Budućnost| Gost autor| Moj grad

SVEST I SAVEST BEOGRADA!

Filip Mladenović RSS / 20.12.2018. u 13:23

Glas razuma Čkaljinog sina
Glas razuma Čkaljinog sina
Imao je moj rodni grad kroz burnu istoriju UVEK glasove slobodarskog duha i moralne vertikale. Doduše, u manjini, skrajnute, ali ipak glasove svesti i savesti, za sva vremena!

Medju tim retkim glasovima su i javni časovi etike, civilizovanosti i hrabrosti glumice Mirjane Karanović i glumca Čedomira Petrovića.

Za ovu priliku izdvajam njegovo Otvoreno pismo predsedniku Srbije, publikovano u dnevnom listu "Danas" 19. 12. 2018. godine:

"Da li smo u vremenima zla, koja smo činili na Kosovu, brisali razliku i bili oni, koji su nas za vreme Drugog svetskog rata ubijali, 50 naših za jednog ranjenog nemačkog vojnika i 100 ubijenih za ubijenog okupatora? Razlika je u tome što se Nemačka odmah posle završetka rata ograđivala od svih svojih zločina, priznavala ih, plaćala odštetu, izvinjavala, dok smo mi posle raspada Jugoslavije krenuli u očajničke ratove za zadržavanjem nemogućeg.

Krenuli u zločine koji su nas doveli do toga da danas više nemamo nikog oko sebe, ni uz sebe. I sami se napuštamo. Veliki lomovi i čišćenja moraju da se dogode u našim glavama. Moramo ispričati strašnu priču o nama. Ona je neuporedivo važnija od briselskih pogubljenih godina i od svih propalih posredovanja.

Uporno smo se trudili da sve ono dobro, što su naši preci ostavili nama u amanet, uništimo i umesto voljenog i cenjenog naroda u svetu, postanemo sinonim za uništavanje i ubijanje.

Više nije važno da li narod ne razume ili ne želi da razume istinu o sebi. Sada je najvažnije ispričati priču o tom manjem delu narodu, koji ima još veoma malo vremena da je promeni i da se ispovedi, ne crkvi, jer je njena krivica u ovoj priči velika, već pred samim sobom i onima nad kojima smo činili užasne zločine i genocid.

Večito smo bili u potrazi za izgubljenim posedima, u vremenima kada vladaju roboti i sleću mašine na Mars, mi prizivamo neka davna vremena i stavljamo vojne šajkače naših časnih srpskih vojvoda, na glave zlikovaca koji postaju heroji naroda i države i počinje pamet da nam se muti i brkamo san i javu i bude se u nama neki geni koji su trebali biti davno mrtvi ili potisnuti negde duboko u podsvesti i čekao se samo jedan glas i povik: Svi Srbi u jednoj državi... Pa, da krene ludilo i da postanemo zveri.

Vas gospodine Vučiću, na nekim sledećim izborima, ova današnja opozicija ne može da pobedi, ali postoji mogućnost da vi sami sebe porazite, što je neoprostivo teže.

Narod je izabrao vas, ali ne i one oko vas, koje ste sami birali i koji mogu dosta uticati na vaš poraz. Uporno ih držite na mestima sa kojih sve uništavaju, postali su omraženi i iritantni tipovi. Glavni glumac, ako hoće da predstava bude dobra, mora oko sebe imati glumce koji su najmanje ravni njemu. Vi ste se toga plašili i imali statiste u velikim ulogama i zato je i predstava ispala loša.

Vi ste grčevito, protiv svoje volje i uverenja, pokušavali da se promenite i niste uspeli. Rascep u vama, između onog što znate šta je dobro učiniti za svoj narod i onog da vi to nikada nećete moći uraditi, je nespojiv i zato što se kosi s vašim ubeđenjima i idejama, dovodi vas u situaciju da ne možete ispravno da funkcionišete.

Nikada niste rekli da ste pogrešili, a to narod ne voli. Voli one koji su mu bliski, a oni često greše. Ponašate se prepotentno prema određenim novinarima koji nisu za vas i koji vam postavljaju teška i vama neodgovarajuća pitanja. To je čist profesionalizam i ne sme biti razlike između predstavnika medija. Ja sam znao glumce koji nisu govorili trideset godina, ali su u predstavama vodili dijaloge i bili sjajni u tim scenama.

Isuviše ste prisutni u javnosti. Narod više voli da pita: Gde je Vučić? Šta je s njim? Nema ga dugo, nego da kaže: Dokle bre ovaj Vučić?! Dosadi i bogu i ljudima.

Ne postoji tema u društvu o kojoj vi nemate svoje mišljenje. Trošite snagu na nepotrebne sadržaje i na svakodnevne obračune s opozicijom i predstavnicima medija.

Postajete, što bi rekli naši: U svakoj čorbi, mirođija.

U vašim govorima prisutno je mnogo procenata, brojeva, imena sela i gradova, dužina puteva, sabiranja, oduzimanja, obećanja, upoređivanja sa drugima... Narod više voli onaj običan, njemu razumljiv govor.

Došavši na vlast, ništa dobrog niste zatekli. Nasledili ste velike zločine koje su vršili pripadnici našeg naroda, a koje nikako niste hteli da prihvatite i zatražite oprost.

Strašne zločine u balkanskim ratovima i pre i posle Drugog svetskog rata činili smo prema albanskom narodu.

Srpske policijske i vojne snage izvršile su tokom 1998. i 1999. godine velika razaranja, masakre, paljenja, trovanja bunara, silovanja, pljačke, ubistva civila...

Vojska i policija tadašnje SRJ, pod kontrolom državnog vrha, proterali su sa Kosova preko 700.000 kosovskih Albanaca.

Milošević je naredio da svi leševi na Kosovu, koji bi mogli biti od interesa za Haški tribunal, treba da bude uklonjeni.

Spaljeno je u pećima Trepče 1.500 leševa.

Isplivavale su iz hladnog Dunava hladnjače sa ubijenim albanskim ženama i decom. Masovne grobnice na policijskim poligonima širom Srbije.

Na policijskom strelištu u Batajnici kraj Beograda pronađeno je 980 ubijenih Albanki i Albanaca.

Do 2008. je oko 800 posmrtnih ostataka Albanaca pobijenih i pokopanih u masovne grobnice po Srbiji, ekshumirano i vraćeno porodicama.

Grobnica u Rudnici kod Raške, sa oko 250 tela kosovskih Albanaca.

Godine 1998. u Prekazu, u oblasti Drenice, velike vojno policijske srpske snage, naoružane tenkovima, samohotkama i artiljerijom, opkolile su kuću porodice Jašari i tri dana i tri noći pucale su bez razlike i na žene, decu i ostale civile. Helikopteri i vojna vozila zasipali su seoske krovove rafalima, a onda su policijske snage ušle u selo, pucajući na kuće.

Srpske snage sigurnosti uz pomoć srpske vojske likvidirale su 56 članova porodice Jašari. Među njima 18 žena i 10 dece. Zatrto je seme i izvršen genocid nad jednom porodicom.

Oko 10.000 kosovskih Albanki i Albanaca bilo je ubijeno u tih krvavih i bezumnih tri meseca 1999. godine.

Svaka životinja i svaki čovek na ovom tužnom svetu ima pravo da se brani kada ga neko napadne. Kao i narod neke zemlje.

Mnogi Albanci koji su bili pristalice politike nenasilja, nakon ovoga su se okrenuli oružanom otporu.

Veliki broj policajaca koji su učestvovali u akcijama protiv Albanaca na Kosovu, u Srbiji se i dalje smatraju ratnim herojima. Istraga u Srbiji sporo teče jer se neki do izvršilaca krivičnih dela i dalje nalaze u redovima policije.

Ima još mnogo zločina ili je možda i ovo dovoljno da se potpiše, taj jebeni pravno obavezujući sporazum.

Možda bi sve zločine koje su Srbi učinili na Kosovu, prema Albancima, mogli „platiti" priznavanjem njegove nezavisnosti? Možda je to najmanja cena za nas?

I mora se ispričati priča istinita, o bezumnim zločinima jednog naroda nad drugim.

Nećete ostati u dobrom sećanju penzionera. Umanjili ste im penzije koje su čekali celog života i što je jedino još što imaju. Ne bi oni pristali na to, ali nisu imali kome da se žale i postadoše prisilni heroji koji su mnogo pomogli Srbiji da prebrodi veliku krizu. Bili su najrazvijenija privredna grana tih godina u državi.

Plašili ste ih ratnim opcijama na stolu. Kosovom, Hrvatskom, BiH. Plaši ih još uvek onaj sumanuti zastavnik iz Republike Srpske. Ljudi su  u strahu. Stari i bolesni...

Moja vera u vas bila je plod moje očajničke želje da se neko posle toliko godina pojavi i svojom promenom, promeni i Srbiju.

Prevarili ste nas i izneverili. Izgubili smo nepovratno mnoge godine, zahvaljujući vašoj kolebljivoj i pogrešnoj politici, oslanjajući se na odugovlačenje vremena, koje nikako nije radilo za nas.

Želeli su mnogi iz Evrope da nam pomognu, naročito Nemačka i njena kancelarka Angela Merkel, ali ste ih sve izgubili, neodgovornim odnosom u pregovorima, koji su, ako niste shvatili, od početka bili organizovani, samo zato da bi se priznala nezavisnost Kosova. Opet smo ostali sami i otuđeni i od samih sebe.

Izjavili ste: E, sad ćete malo da popričekate, kad ću ponovo doći u Brisel?! To nije nivo jednog predsednika Republike, bilo koje zemlje, pa čak ni naše.

Preostaje vam još jedino da podnesete ostavku na mesto predsednika Republike Srbije. To je najmanje što možete učiniti. Znate da je opozicija slaba i razjedinjena i da nema nikog, za sada, koji bi mogao doći na vaše mesto.

The King is dead, long live the King! DŽordž VI je mrtav, živeo DŽordž VII. Vikali su Englezi. Kod nas bi to glasilo... Vučić je mrtav, živeo Vučić!

Ostavka se neće usvojiti i vi ćete nastaviti svoju vladavinu. Posle svega, nemoguće je da povratite onoliko poverenje koje ste imali u narodu. Kako ćete im objasniti vaše povike: Kosovo nikada neću priznati?

Ne prebacujem ja vama što ćete priznati Kosovo. To je jedino moguće. Moja kritika vama upućena je na tolike izgubljene dragocene godine. A sve se znalo odavno.

Duboki su radikalski koreni uticaja Šešelja i Nikolića na vas. U vama su ideje i stavovi koje vi smatrate jedino mogućim, a koji su loši po Srbiju i koji nikako ne mogu biti prihvaćeni u svetu.

Mi smo doveli sebe dotle da se države oko nas, s kojima smo nekada živeli zajedno, udružuju ne protiv nas, već da bi sačuvali sebe od nas.

Izgubili smo razum i nasumice vitlamo i udaramo mačem oko sebe, ne videći koga sve možemo, osim nas, još da povredimo.

Dozvoljavate ponižavanje i veliku bruku Srbije, u kojoj jedan lik ide po malim i bez ikakvog značaja i uticaja zemljama i moli da povuku priznanje Kosova. Niti oni znaju gde je Kosovo i Srbija, niti mi znamo gde su oni.

Vi ste pametan čovek i znate šta znači kada u ovako teškom trenutku za nas EU otvara poglavlje o statistici?! To je jedan prefinjeni oproštaj s nama i mnogima koji su želeli da Srbija postane član EU. Ko je za to kriv, vi najbolje znate.

Mora se ispričati priča do kraja. Ovog puta istinita. Vreme neumitno ističe...

Ne možemo ostati vojno neutralni, kako vi kažete gospodine Vučiću. Sve države u našoj okolini su članice Severnoatlantske alijanse ili će to uskoro postati.

Mi smo opet sami, kao da smo defektni, pa se bojimo svakog društva.

Srbija je kao usamljena stabljika kukuruza na ledini, bez kukuruzišta. Svaki i najmanji povetarac slomiće nas, uništiti klip, ostaće strnjik i ništa više..."

Čedomir Petrović, glumac i reditelj ("DANAS", 19. 12. 2018.)

Atačmenti



Komentari (136)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 13:33 20.12.2018

slažem se sa razradom

al ne baš i sa zaključkom

pa nešto mislim - ne bi li ovo

Možda bi sve zločine koje su Srbi učinili na Kosovu, prema Albancima, mogli „platiti" priznavanjem njegove nezavisnosti? Možda je to najmanja cena za nas?


ujedno bila i nagrada albanskim zločincima?

ne isključujem mogućnost predaje (podjele) Kosova, kako se god valsti (narodi) dogovore, ali taj eventuačni čin pripisivati srpskom pokajanju i izvinjenu mi je nekako trulo.

činile su mnoge države i strašnije stavri pa nisu bile primorane da se odriču svojih teritorija.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:36 20.12.2018

Re: slažem se sa razradom

Ovde nije reč o gubitku teritorija, već o gubitku vremena, što je katastrofalnije!
predatortz predatortz 13:45 20.12.2018

Re: slažem se sa razradom

Filip Mladenović
Ovde nije reč o gubitku teritorija, već o gubitku vremena, što je katastrofalnije!


A šta bi se to tačno desilo da je Srbija, recimo 6. oktobra 2000., priznala Kosovo?

Toliko o vremenu.

Sad malo o pismu. Kada neko sukob koji traje ili tinja duže od jednog veka prikaže tako da jedna strana bude apsolutno kriva, a druga apsolutno nevina, znam da imam posla sa zlonamernim čovekom.
docsumann docsumann 13:58 20.12.2018

Re: slažem se sa razradom

Filip Mladenović
Ovde nije reč o gubitku teritorija, već o gubitku vremena, što je katastrofalnije!


pitanje je iz čije perspektive posmatraš problem - državničke ili običnog građanina?

jer iz državničke vizure vrijeme se može nadoknaditi ( i priključak sa svijetom se može uhvatiti i za 40, 60 godina), al' teritorije kad jednom odu, otišle su.

sad druga je stvar što je se meni države kao fenomeni ne dopadaju, i što mi je
njihova logika tuđa.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:20 20.12.2018

Re: slažem se sa razradom

A gde da odu teritorije? Pa nisu one šlep da se otkače i krenu nizvodno!

Ponavljam: Srpkinje i Srbi u jednom Torontu, Čikagu, Beču ili u Frankfurtu uživaju veća gradjanska prava i imaju bolji životni standard nego Srpkinje i Srbi u bilo kom gradu Republike Srbije!

A nemaju svoju teritoriju! Sem stana ili kuće, ako nisu iznajmili, već kupili.
nask nask 14:36 20.12.2018

Re: slažem se sa razradom

al' teritorije kad jednom odu, otišle su.


Ovo ne stoji Docse, inače bi i danas ovo bila Irska ili Turska ili AU ili ... Uostalom šta znači teritorija na kojoj je većina vakcinisana protiv suživota sa ostalim narodima.



Ovo je vekovima bilo srpsko, da srpskije ne može biti, pa vidi gde je sada. Tamo su mi deda i njegov brat pod komandom tvog pradede ratovali, bili ranjeni i ostadoše invalidi. Krvarili gaće za džabe.
freehand freehand 15:06 20.12.2018

Re: slažem se sa razradom

Filip Mladenović
A gde da odu teritorije? Pa nisu one šlep da se otkače i krenu nizvodno!

Ponavljam: Srpkinje i Srbi u jednom Torontu, Čikagu, Beču ili u Frankfurtu uživaju veća gradjanska prava i imaju bolji životni standard nego Srpkinje i Srbi u bilo kom gradu Republike Srbije!

A nemaju svoju teritoriju! Sem stana ili kuće, ako nisu iznajmili, već kupili.

Nisu teritorije šlep, ali kako stoji sa pravima Albanaca u istim mestima koja pominješ i danas u Đakovici, Prizrenu ili Prištini? Da ne pitam za Srbe?
docsumann docsumann 15:36 20.12.2018

Re: slažem se sa razradom

Ovo ne stoji Docse


ok, daću se korigovati, i teritorije fluktuiraju tamo-vamo tjekom povijesti, al u mnogo većim istorijskim razmacima.

vidi, ni meni nije jasno što Hrvatska pored onolike obale zateže oko Prevlake i Piranskog zaliva, al' se ipak upinju iz sve snage da zakuče i taj kamen više.

nisam nikakav pobornik koncepta države, naprotiv, al smatram da je ovako tretiranje pitanja teritorija i državničke politike, u najmanju ruku naivno.

šta će nam teritorije, zbog njih samo neki ratovi, trvenja...

ok, odbacimo granice, al moramo li baš mi prvi to da uradimo?

michiganac michiganac 17:12 20.12.2018

Re: slažem se sa razradom

slažem se sa razradom


Meni upravo takva tesko pada:

Razlika je u tome što se Nemačka odmah posle završetka rata ograđivala od svih svojih zločina, priznavala ih, plaćala odštetu, izvinjavala, dok smo mi posle raspada Jugoslavije krenuli u očajničke ratove za zadržavanjem nemogućeg.


Da li neko jos ima poteskoca sa razumijevanjem logike ove recenice? Iz ovakve postavke, reklo bi se da je autorski "glas razuma" (kako ga imenovase FM) 'teo da kaze da je ulazak u ideju ostvarenja Jugoslavije zapravo srpski zlocin?!
I da Srbi jos trebaju da plate odstetu??


I pokusavajuci da ispratimo dalje tu pocetnu nit:

Uporno smo se trudili da sve ono dobro, što su naši preci ostavili nama u amanet, uništimo i umesto voljenog i cenjenog naroda u svetu, postanemo sinonim za uništavanje i ubijanje


Trudili smo se da unistimo taj zlocin vaspostavljanja Jugoslavije??!

Mada, ajde-de, iz neke bizarne, uvrnute perspektive ima tu i logike - moguce da Juga i jeste bila zlocin za narode na takvom stepenu (NE)prosvecenosti.

Btw, nije mi jasna ni ta uobrazilja da su Srbi bili "voljeni". Uvazavani da, ali voljeni?!?


Veliki lomovi i čišćenja moraju da se dogode u našim glavama. Moramo ispričati strašnu priču o nama.


A sta je sve dio "strasne price (i istine) o nama"? Kako ostati cist pred sobom i belim svetom od "istina" (o Markalama, Racku, Potkovici,...) koje su zamijesane i servirane iz CNN-, NATO-, BND- i sl. kujni, a potom zamandaljene iza debelih vrata na Ist Riveru? Kako tu prelomiti, a ne ostati prokazen i gubav prevashodno pred samima sobom?


Da ne nabrajam dalje promasene paralele i logicke supljine.
aureus aureus 23:16 20.12.2018

Re: slažem se sa razradom

Šta ako Vučić riješi pitanje Kosova tako što izvede razgraničenje sa Albancima po principu "dajte nama malo sjevera, a vi uzmite ostatak Kosova i malo dole kod Preševa i Bujanovca"?

Dobrica Ćosić: Ja sam predlagao podelu Kosova, a ne razgraničenje.
SNS: Ti si predlagao, ti znaš...
freehand freehand 15:08 20.12.2018

Veći bulšit

... odavno nisam čitao.
Čitao i na pola odustao. Grmi iz njega pretencioznost i neznanje, kombinacija koja nikad nije dala rezultat vredan pomena.
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:31 20.12.2018

Re: Veći bulšit

Ugrožena su i prava Albanki i Albanaca.
Zato i oni masovno beže sa Kosova!
freehand freehand 15:37 20.12.2018

Re: Veći bulšit

Filip Mladenović
Ugrožena su i prava Albanki i Albanaca.
Zato i oni masovno beže sa Kosova!

I? Govore li oni da ne treba gledati na granice i koja je država u pitanju tako kao ovaj veseli drugosrbijanski blesimetar?

Inače, tekst sadrži dve bitne stvari koje objašnjavaju zašto je deo te sluđene bulumente koju ti zoveš svešću i savešću Srbije podržala Nikolića pa Vučića: priznanje Kosova i ulazak u NATO.

A tebe da pitam i nešto drugo, kao promotera svih građanskih vrednosti: šta misliš o tome kad tvoja svest i savest kaže
Mi smo opet sami, kao da smo defektni, pa se bojimo svakog društva.

?
Defektni? Do jaja je ta građanska malograđanština koja ne ume da pobegne od palanke u sebi. Građani i građanke napred, defektni - stoj!
docsumann docsumann 15:41 20.12.2018

Re: Veći bulšit

nedefektni su dosadni

apostata apostata 16:10 20.12.2018

Re: Veći bulšit

freehand
... odavno nisam čitao.
Čitao i na pola odustao. Grmi iz njega pretencioznost i neznanje, kominacija koja nikad nije dala rezultat vredan pomena.

Slažem se brate - teško preseravanje.
docsumann docsumann 16:26 20.12.2018

Re: Veći bulšit

je l' može konkretnije?

šta od ovoga ne stoji?


Srpske policijske i vojne snage izvršile su tokom 1998. i 1999. godine velika razaranja, masakre, paljenja, trovanja bunara, silovanja, pljačke, ubistva civila...

Vojska i policija tadašnje SRJ, pod kontrolom državnog vrha, proterali su sa Kosova preko 700.000 kosovskih Albanaca.

Milošević je naredio da svi leševi na Kosovu, koji bi mogli biti od interesa za Haški tribunal, treba da bude uklonjeni.

Spaljeno je u pećima Trepče 1.500 leševa.

Isplivavale su iz hladnog Dunava hladnjače sa ubijenim albanskim ženama i decom. Masovne grobnice na policijskim poligonima širom Srbije.

Na policijskom strelištu u Batajnici kraj Beograda pronađeno je 980 ubijenih Albanki i Albanaca.

Do 2008. je oko 800 posmrtnih ostataka Albanaca pobijenih i pokopanih u masovne grobnice po Srbiji, ekshumirano i vraćeno porodicama.

Grobnica u Rudnici kod Raške, sa oko 250 tela kosovskih Albanaca.

Godine 1998. u Prekazu, u oblasti Drenice, velike vojno policijske srpske snage, naoružane tenkovima, samohotkama i artiljerijom, opkolile su kuću porodice Jašari i tri dana i tri noći pucale su bez razlike i na žene, decu i ostale civile. Helikopteri i vojna vozila zasipali su seoske krovove rafalima, a onda su policijske snage ušle u selo, pucajući na kuće.

Srpske snage sigurnosti uz pomoć srpske vojske likvidirale su 56 članova porodice Jašari. Među njima 18 žena i 10 dece. Zatrto je seme i izvršen genocid nad jednom porodicom.

Oko 10.000 kosovskih Albanki i Albanaca bilo je ubijeno u tih krvavih i bezumnih tri meseca 1999. godine.


da li su svi ovi navodi proizvoljni, neprovjereni, mitomnska samobičevanja?
nask nask 17:06 20.12.2018

Re: Veći bulšit

šta od ovoga ne stoji?


Ne stoji jelo. Kad ubaciš u čorbu sve što ti padne napamet i imaš pri ruci, ispadne nešto što ne može da se svari.
freehand freehand 17:10 20.12.2018

Re: Veći bulšit

da li su svi ovi navodi proizvoljni, neprovjereni, mitomnska samobičevanja?

Srpske policijske i vojne snage izvršile su tokom 1998. i 1999. godine velika razaranja, masakre, paljenja, trovanja bunara, silovanja, pljačke, ubistva civila...

Ovako napisano deluje kao opis nemačkg pohoda na SSSR 1941. A 1998. si imao vojno-policjsku akciju za suzbjanje masovnih terorističkih akata, '99 je u toku bila NATO agresija u okviru koje se dešavao separatsitički ustanak.
Jezik korišten u pasusu koji si citirao apsolutno je propagandistički.
Vojska i policija tadašnje SRJ, pod kontrolom državnog vrha, proterali su sa Kosova preko 700.000 kosovskih Albanaca.

Ogorman deo tog broja na bežanje su naterali i NATO i OVK, što silom što propagandom.
Isplivavale su iz hladnog Dunava hladnjače sa ubijenim albanskim ženama i decom. Masovne grobnice na policijskim poligonima širom Srbije.

JEDNA hladnjača, JEDAN policijski poligon.
Godine 1998. u Prekazu, u oblasti Drenice, velike vojno policijske srpske snage, naoružane tenkovima, samohotkama i artiljerijom, opkolile su kuću porodice Jašari i tri dana i tri noći pucale su bez razlike i na žene, decu i ostale civile. Helikopteri i vojna vozila zasipali su seoske krovove rafalima, a onda su policijske snage ušle u selo, pucajući na kuće.

U Prekazu je opkoljena velika teroristička grupa, koja je počinila desetinu terorističkih akata ubijajući civile i policajce a na čijem je čelu bioubijeni Adem Jašari, a koja se zabrakadirala u porodičnoj kući i sopstvene porodice koristila kao taoce i živi štit.
I tako dalje, i tako dalje.
A sve što je napisano kao da je pisao Džejmi Šej samo da bi se u pismu Vučiću 2018. godine reklo - šta? "Priznaj Kosovo, ne izneveri naše nade"?
docsumann docsumann 17:11 20.12.2018

Re: Veći bulšit


rekoh već, zaključci (poenta) pisma nisu dobri, ali mi se čini da se priloženi listing nepočinstava olako prenebregava...
freehand freehand 17:13 20.12.2018

Re: Veći bulšit

docsumann

rekoh već, zaključci (poenta) pisma nisu dobri, ali mi se čini da se priloženi listing nepočinstava olako prenebregava...

U kom se smislu prenebregava? I kakav je smisao uopšte navođenja te gomile nabacanog bulšita u pismu predsedniku Srbvije 2018. jednog njegovog razočaranog poklonika?
docsumann docsumann 17:16 20.12.2018

Re: Veći bulšit

Srpske policijske i vojne snage izvršile su tokom 1998. i 1999. godine velika razaranja, masakre, paljenja, trovanja bunara, silovanja, pljačke, ubistva civila...

Ovako napisano deluje kao opis nemačkg pohoda na SSSR 1941. A 1998. si imao vojno-policjsku akciju za suzbjanje masovnih terorističkih akata, '99 je u toku bila NATO agresija u okviru koje se dešavao separatsitički ustanak.
Jezik korišten u pasusu koji si citirao apsolutno je propagandistički.


rekao bih da tako i u hrvatskoj (uglavnom) vide prikaze o zlodjelima rađenim tokom Oluje.

baj d usput, nedavno na crnogorskoj TV Vijesti gostovao Puhovski.
rijetko objektivan i "svoj" analitičar
docsumann docsumann 17:18 20.12.2018

Re: Veći bulšit

freehand
docsumann

rekoh već, zaključci (poenta) pisma nisu dobri, ali mi se čini da se priloženi listing nepočinstava olako prenebregava...

U kom se smislu prenebregava? I kakav je smisao uopšte navođenja te gomile nabacanog bulšita u pismu predsedniku Srbvije 2018. jednog njegovog razočaranog poklonika?


pa recimo da bi se trebalo malo zamisliti nad tim podacima, a o svrsi pismasam se i sam zapitao...
freehand freehand 17:19 20.12.2018

Re: Veći bulšit

docsumann
Srpske policijske i vojne snage izvršile su tokom 1998. i 1999. godine velika razaranja, masakre, paljenja, trovanja bunara, silovanja, pljačke, ubistva civila...

Ovako napisano deluje kao opis nemačkg pohoda na SSSR 1941. A 1998. si imao vojno-policjsku akciju za suzbjanje masovnih terorističkih akata, '99 je u toku bila NATO agresija u okviru koje se dešavao separatsitički ustanak.
Jezik korišten u pasusu koji si citirao apsolutno je propagandistički.


rekao bih da tako i u hrvatskoj (uglavnom) vide prikaze o zlodjelima rađenim tokom Oluje.



A ti?
Možda pre odgovora da se podsetiš konteksta u kome se odigrava ta Oluja, međunarodnih okolnosti, potpisanih sporazuma i učešća međunarodne zajednice u procesu? I kad kažem "međunarodna zajednica" ne mislim na agresivne zločinačke organizacije poput NATo, već na UN.
docsumann docsumann 17:21 20.12.2018

Re: Veći bulšit

A ti?


meni taj opis srpskih zlodjela na Kosovu nimalo ne smeta, baš kao što mi ne smetaju ni kritički osvrti na Oluju
freehand freehand 17:21 20.12.2018

Re: Veći bulšit

docsumann
freehand
docsumann

rekoh već, zaključci (poenta) pisma nisu dobri, ali mi se čini da se priloženi listing nepočinstava olako prenebregava...

U kom se smislu prenebregava? I kakav je smisao uopšte navođenja te gomile nabacanog bulšita u pismu predsedniku Srbvije 2018. jednog njegovog razočaranog poklonika?


pa recimo da bi se trebalo malo zamisliti nad tim podacima, a o svrsi pismasam se i sam zapitao...

Zamislio sam se, mnogo puta u mnogo prilika. A sad sam se zamislio i nad zloupotrebom tačnih i nad upotrebom zmišljenih.
docsumann docsumann 17:23 20.12.2018

Re: Veći bulšit

A sad sam se zamislio i nad zloupotrebom tačnih i nad upotrebom zmišljenih.


i korigovani listing ( sa sve prihvaćanjem tvojih ispravki) dovoljno je grozomoran
freehand freehand 17:28 20.12.2018

Re: Veći bulšit

docsumann
A sad sam se zamislio i nad zloupotrebom tačnih i nad upotrebom zmišljenih.


i korigovani listing ( sa sve prihvaćanjem tvojih ispravki) dovoljno je grozomoran

Ma ima još ispravki i faktografskih i po smislu i zloj nameri i iskrivljavanju, nego me mrzi sad da to teram dalje.
Ali kaži ti meni sad kontekstualno - čemu služi to nabrajanje 2018. u ovakvom obraćanju baš Vučiću, sem da bi se raspali bazdeći leš drugosrbijanštine nekako okačio na drveni skelet da izgleda kao da stoji, sa kapcima poduprtim čačkaliama dok lutkar stoji iza i trbuhozbori kao da mrša nešto sama govori, i još joj oko vrata okačena tabla na kojoj piše "svest i savest Beograd"?
highshalfbooze highshalfbooze 17:30 20.12.2018

Re: Veći bulšit

pa recimo da bi se trebalo malo zamisliti nad tim podacima, a o svrsi pismasam se i sam zapitao...


Nema šta da se zamišljamo, treba strpati zločince u bajbok, pa nek se oni zamišljaju. Da je to urađeno u prethodnim slučajevima, ti zločini se ne bi ni desili jer bi država poslala jasnu poruku da zločine neće da toleriše, već će da ih kažnjava. A pošto su prethodne slučaje zataškavali, poslali su poruku da su zločini poželjni. A kada se zna da su iz magacina MUP naoružavane paravojne jedinice, stvar je jasna kao dan. Nema zamišljanja, već delanja.
Nego se farsa sprovodi udruženim snagama, zločinci rade, država kao se pravi luda, NVO i Filip kenjaju mi smo fašistički narod, poštenim ljudima se diže kosa na glavi... rijaliti šou...
predatortz predatortz 17:34 20.12.2018

Re: Veći bulšit


Slažem se brate - teško preseravanje.


Ali baš teško!


hoochie coochie man hoochie coochie man 17:37 20.12.2018

Re: Veći bulšit

šta od ovoga ne stoji?


Ne stoji objektivnost.

A objektivnost podrazumeva sagledavanje konteksta, ne izdvajanje pojedinih, biranih, događaja.

Kako ono bi, dajte mi bilo koji tekst i u njemu ću naći ću dovoljno argumenata.....

Tako i ovde, sve se to pojedinačno može dokazivati, ali zaključak izveden iz tih dokaza bi bio neobjektivan.

Jer, koji se zaključak iz toga može izvući osim Srbi (srpska strana) su krivi, monstrumi su, zločinci su...
Ali, da li se isti takav spisak može napraviti i za drugu stranu u tom ratu?
Može.
Pa znači li to da je zaptravo druga strana kriva, monstruozna, zločinačka?
Ili, postoji li bilo koja strana u ratovima devedesetih za koju se takav spisak nemože napraviti?
Nema je.

Ostaje ili da sve proglasimo monstrumima i zločincima, ili da se uzdržimo od ovakvih selektivnih spiskova i da se postaramo da sagledavamo šire.
docsumann docsumann 17:38 20.12.2018

Re: Veći bulšit

Ali kaži ti meni sad kontekstualno - čemu služi to nabrajanje 2018. u ovakvom obraćanju baš Vučiću, sem da bi se raspali bazdeći leš drugosrbijanštine nekako okačio na drveni skelet da izgleda kao da stoji, sa kapcima poduprtim čačkaliama dok lutkar stoji iza i trbuhozbori kao da mrša nešto sama govori, i još joj oko vrata okačena tabla na kojoj piše "svest i savest Beograd"?


kako da ti odgovorim kontekstualno na retoričko pitanje?
highshalfbooze highshalfbooze 17:39 20.12.2018

Re: Veći bulšit

Da je to urađeno u prethodnim slučajevima, ti zločini se ne bi ni desili jer bi država poslala jasnu poruku da zločine neće da toleriše,


Ne kenjaj, jel Šešelj bio u KaPe domu Zen'ca i KaPe domu Hag po više godina, pa ga eno živog i zdravog u skupštini zastupa narod.
docsumann docsumann 17:41 20.12.2018

Re: Veći bulšit

A objektivnost podrazumeva sagledavanje konteksta, ne izdvajanje pojedinih, biranih, događaja.


nema tog konteksta koji može prikazati te događaje u bilo kom drugom svijetlu sem kao teške svinjarije.
freehand freehand 17:42 20.12.2018

Re: Veći bulšit

highshalfbooze
Da je to urađeno u prethodnim slučajevima, ti zločini se ne bi ni desili jer bi država poslala jasnu poruku da zločine neće da toleriše,


Ne kenjaj, jel Šešelj bio u KaPe domu Zen'ca i KaPe domu Hag po više godina, pa ga eno živog i zdravog u skupštini zastupa narod.

To se ti sam sa sobom svađaš?
Ovaj Filip je kaalizator za opasne stvari u Vaseljeni.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:49 20.12.2018

Re: Veći bulšit

nema tog konteksta koji može prikazati te događaje u bilo kom drugom svijetlu sem kao teške svinjarije.


Ne može te konkretne događaje, ali ovakvo izdvajanje događaja prikazuje strane u krivom svetlu.
predatortz predatortz 17:51 20.12.2018

Re: Veći bulšit

docsumann
A objektivnost podrazumeva sagledavanje konteksta, ne izdvajanje pojedinih, biranih, događaja.


nema tog konteksta koji može prikazati te događaje u bilo kom drugom svijetlu sem kao teške svinjarije.


Nema i ima. Da je zločin u građanskim ratovima devedesetih odlika samo jedne strane, lako bi se bilo odrediti o svemu tome. Pošto su sve strane učinile upravo onoliko zločina koliko su im prilike dozvoljavale da ih počine, onda moramo gledati i na druge okolnosti i širi kontekst tih sukoba.

docsumann docsumann 22:07 20.12.2018

Re: Veći bulšit


Nema i ima. Da je zločin u građanskim ratovima devedesetih odlika samo jedne strane, lako bi se bilo odrediti o svemu tome. Pošto su sve strane učinile upravo onoliko zločina koliko su im prilike dozvoljavale da ih počine, onda moramo gledati i na druge okolnosti i širi kontekst tih sukob


oš reć' svi smo ista govna?
nemam ništa za prigovorit na tu konstataciju.
anonymous anonymous 03:48 21.12.2018

Re: Veći bulšit

predatortz

Slažem se brate - teško preseravanje.


Ali baš teško!




Baš,baš...
aureus aureus 04:21 21.12.2018

Re: Veći bulšit

docsumann
nedavno na crnogorskoj TV Vijesti gostovao Puhovski.

Bio mu je to veoma dobar nastup, pogledao sam ga par puta.

Preporuka za gledanje i od mene.
docsumann docsumann 18:29 21.12.2018

Re: Veći bulšit

Preporuka za gledanje i od mene.


mislim da zavrjeđuje bolju promociju

highshalfbooze highshalfbooze 15:54 20.12.2018

K vragu...

Moja vera u vas bila je plod moje očajničke želje da se neko posle toliko godina pojavi i svojom promenom, promeni i Srbiju.


Posle ovoga nisam ni čitao dalje, a verovatno će još dosta vremena da prođe dok se ne smilujem da pročitam nešto što je napisao.

Jeste ona družba besprizornih mogla da baci u očaj, ali da izlaz traži u ratnom huškaču je baš besmisleno. Moglo se samo očekivati da unapredi devastirajuće metode prethodnika, što je na kraju upravo i uradio.

Dodatak: Aha, upravo sam danas saznao da je tvoja ljubimica sudijnica otišla u apelacioni
aureus aureus 19:44 20.12.2018

Re: K vragu...

Овај Петровић изгледа зеза Вучића.

Помиње неку вјеру у њега и изневјерена очекивања.

И тако Вучић не може да каже да га је напао љути противник - него човјек који је вјеровао у њега.

Иначе, Петровић је недавно гостовао на бх телевизији "Фејс" и рекао: "Ако треба да се потпише тај правно обавезујући споразум, ево ја ћу га потписати...ако је проблем у томе ко ће", парафразирам.

Вриједи размислити о неким стварима које је навео Србин Петровић (то јест, Београђанин, како то лијепо каже Филип).
Boris Drenca Boris Drenca 16:09 20.12.2018

Mitologija

Veoma zanimljivo je to što i citirani autor, a po komentarima i blogodomaćin, gube poentu onoga što žele da kažu.

Citiranjem mitoloških nedokazivih i često netačnih i preteranih 'činjenica' se daje 'municija' onima koji su protiv otkrivanja i osuda zločina. Svaki zlikovac može se uhvatiti za svaku 'činjenicu' koju autor pisma navodi i 'zaključiti' da ti građanski borci mogu biti samo 'lažovi' i oni koji izmišljaju .

Na taj način za nekažnjivost zločina krivi su i oni koji nominalno žele da ih osude preteranim brojkama, friziranim okolnostima,...kao i zločinci. Propagiranjem ovakvih 'činjenica' radi se za tločince i njihovo sakrivanje od istine i kazne
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:01 20.12.2018

Re: Mitologija

Naprotiv.

Ono što govore i pišu Mirjana Karanović i Čedomir Petrović je moćan, svevremen glas svesti i savesti najbolje verzije Beograda.

U duhu Tomasa Mana kada je kritički govorio i pisao o nemačkoj naciji pod Hitlerom!
freehand freehand 17:12 20.12.2018

Re: Mitologija

Citiranjem mitoloških nedokazivih i često netačnih i preteranih 'činjenica' se daje 'municija' onima koji su protiv otkrivanja i osuda zločina. Svaki zlikovac može se uhvatiti za svaku 'činjenicu' koju autor pisma navodi i 'zaključiti' da ti građanski borci mogu biti samo 'lažovi' i oni koji izmišljaju .

Na taj način za nekažnjivost zločina krivi su i oni koji nominalno žele da ih osude preteranim brojkama, friziranim okolnostima,...kao i zločinci. Propagiranjem ovakvih 'činjenica' radi se za tločince i njihovo sakrivanje od istine i kazne

Do jaja. Nisu problem proizvoljnosti, poluistine, laži, izmišljanja kao takve nego to što su potencijalna municija nekom ko bi sad mogao da ih zloupotrebi.
Živ je Gebels, umro nije.
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:20 20.12.2018

Re: Mitologija

O zločinima srpske i crnogorske vojske nad albanskim stanovništvom tokom balkanskih ratova pisao je Dimitrije Tucović.

Hoćemo li sada i njega etiketirati i optuživati na isti način kao Čedomira Petrovića?
freehand freehand 17:31 20.12.2018

Re: Mitologija

Filip Mladenović
O zločinima srpske i crnogorske vojske nad albanskim stanovništvom tokom balkanskih ratova pisao je Dimitrije Tucović.

Hoćemo li sada i njega etiketirati i optuživati na isti način kao Čedomira Petrovića?

Jel i on pominjao "defektne" na pežorativan način?
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:44 20.12.2018

Re: Mitologija

Tucović je bio još oštriji u osudi ratnih zločinaca medju srpskim i crnogorskim vojnicima i oficirima.

Evo šta je objavio u "Radničkim novinama" 22. 10. 1913. godine:

https://pescanik.net/pismo-dimitrija-tucovica/
freehand freehand 17:47 20.12.2018

Re: Mitologija

Filip Mladenović
Tucović je bio još oštriji u osudi ratnih zločinaca medju srpskim i crnogorskim vojnicima i oficirima.

Evo šta je objavio u "Radničkim novinama" 22. 10. 1913. godine:

https://pescanik.net/pismo-dimitrija-tucovica/

Ne smem da otvorim. Jel pismo Vučiću?
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:57 20.12.2018

Re: Mitologija

Ne, nego pismo srpskoj javnosti tog oktobra 1913. godine!

Pismo jednog časnog oficira, koji je poginuo u odbrani Srbije od austrougarske vojske tokom Kolubarske bitke.
highshalfbooze highshalfbooze 18:07 20.12.2018

Re: Mitologija

Pismo jednog časnog oficira, koji je poginuo u odbrani Srbije od austrougarske vojske tokom Kolubarske bitke.


Za nagradu je dobio:

hoochie coochie man hoochie coochie man 18:32 20.12.2018

Re: Mitologija

Pismo jednog časnog oficira,


Ajd Filipe, nemoj mu još i oficirsku čast pripisivati.
Kakav qrac časni oficir, rezervista koji je komandovao vodom.
Poginuo poginuo, jbg, rat je bio, mnogi su poginuli.

Ako je on bio časan onda je Mišić bio nečasan, jer on je komandovao, pod njegovom komandom se sve to dešavalo.

michiganac michiganac 18:52 20.12.2018

Re: Mitologija

O zločinima srpske i crnogorske vojske nad albanskim stanovništvom tokom balkanskih ratova pisao je Dimitrije Tucović.


I Filipe, sta mislis, jesu i ta zlocinjenja dosla onako iznebuha?

Ili su bili posljedica (sazrijevanja jedne lose situacije u glavama srpskog plebsa i puka usljed) prethodnog visedecenijskog (stoljetnog) zulumcarenja i satiranja srpskog od strane prvopomenutog stanovnistva (ali da ne generalizujemo toliko) uz prethodni otomanski blagoslov i saucesnistvo? (zamisli si situaciju kad takve vijesti s tuznoga juga nesmanjeno, gotovo svakodnevno stizu u oslobodjenu knezevinu, i tako decenijama..)
zilikaka zilikaka 19:00 20.12.2018

Najkraće

Godine 1998. u Prekazu, u oblasti Drenice, velike vojno policijske srpske snage, naoružane tenkovima, samohotkama i artiljerijom, opkolile su kuću porodice Jašari i tri dana i tri noći pucale su bez razlike i na žene, decu i ostale civile. Helikopteri i vojna vozila zasipali su seoske krovove rafalima, a onda su policijske snage ušle u selo, pucajući na kuće.

Mene samo zanima šta su oni osvajali ovako? Ako prihvatimo da je bilo tako
To bila kuća il vojno utvrdjenje
predatortz predatortz 19:05 20.12.2018

Re: Najkraće

zilikaka
Godine 1998. u Prekazu, u oblasti Drenice, velike vojno policijske srpske snage, naoružane tenkovima, samohotkama i artiljerijom, opkolile su kuću porodice Jašari i tri dana i tri noći pucale su bez razlike i na žene, decu i ostale civile. Helikopteri i vojna vozila zasipali su seoske krovove rafalima, a onda su policijske snage ušle u selo, pucajući na kuće.

Mene samo zanima šta su oni osvajali ovako? Ako prihvatimo da je bilo tako
To bila kuća il vojno utvrdjenje


Autor je zaboravio na jednu sitnicu. Naime, zaboravio je da kaže koliko je poziva upućeno da se civili dislociraju iz kuća, da im se omogući da bezbedno napuste selo.
highshalfbooze highshalfbooze 19:05 20.12.2018

Re: Najkraće

To bila kuća il vojno utvrdjenje

Kombinovani objekat. Jesi gledala Vuka sa Prokletija?
highshalfbooze highshalfbooze 19:07 20.12.2018

Re: Najkraće

Autor je zaboravio na jednu sitnicu. Naime, zaboravio je da kaže koliko je poziva upućeno da se civili dislociraju iz kuća, da im se omogući da bezbedno napuste selo.

Pitanje je ko će da poveruje tamo nekima koji ulaze u selo tenkovima i haraju po civilnim kućama, otimaju civile, siluju žene...
zilikaka zilikaka 19:08 20.12.2018

Re: Najkraće

Pošto ne mogu duge komentare-nastavak.
Dakle, nisam još pročitala celo pismo. Ovdaj deo me bacio u logičku nedoumicu.
Zašto bi vojska naoružana artiljerijom petljala TRI DANA oko jedne ili nekoliko kuća, a posebno zašto ako su već išli na to da sve redom ubiju. Zar nije bilo brže, lakše i bezbednije po napadača da ispali nekoliko granata iz te artiljerije?
predatortz predatortz 19:09 20.12.2018

Re: Najkraće

highshalfbooze
Autor je zaboravio na jednu sitnicu. Naime, zaboravio je da kaže koliko je poziva upućeno da se civili dislociraju iz kuća, da im se omogući da bezbedno napuste selo.

Pitanje je ko će da poveruje tamo nekima koji ulaze u selo tenkovima i haraju po civilnim kućama, otimaju civile, siluju žene...


Oni koji su poverovali danas su živi, oni koji nisu izginuli su kao živi štit teroristima.
Metku i granati svejedno.
highshalfbooze highshalfbooze 19:10 20.12.2018

Re: Najkraće

Zar nije bilo brže, lakše

Rado bi se oni igrali igre "volim miris napalma u rano jutro", al im Tita nije ostavio.
highshalfbooze highshalfbooze 19:12 20.12.2018

Re: Najkraće

Oni koji su poverovali danas su živi, oni koji nisu izginuli su kao živi štit teroristima.
Metku i granati svejedno.

Da, oni koji su imali sreće da nalete na ljude... a oni drugi baš i nemaju prilike da se pohvale.
predatortz predatortz 19:15 20.12.2018

Re: Najkraće

highshalfbooze
Oni koji su poverovali danas su živi, oni koji nisu izginuli su kao živi štit teroristima.
Metku i granati svejedno.

Da, oni koji su imali sreće da nalete na ljude... a oni drugi baš i nemaju prilike da se pohvale.


Događaj o kom govorimo zbio se marta '98. godine. Vojno-policijska akcija je bila čista kao suza jer su oči sveta bile uprte u Srbiju.

zilikaka zilikaka 19:20 20.12.2018

Re: Najkraće

Rado bi se oni igrali igre "volim miris napalma u rano jutro", al im Tita nije ostavio.

Ali stvarno, zašto nisu ispalili desetak granata i za sat-dva završili, ako se tako može reći.
Logički mi ne štima. Tolika sila toliko dugo na nekoliko kuća
Ne razumem.
A napalm nisamm čula da su ovde ikad imal, što ne znači da sam u pravu, a opet, čisto tehnički gledano, šta će ti ako već ideš tenkom.

nask nask 19:22 20.12.2018

Re: Najkraće

A napalm nisamm čula da su ovde ikad imal,


Jesmo, kako nismo imali. Lično rukovao istim i gledao kakav je efekat 250 kilske napalm bombe bačene iz aviona. U mirnodopskoj JNA.
highshalfbooze highshalfbooze 19:27 20.12.2018

Re: Najkraće

Događaj o kom govorimo zbio se marta '98. godine. Vojno-policijska akcija je bila čista kao suza jer su oči sveta bile uprte u Srbiju.


Znam, razumem... međutim srpska milicija je bila već omražena i nisu im baš verovali jer su ih uglavnom viđali po punktovima kako trkeljišu vozila na svakih par kilometara, i tako godinama.
Ono "ko će da poveruje tamo nekima..." se odnosi na javnost koju treba da ubeđuješ da je akcija bila "čista kao suza". Koja javnost će da veruje u to kad su videli leševe civila koje su pokušali da sakriju, pa se onda vade da je to bila asanacija terena...
zilikaka zilikaka 19:30 20.12.2018

Re: Najkraće

Onda su movli i tako, kad su vec nadletali.
Ne packam se u politiku kad god ne moram. Znam da je rat prljava rabota nego mi ovo stvarno zazvonilo kao nelogicno.
Pretpostavljam da je jeres posumnjati u tacnost pidataka pa zato upucenijima postavljam pitanje
highshalfbooze highshalfbooze 19:31 20.12.2018

Re: Najkraće

Tolika sila toliko dugo na nekoliko kuća

To su više bila mala utvrđenja. A napadači nisu platili iz džepa džebanu, pa su je arčili da ne rizikuju glavu. Nisu se baš sekirali za prekomernu upotrebu sile.
zilikaka zilikaka 19:35 20.12.2018

Re: Najkraće

napadači nisu platili iz džepa džebanu, pa su je arčili da ne rizikuju

Pa TO pitam
Vamo artjerija i avijacija a vamo TRI dana. I još ne žale džebane.
Sad TEK ne razumem...
predatortz predatortz 19:36 20.12.2018

Re: Najkraće

Koja javnost će da veruje u to kad su videli leševe civila koje su pokušali da sakriju, pa se onda vade da je to bila asanacija terena...


Istu taktiku su u BiH imali Muslimani. Iza jedinica u napadu je išao ešalon civila koji je halakao, lupao u koješta, vrištao i unosio paniku protivnicima. Ako probiju liniju odbrane, ti civili pljačkaju dok džihadlije kolju i pale. Ako ne probiju, deo njih izgine od zaprečne vatre i artiljerije. Otud nesrazmer civilnih žrtava kod nas i kod njih. Mi smo svoje civile nastojali da sklanjamo od dejstava, sela uz linije smo evakuisali. Njihovi civilu su, često, aktivno učestvovali u sukobu. A mešovita, vojno-civilna, formacija je legitiman ratni cilj.
Ima to veze i sa doktorima islama, ali da ne širim priču.
highshalfbooze highshalfbooze 19:38 20.12.2018

Re: Najkraće

Znam da je rat prljava rabota nego mi ovo stvarno zazvonilo kao nelogicno.

Ne može da ti zvuči logično kad i nije logično. Ja sam još pre rata na vojnim vežbama shvatio da oružje daju raznoraznim degenima koje predvode debili prerušeni u rezervne vojne starešine.
I vrlo sam srećan zbog tog pravovremenog saznanja.
highshalfbooze highshalfbooze 19:42 20.12.2018

Re: Najkraće

Iza jedinica u napadu je išao ešalon civila koji je halakao, lupao u koješta, vrištao i unosio paniku protivnicima. Ako probiju liniju odbrane, ti civili pljačkaju dok džihadlije kolju i pale.

Znam, negde sam pročitao priču jednog civila muslimana koji je pre pada Srebrnice pričao kako su civili iz Srebrnice išli u nabavku hrane.
zilikaka zilikaka 19:45 20.12.2018

Re: Najkraće

Ne može da ti zvuči logično kad i nije logično.

Dakle, da prihvatimo da je sigurno tačno, ma koliko bilo nelogično.
Ima li o tome još nekih izvora?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:45 20.12.2018

Re: Najkraće

Vamo artjerija i avijacija a vamo TRI dana.


Da li je kuća bila opkoljena tri dana ili je cela ta akcija trajala tri dana?
Ono, Jašari, inače osiona vucibatina, napada policiju, ovi ga jure, on se krije beži, napada, i sav taj kalambur, i ta akcija traje tri dana, a onda ga opkoljavaju i daju neki rok od, pominje se dva sata, u kome treba da se predaju inače sledi...ono što je usledilo.
Ko je izašao izašao je, ostao je živ, ko nije....vatra i...Jašari postaje heroj, simbol, junak....

predatortz predatortz 19:46 20.12.2018

Re: Najkraće

highshalfbooze
Iza jedinica u napadu je išao ešalon civila koji je halakao, lupao u koješta, vrištao i unosio paniku protivnicima. Ako probiju liniju odbrane, ti civili pljačkaju dok džihadlije kolju i pale.

Znam, negde sam pročitao priču jednog civila muslimana koji je pre pada Srebrnice pričao kako su civili iz Srebrnice išli u nabavku hrane.


I ta priča o gladi u Srebrenici je deo ratne propagande. Kad su naše jedinice ušle u Srebrenicu zatečene su količinom hrane po kućama. Gladniji su bili civili u Bratuncu i drugim srpskim mestima. Mi nismo imali vazdušni koridor, nama UNPROFOR nije dovozio hranu, lekove, sanitetski materijal...

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:47 20.12.2018

Re: Najkraće

Ima li o tome još nekih izvora?


Ma kako nema, to je najznačajniji detalj iz perioda pre bombardovanja.
vcucko vcucko 20:14 20.12.2018

Re: Najkraće

predatortz

Istu taktiku su u BiH imali Muslimani. Iza jedinica u napadu je išao ešalon civila koji je halakao, lupao u koješta, vrištao i unosio paniku protivnicima.
...
Ima to veze i sa doktorima islama, ali da ne širim priču.

To je još osmanlijska taktika. Oni su imali posebne jedinice civila koje su bučile i halakale.
Psihološki rat u sklopu pravog.
zilikaka zilikaka 20:25 20.12.2018

Re: Najkraće

hoochie coochie man
Ima li o tome još nekih izvora?


Ma kako nema, to je najznačajniji detalj iz perioda pre bombardovanja.

I šta kažu?
Možda jednom, kad mi provajder omoguci, pogledamm i sama...
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:45 20.12.2018

Re: Najkraće

I šta kažu?
Možda jednom, kad mi provajder omoguci, pogledamm i sama...


Kako ko :)

Albanska strana o junaštvu Jašarija i divljaštvu Srba, druga o legitimnoj akciji i Jašarijevom siledžijstvu i surovosti, koja je išla dotle da je zabranjivao svojima da izađu iz kuće i da je žene i decu postavljao kao štit, čak se tvrdi da je jednog svog svojeručno ubio jer je hteo da se preda.

Ono što ni jedna strana ne poriče je da je taj momenat bio presudan da se albansko stanovništvo masovno okrene protiv srpske policije, i da se OVK omasovi.


freehand freehand 22:48 20.12.2018

Re: Najkraće

highshalfbooze
Događaj o kom govorimo zbio se marta '98. godine. Vojno-policijska akcija je bila čista kao suza jer su oči sveta bile uprte u Srbiju.


Znam, razumem... međutim srpska milicija je bila već omražena i nisu im baš verovali jer su ih uglavnom viđali po punktovima kako trkeljišu vozila na svakih par kilometara, i tako godinama.
Ono "ko će da poveruje tamo nekima..." se odnosi na javnost koju treba da ubeđuješ da je akcija bila "čista kao suza". Koja javnost će da veruje u to kad su videli leševe civila koje su pokušali da sakriju, pa se onda vade da je to bila asanacija terena...

To sve za razlku od engleskh policajaca u Irskoj i bilo kog drugog policajca na bilo kom drugom ostljivom punktu na kugli zemaljskoj.
Inače, akcija u Prekazu je potpuno dokumentovana od početka do kraja video snimcima. Sve je zabeleženo. Domaćim i stranim kamerama, pitanje je samo šta je od toga bilo adekvatno i podobno za prikazivanje.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:57 21.12.2018

Re: Najkraće

To sve za razlku od engleskh policajaca u Irskoj i bilo kog drugog policajca na bilo kom drugom ostljivom punktu na kugli zemaljskoj.


FBI na slucaju Waco Texas resenje problema'.. (primer)
michiganac michiganac 19:35 20.12.2018

ARD (2001)



(obratiti paznju na ispovijesti od 6:45 min)
predatortz predatortz 19:40 20.12.2018

Re: ARD (2001)

Ili OVO
floki floki 09:06 21.12.2018

Re: ARD (2001)

ima i ovo:


na žalost, nema valjanog prevoda, ko ne priča nemački, mora da uključi dole onaj automatski prevod...


kao deo emisije ima i intervju sa Jochen Scholz-om, neki njihov pukovnik, koji je u vojsci radio na obradi nemačkih vojnih obaveštajnih podataka sa terena (kosovo) - sami podaci kažu da nema priče o bilo kakvom genocidu i etničkom čišćenju...

i da, voditeljka je fina (stvar ukusa, naravno) :)


što se tiče ove budale čkaljinog sina, jednom sam pogledao 5min nekog njegovog intervjua pa odmah ugasio...
gubljenje vremena na lupetanje iskompleksiranog kretena

naravno, nisam ni slova pročitao od ovoga što autor bloga šuketa, tek je to gubljenje vremena...

Bili Piton Bili Piton 20:52 20.12.2018

Aste

zapenili.

Bar da je nešto novo.
predatortz predatortz 20:54 20.12.2018

Re: Aste

Bili Piton
zapenili.

Bar da je nešto novo.


Izvini, ko je zapenio?
Ko je koga uvredio?
Bili Piton Bili Piton 20:57 20.12.2018

Re: Aste

Joj bre...

zapenili - raspričali se.
predatortz predatortz 21:02 20.12.2018

Re: Aste

Bili Piton
Joj bre...

zapenili - raspričali se.


A, to...
G.Cross G.Cross 21:10 20.12.2018

Meni onako

Meni kao prvo zao coveka koji se zove Ckaljin sin. Bez obzira kako je velik bio njegov otac ako se on nije izborio za svoje ime jebiga.


Kao drugo Docse jel imas neku od onih tableta ili kao vec sluze onaj DSM ilikako se vec zove.
Svaka tebi cast pre svega na strpljenju da argumentovanp razgovaras.
Ozbiljno , ja se toliko zalosno nisam osecao od osme sednice. I tada su me ljudi pitali sta ti je bre on je nas on je cetnik bez brade.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:42 20.12.2018

Mini trol...

Gledam sjajan dokumentarni film "Hrvoje i Srboljub" na RTS 1.

Bravo za autore!
tasadebeli tasadebeli 22:13 20.12.2018

Re: Mini trol...

Filip Mladenović



Шта би, Филипе?

Где нестаде мој коментар о Осмој седници и Кросу?



tasadebeli

G.Cross

Ozbiljno , ja se toliko zalosno nisam osecao od osme sednice.








Хрвоје и Србољуб, а?

Браво за аутора овог блога!

Ц, ц, ц, Филипе, демократо један!

И то она врста српског демократе либерално претопљена и наново искована од губитника са Осме седнице.


EDIT: Само да те подсетим, Филипе, шта кажу ови из Централне комитеје:

Tanja Fajon, poslanica Evropskog parlamenta, kaže da je brinu slučajevi napada na one koji razmišljaju drugačije ili su kritički glas društva prema vlastima.

IZVOR: RSE ČETVRTAK, 20.12.2018. | 12:45 -> 21:13

"To ćemo pratiti i dalje – to nije Srbija koju želim da vidim u Evropskoj uniji (EU)", rekla je ona za Radio Slobodna Evropa.


(ЛИНК)
G.Cross G.Cross 11:06 21.12.2018

Re: Mini trol...

tasadebeli
Filip Mladenović



Шта би, Филипе?

Где нестаде мој коментар о Осмој седници и Кросу?



tasadebeli

G.Cross

Ozbiljno , ja se toliko zalosno nisam osecao od osme sednice.








Хрвоје и Србољуб, а?

Браво за аутора овог блога!

Ц, ц, ц, Филипе, демократо један!

И то она врста српског демократе либерално претопљена и наново искована од губитника са Осме седнице.


EDIT: Само да те подсетим, Филипе, шта кажу ови из Централне комитеје:

Tanja Fajon, poslanica Evropskog parlamenta, kaže da je brinu slučajevi napada na one koji razmišljaju drugačije ili su kritički glas društva prema vlastima.

IZVOR: RSE ČETVRTAK, 20.12.2018. | 12:45 -> 21:13

"To ćemo pratiti i dalje – to nije Srbija koju želim da vidim u Evropskoj uniji (EU)", rekla je ona za Radio Slobodna Evropa.


(ЛИНК)



tasadebeli tasadebeli 22:05 20.12.2018

Донације

Да, у праву је Чкаљин син.

Немци су нам стварно много помогли.

Нарочито донацијама у српском образовању. (И у култури и у медијима, такође. Видљиво је...)

Не чуди то, морало је неки начин да се компензује оно силно донирање органа Срба пре тога, зар не? (ЛИНК)

(Ево, сад ће 20 година од бомбардовања 1999.)







И једно економско питање за наше блогерске економисте на које никако да добијем одговор...

Да ли су Шиптари на Косову и Метохији икада, ИКАДА, у тој некадашњој СФРЈ и СРЈ до бомбардовања 1999. плаћали порез, струју, комуналије, телефоне и остале грађанске принадлежности попут осталих грађана Србије и од чијих пара су онда функционисале школе и универзитет на албанском језику у Приштини и слично?

Или су током свих тих деценија после масовне имиграције из Албаније после 1945. преко ондашњих отворених граница живели некако илегално у тој држави уживајући принадлежности за националне мањине на највишем нивоу у Европи да би онда против те државе у којој су се тако лепо башкарили толике деценије подигли побуну?

И зашто сам ја 1983/1984 у оној братство-јединственој СФРЈ морао да спавам са муницијом под јастуком да ми је не би украли када ме пошаљу са Шиптарима на неку издвојену стражу у некој словеначкој вукојебини?

И зашто сам ја тог новембра пре тачно 35 година морао да уперим оружје и убацим метак у цев (пратећи исто оно што ради дежурни официр у касарни којем сам у том моменту био пратња) да бисмо растерали окупљене Шиптаре за Дан заставе Албаније, 28. новембар 1983. пошто су се окупили усред касарне ЈНА у Словенији, СФРЈ, да би прослављали тај свој празник и нису хтели да се разиђу на команду официра него су још кренули према нама онако у чопору, претећи и галамећи, као што су навикли? Касарна ЈНА у Словенији, СФРЈ... Славили Дан заставе Албаније у униформи војника ЈНА...

И зашто је мој другар, Србин са Косова и Метохије, још 1981/82. ишао под оружаном пратњом у своју школу у родном месту? Да би следеће године продали своју кућу и побегли из свог роднг места...

И зашто је генерал ЈНА Андрија Силић 1981. године политичарима са Косова и Метохије тада буквално рекао (цитирам):"Ако ми убијете још једног јединог војника, палим тенкове и газим Приштину, је л' јасно?"

(Тада су масовно пуцали на војнике ЈНА ноћу на стражи на Косову и Метохији. У бртаство-јединственој СФРЈ.)

Много ту питања има пре ове приче о "злочинима" Срба над Шиптарима. Много, много прича и питања...

А како се у цивилизиваним државама на чије се вредности позивамо (попут Немачке, рецимо, или САД) излази на крај са таквим грађанима?

Подизањем споменика Клинтону?



anonymous anonymous 03:28 21.12.2018

Fascinantno je ...

...kako Filip svojim nebuloznim postovima, tekstovima i autorima koji ne zaslužuju ni pet minuta pažnje, svaki put zatalasa blog i blogerima oduzme toliko dragocenog vremena koje je moglo biti posvećeno mnogo ozbiljnijim likovima i sadržajima.

Idealan je Filip ....

I trebalo bi ga platiti ...

Za zamajavanje ....
anonymous anonymous 03:34 21.12.2018

Re: Fascinantno je ...

...da me svaki potez Filipov više usmeri na analizu i razmišljanje o razlozima njegovih postupaka, nego o samom sadržaju onoga na čemu insistira.

To gotovo nikad ne zavredjuje pažnju.


Usput

Svaki put se , pa i sada, pitam ....čemu ?

Čemu....i ovaj moj komentar ?

Duplo golo.
anonymous anonymous 03:40 21.12.2018

Re: Fascinantno je ...

more gluposti ...čoveka koji zna ...

....sve o narodu ....

Osim jedne stvari - da je taj narod glasao.

Autsajder i umišljeni sin čoveka talentovanog za komiku, koji se bori za pet minuta popularnosti i pažnje naših zapadnih prijatelja.

Stilski - tekst ne zavredjuje da bude objavljen ni u školskom listu neke osnovne beogradske škole.

Ili smo mi izgubili svaki osećaj za literarnu estetiku ?
aureus aureus 04:18 21.12.2018

Re: Fascinantno je ...

Mrkli je mrak i svi spavaju.
Samo jedan čovjek analizira literarnu estetiku.



Prije ili kasnije shvatiće...
...da ne treba da stavlja toliko trotački i rednih bjelina.
Filip Mladenović Filip Mladenović 09:28 21.12.2018

Re: Fascinantno je ...

Onda Vam preporučujem da čitate zapisnike sa sudjenja srpskim ratnim zločincima, kako onima kojima je sudjeno u Hagu, tako i onima koji su za počinjene ratne zločine odgovarali pred sudom u Beogradu.
aureus aureus 15:15 21.12.2018

Re: Fascinantno je ...

Filip Mladenović
Onda Vam preporučujem da čitate zapisnike sa sudjenja srpskim ratnim zločincima, kako onima kojima je sudjeno u Hagu, tako i onima koji su za počinjene ratne zločine odgovarali pred sudom u Beogradu.

Kao primjer dobre literarne estetike?
anonymous anonymous 15:56 21.12.2018

Re: Fascinantno je ...

aureus
Mrkli je mrak i svi spavaju.
Samo jedan čovjek analizira literarnu estetiku.

Prije ili kasnije shvatiće...
...da ne treba da stavlja toliko trotački i rednih bjelina.


Očekivao sam pre, da ćeš mi prebrojati preporuke i dobro proanalizirati koliko sam od dobijenih sam poslao.




A što se tiče mog stila, ima razloga zašto stavljam ... da bih naglasio nedovršenost i pozvao na dalje razmišljanje.

A i istakao delove rečenice.



aureus aureus 16:22 21.12.2018

Re: Fascinantno je ...

anonymous

A što se tiče mog stila, ima razloga zašto stavljam ... da bih naglasio nedovršenost i pozvao na dalje razmišljanje.

A i istakao delove rečenice.

Предлажем боље и смисленије реченице, па онда неће бити потребе за ситним триковима који упропаштавају стил.

Зар си стварно сам себи давао препоруке?
Е то већ не би било лијепо.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana