Bitka na Neretvi 65 godina kasnije

zeka Novi Sad RSS / 28.04.2008. u 17:34

Sećam se kad smo bili klinci svake godine u ovo vreme otprilike reprizirali su film "Bitka na Neretvi" .Tako smo svake godine od domaćih i velikog broja stranih glumaca bili podsećani na taj toliko važan aspekt naše zajedničke istorije i bili vaspitavani u duhu antifašizma na kojem se temeljila tadašnja država. U poslednjih dvadeset godina retko se reprizira taj film ,država nam se raspala u krvavom građanskom ratu ,a ravnogorska čitanka zamenila je antifašizam, na koji smo toliko bili ponosni.

Sve to potiskivanje antifašizma izmišljanje i falsifikovanje istorije od strane onih koji su sarađivali sa fašističkim okupatorom dovelo je društvo u Srbiji u apatiju besperspektivnost i nacionalističko ludilo. Mi koji još uvek mislimo uprkos naporima države koja nas tera da prestanemo ,uvek smo dizali svoj glas protiv tog ludila. Zato smo sa zadovoljstvom prihvatili poziv našeg druga Gorana Despotovića da sa njim odemo u Jablanicu na obeležavanje 65 godina od bitke na Neretvi.

Naš je stav uvek bio i ostao da se ovakvi datumi moraju obeležiti upravo zato jer nikada ne smeju biti zaboravljeni niti ukaljani jeftinom fašističkom propagandom kojoj smo izloženi, da se o antfašizmu uvek i svuda mora govoriti, da se u ovom društvu mora pobediti povampireni fašizam i oni revizionisti koji bi da izbrišu tu svetlu stranicu naše istorije.  

Na moju veliku žalost bio sam sprečen da tamo odem ali od onih koji su tamo bili sam čuo kako su  doživeli tu posetu. Prenosim i izveštaj koji je napisao naš drug Goran sa lica mesta.  

Tokom drugog svetskog rata po gradovima je vladao okupator sa svojim slugama. Vladali su strah, zebnja, napetost, osećanje prisutnosti zla. Za svakog antifašistu postojao je jedan san, jedna žudnja, jedna težnja - slobodnu teritorija! To je značilo ostati u stalnoj opasnosti, izložen stalnom naporu, ali biti svoj među svojima, govoriti slobodno. Disati slobodno.
Neocenjivo i ničim zamenljivo osećanje slobode!
Prethodnog vikenda nas četvoro antifašista iz Srbije, iz SAFS-at.gif i AFANS-at.gif, bili smo u Bosni i Hercegovini. Prisustvovali smo jednom skupu, imali smo desetine susreta i spontanih druženja. I, naš zajednički zaključak bio je jednoglasan i nedvosmislen:
BILI SMO NA SLOBODNOJ TERITORIJI!
Pre prolaska, dobronamerni (i oni drugi) upozoravali su nas: te, nezgodno je sa BG tablama, možda je bolje autobusom, te ima raznog sveta, te nemojte ekavski... S obzirom na moje ne tako malo iskustvo u prelaženju barijera, bio sam slobodan da svojim mladim saputnicima dam jedan savet:
SVE ŠTO STE U SRBIJI ČULI O BOSNI, SVE ODMAH ZABORAVITE!
Naravno, nisu mogli da poveruju na reč. Ali nije im dugo trebalo da se i sami uvere.
Glavni razlog našeg dolaska bila je centralna proslava 65-godišnjice bitke na Neretvi koja je održana u Jablanici u subotu. Bio je to prilično impresivan skup u ovom Malom mestu na Neretvi.

20021.jpg 

 Parola iz busa

Gosti i učesnici pristigli su sa raznih strana: iz Splita su došla tri puna autobusa, iz Makarske dva, iz Tuzle tri, Travnika dva, Sarajeva sedam. Zatim autobusi iz Lukavca, Živinica, Zavidovića, Žepča, Maglaja, Srebrenika, Jajca, Bihaća, Gradačca, Gračanice, Vareša, Kaknja, Breze, Goražda, Bugojna, Viteza... Koliko sam mogao da ustanovim, najmanje mesto koje je imalo svoj autobus su Vodice kod Šibenika. Bio je autobus iz Zagreba. Brojni predstavnici Crne Gore.
Iz Sarajeva je takođe organizovan specijalni voz u subotu ujutro.
Republika Srpska bila je predstavljena jednim autobusom iz Banja Luke.
Iz Srbije, koliko sam bogao da ustanovim bili smo nas četvoro plus dva pozdravna telegrama. Malo li je od srpskog antifašizma?

Sve u svemu, oko sto autobusa i sigurno preko pet hiljada ljudi.
Bilo je tu ljudi svih generacija: preživeli borci, sredovečni ljudi, omladina. Mnogi su poveli decu i unuke. Došli smo da odamo počast palim žrtvama u borbi protiv fašizma - prema ustaljenoj tradiciji, s mosta su bacani karanfili u zelenu Neretvu. Pevale su se neke stare pesme i obilazila neka stara mesta. Svi su se družili sa svima, pričali stare-nove priče i razmenjivali kontakte.
Ali, još jedna stvar dovela nas je tamo i povezala u zajednicu. Za neke, danas sredovečne, bilo je to sećanje na vreme mira, zajedništva i prosperiteta. Vreme bratstva i jedinstva, vreme bez socijalnih razlika, bez segregacije. Vreme kad smo bili poštovani i kao zemlja i kao ljudi. I kad smo se muđusobno poštovali. Lebdelo je u vazduhu jedno zajedničko pitanje, koje je na glas postavio jedan Tuzlak: kako je to moglo da se desi našoj Jugoslaviji?

20022.jpg 

 Ekipa iz Lukavca

Nije to samo nostalgija. To je jedna i ista vera u osnovne ljudske vrednosti, u ravnopravnost, toleranciju i zajedništvo. Vera koja nije pokolebana otrovnog propagandom mržnje i jezivim zločinima. Naprotiv! Sve to što se desilo, samo nas je učvrstilo u izvesnosti da smo u pravu!
Za nas, bio je to jedan veliki i lep skup NAS koji smo za otvorenost i dobru volju. Kako kaže jedan grafit u Mostaru: svi različiti - svi jednaki! Solidarnost, tolerancija, dobra volja, mir, napredak. Možete ovo slobodno shvatiti kao definiciju antifašizma. Mi smo jednostavno običan svet, ništa više ni manje od toga. I upravo zato antifašisti.

20023.jpg 

Skup u Jablanici

Za to kratko vreme upoznali smo zaista mnogo ljudi i uli zaista mnogo priča. Teških, ponekad potresnih, ali sad smo mnogo veći optimisti nego pre. Samo jedan primer: među mnogim aktivistima upoznao sam i Rašida, profesora iz Travnika. On mi je ispričao da antifašistička organizacija Travnika ima preko 300 članova, od kojih je bar 40 mlađe od 20 godina. Ne bez sete, pomislio sam na Srbiju i na tešku, i nažalost prilično neuspešno borbu koju mi vodimo protiv sistemske indoktrinacije mladih. Naravno, setio sam se izreke:
TEŠKO ZEMLJI KOJA BOSNE NEMA!

Prethodno veče i noć proveli smo u Sarajevu, a nakon skupa otišli smo u Mostar. I Sarajevo i Mostar su gradovi-heroji, gradovi koji su teško stradali, ali koji su uspeli da sačuvaju svoju dušu. Mesta u kojima je istina očigledna, tako reći visi u vazduhu, i gde padaju sve laži i manipulacije kojima smo svakodnevno izloženi i kojima nas zasipaju dvadeset godina. I Sarajevo i Mostar, i još mnoga druga mesta, zaslužuju da se o njima piše mnogo i da se njihova istina širi i prenosi, a ja ću se potruditi da dam svoj skromni doprinos. Sada samo par reči o Mostaru.

Herojski Mostar ostavio je na nas najdublji utisak. Taj prelepi grad je i danas sav u ruševinama. Kroz prozore stambenih zgrada, nekad posebno lepih robnih kuća i javnih građevina danas rastu drveta smokava. Najčešći saobraćajni znak u Mostaru je "OPASNOST OD RUŠENJA! ZABRANJEN PRILAZ I PARKIRANJE VOZILA!"
Tri stvari su u Mostaru očigledne:
Rane.
Život.
I duh.



20025.jpg

Mostar Danas

Zidovi mostarskih ruševina prepuni su živopisnih grafita koji slave život, zajedništvo, toleranciju. Prepuni su crvenih zvezda petokraka. Navijači Veleža, bivši "Rođeni", sad su "Red Army". Zatim, tu su Anti U Crew, NF... Glavna ulica u Mostaru zove se, naravno, ULICA MARŠALA TITA. Isto kao i glavna ulica u Sarajevu (znam da ima onih u Srbiji koji to ne znaju).
Kao što (ne) znate, ulica Maršala Tita "očišćena" je iz Beograda u julu 1991, zajedno sa Trgom Bratstva i Jedinstva i ostalim "antisrpskim ujdurmama". "Očišćene" su jer se Srbija spremala da pošalje generala Perišića, "viteza od Mostara" i potonjeg cenjenog člana DOS-a, da uništi Mostar. Nakon njegovog neuspeha sa druge strane poslali su generala Praljka da završi posao.
Bio sam u klubu mostarskog SDP-a, gde (treba li uopšte pominjati) visi Titova slika, i razgovarao sa ljudima. Kažu, napali su nas četnici i ustaše. Dvadeset posto rušenja završili su četnici, a osamdeset ustaše. Nisam morao ni da pitam "a koji ste vi". Lepo piše na grafitima:
MOSTAR RAJI!


U Mostaru je istina očigledan na svakom koraku, a ova laž kojom nas u Srbiji svakodnevno kljukaju jednostavno neodrživa. Preporučujem svima koji su otvorenog duha da odu u Mostar i tamo na licu mesta testiraju svoja uverenja.
A istina je jednostavna:

20026.jpg 

Zajedništvo i tolerancija je postojalo i bilo snažno. I osamdesetih. Neprijatelji nisu imali šanse ni sa antikomunističke građanske platforme - zato što je građanima bilo relativno dobro, ni sa platforme nacionalnih interesa - zato što je zajedništvo postojalo i što drugi nisu bili stvarno ugroženi.
Zato su se nacionalisti i antikomunisti (sa par beznačajnih izuzetaka) vezali u čvrstu koaliciju, u zajednički front. Otpočela je kampanja bezočnih laži. Kroz SANU, RTS, Večernje novosti, Politiku, Ekspres, NIN, kroz knjige i skupove, kroz sve oblike javnog govora, plasirane su najfantastičnije laži. Laži o Titu, o narodnooslobodilačkoj borbi, o prastaroj kao i o nanovijoj istoriji, o stavovima, ciljevima i karakteru drugih naroda. Kao i kroz njihove parnjake u Hrvatskoj.
Uvidevši u ovom talasu perspektivu za sebe, Milošević je izveo puč u SK Srbije i prešao na ravnogorske pozicije, prevukavši sa sobom jedan deo "kadrova", i tako ovoj propagandi omogućio široku prohodnost.
Da bi se stvorili pogodni uslovi za zločinačku otimačinu, nije bilo dovoljno samo tabloidizirati javnu reč. Bilo je neophodno ubediti ljude da ono što je očigledno, da ono što vide i u čemu žive ustvari nije istina. Bila je neophodna paranoja, apsolutno nepoverenje u sve druge i u svaku očiglednost. Zato je izumljena fantastična mega-giga vatikansko-kominternsko-mudžahedinsko-masonska marskovska zavera protiv Srba i Srbije.
Kad je narod posle par godina ispiranja mozga konačno dovoljno sluđen, moglo se početi sa zločinačim ratom. Četnički i ustaški fašisti nasrnuli su na svaku normalnost, na svako zajedništvo i toleranciju. Nikakvo čudo da je Bosna i Hercegovina, riznica različitosti i živi dokaz tolerancije i solidarnosti, gila glavna meta i da je najviše stradala.
ALI, IAKO JE ZVERSKI OPUSTOŠENA, NJEN DUH NIJE SLOMLJEN! I za to joj treba odati priznanje, pružiti joj svu moguću pomoć, i širiti istinu o njoj.

 20028.jpg

Red Army - Carina

Ali, šta je bilo sa zločincima, sa fašizmom? Njegov istaknuti eksplicitni deo još uvek vlada na okupiranim teritorijama, u lokalnim zajednicama prožetim duhom zla i ksenofobije, rešenim da ne dozvole različitost.
Ali taj manifestni fašizam, to je samo vrh ledenog brega. Šta je sa njegovom infrastrukturom, sa njegovom logistikom, sa svim onim proizvođačima otrova i pogonima za njegovu distribuciju?
Ništa.
I dalje nesmetano rade punom parom.
Srbija je i dalje siguran oslonac i baza za logistiku fašizma.
Njen javni govor, njeni javni predstavnici, nije se promenio. Lažu, truju, falsifikuju.
Kako srpska desnica, koja zastupa "teoriju" da je srpski narod bio ugrožen i da je u potpuno legitimnoj samoodbrani pobio preko sto hiljada ljudi i razorio polovinu Jugoslavije.
Tako i srpski liberali, prema kojima je Bosnu, toleranciju, zajedništvo, bratstvo i jedinstvo, napao - komunizam!? Nikola Samardžić koji je i sam najaktivnije učestvovao u pripremanju i distribuciji ravnogorskog otrova, danas nam, ne bojeći se za obraz, punoj saglasnosti sa pokojnim Tuđmanom, hladno objašnjava da je kriv - srbokomunizam. St. Protić se u "Latinici" uvija kao zmija na vatri da ne bi izgovorio reč "nacionalizam". Kao, oni su se pretvarali da su nacionalisti, a u stvari su - komunisti. To jest, Milošević, SANU, SPC, Šešelj, Koštunica. Sve je to lažni nacionalizam, dok onaj pravi tek treba da dođe na vlast.
I sve to na veliko divljenje i sladostrasno uživanje liberanlog dela srpske javnosti. A šta tek reći za većinski, nacio-konzervativni deo?

U Mostaru smo međutim odseli - bili primljeni u omladinskom centru "Abrašević". To jest u onom delu ruševina centra koji je osposobljen za funkcionisanje. U prizemlju je sala provizorno prilagođena za muzičke hepeninge, koja funkcioniše i kao disko klub. Sve krcato omladinom neopterećenom bilo kakvim nacionalnim, verskim ili seksualnim predrasudama.
Na gornju površinu podignuto je nekoliko limenih kontejnera poput onih u kojima stanuju radnici na građevinama. Imali smo čast da u jednom od tih kontejnera budemo primljeni od jednog Albanca sa Kosova.

20024.jpg

 Pgled na Mostar iz Abraševića

  Kad pogledaš okolo sa terase, vidiš kuće bez prozora i krovova iz kojih raste drveće.
Mostar - jedan život, ranjen, ali zdrav i lep u duši, i pun duha, humora i topline.
Zato smo nas četvoro, kad smo se vratili u Beograd, jednoglasno zaključili: bili smo dva dana na slobodnoj teritoriji. Ali, vratićemo se. Do tada:

Pozdrav Mostaru!
Respekt Carini! (legendarni kvart u Mostaru, za one koji ne znaju)
Smrt fašizmu, drugovi!


Goran Despotović
Savez antifašista Srbijet.gif



Komentari (129)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Nenad Šeguljev Nenad Šeguljev 09:10 29.04.2008

Valter

Pre par godina često sam putovao u Hercegovinu. Prelepa zemlja. Mostar mi je pored svega ostao u najlepšem sećanju.

Vladimir Perić VALTER


Neretva


Park u Mostaru


Spomenik Aleski Šantiću


Mostarski prozori


Put Mostar - Nevesinje


Nevesinje


gorran gorran 10:14 29.04.2008

Mostar

gorran gorran 10:18 29.04.2008

iz Mostara

vishnja vishnja 09:22 29.04.2008

u Bosnu

sam prvi put posle osamnaest godina usla proslog leta.
ranije se nisam usudjivala. ne znam odakle mi i ovog puta hrabrosti.

pluca samo sto mi se nisu rasprsla. zarozala sam se nacisto :)

Bosna boli na razne nacine
Dawngreeter Dawngreeter 09:53 29.04.2008

Svaka cast

Tekst mi ide u favorite, hvala sto si ga podelio sa nama.

Meni je uvek bilo degutantan nacin na koji se danas prica o SFRJ, vremenu za vreme Tita, partizanima i tome slicno. Prestao sam da gledam Vratice se Rode, iako mislim da je to do sada nasa najbolja serija, jer mi se cini da ne mogu ni jednu epizodu da propuste a da ne pljunu po "komunjarama". Naravno da sve nije bilo najsjajnije, svestan sam naginjanja ka totalitarizmu, golog otoka i tome slicno. Ali nas narod je tada ziveo tako, svojom odlukom, niko ga nije terao. SKOJ je bio pokusaj nasih deda i baba da naprave svoj savrsen svet. Na mnogo nacina, to je poslednji put da smo bili deo necega iskreno pozitivnog - i ovom prilikom bih hteo da kazem da pljujem na svakoga ko ce antifasizam u SFRJ da relativizuje na bilo koji nacin. Ja sam rodjen u SFRJ '81. i zaista je se ne secam. Mozda je to luksuz moje generacije koji stariji nemaju, ali na to gledam kao ideju zajednistva ovih naroda koja je jedno vreme zaista funkcionisala, pre nego sto su nas gadovi i bolesnici sve zajebali i probudili najgore u svima. Na nacionalnom nivou se ne izjasnjavam, nikada. Ali se idejno smatram Jugoslovenom.


Ima jedan spot, jako plodno zemljiste za zgrazavanje i kontraverziju.


A ima i pristojnija verzija: http://www.youtube.com/watch?v=yChwb_C0hcA
niki m niki m 10:01 29.04.2008

Re: Svaka cast

. Ali nas narod je tada ziveo tako, svojom odlukom, niko ga nije terao.



Kada je to nas narod doneo tu odluku da zivi tako?
dragoljub dragoljub 10:54 29.04.2008

Re: Svaka cast

niki m
. Ali nas narod je tada ziveo tako, svojom odlukom, niko ga nije terao.



Kada je to nas narod doneo tu odluku da zivi tako?

A kada naš narod nije doneo tu odluku da živi tako? )
rayzippo rayzippo 11:11 29.04.2008

Re: Svaka cast

drugovi odlucili i za njih...
ivana23 ivana23 13:08 29.04.2008

Re: Svaka cast

Torpedo

Ali nas narod je tada ziveo tako, svojom odlukom, niko ga nije terao. SKOJ je bio pokusaj nasih deda i baba da naprave svoj savrsen svet.Deo naroda, veliki deo a ne minoran, nije zeleo da tako zivi... svi oni kojima je oteto 3/4 kuce jer su imali celu kucu i to na mestu koje se svidelo nekome iz NOO, svi oni koji su imali radionicu ili fabriku pa se drugovima iz NOO cinilo da je to previse za pojedinca i stoga to treba da postane nase, svi oni koji su imali vise od 10Ha zemlje jer FNRJ nije bila kulacka zemlja, svi oni koji su na svom imanju proizveli vise od 100kg zita jer po drugovima iz NOO i to je bilo previse za kulake... svi oni koji su tokom II svetskog rata gledali svoja posla i gledali da prezive te godine postenim radom skolama ili zanatima koje su izucili a drugovi iz NOO ih proglasili sradanicima sa okupatorima i odstranili ih sa zemljine povrsine, svi oni koji su svojim rodjenjem bili Nemci pa ih je nova vlast proterala ili potamanila jer su eto samim rodjenjem neprijatelji... dakle svi oni su svojom odlukom (jer ih niko nije terao) resili da zive u totalitarnom rezimu, svi su predali svoju dedovinu, svoje polozaje, zene, zivote drugovima iz SKOJA (sto rece nas mladjahni Dawn). Mnogo mocna tvrdnja care...

E, pa to je bio tadasnji 6. oktobar. Mnogi su posle 5. oktobra 2000-te zalili sto nije bilo 6. oktobra.
To je tako - ili ima ili nema, zale se mnogi u oba slucaja...
niki m niki m 14:29 29.04.2008

Re: Svaka cast

A kada naš narod nije doneo tu odluku da živi tako? )


Mada si hteo da ispadnes duhovit, ispao si samo glup. Sustina je u tome da nas narod (koji god to bio) nije doneo odluku ni da zivi tako niti da ne zivi tako. Jednostavno, narod nije imao prilike da donosi odluke o sebi i stvarima koje ga se ticu.
Dawngreeter Dawngreeter 15:28 29.04.2008

Re: Svaka cast

Torpedo
Deo naroda, veliki deo a ne minoran, nije zeleo da tako zivi... svi oni kojima je oteto 3/4 kuce jer su imali celu kucu i to na mestu koje se svidelo nekome iz NOO, svi oni koji su imali radionicu ili fabriku pa se drugovima iz NOO cinilo da je to previse za pojedinca i stoga to treba da postane nase, svi oni koji su imali vise od 10Ha zemlje jer FNRJ nije bila kulacka zemlja, svi oni koji su na svom imanju proizveli vise od 100kg zita jer po drugovima iz NOO i to je bilo previse za kulake... svi oni koji su tokom II svetskog rata gledali svoja posla i gledali da prezive te godine postenim radom skolama ili zanatima koje su izucili a drugovi iz NOO ih proglasili sradanicima sa okupatorima i odstranili ih sa zemljine povrsine, svi oni koji su svojim rodjenjem bili Nemci pa ih je nova vlast proterala ili potamanila jer su eto samim rodjenjem neprijatelji... dakle svi oni su svojom odlukom (jer ih niko nije terao) resili da zive u totalitarnom rezimu, svi su predali svoju dedovinu, svoje polozaje, zene, zivote drugovima iz SKOJA (sto rece nas mladjahni Dawn). Mnogo mocna tvrdnja care...


Pazi, stavka jedan - svaki narod ima vlast koju zasluzuje. Milosevica smo mi odabrali, Kostunicu smo mi odabrali, Tita i partiju smo takodje mi odabrali. Ako dodju radikali, mi cemo biti ti koji smo ih odabrali (ma koliko ja ne bio taj koji glasa za njih).

Stavka dva, mislim da je jasno da u svakom drustvu oni koji imaju mnogo cine znatno manju procentazu od onih koji imaju malo, te da cak i da svi ti koje si naveo nisu bili za SKOJ i dalje bi bili nadglasani, sto znaci da je narod izabrao.

Stavka tri, to sto si ti naveo kao, pretpostavljam, primere nekog strahotnog ophodjenja prema ljudima (pre ovog napada patetike na kraju sa zivotima, zenama, dusama i malim slatkim cupavim zecevima) je bilo u skladu sa jednom ideologijom koja je htela da napravi bezklasno drustvo. Znamo sta se desilo sa svim pokusajima da se napravi komunisticka drzava - propali su. To znamo sada. U retrospektivi je jako lako smejati se, cinicno pljuvati po svima koji su tako nesto hteli ali to je u svojoj biti prilicno plemenita ideja za koju mnogi jesu svojevoljno zrtvovali kojesta. Ne opravdavam totalitarizam niti zelim ikada da izgleda kao da ga opravdavam. Nisam ni komunista, ne verujem u koncept diktature proletarijata. Mislim da su Marksove ideje mahom pogresno upotrebljene sirom sveta (da ne ulazim u to da je onog trenutka kada se odustalo od svetske revolucije komunizam ostao bez smisla jer po svojoj prirodi zagovara svetsku revoluciju - i Marks je rekao da jedna komunisticka zemlja ne moze da prezivi u ne-komunistickom svetu).

Ali poenta nije sve to. Poenta je da smo mi deca, unuci i praunuci ljudi koji su napravili SKOJ i SFRJ. To nisu radili zato sto su bili zli nego zato sto su verovali da rade ispravnu stvar. Mnogo toga dobrog je izaslo iz te cele stvari, ne najmanja od kojih je ideja duha zajednista nasih naroda koju ja i dalje smatram aktuelnom. Mi smo po prirodi stvari produzetak te ideje i bilo koji pokusaj demonizacije SKOJa je kontraproduktivan jer zelis da se ogradis od ogromne vecine sopstvenog stanovnistva. Ako mislis da nesto tada nije valjalo, radi na tome da se ne ponovi. Sistematsko ogradjivanje sebe od sopstvene istorije je samo dobar korak u pravcu ka propasti.
gorran gorran 15:33 29.04.2008

Re: Svaka cast

Ali poenta nije sve to. Poenta je da smo mi deca, unuci i praunuci ljudi koji su napravili SKOJ i SFRJ. To nisu radili zato sto su bili zli nego zato sto su verovali da rade ispravnu stvar. Mnogo toga dobrog je izaslo iz te cele stvari, ne najmanja od kojih je ideja duha zajednista nasih naroda koju ja i dalje smatram aktuelnom. Mi smo po prirodi stvari produzetak te ideje i bilo koji pokusaj demonizacije SKOJa je kontraproduktivan jer zelis da se ogradis od ogromne vecine sopstvenog stanovnistva. Ako mislis da nesto tada nije valjalo, radi na tome da se ne ponovi. Sistematsko ogradjivanje sebe od sopstvene istorije je samo dobar korak u pravcu propasti.
Lepo rečeno.
Torpedo Torpedo 08:14 30.04.2008

Re: Svaka cast

Pazi, stavka jedan - svaki narod ima vlast koju zasluzuje. Milosevica smo mi odabrali, Kostunicu smo mi odabrali, Tita i partiju smo takodje mi odabrali. Ako dodju radikali, mi cemo biti ti koji smo ih odabrali (ma koliko ja ne bio taj koji glasa za njih).

Tita i partiju nismo MI odabrali, dosli su nam uz pomoc ruskih tenkova odnosno uz tudju "asisstenciju", Milosevica takodje nismo MI odabrali, sam je dosao i samo produzio vlast SKJ (kasnije znanog kao SPS) tj VASE partije. A Kostunicu ste sami odabrali, ja sam vec bio napolju...


Stavka dva, mislim da je jasno da u svakom drustvu oni koji imaju mnogo cine znatno manju procentazu od onih koji imaju malo, te da cak i da svi ti koje si naveo nisu bili za SKOJ i dalje bi bili nadglasani, sto znaci da je narod izabrao.


Posto si potomak tih skojevaca ni ne mozes da razumes pojam privatnog vlasnistva i ono sto sam napisao, nisam pisao o nadglasavanju, pisao sam o otimacini, proterivanju i ubistvima politickih protivnika i celih naroda koje su sprovodili skojevci a sve to u vreme mira (hajde da im oprostimo ratna "dejstva", zaigrala se zlocesta deca pa ako i pobise par hiljada politickih protivnika '44-te to im se i moze oprostiti). Dobro je sto vi novoskojevci (iliti neoliberali) zlostavljanje i fizicke likvidacije "manjine" izvrsenih od 1944-1952 ne svrstavate u isti kos sa slicnim akcijama srpskih nacionalista 1991-1995, dobro je sto su srpski genocidni nacionalisti gresni a skojevski koljaci i zulumcari nevini, jos bolje je sto se vi bez trunke srama ponosite njihovim delima. I da razjasnim, nisam pisao samo o ljudima koji su imali fabrike, trgovine( o Miskovicima ili MKosticima toga doba), pisao sam i o obicnom gradjaninu Beograda, Zagreba, Skopja, Plandista koji je imao veci stan, kucu ili parce zemlje od 20Ha, sve sto su stvarali ponisteno je, uzeto im je pola kuce ili stana (neretko i cela kuca), 10Ha zemlje za stvaranje seoskog kolhoza... a takvih je bilo mnogo u kraljevini YU, nisu oni bili minoran %.

Uzgred, nijedni izbori (ili glasanja kako su tad voleli da kazu) posle II svetskog rata nisu bili slobodni, politicki aktivisti stranaka koje su u bivsoj kraljevini YU bile jake su uglavnom likvidirani 1944-45, gradjansko i seosko stanovnistvo je sistemski zastrasivano, zlostavljano i obasipano komunistickom odnosno antikapitalistickom propagandom. Stoga pisati o rome da je vecina stanovnistva ex-kraljevine YU bila za sistem koji su nam Rusi na tenkovima generala Zukova doneli je ordinarna laz, to nikada nije i realno provereno... zapravo provereno je na prvim izborima gde SKJ nije imao dominaciju (krajem 80-tih i pocetkom 90-tih), sem SPS-a i njegovog klona u Montenegru "izvorni" skojevci nigde nisu pobedili.

Stavka tri, to sto si ti naveo kao, pretpostavljam, primere nekog strahotnog ophodjenja prema ljudima (pre ovog napada patetike na kraju sa zivotima, zenama, dusama i malim slatkim cupavim zecevima) je bilo u skladu sa jednom ideologijom koja je htela da napravi bezklasno drustvo. Znamo sta se desilo sa svim pokusajima da se napravi komunisticka drzava - propali su. To znamo sada. U retrospektivi je jako lako smejati se, cinicno pljuvati po svima koji su tako nesto hteli ali to je u svojoj biti prilicno plemenita ideja za koju mnogi jesu svojevoljno zrtvovali kojesta. Ne opravdavam totalitarizam niti zelim ikada da izgleda kao da ga opravdavam. Nisam ni komunista, ne verujem u koncept diktature proletarijata. Mislim da su Marksove ideje mahom pogresno upotrebljene sirom sveta (da ne ulazim u to da je onog trenutka kada se odustalo od svetske revolucije komunizam ostao bez smisla jer po svojoj prirodi zagovara svetsku revoluciju - i Marks je rekao da jedna komunisticka zemlja ne moze da prezivi u ne-komunistickom svetu).


Kod vecine skojevaca u FNRJ je preovladao licni motiv, nije to imalo mnogo veze sa idejama Marxa, ljudi su zeleli da se iz svog lickog (hercegovskog ili crnogorskog) sela da se docepaju zivota u Beogradu, Zagrebu, Vojvodini... prosto zelja za necim boljim za njih licno. Zato su drugovi (pogotovo oni na vecim polozajima u skoju) prvo krenuli od kuca po Dedinju, Senjaku, Proleterskih brigada, stanova po Knez Mihajlovoj i Kalemegdanu... za podoficirsku boraniju iz IV licke su ostali Vozdovac, Zvezdara ili Zemun. Kasnije su poceli da im grade Novi Beograd. Skojevski vrh je dakle iz iskrenih komunistickih uverenja prvo sebe namirio a ostatku NARODA (ili sto vi novoskojevci sada volite da kazete: gradjanstva) je bacio koske... prvo nama jer smo mi nosioci ideje a kad se ideja ostvari onda ce i svi ostali imati. Nije ni cudo da je samo 10-tak godina od politickog prevrata (koji su skojevci zvali revolucija) uprkos represalijama NAROD skovao izraz "crvena burzoazija"... dakle oduzeto je jednima (onima koji su uglavnom to i stvorili) da bi to postalo NASHE i "preraspodelom" unutar SKOJ-a to na kraju zavrsilo kao NECHIJE, naravno ne onoga koji je to i stvorio.

Ali poenta nije sve to. Poenta je da smo mi deca, unuci i praunuci ljudi koji su napravili SKOJ i SFRJ. To nisu radili zato sto su bili zli nego zato sto su verovali da rade ispravnu stvar. Mnogo toga dobrog je izaslo iz te cele stvari, ne najmanja od kojih je ideja duha zajednista nasih naroda koju ja i dalje smatram aktuelnom. Mi smo po prirodi stvari produzetak te ideje i bilo koji pokusaj demonizacije SKOJa je kontraproduktivan jer zelis da se ogradis od ogromne vecine sopstvenog stanovnistva. Ako mislis da nesto tada nije valjalo, radi na tome da se ne ponovi. Sistematsko ogradjivanje sebe od sopstvene istorije je samo dobar korak u pravcu ka propasti.
*novo


Poenta je u sta se to izrodilo, u sta se SKOJ i njegovi jurisnici pretvorise... a da su bili zli bili su, protiv politickih protivnika zaostalih iz ex-kraljevine (uglavnom pobijeni ako nisu pobegli), protiv drugih naroda pogotovo podunavskih Svaba (sto proterali sto pobili, uglavnom 300 hiljada ljudi nestade za 3-4 godine), protiv klasnih neprijatelja (milom a daleko vise silom otese sta im je trebalo)...

Zajednistvo naroda na teritoriji ex-YU nije ekskluzivna izmisljotina SKOJ-a i starijeg brata KPJ-a, ako ste upoznati sa istorijom na prostorrima zapadnog Balkana mozda ste i culi za Jugoslovenski Komitet, Antu Trumbica, Kraljevinu SHS... pokusano je to i pre komunista.

Niko se "sistemski ne ogradjuje", tvrdnja da je SKOJ na vlast dosao i odrzao se silom nije negiranje da je to deo nase istorije, nije ni neslaganje sa vladavinom Milosevica negiranje tog dela istorije, jednostavno ukazivanje da je SKOJ zlocinackim metodama dosao i obdrzao se na vlasti (sto je i jedan od glavnih uzroka danasnjeg stanja Srbije) je zelja da se Srbiji nikad vise ne dogode takvi ljudi.
Dawngreeter Dawngreeter 08:38 30.04.2008

Re: Svaka cast

Torpedo
Tita i partiju nismo MI odabrali, dosli su nam uz pomoc ruskih tenkova odnosno uz tudju "asisstenciju", Milosevica takodje nismo MI odabrali, sam je dosao i samo produzio vlast SKJ (kasnije znanog kao SPS) tj VASE partije. A Kostunicu ste sami odabrali, ja sam vec bio napolju...


A, pa dobro onda. Znaci mi nikada nismo imali vlast koju smo hteli. Milosevic je tako sam dosao a milioni ljudi slegnuli ramenima u fazonu "ma necu njega, al' kad je vec dosao co'ek...". Ja sam mislio da pricamo ozbiljno.
Torpedo Torpedo 09:43 30.04.2008

Re: Svaka cast

Ja sam mislio da pricamo ozbiljno.

&
Ali nas narod je tada ziveo tako, svojom odlukom, niko ga nije terao.


I onda govorimo o ozbiljnosti...


Milosevic je tako sam dosao a milioni ljudi slegnuli ramenima u fazonu "ma necu njega, al' kad je vec dosao co'ek..

Posto vidim da ste relativno mladi (to relativno iz razloga sto su u vasim godinama skojevce izbacivali iz omladinskih voda i gurali u svet odraslih) ne verujem da pamtite prve (druge, trece...) visepartijske izbore u Srbiji... da su bili fer-u medijskom i ostalim vidovima i posteni-da li su izborne komisije "muvale"- to niko ne moze da potvrdi. Milosevic je preuzeo vlast u SKJ (i vasem SKOJ-u) i za njega je na tim izborima koju godinu kasnije po partijskoj pripadnosti odnosno svom socijalistickom uverenju glasao svaki skojevski simpatizer u to vreme, pripadnik ili potomak pripadnika IV licke, svaki podoficir u penziji koji je dobio stan u Sest kaplara ili na Limanu, verovatno bi i vi glasali da ste bili u uzrastu koji bi vam davao glasacko pravo...

Oni koji se nisu slagali sa izborom SPS-a (SKJ & SKOJ) ili nisu glasali ili su glasali za tada marginalizovane opozicione partije S-Reformskih-SJ, DS, SPO ili su jednostavno okrenuli svojoj buducnosti i iselili... ne verujem da se secate kada su pripadnici narodne milicije ( setih se i glavnog apartchika sadasnjih neoliberala koji je tada kao sef policijske stanice Rakovica tada aktivno ucestvovao na gusenju demonstarcija) pendrecima uteravali u glavu Borislavu Pekicu da nema sta da demonstrira ispred TV Bastilje ili kad su 9.marta 91. beogradskim ulicama protutjnjali T65 (tek 13 godina posle slicnog prizora u Pragu). Ostatak Srbije je sve to prihvatio jer je, naravno, na TV Pink isla svadba veka, sa blagim osvrtom na huligane i rusitelje Beograda...
dragoljub dragoljub 11:14 30.04.2008

Re: Svaka cast

Mada si hteo da ispadnes duhovit, ispao si samo glup

dragi moj prepametni nikime,šta bi ja bez tebe na ovom jalovom blogu.kakav bi mi bio život da nije tvojih korektivnih podpitanja,besmislen do bola verovatno.
aj sad posle obostranih izliva nežnosti da se malo uozbiljimo ,mada ja kao ovakav nikakav samo remetim tvoj uzvišni um.
prvo za razgovor o ovim stvarima bilo bi potrebno da znam koliko godina uopšte imaš,iz tvojih pdpitanja nisam mogo da razumrm da li si stručno vezan za ovu tematiku,predpostavljam da nisi,znači pričaš na osnovu svojih osećanja i nesistematski skupljenog znanja o temi nam,isto kao i ja.
e sad smo došli na to da i ja a bogami i ti zastupamo svoje ,ničim dokazano,subjektivno viđenje istorije.ako su se komunisti ogrešili o tebe ili tvoju porodicu mogu da razumem tvoj stav,ali ako nisu onda nemaš pravo da glumiš nekog ojađenog tipa.ko niusi lično proživeo torturu o kojoj pričaš nego ti je neko pričao onda si i ti indoktriniran a meni zameraš isto samo što je ta indoktrinacija suprotna tvojoj.
da se vratim na temu.šta je tačno bilo u doba glasanja nećemo saznati nikad ,nažalost,zato što svako priča svoju priču ,ako imaš više od 45god. onda znaš koliko ljudi lažu da bi izvukli i najmanju korist a kamo li kad je potrebno da se iskažu kao pravoverni.
navešću ti jedan primer.ja sam 76 god.rešio da idem u crkvu na veliki petak,ne zato što sam vernik nago što sam smatrao da je to moja tradicija u onolikoj niškoj sabornoj crkvi bilo je 50tak vernika i nas svakakvih još 20tak plus nešto pijanih budala napolju koji su na svoj tužan način pojačavali ovaj u osnovi tužan povod za okupljanje.nije potrebno da ti napominjem kako je moguće da se moje ime našlo na nekom dosijeu ,takvo je vreme bilo,zar ne?
nadalje sledećih 10tak godina smo se skupljali u istom brojnom stanju .početkom devedesetih više nisam mogo da stignem do ulaza u crkvu od svih onih ,,starih vernika koji su mi objašnjavali kako oni oduvek slave i dolaze u crkvu"(zašto me asocira tvoj stav na te ljude?)
komunizam je mrtav i niko ovde ne pokušava da ga oživi .a ti ako želiš celog tvog života da prosipaš otrov na svakog ko ti se učini sumnjiv na volju ti.
pozdrav od tvog glupog dragoljuba.
dragoljub dragoljub 11:45 30.04.2008

Re: Svaka cast

Tita i partiju nismo MI odabrali, dosli su nam uz pomoc ruskih tenkova odnosno uz tudju "asisstenciju",

koji be ruski tenkovi od 41 do skoro kraja 44 rusa nije bilo ni na vidiku,a o dozvoli da ruske trupe uđu iz bugarske isličnom,naravno ti neznaš ili ćeš da kažeš da je to komunistička propaganda.samo je vaša demagogija koju prosipate i kojom trujetze ovu današnju omladinu istna.od tolike mržnje koju prosipate tako obnevideli više i ne vidite kakvu štetu pravite današnjoj srbiji.
Aleksandar T Aleksandar T 11:35 29.04.2008

Eskurzija

Onomad sam na blogu napisao prigodan tekst na ovu temu

Eskurzija

niki m niki m 15:35 29.04.2008

Re: Eskurzija

Tita i partiju smo takodje mi odabrali.



Ovo je jednostavno neistina. Nikada nisu odrzani demokratski izbori na kojima su Tito i njegovi razbojnici pobedili. Nikada.
nemanja_d nemanja_d 17:22 29.04.2008

Re: Eskurzija

niki m
Tita i partiju smo takodje mi odabrali.



Ovo je jednostavno neistina. Nikada nisu odrzani demokratski izbori na kojima su Tito i njegovi razbojnici pobedili. Nikada.


Zato su srecom odrzani izbori na kojima smo odabrali cetnike, aman su se partizani nametnuli kao jedina opcija, pa eto nisu mogli siroti kvislinzi da nastave da vladaju.

Ovo neprestano vadjenje stvari iz njihovog istorijskog konteksta je stvarno vec smijesno. Da li mislite da je ijedna mala drzava u Evropi na kraju rata mogla da bira svoje politicko uredjenje? Pa eto Italijani su uporno glasali za komuniste, ali bez obzira na to toj stranci jednostavno nije dozvoljeno da formira vlast, iako je na momente bila najveca parlamentarna stranka.
niki m niki m 20:18 29.04.2008

Re: Eskurzija

. Da li mislite da je ijedna mala drzava u Evropi na kraju rata mogla da bira svoje politicko uredjenje?


Slazem se da su male zemlje imale male mogucnosti izbora ali o tome ovde nije rec vec da li smo mi odabrali Tita i razbojnike. Ostaje cinjenica da ih nismo niti birali niti izabrali i ne vidim razloga zasto se ovde ipokusava da se oni promovisu kao legalno i legitimno izabrana vlast.
blackbox blackbox 22:19 29.04.2008

Re: Eskurzija

niki m
Tita i partiju smo takodje mi odabrali. Ovo je jednostavno neistina. Nikada nisu odrzani demokratski izbori na kojima su Tito i njegovi razbojnici pobedili. Nikada.

Ako su oni tj.partizani razbojnici, šta su onda Vaši- valjda bojnici ili bojovnici.
benevolent benevolent 14:56 29.04.2008

Неретва-битка за рањенике

На неколико хиљада партизанских рањеника и тифусара чију су одступницу преко рушевина моста на Неретви браниле партизанске јединице, који су тај исти мост и срушили како би заварали окупационе снаге, насрнуле су далеко јаче и бројније снаге немачког Вермахта и италијанске војске уз здушну помоћ усташких и четничких јединица.
Те чињенице не могу оспорити злуради квази-креатори историје.
Управо због херојске борбе партизанских-антифашистичких снага против поменутих наци-фашистоидних оружаних формација, мора се стално изнова понављати да су на супротној страни били и ЧЕТНИЦИ.
Мрљу на овој епопеји наносили су и после рата лажни патриоти-прифитери. Поводом снимања играног филма номинованог за Оскара -Црвени ђаволи долазе- за потребе овог Булајићевог филма чак је направљен и прави мост који је био у функцији, на безразложну и краткотрајну радост мештана са обе стране Неретве, каљајући светлим словима исписана имена погинулих и рањених партизанских бораца.
Одавно се, и то се све гласније јављају фашисторичари, смањујући значај ове битке у улогу партизана, и оплакујући,тобноже неправедно убијене четнике.
Партизани нису били еквивалент комунистима. Чак је и Стаљин препоручивао-читај наређивао Титу да никако не оформљује пролетерске бригаде, како не би одвратио од учешћа у антифашистичкој борби многе за које су комунисти били баук. Додуше, Тито га није послушао тада, као ни касније, накад исправно, некад, не, некад из ината.
LjokaKraka LjokaKraka 03:19 30.04.2008

bitka za ranjenike

Za vreme bitke za ranjenike bilo je mnogo gladi. TITO je obilazio borce i video da neki jedu. On ih pita drugovi sta to jedete. A oni odgovaraju: traktorske gume Druze Tito. A Tito ih pogleda prekorno i kaze : Sram vas bilo, jedite felne a gume ostavite ranjenicima. Takav je bio drug Tito.

Ja sam odrastao u Mostaru i prvi put posle rata ( i poslednji ) bio tamo pre 3 godine. Sreo sam svoja dva najbolja druga . jedan je Hrvat a drugi Musliman. Kada su me videli rekli su : samo nam je Srbin falio pa da zivimo ko pre rata. Mostarke Liske.... Kada sam ih pitao da li su se vidjali za vreme rata oboje su odgovorili : Jesi li lud, Pa ubili bi nas nasi da su znali...
Mostar je jos uvek duboko podeljeni grad, i fale mu Mostarci. Pravi Mostarci zive po Svedskima, Kanadama i ostalim zemljamama ovog sveta.
Video sam svoj stan i na balkonu decije pelene nekoga ko se u njega uselio. Pozeleo sam tom detetu koje zivi u otetom stanu da nikada ne prezivi ono sto su preziveli njegovi roditelji.
Navecer sam se vratio u Sarajevo sa cudnim mirom u dusi. Mostar mi vise nece nedostajati zato sto Mostar vise ne postoji...
gorran gorran 10:52 30.04.2008

ulica partizanskih žrtava

Rane su duboke.
To je činjenica koja se nikad ne može prenaglasiti.
Rane su zaista duboke.

Mnogo otrova je posejano po tim gradovima. Mnogo zla se valjalo tim ulicama. Mnogo bola je ostalo. Mnogo povređenosti, straha, krivice, odbojnosti. Mnoge su nevine žrtve nepriznate, mnogi zločinci nekažnjeni.
To sam i rekao. Rane. Mnogo bola.

Ono što je na nas ostavilo pozitivan utisak, ono što nas je u stvari impresioniralo, je taj novi život, život koji se obnavlja. Cvijeće koje izniče na groblju.
I posebno nas je impresioniralo - štaviše, ganulo - to što je taj novi život u velikoj meri neopterećen, slobodan od mržnje. Čak na neki način opušten.
A ne kao na nekim drugim mestima, koja su mnogo manje stradala - na primer, Srbiji - i dalje zatrovan nacionalizmom.

Tačno je da je mostar podeljen. Tačno je da Mostara nema. To jest, bar oni koji nisu u Mostaru mogu sebi priuštiti tu privilegiju da to kažu.
Oni koji su ostali - ne mogu.
Oni su ipak uspeli da pokažu jednu stvar: da dokažu da je moguć.
Mostara nema, ali je Mostar moguć.
Štaviše, polako raste. Život polako čini da neke rane zarastaju. Avetinjske koće bez prozora i krovova više ne izazivaju osećaj straja - samo bola.
Tom Mostaru mi želimo sve najbolje i taj Mostar podržavamo.











Inače, Vaša šala o Titu i ranjenicima je zaista odlična )
I u Mostaru sam čuo jednu - ne tako dobru, ali možda simpatičnu: kao što je poznato, Velež ne može da koristi svoj stadion - uzurpirao ga je Zrinjski. Nakon nedavne utakmice kad je Partizan tamo zabio Zrinjskom šest komada, mostarska raja je "pokrenula inicijativu" da se promeni ime ulice u kojoj se nalazi stadion.
Tako da bi adresa stadiona ubuduće trebalo da bude:
Ulica Partizanskih žrtava broj 9.
LjokaKraka LjokaKraka 13:11 30.04.2008

Re: ulica partizanskih žrtava

Ma slazem se. Hteo sam da kazem da MOJ Mostar vise ne postoji. Kao sto ni MOJA Jugoslavija vise ne postoji. ne kao drzava nego kao zajednicki prostor. Ali sa ulaskom svih ex-yu drzava u EU vratice se i taj zajednicki prostor. Zato su svi ovi Nacional-fasisti toliko protiv EU
oldtajmer oldtajmer 19:45 02.05.2008

Reakcije

Drago mi je da je moj komentar o streljanju cetnika izazvao toliku buru. Iskreno nisam bio u stanju sve da pratim, a nemam ni zelje ni energije. Konkretna zamerka koju je dosta ljudi imalo na moj komentar je bila cifra. Priznajem, nemam nikakvih dokaza niti se time bavim. Znaci, da li je bilo 100, 1000, ili 10000 u krajnjoj liniji je nebitno. Ono na sta sam hteo da ukazem jeste da su Titove snage (ili Partizani) cinili ratne zlocine tokom rata, a bogami i posle njega. To nije nikakva tajna. Ljudi su streljani bez suda. Da li su zrtve tog zlocina bili "cvecke" ili ne potpuno je nebitno, jer ljudi su ljudi, i zlocin je zlocin. A takodje nije tajna da to nije ni prvi ni jedini put da komunisti ljude streljaju bez suda.

Apsolutno odbijam bilo kakvu insinuaciju da ja ovom tvrdnjom na neki nacin podrzavam Cetnike, Ustase, Fasiste ili Naciste. Glupost! Nikome ko cita moje komentare ne ovim stranama bilo kakvo objasnjenje nije potrebno. Ovo je bio primer kulture linca koja vlada na blogu B92 u najboljem svetlu!

Takodje ne dozvoljavam da se zamenom teze udaljava od onoga sto je moja sustinska kritika Zekinog teksta. A to je glorifikacija perioda komunisticke vlasti u SFRJ i komunista sa ovih prostora. Neko ko se rodio u post-Milosevicevskoj Srbiji bi mozda i poverovao u ovu verziju istorije. Ne zaboravit samo da jos ima zivih "Ibeovaca" i "golootokasa". Svaka cast komunistima na njihovoj antifasistickoj borbi. Ali to im ne moze biti "oprost" od svih zlocina koje su oni pocinili na ovim prostorima.

Nije ovo prvi put da Zeka objavljuje pro-komunisticki blog. Nemam ja nista protiv njegovog levog uverenja, pa cak i da je pravi pravcati komunista (ako jeste). Ali mi to formira misljenje o njegovom kredibilitetu i sposobnosti da stvari sagleda objektivno kada je u pitanju komunisticka ideologija.

Toliko. Necu vise odgovarati na komentare, mada me zivo zanimaju odgovori na moj!

Pozdrav svima!
vonsavoy vonsavoy 19:09 27.09.2008

Dokle?

Citam ovu raspravu i vidim da u Srbiji nema buducnosti. Sto se tice takozvanih desnicara tj opanak imperijalista, pocevsi od DSS preko radikala pa do nacista njih ne vredi ni pominjati koliko su mizerni. Zao mi je sto se levicari ponasaju kao oni. Suvise se ide u krajnosti.
Besmisleno je tvrditi da je komplet JVUO bila na strani Nemaca. Smejte se spasavanju pilota i ordenu Drazi. To je istina koja moze da boli ostrascene ljude, ali je istina. Takodje, poternica za Mihailovicem nije nikakva laz vec cinjenica.
Prica o JVUO je kompleksna i ne moze se generalizovati.
Ukratko, bilo je saradnje s Nemcima i tu nema govora. A bogami bilo je nesto i sa Partizanske strane (sta je Vladimir Velebit radio u Zagrebu 1943?). Sto nije nista nenormalno u ratu. Cetnici su, naravno, neuporedivo vise saradjivali sa Nemcima, ali uglavnom su to bile razne igre preko Drazinih ljudi u Nedicevoj vladi. Oni koji su otvoreno vodili kolaboracionisticku politiku i cinili zlocine nad civilima su pretezno bili Cetnici ili odmetnuti od komande ili samozvane vojvode.
Ono sto je strasno, sto su vojvode-banditi tipa Djujica posluzile kao sablon za danasnje cetnicke postovaoce lika i dela Karadzica i Mladica. Klati sve sto nije srpsko, imati prljavu bradu, lokati rakiju....to je taj sablon. Isto tako ti poklonici Bulajicevog cetnistva pojma nemaju da je jedan od glavnih Drazinih ljudi od poverenja bio Hrvat Zvonko Vuckovic, da je Slovenac Ivan Fregl streljan od strane Nemaca, da je medju ova dva naroda bilo pripadnika JVUO, kao i medju Muslimanima (Mustafa Mulalic).
Ono sto mi nije jasno da se cetnickom pokretu daje fasisticki predznak. Ne znam kako Zivko Topalovic, istaknuti predratni socijalista i jedan od prvih clanova Socijalisticke radnicke partije (ili vec kako se zvala pre KPJ), moze biti fasista? Kako mogu biti fasisti oficiri koji se nisu predali u aprilskom ratu?
Mislim da se Drugi svetski rat kod nas mora vec jednom zavrsiti! Levicari grese sto u istorijskom pogledu gledaju na JVUO kao kolaboracionisticku snagu. Treba igrati otvoreno i reci da je to bio sukob dve ideologije. Jedna, u to vreme, progresivna, i druga zastarela, zardjala i jadna.
Ima jos toga da se prica, ali iako mislim da je Tito genije nad genijima (hvala mu za detinjstvo), da je komunizam u truloj kraljevini bio sasvim prirodna pojava, da su Partizani zasluzeno nosioci antifasisticke borbe u ratu, da je cetnicka politika u najmanju ruku bila jadna, bedna i konfuzna, ne treba kriviti cinjenice i biti ostrascen.
Na zalost, ono sto je Veljko Bulajic napravio od cetnika u filmovima, Seselj unapredio devedesetih, postalo je stvarnost.
Ici iz krajnosti u krajnost i valjati se u blatu proslosti (pogotovo ako je nismo potpuno proucili) je znak da ovde buducnosti nema i da se jos uvek zivi u drugom ratu. Ne samo zbog otrcanih Cetnika vec i zbog levicara koji me sve vise podsecaju na KGB. Ako se ne misli u milimetar isto, metak u glavu!
Sa takvim stavovima se lakko potpada pod uticaj nekih matorih prdonja iz SANU i njihovih naslednika i ucenika koji ce sutra opet promeniti stranu i vratiti se "voljenom komunizmu" i Titu koga su ljubili u analni otvor, nista ne radili, dobijali plate, pa su posle lajali na njega.
blekmedzik1964 blekmedzik1964 10:27 27.10.2008

sramota

Vaše znanje je na nivou čitanke iz istorije za osnovnu školu iz zlatnog perioda vladavine belosvetskog avanturiste, bitange i dripca Joške Broza koji se raznim mahinacijama uvukao kao kukavičje jaje u rasturenu i rovitu srpsku državu, koja se našla potpuno nespremna u vrtlogu ratnih zbivanja izazvanih Hitlerovim ludilom. To danas zna svaka budala, jedino „ne znaju“ ne tako glupavi, ali indoktrinisani, srpski komunisti koji je Broz potkupljivao poklanjavši imovinu koju je pokrao od „buržoazije“.
Zaboravljate, a verovatno i ne znate, da je vojska kraljevine bila LEGITIMNA školovana vojska, ista ona koja vam je bila dobra u prvom svetskom ratu, a u drugom su bili obični „četnici“. Hteli su da ubiju Jošku, a ne da se bore protiv svojih Srba partizana.Znala je dobro kraljevska vojska ko je Broz; Ubijao ih je na Ravnoj Gori kao austrougarski kasapin 1914, željan osvete. Eno mu na Petrovaradinskoj tvrđavi stoji pomen. Glupi Srbi mu stavili zato što ih je kasapio. Šta je on radio tu 1914? Iskonski je mrzeo je Srbe i osvetio im se na najgori mogući način. Vratio se kao vampir. U ofanzivama je samo svoje dupe gledao i slao goloruke i gologuze ljude u krvavi boj neštedimice; Na Sutjesci je OSTAVIO čuvene (bog da im dušu prosti) ranjenike i sirotog, naivnog Savu Kovačevića. U Batini su ginula šesnaestogodišnja srpska deca, dok se on guzio na Visu. Prokletnik. Dabogda se prevrtao po paklu, đavo ogavni.
Sram vas bilo. I možete slobodno da izađete iz šuma i gora. Rat je odavno završen.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana