Sport

Gospodar Mastersa

NNN RSS / 27.08.2018. u 20:16

Novak Đoković je prvi teniser koji je osvojio trofeje na svih 9 Mastersa!

Ustvari još je bolje: Novak je jedini teniser u istoriji koji je pobedio na svakom od velikih teniskih turnira (Gren Slemovi, Mastersi i Završni turnir)!!!

5 godina čekam da napišem ovaj tekst... i opet numem :(

Ne znam kako bih "jednodimenzionalno" organizovao tekst, da li po turnirima, po godinama, hronološki... (bilo bi super kada bi moglo da se klikom dobije npr.  prikaži sve iz 2011. ili prikaži sve iz Indijan Velsa i sl. ) ali da pokušam nekako da "nabudžim", uz par objašnjenja vezanih za istoriju ovih turnira i "računanje Masters trofeja"

Od 2009. postaji ovakav način bodovanja, turniri o kojima je reč sada se zovu Masters 1000 (jer toliko ATP poena donose) i oni su:

Indijan Vels, Majami, Monte Karlo, Madrid, Rim, Kanada, Sinsinati, Šangaj i Pariz

Masterse karakteriše esencijalnost, da se praktično odmah igra protiv najjačih protivnika, da se igra dan za danom, da se igra u najrazličitijim uslovima ("brži" i "sporiji" beton, pustinjski vazduh, visoka vlažnost, različite nadmorske visine, dvoranski uslovi...)

19543.jpg 

Idemo redom kako ih je Novak "otključavao" (slika):

Majami 2007. (i 2011, 2012, 2014, 2015, 2016)

Priča kreće 2007. Novak je do svog velikog finala stigao na Mastersu u Indijan Velsu i izgubio od Nadala. U Majami je došao po prvi put u karijeri kao top10 igrač i ovoga puta je u četvrtfinalu uspeo da pobedi Nadala (po 1. put u karijeri - sada je trenutno na 27 pobeda što je najviše u Open eri), u polufinalu je uništo Marija i igrao je finala protiv Giljerma Kanjasa - ludaka koji je izbacio branioca titule, tada nepobedivog Federera (isto kao i dve nedelje ranije u IW !!!). Novak je pobedio 3:0 - to je bilo poslenje Masters finale koje je igrano u tri dobijena seta.

U godinama koje slede ovo je Novaku postao najuspešniji Masters turnir sa trenutno 6 titula (surekorder sa Agasijem). Od ostalih Majamija vredelo bi izdvojiti 2011. Novak je do finala bukvalno odrao sve koji su mu se našli s druge strane mreže, delio je "krompire" i "grisine", a u finalu je igrao protiv Nadala. Rafa je uzeo prvi set, meč je bio maratonski (recimo 3 sata i 12 minuta), Novak je generalno bio boji, ali je u finišu 3. seta kada je servirao za ostanak u meču bilo 0:30 (eto, Rafa je bio na samo dva poena od trofeja koji do sada nije uspeo da osvoji, slično kao i 2005.) Ipak, ono po čemu smo upamtili ovaj meč je bilo to da se, generalno fizički dominantni, Nadal pred sam TB buklvano jedva držao na nogama "poštapljen" reketom, iscrpljen borbom sa Novakom koji je delovao mnogo svežije u vlažnoj Floridi.

Novak je Nadala ovde u finalu pobedio još i 2014., Marija 2012. i 2015. (sa nulom u odlučujućem setu!) i Nišikorija 2016.

Kanada 2007. (i 2011, 2012 i 2016.)

Ako je Majami 2007. mogao da prođe malo "ispod radara" u Montrealu te godine Novak je upisao sebe velikim slovima u tenisku istoriju - uspeo je da pobedi prva 3 na ATP listi, u četvrtfinalu 3. na listi - Rodika, pa onda 2. - Nadala i u finalu po prvi put u karijeri uspeo je da pobedi Rodžera Federera 7:6 2:6 7:6, Novak je igrao vrlo agresivno, a radovala je njegova smirenost u presudnim trenucima u taj-brejku, posebno je u pamćenju ostala meč-lopta koju je Novak iskoristio u velikom stilu, prvo je drop-šotom "pozvao" Federera na mrežu da bi ga posle toga lobovao! (nerado se sećamo i greške spikera koji je na ceremnoniji dodele pehara Novaka predstavio kao igrača iz Hrvatske i kako je Novak bio kul i nije padao na fore :))

Od ostalih Mastersa u Kanadi može se izdvojiti 2011. tada je prvi put došao kao 1. igrač sveta i posle epskg početka godine, delovao je malo nezainteresovano na početku mečeva protiv Davidenka i Čilića, ali je kasnije zaplesao (što bi Muhamed Ali rekao: "I'm gonna dance") i rasturao ih, onda je u četvrtfinalu opustio ruku i razbio Monfisa u praktično egzibicionom meču, pa je u polufinalu igrao protiv odličnog Conge, obojica su sigurno držali svoj servis, prva brejk prilika je bila ujedno i set lopta za Novaka - sevnuo je ritern na liniju i vođstvo. Novak je i na početku 2. seta nastavio da ubija riternima, a onda je (ne znam da li sam ovo sanjao - pošto mi zvuči nadrealno!) Conga tražio medicinski tajm-aut, na pitanje sudije "zašto" Conga je rekao da "ne može da vidi njegov ritern", na šta mu je sudija uzvratio da to nije razlog za MTO, pa je Conga rekao da onda predaje meč :P U finalu je u ružnom meču pobedio Fiša koji je puno grešio - to je Novaku bio jubilarni 10. Masters i (su)rekordni 5. u sezoni.

2012. je u Torontu u finalu pobedio Gaskea (kao utehu posle OI)
2016. je u finalu pobedio Nišikorija - to mu je bio jubilarni 30. Masters, postao je prvi koji je probio tu barijeru.

Indijan Vels 2008. (i 2011, 2014, 2015 i 2016.)

Na IW 2008. Novak je po prvi put došao kao GS šampion, u polufinalu je ubedljivo pobedio Nadala, a "prljav" posao za njega u 2. polufinalu je odradio Mardi Fiš izbacivši Federa (sećam se da sam to gledao u nekom lokalu koji je držao poznanik i da je bio nekakav karaoke parti, pa ne bih da detaljišem :P). Novak je i na ovom turniru (su)rekorder (sa Federerom) sa 5 trofeja. Upravo je Federera pobeđivao u finalima 2014. i 2015. u 3 seta. 2016. je oprao Raonića sa 6:2 6:0 (uzevši mu 90% poena na 2. servis 27/30)!

Ipak nekako najupečatljivija je titula iz 2011. Tada je Novak došao na IW posle furioznog Australian Opena (i tripita u Dubajiu) i brutalno je izgazio sve protivnike do pulufinala (u prva 3 meča je uvodni set dobio 6:0), a tamo je pobedio (3. put od početka godine) Federara u 3. seta i zakazao finale sa brojem 1 - Nadalom. Nadal je uzeo prvi set, ali je Novak uspeo da preokrene i posle petogodišnjeg rivalstva da prvi put pobedi Nadala u nekom finalnom meču!

Rim 2008. (i 2011, 2014 i 2015.)

Ovaj Masters je prvi na šljaci koji je Novak osvojio. Novaku je ovo jedan od najuspešnijih turnira, tu je do sada igrao najviše finala - 8 a u svojih 12 uzastopnih učešća uvek je stizao bar do četvrtfinala. Novak je iskoristio to što je trostrukog uzastopnog šampiona Nadala izbacio Huan Karlos Ferero. Ukratko Vavrinka je izbacio "Džej Si-ja" ;) a Novak u Finalu u 3 seta pobedio Vavrinku.

Ipak italijanski Masters koji najviše pamtimo je onaj iz 2011. Ono što dodatno čini teškim (osim ako ste Nadal) ovaj Masters je to što je "spojen" sa Madridom. Upravo na krilima tek završenog Madrida, Novak je izgazo Kubota, Vavrinku i Soderlinga i u polufinalu ga je čekao odmorni Mari, koji se probudio u 2. setu, imao prednost u 3. (čak i servirao za pobedu). Novak je na čist inat uveo meč u TB i tamo ubedljivo slavio (čuvena "Jači is kurac, bre!" pobeda :)). U meču za trofej je po 4. put za redom savladao Nadala gotovo rutinski! Pobedio je Nadala i u finalu 2014. posle preokreta, a 2015. je za titulu pobedio Federera. Federeru je ovo bio 4. poraz u finalu Rima, a recimo da je 2006. imao meč-lopte protiv Nadala - samo na tom primeru vidimo koliko je nekada teško osvojiti neki Masters turnir (a kamo li osvojiti sve!)!

Pariz 2009. (i 2013, 2014 i 2015.)

Posle konstantnog (i vrtoglavog) uspona od početka profesionalne karijere, u 2009. je po prvi put usledila stagnacija, Novak se zakucao na 3. mestu u Federer-Nadal zid i trebalo mu je par godina (do 2011.) da prevaziđe tu barijeru. 2009. pamtim po mnogobrojnim finalima koje je Novak gubio, ipak na poslednjem Mastersu u sezoni je uspeo da savlada Monfisa (i domaću publiku) u 3 seta (Novak je ubedljivo dobio 1. Monfis se povampirio u 2. a slična situacija je bila i u 3. setu). To finale sam gledao na Adi u nekom lokalu u društvu nekih blogera (tj. ja sam zevao u TV :P) Inače Masters u Parizu je godinama bio najslabiji Masters, jer je bio pred sam završni turnir, pa su mnogi glavni favoriti kalkulisali i odmarali. Mnogima je ovaj Masters prvi (i jedini!) u karijeri (Berdih, Soderling, Ferer...), međutim od 2013. čelnici ATP-a su ga bar razdovjili na nedelju dana od Završnog Mastersa (i iste godine su im igrači im tu uslugu uzvratili tako da su svi četvrtfinalisti Pariza ujedno bili i učesnici Završnog turnira!!). Novak je rekorder Pariza sa 4 trofeja, 2013. je u finalu pobedio branioca Ferera, 2014. Raonića i 2015. Marija.

Madrid 2011. (i 2016.)

Najveća težina ovog trofeja je u tome što je Novak po prvi put u karijeri savladao Nadala na šljaci! Do ovog turnira je bilo 9:0 za Nadala (u ovoj deceniji je 7:7)! 2009. su ovde u polufinalu odigrali najduži meč u istoriji u 2 dobijena seta sa taj-brejkovima - 4 sata i 2 minuta (Novak je propustio čini mi se 3 meč-lopte). Na ovaj Masters Novak je stigao u sjajnoj formi dominantno osvojivši svih 5 turnira na kojma je te godine učestvovao. U četvrtfinalu je dobio u 3 seta vrlo dobrog Ferera, a u polufinalu posle preokreta supernapaljenog Belučija, ali ništa više od toga u finalu nije bilo bitno. Novak je izašao s jasnim ciljem i odmah je poveo sa 4:0, Nadal je uzvratio i vratio se na 5:5, ipak Novak uspeva da uzme prvi set sa 7:5 i drugi sa 6:4 - jedno poglavlje istorije je ispisano!
2016. je Đoković osvojo svoj 2. Madrid pobedivši Marija u finalu.

Šangaj 2012. (i 2013 i 2015.)

Novak godinama u Kini ima vernu publiku, a i ovaj Masters je imao posebnu težinu, prevashodno jer je u finalu igrao protiv (dvostrukog) branioca Marija + što je psihološka prednost bila na strani Škota jer je dobio prethodni meč u maratonskom finalu US Opena, kao i polufinalni na OI. U tom trenutku je bilo 8:7 u međusobnim duelima, Mari je sigurno dobio 1. set i u 2. servirao za meč, imao je 30:0 i dobar napad za tri vezane meč-lopte, lobovao je Đokovića, a onda se desilo nešto neverovatno: Novak se tvinerom vratio u poen i kasnije drop-šotom dobio poen! Osmeh i podignuta pesnica kao da su označili novi početak meča. Uspeo je Novak da spasi čak 5 meč-lopti i izjednači u maratonskom TB (13:11), a onda i dobije meč!
To nije bio samo novi Masters trofej, to je u velikoj meri bio prelomni meč ovog velikog teniskog rivalstva među vršnjacima, sada je trenutno 25:11 za Novaka.
Novak je uspeo u TB 3. seta da odbrani trofej 2013. u spektakularnom finalu protiv DelPotra koji je prethodno u polufinalu eliminisao Nadala posle 6 uzastopnih Masters finala. 3. (su)rekordni Šangaj Novak je ubedljivo osvojio 2015. pobedivši Marija u polufinalu i Congu u finalu.

Monte Karlo 2013. (i 2015.)

Od svih Mastersa, ovaj "domaći" je verovatno bio najteži da se osvoji, jer je morao da prekine osmogodišnju dominaciju Nadala! Laički ova šljaka mi deluje najsporija i tu Nadal drži neke neoborive rekorde. te 2013. Novak nije blistao protiv Južnog i Monaka, morao je da preokreće, ali je podizao formu kako je turnir odmicao. U finalu je odam krenuo iz sve snage, delovao je nedodirljivo i malo je nedostajalo da prvi put u ovom najvećem rivalstvu u tenisu neko osvoji set s nulom, ipak Nadal se nekako upisao na semafor. U drugom setu je očekivano bilo mnogo teže, čak je Nadal i servirao za set, ali onda je opet Novak podigao nivo igre nanezamislive visine i sa nulom je brejknuo Nadala i uzeo TB sa 7:1!
Đoković je i 2015. blistao ovde, pobedivši u finalu vrlo dobrog Berdiha u 3 seta, a ono što je još interesantno je da je u polufinalu pobedio Nadala 6:3 6:3, a to je bilo prvi put posle tačno 10 godina da Nadal nije bio favorit na kladionicama u nekom meču na šljaci!

Sinsinati 2018. (konačno!)

Posle pet poraza u finalima (2008, 2009, 2011, 2012 i 2015.)!
Neka od ovih finala je igrao vidno umorniji od protivnika, jer je Sinsinati praktično spojen sa Mastersom u Kanadi (ove godine je pametno izgubio od Cicipasa, pa je imao tri dana odmora više).
Ono što ga je vodilo da kraja je bila ogromna želja. Mečeve protiv Manarina (mučnina i set zaostatka), Dimitrova (set i brejk zaostatka) i Raonića (dva puta osvojen set uz brejk zaostatka) je bukvalno dobio snagom volje. Nije blistao ni protiv Čilića u polufinalu, ali je u finalu protiv rekordera Federera bio sve vreme na izuzetno visokom nivou. Trivija je da Federer ovde nije bio izgubio 100 svojih uzastopnih servis gemova (Novak ga je u finalu 3 puta brejknuo). Na konferenciji za štampu su Federera pitali otprilke da li je mogao da odigra nešto bolje, ali on odgovorio, parafraziram "ajde da se ne bavimo sitnicama, da li sam mogao ovaj ili onaj poen bolje da odigram, ajde da se fokusiramo ovo izuzetno Novakovo dostignuće!".


Dakle, Novak Đoković je jedini teniser u istoriji koji ima SVE velike turnire:

Australian Open x6 (2008, 2011, 2012, 2013, 2015, 2016)
Rolan Garos (2016)
Vimbldon x4 (2011, 2014, 2015, 2018)
US Open x2 (2011, 2015)

Završni turnir x5 (2008, 2012, 2013, 2014, 2015)

Indijan Vels x5 (2008, 2011, 2014, 2015, 2016)
Majami x6 (2007, 2011, 2012, 2014, 2015, 2016)
Monte Karlo x2 (2013, 2015)
Madrid x2 (2011, 2016)
Rim x4 (2018, 2011, 2014, 2015)
Kanada x4 (2017, 2011, 2012, 2016)
Sinsinati (2018)
Šangaj x3 (2012, 2013, 2015)
Pariz x4 (2009, 2013, 2014, 2015)

...and counting :)

Pre dve godine sam pokušao da objasnim koliko je veliko dostignuće to što je Novak u jednom trenutku bio vlasnik sva 4 Gren Slem trofeja (a to se poslednji put desilo 1969.), a izuzetnost dostignuća da neko uspe da osvoji svih 9 različitih Mastersa (koji se igraju od 1970.) je u tome što se to nikada ranije nije desilo!

 

(opširnije u komentarima... počeo i US Open...)

Atačmenti



Komentari (130)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

NNN NNN 20:20 27.08.2018

Nešto malčice o istoriji ovih turnira

Ranije su se zvali i Masters, Super 9, Grani pri... ali kako kod da su se zvali, svake godine, počevši od 1970. se održava ovih 9 velikih turnira. Ranije su češće menjali lokacije, ali sada je to evo već desetu sezonu "zacementirano".

Verovatno se sećate da je u prethodnoj inkarnaciji 2. turnir na šljaci, pre nego što je počeo da se igra u Madridu, bio u Hamburgu, a pre današnjeg Šangaja, prvi dvoranski na tvrdoj podlozi je bio u Madridu... ovo može da stvri izvesnu konfuziju ko je šta osvojio, ali nije mnogo komplikovano...

npr. iako Nadal do sada nikada nije osvojio Masters u Šangaju, njemu se računa da mu nedostaju samo Majami i Pariz, ali ne i Šangaj, jer je on taj 1. dvoranski turnir na tvrdoj podlozi osvojio još 2005. kada se održavao u Madridu (prepoznati razliku između ovog Mastersa u Madridu i onog na šljaci... npr. Federer je osvajao Masterse na šljaci i u Hamburgu (njegov prvi veliki trofej - 2002.) i u Madridu, ali mu se to računa kao jedan od 9 različitih Mastersa, jer je jedan turnir zamenio drugi, tako da Federeru i dalje nedostaju još dva na šljaci - Monte Karlo i Rim).

Evo ovde liste svih pobednika svih turnira.
loader loader 10:47 28.08.2018

Re: Nešto malčice o istoriji ovih turnira

5 godina čekam da napišem ovaj tekst... i opet numem :(


Možda i nije trebalo žuriti sa pisanjem, jer ...


... Za 5 godina biće još lakše..! Kako? Zašto? Pa, lepo - biće još trofeja, možda i neki novi masters, pa možda stignu čak i novi, "pametni" reketi, koji javljaju igraču gde je u datom momentu najbolje poslati lopticu, pa poluautomatski menjač brzine na reketu, kojim se diktira tempo igre ... ... Мa, biće to "eldorado" za blogovanje na temu belog sporta, a on se ne zove smučanje :)

Nego, htedoh reći, odličan blog. Čak je možda suvišno da bilo šta komentarišem, s obzirom da sam pre neki dan pisao sličan blog, samo sa nešto drugačijim stilom i prilazom ... Bolje da ne zatrpavam(o) publiku sugestijama o Novaku. Neka svet ponešto i sam zaključi.. Naročito engleska publika ...




Eh, da ... - Novaku neće trebati taj novi, pametni reket


PS. - Opkladili su se neki iz mog okruženja ...
da će po 21 Gren slem na kraju karijere imati Nadal i Federer,
a Novak 22
...
NNN NNN 12:47 28.08.2018

Re: Nešto malčice o istoriji ovih turnira

Uhh, ovoliki GS, sve mi to deluje kao da je na predugačkom štapu (doduše ne toliko za Federera)
c_h.arlie c_h.arlie 16:13 28.08.2018

Re: Nešto malčice o istoriji ovih turnira

NNN
Ranije su se zvali i Masters, Super 9, Grani pri... ali kako kod da su se zvali, svake godine, počevši od 1970. se održava ovih 9 velikih turnira. Ranije su češće menjali lokacije, ali sada je to evo već desetu sezonu "zacementirano".

Verovatno se sećate da je u prethodnoj inkarnaciji 2. turnir na šljaci, pre nego što je počeo da se igra u Madridu, bio u Hamburgu, a pre današnjeg Šangaja, prvi dvoranski na tvrdoj podlozi je bio u Madridu... ovo može da stvri izvesnu konfuziju ko je šta osvojio, ali nije mnogo komplikovano...

npr. iako Nadal do sada nikada nije osvojio Masters u Šangaju, njemu se računa da mu nedostaju samo Majami i Pariz, ali ne i Šangaj, jer je on taj 1. dvoranski turnir na tvrdoj podlozi osvojio još 2005. kada se održavao u Madridu (prepoznati razliku između ovog Mastersa u Madridu i onog na šljaci... npr. Federer je osvajao Masterse na šljaci i u Hamburgu (njegov prvi veliki trofej - 2002.) i u Madridu, ali mu se to računa kao jedan od 9 različitih Mastersa, jer je jedan turnir zamenio drugi, tako da Federeru i dalje nedostaju još dva na šljaci - Monte Karlo i Rim).

Evo ovde liste svih pobednika svih turnira.

NNN-a za Predsednika !

Usput - kako vreme ide, meni je sve teže gledati Nola lajv ... izmučim se kao 'kriva duša'. Najviše volim kada pobedi, pa onda vratim da pogledam natenane.
Potom vratim još dva, tri puta ... i to preskačući ako je izgubio set - gledajući samo kada Nolo razvaljuje.
c_h.arlie c_h.arlie 16:15 28.08.2018

Re: Nešto malčice o istoriji ovih turnira

loader
5 godina čekam da napišem ovaj tekst... i opet numem :(


Možda i nije trebalo žuriti sa pisanjem, jer ...


... Za 5 godina biće još lakše..! Kako? Zašto? Pa, lepo - biće još trofeja, možda i neki novi masters, pa možda stignu čak i novi, "pametni" reketi, koji javljaju igraču gde je u datom momentu najbolje poslati lopticu, pa poluautomatski menjač brzine na reketu, kojim se diktira tempo igre ... ... Мa, biće to "eldorado" za blogovanje na temu belog sporta, a on se ne zove smučanje :)

Nego, htedoh reći, odličan blog. Čak je možda suvišno da bilo šta komentarišem, s obzirom da sam pre neki dan pisao sličan blog, samo sa nešto drugačijim stilom i prilazom ... Bolje da ne zatrpavam(o) publiku sugestijama o Novaku. Neka svet ponešto i sam zaključi.. Naročito engleska publika ...




Eh, da ... - Novaku neće trebati taj novi, pametni reket


PS. - Opkladili su se neki iz mog okruženja ...
da će po 21 Gren slem na kraju karijere imati Nadal i Federer,
a Novak 22
...

Ma piši, 'jebo ga ti', šta si se stis'o !

I ti lepo pišeš o tenisu.
NNN NNN 20:25 27.08.2018

Lendl - gospodar Mastersa?

E sad, da sve ne bude baš toliko jednostavno, može se videti na primeru Ivana Lendla, za koga u nekim izvorima može da se nađe da ima 8, a negde piše da ima svih 9 Mastersa, u čemu je fora?

U današnje vreme, evo već 10. sezonu za redom, su isti Mastersi, ali ranije u početku pre 1990. (dok su se još zvali Gran Pri) na svakih godinu, dve ili tri po neki novi grad je preuzimao domaćinstvo od nekog prethodnog.

Kada bi se gledalo da li Lendl (od ukupno 22 ostojena turnira ove kategorije) ima osvojen prvi, drugi, treći.... i deveti Masters (Gran pri) turnir u godini - onda ih ima svih 9!

Međutim kod njega nije uopšte čista situacija kao na prethodno objašnjenom primeru za Nadala i Federera, jer upravo poslednji turnir koji je osvojio je bio 9. - poslednji turnir u godini (Stokholm 1989.), koji mu je nedostajao, međutim te godine se Pariz igrao kao 8. (a od 1990. je Pariz poslednji, a Stokholm je nekoliko narednih godina bio 8.) Lendl nikada nije slavio u Parizu (zbog toga je kod Novaka akcenat bio na "Trofej"

Trivijalan primer koji bi mogao da bude pandan Lendlovom bi bio kada bi npr. Madrid i Rim jedne godine obrnuli redosled domaćinstva i jedan isti teniser (ajde to bude npr. Dominik Tim) osvoji Rim i te "obrnute" godine i neke druge "regularne" - i onda da se to njemu u buduće računa kao da je osvojio i Madrid i Rim (jer je uzeo 4. i 5. Masters u godini).

Nemam ništa protiv da se Lendlu računa da ima sve turnire od tih 9 velikih, a na ATP sajtu i mnogim drugim teniskim medijima vešto izbegavaju ovu nedoumicu navodeći da je Novak prvi osvojio sve trofeje u 28-ogodišnjoj istoriji Masters turnira (mada su se tih 9 velikih godišnjih turnira održavali i od 1970 - 1989. pod imenom Gran(d) Pri(x)).

Ono što izdvaja Novaka od Lendla je 2. rečenica u tekstu - da je Novak jedini koji je osvojio SVE velike turnire, a Lendlu nedostaje (neformalno najveći) Vimbldon (jenom kada je izgbio u finalu je rekao "trava je za krave" )
Milutin Milošević Milutin Milošević 20:58 27.08.2018

Lepo predstavljanje istorije

Hvala, majstore.

A sada da gledamo tenis.
Kazezoze Kazezoze 21:24 27.08.2018

Re: Lepo predstavljanje istorije

Slažem se, sjajan tekst, sve si obuhvatio
Nego, jeste li gledali kako je Vavrinka isprašio Dimitrova...mogao bi, ako bude ovako igrao kao protiv Dimitrova, da se umeša i za titulu.
NNN NNN 21:49 27.08.2018

Re: Lepo predstavljanje istorije

Repriza ovog Vimbldona, kada je Vavrinka isto izbacio Dimitrova u 1. kolu.
(neka bude isti ishod i na kraju)
Vavrinka podiže formu, ali i dalje je verovatno rovit, čak je i sada tražio MTO. Pitanje je koliko može fizički da izdrži.
Od nosilaca u muškoj konkurenciji već su ispali i Bautista Agut i Edmund.
Mari je pobedio na 1. GS meču posle više od godinu dana i igraće protiv Verdaska koji je izbacio Felisijana Lopeza.
Ipak za sada je ubedljivo najveće iznenađenje to što je ispala SImona halep, a igrala je odlično na prethodnim turnirima američke serije.
mirelarado mirelarado 21:49 27.08.2018

Re: Lepo predstavljanje istorije

Slažem se, sjajan tekst, sve si obuhvatio


I sve je pregledno i jasno. Dakle, NNN, ipak umeš! :)
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:11 27.08.2018

Re: Lepo predstavljanje istorije

ispali i Bautista Agut i Edmund

Ko bi rekao da Lorenci uopšte igra?
https://www.usopen.org/en_US/video/2018-08-27/p1535394373.html?chip=4
NNN NNN 22:30 27.08.2018

Re: Lepo predstavljanje istorije

Duci posle preokreta eliminisao Džumhura (24. nosioca)
niccolo niccolo 09:52 29.08.2018

Re: Lepo predstavljanje istorije

Stvarno dobar tekst - zašto sam se ja uopšte godinama mučio da pišem teniske blogove, kad ti to bolje napišeš?

NNN NNN 11:37 29.08.2018

Re: Lepo predstavljanje istorije

Nemoj da se izvlačiš!
NNN NNN 21:39 27.08.2018

Ideja

mi je bila da (u nedostatku boljih ideja) turnire o kojima detaljnije pričam, ustvari okačim u komentarima, a u tekstu samo da stvaim linkove na te komentare, pa da može da "skače" kako ko hoće; ovim bi se izgubilo na koherentnosti teksta (šta god to značilo ), ali bi se dobilo na dinamici.

Možda kasnije, bar dodam nešto od toga u komentarima, šta budem stigao...
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:55 28.08.2018

Re: Ideja

Možda kasnije, bar dodam nešto od toga u komentarima, šta budem stigao...

Ја бих додао да 6 мастерса освојених у истој години, 2015, звучи невероватно. Ако додамо да је те године Ноле узео и заврни турнир и три слема (то је она година кад је Вавринка пошашавио у финалу Ролан Гароса и погађао све), једва да је ишта остало за друге, два мастерса Марију и један Федереру.
NNN NNN 10:17 28.08.2018

Re: Ideja

Ја бих додао да 6 мастерса освојених у истој години, 2015, звучи невероватно.

Jeste,
mislio sam da ne opterećujem dodatno tekst tim podacima - za to su komentari

Novak Đoković je uspeo da u jednoj godini (2015) osvoji 6 Mastersa
i da obori rekord Novaka Đokovića sa 5 (2011)

Po 5 Matersa u godini su još uspevali da osvoje Lejver (1970), Konors (1976) i Nadal (2013)

2015. je bila individualno najuspešnija u istoriji
Novak je uspeo da osvoji 10 velikih turnira (3 + 1 + 6) + još 3 finala!

Federer je 2006. imao 8 (3 +1 + 4)
Đoković 2011. 8 (3 + 0 + 5)

Što tiče RG 2015. mislim da je Novaku bi oneophodan dan pauze između polufinala i finala, ali Vavrinka je svakako blistao i da Novak nije izgubio to finale, možda ne bi toliko grizo da osvoji sledeća 4 GS

Za Kanadu 2015. su krivi Tipsa i Nišikori i njihove povrede
Novak je pored singla igrao i dubl sa Tipsom i stigli su do polufinala (umesto da se odmara), a Nišikori, umesto da izmori Marija u polufinalu koje je bilo 6 sati posle Novakovog (sa Šardijem), se povredio u 1. setu i "odstatirao" do kraja (6:3, 6:0),
tako da umesto da u finalu imamo odmornog Đokovića i umornog Marija - imali smo potpuno obrnutu situaciju, pa su se taman iznivelisali i Mari je pobedio u superuzbudljivom finalu (mogu i tu da vas udavim detaljima ) to je Mariju bila jedina pobeda nad Novakom u 2015. (uz 6 Novakovih pobeda). Inače te godine je Škot igrao skroz dobro i na svakom turniru (osim US Opena) je stizao bar do polufinala!

U Sinsinatiju 2015. je Federer igrao na maksimumu i potpuno zasluženo pobedio Novaka (koji se dobro držao "u konopcima'')
c_h.arlie c_h.arlie 16:22 28.08.2018

Re: Ideja

marco_de.manccini
Možda kasnije, bar dodam nešto od toga u komentarima, šta budem stigao...

Ја бих додао да 6 мастерса освојених у истој години, 2015, звучи невероватно. Ако додамо да је те године Ноле узео и заврни турнир и три слема (то је она година кад је Вавринка пошашавио у финалу Ролан Гароса и погађао све), једва да је ишта остало за друге, два мастерса Марију и један Федереру.

To kada je Nolo izgubio od Vavrinke sam gledao na jednom salašu pored Novoga Sada --- priselo mi ono ždranje i sve - kada nisam umro tada.
Jebote !
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:25 28.08.2018

Re: Ideja

NNN

2015. je bila individualno najuspešnija u istoriji
Novak je uspeo da osvoji 10 velikih turnira (3 + 1 + 6) + još 3 finala!

Da, a ako ne marimo za kalendarske godine već pod godinom podrazumevamo 365 uzastopnih dana, onda postoji još bolja godina, od Vimbldona 2015 do Roland Garosa 2016, sa 4 slema, završnim turnirom i 5 mastersa (i još 3 finala). Ostaviću da pogađate kome je to uspelo.

I da napomenem, svih 9 mastersa u karijeri zvuči fino, ali dostižno, i Nadal i Federer su možda mogli da to dostignu (na primer, Nadal je imao meč loptu za Majami, a ni Pariz nije nezamisliv za Nadala), ali godine kao 2015. ili kao kraj 2015. i početak 2016. neće se ponoviti. Ne vidim kako se uopšte moglo dogoditi i taj prvi put.
docsumann docsumann 17:32 28.08.2018

Re: Ideja

na prošlom blogu smo spomenuli, još jedan RG i jedan Sinsinati i jedini ima svaki veliki turnir osvojen najmanje 2 puta.
još jedan "korak" i obrće krug dva puta, a svi dobro znamo da je dvaput - dvaput
c_h.arlie c_h.arlie 19:02 28.08.2018

Re: Ideja

docsumann
na prošlom blogu smo spomenuli, još jedan RG i jedan Sinsinati i jedini ima svaki veliki turnir osvojen najmanje 2 puta.
još jedan "korak" i obrće krug dva puta, a svi dobro znamo da je dvaput - dvaput

Bogami, ja sam skoro zaboravio da je dvaput - dvaput.
NNN NNN 19:07 28.08.2018

Re: Ideja

marco_de.manccini
NNN

2015. je bila individualno najuspešnija u istoriji
Novak je uspeo da osvoji 10 velikih turnira (3 + 1 + 6) + još 3 finala!

Da, a ako ne marimo za kalendarske godine već pod godinom podrazumevamo 365 uzastopnih dana, onda postoji još bolja godina, od Vimbldona 2015 do Roland Garosa 2016, sa 4 slema, završnim turnirom i 5 mastersa (i još 3 finala). Ostaviću da pogađate kome je to uspelo.


Da, to se može videti u ATP poenima - rekordnih 16950!
(mogao je da se pred Vimbldon da se prijavi za neki 250 turnir i sa dve pobede, nad nekim protivnicima koji bi verovatno bili ne iznad 50. mesta da probije i barijeru od 17 hiljada, kao da je to bitno )
Inače pre njega niko nije imao ni 15 hiljada, ali ovaj način bodovanja je od 2009. a Federer bi recimo na kraju 2006. imao oko 15 i po hiljada po sadašnjem bodovanju.

I da napomenem, svih 9 mastersa u karijeri zvuči fino, ali dostižno, i Nadal i Federer su možda mogli da to dostignu (na primer, Nadal je imao meč loptu za Majami, a ni Pariz nije nezamisliv za Nadala), ali godine kao 2015. ili kao kraj 2015. i početak 2016. neće se ponoviti. Ne vidim kako se uopšte moglo dogoditi i taj prvi put.

Federer je imao meč-lopte za Rim (2006) i bio na gem od Monte Karla (2014), na oba turnira je po 4 puta gubio u finalima, ali već dve godine preskače šljaku i verovatno je to to.
Nadal je pet puta gubio u finalu Majamija, jednom u Parizu i 2 puta na Završnom turnniru, ali nije isključeno da ih osvoji, malo tempira formu, malo se sklope kockice.
Čak i Mari stoji pristojno, fale mu IW i Monte Karlo od Mastersa + AO (izgubio svih 5 finala!) i RG.

docsumann docsumann 20:12 28.08.2018

Re: Ideja

Bogami, ja sam skoro zaboravio da je dvaput - dvaput.


i ne samo što je dvaput - dvaput, dvaput ujedno i nije dvaput
NNN NNN 22:15 28.08.2018

Re: Ideja

dvaput - dvaput

To bi bilo odlično,
i onda bi ovo dostignuće moglo da se nazove npr. Golden Novak (tj. u tom slučaju bi bilo Double Golden Novak)
pa kada neko za 5 ili 50 godina uspe da ostvari to dostignuće u karijeri, moglo bi da se kaže da je osvojio Zlatnog Novaka
blogovatelj blogovatelj 20:02 29.08.2018

Re: Ideja

fale mu IW i Monte Karlo


Pored Nadala i Novaka živa, Monte Karlo neće osvojiti nikad.
marco_de.manccini marco_de.manccini 03:45 30.08.2018

Re: Ideja

Pored Nadala i Novaka živa, Monte Karlo neće osvojiti nikad.

Зна Федерер шта ради, само држи форму и мудро чека да се они пензионишу.
blogovatelj blogovatelj 11:04 30.08.2018

Re: Ideja

Зна Федерер шта ради, само држи форму и мудро чека да се они пензионишу.


Kako vreme prolazi i ja sam sve više istog mišljenja. Ali mislim da mu je Nolo skinuo fazon, da će i jedan i drugi igrati dok ne napune 45 godina, kao Navratilova.
alselone alselone 21:51 27.08.2018

E, ovo je ono sto sam ti rekao

hvala ti.

Malo sam prelistao "dijagonalno" sto kazu. Ali sam ipak uzivao. Sutra cu natenane.
NNN NNN 22:21 27.08.2018

Re: E, ovo je ono sto sam ti rekao


Hvala.

Početna ideja mi je bila da u tekstu ne detaljišem mnogo o pojedinim turnirima,
nego da to uradim u komentarima,
pa da tekst može brzo da se preleti, a posle da se svako uvati za šta 'oće u komentarima.

Možda tokom trajanja ovog bloga nabacim još po koji komentar vezan za neki Masters pojedinalčno...
alselone alselone 22:53 27.08.2018

Kada sam se prvi put odusevio Noletom

ti se toga verovatno bolje secas.

Bio je jos pocetnik u ovom top 10 svetu i igrao je protiv Federera. Lomio se rezultat, to je ona prekretnica negde na 2/3 meca. Nole je servirao na neki 0:30, a imao je brejk prednosti, i sudija mu je svirao foot faul.

On je samo lagano prisao mrezi, uzeo tu isto lopticu, i vracajuci se nazad na servis onako njemu svojstveno krvnici pogledao sudiju.

I servirao as. Ili markar servis viner.

Wow! Tada sam prvi put spoznao njegovu sportsku velicinu.
nsarski nsarski 00:07 28.08.2018

Re: Kada sam se prvi put odusevio Noletom

Nole je servirao na neki 0:30, a imao je brejk prednosti, i sudija mu je svirao foot faul.


Ne bih da se mesam u ovu zanimljivu diskusiju (iz nje mogu samo nesto da naucim - zahvaljujem NNN licu i sjajnim komentatorima!), niti bih da budem grammar picajzla, ali, just for the record, ispravno se kaze foot fault.
Nastavite, please.
NNN NNN 09:24 28.08.2018

Re: Kada sam se prvi put odusevio Noletom

jeste, ali mislim da je als napravio typo, a ne grešku (u svakom slučaju bitno je da smo se razumeli).

Nego ne sećam se konkretne situacije, ali znam da sam za takav slučaj i ranije čuo i skroz mi je plauzibilan i ono što mi se sviđa kod Novaka je što obično skroz pozitivno (što se igre tiče) odreaguje na "nepravdu".
Evo baš u finalu Sinsinatija kada je neopravdano dobio opomenu zbog prekoračenja vremena, ušao je u kraću raspravu sa sudijom i onda odservirao savršen gem!

Inače što se merenja vremena prilikom servisa tiče, vladalo je nepodeljeno uverenje da će to najnegativnije da utiče na Nadala i Đokovića,
a upravo su njih dvojica osvojili turnire na kojima je prvo mereno vreme za servis :)
alselone alselone 09:36 28.08.2018

Re: Kada sam se prvi put odusevio Noletom

Nego ne sećam se konkretne situacije, ali znam da sam za takav slučaj i ranije čuo i skroz mi je plauzibilan i ono što mi se sviđa kod Novaka je što obično skroz pozitivno (što se igre tiče) odreaguje na "nepravdu".
Evo baš u finalu Sinsinatija kada je neopravdano dobio opomenu zbog prekoračenja vremena, ušao je u kraću raspravu sa sudijom i onda odservirao savršen gem!


Nevetovatan karakter. Ne znam ni jednog igraca koji je u stanju da odrzi toliku mentalnu ravnotezu u susretu sa toliko "neprijateljskom" publikom.

Dok je bio jos mladji, par puta kada je gubio a publika i dalje onako agresivno navijala ga izgubi do kraja (obicno se publika uzbudi na preokret a ne kada je protivnik vec na kolenima) cinilo mi se kao da je na ivici da zaplace. Zato su njegova slavlja cesto bila onako burna, kad mu se posle svega probudi energija.
nikvet pn nikvet pn 09:46 28.08.2018

Re: Kada sam se prvi put odusevio Noletom


To je upravo fascinantno. Ta mentalna snaga da apstrahuje ogromna sranja naokolo i da se fokusira na svoj trenutni plan - zato i jeste tu gde je. Tu spada i reset posle promašaja. Vrlo inspirativno dejstvuje.
loader loader 11:00 28.08.2018

Re: Kada sam se prvi put odusevio Noletom

Ta mentalna snaga da apstrahuje ogromna sranja naokolo

Najcrnje je bilo ono urlanje na Wimbldonu, gde je atmosfera inače, oduvek bila, najstrožije samokontrolisana. Aplaudiralo se kad Novak promaši, galamilo za vreme poena ili pripreme za servis, neprincipijelno se navijalo za njegovog protivnika. Sve je to Đoković pretvarao u aplauz (njemu) prilikom podizanja pehara ...
NNN NNN 13:12 28.08.2018

Re: Kada sam se prvi put odusevio Noletom

Najtežu publiku, po meni, je imao u finalu US Opena 2015. (i možda i nekako najteža pobeda, a i svakako jedna od najslađih... Novak je spasio 19 od 23 brejk lopti!)

A takođe i na Vimbldonu iste godine, već je 2:1 u setovima i brejk prednosti u finišu 4. seta za Novaka i servis i na 0:30 publika krene da se loži (doduše u prva dva seta su bili spektakularni preokreti),
a Novak "poludi" najpozitivnije kako ume,
odbrani servis i bukvalno riternom uzme i poslednji gem!
(klip vredi milijon reči - od 2:22:00 mada bi trebalo da od tada i krene)
alselone alselone 13:32 28.08.2018

Re: Kada sam se prvi put odusevio Noletom

(klip vredi milijon reči)


Pogledao sam poslednji gem meca i to je nesto prelepo.

A pogledao sam i brejk u poslednjem setu i primeo u sam u poslednjem poenu onu loptu pod noge, sto se spominjali pre neki dan, i kako protivnik ne zna sta da radi sa njom. A uopste nije atraktivan potez.
NNN NNN 13:54 28.08.2018

Re: Kada sam se prvi put odusevio Noletom

Jeste, ona dva direktna poena iz riterna su očigledna (i spektakularna), ali i ovaj pod noge* je bukvalno viner jer posle toga može šta 'oće

*još Federer ume "iz zgloba" da odigra poluvolej sa osnovne, a velika većina igrača bi morala da ide unazad, pa bi delovali još bespomoćnije i verovtno ne bi čak ni vratili i to onda bude neatraktivan poen iznuđenom greškom, a ustvari je vrlo teško da se tako riternom protivnik primora na grešku.

Možemo samo da zahvalimo Novaku što nas uči kako da još više uživamo u ovom sportu
c_h.arlie c_h.arlie 16:25 28.08.2018

Re: Kada sam se prvi put odusevio Noletom

nsarski
Nole je servirao na neki 0:30, a imao je brejk prednosti, i sudija mu je svirao foot faul.


Ne bih da se mesam u ovu zanimljivu diskusiju (iz nje mogu samo nesto da naucim - zahvaljujem NNN licu i sjajnim komentatorima!), niti bih da budem grammar picajzla, ali, just for the record, ispravno se kaze foot fault.
Nastavite, please.

M'da !
Milutin Milošević Milutin Milošević 11:21 29.08.2018

Re: Kada sam se prvi put odusevio Noletom

Najtežu publiku, po meni, je imao u finalu US Opena 2015

Zaboravljaš kretene iz Madrida
alselone alselone 11:24 29.08.2018

Re: Kada sam se prvi put odusevio Noletom

Možemo samo da zahvalimo Novaku što nas uči kako da još više uživamo u ovom sportu


Ovo sam i ja pomislio.

Fali nam jedan dobar teniski komentator koji bi nas naucio ovakvim stvarima u ukazao na te detalje "koji zivot znace". Treba nam Sarecan tenisa. :)
NNN NNN 12:05 29.08.2018

Re: Kada sam se prvi put odusevio Noletom

Milutin Milošević
Najtežu publiku, po meni, je imao u finalu US Opena 2015

Zaboravljaš kretene iz Madrida

Setio sam se i njih,
ali njih je bar mogao da kazni preskakanjem turnira (2015., a za 2014. je imao izgovor jer je stvarno bio nešto rovit prethodno u Monte Karlu, mada je nedelju dana kasnije uzeo Rim*)

Što se Madrida tiče, mogu da ga ne vole (kao glavnog Nadalovog konkurenta tih godina) + što su kukali kako je nedolično slavio titulu 2011., pa su ga izviždali 2013. kada je izgubio od Dimitrova, pa ih je on "kaznio" preskakanjem turnira sledeće dve godine.
Sada mi deluje kao da su zakopali ratne sekire, Novak ponovo gostuje tamo, malo priča na španskom i sve je sada ok.

alselone alselone 12:09 29.08.2018

Re: Kada sam se prvi put odusevio Noletom

što su kukali kako je nedolično slavio titulu 2011.


Šta se desilo?
NNN NNN 12:15 29.08.2018

Re: Kada sam se prvi put odusevio Noletom

Rim*

Od nepotrebnih podataka:

Novak je 7 puta za redom dobio meč u Rimu sa 2:1 u setovima
(poslednja 4 meča iz gore pomenute 2014. i prva 3 iz 2015.) kao da je namerno popravljao Deciding set statistiku
NNN NNN 12:22 29.08.2018

Re: Kada sam se prvi put odusevio Noletom

alselone
što su kukali kako je nedolično slavio titulu 2011.


Šta se desilo?

Ne znam zašto je meni u glavi ostalo da je prskao šampanjcem (što je uobičajeno za automoto sport ), ali ne mogu to da nađem,
vidim ove hauboj rajdere (Vajda se malo zaneo?)
a ima i kada cepaju kolce u svalčionici
Sve u svemu ništa strašno.
loader loader 06:13 30.08.2018

Re: Kada sam se prvi put odusevio Noletom

alselone
(klip vredi milijon reči)


Pogledao sam poslednji gem meca i to je nesto prelepo.

A pogledao sam i brejk u poslednjem setu i primeo u sam u poslednjem poenu onu loptu pod noge, sto se spominjali pre neki dan, i kako protivnik ne zna sta da radi sa njom. A uopste nije atraktivan potez.

Te neatraktivne pod noge, uz osnovnu liniju, predstavljaju možda i najbitniji faktor njegove igre, ali se taj deo u skoro 100% slučajeva razgovora preskače, previđa ... valjda zato što se radije gleda neka atrakcija. Iz tog razloga velika većina će kazati kako je Federerova igra ipak nadmoćna ("samo što ne uspeva uvek" ... - iako rezultati pokazuju nešto drugo. Da opet pojednostavimo - ako igraju najjači Djoković i najjači Federer, Djoković od 10 mečeva dobija barem 6 ili 7. A od 10 sa Nadalom 7-8. Iako je i Nadal po shvatanju šire publike, uglavnom, atraktivniji. Te "laso", te trčanje, te ... Ako se gleda kompletna igra, zapazi se svašta. Među najvažnijim stvarima, ako ne i najvažnija, jeste to gruvanje lopte po sredini, uz osnovnu liniju, protivniku u kolena. Samo treba pogađati toliko često taj udarac. A novak pogađa skoro redovno i to, dakle, nije slučajnost, već moć tehnike i taktike.

c_h.arlie c_h.arlie 10:20 30.08.2018

Re: Kada sam se prvi put odusevio Noletom

loader
alselone
(klip vredi milijon reči)


Pogledao sam poslednji gem meca i to je nesto prelepo.

A pogledao sam i brejk u poslednjem setu i primeo u sam u poslednjem poenu onu loptu pod noge, sto se spominjali pre neki dan, i kako protivnik ne zna sta da radi sa njom. A uopste nije atraktivan potez.

Te neatraktivne pod noge, uz osnovnu liniju, predstavljaju možda i najbitniji faktor njegove igre, ali se taj deo u skoro 100% slučajeva razgovora preskače, previđa ... valjda zato što se radije gleda neka atrakcija. Iz tog razloga velika većina će kazati kako je Federerova igra ipak nadmoćna ("samo što ne uspeva uvek" ... - iako rezultati pokazuju nešto drugo. Da opet pojednostavimo - ako igraju najjači Djoković i najjači Federer, Djoković od 10 mečeva dobija barem 6 ili 7. A od 10 sa Nadalom 7-8. Iako je i Nadal po shvatanju šire publike, uglavnom, atraktivniji. Te "laso", te trčanje, te ... Ako se gleda kompletna igra, zapazi se svašta. Među najvažnijim stvarima, ako ne i najvažnija, jeste to gruvanje lopte po sredini, uz osnovnu liniju, protivniku u kolena. Samo treba pogađati toliko često taj udarac. A novak pogađa skoro redovno i to, dakle, nije slučajnost, već moć tehnike i taktike.


Ne sumnjam da i srpstvo nije tu upetljano.
loader loader 20:20 30.08.2018

Re: Kada sam se prvi put odusevio Noletom

Ne sumnjam da i srpstvo nije tu upetljano.

Za srpstvo je zadužen gosn Imas Pepe :)
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:18 27.08.2018

Sutra na programu

U 17:00 Đere - Mayer (ARG)
Oko 19:00 Troicki - Sandgren
Oko 19:30 Novak - Fuksović
Negde u isto vreme Krunić - Bačinski, a posle njih Krajinović - Ebden
zemljanin zemljanin 12:44 28.08.2018

Re: Sutra na programu

Negde u isto vreme Krunić - Bačinski

e Aleksandru gledam, ona mi je miljenica, uz JJ i Mašu

NNN NNN 13:15 28.08.2018

Re: Sutra na programu

JJ
kad je već pomenu,
oprostio se David Ferer od GS...

Može se reći da je dao sve od sebe, respekt!
c_h.arlie c_h.arlie 16:29 28.08.2018

Re: Sutra na programu

NNN
JJ
kad je već pomenu,
oprostio se David Ferer od GS...

Može se reći da je dao sve od sebe, respekt!

Mislim, nije lepo reči slava mu - ali Ferer zaslužuje apsolutno svo poštovanje.
Redak sportsmen !
NNN NNN 19:53 28.08.2018

Re: Sutra na programu

Đere - Mayer
posle 2:0 i ispuštenog dvostrukog brejka sam mislio da će da se slomi,
ali je Majer predao, ne znam da li je neka povreda,
a izgleda kao da je vrućina,
jer ovog popodneva već ima 4 predaje mečeva!
zemljanin zemljanin 21:43 28.08.2018

Re: Sutra na programu


e Aleksandru gledam, ona mi je miljenica,

i Aleksandra ide dalje
NNN NNN 22:16 28.08.2018

Re: Sutra na programu


6:0 u odlučujućem setu!
nsarski nsarski 22:32 28.08.2018

Re: Sutra na programu

NNN

6:0 u odlučujućem setu!


Ameri su svojevremeno komentarisali (ono vreme kad je Novak razbijao) da je otvorio "donut shop" u Queens-u. Naravno, pise se doughnut, ali Ameri su lenji (ili, politicki korektno receno, "prakticni" )

NNN NNN 23:37 28.08.2018

Re: Sutra na programu

nsarski
NNN

6:0 u odlučujućem setu!


Ameri su svojevremeno komentarisali (ono vreme kad je Novak razbijao) da je otvorio "donut shop" u Queens-u. Naravno, pise se doughnut, ali Ameri su lenji (ili, politicki korektno- "prakticni" )

Douz vr d dejz
(ovo mi je jedan od omiljenijih (nebitnih) poena)

nikvet pn nikvet pn 09:25 28.08.2018

...


Kada Federko drži reket u rukama kao da drži, hm, penkalo.

Rafa? Batinu. Ili ajde - bezbolku.

Nole? Nema sumnje - mač.
docsumann docsumann 18:03 28.08.2018

Re: ...

nikvet pn

Kada Federko drži reket u rukama kao da drži, hm, penkalo.

Rafa? Batinu. Ili ajde - bezbolku.

Nole? Nema sumnje - mač.


bič!


inače, Vajda je negdje spomenuo da Nole ima fizikum idealan za jednog tenisera. veličina, proporcije, težina, mišići, nivo masti...
potpuno ga kapiram. u tom nekom traženju optimalnog odnosa izdržljivosti, eksplozivnosti i snage, Novakovo tjelo je najbliže idealu.
njegova jogi-elastičnost je mitska u svom sportu ikad-iđe

Nadal ima nekoliko kila mišića više, te pored svih treninga pada na kondiciji u odnosu na Novaka u ekstremno dugim duelima.
naravno, ako pretjereš sa forsiranjem aerobnih perfomansi ostaćeš bez dovoljno mišićne mase neophodne za snažne udarce.

Federer mi je uvijek bio fenomen. sem desne ruke njegovo tijelo jedva da liči na tjelo vrhunskog sportiste.
od sve velike trojke njegova igra se najmanje oslanja na fizikum.
spremnost neophodna za vrhunski sport se podrazumjeva, ali ništa specijalno.

možda što se atletskih osobina jedino Monfis može da se nosi s Novakom. u skočnosti i snazi je možda nešto i bolji, ali izdržljivost, sposobnost da se drži visok fizički nivo tokom cijelog meča su by far na Noletovoj strani.




NNN NNN 19:11 28.08.2018

Re: ...

Federer mi je uvijek bio fenomen. sem desne ruke njegovo tijelo jedva da liči na tjelo vrhunskog sportiste.
od sve velike trojke njegova igra se najmanje oslanja na fizikum.

Čak i Federer ističe da je najviše napredovao pošto u treninge uključio i teretanu,
kaže da je prvih godina izbegavao u fazonu "šta će mi ovo?!".
NNN NNN 19:49 28.08.2018

Re: ...

možda što se atletskih osobina jedino Monfis može da se nosi s Novakom.

Brzina
blogovatelj blogovatelj 20:09 29.08.2018

Re: ...

inače, Vajda je negdje spomenuo da Nole ima fizikum idealan za jednog tenisera.


Ovo isto sam čuo od Mekinroa kada je Novak osvajao svoje prve masterse, pre desetak godina.
blogovatelj blogovatelj 20:09 29.08.2018

Re: ...

ikad-iđe


NNN NNN 15:24 28.08.2018

US Open - 1. dan

da trolujemo malo i o ovom redovnom tenisu

iako nešto ne pratim žene, tj. ženski tenis (naročito u ranijim kolima)
odgledao sam veći deo meča između Venus i Kuznjecove.

Kuznjecova je osvojila US Open 2004.
a Venus je ovde igrala finale još 1997.

npr. mnogo pre nego što su se rodili Šapovalov (1999) i Ože-Alijasim (2000) koji su igrali međusobni susret otprilike u isto vreme kada i ove dve dame!
docsumann docsumann 17:38 28.08.2018

NNN


predlog za razmišljanje


ako već postoje romani u kojima se raspreda istorija matematike (Papagajeva teorema) ili filozofije (Sofijin svijet) zašto ne i roman uronjen u istoriju sporta...

i sad se ti pitaš zašto li bulji u mene dok ovo priča
Kazezoze Kazezoze 21:02 28.08.2018

Mučenje

Novak se muči, izgleda da je pretjer'o u ugađanju drugima, prežderao se mesine (ribe) i sada ima stomačne probleme. Vidim da pije i hladnu vodu što samo pojačava mučninu u želudcu. On je stomak i želudac navikao na sasvim drugačiji režim ishrane, tako da svaka promena izaziva reakcije.
Šta se dešava sa njim?
alselone alselone 21:08 28.08.2018

Re: Mučenje

Ma kakvi. Tempira formu. Sad ce on ovog amatera da opere rutinski.
Kazezoze Kazezoze 21:36 28.08.2018

Re: Mučenje

alselone
Ma kakvi. Tempira formu. Sad ce on ovog amatera da opere rutinski.

3.set je dobio na inat, a u međuvremenu je i Mađar kolabriro na ovoj jebenoj sparini...videćemo kako će nastaviti, Mađar igra, čini se, iznad svojih mogućnosti...
NNN NNN 22:25 28.08.2018

Re: Mučenje

Bogami, namučismo se!
Fučovič je po fizičkim karakteristikama sličan Novaku
i trčao je k'o lud,
imao sam utisak da se Novak trudi da ga maksimalno šeta i izmori
(pošto je bila vrućina 33-34 stepena),
ali je izgledalo da Mađar to mnogo bolje podnosi,
a Novak je izgledao baš iscrpljeno ceo 2. set.
Čekali smo da lekovi počnu da deluju i da se Mađar konačno umori
i posle 2:4 u trećem setu Novak je osvojio svih 10 gemova do kraja meča (a i izgledao je skroz normalno za razliku od prve polovine meča)!
marco_de.manccini marco_de.manccini 03:31 29.08.2018

Re: Mučenje

(pošto je bila vrućina 33-34 stepena),

Сама врућина и није толики проблем, него је влажно на ту врућину, па је онда мука и стајати у ладовини, а не трчати.
docsumann docsumann 06:12 29.08.2018

Re: Mučenje


velika vlažnos pojačava (subjektivni osjećaj) ekstremne temperature, pa bilo u + ili u -.
odnosno ljeti je na velikim vrućninama još toplije ako je vlažnost velika, dok nam je zimi još hladnije.
razlog je prost, voda ima oko 4 puta veći toplotni kapacitet od vazduha (više toplote uzima (ili predaje) od tijela s kojim je u kontaktu).
alselone alselone 07:58 29.08.2018

Re: Mučenje

velika vlažnos pojačava (subjektivni osjećaj) ekstremne temperature, pa bilo u + ili u -.
odnosno ljeti je na velikim vrućninama još toplije ako je vlažnost velika, dok nam je zimi još hladnije.
razlog je prost, voda ima oko 4 puta veći toplotni kapacitet od vazduha (više toplote uzima ili predaje od tijela s kojim je u kontaktu).


Zato je u Vojvodini zimi ponekad hladnije nego na Pancicevom vrhu.
docsumann docsumann 08:40 29.08.2018

Re: Mučenje

na primorju je vlažnost uobičajeno velika.
ljeti su rijetki dani kad možeš disati bez škrga.
kad će maestral da prodišemo

pokojni otac mi je pričao kako je tu povezanost vlažnosti i tjelesnog osjećaja dobrano osjetio na sopstvenoj koži pri prelasku iz Kuvajta u Irak.
u Kuvajtu, koji je na morskoj obali konstantno je ogromna vlažnost, uz ekstremno visoke temperature, konstantno si u slapovima znija, jednom riječju - nepodnošljivo za prosečno srpče a kad se pređe u Irak (pustinjski dio) osjetiš da je toplo, ono baš baš toplo, al si suv ko suHa drenovina.

nekom prilikom sam gledao emisiju o izradi onog skijaškog kompleksa u Dubaiju.
skijalište (sa snijegom) usred pustinje.
e sad ispod svega toga idu gomile instalacija, cjevovoda, kablova...tom prilikom je bila riječ op zavarivačima na cjevovodu.

radni uslovi - temperatura preko 45 stepeni, vlažnost vazduha 100%

nije ni čudo da su pri kontroli varova nailazili na izuzetno loš kvalitet radova.

nisam mogao da vjerujem da neko može da radi u tim uslivim... a onda se sjetih kukavaca iz brodogradilišta; monteri i zavarivači po brodskim tankovima, pa kad se b lim ljeti upali od sunca, ao ko tebe breneri prže.

zato su ljeti i počinjali rad u 5 ujutro, a u 12 se raspuštali. misim i to je bilo krajnje nehumano
NNN NNN 08:42 29.08.2018

Re: Mučenje

marco_de.manccini
(pošto je bila vrućina 33-34 stepena),

Сама врућина и није толики проблем, него је влажно на ту врућину, па је онда мука и стајати у ладовини, а не трчати.

Ovo za temperaturu su neki podaci iz Gugla, nisam se udubljivao u detalje,
čak je pisalo da je vlažnost bila prilično normalna (oko 50%),
mada nije tako izgledalo na TV-u + što se svi žale na vlažnost,
a juče je bilo čak 6 predaja!
tetris tetris 08:46 29.08.2018

Re: Mučenje

velika vlažnos pojačava (subjektivni osjećaj) ekstremne temperature, pa bilo u + ili u -.
odnosno ljeti je na velikim vrućninama još toplije ako je vlažnost velika, dok nam je zimi još hladnije.
razlog je prost, voda ima oko 4 puta veći toplotni kapacitet od vazduha (više toplote uzima (ili predaje) od tijela s kojim je u kontaktu).


Zarad tehničke ispravnosti, moram da se osvrnem na uticaj vlage i velikih vrućina. Razlog subjektivnog osećaja ekstremne temperature i velike vlažnosti na velikim vrućinama nije u 4 puta većem toplotnom kapacitetu vode već u umanjenoj mogućnosti da se toplota od ljudskog tela preda okolnom vazduhu znojenjem. Zbog visoke vlažnosti, vazduh je "zasićen" sa vodom i isparavanje znoja je usporeno što utiče na naš subjektivni osećaj toplote.

Primer od juče iz New York-a. Temperatura vazduha je bila oko 32-34C. Temperatura tela je oko 37C. Prenos "sensibilne" toplote je od tela na vazduh (isto kao i zimi). Problem je da telo generiše mnogo više tolpote nego što može biti predato vazduhu pri tim malim temperaturnim razlikama. Onda počinjemo da se znojimo i, delom preko znoja, a delom isparavanjem znoja sa površine kože, oduzimamo višak toplote. Kao što sam već spomenuo, velika vlaga umanjuje brzinu isparavanja i onda je ta komponenta "hlađenja" tela smanjena. Pri 100% relativne vlažnosi, ništa ne može ni da ispari, pa se onda znojimo "ko svinja" .

docsumann docsumann 09:25 29.08.2018

Re: Mučenje


da, tačno.

nisam htio da ulazim u te fizičko-fiziološke detalje.

znoj je ustvari naš sopstveni kondenzat
alselone alselone 09:35 29.08.2018

Re: Mučenje

znoj je ustvari naš sopstveni kondenzat

A krvotok ovakav kakav imamo, nam nije potreban tolliko zbog hranjenja koliko zbog hladjenja.
c_h.arlie c_h.arlie 10:15 29.08.2018

Re: Mučenje

tetris
velika vlažnos pojačava (subjektivni osjećaj) ekstremne temperature, pa bilo u + ili u -.
odnosno ljeti je na velikim vrućninama još toplije ako je vlažnost velika, dok nam je zimi još hladnije.
razlog je prost, voda ima oko 4 puta veći toplotni kapacitet od vazduha (više toplote uzima (ili predaje) od tijela s kojim je u kontaktu).


Zarad tehničke ispravnosti, moram da se osvrnem na uticaj vlage i velikih vrućina. Razlog subjektivnog osećaja ekstremne temperature i velike vlažnosti na velikim vrućinama nije u 4 puta većem toplotnom kapacitetu vode već u umanjenoj mogućnosti da se toplota od ljudskog tela preda okolnom vazduhu znojenjem. Zbog visoke vlažnosti, vazduh je "zasićen" sa vodom i isparavanje znoja je usporeno što utiče na naš subjektivni osećaj toplote.

Primer od juče iz New York-a. Temperatura vazduha je bila oko 32-34C. Temperatura tela je oko 37C. Prenos "sensibilne" toplote je od tela na vazduh (isto kao i zimi). Problem je da telo generiše mnogo više tolpote nego što može biti predato vazduhu pri tim malim temperaturnim razlikama. Onda počinjemo da se znojimo i, delom preko znoja, a delom isparavanjem znoja sa površine kože, oduzimamo višak toplote. Kao što sam već spomenuo, velika vlaga umanjuje brzinu isparavanja i onda je ta komponenta "hlađenja" tela smanjena. Pri 100% relativne vlažnosi, ništa ne može ni da ispari, pa se onda znojimo "ko svinja" .


Kakva je situacija kada je spoljašnja temperatura, npr. 40 stepeni ?
Da li je tada prenos 'senibilne' toplote sa tela na vazduh uopšte moguć ?
Ima li telo ugrađen neki 'klima uređaj' mehanizam ?
tetris tetris 10:49 29.08.2018

Re: Mučenje

Kakva je situacija kada je spoljašnja temperatura, npr. 40 stepeni ?
Da li je tada prenos 'senibilne' toplote sa tela na vazduh uopšte moguć ?


Kada ne bi bilo znojenja, onda bi prenos toplote bio sa vazduha na telo. Kod ima znojenja onda je moguć zato što se deo toplote tela oduzme tokom isparavanja znoja. U protivnom, temperatura tela bi porasla, a već temperatura u dubuni tela oko 40C izaziva hipertermiju a preko 42 nastupa smrt.

Ima li telo ugrađen neki 'klima uređaj' mehanizam ?

Ne u konvencionalnom smislu. Ali bi se neka analogija mogla napraviti. Centralni nervni sistem bi imao ulogu automatske kontrole (ili Building Management System u zgradarstvu). Krvotok bi bio distribucioni sistem kojim se toplota generisana metaboličkom aktivnošću prenosi do spoljnjeg okruženja...
nikvet pn nikvet pn 11:07 29.08.2018

Re: Mučenje

Čovek je jedina vrsta koja ima tako raskošan i efikasan sistem hlađenja kao što je znojenje. Preostatak životinjskog carstva tu privilegiju nema. Zašto?

Zato što obilato znojenje dođe kao mirisni razglas u ambijentu koji odaje prisustvo i lokaciju emitera. Znojavi predator umire gladan, znojavi plen pojeden. Tokom istorije u nas to je postalo nekažnjivo pa je taj rashladni sistem dobio sve bolje performanse.

Istine radi tu su pripomogli i interni kompetitivni faktori. Na gradnji piramida ili Kineakog zida preteko je onaj ko se bolje znojio, nije prokuvao.

Isti pravac evolucije teče i danas, samo što umesto biča izgleda bolje radi šargarepa.
alselone alselone 11:26 29.08.2018

Re: Mučenje

na primorju je vlažnost uobičajeno velika.
ljeti su rijetki dani kad možeš disati bez škrga.
kad će maestral da prodišemo


Ja imam osecaj da na moru uvek duva vetar :) a ovde u udolinu ravnicu medju planinama, kada se poveca pritisak i spusti vlaga, dodje ti da leti crknes a zimi da se ukocis. Sve ode nakosti.

Zato Madjari i imaju onoliko banja. Imali bi i mi da nismo generalno nesposobni i lokalno korumpirani.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:40 29.08.2018

Re: Mučenje

(pošto je bila vrućina 33-34 stepena),


Na pokrivenom terenu na mecu Federer su takodje dahtali u gledalistu, kako stoji onaj gigantski Artur Es sa ventilacijom i rashladjivanjem kad su se i tamo preznojavali sa zatvorenim krovom?
NNN NNN 14:00 29.08.2018

Re: Mučenje

Pre dve godine je zbog vrućine u polufinalu (između Vavrinke i Nišikorija) zatvoren krov posle recimo dva seta...
... i onda neki pričaju da su sada gori uslovi nego tada...
... ali onda neko napiše da nemaju nikakav sistem za rashlađivanje!

(pa postoji ideja da ga zatvore odmah ujutru, da se bar zadrži noćni hladniji vazduh)

videćemo
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:50 29.08.2018

Re: Mučenje

... ali onda neko napiše da nemaju nikakav sistem za rashlađivanje!

(pa postoji ideja da ga zatvore odmah ujutru, da se bar zadrži noćni hladniji vazduh


Meni ovo zvuci neverovatno, em sportska dvorana em najveci broj sedista u gledalistu kad su tenis dvorane u pitanju..

Kao da su rashladni uredjaji u takvim dvoranama, i u takvim drzavama gde se GS odvijaju, luksuz.

Ako i sacuvaju na takav nacin malo svezine opet ostaje problem, i to ne mali, ustajalog vazduha gde dise toliko ljudi toliko vremena. To znamo svi koji smo se nekad nasli u prostoriji koja se ne vetri redovno, grozno.


marco_de.manccini marco_de.manccini 15:20 29.08.2018

Re: Mučenje

Na pokrivenom terenu na mecu Federer su takodje dahtali u gledalistu, kako stoji onaj gigantski Artur Es sa ventilacijom i rashladjivanjem kad su se i tamo preznojavali sa zatvorenim krovom?

На новом Луису Армстронгу (дакле не на Ешу, већ на новом, мањем стадиону) не постоји расхлађивање, само природна вентилација. Тврде да је добро урађена, да ваздух струји кроз цео стадион чак и кад је кров затворен. Наравно, ово не помаже много кад је напољу лепљиво време.
niccolo niccolo 18:08 29.08.2018

Re: Mučenje

Als
Ja imam osecaj da na moru uvek duva vetar :) a ovde u udolinu ravnicu medju planinama, kada se poveca pritisak i spusti vlaga, dodje ti da leti crknes a zimi da se ukocis. Sve ode nakosti.

Zato Madjari i imaju onoliko banja. Imali bi i mi da nismo generalno nesposobni i lokalno korumpirani.

[url=https://www.b92.net/sport/usopen2018/vesti.php?yyyy=2018&nav_id=1436919]
Hajmo malo sada već klasične diskusije o Novakovoj ishrani, dok čekamo bitnije mečeve?[/url]
NNN NNN 18:44 29.08.2018

Re: Mučenje

Ma nema ovde šta da se priče, sve je oduvek bilo prilično jasno,
ali ovde stav javnog mnenja kreiraju tabloidi "upropastila ga žena", "ušao u sektu", "prodao dušu", "skinuo hilandaski krst" i ko zna kakve sve bedastoće.
Čovek je jednostavno bio povređen, premoren, prezasićen... sada se stvari vraćaju u neke poželjnije tokove - zdravlje bi trebalo da je ok, motiv i dalje postoji, još malo da se forma ispolira i podigne samopouzdanje na raniji nivo i to je to.
niccolo niccolo 18:46 29.08.2018

Re: Mučenje

Ma nema ovde šta da se priče

Pa ništa, onda ćemo o haljinicama
NNN NNN 18:53 29.08.2018

Re: Mučenje

...a što se ishrane tiče, to mi je tek urnebesno!
"optužuju" ga da je vegan, a čovek jede ribu i jaja i poznato je da se tako hrani od leta 2015. što znači da je sa ovakvom ishranom već ostvario sve one neslućene uspehe i sad odjednom javljaju se "nutricionisti" i ostali stručnjaci opšte prakse koji znaju sve o svemu i besplatno dele savete šta bi trebalo da radi neko ko se već popeo na Mont Everest!


Ti stručnjaci su najjači u tradicionalnoj sportskoj disciplini gledanja u tuđ tanjir, krevet i novčanik
NNN NNN 18:55 29.08.2018

Re: Mučenje

onda ćemo o haljinicama
i Rolan Garos razmišlja da uvede dres-kod (oćedu dupropastu 1. nedelju GS )
docsumann docsumann 19:00 29.08.2018

Re: Mučenje

"optužuju" ga da je vegan


prije bi mu oprostili da je gej
niccolo niccolo 19:01 29.08.2018

Re: Mučenje

NNN
onda ćemo o haljinicama
i Rolan Garos razmišlja da uvede dres-kod (oćedu dupropastu 1. nedelju GS )



besplatno dele savete

Ja uvek skrećem pažnju na kvalitet besplatnog saveta.
docsumann docsumann 19:02 29.08.2018

Re: Mučenje

besplatno dele savete


dijele besplatne savjete džabe
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:04 29.08.2018

Re: Mučenje

Експерти немају појма и све су покварили. Ја више ценим здраворазумске савете.
NNN NNN 19:05 29.08.2018

Re: Mučenje

besplatno dele savete


Ja uvek skrećem pažnju na kvalitet besplatnog saveta.
pro bono
NNN NNN 19:10 29.08.2018

Re: Mučenje

... možda baš zbog tih sveznajućih (mada ih treba ignorisati) je ovaj Vimbldon (i Sinsinati) još slađi,
svim tim nebitnicima je zapušio usta u velikom stilu
(mada on to i nije osvajao zbog njih )
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:50 29.08.2018

Re: Mučenje

Крајиновићу ће се Ебден појављивати у кошмарима следећих пар месеци. Филип му је јуче предао меч у петом сету, а данас опет играо с њим и поново изгубио.
NNN NNN 19:24 29.08.2018

Od ostalih sportski vesti

Đinobili objavio juče da se penzioniše (moram ja kad niko neće da troluje )

pošto ja volim statistiku, trebalo bi da od svih igrača u istoriji NBA koji su odigral bar 1000 utakmica Manu ima najveći procenat pobeda 72,1%

Jedan je od samo dvojice koji su osvajuli Evroligu, NBA i OI (drugi je neki anonimus )
NNN NNN 19:32 29.08.2018

Re: Od ostalih sportski vesti

Što se košarke tiče, Teo i Bobi (uz ranije Jokića) otkazali Saletu za ovaj prozor kvalifikacija.
Trebalo bi da igraju Bogdan i Bjelica
(zato ću da navijam za Sakramento kada budu igrali protiv Klipers!)
NNN NNN 19:33 29.08.2018

Zvezda pred domaćom publikom u Salcburgu

ipak je sportski događaj dana revanš utakmica kvalifikacija za LŠ

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana