Astrologija

Ne uzimajte Hrvatima Tompsona

antioksidant RSS / 20.07.2018. u 09:06

Mnogo se priča ovih dana o uspehu Hrvatske na Svetskom prvenstvu i neuspehu iste skupine momaka na proslavi uspeha na Svetskom prvenstvu. Mnogo je već rečeno i ništa novo neću reći, probaću samo da sumiram utiske koje u slojevima slažem prethodnih dana.

Nesporno je da je drugo mesto za Hrvatsku veće od svega što se bilo ko usudio da sanja ali kako je sve teklo nije bilo ni previše neočekivano Da li je zasluženo? Pa naravno: borbenost, predanost, neodustajanje, uz sasvim malo sportske sreće (a sreća u sportu retko kad dolazi nezasluženo) sasvim opravdavaju mesto Hrvatske reprezentacije na Mundijalu. Njihov stav i pristup koji su pokazali u utakmicama protiv Danske, Rusije i Engleske, kada su gubili pa se vraćali je za divljenje i lepo je što je sportski nagrađen. I ne samo da je za divljenje već i za čuđenje, jer nije baš uobičajeno za balkanske fudbalske ekipe da se tako ponašaju. Ovde je naglasak na fudbalskim ekipama. To je, u moru komentara i analiza, možda najbolje opisao Dežulović u svom tekstu „Balkane moj":


„Svaka prepreka na tom putu, svaki rano primljeni gol ili kasno promašeni penal, bila je točka na kojoj se naš mentalitet nekad rezignirano predavao, i od koje je počinjala kićena mitologija poraženih***. I tako svaki Mundijal, svako Europsko prvenstvo, svih ovih godina."


Zašto se Hrvatskoj u Rusiji nisu desila sva ta prethodna mentalna odustajanja koja su uvek bila samo početak kafanskih priča „a mogli smo"? Mogli smo mi da budemo prvaci sveta samo da je Mijat pogodio gol a ne prečku, da je neko ozbiljnije shvatio Australiju posle slučajne pobede nad Nemačkom, da je Savićević šutnuo u gol Argentine a ne preko ... Mogli smo ali nismo. A Hrvati 2018. godine (a ne zaboravimo i 1998. godine) jesu. Zašto?


Svi znamo da na ovom prostoru rastu odlični fudbaleri, koji u klupskim okvirima prave zapažene rezultate ali reprezentacije su decenije jada i očaja. Sem dva incidenta Hrvata 1998. godine u Francuskoj i 2018. godine u Rusiji. Šta je to od skupine individualaca koji su veličine u evropskim klubovima načinilo reprezentaciju dostojnu poštovanja?


Najlakši odgovor bi bio: Čiro Blažević i Zlatko Dalić, to su vrhunski treneri koji su od vrhunskih sastojaka koje su imali napravili vrhunski tim. Odgovor zvuči sasvim logično i uklapa se u našu mantru da je nas Krstajić ukopao jer je nesposoban ali to bi bilo previše očigledno i previše lako. Ne sporim da je Krstajić nesposobnjaković ali nije koren našeg neuspeha nedostatak njegovih fudbalskih sposobnosti niti je Dalić trener kome treba u ruke predati bilo koji drugi tim osim hrvatske reprezentacije.


Važno je što su dva najveća uspeha Hrvatske upravo uspesi dve posebne generacije - jedne koja je u punoj svojoj zrelosti doživela rat i druga koja je u ratu praktično sazrela. A za Hrvate domovinski rat je sve, to je najsvetliji trenutak istorije, to za njih nikako nije bio krvavi građanski rat u kom se raspala Jugoslavija, to je bio Veliki prasak u kom je nastao Svemir Hrvatska.


Nesporno je da je uz Dalića Hrvatska reprezentacija postala tim, i to je jedna od tajni njihovog uspeha, to je bio tim za koji se živi. Tri su stvari presudne za uspeh Hrvatske: bili su tim, imali su nezabeleženu kondiciju (njihova tela su uspela da izdrže adrenalin koji ih je pumpao i treba zapamtiti ime njihovog kondicionog trenera - Luka Milanović) i imali su potrebnu sportsku sreću. Kvalitetnu postavku nisu imali, Dalić je šahovski nadigran skoro od svih selektora. Argentinu su zgazili ali tek pošto je nenormalno glupom greškom argetinskog golmana i neverovatno dobrom reakcijom napadača Rebića Hrvatska povela. Pre toga je bila opšta jurnjava sa potpuno nefokuiranom energijom Argentine. Protivnik se raspao a čopor gladan pobede mu nije dao vremena da se oporavi. Ko želi da veruje da su za tu pobedu zaslužni Modrić, Dalić i taktika a ne užasni argentinski strah od poraza, izuzetan Rebić i opšta agresivnost celokupne Hrvatske - neka veruje. Prvi gol protiv Nigerije je bio autogol. Island je bio rešena stvar i drugi tim, a posle toga nikog nisu dobili. I to ne kao Italijani, koji nikad ni nemaju želju da pobede, već samo da ne izgube. Hrvatska je pokušavala da zgazi i Dansku i Rusiju i Englesku i nisu supeli. Nikog nisu pobedili iako su u talasima napadali. Ali ti njihovi talasi su bili konstantni, stalno su se ponavljali, nisu dopuštali poraz, nisu dopuštali predaju, otimali su iznova svaki pedalj svoje domovine. Oni su ratovali.


Jer bili su tim, a u tim ih je stvorilo hrvatstvo. Oni jesu bili nacionalni tim Hrvatske. Igrali su za Hrvatsku, imali su Hrvatsku u srcu u telu. Njih nije povezivalo ništa drugo osim tog nacionalnog podsticaja. Može neko sad reći da bi bilo glupo tražiti da nešto drugo homogenizuje nacionalnu reprezentaciju osim nacionalnog osećaja ali... Timovi se stvaraju na razne načine, od ljubavi do interesa, od ideologije do pukog prkosa. Uostalom pojam nacije nije toliko star a timovi (sportski, vojni, politički ili bilo kakvi drugi, pa čak i religijski) postoje oduvek. Mi jesmo čoporativni i nije nacionalni gen jedino što nas može povezati. Moguće je kreirati niti homogenizacije i bez isključivosti ka drugima. Može ako se zna. A Dalić ne zna. Zato i kažem - njemu ne treba dati ni jedan drugi tim osim reprezentacije Hrvatske. On bi bio uspešniji košarkaški selektor Hrvatske nego fudbalski trener bilo koje druge ekipe.


Dalić je očinska figura ove generacije igrača koja je stasala i koja je svoja prva sećanja stvarala u ratnoj Hrvatskoj. Za njih nije bio Slaven Bilić, čovek sa morem u očima i rock'n'roll-om duši. Hrvat je i on, nesporno, ali on je i Dalmatinac i roker i frajer i zajebant i sposoban da u svojim promislima skapira i lepotu u igri kojom se bavi ceo život. Njegovi igrači su takođe u svlačionici slušali Tompsona, uostalom isti su to igrači, ali on je njima to puštao pokušavajući da im pronađe puls ali nije to bilo to - postojala je distanca. Distanca koja sa iskrenim hrišćaninom, domoljubom, koji svoje pobede posvećuje braniteljima, Dalićem, nije bilo. Za Dalića Tompson je himna, Za Bilića samo neki saundtrek u kom se on ne prepoznaje a za koji zna da je igračima potreban.


Luka Modrić je, pred finale, rekao da bi se odrekao svih svojih klupskih titula za ovu jednu. I to nije lagao, tako je igrao jer on ima „Gene kamene". On se u toj tužnoj baladi o ustašama rasutim širom sveta nesretne 45te, kada je fašizam zgažen, prepoznaje. Njegova duša svoj koren pronalazi u tim poraženim, koji su se posle pola veka vratili i od „srboćetnićke" agresije oteli svoju državu za koju on sad gine na terenu.

 


Loša bila četr'es' peta
Rasula nas preko svijeta


Ne uzimajte Hrvatima Tompsona, uzećete im suštinu, faktor homogenizacije. Oni su se za svoj gen kameni borili, svi koji ga ne dele s njima njihovi nisu. Gosti mogu biti ali deliti njihovo s njima - ne ide. Na krov sveta, krov autobusa, na binu bana Jelačića popeli su se svojim genom, neka im i himna koja im peva u srcu. Greši Dežulović kada kaže da su „džaba krečili" jer su dopustili da njih, nebalkanske, na binu sa Topsonom, u svoje blato uvuku Balkanci. Jer ova generacija hrvatske reprezentacije je predstavnik balkanskog pobednika. Pobednika koji je pobedio u ratu i zaslepljen tom pobedom „ima pravo" na sve, pa i na Tompsona i na traktore i prokletu zaslepljenost koliko njihova detinja radost dehumanizuje sve koji nisu Hrvati. Glupo je razmišljanje: „To je bio odbrambeni rat a u odbrambenom ratu je nemoguće načiniti zločin" ali ima onih koji stvarno veruju u to. Kao što veruju da je užasna nesreća koju nisu zaslužili što je Mandžukić glavom dao autogol u finalu ali da je sreća koja im pripada to što je Kabaljero, golman Argentine onako pogrešio. To je bilo zasluženo.
Moj je problem što oni svoj kolektivni identitet grade oko gena i kamena (krvi i tla u suštini) ali ja problem sa takvim kolektivnim identitetima imam i kad delim krv i tlo sa onim koji bi da me „sabiraju". Čak i veći problem.


Srbija, srećom, to ne može imati danas, tu bahatost i neosetljivost pobednika,jer od 1918. godine Srbija je poražena, od Srbije se odlazi. Niko nikad nije bio pitan da li želi da ostane sa Beogradom i da je rekao „da". Od Koruške, pa ostatka Slovenije, Hrvatske.. svi su otišli i sad imamo Srbiju - ono što je ostalo.

 

 

Pa da zaključim, meni je taj nedostatak nacionalne homogenizacije u našoj reprezentaciji neverovatno lep kvalitet Srbije kao države. Tim nemamo ali ako je jedini način da ga imamo da svi budemo na isti gen nasađeni, neka, slađe mi je da nas oljušte Švajcarci. Jeste, u haosu smo, imamo patološkog lažova i manipulatora za najznačajniju političku ličnost, jeste da nas nacionalni mitovi oprhvavaju svaki dan, da pola naroda mrzi ceo svet koji nije Srbin, Srbija i srpski ali ima i ona druga polovina koju iskreno zabole za sve. I ta druga, nezainteresovana, pogubljena, usamljena, često opijena od sluđenosti, straha i nedostatka budućnosti, to je ono što nas izdvaja. Neka smo i neuspešni ali neku cenu za uspeh bi bilo previše platiti. Hrvatima neka drugo mesto na svetu, neka im i Tompson, to ide u paketu. Dovoljna je kazna slušati ga čak i kad se zanemare tekstovi protkani mržnjom i rasizmom (Plave krvi, bijelog lica, Rađaju se nova dica). Arlaukanje neverovatno, Aca Lukas je za njega bog muzike).

 

 

Ja se držim svog plemena.
Crvena Zvezda über alles

 

 

 

 

*** Ali ne možeš pobeći od Balkana i kada si pobednik. Hrvatima se polako rađa mit kako su u finalu bili bolji 

NAPOMENA
Plus preko svega, u uspehu Hrvatske na Mundijalu ne treba zaboraviti nezaobilazan začin Balkanske krčme - kriminal i prevaru. Svi upadljivo zaboravljaju Mamića, čoveka koji je sad osuđen i prognan, sedi s Gospom u Međugorju ali on je čovek koji je za sve njih mislio, sve stvorio, usput napunivši svoje džepove. Šuker je sitan lik za njega i da ima obraza ovu bi plaketu dao Mamiću koji mu je stvorio fudbalski savez.



Komentari (145)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 20:40 24.07.2018

Re: geni kameni pare GRUovske

zilikaka
Ja nikako da skapiram - da li je to dobro ili loše? Ne valja kad se trude, ne valja kad se ne trude

Ma oni rade ono što im je u interesu, ko svaako normalan i pametan.
Kao jedna od sila, igraju igru dominacije na što većim teritorijama.
Po tom pitanju mi više nismo interesantni. Već su ovde uveliko prisutni što formalno što neformalno. Još da uzmu elektriku pod svoje, to je to.
Naravno da je u tom kontekstu jedna Hrvatska mnogo interesantnija.
A ono za korisne idiote, to se pre svega odnosi na našu sposobnost trgovanja sa njima.

Pa oni rade mnogo više od onoga što im je goli interes, ja bih rekao. Problem je tu nešto drugo: Nije jedan i nije jednom neki od visokih ruskih zvaničnika rekao - "Pomoći ćemo, daćemo, učinićemo - ali se prvo dogovorite šta hoćete."
Valja na umu imati da smo u toj priči mi šizofreničari, ne oni.
Najžešći argument rusofoba i natoljuba generalno je "a što nas nisu branili" i "što nam nisu dali s 300?" Kao da se u svetski rat ulazi zbog države u kojoj je prizivanje okupacije legitimna stvar i razaranje zemlje i ubijanje stanovništva smatra zasluženim i opravdanim.
Kako da pomognu da se sačuva teritorijalni integritet zemlje u kojoj polovinu stanovnika boli dupe za Kosovo a još četvrtinu, bar i za Kosovo i za Srbiju?
Koliko sam čitao, lsušao i razumeo sa naftn-gasnim sporazumom postoje dva problema i ni za jedan nisu krivi Rusi: prvi je što smo im, po svoj prilici, dali i ono što nije traženo; drgui je objektivan a to su američke sankcije i odustajanje od Južnog toka. Inače, generalno, mi smo sa NIS i Rusima prošli između hiljadu i bezbroj puta bolje nego Hrvati INA-om i Mađarima, na primer.
djuro.vilovic djuro.vilovic 21:26 24.07.2018

Re: geni kameni pare GRUovske

Ovo ja pokušavam da objasnim našim rusofilima - Rujama je bitnija Hrvatska od nas. Mi im se podrazumevamo, oko nas se ne trude, mi im dođemo nešto kao korisni idioti.

А и Срби, продају се већ за сендвич... Даш сендвич или неку мрвицу с астала, српски куцика срећан, Хрвати ипак скупље продају своју кожу. Сбер је коштало близу милијарду евра да пробију, кроз Тодорића

Ma i ta milijarda je malo za ono koliko su oni vezali todoričeve imovine , no ono ostalo što su kupili nenaplative dugove kroz PPD je da su za kikiriki došli do dobrih pozicija,, za malo para su im puno uvalili večina nema predstavu koliko je dobar dil, maskirovka, dok hrvati sline na LNG, u priču je uključen i general Čermak koji je prvu lovu stekao tako što je osamdesetih imao ugovor o klimatizaciji pošta u SSSR, mislite da bi jedan obrtnik /zamatlija dobio takav ugovor samo zato ner je dobar majstor

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:15 22.07.2018

Dobro, nećemo njega al' uzećemo vam

Великића ондак.

držim se svog plemena.
Crvena Zvezda über alles


Још увек? Ја преболео ово ДБ-племе, јеби га, дистанца, раздаљина, Сунце чине своје. Боље једина наци-free трибина. Премда, у сваком граду, на сваку планету где одем, тражим црвенобели клуб. Крв је и даље топла, али за друге љубави...


vcucko vcucko 10:10 23.07.2018

Re: Dobro, nećemo njega al' uzećemo vam

Srđan Fuchs
Великића ондак.

držim se svog plemena.
Crvena Zvezda über alles


Још увек? Ја преболео ово ДБ-племе, јеби га, дистанца, раздаљина, Сунце чине своје. Боље једина наци-free трибина. Премда, у сваком граду, на сваку планету где одем, тражим црвенобели клуб. Крв је и даље топла, али за друге љубави...



Jel' behu ovi?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:24 23.07.2018

Re: Dobro, nećemo njega al' uzećemo vam

Хапоел у баскету, Радник.
noboole noboole 11:59 23.07.2018

.

Kada je krenulo prvenstvo, bili su mi jedan od najsimpaticnijih timova, bas sam navijao za to da dodju sto dalje. Medjutim, onda se desi ta nacionalno-zaneta pevaljka i medijska lavina, te i meni postade svejedno, pomalo i mucno.

Ali, ja stvarno vise ne znam sta je zapravo tu dobro stanoviste. Ima li ga uopste? Jer, sa jedne strane, eto, nekolicina igraca + trener se slikaju sa tim likom, ali sa druge strane siroki odijum generisan u medijima u Srbiji je opet nesto sto neiskreno, jedan spin koji odgovara retrogradnim snagama i potvrdjivanju mi-oni demarkacione linije. Dalje, mi Thompsona ne volimo, ali imali smo rat sa Hrvatima iz koga su oni izasli kao pobednici i jbg, mitologija pobednika je jedino sto se vazi. Da li bi trebalo ocekivati nesto drugo? Kao, "okej, Srbi, zao nam je sto smo se otcepljivali, izdali smo zajednicku drzavu, sad cemo malo da se posipamo pepelom"? Zar nije logicno da slave svoju pobedu nad neprijateljom koji smo, nazalost, bili mi, ili makar nasa idiotska drzava 90tih?

U svakom slucaju taj sukob dva naroda stoji izmedju nas i uopste ne vidim kako moze da se prevazidje. Makar da su samo Hrvati u pitanju, ali sa skoro svakim jbnim narodom u okolini (a, i u drzavi: vidi pod Muslimani i separatisticki nastrojeni Vojvodjani, da ne govorimo o Albancima sa nase strane granice) imamo takve gadosti iz blize proslosti (a, desava se da i oni vuku komplekse iz dalje proslosti kada i jesmo bili dominantna sila na Balkanu) da ne vidim kako mozemo da uspostavimo neke normalne, kohezivne odnose.

Nazalost, ovako razjedinjeni, Balkanci su super plen za tzv Velike sile koje mogu da ovde rade sta hoce. Evo, Hrvatska i Crna Gora kolonizovane (s' tim sto su oni to oberucke prihvatili), bivsi jugo-prostor rasparcan tako da se sastaviti ne moze, a saka jada koja je preostala tesko da ista moze da uradi. Nikada vise necemo biti nekakav faktor (mira and stabilnosti, hehe).

A zamislite samo kombinovanu snagu ovog jugoistocnog podrucja sa, recimo, Rumunima, Bugarima, Albanacima, samo kada bismo bili Beneluksemburzani, a ne Balkanjerosi. :)
vcucko vcucko 12:35 23.07.2018

Re: .

noboole


A zamislite samo kombinovanu snagu ovog jugoistocnog podrucja sa, recimo, Rumunima, Bugarima, Albanacima, samo kada bismo bili Beneluksemburzani, a ne Balkanjerosi. :)

Sve lepo, ali...

Bar što se fudbala tiče: išla je Juga u punom sastavu na mnogo prvenstava pa ništa značajno nije uradila. A Hrvati su za dve decenije prvo izjednačili najbolji rezultat Juge (polufinale), a sad su otišli i korak dalje. I Srbija je najbolje prošla kad su otišli samo kompaktni momci iz Beograda (polufinale u Montevideu 1930.).

Tako da sam izrazito skeptičan prema tim pričama "kad bi zajedno ovi i oni".
Isto tako možeš da kažeš: crni i crveni mravi bi zajedno pomerili planinu, kad bi čisto matematički udružili snage. Ali ne biva.
Atomski mrav Atomski mrav 12:40 23.07.2018

Re: .

Sa košarkom je funkcionisalo (verovatno uz onaj recept - dva centra iz Hercegovine i dva beka iz Čačka), zatim sa vaterpolom, bilo je rezultata i u rukometu... ponoviću da je štos izgleda u tome da smo nekih 5 - 6 igrača na terenu i mogli da uklopimo dok je tim od čitavih 11 igrača jednostavno preveliki za sve naše nesloge (i tada i sada).
vcucko vcucko 14:39 23.07.2018

Re: .

Atomski mrav
Sa košarkom je funkcionisalo (verovatno uz onaj recept - dva centra iz Hercegovine i dva beka iz Čačka), zatim sa vaterpolom, bilo je rezultata i u rukometu... ponoviću da je štos izgleda u tome da smo nekih 5 - 6 igrača na terenu i mogli da uklopimo dok je tim od čitavih 11 igrača jednostavno preveliki za sve naše nesloge (i tada i sada).

Košarka = u principu Dinarci sa svojom visinom. Vaterpolo je dovoljno mali sport (u smislu masovnosti na svetskom nivou) da su dovoljne dve prirodne farme talenata (Boka i recimo Split) plus centri u Bg i Zg i to je to, svetska dominacija.
Za fudbal je neophodno mnogo više, i baze i logistike i organizacije, naravno para, svega.
Naravno, može i da se improvizuje donekle, upravo Hrvatska na ovom SP je najbolji primer. Kao da su oni ne znam kako sređenija zemlja i ostale gluposti koje se vrte ovih dana. Ali je pod mus imati konsenzus (onaj mrtvi) o uspehu reprezentacije kao najvišem nacionalnom cilju, bukvalno reprezentacija na SP = domovinski rat. To ad hoc može da funkcioniše.
Kod nas (u Srbiji) tog kosenzusa nema ni u kafani.
alselone alselone 14:54 23.07.2018

Re: .

Košarka = u principu Dinarci sa svojom visinom


Ma kakvi bre. Pa mi nikad nismo igrali na visinu. Mozda je to bilo sezdesetih, sedamdesetih i ranih osamdesetih, ali nasa kosarka s kraja osamdesetih, devedesetih i kasnije nikako nije bazirana na Dinarcima.
vcucko vcucko 18:15 23.07.2018

Re: .

alselone
Košarka = u principu Dinarci sa svojom visinom


Ma kakvi bre. Pa mi nikad nismo igrali na visinu. Mozda je to bilo sezdesetih, sedamdesetih i ranih osamdesetih, ali nasa kosarka s kraja osamdesetih, devedesetih i kasnije nikako nije bazirana na Dinarcima.

Kako nije, čini ti se.
Gomila dvometraša koji jedu loptu (raspon 1.95 - 2.05), to je to.
Ne mislim nužno na Krešu Ćosića ili Rašu Radovanovića, oni su visinom bili ekstremi i među Dinarcima
blogovatelj blogovatelj 03:22 24.07.2018

Re: .

ali nasa kosarka s kraja osamdesetih, devedesetih i kasnije nikako nije bazirana na Dinarcima.


Ne zavjetuj se nikad. Imali su oni ihahaj doprinos u svemu. Tajna je u kombinaciji dinarskog centra i beka sa ogromnim mudima, tehnikom i mozgom.
Mada, sve te tri komponente imaju i imali su svi naši odlični centri.
Elem, centri Dinarci od kraja osamdesetih, pa ti vidi njihov doprinos... Divac, Rebrača, Savić... A da ne pričam o krilnim centrima, krilima, Dinarcima. Paspalj, Bodiroga... Sve to što ima preko dva metra u jugoslovenskoj, srpskoj i hrvatskoj košarci uglavnom je raslo ili je poreklom sa lokacija vazdušnom linijom do stotinak kilometara od Jadrana, a na potezu od Rožaja do Gorskog Kotara. To čto je Jokić Somborac, to ne znači da mu prađed nije bio sa neke čuke iz pomenutih predela.

PS.

Ali razumem šta hoćeš da kažeš. Da parafraziiram onog koji košarku poznaje neuporedivo bolje od mene - Božu Maljkovića.
Američka košarka se zasniva na fizičkim karakteristikama, sovjetska na ogromnim centrima, a naša na bezobrazluku.

alselone alselone 05:59 24.07.2018

Re: .

Ali razumem šta hoćeš da kažeš. Da parafraziiram onog koji košarku poznaje neuporedivo bolje od mene - Božu Maljkovića.
Američka košarka se zasniva na fizičkim karakteristikama, sovjetska na ogromnim centrima, a naša na bezobrazluku.


To sam hteo da kazem. Da, naravno da smo mi imali puno Dinaraca, Jokic jeste jedan od njih, ali ono sto sam hteo da kazem je bas to - nasa igra se nikad nije bazirala na fizickim karakteristikama. Nasa igra se bazirala na znanju kosarke. Sto Cucko kaze "jedu loptu". Jeste, jedu jer znaju da jedu. Ne igraju samo sivonjski nego glavom i mudima.

Pa koliko smo samo titula, klupskih i reprezentativnih, osvojili sutom u poslednjoj sekundi? To ne bije Hercegovac sivonja, nego znanje i hrabrost.

I trece, nase znanje kosarke se vidi i po nasim trenerima, koji i bez hercegovaca znaju sta rade u raznim klubovima Evrope.
Bili Piton Bili Piton 14:47 23.07.2018

Antiša,

dobar ti blog.
freehand freehand 15:29 23.07.2018

Re: Antiša,

Bili Piton
dobar ti blog.


antioksidant antioksidant 20:53 23.07.2018

Re: Antiša,

Bili Piton
dobar ti blog.

Hvala Bili,
Komentari su mu dali vrednost.
A
Bili Piton Bili Piton 21:51 23.07.2018

Re: Antiša,

Pa, kad me već vučeš za jezik, njih nisam ni gledao previše.

A tekst je verovatno nešto najbolje što sam na čitavu temu pročitao. Bolje i od Dežulovića et al. Evo sad maločas još jednom ponovo. Štobrekočarli, saglasan.
antioksidant antioksidant 08:32 24.07.2018

Re: Antiša,

Crvenim
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:58 24.07.2018

Re: Antiša,

na žalost, moram da potpišem Bilija fuksu, ali stvarno izvanredno napisano, komletan tekst, i simpatičan sa porukom.
predatortz predatortz 11:04 24.07.2018

Re: Antiša,

na žalost, moram da potpišem Bilija fuksu,


danas sam nešto u hipi fazonu - čemu ovakvo obraćanje?
freehand freehand 20:44 24.07.2018

Re: Antiša,

na žalost, moram da potpišem Bilija fuksu

Samo fuksu. Bili se sam potpisao.
st.jepan st.jepan 22:53 23.07.2018

...

Ne uzimajte Hrvatima Tompsona

Objection!

Ne Hrvatima, već stanovitom, teško odredljivom postotku Hrvata.

Njima bi zaista bilo nehumano oduzuimati Tompsona - "to je ono kaj im nemreš zeti, jer ak im i to zemeš, kaj im bu ostAlo?!"

Osobno, ne znam niti jednoga kome je taj drag.

Mada, nisam ja neki kriterijum - ni ovde ne znam nikoga ko glasa za Vučića.

Inače odličan text. Lucidan, sjajno napisan.
blogovatelj blogovatelj 03:30 24.07.2018

Re: ...

Ne Hrvatima, već stanovitom, teško odredljivom postotku Hrvata.


Slika reprezentativaca Hrvatske sa Tompsonom na Instagramu u roku od 24 sata lajkovana je 600.000 puta.
Grupa Hrvati protiv ćirilice u Vukovaru imala je svojevremeno kad se o tome pričalo po hrvatskim medijima preko 100 hiljada članova na Fejsbuku, dok je ona za ćirilicu imala 600 ljudi. Ja gledao.
Taj se procenat u današnje vreme veoma lako i brzo odredi. I ogroman je. Jezivo veliki.
st.jepan st.jepan 07:15 24.07.2018

Re: ...

blogovatelj
Ne Hrvatima, već stanovitom, teško odredljivom postotku Hrvata.

Taj se procenat u današnje vreme veoma lako i brzo odredi.


Eh procenti, eh lako i brzo!

antioksidant antioksidant 08:32 24.07.2018

Re: ...

st.jepan
Ne uzimajte Hrvatima Tompsona

Objection!

Ne Hrvatima, već stanovitom, teško odredljivom postotku Hrvata.


Objection!
Ne Hrvatima kao celini vec hrvatskim reprezentativcima. Ovoj Dalicevoj skupini.
st.jepan st.jepan 08:57 24.07.2018

Re: ...

antioksidant
st.jepan
Ne uzimajte Hrvatima Tompsona

Objection!
Ne Hrvatima, već stanovitom, teško odredljivom postotku Hrvata.

Objection!
Ne Hrvatima kao celini vec hrvatskim reprezentativcima. Ovoj Dalicevoj skupini.


Da, to je jasno iz teksta, ne i iz naslova, pa stoga eto, za svaki slučaj.
Naročito za poznati slučaj "pročitam naslov, preletim tekst".



pape92 pape92 12:06 24.07.2018

Re: ...


st.jepan
Ne uzimajte Hrvatima Tompsona

Objection!

Ne Hrvatima, već stanovitom, teško odredljivom postotku Hrvata.
antioksidant


Objection!
Ne Hrvatima kao celini vec hrvatskim reprezentativcima. Ovoj Dalicevoj skupini.


Ovo treba odvojiti i biti oprezan sa floskulama tipa reprezentacija - to smo svi mi (to su svi oni). To vole da tvrde nacionalnosti, ali neki navijači samo navijaju, kak' ne bi navijali. U celoj priči najviše profitira HDZ.
U istom kontekstu kao HDZ u Hrvatskoj, i mnogi u Srbiji manipulišu činjenicom da je 400-500 hiljada ljudi dočekalo reprezentaciju, i da se nisu u trenutku razišli kad su videli Tompsona. Sad, HDZ tvrdi da su svih 400-500 hiljada tompsonovci, a preovlađujuće mišljenje u Srbiji je istovetno (što nije slučajno sugerisano). Pravo je merilo koliko bi njih otišlo na Tompsonov koncert, što je uostalom poznat podatak.

Druga je stvar što država podupire ustaštvo. To je već nedopustivo, i u tom smislu, ne možemo dopustiti Tompsona Hrvatima. Treba da pazimo na koga tačno se to odnosi, ne sme na sveobuhvatni pojam Hrvati. Pazimo ne jer smo fini, nego jer ako ne pazimo, to proširuje spojene sudove mržnje, koja se preliva nazad u Hrvatsku gde zbog toga raste ustašija, i tako tamo-ovamo. Onima na vlasti to koristi da vladaju, to je verovatno svima jasno.

freehand freehand 12:21 24.07.2018

Re: ...

Druga je stvar što država podupire ustaštvo. To je već nedopustivo, i u tom smislu, ne možemo dopustiti Tompsona Hrvatima.

Moj je utisak da to nije ni blizu tačno. Hrvatska država i hrvatski političari generalno imaju prblem koji je i ovde dotaknut a to je da manipulanti i taustašoidna tevabija vlada delom javnog prostora upravo merenjem hrvatstva koje se, jel, iskazuje javnom odanošću svim tim domoljubnim idejama u koje oni uspešno, za sada, uguravaju i neke od tih ustaških simboličkih sranja.
U troutlu domovinski rat-crkva-antijugoslovenstvo i antikomunizam teško će bilo koji političar plivati ako se sukobi sa rečenom simbolikom. Onda neki pristanu da igraju kako domoljubne gajde sviraju, neki izaberu da ponekad nešto promrndžaju na pola usta u tom smislu a neki izaberu da ćute i ne suprotstavljaju se ako baš ne smeju da iskorače sa nekim bogohulnim stavom.
Retke su budale i ekstremi kojima su NDH i ustaše srcu mili.
pape92 pape92 13:12 24.07.2018

Re: ...

Retke su budale i ekstremi kojima su NDH i ustaše srcu mili.

Ovo je tačno, u smislu drag mi je Ante Pavelić, i sve što spada sa tim, mržnja prema Srbima. Tu imamo stvar koju hrvatske "obične" patriote ne mogu da sagledaju, iako je pred očima, to je slepilo koje je možda i normalno, možda nije, treba biti stručnjak pa to proceniti, u svakom slučaju postoji. Kad kažem "obične patriote", ne znam kako da ih nazovem - ne lože se na Pavelića, ne misle da Srbe treba pobiti, a opet, kažu ne dirajte nam Tompsona. Postoje jasni dokazi da niti Modrić, niti Raketić ne mrze Srbe. Opet, zovu Tompsona. Tompson javno izražava svoju naklonost prema Paveliću, da ne pominjem pesme. I Modrić i Raketić to moraju znati. Tompson kao simbol domovinskog rata, odakle reprezentacija crpe svoju motivaciju, pravi slepu mrlju koja će Modriću dozvoliti da mirne duše sutra pozove nekog drugara Srbina na piće (mada je pitanje da li će posle autobusa ovaj na to i pristati).

Tu na scenu stupa država, odnosno trebala bi da stupi, ako misli da suzbija ustaštvo, ili da kažemo tompsonovštinu. Mislim na zakulisne stvari, db. Moglo se, unapred, objasniti kako Modriću i Daliću, tako i Tompsonu, da nema ništa od penjanja na autobus.
Shvatam o čemu govoriš, na to se vajka u Hrvatskoj mnogo, i slažem se da u HDZ-u nema zaista pravih ustaša (tj da ih je vrlo malo), ali vlasti pristupaju isuviše komformistički, i idu na lakšu varijantu, ne samo žmurenje, nego i hvatanje u isto kolo. Kapu im kroji Udruga (branitelja), odnosno zahteva mastan deo kolača. Da suzbije ambicije Udruge, država se pravi veći katolik od pape, ali to ima svoju cenu. Drugi motiv je neprekidno držanje građanstva u toj vrsti tenzije, što skreće fokus sa ekonomije.
freehand freehand 13:28 24.07.2018

Re: ...

Tu imamo stvar koju hrvatske "obične" patriote ne mogu da sagledaju, iako je pred očima, to je slepilo koje je možda i normalno, možda nije, treba biti stručnjak pa to proceniti, u svakom slučaju postoji. Kad kažem "obične patriote", ne znam kako da ih nazovem - ne lože se na Pavelića, ne misle da Srbe treba pobiti, a opet, kažu ne dirajte nam Tompsona. Postoje jasni dokazi da niti Modrić, niti Raketić ne mrze Srbe. Opet, zovu Tompsona. Tompson javno izražava svoju naklonost prema Paveliću, da ne pominjem pesme. I Modrić i Raketić to moraju znati. Tompson kao simbol domovinskog rata, odakle reprezentacija crpe svoju motivaciju, pravi slepu mrlju koja će Modriću dozvoliti da mirne duše sutra pozove nekog drugara Srbina na piće (mada je pitanje da li će posle autobusa ovaj na to i pristati).

Sve su to pitanja iz simboličkog diskursa i problemi neizgrađenog identieta. Rekao bih da se hrvatstvo još uvek dobrim delom bazira na premisi nesrpstva, na koji je dodatasva ta kičerska simbolička odežda domoljublja i herojstva veličanstvenog domovinskog rata.
U tome je Tompson ono za posle trećeg piva, kad popuste dizgine razuma, pa se sutra ne sećaš baš šta si sinoć radio a ne bi baš ni da te podsećaju.
Ali reći da većina u Hrvatskoj gaji te tomspsonovske ideje ravno je tome da većina deli stavove Dežulovića i Ivančića.
Političari, obzirom da ih nema od formata i da svi moraju da se igraju populizmom koketirajući maje ili više sa tom glibavom pričom - ako ne žele da budu kao izdajnici sljušteni sa oolitičke scene.
Čak i na ovom blogu deklarisani će ti vučićevci reći da to nikad nisu bili, a isti koji te ubeđuju kako su svi Hrvati ustaše ubeđivaće te da narod ne misli kao Vučić.
I biće u pravu, naravno. Kao i u tome da savršeno znaju sa kim se ne može i ne sme zajedno živeti i prijateljevati.
pape92 pape92 14:33 24.07.2018

Re: ...

Slažem se.
freehand freehand 15:30 24.07.2018

Re: ...

pape92
Slažem se.

Misliš - "saglasan"?
vcucko vcucko 22:02 24.07.2018

Re: ...

freehand

Sve su to pitanja iz simboličkog diskursa i problemi neizgrađenog identieta. Rekao bih da se hrvatstvo još uvek dobrim delom bazira na premisi nesrpstva, na koji je dodatasva ta kičerska simbolička odežda domoljublja i herojstva veličanstvenog domovinskog rata.
U tome je Tompson ono za posle trećeg piva, kad popuste dizgine razuma, pa se sutra ne sećaš baš šta si sinoć radio a ne bi baš ni da te podsećaju.

Antisrpstva. Nesrpstvo je jako upitna kategorija, samim tim što ni sami Srbi većinski ne bi znali da definišu srpstvo. Mislim, da se elementarno i makar prosto većinski slože oko definicije.

Antisrpstvo je mnogo lakše definisati i ispoljiti. I ono jeste većinski stav pripadnika hrvatske nacije, ma šta ko ovde mislio i govorio.

Naravno ne antisrpstvo u smislu "evo zore evo dana" i ustaške zakletve. To je recimo četvrtina (25%). Pola (50%) je siva masa koja se sigurno ne bi uhvatila livora, ali se ne bi ni previše bunila protiv ovih prvih. Ostaje vrlo raznolika četvrtina koju čine: zadrti komunisti, zadrti jugonostalgičari i orijunaši, iskreni rusofili (ne mnogo ali ih ima), večni kontraši, naravno i ta neka pro-i-antiglobalistička scena (da ne kažem soroševci i antisoroševci) i đava će ga znati kakve još marginalne grupe.

Ono što Srbe u Srbiji uopšte treba da zanima u svemu tome jeste: samo mali-mali deo ove poslednje četvrtine bi uopšte razmotrio neku mogućnost bilo kakve državne zajednice sa Srbima i Srbijom i to isključivo iz nekog ličnog sentimenta, sigurno ne kao racionalni i promišljen stav (u principu su jedva dočekali da se reše Srbije).

Pošto očekujem neizbežno (ne mislim na Freehanda nego uopšte): ali ja sam bio/idem tamo i imam prijatelje i niko me nije zaklao, unapred ističem da nisam ni napisao da je nemoguće imati prijatelje i da je obavezno biti zaklan

A Thompson je obična seljačina koja je izvesnu sudbinu fizičkog radnika u škveru promocijom ustaške ikonografije zamenio statusom milijunaša. U neko moje vreme takve su regrutovali za šljaku u 3. Maju, život sa cimerima u radničkoj baraci, ishranu u fabričkoj menzi i kibic-gubec na Korzu. Ima takvih i ovde na tone, samo što ovde prolaze neke druge stvari, a tamo eto ustašija (što bi rekli na domajskom: vrlo znakovito).
freehand freehand 22:22 24.07.2018

Re: ...

Antisrpstva. Nesrpstvo je jako upitna kategorija, samim tim što ni sami Srbi većinski ne bi znali da definišu srpstvo. Mislim, da se elementarno i makar prosto većinski slože oko definicije.

Nesrpstvo, ipak.Identitetska stvar kad ljudi ne umeju da definišu šta jesu sem time što će naglasiti šta nisu i to kroz druge.
Antisrpstvo je histerija.
Ono što Srbe u Srbiji uopšte treba da zanima u svemu tome jeste: samo mali-mali deo ove poslednje četvrtine bi uopšte razmotrio neku mogućnost bilo kakve državne zajednice sa Srbima i Srbijom i to isključivo iz nekog ličnog sentimenta, sigurno ne kao racionalni i promišljen stav (u principu su jedva dočekali da se reše Srbije).

Ma kakvi, realno ne verujem da postoji iko sa gramom pameti ko razmišlja o bilo kakvoj Jugoslaviji. To što sam i ja jedan od onih koji reaguju na neistine, fantazije, obmane o tome šta je Jugoslavija bila, ali to sigurno ne znači da imam iluziju o nekakvoj njenoj novoj reinkarnaciji.
Ali znaš šta je smešno? Kad ti hrvatski branielj sa nostalgijom priča kako je Juga ipak bila dobra i kako nas eto dušmani posvađaše...

Tompson je relikt koji će trajati onoliko koliko bude trajala ta nacionalistička histerija, potrebna za homogenizaciju sa jedne i skretanje pažnje sa bitnih problema sa druge strane. I svakako ne treba zaboraviti koliko je lukrativna stvar ta histerija. Hiljade desetine hiljada još uvek od toga žive, padom te vrste tenzije mnogo se para preusmerava.
apostata apostata 22:29 24.07.2018

Re: ...

Rekao bih da se hrvatstvo još uvek dobrim delom bazira na premisi nesrpstva,



To je bilo danas, a sutra Netanjahu i Kolinda idu u Jasenovac
freehand freehand 22:33 24.07.2018

Re: ...

apostata
Rekao bih da se hrvatstvo još uvek dobrim delom bazira na premisi nesrpstva,



To je bilo danas, a sutra Netanjahu i Kolinda idu u Jasenovac

No man - no problem.
Kako je cinično to pripisati Staljinu...
vcucko vcucko 22:47 24.07.2018

Re: ...

freehand

Ali znaš šta je smešno? Kad ti hrvatski branielj sa nostalgijom priča kako je Juga ipak bila dobra i kako nas eto dušmani posvađaše...

Pričao mi jedan Banijac, kad je sišao s voza u Novskoj pa čekao da dođu po njega kolima otuda sa Save.
Seo on u kafanu, a tamo spojili par stolova umirovljeni branitelji i nešto drve. Snime ga odmah i posednu za sto, častili ga pivom i najviše ih je zanimalo kakve beneficije imaju borci iz ovog rata u Srbiji. Ubrzo je shvatio da ti ljudi manje-više svaki dan ceo dan sede tu, svaki sa svojim primerkom Službenog lista RH i zajednički utvrđuju koliki popust i našta imaju taj dan, kakve olakšice mogu da očekuju od prvog u općini i takve stvari.
Kod njih je sad sindrom Juge, godinama posle onog rata. Boračke penzije uz dva svedoka, pomoć po glavi porodice (ne isplati im se da rade jer onda dobiju manje) i sl.
vcucko vcucko 22:48 24.07.2018

Re: ...

freehand

Ali znaš šta je smešno? Kad ti hrvatski branielj sa nostalgijom priča kako je Juga ipak bila dobra i kako nas eto dušmani posvađaše...

Pričao mi jedan Banijac, kad je sišao s voza u Novskoj pa čekao da dođu po njega kolima otuda sa Save.
Seo on u kafanu, a tamo spojili par stolova umirovljeni branitelji i nešto drve. Snime ga odmah i posednu za sto, častili ga pivom i najviše ih je zanimalo kakve beneficije imaju borci iz ovog rata u Srbiji. Ubrzo je shvatio da ti ljudi manje-više svaki dan ceo dan sede tu, svaki sa svojim primerkom Službenog lista RH (ili kako se to već zove) i zajednički utvrđuju koliki popust i našta imaju taj dan, kakve olakšice mogu da očekuju od prvog u općini i takve stvari.
Kod njih je sad sindrom Juge, godinama posle onog rata. Boračke penzije uz dva svedoka, pomoć po glavi porodice (ne isplati im se da rade jer onda dobiju manje) i sl.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:19 24.07.2018

Re: ...

st.jepan
Koliko da potkrepim gornji objection (kačio već kod Filipa, al neka):

Ako je suditi prema anketi koju je sproveo portal Index.hr, čak 64 odsto posetilaca ovog sajta, smatra da Tompsonu nije bilo mesto među fudbalerima.



ovo ste sahvatali ove neke partizane napolju da glasaju.
alselone alselone 13:16 24.07.2018

Re: ...

Koliko da potkrepim gornji objection (kačio već kod Filipa, al neka):


Tebi decko statistika nije jaca strana? Je l' znas koliko uzorak utice na rezultate istrazivanja?

Pa kod nas kada bi stavio upitnik na sajtu B92 ili N1 ispalo bi da smo blizi Svajcarskoj ili Danskoj nego Balkanu.
st.jepan st.jepan 16:28 24.07.2018

Re: ...

Koliko da potkrepim gornji objection (kačio već kod Filipa, al neka):

Tebi decko statistika nije jaca strana? Je l' znas koliko uzorak utice na rezultate istrazivanja?

Naravski, znam.
Upravo zato sam gore i rekao "...u stanovitom, teško odredljivom postotku".
I zato sam, na tvrdnju onog iz Kenjade da se procenat može utvrditi lako i brzo, odgovorio "eh lako, eh brzo!"
Pa kod nas kada bi stavio upitnik na sajtu B92 ili N1 ispalo bi da smo blizi Svajcarskoj ili Danskoj nego Balkanu.

To bi (baš i kao fakat da osobno ne znam nikoga kome se Tompson ili Picousti ne gadi) bio samo dokaz da "u stanovitom, teško odredljivom postotku", i jesmo bliži.
blogovatelj blogovatelj 02:08 25.07.2018

Re: ...

I zato sam, na tvrdnju onog iz Kenjade da se procenat može utvrditi lako i brzo, odgovorio "eh lako, eh brzo!"


Brale, 600 soma na instagramu lajkovalo. To nisu lajkovali Srbi i Slovenci. To se Hrvatima dopalo.
Koliki je procenat ukupnog broja Hrvata na Instagramu? I to tamo je mlađa populacija, ona koja ne bi trebalo da bude u ekstremu. Tvrdim da su matori još gori.
Nemaš ti veze sa statistikom. Stavio si grafik sa sajta baba Kurane i tupiš li tupiš.
Ja sam ti lepo rekao cifre sa Fejsbuka i sa Instagrama, dakle imaš izvor podataka i ako ne veruješ, možeš i da proveriš. Cifre sa Fejsa su stare par godina, sa Instagrama su sveže skroz.
Zanima me odakle si ti pokupio grafik...
st.jepan st.jepan 02:19 25.07.2018

Re: ...

Zanima me odakle si ti pokupio grafik...

Pa klikni!
Taj citirani plavi tekst, to je link.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana