Ljudska prava

"Raport"

Freedom of Information RSS / 24.12.2018. u 09:16

U petak, 21. 12. 2018., biio je moj poslednji radni dan kao Poverenika za informacije. Mnoge je zanimalo kako je izgledao, neki su čak tražili "raport". Pa da ga ostavim i ovde, na blogu.

Radni dan je počeo vrlo rano i dinamično, čitanjem mejla koji mi je u sitne jutarnje sate iz Kanade, iz Vankuvera poslao Peđa Blagojević urednik "Južnih vesti". Nastavio se telefonskim razgovorom sa Acom Stankovim, njegovim zamenikom. 

Novinar "Južnih vesti" juče je saslušavan u niškoj policiji, navodno po nalogu tužioca. Od njega je traženo da oda izvor koji mu je dao određene lične podatke nekih aktera o čijim "kombinacijama" su "Južne vesti" želele da pišu. Postupak, zaista, najblaže rečeno, teško shvatljiv. Naši zakoni snažno garantuju tajnost novinarskog izvora, novinar je dužan da oda izvor samo kada su u pitanju najteži oblici najtežih krivičnih dela. Pod konkretnim okolnostima interesovanje "nadležnih" za izvor "Južnih vesti" je potpuno neodrživo. A i pod pretpostavkom da neko sumnja da je novinar počinio krivično delo "neovlašćenog prikupljanja ličnih podataka" iz člana 146 KZ, radilo bi se o krivičnom delu koje se goni po privatnoj tužbi, te tužilaštvo i policija nemaju tu šta da traže. 

"Južne vesti", jedan od, možda čak najmarkantniji slobodni medij od onih koji deluju van Beograda, su se eto još jednom suočile se teško shvatljivim, bizarnim potezom vlasti. Nedavno, su bili izloženi pokušaju poreskih vlasti da ih kazne primenom zakona koji se na privatne medije uopšte ne odnosi. I ovaj novi pokušaj izaziva slične neprijatne asocijacije i ni najmanje ne služi na ugled vlasti, naprotiv. Sa Acom Stankovim sam razgovor završio rekavši mu da i nakon mog odlaska, u slučaju potrebe može računati na to da će institucija Poverenika štititi prava "Južnih vesti", zapravo prava cele javnosti.

Odmah zatim u poslu su me prekinuli prijatni gosti. Predstavnici građanske inicijative "Ne davimo Beograd" tražili su da ih primim pre isteka mandata, jer žele da mi uruče simbolično priznanje za rad na funkciji poverenika. Priznanje sam primio sa zadovoljstvom. Specifičnu vrednost priznanja umnogome određuje to ko ih dodeljuje. A okupljanje građana zvano "Ne davimo Beograd" je fenomen vredan poštovanja. Oni su svojim aktivnostima, interesovanjima i pitanjima, u kontinuitetu podsećali na to da javnost ima pravo da zna šta i kako vlast radi, kao i na to da odgovor na pitanje kako će izgledati naš grad ne može da zavisi samo od "ukusa" i ćefa nekakve bahate i osione vlasti, već da je to pitanje u vezi s kojim se mora i konsultovati i poštovati volja građana. Priznanje jedne borbene ekipe spremne da se založi za ovakve ciljeve, svakako zaslužuje poštovanje, i primio sam ga sa zadovoljstvom. 

Onda sastanak sa mojom zamenicom, Stanojlom Mandić. Razgovor i instrukcije u vezi sa izradom mišljenja Poverenika o Nacrtu zakona o izmenama i dopunama Zakona o slobodnom pristupu inforamcijama od javnog značaja. A i razgovor i instrukcije gotovo suvišni, Stanojla je moj "najstariji" saradnik, zajedno smo na ovom poslu 13 i po godina i da bi se razumeli, reči često nisu ni potrebne, dosta je pogled ili osmeh. 

Mišljenje Poverenika o ovom zakonu biće naravno kritičko, veoma kritičko. I pored toga što smo u dugim i prilično intenzivnim konstultacijama koje je Ministarstvo tražilo uspeli da otklonimo neke od nedostataka, to svakako nije dovoljno da bi tekst zaslužio bilo kakvu prolaznu ocenu.

Ni prostor ni vreme ne dozvoljavaju da se bavim svim nedostacima. Podsetiću samo na dva. Jedan je ignorisanje odavno uočenog problema prinudnog izvršenja naloga Poverenika. Zakonom utvrđen mehanizam koji uz nekakvo novčano kažnjavanje od strane Poverenika predviđa, na kraju, nedvosmislenu obavezu Vlade da prinudom obezbedi izvršenje rešenja Poverenika, odavno funkcioniše vrlo problematično. Poslednjih godina praktično ne funkcioniše uopšte i više nego očigledno da Vlada sistematski ignoriše svoju obavezu i tako praktično opstruira primenu zakona. 

Drugi je ideja da se od dejstva zakona potpuno izuzmu državna preduzeća, društva kapitala. Otkad je pomenuta, s pravom je izazvala oštre reakcije javnosti, posebno one antikorupcijski nastrojene, ali na njoj se eto, uporno istrajava. Slabašni formalno-pravni argumenti koji predlagači navode u prilog njoj, deluju krajnje neubedljivo prema činjenici da je dosadašnje interesovanje javnosti praktično u potpunosti bilo usmereno na informacije koje su, ili u mogu biti u vezi sa (anti)korupcijom, i nije dovodilo u pitanje nikakav "ravnopravan" i "konkurentski" položaj ovih preduzeća na tržištu. 

Ovakve izmene ne mogu naići na odobravanje ni kod stranih konsultanata, već angažovanih od strane Vladi da pruže stručnu pomoć u pripremi naših zakona, jer su u suprotnosti sa trendovima koji u vezi sa transparentnošću dominiraju u EU, i demokratskom svetu čiji deo želimo da budemo. Nažalost, i pored svega "dosledno insistiranje" na predloženom rešenju nagoveštava da će ono ipak biti usvojeno. 

Naš Zakon o slobodnom pristupu informacijama zanimljiv je, inače, po tome da je valjda jedini srspki zakon, koji je ikada, po oceni međunarodnih eksperata bio proglašen za najbolji na svetu. Dve godine i figurirao na prvom mestu, sada više nije tu ali jeste među nekoliko najboljih na svetu. Ako bude izmenjen na opisani način, sasvim sam siguran da će ga Tobi Mendel, Helen Darbšajer i njihov "žiri" eksperata, sledeće godine svrstati na neuporedivo niže mesto. Ali, po svemu sudeći, to našu Vladu zanima mnogo, mnogo manje nego npr. famozna "duing biznis lista".

Potom kratak sastanak sa saradnicima iz Sektora za slobodan pristup informacijama. Tema, pripremanje nekoliko zahteva prema Vladi Srbije da ona, u skladu sa svojom zakonskom obavezom, prinudom obezbedi izvršenje rešenja Poverenika. 

Nisam nerealni optimista, samo sam dosledan u tome da radim sve ono što mi zakon nalaže, čak i onda kad to zbog toga što drugi ne izvršavaju svoje obaveze, izgleda gotovo iracionalno. 

Na kraju završavam "oproštajno pismo" premijerki, odnosno Vladi Srbije. Predmet, nedavno usvojeni Zakon o zaštiti podataka o ličnosti, za koji sam više puta rekao da je veoma, neshvatljivo loš. Ako on u ovom obliku bude primenjen od 21. avgusta, biće uzrok ugrožavanja i nepoštovanja prava i proizvoljnih odluka poverenika i drugih organa koje će zavisiti, ne od pravnih činjenica, već aktera.

Polazeći od toga da je štetan po prava i interese građana, a samim tim posledično i neizbežno šteti i Vladi, sugerisao sam da se stavi van snage, a da se pripremi nov zakon. 

U tu svrhu ponudio sam ponovno Model zakona o zaštiti podataka o ličnosti koji sam Vladi "poklonio" leta 2017. godine i podsetio da je taj Model prošao izuzetno široku javnu raspravu i da je dobio praktično plebiscitarnu podršku struke i da je uostalom i sama Vlada u Akcioni plan usaglašen sa EU unela da će taj Model koristiti kao osnovu novo zakona, od čega je, iz meni neshvatljivih razloga, odustala.

Model nije prepisani strani propis, ali jeste usklađen sa Evropskom opštom uredbom, i što je najvažnije istovremeno je prilagođen našim prilikama. Vlada ga može, naravno, još jednom izložiti javnoj raspravi i u skladu sa njom korigovati. A, ako zbog nečije sujete ili ma kog drugog razloga poverenikov Model zakona nije prihvatljiv, Vlada svakako treba da pristupi izradi novog zakona koristeći pritom znanje i iskustvo ljudi koji se godinama bave zaštitom podataka o ličnosti. 

Odlazim sa funkcije, prestaje moja obaveza da štitim pravo na zaštitu podataka o ličnosti, ali Vlada ostaje odgovorna za politiku koja neminovno podrazumeva i obezbeđenje vladavine prava i zaštitu ljudskih prava. Ovo pismo je izraz mog iskrenog nastojanja da joj u izvršavanju te obaveze pomognem. 

Potpisom na pismu premijerki, okončan je radni dan. A time i "raport" koji sam u nemogućnosti da prihvatim njen predlog za razgovor obećao šarmantnoj Aleksandri Popović, novinarki Danas-a. 

Sledi odlazak na sprat iznad mog kabineta gde se okupilo mojih 75 saradnika da bi me ispratili. Idem tamo, ne bez sentimenta, ali sa osećajem zadovoljstva i to dvostrukim. Prvo, jer znam da me ti ljudi ispraćaju kao čoveka koga iskreno poštuju. I drugo, jer je to prilika da se ja njima zahvalim zbog toga što su mi pružili zadovoljstvo i čast da dobar deo radnog veka radim i rukovodim izuzetnom ekipom stručnih, vrednih i dobrih ljudi.
 

P.S. Ispraćaj koji su mi moji saradnici priredili bio je divan, topao, dirljiv, nezaboravan. 



Komentari (149)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hoochie coochie man hoochie coochie man 17:32 26.12.2018

Re: Poštovani

Ipak, ono koliko sam do sada ukačio o njemu, a to se bazira na saznanjima iz medija i na ovom mestu, ne liči mi na čoveka kojem trebaju čuvari "lika i dela" koji će iz, iz bloga u blog, juriti komentare koji im se ne dopadaju, nazivati ljude pičkicama, vređati, ponižavati i palanački im se podsmevati.
Huči i ja smo pokazali da umemo da na pristojan način pitamo ono što nam se ne čini logičnim, domaćin je pokazao da na pristojan način ume da odgovori na ta naša pitanja.


Uveren sam da je tako.

Na konkretno pitanje odgovori, doduše, taj odgovor ima popriličnih rupa po mom shvatanju, dalo bi se tu polemisati još, ali poštujem i njegovu želju da tu stane i da ne raspravlja dalje.

U svakom slučaju, i ovim odgovorima a i dosadašnjim nastupima je pokazao da sigurno nije od onih koji odobrava "Slobo mi te volimo" manir, a koji se ovde toliko dominantan da mi je po malo muka od njega.
Nadam se da i Šabić oseća makar malo neprijatnosti od izliva ovih bljutavih, ko drukčije kaže kleveće i laze, podrški.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:15 26.12.2018

Re: Poštovani

A primeti i to da si svoju kurčevitu tvrdnju na endžinom blogu - da je Poverenik državna institucija a ne jedna osoba, te da je to što se jedino on pojavljuje u javnosti i što se ne zna nizakoga iz njegovog tima, dokaz da je loše obavljao taj posao (što je bar na tri mesta netačna tvrdnja, koju je prvi odvalio čarli, koji veze sa mozgom nema, što sam i tamo pokušao da ti objasnim) a ovde si to, dakle tu svoju netačnu tvrdnju, snishodljivo preformulisao u pitanje, na koje si dobio odgovor identičan onom što ti je i tamo kod endži rečeno.


Hajmo Srki natenane o tom odgovoru.
Osnovna moja zamerka je bila ta što se niko osim Šabića ne pojavljuje u javnosti i pitao sam ga da li je to dobro, da li tako mora, da li je zakonom tako propisano, ili je sve to što je postignuto postigao on sam.
Odgovor je ovo, da ti prevedem

Nisam postigao sam, tim je zaslužniji, i treba se više oslanjati na tim nego na osobu na čelu institucije.
Kaže

Uvek oboje ali mnogo više rada tima



Uvek oboje se odnosi i na njega lii na tim, s tim što on kaže da je tim a ne on, zaslužniji.

Treba,posebno u našim uslovima, da se oslanja na oboje a drugo je svakako mnogo važnije. To upravo smatram najvrednijim rezultatom mog rada.

Ovo "drugo" je tim, ljudi koje nikad nismo uopznali a oni su, po Šabiću, mnogo važniji.



Na pitanje, ako je tako, što niko iz tog tima nije afirmisan u javnosti, sledi objašnjenje da su za to krivi mediji. Da je on lično koliko je mogao radio na njihovoj afirmaciji, da su u inostranstvu oni poznatiji nego ovde, itd, piše gore

Dakle, ne spori se činjenica da javnost Srbije nije upoznala te ljude, kao ni činjenica da je trebala da ih upozna, a zašto se to nije desilo, ili zašto se nije desilo u dovoljnoj meri, on navodi neke razloge.

Ja te razloge ne smatram dovoljno opravdanim, ali mi je drago da smo se složili da ti ljudi nisu dovoljno afirmisani.

To je bila suština mog zameranja i veoma mi je drago što sam pročitao da i Šabić više značaja daje instituciji, ljudima koji je čine, nego imenovanoj osobi.

To što ja objašnjenja ne smatram dovoljno argumentovanim je drugo i manje važno pitanje.

To je, Srki, način na koji, siguran sam, građanin treba da razmišlja, a podanicima ostavljam da razmišljaju o ljubičicama belim.
tasadebeli tasadebeli 21:19 26.12.2018

Re: Poštovani

angie01

a jos tu vizuru upotrebiti u kontekstu komentara vezanog za aktuelni slucaj o Povereniku,



Опет оно твоје, "sedela sam za mašinom, šila sam, ništa nisam shvvatila šta sam pročitala"?

Е, јебига...

Ја јесам досадан са овим мојим апелима за пристојност вас другова и другарица "староседелаца" Блога Б92, да не кажем бивших другосрбијанаца (али заиста бивших, прошавших, овде у Србији), али ти тек што си досадна са увек једно те истим рецептом да се правиш луда или неписмена када ти нешто не одговара, чудо божје.



Чарли, како оно беше?

Не пада снег да покрије брег него...
angie01 angie01 21:35 26.12.2018

Re: Poštovani

Чарли, како оно беше?


pa, bas tako, na koga se pozivas, takav ti je i komentar.
tasadebeli tasadebeli 21:43 26.12.2018

Re: Poštovani

angie01
Чарли, како оно беше?


pa, bas tako, na koga se pozivas, takav ti je i komentar.


Шта фали Чарлију?

Шта је он гори од мене?

Или од тебе на Блогу Б92?

Или од овог малигног Слободоручног Тровача?

Ја чак мислим да Чарли и не доводи до лоше атмосфере на Блогу колико то својом ароганцијом радите ви "староседеоци", другари и другарице из "оних дана" Блога.

Овде изгледа постоји неки елитистички круг вас другара и другарица, а сви остали су нижа раса, а?

Зато ће и да вам у потпуности одумре Блог јер ћете само још ви да останете да се дописујете на њему.
freehand freehand 21:46 26.12.2018

Re: Poštovani

Зато ће и да вам у потпуности одумре Блог јер ћете само још ви да останете да се дописујете на њему.

Atomski mrav Atomski mrav 00:20 27.12.2018

Re: Poštovani

Ja te razloge ne smatram dovoljno opravdanim

To što ja objašnjenja ne smatram dovoljno argumentovanim je drugo i manje važno pitanje.


Na osnovu čega ne smatraš da razlozi koje navodi g. Šabić dovoljno opravdani i njegova objašnjenja dovoljno argumentovana? Kakav bi to argument po tebi bio dovoljan?
mesan mesan 01:16 27.12.2018

Re: Poštovani

tasadebeli
Шта фали Чарлију?

Шта је он гори од мене?

Или од тебе на Блогу Б92?

Jeste gori, najgori, po dva osnova:

Prvo, jer je šokantno visok broj starosedelaca i novopridošlih, šarenolikog sastava, javno reklo da ne želi sa njim da komunicira (ili štagod ekvivalentno).
A blog čini komunikacija društvanca blogera, ne čine ga tvoja smatranja.

Drugi osnov je objektivniji --- nema u novijem sećanju blogera koji je toliko:
1) besmisleno unižavao i uništavao diskusiju (stotine citata sa "gluposti", "kreature", itd.);
2) pisao otvoreno šovenski, besramno omalovažavajući i etiketirajući čitave narode;
3) zatrpavao, spemovao, blogove hiljadama ponavljanja par fraza i opisa ličnih nuždi.
Malo li je za jednog "blogera istog kao svi"?



Zašto ti insistiraš na svojoj "svi su isti i sve je isto" moralnoj provaliji, te se uporno praviš blesav da ne vidiš gorenavedeno, zapitaj se.

Ponudiću i objašnjenje:
1) Jer ti se čepi stotinama puta (ti voliš repeticiju), ono "Učitelj", "dobar čovek", itd.,
2) Jer hrani tvoju iluziju da si tužni borac za slobodu mišljenja, a u stvari pomažeš mu da troluje ljude ovde.
3) Jer dobiješ poluerekciju kad on krene sa nacional-šovenskom patetikom.



Dakle, vas dvojica-trojica koji želite sa njim da komunicirate --- ne treba vam stotine recikliranih komentara na svakom blogu, niti blogeri+moderacija imaju obavezu to da trpe, napravite Viber grupu.


tasadebeli tasadebeli 01:33 27.12.2018

Re: Poštovani

mesan

blog čini komunikacija društvanca



Да... Друштванца... Видим и ја то...


Dakle, vas dvojica-trojica koji želite sa njim da komunicirate --- ne treba vam stotine recikliranih komentara na svakom blogu, niti blogeri+moderacija imaju obavezu to da trpe, napravite Viber grupu.



А што не би друштванце направило своју вибер групу и мало оставило Блог Б92 да живи без њих?

Ионако је друштванце предуго овде на Блогу Б92. Ево, већ дуже од 10 година. Досадише и богу и људима.

И тако онда тиме лепо да оставе на Блогу Б92 нас преостале који се не рачунамо у друштванце да се међусобно подилазимо и хранимо илузије једни другима добијајући при томе полуерекцију?

Мислим, може ствар да се посматра и из тог угла, зар не?

Ко да остане на Блогу б92, а ко да оснива вибер групу?

Ионако то друштванце које помињеш није баш нешто бројно, таман за вибер групу.

У сваком случају, то друштванце је много мање од броја нас који бисмо остали на Блогу Б92 да се, као што ти рече, међусобно подилазимо и хранимо илузије једни другима добијајући при томе полуерекцију.

П.С. - Не заборави, за добар порнић који има све одлике тог жанра потребни су осим ерекције и пенетрација и ејакулација. Чим неки од тих елемената изостане, уместо хард кор порно филма добијамо само неку бледуњаву еротику досадну за гледање.
softelectronics_e softelectronics_e 06:24 27.12.2018

Re: Poštovani

mesan
tasadebeli
Шта фали Чарлију?

Шта је он гори од мене?

Или од тебе на Блогу Б92?

Jeste gori, najgori, po dva osnova:

Prvo, jer je šokantno visok broj starosedelaca i novopridošlih, šarenolikog sastava, javno reklo da ne želi sa njim da komunicira (ili štagod ekvivalentno).
A blog čini komunikacija društvanca blogera, ne čine ga tvoja smatranja.

Drugi osnov je objektivniji --- nema u novijem sećanju blogera koji je toliko:
1) besmisleno unižavao i uništavao diskusiju (stotine citata sa "gluposti", "kreature", itd.);
2) pisao otvoreno šovenski, besramno omalovažavajući i etiketirajući čitave narode;
3) zatrpavao, spemovao, blogove hiljadama ponavljanja par fraza i opisa ličnih nuždi.
Malo li je za jednog "blogera istog kao svi"?



Zašto ti insistiraš na svojoj "svi su isti i sve je isto" moralnoj provaliji, te se uporno praviš blesav da ne vidiš gorenavedeno, zapitaj se.

Ponudiću i objašnjenje:
1) Jer ti se čepi stotinama puta (ti voliš repeticiju), ono "Učitelj", "dobar čovek", itd.,
2) Jer hrani tvoju iluziju da si tužni borac za slobodu mišljenja, a u stvari pomažeš mu da troluje ljude ovde.
3) Jer dobiješ poluerekciju kad on krene sa nacional-šovenskom patetikom.



Dakle, vas dvojica-trojica koji želite sa njim da komunicirate --- ne treba vam stotine recikliranih komentara na svakom blogu, niti blogeri+moderacija imaju obavezu to da trpe, napravite Viber grupu.



Gluposti!
Strašno!

Samo da izdvojim esenciju, odnosno, ono što tebe (i tebi slične istinski žulja) --- čudo koliki si ti Srbomrzac (tj. mrzitelj svega srpskog). Nije to lako nositi na 'plećima'. Mislim da tebi, u osnovi, smeta to što se ja 'usudim' reći ponešto (i) afirmativno o Srbima - a tebi onda proradi kiselina.
Što se tiče polovine ili koliko blogera koji su nešto rekli, druga polovina blogera tako nikada nešto ne bi rekla. Njima ne smetaju ni takvi eklatantni srbomrzitelji kao što si ti - i tebi slični.
E, da - i da usput, i ne samo usput, ponovno, po hiljaditi puta, da bih voleo da je Tasa bio Učitelj mojoj deci. No, olakšavajuća okolnost je da su imala predivne Učitelje.
I da - Učitelji rade najvažniji posao u svakom društvu - proizvode nove ljude.
Ako ste ti, i tebi slični, zaboravili - pa da podsetim.
mesan mesan 07:51 27.12.2018

Re: Poštovani

koliki si ti Srbomrzac

Ti predstavljaš sve Srbe?
Meni, nikad.
Čibe.
mesan mesan 08:13 27.12.2018

Re: Poštovani

Taso, ti ne razumeš neke očigledne stvari.
Nadji primer drugog blogera koji je iskazao navedena ponašanja, toliko uporno i u toj meri.
Društvanca —- opet ideš po inerciji —- evo par imena koje videh da su javno, oštro, osudjivala njegovo trolovanje: nikvet, alselone, maksa, zilikaka, free, ja, dosta ti je ovaj minimalni spisak, neka izvine ako ih grešno navodim.
Jel smo mi, na primer, ta grupa drugosrbijanaca, srbljanovicki, starosedelaca, srbomrzaca, ili sta vec imas u masini za mlevenje?

I pazi, ne govorim o oštrim prepucavanjima poput HCM/predatortz naspram angie/pajic, u kojima se preispituje šta je kad uputno izreći, već govorim o jasnoj osudi čitave trolovske pojave blogera i njegovog celokupnog manira i 99.999% hiljadu-komentarskog opusa.

U tvom izmaštanom cepanju bloga, verujem sad već ni najtvrdji nacionalisti poput HCM ne bi želeli ni da učestvuju u grupi vodjenoj njime. Pazi, nisam naveo svo njegovo ponašanje, laganje i licemerstvo, kojim unižava naše kompletno društvance.

Razmisli ti još malo.
freehand freehand 09:07 27.12.2018

Re: Poštovani

А што не би друштванце направило своју вибер групу и мало оставило Блог Б92 да живи без њих?

Ионако је друштванце предуго овде на Блогу Б92. Ево, већ дуже од 10 година. Досадише и богу и људима.

И тако онда тиме лепо да оставе на Блогу Б92 нас преостале који се не рачунамо у друштванце да се међусобно подилазимо и хранимо илузије једни другима добијајући при томе полуерекцију?

Pa tako kaži, šta sve okolo-naokolo u hiljadama varijacja u jednom beskrajnom komentaru seckanom na rezance pa tako mesecma godinama..
softelectronics_e softelectronics_e 09:50 27.12.2018

Re: Poštovani

mesan
koliki si ti Srbomrzac

Ti predstavljaš sve Srbe?
Meni, nikad.
Čibe.

Ja ne predstavljam sve Srbe.
Ja predstavljam samo sebe - i nije najvažnije to da li sam Srbin.

No, ono što jeste najvažnije, je - da nekome ko se usudi da mene, i to najviše kao Srbina, smatra psom govoreći mi 'Čibe' - da ja tome, to jest tebi, i tebi sličnoj đubradi, to da dozvolim neću.
Neću da dozvolim niti mnogo čega drugoga - a osnovno što neću da dozvolim nikome, na blogu, a i šire, je da 'nekažnjeno' pljuju po meni - i po drugima.
Da li to tebe, i tebi slične, pogađa - to mene mnogo ne zanima.
Da li ja vama smetam kada vam ogledalo stavljam pred njuške - ni to me ne zanima.
Svaki puta kada na blogu na taj način, osion, potcenjivački, gnjidozni, osloviš mene, kao i svi tebi slični, od mene će da dobiju sličan odgovor.
Pravo koje sebi daješ da me vređaš, ne može da bude uskraćeno meni.
Ponositi se time da nekoga vređaš, pa i mene, je odlika samozadovoljnih đubradi.
Pored toga što ću da, u tim situacijama, reagujem na način kako ja odaberem, reagovaću i svaki puta kada srbomrzci poput tebe pljuckaju po mom, srpskom, narodu.
Jer je to moj narod - koji je tvoj, jebe mi se.

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:15 27.12.2018

Re: Poštovani

Atomski mrav
Ja te razloge ne smatram dovoljno opravdanim

To što ja objašnjenja ne smatram dovoljno argumentovanim je drugo i manje važno pitanje.


Na osnovu čega ne smatraš da razlozi koje navodi g. Šabić dovoljno opravdani i njegova objašnjenja dovoljno argumentovana? Kakav bi to argument po tebi bio dovoljan?


ovaj pasus o tome govori, da ga prenesem ovde, visoko je a i "davno" je bilo
Pa to je više pitanje za javnost, medije, posebno famozni "javni servis" nego za mene.Lično iako državni poverenik za info. nisam bio gost na državnoj televiziji ćetiri godine.
Inače siguran sam da bi moji bivši saradnici rekli da sam rukovodilac koji je maksimalno nastojao da ih afirmiše. Sticajem "naših" okolnosti neki od njih su poznatiji u inostranstvu nego u zemlji. Ali ipak sugerišem da malo guglujete imena kao Nevena Ružić,Zlatko Petrović,Stanojla Mandić, Gordana Šunjevarić.. A i da se zapitate sa koliko saradnika drugih rukovodilaca ste upoznati.


Znači, zašto je to tako objašnajva se medijima.

Ali znamo da nije postojala apsolutna medijska blokada Poverenika, imalo ga je na medijima, ovim ili onim, ali imalo ga je.
Možda ne dovoljno, ali bilo ga je.
Ali uvek i samo je bilo Šabića, a ne sećam se ni da je on pominjao imena svojih saradnika. Ne tvrdim da nije nikad, ali je se ne sećam ni jednog takvog slučaja.
Tehniku, tj konkretan način uopznavanja javnosti sa saradicima, tj njihove afirmacije, ja ne mogu da odredim, na pamet mi padaju te konferencije za štampu na koje je nekad mogao da ide neko drugi, ili da idu zajedno, ili tako neki način, ali nešto je sigurno moralo da postoji.
Dakle ni toliko koliko je bilo moguće u datim okolnostima nije urađeno na njihovoj afirmaciji.

To da ni drugi nisu radili (A i da se zapitate sa koliko saradnika drugih rukovodilaca ste upoznati) stoji, ali ovde pričamo o segmentu vlasti koji je najbolji, i o njegovim nedostacima, pa poređenju sa drugima, lošijim, nema mesta.

Zadovoljstvo samih saradnika i njihova afirmacija u inostranstvu (što jeste moguće, ali niti imamo dokaza za to niti je mnogo bitno) za Srbiju nema mnogo značaja.

Njihovo upoznavanje sa javnošću nije trebalo da bude u funkciji njihovog zadovoljstva ili njihovih ličnih karijera, već je cilj trebalo da bude da oni dobiju podršku javnosti u Srbiji, da steknu ugled koji bi trebalo da sledećeg, eventualno lošeg, poverenika spreči ili da mu oteža samovolju ili dovođenje nekih svojih poslušnika na njihova mesta.

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:26 27.12.2018

Re: Poštovani

verujem sad već ni najtvrdji nacionalisti poput HCM


Fijuuuu!
Zar to tako izgleda?
Milsim, ne bunim se i ako je tako, pričam šta mislim pa gde me to kod koga svrsta nek me svrsta, svrstavanje je tek usputna posledica, cilj nikako, ali nisam mislio da to zvuči baš tvrdo, najtvrđe.

A da me Čarli vodi.....mnogo je kume :)
Mnogo je i da me bilo ko vodi, i da bilo ko bilo koga vodi, i mislim da se teško mogu precizno definisati grupe osim one u kojoj su oni što misle da devedesete još uvek traju, oni sa zakasnelim ili produženim pubertetom, drugosrbijanci.

Ostalo se sve smešalo pa ne znaš više ko ti šta misli, nekad bi se za gušu s nekim, a drugi put, sa istim tim, se slažeš do u slovo.
Ali izgleda da je tako i najbolje.
softelectronics_e softelectronics_e 19:44 27.12.2018

Re: Poštovani

hoochie coochie man
verujem sad već ni najtvrdji nacionalisti poput HCM


Fijuuuu!
Zar to tako izgleda?
Milsim, ne bunim se i ako je tako, pričam šta mislim pa gde me to kod koga svrsta nek me svrsta, svrstavanje je tek usputna posledica, cilj nikako, ali nisam mislio da to zvuči baš tvrdo, najtvrđe.

A da me Čarli vodi.....mnogo je kume :)
Mnogo je i da me bilo ko vodi, i da bilo ko bilo koga vodi, i mislim da se teško mogu precizno definisati grupe osim one u kojoj su oni što misle da devedesete još uvek traju, oni sa zakasnelim ili produženim pubertetom, drugosrbijanci.

Ostalo se sve smešalo pa ne znaš više ko ti šta misli, nekad bi se za gušu s nekim, a drugi put, sa istim tim, se slažeš do u slovo.
Ali izgleda da je tako i najbolje.

U pravu si za boldovano - jer ja ne volim da vodim ljude.

A vodio sam tolike u životu - i još uvek vodim.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:51 27.12.2018

Re: Poštovani

U pravu si za boldovano - jer ja ne volim da vodim ljude.


I za ostalo sam u pravu, uvek sam ja u pravu :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:02 28.12.2018

Re: Poštovani

i ja smo pokazali da umemo da na pristojan način pitamo ono što nam se ne čini logičnim, domaćin je pokazao da na pristojan način ume da odgovori na ta naša pitanja.



Ma jok: prvo si se ti onako baš džukački nasrao tamo kod enždi, sa komentarom o tome kako samo vlasnik privatne firme može da bude na čelu 14 godina, a Šabić ne može, a bio je - što implicira o njemu, Šabiću, sve što sam već nabrojao. Onda si se ovde malo kao doveo u red, jer sad razgovaraš sa državnim službenikom (doduše bivšim, ali to je kod tebe pandurski refleks a ne znak bilo kakve pristojnosti) - ne da bi saznao zašto je Šabić bio na poziciji 14 godina, nego da bi opleo po kolegama koje su na tu tvoju podmuklost reagovale. Šabić je odgovorio na onaj deo tvog pitanja koji se odnosio na trajanje njegove funkcije, a što, sem ako nisi ekstremno glup ili samo ostrašćen, ili kombinacija oba, nisi mogao i sam da izguglaš i zaključiš, pre nego što si bilo šta pitao, a pogotovu optužio.

Vi, pljuvači, čuvari svetlosti, zapišavači, ste višak. Samo, vi to ne kontate.


Ali zato ti tu stojiš kao svetionik da nam na to ukažeš. Pandur, ništa više od toga.



srdjan.pajic srdjan.pajic 03:11 28.12.2018

Re: Poštovani

Hajmo Srki natenane o tom odgovoru.


Bolje ne, huči, jer koliko vidim ovako na preskok i dalje samo palamudiš i beskonačno tupiš, i usput opet lažeš i muvaš. Nisi ti ništa pitao Šabića što te je interesovalo da saznaš, jer si ga na prethodnom blogu kod Endži već optužio za sve moguće nepodopštine, koje si onda ovde preformulisao u pitanja. Ovde ti je on lepo objasnio, ali ti sad i dalje izvrćeš i učitavaš proizvoljna tumačenja i sudiš po itom aršinu. Ali ne vredi dalje da se nastavljamo, tebi starno ne vredi ništa govoriti (što je i Šabić ispravno primetio i zamolio ljubazno te da ne gubiš vreme na kucanje ovih obilnih komentara, no, i to je bio uzaludno).

I izvini što kasnim sa odgovorima, ovde sam u tazbini, na božićnim blagdanima, pa mi je žao do gubim vreme od praznika na mlaćenje prazne slame sa tobom.

softelectronics_e softelectronics_e 05:33 28.12.2018

Re: Poštovani

srdjan.pajic
i ja smo pokazali da umemo da na pristojan način pitamo ono što nam se ne čini logičnim, domaćin je pokazao da na pristojan način ume da odgovori na ta naša pitanja.



Ma jok: prvo si se ti onako baš džukački nasrao tamo kod enždi, sa komentarom o tome kako samo vlasnik privatne firme može da bude na čelu 14 godina, a Šabić ne može, a bio je - što implicira o njemu, Šabiću, sve što sam već nabrojao. Onda si se ovde malo kao doveo u red, jer sad razgovaraš sa državnim službenikom (doduše bivšim, ali to je kod tebe pandurski refleks a ne znak bilo kakve pristojnosti) - ne da bi saznao zašto je Šabić bio na poziciji 14 godina, nego da bi opleo po kolegama koje su na tu tvoju podmuklost reagovale. Šabić je odgovorio na onaj deo tvog pitanja koji se odnosio na trajanje njegove funkcije, a što, sem ako nisi ekstremno glup ili samo ostrašćen, ili kombinacija oba, nisi mogao i sam da izguglaš i zaključiš, pre nego što si bilo šta pitao, a pogotovu optužio.

Vi, pljuvači, čuvari svetlosti, zapišavači, ste višak. Samo, vi to ne kontate.


Ali zato ti tu stojiš kao svetionik da nam na to ukažeš. Pandur, ništa više od toga.




Pa gledaj, nešto se mislim, no teško mi je da poverujem - da ti ne možeš ništa da kažeš, da ne garniraš i začiniš uvredom.
Šta da predator i jeste pandur?
A objasnio je masu puta da nije pandur.
Što se tiče pitanja Šabiću, kao, uostalom, bilo kome iz herojskog perioda DOS-a, mnoga od pitanja ni ne bi trebalo da se postavljaju, jer je svim velikanima 5. oktobra i bla, bla, bla, zajednički supstrat - da niti na jednu poziciju nisu izabrani kao vrsni stručnjaci i bla, bla, bla, nego kao deo raspodele pobedničkog plena - pa, ponavljam, tako i Šabić.
Spoznaja da je Poverenik singularna funkcija je smešna, kao i Ombudsman i slično.
Pa nije on kralj da o njemu ne sme da se napiše išta kritički - a kamoli drug Tito.
Objašnjavanje kako je njegova funkcija i sve ostalo po zakonu - pa jebeš i svakakve zakone.
Dakle, Šabić je postao funkcija, kakav Poverenik, a što je svakako trebalo izbeći.
Da li je Poverenik bio Šabić ili neko drugi, potpuno je nebitno.
Jer - se radi o funkciji koja u našim uslovima nije imala nikakvog smisla, osim što je 75 ljudi išlo na posao.
Atomski mrav Atomski mrav 10:25 28.12.2018

Re: Poštovani

na pamet mi padaju te konferencije za štampu

Meni padaju na pamet konferencije za štampu na kojima je postala moda da se dovode nekakvi "statisti" koji stoje u pozadini govornika. Da nije žalosno, bilo bi smešno. Nešto razmišljam, da je na konferencije za štampu odlazio neko od saradnika g. Šabića umesto njega samog, sigurno bi bilo onih koji bi mu i to zamerili - zašto se Poverenik nije pojavio na konferenciji za štampu već je poslao nekog drugog, zar ne može ni to da uradi za platu koju prima, itd. Ne možeš Srbima ugoditi pa to ti je.

Zadovoljstvo samih saradnika i njihova afirmacija u inostranstvu (što jeste moguće, ali niti imamo dokaza za to niti je mnogo bitno) za Srbiju nema mnogo značaja.


Ja, recimo, smatram da ovo jeste bitno i da ima značaja za Srbiju. Treba sagledati širu sliku, ali da jako malo ljudi u Srbiji zna ko su ti ljudi i čime se bave je činjenica ali te informacije nisu skrivene - one postoje npr. na sajtu www.poverenik.rs/sr. A koliko izveštaja sa konferencija za štampu ili gostovanja u medijima g. Šabića se ti sećaš? Koliko su ti izveštaji zastupljeni u medijima? Misliš da bi zaista imalo efekta da se u tim prilikama pojavljivao neko drugi, da bi to bilo dovoljno da ih javnost u Srbiji upozna? Ili da im barem zapamti ime i prezime?
softelectronics_e softelectronics_e 10:36 28.12.2018

Re: Poštovani

Atomski mrav
na pamet mi padaju te konferencije za štampu

Meni padaju na pamet konferencije za štampu na kojima je postala moda da se dovode nekakvi "statisti" koji stoje u pozadini govornika. Da nije žalosno, bilo bi smešno. Nešto razmišljam, da je na konferencije za štampu odlazio neko od saradnika g. Šabića umesto njega samog, sigurno bi bilo onih koji bi mu i to zamerili - zašto se Poverenik nije pojavio na konferenciji za štampu već je poslao nekog drugog, zar ne može ni to da uradi za platu koju prima, itd. Ne možeš Srbima ugoditi pa to ti je.

Zadovoljstvo samih saradnika i njihova afirmacija u inostranstvu (što jeste moguće, ali niti imamo dokaza za to niti je mnogo bitno) za Srbiju nema mnogo značaja.


Ja, recimo, smatram da ovo jeste bitno i da ima značaja za Srbiju. Treba sagledati širu sliku, ali da jako malo ljudi u Srbiji zna ko su ti ljudi i čime se bave je činjenica ali te informacije nisu skrivene - one postoje npr. na sajtu www.poverenik.rs/sr. A koliko izveštaja sa konferencija za štampu ili gostovanja u medijima g. Šabića se ti sećaš? Koliko su ti izveštaji zastupljeni u medijima? Misliš da bi zaista imalo efekta da se u tim prilikama pojavljivao neko drugi, da bi to bilo dovoljno da ih javnost u Srbiji upozna? Ili da im barem zapamti ime i prezime?

Načelno se nema šta prigovoriti tvome stavu, osim (boldovano) da je poznato da se najveći broj ljudi u Srbiji informiše preko TV-a.
I to bi svaki funkcioner trebalo da ima u vidu.
A oni su videli uvek, i samo uvek, jedino Šabića.
Ono što su oni bili sigurni je - da je to Šabić.
A šta je osim toga, to je već bilo ovako ili onako.
U svakom slučaju, bez obzira što te to nervira, mogao je Šabić da postavi iza sebe i nekoga fikusa, da zaista vidimo da je u pitanju tim.
A onda je mogao nekoga od tih fikusa da pusti da izgovori i neku reč.
I tako dalje.
predatortz predatortz 14:38 28.12.2018

Re: Poštovani

Ma jok: prvo si se ti onako baš džukački nasrao tamo kod enždi, sa komentarom o tome kako samo vlasnik privatne firme može da bude na čelu 14 godina, a Šabić ne može, a bio je - što implicira o njemu, Šabiću, sve što sam već nabrojao


Daj citat!
Ne tvoje tumačenje mojih reči, nego baš citat.

Pandur, ništa više od toga.


Bolje pandur nego gastarbajter sa kompleksom više vrednosti.


Edit:

Da ti olakšam pretragu, moj komentar je glasio ovako:

Ovde bih se zaustavio.
Četrnaest godina biti na čelu bilo koje institucije, osim firme koju si sam osnovao i u nju uložio vlastiti kapital, to je nonsens.


A u ostalim komentarima sam, više puta, podvukao to da se moj komentar ne odnosi na Šabića, nego na nosioce bilo koje javne funkcije.
Sve to ljudi, uostalom, lepo mogu da vide na drugom postu.
Stoga, prekini da lažeš i učitavaš.

A o radu Šabića kao Poverenika nisam se odredio u bilo kom smislu. Nisam rekao ni da je bio dobar, ni da je bio loš.
Znaš zbog čega?
Pa, za razliku od tebe, ja sam svestan da nisam stručnjak "opšte prakse", da treba neko znanje i obrazovanje da bi se ocenjivao rad van svoje struke. Koliko znam, ti pravnik nisi. Nisam ni ja.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:30 28.12.2018

Re: Poštovani

Meni padaju na pamet konferencije za štampu na kojima je postala moda da se dovode nekakvi "statisti" koji stoje u pozadini govornika. Da nije žalosno, bilo bi smešno.


Nisam mislio na takve, a takve jesu glupe.
Složićeš se da su moguće i drugačije, dođu skupa, taj drugi uglavnom govori, a ako neko insistira da Šabić odgovori on i odgovori.
Nije komplikovano zar ne, a i tako zadovoljavaju i oni koje pominjaš a koji bi hteli baš Šabića.
Pomenuo sam već primer Goatija.
To je otprilike to.
Ja, recimo, smatram da ovo jeste bitno i da ima značaja za Srbiju.


Ja ne vidim taj značaj.
Ne tvrdim da ga nema, ali značaj da neko iz Srbije ima ličćni ugled u inostranstvu je minoran osim u slučaju da je taj ugled nekih kolosalnih razmera.

A koliko izveštaja sa konferencija za štampu ili gostovanja u medijima g. Šabića se ti sećaš?

Ne naravno precizno, ali svakako dosta njih.
Sećam se i nekih detalja, onaj gde je govorio da nije on sam institucija sam pomenuo već.
Na N1 ga je bilo, relativno često. Ne sećam se ni na kojim sve medijima sam ga gledao, ali kad god sam naleteo na njega odgledo sam ga.
Ne govorim o internetu.

Misliš da bi zaista imalo efekta da se u tim prilikama pojavljivao neko drugi, da bi to bilo dovoljno da ih javnost u Srbiji upozna? Ili da im barem zapamti ime i prezime?


Siguran sam.
To je naravno moja procena, tvoja može da bude i suprotna, da ne bi bilo efekta.
Ali nešto ne možemo da poreknemo, a to je da bi bilo bolje da su poznati u javnosti, kao i to da nije učinjeno skoro ništa da budu poznati.


Srki PAJIĆ

Srki, izvini što nemam šta da ti odgovorim, a pročitao sam tvoj komentar dva puta.
Ne vredi, sve sama neka ošta mesta koja ne znače ništa.
Baš liči na tebe kad o politici (pokušavaš) da razmišljaš.
Vežbaj ili se drži drugih tema koje ti mnooooogo bolje idu.

Ili najbolje, uživaj bre u tazbini.
vishnja92 vishnja92 01:38 30.12.2018

Re: Poštovani

sta si reko?

vidi, ti i slicni tebi upropastavate nase zivote po drugi put. bio bi smesan da nisi opasna amorfna gomila gluposti i zla, oblozena kozom i gnjecavim potkoznim tkivom.

a sad sikter, jel ti jasno?
maltretiras ljude ovde 24/7 (sto ima i svojih prednosti, jer ne ucestvujes u zivotu svoje zene i svojih cerki, koje mogu ziveti svoje normalne zivote)

pre samo 6-7 godina ti bi bio pokusaj sprdacine ko Jasmina Lekic, i potpuno bezopasan. sad si opasan jer ti ova odvratna vremena leze, kreirana su za takve kao sto si ti.
ali veruj mi, proci neces. pa sad krepaj od muke.

vishnja92 vishnja92 01:40 30.12.2018

Re: Poštovani

ne znam zasto se ovo ovde pojavilo, odgovorila sam carliju na laprdanje o manje vise nicemu.
softelectronics_e softelectronics_e 08:13 30.12.2018

Re: Poštovani

vishnja92
ne znam zasto se ovo ovde pojavilo, odgovorila sam carliju na laprdanje o manje vise nicemu.

A št ti misliš o tome da ne spominješ članove moje familije?
Za početak.
A to za početak je ekstremno bitno.
Jer - bih ja tebi mogao da uzvratim sličnom merom.
Za početak - da se odmah izviniš što pominješ moje članove familije.

Za sredinu - ti i tebi slični su 'sića', društveni kusur ... da bi meni mogli da krojite kapu.
Pokušavali ozbiljniji od tebe, pa odustali.

Prema tome - instrukciju imaš.
Dakle - izvinjenje zbog pominjanja članova familije - a o ostalom potom.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:14 24.12.2018

Istina

Za ove sto samo zele da dokazju istinu.
Zelim vam sve najbolje i da nastavite da trajete i da istrajete.
Istina je na strani pravde.
not2old2rock not2old2rock 22:58 24.12.2018

Re: Istina

natasa_tasic_10

Istina je na strani pravde
.




Prilično naivan pogled za zrelu ženu?
Možda jednog dana, trenutno je u rukama onog koji je pokupovao sve istine sa nacionalnom frekvencijom......
anonymous anonymous 23:04 24.12.2018

Re: Istina

not2old2rock
natasa_tasic_10

Istina je na strani pravde
.




Prilično naivan pogled za zrelu ženu?
Možda jednog dana, trenutno je u rukama onog koji je pokupovao sve istine sa nacionalnom frekvencijom......


A jel bi ti bilo lakše da su sve istine sa nacionalnom frekvencijom pokupovali Ameri, Nemci, Englezi ....


not2old2rock not2old2rock 23:19 24.12.2018

Re: Istina

Baš ništa gluplje nisi mogao da smisliš?

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:39 24.12.2018

Re: Istina

Nisam naivna. Daleko sam od toga da razmisljam tako. Vidim sasvim jasno sta se desava, ali istinom se pobedjuje. Sad ko zeli ici tim putem, bice mu teze, ko ne zeli samo ce mu se ciniti da je lakse, jer na kraju svaka laz ispliva.
Uzmi Geteovog Fausta, sve ce se samo kazati
anonymous anonymous 23:42 24.12.2018

Re: Istina

not2old2rock
Baš ništa gluplje nisi mogao da smisliš?



Možda sam i mogao.

Da sam imao još gluplji šlagvort.
not2old2rock not2old2rock 00:10 25.12.2018

Re: Istina

anonymous
not2old2rock
Baš ništa gluplje nisi mogao da smisliš?



Možda sam i mogao.

Da sam imao još gluplji šlagvort.


Lepo je što učiš reči, ali šlagvortu ovde nije baš mesto. Evo ti jedna prigodna misao: "Ne kune me majka što se kockam, nego što se vadim".
anonymous anonymous 09:40 25.12.2018

Re: Istina

not2old2rock
anonymous
not2old2rock
Baš ništa gluplje nisi mogao da smisliš?



Možda sam i mogao.

Da sam imao još gluplji šlagvort.


Lepo je što učiš reči, ali šlagvortu ovde nije baš mesto. Evo ti jedna prigodna misao: "Ne kune me majka što se kockam, nego što se vadim".

"
– Е, баш си ми дао шлагворт да ти кажем…

– Чекај, чекај, шта сам ти дао? Па нисам ти ништа дао.

– О, да, дао си ми повод да ти упутим примедбу, тако бар каже Велики речник страних речи и израза, али мени се чини да та реч може да се користи као синоним за повод, полазну тачку било ког говора."


Dešava se da čovek nije star za rokenrol , ali se u nekim drugim ritmovima teško snalazi.

g.radicevic g.radicevic 15:37 25.12.2018

Re: Istina

Uzmi Geteovog Fausta, sve ce se samo kazati


u cara Trojana kozje uši, na lakši način

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:33 26.12.2018

Ajd ovde

Eno na Prvoj, kod Tanje Vojtehovski, Snežana Radojičić hvali blog.
anonymous anonymous 23:33 26.12.2018

Re: Ajd ovde

hoochie coochie man
Eno na Prvoj, kod Tanje Vojtehovski, Snežana Radojičić hvali blog.


Upravo sam odgledao i shvatio kako sam dobro utrošio vreme umesto da sam na blogu dokazivao Angie da je njena duga kosa - demode.


hoochie coochie man hoochie coochie man 23:48 26.12.2018

Re: Ajd ovde

A što ti proganjaš Endži? :)

Odlična emisija i odlična Snežana, spontana, pametna, normalna.
anonymous anonymous 00:30 27.12.2018

Re: Ajd ovde

hoochie coochie man
A što ti proganjaš Endži? :)

Odlična emisija i odlična Snežana, spontana, pametna, normalna.


Angie je samo metafora.

Za sve one koji pišu hvalospeve uzdižući nepotrebno i idolopokonički nečiji lik i delo sa jedne strane, preko svake mere i nipodaštavajući nekritički lik i delo nekih drugih.

Dve strane iste medalje - autoritarnog modela crno -belog zaključivanja koje ne dozvoljava da se voljeni kritikuje u istoj meri u kojoj se omrznutom ne sme naći ništa pozitivno.

A ustvari i nisu bitni ni jedan ni drugi, nego to što su se drugi drznuli da misle drugačije od mene.

Dakle, u kontekstu onoga što je Predator već podvukao.

Usput

Angien blog je smislen, korektan i solidno napisan.

To mogu slobodno da kažem i pored činjenice da nisam bio dobrodošao.

Problematično je ono što je nakon toga usledilo.

anonymous anonymous 06:19 28.12.2018

Re: Ajd ovde

hoochie coochie man
A što ti proganjaš Endži? :)

Odlična emisija i odlična Snežana, spontana, pametna, normalna.


Tako je.

Moj prvi " neuspeli " blog , koji sam kao "gostujući" napisao, ticao se upravo potrebe dijaloga Istoka i Zapada .

Samo zato što je autor teksta koji je trebalo da bude povod za razmišljanje - bio " nepodoban " a i zato što sam ja bio " gost " tema je ....bačena u blato.

A sada od Snežane saznajemo ponešto o istočnjacima, njihovom stavljanju porodice na prvo mesto,osećaju za kolektiv, solidarnost i činjenici da nikad ne govore loše o svom narodu i svojoj državi.

O tome kako uvažavaju druge i komuniciraju sa osmehom.

Trebalo je pažljivo odgledati Snežanu , pa i vratiti se na neke detalje.

Uputno bi to bilo i za blogere koji učestvuju u raspravi na ovom postu.

Hansel Hansel 00:02 30.12.2018

Поздрав

Не знам да ли ћете ово прочитати (прекасно можда свратих); свеједно, хвала за све што сте урадили и покушали да урадите, хвала и за директну сарадњу у неколико прилика. Све најбоље!
freehand freehand 00:12 30.12.2018

Re: Поздрав

Hansel
Не знам да ли ћете ово прочитати (прекасно можда свратих); свеједно, хвала за све што сте урадили и покушали да урадите, хвала и за директну сарадњу у неколико прилика. Све најбоље!

Ne znam kome se obraćaš i šta govoriš, ali čoveče - gde si ti?
Hansel Hansel 00:44 30.12.2018

Re: Поздрав

Па, г. Шабићу! :)

Нест'о у акцији! Хвала на питању!
tasadebeli tasadebeli 09:11 30.12.2018

Re: Поздрав

Hansel
Не знам да ли ћете ово прочитати (прекасно можда свратих); свеједно, хвала за све што сте урадили и покушали да урадите, хвала и за директну сарадњу у неколико прилика. Све најбоље!



Савести моја!!!


Ето зашто мене сматрају непоћудним (и непотребним) на овом Блогу Б92!

Тебе нигде нема већ две године, па сам се ја разуларио и распојасао.

Знаш шта...

Или ћемо од сада остати овде заједно или да кренем и ја за тобом јер нема смисла да будем опет раздвојен од своје савести и да толиким људима наносим бол.

Поздрав, Ханселе!

(Наравно, поздрав и за Гретхен и за остале...






П.С. - Баш синоћ гледах (по први пут) документарац о Родригезу. Сјајна прича. Звучи сасвим нестварно...


softelectronics_e softelectronics_e 09:21 30.12.2018

Re: Поздрав

tasadebeli

...

П.С. - Баш синоћ гледах (по први пут) документарац о Родригезу. Сјајна прича. Звучи сасвим нестварно...



Taso, koliko ti života imaš kada sve to postizavaš?!
Ja, čak, sinoć nisam uspeo ni da odgledam reprizu Noleta, nego sam zaspao.
I ne samo to - nego nisam ni ispunio dužnost.
anonymous anonymous 09:52 30.12.2018

Re: Поздрав

softelectronics_e
tasadebeli

...

П.С. - Баш синоћ гледах (по први пут) документарац о Родригезу. Сјајна прича. Звучи сасвим нестварно...



Taso, koliko ti života imaš kada sve to postizavaš?!
Ja, čak, sinoć nisam uspeo ni da odgledam reprizu Noleta, nego sam zaspao.
I ne samo to - nego nisam ni ispunio dužnost.


Da izbaciš đubre ?

Hansel Hansel 11:44 30.12.2018

Re: Поздрав

Поздрав, Ханселе!

Хауг и теби!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana