažljivošću i preporukom za institucionalno napredovanje.

Svako društvo koje nije u stanju da se razračuna i obračuna s vlastitim "Šešeljima" na kraju se, logično, i samo pretvori u rijaliti svinjac - u čijem se blatu zadovoljno valjaju njegovi "političari". Sasvim je logično da u tom svinjcu Šešelj najbolje pliva i da se u njemu oseća najprirodnije. Zato, još jednom, tema nije Šešelj - nego društvo koje ga je izrodilo, omogućilo i koje ga i danas toleriše, povlađujujući njegovoj pervertiranoj potrebi da nas iznova skandalizuje. Uostalom, šta bi preostalo od Šešeljevog jeftinog cirkusa da je on danas bio bojkotovan? Ili da ga je pred Hrtkovcima, umesto pedeset novinskih ekipa, recimo dočekalo najmanje pet hiljada iskrenih antifašista i antifašistkinja koji bi stali pred njegovu podnadulu mešinu i jasno mu poručili: Dalje nećeš moći!

Kao osuđeni ratni zločinac, isti taj Šešelj protivzakonito egzistira i u Skupštini Srbije - koja se takođe pretvorila u rijaliti svinjac - te su njegovi saučesnici i svi oni poslanici i poslanice opozicije (koji pretenduju da ih se tako doživljava) koji, uprkos svakodnevnim ličnim i institucionalnim poniženjima, u takvom svinjcu i dalje sede. Zajedno sa sopstvenim Šešeljom.

Sposobnost, odnosno nesposobnost, da stane na put Šešelju i ostalim "Šešeljima" predstavlja pravu meru političke zrelosti i građanske solidarnosti srpskog društva danas. Ako ta spremnost ponovo izostane - kao što verovatno hoće - tada ćemo se u pomenutom svinjcu udaviti i sami - zajedno s vlastitim Šešeljom, naravno.

seselj_hrtkovci_1.jpg?itok=fFfZzSEg 



Komentari (463)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gedza.73 gedza.73 19:10 12.05.2018

Re: Ergo

angie01
rusene neke barake nocu i u ranim jutarnjim casovima...nocu tu boravili razni tipovi koji su se drali, pili, jeli brzu hranu,...pa je svako jutro svanjivalo sa razbacanom abalazom po travnjaku, pa su se onda stanari odbranili tako sto su klupe iscupali,...

jesmo 'cirkus'. po svim paramterima.

Bili Piton
Česi su sproveli lustraciju kad je trebalo, temeljnu. Mi nikad nismo.

Kad bi se pozicije stečene putem moći, a koje nose ogromne povlastice, tako lako davale.

u Mladoj Boleslavi taksista govori bosanski (još nije krenula revolucija po tim zemljama, negde osamdeset sedma). I priča kako je puno ljudi iz tog kraja pobeglo u Bosnu. Tamo su pregurali drugi svetski rat.

A granica kao iz filma. Mala kućica, rampa metalna šipka (na jednom kraju u kanti betona), zeleno obojeno sa ogromnom crvenom petokrakom na sredini. Poljska k'o Poljska. Iz peglice vadi motor za najlon čarape. Sovjetski priručni aerdorom na putu koji zauzima četiri trake. kako se brzo pjavi tako i nestane.
sve jeftino, ljudi sivi. Doduše godinu dana kasnije već počele da se pojavljuju piratske kasete.

Vesnici promena.

A onda kapitalistička Austrija. Skockana, čista. svetli, pune prodavnice, dobri putevi, automobili. Ruku na srce ni tad nije Slovenija puno zaostajala za njima.
45 do 50 minuta leta od Beograda drugi svet. ne toliko različit ali dovoljno da se vidi drugačiji mentalitet.

Bugari i Rumuni? Dobri ali isto ubijeni u mozak. Ako kreneš za inostranstvo moraš jednu kćerku da ostaviš a sa drugom i sa ženom možeš da ideš do Nemačke u posetu bratu. usput svratiš kod prijatelja u Srbiju da 'presečeš' put.

I Grci nisu bili neko čudo (bar mi nije ostao takav utisak u sećanju).

A onda vidiš (isto negde krajerm osamdesetih ako ne grešim) u autu klimu i telefon. Čudno akko se zapamte neke obične sitnice. Miris sobe, punoća šunkarice (a nije naša podriguša), oči vršnjakinje u prolazu.

upropastilo me to detinjstvo. nisam trebao nikad da odlazim iz sela, bilo bi mi lepše. Ono što ne znaš ne može da te nervira.
blogovatelj blogovatelj 19:18 12.05.2018

Re: Ergo

to je onaj sin naših naroda i narodnosti koji je ukrao šunku da bi nahranio braću i sestrice


Nije šunku, nego svinjsku glavu. Valjda. sad si me stavio u dilemu. Ipak mislim da je svinjska glava, ko ona Tasina.
c_h.arlie c_h.arlie 19:19 12.05.2018

Re: Ergo

gedza.73
angie01
rusene neke barake nocu i u ranim jutarnjim casovima...nocu tu boravili razni tipovi koji su se drali, pili, jeli brzu hranu,...pa je svako jutro svanjivalo sa razbacanom abalazom po travnjaku, pa su se onda stanari odbranili tako sto su klupe iscupali,...

jesmo 'cirkus'. po svim paramterima.

Bili Piton
Česi su sproveli lustraciju kad je trebalo, temeljnu. Mi nikad nismo.

Kad bi se pozicije stečene putem moći, a koje nose ogromne povlastice, tako lako davale.

u Mladoj Boleslavi taksista govori bosanski (još nije krenula revolucija po tim zemljama, negde osamdeset sedma). I priča kako je puno ljudi iz tog kraja pobeglo u Bosnu. Tamo su pregurali drugi svetski rat.

A granica kao iz filma. Mala kućica, rampa metalna šipka (na jednom kraju u kanti betona), zeleno obojeno sa ogromnom crvenom petokrakom na sredini. Poljska k'o Poljska. Iz peglice vadi motor za najlon čarape. Sovjetski priručni aerdorom na putu koji zauzima četiri trake. kako se brzo pjavi tako i nestane.
sve jeftino, ljudi sivi. Doduše godinu dana kasnije već počele da se pojavljuju piratske kasete.

Vesnici promena.

A onda kapitalistička Austrija. Skockana, čista. svetli, pune prodavnice, dobri putevi, automobili. Ruku na srce ni tad nije Slovenija puno zaostajala za njima.
45 do 50 minuta leta od Beograda drugi svet. ne toliko različit ali dovoljno da se vidi drugačiji mentalitet.

Bugari i Rumuni? Dobri ali isto ubijeni u mozak. Ako kreneš za inostranstvo moraš jednu kćerku da ostaviš a sa drugom i sa ženom možeš da ideš do Nemačke u posetu bratu. usput svratiš kod prijatelja u Srbiju da 'presečeš' put.

I Grci nisu bili neko čudo (bar mi nije ostao takav utisak u sećanju).

A onda vidiš (isto negde krajerm osamdesetih ako ne grešim) u autu klimu i telefon. Čudno akko se zapamte neke obične sitnice. Miris sobe, punoća šunkarice (a nije naša podriguša), oči vršnjakinje u prolazu.

upropastilo me to detinjstvo. nisam trebao nikad da odlazim iz sela, bilo bi mi lepše. Ono što ne znaš ne može da te nervira.

... a za to vreme u Titinom raju slušali radio Luksemburg.
Jebote !
c_h.arlie c_h.arlie 19:20 12.05.2018

Re: Ergo

blogovatelj
to je onaj sin naših naroda i narodnosti koji je ukrao šunku da bi nahranio braću i sestrice


Nije šunku, nego svinjsku glavu. Valjda. sad si me stavio u dilemu. Ipak mislim da je svinjska glava, ko ona Tasina.

Ma da - u pravu si !
blogovatelj blogovatelj 19:25 12.05.2018

Re: Ergo

u celom Pragu su bile ukupno tri pivnice i jedan pristojan restoran na Vaclavskim namestima


Baš tako. Ja sam bio u isto to vreme. Prodavali su "hamburgere" u kojima je bio mesni narezak i neku svoju buđavu kolu. Priloga za hamburger bilo je komada jedan, neki kečap kiseo skroz. Prečnik hamburgera bio je otprilike 6 cm, možda malo više.
Bio sam u vreme kad se Litvanija otcepljivala, a Česi su neki šatro spomenik, ruski tenk koji ih je gazio 1968. ofarbali u roze i tu skupljali priloge za opravdanu borbu bratskog litvanskog naroda za osamostaljenje do otcepljenja.
vcucko vcucko 19:27 12.05.2018

Re: Ergo

gedza.73

Da li smatraš da je u redu da bilo koji čovek, ne samo Ćopić, treba da ima otvoren policijski dosije zato što je 'pošten, iskren i smeta mu izvedba onoga u šta je verovao'?
Da li treba da se javno osuđuje i provlači kroz blato?

Pa o tome se i radi, nije javno. Branko ne (kakvi su mu dijabolični likovi skakali po glavi nasamo, ne znam i bolje da ne znam).
Nisu tadašnje glavonje bile baš toliki majmuni (u prevodu, nisu baš bili babuni i pavijani, samo čimpanze, znači ipak stepen više)

Jasno im je bilo toliko: da su Branka Ćopića javno raščerečili, to bi bilo kontraproduktivno. Štaviše, opasno po njih. Jeste narod ovakav i onakav, ali nešto (hoću da) verujem, da bi na to reagovao. Da ima neki prag preko koga reaguje.

Kako god okreneš, i uz rizik da me neko elitistički nastrojen popljuje, ipak je bio među - neka bude - tri najveća srpska pisca 20. veka.
aureus aureus 19:35 12.05.2018

Re: Ergo

vcucko

Kako god okreneš, i uz rizik da me neko elitistički nastrojen popljuje, ipak je bio među - neka bude - tri najveća srpska pisca 20. veka.

Ствар постаје све занимљивија.
Први је Андрић, други Ћопић...Да није и трећи највећи српски писац из Босне и Херцеговине?
Ништа од ових Србијанаца.
c_h.arlie c_h.arlie 19:36 12.05.2018

Re: Ergo

vcucko
gedza.73

Da li smatraš da je u redu da bilo koji čovek, ne samo Ćopić, treba da ima otvoren policijski dosije zato što je 'pošten, iskren i smeta mu izvedba onoga u šta je verovao'?
Da li treba da se javno osuđuje i provlači kroz blato?

Pa o tome se i radi, nije javno. Branko ne (kakvi su mu dijabolični likovi skakali po glavi nasamo, ne znam i bolje da ne znam).
Nisu tadašnje glavonje bile baš toliki majmuni (u prevodu, nisu baš bili babuni i pavijani, samo čimpanze, znači ipak stepen više)

Jasno im je bilo toliko: da su Branka Ćopića javno raščerečili, to bi bilo kontraproduktivno. Štaviše, opasno po njih. Jeste narod ovakav i onakav, ali nešto (hoću da) verujem, da bi na to reagovao. Da ima neki prag preko koga reaguje.

Kako god okreneš, i uz rizik da me neko elitistički nastrojen popljuje, ipak je bio među - neka bude - tri najveća srpska pisca 20. veka.

Nisi u pravu včučko ... upravo je gaženje Branka Ćopića bilo pokazna vežba svima ostalima.
c_h.arlie c_h.arlie 19:37 12.05.2018

Re: Ergo

aureus
vcucko

Kako god okreneš, i uz rizik da me neko elitistički nastrojen popljuje, ipak je bio među - neka bude - tri najveća srpska pisca 20. veka.

Ствар постаје све занимљивија.
Први је Андрић, други Ћопић...Да није и трећи највећи српски писац из Босне и Херцеговине?
Ништа од ових Србијанаца.

Šta to ima veze !?
Srbin je mio odakle god bio.
predatortz predatortz 19:45 12.05.2018

Re: Ergo


Šta to ima veze !?
Srbin je mio odakle god bio.


Bravo, Čarlivoje!
Mani te komunističke fore da se srbi izdele na Srbijance, Vojvođane, Bosance, Hercegovce, Ličane, Crnogorce... Pa da se onda među njih baci koska.
Srbin je Srbin! Kome to smeta može da...
vcucko vcucko 20:01 12.05.2018

Re: Ergo

aureus
vcucko

Kako god okreneš, i uz rizik da me neko elitistički nastrojen popljuje, ipak je bio među - neka bude - tri najveća srpska pisca 20. veka.

Ствар постаје све занимљивија.
Први је Андрић, други Ћопић...Да није и трећи највећи српски писац из Босне и Херцеговине?
Ништа од ових Србијанаца.

Naravno, nobelovac i Branko su neupitni. Poenta i jeste u tome da trećeg bira svako po svom ukusu. Crnjanski, Selimović, Kiš, Desnica, Pekić, Selenić... Srbi po krvi, rođenju, opredeljenju, kako god, svaki izbor je legitiman.
aureus aureus 20:02 12.05.2018

Re: Ergo

predatortz

Šta to ima veze !?
Srbin je mio odakle god bio.


Bravo, Čarlivoje!
Mani te komunističke fore da se srbi izdele na Srbijance, Vojvođane, Bosance, Hercegovce, Ličane, Crnogorce... Pa da se onda među njih baci koska.
Srbin je Srbin! Kome to smeta može da...

Шта?

Шта смо рекли, највећи српски писац у двадесетом вијеку католик из Босне.
А највећи из деветнаестог...
Нема ко други, Његош је највећи.

Сигурно. И није ријеч о подјели већ ови из централне Србије никако да приложе неког великана. Све се нешто рађа по периферији. Киш рођен у Суботици, Шантић у Мостару...Црњански у Чонграду (данашња Мађарска), Кочић у Крајини, Меша Селимовић у Тузли...

Не смијем више да набрајам. Одох да проучим шта се то дешава са централном Србијом.
vcucko vcucko 20:15 12.05.2018

Re: Ergo

aureus

И није ријеч о подјели већ ови из централне Србије никако да приложе неког великана. Све се нешто рађа по периферији. Киш рођен у Суботици, Шантић у Мостару...Црњански у Чонграду (данашња Мађарска), Кочић у Крајини, Меша Селимовић у Тузли...

Не смијем више да набрајам. Одох да проучим шта се то дешава са централном Србијом.

Nevezano uz tvoju priču, ali i vezano, svejedno.
Zaboravio sam Dobricu. Kad sam već nabrojao ovih šest pa tri tačke, morao sam i njega. Tim pre što imam, priznajem, nekakvu fiksaciju brojem sedam. Nije s predumišljajem, prosto zaboravio. Krečana se zahuktava...
aureus aureus 20:24 12.05.2018

Re: Ergo

vcucko
Krečana se zahuktava...

А прије тога у деветнаестом вијеку. Јован Јовановић Змај - Нови Сад. Бранко Радичевић - Славонски Брод (а умро у Бечу). Лаза Костић - Ковиљ (такође умро у Бечу 1910). Ђура Јакшић - Српска Црња. Доситеј...

Не могу више.

Закључак: ови из централне Србије само дижу устанке и протјерују Турке, а кад треба сјести и нешто написати - ту други морају да запну.
gedza.73 gedza.73 20:37 12.05.2018

Re: Ergo

slušali radio Luksemburg.


'de čovek da se seti svega. Sa tri, četiri godine me prvi put izveli van zemlje al' ko zna dal' se sećam ili vizualizujem strinine priče.

Imam neku fotku iz rumunskog stana sa sestrom i bratom. I kukavica sat. Oni zift crni, ja zokavo plav.

Ne sećam se ni kad su me tražili po putu kod Županje (tamo su moji provodili dosta vremena, baba i deda po mesec dana zimi, šumadinci al' ljudi se lako združe) mislili da sma pobeg'o napolje. posle me našli u špajzu, na drvenoj polici vozim autić.
Dolazili su kod nas. Damira koji je sklapao rubikovu kocku.

Filma 'Konvoj' iz skopskog bioskopa.

letovanje u Dubrovniku. Doduše mi smo bili u radničkom kampu al' smo išli da vidimo i one luksuzne hotele za radničku elitu. Baš na svetskom nivou. Crvena staza ispod vile nekog partijskog funkcionera i predivne plaže.

Skoro sam prepričavao sinu izgled jedne zgrade. prođeš kroz drvena vrata, kružni svod u dvorište koje je ujedno i park. A unutrašnja fasada zfrade drvene izlizane stepenice koje škripe kad se penješ, drvene otvorene terase. Kao scenografija za srednji vek ili Šekspirovo delo.

Sećam se i malog mesta na vrhu brda. Mesto se uvija oko puta sve dok ne stigne do vrha i kamene tvrđave.
restoran kao iz filmova. I stara nona, setiću se imena, u crnoj suknji, crnoj kecelji, bluzi sa povrnutim rukavima i marami povezanoj unazad.

A kad je vreme za ručak uleti radničak klasa (ja onako malukac očekivao ispijene, sive, malodušne ljude .... dobro sad jedem govna al' moram malo) galame s vrata, viču, sedaju za stolove. Onda baka iznosi ručak. Kuvana ćuretina u paradajz sosu sa origanom. Da zamiriše cela me'ana.

Za vikend me izvedu u centar. Kombinovan teren (tenis, odbojka, mali fudbal). Bife. Fliperi, stoni fudbal. Babe pletilje sede na klupama, penzioneri igraju neke svoje igre, veći klinci se ponašaju veliko, mali vrište. Ulično svetlo.

Znao sam ja da to ima u velikim gradovima poput Beograda, Zagreba. Al' nisam znao da to ima u selu. Ulično svetlo ej. A kod nas jedva radi televizor na EI Niš stabilizator. Koje crno ulično svetlo kad nemamo ni put.
Pune prodavnice. Ljude koji kupuju.

Posle već došle devedesete. Tu me sećanja bolje služe. Vodili me gogo igračica , jedan mladi bračni par (mladi, već rade i imaju nov auto) i još neke devojke u ogromnu diskoteku.

Starijeg vlasnika koji priča svoje detinjstvo. posleratne godine, svoju sirotinju i kako su došli tu gde su bili tih godina.

Naše bede.

NATO vojnika iz teretane. Vozio novog golfa trojku GTI sa obaveznom surf daskom na krovu.

Žene čiji je sin gradonačelnik a drugi sin radi u fabrici. 'Rekli mi kako moram da naučim sve oko mašina a posle idem gore u administraciju'

e moj brale kod nas ti prvo nađu pos'o, što kaže Danica, pa posle prave decu. Kupe džip da gaziš sirotinju raju ili te puste da odlepiš od luksuza i uništiš svoj život.

U drugoj polovini već se videlo da nas Mađari obrisali. Putevi bolji. Budimpešta u odnosu na Beograd velegrad.

i tako.

tu smo di smo za bolje i nismo.

Ko zna možda sam uspomenama hendikepiran, možda sam pogrešno tumačio priče ljudi različitih zanimanja, različite dobi i iskustava. možda samo lupam gluposti.

Al mi stvarno žao što Srbija nije bolja zemlja. zemlja kakava je mogla da bude, ne kakva je bila.

Što nije ravnomernije razvijena. Onda bi se razumeli zašto je nekima bilo lepo a nekima baš i nije. A nisu 'teli u obor.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:39 12.05.2018

Re: Ergo

Закључак: ови из централне Србије само дижу устанке и протјерују Турке,


I naprave jezik.
gedza.73 gedza.73 20:43 12.05.2018

Re: Ergo

vcucko
Branko ne (kakvi su mu dijabolični likovi skakali po glavi nasamo, ne znam i bolje da ne znam).


To je meni najstrašnije. kako su se ti ljudi osećali samo zato što su rekli nešto što nije po pravilima službe. I sad treba to nečim da se opravda? još se krene sa podjebancijom četnici-partizani.

gedza.73 gedza.73 20:47 12.05.2018

Re: Ergo

aureus
ови из централне Србије само дижу устанке и протјерују Турке

Pogledaj ti malo bolje srpsku istoriju XIX veka. U odnosu na neke druge Srbi nemaju čega da se stide. I kako god da okreneš imali su državu. Svoju.
neki su morali da namiču i prekrajaju istoriju tek pre dvadeset godina kako bi smislili svoju naciju.
predatortz predatortz 20:47 12.05.2018

Re: Ergo


Закључак: ови из централне Србије само дижу устанке и протјерују Турке, а кад треба сјести и нешто написати - ту други морају да запну


Ako ovo smatraš humorom, vreme je da ti neko kaže da nije.

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:57 12.05.2018

Re: Ergo

Ako ovo smatraš humorom, vreme je da ti neko kaže da nije.


Pazi, dobro mu je ovo.
Na ivici, uvek može da kaže zezam se, ali, obzirom da se znamo, obzirom da smo dosta dosta toga jedni o drugima saznali pričajući i čitajuči komentare, jasno je da se to tako i misli.

Srbija je meta, i to najpre ona gedžovanska, Šumadija i tu okolo, i sad Republika Srpska.
Ostalo nekako mogu da podnesu, Vojvodina..jeste srpstvo nije srpstvo, ali Šumadija i Srpska, e to je trn.
:)
aureus aureus 20:58 12.05.2018

Re: Ergo

predatortz

Закључак: ови из централне Србије само дижу устанке и протјерују Турке, а кад треба сјести и нешто написати - ту други морају да запну


Ako ovo smatraš humorom, vreme je da ti neko kaže da nije.


Ne mora ni sve što napišem da bude humor.
A ne moraju ni svi da se razumiju u humor.
angie01 angie01 21:11 12.05.2018

Re: Ergo

Česi su sproveli lustraciju kad je trebalo, temeljnu. Mi nikad nismo. Nema poredjenja s njima,


stoji,...ja govorim o periodu dok je bilo cupavo,...ni Rumuni pod causeskom nisu rusili svoje gradjevine iz predhodnih perioda i unistavali kulturno nasledje,...o tome ti pricam,...Cesu su tako mogli, kada je uletela lova za restauraciju, da izglancaju Prag u punom sjaju.
predatortz predatortz 21:20 12.05.2018

Re: Ergo

hoochie coochie man
Ako ovo smatraš humorom, vreme je da ti neko kaže da nije.


Pazi, dobro mu je ovo.
Na ivici, uvek može da kaže zezam se, ali, obzirom da se znamo, obzirom da smo dosta dosta toga jedni o drugima saznali pričajući i čitajuči komentare, jasno je da se to tako i misli.

Srbija je meta, i to najpre ona gedžovanska, Šumadija i tu okolo, i sad Republika Srpska.
Ostalo nekako mogu da podnesu, Vojvodina..jeste srpstvo nije srpstvo, ali Šumadija i Srpska, e to je trn.
:)


Sviklo se na to. Dobro je da smo im trn, znači da smo jaki.
aureus aureus 21:22 12.05.2018

Re: Ergo

predatortz

A ne moraš ni da sereš ovoliko, koji god jadi te teraju na to.

Baš nikakvi.

Opusti se malo, gledaj Evroviziju. Nisu sve pjesme sjajne, ali ima i dobrih.
aureus aureus 21:24 12.05.2018

Re: Ergo

predatortz

Sviklo se na to. Dobro je da smo im trn, znači da smo jaki.

Teški su ovo udari. Hoćete li izdržati?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:30 12.05.2018

Re: Ergo

Sviklo se na to. Dobro je da smo im trn, znači da smo jaki.


Ma da, sviklo se, nije to problem, ni prvi ni poslednji kome srpstvo smeta, meni više smeta mimikrija.
Kaži, brate, šta ti je na duši, nemoj se mučiti da prikriješ ono što je ionako jasno.
predatortz predatortz 21:32 12.05.2018

Re: Ergo

hoochie coochie man
Sviklo se na to. Dobro je da smo im trn, znači da smo jaki.


Ma da, sviklo se, nije to problem, ni prvi ni poslednji kome srpstvo smeta, meni više smeta mimikrija.
Kaži, brate, šta ti je na duši, nemoj se mučiti da prikriješ ono što je ionako jasno.


Za to trebaju dve stvari: obraz i muda.
Negde je deficit...
gedza.73 gedza.73 21:36 12.05.2018

Re: Ergo

hoochie coochie man
Srbija je meta, i to najpre ona gedžovanska, Šumadija i tu okolo, i sad Republika Srpska.

ma ovo je reakcija na nešto. Ili sam ga 'nagazio' partijskim tatom ili to što je raspad počeo sa raspikućama iz Agrokomerca (ili možda što se setio njihove međusobne makljaže)
aureus aureus 21:40 12.05.2018

Re: Ergo

predatortz

Za to trebaju dve stvari: obraz i muda.
Negde je deficit...

Slabo je to.

Biće ovo teška noć za VAS.
Moraće ujutro da vam pomaže Čarli, čim ustane oko šest ura.

angie01
da izglancaju Prag u punom sjaju

Čeh na sceni okrenuo zadnjicu i nešto vrtio njome. I još dvojica pored njega.
Ovo je prvi put da vidim da muškarci tako nešto rade na Evroviziji.
aureus aureus 21:42 12.05.2018

Re: Ergo

gedza.73

ma ovo je reakcija na nešto. Ili sam ga 'nagazio' partijskim tatom ili to što je raspad počeo sa raspikućama iz Agrokomerca (ili možda što se setio njihove međusobne makljaže)

Gedžo, ne daj da te odvuku na stranputicu.
Budi kul.
gedza.73 gedza.73 21:44 12.05.2018

Re: Ergo

Gedžo, ne daj da te odvuku na stranputicu.

Ja Hučija i Predatora mnogo cenim. Ne zbog toga što su Srbi već što su Ljudi.
mesan mesan 21:47 12.05.2018

Re: Ergo

gedza.73
aureus
ови из централне Србије само дижу устанке и протјерују Турке

Pogledaj ti malo bolje srpsku istoriju XIX veka. U odnosu na neke druge Srbi nemaju čega da se stide. I kako god da okreneš imali su državu. Svoju.
neki su morali da namiču i prekrajaju istoriju tek pre dvadeset godina kako bi smislili svoju naciju.

Čudi me Gedžo da si i ti među onima koji iz zapete puške Aureusu spočitavaju neku zlobu --- pazi sad --- ja čitam da je on napisao kako Srbi iz centralne Srbije dižu ustanke a pisanje ostavljaju Srbima na drugim mestima (nabrojao ih je gomilu).
Dakle, ne poredi srpske sa drugim piscima uopšte, od čega si ti počeo da se "braniš", već govori o lokalitetu srpskih pisaca.

Vrlo činjenično --- njegova opservacija je možda netačna i glupava, na primer:
1) Nabroj: par velikih pisaca iz Šumadije
2) Prebroj: možda je broj značajnih pisaca van i unutar Šumadije jednostavno proporcionalan broju Srba van i unutar
3) Epska poezija: iako usmena, ona je vrhunska književnost, zbog koje je i Gete učio srpski
3) Možda je trivijalan efekat dostupnosti velikih škola
4) ...

Ako na brzaka pomislim na ključne Srbe za razvoj našeg modernog jezika, opet sa teritorije Austrougarske imamo Dositeja, Mušickog, Daničića, Hadžića, dok iz centralne Srbije imamo Vuka --- no, Vuk sam nosi značajnu težinu
aureus aureus 21:51 12.05.2018

Re: Ergo

mesan

Čudi me Gedžo da si i ti među onima koji iz zapete puške Aureusu spočitavaju neku zlobu

Navukli su ga.

Ali, biće Gedža dobar.
gedza.73 gedza.73 22:04 12.05.2018

Re: Ergo

Čudi me Gedžo da si i ti među onima koji iz zapete puške Aureusu spočitavaju neku zlobu --- pazi sad --- ja čitam da je on napisao kako Srbi iz centralne Srbije dižu ustanke a pisanje ostavljaju Srbima na drugim mestima (nabrojao ih je gomilu).

Tako mi delovao njegov komentar. Normalno da su Srbi van Srbije uživali više sloboda (pod Turcima je Srbima skoro bio zabranjen život u gradu) i da su imali više uspeha u naučnom ili kreativnom radu.
Ja sam vrlo ponosan na istorijske činjenice da takav jedan narod odmah kreće sa reformama koje ih svrstavaju u sam vrh Evrope tog doba.

Iz seljačke, nepismene Srbije oni prave državu ni iz čega. U tu i takvu Srbiju gledaju i Srbi van nje i narodi koji žive pod Austrougarima.

Kreće kakvo takvo opismenjavanje, stvaranje zakonodavngo okvira.

Oni nisu smeli da se oglašavaju crkvenim zvonima a bi mi odmah da im napravimo Van Goga ili Čehova.

uvek sam smatrao da je uspeh pojedinca samo njegov uspeh.
freehand freehand 22:21 12.05.2018

Re: Ergo

vcucko
aureus
vcucko

Kako god okreneš, i uz rizik da me neko elitistički nastrojen popljuje, ipak je bio među - neka bude - tri najveća srpska pisca 20. veka.

Ствар постаје све занимљивија.
Први је Андрић, други Ћопић...Да није и трећи највећи српски писац из Босне и Херцеговине?
Ништа од ових Србијанаца.

Naravno, nobelovac i Branko su neupitni. Poenta i jeste u tome da trećeg bira svako po svom ukusu. Crnjanski, Selimović, Kiš, Desnica, Pekić, Selenić... Srbi po krvi, rođenju, opredeljenju, kako god, svaki izbor je legitiman.

Rizikujući da me deklarisani blogerski poštovaoci i branitelji lika i dela Branka Ćopića (taj klepet što se čuje - to su mu koske dok se jadan prevrće ko čegrtaljka) prezru načisto - on nema šta da traži među pobrojanima. Meni kao klincu, a bogami i kasnije, omiljeni pisac, i sa orlovima koji rano lete i sa Gluvim barutom i sa Prolomom, bez obzira i baš zbog toga što je podbunjivao naivni srpski narod protiv finih okupatora, agotiovao za komuniste i protiv demokratski izbegle vlasti od Boga ("Kralju Pewtre ubolo te june, diži ruke od narodne bune" - nije on književni kalibar jednog Selimovića i Kiša. Bez obzira što se drznuo da se razočara on je dokaz kvaliteta sistema otprilike koliko i Bobi Fišer.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:25 12.05.2018

Re: Ergo

Biće ovo teška noć za VAS.


Ajde!
Baš sam se nasekirao.
Previše važnosti pripisuješ sebi, ali imaš pravo na to, piči.
Ono za Vuka Karadžića si preskočio, no nema veze, ionako nebitna stvar.

Nego, nisam to hteo.
Pripisivanje karakteristika nacijama, ili delovima nacija, nekim definisanim grupama (Šumadinci, srbijanci...) razdvajati ih po nekim kvalitativnim grupama, jedne su kao sposobne druge nisu, za nešto, još ako se tome doda "dokazivanje" recimo nabrajanje koliko pisaca po glavi imaju jedni a koliko drugi, je prilično opasna stvar, opasna ako se ne želi skliznuti u ne baš pohvalne vode.

Nije problem ako se i u te vode zagazi samo verbalno, ako se i u to zagazi da bi se isprovocirao ili pokušao isprovocirati neki hcm ili predator.
To može da bude i zabavno čak.

Ali je problem ako se zaista tako misli, a sva je prilika da ti i mesan tako i mislite, i da ste opasno zagazili u nacistički način rezonovanja, mada, naravno, toga niste svesni i nećete priznati.

Ne tvrdim ništa, ali ako bih morao da se izjasnim sa da ili ne, zaokružio bih da na pitanje da li u tvom načinu rezonovanja ima elemenata tih nepopularnih ideologija.

Razmisli o tome.



vcucko vcucko 22:26 12.05.2018

Re: Ergo

aureus

Čeh na sceni okrenuo zadnjicu i nešto vrtio njome. I još dvojica pored njega.
Ovo je prvi put da vidim da muškarci tako nešto rade na Evroviziji.

Evo sad se dva Irca šetala držeć' se za ruke (Irci?! O tempora, o mores...) i neće biti da je prvi put.

Ozbiljno, znaš li kada sam ja zaista ostao bez teksta i kad mi se smučio ovaj, kako se zove, EuroSong Contest? Pred neku godinu, vidim piše dole Italy, a oni pevaju na engleskom. Znači: 1) Talijani 2) pevaju 3) na engleskom
OK jasno mi je, dobro nije mi jasno zašto je baš ESC toliki fetiš toj, khm, populaciji. Opet i jasno mi je, tamo u parteru u onoj gužvi se verovatno svašta dešava (pali svetlo, aj' se organizujemo). Ali Talijani da pevaju na engleskom, to je kraj sveta. Fajront. Otada više nisam gledao, do sad. Vidim, naši se vratili svom jeziku, bogu hvala, pa povremeno i bacim pogled. Naši dobri, lep etno motiv, devojke bez konkurencije najlepše, ova glavna ima sjajnu glaščinu. Jedino ćelavi malo operisan od koreografije, al' dobro.

Jedino mi smešno, može li neko muško tamo da se pojavi onako, sa normalnim pantalonama/farmerkama i cipelama. Ovako me podseća na onu holivudsku parodiju na Robin Huda, zvalo se mislim "Muškarci u hulahopkama", tako nešto
aureus aureus 22:34 12.05.2018

Re: Ergo

vcucko
Ozbiljno, znaš li kada sam ja zaista ostao bez teksta i kad mi se smučio ovaj, kako se zove, EuroSong Contest?

Glasanje je u toku.

Nastup Srbije je bio u top 10. Po meni.

I Mađari su me baš oraspoložili. Kad su uzeli one gitare i počeli da praše...a pjevač da se dere onim hrapavim glasom. Pravo osvježenje nakon onih mlakonja. K'o da sam drmn'o jednu rakiju.
aureus aureus 22:40 12.05.2018

Re: Ergo

freehand

Rizikujući da me deklarisani blogerski poštovaoci i branitelji lika i dela Branka Ćopića (taj klepet što se čuje - to su mu koske dok se jadan prevrće ko čegrtaljka) prezru načisto - on nema šta da traži među pobrojanima. Meni kao klincu, a bogami i kasnije, omiljeni pisac, i sa orlovima koji rano lete i sa Gluvim barutom i sa Prolomom, bez obzira i baš zbog toga što je podbunjivao naivni srpski narod protiv finih okupatora, agotiovao za komuniste i protiv demokratski izbegle vlasti od Boga ("Kralju Pewtre ubolo te june, diži ruke od narodne bune" - nije on književni kalibar jednog Selimovića i Kiša. Bez obzira što se drznuo da se razočara on je dokaz kvaliteta sistema otprilike koliko i Bobi Fišer.



Znaš li da ga je i Andrić cijenio?
Govorio je: svi mi moramo da se napregnemo da nešto iscijedimo, k'o da cijedimo suvu drenovinu, a kod Branka to ide k'o od šale.
Sad bih se morao podsjetiti da li je mislio samo na humor ili generalno na pisanje.

Brankov humor je bio posebnog kvaliteta.
angie01 angie01 22:49 12.05.2018

Re: Ergo

Nastup Srbije je bio u top 10. Po meni.


bratemili, gluplju pesmu nisam skoro cula,...mislim, zelim im sve najbolje, al taj isforsirani modifikovani etno krsh Balkanike i sanjailiczelimbitibregovic,...tako pase i neodgovarajuce,...pesam Evrovizije bi trebalo da je neka pesma koju zelo da cujes ponovo i ponovo i da sirom evrope bude hit,...proslogodisnji pobednik, Portugalac je, recimo stvarno bi najbolji- originalan, iskren,...

...meni se od ovih sto sam cula- a vecina je cisto njesra, vise kao cirkus nego bilo sta drugo, najvise dopadaju Norvezanin i Nemac ( sto je cudno za Nemce, koji obicno imaju neku tesku bljuzgu).
mesan mesan 23:01 12.05.2018

Re: Ergo

hoochie coochie man
Pripisivanje karakteristika nacijama

Ama ja baš to mrzim kad neko radi.
I odbojno mi ovo:
jedne su kao sposobne druge nisu
.
Za brojčane činjenice tipa broj pisaca postoje istorijski, ekonomski, itd. razlozi, sve se to može promeniti "u trenu" i svakako nije "urođeno" nekoj grupi ljudi.
Razvoj američkog društva iz decenije u deceniju je odličan primer.

Inače oko broja pisaca sam ponudio faktor dostupnosti škola, znajući baš za to što je Gedža rekao, da su Otomani tipično sprečavali Srbe da se bave učenjaštvom.
Zato se valjda i razvila ta vrhunska epska poezija, koje nije pisana ali su je pravili vrhunski pisci.
freehand freehand 23:11 12.05.2018

Re: Ergo

Znaš li da ga je i Andrić cijenio?

Znam. Ali mi je otkriće koliko ga je drugih ljudi - naročito ovde na blogu - tajno i u sebi do ovih dana cenilo. Pa su rešili da je dosta bilo ćutanja i da strahu više nema mesta, te da to i javno kažu. Koliko god se čitalaca od tog purgativa usralo - istina nema cenu i ćutanja je bilo dosta! Vreme je da se javno podrži (makar i nepostojeći) antikomunizam Branka Ćopića.
Koliko god to ličilo na ledepe epizode Jelene Karleuše i Jova Kapičića.
angie01 angie01 23:17 12.05.2018

Re: Ergo

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:23 12.05.2018

Re: Ergo

Za brojčane činjenice tipa broj pisaca postoje istorijski, ekonomski, itd. razlozi, sve se to može promeniti "u trenu" i svakako nije "urođeno" nekoj grupi ljudi.


Racionalizacija :)

Svaki pojedinačni slučaj, svaki gest, svaka reč, se može nekako objasniti, racionalizovati, naći neki osnov za nju, ali problem je kontinuitet, problem je kad sve skupa naginje na jednu stranu.

Ali to je moj utisak i aršin kojim ja premeravam stvari.
I na sebe ga primenjujem, svakako.

mesan mesan 23:55 12.05.2018

Re: Ergo

hoochie coochie man
Svaki pojedinačni slučaj, svaki gest, svaka reč, se može nekako objasniti, racionalizovati, naći neki osnov za nju, ali problem je kontinuitet, problem je kad sve skupa naginje na jednu stranu.

Ali to je moj utisak i aršin kojim ja premeravam stvari.
I na sebe ga primenjujem, svakako.

I šta kaže aršin, jesi previše nagnuo kao srpski nacionalista pa ćeš malo da promeniš dres To bi bilo zemljotresno na blogu Šalim se naravno!

A nadam se da smo se bolje sporazumeli, evo neplanski sam hvalio pesnike Srbijance --- e taman i to da raščistimo, u mom kraju "Srbijanac" znači Srbin iz uže Srbije, tj. (nama) preko Dunava i Save, dakle stručnjak za brdske šume i pečurke, rakiju od šljive (s ove strane smo za kajsiju i dunju), svatove sa 1000 zvanica, pite, mladi sir, i nema ama baš nikakvu negativnu konotaciju --- pandan vašem nazivu Prečani --- dakle nemoj mi reći da te mrzim ako koristim taj naziv, jer sećam se da je bilo makljaže ovde samo nisam ispratio...
tyson tyson 23:56 12.05.2018

Re: Ergo

ni Rumuni pod causeskom nisu rusili svoje gradjevine iz predhodnih perioda i unistavali kulturno nasledje

Haha, pa gde nađe baš njih; pa Čaušeskuovo uništavanje istorijskog jezgra Bukurešta - nekadašnjeg "Pariza Balkana" - zarad izgradnje Palate Republike (po površini najveće zgrade na svetu posle Pentagona) i okolnih bulevara je po zlu čuveno. Čitavi kvartovi su sravnjeni sa zemljom.


hoochie coochie man hoochie coochie man 00:35 13.05.2018

Re: Ergo

po površini najveće zgrade na svetu posle Pentagona)


Na koju Rumuni, čitam, ne da nisu ponosni, nego je opšte ne vole.
Ali je toliko skupa i toliko velika da je glupo da bilo šta rade osim da je koriste i dalje iako radije ne bi.
vcucko vcucko 00:38 13.05.2018

Re: Ergo

aureus

Glasanje je u toku.

Bagra iz publike viče bu i zviždi dva puta: kad su Crnogorci dali našima 12 poena i kad se na ekranu pojavila ona lepotica da pročita glasove ruskog žirija. A bugarska nakaza Kirkorov, što ga je Pugačeva uhlebila tako da nema kanala u Rusiji sa koga se ne kezi, nešto kao raduje se u moldavskom boksu.
Naš i još mnogo poslušnih žirija iz neuspešnih pokušaja od država daje 12 poena Švedskoj, jer im je tako naloženo od gde treba. Jel' beše gedža na ovom blogu nešto mantrao o sovjetskom komunizmu? Ovako se nije glasalo ni na Pesmi Intervizije.
Žena treba da izgleda groteskno i da kokodače, to je valjda novi trend i preporuka za lobotomiju mase.

Aureuse (druže Tito) nešto bi te pit'o: jel' treba da se čuva Eurosong?
aureus aureus 00:43 13.05.2018

Re: Ergo

vcucko
aureus

Glasanje je u toku.

Bagra iz publike viče bu i zviždi dva puta: kad su Crnogorci dali našima 12 poena

Šta to Evropa ima protiv Crne Gore??!

Zbog ovog Crna Gora treba da preispita svoje opredjeljenje oko ulaska u EU.
Ti 'oćeš da uđeš, a oni zvižde!
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:44 13.05.2018

Re: Ergo

I šta kaže aršin, jesi previše nagnuo kao srpski nacionalista


Previše?
Nisam još ni na otimumu.
Ali radim na tome :)
anonymous anonymous 00:48 13.05.2018

Re: Ergo

aureus
predatortz

Закључак: ови из централне Србије само дижу устанке и протјерују Турке, а кад треба сјести и нешто написати - ту други морају да запну


Ako ovo smatraš humorom, vreme je da ti neko kaže da nije.


Ne mora ni sve što napišem da bude humor.
A ne moraju ni svi da se razumiju u humor.


Čuvajmo Auresa.

I kad je duhovit ....a i kad nije .

I pravimo se da razumijemo ....




angie01 angie01 00:50 13.05.2018

Re: Ergo

pa Čaušeskuovo uništavanje istorijskog jezgra Bukurešta -


zar nije ta palata na brdu,...ok, morao je ludak da postavi neku grandomaniju u glavnom gradu,...
aureus aureus 00:56 13.05.2018

Re: Ergo

vcucko

Aureuse (druže Tito) nešto bi te pit'o: jel' treba da se čuva Eurosong?

Treba. Ali evo šta je potrebno.

1. Da se onim zemaljama, pet ih je, što imaju garantovano učešće u finalu ukine ta privilegija. Svi treba da idu u kvalifikacije.
- Ali...
- Nema ali. Imaju garantovano učešće i ne trude se. Kako se Šveđani uvijek potrude.

2. Dalje. Ukinuti sva osvjetljenja osim bijelog. A i ono mora da bude mirno. Ovo zato jer se pokazalo da 2/3 zemalja učesnica luduje sa osvjetljenjem, zbog čega je naporno gledati nastupe.

3. Zabraniti glupiranje na sceni.

4. Svaka zemlja treba bar jednom u tri godine da pjeva na svom maternjem jeziku. Većina tih pjevača koji nastupaju na Evroviziji u svojoj zemlji ionako ne pjeva na engleskom. Mnogi od njih nemaju nijednu pjesmu u karijeri snimljenu na engleskom, a baš na Evroviziji hoće da pjevaju na engleskom. K'o Dino Merlin.
Tu onda postoji problem što taj engleski nije savršen.

5. Žiri ne treba da ima pola glasova, nego 1/3. Narod ionako plaća sve te televizije, plaća poruke kojima glasa, pa neka bude malo više uvažen.

6. Oko pete stavke treba još malo da razmislim. I oko druge, treće i četvrte.
angie01 angie01 00:57 13.05.2018

Re: Ergo

Na koju Rumuni, čitam, ne da nisu ponosni, nego je opšte ne vole.


pa normalno da je ne vole, kada je silna lova stucana u nju, dok su oni gladovali, imali 2 sata dnevno struje i slicne idiotarije, i kada su je gradili kao robovi,...pricala nam neka njihova raeziserka sa tva, kako je bilo normalno da radnici rade u nekim stravicnim uslovima, ali zato bez potrebne zastite, pa onda dodje "car" iznenada u posetu da vidi kako idu radovi, a neki jadni radnik padne sa skele i ovi nadredjeni ga samo odvuku u neku supu i tu zakljucaju, kako bi prikazali tiraninu da je sve ok i pod kontrolom, pa kad ovaj ode, tek onda provere, ako je jadnicak uopste jos ziv, da li mu treba neka lekarska pomoc.
aureus aureus 01:03 13.05.2018

Re: Ergo

anonymous
Čuvajmo Auresa.

I kad je duhovit ....a i kad nije .

I pravimo se da razumijemo ....

Anonimuse, ti u zadnje vrijeme na blogovima učestvuješ čitanjem, ali ne mnogo i komentarisanjem. Pratiš šta se dešava, čuvaš snagu, ponekad uletiš kad je lagano ili da napraviš zbunjozu među učesnicima. Liči na taktiku jednog od učesnika iz Drugog svjetskog rata.

Da mi je neko rek'o...
blogovatelj blogovatelj 06:45 13.05.2018

Re: Ergo

Naš i još mnogo poslušnih žirija iz neuspešnih pokušaja od država daje 12 poena Švedskoj, jer im je tako naloženo od gde treba.


Jebote, ali da li vi teoretičari zavere kojima su uvek za sve krivi korporacije, iluminati, masoni, Jevreji, Vatikan, Udbe, Rotšildi, Bilderberg grupe, stvarno mislite da CIA ima komitet koji naređuje Srbima, Bugarima i Estoncima za koga da glasaju na pesmi Evrovizije?!
blogovatelj blogovatelj 07:08 13.05.2018

Re: Ergo

Сигурно. И није ријеч о подјели већ ови из централне Србије никако да приложе неког великана. Све се нешто рађа по периферији.



Gospode, šta li si ti u životu čitao?!















c_h.arlie c_h.arlie 07:15 13.05.2018

Re: Ergo

freehand
Znaš li da ga je i Andrić cijenio?

Znam. Ali mi je otkriće koliko ga je drugih ljudi - naročito ovde na blogu - tajno i u sebi do ovih dana cenilo. Pa su rešili da je dosta bilo ćutanja i da strahu više nema mesta, te da to i javno kažu. Koliko god se čitalaca od tog purgativa usralo - istina nema cenu i ćutanja je bilo dosta! Vreme je da se javno podrži (makar i nepostojeći) antikomunizam Branka Ćopića.
Koliko god to ličilo na ledepe epizode Jelene Karleuše i Jova Kapičića.

M'da !
Zamisli kolika su gamad i đubrad morali da budu ti koji su bili u stanju da maltretiraju pisca 'Ježeve kućice', 'Orlovi rano lete', 'Bitka u zlatnoj dolini', itd.
Strašno !
I onda se blogovske komunjare pozivaju na komunizam i kako smo imali fiću (dok je zaostali svet imao Maseratija) i išli na more preko sindikata.
gedza.73 gedza.73 07:20 13.05.2018

Re: Ergo

angie01
pa normalno da je ne vole, kada je silna lova stucana u nju, dok su oni gladovali, imali 2 sata dnevno struje i slicne idiotarije, i kada su je gradili kao robovi


i gledaj sad ovo

Према резултатима истраживања јавног мњења које је спровео Румунски институт за процене и стратегију (IRES) у априлу 2014. године, 66 одсто Румуна гласало би за Чаушескуа на председничким изборима


Такође, 69 одсто становника Румуније сматра да живи горе него 1989. године, преноси regnum.ru


Поред тога, 83 одсто испитаника је изјавило да никада није страдало од режима Чаушескуа. Само 15 одсто је именовало Чаушескуа слабим руководиоцем.


Sve mi se čini da smo i mi eksperimentalni miševi u nekoj sociološkoj analizi.
Verovatno bi psiholozi to znali da objasne bolje od mene.

Otkud ta opsesija Vođama, njihovim 'bezgrešnim' odlukama za opšte dobro, bagatelisanje 'usputnih' žrtava? I žala za totalitarnom prošlošću?
uz čuđenje zašto se nama Kalimerima odjednom dešava to što se dešava?

(mislim da slična analiza postoji i za DDR).
gedza.73 gedza.73 07:29 13.05.2018

Re: Ergo

evo ga za nemce iz Danas-a i sa B 92.

Ispostavilo se da su bivši istočni Nemci izrazito savesniji u odnosu na zapadne sunarodnike, ali i da su istovremeno mnogo uplašeniji, manje skloni novitetima, kao da manje veruju da su u stanju kontrolisati svoje živote.


"Mnogi su morali da slede smernice i pravila bez prava da postavljaju ikakva pitanja", navodi studija. Kreativnost, individualnost i sklonost novinama stanovnicima DDR-a je uništila stalna pretnja saslušanjima, praćenjima, u najgorem slučaju i zatvorom. Morali su da se trude da što manje privlače pažnju na sebe.


svaki deseti voleo da se „vrati“ socijalistička, Istočna Nemačka...
Istraživačkog centra za društvene nauke Berlin-Brandenburg


nešto što ja tvrdim da je posledica ispiranja mozga i isključivosti prema drugačijem načinu razmišljanja i 'drugima' (utucana 'kolektivizacija' u mozak)

Autori studije navode da je jedan od uzroka za neprijateljstvo istočnih Nemaca prema strancima to što u vreme socijalističke Nemačke Demokratske Republike „nisu imali prilike da upoznaju suživot sa strancima“ i da su zato „preuzeli predrasude i klišee o strancima“.


ista matrica razmišljanja -izma samo okrenuta ka drugom neprijatelju. Pre rata ka kapitalizmu (Zapadu) a posle sami između sebe.
Pa danas mrzimo istovremeno Zapad i sami sebe.

uz homogenizaciju 'mi Jugosloveni narod najjači, najstariji i najbogatiji prirodnim lepotama i bogatstvima', petokraka brend i idolopoklonstvo sa sve dodolskim običajima. Zapakovano u oblandu kvazi noblesa kako bi se stvorila nova 'građanska' verska zavisnost i zanesenost sa 'mi smo kulturniji i bolji od onih krezubih'.

A krezubi u mozak i jedni i drugi

Rat devedesetih je samo logičan sled takve škole.
vcucko vcucko 08:58 13.05.2018

Re: Ergo

blogovatelj


Jebote, ali da li vi teoretičari zavere kojima su uvek za sve krivi korporacije, iluminati, masoni, Jevreji, Vatikan, Udbe, Rotšildi, Bilderberg grupe, stvarno mislite da CIA ima komitet koji naređuje Srbima, Bugarima i Estoncima za koga da glasaju na pesmi Evrovizije?!

A gde ti vidiš da je pomenuta bilo kakva služba, pa i CIA?
Te dir'o neko?

Dovoljno je da si 2 (dva) puta u životu gledao glasanje na ESC i jasno ti je da postoje lobiji, po geografsko-tradicionalnoj liniji. Jedan od tih, sigurno daleko od najsiromašnijeg, jeste skandinavski lobi. Skandinavci uvek glasaju mudro, odnosno tako da neko od njih (onaj sa najviše šansi) uzme optimalan broj poena. Takođe, svake godine neko od Skandinavaca (uvek samo jedan!) pokupi gomilu poena od državne nedonoščadi sa juga i istoka Evrope. A žiriji iz tih država jedva čekaju nečiju sugestiju potkrepljenu stanovitom količinom frit-frit.
Pa tako je bilo još osamdesetih, kad su se Skandinavci neko vreme ređali u pobedama i domaćinstvu.

Čekaj, ti zaista misliš da je Šerifovićka 2007. pobedila prosto jer je imala najbolju pesmu i nastup?
angie01 angie01 10:26 13.05.2018

Re: Ergo

Према резултатима истраживања јавног мњења које је спровео Румунски институт за процене и стратегију (IRES) у априлу 2014. године, 66 одсто Румуна гласало би за Чаушескуа на председничким изборима


(mislim da slična analiza postoji i za DDR).


bila sam i u Rumuniji za vreme vlasti, a i u DDR,...ti ne mozes da zamisls kako je to izgledalo, kakva strahotna represija- ni u snu se ne moze porediti sa onim kako smo mi ziveli, prosto se ne mozes kaciti za uzorak koji nije isti, da bi komentarisao YU.
gedza.73 gedza.73 11:38 13.05.2018

Re: Ergo

bila sam i u Rumuniji za vreme vlasti

i ja sam često. ali sam bio dete, ničega se ne sećam. (otac sasvim solidno vlada rumunskim, čovek poliglota između ostalog mađarski i grčki)

Poenta je da u zemljama rigidnog 'socijalizma' (tako su sovjetski ustanovitelji zvali svoju verziju komunizma koje je primenjivana u praksi sve do granica zapadnog bloka) posle svega što su prošli raste podrška baš tom vremenu kako i sama kažeš surovog robovlasništva pod plaštom jednakosti.

Naravno da kod nas, gde je bila slobodnija i ležernija varijanta, ta podrška je još i veća (ili nostalgija).

Ali je osnova ista. Lenjinovo Sveto Pismo.
Nismo mi bili demokratsko društvo sa primesama socijalizma, mi smo bili jednopartijski sistem u kome su bile dopuštene slobode do izvesne granice (ako film nije baš po volji partijskog vrha mož zaglavi bunker a glavni čovek i ćorku pa počne polako da dolazi do autocenzure).

ugrubo neko poređenje SFRJ i Rumunija - DDR ti je kao radikali devedeset pete i SNS 2015.

Ista ekipa, isti ljudi, ista škola. Sve deluje fino upakovano, samo ponekad pukne čir radikalizma pa vidiš pravo lice. Tako i kod nas. Sve do neke granice lepo i fino dok ne čačneš u nerv. A onda puca sovjetska KGB škola pravo po 'antidržavnom elementu'.

Nikako se ne sme glorifikovati to vreme. Smatrati 'kontraproduktivnom' i anahronom analizu tog doba. Zašto su bile finansijske krize, zašto je ekonomija pucala svako malo, zašto su ljudi zatvarani, zašto je zabranjivano političko organizovanja, zašto je Partija bila vrhovni sud, zašto su zgrade građene bez dozvola, zašto je oduzimana privatna svojina...

Ne može se sve svesti na 'tada meni bilo lepo, crveni pasoš, spavao sam u parku, da je samo potrajalo'.

To je logika 'meni bilo super devedesetih kad je bila inflacija živeo sam super sa 10 maraka, da je samo potrajalo'.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana