Društvo| Istorija| Politika| Region| Život

Spomenik Titu u Podgorici!

Filip Mladenović RSS / 01.11.2018. u 00:41

Vraćajući se sa sinoćne promocije knjige zagrebačkog istoričara Hrvoja Klasića „Jugoslavija i svijet 1968." u Centru za kulturnu dekontaminaciju, prisetio sam se jednog lepog dogadjaja proteklog leta.

U petak, 13. jula 2018, 76 godina nakog streljanja, na glavnom trgu u Nikšiću otkriven je spomenik narodnom heroju Čedomiru Ljubi Čupiću. Njegova bronzana skulptura, visoka preko 2 metra, koju je u pariskom ateljeu izradio vajar Zlatko Glamočak, postavljena je na Trgu slobode u Nikšiću. Prkosni osmeh Ljube Čupića ispred streljačkog voda italijanskih fašista dominira na postavljenom spomeniku, kao večni simbol antifašizma i slobodarskog duha.

Čedomir Ljubo Čupić je rođen 1913. godine u Americi, kao jedno od desetoro dece u radničkoj porodici Stane Čupić, rođene Burić, i Sava Čupića. Tridesetih godina XX veka Ljubo Čupić se vratio u Nikšić, gde je završio gimnazijsko školovanje. Studirao je na Pravnom fakultetu u Beogradu i pripadao levičarskom studentskom pokretu, da bi 1940. godine postao član KPJ.

Nakon kapitulacije Kraljevine Jugoslavije vratio se u Nikšić kako bi učestvovao u pripremi ustanka protiv nacizma. Početkom jula 1941. godine, izbegao je iz okupiranog Nikšića i pristupio partizanskoj četi "Đuro Đaković".

Kao komesar samostalne čete Nikšićkog partizanskog odreda zarobljen je aprila 1942. godine, u borbi protiv četnika na Kablenoj Glavici kod Nikšića. U zatvoru, gdje je bio mučen, pokazao je junačko držanje i prkos. Sud mu je javno sudio u Nikšiću.

Dragica Gaga Abramović tog 9. maja 1942. imala je samo 9 godina, ali se sudjenja i streljanja Ljube Čupića još uvek seća:

„Živjeli smo u Staroj Varoši i onda se odjednom pronio glas da Ljuba vode na sudjenje. Nama djeci je to bilo interesantno, pa smo se iskupili i potrčali da prisustvujemo sudjenju u zgradi starog pozorišta. Zgradu su okupirali italijanski fašisti, ali nas djecu nijesu dirali, pa smo nesmetano ušli. Popeli smo se na balkon kako bismo vidjeli 'tog' Ljuba kojem će suditi, a dolje u prostoriji sa lijeve strane sjedela je porota, ljotićevci, neću im imena spominjati, jer više nijesu medju živima, sve su to Nikšićani, poznavala sam ih!", priseća se Dragica Abramović.

„Kada su Ljubu Čupića, kojem su ruke bile svezane, uveli u prostoriju, ljotićevci su ustali uz povike 'Smrt, smrt!'. Ljubo nije reagovao, mirno je čekao završetak sudjenja koje je obavljeno ekspresno. Ljotićevci su i tada ustali vičući 'Živjela pravda!'

Onda su krenuli da Ljuba izvode i to na glavni izlaz iz zgrade pozorišta. Na izlazu, gde je bila četa Talijana, stao je lijevo od vrata. Tada se osmijehnuo i tada je napravljena njegova čuvena fotografija, koja je obišla svijet. Njega i Joku Baletić, koja je takodje osudjena na smrt, sprovodili su centrom grada, s tim što su nju poveli pod Trebjesu, gdje su je ubili.

Mi smo išli za Ljubom do sadašnjeg nikšićkog starog groblja. U jednom trenutku prošli smo pored 'Malog magazina', gdje je kuća Pekića. Naslonjena na prozor, sa crnom maramom, bila je njegova majka Stana. Vidjela sam kada je podigao svezane ruke u prolazu da je pozdravi.

Na groblju je već čekao odred za streljanje i iskopana je raka. Starijih Nikšićana je tu bilo vrlo malo, svi su se plašili Talijana. Ljubo je stao iznad već iskopane rake. Odjednom je počeo da viče 'Živjela Komunistička partija Jugoslavije! Osvetite me!'
Začuli su se plotuni i vidjela sam da je pao... To je za mene bio šok, jer sam prvi put vidjela da neko nekoga ubije. Ta slika će mi ostati dok god sam živa. Mi djeca počeli smo da bježimo!"

U pripremljenom grobu iznad kojeg je ubijen, Ljubo Čupić i sahranjen. Tako je bilo sve do 1967. godine, kada su njegovi posmrtni ostaci preneseni na početak starog groblja, gde mu je grad Nikšić izgradio grobnicu i podigao nadgrobni spomenik.

Stjepan Filipović sa visoko uzdignutim rukama ispod vešala u Valjevu 22. maja i to pred nemačkim nacistima i osmeh Ljube Čupića uoči streljanja 9. maja 1942. godine pred italijanskim fašistima neporecivi su dokumenti jedne epohe kada je borba protiv najvećeg zla XX veka bila dokaz vlastite posvećenosti idealima slobode, časti i ljudskosti.

Vidimo se 13. jula naredne 2019. godine, kada će u centru Podgorice biti podignut spomenik još jednom značajnom antifašisti - Josipu Brozu.

 

Atačmenti



Komentari (298)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milisav68 milisav68 15:32 03.11.2018

Re: Porn

deset_slukom
EDIT: Sad kapiram da si mislio na automobil. Nije loše biti ambiciozan. Pravo pitanje je kada će se, posle sada već višedecenijske stagnacije, opet desiti da iz ove zemlje izađe neki sopstveni proizvod vredan pomena, makar i u negativnom kontekstu?

Pa Yugo nije sopstveni projekat, već malo izmenjen Fiat (mrzi me da tražim koji model), kao i Zastava 101 (ili beše 128).

Danas imaš Fiat 500 (sa zatamljenim ugovorom).

Razlika između onoga onda i danas je otvorenosti tržišta.
Nije YUGO reprezentativni primer za ono vreme. Uostalom, nije li Slovenac kojeg su doveli u Kragujevac kao konsultanta, pedesetih, kada se gradila fabrika, rekao da Srbi nisu zreli za auto industriju? Da nije to, možda, rezultat niske naučne i tehnološke tradicije koju sam već spomenuo?

Misliš kao Mađarska, koja ni danas ne zna da pravi automobile.

In 1904, within the company, a section dedicated to automobiles is inaugurated. Beside repair services, certain car parts are also manufactured. In 1939 it begins assembling Chevrolet military trucks. Production came to a halt in 1941 with the Axis invasion of Yugoslavia and by then, 400 trucks came out of the factory which consisted of a working force of 12,000 men
deset_slukom deset_slukom 15:48 03.11.2018

Re: Porn

milisav68
Misliš kao Mađarska, koja ni danas ne zna da pravi automobile.


Ali, Mercedes ipak tamo gradi fabriku od milijardu Eur, iako tamošnji radnici nisu spremni da za 200Eur rade u pelenama.
gedza.73 gedza.73 15:49 03.11.2018

Re: Porn


deset_slukom
Skroz pogrešno. Mi jesmo danas pravi primer kako kapitalizam na srpski način funkcioniše u praksi.

sad krećemo u 'jeste', 'nije'.

Vlasnik fabrike vagona koju sam pomenuo je Srbin iz Nemačke. Radnici su zadovoljni.
Sin radnika iz Zastave koji radi na crno kuka što je 'došo kod nas, što ne plaća radnike ko u Nemačkoj nego manje'. na moje što ti ne platiš tvoje radnike ko u Nemačkoj mi odgovorio
'Šta ti znaš'.

Veliki kapitalisti u Srbiji su ti uglavnom glavom i bradom ili prva nasledna linija direkotri komunističkih preduzeća. Oni su bili u mogućnosti, ne zbog sposobnosti nego zbog partijske podobnosti, da privatizuju preduzeća.

To ti je uglavnom kadar ala Milan Stojadinović sa Marksovim 'Kapitalom' u zadnjem džepu.

Čak i naš socijalizam je bio bolji, a to je već zastrašujuće

i to je krug koji je odrađen u komunističkom bloku. Ne sviđa im se novi kapitalizam (zato što je preskočen u posleratnom periodu pa se tetura kroz feudalni kapitalizam) a ujedno im je draži osećaj sigurnosti bez obzira na gubitak bitnih delova slobode, vrate se malo unazad na glasanju kako bi se podsetili starih vremena. Vremenom ih stvarnost demantuje. Znaš li koliko se starijih ljudi, radnika, sa setom seća Miloševićevog vremena kad se 'ipak znao neki red'?

Što kaže Pekić 'komunizam je kao vatra. iz daljine izgleda lepo, na nekoj udaljenosti može da te ugreje, ako se zajebeš i uđeš u njega ima da te spali'


Korak napred, nazad, pijano u blato, dok se ne otreznimo i krenemo napred.

Men' se čini da uporno mešamo pojam socijal demokratije sa jugoslovenskim komunizmom (to što su ga oni sami nazvali socijalizmom ne znači da je to on u praksi i bio).
milisav68 milisav68 15:56 03.11.2018

Re: Porn

deset_slukom
milisav68

Pre će biti kapitalizam na komunistički način.

Šta je osnova kapitalizma?



Citat:
Od poslova koje EPS poverava vanjskim saradnicima, gotovo sve ih dobija firma Prointer čiji su vlasnici Kokeza i Kvrgić, funkcioneri SNS-a. Od dolaska SNS-a na vlast profit ove firme uvećan je 200 puta.


Kakve veze ima komunizam sa ovim? Korupcija, lopovluk i neznanje. Danas bi nesrećni Teokarević propao, jer ovi puštaju Kineze da bez carine uvoze šta hoće.

Ima sa vlasništvom, a ono je opet vezano za društveno uređenje.

Da se u bilo kojoj iole uređenoj zemlji nekom za kratko vreme uveća profit 200 puta, imao bi sve državne organe na grbači.

U novinama možeš da pročitaš kako pevaljke kupuju kola, stanove za stotine hiljada evra i nikom ništa, tj niko ne pita da li i kako plaćaju porez.

Ne smeš bre da napadneš provalnika u sopstvenoj kući.

A ti pričaš o korupciji u EPS-u, kao da pre tamo toga nije bilo.

Pa Radovan Karadžić i Momčilo Krajišnik su bili uhapšeni zbog mahinacija u Energoinvestu, ali nikad nisu odslužili kaznu.

Pola svetske industrije je propalo zbog Kineza.

U kom svetu ti živiš?
gedza.73 gedza.73 15:56 03.11.2018

Re: Porn

aj još par citata od Pekića pa da se rastajemo

Расправљати са комунистима је ’пресипање празног у шупље’. Они замишљају да су толерантни, ако дозволе критиковање премијере домаћег филма или директора неког воћарског предузећа. Али даље, управо тако далеко да је под носем, тамо где престају домаћи филмови и директори почињу ’револуционарне тековине у које се не сме дирати’. Најзначајније тековине заправо су тек људи на власти.


Између хришћанских и комунистичких ортодокса, између десних и левих будала, тесна су врата кроз која поштен човек може да прође.


Успомене комунистичких дисидената из времена практиковања њихове заблуде (рецимо од 1945 до 1960) личе на успомене које би један од ђавола који је дезертирао имао о паклу. Те успомене су корисне јер описују пакао, али ми никад не треба да заборавимо да су ови извештачи о паклу у њему били не жртве него ђаволи.


Чланови СКЈ деле се на комунисте, они који нису комунисти и антикомунисте. Анти се комунисти деле на оне који то желе да буду, и оне који то не желе да буду. Некомунисти се деле на оне који не знају да то нису и оне који знају да то нису. Што се тиче правих комуниста, за њих не знам, нисам их сретао.


Постстаљинистичка фаза комунизма разликује се од стаљинистичке онолико колико се хронични стадијум неизлечиве болести разликује од акутног. Болест је ту, али нису сви њени симптоми, нити су они који се виде у неподношљивој јачини.


Ако комунизму треба хиљаду година да на боље промени свест људи, питам се колико пута по хиљаду треба свести људи да на боље промене комунизам.


Комунизам је једини хомеопатски лек за друштвена зла; неједнакости лечи равноправношћу, одсуство слободе ропством, неправду неправедношћу и друштвене неефикасности – неекономичношћу.


Опресија је мајка комунизма, као и свака мајка оставља чеду у наслеђе своју природу. Комунизам, међутим, као и свако потомство има и властиту стечену опресивну природу, опресија порекла и опресија властитог живота урођена и стечена стапају се у једну.



Суштина немогућности да се човек са једним комунистом разуме не потиче само од програмског неразумевања које би се још и дало објаснити фанатизмом, неопходним за организовање једне успешне револуције. Она дубље и пресудније потиче од једне логике која таква разумевања једноставно не допушта. Само лажни комуниста неће да вас разуме, прави комуниста не може да вас тазуме. Ни са једним ни са другим, према томе, немогуће је разговарати.
milisav68 milisav68 16:09 03.11.2018

Re: Porn

deset_slukom
Ali, Mercedes ipak tamo gradi fabriku od milijardu Eur, iako tamošnji radnici nisu spremni da za 200Eur rade u pelenama.

Pa kad nisu imali Slovence da ih nauče..

Naši su spremni da dolaze na posao više godina i da ne pimaju platu.
deset_slukom deset_slukom 16:18 03.11.2018

Re: Porn

gedza.73
Veliki kapitalisti u Srbiji su ti uglavnom glavom i bradom ili prva nasledna linija direkotri komunističkih preduzeća.


Naravno, to su ljudi za sve sisteme. Da smo bili papska država, oni bi bili fratri, ili šta već. U americi su to bili mafijaši. Oni su bili tu ne zbog komunizma, socijalizma ili čega već, nego zbog toga što su takvi ljudi. Naš "komunizam" ih je upravo sputavao, jer im je dozvoljavao tek neki procenat od nekih koruptivnih poslića (ono - deset tona mesa pred istek roka trajanja).

Tek je projekat "Srbija iz tri dela ponovo će biti cela" dozvolio da se pokažu u punom sjaju.

gedza.73
Men' se čini da uporno mešamo pojam socijal demokratije sa jugoslovenskim komunizmom (to što su ga oni sami nazvali socijalizmom ne znači da je to on u praksi i bio).


I men' se čini da ono u SSSR nije bilo ni nalik komunizmu kako je u startu bio zamišljen, niti je naš socijalizam bio... to. Ni jedno ni drugo, jednostavno, nema ime.
deset_slukom deset_slukom 16:48 03.11.2018

Re: Porn

milisav68
Pa Radovan Karadžić i Momčilo Krajišnik su bili uhapšeni zbog mahinacija u Energoinvestu, ali nikad nisu odslužili kaznu.


Nije baš tako bilo. Odležali su osam meseci u istražnom, osuđeni na četiri godine. Zatvora ih spasao "patriotizam" i parlamentarni izbori. Što'no rekli, poslednje utočište...

milisav68
U kom svetu ti živiš?


Ne razumem pitanje. Sve što si na početku posta napisao je tačno i u skladu sa mojim pisanjem. Što se Kineza tiče, bio je to kratak osvrt na Teokareviće, koje je Gedža pominjao kao uspešne u kapitalizmu, a uništene od strane Komunista. Elem, njihov uspon je vezan za tadašnje uvođenje visokih carina na uvoz tekstila. Moja je ideja bila - jesu ih Komunisti upropastili, ali bi isto tako prošli i danas, jer su ovi ukinuli svaku carinu Kinezima.
milisav68 milisav68 17:59 03.11.2018

Re: Porn

deset_slukom
Nije baš tako bilo. Odležali su osam meseci u istražnom, osuđeni na četiri godine. Zatvora ih spasao "patriotizam" i parlamentarni izbori. Što'no rekli, poslednje utočište...

Mmda, a uhapšeni `84.
Moja je ideja bila - jesu ih Komunisti upropastili, ali bi isto tako prošli i danas, jer su ovi ukinuli svaku carinu Kinezima.

Ukinuli su oni svima svaku carinu, ali mnoge svetske industruje su propale zbog jeftinih kineskih proizvoda.

Promenio se svet, nije isti kao pre 50 godina.

I Tita bi skenjali ko Gadafija da je bio mlađi, i da je doživeo promene.


gedza.73 gedza.73 18:05 03.11.2018

Re: Porn

Teokareviće, koje je Gedža pominjao kao uspešne u kapitalizmu

Nikvet. Ali nema veze jer se slažem sa njim - njegovim komentarima.

men' se čini da ono u SSSR nije bilo ni nalik komunizmu kako je u startu bio zamišljen, niti je naš socijalizam bio


jednom sam zakačio deo drame u kojoj Rada Đuričin igra neku Ruskinju, člana partije (verovatno poznato ime). I to baš kad drži govor.

ne sećam se šta je pričala ali mi ostao utisak u glavi
e brale ovo je 'nešto sad sasvim drugačije'.

onda prilazi Lenjin 'pa ne može to tako drugarice, znate mi sada moramo tandaramandara (njega ako se ne varam igra Janketić)... dalje nisam pratio

oni su zeznuli stvar kad su opšte slobode ograničili partijskim aktom. A još su se ponašali kao crkva u srednjem veku sa inkvizicijom.

a pre toga

deset_slukom deset_slukom 18:09 03.11.2018

Re: Porn

milisav68
Mmda, a uhapšeni `84.


Šta hoćeš - istražni do '85. Onda žalba, ovo-ono i eto ti "događanje naroda". Danas ne bi bio ni uhapšen, čak i da je opozicionar. Baš ako je izrazita potreba malo bi odležao (hint Mišković) a onda bi išlo do zastarevanja ili tako štogod.
milisav68 milisav68 19:02 03.11.2018

Re: Porn

deset_slukom
Šta hoćeš - istražni do '85. Onda žalba, ovo-ono i eto ti "događanje naroda". Danas ne bi bio ni uhapšen, čak i da je opozicionar.

Nema opozicije, samo "dobar i loš policajac", to je ono što tebe buni.

Ista je to ekipa, samo menjaju dresove, prvo bili "nacionalisti", pa su sad progledali i postali "evropejci".

Ovu dvojicu sam pomenuo zato što poznati, a znaš koliko je bilo nepoznatih koji takođe nisu robijali.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:38 03.11.2018

Re: Porn

maksa83
A uređenom i proseritetnom zemljom zoveš ono kad se partije zabrane,

Puh-lease...


:)
Nije da je iznenađenje, ali jeste pogrešno.

Mašiš ovde stvarno, i to mnogo.

Prvo, kako god da je bilo pre rata to niKako ne menja činjenicu da su posle rata bile zabranjene partije.

A drugo, pre rata je zabrana bila izuzetak, a postojanje partija prirodno stanje stavri, a posle rata je zabrana bilo prirodno stanje, i to bez izuzetka.

Izjednačavati te dve stvari je isto kao kad bi neko ustrvdio da je na Grenladnu i Sahari klima različita jer na Grenlandu ima snega, a ti mu poslao link ka članku koji govori da je u Sahari jednom pao sneg, tvrdeći tako da razlike nema.

Ima ima Makso ogromne razlike ima između politčkih sloboda u doba kraljevine i doba komunsita.

Ali ne moraš ti to da prihvatiš, možeš ti da ubeđuješ sebe da od komunista ima i neko gori, ili makar neko njima ravan.
(ali nema)
anonymous anonymous 23:12 01.11.2018

O besmislu i dokolici .....

Slučajnim izborom ....



Luj XIII...

...a mogli su da budu i Napoleon, nemački i rimski carevi, egipatski vladari, .....

Koliko statua bi trebalo srušiti kada bi se o njihovim zaslugama sudilo u okvirima crno - belih kvalifikacija ?



nask nask 23:49 01.11.2018

Re: O besmislu i dokolici .....

Koliko statua bi trebalo srušiti kada bi se o njihovim zaslugama sudilo u okvirima crno - belih kvalifikacija ?




Vole ljudi B&W.
aureus aureus 00:32 02.11.2018

Re: O besmislu i dokolici .....

anonymous

Koliko statua bi trebalo srušiti kada bi se o njihovim zaslugama sudilo u okvirima crno - belih kvalifikacija ?

Tu su konja nabili na drvo da se ne bi srušio.

To jest, ne na drvo, nego su mu ispod trbuha podmetnuli ojačanje jer bi u suprotnom bio oslonjen na samo tri noge (jednu je podigao), a konji imaju veliku masu no tanane potkoljenice, i onda bi rizici da se skulptura preturi ili uruši bili veliki.

Čest je to slučaj kod slobodnostojećih skulptura, da se naprave ojačanja tamo gdje su rizici od rušenja najveći, mora se tako, nema tu dileme. Na primjer, dobro je ako skulptoralni junak nosi draperiju skroz do poda; e onda je to super: najveća širina je tamo gdje je pritisak najveći i skulptura je stabilna i ne prijeti joj rizik od rušenja. Takav je recimo Kip slobode u Njujorku. Kip slobode je žena. To nije važno, ali, eto, nek se zna.
Ali šta ćemo ako je junak nag i mora da se održava na svojim nogicama? Vrlo je vjerovatno da je Kolos sa Rodosa pao jer nije imao ojačanje.



Kolos sa Rodosa (umjetnička predstava). Maestralna ideja, vrlo hrabra. Ali skulptura je podložna rušenju.

Zato se skulptori stalno dovijaju kao da ustabile svoju skulpturu, da se ne bi srušila.

Evo kako se jedan snašao, iskoristio je parče odjeće koje visi sa ruke junaka i pada do poda, te stvara treći oslonac.



Ne znači, naravno da se junak morao skinuti do gole kože samo da bi se skulpturi obezbjedio jači oslonac, tako je samo ispalo.


Iskoristio bih ovu priliku da kažem da su Indijci završili i svečano otvorili najveću statuu na svijetu.
Visoka je 182 metra.

anonymous anonymous 00:36 02.11.2018

Re: O besmislu i dokolici .....


Tu su konja nabili na drvo da se ne bi srušio.


Ama, šta bi ti rekao o podizanju statue Tita, Miloševića ili sutra eventualno - Vučića ?




aureus aureus 00:48 02.11.2018

Re: O besmislu i dokolici .....

anonymous

Tu su konja nabili na drvo da se ne bi srušio.


Ama, šta bi ti rekao o podizanju statue Tita, Miloševića ili sutra eventualno - Vučića ?

Vidim da te tehnički aspekti podizanja statue nimalo ne interesuju, ti bi samo o ideologiji!

Znaš kako su nazvali Indijci ovu najvišu statuu na svijetu? "Statua jedinstva".
Naravno, riječ je o nekom ministru iz prve indijske vlade po osamostaljenju. Ne znam jesu li se oko njega stvarno ujedinili, ali su se oko njega definitivno morali potrošiti.
Statua je koštala 420 milijuna dolara, što znači da se svaki drugi Indijac morao odreći svog doručka u cilju jedinstva nacije.
milanb milanb 03:01 02.11.2018

Re: O besmislu i dokolici .....

Што се тиче нашег заостајања за Ц.Гором у неговању тековина антифашизма мислим да ту има више узрока.

Први узрок је што нисмо довољно читали и цитирали Константиновићеву "Филозофију паланке", а то би чим прије(цитат Ј.Броза) морали да исправимо.

Други узрок је што смо је већина Срба(из Србије) није хтела да иде у партизане и што нису у довољној мери гинули за Брозека, за Истру у Хрватској, за Трст у Словенији, за СР Хрватску, за црногорску, муслиманску и македонску нацију.У Београду је за време окупације смртно страдало 2 Немца, док су у истом периоду у Подгорици, Загребу, Љубљани, Паризу и Бриселу страдале десетине(можда и стотине) хиљада Немаца.

Због оваквог српског држања Срба током Другог светског рата друг Младеновић сада трпи душевне болове, а то стварно није у реду.Срби су се уплашили немачких одмазди по принципу 100 Срба за 1 Немца, само после неколико хиљада стрељаних 1941 година. Срба је у Недићевој Србији било скоро 4 милиона, и могли су убити бар 40 000 Немаца, и опет би неко претекао.Ево, Хрвати, Црногорци и други југословенски и европски народи су масовно и одушевљено убијали немачке војнике, а не онако млитаво као Срби у Србији.
Filip Mladenović Filip Mladenović 09:15 02.11.2018

Re: O besmislu i dokolici .....

Zaboravili ste da pomenete i one Srbe koji su bili veći fašisti od nemačkih nacista, pomažući im poput ljotićevaca u Kragujevcu 19, 20. i 21. oktobra 1941. ili četnike, koji su kamama nastojali da promene demografsku sliku Srbije, koljući po Šumadiji bebe, decu, žene... A o Milanu Nediću da i ne govorim!
predatortz predatortz 09:23 02.11.2018

Re: O besmislu i dokolici .....

ili četnike, koji su kamama nastojali da promene demografsku sliku Srbije, koljući po Šumadiji bebe, decu, žene.


Kada, bez suda i utvrđivanja krivice, pobiješ desetine hiljada ljudi, uz obrazloženje na margini knjige streljanih "nije za nas", da li je to nekakav zločin i nekakvo menjanje demografske slike?

Mene bi, Filipe, bilo stid da sam takav čovek. Da relativizujem zločin, ma čiji on bio.

Evo, ja unuk četničkog oficira, unuik čoveka koji je glavom platio svoja ubeđenja, kažem da se stidim, ali iskreno stidim, svakog zločina koji su počinili četnici. Naročito onog nad decom. I nema ideologije, porodične zaostavštine, tradicijie, ili navijačke strasti u kojoj ću izjaviti da je to bilo ispravno. Ne! Nož u vratu deteta ne može da bude ispravan, onaj ko ga drži u ruci ne može biti junak.

Da li su, Filipe, junaci oni koji su iz ideoloških razloga streljali gimnazijalce, đake, studente, glumce, trgovce, činovnika - a da ovi nizašta nisu bili krivi?
Da li je njihova borba u ptpunosti čista? Da li čovek koji je izdavao takva naređenja zaslužuje spomenik bilo gde?
docsumann docsumann 09:43 02.11.2018

Re: O besmislu i dokolici .....

To jest, ne na drvo, nego su mu ispod trbuha podmetnuli ojačanje jer bi u suprotnom bio oslonjen na samo tri noge (jednu je podigao), a konji imaju veliku masu no tanane potkoljenice, i onda bi rizici da se skulptura preturi ili uruši bili veliki.


s tehničke strane mislim da oslanjanje na tri noge (oslonca) ne mora da bude problem.
ono, doduše jeste problem ako skulptura ima manje-više homogenu gustinu (iliti raspored masa).
ali ako je skulptura šuplja, ravnoteža se lako koriguje dodatnom masom na dijelu koji je dobro oslonjen, npr. zadnje noge.
u tom slučaju praktično ne može doći do prevtrtanja skulpture čak ni pod jakim udarima vjetra ili dodatnim opterećenjem (demonstarntima ili navijačima koji se na nju popnu?)
docsumann docsumann 09:47 02.11.2018

Re: O besmislu i dokolici .....

Црногорци и други југословенски и европски народи су масовно и одушевљено убијали немачке војнике, а не онако млитаво као Срби у Србији.


italijanske.

to je velika razlika.

kada su nakon pada Italije 1943. Njemci zauzeli CG, uveli su iste zakone odmazde kao i u Srbiji.

not2old2rock not2old2rock 09:53 02.11.2018

Re: O besmislu i dokolici .....

predatortz


Mene bi, Filipe, bilo stid da sam takav čovek. Da relativizujem zločin, ma čiji on bio.


Komunca vataš na stid, koji si ti optimista...
predatortz predatortz 09:58 02.11.2018

Re: O besmislu i dokolici .....

not2old2rock
predatortz


Mene bi, Filipe, bilo stid da sam takav čovek. Da relativizujem zločin, ma čiji on bio.


Komunca vataš na stid, koji si ti optimista...


Upoznao sam dosta komunista koji imaju obraz. Koji su svesni zabluda, grešaka, nepravdi, zločina. Ideologiju su zadržali, ali su kao ljudi pravili otklon od zločina. Takav sam i sam, pa mogu i da ih cenim i da ih razumem.

Ove, kojima je tuđa krv, tuđi mrtvi, nepravda... kojima je to ništa, jer su to počinili njihovi - to je materijal za zločince. To bi ubijalo, stajalo ne bi.
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:45 02.11.2018

Re: O besmislu i dokolici .....

predatortz
ili četnike, koji su kamama nastojali da promene demografsku sliku Srbije, koljući po Šumadiji bebe, decu, žene.


Kada, bez suda i utvrđivanja krivice, pobiješ desetine hiljada ljudi, uz obrazloženje na margini knjige streljanih "nije za nas", da li je to nekakav zločin i nekakvo menjanje demografske slike?

Mene bi, Filipe, bilo stid da sam takav čovek. Da relativizujem zločin, ma čiji on bio.

Evo, ja unuk četničkog oficira, unuik čoveka koji je glavom platio svoja ubeđenja, kažem da se stidim, ali iskreno stidim, svakog zločina koji su počinili četnici. Naročito onog nad decom. I nema ideologije, porodične zaostavštine, tradicijie, ili navijačke strasti u kojoj ću izjaviti da je to bilo ispravno. Ne! Nož u vratu deteta ne može da bude ispravan, onaj ko ga drži u ruci ne može biti junak.

Da li su, Filipe, junaci oni koji su iz ideoloških razloga streljali gimnazijalce, đake, studente, glumce, trgovce, činovnika - a da ovi nizašta nisu bili krivi?
Da li je njihova borba u ptpunosti čista? Da li čovek koji je izdavao takva naređenja zaslužuje spomenik bilo gde?


Svako ko je počinio ratni zločin mora imenom i prezimenom da odgovara pred sudom.
Nema kolektivne krivične odgovornosti, već samo pojedinačne, dakle imenom i prezimenom.
not2old2rock not2old2rock 10:55 02.11.2018

Re: O besmislu i dokolici .....

predatortz
not2old2rock
predatortz


Mene bi, Filipe, bilo stid da sam takav čovek. Da relativizujem zločin, ma čiji on bio.


Komunca vataš na stid, koji si ti optimista...


Upoznao sam dosta komunista koji imaju obraz. Koji su svesni zabluda, grešaka, nepravdi, zločina. Ideologiju su zadržali, ali su kao ljudi pravili otklon od zločina. Takav sam i sam, pa mogu i da ih cenim i da ih razumem.

Ove, kojima je tuđa krv, tuđi mrtvi, nepravda... kojima je to ništa, jer su to počinili njihovi - to je materijal za zločince. To bi ubijalo, stajalo ne bi.


Ja još ni od jednog nisam čuo, ni video bilo kakvo pokazivanje stida prema zločinima počinjenim u ime ideologije koju zastupaju, a kakvo si ti pokazao i s kojim se, naravno kao svako razumno ljudsko biće slažem. Vidim samo razliku u poznavanju tematike, što apostata svakako jeste i teške neznalice koja ne može da se upusti u polemiku o temi koju je sam započeo i samo ispaljuje parole i fraze, deklarativni antifašista sa povremenim fašističkim nastupima.
Što se poslednjeg tiče, veća zaglupljenost zahteva prazniju glavu.


docsumann docsumann 10:56 02.11.2018

Re: O besmislu i dokolici .....

Svako ko je počinio ratni zločin mora imenom i prezimenom da odgovara pred sudom.
Nema kolektivne krivične odgovornosti, već samo pojedinačne, dakle imenom i prezimenom.


ima kolektivne odgovornosti, kako bre nema.

postoje pokreti koji su po svojim temeljnim idejama i ciljevima za koji se zalažu zločinački

ustaše, nacisti...

kod četnika i partizana, rekao bih da toga nema u njihovim ideološkim osnovama, ali je u praksi i kod njih bilo zločina
aureus aureus 11:14 02.11.2018

Re: O besmislu i dokolici .....

docsumann
To jest, ne na drvo, nego su mu ispod trbuha podmetnuli ojačanje jer bi u suprotnom bio oslonjen na samo tri noge (jednu je podigao), a konji imaju veliku masu no tanane potkoljenice, i onda bi rizici da se skulptura preturi ili uruši bili veliki.


s tehničke strane mislim da oslanjanje na tri noge (oslonca) ne mora da bude problem.
ono, doduše jeste problem ako skulptura ima manje-više homogenu gustinu (iliti raspored masa).
ali ako je skulptura šuplja, ravnoteža se lako koriguje dodatnom masom na dijelu koji je dobro oslonjen, npr. zadnje noge.
u tom slučaju praktično ne može doći do prevtrtanja skulpture čak ni pod jakim udarima vjetra ili dodatnim opterećenjem (demonstarntima ili navijačima koji se na nju popnu?)

Добра интервенција, Докс.
Ево теби једна препорука.

Само да још додам да су и људске ноге јако танке на дијелу непосредно изнад скочног зглоба, али жив човјек и стоји и одржава равнотежу активацијом мишића, укључујући оне на стопалу.
Код скулптуре нема мишића, па је све на статици. Ако је у питању скулптура, рецимо, нагог мушкарца који је ослоњен само на своје двије ноге, а скулпура је напољу онда је то збиља проблем. Хоризонталне силе (вјетра, људи који се ослањају на скулпуру итд) изазивају највеће напоне управо у тачки ослонца и траже довољно попречног пресјека који га могу поднијети; и види који је то ризик - нога је најтања управо тамо гдје су напони скоро највећи.
У овом случају не препоруча се пуна скулптура у камену.

Е, ако постоје три нелинеарна ослонца, то је већ друго и значајно побољшава ствар.
Зато скулптуре имају каткад чудне додатке, мање или више спретно уклопљене у композицију: неки камен уз ногу, дрво, парче тканине, нешто...
А скулптура коња са подигнутом једном ногом ионако има.
mesan mesan 12:30 02.11.2018

Re: O besmislu i dokolici .....

docsumann

kod četnika i partizana, rekao bih da toga nema u njihovim ideološkim osnovama

Vrednovanje i uklanjanje ljudi na osnovu etničke pripadnosti i vere --- nije bila ideološka osnova ili ne smatraš zločinačkim?
docsumann docsumann 12:40 02.11.2018

Re: O besmislu i dokolici .....

Vrednovanje i uklanjanje ljudi na osnovu etničke pripadnosti i vere


mislim da to nije temeljna ideja četničkog pokreta
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:57 02.11.2018

Re: O besmislu i dokolici .....

docsumann
Svako ko je počinio ratni zločin mora imenom i prezimenom da odgovara pred sudom.
Nema kolektivne krivične odgovornosti, već samo pojedinačne, dakle imenom i prezimenom.


ima kolektivne odgovornosti, kako bre nema.

postoje pokreti koji su, po svojim temeljnim idejama i ciljevima za koji se zalažu, zločinački

ustaše, nacisti...

kod četnika i partizana, rekao bih da toga nema u njihovim ideološkim osnovama, ali je u praksi i kod njih bilo zločina


Pravo poznaje INDIVIDUALNU krivičnu odgovornost.
Kolektivna odgovornost može biti samo moralna, kada većina gradjanstva izabere zloćinački režim.
docsumann docsumann 13:05 02.11.2018

Re: O besmislu i dokolici .....

Kolektivna odgovornost može biti samo moralna


kolektivna odgovornost je proizvela pravnu posljedicu da je u Njemačkoj zabranjena nacional-socijalistička partija i njojzi slične političke organizacije.
milanb milanb 15:21 02.11.2018

Re:

Кривична одговорност је индивидуална, али постоји и одговорност правних лица.На пример, КПЈ и Савез комуниста су били злочиначке организације које су овде спроводиле диктатуру, култ личности, прогониле политичке противнике.
nsarski nsarski 15:32 02.11.2018

Re: O besmislu i dokolici .....

kada su nakon pada Italije 1943. Njemci zauzeli CG, uveli su iste zakone odmazde kao i u Srbiji.


Videti pod: "Kako upokojiti vampira" - B. Pekić
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:57 02.11.2018

Re:

milanb
Кривична одговорност је индивидуална, али постоји и одговорност правних лица.На пример, КПЈ и Савез комуниста су били злочиначке организације које су овде спроводиле диктатуру, култ личности, прогониле политичке противнике.


A od 1990. godine Srbija ima nove zločinačke organizacije - stranke SPS, JUL i SRS, koje su odgovorne za stotine hiljada poginulih i oko 2 miliona nasilno raseljenih, a o masovnoj pljački državne i društvene imovine da i ne govorim!
adviser adviser 18:46 02.11.2018

Re:

Filip Mladenović
milanb
Кривична одговорност је индивидуална, али постоји и одговорност правних лица.На пример, КПЈ и Савез комуниста су били злочиначке организације које су овде спроводиле диктатуру, култ личности, прогониле политичке противнике.


A od 1990. godine Srbija ima nove zločinačke organizacije - stranke SPS, JUL i SRS, koje su odgovorne za stotine hiljada poginulih i oko 2 miliona nasilno raseljenih, a o masovnoj pljački državne i društvene imovine da i ne govorim!

Koliko stotina hiljada poginulih ?
Dve ili devet ?
Jer stotine mogu da budu dve, tri, četiri, pet, šest, sedam, osam i devet.
Koliko od tih stotina hiljada su Srbi ?
A mora da bude i nešto od milona raseljenih.

Kako je to rekao žvalavi Tuđman ... mi smo mogli izbeći rat, ali nezavisne Hrvatske onda ne bi bilo.
Stoga Filipe, žali se žvalavom Tuđmanu što ti uništio Jugoslaviju, zajednicu zbratimljenih radnih ljudi, naroda i narodnosti - i građanki i građana.
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:26 02.11.2018

Re:

Dogovoreni rat u režiji Tudjmana i Milošević bio je samo dimna zavesa da bi 200 familija ovde i tamo opljačkali društvenu i državnu imovinu.

A raseljeni i ubijeni po njima i njihovim kamarilama bili su - kolateralna šteta ove pljačke stoleća.
mirelarado mirelarado 22:46 02.11.2018

Re:

Filip Mladenović
Dogovoreni rat u režiji Tudjmana i Milošević bio je samo dimna zavesa da bi 200 familija ovde i tamo opljačkali društvenu i državnu imovinu.

A raseljeni i ubijeni po njima i njihovim kamarilama bili su - kolateralna šteta ove pljačke stoleća.


Dobro, Filipe, u tome ima istine, ali da li možeš da razumeš da neprekidnim ponavljanjem (ko zna koji je put da si ovo na blogu napisao!) te reči gube svaki smisao?
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:44 02.11.2018

Re:

Ponavljanje je majka učenja za pojedine blogere, koji još uvek naivno misle da su režirani ratovi tokom devedesetih bili sukobi balkanskih nacija!
nsarski nsarski 00:28 03.11.2018

Politička škola Kumrovec

Vide li nepravde, Filipe! Čuvena politička škola u Kumrovcu, nekada zvana "Josip Vroz Tito", sada je zapuštena, propala, oronula. A u njoj su nekad predavali velikani marksističke misli kao što je, na primer, Slavoj Žižek, Žarko Puhovski i slični lumeni.
Detaljnije tamo su se u raznim trenucima kao predavači i mentori pojavljivali Žarko Puhovski, Davor Gjenero, Tomislav Jantol, Dušan Janjić, Branko Caratan, Ciril Ribičić, Slavoj Žižek, Lev Kraft, Radovan Vukadinović, Borut Pahor, Milan Kučan te, naravno, cijela ondašnja politička garnitura poput Stane Dolanca, Lazara Mojsova, Kire Gligorova i drugih koji su držali predavanja polaznicima škole. A vidi na šta to liči danas! Sramota!



Uvek zaboravim da te pitam: da li si ti nekad bio polaznik te škole?
maksa83 maksa83 00:30 03.11.2018

Re:

Ponavljanje je majka učenja za pojedine blogere, koji još uvek naivno misle da su režirani ratovi tokom devedesetih bili sukobi balkanskih nacija!

Naučno je utvrđeno u DNK Institutu u Hjustonu da ako se obrne još jedan krug četnici-partizani rasprave - svi promene mišljenje, i to baš onako kako si ti zamislio.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:52 03.11.2018

Re: Politička škola Kumrovec

Nisam bio polaznik te škole.

Bio sam novinar koji je počeo karijeru 1977. godine u listu Ekonomskog fakulteta u Beogradu "Glas ekonomista", a nastavio u listu beogradskih studenata "Student" 1979. godine.

Tokom osamdesetih godina kao novinar i kao satiričar publikovao sam svoje tekstove i aforizme u omladinskoj štampi i u emisijama 2. programa Radio Beograda "Niko kao ja" i "To je samo rokenrol".

I tada, kao i sada, borio sam se pisanom rečju, satiričnim tekstovima i javnim nastupima u SKC-u i Domu omladine protiv bilo kakvog totalitarizma, tada komunističkog, a sada nacionalističkog.
nask nask 00:57 03.11.2018

Re:

Naučno je utvrđeno u DNK Institutu u Hjustonu


Ima nešto u tome. Što više domaćin brani antifašizam, ja sve veći antiantifašista.
Mada domaćinu je srce na dobrom mestu pa mu opraštam. Još uvek.
maksa83 maksa83 01:08 03.11.2018

Re:

Mada domaćinu je srce na dobrom mestu pa mu opraštam. Još uvek.

Da, Filipu je srce na dobrom mestu, iako mu je stil rasprave ... kao da je kompjuterski generisan, kao da postoji neka baza fraza (vidi, rima) iz koje random izbacuje pasuse kao odgovore, ponekad ubode okolinu kontekst, ponekad baš ne. Ali, da, namere su mu časne i ideje (mahom) progresivne, šteta što je argumentacija pola vremena samoupucavanje u nogu. Zatekneš sebe kako poželiš da on brani i četnike i Vučića.
nask nask 01:11 03.11.2018

Re:

da on brani i četninke i Vučića isl.


Pa nadam se da su oni u Hjustonu na tragu nečeg zaista velikog.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:12 03.11.2018

Re:

"Život služi tome da čovek od njega napravi nešto veliko. Inače, nema smisla." Bela Hamvaš
maksa83 maksa83 01:17 03.11.2018

Re:

Pa nadam se da su oni u Hjustonu na tragu nečeg zaista velikog.

O da.

nask nask 01:19 03.11.2018

Re:

nešto veliko.


I tako nas ova tvrdnja vrati na početak Porn-a. Svakome je "nešto veliko" nešto drugo.

Edit Sad sam pomalo razočaran što nisi potegao PPN II-og, s obzirom na geografsko porekla ovog bloga.
maksa83 maksa83 01:19 03.11.2018

Re:

"Život služi tome da čovek od njega napravi nešto veliko. Inače, nema smisla." Bela Hamvaš


select * from fraze order by rand() limit 1;
nask nask 01:22 03.11.2018

Re:

O da.


Evo još jednog prekrajanja naše svetle (DNK) istorije. A gde su tu južni Srbi, pa još južniji Srbi, pa istočni Srbi, pa severni...
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:46 03.11.2018

Re:

maksa83
"Život služi tome da čovek od njega napravi nešto veliko. Inače, nema smisla." Bela Hamvaš


select * from fraze order by rand() limit 1;


"Knjige, braćo moja, knjige, a ne zvona i praporce!" Dositej Obradović
maksa83 maksa83 01:50 03.11.2018

Re:

"Knjige, braćo moja, knjige, a ne zvona i praporce!" Dositej Obradović


select * from knjige;
drop table zvona;
drop table praporci;
Filip Mladenović Filip Mladenović 02:17 03.11.2018

Re:

"Mi ne samo što imamo pravo da budemo slobodni, mi imamo dužnost da budemo slobodni!" Martin Luter King
nask nask 02:27 03.11.2018

Re:

Makso, pa ovaj tvoj kod stvarno radi.
adviser adviser 07:28 03.11.2018

Re: Politička škola Kumrovec

Filip Mladenović
Nisam bio polaznik te škole.

Bio sam novinar koji je počeo karijeru 1977. godine u listu Ekonomskog fakulteta u Beogradu "Glas ekonomista", a nastavio u listu beogradskih studenata "Student" 1979. godine.

Tokom osamdesetih godina kao novinar i kao satiričar publikovao sam svoje tekstove i aforizme u omladinskoj štampi i u emisijama 2. programa Radio Beograda "Niko kao ja" i "To je samo rokenrol".

I tada, kao i sada, borio sam se pisanom rečju, satiričnim tekstovima i javnim nastupima u SKC-u i Domu omladine protiv bilo kakvog totalitarizma, tada komunističkog, a sada nacionalističkog.

Pa da !
Vidi se da to nikada ništa nije radilo - kao i Vučić.
Nije čudo što ne znaš pravo stanje stvari iz Titinog komunjarizma.
adviser adviser 07:30 03.11.2018

Re:

maksa83
Mada domaćinu je srce na dobrom mestu pa mu opraštam. Još uvek.

Da, Filipu je srce na dobrom mestu, iako mu je stil rasprave ... kao da je kompjuterski generisan, kao da postoji neka baza fraza (vidi, rima) iz koje random izbacuje pasuse kao odgovore, ponekad ubode okolinu kontekst, ponekad baš ne. Ali, da, namere su mu časne i ideje (mahom) progresivne, šteta što je argumentacija pola vremena samoupucavanje u nogu. Zatekneš sebe kako poželiš da on brani i četnike i Vučića.

Nisam ja baš, u ovo, u potpunosti siguran.
Takvi fantasti su za ideju mrtvi ladni oblačili kožne mantile - i time se ponosili.
maksa83 maksa83 08:48 03.11.2018

Re:

Takvi fantasti su za ideju mrtvi ladni oblačili kožne mantile - i time se ponosili.

Je l' samo to i ništa ispod ili makar podgaće neke?
Filip Mladenović Filip Mladenović 09:18 03.11.2018

Re: Politička škola Kumrovec

adviser
Filip Mladenović
Nisam bio polaznik te škole.

Bio sam novinar koji je počeo karijeru 1977. godine u listu Ekonomskog fakulteta u Beogradu "Glas ekonomista", a nastavio u listu beogradskih studenata "Student" 1979. godine.

Tokom osamdesetih godina kao novinar i kao satiričar publikovao sam svoje tekstove i aforizme u omladinskoj štampi i u emisijama 2. programa Radio Beograda "Niko kao ja" i "To je samo rokenrol".

I tada, kao i sada, borio sam se pisanom rečju, satiričnim tekstovima i javnim nastupima u SKC-u i Domu omladine protiv bilo kakvog totalitarizma, tada komunističkog, a sada nacionalističkog.

Pa da !
Vidi se da to nikada ništa nije radilo - kao i Vučić.
Nije čudo što ne znaš pravo stanje stvari iz Titinog komunjarizma.


Ako Vas zanima moja radna, a ne neradna biografija, slobodno posetite moju internet prezentaciju na web adresi https://filipmladenovic.wordpress.com/about/

Potom očekujem od Vas da ovde ili u privatnoj poruci, prezentirate Vašu radnu biografiju, pa da ih onda uporedimo i objektivno zaključimo ko je od nas više i uspešnije radio tokom karijere.

P.S. Pošto vidim da ste ovde na blogu od 9. 10. 2018, dakle nepunih mesec dana, nadam se da Vaši komentari na mojim blogovima nisu deo Vaše radne biografije.
docsumann docsumann 10:27 03.11.2018

Re:

Takvi fantasti su za ideju mrtvi ladni oblačili kožne mantile - i time se ponosili.


daj Čarli, kakva ti je ovo hipotetička optužba?

kakvi takvi?!

ja se recimo žecnem od takvih što znaju šta bi drugi radili
nsarski nsarski 10:52 03.11.2018

Re: Politička škola Kumrovec

https://filipmladenovic.wordpress.com/about/


E, kad se sada nisam šlogirao...! Ti Filipe svoje učestvovanje na Blogu B92 upisuješ u svoja radna dostignuća!? Aferim!

Znači, pita te urednik Njujork Tajmsa koji hoće da te zaposli: "I, šta ste još radili, Mr. Mladenovich?", a ti odgovoriš: "Ispisujem parole i maksime na B92, a povremeno objavljujem i svoje sudske tužbe, žalbe i rešenja - revolucionarno štivo!". Mislim, mogao si da pomeneš i duhovite razglednice koje si pisao svojima sa letovanja.

Ako su ti i drugi doprinosi tako značajni, onda ću istinski da se šlogiram.

I, btw, ona engleska verzija tvoje radne biografije ti je baš nepismena. Nađi nekog profesionalnog prevodioca da ti to sredi.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:05 03.11.2018

Re: Politička škola Kumrovec

nsarski
https://filipmladenovic.wordpress.com/about/


E, kad se sada nisam šlogirao...! Ti Filipe svoje učestvovanje na Blogu B92 upisuješ u svoja radna dostignuća!? Aferim!

Znači, pita te urednik Njujork Tajmsa koji hoće da te zaposli: "I, šta ste još radili, Mr. Mladenovich?", a ti odgovoriš: "Ispisujem parole i maksime na B92, a povremeno objavljujem i svoje sudske tužbe, žalbe i rešenja - revolucionarno štivo!". Mislim, mogao si da pomeneš i duhovite razglednice koje si pisao svojima sa letovanja.

Ako su ti i drugi doprinosi tako značajni, onda ću istinski da se šlogiram.

I, btw, ona engleska verzija tvoje radne biografije ti je baš nepismena. Nađi nekog profesionalnog prevodioca da ti to sredi.


Kao novinar radio sam u štampanim i elektronskim medijima-radio i TV.

Takodje, tokom protekle decenije radio sam i za razne internet portale.

Kao bloger pišem ovde već više od 10 godina.

Na Youtube imam svoj video kanal.

Ne znam šta je sporno u mojoj radnoj biografiji.
aureus aureus 11:20 03.11.2018

Re:

Filip Mladenović
"Mi ne samo što imamo pravo da budemo slobodni, mi imamo dužnost da budemo slobodni!" Martin Luter King

Kupio sam prije par dana neke "Latinske citate".

Cum insanientibus furere necesse est. (Petronije)
Sa ludacima treba ludovati. (U kakvo kolo dođeš, onako i igraj.)


Errare humanum est (ah, ovo svi znamo, no ima i dodatak...), sed in errore persevarare dementis. (Seneka)
Griješiti je ljudsko, ali u pogreški istrajati - ludo.
docsumann docsumann 11:28 03.11.2018

Re:

DNK Institutu u Hjustonu


adviser adviser 11:45 03.11.2018

Re: Politička škola Kumrovec

Filip Mladenović
adviser
Filip Mladenović
Nisam bio polaznik te škole.

Bio sam novinar koji je počeo karijeru 1977. godine u listu Ekonomskog fakulteta u Beogradu "Glas ekonomista", a nastavio u listu beogradskih studenata "Student" 1979. godine.

Tokom osamdesetih godina kao novinar i kao satiričar publikovao sam svoje tekstove i aforizme u omladinskoj štampi i u emisijama 2. programa Radio Beograda "Niko kao ja" i "To je samo rokenrol".

I tada, kao i sada, borio sam se pisanom rečju, satiričnim tekstovima i javnim nastupima u SKC-u i Domu omladine protiv bilo kakvog totalitarizma, tada komunističkog, a sada nacionalističkog.

Pa da !
Vidi se da to nikada ništa nije radilo - kao i Vučić.
Nije čudo što ne znaš pravo stanje stvari iz Titinog komunjarizma.


Ako Vas zanima moja radna, a ne neradna biografija, slobodno posetite moju internet prezentaciju na web adresi https://filipmladenovic.wordpress.com/about/

Potom očekujem od Vas da ovde ili u privatnoj poruci, prezentirate Vašu radnu biografiju, pa da ih onda uporedimo i objektivno zaključimo ko je od nas više i uspešnije radio tokom karijere.

P.S. Pošto vidim da ste ovde na blogu od 9. 10. 2018, dakle nepunih mesec dana, nadam se da Vaši komentari na mojim blogovima nisu deo Vaše radne biografije.

Fabrika, Institut za fiziku, privatna firma, elektronika i slično, vodeći inženjer i savetnik za elektroniku i slično u inostranstvu, privatna firma - dizajn elektronskih sklopova, programiranje i proizvodnja mikrokontrolerskih uređaja, dizajn sistema, programiranje aplikacija za obradu raw slika iz raznih modalitija, programiranje aplikacija za pretragu, integracija mikrokontrolerskih sistema sa windows / web aplikacijama, kreiranje H-drajvera elektromotornih pogona, dizajn ksenonskih uređaja, laserska tehnika, sketering tehnologija, pisao, prevodio koješta iz fizike električnih pražnjenja u gasovima, radio koješta sa tranzistorčićima, svojevremeno znao cca 10 hiljada elektronskih komponenata.
A da - kao što si i ti napisao ... i ja radim na blogu, a učim se da radim i na twiteru - na fejsbuku slabo radim, a na jutjubu nikako.
Zaboravio sam još dve privatne firme - i još mnogo toga.
To ti je delić onoga što sam radio - i što radim. Ko će svega da se seti.
docsumann docsumann 12:03 03.11.2018

Re: Politička škola Kumrovec


lično, prčkam nešto po tjubu

par klipova vezanih za Heroje...

a sprčkah i jednu plejlistu

Filip Mladenović Filip Mladenović 12:46 03.11.2018

Re: Politička škola Kumrovec

adviser
Filip Mladenović
adviser
Filip Mladenović
Nisam bio polaznik te škole.

Bio sam novinar koji je počeo karijeru 1977. godine u listu Ekonomskog fakulteta u Beogradu "Glas ekonomista", a nastavio u listu beogradskih studenata "Student" 1979. godine.

Tokom osamdesetih godina kao novinar i kao satiričar publikovao sam svoje tekstove i aforizme u omladinskoj štampi i u emisijama 2. programa Radio Beograda "Niko kao ja" i "To je samo rokenrol".

I tada, kao i sada, borio sam se pisanom rečju, satiričnim tekstovima i javnim nastupima u SKC-u i Domu omladine protiv bilo kakvog totalitarizma, tada komunističkog, a sada nacionalističkog.

Pa da !
Vidi se da to nikada ništa nije radilo - kao i Vučić.
Nije čudo što ne znaš pravo stanje stvari iz Titinog komunjarizma.


Ako Vas zanima moja radna, a ne neradna biografija, slobodno posetite moju internet prezentaciju na web adresi https://filipmladenovic.wordpress.com/about/

Potom očekujem od Vas da ovde ili u privatnoj poruci, prezentirate Vašu radnu biografiju, pa da ih onda uporedimo i objektivno zaključimo ko je od nas više i uspešnije radio tokom karijere.

P.S. Pošto vidim da ste ovde na blogu od 9. 10. 2018, dakle nepunih mesec dana, nadam se da Vaši komentari na mojim blogovima nisu deo Vaše radne biografije.

Fabrika, Institut za fiziku, privatna firma, elektronika i slično, vodeći inženjer i savetnik za elektroniku i slično u inostranstvu, privatna firma - dizajn elektronskih sklopova, programiranje i proizvodnja mikrokontrolerskih uređaja, dizajn sistema, programiranje aplikacija za obradu raw slika iz raznih modalitija, programiranje aplikacija za pretragu, integracija mikrokontrolerskih sistema sa windows / web aplikacijama, kreiranje H-drajvera elektromotornih pogona, dizajn ksenonskih uređaja, laserska tehnika, sketering tehnologija, pisao, prevodio koješta iz fizike električnih pražnjenja u gasovima, radio koješta sa tranzistorčićima, svojevremeno znao cca 10 hiljada elektronskih komponenata.
A da - kao što si i ti napisao ... i ja radim na blogu, a učim se da radim i na twiteru - na fejsbuku slabo radim, a na jutjubu nikako.
Zaboravio sam još dve privatne firme - i još mnogo toga.
To ti je delić onoga što sam radio - i što radim. Ko će svega da se seti.



Svaka čast!
anonymous anonymous 16:42 03.11.2018

Re: Politička škola Kumrovec

adviser


Fabrika, Institut za fiziku, privatna firma, elektronika i slično, vodeći inženjer i savetnik za elektroniku i slično u inostranstvu, privatna firma - dizajn elektronskih sklopova, programiranje i proizvodnja mikrokontrolerskih uređaja, dizajn sistema, programiranje aplikacija za obradu raw slika iz raznih modalitija, programiranje aplikacija za pretragu, integracija mikrokontrolerskih sistema sa windows / web aplikacijama, kreiranje H-drajvera elektromotornih pogona, dizajn ksenonskih uređaja, laserska tehnika, sketering tehnologija, pisao, prevodio koješta iz fizike električnih pražnjenja u gasovima, radio koješta sa tranzistorčićima, svojevremeno znao cca 10 hiljada elektronskih komponenata.
A da - kao što si i ti napisao ... i ja radim na blogu, a učim se da radim i na twiteru - na fejsbuku slabo radim, a na jutjubu nikako.
Zaboravio sam još dve privatne firme - i još mnogo toga.
To ti je delić onoga što sam radio - i što radim. Ko će svega da se seti.



E, vala, ako si mu reko .....

I njemu ....i drugima.

Pa, aj sad nek se podiče i oni....


docsumann docsumann 16:43 03.11.2018

Re: Politička škola Kumrovec

a je l' ko primjetio naslove u novinama na prvoj slici Matakovićevog stripa?

Stanari BB otkrili lijek protiv malignih bolesti i siromaštva

docsumann docsumann 16:49 03.11.2018

Re: Politička škola Kumrovec

anonymous

E, vala, ako si mu reko .....

I njemu ....i drugima.

Pa, aj sad nek se podiče i oni....




vrabac_onaj vrabac_onaj 20:03 03.11.2018

Re: Politička škola Kumrovec

anonymous


E, vala, ako si mu reko .....

I njemu ....i drugima.

Pa, aj sad nek se podiče i oni....




Čarli je gospodin čovek.
adviser adviser 21:10 03.11.2018

Re: Politička škola Kumrovec

vrabac_onaj
anonymous


E, vala, ako si mu reko .....

I njemu ....i drugima.

Pa, aj sad nek se podiče i oni....




Čarli je gospodin čovek.

Fala gospodin vrabac.
Proleće nije daleko.
alselone alselone 22:40 03.11.2018

Re:

Da, Filipu je srce na dobrom mestu,


To sam i ja mislio dok nije agresivno i uporno branio velicanje nacizma. Od tada mislim potpuno suprotno.
predatortz predatortz 23:25 03.11.2018

Re:

alselone
Da, Filipu je srce na dobrom mestu,


To sam i ja mislio dok nije agresivno i uporno branio velicanje nacizma. Od tada mislim potpuno suprotno.


Kur moj mu je na dobrom mestu! Borac za prava potčinjenih, koji veliča don Mila! Zađaba, što bi rek'o Krkar? Jes', sigurno je zađaba.
Još jedna prodana duša...
alselone alselone 23:28 03.11.2018

Re:

Ma kakav bre Milo, to jos i da razumes. On je bre podrzavao velicanje Tomsona.
predatortz predatortz 23:33 03.11.2018

Re:

alselone
Ma kakav bre Milo, to jos i da razumes. On je bre podrzavao velicanje Tomsona.


To po sporazumu Pijade-Budak.
alselone alselone 23:36 03.11.2018

Re:

To po sporazumu Pijade-Budak.

Ma po sporazumu "ja - kreten".

Posle toga nema vise opravdanja. Ovde se ljudi prema njemu obicno odnose kao prema jako glupom clanu porodice kog treba sakriti kada dodje slava, ono, razumeju ga kada se posere na sred dnevne sobe jer je tako sladak i dobar ali glupav, ali onda taj glupav ode i velica Tomspona, pa realno vise nije toliko dobar i glupav nego samo glupav, a i kvaran.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:10 04.11.2018

Re:

Ma, potpuno ste u pravu: strani plaćenik, autošovinista, nevernik, a našlo bi se medju precima iz Šumadije i nešto jevrejske krvi...

Ovo mi zvuči poznato, pa ću videti sa administratorima bloga B92 da ubuduće moji tekstovi publikovani ovde nose žutu zvezdu. Ili crvenu!
alselone alselone 11:11 04.11.2018

Re:

da ubuduće moji tekstovi publikovani ovde nose žutu zvezdu. Ili crvenu!


A kad budeš branio Tomsonovce možeš i kukasti krst da staviš.
predatortz predatortz 11:59 04.11.2018

Re:

crvenu!


Za obe si se sam diskvalifikovao. Kako misliš da žutu zvezdu nosi neko ko je veličao ustašu Tompsona?
Ti si izgubio moralno pravo da pominješ i žutu, i crvenu zvezdu.
A vidim da i sledbenike Sekule Drljevića prilično uvažavaš.

Ti administratori treba da razmisle o tvom angažmanu na ovom mestu. Ali, žrtva nisi. Nasilnik si. Vršiš nasilje, sve praveći se priglup i naivan, nad zdravim razumom.
docsumann docsumann 13:18 04.11.2018

Re:

Kako misliš da žutu zvezdu nosi neko ko je veličao ustašu Tompsona?
Ti si izgubio moralno pravo da pominješ i žutu, i crvenu zvezdu.
A vidim da i sledbenike Sekule Drljevića prilično uvažavaš.


a da se niste malo zanijeli u pravedničkom gnjevu.
meni ovo vaš istjerivanje pravde liči na udbaško procesuiranje narodnih neprijatelja.
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:08 04.11.2018

Re:

docsumann
Kako misliš da žutu zvezdu nosi neko ko je veličao ustašu Tompsona?
Ti si izgubio moralno pravo da pominješ i žutu, i crvenu zvezdu.
A vidim da i sledbenike Sekule Drljevića prilično uvažavaš.


a da se niste malo zanijeli u pravedničkom gnjevu.
meni ovo vaš istjerivanje pravde liči na udbaško procesuiranje narodnih neprijatelja.


Nisu se zanijeli...

Popili bi svi oni, zajedno ili razdvojeno, po čašu viskija kada bi administracija bloga B92 meni ukinula autorsku opciju.

Zato samokritički predlažem, u duhu komunizma, da se pokrene peticija za ukidanje autorske opcije ovakvom narodnom neprijatelju.
predatortz predatortz 17:13 04.11.2018

Re:

Popili bi svi oni, zajedno ili razdvojeno, po čašu viskija kada bi administracija bloga B92 meni ukinula autorsku opciju.


Daješ sebi preveliki značaj.
A i ovom mestu, izgleda, čim ga mećeš u CV.
A to ti je pogrešno, jer si na njemu stekao status dežurne lude.
nsarski nsarski 17:19 04.11.2018

Re:

Zato samokritički predlažem, u duhu komunizma, da se pokrene peticija za ukidanje autorske opcije ovakvom narodnom neprijatelju.


Ja bih, Filipe, presavio tabak, napisao tužbu, pa ako te odbiju - parolu u ruke pred zgradu Bloga B92 da protestuješ. One man army, to je tvoj stil.

Nego, pliz, ne idi, ne idi, ne idi, ti si idealni uzorak onoga što nedostaje ovom blogu! Nastavi da pišeš i tako izgrađuješ svoju profesionalnu karijeru. Ti si savršen primer za decu i odrasle, ako razumeš šta hoću da kažem. Napustio nas Karagaća, sada i ti pretiš, pa šta ćemo mi, čoveče, šta ćemo mi?!
alselone alselone 18:44 04.11.2018

Re:

Popili bi svi oni, zajedno ili razdvojeno, po čašu viskija kada bi administracija bloga B92 meni ukinula autorsku opciju.

Viski? Pa za šta ti nas držiš?
Zajedno bismo popili rakiju i založili jedan četnički kazan. Uz to gibanica i sve zalijemo bocom čistih komunističkih suza.
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:18 04.11.2018

Re:

Muva će i u najrascvetanijoj bašti potražiti govno, dok će pčela i na deponiji potražiti cvet.

Ko razume - shvatiće!
docsumann docsumann 20:28 04.11.2018

Re:

svaka buba ka svome stadu

alselone alselone 21:50 04.11.2018

Re:

Muva će i u najrascvetanijoj bašti potražiti govno, dok će pčela i na deponiji potražiti cvet.


Čudnovati kljunar će vijati ukusne škampe dok će Mola Mola riba isplivati na površinu da sasuši parazite.

Ko te ima - taj te nema!
vcucko vcucko 10:27 05.11.2018

Re: O besmislu i dokolici .....

aureus

Znaš kako su nazvali Indijci ovu najvišu statuu na svijetu? "Statua jedinstva".
Naravno, riječ je o nekom ministru iz prve indijske vlade po osamostaljenju.

Sardar Vallabhbhai Patel, u Indiji poznat kao "Founding Father", otac nacije.
Zahvalna figura kao simbol, jer ne otvara nove i žestoke rasprave kao Gandi ili Nehru itd.
Nešto slično kao u Kini: kad žele da izbegnu nepotrebne rasprave (Mao - Čang Kaj Šek) oni udare spomenik svom ocu nacije, Sun Jat Senu.
Nisu samo Srbi imali partizane i četnike...
anonymous anonymous 07:39 03.11.2018

Ах, та логика......


Нити оспоравање филипика може бити мера моје памети, нити ми цитирање чињеница које изриче за неке, неомиљени аутор - може указивати на " глупост " саме тезе.

"Питање порекла и дубине наше историје није тема за бусање у груди " - а додао бих - ни за подсмех , као ни оруђе за обрачун са неистомишљеницима.




adviser adviser 08:03 03.11.2018

Re: Ах, та логика......

anonymous

Нити оспоравање филипика може бити мера моје памети, нити ми цитирање чињеница које изриче за неке, неомиљени аутор - може указивати на " глупост " саме тезе.

"Питање порекла и дубине наше историје није тема за бусање у груди " - а додао бих - и подсмех , као и оруђе за обрачун са неистомишљеницима.





A i ja sam se malopre najeo takvog kačamaka, naravno, poplašenog prženom slaninom, da je to milina jedna.
Toliko sam se dobro najeo da mi je nestala volja za preganjanje sa neistomišljenicima - izvini Makso.
Što bi Maksa rekao ...

select kačamak from klopa

Mada je bila borba, jer je žena predlagala proju.

No, da parafraziram ... volim i ja proju, ali kačamak mi je draži.
anonymous anonymous 09:24 03.11.2018

Re: Ах, та логика......

...





maksa83 maksa83 10:07 03.11.2018

Re: Ах, та логика......

select kačamak from klopa

insert into charlie values ('kacamak', 'slannnica');
adviser adviser 12:49 03.11.2018

Re: Ах, та логика......

maksa83
select kačamak from klopa

insert into charlie values ('kacamak', 'slannnica');

JOIN popara;
anonymous anonymous 20:54 03.11.2018

Re: Ах, та логика......





Најлакше је .....смејати се .

И правити вицеве.

Дворским лудама - то је био и занат, који им је омогућавао преживљавање.
bene_geserit bene_geserit 09:14 04.11.2018

Re: Ах, та логика......

adviser
kačamak mi je draži.

Priznaj Čarli da ćeš sutra (u stvari danas kod vas) da navijaš za Kačanova.
Čovek se zove skoro kao tvoj kačamak sa sve slaninicom.
adviser adviser 15:03 04.11.2018

Re: Ах, та логика......

bene_geserit
adviser
kačamak mi je draži.

Priznaj Čarli da ćeš sutra (u stvari danas kod vas) da navijaš za Kačanova.
Čovek se zove skoro kao tvoj kačamak sa sve slaninicom.

Ajde da se preziva KačaMov pa da razmislim.
Šalim se - nikada !
Malopre sam na miru, četvrti puta, pogledalo reprizu Nole - Pederer.
Naravno, reprize gledam samo kada Nole pobedi.
Direktan prenos sve teže podnosim - suviše mi je naporno.Uskoro ću u potpunosti prestati da gledam - pa posle, kada čujem da je Nole pobedio, laganica, repriza uz NES kafu.
A ako slučajno nije pobedio - onda negde na net da vidim šta kažu dobri poznavaoci - koja se mračna sila urotila da Nolo ne pobedi.
Uglavnom - imam plan za svaku situaciju.

Evo, baš ovaj tren Nolo treba da izađe na teren.
tasadebeli tasadebeli 11:10 03.11.2018

Вампирски порно филм

Ееее, Коминтерно, Коминтерно...

Иако одавно не постојиш (барем не званично), јебеш нас и данас у мали мозак исто као и овај НАТО који још увек постоји.



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana