Istorija| Jubileji| Kućni ljubimci

Vreme bruke

freehand RSS / 11.11.2018. u 18:12

Manje od sto godina trebalo nam je da dođemo do toga da bi Dobrica Ćosić, da je živ, mogao bez mnogo muke da napiše novi roman sa ovakvim naslovom, hiperrealistički opisujući Srbiju u drugoj deceniji dvadesetprvog veka.

Dve slike koje govore više od dve hiljade reči. O Srbiji ali i o svetu u kome živimo i o Evropi kojoj težimo. 

DruoqbrXcAEk3dB.jpg:large 

000_1AR1OC.jpg

U svom komentaru Vučić je skromno ali odlučno izjavio: "Ispravno sam postupio što nisam napravio skandal."

Predsednik Srbije, naravno, ne može da bude u krivu, ali imaćemo vek da razmišljamo kakav je to odnos snaga koji Kosovo stavi u drugi red centralne lože, u kojoj u prvom redu sede predsednica Hrvatske Kolinda Grabar Kiterević i nemačka kancelarka Angela Merkel. Srbija, pak, sa Austro-Ugarskom na centralnoj poziciji utešne tribine. 

Zastava Kosova u Notr Damu bila je šamar Srbiji. Ovo sa rasporedom na p'roslavi završetka Prvog svetskog rata u kome je ona (Srbija) bila među najvećim žrtvama i najvećim herojima direktno je zapišavanje ove države, bez obzira na to ko je i koliko dostojno predstavlja.   



Komentari (611)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gedza.73 gedza.73 22:25 15.11.2018

Re: Promašaj

free
psolutno godinama već preporučuješ Srbima da se poklone jačem, da nikako ne izazivaju, da se manu svegašto je čast i integritet u međunarodnim odnosima, da se povuku, primire, sačuvaju glave.

To si na ovom blogu naširoko promovisao. i to je ono što se Hrvatima pripisuje

u jebote. otkud tebi da sam ja predlagao da Srbi treba da otvore koncentracione logore za decu?
ja sam da Srbija bude Srbija, ne neki južnoslovenski provizorijum koji peva o Slovenima. naši interesi, razumeš, naši.
A onda šta nam bog da.

šta mene briga da li je šentilj slovenački ili urugvajski. i da li Hrvati ratuju sa Mađarima. ako kreneš tako gde ti je kraj? sukobi afričkih plemena? Ukrajina Vs. Rusija? Intergalaktički sukobi?


a ovo o izazivanju je rečeno u kontekstu ako ubiješ jednog Nemca, oni ubiju sto civila a ti kažeš 'ako. što više žrtava to više ljudi za naš pokret'. i pokreneš vrtlog građanskog rata kako bi podigao svetsku revoluciju i promenio državno uređenje dok si pod okupacijom.
(ti se buniš gde sedeo Vučić u Francuskoj a komunisti ti prebili čoveka koji je oslobodio beograd. još ga označili kao narodnog neprijatelja)


E jebiga, kume. Ne ide tako

Šteta. taman sam se ponadao.
freehand freehand 22:29 15.11.2018

Re: Promašaj

u jebote. otkud tebi da sam ja predlagao da Srbi treba da otvore koncentracione logore za decu?

Ajd iš.
freehand freehand 23:05 15.11.2018

Re: Promašaj

Nije dakle spor u tome da li je to činjenica ili ne, već što se ne upuštamo u dublje slojeve i značenja samog događaja na koje mislim da je pokušao da ukaže Mayo.
Ne radi se o tome šta mi mislimo nego o tome da proanaliziramo logiku organizatora.

Duboko je to. Ne treba nikakva specijalna misaona oprema da bi se videlo zlo koje pomrači um toliko da čovek nije u stanju da pojmi da je moguće da neko misli drugačije, i naročito ako je taj neko specifičnog genetskog sastava. Onda više nema baš nikakve veze šta govori jer je automatski transponovan u Zlo. Užagrene oči Srbina koji sve zna vide samo U na čelu i srbosek u ruci. Dečje oči kotrljaju se po ekranu dok se Čarli Čaplin pretvara u kokošku.
I šta je tu još interesantno?
Interesantno je, eto, da su SVI Hrvati ustaše, da su svi Hrvati iskonski zločinci jer na njima je roditeljski greh.
Ali lumen što zrači tim Znanjem koji sve to tako jasno vidi i oseća nije onaj što je onomad klao arnautsku decu, nikako nije koljač iz Vranića ni iz Podrinja, nije sadista iz Keraterma, nije koljač sa Kosova '99. Nije čak ni Krcun, ni sadistički mučitelj sa Golog otoka ili onaj sa naganom s jeseni '44 što je u iminutu sudio i izvršavao presude po jendecima oko i iza kuća po selima i varošima Srbije.
Ne, on je pošteni Srbin širokih vidika i velike duše, samo se eto ne da zajebati.
A nije, samo je obično šovinističko govno.

Usfali mi nekad onog Krkarovog rečnika u ovim situacijama, priznajem.
anonymous anonymous 23:47 15.11.2018

Re: Promašaj

Ako je to učinjeno smišljeno onda to može da ima malo uži, regioalniji cilj nego što je svetski poredak.
Cilj može da bude, s obzirom na to gde je stajao Tači, da se Srbiji poruči, gotovo je, Kosovo je nazavisno, ono je na našoj strani (NATO, Evropa, zapad), vi se kolebate, i evo, kažnjavamo vas.

Ako je slučajna greška, to se sad pokušava tako prikazati, a videćemo kad dođe Makron da li će se osvrnuti na to, onda je ta greška nedopustiva, i nema legitimnih, razumnih, prihvatljivih objašnjenja i "druge strane".


Mislim da dajemo sebi previše značaja.
Boli Makrona uvo za Srbiju.
I na kojoj strani je bila u ratu.
Izašao je u susret Kušneru, možda je i lova u pitanju i tu se priča završava.

Komemoracija je imala za cilj učvršćivanje osovine Pariz - Berlin, u tom kontekstu je i inicijativa za formiranje Evropske vojske, a za par dana Makron ide u Nemačku da nastavi dalje razvijanje strategija.

To da li smo mi za NATO ili ne , u ovom kontekstu je bez ikakvog značaja.

Povodom svetskog rata u Francuskoj je organizovano nekoliko stotina,pa čak i oko hiljadu raznih događaja.
Na njima se rat sagledavao iz različitih perspektiva.

Komemoracija je imala sasvim drugi značaj.

Osvešćena je činjenica da su trijumfalizam nakon Prvog rata , ponižavanje i kažnjavanje Nemačke vodili usponu fašizma i Drugom ratu.

Zato je komemoracija bila u sasvim drugačijem tonu od onog kojim se ranije veličala pobeda jednih i poraz drugih.
Neće biti ni vojne parade, u skladu sa dogovorom sa Nemačkom.
A i u drugim događajima i obilascima značajnih mesta vezanih za ratne događaje, učestvovaće predstavnici obe zemlje.

Strategija je priličmo jasna, iako debate ne prestaju.

hoochie coochie man hoochie coochie man 00:43 16.11.2018

Re: Promašaj

Boli Makrona uvo za Srbiju.


Dobro.
Onda se on nije mnogo ni petljao oko rasporeda.

Ali neko jeste morao da se petlja i da organizuje raspored.
Taj neko sigurno nije iz šešira izvlačio mesta, taj je morao da zna, makar površno, o stvarima koje su tema ceremonije.

A Srbija u prvom ratu nije bila tek neka nevažna država, od nje počelo, i bila među tri, četiri, pet najviše država koje su u tom ratu imale istaknute uloge.
Niko ko je makar površno pogledao šta se tu dešavalo Srbiju i njenu ulogu nije mogao da preskoči.
I baš Srbiju da smeste tamo.

To, ma baš ih briga, je stvarno najmnje verovatno.
Ili je namera ili veliki propust, sigurno nije iz grupe, ma koga briga.

Opet ponavljam, ambasador neke države ne kritikuje svoju državu, ne priznaje njene greške, ne izvinjava se nikome bez odobvrenja svoje države, sigurno.
A francuska se već sutradan izvinjavala.
Što bi ako ih boli uvo za Srbiju?
I sećaš li se koliko često se države, Francuska recimo, ovako direktno izvinjavaju?
Ja nešto ne mislim da se izvinjavaju tako lako.
A Srbiji se izvinila.
A boli je uvo.
Ne uklapa se.
afraid afraid 05:02 16.11.2018

Re: Promašaj

freehand
nikad nisam 'preporučivao' Srbiji ono što su oni uradili svojim građanima Srbima.
Kad sam ja napisao da je srpska vojska, posle pobede u Velikom ratu, trebala da popali sva sela i gradove zaključno sa Zagrebom? I pre paljenja kuća da u njih zatvori civilno stanovništvo.

Teraš me da ti opet kažem da si glup, jer je to bolja varijanta od toga da si bezobrazan. A ili si jedno ili drugo. Nema drugog objašnjenja za ovako besramne zamene teza kojima se služiš.
Da, apsolutno godinama već preporučuješ Srbima da se poklone jačem, da nikako ne izazivaju, da se manu svegašto je čast i integritet u međunarodnim odnosima, da se povuku, primire, sačuvaju glave. Da se priklone pobednicima, da budu pametni i trgovci. To si na ovom blogu naširoko promovisao. i to je ono što se Hrvatima pripisuje, to je ono što se iz Mesićevih izjava čita.
Ali ne! Nije Gedža TO mislio, nego nešto sasvim drugo a gle (sad dođe lajtmotiv svih bitangi i baraba kad nemaju šta da kažu o onome što je tema) ONI klali-adili oči-proterivali.
E jebiga, kume. Ne ide tako. Džaba foliranje.

Sramota!
Tako vređati gedžu je svojevrsni idiotluk.
Lepiti gedži da zagovara da se Srbi ponašaju kao Hrvat Mesić.
Dobro da mu nisi rekao da im preporučuje da se ponašaju kao ustaše.
Mnogo je kume, mnogo.
I previše.
Da - što se tiče teme - bravo gedžo, teško je ne složiti se sa tobom. Na žalost, ti da pojasniš više ne možeš. To što te pojedinci ne razumeju, nije tvoj problem.
anonymous anonymous 07:17 16.11.2018

Re: Promašaj

Opet ponavljam, ambasador neke države ne kritikuje svoju državu, ne priznaje njene greške, ne izvinjava se nikome bez odobvrenja svoje države, sigurno.
A francuska se već sutradan izvinjavala.
Što bi ako ih boli uvo za Srbiju?
I sećaš li se koliko često se države, Francuska recimo, ovako direktno izvinjavaju?
Ja nešto ne mislim da se izvinjavaju tako lako.
A Srbiji se izvinila.
A boli je uvo.
Ne uklapa se.


Ma , naravno mnogo toga se ne uklapa.

A , možda se i uklapa, ali mi to ne vidimo.

S jedne tačke gledišta, Makron, nastupa globalistički , a sa druge zagovara EU vojsku ,koja vodi većoj samostalnosti i nezavisnijoj, od USA, politici EU.

Agenda koja bi više priličila Lepenovoj.

Aktuelne su , zapravo, dve protivrečne logike.

Kao što i USA stoji iza EU, sa jedne strane, dok se sa druge trudi da je maksimalno oslabi iznutra, da bi je održala pod kontrolom.

I Francuska bi ( Makron ) da zajedno sa Nemačkom ojača EU kao nadnacionalnu tvorevinu,koja će u loncu za topljenje otopiti sve što nosi nacionalni predznak, uz istovremeni napor da se suverenistički postavi prema USA .

Jedna politika prema spolja, druga za unutrašnju upotrebu.

U svakom slučaju na prvom mestu je EU, a ako se na tom putu i omakne , slučajno ili namerno, neka greška, posebno onima van EU i izvinjenje - iz te perspektive - će biti dovoljan i prihvatljiv gest.

Srbija je van EU i poražena strana u poslednjem ratu.
Iz te pozicije se tumači i prošlost.
I zato Tači u redovima pobednika.

EU izgrađuje identitet i učvršćuje jedinstvo zajedničkim vojnim pohodima , pa makar bili i zločinački. I stoji iza njih, bez kajanja.
Takvim kakav je bio i bombardovanje Srbije. Najčvršće je zločinačko bratstvo.

Učiniti EU ponovo velikom - slično Trampovom, bio bi i Makronov slogan.

A zapravo bi značio - ukrcajmo se se na čamac za spašavanje.

Jer - Evropa se raspada , a nacionalne nemani podižu glave.
martin_krpan martin_krpan 07:52 16.11.2018

Re: Promašaj

mayo1
Sve to i da se razume, ali valjalo bi da se takav uzdrži od ocene kako stvari treba da se poslože, nema nikakva prava na to.


Predlažem da uputiš šefovima bloga zahtjev da se zabrani javljanje Hrvatima, pa onda, ako se to usvoji - neću imati pravo na komentiranje.

Što se tiče 'ocena kako stvari treba da se poslože' - malo si promašio. Gledao sam komemoraciju i slušao Macronov govor i izvukao zaključke iz viđenog.
Mogu se složiti da se nekome taj scenarij ne sviđa, ali nisam ga ja planirao. Da ponovim - prenio sam ono što je tamo bilo.

E, sad - što niti jednom rječju nisi komentirao dotičnu komemoraciju (siguran sam da je nisi ni vidio) nego kao što je to i običaj kod takvih - skačeš po povijesti i stoljećima ('ringišpil' da citiram freeja) i bilo kakav smisleni razgovor u tom miksu svega i svačega je besmislen.

...kad su Hrvati u prvom redu a Srbi u posluzi.

Da pokušam polako, možda shvatiš: na fotki su predsjednica Hrvatske i predsjednik Srbije kao posluga na sastanku Trumpa i Putina.
Možeš se ti pozivati na sve pradjede i solunske borce, ali takav je danas položaj Srbije i Hrvatske u odnosu na "velike" zemlje. A Kolinda i Vučić se pokušavaju prikazati kao nekakvi partneri u razgovorima sa npr ovom dvojicom, što je komično na kubik.

Kad neko nema Sinđelića, Rajića, Mišića, Stepu, Putnika.... on mora da slavi Gotovinu.


Znaš, puca meni prsluk i za Sinđeliće i Gotovinu i za sve ono što si nadrobio tamo gore. To je prošlost, povijest, takva kakva je. Onaj/oni tko je/su radio loše stvari to je davno platio (ili nije, danas je svejedno), povijest je dala svoju ocjenu i u normalnim zemljama takve stvari se spominju samo na komemoracijama, sjećanjima i povijesnim kružocima.

Samo ovdje, U Srbiji i Hrvatskoj, to je nešto što je svakodnevna stvar, što je tema u politici, ekonomiji, svemu oko nas. I povlači se kao "argument", premda sa današnjicom nema blege veze.

Slijedeći tvoju logiku, ja sam loš čovjek jer su neki Hrvati prije 100 godina ratovali na strani koja je izgubila rat. A ti si bajan momak jer je Srbija ratovala prije 100 godina na strani koja je dobila rat.

Bravo.





Dobar si Mayo, boriš se sa Ljotićevcima. Nakotilo ih se ki kusijeh pasa, ovaj blog je odavno otišao u desno.

Ovim komentarom pogađaš epicentar kolektivističkog etno-tribalnog mentaliteta koji koristi istoriju za političke obračune i stigmatizaciju, a rezultira pljačkanjem i prisvajanjem tuđih resursa. Srbi se muče da definišu ideju slobode i dan danas jer su socio-ekonomski odnosi u društvu i dan danas odnosi "gospodar-sluga". I zbog toga svega u Srbiji svakodnevno u medijima, politici, na radnom mjestu,... provejava mračni, nasilnički, vizantijsko-kolektivistički duh.

A istorija i događaji kao ovi su samo ikebana i povod da Ljotićevci sjednu za svoje prljave tastature i pod principom (istorijske) moralnosti bace svoje fašističko-ksenofobne stavove. Za ozbiljne narode istorija je servis za učenje a ne za političke obračune.



gedza.73 gedza.73 08:28 16.11.2018

Re: Promašaj

lumen što zrači tim Znanjem koji sve to tako jasno vidi i oseća nije onaj što je onomad klao arnautsku decu, nikako nije koljač iz Vranića ni iz Podrinja, nije sadista iz Keraterma, nije koljač sa Kosova '99. Nije čak ni Krcun, ni sadistički mučitelj sa Golog otoka ili onaj sa naganom s jeseni '44 što je u iminutu sudio i izvršavao presude po jendecima oko i iza kuća po selima i varošima Srbije.
Ne, on je pošteni Srbin širokih vidika i velike duše, samo se eto ne da zajebati.
A nije, samo je obično šovinističko govno.

ja nemam iluzije o narodu kome pripadam. i naravno da je u istoriji činio stvari kojih se stidim, koje osuđujem i sa kojima se ne slažem.

šovinističko govno bih bio kad bih slavio bilo koji od tih događaja kao pobedu.

mnogo je bolje da se u diskusiji suprotstvaiš kontra argumentima ('nije istina to što kažeš jer se to nije desilo') umesto nevaspitanja. tražiš odgovor a posle kukaš što ti se činjenice (ili moja interpretacija) ne sviđaju.
freehand freehand 08:46 16.11.2018

Re: Promašaj

vizantijsko-kolektivistički duh.

Znaš, Martine, to gađenje prema Bizantu i Bizantincima karakteristično je za jednu ideologiju vrlo popularnu u delu hrvtastva čiji poštovaoci prosto od mržnje obnevide na "S" od "Srbija" ili "Srbi". Vrišteća malograđanština stalne potrebe da se krupnim rečima kojima se baš i ne zna značenje ali postiže efekat kvaziintelektualizma takođe su vam zajednička crta, taman kao domaćinska crta braći na kontra strani.
Ali svakako se možeš slobodno prepoznati u mom prethodnom komentaru.

da Ljotićevci sjednu za svoje prljave tastature i pod principom

Higijeničar.
freehand freehand 09:01 16.11.2018

Re: Promašaj

Sramota!
Tako vređati gedžu je svojevrsni idiotluk.

Ako ti tako kažeš. Ne znam za veći autoritet ovde za tu oblast.
afraid afraid 10:31 16.11.2018

Re: Promašaj

freehand
Sramota!
Tako vređati gedžu je svojevrsni idiotluk.

Ako ti tako kažeš. Ne znam za veći autoritet ovde za tu oblast.

Da.
Ne bi bilo loše i da mu se izviniš.
Znam da nije lako, no, valja se.
gedza.73 gedza.73 12:12 16.11.2018

Re: Promašaj



afraid
Ne bi bilo loše i da mu se izviniš.

Ma nema potrebe. Evo još malo o Srbiji.


Johan Štraus rođen je u Beču... bio proslavljeni "kralj valcera" i jedan od glavnih predstavnika klasične bečke operete... Ovaj slavni kompozitor napisao je i operetu Jabuka (“Jabuka oder das Apfelfest”), za proslavu 50 godina umetničkog rada. Radnja ove operete odigrava se u, kako stoji u libretu, “južnoj Ugarskoj, u srpskim krajevima”, opisuje narodne običaje Srba i prati dvojicu plemića – Mirka i Vasu iz Gradinca.


Prve olimpijske igre modernog doba održane su 1896. godine u Atini

Posebne počasti na Olimpijskim igrama u Atini ukazane su tada 20-godišnjem kralju Aleksandru Obrenoviću. Dočekali su ga počasni plotuni već pri ulasku u luku Pirej i grčki kralj Jorgos lično.

Četvrtog dana Olimpijade dva vladara su se zajedno pojavila na stadionu. Tog trenutka takmičenje je prekinuto da bi se intonirale himne Grčke i Srbije, a u čast srpskog vladara još jednom je odsvirana olimpijska himna.


Atinski list "Asti" je pisao kako su sva takmičenja bila u senci visokog gosta iz Srbije, a list "Romios" objavio ove stihove: "Živeli Srbi i Grci, živele Igre, igre dedova i očeva naših i igre naših potomaka."


Dorđe Stanojević, astronom koji je elektrificirao Srbiju rođen je 7. aprila 1858. godine u Negotinu u porodici uglednog trgovca Miloša...
U periodu od 1883. do 1887. godine bio je na studijama, specijalizaciji, radu i poseti najpoznatijim evropskim astronomskim i meteorološkim opservatorijama i ustanovama: u Berlinu (Univerzitet), Potsdamu (Astrofizička opservatorija), Hamburgu (Meteorološka centrala), Parizu (Pariska opservatorija za fizičku astronomiju u Medonu, Sorbona), Griniču, Kjuu i Pulkovu. Godine 1886. i 1887. nalazi se u Medonu, gde radi sa osnivačem opservatorije u tom mestu Žilom Žansenom, pošto se opredelio za astrofoziku i kao svoju naučnu oblasti izabrao fiziku Sunca. Godine 1887. po povratku u zemlju...

Još je jedna fabrika u Srbiji posedovala električno osvetljenje, a to je bila tekstilna fabrika braće Minh u Paraćinu (1881-1904). Iako sve ukazuje da je fabrika osvetljena nekoliko godina ranije, kao nesporni podatak uzimamo 1889. godinu. Sve fabričke i stambene zgrade u okviru fabričkog kruga već 1890. godine su imale električno osvetljenje.
apostata apostata 15:25 16.11.2018

Re: Promašaj

vizantijsko-kolektivistički duh

Sa ovim "vizantijskim" stvarno si ga zasr'o do balčaka.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:35 16.11.2018

Re: Promašaj

boriš se sa Ljotićevcima. Nakotilo ih se ki kusijeh pasa,


Ljotićevcima? Ljotićevaca se nakotilo?
A vidi, meni se sve čini da se nakotilo ustašluka.

povod da Ljotićevci sjednu za svoje prljave tastature


A kad ustaše sednu za svoje oni bi da određuju gde je kome mesto, i oni bi da procenjuju kakvi su odnosi u Srbiji, oni bi da vaspitavaju bizantince.

Ali da im se ne kaže da su ustaše, oni naravno mogu zovu kako koga hoće, ljotićevcima ili kako im drago.

Može da im se kaže i da su ustaše, a i da mogu da ga puše.
anonymous anonymous 18:38 16.11.2018

Re: Promašaj

Dobar si Mayo, boriš se sa Ljotićevcima. Nakotilo ih se ki kusijeh pasa, ovaj blog je odavno otišao u desno.

Ovim komentarom pogađaš epicentar kolektivističkog etno-tribalnog mentaliteta koji koristi istoriju za političke obračune i stigmatizaciju, a rezultira pljačkanjem i prisvajanjem tuđih resursa. Srbi se muče da definišu ideju slobode i dan danas jer su socio-ekonomski odnosi u društvu i dan danas odnosi "gospodar-sluga". I zbog toga svega u Srbiji svakodnevno u medijima, politici, na radnom mjestu,... provejava mračni, nasilnički, vizantijsko-kolektivistički duh.

A istorija i događaji kao ovi su samo ikebana i povod da Ljotićevci sjednu za svoje prljave tastature i pod principom (istorijske) moralnosti bace svoje fašističko-ksenofobne stavove. Za ozbiljne narode istorija je servis za učenje a ne za političke obračune.





S obzirom da ništa i nikad ne odbacujem ili prihvatam en bloc mogu da kažem da mi se dopala poslednja rečenica.

U svemu ostalom ima previše primesa etno i kultur-rasizma.

Mislim da tu ima posla i za moderaciju.
freehand freehand 19:02 16.11.2018

Re: Promašaj

Mislim da tu ima posla i za moderaciju.

Ajde?
Ajd to malo u svojoj kući propovedaj taj duh tolerancije. Ovde ja sasvim dobro mogu da odredim šta će i kako pod mač.
Interesantno je samo da su ti do sada kojekakva klanja, ustašluci i dečji logori kao argumentacija u pokušajima razgovora nekako promalkli ispoid radara a da ti je baš ovo zaparalo te tvoje objektivne i nepristrasne uši.
Hipokrizija, tebra, na to ti vonja komentar.
Mislim, nije lako biti Srbin, kad ti ovakvi srpstvo promovišu i brane.
afraid afraid 19:13 16.11.2018

Re: Promašaj

freehand
Mislim da tu ima posla i za moderaciju.

Ajde?
Ajd to malo u svojoj kući propovedaj taj duh tolerancije. Ovde ja sasvim dobro mogu da odredim šta će i kako pod mač.
Interesantno je samo da su ti do sada kojekakva klanja, ustašluci i dečji logori kao argumentacija u pokušajima razgovora nekako promalkli ispoid radara a da ti je baš ovo zaparalo te tvoje objektivne i nepristrasne uši.
Hipokrizija, tebra, na to ti vonja komentar.
Mislim, nije lako biti Srbin, kad ti ovakvi srpstvo promovišu i brane.

Kako je malo potrebno da se iskaže potreba za moći.
Jebote!
Ljudi, ovo je strašno.
freehand freehand 19:20 16.11.2018

Re: Promašaj

Ljudi, ovo je strašno.

Da nisi promašio komentar na koji ćeš da kukaš? Hteo si onaj prethodni?
Ili si i ti samo običan licemer?
Inače, da rpobam da te umirim čak i kad se foliraš - niko nije pod mačetom. Čak ni ti, iako od tebe koristi nema a peglaš vijuge bez prestanka.
afraid afraid 19:38 16.11.2018

Re: Promašaj

freehand
Ljudi, ovo je strašno.

Da nisi promašio komentar na koji ćeš da kukaš? Hteo si onaj prethodni?
Ili si i ti samo običan licemer?
Inače, da rpobam da te umirim čak i kad se foliraš - niko nije pod mačetom. Čak ni ti, iako od tebe koristi nema a peglaš vijuge bez prestanka.

Nema to.
Svaki trenutak se koristi da se iskaže dominacija i moć.
Nekada sam se čudio takvim stvarima.
gedza.73 gedza.73 20:29 16.11.2018

Re: Promašaj

@freehand
eno ti dokumentarac na drugom. Ima tu profesora, istoričara...

Srbji se ne sme dozvoliti da napravi srpsko carstvo. Pod hitno da se povuče iz novostvorene države Albanije. Ako je prepustimo balkanskim ratovima, po etničkim granicama ostaće joj malo. ne sme joj se dopustiti da okupi blakanske Slovene. jedina država koja u potpunosti zavisi, zbog anti austrougarske politike, od Rusije.
'to je real politika'.

To što sam ja uveo u diskusiju sve što se dešavalo, ako nije ti napiši da nije, je zbog 'te Srbi žive u prošlosti, te Bizantinci, te morate da shvatite da pobeda nije bitna, ovo je primirje, Europa, braća...'


aj da sačekamo obljetnicu Oluje da vidimo kako proromani slave primirje. da li će i koga od Srba da pozovu na proslavu. da li će mahati ratnim zastava i udruženjima ratnika ili maslinovim grančicama i čiriličnim parolama. ipak se sve to dešavalo u prošlom veku pa uopšte i nije više bitno.

Mislim, nije lako biti Srbin, kad ti ovakvi srpstvo promovišu i brane.

niti branim, niti promovišem. opet ti kažem ne lupaj fraze nego kaži da li je tok naših odnosa od (i pre) Velikog rata pa nadalje ovakav kakav je (model ponašanja). a ne frljaj se sa tim 'glup', 'ljotićevac'...
tasadebeli tasadebeli 21:59 16.11.2018

Re: Promašaj

martin_krpan

ovaj blog je odavno otišao u desno.






А иначе, Блог Б92 је некада био лево, а?

И свима нам било лепо, а? К'о на концерту Ману Чао на Егзиту?

Иди, бегај...



anonymous anonymous 00:07 17.11.2018

Re: Promašaj

freehand
Mislim da tu ima posla i za moderaciju.

Ajde?
Ajd to malo u svojoj kući propovedaj taj duh tolerancije. Ovde ja sasvim dobro mogu da odredim šta će i kako pod mač.
Interesantno je samo da su ti do sada kojekakva klanja, ustašluci i dečji logori kao argumentacija u pokušajima razgovora nekako promalkli ispoid radara a da ti je baš ovo zaparalo te tvoje objektivne i nepristrasne uši.
Hipokrizija, tebra, na to ti vonja komentar.
Mislim, nije lako biti Srbin, kad ti ovakvi srpstvo promovišu i brane.


Neverovatno, koliko, a vrlo često, ne možeš da odoliš potrebi da se sam sa sobom svađaš.

Valjda kao šibicari i džeparoši koji u slobodno vreme uvežbavaju svoje veštine.

Šta ti vonja ?

Okreni se oko sebe.

Meni prebacuješ hipokriziju ?

I o kakvom srpstvu govoriš ?

Komentar jeste rasistički ....i to sa srpstvom - veze nema.

I već sam ranije , ako ti nije jasno , ukazivao na sintagmu " nakotilo ih se ..." kao dehumanizujuću i nepriličnu za blog.

A ti nisi taj koji je - moderacija - ne znam šta se pališ ?

I dobro je što je tako .

Jer svoj ego teško kontrolišeš.




milisav68 milisav68 08:08 17.11.2018

Re: Promašaj

Dobar si Mayo, boriš se sa Ljotićevcima. Nakotilo ih se ki kusijeh pasa, ovaj blog je odavno otišao u desno.

Ponestalo četnika, a?
Srbi se muče da definišu ideju slobode i dan danas jer su socio-ekonomski odnosi u društvu i dan danas odnosi "gospodar-sluga". I zbog toga svega u Srbiji svakodnevno u medijima, politici, na radnom mjestu,... provejava mračni, nasilnički, vizantijsko-kolektivistički duh.

Eh, gde bi ste vi bili da vam nismo ubili Ferdinanda...
A istorija i događaji kao ovi su samo ikebana i povod da Ljotićevci sjednu za svoje prljave tastature i pod principom (istorijske) moralnosti bace svoje fašističko-ksenofobne stavove. Za ozbiljne narode istorija je servis za učenje a ne za političke obračune.

Da, tzv savršeno ubistvo, ubiješ a ne odgovaraš.

U gadnog četnika ti rasteš.
freehand freehand 09:58 17.11.2018

Re: Promašaj

Okreni se oko sebe.

Meni prebacuješ hipokriziju ?

I o kakvom srpstvu govoriš ?

Fantom slobode u liku građanina pokornog. Bajdvej, ne govorim o srpstvu, al eto, ti za potrebe šibicarenja i čega već možeš slobodno da se razmahneš i pustiš mašti na volju. Kod nekog drugog to bi bila kleveta i podmetačina, u tvom slučaju je objektivno sagledavanje stvarnostti..
Suština je sledeća: nije ti zasmetalo deset ili petnaest komentara iz kojih preliva mržnja i vulgarnost sa jednim predznakom ali te nekako baš ubo u osetljivu dušicu taj Martinov sa suprotnim i to tako da bi da pozoveš snage reda. A ništa lakše nego argumentovati tako što ćeš na domaćinov lik i karakter.
afraid afraid 11:19 17.11.2018

Re: Promašaj

freehand
Okreni se oko sebe.

Meni prebacuješ hipokriziju ?

I o kakvom srpstvu govoriš ?

Fantom slobode u liku građanina pokornog. Bajdvej, ne govorim o srpstvu, al eto, ti za potrebe šibicarenja i čega već možeš slobodno da se razmahneš i pustiš mašti na volju. Kod nekog drugog to bi bila kleveta i podmetačina, u tvom slučaju je objektivno sagledavanje stvarnostti..
Suština je sledeća: nije ti zasmetalo deset ili petnaest komentara iz kojih preliva mržnja i vulgarnost sa jednim predznakom ali te nekako baš ubo u osetljivu dušicu taj Martinov sa suprotnim i to tako da bi da pozoveš snage reda. A ništa lakše nego argumentovati tako što ćeš na domaćinov lik i karakter.

Nisi u pravu.
anonymous anonymous 13:26 17.11.2018

Re: Promašaj

freehand
Okreni se oko sebe.

Meni prebacuješ hipokriziju ?

I o kakvom srpstvu govoriš ?

Fantom slobode u liku građanina pokornog. Bajdvej, ne govorim o srpstvu, al eto, ti za potrebe šibicarenja i čega već možeš slobodno da se razmahneš i pustiš mašti na volju. Kod nekog drugog to bi bila kleveta i podmetačina, u tvom slučaju je objektivno sagledavanje stvarnostti..
Suština je sledeća: nije ti zasmetalo deset ili petnaest komentara iz kojih preliva mržnja i vulgarnost sa jednim predznakom ali te nekako baš ubo u osetljivu dušicu taj Martinov sa suprotnim i to tako da bi da pozoveš snage reda. A ništa lakše nego argumentovati tako što ćeš na domaćinov lik i karakter.


Čudan si ti lik.

Prvo , nisam ja udario na tvoj lik nego ti na moj .
Inicijalni komentar sa tobom veze nije imao.

I izjasnio sam se sa " mislim " što ti možeš da tumačiš kako hoćeš, ali iz moje perspektive to je samo moje mišljenje na koje imam pravo, a da li će ono biti prihvaćeno i od drugih ( nadležnih ) već nije moja stvar.
" obavesti moderatora " nisam nijednom od pojave na blogu koristio,za razliku od tebe koji si više puta na svom blogu banovao, tj.odstranjivao druge .

Toliko o primeni sile i moći.

A da je izraz i pristup na koji sam i ranije ukazivao neprimeren - lako je dokazati.

Da te podsetim, ti si ga lakonski prokomentarisao sa " higijeničar "

I to jeste dobra odrednica za one koji nastupaju sa pozicija rasizma koji bi da društvo očiste od nepodobnih ljudi.
Dakle, odnos prema navedenom nam je sličan.

Što se tiče srpstva/antisrpstva i svega u vezi sa tim, mogao si da skapiraš do sada, da se ja držim podalje od svega toga.

Nijednom nisam upotrebio pojam " ustaša" niti bilo koji sličan.

A reagujem isključivo na jake izraze, etikete, kvalifikacije, omalovažavanja, razumevanja koja mi izgledaju sporna.

Onakva za koje je Krkar bio paradigma, a čiji recidivi isplivavaju sporadično i dalje.

I pri tom sam principijelan za razliku od mnogih , koji i pored svega sadmazohistički i snishodljivo priželjkuju njegov povratak.

Shodno navedenom sam i istakao saglasnost sa Martinovom poslednjom rečenicom u komentaru, ali i da ostalo nije primereno.

A ti ga kao braniš ???

Toliko o hipokriziji i principijelnosti.
stefan.hauzer stefan.hauzer 01:37 12.11.2018

*

sedi 'di si
za bolje i nisi

martin_krpan martin_krpan 08:59 12.11.2018

Re: *

stefan.hauzer
sedi 'di si
za bolje i nisi






st.jepan st.jepan 02:12 12.11.2018

...

Izvini free, negde moram...

Danas je preminuo Velimir Ćurgus Kazimir, pisac i novinar, na mnoge načine dragocen čovek.
Pre desetak godina, pisao je pomalo i na ovom blogu.

omega68 omega68 08:38 12.11.2018

Наравно

да нисам губио време да читам сва те либтардиране коментаре ( част изузецима ) кад већ знам шта ће ко да каже.
У вези теме блога - све је то одлично!Најзад ће и многи ,,неутрални'' али ипак ближи срцем западу, да напокон схвате ко је запад, шта запад жели од нас итд.
ИСТОК ЈЕ, УОСТАЛОМ, УВЕК БИО ПРЕТЕЧА СВИХ ЦИВИЛИЗАЦИЈА И ХУМАНИХ ПОРЕДАКА.

- Нема дилеме, Срби су творци свих тих заблуда везаних за савезништва и пријатељства. Срби су творци и других заблуда са којима ће се тек срести. А ове илузије, које су потхрањиване готово један век, биле су у служби очувања пријатељства са Французима као јединим пријатељима у Првом светском рату. А у страну гурана једина истина да нам је Русија била једини пријатељ све до њеног слома - рекао је академик др Драгољуб Живојиновић, аутор књиге „Невољни ратници, велике силе и Солунски фронт”.
link
romi.daba romi.daba 14:38 12.11.2018

Re: Наравно

Nema sumnje Omega da si ti čovek velikih narativa i pojmova: ISTOK, ZAPAD, PRIJATELJSTVO...

Ovo samo pokazuje da se u srpskoj kulturi ceni prijateljstvo, ali ne pokazuje razumevanje medjudržavnih odnosa.

Srpska savremena istorija nam pokazuje da će srpski državnici i državnički aparat uvek bukvalno žrtvovati i lagati obične ljude zarad apstraktnih pojmova. Šteta što NIKO neće doživeti idealnu Srbiju.
romi.daba romi.daba 14:59 12.11.2018

Re: Наравно

Prijateljstvo može postojati samo medju jednakima. Da li su Rusija i Srbija u istoj kategoriji? Kraljevina SHS i SFRJ su bile države koje su bile za kategoriju više od Srbije.

Srbija mora da prihvati svoj banana status radi dobrobiti svog stanovništva.
freehand freehand 17:39 12.11.2018

Re: Наравно

Šteta što NIKO neće doživeti idealnu Srbiju.

Takoe. da dopunim samo - niko neće doživeti idealno - ništa.
omega68 omega68 21:44 12.11.2018

Re: Наравно

Prijateljstvo može postojati samo medju jednakima. Da li su Rusija i Srbija u istoj kategoriji?

Ne znam kako da te nazovem a da me moderacija ne banuje, jer takve vole da banuju i uživaju što su u mogućnosti.Znači biću učtiv, mada mi nije jasno što ću da potrošim par trenutaka svog dragocenog vremena na neki klon ko zna kakve kurotresine.
Рекли сте, имали смо само једног пријатеља, о којој земљи је реч?

– Говорим о Русији, земљи на коју се нисмо ослањали. Напротив, били смо бастион, барикада против ширења њеног утицаја на Балкану. А већ од јулске кризе 1914. могло се видети ко нам је прави пријатељ или савезник.
Русија је тих дана одмах заузела јасан став. Децидно је рекла и савезницима и нашим непријатељима да неће дозволити да Србија буде поражена и покорена и да ће Србији пружити сваку врсту помоћи.

Како се Француска држала?

– Француска је имала нешто другачији став. Нашла се на удару Немаца и због тога била је везана за Русију, али имала је и својих интереса на Балкану, а на Блиском истоку имала велики уложени капитал. Но, највише због Русије, Французи су Србији пружили савезничку руку.


Ovo je napisao akademik Živojinović, ne omega koga vrlo neinteligentno napadaš, lično i veoma bezobrazno, znajući da su omega, Čarli, Tasa i ostali malobrojni misleći ljudi na ovom mestu legalni dzakovi za udaranje i poželjne osobe za crtanje mete na čelu.
Da sumiramo: MOGU DA POSTOJE PRIJATELJI U POLITICI I TO MEĐU ZEMLJAMA I NARODIMA POTPUNO RAZLIČITE VELIČINE.
Ali ne, taj klon nije glup, on je neki interesno vezan korisnik grantova
P.S.zašto moderacija, za promenu, ne opomene zlonamerno pominjanje mene, imajući u vidu da je , pri tome, taj atak potpuno pogrešan?
bene_geserit bene_geserit 22:22 12.11.2018

Re: Наравно

omega68
Ne znam kako da te nazovem a da me moderacija ne banuje

Pa nazovi ga blogovskim pedofilom.
Pre neki dan je objašnjavao kako to što je sa 30 godina imao seks na moru sa 15-godisnjom engleskinjom je OK jer engleskinje počinju rano sa seksom već sa 13-14 godina, i kako pakistanski silovatelji i pimpovi zapravo nisu pedofili iz istog razloga.
freehand freehand 22:27 12.11.2018

Re: Наравно

P.S.zašto moderacija, za promenu, ne opomene zlonamerno pominjanje mene, imajući u vidu da je , pri tome, taj atak potpuno pogrešan?

Ne uzbuđuj se oko pogrešnih stvari i besmislenih pojava.
freehand freehand 11:07 12.11.2018

A rpopos

... tvrdnji da se drami bez veze i da je sa rasporedom gostiju juče u pitanju konceptualna stvar, a da se i u javnosti i u ovom blogu luzerski drami oko nebitnih stvari.

Ambasador Francuske u Beogradu Frederik Mondoloni je uputio izvinjenje predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću i srpskom narodu zbog protokola i rasporeda sedenja na svečanosti obeležavanja Dana pobede u Parizu.


LINK

Sad da sačekamo malo pa da tražimo izvinjenje od budala za ovo stavljanje Vučića ispred srpskog naroda.
aureus aureus 12:00 12.11.2018

Re: A rpopos

freehand

LINK

M5 u komentaru kaže:

Uvreda je bila globalna i na najvišem nivou.
Uz direktan tv prenos.
Izvinjenje je lokalnog karaktera i dodatna je uvreda.
romi.daba romi.daba 15:29 12.11.2018

Re: A rpopos

A šta ako je ovo bio šamar ili čvrga namenjena Vučiću i toj staroj sps-radikalskoj politici? A narod opet naseo.
aureus aureus 15:40 12.11.2018

Re: A rpopos

Изгледа да је Фрихенд непотребно дигао грају.
"Курир" у свом данашњем издању са насловне стране поручује и читаоце обавјештава:

СВЕТ ПОШТУЈЕ СРБИЈУ
Вучић: Поносан сам на то

- Председник Србије у Паризу, на свечаној церемонији обележавања 100 година од завршетка Првог светског рата, састао се са водећим људима највећих сила
- Трамп ми је рекао: Срби су велики народ!


На прве двије унутрашње стране, уз пригодне фотографије, читатељство може да се увјери о следећем:

ЧАСТ - Емануелу Макрону приредићемо диван дочек, на најбољи могући начин показаћемо право српско гостопримство

УВАЖАВАЊЕ - Председник САД је у срдачном разговору, и то ван протокола, честитао празник грађанима Србије

ПОШТОВАЊЕ - Ангела Меркел се пре свечаности срела само са двојицом политичара; с генералним секретаром УН Антониом Гутерешом и председником Србије


---------------------------------------------------------
Све је, дакле, под контролом, не знам што се тај шашави амбасадор уопште извињава. Србија је испоштована као мало кад.
st.jepan st.jepan 16:38 12.11.2018

Re: A rpopos

На прве двије унутрашње стране, уз пригодне фотографије, читатељство може да се увјери о следећем:
...
Председник САД је у срдачном разговору, и то ван протокола, честитао празник грађанима Србије.


Objavili su i fotku na kojoj Vučić čavrlja s Trampom? Na Netu je ne nađoh, a voleo bih da je vidim. Jer pojavile su se ozbiljne tvrdnje da mu Vučić nije prišao ni na pljucomet, i da je taj razgovor s njime u potpunost izmislio.

aureus aureus 17:15 12.11.2018

Re: A rpopos

st.jepan

Objavili su i fotku na kojoj Vučić čavrlja s Trampom? Na Netu ih ne nađoh, a voleo bih da ih vidim.

Vidi se da nisi pretplaćen na štampano izdanje "Kurira", grešniče.
Doduše, ako se dobro sjećam - takve fotografije nema ni u štampanom izdanju.

Jer pojavile su se ozbiljne tvrdnje da mu Vučić nije prišao ni na pljucomet, i da je taj razgovor s njime u potpunost izmislio.

Aaaa, ne vjerujem da bi predsjednik Srbije izmišlj'o.

Inače, "Kurir" je objavio fotografije raznih političara na tom skupu u zanimljivim pozama.

Evo jedne.



Pa još jedne.



Pa još jedne.



Neko će ovdje vidjeti ko zna šta, ali čini se da je ovo francusko-njemačko prijateljstvo baš jako.
Hindenburg i Ludendorf ne bi vjerovali svojim očima.

ephemeris ephemeris 14:18 12.11.2018

Yes, Prime Minister


James Hacker: Don't we ever get our own way with the French?

Sir Humphrey Appleby: Well, sometimes.

James Hacker: When was the last time?

Sir Humphrey Appleby: Battle of Waterloo, 1815.


predatortz predatortz 21:18 12.11.2018

Da, to je to!

Zapišavanje!
No, ono govori o njima, tzv. zrelim i demokratskim društvima. Njihova zrelost je farsa, njihova demokratija takođe.
Kad se, zbog ovakvih poteza, probudimo u zagrljaju Putina, više nisam siguran u to da će mi biti žao zbog toga.
aureus aureus 21:50 12.11.2018

Re: Da, to je to!

predatortz

Kad se, zbog ovakvih poteza, probudimo u zagrljaju Putina, više nisam siguran u to da će mi biti žao zbog toga.

Pravilo broj jedan.

Ne pij neispravnu vodu, čak i kad si žedan.
bene_geserit bene_geserit 22:39 12.11.2018

Re: Da, to je to!

predatortz
tzv. zrelim i demokratskim društvima. Njihova zrelost je farsa, njihova demokratija takođe.

Evo kod nas, guverner Kalifornije je upravo objasnio da su za trenutne požare krive, ni manje ni više nego klimatske promene.
Pri tome:
- sve požari ovde su izazvani ljudskim delovanjem (pao dalekovod, varnice od mehanizacije, vatra iz kampa koja se proširila i slično)
- isti taj guvernere je skresao budžet za održavanje šuma i rastinja nekoliko puta, verovatno da bi imali dovoljno para za zbrinjavanje ilegalne imigracije i izgradnju onog Muskovog voza
- zeleni su izlobirali zabranu prevencije požara kontrolisanim periodičnim požarima, građenjem koridora gde se eliminiše rastinje i under-bushes zbog uticaja na životinjski svet (u konkretnom slučaju pretežno zvečarke, veverice i sl.)
- u drugim američkim državama nema ovakvih požara ali ima prevencije
- Kalifornija čak više nema ni svoju flotu aviona za borbu sa požarima (a imala je nekad) pa ih zajmi od susednih država

I tako redom. Hiljadugodišnji požari ili poplave, na isto mu dođe kod vas ili nas.
Isto je i "objašnjenje" (klimatske promene), razlozi slični (pare idu na "preče" stvari, u Srbiji na podmirivanje partijaša, u Kaliforniji na ideološki "ispravne" stvari).
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:41 12.11.2018

Re: Da, to je to!

aureus
predatortz

Kad se, zbog ovakvih poteza, probudimo u zagrljaju Putina, više nisam siguran u to da će mi biti žao zbog toga.

Pravilo broj jedan.

Ne pij neispravnu vodu, čak i kad si žedan.

Sta je to Putin uradio da bi ga mogli smatrati gorim drzavnikom od nobelovca Obame? To sto su Rusi materijalno siromasniji od Amerikanaca nisu zasluge ni Putina ni Obame.
aureus aureus 23:12 12.11.2018

Re: Da, to je to!

kamilo_emericki

Sta je to Putin uradio da bi ga mogli smatrati gorim drzavnikom od nobelovca Obame? To sto su Rusi materijalno siromasniji od Amerikanaca nisu zasluge ni Putina ni Obame.

A čije su zasluge to što su Rusi značajno materijalno siromašniji od Amerikanaca?
Kolonijalnih gospodara?
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:21 12.11.2018

Re: Da, to je to!

aureus
kamilo_emericki

Sta je to Putin uradio da bi ga mogli smatrati gorim drzavnikom od nobelovca Obame? To sto su Rusi materijalno siromasniji od Amerikanaca nisu zasluge ni Putina ni Obame.

A čije su zasluge to što su Rusi značajno materijalno siromašniji od Amerikanaca?
Kolonijalnih gospodara?

Koliko sam dosad primijetio iz tvojih komentara isijava znanje pa zaista cudi da od mene trazis objasnjenje. Ja ne znam tacan odgovor ali znam da razlika nije napravljena u zadnjih 20-ak godina.
aureus aureus 00:10 13.11.2018

Re: Da, to je to!

kamilo_emericki

Koliko sam dosad primijetio iz tvojih komentara isijava znanje pa zaista cudi da od mene trazis objasnjenje. Ja ne znam tacan odgovor ali znam da razlika nije napravljena u zadnjih 20-ak godina.

Nije.
No, ni Putin nije posebno uspješan ni specijalan koliko se ponedakad čini. Rusija je već viđala čvrstorukaše tog tipa. Ovaj je u jednom momentu izgleda imao priličnu količinu sreće.
Naime, tokom prvih osam godina njegove vlasti, cijena glavnog izvoznog aduta Rusije - nafte - neprestano je rasla i udarila u istorijski maksimum.

Evo, pogledaj.


Cijena nafte tokom poslednjih 70 godina, sa uračunatom inflacijom

Ne samo da je rasla, nego je rasla vrtoglavo, a onda je nakon kratkotrajnog pada, ponovo se stabilizovala na odličnim ciframa tokom otprilike četiri godine.

To je sve bilo dovoljno (dovoljno vremena i dovoljno para) da Putin izgradi fantastičan status (i međunarodni) i učvrsti vlast među Rusima.


Nesrećni Jeljcin nije bio te sreće. Em je vodio zemlju kroz prve godine tranzicije (one najteže) em mu ništa nije išlo u prilog em se nije mogao čak ni malo pripomoći cijenom nafte. Tokom svih desetak godina cijena nafte je bila na mizernom nivou. Nije imao niti jednu jedinu dobru godinu.

I naravno, Jeljcin je pijani nesposobnjaković, a Putin je zmaj.

No, ni Putinu ne ide posebno dobro već neko vrijeme, otprilike zadnjih četiri godine. Ruska ekonomija je nestabilna i ranjiva, a Putinov međunarodni položaj dosta loš. Bar se meni tako čini.
A i dozlogrdio je. Pomenuo si Obamu. Obama bio i prošao. Imao svoji osam godina. Ovaj je tu zadnjih 18, a upravo ove godine obezbjedio je novi predsjednički mandat. Pa stvarno...
Gori je od Angele Merkel.
freehand freehand 00:29 13.11.2018

Re: Da, to je to!

aureus
kamilo_emericki

Sta je to Putin uradio da bi ga mogli smatrati gorim drzavnikom od nobelovca Obame? To sto su Rusi materijalno siromasniji od Amerikanaca nisu zasluge ni Putina ni Obame.

A čije su zasluge to što su Rusi značajno materijalno siromašniji od Amerikanaca?
Kolonijalnih gospodara?

Verovatno ima nešto u tome što su Ameri u Prvi svetski rat ušli vojnički simbolično a proizvodili i prodavali neviđene količine, što je, opet, bila sića u odnosu na Drugi svetski rat gde su ušli i vojnički ozbiljno ali iz njega izašli neviđeno bogati prodajući svima sve, pritom, za razliku od sve konkurencije koja je iz ratova izlazila razorena i opustošena na SAD nije pala ni jedna bomba.
Da ne razvijam dalje al možda ima nešto u ovome?
vrabac_onaj vrabac_onaj 00:36 13.11.2018

Re: Da, to je to!

kamilo_emericki

Koliko sam dosad primijetio iz tvojih komentara isijava znanje .





izvini kamilo, morao sam.
vrabac_onaj vrabac_onaj 00:50 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Ameri u Prvi svetski rat ušli vojnički simbolično


Ameri su u prvi svetski rat ušli kasno, ali su 1918. imali milion vojnika u Evropi. Od toga je poginulo u borbi više od 50 hiljada.
To što su se tada pokazali kao prilično nesposobna vojska i što su ginuli kao mušice je druga priča, u najvećoj meri je u pitanju nedostatak ratnog iskustva.
Zanimljivo je da su Kanađani bili izuzetno efikasni i verovatno najzaslužniji za proboj zapadnog fronta. Švabe su ih se plašile ko od crnog đavola.
aureus aureus 00:51 13.11.2018

Re: Da, to je to!

freehand

Verovatno ima nešto u tome što su Ameri u Prvi svetski rat ušli vojnički simbolično a proizvodili i prodavali neviđene količine, što je, opet, bila sića u odnosu na Drugi svetski rat gde su ušli i vojnički ozbiljno ali iz njega izašli neviđeno bogati prodajući svima sve, pritom, za razliku od sve konkurencije koja je iz ratova izlazila razorena i opustošena na SAD nije pala ni jedna bomba.
Da ne razvijam dalje al možda ima nešto u ovome?

Pa ima nešto, da.
A nešto ima i u nekoliko stotina godina istorije, evo već otkako su se Rusi oslobodili Tatara, ima tome, dakle, dobrih 450 godina i još koju godinu.
Krajem XVIII vijeka dva i po miliona Amerikanaca bori se za nezavisnost od britanske krune, a u tom momentu Katarina II je ko zna koji po redu ruski monarh i vlada velikom, ogromnom, međunarodno priznatom zemljom, sasvim solidne jačine.

Činjenica je da su Amerikanci prešišali Ruse, uprkos početnoj prednosti koju su ovi drugi imali.
kamilo_emericki kamilo_emericki 01:00 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Da da Putin je grdno pogrijesio. Sa tim prihodima od nafte trebao je stimulisati zapadne kompanije da eksploatisu resurse po Rusiji kao sto su to radili u vrijeme Jeljcina. Zmiriti na neplacanje poreza ili ih oslobadjati istog.To bi sigurno stvorilo blagostanje u Rusiji.
A sto se tice nobelovca Obame neke racunice govore da je Amerika ubila vise ljudi pod njegovom administracijom nego pod administracijom Busa mladjeg. I to govori nesto o ovom svijetu u kojem nobelovac za mir pocinje i vodi nekoliko ratova, pokusava da svrgne legalne vlasti u suverenim drzavama i da ne nabrajam dalje. I ne samo on, takva politika puna lazi i dvolicnosti, nazalost, danas je dominantna u zapadnim demokratijama tako da i ne cudi raspored drzava na svecanoj tribini u Parizu.
A uz podguzne muve u liku nekih intelektualaca i novinara uvijek ce se naci krivac za sve lose u svijetu. Sadam, Gadafi, Kastro, Cavez, Asad, Putin, Orban, Erdogan...
Za nedokazan pokusaj trovanja Skripalja od strane Rusije ti "drzavnici" sa principima Rusiji su uveli sankcije i izbacili diplomate a za dokazano ubistvo Kasogija od strane SA ni ozbiljna kritika.
anonymous anonymous 01:02 13.11.2018

Re: Da, to je to!

aureus


Činjenica je da su Amerikanci prešišali Ruse, uprkos početnoj prednosti koju su ovi drugi imali.


A najviše u zločinima širom planete.

Svedočanstva o svemu tome dostupna su i najneobrazovanijem čitaocu.
nsarski nsarski 01:04 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Krajem XVIII vijeka dva i po miliona Amerikanaca bori se za nezavisnost od britanske krune, a u tom momentu Katarina II je ko zna koji po redu ruski monarh i vlada velikom, ogromnom, međunarodno priznatom zemljom, sasvim solidne jačine.

Činjenica je da su Amerikanci prešišali Ruse, uprkos početnoj prednosti koju su ovi drugi imali.


Da, jbt, sve su to svojim rukama izgradili! Dobro, uz pomoć šačice Crnaca i činjenice da su im Indijanci velikodušno prepustili svoje zemljište, prirodne resurse i teritoriju.
anonymous anonymous 01:17 13.11.2018

Re: Da, to je to!

U svom zajedničkom delu Demokratski vek Lipset i Lejkin postaviće takođe krajnje cinično pitanje , a zapravo tezu na koju će pokušati da odgovore: Zašto je Severna Amerika ostvarila mnoge godine uspešne demokratije, dok Latinskoj Americi to slabo polazi od ruke .

Nije teško pretpostaviti šta jedino nisu problematizovali kao razlog u pokušaju da odgovore na sebi zadat zadatak .

aureus aureus 01:18 13.11.2018

Re: Da, to je to!

anonymous
aureus


Činjenica je da su Amerikanci prešišali Ruse, uprkos početnoj prednosti koju su ovi drugi imali.

A najviše u zločinima širom planete.
Svedočanstva o svemu tome dostupna su i najneobrazovanijem čitaocu.

Ooo, nekoncentrisani Anonimuse.

Nismo uopšte sad pričali o zločinima, nego ekonomiji.
nsarski
Da, jbt, sve su to svojim rukama izgradili. Dobro, uz pomoć šačice Crnaca i činjenice da su im Indijanci velikodušno prepustili svoje zemljište, prirodne resurse i teritoriju.

Mislim da je veći značaj industrije u razvoju ekonomije Amerike (ponajviše druga polovina XIX vijeka) nego manuelni crnački rad na plantažama iz perioda prije građanskog rata.

Najzad, svi ti crnci imaju danas svoje nasljednike...i ti nasljednici su Amerikanci, ovog puta sa više prava i sloboda, pa obrni-okreni Amerikanci su na neki način gradili Ameriku sve vrijeme.

Što se tiče Indijanaca...Žalim slučaj.
Tako izgleda kad došljaci negdje nahrupe pa "potisnu" lokalno stanovništvo.
Volio bih da je neko pedantnije bilježio epohu dolaska Slovena na Balkansko poluostrvo, koje do njihovog dolaska takođe nije bilo pusto. Nego je neko tu živio.
bene_geserit bene_geserit 01:19 13.11.2018

Re: Da, to je to!

nsarski
Da, jbt, sve su to svojim rukama izgradili! Dobro, uz pomoć šačice Crnaca i činjenice da su im Indijanci velikodušno prepustili svoje zemljište, prirodne resurse i teritoriju.

Ne bi' ja to potcenjivao. Vidiš kako su nama neki prethodni stanovnici Balkana velikodušno prepustili svoje zemljište, pa posle svih tih vekova nismo baš previše izgradili.
maksa83 maksa83 01:25 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Volio bih da je neko pedantnije bilježio epohu dolaska Slovena na Balkansko poluostrvo, koje do njihovog dolaska takođe nije bilo pusto. Nego je neko tu živio.

Korisnik Śentinel.
kamilo_emericki kamilo_emericki 01:25 13.11.2018

Re: Da, to je to!

anonymous
U svom zajedničkom delu Demokratski vek Lipset i Lejkin postaviće takođe krajnje cinično pitanje , a zapravo tezu na koju će pokušati da odgovore: Zašto je Severna Amerika ostvarila mnoge godine uspešne demokratije, dok Latinskoj Americi to slabo polazi od ruke .

Nije teško pretpostaviti šta jedino nisu problematizovali kao razlog u pokušaju da odgovore na sebi zadat zadatak .


Mozda se odgovor odgovor krije u poslovici koju sam cuo od jedne kollumbijke:"Jadna Juzna Amerika, bog tako daleko a SAD tako blizu"
anonymous anonymous 01:30 13.11.2018

Re: Da, to je to!

aureus

Ooo, nekoncentrisani Aureus.

Nismo uopšte sad pričali o zločinima, nego ekonomiji.


Misliš zločinačkoj ekonomiji.


Što se tiče Indijanaca...Žalim slučaj.




Tako izgleda kad došljaci negdje nahrupe pa "potisnu" lokalno stanovništvo.
Volio bih da je neko pedantnije bilježio epohu dolaska Slovena na Balkansko poluostrvo, koje do njihovog dolaska takođe nije bilo pusto. Nego je neko tu živio.


Pa Prasloveni, naravno.

aureus aureus 01:31 13.11.2018

Re: Da, to je to!

kamilo_emericki

A sto se tice nobelovca Obame neke racunice govore da je Amerika ubila vise ljudi pod njegovom administracijom nego pod administracijom Busa mladjeg. I to govori nesto o ovom svijetu u kojem nobelovac za mir pocinje i vodi nekoliko ratova, pokusava da svrgne legalne vlasti u suverenim drzavama i da ne nabrajam dalje.

Dali su mu prerano tu Nobelovu nagradu (još 2009, potpuno nezasluženo) pa se on kasnije malo opustio.
nsarski nsarski 01:31 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Nije teško pretpostaviti šta jedino nisu problematizovali kao razlog u pokušaju da odgovore na sebi zadat zadatak .


Pa, ako si pratio Čomskog, on se često osvrće na tu temu. Pred početak diskusije se postavi okvir unutar koga se jedino može diskutovati i svaki izlazak van tog zadatog okvira se smatra prestupom. Tj., ne samo da o nekim stvarima ne može da se razgovara, već ne može da se ragovara da ne može da se razgovara.

Ili, druga verzija ograničenja je čuvena "teorija zavere" (što je okvir za sebe), pa ako pokušaš da skreneš pažnju na nelogičnosti u rezonovanju, onda si pobornik prokažene teorije.
Anti-Ruska histerija koja trenutno obuzima Amere jednostavno ne ostavlja mogućnost da se prihvaćene dogme dovedu u pitanje. Putin je kriv za sve. Ako kažeš da je i to teorija zavere (Putin i hakeri se zaverili da sjebu izbore), e, to je neprihvatljivo i izlazi van okvira "dikusije". Itd.

U psihijatriji se Robert Laing ozbiljno time bavio unutar porodice - neke stvari jednostavno ne smeju da se pominju, i ne sme da se pominje da ne smeju da se pominju ("Politika događaja"-R.D. Laing). Kad se takva stvar internalizuje (usvoji), to može da dovede do ozbiljnih psihičkih lomova.
nsarski nsarski 01:42 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Mislim da je veći značaj industrije u razvoju ekonomije Amerike (ponajviše druga polovina XIX vijeka) nego manuelni crnački rad na plantažama iz perioda prije građanskog rata.

Najzad, svi ti crnci imaju danas svoje nasljednike...i ti nasljednici su Amerikanci, ovog puta sa više prava i sloboda, pa obrni-okreni Amerikanci su na neki način gradili Ameriku sve vrijeme.

Aha. Vala baš.

Ako je tvoja teza tačna, kako to onda da su Ameri prestigli Engleze, i njihovu Imperiju, koji su imali bolje škole, razvijeniju trgovinu, tehnologiju? Sigurno nije zato što su Englezi izgubili kolonije, jer, kako kažeš, kolonije i otimačina i robovi nisu bitni - Englezi su, na neki način, izgradili Englesku. Šta je tu onda po sredi?
anonymous anonymous 01:46 13.11.2018

Re: Da, to je to!

nsarski

Anti-Ruska histerija koja trenutno obuzima Amere jednostavno ne ostavlja mogućnost da se prihvaćene dogme dovedu u pitanje. Putin je kriv za sve. Ako kažeš da je i to teorija zavere (Putin i hakeri se zaverili da sjebu izbore), e, to je neprihvatljivo i izlazi van okvira "dikusije". Itd.



Ma, razumem ja Amere i činjenicu da su istraživači, sa retkim izuzecima, deo establišmenta, pa su im i teze ideološki obojene.

Ne razumem ove naše, koji su osetili taj bič Amerike, kao i mnogi drugi, a rusofobični su .

Doduše , ... prijali su blagodet i darovi zapadnih rođaka .

Bez ustručavanja to mogu da kažem , na osnovu sopstvenog iskustva.



aureus aureus 01:47 13.11.2018

Re: Da, to je to!

anonymous

Misliš zločinačkoj ekonomiji.

A kako se zove ekonomija migova i kalašnjikova, sistema S-svašta i drugih vojnih čudesa koje za dobre šuške napuštaju zemlju podrijetla i prodaju se diljem planete?


Što se tiče Indijanaca...Žalim slučaj.

Znam da i ti sažaljevaš slučaj, Anonimuse, nego si tvrd na suzama.
Sačuvao sam jedan crtež za ovu priliku.



Tako izgleda kad došljaci negdje nahrupe pa "potisnu" lokalno stanovništvo.
Volio bih da je neko pedantnije bilježio epohu dolaska Slovena na Balkansko poluostrvo, koje do njihovog dolaska takođe nije bilo pusto. Nego je neko tu živio.

Pa Prasloveni, naravno.

Dokaži.
maksa83 maksa83 01:50 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Šta je tu onda po sredi?

Moja teza je - genetski pool koji je zamešan od onih koji nisu bili zadovoljni trenutnim stanjem i bili su dovoljno ludi i hrabri da pređu pola sveta i započnu novi život. Preduzimljivost, pionirski duh. Prema onome što sam video - oni rade, i rade puno. Svašta može da se kaže za njih osim da su lenji i u fazonu fiesta-siesta-lako-ćemo. Sistem ne nagrađuje lenjost, favorizuje trud. Radiš -> imaš -> umnožićeš se. Ne radiš -> nemaš -> nećeš se umnožiti. I tako 300 godina + oterano u ekstrem. Tamo je sve dialed up to 11. Sve ostalo proizilazi iz toga, to što oni dosegnu i terorišu drugi kraj planete im samo omogućava tehnologija koja je u međuvremenu uznapredovala, po imperijalnim ambicijama nisu ništa alaviji od npr. pok. Rimskog Carstva.
kamilo_emericki kamilo_emericki 01:50 13.11.2018

Re: Da, to je to!

aureus
kamilo_emericki

A sto se tice nobelovca Obame neke racunice govore da je Amerika ubila vise ljudi pod njegovom administracijom nego pod administracijom Busa mladjeg. I to govori nesto o ovom svijetu u kojem nobelovac za mir pocinje i vodi nekoliko ratova, pokusava da svrgne legalne vlasti u suverenim drzavama i da ne nabrajam dalje.

Dali su mu prerano tu Nobelovu nagradu (još 2009, potpuno nezasluženo) pa se on kasnije malo opustio.

Da da bas je opustio ruku pa potpisi ubistvo ovog, rusenje s vlasti onog, rzbucavanje ove drzave, uvodjenje demokratije u onu drzavu. Ma sve opusteno demokratski i humano.
A tek kad drzi govor pravi pauze i brise suze, kamen bi proplakao.
vrabac_onaj vrabac_onaj 01:54 13.11.2018

Re: Da, to je to!

U psihijatriji se Robert Laing ozbiljno time bavio unutar porodice - neke stvari jednostavno ne smeju da se pominju, i ne sme da se pominje da ne smeju da se pominju ("Politika događaja"-R.D. Laing). Kad se takva stvar internalizuje (usvoji), to može da dovede do ozbiljnih psihičkih lomova.



Potpuno trol pitanje.

Zna li neko zašto to naši psiholozi i psihijatri uporno nazivaju (porodična) psihodinamiJa, a ne kako je Bog zapovedio psihodinamiKa.

Samo nemojte molim vas o tome kako oni imaju nekog drugog Boga, znam da imaju, ali neko preslikavnje u svet nas ostalih mora da postoji.

Pri tome ne mislim na trivijalno preslikavnje J->K.
maksa83 maksa83 01:57 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Zna li neko zašto to naši psiholozi i psihijatri uporno nazivaju (porodična) psihodinamiJa, a ne kako je Bog zapovedio psihodanimiKa.

Ja to prvi put čujem.
bene_geserit bene_geserit 01:58 13.11.2018

Re: Da, to je to!

nsarski
kako to onda da su Ameri prestigli Engleze, i njihovu Imperiju, koji su imali bolje škole, razvijeniju trgovinu, tehnologiju? Sigurno nije zato što su Englezi izgubili kolonije, jer, kako kažeš, kolonije i otimačina i robovi nisu bitni - Englezi su, na neki način, izgradili Englesku. Šta je tu onda po sredi?

Da su robovi bili bitni, američki građanski rat bi dobio jug a ne sever.
Amerika se razvila u periodu pošto su zaokružili teritoriju (tj. dobili ratove protiv meksikanaca) tako što su gledali svoja posla, imali pametan sistem i uvozili imigrante iz Evrope.

U istom tom periodu mogla je i Latinska Amerika da se razvije, ali nije.
Nije im valjda "CIA" postavljala diktatore i obarala vlade i u 19-tom veku?
maksa83 maksa83 02:01 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Nije im valjda "CIA" postavljala diktatore i obarala vlade i u 19-tom veku?

Nije u 19. ali bogami čim se taj završio - Banana Wars.
anonymous anonymous 02:02 13.11.2018

Re: Da, to je to!

aureus
Tako izgleda kad došljaci negdje nahrupe pa "potisnu" lokalno stanovništvo.
Volio bih da je neko pedantnije bilježio epohu dolaska Slovena na Balkansko poluostrvo, koje do njihovog dolaska takođe nije bilo pusto. Nego je neko tu živio.

Pa Prasloveni, naravno.


Dokaži.


Ja sasvim poštujem to što ti imaš poverenja u vatikanske izvore znanja, kao što se nadam da ćeš ti poštovati moj kritički odnos prema tim istim izvorima.

Teško je zapravo prihvatiti da su Sloveni, bili u toj meri genocidni da su istrebili "starosedoce" i oteli im teritoriju na kojoj su se zatim i naselili.

I počeli da bave poljoprivredom.

...da ne ulazim u navođenje svih novijih multidisciplinarnih pristupa ovoj temi.


nsarski nsarski 02:04 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Zna li neko zašto to naši psiholozi i psihijatri uporno nazivaju (porodična) psihodinamiJa, a ne kako je Bog zapovedio psihodanimiKa.


Gde si to našao? Ja to nikad nisam čuo, a celog života, nažalost, sam u porodici okružen psihijatrima (komada tri) plus njihovim kolegama, poznanicima...
bene_geserit bene_geserit 02:06 13.11.2018

Re: Da, to je to!

maksa83
genetski pool koji je zamešan od onih koji nisu bili zadovoljni trenutnim stanjem i bili su dovoljno ludi i hrabri da pređu pola sveta i započnu novi život. Preduzimljivost, pionirski duh. Prema onome što sam video - oni rade, i rade puno. Svašta može da se kaže za njih osim da su lenji i u fazonu fiesta-siesta-lako-ćemo. Sistem ne nagrađuje lenjost, favorizuje trud. Radiš -> imaš -> umnožićeš se. Ne radiš -> nemaš -> nećeš se umnožiti. I tako 300 godina + oterano u ekstrem. Tamo je sve dialed up to 11.

Tako je možda bilo, ali definitivno više nije.
Na žalost.
Najzabavnija zemlja za život na ovoj planeti ide u 3 lepe.
Sad bi bio prigodan neki citat o padu Galaktičkog carstva iz Zadužbine.
vrabac_onaj vrabac_onaj 02:08 13.11.2018

Re: Da, to je to!

maksa83
Zna li neko zašto to naši psiholozi i psihijatri uporno nazivaju (porodična) psihodinamiJa, a ne kako je Bog zapovedio psihodanimiKa.

Ja to prvi put čujem.


Ja više puta čuo iz usta psihijatara (priznajem ogreših se o psihologe).
Verovatno neki stari udžbenik, pa se nafurali.
Znaš ono filoSofija.
bene_geserit bene_geserit 02:09 13.11.2018

Re: Da, to je to!

anonymous
Teško je zapravo prihvatiti da su Sloveni, bili u toj meri genocidni da su istrebili "starosedoce" i oteli im teritoriju na kojoj su se zatim i naselili.

Ma ne došli su i rekli "mi smo vam nove komšije, svratite kod nas na roštilj".
vrabac_onaj vrabac_onaj 02:10 13.11.2018

Re: Da, to je to!

nsarski
Zna li neko zašto to naši psiholozi i psihijatri uporno nazivaju (porodična) psihodinamiJa, a ne kako je Bog zapovedio psihodanimiKa.


Gde si to našao? Ja to nikad nisam čuo, a celog života, nažalost, sam u porodici okružen psihijatrima (komada tri) plus njihovim kolegama, poznanicima...

[

Ma gde sam našao, aj za početak u Lazi. A i drugde.
anonymous anonymous 02:13 13.11.2018

Re: Da, to je to!

vrabac_onaj
maksa83
Zna li neko zašto to naši psiholozi i psihijatri uporno nazivaju (porodična) psihodinamiJa, a ne kako je Bog zapovedio psihodanimiKa.

Ja to prvi put čujem.


Ja više puta čuo iz usta psihijatara (priznajem ogreših se o psihologe).
Verovatno neki stari udžbenik, pa se nafurali.
Znaš ono filoSofija.


Psihodinamika porodičnog života delo je Ekermana.

Pojam je - dinamika, a ne dinamija.

Smešno je, uopšte , o tome raspravljati.

Gugl vam neće otvoriti nijedan suprotan dokaz .
anonymous anonymous 02:15 13.11.2018

Re: Da, to je to!

bene_geserit
anonymous
Teško je zapravo prihvatiti da su Sloveni, bili u toj meri genocidni da su istrebili "starosedoce" i oteli im teritoriju na kojoj su se zatim i naselili.

Ma ne došli su i rekli "mi smo vam nove komšije, svratite kod nas na roštilj".


Sloveni su autohtona populacija na ovim prostorima.

O tome čak i sa Hrvatima nema spora.
bene_geserit bene_geserit 02:17 13.11.2018

Re: Da, to je to!

maksa83
Nije u 19. ali bogami čim se taj završio - Banana Wars.

OK, to je o karipskim zemljama i ponekoj centralno-američkoj.
Šta je sa Južnom Amerikom? Jel su oni procvetali bez amera da im smetaju?
aureus aureus 02:17 13.11.2018

Re: Da, to je to!

nsarski

Ako je tvoja teza tačna, kako to onda da su Ameri prestigli Engleze, i njihovu Imperiju, koji su imali bolje škole, razvijeniju trgovinu, tehnologiju? Sigurno nije zato što su Englezi izgubili kolonije, jer, kako kažeš, kolonije i otimačina i robovi nisu bitni - Englezi su, na neki način, izgradili Englesku. Šta je tu onda po sredi?

Dosta stvari je posrijedi. Čak i jedna stvar na koju obično ne obraćamo pažnju - recimo broj stanovnika.
SAD su u vrijeme rata sa Englezima imale svega 2,5 miliona stanovnika (a ovi drugi 7,5). U vrijeme Zagora - Duha sa Sjekirom (1820-1830) imale su desetak miliona, 1870. već 38...a onda je krenuo useljenički bum. Na prelazu dva vijeka SAD su imale cijelih 76 miliona stanovnika, a na početku Drugog svjetskog rata (popis iz 1940.) čak 132.
Pravim malu digresiju pa nastavljam dalje. Sovjetski Savez je tad još uvijek brojčano jači. Ali Amerika demografski raste, i raste, i raste...1990. godine imaju 248 miliona (Ovo je 100 puta više nego u vrijeme Džordža Vašingtona i njegovih crnaca). Danas imaju 325 miliona otprilike.

Za usporedbu, u vrijeme Katarine Velike, kad pada američka borba za nezavisnost, Rusko carstvo po procjenama ima nekih 20-30 miliona stanovnika, a 1900. otprilike 130.

SAD su populaciono pretekle UK već 1860. kad su imale 31, a njihov bivši upravljač 28-29 miliona stanovnika. Dakle, tad su ih pretekle populaciono.

A ekonomski (gledano po BDP-u po glavi stanovnika) morali su da sačekaju još malo.
Na kraju se i to desilo pred početak Prvog svjetskog rata. 1913. godine (mjereno dolarima iz 2011, PPP) UK su na 8052 dolara po glavi stanovnika, a SAD na 8101 dolaru. Dakle, tad su ga definitivno pretekle u BDP-u po glavi stanovnika, a u ukupnoj ekonomiji (pošto su imale značajno više stanovnika) pretekle su ga još krajem XIX vijeka.
Decenije industrijske ekspanzije (svi oni Morgani, Rokfeleri, Karnegiji*) i eto te.


Dakle, Amerika je postala ekonomski svjetski lider još prije Prvog svjetskog rata.
Samo su to neki saznali tek kasnije...


*) Plus Tesle i Edisoni.
vrabac_onaj vrabac_onaj 02:23 13.11.2018

Re: Da, to je to!

anonymous

Smešno je, uopšte , o tome raspravljati.

Gugl vam neće otvoriti nijedan suprotan dokaz .


Slažem se.
Gugl vam neće otvoriti nijedan suprotan dokaz.
bene_geserit bene_geserit 02:25 13.11.2018

Re: Da, to je to!

anonymous
Sloveni su autohtona populacija na ovim prostorima.

Šta ti je to "autohtono", pa postoji istorijski period kada je trenutno vladajuća populacija na nekoj teritoriji istu naselila, pobila do tada vladajuće pleme (ponegde samo muške članove i otela im žene) za svako ćoše ove planete.

Sad moguće da su dobar deo posla za slovene odradili avari i bugari, ko već i da je teritorija u tim vremenima bila slabo branjena.
Ali sloveni su (prema istoriji koju ja znam a čini mi se i onoj koja se smatra zvaničnom) došli negde sa teritorije današnje Ukrajine tamo negde u 5-7-om veku.
anonymous anonymous 02:37 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Dakle, Amerika je postala ekonomski svjetski lider još prije Prvog svjetskog rata.
Samo su to neki saznali tek kasnije...


Nivo industrijalizacije 1900-te, u uporednim brojevima iznosio je 100 : 69 u korist Engleske u odnosu na SAD.

Privredni razvoj se događa pre svega u Nemačkoj, ne u USA.
Nemačka u prvoj deceniji xx veka postaje glavni takmac Engleskoj.

A pazi sad ovo.

"1914. godine 40 odsto odraslih muškaraca u Britaniji nije imalo pravo glasa; ljudi koji su se prijavljivali u vojsku nisu bili dobrovoljci za odbranu prava, jer ih gotovo polovina nije ni imala. U Nemačkoj su svi odrasli muškarci mogli da glasaju."

..nemačka industrija u predvečerje rata već je bila nadmašila britansku. Od 1860. učetvorostručen je nemački udeo u svetskoj industrijskoj proizvodnji, dok je britanski smanjen za trećinu. Nemačka je proizvodila dvostruko više čelika od Britanije, a dominirala je hemijskom i električnom industrijom širom sveta kroz firme kao što su Siemens, BASF, AEG i mnoge druge. U nauci, teorije Maksa Planka i Alberta Ajnštajna dovele su do revolucije u fizici, dok su Robert Koh i njegovi učenici preuzimali vođstvo otkrivajući uzroke jedne bolesti za drugom kroz pionirski rad u bakteriologiji. Motorno vozilo bilo je nemački izum, kao i dizel motor.

...neki će tek saznati ...
nsarski nsarski 02:59 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Nemačka je proizvodila dvostruko više čelika od Britanije, a dominirala je hemijskom i električnom industrijom širom sveta kroz firme kao što su Siemens, BASF, AEG i mnoge druge. U nauci, teorije Maksa Planka i Alberta Ajnštajna dovele su do revolucije u fizici, dok su Robert Koh i njegovi učenici preuzimali vođstvo otkrivajući uzroke jedne bolesti za drugom kroz pionirski rad u bakteriologiji. Motorno vozilo bilo je nemački izum, kao i dizel motor.

Kod Amera se smatralo da fizičar nije fizičar ako makar deo svog školovanja nije proveo u Nemačkoj (između dva rata). Posle su Nemački naučnici masovno emigrirali u US.

A savetovao bih takođe da pogledaš istoriju hemijskog otrova Zyklon B, razvijenog u Nemačkoj. Prvi put je upotrebljavan za "dezinfekciju" Meksikanaca i ostalih Latinosa koji su prelazili US granicu. Ovo je bilo dvadesetih godina prošlog veka.
Zyklon B
aureus aureus 03:00 13.11.2018

Re: Da, to je to!

anonymous
Od 1860. učetvorostručen je nemački udeo u svetskoj industrijskoj proizvodnji, dok je britanski smanjen za trećinu.

Druga polovina devetnaestog vijeka je vrijeme kad Nijemci, shvativši da kaskaju za Britancima, odbijaju doktrinu liberalizacije (jer su bili inferiorni) i rade na razvoju sopstvene industrije.

I eto. A danas oni, kad su jaki, pričaju o liberalizmu*.

Ali, zanimljivo je primjetiti, i oni su opisano postigli sa relativno malo kolonija, mada im se nesretnicima činilo da su u podjeli svjetskog kolača ostali uskraćeni zbog gramzivih Engleza i Francuza.
To je neka vrsta prokletstva, valjda. Stalno ti se čini da ti nešto treba, a možeš sasvim lijepo da živiš i bez toga.
Recimo, u vrijeme kad je Njemačka sanjala da preotme poneku koloniju onima koji su bili brži (kako jedna sila da živi bez kolonija?), Srbija je maštala da se nekako dočepa mora (kakva je to zemlja bez mora? - to ne valja, ne može se napredovati!)

*) Ovo je jedna od omiljenih priča prof. Miodraga Zeca.
aureus aureus 03:20 13.11.2018

Re: Da, to je to!

anonymous

Privredni razvoj se događa pre svega u Nemačkoj, ne u USA.
Nemačka u prvoj deceniji xx veka postaje glavni takmac Engleskoj.

Njemačka je u Evropi, zajedno sa UK, pa se rivalstvo možda jače osjeća.
Ali, ovo su ti cifre.

Njemačka (BDP per capita, dolari 2011, PPP)

1850 - 2884
1870 - 3715
1913 - 7369

SAD

1850 - 2825
1870 - 3736
1913 - 8101 (zapanjujuće slične cifre kroz dugi vremenski period, ali SAD odnose blagu pobjedu)

UK

1850 - 4248 (ovdje su 50% jači i od SAD i od Njemačke)
1870 - 5716 (još uvijek su)
1913 - 8052 (opa, SAD stigle i prestigle, a ni Njemačka nije više daleko, nešto se desilo u te četiri decenije)

Ali 1913. Njemačka ima više stanovnika od UK (65 prema 43 miliona), pa je ukupna ekonomija veća.
No najveća je ona u SAD (Ameri su već bili dotakli 100 miliona stanovnika).
bene_geserit bene_geserit 03:31 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Ko bi rekao, ameri razvalili i to pošto su oslobodili robove a bez kolonija.
A i nemci, opet bez kolonija.
Biće da je bitan sistem, a i geni.
aureus aureus 03:56 13.11.2018

Re: Da, to je to!

bene_geserit
Ko bi rekao, ameri razvalili i to pošto su oslobodili robove a bez kolonija.
A i nemci, opet bez kolonija.
Biće da je bitan sistem, a i geni.

Robovi nisu nebitni, međutim postoji jedna kvaka.
Dok se ekonomija bazirala na manuelnom radu, najjači su bili oni koji su imali najviše ručica. Kina i Indija su 1500-1600. zajedno učestvovale u svjetskoj ekonomiji sa oko 50%! (Ono čega se bojimo danas, zapravo se već jednom desilo, čak možda radikalnije nego što će se desiti sada kad Kina i Indija još ojačaju.)
Francuska je 1700. bila ekonomski duplo jača od UK, imala je veću kraljevinu, veću imperiju.

Međutim, od pojave parne mašine (XVIII vijek) naovamo, znanje i inovativnost počinje da igra sve veću ulogu. Zemlje koje su prve krenule u industrijsku revoluciju i koje su prigrlile znanje i inovativnost, one su napredovale brže od ostalih. Kasnije su pojele i Kini i Indiju.

SAD su imale robove (no sad bi bilo pošteno da nabrajamo i koje sve druge zemlje), međutim, one kao i Njemačka, svoj ubrzani razvoj započinju u vrijeme kad važnost manuelnog rada opada a raste važnost znanja i inovacije u ekonomiji. Tu su stavile fokus i uspjele su.

Nisu Tesla i Pupin, pored toliko zemalja (a rodiše se u tadašnjem Austrijskom carstvu) baš džabe preplivali okean i otišli u Ameriku. Amerika je u to vrijeme...jako privlačna.
U nju dolaze Irci svake godine kad im krompir slabo rodi, a dolaze i šašavi srpski pronalazači sa idejom da uspiju.
milisav68 milisav68 06:07 13.11.2018

Re: Da, to je to!

aureus

Njemačka je u Evropi, zajedno sa UK, pa se rivalstvo možda jače osjeća.
Ali, ovo su ti cifre.

Njemačka (BDP per capita, dolari 2011, PPP)

1850 - 2884
1870 - 3715
1913 - 7369

Nemačka 1850./1870.

Gde se zagubi Pruska?

Baš me interesuje koji je to majstor i kako - izračunao?

milisav68 milisav68 06:20 13.11.2018

Re: Da, to je to!

maksa83
Sistem ne nagrađuje lenjost, favorizuje trud.

Pa sad, bila tu i neka depresija (a i prohibicija)...

Al Capone's soup kitchen during the Great Depression, 1931
freehand freehand 09:33 13.11.2018

Re: Da, to je to!

U istom tom periodu mogla je i Latinska Amerika da se razvije, ali nije.
Nije im valjda "CIA" postavljala diktatore i obarala vlade i u 19-tom veku?

Nije CIA ali su se i Španci i Portugalci baš potrudili. CIA je došla posle.
Inače, što se razvoja SAD tiče - opušteno do zuba naoružano libertarijanstvo uz nikakvu ili minimalnu državu oličenu u policiji i sudstvu mnogo je pomoglo. Čitave rase izuzete iz ljudskog roda stavljene van zakona takođe. Preduzetnički duh neopterećen brigom o tuđem vlasništvu i zdravlju dok je kolta i vinčesterke kao garancija prava, uz razularenu pohlepu za sirovinama i bogatstvom takođe je malo pomogla. Desetine miliona Japanaca, Kineza, Iraca i Balkanaca kao organske sirovine za vađenje ruda i gradnju železnica za njihov transport takđe su pomogli. Posle tog prvog američkog miliona sve je krenulo nekako drugačije, primer Karnedžijevih dušegupki od čeličana u kojima su ropskim radom smrvljene desetine hiljada života a iz kojih je onda - gle?! - procvetala filantropska Fondacija dobra je slika, na koje se sve vidi vrlo jasno. Kad neko hoće da gleda.

bene_geserit bene_geserit 09:55 13.11.2018

Re: Da, to je to!

freehand
što se razvoja SAD tiče - opušteno do zuba naoružano libertarijanstvo uz nikakvu ili minimalnu državu mnogo je pomoglo. Preduzetnički duh neopterećen brigom o tuđem vlasništvu i zdravlju dok je kolta i vinčesterke kao garancija prava, uz razularenu pohlepu za sirovinama i bogatstvom takođe je malo pomogla. Desetine miliona Japanaca, Kineza, Iraca i Balkanaca kao organske sirovine za vađenje ruda i gradnju železnica za njihov transport takđe su pomogli.

Pa ti silni irci, balkanci, kinezi su u Ameriku išli jer im je bilo mnogo bolje i prespektivnije nego u njihovim matičnim zemljama, a nisu bili robovi koji su gradili prugu i radili u rudnicima, već su to radili slobodnom voljom, a imali su i alternativu tj. mogli su da zgrabe neko parče zemlje u Oklahomi i gde već pa da budu farmeri.
afraid afraid 10:03 13.11.2018

Re: Da, to je to!

vrabac_onaj
nsarski
Zna li neko zašto to naši psiholozi i psihijatri uporno nazivaju (porodična) psihodinamiJa, a ne kako je Bog zapovedio psihodanimiKa.


Gde si to našao? Ja to nikad nisam čuo, a celog života, nažalost, sam u porodici okružen psihijatrima (komada tri) plus njihovim kolegama, poznanicima...

[

Ma gde sam našao, aj za početak u Lazi. A i drugde.

Moja žena mnogo voli da pomaže ljudima.
Ja joj kažem da se malo kontroliše, no, ona ne haje.
Jedna prijateljica završila u Lazi.
Niko nije mogao da je nagovori da se istušira - osim moja žena - koja o psihijatriji nema nikakve veze.
I pošto bude posle takvih poseta potrešena, ipak ju ja vozim - i šetam okolo.
Malo je reći da ja koji nisam niti ulazio o zgradu, budem potrešeniji nego ona.
freehand freehand 10:13 13.11.2018

Re: Da, to je to!

bene_geserit
freehand
što se razvoja SAD tiče - opušteno do zuba naoružano libertarijanstvo uz nikakvu ili minimalnu državu mnogo je pomoglo. Preduzetnički duh neopterećen brigom o tuđem vlasništvu i zdravlju dok je kolta i vinčesterke kao garancija prava, uz razularenu pohlepu za sirovinama i bogatstvom takođe je malo pomogla. Desetine miliona Japanaca, Kineza, Iraca i Balkanaca kao organske sirovine za vađenje ruda i gradnju železnica za njihov transport takđe su pomogli.

Pa ti silni irci, balkanci, kinezi su u Ameriku išli jer im je bilo mnogo bolje i prespektivnije nego u njihovim matičnim zemljama, a nisu bili robovi koji su gradili prugu i radili u rudnicima, već su to radili slobodnom voljom, a imali su i alternativu tj. mogli su da zgrabe neko parče zemlje u Oklahomi i gde već pa da budu farmeri.

Jesi li gledao ovo?
A usput proguglaj Veliku glad u Irskoj, da malo bolje stekneš utisak o kontekstu.

anonymous anonymous 10:31 13.11.2018

Re: Da, to je to!






Aureuse,stavi je u album...i sačuvaj.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana