Život

Prvo lice, jednina

Boris Drenca RSS / 25.11.2018. u 14:23

(zapisi sa Krsta jednog, možda baš ovog, kasnog jutra u novembru 2018. godine po, u ovom delu sveta, generalno prihvaćenim kalendarima)

46936113_10217269088817149_1086894336710279168_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent.fbeg4-1.fna&oh=ce9e18c6bddaf3daa6654c98a3330d77&oe=5C63BFF5 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Ja često kažem 'ne mogu da verujem'.

Ja, isto tako, znam da to nije tačno.

Ja, na žalost, sve verujem.

Ja teško podnosim ljude koji 'znaju' falsifikovanu istinu iz jedne , uvek iznova i iznova , dopisivane i prerađivane knjige.

Ja njih, ipak, svakodnevno viđam i od njih kupujem hleb i uz njih stojim u autobusu.

Ja ne verujem vestima.

Ja bio sam tamo i video ih.

Ja verujem da je istina ono što vidim i osećam.

Ja nosim teret, ali samo svoj.

Ja sam svestan da nisam sav teret 'ja zadužio' ali ga nosim, kao svoj.

Ja znam gde mu dođe taj Albukerki i zašto neću skrenuti tamo gde treba.

Ja slušam paranoična hlapljenja o katastrofalnoj budućnosti.

Ja gledam kako u strahu optužuju jednoga za sve i svašta i na taj način ga veličaju.

Ja žalim one koji se u grupu svrstavaju i grupom pojedince imenuju.

Ja se gadim onih koji svoje i tuđe zločine 'racionalnim objašnjavaju'.

Ja se gadim i onih koji svoje grehe pravdaju time što je neko negde bio grešan.

Ja i od njih kupujem hleb i stojim pored njih u autobusu, pošti, u prodavnici.

Ja vidim gde sam

Ja sam bio.

Ja jesam.

Ja ću biti.

Tagovi



Komentari (75)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 14:39 25.11.2018

,

Ja žalim one koji se u grupu svrstavaju i grupom pojedince imenuju.

Ja se gadim onih koji svoje i tuđe zločine 'racionalnim objašnjavaju'.

Ja se gadim i onih koji svoje grehe pravdaju time što je neko negde bio grešan.
angie01 angie01 14:57 25.11.2018

strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,



Vozarev krst, postavljen u parku izmedju ulica Vojvode Supljikca i Save Kovacevica- danas Milesevske, jedan je od prvih spomenika ovakve vrste, u originalnoj verziji postavljen jos 1847., posle hatiserifa iz 1830., kojim je tako nesto omoguceno i predstavlja zasticenu kulturno istorijsku bastinu.
Boris Drenca Boris Drenca 15:04 25.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

Krst je fotografisan juče , 24.11.2018.
angie01 angie01 15:11 25.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

Boris Drenca
Krst je fotografisan juče , 24.11.2018.


...pa da, kad su oprali onaj moleraj sa crvenom bojom, posle opsteg negodovanja, da je to suludo,...
Boris Drenca Boris Drenca 15:49 25.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

Naravno, uz to, kada su oprali moleraj sve pukotine koje su 'krečenjem' popravljali sada su vidljive
gedza.73 gedza.73 20:02 25.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

kojom ga granulacijom peskirao kad je uspeo da uništi uklesana slova?
Peskiranje fasada, spomenika se radi 'suvom' metodom kvarcnim peskom pa ne ostavlja oštećenja a kamoli vodenim. Pumpa visokog pritiska povlači pesak iz rezervoara i meša ga sa vodom kako se ne bi dizala prašina, ujedno i sam mlaz vode čisti površinu.

edit
koji crni rezervoar, nisam video lika desno koji nosi kofu s peskom. štap i kanap.
poseban rezervoar ima podešavanje pa se dozira količina korunda u mlazu.
jedino ako su sivonje zapele pa insistirao na jednom mestu.
ili ugao snimanja pa se ne vidi dobro.

al' ko god da je odobrio, nabavio boju, farbao treba ga uhapsiti. stvarno je bolid.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:23 25.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

Peskiranje fasada, spomenika se radi 'suvom' metodom kvarcnim peskom pa ne ostavlja oštećenja a kamoli vodenim.


A i to kad se radi, mora da se zaštiti okolina (da se stave bar one ponjave po skelama, i izoluje radna zona), jer je ta prašinčina od silike dokazano kancerogena, izaziva rak pluća, ili bar silikozu u boljoj varijanti. Ovaj baja se uživeo, tuče sa par metara daljine, pa pesak završi svuda po parkiću, drveću, i trotoaru, gde će sutra da se igra neko dete, ili penzos da sedne da nahrani goluba.

Pre neki dan sam video na vestima kad su majstori strugali (opet) beton tamo na Slaviji, i sad onaj neki jadnik čuči sa malecnom ručnom brusilicom u oblaku dima i kao nešto struže, dobro, on je imao onu jefinu masku preko usta u nosa, ali čovek do njega delje beton dletom, on nije imao nikakvu zaštitu, nego tako u tom dimu radi. Jeftina radna snaga, potrošna.

gedza.73 gedza.73 22:19 25.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

to kad se radi, mora da se zaštiti okolina (da se stave bar one ponjave po skelama, i izoluje radna zona

zatvori se koliko - toliko. postoje i dodaci oko dizne pa se pesak skuplja u usisivače. Ili okvir koji dovodi vodu oko mlaza peska (ne ovo hidropeskarenje) kako bi se smanjila prašina. To kod drveta, kamena, opeke, mermera... Za metal se dodaju sredstva koja sprečavaju pojavu rđe nakon sušenja.
Ovaj baja se uživeo, tuče sa par metara daljine, pa pesak završi svuda po parkiću

pada sa vodom na zemlju. eno pumpa iza 'nadzornog organa'. bukvalno kao da pereš mlazom vode samo što su pumpe preko 250 Ba pa povuku pesak i zrnca pojačavaju skidanje boje, masnoće, prljavštine sa površine.
a pernate životinjke vole da kljucaju zrnca peska. inače si u pravu za kvarcni pesak da je kancerogen.

te maske preko nosa su kao i da ih nemaš (jedino ako dišeš na usta). sva boja ili prašina koju ne udahneš ostane oko nosa. 3M maske su skupe ali su dobre. za peskiranje postoje posebne maske koje imaju dovod vazduha sa peskare preko filtera i regulatora pritiska.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:21 25.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

Ne znam na koje maske misliš - one najjeftinije, papirne, se stavljaju preko usta i nosa, uštineš im onaj lim preko njonje i to je to. Nije idealno, ali bolje nego ništa. Za struganje betona treba dosta ozbiljnija oprema, ali svejedno, naš čovek ne voli da se muči da diše kroz masku, to malo i umara u početku dok se ne navikneš, ali posle ide. Plus, trebaju ti i zaštitne naočare, pa se to onda gura na licu. Još ako nosiš đozluke, oće baš da nervira.

3M maske su skupe ali su dobre. za peskiranje postoje posebne maske koje imaju dovod vazduha sa peskare preko filtera i regulatora pritiska.


Da, za to se i preporučuje full-face maska, sa dovodom vazduha, bar kad se tim poslom baviš profi, svaki dan. Mada, ja mislim da su ovu krstaču mogli i da izecuju sa nekom kiselinčinom, jeste i to otrovno, ali se bar lakše kontroliše, ne prskaš pesak okolo po sugrađanima, tramvajima i golubovima.

A to da je silika kancerogena, stvarno nije nije neka velika mudrost: piše lepo, i velikim slovima, na svakom džaku malter-miksa, gipsa, onih kojekakvih gitova, itd. Kao i na dijamantskim ili karbidnim šajbnama, mislim, ko hoće da čita...

afraid afraid 05:18 26.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

srdjan.pajic
Ne znam na koje maske misliš - one najjeftinije, papirne, se stavljaju preko usta i nosa, uštineš im onaj lim preko njonje i to je to. Nije idealno, ali bolje nego ništa. Za struganje betona treba dosta ozbiljnija oprema, ali svejedno, naš čovek ne voli da se muči da diše kroz masku, to malo i umara u početku dok se ne navikneš, ali posle ide. Plus, trebaju ti i zaštitne naočare, pa se to onda gura na licu. Još ako nosiš đozluke, oće baš da nervira.

3M maske su skupe ali su dobre. za peskiranje postoje posebne maske koje imaju dovod vazduha sa peskare preko filtera i regulatora pritiska.


Da, za to se i preporučuje full-face maska, sa dovodom vazduha, bar kad se tim poslom baviš profi, svaki dan. Mada, ja mislim da su ovu krstaču mogli i da izecuju sa nekom kiselinčinom, jeste i to otrovno, ali se bar lakše kontroliše, ne prskaš pesak okolo po sugrađanima, tramvajima i golubovima.

A to da je silika kancerogena, stvarno nije nije neka velika mudrost: piše lepo, i velikim slovima, na svakom džaku malter-miksa, gipsa, onih kojekakvih gitova, itd. Kao i na dijamantskim ili karbidnim šajbnama, mislim, ko hoće da čita...


Da.
Inače kod nas bilo šta što ima veze za zaštitom na radu je pretvoreno u karikaturu.
Normativno se koješta ispiše, stave se i kojekakvi natpisi ponegde - i to je uglavnom sve.
Istinska svest o potencijalnim (i ne samo potencijalnim) opasnostima po sebe ne postoji - a kamoli po drugoga ... a tek o okolini da ne govorimo.
gedza.73 gedza.73 08:37 26.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

Ne znam na koje maske misliš

u pravu si za bolje išta nego ništa. ovaj tip sa izmenjivim ulošcima filtera.



papirna maska magli naočare.
krstaču mogli i da izecuju sa nekom kiselinčinom, jeste i to otrovno, ali se bar lakše kontroliše, ne prskaš pesak okolo po sugrađanima, tramvajima i golubovima.

za kiselinu iskreno ne znam. peskaranje (hidro ili nadpritisno) kao čišćenje je jedno od standardnijih postupaka (u velikim komorama preko sušača se koristi metalni korund, manje je štetan, ne 'lepi' se za pluća).

s tim što 'stručnjak' koji je došao na najkretenskiju moguću ideju farbanja kamenog spomenika bordo bojom (ostalo mu od krečenja kujne pa da se ne baci) je klasičan primer partijskog zapošljavanja. zar nije bilo logičnije da kontaktira fakultet, neku službu koja se bavi održavanjem i rekonstrukcijom takvih spomenika?

i po običaju nikom ništa. plaćeno farbanje, plaćeno peskiranje (opet ostao spomenik roze boje) pa je sad u gorem stanju nego pre 'sređivanja'.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:26 26.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

za kiselinu iskreno ne znam.


Ja sam jednom nešto zasrao sa onim zaptivačem za beton (sealant) i bilo mi preveliko da brusim, pa sam onda to skidao pomoću kiseline (za to pravljena tekućina, ovde se zove Muriatic Acid, to je zapravo hlorovodonična kiselina). I to radi skroz ok (ako radiš napolju), natopiš, sačekaš malo, neutrališeš, i očistiš. Ali kod ovog vertikalnog krsta ne bi moglo, jer mora malo da stoji, da krene reakcija. Tako da je to glupa ideja.

A jesli probao nekad da radiš sa onom sačmom umesto peskiranja (shot blasting)? Ima sad za to da se iznajmi mašina ovde u lokalnoj prodavnici za sve, i vidim po youtubeu da je mnogo lakše (i čistije) nego da brusiš. Mislim da to može i po vertikalnim površinama, mada slova onda odoše sigurno.
afraid afraid 20:33 26.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

srdjan.pajic
za kiselinu iskreno ne znam.


Ja sam jednom nešto zasrao sa onim zaptivačem za beton (sealant) i bilo mi preveliko da brusim, pa sam onda to skidao pomoću kiseline (za to pravljena tekućina, ovde se zove Muriatic Acid, to je zapravo hlorovodonična kiselina). I to radi skroz ok (ako radiš napolju), natopiš, sačekaš malo, neutrališeš, i očistiš. Ali kod ovog vertikalnog krsta ne bi moglo, jer mora malo da stoji, da krene reakcija. Tako da je to glupa ideja.

A jesli probao nekad da radiš sa onom sačmom umesto peskiranja (shot blasting)? Ima sad za to da se iznajmi mašina ovde u lokalnoj prodavnici za sve, i vidim po youtubeu da je mnogo lakše (i čistije) nego da brusiš. Mislim da to može i po vertikalnim površinama, mada slova onda odoše sigurno.

Zašto bi slova, koju su, koliko vidim, uklesana, otišla.
Zar se ne bi slovna udubljenja proporcionalno 'potrošila'?
gedza.73 gedza.73 21:14 26.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

A jesli probao nekad da radiš sa onom sačmom umesto peskiranja (shot blasting)?

Nisam. brusilicom sa četkom praktično glačaš površinu (znaš da onu četku povremeno treba da 'naoštriš' na tocilu... skineš joj vrhove).

peskarenjem ti pomoću izbačenih čestica čistiš sve sa površine (rđu, boju, nečistoće...). nije toliko bitan pritisak koliko protok vazduha koji stvara kompresor. bukvalno u mlaz vazduha upada korund i vazduh ga razbija o predmet. više vazduha, više snage, bolji efekat

sad uporedi silu koju stvara oko 5000lmin i shot blasting (ja ređe koristim komoru za peskarenje... onu što liči na inkubator... više je za neke jednostavnije, manje gabaritne stvari... mobilna je mnogo bolja).
postoje komore tzv. sačmare koje koriste metalne opiljke ali ti treba jak sušač vazduha kako se ne bi stvarala korozija. Sušač treba da prati kompresor jer se trenjem podiže temperatura vazduha pa se stvara kondenzacija. koja pravi 'čep' mokrim peskom.

Zar se ne bi slovna udubljenja proporcionalno 'potrošila'?

bi. 'ublažile' bi se ivice.
može da se peskari sve. metali, kamen, mermer, drvo, staklo... nije neka nauka više je osećaj u pitanju. kad 'držiš' mlaz na jednom mestu, na primer drvo, vidiš kako nestaju mekši delovi. metal nije baš tako mekan ali ako je ponegde oštežen rđom na kraju liči na poentles.

ovo je peskara sa 'klasičnom' diznom i dovodom vode zbog prašine (vidi se mali ventilić za otvaranje količine vode... zato se ovaj lik i zajebava sa maskom za trimer)

srdjan.pajic srdjan.pajic 05:35 28.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

zato se ovaj lik i zajebava sa maskom za trimer)


Da, ovo mu je komplet šlem +vizir+sluške, za motornu testeru (čimi mi se da je Huskvarna, imam takav komplet), a baš na ovu papirnu masku sam mislio kao minimum zaštite, ako radiš napolju.

Peskiranje je definitivno metoda za čiščenje površina, ovo sa sačmom je za ravnanje - skida se veća količina materijala, jedino što je dosta čistije od brusilice, mašina usisava prašinčinu i uniformnije je, mada ima i onih velikih brusilica za isti posao, što ih guraš kako usisivač. Letos sam silom prilika isprobao i onaj shroud za brusilicu, jebem li ga kako se to zove na srpskom, izgleda kao četka koju natakneš na brusilicu sa gornje strane i ona zatvori šajbnu, to onda povežeš crevom na shop-vac (usisivač, onaj za radionice) i onda nema prašine skoro uopšte. I to baš super radi, dok ti se ne napuni kesa na usisivaču ili zapuši filter (obavezno onaj HEPA filter za taj posao). Jedino što ne vidiš šajbnu, i onda treba malo vežbe da "uhvatiš ruku", da ti ne pojede beton, pogotovu ako radiš sa dijamantskom. Ostrugao sam tako letos neku betončinu u podrumu, jebo sam mu kevu, tako sam i saznao da ima taj shot blasting i mašina da se rentira.


gedza.73 gedza.73 18:52 28.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

tako sam i saznao da ima taj shot blasting i mašina da se rentira.

što bre ne napišeš neki blog o svakodnevnom životu u USA? kako izgleda okolina, ko se čime bavi, kako funkcionišu javne službe...
čimi mi se da je Huskvarna, imam takav komplet

znao sam da si drugosrbijanac
zemljanin zemljanin 18:55 28.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,


gedza.73

čimi mi se da je Huskvarna, imam takav komplet

znao sam da si drugosrbijanac

Milan Novković Milan Novković 19:40 28.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

srdjan.pajic
zato se ovaj lik i zajebava sa maskom za trimer)


Da, ovo mu je komplet šlem +vizir+sluške, za motornu testeru (čimi mi se da je Huskvarna, imam takav komplet), a baš na ovu papirnu masku sam mislio kao minimum zaštite, ako radiš napolju.

Peskiranje je definitivno metoda za čiščenje površina, ovo sa sačmom je za ravnanje - skida se veća količina materijala, jedino što je dosta čistije od brusilice, mašina usisava prašinčinu i uniformnije je, mada ima i onih velikih brusilica za isti posao, što ih guraš kako usisivač. Letos sam silom prilika isprobao i onaj shroud za brusilicu, jebem li ga kako se to zove na srpskom, izgleda kao četka koju natakneš na brusilicu sa gornje strane i ona zatvori šajbnu, to onda povežeš crevom na shop-vac (usisivač, onaj za radionice) i onda nema prašine skoro uopšte. I to baš super radi, dok ti se ne napuni kesa na usisivaču ili zapuši filter (obavezno onaj HEPA filter za taj posao). Jedino što ne vidiš šajbnu, i onda treba malo vežbe da "uhvatiš ruku", da ti ne pojede beton, pogotovu ako radiš sa dijamantskom. Ostrugao sam tako letos neku betončinu u podrumu, jebo sam mu kevu, tako sam i saznao da ima taj shot blasting i mašina da se rentira.



Srki, pravi si srpski DIY domaćin, par excellence, al samo jednu preporuku po komentaru po preporučivaču sistem dozvoljava

Tvoji komentari na tu temu su mi referentno mesto gde dolazim da pohvalim, da se pohvalim, kradem ideje ...

Kažem aj pre nekoliko meseci aj da probam sitan SMD rad i kupim neki fen, bože me prosti, jeftin, jedva 3 tepsije krempita možeš za tu lovu da napraviš, al pogrešnu solder-paste, pa bez stencil-maske, nego nako, s kuka i ručno iz šprica ...

... naravno, ukrmačim probni eksperiment, i u besu, pogađaš, da bih se utešio i zaboravio na taj fen kupim:

1. Soldering overflow oven (na sreću ne baš one sa pokretnom trakom al solidnu, leeepu, veliku)

2. Pick-and-place machine - 4000 komponenti na sat, sa optičkom proverom, ako su veće i ne treba optika može i više - mogu sad da štancujem 100 - 1000 senzora na dan i sam ako zatreba

3. Stencil printer - al kilav, mora ručno da se štampa ko onomad sito štampa za majice - to će zamenim prvom prilikom.

To je bio sličan potez ljutnje na sitan neuspeh kao kad se naljutiš na celo selo, samo sebi ništa ne otfikariš nego se na tu temu uzdržiš malo

Samo još pravnici da završe posao za nekoliko dana i kreće prvi veliki IoT posao, 5,000 uređaja od tri razne vrste ...

... iako se pravnika najviše plašim, kad mi dođu tipa a šta ako četvrti jupiterov mesec padne na tebe sutra ...
afraid afraid 21:00 28.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

Milan Novković
srdjan.pajic
zato se ovaj lik i zajebava sa maskom za trimer)


Da, ovo mu je komplet šlem +vizir+sluške, za motornu testeru (čimi mi se da je Huskvarna, imam takav komplet), a baš na ovu papirnu masku sam mislio kao minimum zaštite, ako radiš napolju.

Peskiranje je definitivno metoda za čiščenje površina, ovo sa sačmom je za ravnanje - skida se veća količina materijala, jedino što je dosta čistije od brusilice, mašina usisava prašinčinu i uniformnije je, mada ima i onih velikih brusilica za isti posao, što ih guraš kako usisivač. Letos sam silom prilika isprobao i onaj shroud za brusilicu, jebem li ga kako se to zove na srpskom, izgleda kao četka koju natakneš na brusilicu sa gornje strane i ona zatvori šajbnu, to onda povežeš crevom na shop-vac (usisivač, onaj za radionice) i onda nema prašine skoro uopšte. I to baš super radi, dok ti se ne napuni kesa na usisivaču ili zapuši filter (obavezno onaj HEPA filter za taj posao). Jedino što ne vidiš šajbnu, i onda treba malo vežbe da "uhvatiš ruku", da ti ne pojede beton, pogotovu ako radiš sa dijamantskom. Ostrugao sam tako letos neku betončinu u podrumu, jebo sam mu kevu, tako sam i saznao da ima taj shot blasting i mašina da se rentira.



Srki, pravi si srpski DIY domaćin, par excellence, al samo jednu preporuku po komentaru po preporučivaču sistem dozvoljava

Tvoji komentari na tu temu su mi referentno mesto gde dolazim da pohvalim, da se pohvalim, kradem ideje ...

Kažem aj pre nekoliko meseci aj da probam sitan SMD rad i kupim neki fen, bože me prosti, jeftin, jedva 3 tepsije krempita možeš za tu lovu da napraviš, al pogrešnu solder-paste, pa bez stencil-maske, nego nako, s kuka i ručno iz šprica ...

... naravno, ukrmačim probni eksperiment, i u besu, pogađaš, da bih se utešio i zaboravio na taj fen kupim:

1. Soldering overflow oven (na sreću ne baš one sa pokretnom trakom al solidnu, leeepu, veliku)

2. Pick-and-place machine - 4000 komponenti na sat, sa optičkom proverom, ako su veće i ne treba optika može i više - mogu sad da štancujem 100 - 1000 senzora na dan i sam ako zatreba

3. Stencil printer - al kilav, mora ručno da se štampa ko onomad sito štampa za majice - to će zamenim prvom prilikom.

To je bio sličan potez ljutnje na sitan neuspeh kao kad se naljutiš na celo selo, samo sebi ništa ne otfikariš nego se na tu temu uzdržiš malo

Samo još pravnici da završe posao za nekoliko dana i kreće prvi veliki IoT posao, 5,000 uređaja od tri razne vrste ...

... iako se pravnika najviše plašim, kad mi dođu tipa a šta ako četvrti jupiterov mesec padne na tebe sutra ...

Pošalji par hiljada komada da ti to ljudski zalemimo ručno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:32 28.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

znao sam da si drugosrbijanac


Klikni Gedžo :)
gedza.73 gedza.73 12:38 29.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

@zemljanin
ovo je jedna od bitnijih odrednica po kojoj se poznaju pravi Srbi. i oni drugi.
rased.

hoochie coochie man
Klikni Gedžo :)

top šop ujdurma. poveruješ reklami pa se zajebeš i kupiš.

šalim se. pošteno da kažem deluje mi da Huskvarna ima bolje proizvode u poslednjoj dekadi. i jeste brža s tim da su novi modeli Štila takođe ubrzani.
najsmešnije mi kad se 'majstori' pobiju koja je testera bolja a onda i jedni i drugi sipaju ulje 'da je crveno, povećaj razmeru i samo da se puši... onda bolje podmazuje'.
sad ja kao me'anićarski laik mislim da ako puši onda stvara garež pa mi se sve čini da generalna ne gine ni jednoj ni drugoj al' ajde da ne teram mak na konac.

jel' se i tebi čini da je lik na snimku sa Huskvarnom neki kancelarijski dunđer?
Mene bi plašilo kad bi se našao u šumi sa njim a da je ovako naoružan testerom kojom ne zna da rukuje.
afraid afraid 13:56 29.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

gedza.73
@zemljanin
ovo je jedna od bitnijih odrednica po kojoj se poznaju pravi Srbi. i oni drugi.
rased.

hoochie coochie man
Klikni Gedžo :)

top šop ujdurma. poveruješ reklami pa se zajebeš i kupiš.

šalim se. pošteno da kažem deluje mi da Huskvarna ima bolje proizvode u poslednjoj dekadi. i jeste brža s tim da su novi modeli Štila takođe ubrzani.
najsmešnije mi kad se 'majstori' pobiju koja je testera bolja a onda i jedni i drugi sipaju ulje 'da je crveno, povećaj razmeru i samo da se puši... onda bolje podmazuje'.
sad ja kao me'anićarski laik mislim da ako puši onda stvara garež pa mi se sve čini da generalna ne gine ni jednoj ni drugoj al' ajde da ne teram mak na konac.

jel' se i tebi čini da je lik na snimku sa Huskvarnom neki kancelarijski dunđer?
Mene bi plašilo kad bi se našao u šumi sa njim a da je ovako naoružan testerom kojom ne zna da rukuju.

A šta kažeš za MekKalaha ?
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:45 29.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

jel' se i tebi čini da je lik na snimku sa Huskvarnom neki kancelarijski dunđer?


Malo liči na Srkija :)
Nočare, rukavice, maske, klincipalci...žao mi što on nije gonio štila :)

Ma zezam se, dobre su obe marke, naravno.
Jedna malo brža druga izdržljivija, ali to su finese, sve je to dobro.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:04 29.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

gedza.73
tako sam i saznao da ima taj shot blasting i mašina da se rentira.

što bre ne napišeš neki blog o svakodnevnom životu u USA? kako izgleda okolina, ko se čime bavi, kako funkcionišu javne službe...
čimi mi se da je Huskvarna, imam takav komplet

znao sam da si drugosrbijanac







Dugo sam se lomio između štilovke i haskija, opsesivno pročitao sve moguće i nemoguće preglede i kritike, i na kraju je prelomilo to što mi je moj matori savetovao: duzmem lepo huskvarnu, bolja mašina, mada malo zahtevnija za održavanje (što je meni samo pozitivan atribut). Plus mi je servis za haskija malo bliži kući od StihI-ovog, ako nešto sjebem. Stvarno lepo radi, bar sad dok je nova, smlatio sam očas posla onu inkriminisanu topolu koja je zagađivala ceo komšiluk, posle, tako napaljen, još nekim komšijama isekao šta im je trebalo. A i sekao sam isto letos neko drvo zajedno sa komšijom, on je jedva upalio njegovu štilovku, prvi put, posle je išla ok, dok se mučio ja sam sa mojom isekao već pola tog jasena koji smo klali zajedničkim snagama. A i ćaletu su njemu njegovu testeru ukrali lopovi na bašti, zajedno sa mnogo ostalog alata, bio je tužan kao malo deta, i nije je nikad prežalio. Ja mu nudio da mu kupim novu, kaže, neće, dosta mu je drvosečenja u ovom životu, ali je ipak sam posle nabavio neko drugo govance, zaboravih čije, japansko, mada ni nju više ne koristi, drži je u mojoj sobi u ormanu da mi je da, kad jednom budem imao mesta u koferu. Što se neće nikad desiti, pogotovu ako me svaki put natrpa hektrolitrom njegove rakije...


srdjan.pajic srdjan.pajic 22:06 29.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

... naravno, ukrmačim probni eksperiment, i u besu, pogađaš, da bih se utešio i zaboravio na taj fen kupim:


Jao, bolje da ne počinjem komentar na ovu temu, imam posla preko glave, samo sam malo svratio ovde da odgovorim na gedžinu provokaciju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:13 29.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

hoochie coochie man
znao sam da si drugosrbijanac


Klikni Gedžo :)


Jebote, koji su ovo čobani! Ali stvarno je to Huskvarna vs. Stihl kao Partizani vs. Četnici, s tim što u ovom prvom slučaju dugo nisam mogao da se odlučim kom taboru da se priključim.

Nema veze, ja sam, bre, vikend vorior, tako nas DIY paćenike zovu ovde oni što žive od tih zanata, ovi na slici su ipak profesionalci.

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:33 29.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

što bre ne napišeš neki blog o svakodnevnom životu u USA? kako izgleda okolina, ko se čime bavi, kako funkcionišu javne službe...


Eh, ma koga bre boli k..a za to, realno? Samo da stajem ljudima na muku.

Znam, kad leti dođem kući, pa krenem da obilazim mnogobrojnu rodbinu i prijatelje, konverzacija uvek ide jednim istim tokom: "Pa kako ti je tamo, u Americi, jesi se snašao?", i ja taman zinem i udahnem da krenem da se hvalim sa uspesima u privatnom preduzetništvu, spratovima kuće (kuća), lavićima i labudovima od gipsa, a pitač se za to vreme već prešaltovao u četvrtu brzinu sa kuknjavom o tome kako je sve sranje tu u Srbiji, koliko se muči oko ovog i onog, najbanalnijih stvari. I onda valjda skapira da je našao pravog sagovornika, to jest slušača, pa kuknjava poprimi epske dimenzije. I to tako traje neprekidno, do poslednje kafe sikteruše, čak i da mogu da dođem do reči, prosto me sramota da se ja nešto trtim i pripovedam o lagodnom životu kojim, ubeđeni su, živim u emigraciji. I onda i sledeći put kad dođem, oni i dalje pojma nemaju o nama, sem kako se zovemo, niti ih to realno mnogo interesuje. Nisu svi takvi, razume se, na primer ovi IT-jevci, oni žive u nekom skroz drugom svetu, iako su geografski tu, na istom mestu sa ovim kukačima, njima nemam šta da objašnjavam ni da se hvalim lavićima i labudovima, imaju ih i sami.
zemljanin zemljanin 22:42 29.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

srdjan.pajic

Znam, kad leti dođem kući, pa krenem da obilazim mnogobrojnu rodbinu i prijatelje, konverzacija uvek ide jednim istim tokom: "Pa kako ti je tamo, u Americi, jesi se snašao?", i ja taman zinem i udahnem da krenem da se hvalim sa uspesima u privatnom preduzetništvu, spratovima kuće (kuća), lavićima i labudovima od gipsa, a pitač se za to vreme već prešaltovao u četvrtu brzinu sa kuknjavom o tome kako je sve sranje tu u Srbiji, koliko se muči oko ovog i onog, najbanalnijih stvari. I onda vajlda skapira da je našao pravog sagovornika, to jest slušača, pa kuknjava poprimi epske dimenzije. I to tako traje neprekidno, do poslednje kafe sikteruše, čak i da mogu da dođem do reči, prosto me sramota da se ja neštio trtim i pripovedam o lagodnom životu kojim, ubeđeni su, živim u emigraciji. I onda i sledeći put kad dođem, oni i dalje pojma nemaju o nama, sem kako se zovemo, niti ih to realno mnogo interesuje. Nisu svi takvi, razume se, na primer ovi IT-jevci, oni žive u nekom skroz drugom svetu, iako su geografski tu, na istom mestu sa ovim kukačima, njima nemam šta da objašnjavam ni da se hvalim lavićima i labudovima, imaju ih i sami.

e bas to prolazim ovih dana ... i jos mi nabiju nervozu sa istom pricom 30godina ... bas negativno utice na moju psihu, toliko da i sam pocinjem da primecujem ... jos nedelju-dve i vrcem se ja nazad ...
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:54 29.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

zemljanin
srdjan.pajic

Znam, kad leti dođem kući, pa krenem da obilazim mnogobrojnu rodbinu i prijatelje, konverzacija uvek ide jednim istim tokom: "Pa kako ti je tamo, u Americi, jesi se snašao?", i ja taman zinem i udahnem da krenem da se hvalim sa uspesima u privatnom preduzetništvu, spratovima kuće (kuća), lavićima i labudovima od gipsa, a pitač se za to vreme već prešaltovao u četvrtu brzinu sa kuknjavom o tome kako je sve sranje tu u Srbiji, koliko se muči oko ovog i onog, najbanalnijih stvari. I onda vajlda skapira da je našao pravog sagovornika, to jest slušača, pa kuknjava poprimi epske dimenzije. I to tako traje neprekidno, do poslednje kafe sikteruše, čak i da mogu da dođem do reči, prosto me sramota da se ja neštio trtim i pripovedam o lagodnom životu kojim, ubeđeni su, živim u emigraciji. I onda i sledeći put kad dođem, oni i dalje pojma nemaju o nama, sem kako se zovemo, niti ih to realno mnogo interesuje. Nisu svi takvi, razume se, na primer ovi IT-jevci, oni žive u nekom skroz drugom svetu, iako su geografski tu, na istom mestu sa ovim kukačima, njima nemam šta da objašnjavam ni da se hvalim lavićima i labudovima, imaju ih i sami.

e bas to prolazim ovih dana ... i jos mi nabiju nervozu sa istom pricom 30godina ... bas negativno utice na moju psihu, toliko da i sam pocinjem da primecujem ... jos nedelju-dve i vrcem se ja nazad ...


Da, ista priča, over and over again. Mene je malo nerviralo prvih godina kad sam dolazio, posle mi postalo žao, a sad ni ne obraćam više pažnju. Skapirao sam da je tu jedino bitno da se moja deca vide sa svojim malim rođacima u Srbiji, pošto oni ovamo ne mogu, ili sa decom od mojih drugara, i da se izigraju do iznemoglosti, da me onda ćerka celu godinu posle zapitkuje, tajko, kaćemo opet u Srbiju?
zemljanin zemljanin 23:10 29.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

Da, ista priča, over and over again. Mene je malo nerviralo prvih godina kad sam dolazio, posle mi postalo žao, a sad ni ne obraćam više pažnju. Skapirao sam da je tu jedino bitno da se moja deca vide sa svojim malim rođacima u Srbiji, pošto oni ovamo ne mogu, ili sa decom od mojih drugara, i da se izigraju do iznemoglosti, da me onda ćerka celu godinu posle zapitkuje, tajko, kaćemo opet u Srbiju?

pa mozda ce drugi put biti drugacije ... ne znam sta sam ocekivao ali eto proslo 15g, nekako zeleo sam da bude drugacije ... a ovo je bila solo varijanta, bez dece jer smo primarno isli u Rus ... za neki kolektivni dolazak jos nisam nacisto ... pogotovo sto deca, koja su jos uvek sa nama, nisu ni rodjena u Srb ... otom-potom

mada ono sto mene izludjuje je garderoba, pogotovo ova zimska jer sam se totalno odvikao od toga pa mi nesto sve tesno i iritirajuce ...
afraid afraid 05:28 30.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

srdjan.pajic
zemljanin
srdjan.pajic

Znam, kad leti dođem kući, pa krenem da obilazim mnogobrojnu rodbinu i prijatelje, konverzacija uvek ide jednim istim tokom: "Pa kako ti je tamo, u Americi, jesi se snašao?", i ja taman zinem i udahnem da krenem da se hvalim sa uspesima u privatnom preduzetništvu, spratovima kuće (kuća), lavićima i labudovima od gipsa, a pitač se za to vreme već prešaltovao u četvrtu brzinu sa kuknjavom o tome kako je sve sranje tu u Srbiji, koliko se muči oko ovog i onog, najbanalnijih stvari. I onda vajlda skapira da je našao pravog sagovornika, to jest slušača, pa kuknjava poprimi epske dimenzije. I to tako traje neprekidno, do poslednje kafe sikteruše, čak i da mogu da dođem do reči, prosto me sramota da se ja neštio trtim i pripovedam o lagodnom životu kojim, ubeđeni su, živim u emigraciji. I onda i sledeći put kad dođem, oni i dalje pojma nemaju o nama, sem kako se zovemo, niti ih to realno mnogo interesuje. Nisu svi takvi, razume se, na primer ovi IT-jevci, oni žive u nekom skroz drugom svetu, iako su geografski tu, na istom mestu sa ovim kukačima, njima nemam šta da objašnjavam ni da se hvalim lavićima i labudovima, imaju ih i sami.

e bas to prolazim ovih dana ... i jos mi nabiju nervozu sa istom pricom 30godina ... bas negativno utice na moju psihu, toliko da i sam pocinjem da primecujem ... jos nedelju-dve i vrcem se ja nazad ...


Da, ista priča, over and over again. Mene je malo nerviralo prvih godina kad sam dolazio, posle mi postalo žao, a sad ni ne obraćam više pažnju. Skapirao sam da je tu jedino bitno da se moja deca vide sa svojim malim rođacima u Srbiji, pošto oni ovamo ne mogu, ili sa decom od mojih drugara, i da se izigraju do iznemoglosti, da me onda ćerka celu godinu posle zapitkuje, tajko, kaćemo opet u Srbiju?

Eto vidiš!
Bravo!
Malo po malo, pa ukapiraš.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:09 30.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

Milan Novković


Kažem aj pre nekoliko meseci aj da probam sitan SMD rad i kupim neki fen, bože me prosti, jeftin, jedva 3 tepsije krempita možeš za tu lovu da napraviš, al pogrešnu solder-paste, pa bez stencil-maske, nego nako, s kuka i ručno iz šprica ...


Ja se ne bavim proizvodnjom, samo izradom prototipova, mada odem ponekad da postrojavam assembly house koji pravi štampe za moju mušeriju, kad ovi nešto zakenjaju. Ali maštam o tome da lab opremim sa tim setom koji si naveo (imam čak i firmu i modele koji su mi zapali za oko, ali mi trenutno mnogo više treba mala CNC mašina, na koju sam se nameračio ako mi pretekne nešto para posle zamene kondenzatora u network analizatorima (kojih sad imam četiri komada, što je sigurno, sigurno je, doduše jedan je muzejski eksponat, ali i dalje ispravan, na njemu mi vežbaju tehničari). Neću da mračim i opet da te plašim, taj assembly je skroz ozbiljan posao, videćeš i sam, uostalom.


tasadebeli tasadebeli 08:53 30.11.2018

Јандрино јато

srdjan.pajic

Znam, kad leti dođem kući, pa krenem da obilazim mnogobrojnu rodbinu i prijatelje, konverzacija uvek ide jednim istim tokom



Знаш шта је мени занимљиво у тој комуникацији са овима мојима (буразер, Кум, другари и другарице) који су, условно говорећи, на тој једној страни страни на којој си ти, а ја на другој страни тог комуникационог конопца који кренемо тада да цимамо свако на своју страну?

Запањи ме чињеница колико су (сте?) сви они остали закуцани у неком времену у Србији када су одлазили из Србије.

Мислим, прате они медије, дописујемо се стално, а опет... Они када дођу у Србију, као да живе још увек у оном времену када су и отишли из Србије.

Испада тада да они капирају живот данас у Србији исто онако како ми овдашњи капирамо какав је њихов свакодневни живот тамо негде далеко где су они. Дакле, никако се не капирамо.

Очигледно да праћење медија из далека и повремено дописивање, па чак и повремена једном годишње комуникација (то ако се има пара да се долази једном годишње; Кума нисам видео од 2012, буразера од 2015.) лицем у лице, на кратко и на брзака јербо се жури да се сви обиђу и која је увек и обавезно са личним субјективним тренутним утисцима, нису довољни да би се стекао прави утисак о томе како изгледа живот тамо где ниси присутан или си присутан само повремено, онако у пролазу...


П.С. -

'Ебале вас, бре, моторне тестере! Удависте гњурца са тим на овом посту!







(Ово обавезно наручујемо музици ми мушки из моје школе када славимо дан школе у кафани, тј. локалном сеоском ловачком дому. Због једне учитељице Слађе... Први то питање потегне наш школски вероучитељ који има силну неку родбину по Чикагу, па је пола године тамо, пола године у Србији. Па га онда ми што не путујемо питамо где је Слађа слађа... У Србији или у Америки.)
afraid afraid 10:06 30.11.2018

Re: Јандрино јато

tasadebeli

...


П.С. -

'Ебале вас, бре, моторне тестере! Удависте гњурца са тим на овом посту!


...

E, kada si već (dos)pomenuo motorne testere ... jedna od bitnih karakteristika funkcionalnosti motornih testera je tzv. kick back ... a to znači, automatska blokada okretanja reznog lanca, ukoliko mač motorne testera krene da rotira unazad ka tvojo glavi. To se dešava kod neukih kada neoprezno (samim) vrhom mača dodirnu drvo.
Druga bitna karakteristika koja veoma pospešuje pogodnost za rad je anti-vibracioni sistem. Čini mi se da su po tome bile poznate testere McCulloch.
gedza.73 gedza.73 15:07 30.11.2018

Re: strucnost i efukasnost vlasti u 4 slike,

srdjan.pajic
ma koga bre boli k..a za to, realno? Samo da stajem ljudima na muku.

mi funkcionišemo sa deceniju, dve zakašnjenja. na primer sve ono što se desilo malim prodavnicama po svetu kad su krenuli veliki šoping lanci to se dešava danas kod nas (ne ulazim da li je dobro ili ne).

Kod nas se 'inostranstvo' gleda kroz 'kolike su im plate'. i onda se privatni sektor svede na otvaranje prodavnica, kladionica, pekara, apoteka. i čajdžinica.

U Srbiji (nisam proveravao ali čisto sumnjam da ima) nemaš ni jednu fabričicu koja bi proizvodila štampane ploče po uzorku. Crkne na mašini ploča samo da plačeš. majstor koji dođe da popravlja pljune na prste pa pipne da li je 'probila' struja (*).

Skoro je Maksa napisao kako su Ameri preduzimljivi. Mislim da nama nedostaje taj duh pored državnih investicionih fondova. Svi bi pare na 'lako' i za dan.
zato mislim da iskustva ljudi koji godinama žive u nekim drugačijim uređenjima bi možda uzaludno ali možda bi mogli malo da promene ljudima poimanje rada, odgovornosti... zbog onog što si pomenuo rentirnje mašine na sat.

na primer ovi IT-jevci

od njih bi svašta nešto moglo da se nauči. IT koji se isključivo i samo oslanja na znanje od pre deset godina može danas jedino da radi na građevini. Dosta nas misli da to što je naučio, ili ono 'za šta sam se ja školovao' dovoljno da ga država tetoše do kraja života, nađe posao, plati a on samo da lelemudi. Ili da svog radnika ubije do granica izdržljivosti, da ga ne plati kako bi 'Gazda' imao za celodnevno zevzečenje u lokalnom kafiću.

prosto me sramota da se ja nešto trtim i pripovedam o lagodnom životu kojim, ubeđeni su, živim u emigraciji.

trebalo bi da shvate. prednosti i mane. pa da primene i promene na sebi.
Pravio sam neku rail ogradu sa X prečkama. hoću oko imanja da napravim parkovsku stazu za šetanje. pa prčkao sa nasipanjem, kamenim stepenicama i još svaštanešto. ujedno naletim na YT snimak čoveka koji je napravio drvene stepenice. vrhunski odrađen jednostavan posao. nakraju snimka kaže kako je odradio dopisnu školu, naučio osnove zanata, skinuo planove i krenuo da radi. sve može da se nauči. ali hoće vremena, truda, upornosti i neodustajanja.


jedna od bitnih karakteristika funkcionalnosti motornih testera je tzv. kick back ... a to znači, automatska blokada okretanja reznog lanca, ukoliko mač motorne testera krene da rotira unazad ka tvojo glavi.

jbg. Čarli zamisli se čovek, odluta mislima na cvetna polja, lanac udari u suvo drvo i eto belaja.

(*)
dve 'majstorske'.

Dva banderaša se svađaju okačeni penjalicama na bandere. Ispod prolazi baba.
-BABA!!! EJ BABA!!! vidiš taj kabl? uzmi ga u ruku.
baba podigne kabl.
Okrene se kolegi
-Jel' vidiš da je nula? a ti navalio faza pa faza.

lik izvodi fugnu od silikona iznad kade prstom. Malo ukrivo pa se vlasniku kade baš i ne sviđa
- Pa bre mogao si to malo bolje, vidiš da je ukrivo.

A majstor, smešan kao đavo, zvirne odozdo i kroz nos, unjkavo
-Ej bre ti pa ja sam sina pravio za mene pa mu jedno uvo veće a drugo manje a ti 'oćeš kadu u vagres.

edit
naravno da ne mislim kako anesteziolozi, kontrolori leta treba da budu diplomirani dopisni YT laureati već oni ljudi koji su bez posla desetak godina a čekaju Deda Mraza da im ostvari želju od milion eura.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:34 30.11.2018

Re: Јандрино јато

E, kada si već (dos)pomenuo motorne testere ... jedna od bitnih karakteristika funkcionalnosti motornih testera je tzv. kick back ... a to znači, automatska blokada okretanja reznog lanca, ukoliko mač motorne testera krene da rotira unazad ka tvojo glavi.


Kick-back je, kao što ime kaže, osobina svake motorne testere da ako gornjim delom vrha noža dodirneš to što sečeš, testera će, zbog zakona akcije i reakcije usled samog lanca u pokretu, da ti poleti prema gore, i ako je ne držiš kako treba, da te zvekne posred čela, ili preko ramena. I to se dešava jezivo brzo, pogotovu kod ovih većih i jačih testera, sa dužim mačem. Nije mali broj smrtnih slučajeva ili trajnih invaliditeta izazvan na taj način. Zato kad sečeš, uvek gledaš da, prvo, do tog kontakta nikad ne dođe (najopasnije je kad se drvo obori pa ideš okolo i sečeš mu grane dok tako leži na zemlji), i da imaš pravilan stav, to jest da stojiš pored linije kojom se kreće nož testere, dakle malo u stranu, i ako do kick-back-a i dođe, testera te eventualno promaši.

A to što opisuješ se zove kočnica lanca (chain brake), i imaš ih dve, redundantne, kod svake savremene testere: jedna je inercijalna, koja se aktivira kad taj ili bilo kakav drugi trzaj krene, a druga je mehanička, to je ona plastična poluga koja ti stoji ispred prednje drške a koja, ako imaš sreće, pri kick-back-u udari u tvoju ruku i zakoči lanac, takoreći, trenutno.

Imaš taj kikbek i kod stone testere (cirkulara), samo tu ne leti nož, nego daska koju sečeš, i koja isto tako može da te u ubije na mestu ako joj se nađeš na putu, a i kod one male ručne cirkularne testere, koja može da ti se otrgne iz ruku i da te raspori, kao Lazar Murata.

No, to sve spada u pravila bezbednog rukovanja, koja naučiš pre nego što se latiš testere ili bilo kog drugog alata.

edit: izvini, Taso!



srdjan.pajic srdjan.pajic 16:45 30.11.2018

Re: Јандрино јато

Очигледно да праћење медија из далека и повремено дописивање, па чак и повремена једном годишње комуникација (то ако се има пара да се долази једном годишње; Кума нисам видео од 2012, буразера од 2015.) лицем у лице, на кратко и на брзака јербо се жури да се сви обиђу и која је увек и обавезно са личним субјективним тренутним утисцима, нису довољни да би се стекао прави утисак о томе како изгледа живот тамо где ниси присутан или си присутан само повремено, онако у пролазу...


Ma, sve to možda stoji, i postoji ta opsesija kod nas koji smo kasno emigrirali, ali ta večita kuknjava, uvek jedno te isto, to je evidentno. I nekima iritantno (meni više nije, eto, popravio sam se ). Ali, generalno, sem nekog tankog sloja na površini, stvari zaista ne izgledaju naročito drugačije nego u vremenu dok su ti imigranti živeli u Srbiji, a mnogo toga je, čini se, čak i gore, naročito poslednjih nekoliko godina. Možda ti to ne vidiš, ili bi žarko želeo da nije tako, ali, jebi ga, to se ne može sakriti, a nema neke ni vajde od toga. Ti neki znaci dubinskog propadanja se bolje vide kad dođeš jednom u par godina, nego kad ih gledaš svaki dan. Nešto kao starenje, na primer, ono, kad gledaš komšiju svaki dan i ne primetiš koliko je omatorio, a i ti sa njim, ali kad vidiš nekog drugara posle par godina, skoro se preneraziš.
afraid afraid 19:03 30.11.2018

Re: Јандрино јато

srdjan.pajic
E, kada si već (dos)pomenuo motorne testere ... jedna od bitnih karakteristika funkcionalnosti motornih testera je tzv. kick back ... a to znači, automatska blokada okretanja reznog lanca, ukoliko mač motorne testera krene da rotira unazad ka tvojo glavi.


Kick-back je, kao što ime kaže, osobina svake motorne testere da ako gornjim delom vrha noža dodirneš to što sečeš, testera će, zbog zakona akcije i reakcije usled samog lanca u pokretu, da ti poleti prema gore, i ako je ne držiš kako treba, da te zvekne posred čela, ili preko ramena. I to se dešava jezivo brzo, pogotovu kod ovih većih i jačih testera, sa dužim mačem. Nije mali broj smrtnih slučajeva ili trajnih invaliditeta izazvan na taj način. Zato kad sečeš, uvek gledaš da, prvo, do tog kontakta nikad ne dođe (najopasnije je kad se drvo obori pa ideš okolo i sečeš mu grane dok tako leži na zemlji), i da imaš pravilan stav, to jest da stojiš pored linije kojom se kreće nož testere, dakle malo u stranu, i ako do kick-back-a i dođe, testera te eventualno promaši.

A to što opisuješ se zove kočnica lanca (chain brake), i imaš ih dve, redundantne, kod svake savremene testere: jedna je inercijalna, koja se aktivira kad taj ili bilo kakav drugi trzaj krene, a druga je mehanička, to je ona plastična poluga koja ti stoji ispred prednje drške a koja, ako imaš sreće, pri kick-back-u udari u tvoju ruku i zakoči lanac, takoreći, trenutno.

Imaš taj kikbek i kod stone testere (cirkulara), samo tu ne leti nož, nego daska koju sečeš, i koja isto tako može da te u ubije na mestu ako joj se nađeš na putu, a i kod one male ručne cirkularne testere, koja može da ti se otrgne iz ruku i da te raspori, kao Lazar Murata.

No, to sve spada u pravila bezbednog rukovanja, koja naučiš pre nego što se latiš testere ili bilo kog drugog alata.

edit: izvini, Taso!




Normalno.
Uglavnom si detaljnije opisao oni što sam ja o kick back i rekao.
Kod sečenja bilo čega, motornom testerom, se veoma često pravi elementarna greška - a to je da se drvo (stablo, grana, bilo šta) 'napada' motornom testirom sa one strane na koju se drvo savija.
Naravno da je rada rezultat takav da dođe do hvatanja lanca (i celog mača) - i onda je muka da se izvadi tako uhvaćeni mač.
Ja sam poprilično savladao te veštine sa motornom testerom, no, kada su ekstremno velikih i debela stabala, posebno belogoričnog drveća (a posebno razgranata stabla oraha) - onda sam bio veoma oprezan - a često i tražio pomoć iskusnijih.
Jer - kada su jako razgranata stabla, veoma često pri podsecanju drveta (na panju), dođe do uvrtanja, tj. rotacije stabla zbog toga što velike grane 'vuku' i generišu obrtni moment - i može da bude svašta pri tome.
tasadebeli tasadebeli 20:43 30.11.2018

Re: Јандрино јато

srdjan.pajic

Ma, sve to možda stoji, i postoji ta opsesija kod nas koji smo kasno emigrirali, ali ta večita kuknjava, uvek jedno te isto, to je evidentno. I nekima iritantno (meni više nije, eto, popravio sam se ). Ali, generalno, sem nekog tankog sloja na površini, stvari zaista ne izgledaju naročito drugačije nego u vremenu dok su ti imigranti živeli u Srbiji, a mnogo toga je, čini se, čak i gore, naročito poslednjih nekoliko godina. Možda ti to ne vidiš, ili bi žarko želeo da nije tako, ali, jebi ga, to se ne može sakriti, a nema neke ni vajde od toga. Ti neki znaci dubinskog propadanja se bolje vide kad dođeš jednom u par godina, nego kad ih gledaš svaki dan. Nešto kao starenje, na primer, ono, kad gledaš komšiju svaki dan i ne primetiš koliko je omatorio, a i ti sa njim, ali kad vidiš nekog drugara posle par godina, skoro se preneraziš.



Не спорим ја ово о пропадању, видим ја да то и јесте тако. (Пропадамо ми већ деценијама. Да није тако, не бисте сви ви ни одлазили јер свакако нико од вас није отишао из неког хира.)

Него се само питам колико неко, било ко, може да стекне некакав увид који је валидан (не замери на изразу) о свакодневном животу на местима где не живи онако на брзину, из субјективних прича појединаца који вазда кукају* или не дај боже из медија.

Ја заиста не знам ништа о свакодневном животу у твом окружењу или у окружењу мог буразера у Тенесију или код Кума у Ванкуверу... Осим онога што ми ви кажете. Зато ми је онај позив теби да нам причаш о томе сасвим на месту, а ти си га одбио... Мислим да ниси у праву за то одбијање.

То сам хтео да кажем својим коментаром.

edit: izvini, Taso!


Ма јок бре, момци, само се зезам.

Уживајте. драго ми је што то видим. Једино не замерите што не учествујем јер заиста благе везе немам са том темом (најдаље докле сам стигао јесте цепање дрва сикирчетом).

___________________________________________________________________

* - Са'ће ти објасним за то кукање у Срба.

Кука тако мени стално мој другар Бора из једног села у Шумадији. Кука непрекидно... Ја га питам:"Добро, бре, што кукаш... Лепо ти иде, лепо домаћинство имаш, краве ти хвала богу шампионке, од једне жетве си купио сину ауто, сазидао скроз до краја (са фасадом! што је реткост) нову кућу... Што, бре стално кукаш?"

"Па да не чује пореско колико ми је добро," каже Бора сасвим озбиљно.

Тако да, Пајке, ниси ти неко ко није из одавде па да не знаш Србе... Увек ће да ти кукају. И онда када им је сасвим добро.

Навикло тако још од Турака...
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:29 30.11.2018

Re: Јандрино јато

Увек ће да ти кукају


tasadebeli tasadebeli 22:44 30.11.2018

Re: Јандрино јато

hoochie coochie man
Увек ће да ти кукају





Aл' си и ти, бре, (Тасо) једно кљусе капларско!

Па ко би онда пош'о?







srdjan.pajic srdjan.pajic 01:00 01.12.2018

Re: Јандрино јато

Kod sečenja bilo čega, motornom testerom, se veoma često pravi elementarna greška - a to je da se drvo (stablo, grana, bilo šta) 'napada' motornom testirom sa one strane na koju se drvo savija.
Naravno da je rada rezultat takav da dođe do hvatanja lanca (i celog mača) - i onda je muka da se izvadi tako uhvaćeni mač.


Ma, ok, nije to neki rocket science, ima par štoseva kad sečeš sa gornje, kad sa donje strane, kako da "otpustiš pritisak", da te grana ne opali po čelu kad popusti, ili da ti ne zablokira lanac i zaglavi testeru. A za hvatanje lanca, to se dešava, pogotovu ako sečeš stablo koje ima veći obim od tvoje testere, ili ako ti je testera nedovoljne snage, zato imaš one plastične klinove, koje ukucaš iza lanca i onda drže razmaknuto drvo dok ti testerišeše. Naravno, pravi profesionalci nemaju za to vremena, ali zato imaju moćne testere.

Jebote, šta čovek sve može da nauči na youtube-u, sam sebi sad zvučim kao veliki ekspert, iako sam do sada sobalio samo par komada drveta, od kojih mi je najmilila bila komšijina topola (ala to drvo dismr, dok mu se ne osuši ona kora...)

afraid afraid 04:14 01.12.2018

Re: Јандрино јато

srdjan.pajic
Kod sečenja bilo čega, motornom testerom, se veoma često pravi elementarna greška - a to je da se drvo (stablo, grana, bilo šta) 'napada' motornom testirom sa one strane na koju se drvo savija.
Naravno da je rada rezultat takav da dođe do hvatanja lanca (i celog mača) - i onda je muka da se izvadi tako uhvaćeni mač.


Ma, ok, nije to neki rocket science, ima par štoseva kad sečeš sa gornje, kad sa donje strane, kako da "otpustiš pritisak", da te grana ne opali po čelu kad popusti, ili da ti ne zablokira lanac i zaglavi testeru. A za hvatanje lanca, to se dešava, pogotovu ako sečeš stablo koje ima veći obim od tvoje testere, ili ako ti je testera nedovoljne snage, zato imaš one plastične klinove, koje ukucaš iza lanca i onda drže razmaknuto drvo dok ti testerišeše. Naravno, pravi profesionalci nemaju za to vremena, ali zato imaju moćne testere.

Jebote, šta čovek sve može da nauči na youtube-u, sam sebi sad zvučim kao veliki ekspert, iako sam do sada sobalio samo par komada drveta, od kojih mi je najmilila bila komšijina topola (ala to drvo dismr, dok mu se ne osuši ona kora...)


Ma naravno.
No, kao i za sve ljudska aktivnosti, odnosno proizvode, najvažniji sastojak je znanje.
Ovo što si rekao za relaksiranje napona u granama i slično, vredi većinom za oborena stabla.
Relativno lak posao je obaranje kojekave čamovine gde su grane male dužine (krajevi blizu osi stabla), a stabla poprilično ravna - i gotovo vertikalna.
Mežutim, pravi problem je u raširenim granama, kao kod mnogih listopadnih vrsta - a još gori problem je ako su grane isprepletane sa granam drugih stabala.
Tada zaista treba biti oprezan i znalac - jer časom dođe do rotacije stabla.
gedza.73 gedza.73 12:05 01.12.2018

Re: Јандрино јато

, kao i za sve ljudska aktivnosti, odnosno proizvode, najvažniji sastojak je znanje.

dosta znanja je i 'pogubljeno'. zbog novih saznanja.
znalo se kad se gora (šuma) seče za građu (staju sokovi, ne radi 'žižak', šta se uzima od 'srca' šta od beljika) kad za ogrev.

danas provučeš drvo kroz veliku mikrotalasnu, ona sprži sve bubice u unutrašnjosti, isečeš u daske, namažeš lepkom, staviš u presu, obradiš i dobiješ masivnu gredu čvrstu kao beton (s dobrom impregnacijum verovatno i isti rok trajanja)

pravi problem je u raširenim granama, kao kod mnogih listopadnih vrsta - a još gori problem je ako su grane isprepletane sa granam drugih stabala.

šume su ostajale uglavnom tamo gde nije bilo lako krčiti za obradive površine (urvine, strane i jaruge).

nasečeš, postaviš klinove, odrediš gde će da padne al' proklizavaju opanci po korenju koje viri iznad zemlje. što kaže neki lik posle duge ledene zime (prisiljen da iseče par komada stabala kako bi se u plusu dokopao marta)
'nisu drva skupa'
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:31 01.12.2018

Re: Јандрино јато

Него се само питам колико неко, било ко, може да стекне некакав увид који је валидан (не замери на изразу) о свакодневном животу на местима где не живи онако на брзину, из субјективних прича појединаца који вазда кукају* или не дај боже из медија.


Ja mislim da može da stekne dosta dobar uvid. Prvo, nismo (izvini što koristim množinu) mi odrasli i mladost straćili na nekom drugom mestu, nego baš tu, znamo prilike i mentalitet koji se, realno, ne menjaju toliko i tako brzo, kao što se vlast menja. Drugo, i te "kukače" znamo dosta dobro, od pre, mnogi od nas su i sami bili od tih, i nije teško prosejati šta je samo puka kuknjava, a šta je realan problem koji ih muči i opseda. A mediji, ko mediji, ako ne izmišljaju događaje kompletno, dovoljno su dobri da stekneš uvid. Dokaz za sve ovo je možda i to što kad dođem(o) kući, ne iznenadim(o) se mnogo nad zatečenim stanjem. A moraš priznati da stvar ide i u obrnutom smeru, ja se često iznenadim koliko ljudi, koji nikad nisu bili ovde (misle da) znaju, o životu i prilikama u kojima mi živimo u emigraciji.

Ne zameram(o) ništa, nego ja uživam u ovim drvosečarskim i sličnim domaćinskim razgovorima, značajno više nego u ČvsP prepucavanjima, mada i u tome uživam , ali ovde naučim ponešto, a usput se pohvalim i svojim dostignućima na youtube Akademiji.



srdjan.pajic srdjan.pajic 17:54 01.12.2018

Re: Јандрино јато

znalo se kad se gora (šuma) seče za građu (staju sokovi, ne radi 'žižak', šta se uzima od 'srca' šta od beljika) kad za ogrev.


E, ovde su to lepo organizovali, ne moraš ništa da znaš (samo moraš da imaš spark arrestor na testeri, da ne zapališ šumu). Nego odeš tamo u gradsku upravu i kupiš za 10 dolara dozvolu za seču drveta u šumi. Za te pare oni imaju sistem javljanja i obaveštavanja, gde ti kažu, na tom i tom mestu (bilo da je javna šuma, ili privatan posed) čeka te drvo, obično neka crkotina, često već oborena. Name of the game je da imaš 1 dan, koji sam odrediš, ili ti oni odrede, da ga skupiš i da moraš svojim kamionom da to obaviš iz samo jednog cuga, nema vraćanja. I ti onda organizuješ mobu kako hoćeš, sam, ili sa drugarima.

Znam i neke mountain men (zapravo women, da budem precizan, jedna radila kod mene par godina kao tehničarka) koji, za razliku od mene zaista, žive u teškoj planinčini, ja sam u suburbiju na obodu Stenovitih planina i realno mi drvo za loženje uopšte ne treba, a i da mi treba, mogu da kupim već isečeno i nacepano i osušeno, ali volim da se petljam, pomognem i komšijama ponekad). I oni su međusobno organizovani, kao neka hipi komuna, a i tog su Vudstok godišta, otprilike, dakle, neko ima kamion, neko dizalicu, neko onaj wood splitter, svi imaju testere. I onda na leto, kad se drvo skuplja za sušenje, tako čoporativno obrste šumu, jedni drugima pomažu, to seku, izvlače, cepaju, razvoze, i to sve ide uglavnom mimo države, sem eto tih dozvola. Naravno, kad sečeš na svom imanju, dozvola ti ne treba, ako se ne varam.

Ali u pravu si, gedžo, mnogo stvari tu pada u zaborav, prosto, ljudima ne treba to znanje više. I onda imaš kojekakve likove koji to ponovo otkrivaju (često pogrešno), pa ponosno kače na youtube, i onda mi to kao učimo, i isprobavamo, da vidimo šta funkcioniše a šta ne. Moj ćale je pre desetak godina morao da iseče veliki bagrem pored bašte u Beogradu, a koji je bio tik uz banderu i vodove. I onda (pošto ja još nisam završio youtube akademiju , zezam se, ne bih to smeo ni sad, nego bih uvek zvao profesionalca i platio mu) doveo je nekog čoveka, izbeglica iz Bosne, koji je tamo valjda bio drvoseča. I majstor je taj bagrem od dvaes metara tako stručno sobalio između dve bandere, i istranžirao očas posla, da mi je ostao u sećanju kao idol kome stremim u svojim drvosečarskim nastojanjima.

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:13 01.12.2018

Re: Јандрино јато

zezam se, ne bih to smeo ni sad, nego bih uvek zvao profesionalca i platio mu)


Dobro je, već sam se bio uplašio:)

Čitam ovo što pišete i već sam pomislio da vam kažem, manite se vi teoretisanja o obrtnom momentu, kick backovima i ostalim naukama.

Sve to na tastaturi lepo zvuči, sve to jeste tu negde, ali milion je tu detalja koji se ne rešavaju klinovima (posebno ne maskama i naočarima :))
Zaebana rabota, gube se glave, stradaju noge, ruke...
A i stvarno je nevažna stvar da bi se učilo ako se već nema iskustva.

Jedan Beograđanin, ali pravi, otac mu rođen u Sarajevskoj, selo nikad nije video dok nije došao u moje, u kom je rođen deda njegove žene, apsolutno bez ikakvog iskustva, a radoznao ko majmunče, plus ne kapira šta tu ima da se uči.
Traži od mene testeru, kao on će to lako.
Ma ne bre, ja ću ti to srediti, i sredim mu.
Gde da mu dam da se unakazi.

I kupi majstor sebi nekog štila.
Naravno prvog dana peh.
Srećom nije opasno, lanac zahvati već osdečeno parče i rokne ga u cevanicu.
Boli, ali ništa ozbiljnije.
Ne odustaje, hoće i neka stabla da obara.
Neka mu je bog u pomoći.
tasadebeli tasadebeli 20:53 01.12.2018

Re: Јандрино јато

srdjan.pajic

značajno više nego u ČvsP prepucavanjima



Мени то досадно до бола, па се најчешће зајебавам на ту тему.

'Ајде, бре, терају нас на силу да живимо у неком продуженом грађанском рату који траје већ скоро 80 година.

Не пада ми на памет да о томе озбиљно расправљам са било ким. Губљење времена, а и непотребни баласт за Србију и све Србе данас било где у свету.

Када би ти који крену озбиљно у те четникс/партизанс расправе знали колико данашњи клинци нити маре за то нити се уносе у то, престали би можда и сами да се тиме толико баве доказујући ко је у у праву...

К'о да у грађанском рату у једном народу неко уопште и може да буде у праву.






Virgil Caine is the name, and I served on the Danville train
'Til Stoneman's cavalry came and tore up the tracks again
In the winter of '65, we were hungry, just barely alive
By May the tenth, Richmond had fell, it's a time I remember, oh so well


Back with my wife in Tennessee, when one day she called to me
"Virgil, quick, come see, there goes Robert E Lee"
Now I don't mind choppin' wood, and I don't care if the money's no good
Ya take what ya need and ya leave the rest
But they should never have taken the very best


Like my father before me, I will work the land
Like my brother above me, who took a rebel stand
He was just eighteen, proud and brave, but a Yankee laid him in his grave
I swear by the mud below my feet
You can't raise a Caine back up when he's in defeat



За мене су и она четничка половина моје фамилије и она партизанска половина моје фамилије и хероји и мученици.

Јер су и једни и други веровали да се боре за слободу и праведну ствар.

Ћале је два пута рањаван најурујући Швабе из земље све до Изоле горе 1945. А није био комуниста. Него је веровао да се бори за своју слободу коју свако људско биће заслужује. Болело га дупе да ли му се воњегова војска зову партизани или се зову четници. Било му важно да Шваби види леђа. Сахранили смо маторог са немачким гелером у нози код скочног зглоба који је носио читав живот јер нису успели да га изваде одмах после рањавања 1944.

И ту се за мене завршава свака озбиљна расправа четникс вс. партизанс.

Пунктум.






П.С. - Сам ти прич'о када сам био домаћин у кафани на свадби мог шурака (човек 1971. годиште, млађи од мене 7 година)? Свадба у Филмском граду у Кошутњаку пре неколико година...

Шурак београдско дете, сви његови другари такође.

А млада из Чачка. Домаћин с њене стране њен зет, ојадио се већ око поднева од неке домаће раџе чачанке, па сам ја бринуо и о његовим гостима с младине стране.

И било све мирно до негде седам-осам увече док није додатно стигао комби са трубачима из Чачка, па се ови са младине стране, Чачани, а све нека говеда од по два метра и 120 кила, одмах у'ватише за српске душевне песме "Од Тополе, од Тополе..." и у том смислу.

А ја стао пред ову шуракову београђанску екипу (сви ме одавно познају, а млађи су од мене и слушају ме и зову ме "капитен" јербо сам играо вазда фудбал са њима) и дигао руке у ваздух и продр'о се преко оне плех музике:

"Немој да би ми неко од вас сада овде запевао "По шумама и горама"!!! Види кол'ка су ова чачанска говеда, има да нас саставе са патосом док кажеш бритва!!! Тишина има да буде у нашим редовима док се они веселе..."





Јбг, не каже мени за џабе моја сестра да сам тешка дипломатска курва.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:14 02.12.2018

Re: Јандрино јато

I kupi majstor sebi nekog štila.
Naravno prvog dana peh.
Srećom nije opasno, lanac zahvati već osdečeno parče i rokne ga u cevanicu.


Šit hepens, nije pazio gde vitla testerom, ni raščistio radnu površinu. I moj neki drugar, koji seče drva od malih nogu (i ujedno je onaj preživljar) je sam sebi otfikario jednu od pomentuih - nogu, morali da mu ušivaju pod hitno, isto nije pazio, uskurčio se mnogo i ode noga. Ja sam dosta pažljiv, i ne divljam, poštujem sva pravila rukovanja i mere zaštite (čak i tebe drndam zbog toga!), eto imam šlem, rukavice, i one pantalone-košulju što umrse testeru momentalno. Takođe, nisam odma kupio neko čudo od 24 inča, nego malecnu testeru, kao što vidiš, može i osnovac da je koristi . A, i kao što rekoh, uglavnom umem da procenim šta umem, a šta ne (eto, obaranje drveća pored visokonaponskih vodova i dalekovoda nije my cup of tea), pa još nisam izgubio glavu, a ni ud. Uostalom, i ti si jednom morao da naučiš da koristiš testeru, i da navežbaš, a ni youtube tad verovatno nisi imao!

Mimo uživanja koje mi, gradska deca, dobro, ajde, i mi prigradska, osetimo u tom kontaktu sa prirodom, u čemu vi seljaci uživate svakodnevno (:, ja mislim da je to korisna veština, žena i ja možda odemo u neku brvnaru na Continental Divide-u, da živimo, kad razjurimo klinke po koledžima, pa će dobro doći. Tad možda naučim i iz puške da pucam, i da pravim zamke za životinje, i da ih derem i u kobasice pretvaram. A i kakva vremena dolaze, nikad se ne zna zašto je koristno da umeš sa ovim ili onim alatom, ne?



hoochie coochie man hoochie coochie man 00:53 02.12.2018

Re: Јандрино јато

(čak i tebe drndam zbog toga!)


:)
Simpatično mi to drndanje.

Ma, naravno da je to sa zaštitom ok, ali eto, malo loša navika, malo seljački mentalitet, malo svojeglavost, a brate, i smeta jbg.

Plus, treba i živaca da se sve to najpre instalra na sebe da bi se preseklo nekoliko drvaca.
Nije valjda da si stvarno kupio i da koristiš te pantalone?
Znam kako to zapravo radi, i da stvarno radi, ali i presvlačenje da bi se koristila testera, mnogo je Srki brate, pa nek ide noga :)
kad razjurimo klinke po koledžima, pa će dobro doći. Tad možda naučim i iz puške da pucam, i da pravim zamke za životinje, i da ih derem i u kobasice pretvaram.


Gledam one na historiju (valjda su tu ili neki sličan kanal) one mountain man, Aljaska men, tako nešto (i nešto nemam utisak da traže dozvole od države da maznu neko drvo kad im zatreba) skroz čudni likovi.
Nimalo nesimpatični, naprotiv, ali bre otisnuti se u onu divljinu i loviti dabrove...mora da fali neka daska u glavi.


nego bacu pogled na SRBI-JU!

sputnjik
tasadebeli tasadebeli 17:39 25.11.2018

Јесте и биће?

Ja vidim gde sam

Ja sam bio.

Ja jesam.

Ja ću biti.




Сваког Аранђеловдана (ето беше баш у прошлу среду) носим славски колач у цркву на сечење, како се то каже. И онда у том обреду, док свештеник и ја окрећемо заједнички рукама славски колач, пре тога исечен у крст и заливен вином, по три пута га сваки од нас наизменично пољуби изговарајући Христос је међу нама (свештеник) и Јесте и биће (ја).

Само... Мислим да Христос није толико пута искористио личну заменицу Ја за читав свој живот колико си је ти пута искористио у овом свом тексту.

Сад... Шта га знам... Лингвистика је то...


afraid afraid 18:39 25.11.2018

Re: Јесте и биће?

tasadebeli
Ja vidim gde sam

Ja sam bio.

Ja jesam.

Ja ću biti.




Сваког Аранђеловдана (ето беше баш у прошлу среду) носим славски колач у цркву на сечење, како се то каже. И онда у том обреду, док свештеник и ја окрећемо заједнички рукама славски колач, пре тога исечен у крст и заливен вином, по три пута га сваки од нас наизменично пољуби изговарајући Христос је међу нама (свештеник) и Јесте и биће (ја).

Само... Мислим да Христос није толико пута искористио личну заменицу Ја за читав свој живот колико си је ти пута искористио у овом свом тексту.

Сад... Шта га знам... Лингвистика је то...



Srećna slava domaćine - makar i retroaktivno.
tasadebeli tasadebeli 00:51 26.11.2018

Re: Јесте и биће?

afraid

Srećna slava domaćine - makar i retroaktivno.



Хвала! (Ретроактивно.)
Boris Drenca Boris Drenca 16:14 26.11.2018

Re: Јесте и биће?

Само... Мислим да Христос није толико пута искористио личну заменицу Ја за читав свој живот колико си је ти пута искористио у овом свом тексту.

Ne znam kojim je povodom on koristio zamenicu za prvo lice jednine ali sam 100% siguran da sam ga upotrebio zbog toga što sam i tekstu dao takav naslov.

E sada čudan je tok mislim.
Starije šta je?
Kokoška ili jaje?

tasadebeli tasadebeli 21:38 26.11.2018

Re: Јесте и биће?

Boris Drenca
Само... Мислим да Христос није толико пута искористио личну заменицу Ја за читав свој живот колико си је ти пута искористио у овом свом тексту.

Ne znam kojim je povodom on koristio zamenicu za prvo lice jednine ali sam 100% siguran da sam ga upotrebio zbog toga što sam i tekstu dao takav naslov.

E sada čudan je tok mislim.
Starije šta je?
Kokoška ili jaje?




Стилистички сасвим оправдано.

Него, мене је онај цитирани део у мом коментару

Ja vidim gde sam

Ja sam bio.

Ja jesam.

Ja ću biti.



подстакао на тај мој коментар.

Па је тако то цитирано ту ипак најстарије, старије и од коке и од јајета.
zemljanin zemljanin 18:10 25.11.2018

nasao

dva goluba u ogradjenom delu i oko 40ak van ogradjenog dela ... samo prizemljeni golubi ... nidje vrapca
tasadebeli tasadebeli 00:49 26.11.2018

Re: nasao

zemljanin
dva goluba u ogradjenom delu i oko 40ak van ogradjenog dela ... samo prizemljeni golubi ... nidje vrapca



Како, бре, нема врабаца?

Ја стварно не знам ко је пустио ту буву да више нема врабаца у Бгд.

Отпала ми решеткица на спољњем зиду зграде која покрива отвор за вентилацију уграђеног кухињског плакара у стану (зграда је зидана почетком седамдесетих). Нема шансе да ја то дохватим и поправим, могу само да испаднем кроз прозор као нека од оних Хармсових баба.

И ту у тој рупи ми је већ годинама увелико насељена једна породица врабаца које пуштам да ми буду подстанари. (Закуцао сам жичицу с моје унутрашње стране плакара да им случајно не би пало на памет да доведу и ширу и ближу фамилију и кумове, па да траже и стамбено проширење у плакар.)

Леле, да чујеш када им се излегне подмладак, каква је то галама...

Ал' не сметају ми... Вероватно сам оглувео од оне дечје вриске на одморима у школи...


afraid afraid 05:15 26.11.2018

Re: nasao

tasadebeli
zemljanin
dva goluba u ogradjenom delu i oko 40ak van ogradjenog dela ... samo prizemljeni golubi ... nidje vrapca



Како, бре, нема врабаца?

Ја стварно не знам ко је пустио ту буву да више нема врабаца у Бгд.

Отпала ми решеткица на спољњем зиду зграде која покрива отвор за вентилацију уграђеног кухињског плакара у стану (зграда је зидана почетком седамдесетих). Нема шансе да ја то дохватим и поправим, могу само да испаднем кроз прозор као нека од оних Хармсових баба.

И ту у тој рупи ми је већ годинама увелико насељена једна породица врабаца које пуштам да ми буду подстанари. (Закуцао сам жичицу с моје унутрашње стране плакара да им случајно не би пало на памет да доведу и ширу и ближу фамилију и кумове, па да траже и стамбено проширење у плакар.)

Леле, да чујеш када им се излегне подмладак, каква је то галама...

Ал' не сметају ми... Вероватно сам оглувео од оне дечје вриске на одморима у школи...



Kod mene ih ima u dvorištu.
Takođe, na poslu mi skoro svaki dan poneki vrabac svrati na prozor.
zemljanin zemljanin 11:13 26.11.2018

Re: nasao

tasadebeli


drzimo se teme - nemoj da trolujes ... na slici nidje vrapca
tasadebeli tasadebeli 12:26 26.11.2018

Re: nasao

zemljanin
tasadebeli


drzimo se teme - nemoj da trolujes ... na slici nidje vrapca



Ау, ја се извињавам!




Нисам уопште фамилијаран са тим фризфрејмовима, па ниам схватио на шта мислиш.
afraid afraid 10:50 26.11.2018

Da.

Šta se događa ovo između Rusije i Ukrajine?
tasadebeli tasadebeli 10:55 26.11.2018

Re: Da.

afraid
Šta se događa ovo između Rusije i Ukrajine?





vcucko vcucko 12:18 26.11.2018

Re: Da.

tasadebeli
afraid
Šta se događa ovo između Rusije i Ukrajine?


Tko nije zamijetio, po Donbasu i okolini se ratuje već četiri godine. Znači ne događa se ništa novo.

Konkretno juče? Valjda tri UA ratna broda su krenuli da prođu kroz Kerčanski prolaz u pravcu Marijupolja, a da se nisu javili komandi u Kerču (na šta su i jedni i drugi obavezni po sporazumu zaključenom još pre svih događanja). Pa im je VMF onesposobio motore i odvukao ih u Kerč.

Ne verujem da će RF da ostavi Marijupolj za seme, ali još manje verujem da je ovo početak nekog šireg pičvajza. Porošenkovo predvidljivo dizanje tenzije pred izbore (zvuči poznato?) i poslovična metiljavost Vlada Vladimiroviča.
tasadebeli tasadebeli 12:26 26.11.2018

Re: Da.

vcucko

Tko nije zamijetio, po Donbasu i okolini se ratuje već četiri godine. Znači ne događa se ništa novo.






Ма пусти Емсија... Зеза по обичају...



bolid1 bolid1 14:14 26.11.2018

Re: Da.

Porošenkovo predvidljivo dizanje tenzije pred izbore (zvuči poznato?) i poslovična metiljavost Vlada Vladimiroviča.


Porošenko objavio neposrednu ratnu opasnost (ako je to pravi prevod martial law), moji Ukrajinici po Pragu poludeli na zle Ruse itd. Reko, ako se dobro sećam priče od prošli put taman da može da otegne izbore...jeste, ma...
Boris Drenca Boris Drenca 16:19 26.11.2018

Re: Da.

Šta se događa ovo između Rusije i Ukrajine?


Pravi se osnova za vaskolike teoretičare zavere kakvih Srbiji ima koliko hoćeš...kao u laboratoriji odabereš hranljivu podlogu, zaseješ 'kulturu' i namnože se brzo bakterije i gljivice.

Evo kako vi...odmah ste se zasejali i tamo gde podloge nema
nsarski nsarski 16:27 26.11.2018

Re: Da.

Pravi se osnova za vaskolike teoretičare zavere kakvih Srbiji ima koliko hoćeš...kao u laboratoriji odabereš hranljivu podlogu, zaseješ 'kulturu' i namnože se brzo bakterije i gljivice.


Impresivno poznavanje biologije.
Ali, da ti misliš da je ova...ova "kriza", da je tako nazovemo, i razne izjave povodom nje u UN i NATO, da je to sve samo smišljeno da osokoli teoretičare zavere? Stvar, zapravo, i nije vredna pomena?
RSVP
Boris Drenca Boris Drenca 16:45 26.11.2018

Re: Da.

da je to sve samo smišljeno da osokoli teoretičare zavere?


Ni slučajno , budala je uvek bilo i , kako je pokazala savremena istorija, obično upravljaju državama i komanduju vojskama.

ali ovo se odnosi na onoga ko je originalno postavio pitanje ... sklon je teoretisanju i srbovanju
nsarski nsarski 16:51 26.11.2018

Re: Da.

Boris Drenca
da je to sve samo smišljeno da osokoli teoretičare zavere?


Ni slučajno , budala je uvek bilo i , kako je pokazala savremena istorija, obično upravljaju državama i komanduju vojskama.

ali ovo se odnosi na onoga ko je originalno postavio pitanje ... sklon je teoretisanju i srbovanju


Vidim da ne štediš kvalifikacije i prideve.

Ipak, nisi odgovorio na moje direktno pitanje: Da li je ovo "incident" koji treba zanemariti i što pre zaboraviti?
RSVP.
Boris Drenca Boris Drenca 17:02 26.11.2018

Re: Da.

Direktan odgovor: Ovo je samo nastavak (po obličju možda malo drugačiji)'procesa' koji u Ukrajini traje več nekoliko godina a svima je zgodan

A ono o budalama je tačno
nsarski nsarski 17:07 26.11.2018

Re: Da.

A ono o budalama je tačno


Da, nije lako živeti kad je čovek okružen budalama kojih ima koliko hoćeš. I can feel your pain.

Nego, zaboravih da te pitam na prošlom postu: Citirao si mišljenje (izreku?,poslovicu?) izvesnog A. Stošića, pa me zanima da li je u pitanju naš blogokolega koji se nekoć javljao iz Irske (mislim), ili je neka sasvim druga osoba u pitanju?
Izvini, napisao si post - očekuj pitanja.
floki floki 17:31 26.11.2018

Re: Da.

vcucko
tasadebeli
afraid
Šta se događa ovo između Rusije i Ukrajine?


Tko nije zamijetio, po Donbasu i okolini se ratuje već četiri godine. Znači ne događa se ništa novo.

Konkretno juče? Valjda tri UA ratna broda su krenuli da prođu kroz Kerčanski prolaz u pravcu Marijupolja, a da se nisu javili komandi u Kerču (na šta su i jedni i drugi obavezni po sporazumu zaključenom još pre svih događanja). Pa im je VMF onesposobio motore i odvukao ih u Kerč.

Ne verujem da će RF da ostavi Marijupolj za seme, ali još manje verujem da je ovo početak nekog šireg pičvajza. Porošenkovo predvidljivo dizanje tenzije pred izbore (zvuči poznato?) i poslovična metiljavost Vlada Vladimiroviča.


ratnim stanjem ce:
1. porosenko taman da odgodi izbore, da ne prodje kao i onaj narandzasti juscenko koji je na prvim izborima posle revolucije imao ispod 10%...
2. biti zabranjeni protesti - idealno za preotimanje zemlje i manastira od pravoslavne crkve moskovske patrijarsije, jer ako se bunis budes upucan/pritvoren...
afraid afraid 17:33 26.11.2018

Re: Da.

floki
vcucko
tasadebeli
afraid
Šta se događa ovo između Rusije i Ukrajine?


Tko nije zamijetio, po Donbasu i okolini se ratuje već četiri godine. Znači ne događa se ništa novo.

Konkretno juče? Valjda tri UA ratna broda su krenuli da prođu kroz Kerčanski prolaz u pravcu Marijupolja, a da se nisu javili komandi u Kerču (na šta su i jedni i drugi obavezni po sporazumu zaključenom još pre svih događanja). Pa im je VMF onesposobio motore i odvukao ih u Kerč.

Ne verujem da će RF da ostavi Marijupolj za seme, ali još manje verujem da je ovo početak nekog šireg pičvajza. Porošenkovo predvidljivo dizanje tenzije pred izbore (zvuči poznato?) i poslovična metiljavost Vlada Vladimiroviča.


ratnim stanjem ce:
1. porosenko taman da odgodi izbore, da ne prodje kao i onaj narandzasti juscenko koji je na prvim izborima posle revolucije imao ispod 10%...
2. biti zabranjeni protesti - idealno za preotimanje zemlje i manastira od pravoslavne crkve moskovske patrijarsije, jer ako se bunis budes upucan/pritvoren...

Čekaj!
Kako sada to?
Pa zar nije za sve kriv Putin?
Mislim, ovo pitanje nije upućeno tebi - nego, onako ...
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:17 26.11.2018

Свака част!

Ти си храбар и непоколебљив човек.
Ти живиш живот достојан живљења!

Мора да је тешко бити тако храбар и непоколебљив.
Мора да је тешко живети живот достојан живљења!
Boris Drenca Boris Drenca 10:35 28.11.2018

Re: Свака част!

Hrabar i nepokolebljiv čovek ne postoji
Hrabar i nepokolebljiv je ili u knjigama
ili su to nekom pokojniku prišli.

Život dostojan življenja ima svako.
Živ čovek živi ono čega je dostojan
fatalisti bi rekli
Kako je radio tako i živi

Teško je relativna kategorija
nekada je dovoljno disati
a nekada uneti previše kalorija.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana