B92 Blog    Članovi    Branislav Kovačević Cole    Gradonačelniku Kragujevca - Veroljubu Stevanoviću

Branislav Kovačević Cole
14:11
ČET
24
APR

Gradonačelniku Kragujevca - Veroljubu Stevanoviću

Dakle uprkos činjenici da kampanje zauzimaju najveći deo medijskog prostora, tu i tamo se provuče još poneka informacija, koja se opet na ovaj ili onaj način može podvesti pod isto. Skoro 20.ooo Kragujevčana stavilo je svoj potpis ispod peticije za zatvaranje poslednje knjižare u gradu, a nekako istovremeno se pročulo da se gradonačelnik sprema da podigne, uz blagoslov Vladike Jovana, KRST veličine 18 metara i to nasred kružnog toka na ulasku u grad...Ni po jada sto se o tome nisu izjasnili gradjani ili stručna javnost, ni po jada što nije bilo konkursa (autorskog ili izvodjačkog), ni po jada što se ne zna koliko će koštati..itd. Ipak reakcija javnosti je delimično usporila proces postavljanja KRSTA, sa sve Sv.Georgijem koji (i dalje) ubija nesrećnu aždaju...Gradonačelnik Veroljub Stevanović je zamislio da dotični krst bude postavljen već za dan grada, 06.maj, Djurdjevdan, kao krunu svoje vlasti i kampanje za lokalne i republičke izbore...

Činjenica da je kragujevačka javnost dosta burno reagovala, iz više razloga, već je dovoljan znak svakoj vlasti, pa i Verku, da još jednom razmisli o svemu...U prilog tome, moj gost na Blogu je Lela Vujošević-sociološkinja čije pismo objavljujem u celosti u nadi da će ga i Verko, ali i ostali koji su u donošenju odluke o podizanju KRSTA pročitati. Nadam se da će to uticati na Verka da bar promeni lokaciju, ako ne i samu ideju...

BKC

A gde je plaža?
A gde je plaža?

Autor:

Lela Vujošević

 

Ако је градоначелник, у образлагању одлуке да се постави још један крст, до сада највећи, на улазу у град, рекао да тај чин преставља симбол западне цивилизације и да је требало то раније урадити, допустите ми да, као Крагујевчанка, кроз чин елементарног локал-патриотизма, изразим свој лични став неслагања са овом одлуком.

Крстови су заиста представљали симбол градова западне цивилизације у средњем веку, али од тада је прошло најмање 300 година. Данас би се на Западу сматрало крајње непримереним, чак и богохулним, постављати крстове (поготову огромне!) на улазу у градове, без обзира колико јесу или нису стари. Крст, као и Орландов стуб, је био средњовековна привилегија и никад није значио само симбол вере. Иза њега је по правилу стајала нека трговинска, комуникациона или владарска привилегија – на пример дозвола да се тргује сољу (Дубровник), прекоморском робом и зачинима (Венеција, Антверпен, Амстердам), кожама, оловом, сребром итд. Једнако често таквим су начином обележавани и ханзеатски (самостални трговачки) градови. Крст на улазу у град, или на његовом главном тргу, представља – дакле – историјску институцију, категорију која има вредност САМО АКО ЈЕ СТАРА! Данашњи или јучерашњи, а поготову сутрашњи крст испред града био би на Западу предмет подсмеха.

У међувремену, током оних 300 поменутих година, црква је у СВИМ европским земљама потпуно одвојена од државе, а и наша Србија је, по Уставу, као што је одавно познато, секуларна држава, што значи да свако има право да изражава своју верску опредељеност, али да је религија одвојена од институција државе (то подразумева и политику и политичку власт).

Када се градоначелник у својим одлукама позива на „благослов“ владике или неког другог верског великодостојника, његова аргументација нема целисходност јер се пуноважне административне одлуке не доносе на основу благослова ниједне вере или конфесије, макар он дошао и са највишег места – од патријарха или папе, на пример. Пошто је, дакле, донета на тај начин, ова је одлука у ствари приватна и самовољна, дело једног човека за кога можда има лустративни, метафизички и политички значај истовремено, али иза које не стоји апарат који се на том месту очекује. Осим тога, када је у питању обележје оваквог значаја и тако грандиозних димензија, добро би било питати за мишљење грађане који ће од сад па надаље морати да га гледају – хтели не хтели – до краја свог живота, јер се у њихово име овај подухват и предузима. Добар и, пре свега, политички искусан градоначелник би иза себе већ имао јавно мњење у виду анкете, упитника, референдума – чега год, јер би и без опомене схватио како нема разлога да забада трн у здраво место ако не мора.

У Крагујевцу већ има неколико крстова који су постављени на јавним просторима, а овај најновији, монументални, од 18 метара, требало би, дакле, да представља оду хришћанству и да симболише Крагујевац као хришћански (православни) град. (А на културолошкој равни ће га, de facto, додатно окарактерисати као хомоеротичан град). Овај чин неодољиво подсећа на својевремени покушај изградње највећег споменика који је људска рука направила, а који је требало да представља снагу комунизма и новог доба. Татлин је, на Изложби Осмог конгреса Совјета, у децембру 1920. године, изложио макету споменика Трећој интернационали, која, на срећу, никада није изграђена. Овакви политички гестови илуструју одсуство мере, естетике и доброг укуса. Одсуство мере у било којој другој професији може чак да буде и симпатично, али у политици је недопустиво и углавном има лоше последице.

И још нешто. У песми „Часни крсти“ у другој књизи Вукових јуначких песама, која је епска верзија чувене легенде о Константину и Јелени, говори се да су Јевреји сковали много златних крстова, налик хришћанским, као чин богохуљења. Цар Костадин (епска варијанта царевог имена) је дигао „сву војску хришћанску“ и „сву Јеврејску земљу поарао“ да би пронашао где су закопани крстови са Голготе. Све лажне крстове је поломио и оставио само ова три, који су за његова живота сијали на земљи и обележавали златно доба Византије. Кад је умро цар Костадин,

Онда часни крсти васкрсоше,

Васкрсоше горе на небеса,

Те сијају на ономе свету,

Како сунце на овоме свету. (Вук II, 18:112-115)

Бојати се да крагујевачки нови крст не може избећи судбину „једног од многих“, не зато што није правоверан (па благословљен је!), већ зато што суштина хришћанства није у разметању већ у посвећењу. И цар Константин је могао направити крстова колико је хтео, па се уздржао јер је препознао светост правог крста. Зар не каже Проповедник с правом да је све таштина над таштинама (Књига проповедникова 1:2). Понекад се треба сетити како је све почело.

Лела Вујошевић

 

Atačmenti
rio.2655.jpg 58.55 KB image/jpeg




Komentari (76)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

grofisneki  14:27 24.04.2008
Preporuka: 0

Cole

#Link  Replika: 11
Nedajte se!

Pozz
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  14:43 24.04.2008
Preporuka: 2

Cole, podrška i

preporuka tebi i Leli. Mogla bih da se kladim da u Kragujevcu i njegovoj okolini ima mnogo svrsishodnijih i potrebnijih objekata na koje bi vredelo potrošiti pare poreskih obveznika svih veroispovesti i onih koji nisu verni, no što su monumentalni krst, sv.Georgije i aždaha.
Ko o čemi, baba o čepu, pa ću tako i ja: u obližnjem Badnjevcu ljudi već nekoliko godina nemaju vodu. Tj. voda koju imaju je milo rečeno sporna, nije ni za ljudsku ni za stočnu upotrebu. Čak ni za zalivanje ne bi smela da se koristi. Tu vodu ima i škola...nedopušteni sastojci u toj vodi imaju vrednost i od 400 puta veću od dozvoljene...A on o krstovima i aždahama...pa, dabome, šta će narodu voda, kad vidi krst ni hrana mu ne treba, odmah ima svima da bude lakše i lepše.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  15:43 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Cole, podrška i

šta će narodu voda,


Jelice, šta će bre narodu voda kod tol'ke rakije. Eto ni Velja La Kapital se nigde nije slikov'o sa Minaralnom vodom. The Ministar je dao jasan primer šta treba Srbijanci da piju.
dragan7557
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  16:01 24.04.2008
Preporuka: 1

Pa, jes' vala...

da je voda dobra ne bi u njoj žabe kreketale, nego Velja.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  16:06 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Pa, jes' vala...

da je voda dobra ne bi u njoj žabe kreketale, nego Velja.


Može on da pije šta hoće - ali
kreketanje ne zavisi od pića, već od životinjke.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  16:15 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Pa, jes' vala...

Jelica Greganović
da je voda dobra ne bi u njoj žabe kreketale, nego Velja.


Zato Velja još bolje krekeće u rakiji pa se ori rika "pravednika"po vas celoj Srbiji.

a zabezeknuti Šarančić se tol'ko prestravio da je umesto Kazana za rakiju najavio izgradnju Pivare.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  18:22 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Pa, jes' vala...

Zato Velja još bolje krekeće u rakiji pa se ori rika "pravednika"po vas celoj Srbiji.

a zabezeknuti Šarančić se tol'ko prestravio da je umesto Kazana za rakiju najavio izgradnju Pivare.



he..he..he..nikako da se setim na čemu ono dođe iz Čačka ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  18:23 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Pa, jes' vala...

Kajakom?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  18:27 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Pa, jes' vala...

Jelica Greganović
Kajakom?


Jelice nisi danas u formi. Lađa na partijski pogon.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  18:37 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Pa, jes' vala...

?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  20:09 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Pa, jes' vala...

Jelice nisi danas u formi. Lađa na partijski pogon.


Ma ne šalim se, nego stvarno, sećam se samo barikada, ali
kako on dođe ne mogu da se setim?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Lordiaco  13:56 25.04.2008
Preporuka: 0

Re: Pa, jes' vala...

Kako je došao, došao je, ali se sprema da se vrati u Čačak u velikom stilu, velikim auto-putem čak iz Horgoša koji ide pravo u Čačak! PITANJE OD MILION DOLARA JE KAKO ĆE ONAKO NON-STOP PIJAN DA VOZI I STIGNE U VOLJENI ĆAĆAK? Ali imam odgovor i na to!
POZNAJE SVAKOG SAOBRAĆAJNOG PANDURA NA CELOJ IBARSKOJ, BUDUĆEM AUTO-PUTU I ČASTIĆE RADO PIĆEM ILI KLOPOM SVAKOGA POLICAJCA KOJI GA ZAUSTAVI ZBOG KRIVUDAVE VOŽNJE! ETO, VRLO PROSTO! ZA VELJU NEMA FRKE, SAMO AKO GA ČUKA (SRCE)I VISOKI PRITISAK U KOMBINACIJI SA POVIŠENIM ŠEĆEROM NE IZDA DOK VOZI, AKO PREPREDENJAK JEDAN NE ČASTI NEKOGA DA GA VOZI! ALI NE BRINITE NARODE, STIĆI ĆE NJEGA NEŠTO, KAD-TAD! TO SE VIDI IZ ONOG MUTNOG POLU PIJANOG TELEĆEG POGLEDA, DOK O SRPSKO-NARODNOM REČNIKU, POZNAVANJU SVOGA A KAMOLI TUDJEG JEZIKA NIJE VREDNO NI GOVORITI. ALI VAZNO JE NAPOMENUTI I ZAPITATI SE, KO TU NEUSPELU LJUDSKU KREATURU POSTAVI ZA MINISTRA, E TIME BI TREBALO POZABAVITI SE!

HVALA I PUNO POZDRAVA [b]
IZ ŠVEDSKE OD BIVŠEG ZORANA, SADA MICHAILA[/b]
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  14:37 24.04.2008
Preporuka: 0

Umnožiti ovo pismo!

#Link  Replika: 0
Razaslati i poslati svim 'domaćinima' gradova, sela, opština, zaseoka i svima koji sebe diskredituju (ili nameravaju da to učine) d(p)okazujući se većim hrišćanima od samoga Hrista.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
duck  14:43 24.04.2008
Preporuka: 0

Dzabe im krstovi

#Link  Replika: 0
Koliki god krst podizali dzabe im sve kad su to sve najveci antihristi :)
Salu na stranu, imam par prijatelja koji su za razliku od mene vernici (pravi a ne novokomponovani) i koji se groze ovakve i slicne zloupotrebe hriscanstva. Ono sto je problem je sto su to uglavnom tihi i smerni ljudi (opet za razliku od mene) pa ne zele da se upustaju u konfrotacije za pojedinim popovima.
Svi smo mi barem jednom slusali razne politicke nebuloze od strane popova za vreme necijeg vencanja, krstenja pa cak i sahrane. Znajuci kakav sam, obicno odmah izadjem iz crkve kako slucajno ne bih nekom "pokvario" svecan cin.
Cole, tebi svaka cast ali kako se stvari odvijaju cekaju nas godine cak i crnje nego devedesete u svakom mogucem smislu :(
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
kuki  14:44 24.04.2008
Preporuka: 1

Ulizice

#Link  Replika: 6
vole da materijalno pokazu svoju lojalnost, pa se dizu spomenici vladarima, ideologijama, pokretima. Dzaba Lela podseca Verka na elementarno u hriscanstvu. Ne dize on krst ni pravoslavlju, ni veri ni Kragujevcu, vec se ulizuje Srbendama koje su na vlasti.
Partijskog komesara je zamenio vladika, pa umesto Titu ili samoupravljanju, spomenik SPC-i. To nije krst nego spomenik!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  16:34 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Ulizice

vole da materijalno pokazu svoju lojalnost, pa se dizu spomenici vladarima, ideologijama, pokretima. Dzaba Lela podseca Verka na elementarno u hriscanstvu. Ne dize on krst ni pravoslavlju, ni veri ni Kragujevcu, vec se ulizuje Srbendama koje su na vlasti.
Partijskog komesara je zamenio vladika, pa umesto Titu ili samoupravljanju, spomenik SPC-i. To nije krst nego spomenik!


Da li ima nekog, bar iz Crkve, da tom Veroljubu objasni da
kiparstvo u hrišćanstvu pripada Katolicima a ne Pravoslavcima?
Valjda neko zna da je za Pravoslavlje freska i ikona svetinja,
a nikakve skulpture i religiozni spomenici, koji karakterišu samo
Katoličku religiju!? Kad baš insistitaju na Pravoslavlju, bar bi
to trebalo da znaju.
Krstovi se stavljau na kupole crkava i na groblja.
Jedino ako Veroljub ne misli da je Kragujevac jedno veliko groblje!?

ps. najveći krst na svetu Effingham Illinois

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  16:46 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Ulizice

Jedino ako Veroljub ne misli da je Kragujevac jedno veliko groblje!?


Verko (od milja) ne misli. ON ZNA da je ovo groblje izrodilo i jednog od najvećih sinova današnjice a i jučerašnjice i sutrašnjice.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vladimir petrovic  17:59 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Ulizice

Hvala Dollybell, bas ste se lepo setili Efingemskog krsta (Effingham je grad u americkoj drzavi Ilinoisu). Koliko znam stanovnici tog grada nisu se bunili ni protestvovali sto su dobili tako lep spomenik, premda je sigurno bilo onih, kao Lela, koji se nisu slagali. Ne valja kada se sa nekom odlukom gradonacelnika svi slazu, od toga boli glava gradonacelnika.
By the way, Dollybell, delimicno imate pravo da je kiparstvo svojstvenije katolicima nego pravoslavcima, ali samo uslovno receno. Ima vajarskih dela i u pravoslavlju, ali je tacno da krstovi na slobodnom prostoru su cesci u katolickim zemljama nego u pravoslavnim. Ali, imajte u vidu da ce u dogledno vreme doci do ponovnog spajanja katolicizma i pravoslavlja (zapravo svih hriscanskih denominacija) pa cemo biti jedno, he, he, he...
Jos jednom mi je drago da vidim kako ste se setili tog Efingemskog krsta... Ima necega u tom potezu koji ste ucinili, neka visa sila vas je tome vodila... God bless you.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  19:04 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Ulizice

Ne dize on krst ni pravoslavlju, ni veri ni Kragujevcu,


Ve sebi za života.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  19:20 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Ulizice

elimicno imate pravo da je kiparstvo svojstvenije katolicima nego pravoslavcima, ali samo uslovno receno. Ima vajarskih dela i u pravoslavlju, ali je tacno da krstovi na slobodnom prostoru su cesci u katolickim zemljama nego u pravoslavnim.



Nije samo stvar kad je krst u pitanju, već je to neko pravilo,
koje se najlakše uoči kroz istoriju umetnosti,
kako se kaže, katolici se klanjaju kipovima, a pravoslavci ikonama.
Samo kad uđete u katoličku i u pravoslavnu crkvu, odmah će te uočiti
razlike.
Nešto sam morala da učim, a nešto me je lično interesovalo.
O pomirenju Crkava sve je teže...
Postoji jedan sjajan tekst,
za sad ne mogu da ga nađem....za link
Imam ga skinutog, ali je veliki, i nije za ovu temu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  05:29 25.04.2008
Preporuka: 0

Re: Ulizice

Postoji jedan sjajan tekst,
za sad ne mogu da ga nađem....za link
Imam ga skinutog, ali je veliki, i nije za ovu temu.


Nema ga, skinut je, samo ga ja imam ali
neću da ga stavljam, stvarno je dugačak,
sjajan je i trebalo bi ga znati napamet.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  14:45 24.04.2008
Preporuka: 0

Krsna kirilica

#Link  Replika: 4
Cole,
pošto izražavate pustu nadu da će načelnik Verkograda pročitati vaše pisanije i dame potpisnika dopisa postavlja se pitanje latinice i kirilice u tekstu.

Zna li Verko da čita oba pisma ili je kao pravi Srbin odlučan da čita samo i isključivo Kirilicu.

Osim toga gde će biti postavljena Azdaha?????
I nemojte se osvrtati na onu vašu zemljakinju J.Greganović koja je pobrkala u prošlom blogu Krokodile sa
Aždajetinama.

A vama u Verkovgradu želim prijatan dan.

dragan7557
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Branislav Kovačević Cole  15:05 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Krsna kirilica

Ja pisem uglavnom latinicom, a Lela mi je poslala cirilicom...samo je to razlog! A vaznije je da Verko procita Lelino pismo, a ono je cirilicom....Azdaha ce, koliko sam cuo biti ispred krsta....
Hvala
bkc
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  15:50 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Krsna kirilica

Branislav Kovačević Cole
Ja pisem uglavnom latinicom, a Lela mi je poslala cirilicom...samo je to razlog! A vaznije je da Verko procita Lelino pismo, a ono je cirilicom....Azdaha ce, koliko sam cuo biti ispred krsta....
Hvala
bkc


Ako dobro razumem Ala će da leži, Krst da stoji kao i Georgije a Zastava da visi kao i dosad'????????
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Branislav Kovačević Cole  16:25 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Krsna kirilica

Tako nekako!!!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jesen  00:33 25.04.2008
Preporuka: 0

Re: Krsna kirilica

Ala će da leži, Krst da stoji
..... stajaće na početku tj kad ga postave ali kako sam čula "statika" mu je loša pa se ne zna koliko će da izdrži u stojećem stanju ...a to znači da se ne zna kada će da se skljoka i na koga....kako je mesto prometno, može i mrtvih da bude....:))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Atomski mrav  14:51 24.04.2008
Preporuka: 0

E moj druže novosadski...

#Link  Replika: 6
Iskreno, zanimalo me je da li će gosn. Cole da napiše jedno pisamce svom prijatelju Nenadu Čanku (kao onomad pred prethodne izbore što je pisao svoj prijatelju Peri Lukoviću) u kojem će ga pitati "Aman čoveče, što u koaliciju sa SPO?". Znam, znam, politika je to, ali kako sad Čanak i Verko praktično u istom košu? A gde je tu Cole između njih?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Branislav Kovačević Cole  15:03 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: E moj druže novosadski...

....Cole ne ucestvuje na ovim izborima..bar ne na listama!!! A drugo kada sam pisao Peri u pitanju su bili pre3dsednicki izbori sa mogucnoscu da Toma zaista postane predsednik....Ima razlike...drasticne!!!
poz
BKC
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Atomski mrav  15:10 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: E moj druže novosadski...

Ma hajte, gosn. Cole, zar hoćete da kažete da Vam nimalo ne smeta to što su Čanak i Verko u koaliciji? Na republičkom nivou DS+LSV+SPO, na gradskom nivou u Novom Sadu LSV+SPO (Čanak kandidat za gradonačelnika)?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Branislav Kovačević Cole  16:21 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: E moj druže novosadski...

Licno naravno da mi smeta, politicki ne..jer da nije uspevao da tako vodi stranku i poslednja vojvodjanska partija bi se ugasila, kao sto su nestali sa pol. scene Isakov i reformisti, Veselinov i Koal. Vojvod....itd..A drugo on je sklopio ugovor sa Borisom...a ne sa G/17+ ili Verkom, koji je preko G 17 usao na mala vrata!!! Moji licni stavovi nisu pragmaticni, pa zato i nemam svoju listu niti sam na bilo cijoj. Od mene dovoljno, valjda!
poz
BKC
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  19:25 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: E moj druže novosadski...

to što su Čanak i Verko u koaliciji?

Koliko ja znam Verko nije SPO. On je u partiji Cicinog Unuceta (kako se zove - nisam se trudio da pamtim). Verko je u koaliciji na lokalnom nivou sa G17+. Da li postoje neki dogovori na republickom - ne znam
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  20:08 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: E moj druže novosadski...

On je u partiji Cicinog Unuceta


SDPO
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  20:21 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: E moj druže novosadski...

ivana23
On je u partiji Cicinog Unuceta


SDPO


Ivana hvala za link sa sve devet stranica programa .
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  15:33 24.04.2008
Preporuka: 0

Eh, Cole...

#Link  Replika: 10
To što radi Verko je očigledno deo sistema...U prošlonedeljnom "Peščaniku" je Ivan Čolović pričao o knjizi nekog građevinskog preduzimača kojoj je opet predgovor i sve preporuke dao Koštuničin savetnik dr Mišo Đurković, a štamapnu naravno od državnih para, gde se izlaže plan kako će Srbija širiti svoj uticaj na okolne zemlje i snagom svog duha prosto ih potčiniti..kulturom, nego kako...I šta ima u toj knjizi...Kaže, autor, a razume se u građenje, da je na početku,i to što pre to bolje, na zapadnom ulazu u prestoni Beograd, negde odmah posle aerodroma neophodno sagraditi veliku kulu, oblakoder u formi srpskog seljaka u tardicionalnoj nošnji...Dakle, dva stuba, nosaća, a na njima opanci, te na vrhu kule, šajkača...Državnim parama jer bi to trebala biti državna politika...
Verko, krstove, ovi oblakoder sa opancima i šajkačom, Velja ko zna šta će mu pasti na pamet i eto ti "kulturnoga imeperijalizma"....o))
Sve je to smešno i glupo, ali eto, moramo podnositi kad sami biramo one što preferiraju tu politiku, taj obrazac i taj način arčenja novca...
P.S. Nego, Cole...jeli se odbornička grupa DS-a usprotivila tim Verkovim neimarskim planovima...i ako nije šta misliš zašto nije...o))
pozz
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  15:58 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Eh, Cole...

na zapadnom ulazu u prestoni Beograd, negde odmah posle aerodroma neophodno sagraditi veliku kulu, oblakoder


Vojinas Tauver po ugledu na Petronas. A na Istoku Srbohej 101 još veći pravi srpski Tapej 101.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  16:17 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Eh, Cole...

na zapadnom ulazu u prestoni Beograd, negde odmah posle aerodroma neophodno sagraditi veliku kulu, oblakoder



Vojinas Tauver po ugledu na Petronas. A na Istoku Srbohej 101 još veći pravi srpski Tapej 101.


Ovako nešto nama treba, samo još više...

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Branislav Kovačević Cole  16:23 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Eh, Cole...

Drago K....
Mislim da ti se odgovor ne bi dopao....pa ga ostavljam za 12 maj...sta mislis - zasto? (odgovor 12 maja, ne treba mi pre)
poz
bkc
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  16:31 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Eh, Cole...

Dolybell
na zapadnom ulazu u prestoni Beograd, negde odmah posle aerodroma neophodno sagraditi veliku kulu, oblakoder



Vojinas Tauver po ugledu na Petronas. A na Istoku Srbohej 101 još veći pravi srpski Tapej 101.


Ovako nešto nama treba, samo još više...



Pa, dobro šta vi 'oćete? Ovo je Vero ljub S.i uradio samo što je dodao prečku simbol poljupca da pokaže da ljubi veru.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  16:45 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Eh, Cole...

Dragec
U prošlonedeljnom "Peščaniku" je Ivan Čolović...

Jel to onaj Colovic-esejista sto mu Kostunica dao drzavnu peMziju koja se, naravno, finansira "iz drzavnih para"?
Siguran sam da je, kao moralan covek, odbio istu. Prvo, zato sto ne zeli da zivi na teret poreskih obveznika Srbije a drugo, zato sto nece nista da ima sa fasisticko-klerikalnim rezimom Kostunica-Ilic.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  16:59 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Eh, Cole...

Pa, dobro šta vi 'oćete? Ovo je Vero ljub S.i uradio samo što je dodao prečku simbol poljupca da pokaže da ljubi veru.


Može ako je prešao u Katoličanstvo, a njima to nije još rekao,
nego tek kad kad im "uvali" krstetinu, onda će priznati i zašto.
On se smatra Pravoslavcem, a vidi se da o njemu pojma nema
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  18:36 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Eh, Cole...

On se smatra Pravoslavcem, a vidi se da o njemu pojma nema


Pa zato se i Smatra.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  19:23 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Eh, Cole...

Pa zato se i Smatra.


Taman tako.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jesen  00:37 25.04.2008
Preporuka: 0

Re: Eh, Cole...

....ne brinite, odbornička grupa DS-a u KG se protivi svemu sto Verko radi makar nesto bilo i dobro....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  05:34 25.04.2008
Preporuka: 0

Re: Eh, Cole...

Pa, dobro šta vi 'oćete? Ovo je Vero ljub S.i uradio samo što je dodao prečku simbol poljupca da pokaže da ljubi veru.


Samo ću da mu priznam ako napravi ovako nešto, inače bolje da ne počinje ...

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vladimir petrovic  17:40 24.04.2008
Preporuka: 1

Bas lepo!

#Link  Replika: 8
Hvala na informaciji. Krst moze biti lep arhitektonski ukras svakom gradu. A sto se tice teksta sociologinje Lele Vujosevic, ona se namucila ubacivanjem svega i svacega sto se setila kako bi njen tekst bio ubedljiv - a nije. Medjutim, ja veoma uvazavam njeno pravo, njenu slobodu da kaze:
допустите ми да, као Крагујевчанка, кроз чин елементарног локал-патриотизма, изразим свој лични став неслагања са овом одлуком.
Ali pri tom mora imati u vidu da je to jedan (licni) stav, jedan od mnogih.
У међувремену, током оних 300 поменутих година, црква је у СВИМ европским земљама потпуно одвојена од државе, а и наша Србија је, по Уставу, као што је одавно познато, секуларна држава
Ovo uopste nije tacno, daleko od toga da su sve evropske drzave sekularne, ovo je pricanje na prazno. Vec smo na drugom blogu pominjali kako jedna od najvecih evrospkih demokratija - Vel. Britanija NIJE SEKULARNA DRZAVA. Ima ih jos, ali ne bih voleo da Srbi ceznu da budu vece demokrate od Britanaca, ako uopste odvojenost drzave od Crkve znaci demokraticnost, sto nije tacno, naravno. A biser Lelinog umovanja je ovo
А на културолошкој равни ће га, de facto, додатно окарактерисати као хомоеротичан град).
Kakve veze ima krst koji se podize sa homoeroticizmom? Uprosceno, homoeroticizam je spoj homoseksualnosti i erotike, odnosno pornografije. Ovako nesto samo bi mogla da kaze zena koja je - usedelica, zena koja ima weird predstave o seksualnosti.
Da zakljucim. Bilo sta da se radi na nivou jednog grada kao sto je Kragujevac, uvek bi se nasao neko ko se ne bi slozio, pa makar da je u pitanju bolnica, skola, crkva, spomenik i drugo. Uvek ce biti onih koji misle da bas to nije najvaznije i najpotrebnije. Doduse, nece svi imati priliku i veliku cast da to kazu na Coletovom blogu, ali ako to ne ucine, ne znaci da ne postoje. Ostavite vrlog gradonacelnika da radi svoj posao, bice to za dobro svih Kragujevcana i Kragujevcanki, generalno gledano. Pojedinacni stavovi nisu tako vazni, he, he, he

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  18:24 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Bas lepo!

Ostavite vrlog gradonacelnika da radi svoj posao, bice to za dobro svih Kragujevcana i Kragujevcanki, generalno gledano.

Fali samo objašnjenje kakvo dobro je krstača ustoličena voljom Vrlog gradonačelnika donela Verkovom Krstogradu.
I još jedno otakd je pos'o načelnika da troši pare sugrađana na sađenje krstača u gradu koji ima desetine hiljada nezaposlenih.

Postojale su i kulture koje su dizale faluse ovih veličina.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  18:42 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Bas lepo!

Bilo sta da se radi na nivou jednog grada kao sto je Kragujevac, uvek bi se nasao neko ko se ne bi slozio,


Naravno, eto i oko zapošljavanje nikako da se slože pa su zato mahom besposleni.Gadan bre nesložan narod.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  19:29 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Bas lepo!

Krst moze biti lep arhitektonski ukras svakom gradu.


Sve je rekla ali kako ne zna suštinu,
ispalo je bez veze.
Ne može se iznositi stav na pogrešnim i
nepotpunim znanjem.

Moj komentar ne bih da ponavljam, ima ga gore,
na dva mesta.
Krst kao takva vrsta izražavanja religije ( koji mogu da se vide samo na zapadu),
ne pripada Pravoslavlju, ako ne mislite da se unijatite, mirite ili
pređete na Katoličanstvo.
Treba više znati o simbolima i ko ih kako koristi.
Ko se klanja čemu....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
apatrid  23:42 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: Bas lepo!

Postojale su i kulture koje su dizale faluse ovih veličina.


Ima lokalna KG ekipa sklonost i ka tome. U centru, baš blizu Skupštine grada podignut je jedan ooogrooomni falusni simbol na koji se pentraju neki mučenici, a onaj najviši od njih (koji se penju) - pobija krst! Spojili su dve strasti. Spomenik je, imače, podignut u znak sećanja na poginule u ratovima (čini mi se, najnovijim). Možda neko ima to čudo i da okači ovde..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jesen  00:58 25.04.2008
Preporuka: 0

Re: Bas lepo!

.jeste mnogo ružan taj spomenik ali zbog žrtava čija su imena dole ispisana nekako nema smisla da se pokreće pitanje njegovog uklanjanja mada je meni ranije padalo na pamet da se piše neka peticija..ko je taj Ilić umetnik, pojma nemam a izgleda da je on i ovaj krst od 18m "dizajnirao"....što znači da će i krst biti pravo umetničko delo...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jesen  00:58 25.04.2008
Preporuka: 0

Re: Bas lepo!

.jeste mnogo ružan taj spomenik ali zbog žrtava čija su imena dole ispisana nekako nema smisla da se pokreće pitanje njegovog uklanjanja mada je meni ranije padalo na pamet da se piše neka peticija..ko je taj Ilić umetnik, pojma nemam a izgleda da je on i ovaj krst od 18m "dizajnirao"....što znači da će i krst biti pravo umetničko delo...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
snezana mihajlovic  07:09 25.04.2008
Preporuka: 0

Re: Bas lepo!

jeste mnogo ružan taj spomenik

sa sve dodacima okolo...
pobedničko rešenje na konkursu - za novo arhitektnosko dostignuće nam i ne treba konkurs.
možda nema smisla, kako kažeš, ali to ne menja stvari.

fotka

p.s.
Cole, dobar tekst.
poz.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jesen  22:05 25.04.2008
Preporuka: 0

Re: Bas lepo!

...ne samo da je ruzan nego nekako morbidan...ja na primer, uvek gledam u zemlju ili okrecem glavu kad pored njega prolazim, osecam neku nelagodnost...a trebalo bi valjda da bude surotno.....zbog tog umetnickog dela jos nisam stala da procitam kome je spomenik podignut....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
alea  18:38 24.04.2008
Preporuka: 0

E,

#Link  Replika: 3
pošto je gos'n Verko izrazio nevidjeno zaprepašćenje koje se otprilike zove - Kako jedan pravoslavac može da se protivi jednoj ovako genijalno pravoslavno blagoslovenoj ideji kojoj se niko pre njega nije setio, a ovo garantovano ne čita, ja nisam pametna kako da mu objasnimo. I što se protivimo a i da se Sveti Georgije odavno razračunao sa aždahom.

Sve se zadnjih dana stidim što mi se ideja ne dopada a pravoslavka sam. Mora da sa mnom nešto nije u redu.

Krstim se ali se ništa ne dešava. To, izgleda mnogo bolje rade ovi što su se setili zadnjih godina koje su vere pa se ne libe ničega kako bi kupili kartu za raj.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  18:40 24.04.2008
Preporuka: 0

Da nisi

usedelica?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  18:47 24.04.2008
Preporuka: 0

Re: E,

Krstim se ali se ništa ne dešava. To, izgleda mnogo bolje rade ovi što su se setili