Gost autor| In memoriam

Još jedna godišnjica (koja nas ništa neće naučiti)

Boris Drenca RSS / 18.11.2018. u 13:02

Ako samo jedan dan u godini posvetimo razumevanju katastrofe Vukovara bićemo bolji ljudi.

Vukovar je naša sramota, pečat i teret.

(Aleksandar Stošić)

15095507_10210801214564335_4288106602041453148_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_ht=scontent.fbeg4-1.fna&oh=95d69fe37a4ca4bc725be29586db7120&oe=5C64FCF5


Vukovar, 17. 11. 1991.*

Vesna Almog

Starac, stari, stari, stari starac, leži ničice u prašini razrovane ulice. Mrtva ruka i dalje steže štap i još uvek, zauvek, mrtav beži.
***
A posle, u dvorištu obdaništa, šest ljudi smrskanih glava, jedan u sivo-bordo džemperu koji je isplela ona koja mora da je već sanjala rupu koja zeva na njegovom potiljku. Šare vune se stapaju sa šarama mozga, koagulata i razmrvljenih kostiju.
***
Tamo dalje, pored ceste, druga rupa, kubik i po, u njoj trojica razderana ručnom bombom, bombama, ne znam, jedan skoro dete, iz uha mu vijuga skorela krv. Mali presahli potočić i još jedan iz desne nozdrve. Neka druga trojica stoje pored, naslonjeni na lopate puše. Odmaraju.
***
Jedna žena vrišti "ljudske oči, ljudske oči" i baca sa sprata kesu koju tražimo i tražimo i nađemo. Iz nje nas gleda istrulela šargarepa.
***
I mladić, lep i dalek, gleda. Zuri u nebo, go u ledenoj travi sa još pedesetpet mirnih leševa u dvorištu preko puta bolnice, sav nenačet smrću, gladak, čist, skoro ceo pod belim čaršafom ulegnutim tamo gde mu je noga iščupana iz kuka.
Na klupi leži muškarca crnih raskuštranih brkova, na grudi mu položeno dete crnih, ulepljenih kovrdža. Preko njih je nečija brižna ruka prebacila zastavu. Hladno je.
***
Stara žena ide za nama i zove nas "dođite da vidite moju mrtvu sestru u garaži" i mi idemo sto metara, dvesta metara, a ona doziva "Radmila, Radmila, ustani, Radmila, došli su da te vide". U garaži gori sveća iznad smrežuranog lica svezanog ispod brade... "Pogledajte joj noge, a nosila mi je jutros čarape, kad je prestalo i ... vidite joj noge ... bile smo logorašice u Jastrebarskoj rijeci, male smo bile i tada me je čuvala ... ustani sejo, Radmila, Radmila"
***
Na raskršću uz stub privezana gola lutka iz izloga. Na drugim raskršćima razapeti božiji sinovi, izrešetani, mali, uzaludni. Neki vojnici u umoljčanim uniformama čučeći bockaju zemlju zašiljenim šipkama. Jednom punačkom curkom curi znoj ispod premalenog šlema sa izbledelom petokrakom, a oči beže nekud preko Dunava.
***
Kod vodotornja niz ulicu tandrče prikolica na fići, na krovu razglas, iz razglasa škripi "marširala, marširala kralja Petra garda". Žena zadiže kaput... "gledale ih, gledale ih beogradske dame"... i ona u nevoljnom ritmu koračnice korača preko cigli i maltera u kuću, a ovaj iz fiće izlazi, pa se vraća na vozačko sedište, njegov saputnik preti šakom nebu i viče "ovde sam živeo, majku vam ustašku jebem", pa ovaj opet izlazi, baca bombu u prozor susedne ruševine, sedaju, kroz otvorene prozore vijore tri prsta, fića juri niz ulicu, prikolica odskakuje, pesma preskače...
***
Sve je srušeno. Sve je srušeno. Sve je srušeno. Sve.
U mene zure psi bez gospodara i jedno mače, kostur mačeta, još slabačko kmeči dok smrt ulazi u njega i ja ga držim na sastavljenim dlanovima i jaučem za njegovim malim životom.
***
Imam 30 godina, 8 meseci i 11 dana i danas sam prvi put videla mrtvaca ... starca u kožuhu koji još stežući štap leži ničice na ulici.

15135947_10210801208084173_218044384525390372_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_ht=scontent.fbeg4-1.fna&oh=7b6b80503eb87161dc1fd8c44e815177&oe=5CADDBFF 

 

* Godinu i neki mesec pre nego je nastala slika možda je starac sa štapom sedeo, u toploj letnjoj večeri, pred kućom i sa komšijama analizirao kao je Piksi dao onaj gol Špancima i unapred nazdravljao pobedi nad Argentincima.
Možda je tačno godinu dana ranije čovek u sivo bordo džemperu izašao , malo pripit, iz Restorana na obali reke (odmah pored veslačkog kluba) i bez jakne krenuo kući. Srećom konobarica ga je stigla.
Godišnjice ne služe da neki mrsom... sede na televizijama i analiziraju strategije nova i stara naoružanja, nacionalne ideologije i ostale gluposti. Godišnjice služe daim kažemo da umuknu. Da pokušaju da ne budu seronje.
(Tekst koleginice i prijateljice Vesne sam pozajmio (uz odobrenje) zbog fotografija koje je napravila pre 27 godina i jedan dan i sačuvala u glavi. Zbog fotografija koje govore mnogo toga o užasima koje smo napravili. Smatram se čovekom a ovo su uradili ljudi jedni drugima. )

(fotografije Vukovara iz teksta su iz lične arhive)


 


 



Komentari (339)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:37 20.11.2018

Re: Kad već inZistiraš...

meni nekako deluje, kada neko isprica, kako se na letovanju stalno susretao sa situacijom sorke, zbog nacionalne pripadnosti, a neko drugi isprica svoje iskustvo na istu temu, u kome takvih dogadjaja nije bilo- to su samo svedocenja o istoj stvari, sa predstavljenim dva razlicita iskustva.


E da su samo iskustva ispričana, da nema tu i po koja kvalifikacija, mogla bi da ti prođe ova vađevina :)

Znaš, kad neko priča o sistemu koji je nalsedio ruševine, nepismenost, jad i bedu, i od toga napravio uglednu i poštovanu državu, čiji naslednici ne mogu da okreče* ono što je taj sistem napravio, kad ushićeno govori kako su "mladi iz svih krajeva zemlje" (kako ovo pionirski poletno zvuči) hrlili u druženja, to nije samo šturo prepričavanje iskustva, to je ocena sistema parekselans.

Pa, Endži, što se sad ograđuješ od sopstvene ocene?

*
Ako nisi upotrebila BAŠ tu frazu sa krečenjem, izvini, jer izgleda da ti ne priznaješ ništa što ima isti smisao ako je rečeno drugim rečima, nego odmah tražiš da ti se pokaže gde si TO rekla.


uh, sad videh ovo
igurno necu nastaviti ovo s tobom


:)
gedza.73 gedza.73 20:23 20.11.2018

Re: Kad već inZistiraš...

aj sad da bacim i ja neki grumen. osamdeseta. Kutina. Portir.
-ja sam ustaša. vi nemate šta da tražite ovde.
upućeno čoveku sa porodicom (dvoje male dece) nimalo prijatnim tonom (blago rečeno).

druga je da su se Hrvat, direktor zadruge ne sećam se imena mesta prema Bosni, i moj zemljak otkinuli od alkohola, upali u boriće pa ih celu noć čistili od iglica.
njegov sin, koji nam je ispričao priču kad je čuo odakle smo (mali svet), kaže kako još uvek ima vinograd od naše loze.

ali nije da nije bilo. jeste pravo pitanje kojih je bilo više. Srba nacionalista ili Hrvata nacionalista?
odnosno da li se u Srbiji išlo dalje od Srpske nove godine i Oj vojvodo Sinđeliću kao otpora komunizmu ka nekom ekstremnom nacionalizmu.
freehand freehand 20:36 20.11.2018

Re: Kad već inZistiraš...

ali nije da nije bilo. jeste pravo pitanje kojih je bilo više. Srba nacionalista ili Hrvata nacionalista?
odnosno da li se u Srbiji išlo dalje od Srpske nove godine i Oj vojvodo Sinđeliću kao otpora komunizmu ka nekom ekstremnom nacionalizmu.

Najveći ekstrem koji sam ja doživeo bio je kad je za pun autobus svatova čarapana u sali zadružnog doma (ili doma kulture, bemliga) u zavejanom Virju (kraj Koprivnice) orkestar (sa cimbalom) zasvirao "Marširala kralja Petra garda", nastavio sa "Tamo daleko" a bilo je bogami i Sinđelića. '85 je bila godina, ženio se moj brat od tetke.
Ne sećam se da sam lepše dočekan, hrana je bila izvanredna a moje ushićenje bilo je najveće dok sam učio lokalne tanceve i igre za mlade. Suština je da se ljubi naveliko i da se stisne sve što je na dohvat ruke.
I da, bio sam više nego začuđen brojem ljudi na nedeljnoj misi, to mi je delovalo nekako nestvarno.
angie01 angie01 20:59 20.11.2018

Re: Kad već inZistiraš...

mogla bi da ti prođe ova vađevina :)


sto bih se vadila i pred kim- ja iza svojih reci i stavova stojim, a tvoje interpretcije onoga sto sam rekla, uopste ne menjaju nista....meni je apsolutno svejedno sta ti mislis o tome sta ja mislim,...nacin na koji komuniciras i namere koje ispoljavas te svrstavaju u tu kategoriju, mnogo vise od stavova koje zastupas.

a to sto si sve tako maliciozno nabrojao, sa sve potrebnim zacinima- istina je, al u odredjenom kontekstu,...znaci, mladi jesu blejali zajedno u toj zemlji, gde god, na skijanju, na moru, dopisi,... startna pozicija jeste bila razrusena zemlja, pretezno nerazvijenog seoskog i nepismenog stanovnistva, koja je izgradjena za narednih par decenija u drzavu koja je bila priznata i postovana u svetu,...kao i ono za krecenje- aposolutna je istina da ono sto se za vreme Tita izgradilo, napravilo, ovi svi posle nisu mogli ni da okrece- samo su rascerupali lesinarski i podrpali i to jos uvek rade....kakve sad to sve veze ima sa tim, da li ja mislim da je sve bilo super ili ne....ja svakako imam spisak mana, jer je i moja porodica trpela posledice zbog njih, neke, nimalo simpaticne,...to sto ti i ekpipica pakujete sada apsolutno sve u neku neistinitu verziju, je vas problem,...i jos pri tome ucitavate i vredjate one koji bas ne bi da pristanu na tu jednostranu pricu, jer naprosto nije tacna.

kako ono bese rek'o neko na prethodnoj strani,...kad se ukvatis u kolo sa nedobronamernim-doduse, upotrebio je neki adekvatniji izraz,...aj, cao.


ps-
uh, sad videh ovo


jao jeste, sad si video,...kad sam ti odgovorilia na ove, ne bas inteligentno srocene budalastine, da bi me posle, kada sam te ipak ispostovala, kao svaka sitna dusa, pitao, je l to stvarno kraj,...
gedza.73 gedza.73 21:01 20.11.2018

Re: Kad već inZistiraš...

Najveći ekstrem koji sam ja doživeo bio je kad je za pun autobus svatova čarapana

ja sam bio klinac pa se i ne sećam. Svadba, mog dedu su okumili, bila u okolini Srbca.
sećam se samo da smo pravili tortu od peska. i sećam se priče, kroz maglu, da je bila crkva na brdu koja se spustila na reku. ili obrnuto.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:11 20.11.2018

Re: Kad već inZistiraš...

aj, cao.


Jel sad ovo stvarno važi ili opet kao sa onim od malo pre, onim, sigurno neću?

:)
freehand freehand 21:15 20.11.2018

Re: Kad već inZistiraš...

gedza.73
Najveći ekstrem koji sam ja doživeo bio je kad je za pun autobus svatova čarapana

ja sam bio klinac pa se i ne sećam. Svadba, mog dedu su okumili, bila u okolini Srbca.
sećam se samo da smo pravili tortu od peska. i sećam se priče, kroz maglu, da je bila crkva na brdu koja se spustila na reku. ili obrnuto.

Torte od peska a na brdu jal reka jal crkva. Ok.
gedza.73 gedza.73 21:38 20.11.2018

Re: Kad već inZistiraš...

Torte od peska a na brdu jal reka jal crkva. Ok.

Bili smo deca. STOP. Igrali smo se. STOP. Pravili smo torte od peska. STOP.

Priča iz davnina. STOP. Crkva. STOP. Pomerila se preko noći od reke na brdo. STOP.



njonjo njonjo 00:38 22.11.2018

Re: ne znam, ispada da sam ja zivela na Marsu,


afraid
Sve idilično, kako ti reče, a 100 hiljada ljudi na Jelačić placu u ekstazi kada žvalavi Tuđman kriči kako je srećan što njegova žena nije Jevrejka ili Srpkinja.
A da - to mora da su oni drugi koji su tukli profesora ... a ne ovi tvoji fini.

Tuđmanovi unuci (Košutići) su Srbi. Čini mi se da je to (genetski) bliže nego žena.
milisav68 milisav68 21:20 20.11.2018

...

Vlast koja ima ovakve pionire, ne treba da brine za svoju budućnost.

angie01 angie01 22:30 20.11.2018

Re: ...

Vlast koja ima ovakve pionire, ne treba da brine za svoju budućnost.


ovde vecina govori isto sto i vlast, cak koristi istu metodologiju prema neistomisljenicima.


( pretpostavljam da nisi na to mislio, al mi se uklopilo:).
afraid afraid 06:07 21.11.2018

Re: ...

angie01
Vlast koja ima ovakve pionire, ne treba da brine za svoju budućnost.


ovde vecina govori isto sto i vlast, cak koristi istu metodologiju prema neistomisljenicima.


( pretpostavljam da nisi na to mislio, al mi se uklopilo:).

Naučilo od komunjara.
gedza.73 gedza.73 07:02 21.11.2018

Re: ...


ovde vecina govori isto sto i vlast, cak koristi istu metodologiju prema neistomisljenicima.


meni više SFRJ botovi po mentalnom sklopu liče na SNS botove.
isti stav prema sistemu samo različit predmet ljubavi.
To Milisav kaže. dok je takvih 'pionira' vlast ne mora da brine šta god radila.


'ovi pre su sve pokrali, zbog njih su radnici ostali bez svojih fabrika dok su se oni obogatili, mi smo našim zalaganjem podigli državu iz pepela, biće bolje, Beograd na vodi, Partija ne greši, Vođa naš lepi što nam hleb daje...'


'većina' ovde priča o slobodama. 'manjina' kaže kako nije bitno što te muž malo tuče jer time pokazuje koliko te voli, a i vodi te svake godine na letovanje, imaš gde da spavaš, hrani te koliko toliko redovno. tvoje je samo da ga obožavaš, trepćeš okicama i tiho pevušiš dok spremaš ručak kako ga ne bi probudila.

u tom slučaju bude stvarno nervozan pa zna da te prebije bilo čime što mu je pri ruci.
angie01 angie01 10:39 21.11.2018

Re: ...

gedza.73


vec duze vreme bas pricas gluposti, ono pomesas sve cega se setis pa lose konstruises neki spin- ali ovo ti je nagluplje do sada,...ako je to uopste moguce,

kakvi sfrj botovi, te zemlje nema vec dugo, a ona je nastala i imala neki svoj razvoj, postojanje i zavrsetak u odredjenim okolnostima i svojim i onim u svetu- van tog konteksta nema nikakve price...u svakom slucaju, to je proslost, ruzno zavrsena, a sa ekstremno losim nastavkom....da je sada bolje, da se bilo sta promenilo u nekom smislu napredovanja, razvijanja, modernizacije, normalizacije, da svake godine ne odlazi 2/3 mladih kada uzmu svoje diplome, da ljudi pristojnije zive, da je uspostavljen neki normalan sistem koji funkcionise, verovatno bi se o toj bivsoj zemlji, koja nikakav uticaj vise ni na sta nema, govorilo bez besmislenog konflikta.

po nekim istrazivanjima-na teritorijama bivse zemlje- je ispalo da samo hard kor nacionalisti pljuju po bivsoj zajednickoj drzavi do te mere, da negiraju i stvari koje su fakat bile dobre, koje prosto dokazuju potrebni podaci, koji su za one "zaboravne" vrlo dostupne, s obzirom da je u medjuvremenu inoviran internet.

isto to radi i ova vlast, trazeci neka opravdanja za ne bas dobre stvari koje su cinjene, i zeleci da prikaze kako je ovo sada sto oni rade, prava stvar, stalno se pozivajuci da je sve za dobrobit Srbije i Srpstva,....sto na zalost, rezultati bas ne potvrdjuju.

pri tome, od kada je komunisticka partija navodno prestala da postoji, mi prakticno u vlasti konstantno imamo socijalisticku partiju, koja je u stvari nasledila tu komunisticku, samo je promenila ime, a i sustinske interese.

takodje je nejasno- ko ti je ta vecina, koja prica o slobodama, a ko je manjina, koja opravdava sto je muz tuce, dok ona skruseno kuva rucak.

ja koliko brojim, ovde vecina uredno napada neistomisljenike na razne nekorektne nacine- opet isto, kao sto to radi vlast, potpuno isto, ucitava, klevece, izmislja kojesta zajedljivom intonacijom, a sve sa ciljem da diskredituje i omalovazi.

ovde se mesecima pisu sramni traktati o navodnim (neo)drugosrbijancima, koji se huskacki proglasvaju autosovinistima, glupavim laznim elitistima, nedovoljno obrazovanim izdajnicima i svekolikoj smetnji harmonicnoj atmosferi, takoreci, gubavcima, koje treba kamenovati, kako bi sve valjda bilo ok,...dok se istovremeno velicaju stvari koje nisu bas za ponos,...

...a manjina se drasticno smanjila, tek par njih tu i tamo nesto kaze, neki od njih, ako su jos tu na blogu, cute i ne ulaze u fakat, potpuno nerazumne rasprave, jer sem uvreda, nece dobiti nista- i to jos rasporedjeno tako, sto se sa muskarcima, sem sa Filipom, jer je slab i nemocan da uzvrati, komunicira opreznije, a sa zenama, u najprimitivnijem mizoginom maniru- to apropo tuce i kuvanja, sto sve jos, kao podrska potkrepljuje gomila duplih nikova cele ekipice, jer nije zgoreg da se i besmislenim preporukama podrzi akcija.

ps- nema tase da kuka za pravo na slobodnu rec i na organizovano sprecavanje i ugrozavanje:)

ps- kakvo je ovo mesto postalo, ako je postalo moguce kaciti orden ratnom zlocincu, sto nikome nije zasmetalo, kao sto je moja prica, da mi nije bilo lose na letovanjima u YU, npr....to ti je prava slika vecine i manjine ovde.
afraid afraid 11:23 21.11.2018

Re: ...

angie01
gedza.73


vec duze vreme bas pricas gluposti, ono pomesas sve cega se setis pa lose konstruises neki spin- ali ovo ti je nagluplje do sada,...ako je to uopste moguce,

kakvi sfrj botovi, te zemlje nema vec dugo, a ona je nastala i imala neki svoj razvoj, postojanje i zavrsetak u odredjenim okolnostima i svojim i onim u svetu- van tog konteksta nema nikakve price...u svakom slucaju, to je proslost, ruzno zavrsena, a sa ekstremno losim nastavkom....da je sada bolje, da se bilo sta promenilo u nekom smislu napredovanja, razvijanja, modernizacije, normalizacije, da svake godine ne odlazi 2/3 mladih kada uzmu svoje diplome, da ljudi pristojnije zive, da je uspostavljen neki normalan sistem koji funkcionise, verovatno bi se o toj bivsoj zemlji, koja nikakav uticaj vise ni na sta nema, govorilo bez besmislenog konflikta.

po nekim istrazivanjima-na teritorijama bivse zemlje- je ispalo da samo hard kor nacionalisti pljuju po bivsoj zajednickoj drzavi do te mere, da negiraju i stvari koje su fakat bile dobre, koje prosto dokazuju potrebni podaci, koji su za one "zaboravne" vrlo dostupne, s obzirom da je u medjuvremenu inoviran internet.

isto to radi i ova vlast, trazeci neka opravdanja za ne bas dobre stvari koje su cinjene, i zeleci da prikaze kako je ovo sada sto oni rade, prava stvar, stalno se pozivajuci da je sve za dobrobit Srbije i Srpstva,....sto na zalost, rezultati bas ne potvrdjuju.

pri tome, od kada je komunisticka partija navodno prestala da postoji, mi prakticno u vlasti konstantno imamo socijalisticku partiju, koja je u stvari nasledila tu komunisticku, samo je promenila ime, a i sustinske interese.

takodje je nejasno- ko ti je ta vecina, koja prica o slobodama, a ko je manjina, koja opravdava sto je muz tuce, dok ona skruseno kuva rucak.

ja koliko brojim, ovde vecina uredno napada neistomisljenike na razne nekorektne nacine- opet isto, kao sto to radi vlast, potpuno isto, ucitava, klevece, izmislja kojesta zajedljivom intonacijom, a sve sa ciljem da diskredituje i omalovazi.

ovde se mesecima pisu sramni traktati o navodnim (neo)drugosrbijancima, koji se huskacki proglasvaju autosovinistima, glupavim laznim elitistima, nedovoljno obrazovanim izdajnicima i svekolikoj smetnji harmonicnoj atmosferi, takoreci, gubavcima, koje treba kamenovati, kako bi sve valjda bilo ok,...dok se istovremeno velicaju stvari koje nisu bas za ponos,...

...a manjina se drasticno smanjila, tek par njih tu i tamo nesto kaze, neki od njih, ako su jos tu na blogu, cute i ne ulaze u fakat, potpuno nerazumne rasprave, jer sem uvreda, nece dobiti nista- i to jos rasporedjeno tako, sto se sa muskarcima, sem sa Filipom, jer je slab i nemocan da uzvrati, komunicira opreznije, a sa zenama, u najprimitivnijem mizoginom maniru- to apropo tuce i kuvanja, sto sve jos, kao podrska potkrpljuje gomila duplih nikova cele ekipice, jer nije zgoreg da se i besmislenim preporukama podrzi akcija.

ps- nema tase da kuka za pravo na slobodnu rec i na organizovano sprecavanje i ugrozavanje:)

ps- kakvo je ovo mesto postalo, ako je postalo moguce kaciti orden ratnom zlocincu, sto nikome nije zasmetalo, kao sto je moja prica, da mi nije bilo lose na letovanjima u YU, npr....to ti je prava slika vecine i manjine ovde.

Zašto bi tebe iko vređao - za ovu papazjaniju koju si napisala.
Jer - ovo je, i smešno, koliko i žalosno.
Komunisti su verovali da će 'kvantitativno da generiše novi kvalitet - samo od sebe' - pa tako i ovo tvoje pisanje, koje, osim što si ovaj post otegla, nema nikakve druge vrednosti9.
Uz izuzetak - koji pokazuje da ti je logičko promišljanje poprilično strano.
Jer - nije ono pre bilo loše zbog ovoga danas, nego, upravo ovo danas je posledica onoga od ranije.
Obrat ne važi.
Reverziranje u društvenim pitanjima ne važi.

Da.
I ja sa zanimanjem očekujem tvoj odgovor na pitanje koje ti je nsarski postavio.
I da se ogradim - š'to se tiče toga da si žena, u vezi ovih rasprava, uopšte me ne zanima.
Kao što mi se (i) gade muškarci koji imaju taj mizogini stav prema ženama.
Jer - to što si žena, ne sme da bude tvoja prednost, niti hendikep - i to ne samo na ovim blogoprostorima, nego i posvuda.
I da ne zaboravim važno - ti nisi Gedži ni 'do kolena' u razumevanju stvarnosti - bivše i sadašnje. O korelacijama, imlikacijama i ekvivalencijama - da ni ne pričamo.
freehand freehand 11:41 21.11.2018

Re: ...

Uz izuzetak - koji pokazuje da ti je logičko promišljanje poprilično strano.
Jer - nije ono pre bilo loše zbog ovoga danas, nego, upravo ovo danas je posledica onoga od ranije.

A čega je posledica ono ranije?
Bajdvej, ti si kao učen čovek čelične logike svakako i čuo, i čitao, i proučavao periode u istoriji civilizacije koji se zovu nazadovanjima, te svakako znaš da ta računica sa dobro-loše i uzrok-posledica nije baš tako jednostavna?
angie01 angie01 11:43 21.11.2018

Re: ...

afraid


sto se lokalnih spamera tice,carli, ciji si ti glavni predstavnik, a i posle tolikih inkarnacija nisi uspeo da se upristojis, nego trckaras okolo sa svojim budalastinama, koje nemilice kacis, misleci da njima pomazes ekipici, ja se drzim-kao sto sam videla i jos neki-Marfijevog zakona,

"Nikad ne raspravljaj sa budalom, ljudi sa strane nece razaznati ko je ko"
afraid afraid 11:55 21.11.2018

Re: ...

angie01
afraid


sto se lokalnih spamera tice,carli, ciji si ti glavni predstavnik, a i posle tolikih inkarnacija nisi uspeo da se upristojis, nego trckaras okolo sa svojim budalastinama, koje nemilice kacis, misleci da njima pomazes ekipici, ja se drzim-kao sto sam videla i jos neki-Marfijevog zakona,

"Nikad ne raspravljaj sa budalom, ljudi sa strane nece razaznati ko je ko"

Molim te da budeš eksplicitnija.
Nije mi dovoljna titula spamera.
Da li si ti meni rekla da sam ja budala?
afraid afraid 12:02 21.11.2018

Re: ...

freehand
Uz izuzetak - koji pokazuje da ti je logičko promišljanje poprilično strano.
Jer - nije ono pre bilo loše zbog ovoga danas, nego, upravo ovo danas je posledica onoga od ranije.

A čega je posledica ono ranije?
Bajdvej, ti si kao učen čovek čelične logike svakako i čuo, i čitao, i proučavao periode u istoriji civilizacije koji se zovu nazadovanjima, te svakako znaš da ta računica sa dobro-loše i uzrok-posledica nije baš tako jednostavna?

Da.
Čuo sam.
A i da nisam, nemam nikakog razloga da ti ne verujem - zašto bih?
Ovo kako te ja razumem, ti kažeš da je socijalistička samoupravna revolucija (i bla, bla, bla, ...) došla posle monarhističkog društvenog uređenja.
Normalno - pa ko bi bio lud da ti kaže da nisi u pravu.
I ako upotrebimo regresiju, zaključak bi trebalo da bude sledeći.
Dakle, pretpostavimmo da je monarhija bila loša - nakon nje je došao komunjarizam koji je još lošiji (ili kako bi se to kolokvijalno reklo, zabio nam ćopavi 'do jaja') - nakon komunjarizma došlo još lošije (što bih ja rekao, ovo sada što se ne može čak niti definisati).
I šta je sporno u mojim rečima - da je vremenska skala na kojoj je definisano šta prethodi, a šta sledi nepromenjiva.
freehand freehand 12:07 21.11.2018

Re: ...

I šta je sporno u mojim rečima - da je vremenska skala na kojoj je definisano šta prethodi, a šta sledi nepromenjiva.

Vremenska je ok, vrednosna ti je klimava. A nije bilo nikakve socijalističke samoupravne. Ta revolucija bila je komunistička.
afraid afraid 12:39 21.11.2018

Re: ...

freehand
I šta je sporno u mojim rečima - da je vremenska skala na kojoj je definisano šta prethodi, a šta sledi nepromenjiva.

Vremenska je ok, vrednosna ti je klimava. A nije bilo nikakve socijalističke samoupravne. Ta revolucija bila je komunistička.

Nisi u pravu!
gedza.73 gedza.73 12:41 21.11.2018

Re: ...

kakvi sfrj botovi, te zemlje nema vec dugo, a ona je nastala i imala neki svoj razvoj, postojanje i zavrsetak u odredjenim okolnostima i svojim i onim u svetu- van tog konteksta nema nikakve price..

dobro. slažemo se da pišem gluposti.

kako ti misliš da društvo obrazovano i formirano na jedan način četiri decenije (u nekim vrlo bitnim elementima potpuno različito od Evrope a istovetno kao sovjetska despotska unija) prelazi u drugo uređenje? klikneš n aprekidač?

eto od danas nismo više samoupravljači, komunisti, nemamo doživotnog predsednika jedne, jedine partije sad smo demokrate, preduzetnici, mentalno sposobni da razmemo značaj pluralizma, svoju dogovornost i odgovornost države.

pa ovde pola bloga kukalo kako neće da plaća Bus plus a 'oće da se vozi modernim autobusima. ako sam ja glup, što ne sporim, šta su oni? najobičniji džeparoši koji kradu od radnika (vozača autobusa)?

ja kažem inercija usađenog načina razmišljanja. koji se u praksi iz 'čega se sve lošeg ja setim' pretvori u ovo danas.

ispalo da samo hard kor nacionalisti pljuju po bivsoj zajednickoj drzavi do te mere, da negiraju i stvari koje su fakat bile dobre

te 'fakat bile dobre' priznajem i ja. samo što tvrdim da su bile potpuno normalne u svim onim zemljama koje su imale i ostale dobre stvari koje su kod nas bile ekstremno loše. i baš me briga šta rade nacionalisti po 'bivšim zajedničkim državama' sve dok to ne dotiče nas.

ja koliko brojim, ovde vecina uredno napada neistomisljenike na razne nekorektne nacine

polemika, debata i pitanje stila. ja bih se pobunio kad bi neko krenuo sa prebijanjem neistomišljenika. ili njihovim zatvaranjem. daleko od toga da bih opravdavao 'letovanjem' ili 'živimo srećno i lepo'

sem sa Filipom, jer je slab i nemocan da uzvrati, komunicira opreznije,

Filip je po profesiji novinar četiri decenije, uz to fakultetski obrazovan. Nešto škripi između 'nemoćan, slab da uzvrati' i njegovog CV-ija. To što je nesposoban da argumentovano artikuliše svoje stavove ne čini ga nemoćnim već je adekvatniji neki drugi izraz.

sa zenama, u najprimitivnijem mizoginom maniru- to apropo tuce i kuvanja


možda nisi najbolje razumela. Ti pričaš o SFRJ dobrim stranama zanemarujući vrlo bitna društvena ograničenja. Kao (razumeš li 'kao'?) žena koju tuče muž a ona ga opravdava rečima 'dobro mi je imam gde da spavam'.
najprimitivnijem mizoginom maniru-

sad sam još mizogini šešelj? Nisam Endži ja prvi volim da kuvam u kući. Ne volim da perem sudove ali volim da se akam sa hranom i uopšte na kuvanje ne gledam kao ženski posao.

generalno u mojoj kući već generacijama nema te muško ženske podele. Pa mi muškarci bi se pogubili da nam nije žena i pasoških kontrola ko zna dokle bi stigli ovako pogubljeni.

kakvo je ovo mesto postalo, ako je postalo moguce kaciti orden ratnom zlocincu, sto nikome nije zasmetalo

jesu zločinci. saglsan. Ljudi vaspitavani u vojnim školama za vreme 'tvrdog' komunizma. Samo su u glavi promenili mete (beše Ratko Mladić hvalio Komunističku partiju SSSR-a?).

najveća bruka kad komunistički oficir sa svom mogućom logistikom iza sebe stavi na glavu kapu jednog Živojina Mišića.

Koja je razlika između streljanja verskih neistomišljenika koje je naredio Mladić i streljanja političkih neistomišljenika koje je naredio Vrhovni štab?
to što je u drugom slučaju bilo saradnika okupatora? Pa i u prvom je bilo mudžahedina.


gedza.73 gedza.73 12:50 21.11.2018

Re: ...

setio sam se. Obrazovanje za sve je bila dobra ideja. To je i kralj Petar predlagao. Znanje i sloboda daju čoveku mogućnost da se razvija pa da razvije i društvo oko sebe (po sećanju).

I šta se desi u SFRJ kad se ljudi obrazuju? počinju da postavljaju pitanja, 'oće da menjaju društvo, dovode 'istine' u pitanje. Vlast ih onda nabija u zatvore, podmeće im lažne optužbe kako bi im upropastila ugled, izopštava ih iz društva...

ostali, kad to vide, se povuku. i od obrazovanja nula korist.

da ponovo ne bude nerazumevanja ovo o lažnim optužbama mislim i na vreme kad je 'bilo onako bašbaš super' i danas kad 'ništa ne valja'.

dobro, lepo je bilo, red je i da se rastajemo.
freehand freehand 14:48 21.11.2018

Re: ...

setio sam se. Obrazovanje za sve je bila dobra ideja. To je i kralj Petar predlagao.

Zato je opismenjavanje bilo najveća akcija posleratne vlasti, a večernje škole radile do sedamdesetih.
gedza.73 gedza.73 15:02 21.11.2018

Re: ...

Zato je opismenjavanje bilo najveća akcija posleratne vlasti, a večernje škole radile do sedamdesetih.

Kad se okačiš samo za jedno.

kažem bila dobra ideja (u vreme Srbije si imao aneksionu krizu, stranačke sukobe i dva rata). uz 'verbalni delikt' si sve poništio. znaš da pišeš a ne smeš da kažeš. odličan recept koji 'unapređuje' društvo

ili smeš da kažeš ali u normiranoj formi
'te pojave nisu dobre u našem društvu ali kao što je rekao drug Vučić staćemo mi njima na kraj'

freehand freehand 15:14 21.11.2018

Re: ...

Kad se okačiš samo za jedno.


u vreme Srbije si imao aneksionu krizu, stranačke sukobe i dva rata). uz 'verbalni delikt' nula efekat. znaš da pišeš a ne smeš da kažeš.

Misliš - subjektivne slabosti i objektivne okolnosti?
Ovo samo potvrđuje da je majndset u pitanju (što je činjenica, ako bi mene neko pitao). Isti je qratz sa svakim petparačkim lokalnim filozofom-gnječiqrtzem u svakom sistemu. Jer se sistemi menjaju a oni ostaju, sem što se preko noći presvuku i palamude ispočetka u točku koji se beskrajno vrti i iz koga može da se ispadne na glavu ako neko neoprezan pristane da bude uvučen.
li smeš da kažeš
'te pojave nisu dobre u našem društvu ali kao što je rekao drug Vučić staćemo mi njima na kraj'

Kao što su rekli drug kralj i drug Gedža. Taman da naprave demokratiju al ono Obznana. Taman da opismene narod al ono Švabe ponovo (dobro, tu se kralj gicao, da su Gedžu pitali to je dobro za Srbiju i za decu, Švabe su uvek poštene i blagorodne al disciplina)
Taman da se sve sredi i ljudi počnu da se oporavljaju al ono jedan predsednik vlade, drugi predsenik vlade, a uz njih i ministri, pa UDBA... Dobro, nije udba nego kraljeva služba, crnorukci i još kojekaki zborovi.
I ond adođu komunisti i sjebu sve što su kralj i Gedža tako lepo napravili, Švabe doterale, sve blagodeti i sve slobode.
A taman se znalo koja je kuća radikalska a koja demokratska...
gedza.73 gedza.73 15:24 21.11.2018

Re: ...

- subjektivne slabosti i objektivne okolnosti?

ne. mislim da je u tadašnjem vremenskom okviru urađena sasvim dobra podloga za nastavak razvoja.

Samo se ti drži Vučića. takvi kao ti imaju odličan odgovarajući
majndset

za njegovu partiju. iako se 'gicaju' opet im ispod kape proviri ljubav za Tutora koji sve zna, sve radi za 'dobrobit' naroda.

radikalska a koja demokratska.

dve su uvek bolje nego jedna. jedna ko nijedna.

edit
drug kralj i drug Gedža

otkud tebi da sam ja Titov istomišljenik?
freehand freehand 15:28 21.11.2018

Re: ...

Samo se ti drži Vučića. takvi kao ti imaju odličan odgovarajući

Važi.
afraid afraid 16:41 21.11.2018

Re: ...

freehand

...
Ovo samo potvrđuje da je majndset u pitanju (što je činjenica, ako bi mene neko pitao). Isti je qratz sa svakim petparačkim lokalnim filozofom-gnječiqrtzem u svakom sistemu. Jer se sistemi menjaju a oni ostaju, sem što se preko noći presvuku i palamude ispočetka u točku koji se beskrajno vrti i iz koga može da se ispadne na glavu ako neko neoprezan pristane da bude uvučen.
li smeš da kažeš
'te pojave nisu dobre u našem društvu ali kao što je rekao drug Vučić staćemo mi njima na kraj'

Kao što su rekli drug kralj i drug Gedža. Taman da naprave demokratiju al ono Obznana. Taman da opismene narod al ono Švabe ponovo (dobro, tu se kralj gicao, da su Gedžu pitali to je dobro za Srbiju i za decu, Švabe su uvek poštene i blagorodne al disciplina)
...

Izvini što ću biti direktan, sve u cilju smanjnja entropije (kao mere neodređenosti nekog sistema) - stoga.
Smatraš li (i) sebe gnječikucem - i, ako ne, zašto?
I drugo (pošto ti to bolje znaš) - da li je Obznana donešena kao mera suzbijanja komunjarizma - ili je to bila opšta mera da se ukine demokratija ... kao što je, jelte, to uradio dragi drug Tito.

Ako je bila mera da se ukine komunjarizam - žao mi je što nije uspela.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:33 21.11.2018

Re: ...

A čega je posledica ono ranije?


Belosvetskih hohštaplera zvanih komunisti, i svetske pošasti zvane komunizam.
freehand freehand 18:18 21.11.2018

Re: ...

Ako je bila mera da se ukine komunjarizam - žao mi je što nije uspela.

Šta znaš o francuskoj revoluciji, Čarli, kao temelju onoga što danas zoveš kapitalizmom i demokratijom?
Inače, demokratija i pravo na javnu reč su zajebane stvari i sa njima treba biti vrlo delikatan, poštvoati ih čak i kad trolovima poput tebe omugćavaju da neštedimice zagađuju javni prostor.
afraid afraid 18:43 21.11.2018

Re: ...

freehand
Ako je bila mera da se ukine komunjarizam - žao mi je što nije uspela.

Šta znaš o francuskoj revoluciji, Čarli, kao temelju onoga što danas zoveš kapitalizmom i demokratijom?
Inače, demokratija i pravo na javnu reč su zajebane stvari i sa njima treba biti vrlo delikatan, poštvoati ih čak i kad trolovima poput tebe omugćavaju da neštedimice zagađuju javni prostor.

Ja se slažem da svako ima pravo na javno iznošenje svoga stava - te tu preferiram Prvi amandman.
Svaka čast evropljanima.
I kao eklatantni pobornik (i poštovalac) te slobode iskaza, ta sloboda, kako je ja razumem, je pre za druge nego za mene.
Pa čak iako me tako eksplicitno vređaš.
No, to nije moj problem - to moraš ti da vidiš kako ćeš da izađeš na kraj s tim.

Što se tiče moga znanja o francuskoj revolucij, šta da ti kažem?
Jer svaku revoluciju opisuju pobednici.
Tako i posmatram ta znanja.
Ili što bi neko rekao ... postoje tri društvena sloja - gornji, srednji i donji.
Kada srednji sloj dovoljno ojača, iskoristi donji sloj da zameni mesto sa gornjim.
I tada, dosadašnji srednji sloj postane gornji, grnji postane srednji - a donji, kao i uvek, ostaje donji.
freehand freehand 18:48 21.11.2018

Re: ...

Ili što bi neko rekao ... postoje tri društvena sloja - gornji, srednji i donji.
Kada srednji sloj dovoljno ojača, iskoristi donji sloj da zameni mesto sa gornjim.
I tada, dosadašnji srednji sloj postane gornji, grnji postane srednji - a donji, kao i uvek, ostaje donji.

To ti kažem. Bravo za tebe i za nekog.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:41 21.11.2018

Re: ...

freehand
Ako je bila mera da se ukine komunjarizam - žao mi je što nije uspela.

Šta znaš o francuskoj revoluciji, Čarli

А шта ти знаш о француској револуцији ако искључимо књигу која спада у домен белетристике?
milisav68 milisav68 20:53 21.11.2018

Re: ...

angie01
ovde vecina govori isto sto i vlast, cak koristi istu metodologiju prema neistomisljenicima.

Misliš, sad su naši na vlasti, pa nam se može.

I imamo autorske opcije, pa banujemo sve redom?
( pretpostavljam da nisi na to mislio, al mi se uklopilo:).

Nisam, mislio sam na starost stanovništva, odnosno glasača i članova/rukovodstva partija, i većina je rođena i odrastala u to vreme.

Naviklo to da doživotno bude predsednik partije*, da partija/država zapošljava i brine o svemu.

Evo sad gledam (ako je tačno), ni mučenom Čedi ne pada na pamet da podnese ostavku.

*DS je izuzetak (koji ptrvđuje pravilo), i uglavnom znamo šta se sve dešavalo.
freehand freehand 22:23 21.11.2018

Re: ...

vrabac_onaj
freehand
Ako je bila mera da se ukine komunjarizam - žao mi je što nije uspela.

Šta znaš o francuskoj revoluciji, Čarli

А шта ти знаш о француској револуцији ако искључимо књигу која спада у домен белетристике?

Ovo je dripački diskurs, pretpostavljam da je diskvalifikacija dovoljna pa i ne traži odgovor.
angie01 angie01 22:27 21.11.2018

Re: ...

Misliš, sad su naši na vlasti, pa nam se može.


ne, mislim upravo to sto sam napisala.


I imamo autorske opcije, pa banujemo sve redom?


ovaj detalj mi nije bas jasan ni u sta od izrecenog bi trebalo da se uklopi.


Evo sad gledam (ako je tačno), ni mučenom Čedi ne pada na pamet da podnese ostavku.


je l on uopste negde ezistira,...on bre ko senka, ali se ne zna tacno cija.
milisav68 milisav68 06:28 22.11.2018

Re: ...

angie01
ovaj detalj mi nije bas jasan ni u sta od izrecenog bi trebalo da se uklopi.

ovde vecina govori isto sto i vlast, cak koristi istu metodologiju prema neistomisljenicima.

Šta to govori većina (i gde, ovde na blogu?), i koja metodologija je u pitanju?

Ako može onako ukratko, teza 1,2,3... i metodologija ta i ta.

gedza.73 gedza.73 07:33 22.11.2018

Re: ...

milisav68
sad su naši na vlasti

kad reče 'vlast'. jel' ima neki komunistički predsednik da je imao kovanicu 'komunistički republikanac, komunista demokrata...'?

uglavnom kad se priča o tom uređenju pojavljuje se 'komunistički diktator'.

takav sistem sa doživotnim predsednikom se opravdava 'višim dobrom' od onih koji se deklarativno zalažu za jednakost, slobodne izbore, ljudska prava i slobode, medijske slobode... a uporno se brani diktatura.

čudo je ta ljudska priroda.

osećam se kao da se raspravljam sa



kako sad nekom od ovih SNS lopatara objasniš bilo šta.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana