B92 Blog    Članovi    Biljana Srbljanović    ODBRANIMO DEMOKRATIJU U SRBIJI

Biljana Srbljanović
09:31
ČET
24
APR

ODBRANIMO DEMOKRATIJU U SRBIJI

Iz postovanja prema ovom mestu koje smo svi zajedno pravili, ne oglasavam se u predizbornoj kampanji. Necu da zloupotrebljavam blog, na kojem sam uvek javno i glasno govorila svoja politicka razmisljanja, time sto bih ga pretvorila u sredstvo izborne borbe. Zato cutim. Ipak, o jednom ne mogu da cutim: izbori su dakle i lokalni i parlamentarni i ticu se svih nasih gradjana. Osim onih koji nisu Srbi. 
Jer, Ustavni sud ove zemlje, koji prakticno nije radio gotovo godinu i po dana, iznenada je, a na zahtev radikala i na mesec i po dana od izbora, odlucio da donese skandaloznu odluku, kojom su manjine diskriminisane i prakticno izbacene iz izborne trke. Do sada je prema zakonu i prema odluci RIK-a (od pre samo mesec i nesto dana), za ucesce na parlamentarnim izborima, kandidatima bilo dovoljno da prikupe 3000 potpisa. Radikali su, saglasno svojoj politici i iedologiji, odlucili da zahtevaju diskriminaciju, Ustavni sud ih je odmah poslusao i doneo sramnu odluku da je sada potrebno da deset hiljada ljudi potpise jednu izbornu listu za parlament. Na samo dvadeset dana od isteka roka za prijavljivanje za izbore, manjinine i njihovi predstavnici su potpuno onemoguceni da ucestvuju u izbornoj trci.
Naravno da je to skandal i naravno da se sada svi mrstimo, kritikujemo, upiremo prstom.
Ali sada se mora naci nacin da se tim ljudima, predstavnicima manjina u Srbiji, nasim sugradjanima, komsijama, NASIM LJUDIMA, omoguci da na izborima ucestvuju i da imaju pravo da budu birani.
Pozivam vas, apelujem na sve ljude svesne sta znaci demokratska izbormna borba i odlucne da brane pravo svake manjine u Srbiji, a time i stekne pravo da zahteva da srpske manjine na Kosovu ili bilo gde drugde nikada ne budu diskriminisane, pozivam vas dakle da odvojite pola sata i stavite svoj potpis na listu  koalicija Albanaca Preševske doline i pruzite sansu nasim sugradjanima da  dobijU svog predstavnika u Skupštini Srbije. 
 
Svoj potpis možete dati danas, 24.4.2008. godine, od 12 do 18 časova, u prostorijama Građanskih inicijativa, u Siminoj 9a, u Beogradu,  kao i od 15 do 19 časova, u Birčaninovoj 21, u prostorijama Centra za kulturnu dekontaminaciju, u Beogradu.
 
 
Molim vas da ovaj blog ne koristite za obracune sa mnom, razgovore o mojoj kandidaturi i o politici LDP-a. Budite solidarni i govorite sta mislite o ovome, dajte svoj potpis, pozovite prijatelje i clanove porodice da ucine isto sto i vi. Stepenom prava manjina, meri se stepen demokraticnosti jednog drustva. Odbranite potpisom demokratiju u Srbiji i to danas!
 
Hvala.
Blogerka
BS 

 

 




Komentari (156)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

noob  09:52 24.04.2008
Preporuka: 1

Za koga glasati

#Link  Replika: 31
Zbog ovakvih stvari ( ja kao pripadnik Vojvodjanske nacionalne manjine ) nikad vise u zivotu necu glasati za bilo koju stranku iz Beograda.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Biljana Srbljanović  09:56 24.04.2008
Preporuka: 4

Re: Za koga glasati

noob
Zbog ovakvih stvari ( ja kao pripadnik Vojvodjanske nacionalne manjine ) nikad vise u zivotu necu glasati za bilo koju stranku iz Beograda.

Izvini, ali i takva iskljucivost je vrsta diskriminacije. Treba glasati za one, koji mogu da promene sistem i uspasteve zakon koji stiti manjine bahatosti politickih partija. Onda glasas kako ti se glasa, a ne protiv ovih ili onih.
Pozdrav!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
noob  09:57 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Za koga glasati

Mala ispravka:
kao pripadnik jedne od nacionalnih manjina u Vojvodini , koja nema dovoljno potpisa za "svoju" listu ( za koju verovatno ne bi glasao, ali mi se sviđa mogućnost izbora ).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
noob  10:00 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Za koga glasati

Izvini, ali i takva iskljucivost je vrsta diskriminacije. Treba glasati za one, koji mogu da promene sistem i uspasteve zakon koji stiti manjine bahatosti politickih partija. Onda glasas kako ti se glasa, a ne protiv ovih ili onih

Može da izgleda kao diskriminacija, ali je to za mene pitanje poverenja.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Virtuelni Vasilije  10:07 24.04.2008
Preporuka: 2

Re: Za koga glasati

noob
Zbog ovakvih stvari ( ja kao pripadnik Vojvodjanske nacionalne manjine ) nikad vise u zivotu necu glasati za bilo koju stranku iz Beograda.


Pridruzujem se noobovom protestu ... i kao pripadnik Sremske nacionalne manjine nikad vise necu glasati za bilo koju stranku iz Novog Sada - posto su one sve pod kontrolom tamosnje parazitske administracije koja nam poukupi sve nase novce ...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
noob  10:11 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Za koga glasati

Pridruzujem se noobovom protestu ... i kao pripadnik Sremske nacionalne manjine nikad vise necu glasati za bilo koju stranku iz Novog Sada - posto su one sve pod kontrolom tamosnje parazitske administracije koja nam poukupi sve nase novce ...

Administraciju u Novom Sadu drže:
Grad Novi Sad - Srpska Radikalna Stranka
Pokrajinska administracija - Demokratska Stranka
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Virtuelni Vasilije  10:21 24.04.2008
Preporuka: 1

Re: Za koga glasati

Administraciju u Novom Sadu drže:
Grad Novi Sad - Srpska Radikalna Stranka
Pokrajinska administracija - Demokratska Stranka


Ma ja sam mislio na pokrajinsku administraciju posto su oni ti koji zive na ledjima svih gradjana Vojvodine (oni lokalni NS su problem njihovih gradjana).

A bas mi je svejedno koja je partija u pitanju: svaka partija koja tezi uvecenju te parazitske administracije je LOSA a svaka koja tezi njenom smanjivanju je DOBRA (ili bar manje LOSA)... Moje pare su moje samo dok su u mom dzepu, a kad vise nisu onda je manje bitno da li su u Cankovom, Mircicevom, Kostresvom, Kostunicinom, Veljinom etc ...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
noob  10:41 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Za koga glasati

Ma ja sam mislio na pokrajinsku administraciju posto su oni ti koji zive na ledjima svih gradjana Vojvodine (oni lokalni NS su problem njihovih gradjana)

Dakle šta nije jasno?
Pokrajinsku administraciju drži stranka sa sedištem u Beogradu. Gde završavaju "tvoji" novci ?

btw da li se varam kad mi se nešto "manta" da vi živite u Nemačkoj, te prema tome sigurno Vojvodina nema koristi od vas? I ako živite u Nemačkoj da li možete da nam pojasnite u kojoj Nemačkoj pokrajini? I gde stvarno "vaši" novci završe. Da li bi ste kao stanovnik xxxxx pokrajine stvarno voleli da svi vaši novci završe u Berlinu ili je ipak ovakvo "ustrojstvo" Nemačke države i vama na korist?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vnk  10:44 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Za koga glasati

Zbog ovakvih stvari ( ja kao pripadnik Vojvodjanske nacionalne manjine ) nikad vise u zivotu necu glasati za bilo koju stranku iz Beograda.

Nekako bas primeran username za tebe, noob.

Pa je l' Beograd trazio ovu promenu? Sve stranke koje deluju na celoj teritoriji Srbije imaju svoje glavne kancelarije u Beogradu kao glavnom gradu. Ne mesaj Beograd sa radikalima - oni u Beogradu nikad nisu i nikad nece imati vecinu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
noob  10:58 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Za koga glasati

Sve stranke koje deluju na celoj teritoriji Srbije imaju svoje glavne kancelarije u Beogradu kao glavnom gradu.

Sediste Nove Srbije
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Virtuelni Vasilije  11:01 24.04.2008
Preporuka: 1

to noob

Sediste stranka nema veze sa tim gde zavrsavaju novci gradjana ... oni zavrsavaju(jednim svojim delom) u dzepovima administracije na svim nivoima. Inace kad bi bilo po vasoj besmislenoj logici onda bi se morale osnivati i posebne "strankice" na nivou opstine ili sreza ...

Sasvim je ok i prirodno da postoji decentralizacija u jednoj zemlji i da se svi poslovi obavljaju sto je blize obicnim gradjanima. Sto moze da se uradi na nivou mesne zajednice ne mora da ide na nivo opstine i tako dalje sve do nivoa drzave. Ali sa druge strane neka administracija manje kosta ako se obavlja za sto veci broj ljudi. Niko normalan nece donosti skolski program iz matematike na nivou opstine ili grupe gradova (pa i pokrajine) posto je NEUPOREDIVO jeftinije da to bude na nivou drzave - znaci vise novaca ostaje u mom dzepu ...

Nemacka se ne moze bas jednostavno uporedjivati sa Srbijom posto je (vise nego) deset puta veca. Ali ono po cemu se MOZE (pa i MORA) uporedjivati njena decentralizacija je njena SIMETRICNOST. Nikom normalnom ne bi palo na pamet da recimo Bavarska i njeni gradjani imaju neka posebna prava u pogledu autonomije nego ostali delovi Nemacke ...

Znaci slazem se ja APSOLUTNO sa decentralizacijom Srbije (naravno uz vodjenje racuna o tome koliko sve KOSTA gradjane) - ali AKO I SAMO AKO JE SIMETRICNA... Asimetricna organizacija Srbije je jedan od osnovnih razloga za vecinu zla koja su se desila u zadnjih dve decenije kod nas ... Tako se i doslo do toga da je neko gradjanima u jednom takvom asimetricnom delu republike bio u situaciji da kaze "ne sme niko da vas bije" ... sto mu je i pomoglo da dodje na vlast ... sta je bilo kasnije svi znamo ...

pozz

ps. Glavni deo svog poreza placam u Nemackoj ... ali posto imam imovinu i u Srbiji, placam i u njoj ...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
noob  11:14 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Za koga glasati

Niko normalan nece donosti skolski program iz matematike na nivou opstine ili grupe gradova (pa i pokrajine)

Znači da su moje sumnje da su Nemci nenormalni ipak istina, pošto njihove pokrajine se bave školskim sistemom svaka sama za sebe?

Bayerische Staatsministerium für Unterricht und Kultus
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Virtuelni Vasilije  11:34 24.04.2008
Preporuka: 1

Re: Za koga glasati

noob
Znači da su moje sumnje da su Nemci nenormalni ipak istina, pošto njihove pokrajine se bave školskim sistemom svaka sama za sebe?

Bayerische Staatsministerium für Unterricht und Kultus


Pa ono moje o "nenormalnosti" se odnosilo na (A)SIMETRICNOST ali vi citate ono sto vam se "snilo" ... a za primer sam namerno uzeo matematiku posto kod nje nema nikakve dileme da je jeftinije da bude isti program za celu drzavu. Kad bi se radilo o programu za jezik bugarske nacionalne manjine to bi mozda bilo najbolje da bude u nadleznosti pokrajine Juzne Srbije;)

Ono sto se ne desava u Nemackoj je da srednjoskolci iz jednog dela zemlje ne mogu da se bez komplikacija upisu bilo gde u Nemackoj kao sto je u jednom trenutku bio problem da se "usmerenjaci" iz Panceva upistu na faks u BG (to je ono davno vreme za kojim neki tzv. "autonomasi" jos uvek zale;) ...

Prema tome ne znaci da se pitanja prosvete ne mogu resavati na nizem nivou nego sto je drzava (ako postoje opravdanja/razlozi recimo na nivou sreza za sta vi vidim navijate;) .. Kao sto rekoh gradjani treba da odluce sta je za njih bolje i efikasnije) .. ali SIMETRIJA je bitna - niko normalan;) ne moze zahtevati neko gradjansko pravo za gradjanina Somobra a za gradjanina Vranja ne ...

pozz

ps. I Nemacka je daleko od toga da bude idealan primer a pitanja decentralizacije su uvek "vruca" tema ... evo vec se godinama vodi diskusija o pitanjima obrazovanja i njegove vece CENTRALIZACIJE (sto ne bi mi ucili od njih izbegavali njihove greske) ...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
noob  11:38 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: to noob

Nikom normalnom ne bi palo na pamet da recimo Bavarska i njeni gradjani imaju neka posebna prava u pogledu autonomije nego ostali delovi Nemacke


Verujem da ove dezinformacije koje pišete, pišete iz neinformisanosti a ne iz zlonamernosti. Dakle Nemački federativni sistem NIJE simetričan.
To možete videti ovde, gde se vidi koliko koja Nemačka pokrajina ima glasova na saveznom nivou ( Bundesrat ) :

Nemačke pokrajine i ASIMETRIČNA FEDERACIJA

Više o Nemačkoj federacija na Föderalismus in Deutschland
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Virtuelni Vasilije  12:02 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: to noob

noob
Verujem da ove dezinformacije koje pišete, pišete iz neinformisanosti a ne iz zlonamernosti. Dakle Nemački federativni sistem NIJE simetričan.
To možete videti ovde, gde se vidi koliko koja Nemačka pokrajina ima glasova na saveznom nivou ( Bundesrat ) :

Nemačke pokrajine i ASIMETRIČNA FEDERACIJA

Više o Nemačkoj federacija na Föderalismus in Deutschland


Vi ovde dajete linkove koji ni na koji nacin ne idu vama u prilog, valjda racunate da vecina citalaca ne zna Nemacki?;) A sami navodite besmislen RAZLOG: pa naravno da ne mogu da imaju sve pokrajine isti broj glasova kad postoje OGROMNE razlike u velicini ne moza valjda jedna Bavarska sa 12 miliona stanovnika da ima isti broj predstavnika kao neka deset puta manja? (to bi onda opet bila neravnopravnost gradjana za koju se se vi ocigledno zalazete ... a protiv koje sa ja borim)

Znam ja (vise nego) dovoljno za ova pitanja o kojima diskutujemo, za razliku od vas - inace ne biste navodili ovako besmislene razloge ... Ja ovde i ne govorim o APSOLUTNOJ simetricnosti pa sam vam zato i naveo kao primer (hipoteticki) nesto sto bi bilo specificno za (hipoteticku) pokrajinu Juznu Srbiju ... A takve pokrajine onda naravno mogu da imaju svoja prava i da recimo imaju i ministarstva na nivou sreza sve dok ono radi u skladu sa onim sto je doneto na nivou drzave ... i dok gradjani te pokrajine hoce da placaju tu parazitsku administraciju ...

I ono protiv cega se ja ovde bunim je APSOLUTNA NESIMETRICNOST ... ako to hocete da poredite sa Nemackom onda bi bilo da postoji samo pokrajina u Bavarskoj i nigde vise u Nemackoj. Naravno moguce je i to i mozda postoji negde u svetu ... ali mi smo bar imali prilike na vlastitoj kozi da osetimo sve negativne posledice toga ...

Ali ako vi to ne razumete, verujem da razume vecina citalaca ovog bloga ...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
rade.mil  12:11 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Za koga glasati

Sada si kao neko, kome ako kažeš "bravo" za bilo šta, on umišlja da je Bogom dan, da je naj, naj...Biljana je ovde iznela ozbiljan problem a ti..kao i RIK. Ja ču sada reći: nikad za nekoga iz Vojvodine i...Razmišljaj malo, razmišljaj...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
noob  12:25 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: to noob

Virtuelni Vasilije
noob
Verujem da ove dezinformacije koje pišete, pišete iz neinformisanosti a ne iz zlonamernosti. Dakle Nemački federativni sistem NIJE simetričan.
To možete videti ovde, gde se vidi koliko koja Nemačka pokrajina ima glasova na saveznom nivou ( Bundesrat ) :

Nemačke pokrajine i ASIMETRIČNA FEDERACIJA

Više o Nemačkoj federacija na Föderalismus in Deutschland



Nemacka se ne moze bas jednostavno uporedjivati sa Srbijom posto je (vise nego) deset puta veca. Ali ono po cemu se MOZE (pa i MORA) uporedjivati njena decentralizacija je njena SIMETRICNOST.


Vaso imate odlicnu obuku kako da izbegnete dokaze. Dakle ja vas uputim na izvor gde se pobija sta vi tvrdite. A vi odgovorite sa

Znam ja (vise nego) dovoljno za ova pitanja o kojima diskutujemo, za razliku od vas - inace ne biste navodili ovako besmislene razloge ... Ja ovde i ne govorim o APSOLUTNOJ simetricnosti


I ono protiv cega se ja ovde bunim je APSOLUTNA NESIMETRICNOST ... ako to hocete da poredite sa Nemackom onda bi bilo da postoji samo pokrajina u Bavarskoj i nigde vise u Nemackoj.

Ali ako vi to ne razumete, verujem da razume vecina citalaca ovog bloga ...



Dakle koji je sledeci "stadijum"? Ne govorim ovde o "xxxxxxx" vec o "yyyyyy"

Fakti:
Sve pokrajine u Nemackoj odlucuju o skolstvu, zdravstvu, razvoju....... Svaka za sebe
Sve pokrajine u Nemackoj imaju svoj USTAV, skupstinu i policiju + zastavu i grb ( atributi drzavnosti)
Nikom normalnom ne bi palo na pamet da recimo Bavarska i njeni gradjani imaju neka posebna prava u pogledu autonomije nego ostali delovi Nemacke

Nemaju sve pokrajine ista prava i "tezinu" u okviru Federacije
Bavarska ima 6 glasova dok recimo Berlin ima 4 glasa......


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ceda_urosevic  12:29 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: to noob

Alo, alo!!!
Ajde batalite Nemačku nego javljajte ljudima da potpišu
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Virtuelni Vasilije  12:38 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: to noob

noob

Nemaju sve pokrajine ista prava i "tezinu" u okviru FederacijeBavarska ima 6 glasova dok recimo Berlin ima 4 glasa......


Hehe pa mozda mozemo mi i da se slozimo?;) Dok je Srbija decentralizovana na vise ravnopravnih celina onda se i ja slazem sa tim (RAVNOPRAVNOST podrazumeva i razlicit broj predstavnika u centralnim vlastima AKO te celine nisu iste velicine) ... A koliko administracije i funkicja treba da se obavlja na nivou tih celina je problem SVIH gradjana Srbije koji ce oni lako resiti ako im se podnese CISTA RACUNICA ... I naravno da se autoritet i funkcionalnost centralnih vlasti ne dovodi u pitanje kao sto je to u pitanju svih normalnih zapadnih zemalja (i posebno kad su u pitanju sve vitalne funkcije) ...

E sad koju od tih zemalja treba uzeti za primer je opet drugo pitanje ... Ja licno mislim da je besmisleno uzeti kao uzor velike zemlje kao sto su Nemacka ili USA ... i da je mnogo prirodnije u tom smislu ugledati se na zemlje slicne velicine kao sto su Austrija, Holandija, Madjarska ...

pozz
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
noob  12:59 24.04.2008
Preporuka: 1

Re: to noob

E sad koju od tih zemalja treba uzeti za primer je opet drugo pitanje ... Ja licno mislim da je besmisleno uzeti kao uzor velike zemlje kao sto su Nemacka ili USA ... i da je mnogo prirodnije u tom smislu ugledati se na zemlje slicne velicine kao sto su Austrija, Holandija, Madjarska ...


Postao Vasa autonomas :-)

Ne treba uzimati za primer federalizma velicinu zemlje, vec njen nacionalni sastav, ne moze Srbija imati Francuski sistem kad Francuska nije vise nacionalna drzava, isto tako ni Madjarsku ni Austriju.
Najbolji primer federacije koji bi bio prikladan za Srbiju je Svajcarska, jer je visenacionalna federalna drzava koja postoji vec ( bar mislim ) 500 godina! A da ni jednom nije imala gradjanski rat izmedju raznih naroda i religioznih zajednica koje cine Svajcarsku federaciju.

To sto Srbija uporno odbija da se "rekonstruise" po ovom modelu je razlog sto je sve manja teritorijalno. Ako ovako tvrdoglavo nastavi sa primenom "Francuskog" modela, bice od Beograda do Nisa, ali zato JEDINSTVENA.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  13:14 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: to noob

noob kakve veze ima Nemacka sa ovim pitanjem???

Ovde se radi o manjinskim etnickim grupama alo!!!

Decentralizacija da, ali ne PO NACIONALNOJ OSNOVI!

Uzgred, podrzavam Biljanin zahtev, naravno da je samo glupi radikalski mozak mogao da smisli tako nesto pred izbore, bili su majstori sukobljavajna sa citavim svetom a sada posto su im mogucnosti suzene nemaju druge nego da izazivaju unutrasnje sukobe.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
noob  13:23 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: to noob

Ovde se radi o manjinskim etnickim grupama alo!!!

Decentralizacija da, ali ne PO NACIONALNOJ OSNOVI!


A da ti ove dve izjave nisu "malo" kontradiktorne?
Ako ne vidis.... Onda nista.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Virtuelni Vasilije  13:40 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: to noob

noob
Najbolji primer federacije koji bi bio prikladan za Srbiju je Svajcarska


Hehe ja jesam autonomas, ali i mi valjda mozemo da imamo razlicita misljenja?;) Ako bi se Srbija organizovala po Svajcarskom modelu onda bismo imali bugarski kanton na jugu Srbije, madjarski u jednom (maleckom) delu Vojvodine, pa bunjevacki kanton na severu Backe ... Srem, Macva, Sumadija etc bi bili deo jednog OGROMNOG srpskog kantona ... i tako jedno 30-50 razno-raznih kantona. Sto se, racunam, i na vojvodjanskom kaze: besmislica:D Ako niste znali sve zapadne zemlje su mesavine od mnogo raznlicitih etnickih grupa(kao i Srbija) ... ako udjete u metro bilo kod veceg grada videcete vise "obojenih" gradjana(u svim nijansama) nego onih belih pa su etnicke podele nemoguce kao i u Srbiji

Steta je sto se vi niste sa ovim vasim predlogom javili mnogo ranije da podrzite Radovana Karazdica (mada ni sad nije kasno valjda za BiH?;) ... da je taj njegov predlog prihvacen u Lisabonu ne bi nikad ni bilo rata u Bosni - ali sprecise ga oni bezvezni Amerikanci sa onim njihovim jos bezveznijim "melting pot-om";) Ali kad je BiH slazem sa ovim vasim genijalnim predlogom potpuno posto etnicka struktura podseca na Svajcarsku (za razliku od Srbije)...

Ceda

Alo, alo!!!
Ajde batalite Nemačku nego javljajte ljudima da potpišu


Sorry Cedo, ali mi trebalo dugo vremena da se sporazumem sa ovim nasim noobom - valjda sto on govori hoch-vojvodjanski a ja kolokvijalni sremski :))) Ali izgleda da smo na kraju uspeli - ko zna mozda sremska nacionalna manjina nastupi zajedno sa vojvodjanskom u koalicij (ako se sporazumemo u vezi gramatike)

Andersoncic

Pa moram, elektrodistribucija je vazan segment nase drzave


Ok, verujem ti. Kad se vratim u Srbijicu konkurisacu i ja nju pa mozda postanemo kolege:D ( a navodnice sam stavio zato sto je ono bila greska u kucanju a ne "stamparska greska";)

I odoh sad ... prijatno vam popodne (i nemo' da me vucete za prste-tipke :)))

pozz

ps. Napred BG!;)

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
igipop  13:49 24.04.2008
Preporuka: 1

Re: Za koga glasati

nemacka federacija je primer za tipicnu simtricnu federaciju. Nejednak broj glasova nije od znacaja jer je u osnovi baziran na broju stanovnika.

Inace Vaso slazem se sa tobom po pitanju simetricnosti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  14:14 24.04.2008
Preporuka: 1

Re: Za koga glasati

Inace Vaso slazem se sa tobom po pitanju simetricnosti.
*novo

Ma slažeš se ti, ali se izgleda Vaso sam sa sobom ne slaže...o)) Kaže, da on to nigde izričito nije tvrdio..
Jedino je od svega izvesno da je Vaso nakon što jeTadić primio Čanka u koaliciju, postao "meki" autonomaš..o))

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Virtuelni Vasilije  14:29 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Za koga glasati

Dragec
Jedino je od svega izvesno da je Vaso nakon što jeTadić primio Čanka u koaliciju, postao "meki" autonomaš..o))


Samo ti mene zezaj ... a ja te svuda branim o)))))))))))

ps. Igi je covek vrlo potkovan kad je u pitanju politicka teorija ... ja diskutujem ovde samo na osnovu zdravog razuma. Za razliku od njega ti i ja, moj Dragec, nemamo pojma kad je u pitanju politika:)))))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  14:50 24.04.2008
Preporuka: 1

Re: to noob

Alo, alo!!!
Ajde batalite Nemačku nego javljajte ljudima da potpišu
*novo


Možda su svi oni u Nemačkoj ili drugde?
Vidi se da je bolje poznaju nego nas.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  14:52 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Za koga glasati

Ma ja sam mislio na pokrajinsku administraciju posto su oni ti koji zive na ledjima svih gradjana Vojvodine (oni lokalni NS su problem njihovih gradjana).


Nemojte preterivati, jašu oni i nas u Srbiji. Niste vi jedini.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  15:05 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Za koga glasati

ODBRANIMO DEMOKRATIJU U SRBIJI


A gde ti vidiš demokratiju u Srbiji ??????????
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  16:30 24.04.2008
Preporuka: 0

noob

Ovde se radi o manjinskim etnickim grupama alo!!!
Decentralizacija da, ali ne PO NACIONALNOJ OSNOVI!
A da ti ove dve izjave nisu "malo" kontradiktorne?
Ako ne vidis.... Onda nista.


Nisu kontradiktorne. Ja pod pravima nacionalih i ostalih manjina nikako ne podrazumevam nekakva TERITORIJALNA prava. U tom smislu prava manjina nemaju bas nikakve veze sa tim gde je sediste neke stranke, da li u Beogradu, Novom Sadu ili Nisu ili u Horgosu.

Dakle, vi ste upetljali problem decentralizacije koji sa ovim zaista nema bas nikakve veze.

Nemacka jeste decentralizovana ali to znaci da lokalne uprave imaju veca ovlascenja BEZ OBZIRA na nacionalni sastav. E sad, ako je vama najbitnije da se izolujete nacionalno i da svoje novce delite iskljucivo sa onima koji se nacionalno deklarisu kao i vi i da jos zaposednete odredjeni deo teritorije, ne znam sta da vam savetujem...
Kako cete spreciti pripadnike neke druge nacije da kupe nekretninu u tom vasem selu, i tako mozda poremeti idilu, kako cete odrzati cistu rasu?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  16:36 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Za koga glasati

Jedino je od svega izvesno da je Vaso nakon što jeTadić primio Čanka u koaliciju, postao "meki" autonomaš..o))

a zašto Čanak više nije hteo sa LDPom?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  16:44 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: to noob

... ako udjete u metro bilo kod veceg grada videcete vise "obojenih" gradjana(u svim nijansama) nego onih belih pa su etnicke podele nemoguce kao i u Srbiji


Vasilije kome objasnjavas?
Kako da udju bre u metro, pa vidis li da smo izolovani ko u konc logoru?


Grci me ovde teraju da TRI puta dolazim u konzulat u Torontu za vizu, osecam se ko poslednji debil.
Imam kanadski perm residence, imam 10 godina multy entry vizu za USA, imam kucu u Torontu a oni me gledaju ko lopova i misle da ocu da se ilegalno naselim u neko Grcko selo i tamo mirno zivim okruzen kozama ili sta vec???

Braca Rusi takodje traze vize, ljudi Srbi budite svesni da gde god putujete sa Srpskim pasosem bice komplikovano i na granicnim prelazima cete biti odvajani i proveravani ko zadnji kriminalci. Srbija je u TESKOJ IZOLACIJI.

Postoji samo jedan nacin da izadjemo iz izolacije, a to je prikljucivanje NATO & EU.

Sve ostalo su bajke i lazi.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zeks  09:53 24.04.2008
Preporuka: 0

Demokratija

#Link  Replika: 0
Kao ljudsko dostojanstvo...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
piliF  09:59 24.04.2008
Preporuka: 1

konacno

#Link  Replika: 3
Vec neko vreme se pitam zasto niko nije pokrenuo ovu akciju i za Albance i za Rome za koje sam cuo da imaju problema sa skupljanjem potpisa. Sigurno cu doci i dati im svoju podrsku.
A sada da se malo osvrnem i na prvi deo vaseg teksta. Mislim da je nepravedno krivicu svaliti na Ustavni sud. Mislim da je to odgovornost onih koji su pisali zakon a ne suda koji taj zakon samo tumaci.

Pozdrav buducoj gradonacelnici,
Filip
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  10:10 24.04.2008
Preporuka: 2

Re: konacno

piliF
Vec neko vreme se pitam zasto niko nije pokrenuo ovu akciju i za Albance i za Rome za koje sam cuo da imaju problema sa skupljanjem potpisa. Sigurno cu doci i dati im svoju podrsku.
A sada da se malo osvrnem i na prvi deo vaseg teksta. Mislim da je nepravedno krivicu svaliti na Ustavni sud. Mislim da je to odgovornost onih koji su pisali zakon a ne suda koji taj zakon samo tumaci.

Pozdrav buducoj gradonacelnici,
Filip

Pokrenula je...Koliko znam, SDU je na Voždovcu kupio potpise za Uniju Roma.
A 10.000 potpisa za manjinsku listu, zaista je diskriminacija.
P.S. Ne razumem zašto DS kao najveća stranka u Beogradu nije pomogla romskim partijama da prikupe potpise. Ako ne iz principijelnih razloga, zašto to nisu učinili iz pragmatičnih razloga. Svaki glas koji uzmu romske liste, uglavnom znače glas manje za radikale.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ceda_urosevic  10:36 24.04.2008
Preporuka: 1

Re: konacno

Lako će partija Roma do potpisa. Oni imaju tehničke i organizacijske uslove, jedanko koliko i Mađari.

Ovde je jasno da se radi o nameri SRS (koju ćutke podržavaju sve stranke i jedina legitimno izabrana institucija u zemlji zvana PREDSEDNIK REPUBLIKE SRBIJE) da onemogući Ligu Albanaca da ima ijednog poslanika u novom sazivu Skupštine.

Manjine su pozitivno diskriminisane kad je reč o cenzusu, ali šta im to u ovom slučaju vredi?

Pozitivno diskriminisani cenzusom, ali ne mogu da predaju poslaničku listu. Smešno i tužno u isto vreme.

I još jedan napad na jedva vidljivu demokratiju i njene tekovine u ovoj zemlji. Odgovornost je na Skupštini, Ustavnom sudu, ali ona može da se proširi i na građansko društvo, koje treba da reaguje.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  16:42 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: konacno

SDU je na Voždovcu kupio potpise za Uniju Roma.

I ja potpisao, ali zbog Džaje. svedok moj drigar iz SDu E... diskercija zagarantovana.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Healer  10:00 24.04.2008
Preporuka: 1

Predizborna kampanja

#Link  Replika: 0

bez komentara...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Velimir Mladenovic  10:04 24.04.2008
Preporuka: 0

..

#Link  Replika: 1
Ima li slicnih akcija i u drugim gradovima, ako ima idem da potpisem? Nazalost ne mogu stici da potpisem to u Beogradu...ranije sam podrzavao sve te slicne akcije, jer smatram da su zaista na nekoj margini manjine u nasoj zemlji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Velimir Mladenovic  10:06 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: ..

Stepenom prava manjina, meri se stepen demokraticnosti jednog drustva

Stepenom prava manjina, meri se stepen demokraticnosti jednog drustva
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Virtuelni Vasilije  10:10 24.04.2008
Preporuka: 0

ODBRANIMO DEMOKRATIJU U SRBIJI

#Link  Replika: 7
BSBG (Biljana Srbljanovic Buduca Gradonaclenica

Iz postovanja prema ovom mestu koje smo svi zajedno pravili, ne oglasavam se u predizbornoj kampanji. Necu da zloupotrebljavam blog, na kojem sam uvek javno i glasno govorila svoja politicka razmisljanja, time sto bih ga pretvorila u sredstvo izborne borbe.


Ma nek sti ti nama samo ziva, zdrava i borbena ... neki od nas su ovde sekirali sto te nema ;)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nebojsam  10:32 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: ODBRANIMO DEMOKRATIJU U SRBIJI

Virtuelni Vasilije
BSBG (Biljana Srbljanovic Buduca Gradonaclenica

Iz postovanja prema ovom mestu koje smo svi zajedno pravili, ne oglasavam se u predizbornoj kampanji. Necu da zloupotrebljavam blog, na kojem sam uvek javno i glasno govorila svoja politicka razmisljanja, time sto bih ga pretvorila u sredstvo izborne borbe.


Ma nek sti ti nama samo ziva, zdrava i borbena ... neki od nas su ovde sekirali sto te nema ;)


Potvrdjujem. Vasa je najvise sekirao ;)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Biljana Srbljanović  10:32 24.04.2008
Preporuka: 2

Re: ODBRANIMO DEMOKRATIJU U SRBIJI

pa ja sam zbog vase i dosla ;)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vidomir pavlovic  10:35 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: ODBRANIMO DEMOKRATIJU U SRBIJI

Politika je, fizika zamotana hemijom, izračunava se matematikom, a koriste je obučeni prevaranti, jer mi, običan narod, nismo za te predmete.
Valjda će neko jednog dana da nam je objasni, da znamo, zašto u "našoj kući" ima toliko vladara i zašto se mnogi toliko bore za vlast do t emere da drugima "zakrkavaju" noževe u leđa, uz debelu pomoć vlasti...?

Ko meni može pomoći osim ja sam sebi. Može prvi komšija ali, i on jedva čeka da ja posrnem..., tako vreme došlo!

Oni što osuđuju, neka sude ili neka im se sudi? Davanje lažnih izjava je zakonom zabranjeno a kod nas novine nabiše tiraže...., a Tijanić napuni programe "upitnicima", iz kojih svi odlaze bez pravog odgovora!


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Virtuelni Vasilije  11:09 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: ODBRANIMO DEMOKRATIJU U SRBIJI

pa ja sam zbog vase i dosla ;)


eto ti ga sad, pa kako ja sad da ne glasam za nju?:))) Ma rodjena politicarka, vidim ja ... ne znam ni sto li je dosad gubila vreme pisuci drame? :)))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nenad M.  11:53 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: ODBRANIMO DEMOKRATIJU U SRBIJI

Virtuelni Vasilije
pa ja sam zbog vase i dosla ;)


eto ti ga sad, pa kako ja sad da ne glasam za nju?:))) Ma rodjena politicarka, vidim ja ... ne znam ni sto li je dosad gubila vreme pisuci drame? :)))


e neka si Vaso prelomio, videh odavno da u tebi ima tog ldp-ovskog potencijala ;) E sada verujem da je CESID sa 8% za LDP mozda malo i podcenio rezultat :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  15:57 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: ODBRANIMO DEMOKRATIJU U SRBIJI

Oni što osuđuju, neka sude ili neka im se sudi? Davanje lažnih izjava je zakonom zabranjeno a kod nas novine nabiše tiraže...., a Tijanić napuni programe "upitnicima", iz kojih svi odlaze bez pravog odgovora!


Kakva pitanja - takvi i odgovori, od onih koji su pitani.
Kad bi imali odgovore - "Upitnik" kao emisija ne bi ni postojao.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Virtuelni Vasilije  21:59 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: ODBRANIMO DEMOKRATIJU U SRBIJI

Nenad M.
e neka si Vaso prelomio, videh odavno da u tebi ima tog ldp-ovskog potencijala ;) E sada verujem da je CESID sa 8% za LDP mozda malo i podcenio rezultat :)


Hahaha ma za Biljanu bih ja glasao, ali gde bre da zaokruzim LDP???:))) Za to mi treba da se "lomim" jos nekolio decenija:D ... Hm, osim ako BG smeni Cedu i izbaci ga iz partije, onda glasam odmah:)))

pozz
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  10:25 24.04.2008
Preporuka: 0

siguran glas

#Link  Replika: 8
ja sam dobila objašnjenje da ne mogu dva puta da dam potpis za dve različite liste.
ima li neko objašnjenje?
stručno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Biljana Srbljanović  10:31 24.04.2008
Preporuka: 1

Re: siguran glas

ne mozes, el, na zalost, ni ja nisam u mogucnosti da potpisem listu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  10:40 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: siguran glas

Exitus Letalis
ja sam dobila objašnjenje da ne mogu dva puta da dam potpis za dve različite liste.ima li neko objašnjenje?stručno.

ko nam brani?
zakon?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ceda_urosevic  10:42 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: siguran glas

ko nam brani?
zakon?

da, ako si već podržala neku listu, onda ne možeš opet neku drugu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  10:48 24.04.2008
Preporuka: 1

Re: siguran glas

ceda_urosevic
ko nam brani?zakon?da, ako si već podržala neku listu, onda ne možeš opet neku drugu.

ebo ih zakon.

;)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  14:59 24.04.2008
Preporuka: 1

Re: siguran glas

ne mozes, el, na zalost, ni ja nisam u mogucnosti da potpisem listu.


Kad idem u kladionicu na hipodrom, ne kažu da samo jednog konja
mogu da stavim kao favorita.
Uopšte ne vidim zašto ne bi mogli da damo podršku
i potpis i nekoj drugoj stranci? Sve se samo sabira.
Dobro, naravno da jedno lice ne može da, svoj potpis istoj stranci da više puta, ali
još nekoj drugoj - ne razumem.
Da li to znači da će moj potpis, dat određenoj stranci, mene osloboditi glasanja?
Samo u tom slučaju, mogu da razumem jedan glas - jednoj stranci..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
corn mouth  19:53 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: siguran glas

Verovatno je smesno da pitam da li gradjani na privremenom boravku u inostranstvu imaju mogucnost da podrze neku listu potpisom preko ambasada, al ajde.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.