Hronika| Istorija| Porodica| Život

Bombardovanje

bocvena RSS / 28.10.2018. u 10:07
Moj problem sa brojevima se najviše vidi u bezuspešnim pokušajima da zapamtim bitne datume. Jedva znam desetak rođendana, Kosovsku bitku i Francusku revoluciju. Istorija je za mene niz okrutnih priča smeštenih po vekovima. Otuda se moja prekratka privatna istorija otima konkretnim datumima. Na vremenskoj lenti zauzimam kraj 20. i početak 21. veka.

Ako pričamo o bombardovanju, ono je počelo otprilike 7 dana pre smrti moje majke. U proleće.
Trudna sam po prvi put, treći mesec. Ne osećam se loše. Povremeno pobljujem višak hrane i slina po ulici, ali sam radila. Dok nije poleteo prvi avion iz Avijana, pa su se srpske škole raspustile do daljnjeg. Ona je dobila drugi srčani udar u roku od dva meseca i u bolnici je. U rasturenoj bolničkoj sobi smo nas dve, još petoro nesrećnika i ogromni afrički slon - padaju bombe, ona polumrtva, a mi kao srećne. Pričamo o glupostima, rođacima, kome je sve rekla da sam trudna, šta da joj donesem, izgleda će je pustiti iz bolnice za dan-dva?! O bombama ne pričamo uopšte, nemamo vremena za tu spoljnu istoriju, jer naša je prekomplikovana. Ono o čemu najviše ćutimo je koliko naši životi više nikada neće biti isti kada se rodi to malo biće. Obe nas te progutane reči uzbuđuju i užasavaju u isto vreme. Doktor mi kaže da je otpuštaju preksutra. Svi koji su iole stabilni i mogu na noge, moraju iz bolnica. Da je ne ostavljamo samu uopšte, ozbiljno je. Moj zombirani mozak ne konstatuje šta mi govori, jer ona je stari feniks koji se uvek iznova podigne iz raznih sranja. Pakujemo stvari i on i ja se selimo kod nje u garsonjeru od 24 kvadrata, sa dva kreveta. Tri dana kasnije je mrtva.


Tu se vreme jako ubrzava. Sahrana pod vazdušnom opasnošću, malo ljudi. Ostajemo u garsonjeri jer se u centru manje čuje i vidi pucnjava PVO-a, a onda padne bomba na RTS (500m vazdušnom linijom) i pocepa mi pola mozga i srca... Svakodnevno svraćanje naših prijatelja bez najave, jer nemamo tu telefon, ali smo svima usput. Valjda nesvesno želimo da se stisnemo jedni uz druge, da zaštitimo moj stomak i malo zdrave pameti. Nisu to nikakve prkosne žurke na krovnim terasama, roštiljanja i braniteljstva mostova. To smo mi bednici koji čekaju da prođe, pa da izmilimo iz podruma i nastavimo sa svojim životima, ako može. Molim vas, ako može. Škole opet počinju da rade, nešto krnjavo, kao ideš svaki dan na dva sata i ispituješ neke đake da poprave jedinice, bliži se kraj školske godine. Krenu sirene, ti ih kao spustiš u podrum, pa ih pitaš je l' su nešto čitali...O, sramote naše i svetske! Na pragu novog milenijuma, usred Evrope. Zato što smo tu decu našim činjenjem (ili nečinjenjem) doveli u kafkijansku situaciju da odgovaraju lektiru pod šizelom. Strasno sam tada mrzela Miloševića i NATO. Sada su mi svi ti akteri iz devedesetih, poput neke želatinozne mase, odvratni i smrdljivi. I teraju me na povraćanje, baš kao tada kad sam bila trudna i sahranjivala majku.


Možda imam problem sa datumima i godišnjicama, ali sa sećanjem ne.

 

(moj distorzirani osećaj za istoriju uzima danak i u pisanju blogova. izvinite što zvučim kao da sam pala s marsa:)



Komentari (511)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

reanimator reanimator 10:28 28.10.2018

...

bocvena bocvena 10:40 28.10.2018

Re: ...

re, ti ko ova moja istorija - nema te, nema, pa izroniš!
reanimator reanimator 10:45 28.10.2018

Re: ...

bocvena
re, ti ko ova moja istorija - nema te, nema, pa izroniš!

Prošao sam kroz vremenski portal koji se otvorio na obilićevom vencu i osvanuo na blogu :)
bocvena bocvena 10:48 28.10.2018

Re: ...

dobro je, kažu da su neki ušli u njega, al' nikad izašli:)
Черевићан Черевићан 10:38 28.10.2018

данак

Možda imam problemа, ali sa sećanjem ne

гле присета - главине нужности
разноразних надасве заслужних,
у балансу ето.......надмећу се
од угодних па до оних тужних
bocvena bocvena 10:43 28.10.2018

Re: данак

kažu da su sva sećanja lažna. rošomonski ih dograđujemo.
no, šta nam drugo preostaje?
natasavb natasavb 11:34 28.10.2018

Re: данак

kažu da su sva sećanja lažna.


"Sećanje je selektivna fantazija o prošlosti."

A moja privatna istorija se deli na tri života - onaj pre rata (u Sarajevu), onaj pre spoznaje da je Aleksa autističan, i ovaj koji je počeo u novembru pre dve godine.
Nadam se da takvih podela više neće biti.
Vreme je za neki jednostavan život.

P.S. Majstore reči! <3





bocvena bocvena 11:49 28.10.2018

Re: данак

Vreme je za neki jednostavan život.

bojim se da to ne postoji. ali može malo manje komplikovan.

(verujem da ćemo posle pedesete da zablistamo:)

uvek sam se pitala ko sluša ovaj bend:) ali je adekvatna poruka.



tasadebeli tasadebeli 15:27 28.10.2018

Re: данак

bocvena

uvek sam se pitala ko sluša ovaj bend:)






1

2

3

4

Turn it up!



docsumann docsumann 15:50 28.10.2018

Re: данак

kažu da su sva sećanja lažna.


lažna je kompletna istina o nama
bocvena bocvena 16:33 28.10.2018

Re: данак

meni su LS najameričkiji bend svih vremena. pored grejtful deda i bosa. jedino ovog poslednjeg mogu ponekad da odslušam do kraja. no, ukusi su nikakvi kriterijumi.

lažna je kompletna istina o nama

moram da se složim, al' nerado:) život je toliko nesigurna rabota, da su nam potrebna ostrvca smisla. kao, nešto nam je jasno.
maksa83 maksa83 16:35 28.10.2018

Re: данак

meni su LS najameričkiji bend svih vremena

Meni Creedence Clearwater Revival.
docsumann docsumann 16:42 28.10.2018

Re: данак

moram da se složim, al' nerado:) život je toliko nesigurna rabota, da su nam potrebna ostrvca smisla. kao, nešto nam je jasno.


šta da ti kažem.
6 dana bolesti me totalno izintroventriralo (ko da sam se kompletno rastvaio i sastvaio 3 puta, sve brišući, pregledajući i podmazujući svaki dio).
pa duge noćne projekcije na spuštenim kapcima. trzavi snovi, isuviše realističasti... ko da oće neku pošiljlu da mi isporuče u njima, po moraju da budu takvi.
i nakon svega, pojma nemam kako to uopšte ferceram...
docsumann docsumann 16:42 28.10.2018

Re: данак

maksa83
meni su LS najameričkiji bend svih vremena

Meni Creedence Clearwater Revival.


KISS
bocvena bocvena 17:06 28.10.2018

Re: данак

sve smorovi:)

(ne tucite! nosim naočare:)
docsumann docsumann 17:10 28.10.2018

Re: данак


a najmaeričkiji britanski bend su bili Kalt u Elektrik fazi
tasadebeli tasadebeli 17:29 28.10.2018

Re: данак

bocvena
sve smorovi:)

(ne tucite! nosim naočare:)



Са'ш да видиш како капл ов хилбилис енд реднекс из Бајбл Белта лемају!

Ми сасвим демократски и толерантно допуштамо обе врсте музике, кантри и вестерн, а ти тако...




bocvena bocvena 17:38 28.10.2018

Re: данак

religija je opijum za narod:) sad još i neki kriščn rok bend da mi pustite i da počnem da vi banujem!

daj, dok, neke sataniste, da se vratimo korenima.
docsumann docsumann 17:50 28.10.2018

Re: данак


malo mekše, a prikladnije

bocvena bocvena 17:57 28.10.2018

Re: данак

pravili mi neki dan demokratske kulture u školi (da nerviramo predatora:) pa pravili panoe, kolače sa decom iz specijalne škole, neke radionice gde su učenici učili profesore kako se prevazilaze sukobi, gledali neki film i u jednom trenutku ispade skandal - veroučitelj skinuo pano prof. engleskog jer je na istom hameru pisala o helouvinu i božiću. i kaže on - demokratija i sve, razume on, al' ne može na istom hameru!
sweet64 sweet64 18:03 28.10.2018

Re: данак

i da počnem da vi banujem!


i da počnem da vI banujem = i da počnem da vam banujem

i da počnem da vE banujem = i da počnem da vas banujem

Jel ti beše srpski predaješ!?
bocvena bocvena 18:09 28.10.2018

Re: данак

hahah, u pravu si! upravo sam pomislila - šta bi rekla baba milka? i odgovor iskoči - da vE banujem!
floki floki 18:27 28.10.2018

Re: данак

meni su CCR jedan od omiljenih, a onaj bruce springsteen je valjda najamerikanskiji, na prvu loptu...
adviser adviser 18:51 28.10.2018

Re: данак

maksa83
meni su LS najameričkiji bend svih vremena

Meni Creedence Clearwater Revival.

U rangu sa Mango Džerijem i The Band.
adviser adviser 18:53 28.10.2018

Re: данак

docsumann
maksa83
meni su LS najameričkiji bend svih vremena

Meni Creedence Clearwater Revival.


KISS

Kinks !
Doduše, nisu Ameri nego Englezi - no, to mu je tu negde.
zemljanin zemljanin 18:58 28.10.2018

Re: данак

bocvena
religija je opijum za narod:) sad još i neki kriščn rok bend da mi pustite i da počnem da vi banujem!

daj, dok, neke sataniste, da se vratimo korenima.


da se vratimo korenima
bocvena bocvena 19:01 28.10.2018

Re: данак

JEDINI svetski rok bend:)
vcucko vcucko 20:00 28.10.2018

Re: данак

maksa83
meni su LS najameričkiji bend svih vremena

Meni Creedence Clearwater Revival.

freehand freehand 21:48 28.10.2018

Re: данак

maksa83
meni su LS najameričkiji bend svih vremena

Meni Creedence Clearwater Revival.

A ZZ Trump?
maksa83 maksa83 21:53 28.10.2018

Re: данак

freehand
maksa83
meni su LS najameričkiji bend svih vremena

Meni Creedence Clearwater Revival.

A ZZ Trump?

Jeste, i ZZ Trump, ali Kridensi mi baš nekako vrište "Amerika".
tasadebeli tasadebeli 22:46 28.10.2018

Re: данак

sweet64
i da počnem da vi banujem!


i da počnem da vI banujem = i da počnem da vam banujem

i da počnem da vE banujem = i da počnem da vas banujem

Jel ti beše srpski predaješ!?



Па јес, тако мени каже и теткица Јаворка у школи:

"Поручио ви је професор Драгиша да ве чекају у библиотеку на онај састанак да дебатујете о ђаци!"


tasadebeli tasadebeli 22:55 28.10.2018

Re: данак

floki
meni su CCR jedan od omiljenih, a onaj bruce springsteen je valjda najamerikanskiji, na prvu loptu...



Да знаш да јесте!



tasadebeli tasadebeli 23:05 28.10.2018

Re: данак

maksa83
freehand
maksa83
meni su LS najameričkiji bend svih vremena

Meni Creedence Clearwater Revival.

A ZZ Trump?

Jeste, i ZZ Trump, ali Kridensi mi baš nekako vrište "Amerika".




blogovatelj blogovatelj 00:54 29.10.2018

Re: данак

Meni Creedence Clearwater Revival.


Ima tričetir' meseca kako manijačno slušam ovu pesmu. Samo nju od celog CCR opusa. Potpuno sam opsednut njom.

predatortz predatortz 08:46 29.10.2018

Re: данак

(da nerviramo predatora:)

jer je na istom hameru pisala o helouvinu i božiću



Što samo mene?
Ima ovde još ljudi koje nervira ta površnost i snobizam.
Čuj Noć veštica, maskiraj se, budi kreten... Čitam da je pomama u gradu za maskama. Glupost je neuništiva, to znam. Samo, gadno je kad dominira.
bocvena bocvena 09:02 29.10.2018

Re: данак

gospođa predaje engleski jezik, pa tamo eto ima i neki helouvin. a kod nas ima nešto drugo. a kod jogi letača nešto treće. i sad ako to staviš sve na isti hamer, ode srpatvo i pravoslavlje u pm?

ne reklamira ona tuđe praznike, uči decu lepotama različitosti.







predatortz predatortz 09:15 29.10.2018

Re: данак

i sad ako to staviš sve na isti hamer, ode srpatvo i pravoslavlje u pm?


Ma, moja reakcija nema nikakve veze sa pravoslavljem.
Više sa onom narodnom:
Videla žaba da se konji kuju, pa i ona digla nogu.

Ta površnost tipa 14. je februar - budi zaljubljen, Noć veštica je - maskiraj se u idiota, to je nešto što mi je ujedno tužno i smešno. Naročito kad to sa ushićenjem rade ljudi koji bi trebalo da su sazreli.
Da je napravila tematski čas u okviru nastave engleskog jezika, ni po jada. Ovako, kokoška...
bocvena bocvena 09:33 29.10.2018

Re: данак

tata ti kokoška:)

učitavaš joj svoje predrasude, kao i veroučitelj.
predatortz predatortz 09:37 29.10.2018

Re: данак

bocvena
tata ti kokoška:)

učitavaš joj svoje predrasude, kao i veroučitelj.


A ona, 'ljanka, nije umela da pita kolegu da li je saglasan, ili da prave dva panoa? Ono, nije htela da ga isprovocira, nego slučajno.
Ti praviš pano, pa staviš Jesenjina, a ja dopišem Seju Kalača da pokažem deci razlike...

Ajde, nismo deca.
tasadebeli tasadebeli 10:27 29.10.2018

Re: данак

bocvena

predatortz

Halloween:Свети Лука/Свети Петар Цетињски

Дан заљубљених/Свети Валентин:Свети Трифун






А шта ће клинцима Ноћ вештица у школи кад ионако за сваки родитељски састанак имају Бал вампира? Зар им то није довољно да се усеравају од страха?

А мој Кум је рођен баш на 14. фебруар, па тако тог дана нешто и не мислимо баш ни на заљубљене нити на црквени календар.

Кумов рођендан обично славимо три дана јер је он јако тешко дошао на свет.


bocvena bocvena 10:31 29.10.2018

Re: данак

ta ljanka je jedno divno i pristojno biće koje je želelo da pokaže šta se sve slavi u različitim kulturama. i niko osim njega nije video problem u tome. i evo tebe sad. možda je problem, ipak, u vama?
predatortz predatortz 10:33 29.10.2018

Re: данак

bocvena
ta ljanka je jedno divno i pristojno biće koje je želelo da pokaže šta se sve slavi u različitim kulturama. i niko osim njega nije video problem u tome. i evo tebe sad. možda je problem, ipak, u vama?


Naravno! Uvek je problem u nama, jer ne mislimo kao vi. A vi ste odlučili da ste u pravu.
tasadebeli tasadebeli 10:37 29.10.2018

Re: данак

bocvena
ta ljanka je jedno divno i pristojno biće koje je želelo da pokaže šta se sve slavi u različitim kulturama. i niko osim njega nije video problem u tome. i evo tebe sad. možda je problem, ipak, u vama?



Ма зезам се бре, Боцвена, што сте сви тако стифт и напети?

А чињеница је да мене много више од дилеме Ноћ вештица/Свети Лука и слично брине огроман број деце из растурених породица, с једним или два родитеља небитно*... Деце којима родитељи недостају на овај или онај начин... А ја баш и не могу све да их усвојим, јбг... Што би рекла психолог у мојој школи када је затекнем саму у канцеларији како плаче и питам је:"Па добро, шта ти је сад опет? Што сад плачеш?"

Са таквом децом сам сваки дан и видим колико је то што њихови родитељи раде у животу за њих заиста прави бал вампира...

_________________________________________________________________________

* - И то ти је такође једна од последица овога у чему живимо последњих 30 година са све бомбардовањем као орнаментом...
bocvena bocvena 10:43 29.10.2018

Re: данак

Naravno! Uvek je problem u nama, jer ne mislimo kao mi. A vi ste odlučili da ste u pravu.


misliš srbija je odlučila?
predatortz predatortz 10:47 29.10.2018

Re: данак


misliš srbija je odlučila?


Šta je Srbija odlučila?
docsumann docsumann 10:47 29.10.2018

Re: данак


pravoslavlje je vrlo ksenofobično.
ono često u svemu drugom vidi uzurpaciju svog bogomdanog duhovnog (al i političkog, medijskog, pa i poslovnog prostora)
budista za prasvoslavlje nikad neće reći da su to lažna i opasna učenja, dok sam od pravoslavnih sveštenika ( čak i od onih koje cijenim po ljudskim kvalitetima) to često puta čuo za budizam.

jbt, koji smo mi srećnici (mada nam se baš nešto i ne vidi), da je od svih tih par iljada religija na svijetu, jedino naša prava, istinska, i ima najbolju konekciju s Bogom.
predatortz predatortz 10:56 29.10.2018

Re: данак


pravoslavlje je vrlo ksenofobično.


Rekoh, moj stav nema veze sa pravoslavljem.
samo mislim da je budalasto decu učiti budalastim običajima jer to rade drugi.
Inače, budalast je kompletan koncept prepisivanja tuđe kulture. Kultura jednog podneblja se gradi vekovima, specifična je i plod je iskustava ljudi sa tog podneblja. Recimo, Ameri imaju običaj da u sklopu tim bildinga svi izaberu jedan deo aviona i da glume svoju ulogu da bi jačali timski duh. Pa deset minuta ciče, bruje, tandrču, poleću, sleću. Onda to prenesu u njihove firme ovde u Srbiji. Naši ljudi se osećaju poniženo, a moraju to da rade jer su vezani video-linkom sa ostalim ispostavama. Šta je cilj? Da te neko potčini, natera te da se osećaš kao totalni moron? Oni tamo, preko bare, to ne doživljavaju tako.
Za par godina, ili decenija, neki domaći šupljoglavac ce doći na genijalnu ideju da se ta Noć veštica obeležava po školama. Ja pitam: Zašto?
docsumann docsumann 11:04 29.10.2018

Re: данак

to je bio komentar na vjeroučiteljevu reakciju s panoom.


mi smo odavno prisvojili pop kulturu skoro pa kao univerzalni model.
unutra te pop kuilture, naviše sdadržaja je umetnuto kroz anglosaksonski (posebno američki) way of ife.

helovin je bezazlen praznik, namjenjen prvenstveno djeci. ono kao neki oficijelni maskenbal koji nije vezan ni za jedan grad nit za državu...

primjećujem da se zadnjih godina, bar ovdje kod mene, rado obilježava St.Patric Day.
on je za malo odraslije (18+) kojima je dozvoljeno točiti alkohol

ne nalazim da ijedan od tih nazovi praznika, podriva old school tradiciju u srba.

predatortz predatortz 11:08 29.10.2018

Re: данак

mi smo odavno prisvojili pop kulturu skoro pa kao univerzalni model.
unutra te pop kuilture, naviše sdadržaja je umetnuto kroz anglosaksonski (posebno američki) way of ife.


Evo, sad usvajamo kulturu rijalitija.

Da budem srećan?
Ili da nastojim da im otmem svoju decu?
docsumann docsumann 11:13 29.10.2018

Re: данак

Evo, sad usvajamo kulturu rijalitija.

Da budem srećan?
Ili da nastojim da im otmem svoju decu?


to treba svak sa sobom da raščisti.

nit "slavim" helovin, nit St.Patric-a, al me ni ne konsternira kad drugi to čine.


bocvena bocvena 11:13 29.10.2018

Re: данак

srbija je odlučila da je demokratska sekularna država svih njenih građana. pa volj krst, volj bundeva, volj fotosinteza na panou u državnoj školi. ni manje ni više.



predatortz predatortz 11:18 29.10.2018

Re: данак

nit "slavim" helovin, nit St.Patric-a, al me ni ne konsternira kad drugi to čine.


Ni mene, sve dok neko ne dođe na ideju da nameće mojoj deci. A, vidiš - ima i takvih.
Atomski mrav Atomski mrav 11:23 29.10.2018

Re: данак

Ni mene, sve dok neko ne dođe na ideju da nameće mojoj deci. A, vidiš - ima i takvih.


Ko nameće? Nastavnica engleskog jer je stavila Noć veštica na pano? Pa onda i veroučitelj nameće svoju priču na isti način. Treba sve te panoe pocepati i baciti u smeće!
docsumann docsumann 11:25 29.10.2018

Re: данак

a što se rijalitija tiče.

ako je nekom interesantno da bulji u besprizornost odnosa ljudi nabijenih u jedan izolovan, skučen prostor, pokriven kamerama, mislim da je šteta po njegov metalni sklop učinjena davno prije nego što je rijaliti uopštre i zarolan na našim TV-ima.

rijaliti ti dođe više kao lakmus papir koji će da istakne fazu opĆe mentalne degeneracije, a manje njen uzročnik.

a opet, možda sve to i nije tako loše kako se meni čini.

moderno društvo je prosto fulirano najrazličitijim mogućim hipokrizijom, pokidano lažnim moralnim kodeksima, debalansirano glede sistema vrijednosti,
tako da mu rijaliti dođe kao adekvatni sundtrack.

ne možeš u vesternima imati elektronsku muziku, nekako ne ide...
bocvena bocvena 11:32 29.10.2018

Re: данак

zamenjuješ teze. niko ne nameće tvojoj deci da slave helouvin u školi. paralelno stoji i tekst o pravoslavnim praznicima i paganskim običajima u srba. veroučitelj vrši cenzuru, jer je njegova vera "prava".

sad bi ti, kao dokazani borac za slobodu govora, trebalo da podržiš moj napor da do cenzure ne dođe. ah, da, mora ipak da se zna dokle ide ta demokratija:)

EDIT; odgovor je na predatorov komentar.
predatortz predatortz 11:40 29.10.2018

Re: данак

zamenjuješ teze. niko ne nameće tvojoj deci da slave helouvin u školi. paralelno stoji i tekst o pravoslavnim praznicima i paganskim običajima u srba. veroučitelj vrši cenzuru, jer je njegova vera "prava".


Nešto ne znam da je to paganski običaj u Srbalja, al' ajde. Inače, pravoslavlje je puno paganskih običaja. Proslava samog Božića nosi simboliku nekoliko njih (od ritualnog prinošenja žrtve (pečenica) kojeg Hrišćanstvo ne priznaje, preko prostiranja slame, paljenja badnjaka... Sve to vuče korene iz NAŠE staroslovenske kulture i tradicije. Deo je našeg kulturnog identiteta.

Ovo je puko pomodarstvo, kao što rekoh - videla žaba da se konji kuju...
Atomski mrav Atomski mrav 11:45 29.10.2018

Re: данак

A što je problem da se nauči nešto o nečemu što je deo nečijeg tuđeg kulturnog identiteta? Ne nauštrb našeg kulturnog identiteta, naravno. Ali opet, nismo sami na ovoj planeti...
docsumann docsumann 11:48 29.10.2018

Re: данак

da li je tradicija zavtvoren prostor u koji je više nemoguće dodavati nove sdadržaje?

s kojom godinom završava njeno formiranje, pa od nje na dalje, do kraja svijeta, tu se ne smije ni zarez promjeniti...

ko zna kako će izgledati tradicija u srba za 300, 500 godina.

predatortz predatortz 11:57 29.10.2018

Re: данак

Atomski mrav
A što je problem da se nauči nešto o nečemu što je deo nečijeg tuđeg kulturnog identiteta? Ne nauštrb našeg kulturnog identiteta, naravno. Ali opet, nismo sami na ovoj planeti...


Problem je što to nije promovisanje kulture, nego je promovisanje komercijalnog fenseraja. Valentinovo, Noć veštica... to je čist biznis, koji za nuspojavu ima i zatupljivanje konzumenata.

Da li si se zapitao što se ovih dana ne promoviše po školama nešto iz kineske, japanske, bugarske (bugari nam bliži) kulture, nego baš slučajno ovo?
Kinta, prijatelju, kinta!

Da me ne shvatiš pogrešno, ne mislim da nastavnica engleskog radi za kintu. Čak, ubeđen sam da ne radi. Ali, iza tih praznika stoji industrija, za koju bih voleo da zaobiđe moju decu.
predatortz predatortz 12:00 29.10.2018

Re: данак

da li je tradicija zavtvoren prostor u koji je više nemoguće dodavati nove sdadržaje?


I ti mešaš tradiciju i komercijalne projekte poput Valentinova i Noći veštica. To je čist biznis, koji se nameće. Ja nisam konzument te robe, a ne želim ni da se mojoj deci nudi u školi.

Atomski mrav Atomski mrav 12:03 29.10.2018

Re: данак

Ako ćemo iskreno, svi praznici su manje-više komercijalizovani.
tasadebeli tasadebeli 12:04 29.10.2018

Re: данак

docsumann

pravoslavlje je vrlo ksenofobično.
ono često u svemu drugom vidi uzurpaciju svog bogomdanog duhovnog (al i političkog, medijskog, pa i poslovnog prostora)
budista za prasvoslavlje nikad neće reći da su to lažna i opasna učenja, dok sam od pravoslavnih sveštenika ( čak i od onih koje cijenim po ljudskim kvalitetima) to često puta čuo za budizam.

jbt, koji smo mi srećnici (mada nam se baš nešto i ne vidi), da je od svih tih par iljada religija na svijetu, jedino naša prava, istinska, i ima najbolju konekciju s Bogom.



Ма није, Докс... Напротив, православље (=рано хришћанство) је врло комунистично и глобалистично. Мани то што данас пшишу таблоиди и шта данас раде попови. ( "И поп је живо биће па воли порниће!" - copyright by Звонко Богдан у Три метера сомота.)

Требало би увек да раздвојимо веру од политике. нарочито од јефтиног политикантства. Кад већ причамо о томе... Није вера ни у црквама ни у поповима нити негде било где ван нас, него у нама.

Последњи владар најдуже владајуће династије на кугли земаљској... Кажу, још од цара Соломона... (ЛИНК)





docsumann docsumann 12:07 29.10.2018

Re: данак

predatortz
da li je tradicija zavtvoren prostor u koji je više nemoguće dodavati nove sdadržaje?


I ti mešaš tradiciju i komercijalne projekte poput Valentinova i Noći veštica. To je čist biznis, koji se nameće. Ja nisam konzument te robe, a ne želim ni da se mojoj deci nudi u školi.





možda ni tradicija u budućnosti neće biti tako tradicionalna, kao danas. šta ako će se nova-tradicija bazirati na tržišnom principu.

staro po starom, novo po novom.




docsumann docsumann 12:08 29.10.2018

Re: данак

Atomski mrav
Ako ćemo iskreno, svi praznici su manje-više komercijalizovani.


bingo!

i badnjake prodaju, zar ne?

Atomski mrav Atomski mrav 12:14 29.10.2018

Re: данак

i badnjake prodaju, zar ne?


Jeste. I to kako se rulja ponaša pred crkvom na Badnji dan u mom rodnom mestu je katastrofa. Stoga je lepo ako ljudi ulože vremena i truda pa deci pokažu kako se po tradiciji seče badnjak i unosi u kuću itd.

Ako ćemo da budemo verni tradiciji i da zeznemo konzumerizam i komercijalizaciju, možda bi trebalo istražiti kako je nastala Noć veštica (čini mi se da ima veze sa Danom mrtvih ili tako nekako - valjda se obeležava 1. novembra među hrišćanima zapadne provenijencije ) i kako se nekako obeležavala i uporediti to s tim kako se sad obeležava, pa to sve staviti na pano.

I eto kompromisnog rrrreeeešeeenjaaaa (Jelenče nek' ide prvi)!
docsumann docsumann 12:16 29.10.2018

Re: данак

taso,

ono gore sam naveo je baš po ličnom iskustvu sa živim pravoslavnim sveštenicima.

ok, neke sam čitao, a s nekim pričao.

ne vole taj budizam, pa to tije. uvijek vide tu neko opsjenarstvo, zamagljivanje istine, bježanje od pravog i jedinog boga.

a po meni, baš kao i po Anštajnu, budizam je jedina potencijalna religija budućnosti, tj. svojim učenjima nikad ne ulazi u koliziju sa naukom, prije svega fizikom, al ni psihologojom.
tolerantan je, i nije supresivan, nit agresivan.
maksa83 maksa83 12:26 29.10.2018

Re: данак

tolerantan je, i nije supresivan, nit agresivan.

Istina je da Budizam tu ima najmanji teoretski potencijal, ali izgleda da se svaka religija da instrumentalizovati i izmetnuti u Uništavanje Drugog Ako Se Ne Konvertuje: Buddhism and violence. Pogledaj uostalom šta se i kako desilo u Burmi (Mijanmar) ovde godine, ko je tu koga tamanio i proterivao.

Uvek kažem da je evropska istorija jedna hipil-ljubav-cveće idilična priča spram toga šta su u Aziji radili jedni drugima kroz milenijume.
docsumann docsumann 12:33 29.10.2018

Re: данак

Buddhism and violence


naravno da su i budisti vodili ratove. misim i oni su ljudi, a neki su i srbi
al nikad nisu vodili ratove zbog budizma.

ako i jesu, nisam ekspert, u odnosu na druge svjetske religije, to je minorno.

ne razumjem zašto misliš da budizam ima najmanji potencijal da bude nke (uslovno rečeno) religija budućnosti?


EDIT:

ne razumjem zašto misliš da budizam ima najmanji potencijal da bude nke (uslovno rečeno) religija budućnosti?


bači to na papir.
mislim da ti računica ne stoji.
maksa83 maksa83 12:40 29.10.2018

Re: данак

naravno da su i budisti vodili ratove. misim i oni su ljudi, a neki su i srbi
al nikad nisu vodili ratove zbog budizma.

Na mojoj općini (Zvezdara) je inače bio prvi budistički hram na tlu kontinetalne Evrope, Kalmici koji su pobegli pred oktobarskom revolucijom i skrasili se ovde. Međutim kad su došli Nemci priklonili su im se jer je mržnja prema Sovjetima bila jača od ljubav-vera-nada.
ne razumjem zašto misliš da budizam ima najmanji potencijal da bude nke (uslovno rečeno) religija budućnosti?

Nismo se razumeli - hteo sam da kažem da budizam kao filozofija i religija ima najmanji potencijal za nasilje, manje više reiteriranje onoga što si ti rekao.

Inače se ti i ja manje više slažemo oko svega toga, ja samo dodajem malo činjenica iz realnog života. Što bi rekli budisti - "ništa nije uvek, i sve je ponekad".
docsumann docsumann 12:45 29.10.2018

Re: данак


ok, pojašneno.


da, i ti si meni malo dosadan sa tim tvojim stavovima.

ne može se čovjek s tobom počupati za kragnu, ko s normalnim blogerom
tasadebeli tasadebeli 12:45 29.10.2018

Re: данак

docsumann


taso,

ono gore sam naveo je baš po ličnom iskustvu sa živim pravoslavnim sveštenicima.

ok, neke sam čitao, a s nekim pričao.

ne vole taj budizam, pa to tije. uvijek vide tu neko opsjenarstvo, zamagljivanje istine, bježanje od pravog i jedinog boga.



Па ја рекох, мани попове, и они су жива бића... Људска бића...

А ти јопет?

Гледај себе, мани попове.

Вера је у теби, није у другима и ван тебе. Ваљда не морам то да ти објашњавам...


EDIT: И да допуним Максу...





Али волим ја и овај клип...


docsumann docsumann 12:47 29.10.2018

Re: данак

Вера је у теби, није у другима и ван тебе. Ваљда мне морам то да ти објашњавам...


nisam vjernik
ja sam sumnjik


EDIT:

od onih koje sam čitao mi prvi pada na pamet Monah Arsenije, Bog I Rock N roll.

no, ako apstrakuješ živuće ljufde, koji vjeru prenose, šra od same vjere ostane. mrtvo slovo, koje se može tumačiti na xy načina.
to je tek zajebancija...
tasadebeli tasadebeli 12:54 29.10.2018

Re: данак

docsumann
Вера је у теби, није у другима и ван тебе. Ваљда мне морам то да ти објашњавам...


nisam vjernik
ja sam sumnjik



Ако си. И мој најбољи другар је такође... Барем тако он стално тврди...

Али то му није сметало да после читавог круга од Бгд. па на мотору око Црног мора (Нагорно Карабах итд.) и преко Мале Азије оде опет на Свету Гору, у Хиландар, иако смо заједно били тамо само две године пре тог његовог путовања на мотору.*

Каже, нешто га вукло да опет оде тамо...

______________________________________________________________

* - Питао га ја:"Шимо, брате, шта ти треба за такав пут на мотору?"

"Брате Профо, муда од титанијума."

Шима не говори много, ал' кад каже, то је казано...


EDIT:

no, ako apstrakuješ živuće ljufde, koji vjeru prenose, šra od same vjere ostane. mrtvo slovo, koje se može tumačiti na xy načina.
to je tek zajebancija...



А ја све нешто мислим да је баш у тој зајебанцији суштина...

То ми и Шима потврђује.
alselone alselone 12:59 29.10.2018

Re: данак

Buddhism and violence

Super je ta holivudska propaganda u kojoj religija koja u svojoj osnovi ima pojam kao što je warrior monk, bude percipirana kao najveći mir, ljubav i poštovanje ikada. Sasvim slučajno kako bi se bacila kontra Kini.
docsumann docsumann 13:09 29.10.2018

Re: данак

А ја све нешто мислим да је баш у тој зајебанцији суштина...


ako bih baš bio pritjeran levorom da se izjašnjavam glede svog duhovnog svjetonazora, rekao bih da najviše istine od sviju reliKVija nađoh u šamanizmu.

dakle, u najizvornijim, najprimitivnijim ispoljavanjima duhovne prakse kod ljudi.
kad bolje porazmiliš, to je vjerovatno zato jer su se najmanje izvitoperila politikom, vlašću i moći.

da ne pričam sad kako sam imao priliku da njine "svece" i vidim i čujem, na tako direktan i neposredan način, za koje je realno nejaka riječ.
docsumann docsumann 13:11 29.10.2018

Re: данак

alselone
Buddhism and violence

Super je ta holivudska propaganda u kojoj religija koja u svojoj osnovi ima pojam kao što je warrior monk, bude percipirana kao najveći mir, ljubav i poštovanje ikada. Sasvim slučajno kako bi se bacila kontra Kini.


čisto da nabacim da su crnogorske vladike nosile sablju i predvodile narod u bojevima protiv Turaka.
tasadebeli tasadebeli 13:12 29.10.2018

Re: данак

alselone
Buddhism and violence

Super je ta holivudska propaganda u kojoj religija koja u svojoj osnovi ima pojam kao što je warrior monk, bude percipirana kao najveći mir, ljubav i poštovanje ikada. Sasvim slučajno kako bi se bacila kontra Kini.




predatortz predatortz 13:12 29.10.2018

Re: данак

čisto da nabacim da je su crnogorske vladike nosile sablju i predvodile narod u bojevima protiv Turaka.


Bolivaskurac, to ćete ionako da pripišete Srbima...
nsarski nsarski 13:12 29.10.2018

Re: данак

alselone
Buddhism and violence

Super je ta holivudska propaganda u kojoj religija koja u svojoj osnovi ima pojam kao što je warrior monk, bude percipirana kao najveći mir, ljubav i poštovanje ikada. Sasvim slučajno kako bi se bacila kontra Kini.


A taba, šorka i ono šogun maćevanje i Brus Li borilačke vještine - tko je to izumio i za šta mu je trebalo?!
maksa83 maksa83 13:12 29.10.2018

Re: данак

Super je ta holivudska propaganda u kojoj religija koja u svojoj osnovi ima pojam kao što je warrior monk, bude percipirana kao najveći mir, ljubav i poštovanje ikada. Sasvim slučajno kako bi se bacila kontra Kini.

Ima tu više antikomunističkog Hong Konga (pre 1997 kad je vraćen) gde su snimani ti filmovi u kojima se warrior monks bore za pravdu, ali u toj staroj produkciji preovlađuju filmovi u kojima se k pameti pomoću kung fua privode Japanci. Mrzeti iz dna duše Japance i sve japansko je kineski default, to je tamo praktično funkcija vegetativnog nervnog sistema.
maksa83 maksa83 13:14 29.10.2018

Re: данак

čisto da nabacim da je su crnogorske vladike nosile sablju i predvodile narod u bojevima protiv Turaka.

Vitezovi Templari su bili sveštenici.
tasadebeli tasadebeli 13:25 29.10.2018

Re: данак

docsumann
А ја све нешто мислим да је баш у тој зајебанцији суштина...


ako bih baš bio pritjeran levorom da se izjašnjavam glede svog duhovnog svjetonazora, rekao bih da najviše istine od sviju reliKVija nađoh u šamanizmu.

dakle, u najizvornijim, najprimitivnijim ispoljavanjima duhovne prakse kod ljudi.
kad bolje porazmiliš, to je vjerovatno zato jer su se najmanje izvitoperila politikom, vlašću i moći.

da ne pričam sad kako sam imao priliku da njine "svece" i vidim i čujem, na tako direktan i neposredan način, za koje je realno nejaka riječ.



А да у чему би се два песника у срцу и души нашли него у шаманизму!

Врачеви, песници и свештеници...

(Докс, имам Антологију првобитне поезије негде међу књигама... )

čisto da nabacim da je su crnogorske vladike nosile sablju i predvodile narod u bojevima protiv Turaka.


То је било у афекту!!!

Силом вишевековних прилика...





(Скоро, па к'о шаманско појање до транса... )
mirelarado mirelarado 13:26 29.10.2018

Re: данак

maksa83
čisto da nabacim da je su crnogorske vladike nosile sablju i predvodile narod u bojevima protiv Turaka.

Vitezovi Templari su bili sveštenici.


Kaluđeri, ratnici i bankari. Ovo poslednje im je došlo glave.
tasadebeli tasadebeli 13:26 29.10.2018

Re: данак

predatortz
čisto da nabacim da je su crnogorske vladike nosile sablju i predvodile narod u bojevima protiv Turaka.


Bolivaskurac, to ćete ionako da pripišete Srbima...






floki floki 13:27 29.10.2018

Re: данак

predatortz
čisto da nabacim da je su crnogorske vladike nosile sablju i predvodile narod u bojevima protiv Turaka.


Bolivaskurac, to ćete ionako da pripišete Srbima...




ovi milovi umesto sabljom mlate boksom cigara, ubijaju lagano
maksa83 maksa83 13:30 29.10.2018

Re: данак

ne može se čovjek s tobom počupati za kragnu, ko s normalnim blogerom

Nikakav problem, imam ja svoja tvrda uverenja oko kojih sam spreman da penim do besvesti i svaki put objašnjavam drugom na nekoliko strana da je glup ili pokvaren (najčešće i jedno i drugo), konkretno oko pitanja da li treba ili ne treba pisati junit testove (treba, uvek). To su moji četnicipartizani, kriptonit takoreći. Samo ovde to niko neće da radi, osim jednom raderadumilo, i sad čekam opet nekog...

kosta.babic kosta.babic 13:31 29.10.2018

Re: preda

Čuj Noć veštica, maskiraj se, budi kreten... Čitam da je pomama u gradu za maskama. Glupost je neuništiva, to znam. Samo, gadno je kad dominira.

Sve si u pravu.
nsarski nsarski 13:33 29.10.2018

Re: данак

junit testove


?? Preciziraj !!!
maksa83 maksa83 13:33 29.10.2018

Re: данак

Kaluđeri, ratnici i bankari. Ovo poslednje im je došlo glave.

Kao i Jevrejima u Evropi. Pošto od tri vladajuće abrahamske religije samo oni nisu imali propisano da je greh "davati pare pod kamatu" Ispozajmljuju se para vladarima većim i manjim, i onda ovi kad shvate da ne mogu da vrate odluče da im je lakše da ih pobiju i/ili proteraju. Onda su se hrišćani opasuljili i rešili da to pozajmljivanje para nije baš tako strašno u očima Tvorca (verovatno pošto kroz nekoliko pozajmim-pare-pa-te-roknem-kad-treba-da-vratim iteracija više nisu mogli da pozajmljuju pare zbog asimetrične prirode te transakcije). Muslimani se još drže pa zbog njih postoji islamic finance kao specijalna grana.
docsumann docsumann 13:37 29.10.2018

Re: данак

predatortz
čisto da nabacim da je su crnogorske vladike nosile sablju i predvodile narod u bojevima protiv Turaka.


Bolivaskurac, to ćete ionako da pripišete Srbima...


i teroru Karađorđevića
predatortz predatortz 13:38 29.10.2018

Re: данак

docsumann
predatortz
čisto da nabacim da je su crnogorske vladike nosile sablju i predvodile narod u bojevima protiv Turaka.


Bolivaskurac, to ćete ionako da pripišete Srbima...


i teroru Karađorđevića


taj rad
nsarski nsarski 13:41 29.10.2018

Re: данак

Problem je što to nije promovisanje kulture, nego je promovisanje komercijalnog fenseraja. Valentinovo, Noć veštica... to je čist biznis, koji za nuspojavu ima i zatupljivanje konzumenata.


Добро, јбг, Ноћ вештица и слично нису део наше традиције и обичаја, али шта би рекао да се популаризују Покладе?

maksa83 maksa83 13:44 29.10.2018

Re: данак

nsarski
junit testove


?? Preciziraj !!!

Ukratko - za svaki kod koji nešto netrivijalno radi treba da napišeš i funkcijicu koja proverava da li on to radi kako treba, tj. da li radi baš to što treba da radi, pošto, grešni smo ljudi. Onda kad posle nekog vremena nešto negde prčneš jer si tako morao, trebalo ti za nešto drugo, poćeraš tu gomilicu provera i odmah znaš da li si tako polomio neku drugu pretpostavku neophodnu za ispravnost cele te kule od karata. Kao ona mreža koju razvuku ispod akrobata na trapezu. Neki ljudi misle za sebe da su mnogo dobre akrobate i da im to ne treba, što je po-ne-kad tačno, ali najčešće nije.
predatortz predatortz 13:49 29.10.2018

Re: данак


Добро, јбг, Ноћ вештица и слично нису део наше традиције и обичаја, али шта би рекао да се популаризују Покладе?


Jebemumater, profo, malo li nam je naših sranja pa nam trebaju i tuđa?!

Objasnio već.

Pravoslavlje je puno mistike i paganskih običaja, ali baštinjenih iz naše, slovenske, kulture i tradicije. I, priznaćeš, ovo sa pokladama i nije baš čest slučaj. Možda ga ima negde po vlaškim selima, u Hercegovini i Vojvodini izumrlo.
Dočim, ovo sa Halloween je čist biznis projekat koji poprima formu masovne histerije. Kao Lov na Pokemone.
predatortz predatortz 13:49 29.10.2018

Re: данак


Добро, јбг, Ноћ вештица и слично нису део наше традиције и обичаја, али шта би рекао да се популаризују Покладе?


Jebemumater, profo, malo li nam je naših sranja pa nam trebaju i tuđa?!

Objasnio već.

Pravoslavlje je puno mistike i paganskih običaja, ali baštinjenih iz naše, slovenske, kulture i tradicije. I, priznaćeš, ovo sa pokladama i nije baš čest slučaj. Možda ga ima negde po vlaškim selima, u Hercegovini i Vojvodini izumrlo.
Dočim, ovo sa Halloween je čist biznis projekat koji poprima formu masovne histerije. Kao Lov na Pokemone.
Atomski mrav Atomski mrav 13:50 29.10.2018

Re: данак

Ukratko - za svaki kod koji nešto netrivijalno radi treba da napišeš i funkcijicu koja proverava da li on to radi kako treba, tj. da li radi baš to što treba da radi, pošto, grešni smo ljudi.


Svaki netrivijalni kod u sebi ima bar jednu grešku. Nego, spada li ta funkcijica što proverava ispravnost koda u trivijalni kod?
adviser adviser 13:51 29.10.2018

Re: данак

maksa83
nsarski
junit testove


?? Preciziraj !!!

Ukratko - za svaki kod koji nešto netrivijalno radi treba da napišeš i funkcijicu koja proverava da li on to radi kako treba, tj. da li radi baš to što treba da radi, pošto, grešni smo ljudi. Onda kad posle nekog vremena nešto negde prčneš jer si tako morao, trebalo ti za nešto drugo, poćeraš tu gomilicu provera i odmah znaš da li si tako polomio neku drugu pretpostavku neophodnu za ispravnost cele te kule od karata. Kao ona mreža koju razvuku ispod akrobata na trapezu. Neki ljudi misle za sebe da su mnogo dobre akrobate i da im to ne treba, što je po-ne-kad tačno, ali najčešće nije.

Da.
No, osim tih junit testova, nije loše da se naprave i intigrejšn testovi, kao i regresioni testovi.
maksa83 maksa83 13:51 29.10.2018

Re: данак

Kao Lov na Pokemone.




maksa83 maksa83 13:54 29.10.2018

Re: данак

No, osim tih junit testova, nije loše da se naprave i intigrejšn testovi, kao i regresioni testovi.

Ja regresione i junit testove podvodim pod istu kapu.
nsarski nsarski 13:56 29.10.2018

Re: данак

Jebemumater, profo, malo li nam je naših sranja pa nam trebaju i tuđa?!


Можда су и туђа, бемлига. Међутим, кад сам био мали, ми клинци смо облачили неке овчије кожухе и маскирали се и...и...и не сећам се тачно шта смо радили...знам да су нас родитељи саветовали да причамо да смо из под-Авалског села Зуце (знаће макса). Е, сад не сећам се да ли је то било око Божића или Ускрса, али било је. (Негде сам нашао да је то Хрваћијански обичај, али да нешто слично имамо и ми, Срби).
То је не мене оставило озбиљан психолошки траг и поремећај - не једем овчетину, само јагњетину.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana