Gost autor| In memoriam

Još jedna godišnjica (koja nas ništa neće naučiti)

Boris Drenca RSS / 18.11.2018. u 13:02

Ako samo jedan dan u godini posvetimo razumevanju katastrofe Vukovara bićemo bolji ljudi.

Vukovar je naša sramota, pečat i teret.

(Aleksandar Stošić)

15095507_10210801214564335_4288106602041453148_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_ht=scontent.fbeg4-1.fna&oh=95d69fe37a4ca4bc725be29586db7120&oe=5C64FCF5


Vukovar, 17. 11. 1991.*

Vesna Almog

Starac, stari, stari, stari starac, leži ničice u prašini razrovane ulice. Mrtva ruka i dalje steže štap i još uvek, zauvek, mrtav beži.
***
A posle, u dvorištu obdaništa, šest ljudi smrskanih glava, jedan u sivo-bordo džemperu koji je isplela ona koja mora da je već sanjala rupu koja zeva na njegovom potiljku. Šare vune se stapaju sa šarama mozga, koagulata i razmrvljenih kostiju.
***
Tamo dalje, pored ceste, druga rupa, kubik i po, u njoj trojica razderana ručnom bombom, bombama, ne znam, jedan skoro dete, iz uha mu vijuga skorela krv. Mali presahli potočić i još jedan iz desne nozdrve. Neka druga trojica stoje pored, naslonjeni na lopate puše. Odmaraju.
***
Jedna žena vrišti "ljudske oči, ljudske oči" i baca sa sprata kesu koju tražimo i tražimo i nađemo. Iz nje nas gleda istrulela šargarepa.
***
I mladić, lep i dalek, gleda. Zuri u nebo, go u ledenoj travi sa još pedesetpet mirnih leševa u dvorištu preko puta bolnice, sav nenačet smrću, gladak, čist, skoro ceo pod belim čaršafom ulegnutim tamo gde mu je noga iščupana iz kuka.
Na klupi leži muškarca crnih raskuštranih brkova, na grudi mu položeno dete crnih, ulepljenih kovrdža. Preko njih je nečija brižna ruka prebacila zastavu. Hladno je.
***
Stara žena ide za nama i zove nas "dođite da vidite moju mrtvu sestru u garaži" i mi idemo sto metara, dvesta metara, a ona doziva "Radmila, Radmila, ustani, Radmila, došli su da te vide". U garaži gori sveća iznad smrežuranog lica svezanog ispod brade... "Pogledajte joj noge, a nosila mi je jutros čarape, kad je prestalo i ... vidite joj noge ... bile smo logorašice u Jastrebarskoj rijeci, male smo bile i tada me je čuvala ... ustani sejo, Radmila, Radmila"
***
Na raskršću uz stub privezana gola lutka iz izloga. Na drugim raskršćima razapeti božiji sinovi, izrešetani, mali, uzaludni. Neki vojnici u umoljčanim uniformama čučeći bockaju zemlju zašiljenim šipkama. Jednom punačkom curkom curi znoj ispod premalenog šlema sa izbledelom petokrakom, a oči beže nekud preko Dunava.
***
Kod vodotornja niz ulicu tandrče prikolica na fići, na krovu razglas, iz razglasa škripi "marširala, marširala kralja Petra garda". Žena zadiže kaput... "gledale ih, gledale ih beogradske dame"... i ona u nevoljnom ritmu koračnice korača preko cigli i maltera u kuću, a ovaj iz fiće izlazi, pa se vraća na vozačko sedište, njegov saputnik preti šakom nebu i viče "ovde sam živeo, majku vam ustašku jebem", pa ovaj opet izlazi, baca bombu u prozor susedne ruševine, sedaju, kroz otvorene prozore vijore tri prsta, fića juri niz ulicu, prikolica odskakuje, pesma preskače...
***
Sve je srušeno. Sve je srušeno. Sve je srušeno. Sve.
U mene zure psi bez gospodara i jedno mače, kostur mačeta, još slabačko kmeči dok smrt ulazi u njega i ja ga držim na sastavljenim dlanovima i jaučem za njegovim malim životom.
***
Imam 30 godina, 8 meseci i 11 dana i danas sam prvi put videla mrtvaca ... starca u kožuhu koji još stežući štap leži ničice na ulici.

15135947_10210801208084173_218044384525390372_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_ht=scontent.fbeg4-1.fna&oh=7b6b80503eb87161dc1fd8c44e815177&oe=5CADDBFF 

 

* Godinu i neki mesec pre nego je nastala slika možda je starac sa štapom sedeo, u toploj letnjoj večeri, pred kućom i sa komšijama analizirao kao je Piksi dao onaj gol Špancima i unapred nazdravljao pobedi nad Argentincima.
Možda je tačno godinu dana ranije čovek u sivo bordo džemperu izašao , malo pripit, iz Restorana na obali reke (odmah pored veslačkog kluba) i bez jakne krenuo kući. Srećom konobarica ga je stigla.
Godišnjice ne služe da neki mrsom... sede na televizijama i analiziraju strategije nova i stara naoružanja, nacionalne ideologije i ostale gluposti. Godišnjice služe daim kažemo da umuknu. Da pokušaju da ne budu seronje.
(Tekst koleginice i prijateljice Vesne sam pozajmio (uz odobrenje) zbog fotografija koje je napravila pre 27 godina i jedan dan i sačuvala u glavi. Zbog fotografija koje govore mnogo toga o užasima koje smo napravili. Smatram se čovekom a ovo su uradili ljudi jedni drugima. )

(fotografije Vukovara iz teksta su iz lične arhive)


 


 



Komentari (339)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

korisnickoime-1 korisnickoime-1 23:52 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

nsarski
Pa jesu li vam nesto srusile Ustase ?


Ne znam da li su ustaše, ali našu kuću smo leti zaticali s razvaljenim vratima, polupanim prozorima...neko se untura "olakšao". Onda smo je prodali. Znam da su posle Miji Aleksiću zapalili kuću (bacili molotovljev koktel), za ostale se nisam raspitivao. I dobro znam da su svoje prodali, samo da pobegnu. Možda su bile ustaše, a možda je sve to slučajno, neko dobronameran, dešava se.
Koliko znam, nije bilo rušenja (dinamit i slično), ali znam da su se nekim mojim prijateljima takve stvari dešavala se kućama na Braču, recimo. Nalaziš da je to OK?


Ne nalazim da je ok.
Narocito zato sto su moju zapalili do temelja za razliku od tvoje.

Istina nije mi udbas bio komsija.Niti ja.

U tvoju samo provalili?

Sram ih bilo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:53 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

zilikaka
Ono, urede izvore (kapitaju ih, tako se to zvalo)

Kaptirati Huči, tako se kaže.


baš si to morala da primetiš :)
Ma bre, znam, omašio taster.
freehand freehand 23:54 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

Znam da su posle Miji Aleksiću zapalili kuću (bacili molotovljev koktel),

Briši ovo, jerbo ako Krkar vidi gotov si
nsarski nsarski 23:57 18.11.2018

Re: Путеви сазнања

zilikaka
visinska razlika oko 3m, udaljenost oko 300m. Iskopali kanal dubine oko 1m, položili cevi, zbog pada pritisak sasvim dobar.

Uh, mala ti je to visina za razliku pritiska. Na visinu 0,3bar, a imaš i otpore u cevima. Dok se popne do slavine treba bar još metar.
Biće da je pritisak dobar jer je na izvoru dovoljan.


Iskreno, ja to odokalno. Dobro, možda je bilo i 5m, ali pritisak je prihvatljiv. U dvorištu, oko 3m ispod kuće, ceo sprat, možeš da nakačiš crevo i zalivaš ako hoćeš. I plus, tu ima još samo 4-5 kuća korisnika - vikendaši, retko da se svi nađu odjednom tamo.
predatortz predatortz 00:01 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Iskreno, ja to odokalno


E pa sa njom ne može tako!
To bre mašinac, nosi metar u džepu. I onaj šubler, 100% uvek ima pri ruci.
nsarski nsarski 00:03 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Istina nije mi udbas bio komsija.Niti ja.

U tvoju samo provalili.

Sram ih bilo.


Naravno! Neka idu u peršun!
A za komšije, pa ne znam. Kao što rekoh, nisam o tome ništa znao ili razmišljao. Sve dok nisam završio fakultet u Beogradu i Oni me skolofrčili. Tada mi se razjasnilo. No, to je sasvim druga priča, nije vredna pomena.
angie01 angie01 00:04 19.11.2018

Re: ne znam, ispada da sam ja zivela na Marsu,

Jer tada se o tome ništa nije znalo ili pisalo, nije bilo podobno, jebiga.


sta, nisam mogla da procitam kako mi je bilo, kako sam zivela?


ja ne kazem da nije bilo budala- na svim stranama,...verovatno, nisam imala prilike da ih sretnem,...ali da je to bila neka opsta, ali skrivean situacija- to bi ipak trebalo da bude vidljivo, barem onima koji su se svrckali naokolo.

sad, da su te budale prevagnule, da se otrov lako primio i prosirio- uredno smo videli posle,...ali to ne menja cinjenicu da to nije bio neki opsti fazon, kao sto sada pricate- i da je ovo sve posle uredno organizovano iz interes-doduse, da nije bilo plodnog tla, tesko da bi proslo- tu mislim na sve strane.
vcucko vcucko 00:05 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

nsarski

Sećam se, takođe, da sam zazirao kada sam u tu letnju kuću išao vozom - voz stane u Kninu, a ja ne smem da izađem na peron da natočim vodu plašeći se da me "Hrvati" ne napadnu i prebiju. Nisam imao pojma da tamo ima mnogo Srba. Tek sam devedesetih saznao.
Posle su ti napadi postali nepodnošljivi i mi smo kuću prodali da se više ne vratimo.


U Kninu si mogao da dobiješ po onoj stvari (da prostiš) upravo ako ističeš da si Hrvat.

U principu, ako je u pitanju Vukojebina Donja - tu žive Hrvati i nije valjalo vikati za Zvezdu ili Partizan. Ako je Gornja, e tu je mogla da zaplovi jedna mala barka i tako to. Slično je bilo i uBosni. Hrvati ili bosanski muslimani su se držali vode i prodavali priču o gradskoj raji, mostovima usw. Naši su se držali brda, otuda je bilo lakše u bežaniju ili hajdučiju.

Ali s vremenom si to i sam provalio, naravno

nsarski

Nekako u slično vreme slučajno sam pročitao neki novinski tekst o ekskurziji koju su đaci iz Slovenije iz Hrvatske pravili po Srbiji. Svi su zajednički pričali da vole što su došli da vide nove predele i upoznaju svoje vršnjake iz stranih zemalja. Ja nevera. Koja strana zemlja? O čemu oni to pričaju, pa nisu otišli u Kinu? Posle sam opet shvatio. Za njih je ta Juga bila strana zemlja. Strana.
Hoću da kažem: ti klinci iz Slovenije i Hrvatske i ja iz Srbije smo živeli na potpuno različitim planetama.


So sprach Zaratustra
korisnickoime-1 korisnickoime-1 00:06 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

nsarski
Istina nije mi udbas bio komsija.Niti ja.

U tvoju samo provalili.

Sram ih bilo.


Naravno! Neka idu u peršun!
A za komšije, pa ne znam. Kao što rekoh, nisam o tome ništa znao ili razmišljao. Sve dok nisam završio fakultet u Beogradu i Oni me skolfrčili. Tada mi se razjasnilo. No, to je sasvim druga priča, nije vredna pomena.


Postujem iskrenost.

E ta prica je vredna pomena.

Jedva cekam blog.
nsarski nsarski 00:11 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Jedva cekam blog.


Nah! Davno bilo, davno prošlo. Što me nije ubilo, ojačalo me. Ali, bilo je tesno.
To su stvari o kojima Andjelina "nema pojma", naravno. Neka nema. La-la land of eternal sunshine je udobna životna fotelja.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:14 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

E pa sa njom ne može tako!
To bre mašinac, nosi metar u džepu. I onaj šubler, 100% uvek ima pri ruci.


potseti me na jednog prijatelja, građevinac, i njegovu maniju...
Čovek opsedut proveravanjima da li je sve u vinklu i pod visak.
Ima visak i libelu u očima, upoređuje razne vertikalne ili horizontalne ivice, ivice jednu sa drugom, ivicu prozora sa ivicom zida, ivice jedne zgrade sa ivicom druge, banderu sa nekom zgradom...ma sve, gde god se okrene čovek nešto nišani.
nsarski nsarski 00:20 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

U Kninu si mogao da dobiješ po onoj stvari (da prostiš) upravo ako ističeš da si Hrvat.


Ma, sada znam. Sećam se da je moja keva odlazila u to zaleđe - slapovi Krke i taj rad - pa mi posle pričala da ljudi imaju srpska imena, ima pravoslavnih manastira, ma sve. Ja bio zagledan u neku Nemicu tog leta, ko će o tome da misli kad se treseš od hormona.
vcucko vcucko 00:22 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

apostata

Kada sam bio u JNA (Kraljevo, 1983/84.)
Malo više od sedam dana kasnije izbacili su me iz partije. Primili su me u tu vojsci u januaru, a izbacili početkom aprila.

Kad sam bio u JNA (Bg/Zvezdara, 1982/83.)...
Na nekom času jasno i glasno sam, pred komandirom i čitavim vodom, na direktno pitanje "pa želiš li ti da budeš član SKJ?" odgovorio "Ne želim". Posle muka (tišine, ne mučenja) i neke priče koje se i ne sećam, drugi odgovor je bio još kraći: "Ne!".
Mogu da zamislim šta je pisalo u dosijeu, ali, ruku na srce, nit mi se bezbednjak obratio tad ni ikad, nit iko drugi po tom pitanju. Pretpostavljam da sam kao sin od kapa na strancu već bio precrtan za neke stvari pa nisu ni dizali dževu.

apostata

Ti i ja smo izgleda ispisnici.

Verovatno. S tim što sam ja kao specijalac krenuo u školu sa nepunih 6, u vojsku sa 18 i koji dan.
Olimpijska deca iz Tokija
michiganac michiganac 00:26 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

nsarski


Profo, kad se osvrces na tu lokal-(nacionalnu) ksenofobiju, da li ti se nekad omaklo da odgledas ovaj film iz kuhinje prezimenjaka naseg blogodrugara St.jepana:



Pa, eto, preporuka ako bi u eventualnom malo da evociras uspomene.


Nego, uzgred ovako, mene je zaintrigiralo to da su se lokalci (bili) okomili na vas. Zar nije u tom kraju primorja njegovana NOB-tradicija ili je medj' pomenutima bilo dosta i onih dosljaka koji su se netom nakon WW2 sljegli iz kamenjara od preko tih primorskih gora?
zilikaka zilikaka 00:28 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

pa sa njom ne može tako!
To bre mašinac, nosi metar u džepu

Ma nije nego em radim s tim em do skoro ni ja pojma nisam imala da mi plac pada više od 4m na dužinskih oko 60 (najviša i najniža kota), dok komšija nije uzea mere zbog zidanja. Au sred Banata .
Pa i ta 4 su samo dovoljna da baštensko crevo ocediš. Ništa ne dobijaš na pritisku. Veliki gubici.
Zato Šarski ima sigurno mnogo više nego je teško oceniti.
zilikaka zilikaka 00:30 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Ima visak i libelu u očima

Tog vodiš ako pazariš kuću. Ja sam jadnom nešto merkala i brzo shvatila da kuća tone.
Neko drugi je pazario. Posle. I usrećio se...
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:31 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Zato Šarski ima sigurno mnogo više nego je teško oceniti.


Mnooogo, garant.

3 metra visinske razlike na trista metara se skoro ne primećuje, to izgleda ravno.
angie01 angie01 00:41 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

To su stvari o kojima Andjelina "nema pojma", naravno. Neka nema. La-la land of eternal sunshine je udobna životna fotelja.


ovo ti je bas bez veze,...jer odmah ucitavas nesto sto nema veze sa tim sto sam rekla,...a nisam jedina koja isto to govori,...pogledaj sajtove iz raznih krajeva bivse Yu, pa citaj komentare na ovakve teme,...da se ne pozivam na svoje okruzenje i ljude koje poznajem,...

pri tome, nemam ja ni ideju ni zelju da se ubedjujemo oko toga-ti si svakako u pravu za sebe.
vcucko vcucko 00:42 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

tasadebeli

Не извињавам се.
Али и данас ми је жао Дубровника и Мљета.
Но, боже мој... Кога нема, може се и без њега.

A što bi se izvinjavao?
Ja sam ti gore napisao, sasvim dobronamerno, da nas previše amnestiraš kriveći strani faktor (neke druge). A da ima samo takve i naše krivice i našeg saučesništva.
Sve što si pisao faktografski stoji (još si bio blag), ko nije video ili ima iskaznicu slepog lica ili nije dobronameran.

nsarski nsarski 00:46 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Nego, uzgred ovako, mene je zaintrigiralo to da su se lokalci (bili) okomili na vas. Zar nije u tom kraju primorja njegovana NOB-tradicija ili je medj' pomenutima bilo dosta i onih dosljaka koji su se netom nakon WW2 sljegli iz kamenjara od preko tih primorskih gora?

Pa, izgleda da to nije ravnomerno raspoređeno po primorju. Ja znam šjor Jakova iz Murtera, živeo (sada je pokojni) u Bg. od WWII, psovao te Zagrebčane koji samo dođu i traže ribu, a ne hvataju se za mrežu sa 80m dubine da je izvuku iz mora. I ništa ih drugo ne zanima. Potpuno iskreno verovao u svoju ratnu istoriju. Vojska mu dala stan u centru grada, a kad njegova ćerka, odrasla u Bg., ode u Murter napadaju je da je četnikuša.
Moj brat, odnedavno oženjen Riječankom, ode u Rijeku sa BG. tablicama i svi mu aplaudiraju.
Znam, opet, istinske skotove. Jebiga, ima nas raznih kao i ovde na blogu, uostalom.
nsarski nsarski 00:49 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

jer odmah ucitavas nesto sto nema veze sa tim sto sam rekla


Šta učitavam, darling? Pobogu, Džozefina! Tebi je bilo super, meni je bio nightmare. U čemu je problem? Sem, naravno, u tome da ti veruješ da je svima bilo super, a ja ne. Nije svima.
tasadebeli tasadebeli 00:57 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

nsarski

Pa, izgleda da to nije ravnomerno raspoređeno po primorju.



А ја сам својевремено познавао једног старог са којим сам понеки пут вукао парангале и ћакулао помало и који ми је рекао:

"Сваки народ јема свој смрад."

И то му је то. Отприлике.

Чучко, то и кажем... Не извињавам се уопште.

А сам распад је толико сложена појава био, толико фактора је утицало на распад државе Југославије да је то још увек све тешко распетљати. И зато и има толико теорија о томе... Качио сам блог на ту тему...

Дакле, Југославија се распала:

1) зато што су на власти били марксисти у чијем учењу постоји теза о одумирању државе (Борисав Јовић);

2) зато што се прво распао културни простор (распад чији корени се виде још у 1956. години по тврдњи аутора теорије), то јест да је распад почео прво у књижевности и култури јер су деца од Триглава до Ђевђелије учила разлчичито у својим школама (Вахтел, слависта и ментор Игора Штикса);

3) економски разлози, наиме Југославија је била банкрот држава која није могла више да добија помоћ међународних финансијских институција, па је то онда уз учешће страног фактора допринело распаду земље;

4) национализам као идеологија која покреће људе, односно, Југославија се распала због нарастајућих међунационалних тензија;

5) уставне промене - да ли су криви Словенци 1974. или Срби 1989;

6) тајновите и мистериозне подземне силе Балкана који је такав какав јесте, па самим тим Југославију није ни требало оснивати јер је као таква на балканском простору унапред била осуђена на смрт;

7) Југославија се распала због питања држављанства/грађанства уставно, правно и политички гледано (Игор Штикс);

8) Југославију су уништили Кореанци; наиме, извоз југа 45 и отварање америчког тржишта би водило у опоравак посрнуле југословенске кооперативне привреде, и самим тим очувала би се држава, али су се појавили „зли" Корејанци са својим аутомобилима на америчком тржишту и тако упропастили ту идеју (Георги Дерлугијан, социолог, Универзитет Шикаго, што би рек'о Шарски);

9) за све је крив Лајбах, односно Словенци (водоинсталатер из Париза, Хрват из Босне ожењен Српкињом који је у Париз стигао као узбеглица на почетку рата);

10) За све је крива кабловска телевизија која у оно време није постојала јер да је постојала, људи не би излазили на улице да се буне или на ратишта да се бију, седели би код куће, чвркали дугмиће по даљинском управљачу и били мирни (другар Владимира Петровића).
apostata apostata 01:00 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Него реци ми, Апостата, јесте и ви у Краљеву били дигнути на виши степен борбене готовости за време зимске Олимпијаде у Сарајеву те '84?

Jesmo, trknuli smo negdje na bugarsku granicu, bili 5 dana i onda se vratili nazad.

A tu je brate bilo svašta, jesu nas brate Bugari zaebavali.
zilikaka zilikaka 01:00 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Sem, naravno, u tome da ti veruješ da je svima bilo super, a ja ne. Nije svima.

Pre oko 40 godina bili smo gosti melog privatnog hotela u Slanom.Tako nešto bila retkost i primi nas gazda, otac, stariji čovek. Ljubazan, normalan...
Ubrzo naletimo na svadju njega, sina i snaje zboog nas. Ovaj mladji nije hteo da nas tu vidi a žena mu i otac kontra. Dosta da su nam komšije primile auto na parking i zvale na kafu redovno, zbog ove budale.
Dakle, ni u jednoj kući nije moralo da bude ujednačeno a ne dalje.
tasadebeli tasadebeli 01:04 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

apostata
Него реци ми, Апостата, јесте и ви у Краљеву били дигнути на виши степен борбене готовости за време зимске Олимпијаде у Сарајеву те '84?

Jesmo, trknuli smo negdje na bugarsku granicu, bili 5 dana i onda se vratili nazad.

A tu je brate bilo svašta, jesu nas brate Bugari zaebavali.


Ето видиш...

И ја сам се мантрао по оним словеначким вукојебинама... Ништа ја од те чувене Олимпијаде не памтим. Ниједну сличицу.

Јбг, није тада још увек била стигла кабловска телевизија до наших шатора у логору.
apostata apostata 01:07 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

predatortz
[

Tuzlanske škole su inale đačko odmaralište u Tjesnom (Tisno). Niz neprijatnosti smo doživljavali od klinaca sa Murtera. Gađanje kamenicama uz neizostavno "glupi Bosanci", recimo. A "glupim Bosancima" nije bilo jasno što su ta deca toliko divlja i što ih odrasli ne zaustavljaju u tom divljanju.

Ne znam Predo, ali ja stvarno nemam takva iskustva sa Murterom. Tamo sam ljetovao svake godine (osim vojske) od '69. pa do '91. i ni čak ove posljednje nisam osjetio ništa čudno kod Murterina.

Svi moji bolji prijatelji dolazili su kod mene i niko se nije nikada žalio. Poslije rata, kada sam tamo prvi put otišao sa porodicom negdje 2003. nije mi baš bilo svejedno, ali ljudi koji su me znali dočekali su me kao da ništa nije bilo.

Tako da ne znam šta da ti kažem.
tasadebeli tasadebeli 01:07 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

nsarski
jer odmah ucitavas nesto sto nema veze sa tim sto sam rekla


Šta učitavam, darling? Pobogu, Džozefina! Tebi je bilo super, meni je bio nightmare. U čemu je problem? Sem, naravno, u tome da ti veruješ da je svima bilo super, a ja ne. Nije svima.



Да.

Мени би можда и било супер као нпр. Анђи, али када сам видео како је некима другима у свему томе тада, прошла ме воља да ми буде супер.
nsarski nsarski 01:07 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

zilikaka
Sem, naravno, u tome da ti veruješ da je svima bilo super, a ja ne. Nije svima.

Pre oko 40 godina bili smo gosti melog privatnog hotela u Slanom.Tako nešto bila retkost i primi nas gazda, otac, stariji čovek. Ljubazan, normalan...
Ubrzo naletimo na svadju njega, sina i snaje zboog nas. Ovaj mladji nije hteo da nas tu vidi a žena mu i otac kontra. Dosta da su nam komšije primile auto na parking i zvale na kafu redovno, zbog ove budale.
Dakle, ni u jednoj kući nije moralo da bude ujednačeno a ne dalje.


Pre 40 godina! Super pamtiš...

Bez šale. Pre nekoliko nedelja, moja snaja, Riječanka, doterala auto i parkirala ga pred kućom. Registracija RI, naravno. Jednom su joj isekli gume, sve četiri (par stotina evra). Pre neki dan joj skinuli tablice, prednje i zadnje, otkinuli i odneli. Kako da parkira (ja živim u zoniranom kraju), kako da oni jazavci iz Parking Servisa znaju da je ona uredno platila mesečni parking?
Ima raznih.
michiganac michiganac 01:08 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Moj brat, odnedavno oženjen Riječankom, ode u Rijeku sa BG. tablicama i svi mu aplaudiraju.


Otkad sam, kao teen, pronikao u Ex-Yu 'novi val', i dalje gajim dubok utisak da je RI bila i ostala avangarda (iako se dosad nijednom nisam obreo u istoj). Doduse, mozda vcucko odavde ipak nosi drugacije uspomene i iskustva.(?!)

apostata apostata 01:09 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Verovatno. S tim što sam ja kao specijalac krenuo u školu sa nepunih 6, u vojsku sa 18 i koji dan.
Olimpijska deca iz Tokija


angie01 angie01 01:09 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Šta učitavam, darling?

Neka nema. La-la land of eternal sunshine je udobna životna fotelja.


to sto podsmesljivo uoblicavas to sto sam rekla da ja nemam losih iskustava, narocito ne na nacionalnoj osnovi, dok je YU postojala i dok sam po njoj putaovala i sretala se sa raznima njenim stanovnicima.


apostata apostata 01:12 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Ништа ја од те чувене Олимпијаде не памтим. Ниједну сличицу.

Ma dobro ti, ali što nisam ja!
Ebga tako nam je izgleda grah pao.
angie01 angie01 01:19 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Мени би можда и било супер као нпр. Анђи, али када сам видео како је некима другима у свему томе тада, прошла ме воља да ми буде супер.



blogovatelj blogovatelj 01:19 19.11.2018

Re: ne znam, ispada da sam ja zivela na Marsu,

uredno sam isla i u Ljubljanu, Sarajevo, Zagreb, Skoplje,...da ne izlistavam sad celo primorje i ostrva, Rovinj, Pula, Portoroz, Opatija, Rijeka, Dubrovnik, Korcula, Mljet, Lastovo,...


A Podujevo? Gnjilane?
nsarski nsarski 01:23 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

to sto podsmesljivo uoblicavas to sto sam rekla da ja nemam losih iskustava, narocito ne na nacionalnoj osnovi, dok je YU postojala i dok sam po njoj putaovala i sretala se sa raznima njenim stanovnicima.


Aha! Dobro, ti nisi imala nikakva loša iskustva i govoriš kako je, ergo, sve bilo super, svima. Možda te nije zanimalo, ili nisi čitala, ili nisi obraćala pažnju, ali tvoja projekcija tvog ličnog iskustva na sve oko sebe i na ostatak svemira je malo naivna generalizacija, zar ne?
Čudi, međutim, da ti danas veoma obraćaš pažnju na sve nepravde i represije koje se oko tebe dešavaju, bog te blagoslovio. Misliš da je ranije bilo sasvim drugačije, a ovo se jednostavno desilo voljom nekih bezobraznih čika? To u tvoje vreme nije bilo? Bilo je, NG, bilo, ali, jbg. Saznaćeš valjda nekad. Mada, to ništa ne bi promenilo.
angie01 angie01 01:29 19.11.2018

Re: ne znam, ispada da sam ja zivela na Marsu,

pravo da ti kazem, zao mi je sto nisam nikada bila u Prizrenu.
angie01 angie01 01:42 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Aha! Dobro, ti nisi imala nikakva loša iskustva i govoriš kako je, ergo, sve bilo super, svima. Možda te nije zanimalo, ili nisi čitala, ili nisi obraćala pažnju, ali tvoja projekcija tvog ličnog iskustva na sve oko sebe i na ostatak svemira je malo naivna generalizacija, zar ne?


cekaj, sad ti imas pravo na svoje iskustvo i misljenje nastalo iz njega, a ja nemam,...isto mogu da okrenem ovu tvoju postavku, pa da kazem, dobro, ti si imao lose iskustvo i govoris da je, ergo, sve bilo tako, svima. Mozda te nije zanimalo, ili nisi citao, ili nisi obracao paznju...

ja nigde nisam generalizovala nista, stavise,

rekoh ti jos gore- ti si apsolutno u pravu za sebe.



Misliš da je ranije bilo sasvim drugačije


da mislim, nije sve bilo preplavljeno sveopstom mrznjom...ako o tome pricamo, da ne ukucavam druge stvari.



nsarski nsarski 02:26 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

cekaj, sad ti imas pravo na svoje iskustvo i misljenje nastalo iz njega, a ja nemam

That is my point! Ja, za razliku od tebe, ne kažem da je tako bilo svima. Eto, na primer, tebi nije bilo, Filipu, tvom dragom, nije bilo, mnogima nije bilo. Takođe, potpuno razumem ljude koji su super živeli, letovali o državnom trošku, dobijali stanove, unapređenja, besplatnu popravku krova, ma sve. Razumem zašto im je bilo lepo jer su dobijali svašta, a nisu radili ništa. Zaista razumem. I tebe i tvoje mišljenje. Da ti citiram Marksa, koga si, izgleda, zaboravila: klasna pripadnost određuje klasnu svest. Velika istina.


sweet64 sweet64 02:38 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

To u tvoje vreme nije bilo? Bilo je, NG, bilo, ali, jbg. Saznaćeš valjda nekad. Mada, to ništa ne bi promenilo.


Ma blago svakom ko to ne primećuje, ne želi, ili jednostavno ne vidi. Celoga života maštam da budem takav sa ugrađenom diodom za lepo, ili sa bar nekim polupropusnim slojem, ali ne može. No, ako si toliko fensi i tako s lakoćom prolaziš kroz život, sve ti se otvara, pa se i ne trudiš da notiraš realnost, oštećenje se vidi na nekom sasvim drugom mestu, mestu kojeg si ipak nepobitno svestan. Zato pustimo druge da budu različiti od nas u skladu sa prekjučerašnjim međunarodnim danom tolerancije.
myredneckself myredneckself 02:53 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

michiganac
nsarski


Profo, kad se osvrces na tu lokal-(nacionalnu) ksenofobiju, da li ti se nekad omaklo da odgledas ovaj film iz kuhinje prezimenjaka naseg blogodrugara St.jepana:



Pa, eto, preporuka ako bi u eventualnom malo da evociras uspomene.


Nego, uzgred ovako, mene je zaintrigiralo to da su se lokalci (bili) okomili na vas. Zar nije u tom kraju primorja njegovana NOB-tradicija ili je medj' pomenutima bilo dosta i onih dosljaka koji su se netom nakon WW2 sljegli iz kamenjara od preko tih primorskih gora?

Kad smo već kod Vatroslava Mimice, preporučujem još jedan njegov film Kaja, ubit ću te, (geografski je to taj deo Dalmacije o kome govori nsarski). U Kaji Mimica obrađuje motive iracionalnog zla, samo što su ovde u igri lokalci i Italijani kao okupatori, a ima i tajnih članova tamošnjeg, dalmatinskog pokreta otpora.
Neću više da otkrivam, iako mislim da nsarski najverovatnije zna te filmove. Po meni je V. Mimica genijalno režirao oba filma, pogotovo Kaja, ubit ću te. Ma, za uzor mnogima posle, a Hercog mnogo pre Hercoga...
Klik na link, koga zanima.
milisav68 milisav68 06:14 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Takođe, potpuno razumem ljude koji su super živeli, letovali o državnom trošku, dobijali stanove, unapređenja, besplatnu popravku krova, ma sve. Razumem zašto im je bilo lepo jer su dobijali svašta, a nisu radili ništa.

Pa da, zanimljiv je i taj ekonomski deo, kao svi su imali.

Pa nisu, sećam se da "glasalo" da se ekskurzija plaća malo više, da bi naša dva drugara mogla da idu na ekskurziju, jer njihovi roditelji nisu imali para da je plate (a u pitanju je bila jednodnevna ekskurzija).

I uopšte, ta putovanja/letovanja, to je uglavnom bilo kod rodbine, a letovanje od Splita pa južnije, a najčešće u Grčku, jer je bila jeftinija i od Crne Gore.

Grad je imao odmaralište u mestu Gradac pored luke Ploče (jedno vreme Kardeljevo ), gde se išlo preko škole.
tasadebeli tasadebeli 06:28 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

milisav68

I uopšte, ta putovanja/letovanja, to je uglavnom bilo kod rodbine, a letovanje od Splita pa južnije, a najčešće u Grčku, jer je bila jeftinija i od Crne Gore.



Ни данаске се то није ништа променило.

"Хрватска. Тако близу, а тако далеко."





Pa da, zanimljiv je i taj ekonomski deo, kao svi su imali.

Pa nisu, sećam se da "glasalo" da se ekskurzija plaća malo više, da bi naša dva drugara mogla da idu na ekskurziju, jer njihovi roditelji nisu imali para da je plate (a u pitanju je bila jednodnevna ekskurzija).






Ма пусти...

La-la land of eternal sunshine, што каже Шарски.





Није ништа боље искуство ни нашег колективистичког експеримента након ослобођења од Немаца, упркос лепим речима и жељама његових идеалистичких твораца и још више идеалистичких следбеника. Ако ми на овом месту сада поменете идеалну Титову Југославију, наш некадашњи црвени пасош и доживотни посао за све, све што могу да кажем је да не постоји ништа што се не може решити довољно великим кредитом. Фарса се у тој Југославији још и појачала, због притиска да се помире мед и млеко званичне пропаганде са корупцијом и некомпетенцијом 'на терену'.






Мени је то занимљива појава, то колико људи и данас, после свега, још увек дубоко верује у тај мед и млеко некадашње званичне пропаганде.

После свега кроз шта смо прошли?

Невероватно.

Да ли је могуће да је виртуелна стварност толико јача од онога што се види у реалном животу?
milisav68 milisav68 07:05 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

tasadebeli
La-la land of eternal sunshine, што каже Шарски.

A može i Mu-Mu land.

vcucko vcucko 08:12 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

michiganac
Moj brat, odnedavno oženjen Riječankom, ode u Rijeku sa BG. tablicama i svi mu aplaudiraju.


Otkad sam, kao teen, pronikao u Ex-Yu 'novi val', i dalje gajim dubok utisak da je RI bila i ostala avangarda (iako se dosad nijednom nisam obreo u istoj). Doduse, mozda vcucko odavde ipak nosi drugacije uspomene i iskustva.(?!)


Vidi, fetivi lokalci (koji sebe zovu domatji) definitivno nisu bili iz neke, ne znam, ultranacionalne, proustaške priče.
Sa druge strane, to je jak industrijski centar gde se doseljavalo odasvud, a najviše upravo iz onih mitskih krajina kroz koje se prolazilo vozom iz priče nsarskog. Pa su domatji vremenom postali čak manjina.

Tako da zavisi na šta misliš. Da ćeš imati problema na ličnom nivou, verovatno nećeš (uvek možeš da naletiš na budalu, i u svojoj zgradi). Opet, neophodno je shvatiti da je Hrvatska plebiscitarno i neopozivo, aklamacijom izabrala nezavisnost, a čini mi se da to ovde neki i dalje ne shvataju. Kakvu Hrvatsku ko od njih vidi i želi, to je druga stvar. Sve im najbolje želim. To opet ne znači, da ću da navijam za njih u fudbalu k'o Milojko

Mala ilustracija - neki mart 1990., sa JAT-ovom kartom u džepu za sutra ujutro, sedim u Lujzijani (pivnica na početku istoimene ceste, izlaz prema Grobniku/Zagrebu) sa nekim užim društvom, razgovor (sasvim normalan):
- Plakaćeš ti za Rijekom...
- Sasvim moguće. Plakaćete i vi za Jugoslavijom...
- Sasvim moguće...
I naravno brdo piva i neke sasvim druge teme, muzika...
mirelarado mirelarado 08:22 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Opet, neophodno je shvatiti da je Hrvatska plebiscitarno i neopozivo, aklamacijom izabrala nezavisnost, a čini mi se da to ovde neki i dalje ne shvataju. Kakvu Hrvatsku ko od njih vidi i želi, to je druga stvar. Sve im najbolje želim. To opet ne znači, da ću da navijam za njih u fudbalu k'o Milojko


И као Филип (овде прекрштен, колико видим, у Пхилипа). Пхилип је ту чак и надишао Милојка, рекавши да сви цивилизовани грађани и грађанке у Србији морају навијати за Хрватску на СП-у. Из чега, је ли, следи да смо ти, или ја, нецивилизовани.
freehand freehand 09:34 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

That is my point! Ja, za razliku od tebe, ne kažem da je tako bilo svima. Eto, na primer, tebi nije bilo, Filipu, tvom dragom, nije bilo, mnogima nije bilo.

Meni se sve smutilo u glavi. Koliko sa jedne strane nervira to idealizovanje i farbanje u ružičasto jedne mladosti i jedne zemlje, toliko mi nisu jasna ni ta farbanja u crno.
Elem, to se ne odnosi na tebe, tisi samo kontraš , ali to oko lokalaca nije pojava vezana za ustaštvo. Koliko se sećam - gde god sam bio, a naročito ako smo bili u grupi došljaka - imali smo problema sa lokalcima.
Na Hvaru smo se tukli sa meštanima, doduše ne na nacionalnoj osnovi već oko nekih Talijanki. Oni su to sve, naime, sve te lepe žene koje su dolazile na njihovo primorje smatrali svojom lovinom pa im je sudar sa realnošću budio agresiju.
Ali isto je bilo i na Ohridu. Sa Makedoncima. A bogami i u Novom Sadu jednom, gde smo sa školom otišli na dva dana. Iz nekog čudnog, atavističkog razloga, domaći grupu vršnjaka sa strane uvek smatraju suparnicima.
Da li se onda kao povod za sukob pojavi naglasak, registracija automobila ili navijački šal nebitno je.
Ali su u mom sećanju ti sukobi uvek bili mizerni u odnosu na sve lepo što su mi putovanja i druženja donosila.
I upravo Vukovar s jeseni '85, kao deo turneje Vukovar-Osijek-Zagreb-Ljubljana, ukupno 12 dana, jedno je od najlepših iskustava koje nosim. Iz raznih razloga a gostoprimstvo u svakom od tih gradova na prvom messtu.
Na put se rešim iznenada: Uzevši neke pare zarađene rmbanjem preko studentske i odlučim da iznenadim najboljeg druga iz vojske. Hrvata, u Vukovaru.
Stignem u taj mali barokni gradić - prelep u svakom smislu, pitam za adresu - niko ne zna. Uđem u kafić - "Čarli Čaplin" se zvao.
Unutra neko društvo za šankom, mojih godina, njih četvoro. Naručim kafu. Pitam zna li neko gde je ulica Matije Gupca. Niko ne zna. Ali se zaintereesuju. Krene razmišljanje a dok se razmišlja mora nešto i da se popije, pa mi naruče piće.
Pitam imaju li vinjak, kaže konobar - naravno. Skida Zrinjski sa police.
- Izvini, kažem, ima li Rubina?
- Naravno, opet će i vadi Rubin iz donje police.
Vratim turu, razmišlja se i dalje, ali su sad svi seli za moj sto. Okreću se telefoni, devojka trči u poštu po imenik. Telefonski broj koji sam imao (a nisam zvao da bih napravio iznenađenje) ne radi. Tražimo po prezimenu, ništa. Na kraju nađemo da postoji trg Matije Gupca, ali to je u nekoj pripizdini. No problemo, još jedna tura i trpamo se svi u drndavog fiću.
Na toj adresi nema prezimena koje mi treba.
No da ne gnjavim: odveden sam na večeru, žurku, spavao kod nekog od njih i sutra posle obilnog doručka bačen na autobusku da bih nastavio za Osijek, jednoj Branki.
No to je, kako bi ti rekao druga priča.
Damira, druga, našao samna na FB 30 godina kasnije, a niti znam kako se ko iz te ekipe sa kojom sam proveo dva dana zvao, niti koje je nacionalnosti bio.
afraid afraid 09:39 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

korisnickoime-1
"I nisam obracao paznju"

U redu je profesore .
Neobracanje paznje uvijek opravdava.

Meni samo zasmetalo kada se komsije Mije Aleksica I Koce Popovica jadaju kako im je bilo tesko.
Pa jesu li vam nesto srusile Ustase ?

Što bi srušili Ustaše ?
Pa nisu ni oni (u potpunosti) ludi.
Jer su ionako tih devedesetih govorili - biće jeftinih srpskih kuća za prodaju.
Nisu oni rušili tamo gde je bilo dobro - samo su oterali.
Tamo gde ni oni nisu hteli da žive, tamo jesu srušili i popalili ... dobri poznavaoci, a i sami Hrvati, kažu da je takvih kuća bilo oko 20 hiljada.
Malo li je.
afraid afraid 09:48 19.11.2018

Re: ne znam, ispada da sam ja zivela na Marsu,

angie01
uredno sam isla i u Ljubljanu, Sarajevo, Zagreb, Skoplje,...da ne izlistavam sad celo primorje i ostrva, Rovinj, Pula, Portoroz, Opatija, Rijeka, Dubrovnik, Korcula, Mljet, Lastovo,... nikad me niko nije pitao sta sam po nacionalnosti, niti se ponasao prema meni kao da sam furest i svuda mi bilo super,...u Rovinju i Dubrovniku bila kao kod kuce...kada krene Jadrolinija iz Splitske luke posle ukracavanja i stampeda pronalazenja najboljih mesta, iz prtljaga maldi iz svih krajeva tadasnje zemlje, vade sta ko ima i nudi naokolo i pocinje sveopsta zurka bezbriznog leta i svi su odmah ekipa, iako razlicito izgovaraju iste reci, ili koriste neke drugacije, ali svima poznate...

u Vojvodini imam drage prijatelje, najmanje desetak razlicitih nacionalnosti- ako bi neko bas insistirao da se izjasne, iako je lako prepoznatljivo, jer govore razlicitim maternjim jezicima, pa im Srpski zvuci drugacije, sa kojima delim dugu zajednicku istoriju, punu toliko lepih dogadjanja, da je ona znacajni deo mog zivota, odrastanja i formiranja.


Šta su te drugo pitali, ako nisu to?
Kako sada to --- tebi se divili što si iz Beograda, a profesora trčali da tuku.
Nije moguće da je on srbovao, a ti nisi - makar malo.
Ko nas, bre, zavadi - jebote?
Kada analiziram tvoje pisanje, dolazim do jedinog mogućeg razloga za zversko klanje Srba u drugom svetskom ratu - a to je da se tada nije išlo na more ... pa su zato hrvatske ustaše onako zverski klali svoje sugrađane, suseljane itd...

Sve idilično, kako ti reče, a 100 hiljada ljudi na Jelačić placu u ekstazi kada žvalavi Tuđman kriči kako je srećan što njegova žena nije Jevrejka ili Srpkinja.
A da - to mora da su oni drugi koji su tukli profesora ... a ne ovi tvoji fini.

freehand freehand 09:52 19.11.2018

Re: ne znam, ispada da sam ja zivela na Marsu,

Sve idilično, kako ti reče, a 100 hiljada ljudi na Jelačić placu u ekstazi kada žvalavi Tuđman kriči kako je srećan što njegova žena nije Jevrejka ili Srpkinja.

Kad je to Tuđman rekao na Jelačić placu pred sto hiljada ljudi?
afraid afraid 10:08 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

sweet64
To u tvoje vreme nije bilo? Bilo je, NG, bilo, ali, jbg. Saznaćeš valjda nekad. Mada, to ništa ne bi promenilo.


Ma blago svakom ko to ne primećuje, ne želi, ili jednostavno ne vidi. Celoga života maštam da budem takav sa ugrađenom diodom za lepo, ili sa bar nekim polupropusnim slojem, ali ne može. No, ako si toliko fensi i tako s lakoćom prolaziš kroz život, sve ti se otvara, pa se i ne trudiš da notiraš realnost, oštećenje se vidi na nekom sasvim drugom mestu, mestu kojeg si ipak nepobitno svestan. Zato pustimo druge da budu različiti od nas u skladu sa prekjučerašnjim međunarodnim danom tolerancije.

Mnogo bolje od diode je da imaš ugrađen tiristor, koji ti je, u osnovi, dvostruki, tj. serijski poluprovodni sloj (u p sloju poplašen donorima, a u n sloju poplašen akceptorima, sa fermijevim pojasom nivoa od 0.7 Volti, ako je u pitanju silicijum, odnosno cca 0.3 Volta, ako se radi o gremanijumu).
Zašto tiristor ... zato što ti omogućuje da se, kada ti odgovara, praviš lud ... jer, da bi bio propustan za lepo, potreban je trigerski signal na gejtu, kako bi tiristor između anode i katode počeo da provodi 'lepo'.
Ono što je posebno dobro je, da trigerski signal na gejtu potom može da nestane, a lepo će teći sve dok ga ima.
Dakle, ipak je bolje sa kontrolom, tj. upravljivošću nego kod (obične) diode.
angie01 angie01 10:16 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Ja, za razliku od tebe, ne kažem da je tako bilo svima


molim te, podvuci mi isto ovako, gde sam to tacno rekla.


Eto, na primer, tebi nije bilo, Filipu, tvom dragom, nije bilo, mnogima nije bilo.


pa je l vidis, kako ne razumes-u ovom dvojcu, vise si ti moj dragi:), a u tom slucaju, na koji si se nespretno pozvao, ja reagujem na iritirajuci manir konstantog naskakanja na nekog, koji je bas bezvezan i ne prilici...mnogo bolje je to rekao doks, koji je raumeo i moju prvu reakciju na taj ceo slucaj.

Takođe, potpuno razumem ljude koji su super živeli, letovali o državnom trošku, dobijali stanove, unapređenja, besplatnu popravku krova, ma sve. Razumem zašto im je bilo lepo jer su dobijali svašta, a nisu radili ništa. Zaista razumem. I tebe i tvoje mišljenje. Da ti citiram Marksa, koga si, izgleda, zaboravila: klasna pripadnost određuje klasnu svest. Velika istina.


a ovo je, hm, bezobrazno, ako se obracas meni sa ovim objasnjenjem- jer, moja porodica nije dobila nista-vise joj je uzeto,...niko nije bio drug clan,- tako da meni Marksa ne moras da citiras, niti je to moja klasna pripadnost-( ovo je valjda nastavak onog komentara tvog Londonskog prijatelja u maniru pisma zeljka mitrovica, koje pise svojim oponentima:))), gde mi se negira neki "elitni" status:))),...niti je bilo ko, pa ni ja, letovao o trosku drzave, nego od novca koji je uredno zaradjen, ne tako sto se nije radilo nista- nego upravo suprotno,...sada bih ovde trebalo da prostrem privatne info o roditeljima,( ili cele familije), koji su bili priznati strucnjaci u svojim profesijama i sta su sve i gde radili,...ali mi je to bez veze, da bi nesto navodno dokazala tebi, koji spominjes svako malo neke kuce, ovde i onde- pa i tu na moru, promovises taj zivot kao nocnu moru, jer su u mestu gde ste letovali, domoroci bili nacionalno naelektrisani i to ispoljavali,...pretpostavljam, ne svi...
afraid afraid 10:18 19.11.2018

Re: ne znam, ispada da sam ja zivela na Marsu,

freehand
Sve idilično, kako ti reče, a 100 hiljada ljudi na Jelačić placu u ekstazi kada žvalavi Tuđman kriči kako je srećan što njegova žena nije Jevrejka ili Srpkinja.

Kad je to Tuđman rekao na Jelačić placu pred sto hiljada ljudi?

U pravu si - nije bilo na Jelačić placu, nego u Dubravi --> LINAK NA IZJAVE ŽVALAVOG
angie01 angie01 10:19 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Na Hvaru smo se tukli sa meštanima, doduše ne na nacionalnojosnovi, već oko nekih Talijanki.



freehand freehand 10:25 19.11.2018

Re: ne znam, ispada da sam ja zivela na Marsu,

afraid
freehand
Sve idilično, kako ti reče, a 100 hiljada ljudi na Jelačić placu u ekstazi kada žvalavi Tuđman kriči kako je srećan što njegova žena nije Jevrejka ili Srpkinja.

Kad je to Tuđman rekao na Jelačić placu pred sto hiljada ljudi?

U pravu si - nije bilo na Jelačić placu, nego u Dubravi --> LINAK NA IZJAVE ŽVALAVOG

Nije Trg Jelačića nego Drubrava, ali je sto hiljada ljudi kričalo?
sweet64 sweet64 12:01 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

afraid

Mnogo bolje od diode je da imaš ugrađen tiristor, koji ti je, u osnovi, dvostruki, tj. serijski poluprovodni sloj (u p sloju poplašen donorima, a u n sloju poplašen akceptorima, sa fermijevim pojasom nivoa od 0.7 Volti, ako je u pitanju silicijum, odnosno cca 0.3 Volta, ako se radi o gremanijumu).

Analiza za 10, ali bi mene zadovljilo mnogo gore stanje od idealnog tako da sam samo naznačio diodu kao komponentu koja mi prva pala na pamet.
Nek priča ko šta hoće, elektroinžinjeri sa svojom prirodnom analitičnošću mogu da se bave bilo kojom strukom, manje ili više uspešno, uz neko dodatno obrazovanje, praksu, ili čak kraći kurs. Za pokojnog Ante Markovića npr mnogi ne znaju da je po obrazovanju, bio dipl.inž.el. a njegove ekonomske reforme su bile svakako uspešne za ono vreme ludila, koje je ispostaviće se ubrzo, ipak bilo jače od razuma.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:27 19.11.2018

Re: ne znam, ispada da sam ja zivela na Marsu,

Sve idilično, kako ti reče, a 100 hiljada ljudi na Jelačić placu u ekstazi kada žvalavi Tuđman kriči kako je srećan što njegova žena nije Jevrejka ili Srpkinja.


Zet mu je Srbin, i unucici su mu dakle od oca Srbina..
Boris Drenca Boris Drenca 13:08 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

I kod nas se slavila slava, i niko nije streljan zbog toga, ali je to bio veliki minus za recimo napredovanje ili je recimo prosvetni radnik mogao da ostane bez posla - ne direktno, već bi se našao neki drugi izgovor.


Ne znam kako je bilokod Vas aali kod nas (Beograd, Banat, Toplica) slava je bila normalna stvar. I roditelji kažu da je tako bilo i kada su oni bili mladi. A svega, kao na vašaru, oficira JNA, oficira RSUP, prosvetnih radika...u familiji i niko slavu nije uzim
nsarski nsarski 13:22 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

a ovo je, hm, bezobrazno, ako se obracas meni sa ovim objasnjenjem-

Ne obraćam se tebi, i svakako ne lično. Govorim o vremenu kad je mnogo ljudi, radeći ništa ili skoro ništa, uživalo beneficije socijalističkog samoupravljanja, ili kako se to već zvalo. Danas mnogi od njih žale za tim starim dobrim vremenima, jer sada im je tesno. I ja ih potpuno razumem.

Vidiš, ja verujem da su ta vremena mnogima bila "dobra", čak je većini bila dobra. Dakle, nezavisno od negativnih pojava tog doba, i nezavisno od mog ličnog iskustva, narodu je bilo bolje nego danas. Narodu, običnom narodu. Uzimajući u obzir koliko i kako su radili.

Ilustracije radi, dve kratke anegdote.
1. Nekom prilikom došao jedan kolega iz Belgije, ugledan naučnik, da poseti Institut. Ja ga prošetao malo po gradu, i najzad, pred kraj radnog vremena, odvezem ga do Instituta (Zemun). Pred institutom stoji parkiran veliki kamion i iz njega dele svinjske polutke. Gužva, ljudi tegle one polutke iz kojih kaplje krv po ulici, dovikuju se. Ma, cirkus. Onaj Belgijanac zgranut jer nikada u životu tako nešto nije video. A vlasnici polutki srećni, trpaju one polutke u automobile, ma praznik. Dobili od "sindikata". Njima super lepo.
2. Jedina funkcija koju sam ikad u živou obavljao je bila kad su me (u odsustvu!) postavili za predsednika tog nekog sindikata. Nisam imao pojma da sindikat postoji, vratio se iz Nemačke, i oni rekoše da sam sada predsednik. Ja se zgranuo. Pozove me direktor u kancelariju, došao neko iz Opštine (neki pacovski lik, tipčina), da porazgovaramo. Pita me tip kako smo "organizovani". Ja nemam pojma šta me pita, a on kaže: "Pa organizovani, znate, partijski". E, tu me zateko. Rekoh: "Ne znam. Čuo sam da postoje neki partijski sastanci, neki ljudi odlaze, ali nemam pojma kako i da li su organizovani". On se namršti.
Izađem na hodnik, a jedna čistačica pita: "precedniče, oćeš li ove godine da nas vodiš na ekskurziju? Prošle godine smo bili na Zlatiboru". Ja ko Alisa u Vonderlendu kažem: "kakvu ekskurziju? Ako hoćeš da ideš na Zlatibor, kupi kartu za autobus pa idi. Kakve veze ja imam s tim?" Rekla mi je da sam "neki" jer još džakove luka nisu podelili, a i ekskurzija ne izgleda izvesno.
Posle dve nedelje su me smenili i više nikad nizašta nisu birali (sem za člana Naučnog Veća). Da li je radnička klasa dobila luk i otišla na ekskurziju, nisam se raspitivao.
angie01 angie01 13:40 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Ne obraćam se tebi, i svakako ne lično

Zaista razumem. I tebe i tvoje mišljenje. Da ti citiram Marksa, koga si, izgleda, zaboravila: klasna pripadnost određuje klasnu svest. Velika istina.


koliko citam, cela opservacije je upucena meni i mom misljenju, sa sve zaboravljenim- od moje strane:), citatom Marksa.




Da li je radnička klasa dobila luk i otišla na ekskurziju, nisam se raspitivao.


...evo, ni ja.

...jer nisam bila ni clan sindikata,..ni polutke ni ekskurzije ni luk, ni sta god hoces, nisam konzumirala u takvom nekom aranzmanu.
nsarski nsarski 13:59 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

sa sve zaboravljenim- od moje strane:), citatom Marksa.


Ma, bre, nema ništa o tebi lično.
Ljudi kojima je dobro u nekom sistemu često će reći da je sistem dobar. I to je razumljivo. Čist Marks.


angie01 angie01 14:08 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Ljudi kojima je dobro u nekom sistemu često će reći da je sistem dobar. I to je razumljivo. Čist Marks.


pa meni si se obratio, na moj komentar u kome sam iznela drugacije iskustvo sa letovanja,...ja o sistemu nisam nista rekla, samo da me niko nije maltretirao na nacionalnoj osnovi, nego da je bila opsta bleja.
predatortz predatortz 14:17 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

angie01
Ljudi kojima je dobro u nekom sistemu često će reći da je sistem dobar. I to je razumljivo. Čist Marks.


pa meni si se obratio, na moj komentar u kome sam iznela drugacije iskustvo sa letovanja,...ja o sistemu nisam nista rekla, samo da me niko nije maltretirao na nacionalnoj osnovi, nego da je bila opsta bleja.


jel' mogu da se umešam a da me ne prozoveš da te proganjam?
mirelarado mirelarado 15:51 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Vidiš, ja verujem da su ta vremena mnogima bila "dobra", čak je većini bila dobra.


Не верујем да су већини била заиста добра. Верујем да су их убедили како им је много добро, како им је најбоље да се дочепају неке платИце и немају шта да мисле јер Има Ко Мисли. Пољопривреда је урнисана (поготово у Шумадији и Јужној Србији), сељаци су у систему задружног откупа пролазили као бос по трњу, и прилично масовно одлазили на Запад. Сада су та села остала без становништва.
predatortz predatortz 16:13 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Mirela - glas razuma!
mirelarado mirelarado 17:00 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

predatortz
Mirela - glas razuma!


Не, заиста, сматрам да ни овај тренутни наказни систем владавине не би могао да настане и опстане да није тог социјалистичког наслеђа где су људи систематски учени да не треба да одрасту, где је гушена лична предузимљивост, где је јуче све одлучивао и решавао Велики Тата, а чим је он нестао и промениле се спољне околности, настала је општа кланица. А остала чежња за Татом, па се сад чудимо што имамо Лажног Месију.
predatortz predatortz 17:10 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

mirelarado
predatortz
Mirela - glas razuma!


Не, заиста, сматрам да ни овај тренутни наказни систем владавине не би могао да настане и опстане да није тог социјалистичког наслеђа где су људи систематски учени да не треба да одрасту, где је гушена лична предузимљивост, где је јуче све одлучивао и решавао Велики Тата, а чим је он нестао и промениле се спољне околности, настала је општа кланица. А остала чежња за Татом, па се сад чудимо што имамо Лажног Месију.


Slažem se, u potpunosti!
Ovde ljudi počinju priču sa: "Ja od države nisam ništa dobio!"
Ej, dobio!
I ne mogu da skapiraju što se ja čudim na tu njihovu opasku.

blogovatelj blogovatelj 18:02 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

to sto podsmesljivo uoblicavas to sto sam rekla da ja nemam losih iskustava, narocito ne na nacionalnoj osnovi, dok je YU postojala i dok sam po njoj putaovala i sretala se sa raznima njenim stanovnicima.


To je zato što si ti bila ljupka oko pupka, a Šarski nije.

afraid afraid 18:04 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

nsarski
a ovo je, hm, bezobrazno, ako se obracas meni sa ovim objasnjenjem-

Ne obraćam se tebi, i svakako ne lično. Govorim o vremenu kad je mnogo ljudi, radeći ništa ili skoro ništa, uživalo beneficije socijalističkog samoupravljanja, ili kako se to već zvalo. Danas mnogi od njih žale za tim starim dobrim vremenima, jer sada im je tesno. I ja ih potpuno razumem.

Vidiš, ja verujem da su ta vremena mnogima bila "dobra", čak je većini bila dobra. Dakle, nezavisno od negativnih pojava tog doba, i nezavisno od mog ličnog iskustva, narodu je bilo bolje nego danas. Narodu, običnom narodu. Uzimajući u obzir koliko i kako su radili.

Ilustracije radi, dve kratke anegdote.
1. Nekom prilikom došao jedan kolega iz Belgije, ugledan naučnik, da poseti Institut. Ja ga prošetao malo po gradu, i najzad, pred kraj radnog vremena, odvezem ga do Instituta (Zemun). Pred institutom stoji parkiran veliki kamion i iz njega dele svinjske polutke. Gužva, ljudi tegle one polutke iz kojih kaplje krv po ulici, dovikuju se. Ma, cirkus. Onaj Belgijanac zgranut jer nikada u životu tako nešto nije video. A vlasnici polutki srećni, trpaju one polutke u automobile, ma praznik. Dobili od "sindikata". Njima super lepo.
2. Jedina funkcija koju sam ikad u živou obavljao je bila kad su me (u odsustvu!) postavili za predsednika tog nekog sindikata. Nisam imao pojma da sindikat postoji, vratio se iz Nemačke, i oni rekoše da sam sada predsednik. Ja se zgranuo. Pozove me direktor u kancelariju, došao neko iz Opštine (neki pacovski lik, tipčina), da porazgovaramo. Pita me tip kako smo "organizovani". Ja nemam pojma šta me pita, a on kaže: "Pa organizovani, znate, partijski". E, tu me zateko. Rekoh: "Ne znam. Čuo sam da postoje neki partijski sastanci, neki ljudi odlaze, ali nemam pojma kako i da li su organizovani". On se namršti.
Izađem na hodnik, a jedna čistačica pita: "precedniče, oćeš li ove godine da nas vodiš na ekskurziju? Prošle godine smo bili na Zlatiboru". Ja ko Alisa u Vonderlendu kažem: "kakvu ekskurziju? Ako hoćeš da ideš na Zlatibor, kupi kartu za autobus pa idi. Kakve veze ja imam s tim?" Rekla mi je da sam "neki" jer još džakove luka nisu podelili, a i ekskurzija ne izgleda izvesno.
Posle dve nedelje su me smenili i više nikad nizašta nisu birali (sem za člana Naučnog Veća). Da li je radnička klasa dobila luk i otišla na ekskurziju, nisam se raspitivao.

Da li je direktor bio Rade, Marko, Dragan ... ?
afraid afraid 18:09 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

angie01
Ne obraćam se tebi, i svakako ne lično

Zaista razumem. I tebe i tvoje mišljenje. Da ti citiram Marksa, koga si, izgleda, zaboravila: klasna pripadnost određuje klasnu svest. Velika istina.


koliko citam, cela opservacije je upucena meni i mom misljenju, sa sve zaboravljenim- od moje strane:), citatom Marksa.




Da li je radnička klasa dobila luk i otišla na ekskurziju, nisam se raspitivao.


...evo, ni ja.

...jer nisam bila ni clan sindikata,..ni polutke ni ekskurzije ni luk, ni sta god hoces, nisam konzumirala u takvom nekom aranzmanu.

Nisam ni ja bio član sindikata.
No, svejedno sam umesto parica za neki posao dobio pola krave, 20 pilića i džak brašna.
Malo li je?!

A, pošto sam imao običaj da, vraćajući se iz grada sa kojekakvih poslova, stanem gde god vidim red - u jednom trenutku smo u kući imali rekordnih 75 litara ulja - jestivog.
Kada mi je žena rekla - stani (jebote), dokle ćeš do da donosiš - ajde da prebrojimo, nemam više gde da stavljam ... tada sam to sve strpao u gepek i razvezao prijateljima i rodbini - nama ostavio 2, 3 litre.
afraid afraid 18:11 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

mirelarado
Vidiš, ja verujem da su ta vremena mnogima bila "dobra", čak je većini bila dobra.


Не верујем да су већини била заиста добра. Верујем да су их убедили како им је много добро, како им је најбоље да се дочепају неке платИце и немају шта да мисле јер Има Ко Мисли. Пољопривреда је урнисана (поготово у Шумадији и Јужној Србији), сељаци су у ситему задружног откупа пролазили као бос по трњу, и прилично масовно одлазили на Запад. Сада су та села остала без становништва.

Vidi i ova, što bi rekao Filip, antikomunistinja.
Pa dokle ljudi!?
karabasbarabas karabasbarabas 18:59 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

hoochie coochie man
Po Tasinoj priči, ispada da je neka viša sila branila Srbima da više drže do sebe


Pa ne ispada samo, tako je i bilo.


Zamisli kad se sve najgore priča o kralju i kraljevini, i kaže se da je u pitanju srpski kralj.
Hrvatskom detetu je ostaljen izlaz da kaže sebi, pa dobro je nije bio naš, nego nečiji tuđi, nismo mi bili loši, neko drugi je bio taj loš, mi smo samo morali da trpimo.
A srpsko dete nije imalo izlaz, moralo je da prihvati teret krivice i onda je bilo normalno da se malo uzdrži od srbovanja.

Na drugoj, ali vrlo sličnoj ravni se toga sećam.
Od silnih laži i silne antičetničke propagande po školama sam se nekad baš bedno osećao što su moji bili u četnicima a ne partizanima.
Bilo mi žao što su moji, tako sam to tad doživljavao, bili glupi i zli, i naravno da mi nije na um padalo da branim svoje.



A sob story.. jadni mali cjetnici.


vcucko vcucko 19:32 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

mirelarado
predatortz
Mirela - glas razuma!


Не, заиста, сматрам да ни овај тренутни наказни систем владавине не би могао да настане и опстане да није тог социјалистичког наслеђа где су људи систематски учени да не треба да одрасту, где је гушена лична предузимљивост, где је јуче све одлучивао и решавао Велики Тата, а чим је он нестао и промениле се спољне околности, настала је општа кланица. А остала чежња за Татом, па се сад чудимо што имамо Лажног Месију.

Naravno, ali MesijE. Svaki je bio (bar su i on i narod hteli da to bude), ovaj je samo najbolje izučio domaći. Ili ima najbolje sekundante, svejedno.

Šta misliš, otkud onolika pomama za Slobom? Ne zbog Velike Srbije (mislim da bi većina koja je dolazila na mitinge '88. rekla da je to nešto za jelo), nego su izmaštali da je on novi Tito i da će ubuduće on da ih voda za ručicu.
mirelarado mirelarado 19:40 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Šta misliš, otkud onolika pomama za Slobom? Ne zbog Velike Srbije (mislim da bi većina koja je dolazila na mitinge '88. rekla da je to nešto za jelo), nego su izmaštali da je on novi Tito i da će ubuduće on da ih voda za ručicu


Да, баш то. Ова садашња карикатура само успешно јаше на том таласу.
bene_geserit bene_geserit 20:09 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

nsarski
Ljudi kojima je dobro u nekom sistemu često će reći da je sistem dobar. I to je razumljivo. Čist Marks.

Dok sam bio u Torontu bio neki Ljuba, instruktor vožnje.
Taj je non stop drvio o tome kako je exYuga bila zemlja "po meri čoveka", a kako je ovo ovde u Kanadi sranje.
A onda mic po mic ukapiraš da je Ljuba tamo negde po BiH bio neki direktor i da mu jeste bilo dobro.
A u Kanadi mora on da vozi druge za sitne pare.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:13 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Mirela - glas razuma!




A i iznenadaila (si) me poznavanjem ovoga o čemu piše, selo u Šumadiji i "srećno i bogato vreme"
Ja mislio, ma to gradsko čeljade, literatura, univerzitet, slabo to šta zna o selu, kad.. :)

Da, čitam o tom srećnom vremnu i razmišljam o tome kako niko, ali baš niko, od mojih školskih drugara iz osnovne nije video more tokom cele osnovne škole.
To je bilo za neki drugi svet, ne za nas.
A kad se ima uvidu da je udeo seoskog stanovništva bio iznad polovine, stiče se malo jasnija slika o tom "raju".
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:21 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

A sob story.. jadni mali cjetnici.


E super što si postavio ovu sliku, tačno na to sam mislio kad sam napisao

Recimo ti četnici sa Vukovara.
Oni nisu bili četnici ne zato što niu bili zli kao oni sa kojima bi da se poistovete, nego upravo suprotno, nisu ih bili dostojni,


mirelarado mirelarado 20:24 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Ja mislio, ma to gradsko čeljade, literatura, univerzitet, slabo to šta zna o selu, kad.. :)


Кад оно један деда с Космаја, а други с Рудника. Јесу они још пре Другог рата дошли у Београд, али је у мом детињству у селима још живела бројна родбина, тако да о томе знам из прве руке. :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:32 19.11.2018

Re: Путеви сазнања


Uh, Kosmaj i Rudnik, jako!
Šumadinka sa dna kace :)
Meni je uvek bilo po malo žao što sam teritorijalno omašio, za malo ali omašio, Šumadiju.
nsarski nsarski 21:20 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

Da li je direktor bio Rade, Marko, Dragan ... ?

Rade.
milisav68 milisav68 21:45 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

hoochie coochie man
Uh, Kosmaj i Rudnik, jako!

Nema dalje, kraj igrice.
gedza.73 gedza.73 21:51 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

mirelarado
Не, заиста, сматрам да ни овај тренутни наказни систем владавине не би могао да настане и опстане да није тог социјалистичког наслеђа где су људи систематски учени да не треба да одрасту, где је гушена лична предузимљивост, где је јуче све одлучивао и решавао Велики Тата, а чим је он нестао и промениле се спољне околности, настала је општа кланица. А остала чежња за Татом, па се сад чудимо што имамо Лажног Месију.

e ovo treba uramiti. ja se mučenik ubi zapetljavajući se kilometrima komentara a Mirela u par rečenica. šta ti je profesionalac.

A i Nsarski se drži dobro. skoro sam siguran da su se nagledali svakakvih 'podobnih' u svom okruženju.
gedza.73 gedza.73 21:55 19.11.2018

Re: Путеви сазнања

milisav68
hoochie coochie man
Uh, Kosmaj i Rudnik, jako!

Nema dalje, kraj igrice.

krug dvojke.



tasadebeli tasadebeli 07:30 20.11.2018

Re: Путеви сазнања

mirelarado



sebe buju nasli tam se buju nasli tam


U čekaonu, na prvom peronu
gdje crni đavo toči prvi konjak
iznad mračnih pogleda trulih lica
kroz prozor prhne črna ptica

I veli tada, veli grdi, črni strvor
never more
i veli tada, veli grdi, črni stvor


Bolje je da odete/odemo
prilike su nove
ulozi u povjesti
došao je kraj

U pola ćet'ri ujutro
sa perona pet
radnička klasa odlazi u raj

Pa pa, proleteri
pa pa, proleteri
pa pa, proleteri

A ćrni đavo rukavice skida
on pruža ruke, grli se sa svima
poljubi ružu, baci je u rulju
i vikne, ah, ta nesretna sudbina

Plaćam piće svakome ko ostane
never more
plaćam piće svakome ko ostane


Momci u plavim kapicama
krenuli su na put
oni vodiju svoje klince mandolince
oni vodiju svoje debele žene

Oni vlećeju ruksake i prtiju kofere
oni, oni sedneju vu kupete
bele demižonke navlačiju

Oni ideju na najveći vikend vu živleniju
oni ideju na najljepši vikend vu zivleniju
sebe buju nasli tam
se buju nasli tam




dragosevacsutra dragosevacsutra 10:35 20.11.2018

Re: ne znam, ispada da sam ja zivela na Marsu,

pravo da ti kazem, zao mi je sto nisam nikada bila u Prizrenu.


dogodine

dragosevacsutra dragosevacsutra 11:38 20.11.2018

Re: Путеви сазнања

Ma, bre, nema ništa o tebi lično.
Ljudi kojima je dobro u nekom sistemu često će reći da je sistem dobar. I to je razumljivo. Čist Marks.


zipa kad su meni devedeste bile odlicne. pazi, o d l i c n e!

nsarski nsarski 11:43 20.11.2018

Re: Путеви сазнања

dragosevacsutra
Ma, bre, nema ništa o tebi lično.
Ljudi kojima je dobro u nekom sistemu često će reći da je sistem dobar. I to je razumljivo. Čist Marks.


zipa kad su meni devedeste bile odlicne. pazi, o d l i c n e!


Sticajem okolnosti, meni je danas odlično. Ali sam potpuno svestan da je sistem katastrofalan u svakom smislu.
angie01 angie01 12:00 20.11.2018

Re: Путеви сазнања

Ali sam potpuno svestan da je sistem katastrofalan u svakom smislu.


ne bih da se ponavljam,...al nisi mi nigde podvukao, gde sam ja to tacno rekla da je sistem bio odlican, a narocito za sve, pa si onda na osnovu toga kranuo sa tiradom ucitavanja i opsevacija,....da bi sada poentirao, da ti eto sve to drugacije postavljas- onako kako treba:), sto znaci, nevezano za licna dobra iskustva, svestan si nedostataka sistema, pa ga stoga ne promovises kao super.

...ovo je sve samo retoricki:),...prosto da se vidi koncept nastupa.
afraid afraid 12:11 20.11.2018

Re: Путеви сазнања

angie01
Ali sam potpuno svestan da je sistem katastrofalan u svakom smislu.


ne bih da se ponavljam,...al nisi mi nigde podvukao, gde sam ja to tacno rekla da je sistem bio odlican, a narocito za sve, pa si onda na osnovu toga kranuo sa tiradom ucitavanja i opsevacija,....da bi sada poentirao, da ti eto sve to drugacije postavljas- onako kako treba:), sto znaci, nevezano za licna dobra iskustva, svestan si nedostataka sistema, pa ga stoga ne promovises kao super.

...ovo je sve samo retoricki:),...prosto da se vidi koncept nastupa.

Ko tebe može, uopšte, da razume?
Ovo mislim stvarno, bez zezanja.
Da li (ti) je toliki problem da pišeš konciznije, te u uobličenim rečenicama?
angie01 angie01 12:27 20.11.2018

Re: Путеви сазнања

Ko tebe može, uopšte, da razume?


pa, sto se zatrcavas, zadrzi se na onome sto mozes da razumes...ionako nije namenjeno tebi.
dragosevacsutra dragosevacsutra 12:29 20.11.2018

Re: Путеви сазнања

Sticajem okolnosti, meni je danas odlično. Ali sam potpuno svestan da je sistem katastrofalan u svakom smislu.


dragosevacsutra dragosevacsutra 12:31 20.11.2018

Re: Путеви сазнања

pa, sto se zatrcavas, zadrzi se na onome sto mozes da razumes...ionako nije namenjeno tebi.


izbegavaj da ti recenica pocinje sa 'pa'', sem ako prva rec nije Pariz...

afraid afraid 12:36 20.11.2018

Re: Путеви сазнања

angie01
Ko tebe može, uopšte, da razume?


pa, sto se zatrcavas, zadrzi se na onome sto mozes da razumes...ionako nije namenjeno tebi.

Ja se izvinjavam.
nsarski nsarski 15:10 20.11.2018

Kad već inZistiraš...

al nisi mi nigde podvukao, gde sam ja to tacno rekla da je sistem bio odlican

Misliš, da pročitam tvoja "sabrana dela" pa da tačno nađem gde si pisala kako je ono vreme bilo super, možeš da putuješ - Dubrovnik, Jadran, Slovenija, bleja, odličan provod, sve cool? Ako se ti ne sećaš da si mnogo puta tako nešto pisala, onda ja nemam nameru da te podsećam.

Prvo, šta te sprečava da to i danas radiš? Možeš da putuješ gde hoćeš (ko voli, naravno), da blejiš koliko hoćeš. Znači, i sada je sve cool, bleja, druženje...

Mislim, i ja sam u to slavno vreme mogao da putujem svugde. Kao i svi drugi, uostalom. Kao što je to sasvim moguće i danas (evo, tokom poslednjih 5 godina, ja sam tri puta bio u Hrvatskoj na letovanju). Samo ove godine sam bio dva puta u CG - zgodnije, avion do Tivta, a odatle gde želiš.

Sudeći po tom kriterijumu, isključivo njemu, i sada je sasvim dobro. Zamisli kako mora da je dobro Hrvatima i Slovencima - u buljucima dolaze u Bg. za Novu godinu, lumpuju, đuskaju, provode se mnogo bolje nego u Zagrebu ili Ljubljani! Oni bi tek rekli da je danas odlično vreme, ono baš do džadža.

Stvar je perspektive, darling.

Odgovori onda ti meni: šta nije valjalo u to vreme bleje? Nisam primetio da si o tome nešto rekla.
angie01 angie01 16:42 20.11.2018

Re: Kad već inZistiraš...

super, možeš da putuješ - Dubrovnik, Jadran, Slovenija, bleja, odličan provod, sve cool? Ako se ti ne sećaš da si mnogo puta tako nešto pisala, onda ja nemam nameru da te podsećam.





stvarno me razocaravas, ovo je kao da mi odgovara huci, ( izvini huci, najiskrenije).

o cemu ti pricas, ...ti si na osnovu mojih komentara na ovom blogu, napisao celu uvredljivu spin opSeraciju o meni, a sve naglasavajuci sta sam ja rekla, a nisam, ( obaska sto i da jesam, to nikakve veze sa oni tvojim uvredljivim objasnjenjem u mom slucaju nema),...pa si posle, jos dodao, evo, tebi je sada sticajem okolnosti super, al ne tvrdis da je ovaj sistem super i da je svima tako, insinuirajuci jos jednom, da je to deo mog misljenja, koje sam iznela, a za jedan drugi period.

a ja sam- kao sto se moze videte, ko god zeli i nije zlonameran, iznela samo svoje iskustvo, u kome nije bilo nacionalistickih sukoba u vremenu, u kome si ti pak rekao, da si ih redovno dozivljavao, ful pojnt.

znaci, sve ovo posle sto si napisao, nikakve veze nema sa tim, niti ja bilo sta tu sporim.

a u mojim "sabranim delima"- evo, da ti pomognem, isto tako nikada nisam rekla da je bio idealno, niti da je svima bilo super.

..meni je generalno vrlo tuzna sama ideja da se pametni i obrazovani ljudi sluze apsolutno istom metodologijom omalovazavanja i diskreditacije ( eventualnih) oponenata, kao sto to cini aktuelna vlast.

nsarski nsarski 17:04 20.11.2018

Re: Kad već inZistiraš...

NG, darling, fokusiraj se molim te. Nisam pitao ništa o metodologiji, umetanjima, zlonamernostima i ostalim nezadovoljstvima koje si iskazala.

Da ponovim: šta nije bilo dobro u tom sistemu o kome pričamo?

U tom pitanju nema ničeg ličnog, nadam se da uviđaš.
angie01 angie01 17:23 20.11.2018

Re: Kad već inZistiraš...

NG, darling, fokusiraj se molim te.


sarski, darling- pa ti se nisi fokusirao, jer nikako da mi podvuces, gde sam ja to rekla to sto tvrdis da jesam, i na osnovu cega si mi ponudio celu lepezu objasnjenja, ko su ljudi koji tako misle i zasto,...evo, to mi podvuci u mojim komentarima,...meni nije problem da ti- kao sto sam vec u nekim drugim raspravama- napisem, sta ja mislim da nije bilo dobro u tom sistemu.

meni se cini da je to fer dil.
nsarski nsarski 17:26 20.11.2018

Re: Kad već inZistiraš...

meni nije problem da ti- kao sto sam vec u nekim drugim raspravama- napisem, sta ja mislim da nije bilo dobro u tom sistemu.


Odlično! Go ahead, ja sam strpljiv.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:37 20.11.2018

Re: Kad već inZistiraš...

ovo je kao da mi odgovara huci, ( izvini huci, najiskrenije).


Zašto izvini, ja ovo smatram komplimentom, dakle hvala.

a ja sam- kao sto se moze videte, ko god zeli i nije zlonameran, iznela samo svoje iskustvo,


To bi bilo relevantno ali kad bi tema razgovora bila "moji doživljaji sa letnjeg raspusta" ali ovde je tema malo šira, ozbiljnija, tema je odlike sistema.

Pa kad neko navede isključivo pozitivna iskustva iz tog sistema taj, za normalne pratioce diskusije, zapravo kaže da je sistem bio dobar, i njegovo iskustvo je važno tek kao svedočenje o sistemu, a samo za sebe je irelevantno u ovakvim razgovorima.

Pa tako Endži, iako (možda) nikad nisi napisala da je sistem bio savršen, ti, iznošenjem savršenih iskustava, u raspravi o sistemu, zapravo govoriš da je sistem bio savršen.

A ako ni ovo ne možeš da razuemš, jebiga.
angie01 angie01 18:39 20.11.2018

Re: Kad već inZistiraš...

Pa kad neko navede isključivo pozitivna iskustva iz tog sistema taj, za normalne pratioce diskusije, zapravo kaže da je sistem bio dobar, i njegovo iskustvo je važno tek kao svedočenje o sistemu, a samo za sebe je irelevantno u ovakvim razgovorima.





je l rakoh sarskom, k'o da si ti komentarisao:)))

iako je ovo uzaludno i sigurno necu nastaviti ovo s tobom i jos jednom ti se izvinjavam na prozivanju0 ali si fakat, adekvatan primer,

meni nekako deluje, kada neko isprica, kako se na letovanju stalno susretao sa situacijom sorke, zbog nacionalne pripadnosti, a neko drugi isprica svoje iskustvo na istu temu, u kome takvih dogadjaja nije bilo- to su samo svedocenja o istoj stvari, sa predstavljenim dva razlicita iskustva.

niti ono njegovo znaci, da je to bilo neko opste mesto diljem yu- sto potvrdjuje moj slucaj- niti da je opste mesto bilo to sto sam iskusila ja- sto potvrdjuje njegov,...a pitanje je kojih je bilo vise i u kojoj meri.
angie01 angie01 18:41 20.11.2018

Re: Kad već inZistiraš...

cim ispunis svoj deo dila, odmah kucam svoj.



gde sam ja to rekla to sto tvrdis da jesam, i na osnovu cega si mi ponudio celu lepezu objasnjenja, ko su ljudi koji tako misle i zasto,...evo, to mi podvuci u mojim komentarima,

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana