Gost autor| In memoriam

Još jedna godišnjica (koja nas ništa neće naučiti)

Boris Drenca RSS / 18.11.2018. u 13:02

Ako samo jedan dan u godini posvetimo razumevanju katastrofe Vukovara bićemo bolji ljudi.

Vukovar je naša sramota, pečat i teret.

(Aleksandar Stošić)

15095507_10210801214564335_4288106602041453148_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_ht=scontent.fbeg4-1.fna&oh=95d69fe37a4ca4bc725be29586db7120&oe=5C64FCF5


Vukovar, 17. 11. 1991.*

Vesna Almog

Starac, stari, stari, stari starac, leži ničice u prašini razrovane ulice. Mrtva ruka i dalje steže štap i još uvek, zauvek, mrtav beži.
***
A posle, u dvorištu obdaništa, šest ljudi smrskanih glava, jedan u sivo-bordo džemperu koji je isplela ona koja mora da je već sanjala rupu koja zeva na njegovom potiljku. Šare vune se stapaju sa šarama mozga, koagulata i razmrvljenih kostiju.
***
Tamo dalje, pored ceste, druga rupa, kubik i po, u njoj trojica razderana ručnom bombom, bombama, ne znam, jedan skoro dete, iz uha mu vijuga skorela krv. Mali presahli potočić i još jedan iz desne nozdrve. Neka druga trojica stoje pored, naslonjeni na lopate puše. Odmaraju.
***
Jedna žena vrišti "ljudske oči, ljudske oči" i baca sa sprata kesu koju tražimo i tražimo i nađemo. Iz nje nas gleda istrulela šargarepa.
***
I mladić, lep i dalek, gleda. Zuri u nebo, go u ledenoj travi sa još pedesetpet mirnih leševa u dvorištu preko puta bolnice, sav nenačet smrću, gladak, čist, skoro ceo pod belim čaršafom ulegnutim tamo gde mu je noga iščupana iz kuka.
Na klupi leži muškarca crnih raskuštranih brkova, na grudi mu položeno dete crnih, ulepljenih kovrdža. Preko njih je nečija brižna ruka prebacila zastavu. Hladno je.
***
Stara žena ide za nama i zove nas "dođite da vidite moju mrtvu sestru u garaži" i mi idemo sto metara, dvesta metara, a ona doziva "Radmila, Radmila, ustani, Radmila, došli su da te vide". U garaži gori sveća iznad smrežuranog lica svezanog ispod brade... "Pogledajte joj noge, a nosila mi je jutros čarape, kad je prestalo i ... vidite joj noge ... bile smo logorašice u Jastrebarskoj rijeci, male smo bile i tada me je čuvala ... ustani sejo, Radmila, Radmila"
***
Na raskršću uz stub privezana gola lutka iz izloga. Na drugim raskršćima razapeti božiji sinovi, izrešetani, mali, uzaludni. Neki vojnici u umoljčanim uniformama čučeći bockaju zemlju zašiljenim šipkama. Jednom punačkom curkom curi znoj ispod premalenog šlema sa izbledelom petokrakom, a oči beže nekud preko Dunava.
***
Kod vodotornja niz ulicu tandrče prikolica na fići, na krovu razglas, iz razglasa škripi "marširala, marširala kralja Petra garda". Žena zadiže kaput... "gledale ih, gledale ih beogradske dame"... i ona u nevoljnom ritmu koračnice korača preko cigli i maltera u kuću, a ovaj iz fiće izlazi, pa se vraća na vozačko sedište, njegov saputnik preti šakom nebu i viče "ovde sam živeo, majku vam ustašku jebem", pa ovaj opet izlazi, baca bombu u prozor susedne ruševine, sedaju, kroz otvorene prozore vijore tri prsta, fića juri niz ulicu, prikolica odskakuje, pesma preskače...
***
Sve je srušeno. Sve je srušeno. Sve je srušeno. Sve.
U mene zure psi bez gospodara i jedno mače, kostur mačeta, još slabačko kmeči dok smrt ulazi u njega i ja ga držim na sastavljenim dlanovima i jaučem za njegovim malim životom.
***
Imam 30 godina, 8 meseci i 11 dana i danas sam prvi put videla mrtvaca ... starca u kožuhu koji još stežući štap leži ničice na ulici.

15135947_10210801208084173_218044384525390372_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_ht=scontent.fbeg4-1.fna&oh=7b6b80503eb87161dc1fd8c44e815177&oe=5CADDBFF 

 

* Godinu i neki mesec pre nego je nastala slika možda je starac sa štapom sedeo, u toploj letnjoj večeri, pred kućom i sa komšijama analizirao kao je Piksi dao onaj gol Špancima i unapred nazdravljao pobedi nad Argentincima.
Možda je tačno godinu dana ranije čovek u sivo bordo džemperu izašao , malo pripit, iz Restorana na obali reke (odmah pored veslačkog kluba) i bez jakne krenuo kući. Srećom konobarica ga je stigla.
Godišnjice ne služe da neki mrsom... sede na televizijama i analiziraju strategije nova i stara naoružanja, nacionalne ideologije i ostale gluposti. Godišnjice služe daim kažemo da umuknu. Da pokušaju da ne budu seronje.
(Tekst koleginice i prijateljice Vesne sam pozajmio (uz odobrenje) zbog fotografija koje je napravila pre 27 godina i jedan dan i sačuvala u glavi. Zbog fotografija koje govore mnogo toga o užasima koje smo napravili. Smatram se čovekom a ovo su uradili ljudi jedni drugima. )

(fotografije Vukovara iz teksta su iz lične arhive)


 


 



Komentari (339)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 21:24 18.11.2018

Re: *

Jebeno.


dijagnoza je tacna,...ali nikako da se nadje terapija.
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:26 18.11.2018

Re: *

Kako uspeš da toliko ne razumeš napisano?

Uglavnom, niti sam o nostalgiji pričao, niti o sistemu, a to hladno kupatilo je metafora (pošto imam druga koji se prvi put okupao u svom životu u hladnom kupatilu u Nemačkoj, inače sad se snašao i živi "nikad bolje" (njegove reči)). Nego o životu kurvi. U poslednje vreme sve više ljudi od pedeset/šezdeset godina odlazi preko, to su oni isti ljudi koji su najbolje godine proveli u onom i ovom sranju od države. I odlaze "pod stare dane" u novi život, a tamo isti oni drugari od pre. Koliko je život prema i jednima i drugima ustvari bio nemilosrdan? O tome sam pisao, a ne sistemima, elitama...


I da, Gedžo, bio sam preko i to u radnom odelu, ne turistički.
angie01 angie01 21:33 18.11.2018

Re: *

retko ko se nešto okreće unazad,




u kome se većina ljudi koji su otišli iz Jugoslavije/SFRJ oseća bolje. sve ostalo su finese. 'bolji' sistem i 'gori' sistem.


sad izvini, da ne stavim opet smejuci smajli- pa vise od dva'is godina, od kada je krenulo sranje sa ratom i razvodom, desava se- bez isgleda da ce prestati- najveci egzodus sa prostora te nekadasnje zemlje,....a te sudbine negde tamo- videla sam ih mnogo na raznim stranama, tesko da mozes tako generalno da spakujes u ovo sto si napisao.

jer da je samo do sistema- pa ko to uporno ne da da se i ovde uspostavi neki normalan sistem,...ko je dozvolio da se upravo sistem urusi i ne funkcionise i to sa takvom sistematicnoscu, da se vlasti menjaju a samo taj sporni detalj im je uvek zajednicka odrednica, -ma iza koje opcije da masu zastavicaom- ne uspostaviti sistem koji funkcionise.
gedza.73 gedza.73 21:43 18.11.2018

Re: *

Kako uspeš da toliko ne razumeš napisano?

pa stvarno ne mogu da uklopim.

to su oni isti ljudi koji su najbolje godine proveli u onom i ovom sranju od države. I odlaze "pod stare dane" u novi život, a tamo isti oni drugari od pre.

retko ko poteže to pitanje da li su stari ili novi drugari.

I da, Gedžo, bio sam preko i to u radnom odelu

to nisam mogao da skontam što nemilosrdan. a i to ograničavanje radnog prostora na jugoslovensku komfort zonu mi isto daleko. Ima ljudi koji su nekada radili u Zagrebu iz Pirota, danas imaš ljude iz Bora u Osijeku... neko se zaustavio tu, neko u Diseldorfu, neko u Pajićevom selu...

a u vezi pedeset, šezdeset godina. ništa neće da bude čudno da čovek radi i uči i u poznijim godinama. meni je čudnije da čovek ceo život provede na jednom mestu, jednom poslu. jebeš takav život (bar za mene je to straćen život). e sad jeste teško da neko ko se privik'o na 'socijalistički' način rada prihvati odgovornost, radno vreme, odnos prema kolegama, radnom mestu...

al' dobro verovatno nisam razumeo šta si hteo da kažeš. gledao sam kroz moje naočare pa video pogrešno.
afraid afraid 21:44 18.11.2018

Re: *

stefan.hauzer
Kako uspeš da toliko ne razumeš napisano?

Uglavnom, niti sam o nostalgiji pričao, niti o sistemu, a to hladno kupatilo je metafora (pošto imam druga koji se prvi put okupao u svom životu u hladnom kupatilu u Nemačkoj, inače sad se snašao i živi "nikad bolje" (njegove reči)). Nego o životu kurvi. U poslednje vreme sve više ljudi od pedeset/šezdeset godina odlazi preko, to su oni isti ljudi koji su najbolje godine proveli u onom i ovom sranju od države. I odlaze "pod stare dane" u novi život, a tamo isti oni drugari od pre. Koliko je život prema i jednima i drugima ustvari bio nemilosrdan? O tome sam pisao, a ne sistemima, elitama...


I da, Gedžo, bio sam preko i to u radnom odelu, ne turistički.

Pozdravljam.
Što se tiče odlaska preko - ili bilo gde - sve je delikatno.
Odlazak iz jednog u drugi stan, iz dela grada u drugi, iz grada u grad ... sve su to delikatne rabote.
A kamoli iz svoje države.
U svakom slučaju, svi koji ostanu su dužni da vode brigu i o onima koji su otišli - i da održavaju vatru na ognjištu.
Jer, nikada se ne zna kada će ti naši po svetu da krenu nazad, kući - svojom ili tuđom voljom.
afraid afraid 21:46 18.11.2018

Re: *

gedza.73
Kako uspeš da toliko ne razumeš napisano?

pa stvarno ne mogu da uklopim.

to su oni isti ljudi koji su najbolje godine proveli u onom i ovom sranju od države. I odlaze "pod stare dane" u novi život, a tamo isti oni drugari od pre.

retko ko poteže to pitanje da li su stari ili novi drugari.

I da, Gedžo, bio sam preko i to u radnom odelu

to nisam mogao da skontam što nemilosrdan. a i to ograničavanje radnog prostora na jugoslovensku komfort zonu mi isto daleko. Ima ljudi koji su nekada radili u Zagrebu iz Pirota, danas imaš ljude iz Bora u Osijeku... neko se zaustavio tu, neko u Diseldorfu, neko u Pajićevom selu...

a u vezi pedeset, šezdeset godina. ništa neće da bude čudno da čovek radi i uči i u poznijim godinama. meni je čudnije da čovek ceo život provede na jednom mestu, jednom poslu. jebeš takav život (bar za mene je to straćen život). e sad jeste teško da neko ko se privik'o na 'socijalistički' način rada prihvati odgovornost, radno vreme, odnos prema kolegama, radnom mestu...

al' dobro verovatno nisam razumeo šta si hteo da kažeš. gledao sam kroz moje naočare pa video pogrešno.

Pitaj Endži da ti objasni, a sam obriši naočare.
gedza.73 gedza.73 21:53 18.11.2018

Re: *

Endži ja retko pričam sa ljudima ove teme koje potežem na blogu. vrlo retko.

a te sudbine negde tamo- videla sam ih mnogo na raznim stranama, tesko da mozes tako generalno da spakujes u ovo sto si napisao.

dobro. ja mogu. malo se ko vratio. pogledaj prvi egzodus monarhista i demokrata iz SFRJ (posle rata sličnog ratu devedesetih minus Nemci). ko se od njih vratio iz Amerike?

jer da je samo do sistema- pa ko to uporno ne da da se i ovde uspostavi neki normalan sistem,...ko je dozvolio da se upravo sistem urusi i ne funkcionise i to sa takvom sistematicnoscu

ovde ti je nešto u koliziji. uspostavljanje normalnog (uslovno, da ne pomisli neko kako tvrdim da je savršen) sistema na našim prostorima poput onog na Zapadu (kakvim danas stremimo) nije dozvoljavala naša komunistička (nije socijalistička)'elita' (o kojoj opet tupimo non stop).
sistemski, zakonski, prevaspitanjem, zabranama, kako god.

ne uspostaviti sistem koji funkcionise

'oće. al sad opet imaš da nadoknadiš propušteno i izgubljeno vreme. zato ja tvrdim, ponavljam, da smo mi četres pete skrenuli sa evropskog * puta na azijatsko - despotski.

*jeste da je bio tokom rata fašistički, zločinački, pljačkaški ali to je istorija ljudi. da se koljemo i ubijamo pa krećemo napred do novog ciklusa ubijanja. veština je odabrati nišu koja će tvom plemenu obezbediti resurse, što topliju pećinu i što više hrane (možda će posle sledećeg reseta da se nastane neki novi i bolji ljudi pa će da funkcioniše drugačije, za sada je ovako kako je)
stefan.hauzer stefan.hauzer 22:10 18.11.2018

Re: *

a i to ograničavanje radnog prostora na jugoslovensku komfort zonu mi isto daleko. Ima ljudi koji su nekada radili u Zagrebu iz Pirota, danas imaš ljude iz Bora u Osijeku... neko se zaustavio tu, neko u Diseldorfu, neko u Pajićevom selu...

a u vezi pedeset, šezdeset godina. ništa neće da bude čudno da čovek radi i uči i u poznijim godinama. meni je čudnije da čovek ceo život provede na jednom mestu, jednom poslu



Da me jebeš, ako razumem kako si izveo ovo iz mog pisanja.
gedza.73 gedza.73 22:20 18.11.2018

Re: *

Da me jebeš, ako razumem kako si izveo ovo iz mog pisanja

ako je jedini nedostatak to što su u nemačkoj opet naleteli na stare komšija, pored sedenja na ladnom betonu, pa i nije toliko strašno

faktor 'stari drugar' skoro neznatno menja razloge emigracije sedamdesetih ili dve hiljaditih a ja rek'o aj da zakomplikujem.

sa godinama starosti sam samo hteo da kažem da nije bitno da li pedesetogodišnjak radi (otud pomen komfort BHSCG i koga već jezika) na prostoru hrvatske ili Austrije (par sati više ili manje)

angie01 angie01 22:54 18.11.2018

Re: *

gedza.73


ti na svakom blogu vrtis jedno te isto u krug,...ono, sta god da ti neko kaze, ti nastavis sa tom beskonacnom trakom:).


monarhista i demokrata iz SFRJ (posle rata sličnog ratu devedesetih minus Nemci).


bozemili- pa oni tamo vec sa praunucima i skockani ekonomski i dalje vode rat,...vise cetnici i partizani, nego bilo ko drugu,...Sikago ruls....i u Kenjadi, Australiji,..gde god 'oces,...i sad se ne osvrcu,...pa sto se ti osvrces na njih, umesto na ove stao su na blizi i jos uvek su u nislom startu.




ovde ti je nešto u koliziji


ti krivis jedini sistem koji je funkcionisao, da je sprecio da se uspostavi novi:))), i to kada je vec bio istrosen i prevazidjen, kada smo jednom nogom bili u Evropi,...i da ovaj ceo haos, ratovi, razaranja, mrtvi, izbegli, vode polako, ali sigurno u to nesto bolje:))),...sa sve vlastima posle, korupcijom, kradjama, bez vladavine prava, obrazovanjem, kulturom,...nicim,...da je to sve bolje, al se jos ne vidi,...pa je l si ti sns- sto ne kazes brate, nego okolonaokolo....kakva plemenska nisa u 21. veku...nema ovde leba i vlast prica iste ove mantre.
stefan.hauzer stefan.hauzer 23:08 18.11.2018

Re: *

ako je jedini nedostatak to što su u nemačkoj opet naleteli na stare komšija,





Poenta mojih komentara je da jedna generacija nije uspela da izgradi život u državi zbog/za koju se borila i da bolji život traži u nekoj drugoj (slobodno možemo reći tuđoj) državi, gde je na kraju završila na istim marginama. To je vrlo zanimljivo meni, ali tebi nije, jebiga, i pokušavam da ti na to ukažem.
freehand freehand 23:12 18.11.2018

Re: *

stefan.hauzer
ako je jedini nedostatak to što su u nemačkoj opet naleteli na stare komšija,





Poenta mojih komentara je da jedna generacija nije uspela da izgradi život u državi zbog/za koju su se borili i da bolji život traži u nekoj drugoj (slobodno možemo reći tuđoj) državi, gde su na kraju završili na istim marginama. To je vrlo zanimljivo meni, ali tebi nije, jebiga, i pokušavam da ti na to ukažem.

Zašto bi u slozi gradili svoju zajedničku u kojoj se mrze, kad u slozi mogu da grade tuđu u kojoj se poštuju?
stefan.hauzer stefan.hauzer 23:16 18.11.2018

Re: *

Meni je to zanimljivo pitanje.

Da li jedna generacija, koja se sada masovno iseljava, time prećutno priznaje neuspeh u izgradnji sopstvenog društva?
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:24 18.11.2018

Re: *

gedza.73




e sad jeste teško da neko ko se privik'o na 'socijalistički' način rada prihvati odgovornost, radno vreme, odnos prema kolegama, radnom mestu...


Gedza.73 bas ne spada u blogere na cije iskaze obracam neku paznju. Ono kao Carli. Ali ovo citirano je jedan od najvecih bezobrazluka napisanih na blogu u 10-11 godina koliko ga citam. Direktno pluvanje u lice ljudi koji su svojim trudom stvorili ovu ili ove zemlje.
freehand freehand 23:30 18.11.2018

Re: *

stefan.hauzer
Meni je to zanimljivo pitanje.

Da li jedna generacija, koja se sada masovno iseljava, ustvari time prećutno priznaje neuspeh u izgradnji sopstvenog društva?

Pa tu je u pitanju mnogo širi proces, ne čak ni regionalni već globalni. SVet je prošao kroz krupnu šajbnu velike mašine za mlevenje društava, sad ide kroz sitnu za mlevenje ljudi.
Ili su prvo samleveni kontinenti sad se melju države - tako bi već nekako mogla da izgleda ta metafora. U svakom slučaju proces je već debelo u toku u čitavoj Evropi, Rumunija je na primer doživela žestoku depopulaciju sa ulaskom u EU. Sad je to u toku u Hrvatskoj, prazne se čitavi regioni. Hrvatsko primorje je letos vapilo (i uslšeno je) za radnom snagom iz Srbije i Bosne. A i ta radna snaga ide tamo samo zato što je to lakše nego otići u Nemačku, inače svi odoše u Dojčlande.
Elem, ovo je društvo bilo ispred drugih sa ove strane zida, po svim parametrima, no pitanje je - da li je zaista postojala realna šansa da se odupre "Zavadi pa vladaj" zovu sa one strane i unutrašnjim silama razdora?
Za to je trebalo preskočiti još neke stepenice u reformi ekonomije i političkog sistema a izgleda da nijednu prepreku, spoljnu i unutrašnju nije imalo kapacitet da savlada.
stefan.hauzer stefan.hauzer 23:50 18.11.2018

Re: *

da li je zaista postojala realna šansa da se odupre "Zavadi pa vladaj" zovu sa one strane i unutrašnjim silama razdora?


I volja!

Uglavnom, danas možeš sasvim pristojno da živiš u Beču, a da ne znaš ni reč nemačkog. Nećeš ni primetiti da nisi "kod kuće".


blogovatelj blogovatelj 01:07 19.11.2018

Re: *

Ali ovo citirano je jedan od najvecih bezobrazluka napisanih na blogu u 10-11 godina koliko ga citam.


Ćitaš blog 11 godina, a otvorio si nalog u februaru 2018?!
Ili si pre kamilo naloga otvorio desetak drugih naloga pod raznim imenima?
gedza.73 gedza.73 07:26 19.11.2018

Re: *

free
Zašto bi u slozi gradili svoju zajedničku u kojoj se mrze, kad u slozi mogu da grade tuđu u kojoj se poštuju?

e ovo već jeste dobro pitanje. zašto?
stefan.hauzer
To je vrlo zanimljivo meni, ali tebi nije, jebiga, i pokušavam da ti na to ukažem.

tu si u pravu. gledamo na istu stvar sa različitih strana.
gedza.73 gedza.73 07:30 19.11.2018

Re: *

kamilo_emericki
Direktno pluvanje u lice ljudi koji su svojim trudom stvorili ovu ili ove zemlje.

probaj da apdejtuješ program. taj pogled 'najstariji narod' ili 'mi smo sve izgradili sa naših pet prstiju' je drugačiji kad pogledaš oko sebe. da je samo 'ova zemlja' izgrađena pa i da ja mašem zastavicama ali u proseku i nije neko čudo.

Država se stvara od plaćenih poreza i po zakonskim okvirima. ti za tvoj trud treba da budeš plaćen a država od propisanog dela 'stvara' zemlju.
'mi smo izgradili ovu fabriku našim rukama' je jedna od najvećih gluposti koja se čula na ovim prostorima. ujedno i jedan od činilaca (svest) propasti našeg društva.


ako ti smatraš da treba da se identifikuješ sa državom meni je to u redu. malo smešno, malo detinjasto ali mogu da razumem

edit
Ujedno, kad sam tu, ko je učestvovao u sveopštim razaranjima devedesetih? oni koji su rođeni nakon devedesete ili oni koji su odrasli na 'Kockici', 'Smogovcima' i 'Slikaru Bojanu'?
gedza.73 gedza.73 07:54 19.11.2018

Re: *

angie01
pa je l si ti sns- sto ne kazes brate, nego okolonaokolo

nisam. ja sam uglavnom protiv onih koji su na vlasti (države).
kakva plemenska nisa u 21. veku

pogledaj trenutnu situaciju na našoj planeti u 21. veku. ne biju se oko litice gde nateravaju mamute nego oko nafte. Pogledaj od kad je Balkan ili Afganistan 'trusno' područje.

ti krivis jedini sistem koji je funkcionisao

odlično funkcionisao. Kao Filipov krov. Bio nov kad su ga postavili pedeset treće.
da je sprecio da se uspostavi novi

nije 'sprečio' nego 'sprečavao'.

kada smo jednom nogom bili u Evropi


mi smo, radeći po tom sistemu, bankrotirali. nismo imali konkurentnu privredu, poljoprivredu, infrastrukturu... sve je na papiru bilo sjajno, u praksi nije radilo skoro ništa. i ono malo što je bilo zdravo bilo upropašteno lošim rkovođenjem partijskih bezmozgaša.

.nema ovde leba

nema. za prvim generacijama pionira gastarbajtera pa na bauštelu. pa onda da se vratimo u Srbiju. kakav vojni rok 'da se postane čovek' (u stvari budi poslušan kreten) nego godinu dana u inostranstvo.
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:47 19.11.2018

Re: *

blogovatelj
Ali ovo citirano je jedan od najvecih bezobrazluka napisanih na blogu u 10-11 godina koliko ga citam.


Ćitaš blog 11 godina, a otvorio si nalog u februaru 2018?!
Ili si pre kamilo naloga otvorio desetak drugih naloga pod raznim imenima?

Imas li sta reci o ovome sta sam napisao ili bi da raspravljas o meni. Ne spadas u ljude kojima bih objasnjavao sto se nisam ranije registrovao.
Inace moj omiljeni Marfijev zakon je:"Nikad ne raspravljaj sa budalom, ljudi sa strane nece razaznati ko je ko"
afraid afraid 09:15 19.11.2018

Re: *

freehand
stefan.hauzer
Meni je to zanimljivo pitanje.

Da li jedna generacija, koja se sada masovno iseljava, ustvari time prećutno priznaje neuspeh u izgradnji sopstvenog društva?

Pa tu je u pitanju mnogo širi proces, ne čak ni regionalni već globalni. SVet je prošao kroz krupnu šajbnu velike mašine za mlevenje društava, sad ide kroz sitnu za mlevenje ljudi.
Ili su prvo samleveni kontinenti sad se melju države - tako bi već nekako mogla da izgleda ta metafora. U svakom slučaju proces je već debelo u toku u čitavoj Evropi, Rumunija je na primer doživela žestoku depopulaciju sa ulaskom u EU. Sad je to u toku u Hrvatskoj, prazne se čitavi regioni. Hrvatsko primorje je letos vapilo (i uslšeno je) za radnom snagom iz Srbije i Bosne. A i ta radna snaga ide tamo samo zato što je to lakše nego otići u Nemačku, inače svi odoše u Dojčlande.
Elem, ovo je društvo bilo ispred drugih sa ove strane zida, po svim parametrima, no pitanje je - da li je zaista postojala realna šansa da se odupre "Zavadi pa vladaj" zovu sa one strane i unutrašnjim silama razdora?
Za to je trebalo preskočiti još neke stepenice u reformi ekonomije i političkog sistema a izgleda da nijednu prepreku, spoljnu i unutrašnju nije imalo kapacitet da savlada.

Pa da.
A to gedža, u stvari, stalno i priča.
Istina, ovi što im smeta to što gedža stalno priča, ne bi bilo loše da se preispitaju.
Jer je gedžina priča elementarna - i svodi se na samo jedno pitanje ... kako to da se Danci ne iseljavaju u Nemačku, nego sve vreme ljudi iz zemalja koje su imale sreću da žive u komunjarizmu.
Kako to - biti u najboljem, da ne kažem, jedinom dobrom, sistemu ... a ono cvrc.
Jeebote - šta je tu (toliko) nejasno u gedžinim rečima?!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:28 19.11.2018

Re: *

Nejasno jer imaju malenu pločicu u vrhu procesora, pločicu komunjarizma, i onda ideologizam blokira iskreno inteligibilno poimanje čestitih Gedžinih domaćinskih opaski. U suštini, to je konflikt na relaciji commie-nazi i commie-inter-nazi. Mi libkon demokrate bolje da ostanemo po strani.
angie01 angie01 09:40 19.11.2018

Re: *



sve je na papiru bilo sjajno, u praksi nije radilo skoro ništa. i ono malo što je bilo zdravo bilo upropašteno lošim rkovođenjem partijskih bezmozgaša.




SPSAK NEKIH PREDUZECA U SFRJ

vise od davdeset godina se to nista cereci i drpise.

...+ kultura, obrazovanje, zdravstvo,...

...nekada su izgradjeni gradovi sa celom infrastrukturom, a sada ne moze da se posteno poploca centar Beograda, po kojem posle rekonstrukcije, moras da hodas u nekim kramponkama, da se ne bi polomio.


gedza.73 gedza.73 12:34 19.11.2018

Re: *

nekada su izgradjeni gradovi sa celom infrastrukturom

putevi na primer. seoske džade, oni bolji kaldrmisani u još vreme Turaka pa presvučeni tek krajem osamdesetih. al' pooolakkkoo što kaže YT lik. i ciglo jedan autoput (može da se desi da smo imali dva ili tri al' u parčićima)

SPSAK NEKIH PREDUZECA U SFRJ

meni ovo isto, samo u drugu stranu, kao srBski narod starosavni. JugaSLavenska industrija što je bila. Evropa drhtala zbog nje, zato ju je i rasturila. Uplašila se zdrave i jake konkurencije sa ovog spiska preduzeća. jes da su to evropske licence s kraja pedesetih ali bože moj. TNT grupa i Grunf.
Samo da krenete sa tetovažama iz JNA da kontrirate onima sa Nemanjićima.

Zanimljivo bi bilo pregledati spisak i videti koliko je tih fabrika nacionalizovano.

edit
vidi stvarno ima godina osnivanja. da ih prebrojimo... otprilike jedna trećina je već postojala pre rata (ima grešaka, neke godine nisu navedene). znači baš se krenulo u industrijalizaciju posle rata. vremenski si imao četiri decenija nakon rata, dve decenije između I i II rata i mir između balkanskih ratova, buna, ustanaka...

slažem se da je bio ubistven razvoj.

Posebno ako bi neko uporedio Sloveniju danas nakon izlaska iz SFRJ (skoro tri decenije nekomunističkog sistema privrede) i cele Jugoslavije. Verujem da bi njihova privreda finansijski poklopila veći deo luftbalon industrije SFRJ.

To što ljudi gledaju krivo ogledalo koje ih izdužuje pa im se čini da su zgodniji ne znači da je u stvarnosti tako. lepo je da se vidi ali kratko traje.
angie01 angie01 13:26 19.11.2018

Re: *

To što ljudi gledaju krivo ogledalo


gedzo, stvarno pricas gluposti i to vrlo zlonamerno,...

pogledaj koja je bila pocetna pozicija posle drugog rata,...sve razvaljeno, pretezno zapustena i primitivna seoska domacinstva, stanovnistvo u najvecem procentu neobrazovano,....do priznate zemlje u svetu, u koju su dolazila svetski poznata imena na ustanovljene znacajne kulturne manifestacije Bemus, Bitef, Fest,...stvorene su industrije i preduzeca koja su izvozila/radili sa inostranim trzistem,...stanovnistvo se skolovalo i mlado i staro, osposobljavalo za neku profesiju,...izgradjeni gradovi, data mogucnost vecinski seoskom stanovnistvu, da im se promeni sudbina,...

da l je tebi bio ubistven razvoj ili ne- to je u odnosu na relevantne podatke bila najbolje uredjena drzava na ovim prostorima- Slovenija se i tada u tom zajednistvu izdvajala svojim dostignucima, zato je i htela da se osamostali...

ti bolje da uporedis skoro tri decenije srpske privrede, kulture, obrazovanja, vladavine prava,...to je za nas relevantno...jer nije evropa rasturila i pokrala sve, nego nasi spasioci.


ps- i izvini, nisi me ubedio da si protiv vlasti, jer isto ovo sto ti govoris prodaju i oni,...i naravno Seselj, njihov tata.
gedza.73 gedza.73 16:39 19.11.2018

Re: *

zvini, nisi me ubedio da si protiv vlasti, jer isto ovo sto ti govoris prodaju i oni,...i naravno Seselj, njihov tata

E? ni manje više nego šešelj?
Na internetu postoje izveštaji, ako nisu lažirani, onako kako su nas videli Zapadnjaci.
Tamo se kaže da je Slovenija okrenuta tržišnoj ekonomiji, demokratiji, Evropi dok je Srbija sve suprotno pa sad ide nabrajanje poput argumenata blogovskog kružoka (s tim što je to kod n jih negativa, po njoj su nas procenili i ubili od batina)... meni relevantije šta kažu drugi a ne 'naša vlast'. ova naša je preslikana ona od četres pete. eno ga i Palma igra pipirevku sa kamilama i beduinima. pa ima budala koje se oduševljavaju kako je dobro primljen i kako je dobro organizovao drugarsko - burazersku privredu na lokalu. a to u sudaru sa rtealnošći ima da se raspadne kao jugoslavija samo bez rata. da ti ne pričam kako Mali Perica palma zamišlja industrijsku zonu. Inače su jagodinci dobri, pošteni, časni ljudi i ja i cenim. ma ja inače cenim vredne i radne ljude one lelemude i samohvalisavce jok.

zamisli ime za kružok 'StaroJugosloveni'. Ili 'Jugoslavenska čast 1945'?

pogledaj koja je bila pocetna pozicija posle drugog rata

A pogledaj ti posle I svetskog rata. Pa niko ne pominje porušen Beograd i odvučeno popljačkano u Vukovar. Nego 'primirje', to je 'prošlost'. pa i ovaj blog se bavi događajima iz prošlog veka, na kraju krajeva.

a i ko je ratovao u tom Vukovaru? men' se čini da je bilo i odviše lumpen proleterijata i radnika samoupravnih giganata. nestalo bre para pa počela tuča. dok su lenčarili i arčili tuđe bilo lepo a onda đavo (vidi ko je najviše novca gurao u SFRJ i oje je strateške interese imao) došao po svoje.

svetski poznata imena na ustanovljene znacajne kulturne manifestacije Bemus, Bitef, Fest

problem do problema. Zato se Slovenci i Hrvati odcepili od vas. Nisu hteli više da daju Beogradu. Šta je sa ostatkom Srbije? jel' ulagano u još neku infrastrukturu po unutrašnjosti ili samo u velike gradove? šta je sa varošicama, selima? kude su njima putevi, mala privreda? vladavina prava? nego imali smo a sad nemamo pa ništa ne valja.

mog dedu su terali da radi na domu kako bi 'mogao' da radi na liniji za struju, kako bi 'dobio' priključak kako bi plaćen priključak prepisali u državno valsništvo kako bi EPSovci primali plate i sindikalne odmore.
nećeš? nema struje, sedi za petrolejkom.


koji crni Bitef, Bemus. Zaveje sneg pa do proleća dok se sam ne otopi niko te ne šiša.
neke državne prodavničice, to bedno, jadno, istočnokomunistički.
onda odeš pa živiš u selu koje svetli, stalno se nešto dešava, ljudi uveče izlaze na mali kombinovano tenisko-fudbalsko-košarkaški teren. Kafići okolo, stariji ljudi sede na klupama, mlađi šetaju, klinci vrište. prodavnice mirisne, prepune...
mora da ima neki razlog što su njihova sela takva a naša nikakva.


.jer nije evropa rasturila i pokrala sve, nego nasi spasioci.

eto saglasan sam. samo da dopunim kako su oni što su držali državu posle rata školovani u kraljevini. Ovakvu državu su ti napravili oni školovani i odrasli u komunizmu. takoreći Novočoveci.

e kad bi nas dvoje počeli da pričamo o svetskom, demokratskom socijalizmu gde su onu slobode dozvoljene koje su kod nas bile zabranjene (ili drušštveno - politički nepodobne) a ne o jednopartijskoj komunističkoj državi gde proleter zavisi od volje doživotnog Sizerena i njegovih... kako se zovu one ribice što prate veliku pa se hrane otpadom? strvinarke? ... onda bi se našli na istoj strani.

ovako sistem koji je od pametnih, sposobnih, učenih ljudi pravio slet pionire i pionirke koji se oduševljavaju što im Vođa odozgo maše u belim rukavicama nije moj cup of tea.
angie01 angie01 17:12 19.11.2018

Re: *

e kad bi nas dvoje počeli da pričamo o svetskom, demokratskom socijalizmu


ja stvarno ne znam, sta hoces,...ja sam vise puta ponovila,...pa ko nam je branio da tu demokratiju ustanovimo i razvijemo i trzisnu ekonomiju, da sve resurse koje imamo pametno upotrebimo,... da brinemo o kulturi, obrazovanju, vladavini prava,...pa nije niko dosao sa Marsa da sve pokrade i rasturi i uvede partijski feudalizam, nego su to sve uradili nasi- oni za koje smo glasali, koji nas lazu, a koji su se uvezali u firmu za drpanje svega sto je stvoreno u vreme za koje ti kazes da nije bilo niceg, sem na papiru,...sad sto sviras o tome, ko je i kako preuzimao vlast posle ratova- pa oni koji su pobedili, u sveostem stanju i rasporedu snaga u svetu,...uopste ne kapiram, kako mislis da je trebalo da se stvari odvijaju...

btw,

Nego 'primirje', to je 'prošlost'. pa i ovaj blog se bavi događajima iz prošlog veka, na kraju krajeva.


he, he,...primirje ti ne odgovara kao opcija, za nesto sto je bilo pre 100 godina, ali zato ti je nesto od pre dvadeset- iz proslog veka:),...jer je kalendarski tako uklopivo,...pa ti se sam za sve situacije danas, stalno pozivas na neku vec davno proslu istoriju, uzroke i posledice,....zar nije normalnije da se u danasnjim okolnostima organizujemo pametnije i svrsishodnije, nego da stalno izvlacimoi podgrevamo nesto sto samo odrzava destruktivnost i nikuda ne vodi.
afraid afraid 17:53 19.11.2018

Re: *

gedza.73

...

Džaba krečiš Gedžo.
Za razumevanje ovoga o čemu ti pišeš, nužna je elementarna pretpostavka.
A to je --- da je taj neki koji bi da te razume morao da radi makar nešto u životu - konkretno.
Oni koji su mlatili praznu slamu i preseipali iz šupljeg u prazno, to ne mogu da znaju.
Ljudi virtualna zanimanja i poslova ne mogu to da shvate.
Šta god da kažeš, oni će ti se izvinjavati "jer im nije jasno o čemu pričaš".
Naravno da im nije jasno - niti će im ikada biti jasno.
angie01 angie01 20:39 19.11.2018

Re: *naletela na adekvatnu ilustraciju,



by Kiklop
freehand freehand 20:59 19.11.2018

Re: *

Naravno da im nije jasno - niti će im ikada biti jasno.

Tužno bi bilo da i Gedža nema svoje tumače i svoje apostole.
afraid afraid 21:13 19.11.2018

Re: *

freehand
Naravno da im nije jasno - niti će im ikada biti jasno.

Tužno bi bilo da i Gedža nema svoje tumače i svoje apostole.

Jedan je Gedža!
freehand freehand 21:17 19.11.2018

Re: *

afraid
freehand
Naravno da im nije jasno - niti će im ikada biti jasno.

Tužno bi bilo da i Gedža nema svoje tumače i svoje apostole.

Jedan je Gedža!

Al je tebe bezbroj, sa svim znanjim a o svemu, al to je normalno sa toliko matematike poplašene fizikom i dioda poplašenih tiristorima.
zilikaka zilikaka 22:24 19.11.2018

Re: *

mog dedu su terali da radi na domu kako bi 'mogao' da radi na liniji za struju, kako bi 'dobio' priključak kako bi plaćen priključak prepisali u državno valsništvo kako bi EPSovci primali plate i sindikalne odmore.
nećeš? nema struje, sedi za petrolejkom.

I mog dedu su terali da onomad da gradi prugu. Ma šta prugu, celo čvorište pored sela. Mogao si ili da radiš ili da platiš. Naravno da mu to posle nije davalo pravo na besplatnu voznu kartu niti zaposlenje na željeznici.
Jedina rezlika što je ono bila u pitanju predratna vlast, za vreme kralja.
A i njegovog oca i dedu i verovatno sve pretke su terali svašta da prave. I nasip na reci i put do sela...
Al to oni još pre. Austrougarska.

To kolko da znaš da tako nešto nije nikakva izmišljotina komunističke vlasti nego dobro poznat recept.
gedza.73 gedza.73 22:37 19.11.2018

Re: *

To kolko da znaš da tako nešto nije nikakva izmišljotina komunističke vlasti nego dobro poznat recept.

pradeda je kulučio kod kralja u vinogradima. imam slike nekog parnog valjka i ljudi iz kraja kako nasipaju put vilama šljunkarama.

naravno da nije izmišljotina samo me interesuje što se onda priča da je drugačije u komunizmu od kraljevine.
i nije sporno da se uradi nešto dobro za zajednicu. mrzim uslovljavanja.
još kad to uklopiš sa lokalnim partijskim jajarama koje određuju šta i kako treba a onda se grebu za mrvice besplatnog ručka....

to kad poredimo po dubini u prošlost. kad poredimo sa ostalim evropskim zemljama u istim vremenskim periodima (pričamo o kraju sedamdesetih) to se odrađivalo na neke druge načine. pa su brže elektrificirali veći prostor (i kvalitetnije), svako je radio svoj deo posla i nema 'ako ne uradiš traktorom dom nema struje'.

pa 'de je tu ravnopravnost i optšenarodna sloga drugarice i drugovi?
gedza.73 gedza.73 22:40 19.11.2018

Re: *

freehand
Naravno da im nije jasno - niti će im ikada biti jasno.

Tužno bi bilo da i Gedža nema svoje tumače i svoje apostole.

a što bih ja bio gori od drugih?


zilikaka zilikaka 23:04 19.11.2018

Re: *

kad poredimo sa ostalim evropskim zemljama u istim vremenskim periodima (pričamo o kraju sedamdesetih) to se odrađivalo na neke druge načine. pa su brže elektrificirali veći prostor (i kvalitetnije), svako je radio svoj deo posla i nema 'ako ne uradiš traktorom dom nema struje'.

Evo ti za elektrifikaciju iz tog vremena kontra primer. Vojska je bila skoro redovno angažovana na postavljanju dalekovoda po vukojebinama, da prostiš. Teretnim helikopterima su prenosili i postavljali stubove. Zajebana i jako skupa rabota. Skoro pa redovno se dešavalo da se zapravo struja dovlači do nekog zaseoka sa desetak staraca, a oni okupe izvodjače, ko što je red, počaste al se prosto pravdaju da njima ta struja baš ništa neće promeniti. I da im nije trebala.
Al eto, negde neko rešio da vrši elektrifikaciju...
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:23 19.11.2018

Re: *

Evo ti za elektrifikaciju iz tog vremena kontra primer. Vojska je bila skoro redovno angažovana na postavljanju dalekovoda po vukojebinama


Nisu terali seljake da iznose stubove za dalekovod na vrh čuke?
Duševni neki ljudi bili :)

Nije ti kontra primer, svarno nije.
Priča se o izgradnji ove obične, niskonaponske mreže, tako se valjda zove, a tu je zaista bilo kako Gedža kaže, sve isfinansiraju i urade meštani, baš sve, od projektovanja, tj plaćanja projekata, (koji su bili po principu, stane majstor na jedno brdo i kaže, piči ovuda do onog drugog brda) kopanja rupa, kupovine stubova, žice, plaćanja majstora...sve.
zilikaka zilikaka 23:30 19.11.2018

Re: *

Verujem da je baš tako kako kažeš. Al provodjenje do nekih čuka zbog par kuća je bilo nesrazmerno skupo i neracionalno. Zato su verovatno tamo gde je moglo zaitili, da ispeglaju troškove. Socijaluzam, Huči.
Uzgred, moji su svojevremeno u gradu samo priključenje na postojeću kanalizaciju u ulici platili taksu kolko komplet nova Gorenje kujna od 4 metra.
Posle su takse ukinute a uveo se samodoprinos. Mislim 3% za sva primanja u gradu.
Pa tako jedno 15 godina, da bi svi mogli da dobiju besplatnu kanalizaciju.
Opet socijalizam.
freehand freehand 23:33 19.11.2018

Re: *

zilikaka
Verujem da je baš tako kako kažeš. Al provodjenje do nekih čuka zbog par kuća je bilo nesrazmerno skupo i neracionalno. Zato su verovatno tamo gde je moglo zaitili, da ispeglaju troškove. Socijaluzam, Huči.

Ama i sad sse to plaća. Samo se u gradu plaća na drugi način. I plaća se svuda, u svakoj normalnoj zemlji, pitanje je samo na koji se način trošak iskazuje i na koji naplaćuje.
gedza.73 gedza.73 23:38 19.11.2018

Re: *

Vojska je bila skoro redovno angažovana na postavljanju dalekovoda po vukojebinama, da prostiš. Teretnim helikopterima su prenosili i postavljali stubove.

i tim smerom pravo Vučić u smetove.
vojska je vojska, trebala bi da ratuje (a ne k'o ova naša što se nije školovala za 'ovakav' rat) i da pomaže u posebnim okolnostima (poplave, zemljotresi, neke ekstremne situacije).

a bandere postavlja opremljeno preduzeće koje ima stručnjake, potrebnu mehanizaciju sa najboljom ponudom.

Al eto, negde neko rešio da vrši elektrifikaciju...

da me ne držiš za reč. mislim da su do dvaes pete bili osvetljeni gradovi, do četres prve sve varošice. čak neko kaže kako smo na početku prošlog veka bili u samom svetskom vrhu sa malim hidrocentralama. Selo iz kog je moja majka je imalo jednu. zabačeno selo. koje je danas skoro pusto.

monofaznu struju su im jedva uveli ti što su rešili da vrše elektrifikaciju.

al se prosto pravdaju da njima ta struja baš ništa neće promeniti. I da im nije trebala.

možda to neka zatucana sela. u mom kraju su se namučili da ih namole. moj otac je obigravao kancelarije i kancelarije.

Evo i u Hučijevom kraju isto. još čuvam ugovor o predaji EPS-u, kao i cenovnik svih stavki.

a to za čašćavanje... nadžogere se ko kusi psi. od čistačice do šefovog komšije mali.

edit
sad me nešto podseti. susedni kraj nije hteo da učestvuje u radovima. 'mi ćemo da se priključimo za džabe'.

tako i bilo. iz njihovog kraja bilo jedno partijsko moodo, danas tvrdi SPS-ovac.
taj lik je tražio na partijskom mesnom sastanku da se popišu spomenici sa hrišćanskim obeležjima (krst) i da se nateraju porodice da to isprave.

pazi znam da neverovatno zvuči ali su akteri živi i ima svedoka. skoro sam čuo potvrdu od nekoliko ljudi.

zilikaka zilikaka 23:39 19.11.2018

Re: *

Pa eno, dodala sam primer za kanalizaciju.
Mada, to su stvari koje se rade verovatno svuda. Neko to mora da plati.
freehand freehand 23:47 19.11.2018

Re: *

zilikaka
Pa eno, dodala sam primer za kanalizaciju.
Mada, to su stvari koje se rade verovatno svuda. Neko to mora da plati.

Nije verovatno nego sigurno. Al nije u redu to nabijati na nos ljudima koji su još u šoku. Streljani i vešani po nekoliko puta, pod nokte im klince zabijali, na grudima oganj živi palili a komuniste nije mrzelo da vuku agregate da ih prže na električnim stolicama a da ne moraju da im uvode struju. I još im i to mrtvima naplaćivali pa ih oživljavali samo da im se rugaju. I sve oko njih lažno - i komunisti, i četnici, i demokratija samo su oni pravi i istinski znalci i borci za pravdu i istinu. Ako je u toj borbi neophodno da se malkice izmisli, nacifra pa i lagcne - jebiga, borba za višu istinu će to opravdati.
A lupetanje je o trošku kuće.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:09 20.11.2018

Re: *

Neko to mora da plati.


Naravno, ne može ništa džabe, to se podrazumeva.
Naplati se porez, slije se u budžet, pa se onda taj budžet troši za tako nešto.
Ili, neko ko ima para isfinansira, pa posle od naplate vraća svoje pare izarađuje.
A kako objsniti da ti nešto platiš, banderu, zicu, majstora, a onda dođe neko i kaže, e ovo više nije tvoje nego je moje, ja ću da ga koristim.

Nema logike u pristupu, prodavaću ti struju, ali pod uslovom da mi ti napraviš opremu, i to pod uslovom da to što ti napraviš bude moje.


Socijalizam, da, ali ovo pokazuje koliko je to naopak sistem bio.
gedza.73 gedza.73 07:22 20.11.2018

Re: *

hcm
Naravno, ne može ništa džabe, to se podrazumeva.

tačno. plaćaš kroz potrošnju, preduzeće ulaže u svoju infrastrukturu. kakve veze ja kao korisnik imam sa internim problemima i tehničkim zahtevima unutar preduzeća. mene interesuje kvalitetna usluga. ti odredi cenu proizvoda koja pokriva sve to i mirna Bačka.

ovamo ajde da postavimo banderu, daj džak cementa.
-Daj profakturu.
-
-Daj mi profakturu da ti uplatim džak cementa. posle neka mi odbiju od obračuna.
-pa ne ide to tako.
-kako ne ide? 'oćeš na lepe oči?

nakon par minuta skidoše džak cementa sa kamiončeta.

Nema logike u pristupu, prodavaću ti struju, ali pod uslovom da mi ti napraviš opremu, i to pod uslovom da to što ti napraviš bude mojež

ima. ajde svi da izgradimo Novo Naselje a onda ćemo samo mi neki da živimo u njemu.

Vidiš i Fri na kom modu radi. čim nisi sa 'nama' onda si izdajnik, narodni neprijatelj, trula buržoazija, bežiš preko Bajburga. skoro tri decenija nakon, uslovno rečeno, promena. teško se menja taj mentalitet.
afraid afraid 10:58 20.11.2018

Re: *

freehand
afraid
freehand
Naravno da im nije jasno - niti će im ikada biti jasno.

Tužno bi bilo da i Gedža nema svoje tumače i svoje apostole.

Jedan je Gedža!

Al je tebe bezbroj, sa svim znanjim a o svemu, al to je normalno sa toliko matematike poplašene fizikom i dioda poplašenih tiristorima.

Eeee, nisu samo tiristori u pitanju ... nego i trijaci.
A trijak možemo da nazovemo bi-direkcioni tiristor, ili pak, bi-direkciona upravljiva dioda.
U označavanju trijaka, stoga, za razliku od tiristora koji ima anodu, katodu i gejt, trijak, dakle, ima dve anode, A1 i A2, te gejt.
On može da se, nakon impulsa na gejtu (potom, nema potrebe prisustvo signala na gejtu sve dok postoji potencijalna razlika između dve anode - u bilo kom smeru), da provodi u oba smera, a ne samo u jednom smeru, međutim, referenciranje gejta je, bez obzira na smer, potrebno realizovati ka anodi dva, tj. A2.
Toliko o tome.

Što se tiče mojih znanja o svemu, ja ipak nisam Aristotel, koji je, čini mi se da je on, rekao da ... 'suma pojedninačnih entiteta - sabiraka, bi trebalo da postigne veću vrednost od njihovog prostog zbira' ... ili tako nekako.
A hteo sam da kažem da je kod tih svakolikoih znanja, veoma bitno znanje logike, odnosno ne-nedostatak 'zdravog razuma'.
Eeee, o tome vam Gedža stalno priča kroz svoje primere koji razaruju vaše znanje.
Jebote - o komunjarizmu govoriti afirmativno, odnosno, ne poredeći istovremenska društva razvijenog sveta sa dostignućima društva dragog (vam) druga Tite - je više nego strašno.
freehand freehand 11:11 20.11.2018

Re: *

A trijak

... je Danice - šta?

Evo sad će tvoj Đura da ti kaže, on sve zna.
A tu je i Misirac da šapne, ako zatreba.
gedza.73 gedza.73 15:50 20.11.2018

Re: *

freehand
Evo sad će tvoj Đura da ti kaže

Staljin je za mene bio sve i svja.
Staljin vas je ubijao, al’ vas nije ubio dovoljno




Vi, ti, tvoj otac, tvoj brat i sve one koje smo pobili i one koji su uspeli da pobegnu...Ja sam njegovu sliku drzao kao ikonu pet godina, i drzacu je ponovo.Necete vi dobiti dokle god sam ja ziv!Ja, moj brat, i jos nas hiljadu..Pa ko si ti?Pa ti nisi Jakovljevic?Ti si neki veci izdajnik



Dza ili bu - Ziveo Staljin
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:00 20.11.2018

Re: *

Kada čitam ove komentare, upotpunosti razumem zašto smo propali kao društvo.





I iskreno se nadam da kad dođem u svoje stare dane, neću biti tako čangrizav:)
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:21 20.11.2018

Re: *

Vidiš i Fri na kom modu radi.


Ne vredi to (pokušavati) popravljati.
Kad neko imaginarni lik koristi kao neki dokaz, nema tu šta više da se priča, što bi rekli moji, uvatipagaebi.

A zanimnjivo bi bilo kako bi svi ti koji kažu, pa u redu je što su uzimali, sve mora da se plati, reagovali kad sad bi telekom rekao, ako hoćeš signal za mobilni, napravi mi te stanice, insatliraj opremu, i da sve to bude moje, pa ćeš imati signal, a ja ću ti sve to naplaćivati.

Do neba bi se digla graja kako je to nenormalno, ali kad se to isto pod petokrakom radilo, e onda je to u redu.

Sve su to samo trajne posledice komunističke indoktrinacije, al šta ćeš, tako je kako je.
gedza.73 gedza.73 17:37 20.11.2018

Re: *

Sve su to samo trajne posledice komunističke indoktrinacije, al šta ćeš, tako je kako je



jedan od komentara na netu kaže kako je dobro živeo u vreme vladavine Čaušeska.
'Imao sam stan, posao a onda su ga neprijatelji ubili.' drugi lik mu odgovara da je Nikolaj imao zlatni telefon i sav mogući luksuz dok je narod živeo u siromaštvu.

odgovor je 'šta ti znaš, ti si se juče ispilio, ne znaš ti da je tada bilo bolje'

(u grubim crtama prepričano).

Kažu da je ovakav način razmišljanja karakterističan za društva istočnog bloka. Ljudima je dovoljno da zamašeš nostalgijom za starim vremenima i eto ti sigurnog glasača. Takvi ljudi su skoro deceniju držali naše društvo na ledu. kad su krenule naplate nepromišljenosti ponovo su za vraćanje u nazad.

Odličan ti primer za mobilni.
freehand freehand 17:45 20.11.2018

Re: *

freehand
A trijak

... je Danice - šta?

Evo sad će tvoj Đura da ti kaže, on sve zna.
A tu je i Misirac da šapne, ako zatreba.

Rekoh li ti, evo i Đure i Misirca.
Sad još da ih poplašiš sa jednim palanačkim filozofom i eto crnog triaka
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:16 24.11.2018

Re: *

predatortz

Мене јебе (па растура) једна ствар већ неко дуго време, ти исти што некад нису могли заједно, гуле данас исту/заједничку/тужну причу на бауштели. Углавном на истим градилиштима и истим хладним купатилима. Под старе дане да зараде за пензију.



Čini mi se da ti malo mešaš pojedince i političke elite.
Ja nemam pojma koje su nacionalnosti ljudi u mojoj zgradi, niti me to zanima. Simpatišem ih, ili nesimpatišem, po sasvim drugim kriterijumima. Onda elite odluče da je ovo što mene ne zanima primarni ključ i puste svoje kerove da zavrte točak zla.
A kad padne prva krv, svi trče svom plemenu. Neki se zajebu, pa ostanu među drugim. Oni, u principu, najviše najebu.


A oni se i dalje trude da svoje torove drže na nivou primitivnih plemena dozirano pa kad im zatreba ili poinestane opljačkanog da ih opet puste a oni znaju kako će naterati one koji ne bi da se tuku za tuđe babe zdravlje.
tasadebeli tasadebeli 19:56 18.11.2018

Путеви сазнања

Ја сам био у Вуковару на екскурзији на трећој години гимназије ('82.).

Тада нисам ни знао да у Вуковару живе и Срби. Мислио сам да у Вуковару живе само Хрвати. И да у читавој Хрватској живе само Хрвати. И да у Словенији живе само Словенци. И да у Босни и Херцеговини живе само Босанци. И да у Црној Гори живе само Црногорци. И да у Македонији живе само Македонци. И да на Косову и Метохији живе само Албанци. И да у Војводини живе само Војвођани.

А да у Србији и у Београду живе сви они преостали из СФРЈ који не живе на горе побројаним територијама.

И нико нам у школи није рекао ништа другачије. А у кућама су нам углавном говорили да у Југославији живе само Југословени, док ове остале нису ни помињали.

А онда је почео грађански рат и ја сам се тада баш изненадио због тих неких својих нових сазнања.
predatortz predatortz 19:58 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

Тада нисам ни знао да у Вуковару живе и Срби. Мислио сам да у Вуковару живе само Хрвати.


E moji Srbijanci, nabijem vas na qratz!
Ni istoriju svog naroda ne znate kako treba!
Kuku nama sa takvom maticom!
freehand freehand 20:00 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

Ја сам био у Вуковару на екскурзији на трећој години гимназије.

Тада нисам ни знао да у Вуковару живе и Срби. Мислио сам да у Вуковару живе само Хрвати. И да у читавој Хрватској живе само Хрвати. И да у Словенији живе само Словенци. И да у Босни и Херцеговини живе само Босанци. И да у Црној Гори живе само Црногорци. И да у Македонији живе само Македонци. И да на Косову и Метохији живе само Албанци. И да у Војводини живе само Војвођани.

А да у Србији и у Београду живе сви они преостали из СФРЈ који не живе на горе побројаним територијама.

И нико нам у школи није рекао ништа другачије. А у кућама су нам углавном говорили да у Југославији живе само Југословени, док ове остале нису ни помињали.

А онда је почео грађански рат и ја сам се тада баш изненадио због тих неких својих нових сазнања.

tasadebeli tasadebeli 20:03 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

predatortz
Тада нисам ни знао да у Вуковару живе и Срби. Мислио сам да у Вуковару живе само Хрвати.


E moji Srbijanci, nabijem vas na qratz!
Ni istoriju svog naroda ne znate kako treba!
Kuku nama sa takvom maticom!



Ма пусти... До одласка у ЈНА мислио сам да је цела СФРЈ као Кнез Михајлова.

Неони, лампиони, Дан младости, финале Купа Маршала и тако то...


tasadebeli tasadebeli 20:06 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

freehand
Ја сам био у Вуковару на екскурзији на трећој години гимназије.

Тада нисам ни знао да у Вуковару живе и Срби. Мислио сам да у Вуковару живе само Хрвати. И да у читавој Хрватској живе само Хрвати. И да у Словенији живе само Словенци. И да у Босни и Херцеговини живе само Босанци. И да у Црној Гори живе само Црногорци. И да у Македонији живе само Македонци. И да на Косову и Метохији живе само Албанци. И да у Војводини живе само Војвођани.

А да у Србији и у Београду живе сви они преостали из СФРЈ који не живе на горе побројаним територијама.

И нико нам у школи није рекао ништа другачије. А у кућама су нам углавном говорили да у Југославији живе само Југословени, док ове остале нису ни помињали.

А онда је почео грађански рат и ја сам се тада баш изненадио због тих неких својих нових сазнања.









freehand freehand 20:10 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

tasadebeli
freehand
Ја сам био у Вуковару на екскурзији на трећој години гимназије.

Тада нисам ни знао да у Вуковару живе и Срби. Мислио сам да у Вуковару живе само Хрвати. И да у читавој Хрватској живе само Хрвати. И да у Словенији живе само Словенци. И да у Босни и Херцеговини живе само Босанци. И да у Црној Гори живе само Црногорци. И да у Македонији живе само Македонци. И да на Косову и Метохији живе само Албанци. И да у Војводини живе само Војвођани.

А да у Србији и у Београду живе сви они преостали из СФРЈ који не живе на горе побројаним територијама.

И нико нам у школи није рекао ништа другачије. А у кућама су нам углавном говорили да у Југославији живе само Југословени, док ове остале нису ни помињали.

А онда је почео грађански рат и ја сам се тада баш изненадио због тих неких својих нових сазнања.







Koliko si puta ponavljao u toj gimnaziji? Da ne pitam kako si u nju sa takvim znanjem dospeo?
Mislim, nas su - one malo gluplje koji to i dotle nisu znali - tek u šestom osnovne iz geografije učili sve o našojzemlji, uključujući sve moguće statistike, pa i nacionalnom sastavu republika.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:12 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

E moji Srbijanci, nabijem vas na qratz!


Nemoj nas, nego one koji su nas učili.

Šta msiliš, da li je neko sme da kaže da je Hrvatska malo i srpska, jer tamo ima dosta Srba, pa da onda krenu razmišljanja, a što je onda granica tako povučena, a ko je tako povlačio, a što su Srbi najviše iscepkani tim granicama....
Opasno je kad u diktaturi neko počne da razmišlja.

Ovako, Hrvatska, Srbija, Slovenija...to je to, tako je od boga dano.
Pa otud i logično, Hrvatska - pa valjda Hrvati, jer to bi bilo normalno.
tasadebeli tasadebeli 20:23 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

freehand
tasadebeli
freehand
Ја сам био у Вуковару на екскурзији на трећој години гимназије.

Тада нисам ни знао да у Вуковару живе и Срби. Мислио сам да у Вуковару живе само Хрвати. И да у читавој Хрватској живе само Хрвати. И да у Словенији живе само Словенци. И да у Босни и Херцеговини живе само Босанци. И да у Црној Гори живе само Црногорци. И да у Македонији живе само Македонци. И да на Косову и Метохији живе само Албанци. И да у Војводини живе само Војвођани.

А да у Србији и у Београду живе сви они преостали из СФРЈ који не живе на горе побројаним територијама.

И нико нам у школи није рекао ништа другачије. А у кућама су нам углавном говорили да у Југославији живе само Југословени, док ове остале нису ни помињали.

А онда је почео грађански рат и ја сам се тада баш изненадио због тих неких својих нових сазнања.







Koliko si puta ponavljao u toj gimnaziji? Da ne pitam kako si u nju sa takvim znanjem dospeo?
Mislim, nas su - one malo gluplje koji to i dotle nisu znali - tek u šestom osnovne iz geografije učili sve o našojzemlji, uključujući sve moguće statistike, pa i nacionalnom sastavu republika.



Много пута...

Па слушај, ако читав мој народ већ деценијама и вековима понавља стално своје историјске, географске и порнографске разреде, што ја да се правим појединац и да се издвајам?
tasadebeli tasadebeli 20:24 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

hoochie coochie man
E moji Srbijanci, nabijem vas na qratz!


Nemoj nas, nego one koji su nas učili.

Šta msiliš, da li je neko sme da kaže da je Hrvatska malo i srpska, jer tamo ima dosta Srba, pa da onda krenu razmišljanja, a što je onda granica tako povučena, a ko je tako povlačio, a što su Srbi najviše iscepkani tim granicama....
Opasno je kad u diktaturi neko počne da razmišlja.

Ovako, Hrvatska, Srbija, Slovenija...to je to, tako je od boga dano.
Pa otud i logično, Hrvatska - pa valjda Hrvati, jer to bi bilo normalno.



Ма зна све то Преда. Само се зезамо.
freehand freehand 20:28 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

Много пута...

Па слушај, ако читав мој народ већ деценијама и вековима понавља своје историјске разреде, што ја да се правим појединац и да се издвајам?

Interesantno razmišljanje za prosvetnog radnika.
tasadebeli tasadebeli 20:29 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

freehand
Много пута...

Па слушај, ако читав мој народ већ деценијама и вековима понавља своје историјске разреде, што ја да се правим појединац и да се издвајам?

Interesantno razmišljanje za prosvetnog radnika.



И просветни радници се иако су Срби, сматрају човецима, што рече домаћин овог блога.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:30 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

Ма зна све то Преда. Само се зезамо.


Ma zna đavola.
On, bosanac, se našao da nama drobi o srpstvu.

Lako je bilo njemu, sve ofanzive tamo kod njega bila, a mi, kukavci, smo komuniste oterali odmah na početku, pa živi s tim pod komunistima majčin sine.
:)
predatortz predatortz 20:38 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

Nemoj nas, nego one koji su nas učili


Jedan iz Jagodine me stalno zvao "obrezani". Ajde, reko, zajebava se čovek, student, gde može da pomisli da neko ko se zove kao ja može biti musliman. Al' ne lezi vraže - čovek stvarno misli. Najebem mu se keve, kažem mu da pošalje neko žensko čeljade da proveri dal' sam obrezan. Krenem da ga propitujem koju slavu slavi. Tek tu se on zbuni, kaže slavi Božić " koji uvek pada negde u januaru". Ja šokiran!
Posle smo se družili, dobar momak, ali što ti kažeš obrazovni sistem mu jebao kevu. Iskreno se iznenađivao kad sam mu pričao o Bosni. On mislio, k'o ovi naši blogodrugari, da smo svi Muje i Hase, da smo malo glupavi al' dobrodušna raja...
Jeste, vas su više jebali u glavu. Nas su mogli teže lagati, znalo se poimenično ko je koga klao, ko kome selo palio. A voleli smo se, nije da nismo, sve dok nas je pendrek ujedinjavao.
tasadebeli tasadebeli 20:41 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

hoochie coochie man
Ма зна све то Преда. Само се зезамо.


Ma zna đavola.
On, bosanac, se našao da nama drobi o srpstvu.

Lako je bilo njemu, sve ofanzive tamo kod njega bila, a mi, kukavci, smo komuniste oterali odmah na početku, pa živi s tim pod komunistima majčin sine.
:)



Шта зна Босанац шта је мука...









П.С. - А мој Перо са Баније каже:

"Ми Срби смо ти нормално ишли на пос'о, у фабрику, све док се једног дана на путу нису појав'ле барикаде... Видим комшију Хрвата на барикади, наоружан, пијан, зажвалио... Поч'о да ме испитује где сам пош'о. Па знаш ти где сам пош'о, јебага ти, знамо се тол'ке године... У фабрику да радим. Једва ме пустио да одем одатле. И још ми на одласку припретио, каже: Мени да се јављаш сваки дан кад идеш на пос'о и кад се враћаш, јеш чуо? И наставим ти ја тако путем и мислим се: Не'ш ти мени више ни шлику виђет! Ето, тако ти је то почело..."

Ено га мој Перо сада у једном селу у срцу Шумадије... Бави се прасићима... Прошао у рату сито и решето, а сад не сме да оде да види своју родну кућу у Хрватској.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:49 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

Nas su mogli teže lagati,


Pa da.
Ovde se to samo prećutkivalo, i to je bilo dovoljno, sve ostalo je dolazilo po inerciji.
Kad živiš u Šumadiji, gde je sve srpsko dokle ti pogled dopire, kad si dete logično ti je da ti se to čini prirodnim stanjem, Srbija Srbi, Hrvatska Hrvati...

Ali, makar u mom kraju, mikrokraju, su se znale podele na radikale i demokrate.
One predratne podele su se zadržale pa i do danas.
Ja, recimo, tačno znam koja je kuća radikalska koja demokratska po toj podeli od pre drugog rata.
I često je to bio ključ kod glasanja i na onim kumunističkim "izborima", ono za delegate, za odbornike u opštinama i to.
Iako su svi bili komunsiti određivalo se po tom ključu.
Trebao narodu makar privid demkartije pa ga tu našao.
vcucko vcucko 20:50 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

freehand
tasadebeli
freehand
Ја сам био у Вуковару на екскурзији на трећој години гимназије.

Тада нисам ни знао да у Вуковару живе и Срби. Мислио сам да у Вуковару живе само Хрвати. И да у читавој Хрватској живе само Хрвати. И да у Словенији живе само Словенци. И да у Босни и Херцеговини живе само Босанци. И да у Црној Гори живе само Црногорци. И да у Македонији живе само Македонци. И да на Косову и Метохији живе само Албанци. И да у Војводини живе само Војвођани.

А да у Србији и у Београду живе сви они преостали из СФРЈ који не живе на горе побројаним територијама.

И нико нам у школи није рекао ништа другачије. А у кућама су нам углавном говорили да у Југославији живе само Југословени, док ове остале нису ни помињали.

А онда је почео грађански рат и ја сам се тада баш изненадио због тих неких својих нових сазнања.







Koliko si puta ponavljao u toj gimnaziji? Da ne pitam kako si u nju sa takvim znanjem dospeo?
Mislim, nas su - one malo gluplje koji to i dotle nisu znali - tek u šestom osnovne iz geografije učili sve o našojzemlji, uključujući sve moguće statistike, pa i nacionalnom sastavu republika.

Ovde opet dolazi do izražaja činjenica, koju sam ovde više puta ponovio. Ali mnogi i dalje ne veruju. Da nismo živeli u istoj zemlji.

Nas u Hrvatskoj definitivno nisu učili da u Jugoslaviji žive samo Jugosloveni. I nisu tek od šestog razreda uopšte tretirali tu tematiku. U Srbiji možda jesu, ne znam, u Hrvatskoj sigurno nisu.
Činjenica da se moje prvo proleće u školi poklopilo sa Savkinim prolećem (generacija '70./71.) možda ima, a možda i nema veze s tim. Prosto je bilo tako.

Moja primedba Tasi? Još prostije: Po Tasinoj priči, ispada da je neka viša sila branila Srbima da više drže do sebe (čitaj: da budu normalni). Ja nešto mislim, da se prosečan Srbin budi sa pitanjem "šta danas mogu da učinim za gazdu, a da ne čekam da mi traži". I da ima veze sa takvim stavom.

Da se razumemo, ovo važi i za Srbijance i za Srbe preko Dunava, Save i Drine (ovo za Predu).
freehand freehand 21:14 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

Nas u Hrvatskoj definitivno nisu učili da u Jugoslaviji žive samo Jugosloveni. I nisu tek od šestog razreda uopšte tretirali tu tematiku. U Srbiji možda jesu, ne znam, u Hrvatskoj sigurno nisu.

Ne znam sa kim i o čemu pričaš, ali pošto već mene citiraš evo da ti kažem, dve stvari. Kod nas smo se nacionalno izjašnjavali od prvog osnovne. Za ne poverovati je, znam, ali ja sam otkad znam za sebe Srbin, u svim dokumentima. A nisu me ni vešali ni streljali, ni terali da idem bos po snegu. Ali evo i druge stvari: nikom to nije bilo važno, niti je iko davao pišljivog boba šta je ko. Sad ako kažem da se u kući slavila slava otkad znam za sebe tek će to naići na uzdahe i nevericu, ali šta ću.
Elem, kad sam rekao šesti razred mislio sam na nastavnu građu, i to vrlo egzaktnu, koju su izgleda neki blogeri preskakali pa se nacionalno osvestili pod stare dane i sad tako nadrogirani ševrljaju naokolo sudarajući se sa drvećem i banderama.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:17 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

Po Tasinoj priči, ispada da je neka viša sila branila Srbima da više drže do sebe


Pa ne ispada samo, tako je i bilo.
Naravno prefidno, ne tako ogoljeno da bi se moglo dokazivati brojkama, citatima...
Pričam ono kako sam ja to upamtio i osećao.

Zamisli kad se sve najgore priča o kralju i kraljevini, i kaže se da je u pitanju srpski kralj.
Hrvatskom detetu je ostaljen izlaz da kaže sebi, pa dobro je nije bio naš, nego nečiji tuđi, nismo mi bili loši, neko drugi je bio taj loš, mi smo samo morali da trpimo.
A srpsko dete nije imalo izlaz, moralo je da prihvati teret krivice i onda je bilo normalno da se malo uzdrži od srbovanja.

Na drugoj, ali vrlo sličnoj ravni se toga sećam.
Od silnih laži i silne antičetničke propagande po školama sam se nekad baš bedno osećao što su moji bili u četnicima a ne partizanima.
Bilo mi žao što su moji, tako sam to tad doživljavao, bili glupi i zli, i naravno da mi nije na um padalo da branim svoje.

Nešto slično se događalo i na nivou nacije, Srbi kao najveći i sa najviše istorije, državnog iskustva, iskustva u svrgavanju i uspostavljanju vlasti, su se morali više od ostalih sputavati.
Posebno Srbi iz "Šumadije" gde su se skoro sve velike bune i dešavale.

E sad, stoji i to da nisu streljali ako kažeš da si Srbin i ako se tako pišeš,
to, istina, pobija svaki dokaz o sputavanju nacionalne svsesti.
milisav68 milisav68 22:00 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

freehand
Kod nas

Kod vas se živelo u Vojvodini, a ne u Srbiji, u tzv UŽAS.

Imali ste svoju vladu, svoj budžet i svoj - poseban školski program, o Jugoslaviji se učilo u osmom razredu.

Smedervski sandžak (koji mnogi pogrešno nazivaju Beogradski pašaluk) je bio pod stalnom prismotrom, a glavni "posmatrači", koji su javljali tamo gde treba su uglavnom bili ljudi koji nisu bili odatle, tzv oslobodioci (od imovine i života).

Inače, dokle je to išlo, moj otac se krajem sedamdesetih zainatio da dobije ličnu kartu otkucanu na ćirilici, i zamisli, u celom Beogradu, jedva je našao stanicu koja ima takvu pisaću mašinu (zaboravio sam gde).

I kod nas se slavila slava, i niko nije streljan zbog toga, ali je to bio veliki minus za recimo napredovanje ili je recimo prosvetni radnik mogao da ostane bez posla - ne direktno, već bi se našao neki drugi izgovor.

Tako da - da, nismo živeli u istoj zemlji, a i republici.
tasadebeli tasadebeli 22:06 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

Људи моји, чусте ли ви икада за иронију?

Може и сарказам?

Како ко више воли...


Ја сам био у Вуковару на екскурзији на трећој години гимназије.

Тада нисам ни знао да у Вуковару живе и Срби. Мислио сам да у Вуковару живе само Хрвати. И да у читавој Хрватској живе само Хрвати. И да у Словенији живе само Словенци. И да у Босни и Херцеговини живе само Босанци. И да у Црној Гори живе само Црногорци. И да у Македонији живе само Македонци. И да на Косову и Метохији живе само Албанци. И да у Војводини живе само Војвођани.

А да у Србији и у Београду живе сви они преостали из СФРЈ који не живе на горе побројаним територијама.

И нико нам у школи није рекао ништа другачије. А у кућама су нам углавном говорили да у Југославији живе само Југословени, док ове остале нису ни помињали.

А онда је почео грађански рат и ја сам се тада баш изненадио због тих неких својих нових сазнања.



Narodi Jugoslavije, polazeći od prava svakog naroda na samoopredeljenje, uključujući i pravo na otcepljenje, na osnovu svoje slobodno izražene volje u zajedničkoj borbi svih naroda i narodnosti u narodnooslobodilačkom ratu i socijalističkoj revoluciji, a u skladu sa svojim istorijskim težnjama, svesni da je dalje učvršćivanje njihovog bratstva i jedinstva u zajedničkom interesu, zajedno sa narodnostima sa kojima žive, ujedinili su se u saveznu republiku slobodnih i ravnopravnih naroda i narodnosti i stvorili socijalističku federativnu zajednicu radnih ljudi — Socijalističku Federativnu Republiku Jugoslaviju...


(ЛИНК)

polazeći od prava svakog naroda na samoopredeljenje, uključujući i pravo na otcepljenje,


polazeći od prava svakog naroda na samoopredeljenje, uključujući i pravo na otcepljenje,


polazeći od prava svakog naroda na samoopredeljenje, uključujući i pravo na otcepljenje,



Ја претпостављам да се ово право сваког народа на самоопредељење укључујући и право на отцепљење онда односило и на Србе који живе ван Србије... У Хрватској, БиХ,...

Или можда грешим?

Можда су ти Срби ван Србије ипак били грађани другог реда у тој СФРЈ?

Зато што је државотворност сваке републике и покрајине у тој СФРЈ била ипак изнад права "сваког народа на самоопредељење укључујући и право на отцепљење" (Осим за Социјалистичку Републику Србију.)?

Била је та државотворност сваке републике и покрајине у тој СФРЈ чак и изнад државотворности Југославије.

Мож' бити да се зато онда не разуме иронија?

Или сарказам?

Како ко више воли...
nsarski nsarski 22:07 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

Da ne ponavljam ovo što je Tasa napisao (da ne prostirem isti čaršaf), ali moje iskustvo je veoma slično. Zapravo, nisam ni razmišljao o nacionalnim pripadnostima - smatrao sam to za nebitno.
E, onda su se desili događaji koji su me zbunuli. Prvo, moja porodica je imala kuću u jednom primorskom selu na Kornatima, blizu Šibenika, gde je bilo dosta Beograđana. Svakog leta su lokalni momci našeg godišta (tinejdžeri) zadevali kavge, makljali smo se koliko smo mogli.
To mi je bilo čudno jer smo mi, furešti, pokupovali te napuštene kuće (ruševine, zapravo), adaptirali ih, sredili, uveli vodovod, asfaltirali. Ipak, lokalci su bili veoma neprijateljski raspoloženi (ne svi, ne bih da grešim dušu) i, kao što rekoh, stalno smo se makljali kad smo dolazili tamo tokom raspusta. Onda su mi stariji rekli da nas napadaju jer smo Srbi i da u tom delu Dalmacije ima mnogo ljudi koji mrze Srbe. Sećam se, takođe, da sam zazirao kada sam u tu letnju kuću išao vozom - voz stane u Kninu, a ja ne smem da izađem na peron da natočim vodu plašeći se da me "Hrvati" ne napadnu i prebiju. Nisam imao pojma da tamo ima mnogo Srba. Tek sam devedesetih saznao.
Posle su ti napadi postali nepodnošljivi i mi smo kuću prodali da se više ne vratimo.
Nekako u slično vreme slučajno sam pročitao neki novinski tekst o ekskurziji koju su đaci iz Slovenije iz Hrvatske pravili po Srbiji. Svi su zajednički pričali da vole što su došli da vide nove predele i upoznaju svoje vršnjake iz stranih zemalja. Ja nevera. Koja strana zemlja? O čemu oni to pričaju, pa nisu otišli u Kinu? Posle sam opet shvatio. Za njih je ta Juga bila strana zemlja. Strana.
Hoću da kažem: ti klinci iz Slovenije i Hrvatske i ja iz Srbije smo živeli na potpuno različitim planetama.

Jebiga, tako su nas u školi učili. Po mojoj kući se to nije isticalo nešto posebno. Kad bi mi majka (poreklom iz Šumadije) rekla da sam Srbin (mislim, mi smo redovno slavili slavu oduvek), ja sam se mrštio i govorio da to nema veze, mene interesuju Stonsi, na primer.

Pred rat je jedna moja studentkinja (radila tezu kod mene) odjednom nestala iz Beograda i više se nije vraćala. Sada radi u Zagrebu i ne provodi se dobro. Raspitivao sam se za nju, ali su mi rekli ima muslimansko ime, pa se ne oseća dobro i zato je otišla. Tada sam, zgranut, prvi put razmislio o njenom imenu - muslimansko zaista, ali ja to godinama nisam uopšte primećivao. I siguran sam da je na fakultetu po tom pitanju niko nije prozivao.

Dakle, da. Mi smo živeli na različitim planetama. Barem to znam za ljude koje sam u Beogradu poznavao. To sam sve kasnije naučio, kao što sam naučio da je istorija koju su nam u školi predavali, to bratstvo-jedinstvo, komunizam solidarnost, i ostale gluposti jedan grandiozni bulšit koji se urušio prvom prilikom.

zilikaka zilikaka 22:07 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

Kod nas smo se nacionalno izjašnjavali od prvog osnovne. Za ne poverovati je, znam, ali ja sam otkad znam za sebe Srbin, u svim dokumentima.

Da, ja se čak živo sećam tog valjda prvog izjašnjavanja kad sam došla kući i pitala šta da kažem.
Nekako to zaista nije bila neka bitna tema u kući. I sećam se da mi je rečeno; "Majka i ja smo Srbi, pa valjda si i ti."

Kažem, nije bilo bitno ali sam krštena kao sasvim mala, uvek se znalo kad je i Božić i Uskrs i slava, al je to bila stvar kuće.

Inače, to je tipično za Lale. Nikad nisu posebno pridavali značaj tome ko su, osim ako neko počne da insistira da ne treba tome da pridaju značaj.
Onda postaju Srbi sa dna kace.
afraid afraid 22:10 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

tasadebeli
Људи моји, чусте ли ви икада за иронију?

Може и сарказам?

Како ко више воли...

...

Taso, ne vidim zbog čega se ti izvinjavaš - kada si veoma plastično dočarao baš tako kako je (i) bilo.
Jedino su Srbi kukali za Makarskom i 'ko nas zavadi'.
Ostale je bolela ona stvar za Beograd.
freehand freehand 22:12 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

Inače, to je tipično za Lale. Nikad nisu posebno pridavali značaj tome ko su, osim ako neko počne da insistira da ne treba tome da pridaju značaj.
Onda postaju Srbi sa dna kace.

E to.
predatortz predatortz 22:22 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

Onda su mi stariji rekli da nas napadaju jer smo Srbi i da u tom delu Dalmacije ima mnogo ljudi koji mrze Srbe


Moj ćale studirao sa Hrvatom iz Husina kod Tuzle. Nastavili sa druženjem, posećivali se porodično. Meni on i njegova žena bili jako dragi ljudi. Da ne dužim, pozovu oni moje matorce kod njih na vikendic. Prošli k'o bosi po trnju. Matori ćaletovog drugara rekao pred mojim da im nikad neće oprostiti što su na njegovu zemlju doveli Srbe. Sve to bilo mnogo pre rata.
tasadebeli tasadebeli 22:22 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

nsarski

Kad bi mi majka (poreklom iz Šumadije) rekla da sam Srbin (mislim, mi smo redovno slavili slavu oduvek), ja sam se mrštio i govorio da to nema veze, mene interesuju Stonsi, na primer.



Зато што нам то бити Србин и није било нешто што се носи као знак распознавања на челу. И верујем да је онима који су расли у неким другим срединама у тој СФРЈ то било битно, али нама овде заиста није...

Знао сам ко сам, шта сам, из какве породице, знао сам које сам националности, али сам исто тако знао и које ми је држављанство. А оно за мене никако тада није било држављанство Србије, него Југославије.

И то сасвим намерно бркање националног и државног питања при чему се националности давао и огроман политички значај као да смо у 19. веку мени никако није био јасан. Нисам то разумео... Зашто се то ради? Чему?


Dakle, da. Mi smo živeli na različitim planetama. Barem to znam za ljude koje sam u Beogradu poznavao. To sam sve kasnije naučio, kao što sam naučio da je istorija koju su nam u školi predavali, to bratstvo-jedinstvo, komunizam solidarnost, i ostale gluposti jedan grandiozni bulšit koji se urušio prvom prilikom.



Ја сам тада дубоко веровао да ће се превазићи све те "дечје болести" како сам то тада називао и да ћемо заиста сви бити држављани Југославије (ма какво год јој друштвено и државно уређење било), а да ће националност бити нешто врло лично, отприлике као и вера, религија, за сопствену употребу, али не и за политички живот.

(Стално сам гледао у САД као такве по том питању... )

Дакле, није ми падало на памет у изјшњавањима о националности да кажем нешто друго осим Србин. Али исто тако није ми падало на памет да се по иностранству (где су ме питали одакле сам) представљам другачије него Југословен.

И то ми је све било сасвим логично и природан ток историје за ове балканске народе који су толико жртава поднели током векова стењући под разним великим империјалним силама да сам мислио да другачије и не може бити.


EDIT: А о оном криминалу, оним подземним пацовима који су на овим просторима сасвим свесно и намерно подметали веру као фактор који одређује и нацију нећу ни да причам... И то су радили од самог настанка те Југославије 1918.

Па зато данас сви ми, сви ти народи и народности, живимо у једном аланфордовском апсурду.






Успут, мој најбољи другар са факултета је Сабахудин. Сјајан преводилац за немачки језик. Трећи у екипи за преферанс нам је био Лав, унук Бранка Ћопића.
apostata apostata 22:25 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

vcucko

(...)
Nas u Hrvatskoj definitivno nisu učili da u Jugoslaviji žive samo Jugosloveni. I nisu tek od šestog razreda uopšte tretirali tu tematiku. U Srbiji možda jesu, ne znam, u Hrvatskoj sigurno nisu.

(...)

Kada sam bio u JNA (Kraljevo, 1983/84.) došlo neko naređenje da se izvrši popis po nacionalnoj pripadnosti (sve sa imenom i prezimenom). Odmah na početku ankete stajalo je da se prilikom izjašnjavanja ne koristi odrednica 'Jugosloven'.
Ja ipak napišem da sam Jugosloven.

Izgleda da je to pregledano na nivou kasarne i nekih dva-tri dana poslije zove nas Jugoslovene bezbednjak jednog po jednog. Čovjek me sve ispitao ko sam odakle sam, ko su mi roditelji i tako to.

Na kraju je rekao otprilike ovako - vojniče stvar je jednostavna i u anketi i u upustvu koje je došlo u vezi popisa, zabranjena je odrednica Jugosloven. To je naređenje i ono važi i za mene i za tebe - jel' to jasno?
Ja kažem da je jasno. On mi daje novi anketni papir i kaže - odlično, onda napiši bilo šta drugo.

Ja uzmem papir, hemijsku, pročitam ponovo tekst i napišem Hotentot. Dam to drugu majoru, on pročita, pogleda me, ustane i ja naravno sa njim. Gleda me dalje (kunem se svime da mu se na uglovima usana na kratko pojavio osmjeh) i odjednom reče - voljno.

Malo više od sedam dana kasnije izbacili su me iz partije. Primili su me u tu vojsci u januaru, a izbacili početkom aprila.
Činjenica da se moje prvo proleće u školi poklopilo sa Savkinim prolećem

Ti i ja smo izgleda ispisnici.
tasadebeli tasadebeli 22:26 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

afraid
tasadebeli
Људи моји, чусте ли ви икада за иронију?

Може и сарказам?

Како ко више воли...

...

Taso, ne vidim zbog čega se ti izvinjavaš - kada si veoma plastično dočarao baš tako kako je (i) bilo.
Jedino su Srbi kukali za Makarskom i 'ko nas zavadi'.
Ostale je bolela ona stvar za Beograd.



Не извињавам се.

Али и данас ми је жао Дубровника и Мљета.

Но, боже мој... Кога нема, може се и без њега.
gedza.73 gedza.73 22:27 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

Matori ćaletovog drugara rekao pred mojim da im nikad neće oprostiti što su na njegovu zemlju doveli Srbe

iz nekih porodičnih priča sam zaključio da su Hrvati drugačije gledali vas sa njihove strane Drine a drugačije nas iz centralne Srbije.
korisnickoime-1 korisnickoime-1 22:29 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

nsarski

E, onda su se desili događaji koji su me zbunuli. Prvo, moja porodica je imala kuću u jednom primorskom selu na Kornatima, blizu Šibenika, gde je bilo dosta Beograđana. Svakog leta su lokalni momci našeg godišta (tinejdžeri) zadevali kavge, makljali smo se koliko smo mogli.
To mi je bilo čudno jer smo mi, furešti, pokupovali te napuštene kuće (ruševine, zapravo), adaptirali ih, sredili, uveli vodovod, asfaltirali. Ipak, lokalci su bili veoma neprijateljski raspoloženi (ne svi, ne bih da grešim dušu) i, kao što rekoh, stalno smo se makljali kad smo dolazili tamo tokom raspusta.


Pa ti si gori od Philipa.

Cuj kupili rusevine i adaptirali. Ovo stvarno ko Philipova bajka.
Vodovod ? Napravili sami vodovod?
Asfaltirali ? Sami asfaltirali uprkos protivjenjima divljih domorodaca ?

Daj profesore oladi malo...
predatortz predatortz 22:32 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

gedza.73
Matori ćaletovog drugara rekao pred mojim da im nikad neće oprostiti što su na njegovu zemlju doveli Srbe

iz nekih porodičnih priča sam zaključio da su Hrvati drugačije gledali vas sa njihove strane Drine a drugačije nas iz centralne Srbije.


Nema njihove strane Drine. Istina, '41. su izašli na Drinu. No, devedesetih je to definitivno ispravljeno. Za vijek vijekova, rekao bih
Inače, Hrvati u Bosni, pazi u Bosni, ne u Hercegovini, će brzo postati statistička greška u popisu.Sjebali ih malo mi, malo hrvatsko cvijeće, malo migracije...

gedza.73 gedza.73 22:35 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

Nema njihove strane Drine.

'tedo da stavim pod navodnike.

inače ono što je Milisav napisao bilo isto i kod mene. možda što smo komšije?

nsarski nsarski 22:43 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

Pa ti si gori od Philipa.

Cuj kupili risevine i adaptirali. Ovo stvarno ko Philipova bajka.
Vodovod ? Napravili sami vodovod?
Asfaltirali ? Sami asfaltirali uprkos protivjenjima divljih domorodaca ?

Daj profesore oladi malo...


Razumem da ne razumeš (da upotrebim docsovu mentalnu zavrzlamu od koje se još oporavljam). U to selo je prvi došao Vjeko Afrić. Posle su došli poznati umetnici, pravnici, glumci (Mija Aleksić, na primer), političari (Koča Popović, na primer) i slični (uticajni ljudi - vodu smo doveli iz Vodica, 3km odatle). To ostrvo (Tribunj) je bilo mahom napušteno i ljudi su se preselili na kopno (mali most spaja ostrvo i kopno). Na ostrvu nije bilo vode ni kanalizacije, uske ulice su bile kamenite, neravne.
Postoji ceo film Vjeke Afrića o radovima koje smo mi, uz pomoć meštana, radili i finansirali.
Sada je to mondensko mesto koje nije ni nalik onom napuštenom dalmatinskom selu koje je nekad bilo.

Evo kako to danas izgleda:


One kuće u pozadini uglavnom nisu postojale. A na ostrvu (ova "kocka" ispred) je tada samo bilo struje, bez vode, bez kanalizacije, bez ravnih ulica, bez puteva. Misliš da, recimo, 30 kuća ne mogu da se dogovore i to poprave u periodu od 3-4 godine? OK, misli.
korisnickoime-1 korisnickoime-1 22:57 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

nsarski
Pa ti si gori od Philipa.

Cuj kupili risevine i adaptirali. Ovo stvarno ko Philipova bajka.
Vodovod ? Napravili sami vodovod?
Asfaltirali ? Sami asfaltirali uprkos protivjenjima divljih domorodaca ?

Daj profesore oladi malo...


Razumem da ne razumeš (da upotrebim docsovu mentalnu zavrzlamu od koje se još oporavljam). U to selo je prvi došao Vjeko Afrić. Posle su došli poznati umetnici, pravnici, glumci (Mija Aleksić, na primer), političari (Koča Popović, na primer) i slični (uticajni ljudi - vodu smo doveli iz Vodica, 3km odatle). To ostrvo (Tribunj) je bilo mahom napušteno i ljudi su se preselili na kopno (mali most spaja ostrvo i kopno). Na ostrvu nije bilo vode ni kanalizacije, uske ulice su bile kamenite, neravne.
Postoji ceo film Vjeke Afrića o radovima koje smo mi, uz pomoć meštana, radili i finansirali.
Sada je to mondensko mesto koje nije ni nalik onom napuštenom dalmatinskom selu koje je nekad bilo.

Evo kako to danas izgleda:


One kuće u pozadini uglavnom nisu postojale. A na ostrvu (ova "kocka" ispred) je tada samo bilo struje, bez vode, bez kanalizacije, bez ravnih ulica, bez puteva. Misliš da, recimo, 30 kuća ne mogu da se dogovore i to poprave u periodu od 3-4 godine? OK, misli.


Ma razumijem ja da ne razumijem.

Ipak nije mi jasno kad kazes " doveli smo vodu" ko je to doveo vodu ? Ti si polagao cijevi a divlji mjestani ih vadili preko noci?

Ko ste to Vi

"UTICAJNI LJUDI" ?

Udbaska posla.


hoochie coochie man hoochie coochie man 23:14 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

Ipak nije mi jasno kad kazes " doveli smo vodu" ko je to doveo vodu ?


Ne znam ko je i kako tamo doveo vodu, ali me čudi da se ti tome toliko čudiš.
Pa pola srpskih vodovoda je nastalo tako što su ljudi bukvalno dovodili vodu u svoja naselja.
Ono, urede izvore (kapitaju ih, tako se to zvalo) iskopaju kanale, kupe cevi, postavljaju ih, zatrpavaju, plaćaju majstore da urade majstorksi deo posla...
Ne znam šta je tu toliko čudno.

I struja je slčno dovođena, kopanje rupa za bandere, kupovina bandera, žice, plaćanje majstora..telefoni takođe.
nsarski nsarski 23:19 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

Ipak nije mi jasno kad kazes " doveli smo vodu" ko je to doveo vodu ? Ti si polagao cijevi a divlji mjestani ih vadili preko noci?

Ko ste to Vi ?

"UTICAJNI LJUDI"

Udbaska posla.


Ah, tu me nađe!

Ne, voda je bila dovedena donekle blizu Tribunja iz Vodica, a mi smo onda tu vodu sproveli do ostrva. Uz pomoć meštana, naravno. I oni su se radovali da dobiju vodu, naravno. Nisam polagao cevi, ja sam koristio kramp, jer sam toliko umeo, ali sam radio. Mnogo, kao i ostali. Zapravo, najviše su radile žene, dok su muževi igrali balote i kartali se ispod duda kod crkve.
Divlji meštani, kako ih ti nazivaš, su bili tinejdžeri, koji su se s nama makljali, i opet ne svi. Ja i danas imam drugara odande od koga kupujem najbolje maslinovo ulje (privatna, porodična proizvodnja). Oni koji su se tukli sa nama su sada, u novoj Hrvatskoj, postali glavni policajci u kraju.

Udba? Možda. Tamo je i skladatelj Hegedušić živeo i moguće da je imao uticaja Tamo Gde Treba da se ceo projekat omogući. Bilo je tu i drugih koji su imali veze s policijom, ali njih ne bih da pominjem. I nisam obraćao pažnju.
apostata apostata 23:21 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

nsarski

Mi smo bili tu blizu na Murteru i imali smo sličnu epopeju sa vodom i strujom.
No sa provokacijama i sličnim sranjima bilo je mnogo, mnogo bolje.

milisav68 milisav68 23:21 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

gedza.73
možda što smo komšije?

A i Topola je u kumšiluku.
nsarski nsarski 23:24 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

Pa pola srpskih vodovoda je nastalo tako što su ljudi bukvalno dovodili vodu u svoja naselja.


Ma, u mom selu pod Kosmajem nije bilo vode mnogo decenija (mada su imali bunar/izvor koji su upropastili), pa je moja majka (uz pomoć svoja tri sina i nekoliko radnika) sprovela vodu u donji deo sela - visinska razlika oko 3m, udaljenost oko 300m. Iskopali kanal dubine oko 1m, položili cevi, zbog pada pritisak sasvim dobar. I dan danas to radi i ja imam vodu u kući.
zilikaka zilikaka 23:25 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

Ono, urede izvore (kapitaju ih, tako se to zvalo)

Kaptirati Huči, tako se kaže.
tasadebeli tasadebeli 23:26 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

apostata

Kada sam bio u JNA (Kraljevo, 1983/84.

Činjenica da se moje prvo proleće u školi poklopilo sa Savkinim prolećem


Ti i ja smo izgleda ispisnici.



И ја сам за вама, што би рек'о наш "престолонаследник".

ЈНА - Илирска Бистрица, 1983/84.

Одмах после гимназије, а пре поласка на факултет. 18-19 година. Октобарска класа. Морао да се јавим у касарну до поноћи 6. октобра, а рођендан ми 7. октобра.

Када сам се пробудио прво јутро у војничком кревету, момак преко пута мене, стара кука, старији од мене 2-3 године, руке к'о лопате, већ седи обучен на намештеном кревету, пуши ћутке, намрштен и тресе пепео у празну конзерву сардине. Извесни Мехмед, Меша Челиковић из Зен'це. Рудар. Али је радио већ и у Бановићима, и у Велењу,... Од своје 18. је крампао по рудницима Југославије.

"Ш'а је? Ш'а ме гледаш," каже ми љутито кроз дувански дим.

"Данас ми рођендан."

"Е, јеб' га..."

После ручка сам га водио у кантину на пиво да га частим за рођу.

Југославија, јебига...





Него реци ми, Апостата, јесте и ви у Краљеву били дигнути на виши степен борбене готовости за време зимске Олимпијаде у Сарајеву те '84?

Или је то ипак тада важило само за поједине области, односно поједине јединице ЈНА, у тој Југославији?
korisnickoime-1 korisnickoime-1 23:27 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

"I nisam obracao paznju"

U redu je profesore .
Neobracanje paznje uvijek opravdava.

Meni samo zasmetalo kada se komsije Mije Aleksica I Koce Popovica jadaju kako im je bilo tesko.
Pa jesu li vam nesto srusile Ustase ?
zilikaka zilikaka 23:29 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

visinska razlika oko 3m, udaljenost oko 300m. Iskopali kanal dubine oko 1m, položili cevi, zbog pada pritisak sasvim dobar.

Uh, mala ti je to visina za razliku pritiska. Na visinu 0,3bar, a imaš i otpore u cevima. Dok se popne do slavine treba bar još metar.
Biće da je pritisak dobar jer je na izvoru dovoljan.
angie01 angie01 23:34 18.11.2018

ne znam, ispada da sam ja zivela na Marsu,

uredno sam isla i u Ljubljanu, Sarajevo, Zagreb, Skoplje,...da ne izlistavam sad celo primorje i ostrva, Rovinj, Pula, Portoroz, Opatija, Rijeka, Dubrovnik, Korcula, Mljet, Lastovo,... nikad me niko nije pitao sta sam po nacionalnosti, niti se ponasao prema meni kao da sam furest i svuda mi bilo super,...u Rovinju i Dubrovniku bila kao kod kuce...kada krene Jadrolinija iz Splitske luke posle ukracavanja i stampeda pronalazenja najboljih mesta, iz prtljaga maldi iz svih krajeva tadasnje zemlje, vade sta ko ima i nudi naokolo i pocinje sveopsta zurka bezbriznog leta i svi su odmah ekipa, iako razlicito izgovaraju iste reci, ili koriste neke drugacije, ali svima poznate...

u Vojvodini imam drage prijatelje, najmanje desetak razlicitih nacionalnosti- ako bi neko bas insistirao da se izjasne, iako je lako prepoznatljivo, jer govore razlicitim maternjim jezicima, pa im Srpski zvuci drugacije, sa kojima delim dugu zajednicku istoriju, punu toliko lepih dogadjanja, da je ona znacajni deo mog zivota, odrastanja i formiranja.

predatortz predatortz 23:35 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

apostata
nsarski

Mi smo bili tu blizu na Murteru i imali smo sličnu epopeju sa vodom i strujom.
No sa provokacijama i sličnim sranjima bilo je mnogo, mnogo bolje.



Tuzlanske škole su inale đačko odmaralište u Tjesnom (Tisno). Niz neprijatnosti smo doživljavali od klinaca sa Murtera. Gađanje kamenicama uz neizostavno "glupi Bosanci", recimo. A "glupim Bosancima" nije bilo jasno što su ta deca toliko divlja i što ih odrasli ne zaustavljaju u tom divljanju.
nsarski nsarski 23:48 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

Pa jesu li vam nesto srusile Ustase ?


Ne znam da li su ustaše, ali našu kuću smo leti zaticali s razvaljenim vratima, polupanim prozorima...neko se untura "olakšao". Onda smo je prodali. Znam da su posle Miji Aleksiću zapalili kuću (bacili molotovljev koktel), za ostale se nisam raspitivao. I dobro znam da su svoje prodali, samo da pobegnu. Možda su bile ustaše, a možda je sve to slučajno, neko dobronameran, dešava se.
Koliko znam, nije bilo rušenja (dinamit i slično), ali znam da su se nekim mojim prijateljima takve stvari dešavala se kućama na Braču, recimo. Nalaziš da je to OK?
nsarski nsarski 23:50 18.11.2018

Re: ne znam, ispada da sam ja zivela na Marsu,

ne znam, ispada da sam ja zivela na Marsu,


Žao mi je što moram da ti to otkrijem, ali jesi, živela si na Marsu. Jer tada se o tome ništa nije znalo ili pisalo, nije bilo podobno, jebiga. Razumljivo, jer u tom životnom dobu čovek ima druga zanimanja i tek kad ga lupi po glavi počne da razmišlja. Pojava je endemska, ako te to teši.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana