Društvo| Filozofija| Kultura| Obrazovanje| Politika

MAC, MAC!

tasadebeli RSS / 16.06.2018. u 13:21


Komentari (150)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

c_h.arlie c_h.arlie 10:42 21.06.2018

Re: ....

bocvena
taso, izgleda ta džordanovska neshvaćenost prešla i na tebe:)

isteklo je vreme za komentarisanje na mom blogu, napisala tamo neki mnogo dugačak komentar, ali nestade u procesu objavljivanja...pa da ovde postavim samo pitanje.

ja sam svoj "ideološki šanac" predstavila: negde na tragu 10 božjih zapovesti, minus bog, plus inkluzija grešnika i "božjih ljudi":) vi ste sve vreme bavili kritikom stanja u svetu, "šta niste" i slobodom govora, pa bih želela da mi kažete "šta jeste" i čemu biste da se u školi uče mali srbi, apropo položaja žena i manjina?

Božje zapovesti bez Boga !?
Pa kako to ?!
bocvena bocvena 11:05 21.06.2018

Re: ....

a lako:)
tasadebeli tasadebeli 14:29 21.06.2018

Re: ....

bocvena


isteklo je vreme za komentarisanje na mom blogu, napisala tamo neki mnogo dugačak komentar, ali nestade u procesu objavljivanja...



Е, ј*б#%$* му оца мангупског!


Нема везе, комодај се овде. Има времена још до суботе пре подне.


pa da ovde postavim samo pitanje.

pa bih želela da mi kažete "šta jeste" i čemu biste da se u školi uče mali srbi, apropo položaja žena i manjina?



Поставила си питање у множини, па ја зато морам прво да ти нагласим да ја овде све ово пишем искључиво у своје име.

Елем, одговор...

Не знам чему остали подучавају Српчад по школама.

Ја их подучавам како се од Хајкуне гради Анђелија.

А и то само у инат Вигору Мајићу који је хтео (док је био заменик Гаша Кнежевића за његовог министровања српском просветом) народну епску песму "Мали Радојица" да избаци из наставног програма српског језика "због верске нетолеранције" иако смо га убеђивали да не можеш кроз призму данашњих достигнутих вредности у људском друштву мерити подобност једног уметничког књижевног дела насталог пре неколико стотина година.

После је Вигор своју просветитељску и просветљујућу делатност по овај народ наставио и у Петници...


"NIKO MI NIJE VEROVAO" Gimnazijalka iz Ljubovije otkrila UŽASNU ISTINU O ŽENAMA U SRBIJI (ЛИНК)


Vuku Karadžiću dugujemo savremeni maternji jezik, ali kada su u pitanju narodne poslovice o ženama koje je objavio, više predrasuda i ženomrza na jednom mestu - nema!


Do tog zaključka je došla i Milica Pešić, gimnazijalka iz Ljubovije, koja je u Istraživačkoj stanici Petnica ovog leta istraživala stereotipe o ženama u poslovicama iz zbirke Vuka Karadžića. Početna pretpostavka da žena u poslovicama nastalim pre par vekova neće biti opisana u najboljem svetlu, nažalost, pokazala se kao apsolutno tačna.

Istina je da su u Srbiji odvajkada žene smatrane zlim, džangrizavim, glupim, nepouzdanim...

- Najviše me je zapanjilo to što je većina poslovica veoma nepovoljna i negativna po žene. Najbolji primer se može videti u poslovici "Srećnome žene umiru, a nesrećnome kobile crkavaju", kao i u onoj "Dva puta je čovek u svome vijeku veseo: prvo kad se ženi, a drugo kad ženu ukopa". Ove dve su me najviše iznervirale i razočarale. Neke od zanimljivijih i smešnijih su "Žena je kao mačka" ili "Ko za ženu nije, toga žena bije" - priča Milica za "Blic".

Postoji, međutim, i druga strana medalje, a to je da se o ženi, ali isključivo kada je u ulozi domaćice i majke u poslovicama govori bez predrasuda. Primeri su: "Ne stoji kuća na zemlji nego na ženi"; "Majku i Bog ima"; "Majka bila, majka mila" ili "Žena je i kuća i raskuća".

- Najčešći i po mom mišljenju najneprikladniji stereotip koji sam otkrila u narodnim poslovicama jeste da je žena zla. Dovoljan je primer poslovica: "Ne pričaj kao zla žena", a smatram strašnim i krajnje prezriv odnos prema ženama u poslovicama kao što je "Ženu i izderanu krpu lako je steći" - navodi Milica.

Dok je drevne poslovice čitala svojim vršnjacima, kako kaže, njihove reakcije su bile identične.

- Niko nije verovao da se stvarno tako odnosilo prema ženama, da je nivo mržnje i nepoštovanja bio toliki. Kada su moje drugarice čule poslovicu "Ko ženi jedno veselje, ko udava dva", nismo bile sigurne šta su hteli da kažu - da li su srećni što se udaje i dolazi u kuću muža ili su roditelji ženskog deteta dvaput veseliji što ide iz kuće. Prosto, ima poslovica koje nisu fer poput one "Lijepe kolo vode, a ružne kuću kuće". Srećne smo što ne živimo u tom vremenu - zaključuje Milica.

Prezentacija "Stereotipa o ženama u narodnim poslovicama" Milicu u Petnici očekuje do kraja godine na tradicionalnoj konferenciji "Korak u nauku", kada mladi Petničari pokazuju rezultate svojih prvih naučnih projekata. Milica kaže da se, što se tiče nastavka školovanja, i dalje dvoumi između psihologije i veterine. Ali je sigurna da je ovim istraživanjem pokazala da nije tačna sledeća poslovica: "U žene je duga kosa, a kratka pamet!".

A šta kažu muškarci?
A šta na Miličin rad kažu današnji muškarci, pitamo je.

- U mom najbližem okruženju ne misle tako, ali je sigurno da ima onih koji dele takvo mišljenje. Da nije tako, ne bi sigurne kuće bile toliko potrebne. Kod Srba je još muško dete znak muškog uspeha - smatra ona.



А нико у тој Петници да каже овом детету да су те пословице и изреке којима она бавила настајале пре толико времена да се о њима никако не може судити из данашње визуре поимања улоге и положаја жена и мушкараца у друштву.

Или ти укратко, нико па ни Вигор Мајић да објасни овом бриљантном женском детету од 17 година да у свом научном раду никако не би требало да меша бабе и жабе јер ће крајњи резултат бити некаква мочварна баруштина пуна мртвих баба.

А требало је то да јој објасне у тој Петници Вигора Мајића. Пре свега због тог женског детета од 17 година и њене, надамо се, успешне будуће каријере у науци о књижевности.


Е видиш, Бо, због оваквих глупости у том "толерантном" и шатро политички коректном свету у којем живимо, ја моју децу у школи онда из ината учим како се од Хајкуне гради Анђелија. А то ти знаш и сама из те "верски нетолерантне" пјесме, моја фах колегинице - преко љубави.

А учим их тако и због тога што трговац те лаже смијући се, жена те лаже сузе просипљући, ал' нико крупно ка Турчин не лаже.


tasadebeli tasadebeli 14:30 21.06.2018

Посланица за моју другарицу Боцвену

Бо, мислим да је ред да ти то овде сада и на овом месту то кажем... Теби и осталим мојим блогодругарицама које ти држе страну у оваквим расправама...

Можда вам то нисам раније рекао, а можда и јесам, али сте вас неколико женских на Блогу то заборавиле.

Пај 'вако!

Ја сам у гимназији био у одељењу које је имало 7 (и словима седам) момака и 30 девојака.

После сам студирао на Филолошком факултету у Београду где је на нас 4,5 мушкића долазило преко 2000 жена.

(Оних 0.5 је био један хомосексуалац, сјајан теоретичар лингвистике са којим сам водио убедљиво најбоље теоријске расправе о лингвистици у свом животу; нарочито око произвољности и мотивисаности језичког знака, али да не давим сад рају овде тиме.)

Наслушао сам се ја овога што ми ти и ових пар блогодругарица овде пишете онолико.

И наслушао и нагледао свега и свачега.

Од моје другарице, самопрокламоване феминисткиње још ономад у студентско доба, која тешко уздахне изнад кафе коју пијемо заједно у студентском клубу АКФ на Филолошком и каже:"Сви мушкарци су као клозети. Или су заузети, или су покварени па не раде или су усрани..."


Па до мог друга Вука, Црногорца, студента енглеског језика, који се целе године док је било лепо време зајебавао по Калишу играјући мини голф и ленчарећи на сунцу све док не би загудила тешка зима и он решио да се ипак појави на предавањима јер је у згради факса ипак било малкице топлије него напољу иако нам грејање на Филолошком није тада баш сјајно радило.

Па колегинице са англистике питају:

- О, откуд ти, Вуче?

А он им одговори:

- Веља зима орла наћерала да зимује међ' кокошкама.

"Кокошке" онда хтеле да обесе јадног Вука самотњака на бандеру испред факса, једва га одбраних од праведног гнева колегиница. И данас ми је захвалан за то.


Дакле, Бо, ја сам ти по том питању мушко-женских односа одавно проша' сито и решето и стварно ми ту ништа баш ново није, него ми све то помало, право да ти кажем, и досадно (зато ја овде о слободи говора и мишљења, политичкој коректности, хетеродоксији итд. а не о женско/мушким односима) јер сам одавно рашчистио с тим какав однос треба да имам према женама (исти као и према мушкарцима) и одавно сам научио шта су то жене (ред би и био, 53 ми је године). Али исто тако сам одавно укапирао и какви све мушкарци могу бити према женама (као и жене према мушкарцима) и да ту човек стварно може да види све и свашта.

И једино чега се у свему томе придржавам као једине праве истине када гледам неки мушко-женски пар испред себе јесу речи моје покојне мајке која је за те ситуације и разне недоумице поводом тих женско-мушких односа у породици (па самим тим и у читавом друштву) говорила:

"Нико не зна шта шапућу две главице када се увече спусте на један заједнички јастук."

И ја бих се тога и даље придржавао јер много што шта ми ту никада нећемо решити једном за свагда.

Нити би требало да се мешамо у име некаквих новостворених Њу Ејџ вредности за које нисмо баш ни сигурни да су заиста вредности.


П.С. - Ако ми не верујеш, питај моју жену. Она је са мном преко 30 година (Она то воли да тумачи овако:"Била сам бржа и спретнија од оних осталих 2000 на Филолошком." ) и са њом никада нисам морао у оволико речи да објашњавам шта ја мислим о женама, о положају жена у друштву, о односима мушкараца и жена.
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:11 21.06.2018

Re: Посланица за моју другарицу Боцвену

Теби и осталим мојим блогодругарицама које ти држе страну у оваквим расправама...



Ma nije ovde stvar rasprave sta ko o kome misli, istog pola ili jedni o drugima, sa 5, 15, 35, 55, 105 godina.. (misljenje se menja u zavisnosti od (ne)iskustva, situacije itd)

Dakle, svako neka misli sta hoce, rec je o jednakom tretmanu. A za jednaki tretman mora od malih nogu da se uci, i jedne i druge.

Blogodrugarice joj drze stranu na tu temu jer u suprotnom bi same sebi u nogu pucale sto nije bas pametan potez


PS. Mi smo u dizajnerskoj imali od 20 u odeljenju samo 2 momka i pazili smo ih ko malo vode na dlanu iako je jedan bio zesci kreten..
docsumann docsumann 15:59 21.06.2018

Re: ....

mislim da sam prvi dovukao JP-a na blog.

ne kapiram zašto u vezi njegovih nastupa ne bi mogli imati podvojena mišljenja.

mislim da sam tu blizak naskovom stajalištu.
na predavanjima (univerzitetskim, ono što radi profesionalno, za leba) je odličan.
na javnim debatam, nerjetko zna da nastupa pričino kvaziutemeljeno, koristeći neke ideološke postavke, kao naučne istine (tu ga je mesan dobro provalio).

a bez obzira na sve, čovjek zna da misli (svojom glavom) i umje da debatuje, bez obzira sviđali se vama njegovi stavovi ili ne.
tasadebeli tasadebeli 16:01 21.06.2018

Re: Посланица за моју другарицу Боцвену

apacherosepeacock

Dakle, svako neka misli sta hoce, rec je o jednakom tretmanu. A za jednaki tretman mora od malih nogu da se uci, i jedne i druge.

Blogodrugarice joj drze stranu na tu temu jer u suprotnom bi same sebi u nogu pucale sto nije bas pametan potez






Па јесте, у праву си. Слажем се.

Ма мене секира трибализам сваке врсте, па ето и по том питању ако га намиришем.

Некако не волим то сврставање у таборе у оваквим расправама.

Озбиљно то мислим.

Али капирам шта хоћеш да кажеш.

Mi smo u dizajnerskoj imali od 20 u odeljenju samo 2 momka i pazili smo ih ko malo vode na dlanu



Мој другар (поред жене живи са још две, сада већ одрасле ћерке, студенткиње) има обичај да им каже када нешто неће да му угоде како би он то хтео:

"Какве сте то вас три, како вас није срамота! Па мене једног имате!"

Размажен до бола.

Њих три му угађају читав живот.

Али има и другачијих мушких судбина у гомили жена.

Рецимо, када питам једну нашу глумицу коју познајем (има старију сестру и мајку које би биле још боље глумице од ње да су се томе посветиле јербо су све три таквог карактера - глумачког; и то богомдане комичарке ) шта им ради тата код куће, она каже:

"Ено га седи испред испред телевизора к'о Буда и ћути. Не проговара месецима..."

И не чуди ме поред њих три такве какве јесу... Јадан човек. Кажем јој ја то отворено...


Хоћу да ти кажем да и у томе као и у свему осталом важи старо правило:

Један давитељ се роди под сретном звездом, а други давитељ не.

apacherosepeacock apacherosepeacock 16:11 21.06.2018

Re: Посланица за моју другарицу Боцвену

Ма мене секира трибализам сваке врсте, па ето и по том питању ако га намиришем.
Некако не волим то сврставање у таборе у оваквим расправама.
Озбиљно то мислим.
Али капирам шта хоћеш да кажеш.


Pa jbg. nekada cilj ne moze da se ostvari sa individualnim rastakanjem okolo naokolo, mora tribalno za opstu dobrobit.




dragosevacprekosutra dragosevacprekosutra 16:17 21.06.2018

Re: Посланица за моју другарицу Боцвену

Ја сам у гимназији био у одељењу које је имало 7 (и словима седам) момака и 30 девојака.

После сам студирао на Филолошком факултету у Београду где је на нас 4,5 мушкића долазило преко 2000 жена.


taso ti si i lecica zajebao



dragosevacprekosutra dragosevacprekosutra 16:19 21.06.2018

Re: Посланица за моју другарицу Боцвену

"Сви мушкарци су као клозети. Или су заузети, или су покварени па не раде или су усрани..."


ne znam da li ces da mi verujes ako ti kazem da je u matematickoj u muskoj klonji 1988 bio grafit: 'sve ribe su kao wc, ili smrde ili su zauzete'.


c_h.arlie c_h.arlie 18:10 21.06.2018

Re: Посланица за моју другарицу Боцвену

tasadebeli
.

Njao !
Taso, ala se čepiš - svaka čast !
tasadebeli tasadebeli 22:27 21.06.2018

Re: Посланица за моју другарицу Боцвену

dragosevacprekosutra

taso ti si i lecica zajebao



Тако ми се заломило.

(Имам колегиницу у школи, моје годиште, па причамо она и ја уз кафу како је она увек у свом животу била са мушкарцима млађим од себе, а ја увек са женама старијим од себе. Па ја почео нешто да кењам како то мора да је неки фројдијански кврц у нашим главама, дрнде-мрнде, а моја колегиница каже:

"Ма јок! Тако нам се заломило у животу."

)


ne znam da li ces da mi verujes ako ti kazem da je u matematickoj u muskoj klonji 1988 bio grafit: 'sve ribe su kao wc, ili smrde ili su zauzete'.



Ето, то је тај трибализам о којем вам причам!


c_h.arlie

Njao !
Taso, ala se čepiš - svaka čast !



Слушај бре ти, Чарли!

Жене су хиљадама година изазивале ратове (због њих се ратује још од Троје, зар не?), рушиле царства, обарале владаре (најчешће своје супружнике) са власти, дохакале су и најмоћнијим мушкарцима у историји човечанства.

Шта мислиш, шта тек мени јадном могу да ураде?

Зато треба бити опрезан и мудар на том пољу.




Ево види само како је то изгледало са Менелајем који је био краљ Спарте ( дис из Спарта, бре!) и са Агамемноном и Одисејем и Ахилом и осталима из тог рок бенда Грик Полис у њиховој повијесној збиљи што је касније, узрочно-последично као и у свакој историји, довело до пада Троје.










(Једино се ту од свих тих из грик бенда старац Нестор вратио на своју Евију/Еубеју и мирно проживео то што м у је остало до краја живота.

А да није Троја пала, ко зна где би нам данас крај био...)

И шта ја онда да радим? Чему да се надам ако се са ово мало руках и маленом снагом супротставим женама у племену?

Сам на ветрометини... Лако је вама осталима што сте у другом племену.
janospistaferika janospistaferika 22:32 21.06.2018

Re: ....

Do tog zaključka je došla i Milica Pešić, gimnazijalka iz Ljubovije, koja je u Istraživačkoj stanici Petnica ovog leta istraživala stereotipe o ženama u poslovicama iz zbirke Vuka Karadžića. Početna pretpostavka da žena u poslovicama nastalim pre par vekova neće biti opisana u najboljem svetlu, nažalost, pokazala se kao apsolutno tačna.


Gospode Boze.

Sta ispade od Petnice.

Ja sam "u svoje vreme" uzivao da idem tamo. Uzivao sam jer su nama srednjoskolcima predavali profesori univerziteta. To je bilo znanje i odnos koji nisu bili ni blizu onome sto smo mogli da dobijemo u skoli.

tasadebeli tasadebeli 22:42 21.06.2018

Re: Посланица за моју другарицу Боцвену

apacherosepeacock
Ма мене секира трибализам сваке врсте, па ето и по том питању ако га намиришем.
Некако не волим то сврставање у таборе у оваквим расправама.
Озбиљно то мислим.
Али капирам шта хоћеш да кажеш.


Pa jbg. nekada cilj ne moze da se ostvari sa individualnim rastakanjem okolo naokolo, mora tribalno za opstu dobrobit.



А код мене ти важи животна максима, ако не могу да будем краљ, онда нећу ни да будем члан племена.




tasadebeli tasadebeli 22:45 21.06.2018

Re: ....

janospistaferika
Do tog zaključka je došla i Milica Pešić, gimnazijalka iz Ljubovije, koja je u Istraživačkoj stanici Petnica ovog leta istraživala stereotipe o ženama u poslovicama iz zbirke Vuka Karadžića. Početna pretpostavka da žena u poslovicama nastalim pre par vekova neće biti opisana u najboljem svetlu, nažalost, pokazala se kao apsolutno tačna.


Gospode Boze.

Sta ispade od Petnice.

Ja sam "u svoje vreme" uzivao da idem tamo. Uzivao sam jer su nama srednjoskolcima predavali profesori univerziteta. To je bilo znanje i odnos koji nisu bili ni blizu onome sto smo mogli da dobijemo u skoli.







И мене је изненадило када сам видео докле је то отишло.

И после ме питају што се љутим...
anonymous anonymous 15:19 20.06.2018

O temi ...

Jukie Jukie 19:27 20.06.2018

Dositej

Očekujem neku diskusiju na temu Dositeja
bene_geserit bene_geserit 03:36 21.06.2018

merit-based društvo, trice i kučine

The Ethics of Mathematics: Is Mathematics Harmful?
Academic “rigor” reinforces white male heterosexual privilege
a moram ponovo i link na How Identity Politics Is Harming the Sciences

Postoje razlozi zbog kojih fuksice ovog sveta tj. ljudi neinteligentni za matematiku ("za matematiku" dodato iz kurtoazije) ne dizajniraju mostove, avione i čipove, a to je da mostovi i avioni ne bi padali, najmanji problem je što iPhone ne bi radio.

Ljudi inteligentni za matematiku ("za matematiku" opet dodato iz kurtoazije) bi bili dominantni i u socijalnim naukama da su iste plaćene bolje od prirodnih nauka i inženjerstva (što svake godine dokazuje brdo osrednje inteligentnih studenata po USA univerzitetima koji promene šta studiraju čim shvate da ne mogu da se takmiče u prirodnim naukama i inženjerstvu, pa se prebace na socijalne nauke i tamo najčežće budu među najboljima; zanimljivo gotovo ih nema koji major menjaju u suprotnom smeru).

Razumem kada izmišljaju nove vrste "inteligencije" da bi se tešili (bila to emocionalna "inteligencija" ili "inteligencija" za dorćolski urbani čergarizam) ali dalje ruke od prirodnih nauka i odjebite više sa uravnilovkom, komunizam je propao a uravnilovka je osnovni razlog zbog čega.
tasadebeli tasadebeli 05:56 21.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

bene_geserit

Razumem kada izmišljaju nove vrste "inteligencije" da bi se tešili (bila to emocionalna "inteligencija" ili "inteligencija" za dorćolski urbani čergarizam)



Ај дисагри.

Ништа ту није измишљено. Ја то тако тврдим због сопственог животног искуства.

У то се уверавам свакодневно решавајући ево већ више од 30 година међуљудске конфликте. А врло често су у центру тих сукоба, чак и њихови изазивачи и узроци, они искључиво матемаматички (и "математички", додато из куртоазије) интелигентни јер им недостаје макар зрнце те емоционалне (социјалне) интелигенције коју они сматрају измишљеном и као таквом непотребном, а за коју се после ипак испостави да они без ње лутају кроз живот и сударају се около са световима другачијим од себе. То јест, ударају у зидове те кутије у чијим се оквирима крећу читав живот.

И тако ударају ли ударају главом о зидове те своје кутијице, све док им неко социјално интелигентан не помогне да их више глава не боли. И то из простог разлога што ти само и искључиво матемаматички (и "математички", додато из куртоазије) интелигентни не могу никако да схвате да људи око њих нису никакви шрафови или чипови. Него људи.

И право да ти кажем, сва срећа да ти само и искључиво матемаматички (и "математички", додато из куртоазије) интелигентни не дизајнирају друштвене односе уместо шрафова и чипова јер су се такви њихови покушаји кроз историју увек завршавали у конц-логорима или у гулазима (merit-based друштвима?). То и јесте главни разлог зашто само и искључиво матемаматички (и "математички", додато из куртоазије) интелигентним профукњачама овога света није ни допуштено и не треба им никада ни допустити да се баве друштвом и односима у друштву.

Или, што би ти рекао, одјебите бре више ви само и искључиво матемаматички (и "математички", додато из куртоазије) интелигентни са тим чиповањем и зашрафљивањем људског друштва и међуљудских односа у том друштву. (ЛИНК)


odjebite više sa uravnilovkom, komunizam je propao a uravnilovka je osnovni razlog zbog čega.



Ако је комунизам пропао, нисмо ми.

То јест, хоћу ти кас'ти да ипак још увек постоји и социјализам. Он није умро. А рекао бих (то ми каже моја непостојећа социјална интелигенција) да и неће никада ни умрети. (ЛИНК)

Иначе, шта траже онда толике милијарде и милијарде људи у храмовима широм овога света присуствујући и увеличавајући ритуале који се у славу тога одржавају?



nsarski nsarski 12:51 21.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

И то из простог разлога што ти само и искључиво матемаматички (и "математички", додато из куртоазије) интелигентни не могу никако да схвате да људи око њих нису никакви шрафови или чипови. Него људи.



Od proste i svačije činjenice da je dva puta dva jednako četiri, činjenice koja nije njegovo delo ni njegova zasluga, on je načinio sebi privatnu giljotinu i njome seče glavu svakom ko nije po njegovoj meri i oduzima život svemu što je duhom ili telom izuzetno ili natprosečno oko njega.

(I. Andrić - "Z.P.P."

Ima takvih...
tasadebeli tasadebeli 13:41 21.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

nsarski
И то из простог разлога што ти само и искључиво матемаматички (и "математички", додато из куртоазије) интелигентни не могу никако да схвате да људи око њих нису никакви шрафови или чипови. Него људи.



Od proste i svačije činjenice da je dva puta dva jednako četiri, činjenice koja nije njegovo delo ni njegova zasluga, on je načinio sebi privatnu giljotinu i njome seče glavu svakom ko nije po njegovoj meri i oduzima život svemu što je duhom ili telom izuzetno ili natprosečno oko njega.

(I. Andrić - "Z.P.P."

Ima takvih...




Има.

Јбг.







Jukie Jukie 14:12 21.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

Ekstremi nikad ne valjaju, zato svaka družina ima jednu hladnu i proračunatu osobu, jednog šašavog veseljaka, jednu nežnu empatičnu osobu, nekog velikog i jakog, jednog rođenog vođu i sitnu decu i životinjice po želji

Zajedno oni spasavaju svet
ili spašavaju, kakogod





bene_geserit bene_geserit 07:16 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

tasadebeli
И право да ти кажем, сва срећа да ти само и искључиво матемаматички (и "математички", додато из куртоазије) интелигентни не дизајнирају друштвене односе уместо шрафова и чипова јер су се такви њихови покушаји кроз историју увек завршавали у конц-логорима или у гулазима (merit-based друштвима?).

Taso, da se nisi malo zaneo? Uz pomoć koje mentalne gimnastike si stigao do konc-logora i gulaga? Da te potsetim
- Hitler je bio slikar
- Lenjin je bio pravnik
- Staljin je bio novinar
- Mao je upisivao neke ekonomske i pravne škole
A naučnički i inženjerski gikovi nikad nisu imali pokušaje da dizajniraju društvene odnose koliko je meni poznato. I slabo ih je bilo u Politbirou, ali zato po gulazima jeste, ko ih jbe kad su ideološki nepodobni.

Tako da što se tiče konc-logora i gulaga, najbolje da to vi iz socijalnih nauka i humanistike rešite prvo između sebe, kako je pored sve te socijalne i emocionalne intreligencije, došlo do toga. Pa kad rešite, obavestite naučničke i inženjerske gikove, koji su ni luk jeli, ni luk mirisali. Ok, jesu napravili atomsku bombu, ali niti su donosili odluke da treba da se pravi a svakako ne da treba da se baci. A i Truman je bio pravnik, kao i većina američkih predsednika.
bene_geserit bene_geserit 07:39 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

tasadebeli
конц-логорима или у гулазима (merit-based друштвима?).

Merit-based znači po zaslugama (tj. na osnovu rezultata rada), ne uzimajući u obzir ideološku pripadnost, boju kože, pol, nacionalnost, seksualne navike, da li ti je otac bio pijanica, da li te je odgojila solo majka, i ne očekujući equality-of-outcome izmedju raznih grupa na koje ljudi mogu da budu podeljeni, zapravo ne deleći ih uopšte.

To ne isključuje socijalnu komponentu i pomoć društva onima koji su na neki način hendikepirani, ali ne tako što ćeš da donosiš odluke tipa koga primiti na fakultet, zaposliti, otpustiti na osnovu parametara koji nisu merit-based, već tako što društvo pomogne ugroženima da dostignu svoj potencijal pre toga kroz ceo proces školovanja, medicinske nege, ishrane u mladosti.

To je potpuno suprotno od gulaga (u koje su ljudi stizali u zavisnosti od ideološke pripadnosti) ili konc-logora (u koje su ljudi stizali u zavisnosti od toga da li su sloveni, jevreji, cigani, pederi).
bene_geserit bene_geserit 07:58 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

tasadebeli
Или, што би ти рекао, одјебите бре више ви само и искључиво матемаматички (и "математички", додато из куртоазије) интелигентни са тим чиповањем и зашрафљивањем људског друштва и међуљудских односа у том друштву. (ЛИНК)

Samo što naučnički i inženjerski gikovi i ne pokušavaju da se mnogo petljaju u "zašrafljivanje ljudskih odnosa", slabo ih to zanima, zato i jesu gikovi, ili što bi ti rekao "socijalno neinteligentni".

Sa druge strane ono što trenutno vidimo je frontalni napad ovih što inteligentno manipulišu emocijama, tj. koriste emocije kao paravan za postizanje svojih ciljeva.
- "people of color" imaju slabe rezultate u STEMu, kako vam nije žao, dakle uvodimo kvote na fakultetima, obaramo kriterijume, a i primanju na posao
- žene imaju slabije rezultate u STEMu, kako vam nije žao, stižu gender kvote
- kako vam nije žao izbeglica a pogotovu dece izbeglica, dakle treba otvoriti granice
i tako redom

Tako da ovi što su tebi "emocionalno inteligentni" (jer im je žao po svim ovim tačkama odozgo) su neinteligentni bez ikakvog prefiksa, jer dozvoljavaju da manipulišu njihovim emocijama, i rade direktno protiv interesa svoje porodice i svoje dece.
Baš me zanima kad sutra njihova deca ne budu upisala fakultet koji zaslužuju i žele, ne dobiju posao koji zaslužuju, popiju otkaz koji ne zaslužuju (zaslužuju po merit-based kriterijuma), a uz to zemlja za koju su njihovi preci ostavljali kosti nije više njihova jer je došlo x miliona "izbeglica", štza će da kažu?
tasadebeli tasadebeli 11:10 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

bene_geserit

Tako da što se tiče konc-logora i gulaga, najbolje da to vi iz socijalnih nauka i humanistike rešite prvo između sebe, kako je pored sve te socijalne i emocionalne intreligencije, došlo do toga. Pa kad rešite, obavestite naučničke i inženjerske gikove, koji su ni luk jeli, ni luk mirisali.

Samo što naučnički i inženjerski gikovi i ne pokušavaju da se mnogo petljaju u "zašrafljivanje ljudskih odnosa", slabo ih to zanima, zato i jesu gikovi, ili što bi ti rekao "socijalno neinteligentni".



Е?

Па немој сада да се лажемо!

(Повратни глагол, да лажемо сами сЈебе.)

Ok, jesu napravili atomsku bombu,


И успут, могу да ти гарантујем да се ни Хитлер ни остала братија нису лично бавили том коначном рачуницом за разна коначна решења којима хтедоше да усреће човечанство, већ су им ту рачуницу радили они само и искључиво матемаматички (и "математички", додато из куртоазије) интелигентни.


Ево шта смо израчунали ми матемаматички (и "математички", додато из куртоазије) неинтелигентни...

Јидиш (један од језика европских Јевреја, и то оних Јевреја из Источне Европе, нека мешавина хебрејског, немачког и словенских језика (ЛИНК)


поред сефардског, ладино, којим су се служили Јевреји протерани из Шпаније у годинама када је Колумбо (јебем ли га тако радознала да га јебем! ) откривао Америку (ЛИНК)


пре Другог светског рата у Европи је говорило 12 милиона људи у различитим земљама.

У Варшави су чак постојала позоришта која су своје представе играла на јидишу. (види код Исака Башевиса Сингера)

После Другог светског рата јидиш је имао само 2 милиона говорника у Европи.

Проста рачуница нас матемаматички (и "математички", додато из куртоазије) неинтелигентних каже да је 10 милиона европских Јевреја или побијено у конц-логорима или се иселило из Европе.

Протерала их и побила ова остала божја племена у жељи да простом математиком усреће Европу.

А главни творац тог Хитлеровог Коначног решења


био је

Хајнрих Химлер (ЛИНК)

агроном по струци.

Да те подсетим, агрономија не спада у друштвене науке.






Једном речју, Бене, за сва зла на овом свету подједнако су заслужни и они само и искључиво матемаматички (и "математички", додато из куртоазије) интелигентни и они само и искључиво матемаматички (и "математички", додато из куртоазије) неинтелигентни.

Зато немој да будеш такав трибалистички проповедник-бранитељ природњака и техничких и инжењерских гикова јер они то не заслужују подједнако као што не заслужују ни друштвењаци да их ја овде браним од оптужби за грехове почињене човечанству.

Или, ако хоћеш једноставно и буквално да ти то кажем, међу онима који су правили срања човечанству током векова, било је и једних и других.









Sa druge strane ono što trenutno vidimo je frontalni napad ovih što inteligentno manipulišu emocijama, tj. koriste emocije kao paravan za postizanje svojih ciljeva.
- "people of color" imaju slabe rezultate u STEMu, kako vam nije žao, dakle uvodimo kvote na fakultetima, obaramo kriterijume, a i primanju na posao
- žene imaju slabije rezultate u STEMu, kako vam nije žao, stižu gender kvote
- kako vam nije žao izbeglica a pogotovu dece izbeglica, dakle treba otvoriti granice
i tako redom



Ма све то стоји. Ја ти то нисам ни порекао. (Види горе чланак из Блица који сам окачио као класични пример за ово о чему пишеш - ЛИНК)

И шта сам уз то написао.


Само, то не значи да ми који се не слажемо са тиме треба сада да уђемо у свој идеолошко-политички (политикантски?) ров и да се меркамо са другом страном преко нишана пушке, него ваљда треба да саслушамо и ону другу страну шта има да каже јер се може догодити да у томе пронађемо понешто и са чиме бисмо се сложили и да разговарамо без увреда поштујући саговорнике јер ћемо тако можда наћи решење проблема који нас тиште.

И једне и друге. Све нас.


Зар ово није било довољно јасно на шта то мислим? (ЛИНК)



tasadebeli tasadebeli 11:35 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

bene_geserit
tasadebeli
конц-логорима или у гулазима (merit-based друштвима?).

Merit-based znači po zaslugama (tj. na osnovu rezultata rada), ne uzimajući u obzir ideološku pripadnost, boju kože, pol, nacionalnost, seksualne navike, da li ti je otac bio pijanica, da li te je odgojila solo majka, i ne očekujući equality-of-outcome izmedju raznih grupa na koje ljudi mogu da budu podeljeni, zapravo ne deleći ih uopšte.

To ne isključuje socijalnu komponentu i pomoć društva onima koji su na neki način hendikepirani, ali ne tako što ćeš da donosiš odluke tipa koga primiti na fakultet, zaposliti, otpustiti na osnovu parametara koji nisu merit-based, već tako što društvo pomogne ugroženima da dostignu svoj potencijal pre toga kroz ceo proces školovanja, medicinske nege, ishrane u mladosti.

To je potpuno suprotno od gulaga (u koje su ljudi stizali u zavisnosti od ideološke pripadnosti) ili konc-logora (u koje su ljudi stizali u zavisnosti od toga da li su sloveni, jevreji, cigani, pederi).



Е, видиш, ово је оно што мени највише и смета код велике већине (не свих! ) вас "математички интелигентних", инжењерских и техничких гикова.

Толико сте обузети својим прорачунима, чиповима и шрафовима да скоро никада нисте у стању да изађете из тих својих мисаоних кутјица у којима се крећете и да укапирате на пример иронију, метафору, хумор,...

Или ако и мислите да сте укапирали, онда се обавезно увредите јербо мислите да је то нешто на ваш рачун, па вас ваша сујета која је обавезно скај хај (јер сте математички интелигентни, је л' тако?) тера у истинско глупирање пред другим људима.

Зато после извесног времена свака расправа са вама о људима и људском друштву и односима у том друштву постане досадна до бола јер се стално врти у истом кругу, тој вашој мисаоној кутијици вазда тражећи трун у туђем оку, а не вадећи при томе балван из свог ока.

А богами, понекада та ваша мисаона кутијица са својим коначним решењима свих проблема човечанства постане и опасна по друге људе.





П.С. - Само да ти шапнем, ово нека остане међу нама...

Иако сам студирао лингвистику (ја је не рачунам уопште у "друтвене" предмете онако како би ти то класификовао) и српски језик, током свога школовања уопште нисам освајао прва места на такмичењима из српског језика, граматике, књижевности, него из математике (Архимедес, дрнде-мрнде). Водали ме по Београду и показивали по школама к'о вашарску мечку и трпали ме у групе са старијима од мене због тих мојих способности тада...

А онда сам још после студирајући проводио силно време са ликовима који су упоредо студирали лингвистику и математику, или студирали лингвистику и радили на ондашњем ВТИ после Машинца (аеро смер, а ти знаш какви "гикови" су то у оно доба једино и могли да студирају и колика је била квота за примање на тој групи) и слично...

Хоћу да ти кажем, ако већ ја нисам "математички интелигентан" како кажеш већ као нека нижа раса само социјално (емоционално) интелигентан, ипак припази мало када ми се обраћаш користећи тако бомбастичне изразе попут "математички интелигентан".


c_h.arlie c_h.arlie 11:38 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

tasadebeli
bene_geserit
tasadebeli
конц-логорима или у гулазима (merit-based друштвима?).

Merit-based znači po zaslugama (tj. na osnovu rezultata rada), ne uzimajući u obzir ideološku pripadnost, boju kože, pol, nacionalnost, seksualne navike, da li ti je otac bio pijanica, da li te je odgojila solo majka, i ne očekujući equality-of-outcome izmedju raznih grupa na koje ljudi mogu da budu podeljeni, zapravo ne deleći ih uopšte.

To ne isključuje socijalnu komponentu i pomoć društva onima koji su na neki način hendikepirani, ali ne tako što ćeš da donosiš odluke tipa koga primiti na fakultet, zaposliti, otpustiti na osnovu parametara koji nisu merit-based, već tako što društvo pomogne ugroženima da dostignu svoj potencijal pre toga kroz ceo proces školovanja, medicinske nege, ishrane u mladosti.

To je potpuno suprotno od gulaga (u koje su ljudi stizali u zavisnosti od ideološke pripadnosti) ili konc-logora (u koje su ljudi stizali u zavisnosti od toga da li su sloveni, jevreji, cigani, pederi).



Е, видиш, ово је оно што мени највише и смета код велике већине (не свих! ) вас "математички интелигентних", инжењерских и техничких гикова.

Толико сте обузети својим прорачунима, чиповима и шрафовима да скоро никада нисте у стању да изађете из тих својих мисаоних кутјица у којима се крећете и да укапирате иронију, метафору, хумор,...

Или ако и мислите да сте укапирали, онда се обавезно увредите јербо мислите да је то нешто на ваш рачун, па вас ваша сујета која је скај хај (јер сте математички интелигентни, је л' тако?) тера у истинско глупирање пред другим људима.

Зато после извесног времена свака расправа са вама о људима и људском друштву и односима у том друштву постане досадна до бола јер се стално врти у истом кругу, тој вашој мисаоној кутијици вазда тражећи трун у туђем оку, а не вадећи при томе балван из свог ока.

А богами, понекада та ваша мисаона кутијица са својим коначним решењима свих проблема човечанства постане и опасна по друге људе.





П.С. - Само да ти шапнем, ово нека остане међу нама...

Иако сам студирао лингвистику (ја је не рачунам уопште у "друтвене" предмете онако како би ти то класификовао), током свога школовања уопште нисам освајао прва места на такмичењима из српског језика, граматике, књижевности, него из математике (Архимедес, дрнде-мрнде). Водали ме по Београду и показивали по школама к'о вашарску мечку и трпали ме у групе са старијима од мене због тих мојих способности тада...

А онда сам још после студирјући проводио силно време са ликовима који су упоредо студирали лингвистику и математику, или студирали лингвистику и радили на ондашњем ВТИ после машинца (аеро смер, а ти знаш какви "гикови" су то у оно доба једино и могли да студирају и колика је била квота за примање на тој групи) и слично...

Хоћу да ти кажем, ако већ ја нисам "математички интелигентан" како кажеш већ као нека нижа раса само социјално (емоционално) интелигентан, ипак припази мало када ми се обраћаш користећи тако бомбастичне изразе попут "математички интелигентан".



Da !
Južna Koreja je donela odluku da na svim nivoima upravljanja (u vlasti) mora da ima najmanje 10% inženjera.
Vidi ih gde su Južno Korejvljani.
zemljanin zemljanin 11:44 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

jedan je PMF

u vreme studiranja omiljena podbadalica:

"zašto na PMF nema menze?"
"da ne može svako da se hvali da je bio na PMF"

a voleli smo akademska druženja sa onih 2000 Tasinh koleginica ... da ne bude posle da smo mi neki namćori ... skromnost pre svega
tasadebeli tasadebeli 11:48 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

c_h.arlie

Da !
Južna Koreja je donela odluku da na svim nivoima upravljanja (u vlasti) mora da ima najmanje 10% inženjera.
Vidi ih gde su Južno Korejvljani.



А је л' ви инжењерски гикови, технички умови и математички интелигентни стално висите на Блогу Б92 или су вас током школовања тако чиповали да сте стално будна ока?

Ништа нас не сме изненадити, а?



Да, само претпостављам да тих 10% јужнокорејских инжењера у свим нивоима управљања никако нису они који се укопавају у своје ровове и врте се у својим мисаоним кутијицама "математички интелигентних" читав живот?
tasadebeli tasadebeli 12:00 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

zemljanin

jedan je PMF

"zašto na PMF nema menze?"
"da ne može svako da se hvali da je bio na PMF"



Да, знам. Чак је и један Тахир Хасановић студирао на ПМФ. (ЛИНК)

Запамтили га из тог доба како поваздан баца фризби у аули факултета уместо да иде на предавања.


Tokom decenije duge političke karijere, Tahir Hasanović je stekao ugled konstruktivnog, umerenog i liberalnog političara, željnog da popravljava mostove tamo gde bi drugi voleli da ih ruše. Bio je Predsednik Saveza studenata Univerziteta u Beogradu, Predsednik omladine Beograda i poslednji “ministar spoljnih poslova“ omladine bivše Jugoslavije 1989. godine. Takođe je bio član Predsedništva Centralnog komiteta Komunističke partije 1990. godine iako je tada imao samo 30 godina.

Tahir je bio jedan od osnivača stranke Nova demokratija koja je prerasla u Liberalnu stranku i kasnije njen prvi generalni sekretar. Vršio je bitnu funkciju Predsednika Kadrovske komisije stranaka okupljenih u DOS (Demokratska opozicija Srbije) u vreme demokratske vlade Premijera Zorana Đinđića. Po povlačenju sa političke scene, Tahir danas vreme raspoređuje između porodice – supruge i dve kćerke, filantropskog rada i obaveza koje ima kao član Upravnog odbora u nekoliko srpskih i stranih preduzeća. Ulaže velike napore da Srbiju u svetu promoviše kao liberalnu i tolerantnu zemlju zbog čega je često na putu.

Tahir je jedan od dvoje ljudi na Balkanu koji imaju diplomu poznatog Dale Carnegie kursa za liderstvo i ljudske odnose u Sent Luisu i ovlašćeni je Dale Carnegie instruktor. Danas druge uspešno podučava veštinama ljudskih odnosa, poverenju i entuzijazmu, koji su preko potrebni ovom delu sveta. Predsedništvo EWB nedavno je imenovalo Tahira na mesto Izvršnog sekretara Srpske nacionalne grupe Trilateralne komisije.



Овде једино не пише у каквим је везама био са породицом Слободана Милошевића током деведесетих и шта је све радио заједно са Триваном у универзитетској омладини и осталим омладинским политичким структурама у време када је Мира Марковић заузимала својим људима положаје на Београдском универзитету да би се лакше крчио пут њеном супругу до онога:"Нико не сме да вас бије!"


И не пише да је студирао ПМФ.


Али зато пише да је Тахир филантроп.













a voleli smo akademska druženja sa onih 2000 Tasinh koleginica ... da ne bude posle da smo mi neki namćori ... skromnost pre svega



Да, сећам се и тога...

Баш памтим слику како горе наречени Тахир Хасановић клечи на коленима пред нама са Филолошког факултета и моли нас да имамо заједничке бруцошијаде.

Ако ме данас питаш шта мислим о томе, ја бих вам и данас изашао у сусрет као и во времја она.


Ми мушкићи морамо бити солидарни иначе ће нас нестати као и Мохиканаца у моменту када инжењерски и технички гикови и математички интелигентни буду смислили начин како да жене оплођавају саме себе без икаквог учешћа мушкараца. Чак и без оне још увек данас неопоходне (на велику жалост неких жена) lovin' spoonful коју поменусмо тамо код Боцвене причајући о абортусу. (ЛИНК)







zemljanin zemljanin 12:07 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

клечи на коленима пред нама са Филолошког факултета и моли нас да имамо заједничке бруцошијаде.

eto - skromnost na delu

mada je taj filološki i napravljen da bi imao ko da nas opeva ...
mirelarado mirelarado 12:12 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

mada je taj filološki napravljen da bi imao ko da nas opeva ...


Или да би вам пренадувани его вратио у оквире реалности. :)
tasadebeli tasadebeli 12:21 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

zemljanin
клечи на коленима пред нама са Филолошког факултета и моли нас да имамо заједничке бруцошијаде.

eto - skromnost na delu

mada je taj filološki i napravljen da bi imao ko da nas opeva ...






Па то вам бре, момци, и причам све време!

Мора да постоји и једно и друго!

Иначе неће бити ни једног ни другог!





И онда само тако можемо заједнички до





zemljanin zemljanin 12:34 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine



da, da, tešite se samo

PS. ma zajebavam se BRE, dok ne krene Brazil
tasadebeli tasadebeli 12:37 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

mirelarado
mada je taj filološki napravljen da bi imao ko da nas opeva ...


Или да би вам пренадувани его вратио у оквире реалности. :)



Немо', Мирела, тако грубо, квариш ми пос'о!

Таман сам Земљанина мало припитомио.

Мораш са свима њима Њежно да би те уопште и чули на тим инжењерско-гиковско-техничко-математичким висинама на којима лебде и одакле им ми остали, математички неинтелигентни, изгледамо као неке тачкице које служе за вежбање ума на математичким задацима и проблемима.










П.С. - 'Ајде сад једно питање за све вас математички интелигентне пошто ви све знате?

Шта ви мислите?

Зашто је један


Гриша Перељман (ЛИНК)



одбио да прими Филдсову медаљу и Миленијумску награду и остале награде (уз које иду и значајне своте новца) које је добио за решавање проблема постављеног пред људе још пре једног века?


Због чипова и шрафова?


Ја не знам одговор на то питање...




tasadebeli tasadebeli 12:39 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

zemljanin


da, da, tešite se samo

PS. ma zajebavam se BRE, dok ne krene Brazil



Разумем те сасвим.

И ја исто.



П.С. - А на оно вечерас не смем ни да мислим јербо ми претисак одмах скаче...
nsarski nsarski 12:48 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

Samo što naučnički i inženjerski gikovi i ne pokušavaju da se mnogo petljaju u "zašrafljivanje ljudskih odnosa", slabo ih to zanima, zato i jesu gikovi, ili što bi ti rekao "socijalno neinteligentni".


Ja mislim da je ova generalizacija, kao i obrnute generalizacije, pogresna. Uostalom, i Havijer Solana je bio ozbiljno obrazovan fizicar, M. Tacer je diplomirala hemiju, A. Merkel fizicku hemiju. Zaista je tesko (nemoguce) i neuputno izvuci opsti zakljucak.

P.S. Ja ne vidim veliku razliku izmedju lingvistike i matematike. Ili lingvistike i neuronauke. Ili muzike i matematike.
Mada, ja mislim da je prvo bio broj, a onda rec, ali prihvatam argumente da je bilo i obrnuto (jer broj ipak treba imenovati).
c_h.arlie c_h.arlie 12:48 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

mirelarado
mada je taj filološki napravljen da bi imao ko da nas opeva ...


Или да би вам пренадувани его вратио у оквире реалности. :)

Toooo !
Fajt !
dragosevacprekosutra dragosevacprekosutra 13:10 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

А онда сам још после студирјући проводио силно време са ликовима који су упоредо студирали лингвистику и математику, или студирали лингвистику и радили на ондашњем ВТИ после машинца (аеро смер, а ти знаш какви "гикови" су то у оно доба једино и могли да студирају и колика је била квота за примање на тој групи) и слично...

Хоћу да ти кажем, ако већ ја нисам "математички интелигентан" како кажеш већ као нека нижа раса само социјално (емоционално) интелигентан, ипак припази мало када ми се обраћаш користећи тако бомбастичне изразе попут "математички интелигентан".




u nesto slicno sam duboko uveren - samo odlican matematicar moze biti dobar lingvisticar; a pogotovo pravnik.

imas (najmanje) dve vrste pravnika - one koje pravnim problemima pristupaju matematickom logikom; i one koje pristapuju nabubanom mehanickom primenom propisa; nabubanom kazem, bas kao sto su polagali ispite na pravnom

mala digresija (o self-braggingu da ne pricamo): verovatno sam jedini lik koji je polagao nasledno kod antica koji je uspeo da mu na ispitu objasni, matematicki, da njegovo resenje zadatka nije tacno. i jedini kome je antic priznao pred celim amfiteatrom da je u krivu, i upisao osmicu u index.



p.s. par sati posle tog ispita, u bosnafidesu ja jos jednom pregledam zadatak, i vidim da sam pogresno sabrao dva minusa; drugim recima antic je bio u pravu, ne ja. tada sam pomislio da je mozda trebalo da studiram marketing.
dragosevacprekosutra dragosevacprekosutra 13:12 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

Да, знам. Чак је и један Тахир Хасановић студирао на ПМФ. (ЛИНК)


ne samo on, nego i angie. doduse, ne znam da li je tahir stigao i do rajersona...

dragosevacprekosutra dragosevacprekosutra 13:14 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

P.S. Ja ne vidim veliku razliku izmedju lingvistike i matematike. Ili lingvistike i neuronauke. Ili muzike i matematike.


zilikaka zilikaka 14:01 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

Tahir je jedan od dvoje ljudi na Balkanu koji imaju diplomu poznatog Dale Carnegie kursa za liderstvo i ljudske odnose u Sent Luisu i ovlašćeni je Dale Carnegie instrukto

Uh, ovo me bacilo na ledja. Posebno jer evo držim u ruci njegovu Zlatnu knjigu, dobijenu uz jedan od sertifikata iz te oblasti.
Ja ne pokušavam da se uplićem u tu oblast. Odradim ono što moram, zato što moram, al sadržaj ove knjige mi neverovatno liči na one mudrolije koje se objavljuju i dele po mrežama, sve uz prizore prirodnih lepota po svetu.
Univerzalni recepti za uspešnost i sreću.

Što se mene tiče, volela bih da još ovo što mi je ostalo proživim vodjena zdravoseljačkom logikom svoje babe.

tasadebeli tasadebeli 14:12 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

nsarski

Ja ne vidim veliku razliku izmedju lingvistike i matematike. Ili lingvistike i neuronauke. Ili muzike i matematike.



Ни ја.

Ионако ми често кроз главу пролазе бројеви док слушам музику или чујем неку унутрашњу музику док неко говори или док читам шта је неко написао или видим испред себе реченицу гледајући у поставку неког математичког задатка или видим бројеве гледајући у написану реченицу. (ЛИНК)

Тако ми је откада знам за себе...


Mada, ja mislim da je prvo bio broj, a onda rec, ali prihvatam argumente da je bilo i obrnuto (jer broj ipak treba imenovati



Јој, мучитељу!(ЛИНК)

Ти то намерно зато што сам ти помињао произвољност и мотивисаност језичког знака. (ЛИНК)

А лепо сам ти рекао да се то питамо још од Платона и нисмо дошли до одговора!(ЛИНК)




Како год да јесте ( а не верујем да ћемо икада знати коначан одговор на то питање), најважније од свега ту је да их имамо.

И реч, и број и музику.

Божанске творевине.

Због којих нисмо још увек постали богови, али зато нисмо више ни животиње.


П.С. - Можда ће нам бити лакше да прво утврдимо како је настало писмо? (Јер и оно је такође језик, зар не? Јесте писмо много млађе од говора, али је и оно постало такође језик због којег више нисмо животиње...)

Први говор је много далеко у прошлости.

Прво писмо нам је ближе. А и остављени су трагови да можемо то да потврдимо.

Поменух ли ти ја теорију једне америчке лингвисткиње која тврди да су прва писма можда настајала тако што су медитерански трговци урезивали своја дуговања и потраживања у роби на каменчиће, па онда те каменчиће држали у глиненим врећицама и уклесани зарези са каменчића су остављали трагове на тој глини?

По томе онда испадне да су у ствари бројеви дали прва слова, зар не?







Е, сад...

Прво говорна реч или прво број?

Што ти кажеш, допуштам и једно и друго...
tasadebeli tasadebeli 14:22 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

zilikaka
Tahir je jedan od dvoje ljudi na Balkanu koji imaju diplomu poznatog Dale Carnegie kursa za liderstvo i ljudske odnose u Sent Luisu i ovlašćeni je Dale Carnegie instrukto

Uh, ovo me bacilo na ledja. Posebno jer evo držim u ruci njegovu Zlatnu knjigu, dobijenu uz jedan od sertifikata iz te oblasti.
Ja ne pokušavam da se uplićem u tu oblast. Odradim ono što moram, zato što moram, al sadržaj ove knjige mi neverovatno liči na one mudrolije koje se objavljuju i dele po mrežama, sve uz prizore prirodnih lepota po svetu.
Univerzalni recepti za uspešnost i sreću.

Što se mene tiče, volela bih da još ovo što mi je ostalo proživim vodjena zdravoseljačkom logikom svoje babe.







Не рекох ли вам ја то још одавно!


NEW AGE BULLSHIT GENERATOR (ЛИНК)


(Thanks to Sharsky)


Даме и господо, рејонизујте своје електроне!

zemljanin zemljanin 15:03 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

Прво говорна реч или прво број?

prvo je broj, pojam većeg i manjeg, evoluciono ... mnogo pre i simboličke komunikacije ...

PS. jbt. Brazil me preznojio ... ali dobiše
bene_geserit bene_geserit 18:19 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

tasadebeli
могу да ти гарантујем да се ни Хитлер ни остала братија нису лично бавили том коначном рачуницом за разна коначна решења којима хтедоше да усреће човечанство, већ су им ту рачуницу радили они само и искључиво матемаматички интелигентни.

10 милиона европских Јевреја или побијено у конц-логорима или се иселило из Европе.
Протерала их и побила ова остала божја племена у жељи да простом математиком усреће Европу.
међу онима који су правили срања човечанству током векова, било је и једних и других.

Taso, ti si se uvredio zbog tog matematički inteligentni vs. inteligentni, u pitanju je samo terminologija, do skora nije ni korišćen termin "emocionalna inteligencija" (meni je to što je Howard Gardner uveo besmisleno terminološki).

Ali to nije razlog da pišeš besmislenosti kao ovu gore.
Naravno da su sranja u istoriji čovečanstva pravili ljudi raznih profesija i "inteligencija", ali iz kog tačno razloga to prebrojavamo i o tome diskutujemo?
tasadebeli tasadebeli 22:43 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

bene_geserit

Taso, ti si se uvredio



Ма јок, него ми је твој наступ некако превише зазвучао нетрпељиво према свакоме ко се не слаже са тобом.

А то ме не вређа.

Али уме да ме изнервира, то да.

Postoje razlozi zbog kojih fuksice ovog sveta tj. ljudi neinteligentni za matematiku ("za matematiku" dodato iz kurtoazije) ne dizajniraju mostove, avione i čipove, a to je da mostovi i avioni ne bi padali, najmanji problem je što iPhone ne bi radio.

Ljudi inteligentni za matematiku ("za matematiku" opet dodato iz kurtoazije) bi bili dominantni i u socijalnim naukama da su iste plaćene bolje od prirodnih nauka i inženjerstva

Tako da što se tiče konc-logora i gulaga, najbolje da to vi iz socijalnih nauka i humanistike rešite prvo između sebe, kako je pored sve te socijalne i emocionalne intreligencije, došlo do toga. Pa kad rešite, obavestite naučničke i inženjerske gikove, koji su ni luk jeli, ni luk mirisali. Ok, jesu napravili atomsku bombu, ali niti su donosili odluke da treba da se pravi a svakako ne da treba da se baci.



А ја ти лепо кажем да без те социјалне интелигенције коју презиреш, прецизније сматраш је непостојећом, ја не бих никако могао да радим свој посао.

Јер клинци у школи и њихови родитељи нису никакви шрафови и чипови.

И лепо ти кажем да сам врло често у том мом послу морао да крпим рупе и покривам глупости које су са другим људима направили они које ти називаш математички интелигентнима.

А ти ми не верујеш.

А ја се свакодневно на свом посу изнова уверавам колико је та врста интелигенције коју ти презиреш значајна за човека.

И још учим децу како ће ту врсту интелигенције развијати код себе.

(Јер са њоме се човек не рађа, она није богомдана, него се учи током живота.)

И онда ме неко због тога назове још фуксицом овога света зато што крпим рупе и покривам га док он прави срања у односима са другим људима јер је превише сујетан, па мисли да је најпаметнији ( "математички интелигентан" ).

Е, јбг.


Naravno da su sranja u istoriji čovečanstva pravili ljudi raznih profesija i "inteligencija", ali iz kog tačno razloga to prebrojavamo i o tome diskutujemo?



Па зар ниси ти први потегао математички интелигентне и емоционално интелигентне?

(Допуштам да сам толико излапео да сам и заборавио ко је први почео да се задиркује...)
zemljanin zemljanin 23:53 22.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

Ono što je bene vrlo precizno istakao je da Howard Gardner i njegovi sledbenici, nikada nisu empirijski potvrdili postojanje NN inteligencija ... međutim cela ta njegova ideja je naišla na veliku popularnost jer je pružila mogućnost svakome a posebno roditeljima da im deca budu posebna na neki način ... pa nije dobar sa npr. matematikom ali ima visoku emocionalnu inteligenciju (ili obrnuto) - znači mnogo je pametan ali na drugačiji način

Statistički ako se povežu profesija i IQ to je ovako:


Cela ta priča oko NN inteligencija možda može da prođe kao neki motivacioni govor za niže uzraste ali bez upotrebe reči inteligencija ... čisto da budemo dosledni i da deci ne serviramo nepotvrđeno
bene_geserit bene_geserit 03:53 23.06.2018

Re: merit-based društvo, trice i kučine

tasadebeli
И онда ме неко због тога назове још фуксицом овога света зато што крпим рупе и покривам га док он прави срања у односима са другим људима јер је превише сујетан, па мисли да је најпаметнији ( "математички интелигентан" ).

Samo je jedna fuksica na Blogu, to se nije odnosilo na tebe.
Samo sam nastavio raspravu sa njim pošto je kod Bo isteklo vreme, a ovaj tvoj post je nekako nastavak onog njenog.
Tačnije replicirao sam mu na ovo:
fuksica
jedino što je ovako fašisoidan kao ličnost. programer, jebi ga, to je još veći invaliditet od inženjera kada je humanistika po sredi.

No dobro, mogao sam da razmislim da će to da uvredi još po nekog.
A ovo o gulazima i konc-logorima, to je do tebe Taso, da ne bude da sam ja jedini koji ne zna gde udara kad ga iznerviraju.

Pri tome, molim te, nemoj više da me "pokrivaš i krpiš rupe", a ovo na blogu nisu odnosi sa drugim ljudima, već virtuelni odnosi, makar dok nekog ne upoznaš uživo. Nemam želju ni sa kime da pravim koalicije ovde (verovatno usled manjka socijalne inteligencije).

Za sebe bi voleo da sam pametniji nego što sam, pretpostavljam kao i svi ostali.
A matematičare i fizičare ne smatram najpametnijiom ljudima, ako bih morao da se odlučim za jednu profesiju verovatno bih izabrao filozofe.
A matematičko-logička inteligencija jeste core inteligencija, ovo ostalo naravno postoji, samo mi termin inteligencija tu smeta, npr. stvarno je smešno da za nekog kažeš da je telo-kinetički inteligentan umesto talentovan za sport.

Nego: nature smart, sound smart, number/reasoning smart, life smart, people smart, body smart, word smart, self smart, picture smart
Primećujem nigde nema "street smart", to je još i realniji oblik pameti od dobrog dela navedenih.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana