Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Roditeljstvo

Tajna Pere Ložača

zilikaka RSS / 03.12.2018. u 00:13

 

 

Pre oko mesec dana, naše koleginice Razmišljam i Kleinemutter objavile su post o zgradi namenjenoj projektu „Predah" u Šekspirovoj 8.
Za one koji nisu pročitali, ili su zaboravili, evo LINKA, da ne prepričavamo

Tom prilikom smo došli do podatka da je razlog višegodišnjeg čekanja na otvaranje „problem sa grejanjem i klimatizacijom". To je zvanična informacija od Centra u Šekspirovoj.
Kako je investitor zgrade Agencija za investicije i stanovanje, kao deo gradske uprave, 5. novembra sam odgovornom licu, Luki Petroviću, opcijom ličnog uručenja dostavila sledeći dopis:

Poštovani gospodine Petroviću,

Na osnovu Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja, molim da mi pisanim putem dostavite sledeću informaciju:
1. Koji je tačno tehnički problem sa sistemom grejanja i klimatizacije u novoj zgradi u Šekspirovoj 8, koja je namenjena prihvatu dece ometene u razvoju, odnosno projektu „Predah"?
2. Da li je ovaj problem jedini i isključivi razlog zašto se zgrada od 2015. do danas nije otvorila za korisnike, i da li će odmah nakon njegovog otklanjanja zgrada biti spremna za tehnički prijem?
3. Ko je zadužen za rešavanje problema sa sistemom grejanja i klimatizacije i koji je rok za njegovo rešavanje?


Napominjem da Vam se, u ime zainteresovane grupe građana, roditelja, rođaka i prijatelje dece ometene u razvoju, obraćam kao inženjer koji poseduje licence za oblast grejanja i klimatizacije te očekujem adekvatan odgovor.


Zakonski rok za odgovor je bio 15 dana. Osim povratnice, drugo nisam dobila, pa sam se dalje obratila Povereniku za informacije od javnog značaja, Rodoljubu Šabiću.
Iz njegove kancelarije mi je nakon nekoliko dana potvrđen prijem žalbe čime je započeta procedura njenog rešavanja.
Agencija kao investitor informacije mora imati, jer su one svakako sadržane u dokumentaciji koja obavezno prati gradnju. Ne sumnjam da će Poverenik i njegovi saradnici odraditi svoj deo posla,  al mislim da će im dobro doći i podrška javnosti.
Zamislimo samo da je bilo koji drugi investitor dao pare da se zgrada sazida, majstori ufrkestili grejanje i on četiri godine nakon završetka radova ne može da je koristi.  E, ovde imamo slučaj da investitoru, onom koji je dao gradske pare, ne samo što to više od četiri godine to ne smeta, nego o svemu ćuti ko zaliven.
Nemam nameru da nagađam o mogućim razlozima i zloupotrebama vezanim za investiranje i gradnju. Ima ko je plaćen o tome da vodi računa. Šta god da je bilo, krajnje je vreme da se uozbilje i pod hitno krenu u rešavanje.
Dakle, ovim postom počinje odbrojavanje onima koji mogu a neće da konačno reše bar banalan problem grejanja.
Biće objavljen svaki pomak, svako obaveštenje, ali i činjenica da odgovora još nema, ili da zgrada još ne radi, kao i kad konačno počne sa radom.
A počeće.



Komentari (73)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 00:23 03.12.2018

podrska,

zili, volim kada neko sublimira sve sto teba.
zilikaka zilikaka 00:27 03.12.2018

Re: podrska,

Služimo narodu.
anonymous anonymous 00:40 03.12.2018

Re: podrska,

angie01
zili, volim kada neko sublimira sve sto teba.


Saglasan.

Rekao bi u sličnom maniru mister Charlie.

A onda biste ga isprozivali kao najvećeg teletabisa.


Kad to iskaže Angie , onda se radi o uspešnoj - sublimaciji.

Edit

Kad sad sebi dam 6 preporuka.

kleinemutter kleinemutter 08:27 04.12.2018

Re: podrska,

zili, volim kada neko sublimira sve sto teba.


Ljudi , hvala vam na pomoći.

Pre mesec dana je majka koja ima dete sa smetnjama morala da moli bolnicu IMD da joj prime dete da bi mogla da sahrani iznenada preminulog supruga , starog manje od 50 godina, koji je bio vojno lice.

Oni imaju i zdravu decu . Svi su maloleteni.
Majka je sada sama s njima.

Zamislite očaj te majke i te porodice.

Pati što joj je muž umro. Gleda decu koja pate što im je iznenada otac umro. Gleda svoje nemoćno dete koje ne može samo ni da jede .
Koliko ona radnji mora da preduzme i koliko ljudi mora da moli da bi sahranila muža a i sama je ranjena i uplašen?.

Sistem pomoći porodici?
Nema!
Ne postoji u praksi , samo na papiru u raznim zakonima.
Predah nega, nema!

Da, moram da kažem hvala doktorima , koji pomažu ovim majkama a nisu socijlani radnici i ne primaju platu za to.
freehand freehand 00:47 03.12.2018

Drži

... ne puštaj.
g.radicevic g.radicevic 00:50 03.12.2018

????

Zamislimo samo da je bilo koji drugi investitor dao pare da se zgrada sazida, majstori ufrkestili grejanje i ona četiri godine nakon završetka radova ne može da je koristi. E, ovde imamo slučaj da investitoru, onom koji je dao gradske pare, ne samo što to više od četiri godine to ne smeta, nego o svemu ćuti ko zaliven.


Nije on dao gradske, nego naše pare Zili, a verovatno su mu izvođači radova bili pajtosi koji se u elektro-mašinske instalacije razumeju koliko i ja u neurohirurgiju.
Ovo je slučaj i za sudske organe,a ne samo komisije, al' znajući gde živimo, daj bože da barem Centar proradi u dogledno vreme.

mirelarado mirelarado 01:39 03.12.2018

Re: ????

daj bože da barem Centar proradi u dogledno vreme.


Jedini način je da se istrajno zahteva precizan odgovor i, naročito, datum kada će Predah proraditi.


Bravo za upornost, Zili!
iqiqiq iqiqiq 09:42 03.12.2018

BRavo

Hvala ti što se angažuješ...tužno je da smo u ovakvoj situaciji, pogledaj šta sve mora da se uradi za nešto što bi trebalo samo po sebi da se podrazumeva

meni se iskreno povraća od te ekipe po tim institucijama koji radno vreme provode smišljajući kako će da odgovore na jasna pitanja a da ništa ne kažu i ništa ne urade, i za to su plaćeni našim novcem....a svima su im puna usta ljubavi prema Srbiji
zilikaka zilikaka 09:43 03.12.2018

Hvala na lepim rečima

Osim verbalne podrške, molim vas da se, koristeći društvene mreže, potrudite da ovaj post bude što vidljiviji.
Mislim da je jasno da što više ljudi bude znalo za ovo, veća je šansa da se problem efikasno reši.
Uzgred, ko što rekoh u tekstu, koliko god se nameće niz pitanja o potrošenom novcu i mogućim zloupotrebama, za ovu priču je jako važno da se ne širi u svim pravcima.
Ako neko ima nameru, neka se time posebno bavi.
Ovde je cilj da se konačno reši grejanje i zgrada preda na korišćenje. Tačno i samo to.

Kod tako postavljenih stvari neće moći da se priča spinuje i razvodnjava od strane onih kojima to odgovara.
A zahtev je minimalan i krajnje racionalan.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 15:36 03.12.2018

Re: Hvala na lepim rečima

Kod tako postavljenih stvari neće moći da se priča spinuje i razvodnjava od strane onih kojima to odgovara.


Treba potegnuti po ovima da objasne kakvi su to bunari, i zašto se lepo odmah nije krenulo sa grejanjem, makar preko klima. Obaška grejalice, TA, i kojekakvi drugi načini da se greje - dok ne izbunare šta će sa bunarom

http://www.beograd.rs/lat/beoinfo/1753380-objekat-predah-plus-bice-otvoren-u-naredna-tri-meseca/

četvrtak, 4. oktobar 2018.
Objekat „Predah plus” biće otvoren u naredna tri meseca

Objekat „Predah plus” za pružanje usluge za smeštaj i dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju u Šekspirovoj ulici biće otvoren u naredna tri meseca, najavila je gradska sekretarka za socijalnu zaštitu Nataša Stanisavljević.
Ona je istakla da je u tom cilju Grad Beograd u Odluku o pravima i uslugama socijalne zapštite uveo uslugu „Predah plus”, čime je ona postala deo sistemskog rešenja.
–Ova usluga je prepoznata kao sistemska usluga socijalne zaštite Grada Beograda, jer je prioritet rada Sekretarijata za socijalnu zaštitu pružanje usluge deci sa smetnjama u razvoju i podrška porodicama – ukazala je Stanisavljević.
U tom cilju, kako je rekla, izmenjena je i organizaciona struktura ustanove Centra za smeštaj i dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju, u okviru koga će raditi „Predah plus”.
Ona je podsetila da je sam objekat bio završen tokom 2015. godine, ali da su nastali problemi usled lošeg projektovanja koje je urađeno tokom prethodne gradske vlasti.
–U toku proteklog perioda bili smo prinuđeni da otklonimo sve nepravilnosti u funkcionisanju samog objekta. Radovi na otklanjanju nedostataka biće završeni u naredna tri meseca, kada će objekat - kapaciteta za 50 korisnika - početi sa radom – istakla je sekretarkta i dodala da će objekat biti najsavremeniji na ovim prostorima.
Ona je zaključila da je tom sekretarijatu bezbednost korisnika socijalne zaštite na prvom mestu, kao i da će Grad Beograd nastaviti da ulaže u poboljšanje kvaliteta usluga socijalne zaštite.
Sekretarijat za investicije Grada Beograda je, tim povodom, saopštio da su radovi na izgradnji Ustanove „Predah plus“ u Šekspirovoj ulici započeti u junu 2012. godine, za vreme prethodne gradske vlasti.
–Radovi su trajali do početka 2015. godine, a objekat predat korisniku na korišćenje u julu iste godine. U jesen 2015, kada je objekat trebalo da se greje utvrđeno je da zbog lošeg proektovanja nema dovoljno vode iz eksploatacionog bunara za napajanje sistema za grejanje. U međuvremenu je izvršeno merenje izdašnosti bunara i ustanovljeno da je smanjena u odnosu na prethodno merenje, na osnovu kojeg je urađen projekat.
Po tom saznanju pristupilo se usaglašavanju projekta radi obezbeđivanja grejanja – navodi se u saopštenju Sekretarijata za investicije.
iqiqiq iqiqiq 16:30 03.12.2018

Re: Hvala na lepim rečima

U jesen 2015, kada je objekat trebalo da se greje utvrđeno je da zbog lošeg proektovanja nema dovoljno vode iz eksploatacionog bunara za napajanje sistema za grejanje. U međuvremenu je izvršeno merenje izdašnosti bunara i ustanovljeno da je smanjena u odnosu na prethodno merenje, na osnovu kojeg je urađen projekat.
Po tom saznanju pristupilo se usaglašavanju projekta radi obezbeđivanja grejanja – navodi se u saopštenju Sekretarijata za investicije.


dakle nije mogao ni da radi van grejne sezone zbog bunara
leto 2016, leto 2017 i leto 2018...

sad mi je sve jasno

i onda je popravka i usaglasavanje projekta trajalo od jeseni 2015
mirelarado mirelarado 16:35 03.12.2018

Re: Hvala na lepim rečima

Radovi na otklanjanju nedostataka biće završeni u naredna tri meseca, kada će objekat - kapaciteta za 50 korisnika - početi sa radom – istakla je sekretarkta i dodala da će objekat biti najsavremeniji na ovim prostorima.


Datum puštanja objekta u rad? "U naredna tri meseca" u našim uslovima zvuči neodređeno i ne obavezuje... Ko je izvođač radova i kada treba da preda objekat?
zilikaka zilikaka 17:36 03.12.2018

Re: Hvala na lepim rečima

U jesen 2015, kada je objekat trebalo da se greje utvrđeno je da zbog lošeg proektovanja nema dovoljno vode iz eksploatacionog bunara za napajanje sistema za grejanje

Sistem za grejanje je zatvoren sistem. Jednom kad se napuni ne treba mu ništa osim povremenog manjeg dopunjavanja.
Ovo što oni pričaju su najverovatnije toplotne pumpe, koje povećavaju stepen korisnosti, odnosno omogućuju dodatnu uštedu.
Nije retko da se u pogledu bunara omane, kao i da se javi pojava toplotnog zasićenja zemljišta, al svd to samo smanjuje uštedu ali ne čini grejanje nemogućim.
Priča o bivšoj vlasti koja je sve to projektovala je rek bespredmetna. Dobro, neko je omanuo u projektu. Dešava se. To je ustanovljeno 2015.
Ako znaju da su bunari, zašto nisu preradili sistem. Postoji više rešenja i svako ko se time bavi zna i koja su.
Ta korekcija nit može silno da košta nit zahteva dugo vreme, kad već imaš sve razvučeno.
Ja ne bih da slušamo priče o tome šta je bilo nego ko je zadužen za rešavanje i koji je rok.
Samo to.
g.radicevic g.radicevic 18:07 03.12.2018

Re: Hvala na lepim rečima

Sistem za grejanje je zatvoren sistem. Jednom kad se napuni ne treba mu ništa osim povremenog manjeg dopunjavanja.
Ovo što oni pričaju su najverovatnije toplitne pumpe, koje povećavaju stepen korisnosti, odnosno omogućuju dodatnu uštedu.


Ako je u pitanju samo grejanje stoji. Ali ako je klimatizacija, onda je stvar malo komplikovanija. Klimatizacija podrazumeva upotrebu ''fen koela'' ili sličnih izmenjivača toplote, umesto klasičnih grejnih tela, koji zimi greju, a leti hlade prostor i zahtevaju popriličnu količinu vode. Možda se u poslednjih 5-6 godina stvar popravila u smislu efikasnosti, ali čisto sumnjam da je to nešto spektakularno.
zilikaka zilikaka 18:38 03.12.2018

Re: Hvala na lepim rečima

Klimatizacija podrazumeva upotrebu ''fen koela'' ili sličnih izmenjivača toplote, umesto klasičnih grejnih tela, koji zimi greju, a leti hlade prostor i zahtevaju popriličnu količinu vode.

Možemo da nagadjamo.
Da li mogu da pomognu dodatni bunari, il da se sistem preradi,
I za to ima ko ume i ko prima platu da se za to pobrine.
Složićeš sa da su od 2015. imali više nego dovoljno vremena da reše problem.
Tehničko rešenje sigurno postoji, pa neka ga primene.
Pod hitno.
g.radicevic g.radicevic 22:05 03.12.2018

Re: Hvala na lepim rečima

Složićeš sa da su od 2015. imali više nego dovoljno vremena da reše problem.
Tehničko rešenje sigurno postoji, pa neka ga primene.
Pod hitno.


Naravno, mogli su do sad dva puta da ga sruše i naprave nanovo, a ne dorade grejanje.
tetris tetris 23:09 03.12.2018

Re: Hvala na lepim rečima

Ali ako je klimatizacija, onda je stvar malo komplikovanija. Klimatizacija podrazumeva upotrebu ''fen koela'' ili sličnih izmenjivača toplote, umesto klasičnih grejnih tela, koji zimi greju, a leti hlade prostor i zahtevaju popriličnu količinu vode


fan-coils su isto u zatvorenom krugu kao i radijatori i nemaju neku potrebu da vodom. Jedina, a ona je mala, potreba za vodom je kad je čiler hlađen vodom da se nadomesti isparena voda na rashladnoj kuli. Ako je čiler hlađen vazduhom, onda nema ni rashladne kule.
docsumann docsumann 11:00 05.12.2018

Re: Hvala na lepim rečima

Klimatizacija podrazumeva upotrebu ''fen koela'' ili sličnih izmenjivača toplote, umesto klasičnih grejnih tela, koji zimi greju, a leti hlade prostor i zahtevaju popriličnu količinu vode.


i H&C sistemi (grijanje i hlađenje) su zatvoreni sistemi, u smislu koji je zili već opisala.
jednom kad se napuni (vodom) to je to, ta količlina se vrti cijelo vrijeme eksploatacije sistema.
za hlađenje su neophodne toplotne pumpe, koje u najopštijem rade kao freonski isparivači u frižideru, s tim što se koristi i proces isparavanja (za hlađenje) i proces kondenzacije za zagrijavanje.

cassiopeia cassiopeia 18:06 03.12.2018

...

Evo šta su meni odgovorili iz Centra u čijem je sastavu Predah nega.
Поштована госпођо Вулета,
Објекат у Шекспировој улици у коме ће се пружати предах услуга ће бити спреман за пружање услуге након завршетка радова на систему грејања и хлађења који су у току.
За све додатне информације се можете обратити на контакт телефон 011/2658-982.
С поштовањем,
Директор Центра
Петар Јорданов

Kad sam ih nazvala rekoše do kraja godine. Ja im poverovala i rekla da ću zvati u decembru da vidim šta se dešava.
Ti si žena zmaj, ništa ne prepuštaš slučaju.


zilikaka zilikaka 18:12 03.12.2018

Re: ...

Poslala sam upit da bih dobila zvanično obaveštenje od onog ko je nadležan. Centru će zgrada biti predata kad bude završena.
Oni praktično čekaju isto što i mi.
Zato mora da se zvanično pita onaj kome je poso da to završi.
cassiopeia cassiopeia 18:14 03.12.2018

Re: ...

zilikaka
Poslala sam upit da bih dobila zvanično obaveštenje od onog ko je nadležan. Centru će zgrada biti predata kad bude završena.
Oni praktično čekaju isto što i mi.
Zato mora da se zvanično pita onaj kome je poso da to završi.


U pravu si. Nisam na taj način razmišljala.
highshalfbooze highshalfbooze 20:50 03.12.2018

Pusti sad to...

Zakonski rok za odgovor je bio 15 dana. Osim povratnice, drugo nisam dobila, pa sam se dalje obratila Povereniku za informacije od javnog značaja, Rodoljubu Šabiću.


Sad si našla sa tim beznačajnim stvarima kada iz Prištine stižu loše vesti, ima jedna loša i jedna još lošija. Predsednik ne može sve da stigne, vidiš da po ceo dan radi, non stop je na ekranima, ni Idi Amin nije ovoliku minutažu imao.
zilikaka zilikaka 21:29 03.12.2018

Re: Pusti sad to...

Sad si našla sa tim beznačajnim stvarima kada iz Prištine stižu loše vesti, ima jedna loša i jedna još lošija. Predsednik ne može sve da stigne, vidiš da po ceo dan radi, non stop je na ekranima, ni Idi Amin nije ovoliku minutažu imao.

Jbg, to jače od mene...
Majka priroda.
angie01 angie01 22:11 03.12.2018

Re: Pusti sad to...

Predsednik ne može sve da stigne, vidiš da po ceo dan radi, non stop je na ekranima, ni Idi Amin nije ovoliku minutažu imao.


...ali zato ima efekta,...ja nisam verovala u taj bed influens, dok mi pre neki dan, nisu rekla neke zene iz mog kraja, koje prodaju neke gluposti na ulici- ja zastala zbog neke slike-je l znate da smo dobili 3000 dindzi od predsednika,...ja kazem, je l ono sto vam je uzeo vraca,...kazu, me neeee, nije on nista uzeo, morao je da se pokrpi,...ja prvo mislila da se zahebavaju,...kad jedna nastavi, pa ne moze to da neko dobije 1000 jura penzije, a nije radio nista,...ja tu vec zbunjena, pitam, a na koga mislite,...kaze, pa ima,...pitam, pa je l kapirate kako funkcionise penzioni fond, kaze, pa dobili ljudi,...ma nisu nista dobili, kako je ko gde radio, uplacivano mu je u odnosu na platu deo u penzioni- znaci, dok su radili, zaradili su penziju, a vodja im, ne pitajuci ih, mimo zakona uzeo deo, vecinski od i onako malog iznosa,...one tu nesto smandrljale i to ljute na mene, pa kazu, pa ne moze on jadan jedan sve da postigne, morao je da spase Srbiju, ja pitam, pa kako je sapsao, pa evo vi ovde ovako spasavate sebe od njegovog spasavanja, one kazu, ma dobro, nije lose:))), boktehebo, nije lose da u godinama, kada treba da heklas sa Erzikom u banji na klupici i posle dremkas, stojis na hladnoci na ulici i prodajes nesto iz kuce,...i tako....radi to ibijevsko obracanje preko malih ekrana teve prijemnika, ladno...
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:01 03.12.2018

Vidi vako Zili

Ja ću ovde da pitam pitanje, znam da je bez veze, znam da nije fer, i ako obrišeš nikavih, ali nikakvih problema nema.

Dakle ja pitam a ti odluči

Koji program, postoji li takav, može da izračuna površinu nepravilnog oblika, a jedino što ima je ovakva situacija



Poznata je površina crnog polja, a potrebna je površina sivog.
Može li to nešto preko njihovog međusobnog odnosa ili tako nešto?
zilikaka zilikaka 22:05 03.12.2018

Re: Vidi vako Zili

Koji program, postoji li takav, može da izračuna površinu nepravilnog oblika, a jedino što ima je ovakva situacija

Ja ni najmanje nisam u toj priči i nemam pojma kakvi programi postoje.
S obzirom da je u pitanju nepravilan oblik, pitanje je kolika tačnost ti je potrebna.
Ono, aproksimacijom i svođenjem na više jednostavnih oblika, najbanalnijom štap i kanap metodom možeš lepo da proceniš.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:24 03.12.2018

Re: Vidi vako Zili


Znači nećeš da brišeš, fala. :)

Onda nek stoji, možda naleti neki ITijevac. Čini mi se jednostavnim da neki program uporedi dve površine i kaže odnos.
Mada možda i nije tako jednostavno.

I meni je palo na pamet to pešačenje o kom govoriš, al možda postoji nešto na klik.

edit
Sad videh grešku
Poznata je ukupna površina, crno+sivo, ne samo crnog.
Znači, poznato je cro + sivo, traži se sivo (ili crno, svejedno)
zilikaka zilikaka 22:30 03.12.2018

Re: Vidi vako Zili

Pada mi na pamet da bi to moglo lako da se reši nekim indirektvim merenjem, neke veličine koja je direktno srazmerna površini. Recimo, pod 90 stepeni projektuješ nešto kroz veliki, pa kroz mali otvor, a dole na paralelnoj površini beležiš šta si "uvatio".
Mada, ta merenja i sve slično je mnogo daleko od mene. Trebalo bi mi previše vremena i truda da rešim neku poznatu trivijalnu stvar,

Valjda će neko od dokonih eteefovaca naići i pročitati...


Poznata je ukupna površina, crno+sivo, ne samo crnog.

P.S. Neću da insistiram, al, da prostiš, šta će normalnom čoveku da se bavi takvim igranjem?
angie01 angie01 22:37 03.12.2018

Re: Vidi vako Zili

nemam veze sa matematikom- vec dugo, hvalalatiboze, niceg se ne secam sem osnovnih operacija:),...ne znam za program,...ali bih ja obe povrsine svela na pravilne, podelila na kvadratice i onda izracunala koliko mi otpada na to sivo polje,...sad mozda lupam-slobodno se smejte- isto mi deluje, kada bi kanapom otpratio ivice nepravilne povrsine, pa onda to sto dobijes savio u kruznicu, mozes da izracunsa povrsinu te kruznice....ne znam zasto mi se po glavi motaju integrali,...al ima ovde vec ljudi koji sve to znaju,...ja se malo zabavila...
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:56 03.12.2018

Re: Vidi vako Zili

P.S. Neću da insistiram, al, da prostiš, šta će normalnom čoveku da se bavi takvim igranjem?


Ma nije igranje, nešto u vezi sa poljoprivrdom :)

Ima sjajna aplikacija, neki novosadski klinci napravili, (LINK) neka prva mesta izosvajali, ali da bi se koristila što bolje trebaju prilično pecizne, što preciznije površine.

Ono ukupno je zapravo jedna njiva, njena površina se zna, ali često nije cela njiva zasađena nego samo njen deo.
Ja imam takvu situaciju.
Može to kod mene i po broju stabala da se ustanovi, ali ni to nije baš precizno.
A kod ratara ne može nikako osim ili geomatar ili odoka.
ne znam zasto mi se po glavi motaju integrali


I meni je topadalo na pamet ali sam odustao :)
zilikaka zilikaka 22:59 03.12.2018

Re: Vidi vako Zili

isto mi deluje, kada bi kanapom otpratio ivice nepravilne povrsine, pa onda to sto dobijes savio u kruznicu, mozes da izracunsa povrsinu te kruznice.

ono prvo sam i ja rekla. Ako ne umeš drugačije, turiš na milimetarski paus i eto ti rešenja, al to je dugotrajno i grubo. Zato pitala za tačnost.
Ovo drugo što si napisala ne može. Geometrijske figura nemaju isti odnos obima i površine. Kružnica je opravo figura sa najvećom površinom iz nekog obima.
Nači, ako bi ti neko dao nešto kanapa da njime ogradiš najveću površinu, samo ocrtaš kružnicu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:10 03.12.2018

Re: Vidi vako Zili

Nači, ako bi ti neko dao nešto kanapa da njime ogradiš najveću površinu, samo ocrtaš kružnicu.


Da, moguće je, sad razmišljam kako da stvarnu situaciju sa terena prenesem na papir...može, pešačenje jeste ali može.
Hvala.

Dok neko ne napravi programčić i samo, klik.)

Đe li je Maksa? :)
g.radicevic g.radicevic 23:25 03.12.2018

Re: Vidi vako Zili

.ali bih ja obe povrsine svela na pravilne, podelila na kvadratice i onda izracunala koliko mi otpada na to sivo polje


to se zove metod konačnih elemenata, samo se podeli na dovoljno veliki broj trouglova

ne znam zasto mi se po glavi motaju integrali,

za to linije koje ograničavaju površi, moraju biti definisane kao funkcije y=f(x) na intervalu od a do b, y1=f(x1) na intervalu od c do d itd u dekartovim koordinatama ili preko poluprečnika i ugla u polarnim koordinatama.
drugi način je da crtež prebaciš u ACAD, spoljnu liniju definišeš kao poliliniju, i pomoću naredbe area klikneš bilo gde u unutrašnjost površine i on ti izračuna.

angie01 angie01 23:26 03.12.2018

Re: Vidi vako Zili

Ako ne umeš drugačije, turiš na milimetarski paus i eto ti rešenja, al to je dugotrajno i grubo.


ja sam vizuelni tip- pa mi to odmah bilo logicno,...a i jedino tako i posmatram,...


ako bi ti neko dao nešto kanapa da njime ogradiš najveću površinu, samo ocrtaš kružnicu.


evo, ne kapiram ovo sto si napisala, prevedeno na zadati zadatak,...jer sam ja zamislisla da ti uzmes kanapce, pa sledis okvir ove nepravilne povrsine, pa onda od duzine koju si dobila tog kanapa napravis kruznicu?!,...zar ne bi onda trebalo da je to ista povrsina, samo sada artikulisana u pravilan oblik?...nastavnice?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:28 03.12.2018

Re: Vidi vako Zili

drugi način je da crtež prebaciš u ACAD, spoljnu liniju definišeš kao poliliniju, i pomoću naredbe area klikneš bilo gde u unutrašnjost površine i on ti izračuna.


Ovo je, izgleda, ono što sam mislio da treba.
Tako nešto.
Jeste da nisam razumeo do kraja, ali izgleda da je to to.
highshalfbooze highshalfbooze 23:30 03.12.2018

Re: Vidi vako Zili

Ono ukupno je zapravo jedna njiva, njena površina se zna, ali često nije cela njiva zasađena nego samo njen deo.
Ja imam takvu situaciju.
Može to kod mene i po broju stabala da se ustanovi, ali ni to nije baš precizno.
A kod ratara ne može nikako osim ili geomatar ili odoka.

To se radi fotogrametrijom - putem satelita ili dronom. A može i geometar peške.

Konkretna pomoć... idi u Google maps, nađi parcelu koju hoćeš da meriš, desni klik i iz kontekst menija klik na "mesure distance" i klikći po obodu dok ne zatvoriš površinu, kad zatvoriš površinu, dole ti piše "total area".

Taj nadzor u poljoprivredi se radi multispektralnom kamerom sa drona i posle ima program koji obrađuje podatke... trt, mrt...
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:30 03.12.2018

Re: Vidi vako Zili

pa onda od duzine koju si dobila tog kanapa napravis kruznicu?!,...zar ne bi onda trebalo da je to ista povrsina, samo sada artikulisana u pravilan oblik?...nastavnice?


Tako sam i ja razumeo?

Samo da stvarnu situaciju umanjim mnogo puta pa to uradim na papiru.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:32 03.12.2018

Re: Vidi vako Zili

To se radi fotogrametrijom - putem satelita ili dronom.


Ma postoji sve to.
Ajd da pokušam da postavim pravo stanje, ono gore sam nacrtao bez veze.
highshalfbooze highshalfbooze 23:38 03.12.2018

Re: Vidi vako Zili

drugi način je da crtež prebaciš u ACAD, spoljnu liniju definišeš kao poliliniju, i pomoću naredbe area klikneš bilo gde u unutrašnjost površine i on ti izračuna.


Mapirano područje posle obrade u programu za fotogrametriju koji košta boga oca, eksportuješ u ACAD i imaš dimenzije koje god hoćeš, profile, volumene...
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:40 03.12.2018

Re: Vidi vako Zili



ovo je stvarna situacija, oivičeno zelenom je ukupna površina parcele koja je poznata, a oivičeno crvenom je nepoznata.
zilikaka zilikaka 23:45 03.12.2018

Re: Vidi vako Zili

zar ne bi onda trebalo da je to ista povrsina, samo sada artikulisana u pravilan oblik?...nastavnice?


Nije. Lepo rekoh, ako ti treba ograda što kraća a površina koju ogradjuješ što veča, crtaš kružnicu.
Huči bi trebalo da zna da ne treba ista dužina ograde ako imaš recimo 10 ari u obliku kvadrata i u obliku pravougaonika 1:2 stranicaa.
Manje treba za kvadrat.
A ovo što ti kolege pričaju probaj. Ne znam samo koliko ćeš se snaći sa autokedom ako do ssd nikad nisi.
Možda bolje ovo sa guglom.
Il da vidiš u knjižari milimetarski paus. Može posle da posluži i za skidanje mustri za ručne radove
highshalfbooze highshalfbooze 23:46 03.12.2018

Re: Vidi vako Zili

Ma postoji sve to.

Onda uzmeš to što postoji i ubaciš u ACAD.

Ja ne radim u njemu, ali mislim da može *.kmz da se importuje...
highshalfbooze highshalfbooze 23:47 03.12.2018

Re: Vidi vako Zili

ovo je stvarna situacija, oivičeno zelenom je ukupna površina parcele koja je poznata, a oivičeno crvenom je nepoznata.


Jesi li pročitao ono gore što sam napisao za Google map?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:49 03.12.2018

Re: Vidi vako Zili

Jesi li pročitao ono gore što sam napisao za Google map?


Sad jesam :)
Požurio da stavim sliku pa nisam u prvom cugu.
Hvala.
zilikaka zilikaka 23:53 03.12.2018

Re: Vidi vako Zili

hoochie coochie man


ovo je stvarna situacija, oivičeno zelenom je ukupna površina parcele koja je poznata, a oivičeno crvenom je nepoznata.

El, al to nijena ravnom!
To možeuzbiljno da menja stvar. Ne znam koliko brat gugl raspolazepodacima o zakrivljenosti, nego ti njega pitaj i za zeleno, pa uporedi ono što ti kaže sa onim što pišeukatastru.
Onda taj odnos primeni i na crvenu zonu.
angie01 angie01 23:55 03.12.2018

Re: Vidi vako Zili

Nije.






( mada, sada kada je postavio sliku sa pravim stanjem stvari, tu mi vec izgleda drugacije to sa kanapom:)))- jer je onaj prvi crtez bio blizi oblikom kruznici, a ovaj drugi, bogami, ne bas.)
mirelarado mirelarado 23:59 03.12.2018

Re: Vidi vako Zili

hoochie coochie man
Jesi li pročitao ono gore što sam napisao za Google map?


Sad jesam :)
Požurio da stavim sliku pa nisam u prvom cugu.
Hvala.


Javi da li si uspeo, pročitala sam ovaj niz u cugu, kao da pratim neki krimić, pa me zanima kraj.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:00 04.12.2018

Re: Vidi vako Zili


Pa ova njiva konkreno je, hajd, ravna je recimo, ali ima ih..uh, mislim njiva koja se zove Vrtače, pa možeš misliti kakva je.

Dobro ti je ovo sa proverom i poznate pa upoređivanjem.

Ma ovde kod mene ti je haos, vidiš i sama da mi je taj voćnjak sad u šumi, nekad je sve to okolo bilo "obradivo" ali ljudi odustali, jedino sam ja od boga oteo ovo parče, ostali digli ruke od toga i sad šiklja šuma.

hoochie coochie man hoochie coochie man 00:01 04.12.2018

Re: Vidi vako Zili

Javi da li si uspeo, pročitala sam ovaj niz u cugu, kao da pratim neki krimić, pa me zanima kraj.


Hoću:)
Milsim da je prilično jednostavno ovo sa gugl mapama.
Nisam ni znao da postoji ta opcija.
Ali svakako javljam.
g.radicevic g.radicevic 00:02 04.12.2018

Re: Vidi vako Zili

Ma postoji sve to.
Ajd da pokušam da postavim pravo stanje, ono gore sam nacrtao bez veze.


idi na sajt GEOSRBIJA, pa kad se otvori klikni na ''digitalna platforma'', pa kad se otvori ortofoto snimak Srbije, u levom uglu klikni na ''KADASTRAL'', pa u onom kvadratu čekiraj ''kadastral parcel'' i pojaviće ti se sve parcele uokvirene nekim ljubičastim linijama. pronađi svoju i sa desne strane imaš opciju ''DRAW & MEASURE'', klikni na nju i obiđi tačkicama parcelu i dobićeš površinu.

LINAK
mirelarado mirelarado 00:05 04.12.2018

Re: Vidi vako Zili

hoochie coochie man
Javi da li si uspeo, pročitala sam ovaj niz u cugu, kao da pratim neki krimić, pa me zanima kraj.


Hoću.
Milsim da je prilično jednostavno ovo sa gugl mapama.
Nisam ni znao da postoji ta opcija.
Ali svakako javljam.




Svi su izgledi da za tvoj problem ima više rešenja. :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:12 04.12.2018

Re: Vidi vako Zili

Svi su izgledi da za tvoj problem ima više rešenja. :)


Da :)
Stara mudrost, ako ne znaš pitaj, izgleda da još radi.
Sad proveravam ovaj link gradičević, i radi i to :)

Hvala gradičević
razmisljam razmisljam 00:14 04.12.2018

Re: Vidi vako Zili

hoochie coochie man

Da :)
Stara mudrost, ako ne znaš pitaj, izgleda da još radi.
Sad proveravam ovaj link gradičević, i radi i to :)

Hvala gradičević


Ето, ови не могу да реше грејање три године, а блогери решили Хучијев проблем за посата. Па ти сад види.
g.radicevic g.radicevic 00:15 04.12.2018

Re: Vidi vako Zili

nema na čemu
g.radicevic g.radicevic 00:17 04.12.2018

Re: Vidi vako Zili

Ето, ови не могу да реше грејање три године,

pa da su nas pitali na vreme...


razmisljam razmisljam 00:19 04.12.2018

Re: Vidi vako Zili

g.radicevic
Ето, ови не могу да реше грејање три године,

pa da su nas pitali na vreme...


Па то!
mirelarado mirelarado 00:19 04.12.2018

Re: Vidi vako Zili

g.radicevic
Ето, ови не могу да реше грејање три године,

pa da su nas pitali na vreme...




Pošto nisu, nastavićemo da ih prozivamo i preslišavamo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:21 04.12.2018

Re: Vidi vako Zili

Ето, ови не могу да реше грејање три године, а блогери решили Хучијев проблем за посата. Па ти сад види.


Ne znaju koga da pitaju.

Mirela, gotovo, evo javljam :)

Ovo sa Geosrbijom za to i pravljeno (između ostalog)
highshalfbooze highshalfbooze 00:24 04.12.2018

Re: Vidi vako Zili

g.radicevic

idi na sajt GEOSRBIJA, pa kad se otvori klikni na ''digitalna platforma'', pa kad se otvori ortofoto snimak Srbije, u levom uglu klikni na ''KADASTRAL'', pa u onom kvadratu čekiraj ''kadastral parcel'' i pojaviće ti se sve parcele uokvirene nekim ljubičastim linijama. pronađi svoju i sa desne strane imaš opciju ''DRAW & MEASURE'', klikni na nju i obiđi tačkicama parcelu i dobićeš površinu.
LINAK


Da, može i na toj mapi. Mada mislim da su na Guglu novije mape
g.radicevic g.radicevic 00:29 04.12.2018

Re: Vidi vako Zili

laku noć
valja sutra na posao,



mirelarado mirelarado 00:30 04.12.2018

Re: Vidi vako Zili

Ne znaju koga da pitaju.

Mirela, gotovo, evo javljam :)


Blogeri su čudo! :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:35 04.12.2018

Re: Vidi vako Zili

Mada mislim da su na Guglu novije mape


Sad gledam, izgleda da je ažurno i ovde.
Gledam nešto po nekim poznatim reperima, izgeda da je slično.
cassiopeia cassiopeia 12:06 04.12.2018

Re: Vidi vako Zili

mirelarado

Javi da li si uspeo, pročitala sam ovaj niz u cugu, kao da pratim neki krimić, pa me zanima kraj.


Ovo zanimljivije od krimi romana

Huči, čekamo te!
nikvet pn nikvet pn 13:15 04.12.2018

Re: Vidi vako Zili


Наравно да је уз помоћ блогера успео, сад зна површину до сантиметра (користио сам, уверио се, чудо) него пустите човека да сад рачуна што је почео. Колико треба Тотал-а, Раунд-апа и напалма да рокне по метру квадратном
nikvet pn nikvet pn 13:28 04.12.2018

Re: Vidi vako Zili

highshalfbooze
idi u Google maps, nađi parcelu koju hoćeš da meriš, desni klik i iz kontekst menija klik na "mesure distance"


Лепо и лако се измери било које растојање од тачке А до тачке Б; вожња, шетња, улица, мост, ограда, ширина реке...
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:58 04.12.2018

Re: Vidi vako Zili

cassiopeia
mirelarado

Javi da li si uspeo, pročitala sam ovaj niz u cugu, kao da pratim neki krimić, pa me zanima kraj.


Ovo zanimljivije od krimi romana

Huči, čekamo te!


Ma sad je stvarno lako i jednostavno, čak sam se i igrao sa svim tim zezalicama, proveravaop da mi komšije slušajno nisu preorale međe.
Nisu, šteta, a mogli smo da se sudimo ko pravi :)
него пустите човека да сад рачуна што је почео. Колико треба Тотал-а, Раунд-апа и напалма да рокне по метру квадратном


Ma ne, to se ne računa.
Znaš, nije skupo aa od viška glava ne boli.
Rokneš malo više da budeš siguran da će da radi, i booooli te :)


(ako ovo pročita Srki Pajić doći će kod mene da me svojeručno obesi :)
kleinemutter kleinemutter 08:37 04.12.2018

Sekretarijat za investicije

Ovima su mnogi roditelji pisali: investicije@beograd.gov.rs

To je Sekretarijat za investicije.
Oni su zaduženi za taj objekat.
Nikome nisu odgovorili.

Neki roditelji su pisali i na : predstavkegradjana@predsednik.rs

Taj savet je dao jedan bloger i bio je to mudar savet jer su oni pisali Sekretarki Stanisavljević koja je morala da odgovori nekim roditeljima zašto nema Predah nege.ODGOVOR JE BIO DA ONI NISU KRIVI VEĆ SEKRETARIJAT za investicije.

Gradonačelnik se pravi mrtav. On nikome nije odgovorio.

Bila sam u prolazu. Tamo u dvorištu gde je ta zgrada jeste raskopana zemlja.

Mene zanima samo kako niko nije platio kaznu i penale što je loše izvršio posao?

Nastavnik kad nešto pogreši odmah mu stignu inspekcije.
Doktor kad pogreši razvlače ga po novinama mesecima.

Ovima niko ništa. Kuliraju!

O čemu je ovde reč.
Zna li neko?

zilikaka zilikaka 09:00 04.12.2018

Re: Sekretarijat za investicije

Mene zanima samo kako niko nije platio kaznu i penale što je loše izvršio posao?

Koliko god se to pitanje nametalo zdravom razumu, predlažem da se u ovoj priči njime ne bavimo.
Cilj je da zgrada što pre konačno proradi.
Svako skretanje nas može dovesti u situaciju da neko namerno gura pod tepih da bi izbegao odgovornost. A videli smo da se mnogima može, pa tako više godina.
Dakle, šta su radili-radili, sad je više dosta bilo i hoćemo da se konačno završi i da Predah počne sa radom.
Tačno i samo to.
g.radicevic g.radicevic 09:47 04.12.2018

Re: Sekretarijat za investicije

Dakle, šta su radili-radili, sad je više dosta bilo i hoćemo da se konačno završi i da Predah počne sa radom.
Tačno i samo to.


Zili
ovo po malo deluje kao pomoć ''guračima pod tepih'' cele priče ili škakljivog dela priče.
prvi prioritet jeste da Predah proradi čim pre, ali mora se iza toga pokušati isterati na videlo i ovaj drugi deo ''KO, KAKO, ZAŠTO I ZA ČIJI INTERES EVENTUALNO''.
Ovde je trošenje javnih para u pitanju, pa bi javnost morala da zna kako je to rađeno. Nije pošteno da ja uredno plaćam poreze i ostale obaveze prema državi, a ona te pare razbacuje k'o pijani Rus.
zilikaka zilikaka 10:23 04.12.2018

Re: Sekretarijat za investicije

Nije pošteno da ja uredno plaćam poreze i ostale obaveze prema državi, a ona te pare razbacuje k'o pijani Rus.

Nije. Znam Opet, isto tako znam da se u ovakvim situacijama mora odlučiti za trenutni prioritet.
Moj ličnni motiv angažovanja je bio da se tim ljudfima koji treba da smeste decu pomogne.
Iz prethodne priče koju je objavila Klajnemuter, da je sama bolesna i mora u bolnicu, a ne zna kako da zbrine dete, shvatiš koliko oni problema imaju o kojima mi drugi i ne slutimo.
Dakle, ja sam krenula s namerom da najbolje što mogu poguram, da se objekat otvori.
To nikog ne sprečava da otvori drugi aspekt i krene da ga gura. Svakako da i to treba.
Jedino neću da se od silnih novih aspekata izgubi fokus ove priče.
Dakle, natovarila sam sebi onoliko koliko sam procenila da mogu da iznesem.
Ako me razumeš...
g.radicevic g.radicevic 10:31 04.12.2018

Re: Sekretarijat za investicije

Dakle, natovarila sam sebi onoliko koliko sam procenila da mogu da iznesem.
Ako me razumeš...

Razumem
pošteno i jedino ispravno.
iqiqiq iqiqiq 17:21 04.12.2018

Re: Sekretarijat za investicije


Gradonačelnik se pravi mrtav. On nikome nije odgovorio.


Radojičić: Grad brine o deci sa smetnjama u razvoju

Manifestacija "Ti možeš" koju su povodom Međunarodnog dana osoba sa invaliditetom priredila deca iz Beograda sa smetnjama u razvoju održana je danas u Malom pozorištu "Duško Radović".

Manifestaciji je prisustvovao gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, koji je rekao da je Grad Beograd ove godine izdvojio pet miliona dinara za uređenja škola koje pohađaju deca sa invaliditetom i smetnjama u razvoju.

On je naveo da je ove godine novac izdvojen i za uređenje prilaza na brojnim objektima u gradu što je, kako je rekao, umnogome olakšalo kretanje osoba sa invaliditetom.
dostojanstven dostojanstven 17:58 04.12.2018

Re: Sekretarijat za investicije

kleinemutter

...

Neki roditelji su pisali i na : predstavkegradjana@predsednik.rs

Taj savet je dao jedan bloger i bio je to mudar savet jer su oni pisali Sekretarki Stanisavljević koja je morala da odgovori nekim roditeljima zašto nema Predah nege.ODGOVOR JE BIO DA ONI NISU KRIVI VEĆ SEKRETARIJAT za investicije.
...

Znam ko je taj bloger koji je dao taj savet.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana