Sport

BRAVO Novak, BRAVO Hrvatska!

Filip Mladenović RSS / 15.07.2018. u 18:20

Sportsko Bratstvo i jedinstvo
Sportsko Bratstvo i jedinstvo
Ekonomije Srbije i Hrvatske
Ekonomije Srbije i Hrvatske
Spletom neverovatnih sportskih i drugih okolnosti, najbolji srpski teniser Novak Djoković i najbolji hrvatski fudbaleri predvodjeni Lukom Modrićem, Ivanom Rakitićem, Ivanom Perišićem... zajedno su obeležili i ulepšali ovaj 15. jul 2018. godine.

Novak na zelenoj travi najprestižnijeg teniskog turnira na svetu u Vimbldonu, a fudbalska reprezentacija Hrvatske na zelenoj travi Mundijala 2018. u Moskvi, uz uzajamnu podršku, branili su sportsku čast, kao i vlastite talente, umeća i upornosti. Jer, kako lepo reče Novak Djoković: "Sport prevazilazi razlike u veroispovesti, rasi, nacionalnosti i to je ono što privlači ljude sportu. Zato ljudi svih generacija, a naročito mladi, gledaju sportiste kao svoje idole, jer oni prolaze kroz iskušenja, žrtvuju se, i kroz sport ilustruju ‘životnu borbu' i daju primer kako bi ljudi trebalo da se postave prema brojnim izazovnim situacijama u životu."

U simboličnom smislu, današnji 15. 7. 2018. je sjajan primer istorijskog pomirenja Srbije i Hrvatske. Svaki normalan, civilizovan i kulturan u obe države bivše Jugoslavije danas je navijao i za Novaka i za hrvatsku fudbalsku reprezentaciju. Ili, kako je to uoči finalne utakmice sa Francuskom lepo objasnio najbolji hrvatski i evropski fudbaler Luka Modrić: "Rat nas je učinio jačim i borbenijima, ali ne želim se vraćati na te događaje. Moramo gledati u budućnost!"

Da u tu budućnost gledaju i lokalni balkanski liderčići, odavno bi sve lepo bilo rešeno ne samo na zelenoj travi, nego i za zelenim stolom. Medjutim, ovde rat i dalje traje, samo drugačijim sredstvima - onako kako je i počeo 1991. godine - MEDIJSKIM I POLITIČKIM PREPUCAVANJIMA.

Zašto je to tako? Jedan od odgovora je i tekst Vladimira Gligorova publikovan krajem maja 2018:

"...Kako, pak, stoji stvar sa interesima?

Politički preduzetnici i njihove stranke imaju interes da održavaju teritorijalne sporove. Time se kontroliše politički dnevni red.

Preduzetnici imaju interes da finansiraju patriotske vlasti, jer postojana teritorijalna i ustavna neizvesnost održava relativno zatvoreno tržište i povoljno je za jednu ili drugu verziju oligarhijskog režima, što je ono što se naziva zarobljenom državom. (Pod čime se podrazumeva ne samo da vlasti i vlasnici korumpiraju jedni druge, već i da su formalna ili, još više, neformalna pravila usklađena sa oligarhijskim interesima. Tako nije samo reč o kupovini i prodaji diskrecionih ovlašćenja, već o pristrasnoj vladavini prava, o tome da su zakoni naklonjeni oligarhiji.)

Ljudi koji traže posao okreću se svetskom tržištu rada, jer posla kod kuće nema. Posledično, zanimaju ih troškovi odlaska, a ne uticaj glasa na izborima (da aludiram na čuvenu Hiršmanovu analizu zasnovanu uglavnom na iskustvu Latinske Amerike). Niska zaposlenost i visoka nezaposlenost uz veliku emigraciju naravno stabilizuju vlast i oligarhiju. Ove druge i time što ne mali deo tražnje za njihovim proizvodima potiče od doznaka.

Samozaposleni, opet, imaju ne male mogućnosti neformalnog poslovanja, ne samo kod kuće nego i na stranim tržištima. Usled čega je njihov interes da ulažu u političke promene mali ili nepostojeći.

Sve starija populacija je, naravno, konzervativna, jer zavisi od vlasti i strahuje od promena, usled čega podržava vlast i kada smanjuje penzije, a pogotovo kada ih povećava.

I konačno, inteligencija je zaštićena od strane konkurencije, jer širi nacionalnu istinu kroz obrazovni sistem i u javnosti. O zlonamernim strancima i njihovim domaćim pomagačima i o istini koju oni (uz Crkvu naravno) znaju, čuvaju i šire.

I zemlja može da propada beskrajno."

LINK: https://pescanik.net/pad-2/

P.S. 20 "godina koje su pojeli skakavci" - ratni profiteri, tajkuni i mafijaši uz pomoć njihovih agenata u civilu - političara Srbije i Hrvatske. I veliki primeri za ugledanje: Irska, Malta, Finska, Češka, Litvanija i Estonija.

Top lista evropskih država po uspehu, ali ne u fudbalu, već u dohotku po glavi stanovnika!!!

Atačmenti



Komentari (578)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 21:35 16.07.2018

Re:

Свака врећа нађе своју закрпу, сличан се сличном радује

Ovde si potpuno u pravu, to obično tako biva. Sheveningensko bratstvo, kao i koljačko i narkodilersko ne pita se mnogo za naciju i veru kad se okupi na svojim tulumima i u svojim štekovima. Pa zapevaju zajedno sve što si nabrojao i štogođ od Baje, a najbolje vole srpske ikone poput Lukasa i vojvotkinje.

Edti:
Inače, uhvatili ste se ovde blentave Filipove izjave o pristojnosti i normalnosti kao glavnog argumenta da eto jadne i napaćene, preklane poštene domaćine neko muči i tera vas da za ustaše navijate. Niko da pomene ni Vučića, ni Đukanovića, ni Ratka Dmitrovića - te gmazve iz te vaše smradne pećine ni njihove izjave.
Al eto, bar je sad pored Filipa i Đoković raskrinkan kao ustaška čirslidersica.
Da se i njegov DNK šalje na reviziju, pravi Srbin takve stvari ne radi.
milanb milanb 21:41 16.07.2018

Re:

freehand
Свака врећа нађе своју закрпу, сличан се сличном радује

Ovde si potpuno u pravu, to obično tako biva. Sheveningensko bratstvo, kao i koljačko i narkodilersko ne pita se mnogo za naciju i veru kad se okupi na svojim tulumima i u svojim štekovima. Pa zapevaju zajedno sve što si nabrojao i štogođ od Baje, a najbolje vole srpske ikone poput Lukasa i vojvotkinje.


Које су то песме "војвоткиње", Лукаса и Баје које су пандан Томпсоновом усташком репертоару?

zilikaka zilikaka 21:44 16.07.2018

Re: Фашизам

ako sada budemo pravili tarabu može se desiti da je za koju godinu moramo rušiti i postaviti na drugom mjestu.

Hoće, sigurno.
Svakom dobronamernom građaninu je jasno da čista fizika radi za nas.
Dunav ( a i Tisa, blagomeni) će u tom sever-jug pravcu uvek odranjati lagano desnu obalu.
Dakle, već vidim Banat do Apatina a Srbiju do ispred Zagreba.
Samo malo strpljenja.
freehand freehand 21:46 16.07.2018

Re:

milanb
freehand
Свака врећа нађе своју закрпу, сличан се сличном радује

Ovde si potpuno u pravu, to obično tako biva. Sheveningensko bratstvo, kao i koljačko i narkodilersko ne pita se mnogo za naciju i veru kad se okupi na svojim tulumima i u svojim štekovima. Pa zapevaju zajedno sve što si nabrojao i štogođ od Baje, a najbolje vole srpske ikone poput Lukasa i vojvotkinje.


Које су то песме "војвоткиње", Лукаса и Баје које су пандан Томпсоновом усташком репертоару?


To vi među sobom bolje znate. Ja se gadim i ustašije i ovdašnje im bratije.
milanb milanb 21:55 16.07.2018

Re:

freehand

To vi među sobom bolje znate. Ja se gadim i ustašije i ovdašnje im bratije.


Нешто си побркао.Госпон Младеновић овде велича љубитеље Томпсонових усташких урадака, а не ја.


vrabac_onaj vrabac_onaj 21:58 16.07.2018

Re:


Ја лично мислим да није реч о неком искреном навијању за Хрватску на СП, већ о потреби да се још једном изврши велика нужда по Србији и Србима.


Upravo to.
Priča je upravo počela sa te strane a sada još govnari tvrde da je njih neko prozivao. To što su tradicionalno glupavi Srbi naseli na tu provokaciju je druga priča, ja smatram poražavujuća.

P.S.
Nego, evo sada kada je sve prošlo, da teška srca priznam. Teško je na ovom prvenstvu bilo ne navijati za Hrvatsku. Prvo, igrali su dobar fudbal, drugo vidiš da su ti te njuške nekako bliske, da ne kažem tvoje. Još kada vidiš onu fotku Modrića kako kao klinac čuva koze na Velebitu, onda jebiga...
freehand freehand 22:04 16.07.2018

Re:

milanb
freehand

To vi među sobom bolje znate. Ja se gadim i ustašije i ovdašnje im bratije.


Нешто си побркао.Госпон Младеновић овде велича љубитеље Томпсонових усташких урадака, а не ја.

Dosta jadan pokušaj.
Možeš li malo bolje, visprenije?
gedza.73 gedza.73 22:07 16.07.2018

Re:

vrabac_onaj
Nego, evo sada kada je sve prošlo, da teška srca priznam. Teško je na ovom prvenstvu bilo ne navijati za Hrvatsku

Što teško? Navijaš za Hrvate, Engleze, Amerikance... Ko igra bolje, lepše za toga navijaš. Čekam Filipa da napiše blog o bugarskoj gimnastici. Susedna država, tradicionalno prijateljska, što kaže Nikvet kupili me za ceo život kad su ženi i meni doneli za svadbu tortu od bele čokolade sa lješnjacima i nekim gorkim alkoholom. kakve kolače imaju ja bih pre da pravimo zajedničku državu sa njima. Ili sa Rumunima.

ada još govnari tvrde da je njih neko prozivao

znaš šta je gore? Opet će da nas posvađaju i sa Hrvatima i sa Albancima. Oni se bre taman odvojili od nas, svet kaže kako su ti narodi dobili svoju nezavisnost, a iz Srbije se poteže pitanje o nekom bratstvu, jedinstvu, nekom regionu, zajedničkoj državi... Napraviće nam, neću da kažem govnari, ove budale i gluperde neku pakost i nov rat.
floki floki 22:11 16.07.2018

Re:

drugo vidiš da su ti te njuške nekako bliske, da ne kažem tvoje.


super, eno ti i thompsona sa slicnom njuskom, pa mozes ds pevusis jasenovac i gradisku, ako ti se dopadne melodija i ritam, tesko odoleti...
zilikaka zilikaka 22:13 16.07.2018

Re:

Ili sa Rumunima.

Može sa njima. Još juče.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:13 16.07.2018

Re:

floki
drugo vidiš da su ti te njuške nekako bliske, da ne kažem tvoje.


super, eno ti i thompsona sa slicnom njuskom, pa mozes ds pevusis jasenovac i gradisku, ako ti se dopadne melodija i ritam, tesko odoleti...


e sine, aj malo oladi
aureus aureus 22:14 16.07.2018

Re: Фашизам

zilikaka
ako sada budemo pravili tarabu može se desiti da je za koju godinu moramo rušiti i postaviti na drugom mjestu.

Hoće, sigurno.
Svakom dobronamernom građaninu je jasno da čista fizika radi za nas.
Dunav ( a i Tisa, blagomeni) će u tom sever-jug pravcu uvek odranjati lagano desnu obalu.
Dakle, već vidim Banat do Apatina a Srbiju do ispred Zagreba.
Samo malo strpljenja.

Eh, sreća pa je banatska granica sa Rumunijom kopnena, nema šta da se odranja i pomiče.
A Đerdap je Đerdap, neće on nigdje, nije to ravnica.

No, eto...dok se neki nadaju Srbiji do ispred Zagreba, na temelju geomorfoloških promjena, Gugl je odlučio da krene u čisto administrativnu kontraofanzivu na strani Hrvatske. Pripojio je Šarengradsku adu Hrvatskoj i čeka da Srbi odu na spavanje ne bi li Hrvatskoj pripojio i susjedno Karađorđevo.




Karađorđevo
floki floki 22:18 16.07.2018

Re:

hehe, pa sto, ako su fina melodija i ritam i bliska njuska, jebes tekst, necemo sitnicariti sada...
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:19 16.07.2018

Re:

jebiga, zaista si mi delovao inteligentnije.
angie01 angie01 22:23 16.07.2018

Re: Фашизам

Svakom dobronamernom građaninu je jasno da čista fizika radi za nas.


evo, lepo se vidi sta je Balkan, a da je Vojvodina (prirodno), nesto sasvim drugo:)



Balkane, Balkane, Balkane moj, budi mi silan i dobro mi stoj...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:25 16.07.2018

Re: Фашизам

aureus


Eh, sreća pa je banatska granica sa Rumunijom kopnena, nema šta da se odranja i pomiče.
A Đerdap je Đerdap, neće on nigdje, nije to ravnica.

No, eto...dok se neki nadaju Srbiji do ispred Zagreba, na temelju geomorfoloških promjena, Gugl je odlučio da krene u čisto administrativnu kontraofanzivu na strani Hrvatske. Pripojio je Šarengradsku adu Hrvatskoj i čeka da Srbi odu na spavanje ne bi li Hrvatskoj pripojio i susjedno Karađorđevo.




Karađorđevo


Добро, то је већински Хрвојева земља. Само што ће га издувати пошто је Дачке добио Карађорђево for Kosovo, форевр, уел, Ај мин форевр -ако не баце Волођа и Доња простор у неко разарање.
floki floki 22:29 16.07.2018

Re:

iskreno, boli me bas briga kako ti delujem, tako da, opusteno samo...

sto se mene tice - nema jadnijih i glupljih srba od onih koji navijaju za ovakvu hrvatsku i bilo sta sto tu i takvu hrvatsku predstavlja...
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:29 16.07.2018

Re:

Još kada vidiš onu fotku Modrića kako kao klinac čuva koze na Velebitu, onda jebiga...


Nisam je video ali sam pokušao da zamislim (nije teško)
I razumem tvoju ideju ali...mene to nekako ne radi.

Zamsili klinca koji tako čuva koze, a posle postane kompjuterki mag, ili super crtač stripova, ili napiše super roman, ili napravi ogromnu ekstra uspešnu farmu koza...to bi mi bilo nekako jače.

Ovako, klinac od koza upada u mašinu ala od menadžera koji u njemu vide pare, dobije i on mnogo para, slavu, ribe koje super izgeldaju...al je glavi (a duši?) rekao zbogom...

Ali možda je to samo pogled nekoga ko se ne loži na fudbal.
aureus aureus 22:30 16.07.2018

Re: Фашизам

angie01

evo, lepo se vidi sta je Balkan, a da je Vojvodina (prirodno), nesto sasvim drugo:)

Oh, mein Gott! Oni su Mitteleuropa.
gedza.73 gedza.73 22:47 16.07.2018

Re: Фашизам

da je Vojvodina (prirodno), nesto sasvim drugo:)

Sremska Kamenica.
-De ćeš?
-Po kafu.
-ne može Šumadinac. Ti i onaj tamo u ćošku da ne mrdate. Ako nađeš radnika da ti donese kafu onda može.

'Nađem jednog, dva metra, dvesta kila. Visok mu pritisak, jedva mu spustili na 180. Lala. pošaljem ga za kafu, kad se vratio počeo da uče. Izmerili mu pritisak. 220'

'Vi bre iz Vojvodine ne znate šta je uzbrdo, a šta nizbrdo. Treb'o si da siđeš peške a liftom da se vratiš, ne obrnuto'
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:53 16.07.2018

Re:

floki
iskreno, boli me bas briga kako ti delujem, tako da, opusteno samo...

sto se mene tice - nema jadnijih i glupljih srba od onih koji navijaju za ovakvu hrvatsku i bilo sta sto tu i takvu hrvatsku predstavlja...


ama, ja nisam navijao za hrvatsku.

ali dobro, odustajem.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:55 16.07.2018

Re:

hoochie coochie man
Još kada vidiš onu fotku Modrića kako kao klinac čuva koze na Velebitu, onda jebiga...


Nisam je video ali sam pokušao da zamislim (nije teško)
I razumem tvoju ideju ali...mene to nekako ne radi.

Zamsili klinca koji tako čuva koze, a posle postane kompjuterki mag, ili super crtač stripova, ili napiše super roman, ili napravi ogromnu ekstra uspešnu farmu koza...to bi mi bilo nekako jače.

Ovako, klinac od koza upada u mašinu ala od menadžera koji u njemu vide pare, dobije i on mnogo para, slavu, ribe koje super izgeldaju...al je glavi (a duši?) rekao zbogom...

Ali možda je to samo pogled nekoga ko se ne loži na fudbal.




to je već posebna priča i apsolutno se slažem sa tobom.
nisam ni ja neki fan fudbala.
angie01 angie01 23:02 16.07.2018

Re: Фашизам

Oni su Mitteleuropa




natürlich

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:01 17.07.2018

Re:

floki
iskreno, boli me bas briga kako ti delujem, tako da, opusteno samo...

sto se mene tice - nema jadnijih i glupljih srba od onih koji navijaju za ovakvu hrvatsku i bilo sta sto tu i takvu hrvatsku predstavlja...


Ма бре, не навијамо за Рвацку, тј. они се упорно труде да нас одбију од себе. Него, рођаче, јеси ли изгубио ти икога у том Јасеновцу? Је л' дођеш да посетиш Јасеновац када си у Србији? Да ли чиниш ишта својим животним примером и везама са имућним и утицајним људима да се Јасеновац сачува од заборава? Ил' само оно, српска класика - кењажа по мрежи и пасивна аутоагресија?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:04 17.07.2018

Re:

vrabac_onaj

ama, ja nisam navijao za hrvatsku.

ali dobro, odustajem.

Нисам ни ја навијао за Хрватску, ал' не дам да ми некакве ћораве, надрндане пиксле нападају нашег Барда Тамбурикса ође.
floki floki 10:47 17.07.2018

Re:

Srđan Fuchs
vrabac_onaj

ama, ja nisam navijao za hrvatsku.

ali dobro, odustajem.

Нисам ни ја навијао за Хрватску, ал' не дам да ми некакве ћораве, надрндане пиксле нападају нашег Барда Тамбурикса ође.


a pre neki dan:

"Ja na nekoj transcendentalnoj ravni navijam za Hrvate (minus fašizam), jer su ipak rođeni brat, ma kako ogrezao u crnilo"

a sad nije na ijao za hrvatsku...

jel ostala samo nula kad si posle ovih slika sa thompsonom izvrsio matematicku operaciju hrvatska-fasizam, pa zato sad pises da nisi navijao za hrvate ili?

meni ne moras obasnjavati, ne bih ja te transcedetalne ravni razumeo, ne vozidižem se...


rekoh ja, bolna komedija... :)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:41 17.07.2018

Re:

Па јесте то, Хрвоје је изгубљен брат, плаши нас се иако смо канта. Замисли да нисмо канта?! А и знају да бисмо их налупали у Трећем Свецком. Не брини, чувам ја везе са наоружањем.
omega68 omega68 16:50 17.07.2018

Re:

Непристојно је што се лично навијачко опредељење користи за поделу Срба на цивилизоване и нецивилизоване, културне и некултурне, нормалне и ненормалне.

Ја лично мислим да није реч о неком искреном навијању за Хрватску на СП, већ о потреби да се још једном изврши велика нужда по Србији и Србима.

Др Славко Павичић у књизи „Хрватска војна и ратна повјест и Први свјетски рат“, која је објављена 1943. године, пише да је „најхрватскија“ војна јединица био 13. загребачки корпус, а најелитнија формација 42. домобранска дивизија названа „вражјом“, а да је у Хрватској и Босни и Херцеговини мобилисано „најмање 500.000 војника“.

Подручје на коме је оперисала Вражја дивизија, коју су чинили Хрвати, најтеже је страдало у Првом светском рату. Према попису становништва 1910. године, Подриње је имало 242.420 становника, а десет година касније 186.627. Према аустријском попису из јула 1916, Шабачки округ је имао 76.706 људи мање него 1910. Број мушкараца смањен је за 57.968, а жена за 18.738.

Једно од дивљања аустроугарских војника 1914. године у Мачви, забележено је у селу Дубље код Шапца. Српски војници су у једној кући нашли шесторо заклане деце. У следећој, наишли су на четворо деце са одсеченим главама стављеним поред њих, а петом детету глава је остављена да виси… Деца су била поређана на столовима. У селима су наилазили на људе обешене изнад кућног прага или повешане о стабла воћака, и то старце, жене и децу, или пак поклане у кућама и двориштима… Када су приупитали преживелог старца какви су то људи који су чинили те страшне злочине, одговорио је: „Не знам ко су, али говоре српски.“
Припадници тих јединица упадали су у села и истеривали из кућа читаве породице, не обазирући се на узраст, да би их везане конопцима гонили испред себе, као живи заштитни зид, у наступању према положајима српске војске. Из села Лешнице, у овим „заштитним зидовима“ налазиле су се и жене са децом која још нису проходала.

О овим злочинима сведочили су дописник париског „Илустрасиона“ Анри Барби и чувени амерички новинар Џон Рид. Рид је бележио како су људе сабијали у цркве и живе спаљивали, док су војници чекали са пушкама како би докрајчили сваког ко успе да се пробије из тог огња. Писао је о деци која су убијана, череченим девојчицама, силованим женама…

У саставу те дивизије, која је више пута била похваљена за подвиге у Србији, били су и Јосип Броз Тито, Влатко Мачек, вођа Хрватске сељачке странке, Славко Кватерник, који ће у априлу 1941. прокламовати хрватско-муслиманско-усташку државу, и Славко Штахмер, који ће 1941. године постати први човек Павелићеве војске. Њихов командант је био озлоглашени Стјепан Саркотић, потоњи ратни гувернер Босне и Херцеговине.

За разлику од Чеха, из Осмог (прашког) корпуса аустроугарске војске, борци хрватских формација никад се нису предавали, борили су се до последњег метка. Када нису имали другог избора осим смрти или предаје, дизали су руке увис. У децембру 1914. године, на прилазима Београду, код Торлака, изгинула је већина припадника 79. Јелачићевог пука, састављеног углавном од Хрвата.
Аустријски историчар Једличка је писао да се ни у једној држави насталој на рушевинама Хабзбуршког царства није тако благонаклоно односило према бившим официрима аустроугарске војске као у Краљевини Срба, Хрвата и Словенаца. У нову, југословенску војску примани су чак и најосведоченији непријатељи Србије, генерали аустроугарске војске, какав је био случај и са злогласним гувернером Србије за време окупације, Хрватом Салисом Севисом, који је у Београду јавно упозоравао Србе да Аустроугарска има довољно вешала за целу Србију.
И српски сељак је после 1918. био препуштен сам себи, као мало када у својој историји. Држава нија стала уз њега, како је то било некад у српској држави, кад су доношени врло радикални закони, непознати у тадашњој Европи. Сељак и његова имовина били су заштићени „да им се због дугова не може одузети кућа, окућница и пет хвати земље“.

У време окупације Србије нанете су непроцењиве штете пољопривреди. Одвучене вршалице, плугови и остале пољопривредне справе коштале су у то доба више од милијарду златних динара.

Србија, опљачкана у рату до голе коже, и сва у ранама, са великим надама ушла је у нову државу, Краљевину Срба, Хрвата и Словенаца. Међутим, док Србија тапка у месту, после 1918. године долази до наглог развоја индустрије у Хрватској и Словенији.

Да овде није реч о накнадној памети, најбоље сведочи публикација „Наша домаћа привреда“, објављена 1929. године. Аутори ове студије инжењер Новак Поповић и др Душан Мишић износе крајње занимљиве податке. У Хрватској и Словенији, 1910. године било је деведесетак индустријских предузећа и свако је запошљавало више од 50 радника, а већ 1929. – пет пута више. На крају треће деценије прошлог века, данашња територија Хрватске, рачунајући и Славонију, била је многоструко развијенија од Србије.
Хрватска и Словенија су у време Аустроугарске биле неразвијене и имале су апсолутно подређену улогу у односу на аустријску и чешку индустрију. Захваљујући оснивању Краљевине СХС, створени су сви услови за нагли успон предузећа у тим крајевима.

До немачке окупације 1941. године, улагања у индустријска предузећа у Србији нису се битније поправила. Индустријски раст је био мало већи него првих година по завршетку Великог рата, али статистички подаци неумољиво говоре да је на хиљаду становника у Србији до 1941. улагано у индустрију 247.000 ондашњих динара, а у Хрватској – 497.000. Економисти који су се бавили овим проблемом дошли су до података да се Хрватска у Краљевини СХС и потом у Краљевини Југославији развијала два пута брже од Србије.

Сељаци у Словенији и Хрватској пролазили су много боље. По формирању Краљевине Срба, Хрвата и Словенаца, укинуто је 369 велепоседа са 592.000 хектара обрадиве површине, који су већином припадали Аустријанцима и Мађарима. Дојучерашњи најамници, а неколико деценија раније кметови, тако су постали власници земље коју су обрађивали.

Сви наведени подаци у овом тексту данас су свима доступни. Од оних о националном саставу аустроугарских јединица 1914. до економских показатеља о индустријском развоју између два рата. Али они не интересују хрватске званичнике. Зашто? Можда и због тога што не желе да се суоче са речима давно заборављеног Стипе Шувара, да се духовна основа хрватског национализма налази у мистичном схваћању бића нације, у фетишизирању властите нације…//srbin.info/wp-content/uploads/2018/07/2-24.jpg
amika amika 21:33 16.07.2018

Прва добра ствар...

Браво Новак!

Браво и Хрвати, добро су играли, прва добра ствар коју су учинили после много година.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:27 16.07.2018

Ne mogu da shvatim!

Čitajući pojedine komentare prosto ne mogu da shvatim to tipično totalitarno crno-belo gledanje na odnos Hrvatske i Srbije, odnosno srpskog i hrvatskog naroda.

Samo jedan primer, kao ilustracija: svi sad pominju zajedničku fotografiju Rakitića i Tompsona prilikom dočeka hrvatskih reprezentativaca u Zagrebu, a niko ne pominje nastup Luke Modrića, od majke Radojke i oca Stipe, koji je na Jelačić placu zapevao staru srpsku pesmu, koju su Hrvati prisvojili kao svoju - "Svi će sokolovi...".

I hrvatskom i srpskom narodu je potrebna jedna zajednička katarza, a primer da je to moguće je sadašnji odnos Francuske i Nemačke. Koliko su te dve nacije i države medjusobno ratovale tokom proteklih vekova, a danas su primer evropske miroljubivosti i prosperiteta.

Ako ne bude te katarze /a današnji veličanstveni doček u Zagrebu je šansa za to/, i dalje ćemo tonuti i razboljevati se u talogu mržnje i predrasuda.

Zato ovom prilikom navodim deo intervjua Igora Mandića:

"Na osnovama na kojima je osnovana za Hrvatsku nema nade. Kao što se pogrešno presavijene i zgažene novine više nikako ne mogu ispraviti, jer onaj pogrešan rub kod pogrešno presavijenih novina nemoguće je ispraviti, tako se i pogrešno presavijena država više ne da ispraviti. Nikako se ne da ispraviti ono što je zacrtano devedesetih, osim teškom katastrofom, revolucijom ili ratom. Sve su to stravične vizije koje otklanjam od sebe i ne usuđujem se o njima niti misliti.
Nije Hrvatska jedina država koja je pogrešno presavijena. Najprije naš takozvani region. Sve te državice su se pokazale nesposobnima za samostalni opstanak. Srbija, Bosna i Hercegovina koja ne postoji, Makedonija, Crna Gora – smiješni pojam, pa čak i ona najnaprednija, koja je sve i skrivila – Slovenija – je na rubu propasti. Dokaz je to da su se te države usprotivile nekom gotovo geofiziološkom sistemu koji ih je stotinama godina privlačio i držao zajedno. Jugoslovenska ideja je u tom pogledu bila najsnažnija. Po meni čak ni ona rojalna Jugoslavija, stvorena na rezultatima Prvog svjetskog rata, nije bila pogrešna. Versajska Jugoslavija nije bila pobačaj, kao što ni avnojska Jugoslavija nije pobačaj. To su dvije normalno skrojene države, napravljene na sili jedne duboke međusobne etničke privlačnosti. Slikovito pokušavam reći da su se one i fiziološki privlačile. Kako su se rasjekle silom – dakako u krvavome ratu – trenutačno su trijumfirale, svaka u svojoj glupoj oazi, i vjeruju da su napokon ostvarile svoj davni san. To važi i za Srbiju, kao i za Hrvatsku. To je takođe promašena država."

(“Novi list”)
zilikaka zilikaka 22:32 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Ma ima da bude nova Juga, samo da se strpimo da Slovenija propadne.

...taman tu negde kad mi geografski stignemo do pred Zagreb.
predatortz predatortz 22:34 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Ako ne bude te katarze /a današnji veličanstveni doček u Zagrebu je šansa za to/, i dalje ćemo tonuti i razboljevati se u talogu mržnje i predrasuda.


Da li se ti drogiraš?
Rojs, Tompson i veličanstveni doček?!

Šta je tu tačno veličanstveno?

Inače, da se izjasnim o tim okupljanjima mase, bilo zbog pobede naših košarkaša, Novaka, ili hrvatskih fudbalera:
Nema tu ničeg veličanstvenog. Jeftina zabava, jeftine emocije, izduvni ventil za puk. Prigoda u kojij se svaka budala zbog nekog qrtza oseća bitno!
Dakle - sranje!
aureus aureus 22:34 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Filip Mladenović
a niko ne pominje nastup Luke Modrića, od majke Radojke i oca Stipe, koji je na Jelačić placu zapevao staru srpsku pesmu, koju su Hrvati prisvojili kao svoju - "Svi će sokolovi...".

Zamisli da je zapjevao "Gledale ih, gledale ih beogr...zagrebačke frajle".
milanb milanb 22:35 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Filip Mladenović
Čitajući pojedine komentare prosto ne mogu da shvatim to tipično totalitarno crno-belo gledanje na odnos Hrvatske i Srbije, odnosno srpskog i hrvatskog naroda.

Samo jedan primer, kao ilustracija: svi sad pominju zajedničku fotografiju Rakitića i Tompsona prilikom dočeka hrvatskih reprezentativaca u Zagrebu, a niko ne pominje nastup Luke Modrića, od majke Radojke i oca Stipe, koji je na Jelačić placu zapevao staru srpsku pesmu, koju su Hrvati prisvojili kao svoju - "Svi će sokolovi...".

I hrvatskom i srpskom narodu je potrebna jedna zajednička katarza, a primer da je to moguće je sadašnji odnos Francuske i Nemačke. Koliko su te dve nacije i države medjusobno ratovale tokom proteklih vekova, a danas su primer evropske miroljubivosti i prosperiteta.

Ako ne bude te katarze /a današnji veličanstveni doček u Zagrebu je šansa za to/, i dalje ćemo tonuti i razboljevati se u talogu mržnje i predrasuda.

Zato ovom prilikom navodim deo intervjua Igora Mandića:

"Na osnovama na kojima je osnovana za Hrvatsku nema nade. Kao što se pogrešno presavijene i zgažene novine više nikako ne mogu ispraviti, jer onaj pogrešan rub kod pogrešno presavijenih novina nemoguće je ispraviti, tako se i pogrešno presavijena država više ne da ispraviti. Nikako se ne da ispraviti ono što je zacrtano devedesetih, osim teškom katastrofom, revolucijom ili ratom. Sve su to stravične vizije koje otklanjam od sebe i ne usuđujem se o njima niti misliti.
Nije Hrvatska jedina država koja je pogrešno presavijena. Najprije naš takozvani region. Sve te državice su se pokazale nesposobnima za samostalni opstanak. Srbija, Bosna i Hercegovina koja ne postoji, Makedonija, Crna Gora – smiješni pojam, pa čak i ona najnaprednija, koja je sve i skrivila – Slovenija – je na rubu propasti. Dokaz je to da su se te države usprotivile nekom gotovo geofiziološkom sistemu koji ih je stotinama godina privlačio i držao zajedno. Jugoslovenska ideja je u tom pogledu bila najsnažnija. Po meni čak ni ona rojalna Jugoslavija, stvorena na rezultatima Prvog svjetskog rata, nije bila pogrešna. Versajska Jugoslavija nije bila pobačaj, kao što ni avnojska Jugoslavija nije pobačaj. To su dvije normalno skrojene države, napravljene na sili jedne duboke međusobne etničke privlačnosti. Slikovito pokušavam reći da su se one i fiziološki privlačile. Kako su se rasjekle silom – dakako u krvavome ratu – trenutačno su trijumfirale, svaka u svojoj glupoj oazi, i vjeruju da su napokon ostvarile svoj davni san. To važi i za Srbiju, kao i za Hrvatsku. To je takođe promašena država."

(“Novi list”)


Господине Младеновићу Југославије нема већ скоро 30 година.Срби и Хрвати постоје преко 1000 година, и од тог периода свега неколико процената отпада на постојање Југославије.Много дуже смо живели у истој држави са Грцима и Бугарима, него са Хрватима.

Ред би био да ту несрећну Југославију и братство са Хрватима оставите са собом, и тешка срца прихватите да живите у Србији.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:35 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

a niko ne pominje nastup Luke Modrića, od majke Radojke i oca Stipe, koji je na Jelačić placu zapevao staru srpsku pesmu, koju su Hrvati prisvojili kao svoju - "Svi će sokolovi...".

Pa je li on pevao srpsku ili hrvatsku pesmu?
Milsim, šta je on mislio, da je to srpska ili hrvatska pesma.
milanb milanb 22:37 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

hoochie coochie man
a niko ne pominje nastup Luke Modrića, od majke Radojke i oca Stipe, koji je na Jelačić placu zapevao staru srpsku pesmu, koju su Hrvati prisvojili kao svoju - "Svi će sokolovi...".

Pa je li on pevao srpsku ili hrvatsku pesmu?
Milsim, šta je on mislio, da je to srpska ili hrvatska pesma.


То је песма усташке емиграције у Аргентини.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:40 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

То је песма усташке емиграције у Аргентини.


Lakše mi je da poverujem da je dečkić pre to imao na umu, nego da je to srpska pesma.
A to, šta je on mislio da peva, je važnije, ustvari to je jedino važno, a ne stvarni istorijat tih stihova.
freehand freehand 22:40 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

milanb
hoochie coochie man
a niko ne pominje nastup Luke Modrića, od majke Radojke i oca Stipe, koji je na Jelačić placu zapevao staru srpsku pesmu, koju su Hrvati prisvojili kao svoju - "Svi će sokolovi...".

Pa je li on pevao srpsku ili hrvatsku pesmu?
Milsim, šta je on mislio, da je to srpska ili hrvatska pesma.


То је песма усташке емиграције у Аргентини.

Doneo Milan Stojadinović? Ili su je pokupili usput od braće i sapatnika kad su ih ono Nemci ostavili ko siročiće, pa se vukli od nemila do Kočevskog roga?
milanb milanb 22:45 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

freehand

Doneo Milan Stojadinović? Ili su je pokupili usput od braće i sapatnika kad su ih ono Nemci ostavili ko siročiće, pa se vukli od nemila do Kočevskog roga?


Зар ти ниси стручњак за репертоар Аце Лукаса, шта се петљаш у оно што не знаш?
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:47 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Alo, ljudi: Hrvatska i Slovenija su već u jednoj državi, nalik Jugoslaviji, koja se sada zove Evropska unija.

Za 7 godina (2025.) i Crna Gora, Makedonija i Srbija će takodje biti u jednoj državi kao i Slovenija i Hrvatska. Za Bosnu i Hercegovinu predvidjam 2028, dakle za 10 godina.

Dakle, 2028. godine, kada se navršava 110 godina od osnivanja Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca, ponovo će kompletna bivša Jugoslavija biti u JEDNOJ državi, sa drugim imenom: Evropska unija!

milanb milanb 22:48 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

hoochie coochie man
a niko ne pominje nastup Luke Modrića, od majke Radojke i oca Stipe, koji je na Jelačić placu zapevao staru srpsku pesmu, koju su Hrvati prisvojili kao svoju - "Svi će sokolovi...".

Pa je li on pevao srpsku ili hrvatsku pesmu?
Milsim, šta je on mislio, da je to srpska ili hrvatska pesma.


Не зна се чија је верзија оригинална.И у хрватској верзији се помињу Бачка, Срем и Банат, што значи да је Модрић пропагирао великохрватску експанзију на целу Војводину.
aureus aureus 22:49 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Filip Mladenović

Zato ovom prilikom navodim deo intervjua Igora Mandića:

Igor Mandić je za "ponovno združivanje sa Srbima".
- Što to znači? - pitao je voditelj "NU2".
- Pa za stvaranje ponovo zajednice Hrvata i Srba.
- Na kojim osnovama?
- Pa...
- Ona nije vrijedila.
- ...Neke federacije...Vrijedila je i ona.

predatortz predatortz 22:51 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Alo, ljudi: Hrvatska i Slovenija su već u jednoj državi, nalik Jugoslaviji, koja se sada zove Evropska unija.


Alo, domaćine!
EU nije država, a u toj uniji se Slovenija i Hrvatska tuže zbog granice.
milanb milanb 22:51 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Filip Mladenović
Alo, ljudi: Hrvatska i Slovenija su već u jednoj državi, nalik Jugoslaviji, koja se sada zove Evropska unija.

Za 7 godina (2025.) i Crna Gora, Makedonija i Srbija će takodje biti u jednoj državi kao i Slovenija i Hrvatska. Za Bosnu i Hercegovinu predvidjam 2028, dakle za 10 godina.

Dakle, 2028. godine, kada se navršava 110 godina od osnivanja Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca, ponovo će kompletna bivša Jugoslavija biti u JEDNOJ državi, sa drugim imenom: Evropska unija!



ЕУ није Југославија, а није ни држава.Еу ће можда постати нека лабава федерација за 50-60 година(оптимистична процена) садашњим темпом.То се једино може убрзати, ако се ЕУ исламизује, па шеријатско право буде правни оквир за уједињење.

2028 није 110-годишњица оснивања Краљевине СХС.1918 године је основано Краљевство СХС.Срамота је да један такав Југословен не зна како му се звала вољена Југославија када је основана.

Ко призива обнављање заједничке државе са Хрватима, призива и Јасеновац и тзв."Олују" , јер се свака Југославија завршава са масовних страдањем и прогоном Срба.То само идиот не схвата.
Па Хрвати вам отворено певуше о Јасеновцу, "Олујама" и клаоницама, а неки идиоти би желели заједничку државу са њима.
gedza.73 gedza.73 23:01 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Alo, ljudi: Hrvatska i Slovenija su već u jednoj državi, nalik Jugoslaviji, koja se sada zove Evropska unija.

Alo Filipe nisu.

Dakle, 2028. godine, kada se navršava 110 godina od osnivanja Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca, ponovo će kompletna bivša Jugoslavija biti u JEDNOJ državi, sa drugim imenom: Evropska unija!


U tu EU državu kako kažeš su ušle Slovenija pa Hrvatska pa će, možda, Srbija.
Kao nezavisne države, omeđene državnim granicama u jedno društvo koje je izrazito kapitalističko.

Dakle Srbija koja je bila nezavisna država pre 100 godina izgubila je ceo vek kako bi jurcala za nekim nepostojećim bratstvima, bila podrvgnuta ludačkom eksperimentu, vazal azijatskoj diktaturi, pljunula na svoje žrtve sa puj pike ne važi, ispala zlikovačko genocidno agresorka proruska gubernija, ponovo dobila svoju nezavisnost kad se odvojilo njeno oko u glavi Crna Gora treba da shvati kako je svet vidi.

Što bre ne napraviš neku blogovsku delegaciju pa krenete od Slovenije preko Hrvatske da vas prime u zejdničku državu pa da po skraćenom postupku uđete u EU?



predatortz predatortz 23:07 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!


Ко призива обнављање заједничке државе са Хрватима, призива и Јасеновац и тзв."Олују" , јер се свака Југославија завршава са масовних страдањем и прогоном Срба.То само идиот не схвата.


Svako ko ne shvata da Hrvati i Slovenci ne žele u zajedničku državu sa Srbima ima ozbiljan problem sa percepcijom sveta oko sebe.

angie01 angie01 23:11 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

izgubila je ceo vek kako bi jurcala za nekim nepostojećim bratstvima


o majngot, gedzo, stalno ista pesmica,....Yu je nastala zbog potrebe da se slovenski narodi ujedine, a na stalnom putu velikih sila i budu tako jaci i stabilniji, posle onolikih ratova i porobljavanja u proslosti,

Kako je nastala Kraljevina Jugoslavija

Na pocetku rata, Niskom deklaracijom, koja je doneta 7. decembra 1914. je iskazana teznja za oslobadjanje Srba, Hrvata i Slovenaca, sto je bio nastavak ideje nastale posle balkanskih ratova, u kojoj bi Srbija trebalo da bude stozer ujedinjenja Juznih Slovena.

U Parizu je 1915. ustanovljen Jugoslovenski odbor, ciji je zadatak bio da radi na dogovorima i podrsci ujedinjenja.

Srpska vlada se trudila u skladu sa Niskom deklaracijom da teritorije koje su bile naseljene juznim Slovenima ostanu nerascepane.

Na Krfu se u leto 1917. dogovaraju principi o uredjenju zajednicke drzave izmedju predstavnika Srpske vlade i Jugoslovenskog odbora.

Krfskom deklaracijom, koja je doneta 1917., dogovoreno je da ce se buduca zajednicka zemlja zvati- Kraljevina Srba, Hrvata i Slovenaca, da ce biti ustavna, demokratska, parlamentarna monarhija na cijem celu ce biti dinastija Karadjordjevic.

U oktobru 1917. Hrvatski sabor raskida drzavno/pravne veze sa Becom i Budimpestom i u Zagrebu se osniva Narodno vjece drzave Slovenaca, Hrvata i Srba.
U novembru, Srpska vojska ulazi u Sarajevo, Zagreb, Rjeku i Ljubljanu sa ciljem odbrane nacionalnih interesa Jugoslavije.

U Novom Sadu je 25. novembra odrzana Velika narodna skupstina, na kojoj je vise od 700 izabranih predstavnika Srba, Bunjevaca i drugih Slovena u Banatu, Baranji i Backoj, jednoglasno odlucuju da se ove oblasti pripoje Srbiji, sto su nesto ranije ucinili i Srbi iz Srema.

Na Velikoj narodnoj skupstini srpskog naroda u Crnoj Gori odrzanoj u Podgorici 26. novembra, odluceno je da se i ova zemlja ujedini sa Srbijom.

Tako je, po zavrsetku Velikog rata, 1. decembra 1918. regent Aleksandar Karadjordjevic proglasio stvaranje Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca.

angie01 angie01 23:17 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!


U tu EU državu kako kažeš su ušle Slovenija pa Hrvatska pa će, možda, Srbija.


kao clanice, male balkanske rasparcane i unistene drzve, ce biti u ucenjivackom i neravnopravnom polozaju- tako su i pod raznim uslovima i usle, ili ce uci- one su teritorije za jeftinu radnu snagu i crpljenje resursa, nista vise od toga, konacno porobljene, sto bi se reklo.
milanb milanb 23:18 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

angie01
izgubila je ceo vek kako bi jurcala za nekim nepostojećim bratstvima


o majngot, gedzo, stalno ista pesmica,....Yu je nastala zbog potrebe da se slovenski narodi ujedine, a na stalnom putu velikih sila i budu tako jaci i stabilniji, posle onolikih ratova i porobljavanja u proslosti,

Kako je nastala Kraljevina Jugoslavija

Na pocetku rata, Niskom deklaracijom, koja je doneta 7. decembra 1914. je iskazana teznja za oslobadjanje Srba, Hrvata i Slovenaca, sto je bio nastavak ideje nastale posle balkanskih ratova, u kojoj bi Srbija trebalo da bude stozer ujedinjenja Juznih Slovena.

U Parizu je 1915. ustanovljen Jugoslovenski odbor, ciji je zadatak bio da radi na dogovorima i podrsci ujedinjenja.

Srpska vlada se trudila u skladu sa Niskom deklaracijom da teritorije koje su bile naseljene juznim Slovenima ostanu nerascepane.

Na Krfu se u leto 1917. dogovaraju principi o uredjenju zajednicke drzave izmedju predstavnika Srpske vlade i Jugoslovenskog odbora.

Krfskom deklaracijom, koja je doneta 1917., dogovoreno je da ce se buduca zajednicka zemlja zvati- Kraljevina Srba, Hrvata i Slovenaca, da ce biti ustavna, demokratska, parlamentarna monarhija na cijem celu ce biti dinastija Karadjordjevic.

U oktobru 1917. Hrvatski sabor raskida drzavno/pravne veze sa Becom i Budimpestom i u Zagrebu se osniva Narodno vjece drzave Slovenaca, Hrvata i Srba.
U novembru, Srpska vojska ulazi u Sarajevo, Zagreb, Rjeku i Ljubljanu sa ciljem odbrane nacionalnih interesa Jugoslavije.

U Novom Sadu je 25. novembra odrzana Velika narodna skupstina, na kojoj je vise od 700 izabranih predstavnika Srba, Bunjevaca i drugih Slovena u Banatu, Baranji i Backoj, jednoglasno odlucuju da se ove oblasti pripoje Srbiji, sto su nesto ranije ucinili i Srbi iz Srema.

Na Velikoj narodnoj skupstini srpskog naroda u Crnoj Gori odrzanoj u Podgorici 26. novembra, odluceno je da se i ova zemlja ujedini sa Srbijom.

Tako je, po zavrsetku Velikog rata, 1. decembra 1918. regent Aleksandar Karadjordjevic proglasio stvaranje Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca.



Све је то био један катастрофалан промашај Карађорђевића, Пашића и других српских политичара, који нас је прескупо коштао.




hoochie coochie man hoochie coochie man 23:20 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

sto je bio nastavak ideje nastale posle balkanskih ratova


Prvi balkanski, Srbija isterala Turke.
Drugi balkanski, Bugari nezadovoljni iznenada udarili na Srbe i ovi ih napušili
I kakve veze s tim ima Jugoslavija, leba ti?

Znam fraze o "potrebi naroda" (mada ne znam ko je i kako izmerio tu potrebu) ali da je Jugoslavija neka posledica balkanskih ratova, e to se retko sreće.
gedza.73 gedza.73 23:22 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

stalno ista pesmica,

Stalno.

Yu je nastala zbog potrebe da se slovenski narodi ujedine, a na stalnom putu velikih sila i budu tako jaci i stabilniji, posle onolikih ratova i porobljavanja u proslosti,

Nije istina. Hrvati su u XIX veku hteli da se balkanski narodi oslobode ali da onda oni naprave svoju samostalnu hrvatsku državu.

Na pocetku rata, Niskom deklaracijom, koja je doneta 7. decembra 1914. je iskazana teznja za oslobadjanje Srba, Hrvata i Slovenaca


U istom trenutku dok im hrvatske i slovenačke jedinice ubijaju civile po Mačvi.

sto je bio nastavak ideje nastale posle balkanskih ratova, kojoj bi Srbija trebalo da bude stozer ujedinjenja Juznih Slovena.

Tu je kvaka Endži. Tu je početak naše nesreće (upadamo u oči velikih sila).

Koji moj se Srbija paća u pitanja Južnih Slovena? Jesu li Južni Sloveni oslobodili Srbiju od Turaka?

Tako je, po zavrsetku Velikog rata, 1. decembra 1918. regent Aleksandar Karadjordjevic proglasio stvaranje Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca.

Gde je drugi deo priče? ko je ubio Aleksandra?
Ko je ubijao Srbe u II svetskom ratu? Ko je stalno potenicaro da je Jugoslavija hegemonistička država srpskog imperijalizma i da svaki narod treba da ima pravo na samoopredeljenje?

Da li u Jasenovcu postoji spisak sa imenima srpskih žrtava?
Da li u Srebrenici postoji spisak sa imenima muslimanskih žrtava?


Filip Mladenović Filip Mladenović 23:23 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

predatortz

Ко призива обнављање заједничке државе са Хрватима, призива и Јасеновац и тзв."Олују" , јер се свака Југославија завршава са масовних страдањем и прогоном Срба.То само идиот не схвата.


Svako ko ne shvata da Hrvati i Slovenci ne žele u zajedničku državu sa Srbima ima ozbiljan problem sa percepcijom sveta oko sebe.



Da ste bolje informisani, znali biste da specijalisti za odredjene teme iz Slovenije i Hrvatske uveliko obučavaju vladine službenike u Srbiji u procesu evropskih integracija.

A i ekonomske činjenice su neumoljive: za razliku od toplo-hladnih političkih odnosa, ekonomski odnosi Srbije, Hrvatske i Slovenije su veoma dinamični.

U Srbiji posluje 200 hrvatskih preduzeća, ukupna vrednost investicija iznosi 750 miliona evra. Time je Srbija četvrta najznačajnija zemlja za hrvatske investicije.

Srbija je među najvažnijim stranim trgovinskim partnerima Slovenije i važna destinacija za slovenačke investicije. U Srbiji radi više od 1.500 preduzeća koja su u potpunom ili delimičnom vlasništvu Slovenaca i zapošljavaju 25.000 radnika. Srbija je za Sloveniju druga najvažnija destinacija za ulaganja i u Srbiji je premašena milijarda evra investicija. Istovremeno, jačaju i srpske investicije u Sloveniji.

I najzad, u ukupno ostvarenom izvozu Srbije BiH je na 3. mestu!

predatortz predatortz 23:25 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Znam fraze o "potrebi naroda" (mada ne znam ko je i kako izmerio tu potrebu)


Ako je nekad te potrebe i bilo, odavno je nema.
Tako da je bespredmetno pričati o nekakvim novim Jugoslavijama.
Sasvim je moguće da je ta ideja začeta kao plemenita vizija zanesenjaka, ali se pretvorila u nešto sasvim drugo pa umrla.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:31 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

predatortz
Znam fraze o "potrebi naroda" (mada ne znam ko je i kako izmerio tu potrebu)


Ako je nekad te potrebe i bilo, odavno je nema.
Tako da je bespredmetno pričati o nekakvim novim Jugoslavijama.
Sasvim je moguće da je ta ideja začeta kao plemenita vizija zanesenjaka, ali se pretvorila u nešto sasvim drugo pa umrla.


Upravo tako. Ne treba (bar ne previše) pljuvati po njoj ali je još manje treba ponovo prizivati. Da smo najebali u toj priči, najebali smo. Da je mnogo, inače kvalitetnih ljudi, verovalo u nju svojevremeno, verovalo je.

Samo ljudi da se klonimo crno-belih tumačenja, iz koje god da su perspektive. Za bilo kakvo projektovanje budućnosti najgore su te crno-bele slike.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:34 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Sasvim je moguće da je ta ideja začeta kao plemenita vizija zanesenjaka,


Ja čak verujem i da jeste, ali ako se oni, bez iskustva, mogu razumeti što nisu uspevali da predvide sve opasnosti takve ideje, kako razumeti sadašnje nas koji imamo svo iskustvo svih Jugoslavija, a koji dalje neku Jugslaviju sanjamo.

Nigde bolje ne paše ona priča o budali koja se sto puta sapliće o isti kamen nego ovde.
aureus aureus 23:34 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

gedza.73
Ko je stalno potenicaro da je Jugoslavija hegemonistička država srpskog imperijalizma

Po Ivanu Đuriću, Hrvati su u državnu zajednicu unijeli nepovjerenje prema centralnoj vlasti, a to su nepovjerenje izgradili u Austro-Ugarskoj.
Bili su pomalo...katkad preosjetljivi.
gedza.73
i da svaki narod treba da ima pravo na samoopredeljenje?

Sovjetski savez?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:37 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

za razliku od toplo-hladnih političkih odnosa


Kad su bili topli?
A politički odnosi i jesu ti koji prave države, država je politička, ne ekonomska kategorija.
Države i u ratovima mogu imati ekonomske odnose, ali ih to ne čini manje neprijateljskim.
angie01 angie01 23:38 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Gde je drugi deo priče?


tu sad ide uobicajena vrteska- sto mi nije bas ideja da se zavrtim, htedoh samo da napomenem, da nije bilo tako jednostavno i odjednom je nekom dunulo, prosto su se okolnosti namenule.

sto se mene tice- drzava je sistem, ako funkcionise dobro i zdravo, oni koji u njoj zive, bice ok, za to treba volje, znanja, vizije, narocito od vlasti, ako je voljna da na taj naci drzavu vodi,...a ta nacionalisticka prebrojavanja su i dovela do toga da se po tom kljucu prepoznaje neprijatelj, pa se, umesto napretka, razvoja, stvaralastva, vode ratovi- pa i zbog faking fudbala.

U Kanadi zive iseljenici iz apsolutno svih krajeva sveta, znaci, sve moguce nacionalnosti i vere i, brate mili, u uredjenom drustvu zive lepo spokojno i sa uvazavanjem i boli ih tuki za krvna zrnca,...jedino se Srbi i tamo kolju, al medju sobom- uobicajene igre, cetnici/partizani,....bogte, otisli na drugi kraj planete, oznojili guzice da se srede, stabilizuju, adaptiraju, pa onda polako na gore lestvicom, pa mogucnosti ove/one, nove generacije, a oni i dalje isto smaranje,...tamo ko i na blogu, mojne samo da potegnes bolnu temu:).
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:39 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Hrvati su u državnu zajednicu unijeli nepovjerenje prema centralnoj vlasti, a to su nepovjerenje izgradili u Austro-Ugarskoj.
Bili su pomalo...katkad preosjetljivi.


Znači ušli su felerični.
Sa takvim ne treba praviti državu.
gedza.73 gedza.73 23:40 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

angie01
kao clanice, male balkanske rasparcane i unistene drzve

za te ostale male balkanske članice me baš boli uvo.
ce biti u ucenjivackom i neravnopravnom polozaju

ako i treba. Kad ne znamo ništa o ekonomiji, privredi, preduzetništvu i treba da budemo ucenjeni i neravnopravni. Imali smo vremena posle rata da naučimo pa što nismo.

one su teritorije za jeftinu radnu snagu i crpljenje resursa


E ovo vuče malo pre devedesetih. SFRJ je bila jeftina šnajderska snaga (nije Vučić ništa novo izmislio) od radničkih mantila za pumpadžije do skupih odela (ako se ne varam za mrske nemačke dizajnere SS uniformi), prodavali smo im jeftino drvnu građu i za džabe stoku.

konacno porobljene

I to treba. Okupacija. Kad smo mogli da progutamo okupaciju sovjetskih đaka što ne bi mogli i zapadnu. Možda će da ispadne bolje. Gore sigurno ne može.

EDIT
drzava je sistem, ako funkcionise dobro i zdravo

U pravu si. Nije funkcionisala dobro zato se i raspala. Lepo onaj slovenački dužnosnik kad je SFRJ bankrotirala zbog Babinog kokošinjca rek'o kako je Donja Jugoslovenska Mala parazitska i neradnička.

Ne možeš ti da potrošiš i popiješ sve pare pa kad se ostane golog guza da se kuka na nacionaliste i loše vreme.

jedino se Srbi i tamo kolju, al medju sobom- uobicajene igre, cetnici/partizani

to ovi novokomponovani iseljenici. Oni stari monarhisti su već pravi Amerikanci, boli njih dupe za balkansku jugoslovensku rupu kad imaju ceo svet.

predatortz predatortz 23:44 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!


A i ekonomske činjenice su neumoljive: za razliku od toplo-hladnih političkih odnosa, ekonomski odnosi Srbije, Hrvatske i Slovenije su veoma dinamični.


Pa šta?
Kakve to ima veze sa ovim što propagiraš?
Trguje se, kapital traži novo tržište, ali se Hrvati ni Slovenci ne nameravaju baviti nekim drugim institucijama. Možda ćemo sutra biti skupa u EU, možda čak i u NATO, ali ćemo to biti kao Srbija, Hrvatska i Slovenija.
milanb milanb 23:44 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

aureus

Po Ivanu Đuriću, Hrvati su u državnu zajednicu unijeli nepovjerenje prema centralnoj vlasti, a to su nepovjerenje izgradili u Austro-Ugarskoj.

Sovjetski savez?


Јадни Хрвати.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:45 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

angie01
kao clanice, male balkanske rasparcane i unistene drzve

za te ostale male balkanske članice me baš boli uvo.



Ma koje bre rascepkane, koje državice, što tu frazu prihvatamo zrdavo za gotovo?
Pa uzme se karta Evrope, pogledaju se površine, gustine naseljenosti, broj stanovnika...., i tu se vidi da je Srbija sasvim prosečna evropska država.
Rascepkana je kao i Evropa što je rascepkana.
angie01 angie01 23:45 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Gore sigurno ne može.


feudalni kapitalizam.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:49 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

predatortz

A i ekonomske činjenice su neumoljive: za razliku od toplo-hladnih političkih odnosa, ekonomski odnosi Srbije, Hrvatske i Slovenije su veoma dinamični.


Pa šta?
Kakve to ima veze sa ovim što propagiraš?
Trguje se, kapital traži novo tržište, ali se Hrvati ni Slovenci ne nameravaju baviti nekim drugim institucijama. Možda ćemo sutra biti skupa u EU, možda čak i u NATO, ali ćemo to biti kao Srbija, Hrvatska i Slovenija.


Kada do 2028. godine sve republike bivše Jugoslavije ponovo budu u jednoj državi - EU - više neće biti granica, a slobodan protok roba, usluga, kapitala i radne snage biće još intenzivniji nego tokom postojanja SFRJ. Takodje, NATO pakt će obezbediti više sigurnosti za sve od nekadašnje JNA!
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:52 16.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

gedza.73

I to treba. Okupacija.


Daj bre Gedžo ne zajebavaj. Od toga ništa dobro ne može da ispadne živ mi ti.

P.S.
Od sada te zovem Gedža Okupacija
gedza.73 gedza.73 00:08 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

vrabac_onaj
gedza.73

I to treba. Okupacija.


Daj bre Gedžo ne zajebavaj. Od toga ništa dobro ne može da ispadne živ mi ti.

P.S.
Od sada te zovem Gedža Okupacija


Deluje mi da mi drugačije nećemo da se pokrenemo dok ne izgubimo sve, budemo poraženi do kraja i okupirani. Pa vidiš na šta liči Srbija danas sa našim vođama? Misliš da bi bilo gore da je vodi konzorcijum Nemaca, Japanaca i Rumuna (oni su dohvatili I čaušeskog i ženu mu pa po kratkom postupku... a mi?)


angie01
feudalni kapitalizam.

probaj da odbaciš sve. Uzmi samo ko ti je i po kojim osnovama vodio ekonomsko-privrednu poltiku u Srbiji tokom SFRJ?

Sad pogledaj ko je mogao početkom devedesetih da bude direktor državnih preduzeća, da ih dovede do bankrota i kupi po bagatelnoj ceni? Ko je krajem devedesetih to isto mogao da radi?

Sad im pogledaj njihovu političku i partijsku pozadinu pa će ti se samo kasti što smo mi tu gde jesmo.

To su oni isti koji su otimali posle rata. Isti oni koji su uveli komunistički, ne feudalni, kapitalizam u Srbiju.
angie01 angie01 00:12 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

I to treba. Okupacija.


pa vec si okupiran, glupostima, bedom, lazima,kradjom, kriminalom,primitivizmom, tuposcu, zamajavanjem, zutom stampom i medijima, koji svakodnevno bacaju zatupljujuci otrov- a ovo su ocekivane i zeljene reakcije otrovanih, izgubljeni narod stisnut u svojoj nemoci, vitla glupostima i gurka se,....da postoje normalni uslovi i da ljudi zive kako treba, svoj kratak i jedini zivot ne bi trosili na poklice ovakve vrste, nego bi bili okrenuti boljem sutra, radili i stvarali, bili zadovljni, isli na putovanja, videli svet, naucili neke nove i lepe stvari, otkrivali i oplemenjavali se time, rasli, onda bi to razmenjivali,...radili bi i ziveli normalno i bile bi im dostupne stvari za uzitak i zadovoljstvo,....ovako stisnuti u tenziju, bes i nemoc, recikliraju bezumnom mrznjom i listanjem proslosti,....a zivot, paf...prosao.
gedza.73 gedza.73 00:13 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

aureus
i da svaki narod treba da ima pravo na samoopredeljenje?


Sovjetski savez?

Albanci, Hrvati, Slovenci, Makedonci, Crnogorci, muslimani. I da Srbi treba da podrže takve težnje.
aureus aureus 00:17 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

gedza.73
Deluje mi da mi drugačije nećemo da se pokrenemo dok ne izgubimo sve, budemo poraženi do kraja i okupirani.

Ne vjerujem da ima zainteresovanih za okupaciju Srbije.
To košta novca, vremena i energije.
A opet, niko nije voljan da ti radi nation building sa strane, niti je to lako izvodljivo.

To što ima nešto malo otimanja oko nje je jedna stvar; Srbija je, međutim, kako se meni čini, po pitanju uređenja, poboljšanja kvalieta života i svega drugog što je bitno za njeno stanovništvo - prepuštena sama sebi.
Pomalo na nezadovoljstvo onih koji se boje okupacije ili pak onih koji okupaciju priželjkuju.
Prvi se džaba boje, drugi se džaba nadaju.
gedza.73 gedza.73 00:23 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

pa vec si okupiran, glupostima, bedom, lazima,kradjom, kriminalom,primitivizmom, tuposcu, zamajavanjem, zutom stampom i medijima, koji svakodnevno bacaju zatupljujuci otrov

u pravu si.

da postoje normalni uslovi i da ljudi zive kako treba

Za normalne uslove moraš da se boriš, sam da ih stvaraš. I čovek sam bira da živi kako treba. u suprtonom je debil koji čeka pomoć države i kao takvog država treba da ga keca svaki bogovetni dan.
Izvini ali neko ko na birou čeka posao deset godina je za mene debili i idiot.

ovako stisnuti u tenziju, bes i nemoc, recikliraju bezumnom mrznjom i listanjem proslosti


zapamtio sam jedngo lika od pre godinu, dve. pođem u susedno selo nešto da uradim. Prljav, garav, narogušen, nervozan.
Stopira čova. ajde da ga povezem kad mi je usput.

Namirisan, obrijan, tašnica preko ramena. Pošao kod brata na ručak.
'Celu noć nisam spavao, jedva sam jutros ustao'
-Radiš negde noćnu?
-ma ne, sa društvom sam čekao i gledao Đokovića.



Kunem ti se samo što ga nisam izbacio napolje. Drtina u pedeset godina se vozi autobusom, stopira i grebe za ručak? ne radi nigde i celu noć zevzeči?

Moš li da zamisliš moju tenziju, bes i nemoć?

aureus
Srbija je, međutim, kako se meni čini, po pitanju uređenja, poboljšanja kvalieta života i svega drugog što je bitno za njeno stanovništvo - prepuštena sama sebi.

I to neće izaći na dobro.
angie01 angie01 00:33 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Za normalne uslove moraš da se boriš, sam da ih stvaraš.


pa pazi, svaka drzava, kojoj placas porez ti omogucava da se boris i stvaras, u neuslovima to nije isto- o tome govorim, a ne da neko ceka da mu padne nesto sa grane i debilise....u krajnjoj liniji, nisu svi sposobni niti su u mogucnosti da budu samostalni i preduzetnici,...evo kod mene u komsiluku, starije zene, koje su nekada radile, pa bile otpustene u poznim godinama, ili izbeglice, prodaju svoje stvari na ulici- tuga jedna,...neke imaju penzije, one od kojih ne mogu da zive.

s druge strane, imas obrazovane mlade ljude, koje niko nece da zaposli, ali zato hoce politicke neobrazovane kadrove- tu sad nije bitno sto ce ovi prvi da se snadju-vecina ce da ode,....nego da je okruzenje trulo i neprijateljsko.
aureus aureus 00:40 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

gedza.73

aureus
Srbija je, međutim, kako se meni čini, po pitanju uređenja, poboljšanja kvalieta života i svega drugog što je bitno za njeno stanovništvo - prepuštena sama sebi.

I to neće izaći na dobro.

Gedžo, ako uspiješ da namamiš kakvog dobrog okupatora reci mu da uvede pravilo da ne smije više biti međudržavnih sporazuma oko banalnih stvari kao što je izgradnja autoputa, koncesije...ovoj se ministarki Mihajlović mora stati na put.
Stalno nešto potpisuje sa Kinezima, uzima neke kredite i daje im poslove. Praktično u četiri oka.
Gdje su tenderi, gdje su javna nadmetanja?
Ne može to tako!

Mislim, ako uspiješ.

Ja opet, kao što nisam za onu tarabu, nisam nešto ni za okupatora.
milanb milanb 00:44 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Filip Mladenović

Kada do 2028. godine sve republike bivše Jugoslavije ponovo budu u jednoj državi - EU - više neće biti granica, a slobodan protok roba, usluga, kapitala i radne snage biće još intenzivniji nego tokom postojanja SFRJ. Takodje, NATO pakt će obezbediti više sigurnosti za sve od nekadašnje JNA!


Какво непознавање ЕУ.

ЕУ је конгломерат 28 националних правних система, 16 немачких федералних јединица, 9 аустријских федералних јединица, 3 белгијска региона, 20-так италијанских региона, 19 шпанских аутономија.То је отприлике 100-нак правних система и подсистема.
Усаглашавање толико различитих правних система, који су углавном врло развијени и разуђени, трајаће деценијама.

То је сада на самом почетку.Нешто слично се дешавало у Краљевини СХС, у којој су усаглашавани правни системи Краљевине Србије и Аустро-Угарске, на свега неколико правних подручја.То је ишло споро и мукотрпно, иако је постојала централна влада са пуним суверенитетом, а реч је о усаглашавању правних система Србије, Ц.Горе и Аустро-Угарске.Еу нема једну централну владу са пуним овлашћењима и не усаглашасва 5 или 6 правних система него скоро 100 правних подручја.

Ако ЕУ икада прерасте у неки облик федералне државе, поставиће се питање постојања федералног нивоа власти у неколико чланица ЕУ и то врло битних.
Питање је које ће надлежности имати савезни органи у Немачкој или Аустрији, када пренесу скоро све своје надлежности на ниво ЕУ, то ће све захтевати велика уставна редефинисања.

У чланицама ЕУ постоје различити системи локалне самоуправе, прекоморске територије Француске и Холандије, различити односи између централних власти и регија(од унитарних држава до федерација).

Наравно, уколико ЕУ буде права држава мораће да има и шефа државе-Председника или монарха, па ће се поставити питање да ли ће ЕУ бити република или монархија.

ЕУ је сада далеко од било какве државе.
aureus aureus 01:08 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

gedza.73
aureus
i da svaki narod treba da ima pravo na samoopredeljenje?


Sovjetski savez?

Albanci, Hrvati, Slovenci, Makedonci, Crnogorci, muslimani. I da Srbi treba da podrže takve težnje.

Lenjin je imao tekstić još 1914. pod nazivom " O Pravu nacija na samoopredjeljenje".

A Vladimir Gligorov piše da je Rusija podržavala nacionalne pokrete malih naroda na Balkanu tokom XIX vijeka da bi oslabila Tursku i uspostavila se kao sila.

Međutim, zanimljivo je da su i sovjetski marksisti govorili o samoopredjeljenju.

"Ruski komunisti su nacionalizam shvatali kao pogodnost u svojim revolucionarnim planovima, ali i kao način da se stabilizuje Rusija, a nešto kasnije i Sovjetski savez, pružajući autonomiju državama i regionima koji su priključeni Savezu. Stvorena je neobična konstrukcija Sovjetskog saveza, koja je priznavala pravo na secesiju svojim državama članicama, što je smatrano načinom stabilizacije Rusije i Sovjetskog saveza, ali se pokazalo kao legalna, i zaista ideološka, osnova za dezintegraciju posle hladnog rata.

Na sličan način ruski ustav iz 1993. priznaje multietnički karakter Ruske federacije i predstavlja izraz etničkih i drugih zahteva za autonomijom.18 U dezintegrisanom Sovjetskom savezu priznavanje nacionalističkih zahteva se smatralo stabilizujućim faktorom, ali se to promenilo sa uvidom da to potencijalno destabilizuje samu Rusiju. I zaista, sa čečenskim ratom je ukinut multietnički duh ruskog ustava."

"...u kontekstu politike Sovjetskog saveza prema državi južnih slovena Jugoslaviji i uopšte prema pokušajima integracija na Balkanu, koje su bile sprečavane podržavanjem nacionalističkih dezintegracija. U vreme sovjetske Rusije, osnovni razlog za to više nije bila borba sa Turskom koja je napustila ovaj region, već sprečavanje širenja uticaja zapadnih sila. Pre Drugog svetskog rata, najviše zbog antikomunističkog opredeljenja kraljevine Jugoslavije, Sovjetski savez je čak prekinuo diplomatske veze sa njom, sve do 1940. godine. U tom periodu Sovjetski savez je podržavao antisrpske secesionističke pokrete. Ni posle 1948. nije došlo do suštinske promene politike, s tim što se sada podržavao srpski nacionalizam."
milanb milanb 01:26 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

aureus

Lenjin je imao tekstić još 1914. pod nazivom " O Pravu nacija na samoopredjeljenje".

A Vladimir Gligorov piše da je Rusija podržavala nacionalne pokrete malih naroda na Balkanu tokom XIX vijeka da bi oslabila Tursku i uspostavila se kao sila.

Međutim, zanimljivo je da su i sovjetski marksisti govorili o samoopredjeljenju.

"Ruski komunisti su nacionalizam shvatali kao pogodnost u svojim revolucionarnim planovima, ali i kao način da se stabilizuje Rusija, a nešto kasnije i Sovjetski savez, pružajući autonomiju državama i regionima koji su priključeni Savezu. Stvorena je neobična konstrukcija Sovjetskog saveza, koja je priznavala pravo na secesiju svojim državama članicama, što je smatrano načinom stabilizacije Rusije i Sovjetskog saveza, ali se pokazalo kao legalna, i zaista ideološka, osnova za dezintegraciju posle hladnog rata.

Na sličan način ruski ustav iz 1993. priznaje multietnički karakter Ruske federacije i predstavlja izraz etničkih i drugih zahteva za autonomijom.18 U dezintegrisanom Sovjetskom savezu priznavanje nacionalističkih zahteva se smatralo stabilizujućim faktorom, ali se to promenilo sa uvidom da to potencijalno destabilizuje samu Rusiju. I zaista, sa čečenskim ratom je ukinut multietnički duh ruskog ustava."

"...u kontekstu politike Sovjetskog saveza prema državi južnih slovena Jugoslaviji i uopšte prema pokušajima integracija na Balkanu, koje su bile sprečavane podržavanjem nacionalističkih dezintegracija. U vreme sovjetske Rusije, osnovni razlog za to više nije bila borba sa Turskom koja je napustila ovaj region, već sprečavanje širenja uticaja zapadnih sila. Pre Drugog svetskog rata, najviše zbog antikomunističkog opredeljenja kraljevine Jugoslavije, Sovjetski savez je čak prekinuo diplomatske veze sa njom, sve do 1940. godine. U tom periodu Sovjetski savez je podržavao antisrpske secesionističke pokrete. Ni posle 1948. nije došlo do suštinske promene politike, s tim što se sada podržavao srpski nacionalizam."


СССР и СФРЈ су федералне државе које су настале реорганизацијом и федерализацијом једне унитарне државе.
То је далеко лакши и бржи процес него настанак потпуно нове федералне државе уједињењем независних држава.

СССР је био далеко простија творевина од ЕУ, упркос територијалној величини и броју становника.Постојао је сложен однос између разних нивоа власти, али су ти органи били само трансмисија воље Комунистичке партије.


Atomski mrav Atomski mrav 01:41 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Alo, ljudi: Hrvatska i Slovenija su već u jednoj državi, nalik Jugoslaviji, koja se sada zove Evropska unija.

Za 7 godina (2025.) i Crna Gora, Makedonija i Srbija će takodje biti u jednoj državi kao i Slovenija i Hrvatska. Za Bosnu i Hercegovinu predvidjam 2028, dakle za 10 godina.

Dakle, 2028. godine, kada se navršava 110 godina od osnivanja Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca, ponovo će kompletna bivša Jugoslavija biti u JEDNOJ državi, sa drugim imenom: Evropska unija!


To u tom imaginarnom svetu u kojem živiš...
aureus aureus 02:41 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

milanb
Наравно, уколико ЕУ буде права држава мораће да има и шефа државе-Председника или монарха, па ће се поставити питање да ли ће ЕУ бити република или монархија.

Možda će se i postaviti, ali vjerujem da će vrlo brzo biti skinuto s dnevnog reda.
Vuk Drašković: Tako što će izabrati kralja? Bez kralja ne valja.
O: Tako što će birati predsjednika. Neće valjda oni koji su pobjegli od monarhije da se vraćaju pod nju.

milanb
ЕУ је сада далеко од било какве државе.

Zbog čega je ponekad neopravdana kritika koja se EU stavlja na teret kako je neefikasna, spora, kako nema jedinstvene stavove, dovoljno usaglašenu spoljnu politiku...Pogotovo u poređenju sa Amerikom koja je jaka, odlučna, može da sprovede što naumi. EU nije jedinstvena država i ne možemo joj zamjerati stvari koje zamjeramo jedinstvenim državama.
SAD su država. Jedna vlast, jedna vojska, jedna valuta, jedan jezik, jedna nacija.
Amerikanac iz Mejna nalazi posao na suprotnoj obali i ide da radi. Tamo je okružen drugim Amerikancima koji govore jezik kao on i služe se dolarom. A u Vašingtonu sjedi predsjednik svih njih.
Portugalac, međutim, dolazi u Švedsku i ako ne zna švedski ili bar engleski - može da se ubije. Sa svojim maternjim portugalskim ne može ništa. Osim toga, da bi pojeo običnu kiflu mora prvo da promijeni evre za krune, pa ako misli tu da živi mora da savlada kulturni šok, da se upozna sa specifičnim propisima itd...nije lako. Onda upali TV i vidi da se u Briselu predstavnici 28 zemalja oko nečega glože, a onda kad ne mogu da se dogovore oni se kao iskusni političari dogovore da se ponovo nađu da bi se dogovorili.
bene_geserit bene_geserit 04:00 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

angie01
imas obrazovane mlade ljude, koje niko nece da zaposli, ali zato hoce politicke neobrazovane kadrove

Čekaj ovo mi nije jasno, zbog čega bi neki privatnik zaposlio nekvalifikovane članove partije umesto kvalifikovane radne snage?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:16 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

milanb

Ко призива обнављање заједничке државе са Хрватима, призива и Јасеновац и тзв."Олују" , јер се свака Југославија завршава са масовних страдањем и прогоном Срба.То само идиот не схвата.


Ко је крив што је данас таква ситуација? Зашто се не борите политички да се очува сећање на Јасеновац? Зашто 5 милиона Срба у Дијаспори не да, свако по долар, да подигнемо нове музеје у Јасеновцу и на Сајмишту? Борите се политички тако што госпоја Никшић дође у Њујорк и Јерусалим па уместо приче о Јасеновцу прави промоцију председника Вучића.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:07 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

milanb


Све је то био један катастрофалан промашај Карађорђевића, Пашића и других српских политичара, који нас је прескупо коштао.




Сви смо ђенерали после битке - урадио је шта је могао у том тренутку да све Србе задржи у заједничкој држави, али му његова тиранска личност није допуштала да сагледа важност развоја демократије па је тако: а) забранио КПЈ и де факто ставио симпатију народа на њихову страну; б) убио Радића и де факто окренуо Хрвате против Срба.
niccolo niccolo 07:04 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Inače, da se izjasnim o tim okupljanjima mase, bilo zbog pobede naših košarkaša, Novaka, ili hrvatskih fudbalera:
Nema tu ničeg veličanstvenog. Jeftina zabava, jeftine emocije, izduvni ventil za puk. Prigoda u kojij se svaka budala zbog nekog qrtza oseća bitno!
Dakle - sranje!

Hleba i igara. Samo bez hleba.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:29 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

angie01
ovako stisnuti u tenziju, bes i nemoc, recikliraju bezumnom mrznjom i listanjem proslosti,....a zivot, paf...prosao.



Ovu si rekla ka' da ti Njegoš rođeni teča!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:12 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

niccolo

Hleba i igara. Samo bez hleba.


Šta ćeš, bolja linija s mržnjom, jest' malo se crte lica deformišu, al' bolje mršavi i ružni neg' debeli i srećni.
milanb milanb 11:10 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Srđan Fuchs


Сви смо ђенерали после битке - урадио је шта је могао у том тренутку да све Србе задржи у заједничкој држави, али му његова тиранска личност није допуштала да сагледа важност развоја демократије па је тако: а) забранио КПЈ и де факто ставио симпатију народа на њихову страну; б) убио Радића и де факто окренуо Хрвате против Срба.


Докле више да се бавимо том пропалом државом?Било па прошло, да баталимо више ту причу о братству са Хрватима, није успело, и шта сада да се ради.
angie01 angie01 11:18 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Ко је крив што је данас таква ситуација?


oni koji su devedesetih organizovali pokolj, umesto da smo se razisli u miru, ako je to bila najbolja opcija, ili da su se strane dogovorile za nesto novo, sto bi odgovaralo svima,....al hebiga, tako ne bi moglo da se pljacka, niti da se formira nova klasa kapitalista ( na svim stranama), koji su svoj pocetni kapiral stekli od drpanja zajednicke imovine....a evo narodu i dalje ista koska vrsi pos'o.
milanb milanb 11:19 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Srđan Fuchs
milanb

Ко призива обнављање заједничке државе са Хрватима, призива и Јасеновац и тзв."Олују" , јер се свака Југославија завршава са масовних страдањем и прогоном Срба.То само идиот не схвата.


Ко је крив што је данас таква ситуација? Зашто се не борите политички да се очува сећање на Јасеновац? Зашто 5 милиона Срба у Дијаспори не да, свако по долар, да подигнемо нове музеје у Јасеновцу и на Сајмишту? Борите се политички тако што госпоја Никшић дође у Њујорк и Јерусалим па уместо приче о Јасеновцу прави промоцију председника Вучића.


Када ће Израел да врати окупиране делове Западне обале и да се суочи са својим злочинима против Палестинаца?
gavros gavros 11:27 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Samo jedan primer, kao ilustracija: svi sad pominju zajedničku fotografiju Rakitića i Tompsona prilikom dočeka hrvatskih reprezentativaca u Zagrebu, a niko ne pominje nastup Luke Modrića, od majke Radojke i oca Stipe, koji je na Jelačić placu zapevao staru srpsku pesmu, koju su Hrvati prisvojili kao svoju - "Svi će sokolovi...".


Nisam pratio doček a sad na tviteru vidim Tomposona kako pjeva na trgu Bana Jelačića okružen hrvatskim reprezentativcima - ne znam šta je pjevao ali to baš kvari utisak, nadam se da se slažeš
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:46 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

milanb



Када ће Израел да врати окупиране делове Западне обале и да се суочи са својим злочинима против Палестинаца?

Какве то везе има, браћала?

Суочиће када их Америка одјебе.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:07 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

gavros


Nisam pratio doček a sad na tviteru vidim Tomposona kako pjeva na trgu Bana Jelačića okružen hrvatskim reprezentativcima - ne znam šta je pjevao ali to baš kvari utisak, nadam se da se slažeš


Eeej, драги Тебра, вратил' те наши шабоњероси!

Има лик неку позитивну шабану када пева у локалу, без прозивања нас. Овако - сељана, када би му лупио ти два шамара певао би Тому Здравковића.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:30 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

vrabac_onaj

P.S.
Od sada te zovem Gedža Okupacija

Геџо, окупацијо моја!

aureus aureus 15:37 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

angie01
al hebiga, tako ne bi moglo da se pljacka, niti da se formira nova klasa kapitalista ( na svim stranama), koji su svoj pocetni kapiral stekli od drpanja zajednicke imovine....a evo narodu i dalje ista koska vrsi pos'o.

Мислим да би и без рата могло да се пљачка, осим ако пљачку не сведемо на чисту ратну пљачку кад истјераш непријатеља из стана а онда му покупиш сабрана дјела Достојевског.

Свакојака олош се обогатила и у другим транзицијским земљама, негдје мање негдје више.
И свуда је радила прича да је то тако у транзицији, да то ниједна земља није успјела да избјегне, да је систем несавршен а људи кварљиви...

Та је прича била актуелна и у Србији чак и са њеном закашњелом транзицијом. Умјесто да се каже "видјели смо како је то било у другим земљама; е, ми ћемо да се трудимо да те грешке не поновимо", разни политички, социолошки и економски мудраци су измрцвареном пуку објашњавали да је "на жалост, транзиција склопчана са одређеним негативним појавама, укључујући непоштену приватизацију, висок ниво корупције итд...тако је и у Румунији, Мађарској, имали сте свега тога у Пољској, Русији, Украјини..."

Наравно, боље би било да је прво успостављена правна држава и владавина права и да се онда кренуло у приватизације и друге друштвено-економске промјене. Али пошто Србију правна држава и владавина права упорно заобилазе, скоро да је, на неки начин, свеједно да ли је у комунизму, транзицији или у стабилизованом капитализму.
Колико ми значи капитализам ако као приватник морам да подмићујем државне службенике да би ми завршили нешто што су по закону дужни да заврше, ако морам да партији на власти плаћам рекет, и ако не могу да наплатим дуг од дужника?

Додуше, чини ми се да је у вријеме комунизма било је нешто више правне државе јер су се другови комунисти трудили да поштују своје законе.
gedza.73 gedza.73 17:43 17.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!


aureus
ovoj se ministarki Mihajlović mora stati na put.

Kome je Mrkonjić bio ministar ni džade u paklu mu neće teško pasti.

angie01
kojoj placas porez ti omogucava da se boris i stvaras

Ti znaš da se ja po nekim pitanjima slažem sa tobom, po nekim ne i uvek smo imali fer komunikaciju?

i ovde se slažem (ne u vezi SFR-kraljevine-J koja je po meni zajebala sve na Balkanu i to na duže staze) sa tobom samo što drugačije razmišljam o uzrocima i posedicama.

Na primer. Nedeljom vozim bajs (ne puno oko 40 km). Švedska firma sa dugom istorijom proizvodnje. Znak im je monarhistička kruna (ne znam da li je njihova grupacija ili sarađuju sa drugom koja se zove Monark, isto logo kruna).

U Francuskoj ima malo selo koje proizvodi sir, zrenje je u obližnjoj pećini, ograničene serije, geografsko poreklo, skupo k'o oko.

U Srbiji si imala proizvodnju pirotskog kačkavalja koji je isto ostavljan u obližnjoj pećini (valjda najbolja temperatura, strujanja vazduha u tu prehrambenu tehnologiju se ne razumem).

U Topoli, pre rata, počeli da se sade vinogradi, krenula mala proizvodnja vina.

Koja prerada i plasman? Nema dizajnera, pakinga, poboljšavanja proizvoda. Imaš jedino prodaju državnim zadrugama koje prave krš proizvode jer svakog boli dupe da se stresira kad ima doživotni posao i sigurnu platu (tako da mi sa jedne strane i nije žao onih koji su ostali bez posla... nisu ni oni razmišljali o ljudima koji su tada preživljavali).

Koji je porizvod jugoslovenksa Srbija imala a da je napravio uspeh na svetskom tržištu? Sve strane licence.

I šta se dešava sa švedskom biciklom? Šveđani nisu imali komuniste da prave Socijalističku Federativnu Skandinavsku Uniju.

Nama je zabranjeno da radnja ima više od četiri zaposlena, poljoprivreda više od deset hektara, vino malog proizvođača da bude brendirano Oplenačko sa krunom (mislim da u to vreme 'slobode' i 'demokratije' bi taj logo genijalac zaglavio ćeliju na Golom otoku od koje je bačen ključ).

TO gura napred ljude da istražuju, prave, izmišljaju, ulažu neki napor... oni plaćaju poreze, zapošljavaju, troše... TO gura državu, nauku, umetnost, puteve, čiste fasade, vaspitane sugrađane...

I mi sad devedesetih pokušavamo da stignemo ostale? Ne b-i-v-a.

Druga stvar je, čak i po blogu se ponekad omakne, pežorativno pominjanje 'seljačko' i 'srpski domaćin'. Retko gde na razvijenom Zapadu je tolika mera snobizma i pokušaja da se omalovaži neko zanimanje. Seljak neprijatelj revolucije?

Ja znam dosta seljaka koji su postali industrijalci posle rata. Normalni ljudi koji se ne stide svojih početaka niti svog porekla. I dalje žive u svojim selima koja su uređenija nego naši gradovi.

imas obrazovane mlade ljude, koje niko nece da zaposli, ali zato hoce politicke neobrazovane kadrove- tu sad nije bitno sto ce ovi prvi da se snadju-vecina ce da ode,....nego da je okruzenje trulo i neprijateljsko.

Saglasan sam. možda samo da vidimo ko je zabetonirao uređenje u kome je partijska pripadnost najbitnija u CV-iju.

Pogledaj sad sa druge strane sve ovo što si ti napisala.

posle rata sela se ostavljaju sama sebi. Razbijen sistem, pokradeno i razvučeno sve. Svaka šuša beži u Grad. nema struje, nema puteva, hrana odvučena u velike gradove, okruženje trulo i neprijateljsko... Isto kao nekadašnja bežanija u gradove ti je današnje bežanje u inostranstvo (truli kapitalizam).
Loše osnove.

Većina blogera je iz urbanih sredina i gleda na SFRj prošlost iz sopstvenih ušuškanih iskustava pa zato idealizuje i čezne za starim vremenima a danas tvrdi kako je jedino rešenje bežanje jer ništa ne valja. Vidiš li paradoks?

Van gradova su bile crne rupe.

Ovo što kažeš da se Jugoslavija raspala zbog dogovorne pljačke? I tu si u pravu. Ali je Jugoslavija pre toga bankrotirala. Nju su prvo razbili komunisti svojim rukovođenjem, pa radnici samoupravljanjem pa tek nacionalisti ('osvešćeni' komunisti i radnička klasa).
Pogledaj filmove iz tog perioda. Blato, nemanje posla (masovni egzodus na Zapad a kakva je to država koju finansira bauštela iz Nemačke), jad, beda, partijske veze, krađe...



aureus aureus 00:03 18.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

st.jepan

Edit:
Index.hr je najpopularniji HR sajt.

Ja vidio da ga komentatori kritikuju da je srbofiličan, srboljubiv, srboulizivački, jugonostalgičan, srbo-četnički, jugo-četnički, te nadasve ljevičarski i nepatriotski.
st.jepan st.jepan 00:34 18.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

aureus
st.jepan

Edit:
Index.hr je najpopularniji HR sajt.

Ja vidio da ga komentatori kritikuju

Eh, komentatori...
Sada se svaki šupak koji interaktivno baljezga, nazivlje komentatorom.
A nekad, znalo se, komentatori su bili prvi ljudi novinskih redakcija - oni novinari koji su se već dokazali u svim novinskim formama, i najzad se, na vrhuncu karijere, vinuli do prava da pišu komentare - tekstove sa stavom.
aureus aureus 00:43 18.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

Изгледа да су Срби из Бањалуке махом навијали за Русију против Хрватске!



st.jepan st.jepan 01:01 18.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

aureus
Изгледа да су Срби из Бањалуке махом навијали за Русију против Хрватске!


Hhhhh, najbolje mi je ono "pa za Rusiju..., slični smo, jezici su nam dosta slični"
aureus aureus 01:05 18.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

st.jepan
aureus
Изгледа да су Срби из Бањалуке махом навијали за Русију против Хрватске!


Hhhhh, najbolje mi je ono "pa za Rusiju..., slični smo, jezici su nam dosta slični"

Pa da.

Aрмия - наш понос.
- Наш понос?
st.jepan st.jepan 01:18 18.07.2018

Re: Ne mogu da shvatim!

aureus
st.jepan
aureus
Изгледа да су Срби из Бањалуке махом навијали за Русију против Хрватске!


Hhhhh, najbolje mi je ono "pa za Rusiju..., slični smo, jezici su nam dosta slični"

Pa da.

Aрмия - наш понос.
- Наш понос?


Što jes-jes, ispala je prilično proljevasta.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana