Budućnost| Istorija

Pravi 29. novembar

jinks RSS / 30.11.2018. u 13:43

avnoj1.jpg

Stvarno, da li je ideja o tome da svaki narod i narodnost na prostorima nekadašnje Jugoslavije dobiju zasebni paradržavni, ali kasnije i pravi državni prostor, sa svim odgovarajućim državotvornim obeležjima, prvi put začeta baš 29. novembra 1943. godine, na Drugom zasedanju AVNOJ-a? A, opet, možda je ova ideja i nekog novijeg datuma, ili je ipak i nešto starija. I, na kraju, možda je stvarno i bilo "dvadeset devetih novembara" i pre čuvenog "dvadeset devetog novembra".

Inače, i sam koncept zasedanja AVNOJ-a, odnosno namere određene političke grupe (koja u tom trenutku i nema bogzna kakvu podršku u narodu) da crta granice, prepravlja prošle i izmišlja buduće ustave i državna uređenja, prilično je interesantna, pa čak donekle i duhovita (mada, neki bi rekli da upravo to i jeste pravi trenutak da se podele ne samo buduća ambasadorska i ministarska mesta, već i čitava buduća vertikala vlasti, od gradonačelnika i predsednika opština, pa sve do najsitnijih detalja kao što su, ne znam, budući omiljeni režimski buntovnici, pisci ili glumci).

Takođe, pored nesvakidašnjeg koncepta AVNOJ-a, ostale su o njemu do današnjeg dana i mnoge nedoumice i zaboravljeni detalji, koji govore o tome da zasedanje i nije baš prošlo tako jednoglasno i jednoobrazno, kako se veruje. Pomenuću samo neke od manje poznatih.

avnoj2.jpgOdbornici zasedanja

Na primer, ne znam da li se zna koliko je čuveni Moša Pijade voleo da paradira na belom konju ispred vojske, kad god i koliko god bi mu se za tako nešto ukazala prilika. Takođe, ne znam koliko je poznato i to da je drug Tito među saborcima i savremenicima ostao upamćen kao neko ko je retko kada padao u vatru, svađao se sa drugima, ili ulazio u verbalni i ne daj bože čak i fizički sukob. E, II zasedanje AVNOJ-a je po oba osnova ispalo ozbiljan izuzetak.

Naime, tokom trajanja zasedanja nesrazmerno malobrojna delegacija Srbije (koju su u suštini predstavljali Moša i eventualno Ranković i K. Popović ... za razliku od drugih naroda i narodnosti Jugoslavije, koji su imali znatno brojnije i aktivnije delegacije) razmišljala je o tome kako bi pored svih ostalih republika i pokrajina čije su granice upravo i bile crtane, mogao da se odvoji i kakav takav kutak (pokrajina, zajednica opština, ili šta već) i za Srbe koji žive u Hrvatskoj.

I, kada su naši malobrojni avnojevski predstavnici završili sa svojim većanjem, g. Moša sav presrećan i zadovoljan uzjaha konja i odjaha do svog vrhovnog komandanta, sa svežom genijalnom idejom kojoj će se drug Tito sigurno obradovati. Eh, ljudi pamte da se sa tog sastanka Moša vratio peške, sav izubijan i izgreban. Tako, da je AVNOJ 1943. predstavljao, koliko jedan od retkih trenutaka u kome je iko g. Mošu uspeo da spusti na zemlju sa njegovog čilaša, toliko i manje-više jedini poznati trenutak u kome se drug Tito ikada uopšte sa nekim i upustio u otvoreni fizički sukob ili svađu.

avnoj3.jpg Tito i Moša 

Drugi detalj predstavlja ranije pomenuta činjenica po kojoj je Srbija po broju delegata na II zasedanju AVNOJ-a bila mnogostruko nesrazmerno predstavljena, u toj meri da bi se mirne duše moglo postaviti i pitanje koliko je ona tamo uopšte stvarno i učestvovala. Jer, iako su se odluke zasedanja nje možda ponajviše i ticale, zasedanja AVNOS-a Srbije na kome su verifikovane odluke II zasedanja AVNOJ-a iz 1943, uključujući i nove avnojevske granice, održano je znatno kasnije u Beogradu, kada je sve ionako već odavno bilo i gotovo.

Sad, i dalje stoji pitanje sa početka bloga, da li je Drugo zasedanje AVNOJ-a stvarno i bio prvi pravi "drugi AVNOJ", odnosno, da li je ideja o stvaranju bezbroj država na prostorima bivše Jugoslavije ipak nešto i starija.

Pa, kroz istoriju je stvarno i postojalo bezbroj sličnih ideja i inicijativa, gde je jedna od najinteresantnijih ona za koju se verovatno ponajmanje i zna, a koja je potekla na mestu na kome bi se to verovatno najmanje i očekivalo - po hodnicima i kuloarima koga drugog do samog bečkog dvora, nekog 29. Ili ko zna kog već drugog datuma. Naime, kao i svaka druga ozbiljna država Austrougarska monarhija je za rešavanje svog Istočnog pitanja imala više radnih varijanti. Osnovna je naravno bio rat sa Srbijom, koji bi razrešio problem jednom za svagda, manje ili više. Ali, šta u slučaju da do rata uopšte i ne dođe, rat se izgubi, ili ako dođe do neke treće komplikacije vezano za Austrougarsku.

avnoj4.jpg

Pa, i ta druga varijanta je naravno postojala, i imala radni naziv „Balkan balkanskim narodima", koja se zasnivala na tome da bi (u slučaju da Austrougarska problem drugačije ni ne može da reši) cepkanjem Balkana na bezbroj malih državica tadašnji veliki protivnik Austrougarske Srbija najviše i izgubila. A, morate priznati da pomenuta varijanta zvuči prilično poznato, kao i da prilično podseća kako na AVNOJ iz 1943, tako i na sve buduće ustave SFRJ, završno sa eksplozijom Balkana sa svim njegovim narodima, koja se desila 90-ih godina prošlog veka (i čiji odjeci traju sve do današnjih dana, doduše možda ne baš po hodnicima Beča, ali Brisela u svakom slučaju). Sad, da li je sve što se desilo stvarno i bio nastavak balkanske politike neke davnašnje monarhije, ili je svaka pomenuta sličnost jedna velika slučajnost, ostaje pitanje.

Na kraju, da se primetiti i to da pored balkanske postoje i razne druge slične dugoročne politike, na nekim drugim jednako geopolitički osetljivim prostorima. Pa zar ne svedočimo višedecenijskim i viševekovnim politikama kao što su „Bliski istok bliskoistočnim narodima", "Afrika afričkim narodima" ili „Sovjetski savez sovjetskim narodima". I da li će se, pošto se ova balkanska varijanta pokazala prilično efikasnom, možda ići i dalje, do, ne znam, između ostalog i neke „Indije indijskim narodima" (što se na određeni način odavno već i desilo) ili „Kine kineskim narodima".

I, opet, da li će možda i neka moguća buduća priča „Rusija ruskim narodima" uspeti u nečemu u čemu kroz istoriju nisu uspeli i neki naizgled mnogo ozbiljniji igrači, preko Napoleona i Vilhelma I, pa sve do Adolfa, i dalje. I čijim počecima (ili nastavcima), na određeni način, možda i sami uživo već i prisustvujemo, doduše uz ono večito, uvek prisutno pitanje koliko sve to na posletku stvarno i može biti uspešno baš u svakom pojedinačnom slučaju.

avnoj5.jpg



Komentari (204)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 09:47 01.12.2018

Re: Zlovolja

Nemam vremena za internet-boleštine.

To kaže svaki ozbiljan internet pacijent koji šeta okolo sejući virus.
A tebi obnevidelom nemam baš ništa da kažem i ne znam gde si se našao i prepoznao, tako zdravim razumom i faktografijom nezauzdan i neuzengijan.
Ali ako se vratiš na svoje rečenice samo na ovom blogu primetićeš da od početka u svakom komentaru polaziš sa kvalifikacijom i ličnim napadom, što nevešto uvijenim što direktnim.
a ne mogu to stalno da pripisujem drozi, mora da ima nešto i u ličnosti.
blogovatelj blogovatelj 08:48 02.12.2018

Re: Zlovolja

Srbi će biti sami krivi ako, не дај Боже, do toga dođe


Šta ti je pravoslavni Jevrejin...
Sve piše latinicom, ali "не дај Боже" mora ćirilicom.
dostojanstven dostojanstven 09:00 02.12.2018

Re: Zlovolja

blogovatelj
Srbi će biti sami krivi ako, не дај Боже, do toga dođe


Šta ti je pravoslavni Jevrejin...
Sve piše latinicom, ali "не дај Боже" mora ćirilicom.

Da li je ovo nekakvo podrugivanje - ili?
blogovatelj blogovatelj 11:30 02.12.2018

Re: Zlovolja

Da li je ovo nekakvo podrugivanje - ili?


Otvorio si nalog na Blogu B92 da ovo pitaš?!
Brate, postajem selebriti. Svi nešto hoće da me priupitau!
dragosevacsutra dragosevacsutra 14:09 03.12.2018

Re: Zlovolja

Sve piše latinicom, ali "не дај Боже" mora ćirilicom.


citao je taj borbu, svojevremeno...

angie01 angie01 20:50 30.11.2018

pozdrav od Dzonija Stulica

"Tito je bio stvarno veliki čovek. Nisam nikad bio mali pionir. Ali sam sada sam potpuno svetsan da je on bio fantastičan čovek. Naravno niko nije savršen ali on je u onim okolnostima... Znaš, ništa se nije promenilo u ljudima a on je napravio da Juga igra u prvoj ligi a sad igramo u petoj ligi", rekao je Štulić.



Ističe da je Tito bio dobar trener i da je umeo da "sa nama nešto napravi."



"Nije važno da li ga neko voli ili ne voli, boli me ku.ac. Je.eš ljude koje svi vole."



O pričama da je Jugoslavija u vreme Tita bila zadužena, Štulić kaže:



"Juga nije uopšte bila zadužena. Kad se raspala imala je 20 miliona dugova. A sad svi zajedno imaju preko 100 miliona."


hoochie coochie man hoochie coochie man 20:56 30.11.2018

Re: pozdrav od Dzonija Stulica

O pričama da je Jugoslavija u vreme Tita bila zadužena, Štulić kaže:


E ako Štulić tako kaže:)

Ajd Endži, ne banalizuj ovaj blog.
Sad je presudno šta Štulić kaže.
djuro.vilovic djuro.vilovic 22:17 30.11.2018

Re: pozdrav od Dzonija Stulica

Rambo Amadeus je muzika za one do 300 evra prihoda mesečno. NJima se servira ta priča o divoti jugoslovenstva i zlim nacionalistima koji su krivi za njihovu zlu sudbinu. Kad plata pređe 500 evra, onda počinje da se sluša Bajaga, Bijelo Dugme i Balašević. Kada pređe 1000 evra, onda je top muzika DŽiboni, Željko Joksimović, Severina i Tropiko, a kada se popne na više od 3000 evra, onda prestaje svako plamuđenje. LJudi onda slušaju Lukasa, Cecu, Berovićku i Miligram.
freehand freehand 22:22 30.11.2018

Re: pozdrav od Dzonija Stulica

djuro.vilovic
Rambo Amadeus je muzika za one do 300 evra prihoda mesečno. NJima se servira ta priča o divoti jugoslovenstva i zlim nacionalistima koji su krivi za njihovu zlu sudbinu. Kad plata pređe 500 evra, onda počinje da se sluša Bajaga, Bijelo Dugme i Balašević. Kada pređe 1000 evra, onda je top muzika DŽiboni, Željko Joksimović, Severina i Tropiko, a kada se popne na više od 3000 evra, onda prestaje svako plamuđenje. LJudi onda slušaju Lukasa, Cecu, Berovićku i Miligram.

Blaago siromašnima duhom
milisav68 milisav68 23:02 30.11.2018

Re: pozdrav od Dzonija Stulica

djuro.vilovic
Rambo Amadeus je muzika za one do 300 evra prihoda mesečno. NJima se servira ta priča o divoti jugoslovenstva i zlim nacionalistima koji su krivi za njihovu zlu sudbinu. Kad plata pređe 500 evra, onda počinje da se sluša Bajaga, Bijelo Dugme i Balašević. Kada pređe 1000 evra, onda je top muzika DŽiboni, Željko Joksimović, Severina i Tropiko, a kada se popne na više od 3000 evra, onda prestaje svako plamuđenje. LJudi onda slušaju Lukasa, Cecu, Berovićku i Miligram.

CEO REGION, 29. novembar 2018, (Njuz) – Danas je širom regiona obeležen Dan jugonostalgičnih smarača, javljaju reporteri sa prostora cele bivše Jugoslavije.
angie01 angie01 23:23 30.11.2018

Re: pozdrav od Dzonija Stulica

Rambo Amadeus


"Nacionalizam je tema za one do 300 evra prihoda mesečno. Njima se servira ta priča. Kada plata pređe 500 evra, onda počinje razgovor o garderobi i kafićima. Kada pređe 1.000, onda je top-tema zdrava hrana, letovanja i zimovanja, a kada se popne na više od 3.000 onda prestaje svako palamuđenje. Ljudi onda pričaju o vremenskoj prognozi i ljubavi", kaže Rambo.

A nacionalizam je na našim, balkanskim, prostorima glavna tema jer većina ljudi ima prosečnu platu 300 do 500 evra, ako uopšte i primaju platu, objašnjava Rambo.

"Kako drugačije opravdati tako brutalnu činjenicu da je standard u vreme socijalizma bio pet puta veći nego u kapitalističkom ambijentu, nego da je svima ona druga nacija kriva. Nacionalizam je samo puštanje magle, jedna dimna zavesa, kao kada sipa baci crno da bi pobegla ili uhvatila ribu. Tako i jedno mlado kapitalističko društvo baca to crnilo nacionalizma da bi kapitalizam mogao nesmetano da otme još malo. Nacionalizam je paravan za kapitalizam, od početka", rekao je Rambo Amadeus.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:28 01.12.2018

Re: pozdrav od Dzonija Stulica

Baš hteo da pišem blog o proboju Azre i Pekinške Patke - Štulić, generalski sinček s najboljim vezama u KPH, sve otvoreno; pa, neko bi pomislio - kao i Borku Stefanoviću
i Patka - pank ekipa genijalaca iz naroda. Duh naroda protiv duha salonskog šatro a u stvari režimskog i dirigovanog levičarenja.
djuro.vilovic djuro.vilovic 07:43 01.12.2018

Re: pozdrav od Dzonija Stulica

Štulić, generalski sinček s najboljim vezama u KPH, sve otvoreno
podoficirski, kakav generalski
djuro.vilovic djuro.vilovic 07:46 01.12.2018

Re: pozdrav od Dzonija Stulica

"Kako drugačije opravdati tako brutalnu činjenicu da je standard u vreme socijalizma bio pet puta veći nego u kapitalističkom ambijentu
tad je svega bilo u trstu a sad na ponte rosu verduru prodaju..
najbolesnije od svega što su jugonostalgičari i borci sproću kapitalizma ,zagovornici eurotlanskij integracija ,, sad jel to Lenjinov duh u BRXu ili se radi o degustaciji fekalija širih razmjera
milisav68 milisav68 08:09 01.12.2018

Re: pozdrav od Dzonija Stulica

Srđan Fuchs
Baš hteo da pišem blog o proboju Azre i Pekinške Patke - Štulić, generalski sinček s najboljim vezama u KPH, sve otvoreno; pa, neko bi pomislio - kao i Borku Stefanoviću
i Patka - pank ekipa genijalaca iz naroda. Duh naroda protiv duha salonskog šatro a u stvari režimskog i dirigovanog levičarenja.

Boris Bele, Marko Brecelj, Goran Bregović, Bora Đorđević, Bajaga, Milan Mladenović...
tasadebeli tasadebeli 08:16 01.12.2018

Re: pozdrav od Dzonija Stulica

milisav68
Srđan Fuchs
Baš hteo da pišem blog o proboju Azre i Pekinške Patke - Štulić, generalski sinček s najboljim vezama u KPH, sve otvoreno; pa, neko bi pomislio - kao i Borku Stefanoviću
i Patka - pank ekipa genijalaca iz naroda. Duh naroda protiv duha salonskog šatro a u stvari režimskog i dirigovanog levičarenja.

Boris Bele, Marko Brecelj, Goran Bregović, Bora Đorđević, Bajaga, Milan Mladenović...



Прич'о сам вам већ о Денису одрживога развоја...










Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:16 01.12.2018

Re: pozdrav od Dzonija Stulica

djuro.vilovic
Štulić, generalski sinček s najboljim vezama u KPH, sve otvoreno
podoficirski, kakav generalski



"Sin pukovnika tenkovskih jedinica, Ivana Štulića", Политика;

но добро, и Ђинђић је био. YU феномен. У сваком случају неупоредива је слобода пробоја Пекиншке Патке и Азре. уосталом, као и у пост-југословенској политици - нико се не пење ту случајно и, на самом делу ствари, код нас уопште није конфликт различитих светова политичких идеја, већ само леве и десне секције КПС. то Србија треба да призна себи и да одлучи шта жели да будe - либерални или комунистички капитализам. ако је прво, идемо на Запад, а ако је друго идемо са Русијом и Кином. овако, "хоћекаки-нећекаки ингениозна" meme-титоистичка wanna be политика незнамоштахотења.
djuro.vilovic djuro.vilovic 10:05 01.12.2018

Re: pozdrav od Dzonija Stulica


Blaago siromašnima duhom

Za razliku od raznih sarsova,dubioza i sličnih ašišara koji nam poručuju da duvamo travu ,valjamo se po blatu i budemo životni promašaji koji se na ulici bore protiv kapitalizma i sistema , turbofolk se tome suprostavlja kao pokret promocije zdravog načina života i pravih vrijednsti: uspješne karijere, individualizma,bogaćenja,lijepog izgleda i visokih standarda po pitanju izgleda muškaraca i žena , traženju kvalitete u iću, piću , cigaretama ,autima odjeći ... turbofolk je najveći prosvijetiteljski i emancipatorski pokret postmodernog balkana
antipod foliranju oficirskog poroda koji je sve dobio na tacni
Turbofolk a ne Jelena Milić ili enđi je promotor esencijalnih euroatlanskih vrijednosti
angie01 angie01 15:22 01.12.2018

Re: pozdrav od Dzonija Stulica

turbofolk je najveći prosvijetiteljski i emancipatorski pokret postmodernog balkana
antipod foliranju oficirskog poroda koji je sve dobio na tacni




Rambo Amadeus
Turbo folk



Folk je narod
turbo je sistem ubrizgavanja goriva
pod pritiskom u cilindar motora
sa unutrasnjim sagorijevanjem

Turbo folk je gorenje naroda
svako pospjesivanje tog sagorijevanja
je turbo folk, razbuktavanje najnizih strasti
kod homo sapiensa


Muzika je miljenica svih muza
harmonija svih umjetnosti
turbo folk nije muzika
turbo folk je miljenica masa
kakofonija svih ukusa i mirisa
ja sam mu dao ime

Alkohol je turbo folk
koka-kola je turbo folk
pecenje na raznju je turbo folk
porno-sopovi su turbo folk
nacionalizam je turbo folk
rejv-parti je turbo folk
etno-dzez je turbo folk

Folk je narod
turbo je sistem ubrizgavanja goriva
pod pritiskom u cilindar motora
sa unutrasnjim sagorijevanjem
ja nisam izmislio turbo folk
ja sam mu dao ime

Adolf Hitler je turbo folk
trgovina ljudskim organima je turbo folk
kriminalci su turbo folk
marlboro je turbo folk
silikoni su turbo folk
kokain je turbo folk
dzipovi sa niskoprofilnim felnama su turbo folk

Sistem ubrizgavanja goriva pod pritiskom
u cilindar motora sa unutrasnjim sagorijevanjem

Turbo folk je gorenje naroda
svako pospjesivanje tog sagorijevanja
je turbo folk, razbuktavanje najnizih strasti
kod homo sapiensa
ja nisam izmislio turbo folk
ja sam mu dao ime

Glasacki listic koji omogucuje svakoj budali
da ga ispravno popuni je turbo folk
tetoviranje, pirsing i bodiart su turbo folk
auto-otpadi su turbo folk
seks-trefiking je turbo folk

Registracije sa malim
ili okruglim brojevima su turbo folk
Mek Donald je turbofolk
kladionice su turbo folk
przionice kafe su turbo folk
zlato i drago kamenje su turbo folk

Evrovizija je turbo folk
hipermarketi su turbo folk
stadioni su turbo folk
sapunske serije su turbo folk
modni kreatori su turbo folk
politicki marketing je turbo folk

Ja nisam izmislio turbo folk
ja sam mu dao ime


Turbofolk a ne Jelena Milić ili enđi je promotor esencijalnih euroatlanskih vrijednosti


prvo, ne postoji ni jedna tacka dodira u misljenjima o bilo cemu izmedju Jelene Milic i mene,...a drugo, inkarnacija ispod cetnickog nika, neka se drzi svog drustva i razmisljanja, mene slobodno nek preskoci, narocito sa ovako glupavim papazjanijama.
predatortz predatortz 15:44 01.12.2018

Re: pozdrav od Dzonija Stulica

Ajd Endži, ne banalizuj ovaj blog.
Sad je presudno šta Štulić kaže.


Ne zna Džoni odnos ondašnjeg i današnjeg dolara, koji je negde oko X4.
angie01 angie01 22:25 01.12.2018

Re: pozdrav od Dzonija Stulica

a ne enđi ti si primjer narcisoidnog glupana koji propagira bolesne isdeologije,,, pošto imas Vip status na skojevskom glasilu javna si ličnost .. a bolesne ideje treba ižlagat sprdnji,, a ti sad žali se velikom open mind inkvizitoru


ahbozedragi, sta si sve nadrobio/la:))),...prvo, iskaces ovde sa laznim nikom,...jedno je biti anoniman, a drugo je lazno se predstavljati,...drugo, ja nikakvu ideologiju ne propagiram, ni bolesnu ni zdravu, jer naprosto ni jednoj ideologiji ne pripadam- za razliku od tebe, gde samim nikom vec velicas ideologiju cetnika, da je sad ne kvalifikujem, jer nije ni vazno,...kao sto propagiras da je turbo folk, prava stvar, npr, sa sve kvalifikacijama:),...sto ja recimo nikada nisam radila ni za jednu stvar koja se meni dopada, obicno kazem svoje misljenje o necemu, jer ovaj portal tome sluzi,...trece, ako ti je blog b92 skojevsko glasilo, koje nadgleda veliki open majnd inkvizitor, pa sta ces onda tu, lepo uzivaj medju svojima na stormfrontu, ili slicnim sajtovima, sto se mucis ovde,....i cetvrto, sve sto pises govori samo o tebi, tako da ne zanosi se, nikog drugog ne izlazes ruglu.
angie01 angie01 11:25 02.12.2018

Re: pozdrav od Dzonija Stulica

umjesto da se sprdaju sa kolektivistima i totalitaristima na njihovom gumnu... treba na strašnom mjestu postojat

bliža si ti njima od mene, ja ipak preferiram više individualizam i slobode,


ti mislis da je dovoljno da prospes gomilu gluposti, da nije bitno da to sto pises nema bas puno veze sa cinjenicama i da si vec u dijalogu koji ima nekog smisla:))),....toliko proizvoljnih budalastina napisati u samo par komentara- ne pratim bas sta inace pises-je tvoj jedini domet,...i to jos uzajamno kontradiktornim:))

...recimo, mene optuzujes da propagiram neku losu ideologiju- a ja ideologiju niti imam, niti propagiram bilo sta- dok za sebe, koji pak upravo to radis, propagiras cetnisvto, turbo folk,... kazes, sta je tu sporno, demokratija:)))


naaravno druga mišljenja moraju biti u skladu sa tvojim , inaače napadaš ad hominem i ljepiš etikete. ali te smeta kad ti se tako odgovara .. tražiš od drugih da pišu pod imenom a ti imaš nik.. ali kako bi reko Deždaj nit je svako dupe za tange ,nit svaka glava za mišljenje



a za ovo treba stavrno biti specijalno, khm,...kako da to kazem:)))...neskoncentrisane sive mase,...je l pravis razliku izmedju komentarisanja napisanog i upucivanja licnih uvreda- evo samo na ovom blogu prebroj svoje etikete koje lepis-,...ne znam da li da naglasim, da ono u prethodnom mom komentaru o anonimnosti i laznom profilu, ne znaci da treba da pises pod svojim imenom i prezimenom,...no, kapiram da je to vec previse,...

kako god, ne bih se vise s tobom zadrzavala...na strasnom mestu:), jer ti si klasicni trol, spamer,...
afraid afraid 20:52 30.11.2018

Da.

Svaku Jugoslaviju u mutnu Maricu.
Jugoslavija je krepala.
Još neko vreme, pa će krepati i ideja o Jugoslaviji.
Narodi koji su nekada živeli u toj sprdnji od države, treba da vode brigu o sebi.
freehand freehand 20:56 30.11.2018

Re: Da.

afraid
Svaku Jugoslaviju u mutnu Maricu.
Jugoslavija je krepala.
Još neko vreme, pa će krepati i ideja o Jugoslaviji.
Narodi koji su nekada živeli u toj sprdnji od države, treba da vode brigu o sebi.

Jel to Koštunica za vreme ili po izlasku iz SK?
afraid afraid 21:26 30.11.2018

Re: Da.

freehand
afraid
Svaku Jugoslaviju u mutnu Maricu.
Jugoslavija je krepala.
Još neko vreme, pa će krepati i ideja o Jugoslaviji.
Narodi koji su nekada živeli u toj sprdnji od države, treba da vode brigu o sebi.

Jel to Koštunica za vreme ili po izlasku iz SK?

Jok!
Nego kada su ga komunjare diskvalifikovali jer je u komunjarskoj 'svetoj zemlji' počeo da priča o više partija - a to se, drugovi, ne sme.
Jer mora da se čuva lik dragoga druga Tite - doživotnog faraona Jugoslavije, predsednika Centralne Komiteje, kao i vrhovnog komandanta oružanih snaga - maršala čak.
Jebote - Tito imapo više titual nego onaj austro-ugarski kralj ... što je neko nedavno pisao.
I šta kažeš - fantastičan doček dragoga druga Tite u Severnoj Koreji - nešto što svet nije video.
Ili što bi rekli stari - našla rupa zakrpu.
freehand freehand 21:36 30.11.2018

Re: Da.

I šta kažeš - fantastičan doček dragoga druga Tite u Severnoj Koreji - nešto što svet nije video.

Gde sam to rekao? Opet mutiš, lažeš i falsifikuješ?
Nisam pominjao Koreju, al evo mogu, na primer, SAD.





Ti reci ako bi voleo da vidiš i britansku kraljicu, nemačke kancelare ili francuske predsednike.

Ali mi nisi odgovorio na pitanje: Koštunica dok je bio komunjara ili posle, kad je shvatio, i koliko je godina imao u trenutku tog prosvetljenja?
afraid afraid 21:41 30.11.2018

Re: Da.

freehand
I šta kažeš - fantastičan doček dragoga druga Tite u Severnoj Koreji - nešto što svet nije video.

Gde sam to rekao? Opet mutiš, lažeš i falsifikuješ?
Nisam pominjao Koreju, al evo mogu, na primer, SAD.





Ti reci ako bi voleo da vidiš i britansku kraljicu, nemačke kancelare ili francuske predsednike.

Ali mi nisi odgovorio na pitanje: Koštunica dok je bio komunjara ili posle, kad je shvatio, i koliko je godina imao u trenutku tog prosvetljenja?

Koliko?
Nisam ni rekao da si ti rekao za Koreju - nego sam tebe pitao.
No, nešto mi nije jasno - vrhovni komunjara Tito, a ti postavljaš fotografije sa Kenedijem?
Mislim - zar to nije šizofreno?
I kao dodatnu konfirmaciju i legitimizaciju ćopavog faraona, nudiš zajedničke fotografije sa kraljicom najveće sveske monarhije.
Ludilo!
Nego, pusti ćopavoga - ovih dana ću na putešetvje Banatom, pa ću svakako da se provezem kroz glavni grad Južnog Banata.
freehand freehand 21:48 30.11.2018

Re: Da.

Nisam ni rekao da si ti rekao za Koreju - nego sam tebe pitao.

I šta kažeš - fantastičan doček dragoga druga Tite u Severnoj Koreji

Čarlli, Čarli...
afraid afraid 21:53 30.11.2018

Re: Da.

freehand
Nisam ni rekao da si ti rekao za Koreju - nego sam tebe pitao.

I šta kažeš - fantastičan doček dragoga druga Tite u Severnoj Koreji

Čarlli, Čarli...

Nisam očekivao od tebe da vadiš iz konteksta - to dolikuje nekim drugima.
No, kada insistiraš - evo da sada pitam i tebe ... kako ceniš to dostignuće.
A nisi mi odgovorio niti za Tunjavog - jer ja ne pratim politiku toliko kao ti.
vcucko vcucko 22:08 30.11.2018

Re: Da.

afraid

No, nešto mi nije jasno - vrhovni komunjara Tito, a ti postavljaš fotografije sa Kenedijem?
Mislim - zar to nije šizofreno?
I kao dodatnu konfirmaciju i legitimizaciju ćopavog faraona, nudiš zajedničke fotografije sa kraljicom najveće sveske monarhije.
Ludilo!

Broz je možda ideološki bio komunjara, ali samo do prvog zavaljivanja na Čerčilov kanabe.
Posle toga je bio - zovi kako hoćeš, pulen, štićenik, poverljiv čovek... engleske krune i te kalakurcije. Sve što se posle toga odigralo upravo vrišti: "em-aj-fajv, em-aj-fajv...". A sve što je u njegovom zabranu zaista bilo komunističko jeste stepen totalitarizma i kult ličnosti.
Ali dobro, to tvoje je uobičajeno gledanje na stvari...
milisav68 milisav68 22:53 30.11.2018

Re: Da.

vcucko
Broz je možda ideološki bio komunjara, ali samo do prvog zavaljivanja na Čerčilov kanabe.

Zbog neviđenih zasluga...

How a Soviet mole united Tito and Churchill
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:34 01.12.2018

Re: Da.

freehand


Ali mi nisi odgovorio na pitanje: Koštunica dok je bio komunjara ili posle, kad je shvatio, i koliko je godina imao u trenutku tog prosvetljenja?

Ne znam Koštunicu, ali išao sam u školu sa Čavoškima - u studentskim danima su se osvestili nacionalno i deideologizovali svest, dakle u 20-ima starosne dobi, do 1974. su već bili svesni, znači u doba kada si ti već uveliko služio časnoj pionirskoj.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:44 01.12.2018

Re: Da.

vcucko

Broz je možda ideološki bio komunjara, ali samo do prvog zavaljivanja na Čerčilov kanabe.
Posle toga je bio - zovi kako hoćeš, pulen, štićenik, poverljiv čovek... engleske krune i te kalakurcije. Sve što se posle toga odigralo upravo vrišti: "em-aj-fajv, em-aj-fajv...". A sve što je u njegovom zabranu zaista bilo komunističko jeste stepen totalitarizma i kult ličnosti.
Ali dobro, to tvoje je uobičajeno gledanje na stvari...


Ćale, voliš UK kao da si iz telavivskih slemova.
freehand freehand 09:01 01.12.2018

Re: Da.

Srđan Fuchs
freehand


Ali mi nisi odgovorio na pitanje: Koštunica dok je bio komunjara ili posle, kad je shvatio, i koliko je godina imao u trenutku tog prosvetljenja?

Ne znam Koštunicu, ali išao sam u školu sa Čavoškima - u studentskim danima su se osvestili nacionalno i deideologizovali svest, dakle u 20-ima starosne dobi, do 1974. su već bili svesni, znači u doba kada si ti već uveliko služio časnoj pionirskoj.

I Kosta Čavoški je bio član SK.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:52 01.12.2018

Re: Da.

Ko nije bio - svi ste bili; možda su se tek s mojom generacijom pojavili ljudi koji nisu bili. Ta reakcija na KP je stvorila i DS, s nekim sjajnim ljudima koji su nažalost poumirali svi; i sa drugima od kojih su neki ušli u Deep State srbijanski (Krstić, Vesić, Beba Popović - UK link), neki u konzervativne na-rubu-da-pređu-u-nacoše vode(Čavke, Koki); neki ste, pregaženi što sopstvenom nesmotrenošću što totalnim kapitalizmom, počeli da zagovarate povratak na ortodoksni marksizam...
freehand freehand 09:59 01.12.2018

Re: Da.

neki ste, pregaženi što sopstvenom nesmotrenošću što totalnim kapitalizmom , počeli da zagovarate povratak na ortodoksni marksizam...

Pošto mi se n-ti put obraćaš na ovaj način sa nekakvim političkim kvalifikacijama a ja po pravilu izbegavam da sa idiotima prihvatam te rasprave na ličnom nivou prekršiću pravilo i pitaću te sad: šta znaš ti o meni uopšte, odakle ti to (što kobajagi znaš) i da li ti taj udbaški diskurs protiv kojeg inače vrištiš prija?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:07 01.12.2018

Re: Da.

Samo zaključivanje na osnovu tvog ponašanja i one tebi nemile fotke i na osnovu onoga što si pisao o sebi i što je dostupno na netu o tebi. A inače, volim da znam o ljudima koji su vrlo neprijatni prema meni što više - prosto sam takav.. Sa Udbom imam veze znatno manje nego ti pošto nisam bio nikada bio deo njihovog sistema (SK ili SSOJ - to si sam priznao jedared, u nekom nastupu iskrenosti - opet, što se mene tiče, nije nikakav problem i više bih te poštovao kao autovanog komunistu nego kao kvazidemokratu), ako se izuzme, indirektno, saradnja sa Crkvom na polju eliminacije antis. (al' dobro, to oni ni sami ne umeju da raščiste sa sobom).
freehand freehand 10:23 01.12.2018

Re: Da.

Samo zaključivanje na osnovu tvog ponašanja i one tebi nemile fotke i na osnovu onoga što si pisao o sebi i što je dostupno na netu o tebi.

Šta je to do čega si predanim žbirovskim radom došao i o kakvoj fotki govoriš? Ja ovde nisam kačio nikakve svoje fotke.
Inače, svi rođeni pre'76 otprilike bili su članovi SSOJ, pa su valjda, sledstveno tome i logici blogovskih špiclova povezani i sa udbom, umesto sa Mosadom i CIA-om. Kao pravi Đemsbondovi iz miljakovačkih podruma.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:36 01.12.2018

Re: Da.

afraid
Svaku Jugoslaviju u mutnu Maricu.
Jugoslavija je krepala.
Još neko vreme, pa će krepati i ideja o Jugoslaviji.
Narodi koji su nekada živeli u toj sprdnji od države, treba da vode brigu o sebi.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:13 30.11.2018

Nikad

Nikad Srbi neće imati snažniju i bolju državu od Jugoslavije i nikad svi Srbi neće biti u jednoj državi kao što su bili u kraljevini, a kasnije republici Jugoslaviji.
jinks jinks 21:18 30.11.2018

Re: Nikad

Možda nekada sutra u EU.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:21 30.11.2018

Re: Nikad

... a možda ni tada, pogotovo tada... a i to sutra, taj ulazak u EU, sve više teži ka beskonačnom.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:39 01.12.2018

Re: Nikad

I ne treba da imaju (Srbi) kada su nesposobni. Bolje da napravimo manju i dinamičniju Republiku Srpsku Vojvodinu (otcepimo se mi i Srpska, oni znaju da ratuju i s građevinom, mi znamo da trgujemo i sa zemljom i agritechom; BG ako 'oće s nama 'oće, ako ne u Ruski Pašaluk i setićemo ih se na Dan Bezbednosti- taman zadovoljimo naše i BiH vekovne averzije ka separatizmu a vaše da budete Ruska Gubernija.)
freehand freehand 09:00 01.12.2018

Re: Nikad

Srđan Fuchs
I ne treba da imaju (Srbi) kada su nesposobni. Bolje da napravimo manju i dinamičniju Republiku Srpsku Vojvodinu (otcepimo se mi i Srpska, oni znaju da ratuju i s građevinom, mi znamo da trgujemo i sa zemljom i agritechom; BG ako 'oće s nama 'oće, ako ne u Ruski Pašaluk i setićemo ih se na Dan Bezbednosti- taman zadovoljimo naše i BiH vekovne averzije ka separatizmu a vaše da budete Ruska Gubernija.)

A da se vi otcepite i napravitie Ruski Guberevac, narko-komunu sa pogledom u žutu tačku dok duvate mlevene reciklirane kineske igračke?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:06 01.12.2018

Re: Nikad

Dede, ne sekiraj se samo.
dragosevacsutra dragosevacsutra 14:14 03.12.2018

Re: Nikad

Nikad Srbi neće imati snažniju i bolju državu od Jugoslavije i nikad svi Srbi neće biti u jednoj državi kao što su bili u kraljevini, a kasnije republici Jugoslaviji.



Nikad nikad nikad vise mila nikad nikad necu drugu stipat
Nikad nikad nikad vise draga nikad nikad necu drugu pipat
Samo tebe dragana samo tebe jedina samo tebe voljena samo tebe najdraza
Moja dragana moja jedina moja oooooooj

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:24 30.11.2018

Moša!

I, kada su naši malobrojni avnojevski predstavnici završili sa svojim većanjem, g. Moša sav presrećan i zadovoljan uzjaha konja i odjaha do svog vrhovnog komandanta, sa svežom genijalnom idejom kojoj će se drug Tito sigurno obradovati. Eh, ljudi pamte da se sa tog sastanka Moša vratio peške, sav izubijan i izgreban. Tako, da je AVNOJ 1943. predstavljao, koliko jedan od retkih trenutaka u kome je iko g. Mošu uspeo da spusti na zemlju sa njegovog čilaša, toliko i manje-više jedini poznati trenutak u kome se drug Tito ikada uopšte sa nekim i upustio u otvoreni fizički sukob ili svađu.


E, koja je to tračara izmislila?! Možda je čovek samo pao s konja. Svako ko je jahao u planini dobro zna da konj, ako naiđe na pumu, oće da strese jahača i odmagli. Verovatno u Mošinom slučaju nije bila u pitanju puma, nego neka druga divlja zver, zalutali četnik možda.

Evo jedna prigodna pesmica, nadam se da neće nikog (previše) da nasekira.

LINK.
jinks jinks 21:40 30.11.2018

Re: Moša!

Moša Moše :)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:46 01.12.2018

Re: Moša!

Moša odradio partizanima celu Western diplomatsku spiku. Objavio je, iz naše srpske Zajednice, Raul Teitelbaum, u Izraelu dragocenu knjigu, "Pokret otpora nacizmu, jugoslovenske oružane formacije PO za vreme II svetskog rata". Mogao bih ja da prevedem, ali me mrzi a i spremam sada duhovnu odiseju - putujem sa igumanom Hilandara i četnicima u početnim nivoima pokajanja kroz Il, Pa & Eg, pa moram tu istoriju da spremam.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:12 01.12.2018

Re: Moša!

Srđan Fuchs
Moša odradio partizanima celu Western diplomatsku spiku. Objavio je, iz naše srpske Zajednice, Raul Teitelbaum, u Izraelu dragocenu knjigu, "Pokret otpora nacizmu, jugoslovenske oružane formacije PO za vreme II svetskog rata". Mogao bih ja da prevedem, ali me mrzi a i spremam sada duhovnu odiseju - putujem sa igumanom Hilandara i četnicima u početnim nivoima pokajanja kroz Il, Pa & Eg, pa moram tu istoriju da spremam.


Moša je verovatno bio opasan igrač, sećam se i nekih dedinih priča o njemu, ali ko i svaki partizan, nije mu bilo za verovati 100%, no, nema veze, detalji su i onako već pali u zaborav.

Nego, ova fotografija sa početka bloga


mi je maestralna, ono, ne mogu da prestanem da blejim u nju, saću da je odštampam i stavim na počasno mesto u mom labu. I to nema veze sa ideološkim biasom, stvarno je dobra fotografija.

mayo1 mayo1 21:26 30.11.2018

Interesantan članak na temu

"U Split ulazi srpska vojska. Slobodna Dalmacija s naslovnice kliče “Dobro došli, braćo!”, a 10.000 raz­draganih Splićana - među kojima mnogo navijača Hajduka - dolaze na Rivu pozdraviti došljake, vičući: “Živila srpska vojska! Živila Jugoslavija!”

Po svečanom intoniranju srpske himne “Bože pravde”, dočekane od Splićana ovacijama, župan splitsko-dalmatinski vojnicima dovikuje: “Sve je ovo vaša Srbija!”, a gradonačelnik izražava uvjerenje da će “Split biti vaša i naša svojina, hrvatska i srpska, sastavni dio jedinstvene Jugoslavenske države”.

Dirljivu ceremoniju pečatira splitsko-makarski biskup, koji pred katedralom sv. Duje blagoslivlje srpsku vojsku."

ČLANAK: 'Dalmatinci su u Jugoslaviju ušli s oduševljenjem, a onda se duboko razočarali'

milisav68 milisav68 22:12 30.11.2018

Re: Interesantan članak na temu

mayo1
"U Split ulazi srpska vojska. Slobodna Dalmacija s naslovnice kliče “Dobro došli, braćo!”, a 10.000 raz­draganih Splićana


hoochie coochie man hoochie coochie man 22:23 30.11.2018

Re: Interesantan članak na temu


"U Split ulazi srpska vojska. Slobodna Dalmacija s naslovnice kliče “Dobro došli, braćo!”, a 10.000 raz­draganih Splićana - među kojima mnogo navijača Hajduka - dolaze na Rivu pozdraviti došljake, vičući: “Živila srpska vojska! Živila Jugoslavija!”



ulazak srpske vojske u Zagreb


vcucko vcucko 22:46 30.11.2018

Re: Interesantan članak na temu

mayo1
"U Split ulazi srpska vojska. Slobodna Dalmacija s naslovnice kliče “Dobro došli, braćo!”, a 10.000 raz­draganih Splićana - među kojima mnogo navijača Hajduka - dolaze na Rivu pozdraviti došljake, vičući: “Živila srpska vojska! Živila Jugoslavija!”

Po svečanom intoniranju srpske himne “Bože pravde”, dočekane od Splićana ovacijama, župan splitsko-dalmatinski vojnicima dovikuje: “Sve je ovo vaša Srbija!”, a gradonačelnik izražava uvjerenje da će “Split biti vaša i naša svojina, hrvatska i srpska, sastavni dio jedinstvene Jugoslavenske države”.

Dirljivu ceremoniju pečatira splitsko-makarski biskup, koji pred katedralom sv. Duje blagoslivlje srpsku vojsku."

ČLANAK: 'Dalmatinci su u Jugoslaviju ušli s oduševljenjem, a onda se duboko razočarali'


Zanimljivo je tu više stvari.

Npr. koliko je u Dalmaciji srpska vojska definitivno dočekana sa oduševljenjem, mnogo manje je to bio slučaj na Kvarneru. Tamo su mnogi zamerili Srbima što su u principu stali (povukli se) i nisu insistirali na odbrani grada Rijeke (koju su prethodno zauzeli, tj. ušli u otvoren grad). Realno, srpske jedinice tada i tamo nisu ni mogle da se suprotstave Talijanima ni brojem ni opštim stanjem (obračunati udaljenost od Soluna do Rijeke, pod manje-više konstantnom vatrom).
Kasnija događanja (D'Anunzio, Krvavi Božić, Stato Libero pod savezničkom zaštitom i još svašta nešto) su u mnogome dala za pravo takvom stavu Srba. A tadašnja etnička stuacija je posle svega čak i realno oslikana prilikom razgraničenja (Abbazia&Fiume kontra Sušak i okolna sela, uklj. čitava Kastavština). Kasnije su Talijani, naravno, naselili silu naroda, uglavnom sa siromašnog juga (Campagna - Napoli).

Ali sve ovo pišem samo iz sledećeg razloga: danas je situacija recimo potpuno suprotna. Odn. u Dalmaciji je nezamisliva nekakva javna masovna podrška Srbima, štaviše takvo šta može biti i opasno. U Rijeci, verovatno, baš i ne (toliko). Povijest i njene staze i bogaze (bespuća, što bi rekao Njofra).
mayo1 mayo1 22:53 30.11.2018

Re: Interesantan članak na temu

... u Dalmaciji je nezamisliva nekakva javna masovna podrška Srbima...

Ako ste pročitali članak, prilično je jasno objašnjena geneza od ljubavi do mržnje.
Povijest i njene staze i bogaze (bespuća, što bi rekao Njofra).

milisav68 milisav68 23:29 30.11.2018

Re: Interesantan članak na temu

mayo1
Ako ste pročitali članak, prilično je jasno objašnjena geneza od ljubavi do mržnje.

Da, na Beograd je mogla da se šilji ona stvar, a na Brisel (Berlin) - ne sme.
mayo1 mayo1 23:46 30.11.2018

Re: Interesantan članak na temu

Da, na Beograd je mogla da se šilji ona stvar, a na Brisel (Berlin) - ne sme.


A zašto bi danas netko u Hrvatskoj "šiljio onu stvar" na Bruxelles ili Berlin?
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:03 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

A zašto bi danas netko u Hrvatskoj "šiljio onu stvar" na Bruxelles ili Berlin, kad može na Beograd.

Da, na Beograd je mogla da se šilji ona stvar, a na Brisel (Berlin) - ne sme.


Ma...Milisave, nije to moglo drugačije da se završi.

Pazi, hajd da razmislimo, da su npr Bugari napravili neku Jugoslaviju, da je njihova dinastija došla da vlada i u Srbiji, njihova valuta, njihova diplomatija, vojska....da li bi dugoročno Srbi to mogli da prihvate?
Ne, naravno.

Ja razumem otpor Hrvata, jasni su mi i porivi čak i za ono koliko košta ta srpska krv, ali sve je to iole mudar političar morao da pretpostavi i da ne pravi kojekakve monstrume od države.

Da bi taj monstrum mogao da traje moralo se nekako lečiti kompleks Srbije sa državom vojskom, istorijom, pobedama, koji se neminovno morao javiti kod onih koji ništa od toga nisu imali.
Da bi se taj kompleks lečio i kralj i komunisti su Srbiju potiskivali.
Ali to je onda izazivalo ljutju kod Srbije.
Zato to nije bila moguća država, a nije bila ni potrebna, makar Srbima nije.
A, moramo to priznati, nisu je Hrvati napravili, nego srpska elita.

Da li je bila potrebna drugima, kako biti drugi prošli da nije Jugoslavija napravljena, da li bi Dalmacija bila Italija ili ne bi, čiji bi bio Dubrovnik, čija Rijeka...time Srbija nije trebala da se bavi.

Možda se nek oo tu Jugoslaviju i okoristio, ali Srbija sigurno nije.

djuro.vilovic djuro.vilovic 07:53 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

Ako ste pročitali članak, prilično je jasno objašnjena geneza od ljubavi do mržnje.

seljačka ideologizacij "država duradi" valjda su očekivali da srbija da pare udovicama čiji su muževi poginuli kao pripadnici XVI dalmatinskog korpusa u srbiji. Isto je danas oče eu pare i poticaje za poljuprivredu al nebi poljuprivredne proizvode iz eu. Sva sadašnja hr palamuđenja o WWI eventualno se dotaknu galicije i soće i počinje priča o srpskoj ekspanziji.. ništa učešče u ratu ,ništa dajem zlato za željezo
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:38 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

Čestitam našim Dalmošima Stogodišnjicu Ujedinjenja! Živili, drugarice, braćo, sestre i drugovi! Do Ujedinjenje jugoslavenske radničke Fronte i ponovne Zajednice slobodnih Ličnosti!


gedza.73 gedza.73 09:03 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

seljačka ideologizacij "država duradi"

pa nemojmo se vređati. to je moto populacije koju je komunizam proleterski 'urbanizovao'. kupio im savest i pamet za mesečnih kilo pomija.

sad kukaju na pasja zvona što im se raspao perpetuum mobile koji je uspeo da funkcioniše sa efektivnih dva i po radna sata na dan sve dok državu nisu doveli do bankrotstva. šizofreno se lome između kupona za kupovinu u diplomatskim magacinima, italijanske kafe u zrnu, crvenih slova u komunističkom verskom kalendaru i želje da im EU omogući 'visoki' SFRJ standard sa sve nestašicama. Umesto da se obrate na pravu adresu Kim Džongu. Ili Vučiću.

Taj isti mentalni sklop se oduševljava moćnom Titovom rukom koji se sve vreme totalitarne vladavine oslanjao isključivo na partijske poslušne kadrove a nikad na institucije (osim kad su mu išle u prilog zbog represalija i gušenja sloboda koje su pretile da uruše doživotnu vladavinu partijskih saboraca).

Mi smo ovu vlast krvlju stekli, i bez krvi je ne damo!
Petar Stambolić


'ebo ih dvaesdeveti novembar.
Trebala bi i Srbija da krene stopama susjeda pa da proglasi ništavnom odluku o avnojevskim granicama. ko je iz Srbije i u čije ime uopšte učestvovao u toj kapitulaciji?
freehand freehand 09:10 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

Isto je danas oče eu pare i poticaje za poljuprivredu al nebi poljuprivredne proizvode iz eu.

To je apsolutno normalno i u skladu sa EU a bogami i SAD politikom. I sa interesima svake države koja pokušava da dostigne nivo razvoja onog sa kime trguje pre nego što granice otvori za njegove proizvode i time satre sopstvenu proizvodnju i sopstvenog seljaka. I to što pokušava je na osnovu propisa same EU koja je i Dr Džekil i Mr Hajd: svesna procesa a puna gladnih kurjaka željnih da progutaju tržišta u okruženju.
milisav68 milisav68 09:29 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

mayo1
Da, na Beograd je mogla da se šilji ona stvar, a na Brisel (Berlin) - ne sme.


A zašto bi danas netko u Hrvatskoj "šiljio onu stvar" na Bruxelles ili Berlin?

Jugoslavenski eksperiment očigledno je bio propao, a problemi Dalmacije i nakon deset godina krnjeg parlamentarizma u jugoslavenskoj državi ostali su isti. “Novo doba” i dalje je pisalo o pitanju gladi u Dalmaciji. Za veliku većinu stanovnika primorja, otoka i Zagore životne prilike u jugoslavenskoj državi nisu se promijenile nabolje.

Nema potrebe, jer danas u Dalmaciji/Hrvatskoj nema gladnih.

mayo1 mayo1 10:13 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

Nema potrebe, jer danas u Dalmaciji/Hrvatskoj nema gladnih.

Ako ima gladnih, za to nije odgovoran ni Bruxelles ni Berlin.

Kako siješ - tako žanješ.

Ljudi u Hrvatskoj su 1991. glasali za neovisnu Hrvatsku i kapitalizam, EU i NATO. To smo i dobili. Sad - što neki zamišljaju da je EU nekakva zlatna koka koja dijeli jaja je njihov problem.

EU je mogućnost za one koji znaju i hoće - Hrvatskoj niko nije kriv što na izborima bira balvane i nesposobne dripce koji 'znaju' samo dizati kredite i prodavati "Titovu" ostavštinu. I istovremeno pljuvati i kriviti Tita (kojeg nema, btw skoro 40 godina) za vlastitu nesposobnost.

Unatoč svemu, EU je donijela/prisilila Hrvatsku na puno dobrih stvari, koje domaći mulci bez pritiska (i novaca) iz te EU ne bi nikada napravili.
Uspoređivati današnji Bruxelles/Berlin i 'Beograd' iz 1920'-tih je potpuno promašeno.
milisav68 milisav68 10:19 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

hoochie coochie man
Pazi, hajd da razmislimo, da su npr Bugari napravili neku Jugoslaviju, da je njihova dinastija došla da vlada i u Srbiji, njihova valuta, njihova diplomatija, vojska....da li bi dugoročno Srbi to mogli da prihvate?
Ne, naravno.

Jasno mi je šta hoćeš da kažeš, samo primer nije adekvatan, pošto je Srbija ostvarila tisućljetnji san - sto godina pre toga, odnosno 50 godina pre Bugara.

Ali nije problem u tome, već u baklavama i mozart torti.
A, moramo to priznati, nisu je Hrvati napravili, nego srpska elita.

Naravno, naš je zajeb, zagrizli smo više nego što smo mogli da sažvaćemo.
Da li je bila potrebna drugima, kako biti drugi prošli da nije Jugoslavija napravljena, da li bi Dalmacija bila Italija ili ne bi, čiji bi bio Dubrovnik, čija Rijeka...time Srbija nije trebala da se bavi.

Upravo je o tome trebala da se bavi - kao jedna od pobednica - kako da zaokruži neku celinu koju bi mogla da drži pod kontrolom (i gde su Srbi bili relativna većina).

Nešto kao u Londonskom sporazumu.
Možda se nek oo tu Jugoslaviju i okoristio, ali Srbija sigurno nije.

Ne da se nije okoristila, nego je platila (i dalje plaća) kompletan račun.

Imali pa bacali.

afraid afraid 10:40 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

mayo1

...

Ljudi u Hrvatskoj su 1991. glasali za neovisnu Hrvatsku i kapitalizam, EU i NATO. To smo i dobili. Sad - što neki zamišljaju da je EU nekakva zlatna koka koja dijeli jaja je njihov problem.
...

... a najviše da 'bude jeftinih srpskih kuća'.
Dakle, ne za neovisnu, nego za nezavisnu.
To je bio problem čak i za izgovor mnogim Hrvatima (mislim, to neovisno).
Zanimljivo mi je to da jedan narod mora čak da ide do te mere da menja reči da bi iskazao svoje težnje - bilo bi mnogo iskrenije da su izgovarali nezavisnu, a da nisu proterivali Srbe, nego što su izgovarali neovisno, a radili to.
freehand freehand 10:44 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

... a najviše da 'bude jeftinih srpskih kuća'.
Dakle, ne za neovisnu, nego za nezavisnu.
To je bio problem čak i za izgovor mnogim Hrvatima (mislim, to neovisno).
Zanimljivo mi je to da jedan narod mora čak da ide do te mere da menja reči da bi iskazao svoje težnje - bilo bi mnogo iskrenije da su izgovarali nezavisnu, a da nisu proterivali Srbe, nego što su izgovarali neovisno, a radili to.

Psihopatologija i propaganda preklapaju se prilično često što je interesantna pojava. I u značenju reči i u korišćenju pojmova, a bogami i u prepoznavanju tuđih namera u tim slovnim začkoljicama.
Toga se valja čuvati, jer sem što je ružno nije ni zdravo.
milisav68 milisav68 10:51 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

Ako ima gladnih, za to nije odgovoran ni Bruxelles ni Berlin.

Kao što nije odgovoran Beograd.
što neki zamišljaju da je EU nekakva zlatna koka koja dijeli jaja je njihov problem.

Pa ni Jugoslavija nije bila zlatna koka koja deli jaja.
nesposobne dripce koji 'znaju' samo dizati kredite i prodavati "Titovu" ostavštinu.

Titova ostavština je aerodrom Željava i slični objekti, ostalo je bila kula od karata.
Unatoč svemu, EU je donijela/prisilila Hrvatsku na puno dobrih stvari, koje domaći mulci bez pritiska (i novaca) iz te EU ne bi nikada napravili.

Aaa, zato je 300.000 ljudi napustilo Hrvatsku u zadnjih deset godina.

Mayo, u govnima smo svi komplet, jedina razlika je u ceni plaćanja.

Mi Srbi i danas plaćamo to (Svinjski carinski rat - 105 godina,) što nismo hteli da izvozimo svinje preko Beča.
djuro.vilovic djuro.vilovic 11:01 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

Titova ostavština je aerodrom Željava i slični objekti, ostalo je bila kula od karata.

i Lora , Lora je vrijedila daleko više od svih MiGova 29. Inače JNA je najviše sjebala u tu mornaričku infrastrukturu
freehand freehand 11:05 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

djuro.vilovic
Titova ostavština je aerodrom Željava i slični objekti, ostalo je bila kula od karata.

i Lora , Lora je vrijedila daleko više od svih MiGova 29. Inače JNA je najviše sjebala u tu mornaričku infrastrukturu

Takoe, eno Talijani najviše kukaju zbog Rijeke i Austrougari zbog Pule, Francuzi zbog Alžira a Britanci zbog Mumbaja.
mayo1 mayo1 11:06 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

... a najviše da 'bude jeftinih srpskih kuća'.
Dakle, ne za neovisnu, nego za nezavisnu.
To je bio problem čak i za izgovor mnogim Hrvatima (mislim, to neovisno).
Zanimljivo mi je to da jedan narod mora čak da ide do te mere da menja reči da bi iskazao svoje težnje - bilo bi mnogo iskrenije da su izgovarali nezavisnu, a da nisu proterivali Srbe, nego što su izgovarali neovisno, a radili to.


Sigurno je teško nositi sve to znanje i mudrost

mayo1 mayo1 11:14 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

milisav68:
"Mayo, u govnima smo svi komplet, jedina razlika je u ceni plaćanja."


I ne tvrdim drugačije.
Samo kažem da je zbog stanja u Hrvatskoj (ne ulazim u druge zemlje) 90% odgovorna sama Hrvatska i njeni građani.

Kao što nije odgovoran Beograd.


Riječ je o 'Beogradu' iz 1920-tih. Ako si stvorio državu, apsolutistički vladaš njome, onda si odgovoran i za stanje u istoj.
milisav68 milisav68 11:58 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

mayo1
Samo kažem da je zbog stanja u Hrvatskoj (ne ulazim u druge zemlje) 90% odgovorna sama Hrvatska i njeni građani.

Nije Sloba (Franjo) kriv - mi smo govna.

Pomogli (i pomaagali) su dosta sa strane, samo se to danas radi suptilnijim metodama.

Nekad je to bila vojska, danas reklame (TV, internet).
Riječ je o 'Beogradu' iz 1920-tih. Ako si stvorio državu, apsolutistički vladaš njome, onda si odgovoran i za stanje u istoj.

A EU nije apsolutistička (na savremen način)?

Kakav izbor imaš ako nećeš u EU?
mayo1 mayo1 12:42 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

A EU nije apsolutistička (na savremen način)?


Ne mislim tako. Puno loših domaćih odluka i postupaka domaća politika opravdava sa "tražila EU", a u velikoj većini slučajeva to ne stoji.

Da li EU brani Hrvatskoj da uredi, npr, pravosuđe pa da sporovi ne traju "stoljećima" i ne donose se žalosno-komične presude?
A takvih primjera ima koliko hoćeš i u drugim djelatnostima.

EU donosi uglavnom opće smjernice i pravila, a stvar je svake države sama implementacija.
Težnja je nekakvo izjednačavanje uvjeta među zemljama EU, a što je naravno ponekad teško obzirom na razlike u razvoju, ali treba uvijek težiti i ići prema boljem.

Zanimljivo je da ljudi koji 'odu van' sa ovih prostora vrlo brzo prihvate tamošnja pravila ponašanja, a kada se vrate (makar samo na odmor) ne pada im na pamet tako se i tu ponašati.

Kakav izbor imaš ako nećeš u EU?


A kakav bi izbor imao da nema EU?

EU ili ne, moraš SAM urediti svoju zemlju, nitko to neće uraditi za tebe. EU može u tome pomoći, ako pametno igraš, ali neće obaviti posao za tebe.

Činjenica i problem na ovim prostorima je što su ljudi naučili da sve probleme rješava neka imaginarna svemoguća "Država", a ne shvaćaju da se sami moraju uključiti u odgovorno rješavanje vlastitih i općih problema.

Dodatak: ovdje je još uvijek razmišljanje "Država iznad svega", a zapravo Država postoji (ili bi trebala) zbog nas i na našu korist, a ne da mi postojimo zbog Države.

freehand freehand 13:31 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

EU ili ne, moraš SAM urediti svoju zemlju, nitko to neće uraditi za tebe. EU može u tome pomoći, ako pametno igraš, ali neće obaviti posao za tebe.

Ok, samo globalno gledano ima tu taj mali problem da ti možda i ne moraš uopšte da uređuješ svoju zemlju dok pratiš generalno smernice koje postave svetski politički hegenoni. Problem nastane onog momenta kad se tih smernica - a one se po pravilu naslanjaju na vrlo jasne političke i ekonomske interese - ne držiš. Pa dotle nikog ne boli baš briga ni za korupciju ni za kriminal u Bugarskoj, Rumuniji, Saudijskoj Arabiji, Srbiji, Libiji ili IIraku. E kad ih zaboli onda postane gusto i po pravilu se propagandna vreva diže oko "evropskih, "evroatlantskih" i drugih vrednosti.
Evo izgiboše oko novinara Kašogija, a tek što nisu oko jebenog Jemena (ovo jebeni je krik, ne nipodaštavanje) sad kad su princ i kralj počeli da vrdaju sa koloseka
mayo1 mayo1 14:21 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

...ne moraš uopšte da uređuješ svoju zemlju dok pratiš generalno smernice koje postave svetski politički hegemoni.


Ja sam mislio na to da uređuješ svoju zemlju zbog sebe, a ne zato što to neko drugi želi.
Pa ako neko želi pomoći da kupiš novi namještaj, OK, ali ako za to traži nešto što ti ne možeš ili nećeš dati - tko ti brani da sam opereš prozore, usisaš tepih i obrišeš prašinu?

Jednostavno središ stan jer ne želiš živjeti u svinjcu? Pa ćeš možda imati pohaban namještaj ali će sve biti čisto i uredno.

Ovo o čemu ti pišeš, jasno da postoji. I tu sitna boranija apsolutno ne može ništa učiniti.
Na sreću, ovaj prostor (više) nema ništa interesantno za takve igrače. Nekad je bio i to je Tito znao sjajno (is)koristiti. Danas više nema tih okolnosti i sve ono što se radi unutar svojih granica manje-više nikoga nije briga.
freehand freehand 14:30 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

Ovo o čemu ti pišeš, jasno da postoji. I tu sitna boranija apsolutno ne može ništa učiniti.
Na sreću, ovaj prostor (više) nema ništa interesantno za takve igrače. Nekad je bio i to je Tito znao sjajno (is)koristiti. Danas više nema tih okolnosti i sve ono što se radi unutar svojih granica manje-više nikoga nije briga.

Sve si u pravu ali i nisi.
Itekako ovaj prostor, bar sa ove naše strane ima interesantnih stvari i bitnih momenata i nerešenih pitanja i perspektivno opasnih trvenja.

mayo1 mayo1 15:18 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

Itekako ovaj prostor, bar sa ove naše strane ima interesantnih stvari i bitnih momenata i nerešenih pitanja i perspektivno opasnih trvenja.


Ne bih da kvarim , ali to je sve (za ove velike), kako da kažem - zajebancija. Rusi koriste Srbiju da malo podjebavaju ove druge i tu najdeblji kraj izvlače Srbi na Kosovu.

Jer da dođe drž-ne daj, recimo da Albanci uđu na Sjever (što će se dogoditi prije ili poslije, ovako ili onako) niti će Srbija moći, a rekao bih i htjeti nešto učiniti, niti će Rusi zbog Srbije zaratiti sa Amerikancima/NATO.

Isto tako kao što Amerikanci/NATO neće ništa 'aktivno' učiniti u Ukrajini ili Gruziji. Ako Putin odluči iz nekih svojih razloga da malo 'da po ušima' Ukrajini, osim galame i sankcija ništa tu neće biti.

Osim što će narod tamo stradati - ali to nikog zapravo nije briga.
freehand freehand 15:22 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

Rusi koriste Srbiju da malo podjebavaju ove druge i tu najdeblji kraj izvlače Srbi na Kosovu.

Dabre

mayo1 mayo1 15:32 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

Dabre


Baš tako
afraid afraid 16:18 01.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

mayo1
... a najviše da 'bude jeftinih srpskih kuća'.
Dakle, ne za neovisnu, nego za nezavisnu.
To je bio problem čak i za izgovor mnogim Hrvatima (mislim, to neovisno).
Zanimljivo mi je to da jedan narod mora čak da ide do te mere da menja reči da bi iskazao svoje težnje - bilo bi mnogo iskrenije da su izgovarali nezavisnu, a da nisu proterivali Srbe, nego što su izgovarali neovisno, a radili to.


Sigurno je teško nositi sve to znanje i mudrost


Pa i nije.
No, znanje je ionako precenjeno.
Vera je mnogo jača.
Evo, Hrvati veruju kako je njihova mržnja prema Srbima napredna, europska, demokratska.
A što srpskije prezime, to mržnja mora da bude jača.
Jer uvek dotični može biti prozvan za dokazivanje čistoće.
No, bilo pa prošlo - srećno vam bilo, nadalje.
No, bez mene.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:06 02.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

Sad videh tek :)

Upravo je o tome trebala da se bavi - kao jedna od pobednica - kako da zaokruži neku celinu koju bi mogla da drži pod kontrolom (i gde su Srbi bili relativna većina).


Da li se razumemo?

Što je Srbiji trebalo da se bavi Splitom, Rijekom i Zagrebom?

Niko živi ne zna i ne može da pretpostavi šta bi sa tim bilo, kao ni sa Slovenijom, da nije nastala Jugosavija, tj da je Srbija insistirala na samoj sebi, na Srbiji, i da se borila da uspostavi svoje, srpske, granice.

One sigurno ne bi zahvatale Zagreb ni Ljubljanu, a da li bi to bili gradovi u sastavu Italije, Mađarske, neke proširene Austrije, nekog kepeca od možda nove države, to nije trebala da bude briga Srbije.

Nije postojalo bolje, a moguće, rešenje za Zagreb i Ljubljanu od ovoga koje se desilo, niti je postojalo gore za Srbiju.

milisav68 milisav68 07:43 02.12.2018

Re: Interesantan članak na temu

hoochie coochie man
Sad videh tek :)

Upravo je o tome trebala da se bavi - kao jedna od pobednica - kako da zaokruži neku celinu koju bi mogla da drži pod kontrolom (i gde su Srbi bili relativna većina).


Da li se razumemo?

Što je Srbiji trebalo da se bavi Splitom, Rijekom i Zagrebom?

Nesporazum :)

Nije joj to trebalo, već insistiranje na nečemu što je bio predlog u Londonskom sporazumu.


afraid afraid 04:24 01.12.2018

M'da!

Ukidanjem praznika 29. novembara su se najviše obradovale svinje.
tasadebeli tasadebeli 08:01 01.12.2018

Re: M'da!

afraid
Ukidanjem praznika 29. novembara su se najviše obradovale svinje.



Ма јок, ситуација по том питању остала иста.

Питај not2old2rock ако мени не верујеш.

Још увек је сан сваког прасета да умре као свиња.


tasadebeli tasadebeli 08:20 01.12.2018

ин меморијам

Умро Ђорђе Буш Старији.

Боже, боже, а ја сам за време Заливског рата дубоко веровао да је он бесмртан.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:22 01.12.2018

Re: M'da!

Pazi, a Božićni post. Ne mora da se posti, ali barem da se umerenije krka. Komunizam kao da je iskorenio mozak Srbima, neverovatno!
tasadebeli tasadebeli 08:25 01.12.2018

Re: M'da!

Srđan Fuchs
Pazi, a Božićni post. Ne mora da se posti, ali barem da se umerenije krka. Komunizam kao da je iskorenio mozak Srbima, neverovatno!



Ма не једе се то сада. Сада се само се уређује свиња, праве чварци, сланиница, суше се кобаје и ребарца (за Божићну сарму),...

Ми то радимо намерно усред поста због искушавања самих себе. Да видимо колико смо јаки.


Our men in Brighton


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:34 01.12.2018

Re: M'da!

to je pristup Sv. Duha.
afraid afraid 09:32 01.12.2018

Da.

"Kako drugačije opravdati tako brutalnu činjenicu da je standard u vreme socijalizma bio pet puta veći nego u kapitalističkom ambijentu, nego da je svima ona druga nacija kriva. Nacionalizam je samo puštanje magle, jedna dimna zavesa, kao kada sipa baci crno da bi pobegla ili uhvatila ribu. Tako i jedno mlado kapitalističko društvo baca to crnilo nacionalizma da bi kapitalizam mogao nesmetano da otme još malo. Nacionalizam je paravan za kapitalizam, od početka", rekao je Rambo Amadeus.

Koliko godina ima Rambo Amadeus kada tako dobro poznaje 'činjenice' iz toga perioda?
Da - na šifonjeru bilo 3 kile kafe, najmanje.
Jebote, kakva lupardanja, kao i o platama 'iz vremena Ante Markovića'.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:10 01.12.2018

Re: Da.

Tonči je vaša generacija (1960-e). Bio je u najboljim godinama u umirućoj fazi SFRJ.
afraid afraid 10:36 01.12.2018

Re: Da.

Srđan Fuchs
Tonči je vaša generacija (1960-e). Bio je u najboljim godinama u umirućoj fazi SFRJ.

Koji sam ja (onda) izlapitis - kako se ja ne sećam toga standarda?!
tasadebeli tasadebeli 16:08 01.12.2018

Re: Da.

afraid
"Kako drugačije opravdati tako brutalnu činjenicu da je standard u vreme socijalizma bio pet puta veći nego u kapitalističkom ambijentu, nego da je svima ona druga nacija kriva. Nacionalizam je samo puštanje magle, jedna dimna zavesa, kao kada sipa baci crno da bi pobegla ili uhvatila ribu. Tako i jedno mlado kapitalističko društvo baca to crnilo nacionalizma da bi kapitalizam mogao nesmetano da otme još malo. Nacionalizam je paravan za kapitalizam, od početka", rekao je Rambo Amadeus.

Koliko godina ima Rambo Amadeus kada tako dobro poznaje 'činjenice' iz toga perioda?
Da - na šifonjeru bilo 3 kile kafe, najmanje.
Jebote, kakva lupardanja, kao i o platama 'iz vremena Ante Markovića'.



Како другачије оправдати чињеницу да су нас због тог стандарда и социјалног мира властодршци тадашње Југославије (СФРЈ) све задужили, па нас долче вита током седамдесетих сада већ деценијама кошта као Светог Петра кајгана?

Због 10 година благостања плаћамо деценијама дугове.


Није ништа боље искуство ни нашег колективистичког експеримента након ослобођења од Немаца, упркос лепим речима и жељама његових идеалистичких твораца и још више идеалистичких следбеника. Ако ми на овом месту сада поменете идеалну Титову Југославију, наш некадашњи црвени пасош и доживотни посао за све, све што могу да кажем је да не постоји ништа што се не може решити довољно великим кредитом. Фарса се у тој Југославији још и појачала, због притиска да се помире мед и млеко званичне пропаганде са корупцијом и некомпетенцијом 'на терену'.



И како онда, тако и данас... Мед и млеко званичне пропаганде и корупција и некомпетенција на терену.

Вртимо се у круг као последње џукеле на овој планети непрестано јурећи свој реп. Деценијама већ... Због те пропаганде. А онда се још нађу и лицемери који ће да те убеђују како је то што је седамдесетих стандард био већи него данас, било постављено на сасвим здравим ногама и покривено искључиво зарадама радничке класе која је напрасно, у једној генерацији, од сељака са њиве постала радник у фабрикама.

Па знате шта...

Ако је национализам пуштање магле како се каже у оном цитираном, онда је ова прича а ла Рамбо Амадеус не само пуштање магле него и успутно пуштање ветрова у празно, да не кажем прђење у празно. Осим ако не желите још и да му дувате у дупе док вам он прди у лице.

Докле више, јбт!

Аман, лицемери, престаните!




Перманентни сукоб између идеалног и реалног, стабилности и нестабилности, логике и ирационалности, знања и простаклука, одговорности и самовоље, поверења и изневеравања тог поверења, општег добра и личне користи, закона и безакоња и – више него било шта друго – свакодневног искуства да лоши момци на крају, дугорочно, увек победе, с временом су учвршћивали и распиривали наш надреално-фарсични ментални калуп.
romi.daba romi.daba 00:22 02.12.2018

Južni Sloveni



Ova poznata geopolitička mapa sa početka 17 veka simbolično pokazuje
geostratešku poziciju Beograda iz perspektive dalmatinskih gradova i Dalmatinaca.
(Granica između "Hrvatske" i "Srbije" je bila na Cetini.)

Osim geostrateške povezanosti postojala je i jezička povezanost
preko Slovenskog, koji se inače zvao Ilirski,
Dalmatinski, Hrvatski, Bosanski i Srbski u lokalnim sredinama.

Interesantno je da su Britanci preko Karađorđevića i Tita
brinuli i pomagali južnoslovenske aspiracije. Danas su Britanci najveći
neprijetelji Srba (po srpskom izboru). Šteta je što Srbi tako tretiraju
jednu značajniju i inovativniju civilizaciju na ovoj planeti. Da li će se
naći neki Evropljani da zamene pozitivne britanske uticaje u Srbiji?
Nadajmo se.

Kako se danas vidi Hrvatska je najviše profitila zauzimanjem
skoro svih dalmatinskih gradova i potpunom asimilacijom dalmatanske jezičke i druge kulture.

Beograd ima tužnu budućnost kao ruska i kineska ispostava
na krajnjem zapadnom limesu Evroazije. To je tužno zato što ni Rusi ni
Kinezi ne donose pozitivne vrednosti Srbiji.

Izgubivši istorijsku i kulturološku vezu sa dalmatinskim gradovima srpska kultura je
ostala bez renesanse i reformacije u svom novokreiranom identitetu
i tako je postala evroazijski mutant - turbokultura.
romi.daba romi.daba 00:38 02.12.2018

Re: Južni Sloveni

hoochie coochie man hoochie coochie man 01:03 02.12.2018

Re: Južni Sloveni

Ma nema veze što je nas drndao, što nam je zabranjivao da volimo ikoga drugoga kao njega, nema veze kako je nama bilo, važno je da je on uživao i bio viđen, da se slikao sa Kenedijem i kraljicom, a i kresnuo je Sofiju Loren, malo li je.
Ko smo to pa mi da bi nama trebalo da bude dobro, važno je da je njemu bilo super.
gedza.73 gedza.73 10:36 02.12.2018

Re: Južni Sloveni

a se slikao sa Kenedijem i kraljicom, a i kresnuo je Sofiju Loren, malo li je.

a pazi psihološki profil običnog puka koji je fasciniran Vođinim fotoalbumom i svaki put u ekstazi oduševljeno postavlja sličke običnog državnog funkcionera koga su uzdigli do statusa nepogrešivog Boga po čijoj dobroj volji izlazi i zalazi Sunce.

ta bolesna zavisnost i želja da se podčini ljudima koji imaju silu i moć da jednom mesečno daju TOT dozu endorfina masi koja u helankama i baletanksim suknjicama skakuće na livadi u slavu i čest partijske vrhuške teško može da napravi normalno misleće društvo koje poseduje zdrav kritički stav.
freehand freehand 10:47 02.12.2018

Re: Južni Sloveni

baletanksim suknjicama

Šta su baletanske suknjice?
gedza.73 gedza.73 10:52 02.12.2018

Re: Južni Sloveni

ovo. isti stav, samo različito poklonenije.

freehand freehand 10:54 02.12.2018

Re: Južni Sloveni

gedza.73
ovo. isti stav, samo različito poklonenije.


Aha. Razumem. Sad više ne msem da pitam šta je to misleće društvo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana