Ljudska prava

ISKRA RAZUMA?

Freedom of Information RSS / 09.02.2019. u 10:13

Dobra vest je sinoć stigla.

Momak, maloletnik koji je priveden zbog toga što je na građanskom protestu prošle subote nosio od plastičnih cevi napravljenu maketu vešala posle pet dana pušten je iz pritvora..

Makar i sa zakašnjenjem, makar uz ubeđenje da je sam pritvor bio lišen svakog smisla, taj potez vlasti delovalo je kao iskra razuma. Makar i uz dileme ko je i u kojoj proceduri ukinuo pritvor, da li je do toga došlo tek nakon što je majka pritvorenog mladića pisala predsedniku Vučiću odnosno da je podledica toga, mada, bar po ustavom utvrđenom toku stvari predsednik republike ne sme da ima uticaj na rad pravosuđa.

Inače mediji koji su ispratili izlazak iz zatvora javili su da je momak bio uplašen, da nekoliko dana nije jeo i da ne razume, da mu je bilo potpuno nejasno zašto se nalazio u pritvoru.

Ni malo čudno. Naravno, jer kao što pomenuh mnogo šta u vezi s tim bilo je nejasno  ne samo njemu već mnogima. Apsolutno nejasno, neshvatljivo..

Nije reč samo o tome što u večini zemalja sveta, bar onim demokratskim, njegov postupak teško da bi uopšte privukao pažnju nadležnih. Znamo,više puta smo čuli ,"žuti prsluci" su tokom svojih demonstracija u Parizu demonstrirali i sa maketom giljotine, vešala su nošena u Londonu na demonstracijama protiv premijerke Tereze Mej, u Berlinu čak i sa napisanim imenom kancelarke Merkel, ali niko nije stavljan u pritvor.

Ali, uz dužan respekt prema primerima iz sveta, ne sme se zaboraviti da za nerazumevanje postupka vlasti postoje "domaći", samim tim ozbiljniji razlozi. Svo vreme je bilo "otvoreno" tačnije sasvim nejasno  - koje se delo momčiću uopšte stavlja na teret?  Pa tako i da li bi mu, kao maloletniku uopšte mogla biti izrečena kazna zatvora. Jer, da bi uopšte mogla biti izrečena, mora se raditi o krivičnom delu za koje je zaprećenA kazna od pet godina zatvora. A ako nije tako, onda  je  blago rečeno vrlo nelogično držati u zatvoru, kao pritvorenika i osumnjičenog,  nekog ko u zatvor ne bi išao ni kao osuđenik.

Ne bi se smelo zanemariti ni to da naš Zakon o maloletnim učiniocima krivičnih dela pritvor, i inače, "izuzetnu" meru, tretira tako da je čini još "izuzetnijom". Najkraće sud ga ne bi smeo odrediti ako prethodno nije pokušao s primenom neke od mera tzv. "privremenog smeštaja maloletnika" (vaspitna ili slična ustanova, prihvatilište, nadzor centra za socijalni rad)

Ali eto zanemarilo i se šta je praksa u demokratskom svetu i šta piše u našim zakonima. I još nešto ne manje važno. To nešto je, pre dan ili dva, žovijalni Voja Žnetić lepo izrazio tvitom : "Bunt je prirodno stanje maloletnika.Držanje buntovnih maloletnika u zatvoru nije prirodno stanje države."

 

 



Komentari (280)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:08 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

pa i nije nešto

Фале ти њене слике целе фигуре :)
Ово је за партију, а ту се сви стисну.

Шалим се, наравно, но Јадранка Косор оставља утисак пријатне и разумне жене.


hoochie coochie man hoochie coochie man 00:10 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

Шалим се, наравно, но Јадранка Косор оставља утисак пријатне и разумне жене.


Pazi kad sam i ja stekao takav utisak, ako ćemo ozbiljno.
I to u vreme kad je bila vlast.
A i sasvim pristojno izgleda, zaista.
tasadebeli tasadebeli 00:41 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

Predrag Brajovic

Помало јој се удварам, али, авај, касно је...



Немој тако, никада није касно...





Како год, обећала је да идемо на вечеру када дође у Београд.


Ето видиш да није касно!

Сиз д деј!
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:45 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

Идемо нередом: Лутовац, Пајтић, Бошко Обрадовић, Мариника Тепић, СНС Ђукановић, Небојша Крстић, Зоран Чичак, Срђан Драгојевић, Светлана Мати Ражнатовић, те и неке ведете опозиције попут Балашевићеве ћерке, црногорске главне Јеврејке, пар новинара Времена, неколико ископлексираних писаца и песникиња...


Sine, između makse i tebe je, izgleda, mrtva trka.
sweet64 sweet64 04:12 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

freehand
Na ozbiljnu stranu pitanje je koliko ljudi ne dolazi na ulicu zato sto je on tamo.

Ja se upravo vratih sa protesta pa bih da te pitam samo - na čemu temeljiš te svoje procene? Vidim da si oztbiljno u temi i da naširoko barataš nekakvim utiscima koji veze nemaju sa realnošću a prilično su česti u određenom delu javnosti, pa rekoh da proverim ima li nešto činjenično sa čime nisam upoznat?


Zašto bre opet podele. Drugim rečima šta to tebi smeta što se njihov način pokazivanja zajedničkog nezadovoljstva ne poklapa sa tvojim. Koliko se ti uopšte razlikuješ od pomenutih St.jepana, Angie i Tase, a ovde i G.Crossa, osim što nosiš neki dres. A oni izašli u civilkama. Stavi levu ruku na srce a desnu na člansku kartu DS-a pa kaži da li bi išao u šetnje da tamo nema tzv opozicionih lidera.
softelectronics_e softelectronics_e 08:48 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

Bili Piton
Ljudi moji ja ne znam šta je vama. Kad vam se pripiški u gradu gledate gde je javni toalet i tu ćete ući bez obzira što je Djilas u jednoj od kabina, nećete valjda dozvoliti da se upiškite. Za to što se i on tu zatekao niste odgovorni niti iko od vas traži da budete.

Bravo!

Usput - ko god da dođe na vlast, ne bi bilo loše da izgradi mnogo više toaleta - i da ih održava čistim.
Čudi me da to stranke ne ubace u svoj politički program.
Jer - je to mnogo važnije od frazetina koje valjaju, a da ni sami ne znaju njihov smisao.

Usput 2 - ponekada uđem u ove naše prčvarnice, u standardnom govoru poznate kao kafići i restorani, na šanku ostavim sto, dvesta dinara, kako bih se ispišao, bar delimično, kao čovek.
softelectronics_e softelectronics_e 08:53 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

freehand
niccolo
a prilično su česti u određenom delu javnosti

Naravno da su česti kada ih vlast gura kao glavnu temu. Jer je bolje da se priča o ovom ili onom (manje ili više spornom) političaru, nego da se govori o nedostatku sloboda, ozbiljnim zloupotrebama i svemu ostalom zbog čega ljudi zaista dolaze na proteste...

Takoe. Ali to postaje iritantno do mere nepodnošljivosti da inače inteligentni ljudi ponavljaju te budalaštine kao papagaji.

Ovo je svojevrsni oksimoron.
Razrešenje može da bude dvojako.

1. Ili ti ljudi (inače) nisu inteligentni.
2. Ili to nisu budalaštine.

Koje od ovaga je tačno, to znaju, zaista, inteligentni.
Ja mogu samo da kažem, što je stjepan nekoliko puta boldovao - svoje mišljenje.
A moje mišljenje je navedeno pod 1.
milisav68 milisav68 08:54 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

Predrag Brajovic
Опозициони капацитет (мислим на грађанско-демократски настројене грађане) је око 1,5М. Власт (народњачко-конзервативни део корпуса) има 1,8М. То су почетне позиције. У игри побеђује они који свичују гласаче из једног корпуса у други. Тако је Тадић цепао на избориам са 2,3М све милујући оне краве, а потом и Николић добивши, умеренијом реториком, вероватно око 200К "опозиционих" гласова.

Nisi u pravu, ima tu još glasova, kada je Tadić 2012. dobio 2,3M, Nikolić je dobio 2,2M (ukupno 4,5M), a 2012. Tadić 1,48M, a Nikolić 1,55M.

Vučić je 2017. dobio 2M, Janković skoro 600K.

Očigledna je razočaranost demokratsko-građanskog dela Srbije.
niccolo niccolo 09:08 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

Sine, između makse i tebe je, izgleda, mrtva trka.

Eto, gde je sad taj Maksa, da izlista svoje da možemo da procenimo čija je veća? Sigurno skija po nekom Šamoniju i tako tim Kortinama D'Ampeco, kao svaki nenarodni tajkun...

p.s. Brajo, nije ti rđava bila ova onomad...
veselica veselica 10:06 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

Koliko se ti uopšte razlikuješ od pomenutih St.jepana, Angie i Tase, a ovde i G.Crossa, osim što nosiš neki dres. A oni izašli u civilkama. Stavi levu ruku na srce a desnu na člansku kartu DS-a pa kaži da li bi išao u šetnje da tamo nema tzv opozicionih lidera.



pa bravo.

freehand freehand 10:46 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

sweet64
freehand
Na ozbiljnu stranu pitanje je koliko ljudi ne dolazi na ulicu zato sto je on tamo.

Ja se upravo vratih sa protesta pa bih da te pitam samo - na čemu temeljiš te svoje procene? Vidim da si oztbiljno u temi i da naširoko barataš nekakvim utiscima koji veze nemaju sa realnošću a prilično su česti u određenom delu javnosti, pa rekoh da proverim ima li nešto činjenično sa čime nisam upoznat?


Zašto bre opet podele. Drugim rečima šta to tebi smeta što se njihov način pokazivanja zajedničkog nezadovoljstva ne poklapa sa tvojim. Koliko se ti uopšte razlikuješ od pomenutih St.jepana, Angie i Tase, a ovde i G.Crossa, osim što nosiš neki dres. A oni izašli u civilkama. Stavi levu ruku na srce a desnu na člansku kartu DS-a pa kaži da li bi išao u šetnje da tamo nema tzv opozicionih lidera.

Najveći problem sa vama naprednjacima je što vas boli uvce za istinu po svakom parametru, utoliko je i ovaj komentar razumljiv.
Elem, od nas koje si ovde pobrojao nisam ja taj kome u protestu neko/nešto smeta. Upravo je obratno.
Na stranu prevashodna stvar - od nas koje si pobrojao ja jesam bio na protestu.
Kao što sam ja, od nas koje si pobrojao, i do sada bio na protestima bez obzira da li su Đilas i Jeremić bili tu. A nisu pred one predsedničke pre dve godine. A isti ovi koji palamude da niko ne valja palamudili su i onda, evo St.jepan se samocitirao.
Tako da će tebi u Otadžbinskoj upravi ovo da upišu kao dobar pokušaj, a ionako se ne računa šta je istina a šta tvoja laž.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:07 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

p.s. Brajo, nije ti rđava bila ova onomad...

Koja?!
freehand freehand 12:18 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

Ovo je svojevrsni oksimoron.
Razrešenje može da bude dvojako.

1. Ili ti ljudi (inače) nisu inteligentni.
2. Ili to nisu budalaštine.

Koje od ovaga je tačno, to znaju, zaista, inteligentni.

Nekad ume da bude i interesantno sa kakvom lakoćom postavljaš ovo neupitne ili/ili aksiome, koji deluju tako logično...
Samo štoto u životu NIKAD nije tako. Da, inteligentni ljudi iznenađujuće često veruju u budalaštine ponavljajući ih drugima, i to - što je još veći problem - sa žešćim zanosom nego neinteligentni. Možda zato što svest o sopstvenoj pameti ne dozvoljava da se poveruje u grešku a onda i stid kad postanu svesni činjenica ne dozvoljava da se lako povuku to priznaju.
Kakogod - nisi u pravu.
softelectronics_e softelectronics_e 12:23 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

freehand
Ovo je svojevrsni oksimoron.
Razrešenje može da bude dvojako.

1. Ili ti ljudi (inače) nisu inteligentni.
2. Ili to nisu budalaštine.

Koje od ovaga je tačno, to znaju, zaista, inteligentni.

Nekad ume da bude i interesantno sa kakvom lakoćom postavljaš ovo neupitne ili/ili aksiome, koji deluju tako logično...
Samo štoto u životu NIKAD nije tako. Da, inteligentni ljudi iznenađujuće često veruju u budalaštine ponavljajući ih drugima, i to - što je još veći problem - sa žešćim zanosom nego neinteligentni. Možda zato što svest o sopstvenoj pameti ne dozvoljava da se poveruje u grešku a onda i stid kad postanu svesni činjenica ne dozvoljava da se lako povuku to priznaju.
Kakogod - nisi u pravu.

Сагласан !
gedza.73 gedza.73 12:32 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma




e ovo su tomovi tvitova, blogova i komentara.

Srbija u dve slike.

Pusto selo, polusrušene kuće, beda, jad, korov i srbski junaci.
ekser isti, samo se portreti menjaju.

nama treba kolektivni psihijatar.
niccolo niccolo 12:33 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

Predrag Brajovic
p.s. Brajo, nije ti rđava bila ova onomad...

Koja?!

Pa Jadranka brate...
softelectronics_e softelectronics_e 12:36 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

gedza.73



e ovo su tomovi tvitova, blogova i komentara.

Srbija u dve slike.

Pusto selo, polusrušene kuće, beda, jad, korov i srbski junaci.
ekser isti, samo se portreti menjaju.

nama treba koletivni psihijatar.

Ekser jeste isti - a i partijski drugari isti.
Nikakve tu promene portreta nema.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:36 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

niccolo
Predrag Brajovic
p.s. Brajo, nije ti rđava bila ova onomad...

Koja?!

Pa Jadranka brate...

Ах...
Пренећу јој.
niccolo niccolo 13:21 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

Пренећу јој.

Ako
sweet64 sweet64 19:27 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

freehand


Elem, od nas koje si ovde pobrojao nisam ja taj kome u protestu neko/nešto smeta. Upravo je obratno.
Na stranu prevashodna stvar - od nas koje si pobrojao ja jesam bio na protestu.
Kao što sam ja, od nas koje si pobrojao, i do sada bio na protestima bez obzira da li su Đilas i Jeremić bili tu.


Ček, ček, zar ti nisi prvi rekao da tebi smeta to što njima smeta, od prvog kilometra (samo sam čekao da se javiš). Tebi niko nije rekao da nisi poželjan, naprotiv, ali kapiram da kao da jeste, di će nokat bez mesa.
Ova treća rečenica, pa šta reći, onda super, prepostavjlajući da si se zakleo. To je bar u mojoj svesti putokaz za dovoljno širok front i dobar znak da će jednog trenutka protesti uspeti sa Seržom ili bez njega i sa i bez pobrojanih lidera opozicije.
freehand freehand 20:17 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

Ček, ček, zar ti nisi prvi rekao da tebi smeta to što njima smeta, od prvog kilometra (samo sam čekao da se javiš). Tebi niko nije rekao da nisi poželjan, naprotiv, ali kapiram da kao da jeste, di će nokat bez mesa.

Još jedan Lav Grigorije Slina Martinović.
Ali najviše slina sa ovim ljigavim zamenama teza.

Ova treća rečenica, pa šta reći, onda super, prepostavjlajući da si se zakleo. To je bar u mojoj svesti putokaz za dovoljno širok front i dobar znak da će jednog trenutka protesti uspeti sa Seržom ili bez njega i sa i bez pobrojanih lidera opozicije.

Dabre, zakleo sam se. Kao vi onomad u crkvi na vernost Šekiju.
sweet64 sweet64 21:23 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

Ali najviše slina sa ovim ljigavim zamenama teza.


Dobro je, kad krene ono baš vređanje ja odmah ukapiram, šta ... a nee. Ne to da si se iznervirao, za to me boli deo tela gde ledja gube svoje plemenito ime..
Nego da sam u pravu.
freehand freehand 21:28 10.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

sweet64
Ali najviše slina sa ovim ljigavim zamenama teza.


Dobro je, kad krene ono baš vređanje ja odmah ukapiram, šta ... a nee. Ne to da si se iznervirao, za to me boli deo tela gde ledja gube svoje plemenito ime..
Nego da sam u pravu.

Čuvaj delove tela koji bi mogli da te zabole.
Što se mojih živaca tiče ne sekiraj se. Mene samo pametni i dragi ljudi mogu da iznerviraju.
st.jepan st.jepan 16:23 11.02.2019

Re: Nerazumevanje razuma

isti ovi koji palamude da niko ne valja palamudili su i onda, evo St.jepan se samocitirao.

Samocitirao sam se jer sam pre dve godine nažalost bio u pravu.
Da sam tada palamudio, ne samo da se ne bih samocitirao, već bih naprotiv, strepeo da će me neko citirati.
Na Vučićevu radost, a verovatno i uz njegovu diskretnu pomoć, za lučonošu "slobodnomislećih" i predsedničkog kandidata demokratske opozicije, odabran je tada čovek sa maksimalnim luzerskim potencijalom.
Koji sam (luzerski potencijal) i detaljno elaborirao.
Da iza njega nije stala DS, džavola bi taj metiljavko dobio više od 2-3 procenta.

Ne bih voleo da za par godina moram da citiram i neki od svojih jučerašnjih komentara.
romi.daba romi.daba 20:00 09.02.2019

malopre na Pinku

Vojnoobaveštajna služba TV Pinki objavila na "nacionalnom" dnevniku da su članovi Dveri opet doneli "vešala" na proteste. (Inače na beogradskim zgradama je veoma rasprostranjen grafit "DVERI USTAŠE"

Tim povodom se oglasio čak i jedan njihov MINISTAR (neki Stefanović) i malo popovao na čemu mu je voditeljka "nacionalne" televizije zahvalila.

Dakle sve počinje pred Miloševićevo doba kad su srpski i ruski gruovci, kosovsci i udbaši smislili i rešili da izvrše subverziju demokratije i kapitalzma i da osnuju "privatnu" televizijsku stanicu pod nazivom "PINK" i da pobeđuju na "demokratskim" izborima svim nedozvoljenim sredstvima.

Osnovali su oni i dodatne TV stanice, a u svrhe kapitalističkog privređivanja imaju cele države na raspolanju. Rimska imperija nije nestala u jednom danu već je trebalo cirka osam vekova dekadencije. Tako se i mi nalazimo na samom početku kraja, još samo osam vekova da prođe i doćićemo do građanske slobode.
freehand freehand 22:51 09.02.2019

Ni iskre

... ni razuma.
Rekao bh da su kod oslobađanja iz pritvora (valjda za delo crnog humora na javnom mestu) kao uzrok moguće dve opcije - a nijedna nema veze sa razumom: prva - direktno ili indirektno upozorenje iz inostranstva na nivo gluposti i bahatosti iskazan tim hapšenjem.
Drugi da je u pitanju bilo zaletanje nekog tužioca željnog dokazivanja i napredovanja koji je odjednom ugledao izvanrednu priliku da se dodvoriVučiću. Pa je onda, kad je predmet obožavanja skapirao potencijalnu štetu revnosnom tužiocu-šlihtari javljeno da smesta pojede sve što je izasebe izasrao.
A možda je i najverovatnija upravo kombinacija ove dve varijante.
Spiridon Spiridon 22:52 09.02.2019

(verovatno kasnim)

ali su mu zato momci yebali kevu =)) sa sve ludim Serzom

aureus aureus 23:09 09.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

Spiridon
ali su mu zato momci yebali kevu =)) sa sve ludim Serzom


PSG je dobio neku vrstu neuračunljivog predsjednika.
Izgleda da će se tamo politika voditi na osnovu trenutnog raspoloženja i po sistemu šta ti padne na pamet - to izbaci iz sebe.

Ajde da vidimo domete tog novog stila na kormilu Pokreta slobodnih građana.
freehand freehand 23:12 09.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

aureus
Spiridon
ali su mu zato momci yebali kevu =)) sa sve ludim Serzom


PSG je dobio neku vrstu neuračunljivog predsjednika.
Izgleda da će se tamo politika voditi na osnovu trenutnog raspoloženja i po sistemu šta ti padne na pamet - to izbaci iz sebe.

Ajde da vidimo domete tog novog stila na kormilu Pokreta slobodnih građana.

Tri meseca, onako odokativno.
aureus aureus 23:33 09.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

freehand

Tri meseca, onako odokativno.

Eee, očekivao bi čovjek da, sad kad u PSG-u nema onog koji je najviše smetao, da će se u tu organizaciju vratiti svi oni koji su "vjerovali u ideju", ali su morali otići jer nisu mogli izdržati "samovolju", "neradništvo", "nedostatak vizije i incijative" od strane lidera ( ). Odlaskom Jankovića otvorio se silan prostor za uvaženog akademika Teodorovića, časnog novinara Škoru i mnoge druge koji su se grdno prevarili kad su sa dobrim namjerama podržali Jankovića, ali su brzo uvidjeli o čemu se tu radi, te su jedan po jedan otpadali.

Trt. U prazan prostor je uletio iščašeni glumac Trifunović, i to je sve od pojačanja.
Pootpadali su još uvijek vani, a šuška se da će i siroti Trifunović izazvati odlazak jednog broja ljudi koji vjeruju u ideju i tu su da pomognu, ali...
freehand freehand 23:35 09.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

Trt. U prazan prostor je uletio iščašeni glumac Trifunović, i to je sve od pojačanja.
Pootpadali su još uvijek vani, a šuška se da će i siroti Trifunović izazvati odlazak jednog broja ljudi koji vjeruju u ideju i tu su da pomognu, ali...

Ja verujem da je to samo zato što Angie neće da se prihvati i svoj razbarušeni ali inače sjajni politički program sadržan u "novi, noviji, najnoviji" sprovede u delo stavljajući se na njhovo čelo.
Spiridon Spiridon 00:03 10.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

Tri meseca, onako odokativno.


krupne reci!

ja mislim da ce biti bolje nego sto se ocekuje. Ajde da vidimo ko je bolji analiticar. Znaci da vidimo kolika ce im biti popularnost za 3 meseca? Ja mislim 3 puta veca nego sad (ako to nekako moze da se izmeri). Ima tu nenormalne ekipe ... bice tu dobre zajebancije. Imam utisak da im fali vise zena (i jos podjebavaju Brnabicku). Protesti se mozda prorede ali ostace im oziljci. Sigurno.

Ima tu jedna druga stvar koja mene licno kara u mozak. Da li je trenutak da se nesto menja? Zbog ovog sranja sa Brexitom ... svi su nervorni. A englezi koji su u govnima do guse i dalje nadju vremena da nas karaju ... Oni ovim Begzitom definitivno salju poruku da je njihov partner Amerika, a ne Evropa. Molim lepo. A karaju evropu preko rusa. Pokusavaju, potuljeno. Dok se Putin i Merkel vole, nema zime (grejanja).
freehand freehand 00:05 10.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

Spiridon
Tri meseca, onako odokativno.


krupne reci!

ja mislim da ce biti bolje nego sto se ocekuje. Ajde da vidimo ko je bolji analiticar. Znaci da vidimo kolika ce im biti popularnost za 3 meseca? Ja mislim 3 puta veca nego sad (ako to nekako moze da se izmeri). Ima tu nenormalne ekipe ... bice tu dobre zajebancije. Imam utisak da im fali vise zena (i jos podjebavaju Brnabicku)

Ne smem.
Sem ako ne obećaš da nećeš da biješ ako izgubiš.
Jebiga, možda sam zeka al nije svejedno.
angie01 angie01 00:06 10.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

samo zato što Angie neće


pusti ti mene, vidi sta ces sa belim listicima, tj s onima, koji nece ni da izadju na izbore, zbog okretanja istih likova,...
freehand freehand 00:10 10.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

angie01
samo zato što Angie neće


pusti ti mene, vidi sta ces sa belim listicima, tj s onima, koji nece ni da izadju na izbore, zbog okretanja istih likova,...

Ja? Neću ništa. Baš me briga za one koji ne mogu sa Đilasom i one koji sede u timu za kreativne industrije Ane Brnabić, ja sam na svakom protestu (u dva dana bio na dva) zato što znam da je ovo što vlada Srbijom najgore što je ikad bilo i najgore što može biti. A vas ne mogu da sprečavam da vrtite vazda iste gluposti i palamudite u prazno isto kao krstić i Vučić ali nekako kvalitativno različito.
Spiridon Spiridon 00:17 10.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

Ne smem.
Sem ako ne obećaš da nećeš da biješ ako izgubiš.
Jebiga, možda sam zeka al nije svejedno.


dopusti da mi usnica zadrhti

jbt. ala je opleo Biljanu ... Bokan, Pajkic ... (za struju sam znao)
freehand freehand 00:19 10.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

Spiridon
Ne smem.
Sem ako ne obećaš da nećeš da biješ ako izgubiš.
Jebiga, možda sam zeka al nije svejedno.


dopusti da mi usnica zadrhti

Sve što drhti htelo bi da drhti. I usnica, i pihtija.
Pa neka drhti hiljadu mu drhtavih drhtaja!
Ko sam ja da ubijem emociju?
Spiridon Spiridon 00:21 10.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

Ko sam ja da ubijem emociju?


nadu ... preciznije receno
freehand freehand 00:30 10.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

Spiridon
Ko sam ja da ubijem emociju?


nadu ... preciznije receno

Pa eto.
A što se Trifunovića i Pokreta tiče - on upravo udara u neke zidove, koji rastu svuda oko njega. Jer će morati da nauči da politika nije zezanje u kafiću. Da će morati da uči, da se ponaša, da shvata šta je odgovornost za izgovorenu reč, za postupke, za druge ljude, za kadrove. Da skapira da će morati da se bavi i nečim što se zove ideologija.
Koliko ja mogu da ga procenim - mnogo je tri meseca. Da parafraziram onu idiotsku Tijanićevu - ako on to politički preživi - Pokret neće.
Spiridon Spiridon 00:34 10.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

Koliko ja mogu da ga procenim - mnogo je tri meseca. Da parafraziram onu idiotsku Tijanićevu - ako on to politički preživi - Pokret neće.


ima istine u tome. Mozda je to zeljeni domet cele price. Pa polako onda ... ne moze bas "hocu sad i hocu sve". Uglavimo Serza visoko da ih kara iz poslanicke klupe. On bi to umeo ... kad se zalete javno dzovani, a i ove gradske face tipa "sline" ... a Maja gojkovic predsednik skupstine. Napravice Serz pozoriste. Trebalo bi nekako angazovati i Milutina Petrovica da im odradi malo na kampanji ...

samo je bitna jedna stvar ... i to NIKADA ne treba zaboraviti ... a to je da im Kiki iz Pilota ne pravi muziku sa eventualni spot.
freehand freehand 00:37 10.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

Spiridon
Koliko ja mogu da ga procenim - mnogo je tri meseca. Da parafraziram onu idiotsku Tijanićevu - ako on to politički preživi - Pokret neće.


ima istine u tome. Mozda je to zeljeni domet cele price. Pa polako onda ... ne moze bas "hocu sad i hocu sve". Uglavimo Serza visoko da ih kara iz poslanicke klupe. On bi to umeo ... kad se zalete dzovani, a i ove gradske face tipa sline ...

Jeste, samo on je sad predsednik pokreta, ne zajebant za nabadanje budala.
I smem da se kladim da se sad već - ako nije baš totalni idiot - načisto usrao od spoznaje koliko nema pojma i od spoznaje u šta se upetljao.
Spiridon Spiridon 00:41 10.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

I smem da se kladim da se sad već - ako nije baš totalni idiot - načisto usrao od spoznaje koliko nema pojma i od spoznaje u šta se upetljao.



pa jeste ... zato sto je inteligentan, a lud. I iznad svega voli paznju.

On ovde na blogu nije mogao da se izlakta. Cak i Vidojkovic je brzo odustao. To je samo zato sto smo mi ovde vece dileje nego oni ...
aureus aureus 07:41 10.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

Pod Jankovićem je PSG malo po malo izgradio svoju politiku. Nije se od početka znao njihov stav o svim bitnim pitanjima, ali, kao što rekoh - vremenom, uz sve greške po pitanju izjava u javnosti, uz neefikasnost u uspostavljanju organizacione infrastrukture, uz saradnju sa drugim političkim činiocima i prekid te saradnje, vremenom se došlo do toga da - ko je htio, mogao je da zna za šta se zalažu.

Za:
- uspostavljanje pravne države i vladavinu prava (očekivano), pune građanske slobode
- tržišnu privredu, uz zaštitu radnika i onih koji nemaju (otprilike soc. demokratija)
- EU i saradnju sa susjedstvom, iskrenijom nego do sad
- otklon od Rusije (dobro, ovo se možda nekom ne sviđa)
- rješenje kosovskog problema, uz spremnost da se eventualno da i stolica u UN (dobro, i ovo se možda nekom ne sviđa)

Janković, takođe, nije imao problem da govori o ratnim zločinima i prevali preko usana da je u Srebrenici bio genocid...

Uglavnom, PSG se naposlijetku isprofilisao kao politička opcija koja se našla na politici na kojoj bi se našao vjerovatno i počivši Građanski savez...uz ogradu da bi GS vjerovatno bio u savezu sa dominantnim opozicionim blokom, a ne nešto...

E, sad tu dolazi Sergej Trifunović, maksimalno lajav (uglavnom nepotrebno), čije izjave ne možeš dovoljno ni pretpostaviti, jer to što on priča izgleda da zavisi od toga na koju je nogu ustao.
Pri tome, on manje zna od Jankovića o politici, koji je, ako ništa drugo, bar nešto usput naučio, a bio je i državni uposlenik - zna šta je država.

Ima, naravno, ljudi koji su spremni da pođu i za takvima; ima ih i u politički zrelijim društvima. Poznata ličnost, brz na jeziku, lajav, ćudljiv - vjerovatno bi i u Italiji mogao računati na solidnu podršku među biračima.
No, pitanje je jesu li to oni birači koji su do sad slijedili PSG ili se sa Trifunovićem mijenja profil te podrške. O obimu je još rano reći. Možda bude veći, možda manji nego sa Jankovićem.
Imam nešto sumnje da će ljudi koji su trenutno za PSG imati nerava da izdrže Trifunovićeve vratolomije, no - vidjećemo.

Od konkretnih poteza koje je povukao kao novi lider PSG-a, izdvaja se ovaj sa potpisivanjem Ugovora sa narodom.
Ostalo su tvitovi i gostovanje kod Vidojkovića i Kulačina.
veselica veselica 08:50 10.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

A vas ne mogu da sprečavam da vrtite vazda iste gluposti i palamudite u prazno i




kažeš ti i ostaneš živ; pa pomresmo svi od tvog palamudjenja i vazda istih gluposti, alo tamo! ništa novo nikad ne kažeš, ko stara baba, pardon ploča, pardon madman.
karabasbarabas karabasbarabas 17:07 10.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

freehand
Spiridon
Ko sam ja da ubijem emociju?


nadu ... preciznije receno

Pa eto.
A što se Trifunovića i Pokreta tiče - on upravo udara u neke zidove, koji rastu svuda oko njega. Jer će morati da nauči da politika nije zezanje u kafiću.


Ocito ne pratis srpsku politiku.

Vulin

Marjanovic

Babic

Buffalo Djuka

Martinovic The Donkey


Sto kaze ona voditeljka sa RTS: "Pa uskocite u kaljugu gospodine Lutovac, nije vam ovo politicka debata."
bene_geserit bene_geserit 20:38 10.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

freehand
zato što znam da je ovo što vlada Srbijom najgore što je ikad bilo

računajući komuniste?
mislim, ovi još nisu počeli da ubijaju ko im se ne sviđa
freehand
i najgore što može biti

o nikako
ali što se toga tiče možemo da se radujemo što smo banana republika
tako da u okviru realno mogućeg u ovom istorijskom trenutku, da ovo je najgore što može biti
freehand freehand 23:23 10.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

računajući komuniste?
mislim, ovi još nisu počeli da ubijaju ko im se ne sviđa

Računajući ono što ja pamtim.
o nikako
ali što se toga tiče možemo da se radujemo što smo banana republika
tako da u okviru realno mogućeg u ovom istorijskom trenutku, da ovo je najgore što može biti

Slažem se sa tobom u tvojoj kontradiktornosti.
Mada, nisu se ovi još ostvarili u punom kapacitetu. I tu si u pravu: samo strah od stranog mentora drži ih podalje od palice, za sada. Videćemo kad počne ozbiljno da se ljulja.
Priznajem da tu nisam optimista.
aureus aureus 19:52 11.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

Sergej se pohvalio da od njegovog izbora PSG već ima osam novih odbora i 500 novih članova.
freehand freehand 20:23 11.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

aureus
Sergej se pohvalio da od njegovog izbora PSG već ima osam novih odbora i 500 novih članova.

Ma to je, na žalost, kratkog daha. Kažem na žalost jer i ta opcija mora postojati na političkom nebu ali nikad to više neće biti Građanski savez iz svojih prvih nekoliko godina. U međuvremenu je nestajala mudrost a rasla histerija, ali - to se desilo na čitavom političkom spektru.
Inače zaboravih da pohvalim (zato što tako mislim, ne zato što verujem da je moja phvala bitna) tvoj prethodni komentar. Odličan.
aureus aureus 10:19 12.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

freehand

Ma to je, na žalost, kratkog daha. Kažem na žalost jer i ta opcija mora postojati na političkom nebu ali nikad to više neće biti Građanski savez iz svojih prvih nekoliko godina. U međuvremenu je nestajala mudrost a rasla histerija, ali - to se desilo na čitavom političkom spektru.
Inače zaboravih da pohvalim (zato što tako mislim, ne zato što verujem da je moja phvala bitna) tvoj prethodni komentar. Odličan.

Osokoljen prethodnom ocjenom od 4+, navalio sam još jače, pa sam za novu analizu dobio peticu.

Nešto razmišljam, možda ih je Sergej ovim potpisom na Sporazum sa narodom spasio. Ostaće dio aktivnog fronta protiv Vučića.

Nego, vidjeste li Belog? Dvije rečenice u korist protesta, a onda dvadeset o tome šta sve ne valja na opozicionoj sceni.
softelectronics_e softelectronics_e 14:59 12.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

aureus
freehand

Ma to je, na žalost, kratkog daha. Kažem na žalost jer i ta opcija mora postojati na političkom nebu ali nikad to više neće biti Građanski savez iz svojih prvih nekoliko godina. U međuvremenu je nestajala mudrost a rasla histerija, ali - to se desilo na čitavom političkom spektru.
Inače zaboravih da pohvalim (zato što tako mislim, ne zato što verujem da je moja phvala bitna) tvoj prethodni komentar. Odličan.

Osokoljen prethodnom ocjenom od 4+, navalio sam još jače, pa sam za novu analizu dobio peticu.

Nešto razmišljam, možda ih je Sergej ovim potpisom na Sporazum sa narodom spasio. Ostaće dio aktivnog fronta protiv Vučića.

Nego, vidjeste li Belog? Dvije rečenice u korist protesta, a onda dvadeset o tome šta sve ne valja na opozicionoj sceni.

Ja sam glasao za Belog.
freehand freehand 15:02 12.02.2019

Re: (verovatno kasnim)

Ja sam glasao za Belog.

Ćuti Čarli
freehand freehand 23:22 09.02.2019

Još malo vešala i privođenja

Kragujevčanin priveden nakon protesta
Kragujevčanin koji je nosio „vešala” sa „penzionerom” na kraju omče, na večerašnjem protestu u Kragujevcu, je priveden, saznaje portal Pressek.




LINK
a_jovicic a_jovicic 01:29 10.02.2019

Re: Još malo vešala i privođenja

freehand
Kragujevčanin priveden nakon protesta
Kragujevčanin koji je nosio „vešala” sa „penzionerom” na kraju omče, na večerašnjem protestu u Kragujevcu, je priveden, saznaje portal Pressek.

LINK

Glas Šumadije | 09.02.2019. | I U KRAGUJEVCU PRIVOĐENJA ZBOG “VEŠALA”

Kako Glas Šumadije nezvanično saznaje, i u Kragujevcu su privedena lica koja su na večerašnjem protestu nosila maketu vešala na kojima je pisalo – Smrt fašizmu. Reč je o Slobodanu Stefanoviću (1953.), Kragujevčaninu koji je poznat kao građanski aktivista iz protesta devedesetih godina.

Prema informacijama koje je dobila porodica, takođe nezvanično, Stefanović je trenutno na lekarskom pregledu, jer boluje od hipertenzije, a nije mu dozvoljeno da telefonira.


A kako Twitter "javlja" angažovani su lokalni advokati voljni da mu pruže pravnu pomoć koji kažu da u policiji ne mogu da ga drže više od 4 sata. Medjutim prebačen je u bolnicu i ostaje tamo do jutra najverovatnije na psihijatrijskoj opservaciji. "Izvori" kažu da se oseća dobro i da je kao "stari borac" iz '90-tih bio spreman za ovakvu situaciju.

(moj komentar: drugim rečima vlasti se sada "brinu" za njegovo duševno zdravlje zbog onoga što je napisao na maketi pa ga "čuvaju" da nešto loše ne učini sebi)


EDIT: Video-izveštaj sa lica mesta ... iz bolničkog kruga ... nema nikakve vanredne situacije.

TWITTER
a_jovicic a_jovicic 10:21 10.02.2019

Re: Još malo vešala i privođenja

Danas | 10.02.2019. | Kragujevčanin koji je nosio vešala pušten kući

Kragujevčanin Slobodan Srefanović (66) koji je sinoć priveden nakon protesta jutros je pušten, sa kratkim objašnjenjem policije „po kratkom postupku”, saznaje portal Pressek.

...

Kako je portal Pressek saznao od porodice policija se ponašala korektno, a medicinsko osoblje u Kliničkom centru je bilo ljubazno.

Inače, njemu sinoć nije bilo dozvoljeno da se javi porodici, niti bilo kome.

...
niccolo niccolo 23:22 09.02.2019

Uzgred

#onokad si zbir idiota pa te svi redom podjebavaju:

https://twitter.com/USEmbassySerbia/status/1093843431607226369
a_jovicic a_jovicic 02:05 10.02.2019

Re: Uzgred

niccolo
#onokad si zbir idiota pa te svi redom podjebavaju:

... ali bukvalno svi



... a ti to i dalje ne shvataš pa pustiš "novinare" da objave nešto ovako ...

TANJUG | 09.02.2019. | PROTEST

Na desetom po redu protestu "Jedan od pet miliona" u Beogradu ponovo su se pojavila vešala, jedna na kraju protestne kolone, koja je nosio poslanik Dveri Srđan Nogo, a druga, negde u vrhu kolone, koja je nosio jedan od učesnika protesta. Ta druga vešala su se umesto omčom završavala cvetom visibabe, kao karikiranje reagovanja i osuda u javnosti poruke koju predstavljaju vešala sa protesta prošle subote.

(bold moj)
alselone alselone 08:21 10.02.2019

Re: Uzgred

niccolo
#onokad si zbir idiota pa te svi redom podjebavaju:

https://twitter.com/USEmbassySerbia/status/1093843431607226369


Ja ne kapiram ovaj fazon. Šta sam propustio?
niccolo niccolo 09:04 10.02.2019

Re: Uzgred

Valjda su po režimskim tabloidima bile vesti o tome kako jedan od Trifunovića pije kafu sa nekim ljudima iz US ambasade. Tako nešto, nemoj da me držiš za reč, to sam posredno pokupio. Pa se sad ovi sprdaju na tu temu (glavne stavke sa to do liste su sastanci sa ljudima u vlasti u njihovim kancelarijama i sa opozicionarima na otvorenom prostoru, ovo ostalo je usput).
nsarski nsarski 10:29 10.02.2019

Re: Uzgred

#onokad si zbir idiota pa te svi redom podjebavaju:


Pa, i nije loša ideja da simbol protesta postane ovaj lep cvet.
Prve ovogodišnje visibabe su se već pojavile:

tasadebeli tasadebeli 10:57 10.02.2019

Re: Uzgred

nsarski
#onokad si zbir idiota pa te svi redom podjebavaju:


Pa, i nije loša ideja da simbol protesta postane ovaj lep cvet.
Prve ovogodišnje visibabe su se već pojavile:




Сад се сетих оног старог вица који клинци у школама причају и дан-данас...

- Мама, мама, стигло пролеће!

- Откуд знаш, сине?

- Виси баба у ве-цеу!







EDIT: Све у свему, следује нам једно дуго и напорно, али зато надасве занимљиво и забавно пролеће јер од свих актера, непосредних и посредних, политичке сцене у Србији највише кондиције имају пензионери.

Само још да их здравље послужи и ето...
nsarski nsarski 17:28 10.02.2019

Re: Uzgred

Све у свему, следује нам једно дуго и напорно, али зато надасве занимљиво и забавно пролеће јер од свих актера, непосредних и посредних, политичке сцене у Србији највише кондиције имају пензионери.


I opet će klinci i omladinci da nose transparente "Proleće je, a ja živim u Srbiji" kao što su radili pre 25 godina.
tasadebeli tasadebeli 19:52 10.02.2019

Re: Uzgred

nsarski
Све у свему, следује нам једно дуго и напорно, али зато надасве занимљиво и забавно пролеће јер од свих актера, непосредних и посредних, политичке сцене у Србији највише кондиције имају пензионери.


I opet će klinci i omladinci da nose transparente "Proleće je, a ja živim u Srbiji" kao što su radili pre 25 godina.



Можда се чак међу тим новим протестантима из млађих клупских категорија играча појави опет неко са чивавом која носи таблу са натписом:

"Крви ћу вам се напити!"



st.jepan st.jepan 20:43 10.02.2019

Re: Uzgred

tasadebeli
новим протестантима

Nisam protestatnt, ateist sam, ali ovde moram da uložim protest.
I da ustvrdim sledeće:
Srpski je jedini od svih jezika koje spika Google Translate, u kojem se protestants i protesters vikaju isto. Naravno da je reč protestant nekada označavala sve koji protestuju, ali čak se i ponosti Zulu narod potrudio da, nakon pojave luteranaca i njihovg zauzeća te reči, za protestvujušče iznedri neku drugu reč.
Kad god čujem da nečega "nema niđe bez ođe", ja se više ili manje zabrinem.
tasadebeli tasadebeli 21:20 10.02.2019

Re: Uzgred

st.jepan
tasadebeli
новим протестантима

Nisam protestatnt, ateist sam, ali ovde moram da uložim protest.
I da ustvrdim sledeće:
Srpski je jedini od svih jezika koje spika Google translate, u kojem se protestants i protesters vikaju isto. Naravno da je reč protestant nekada označavao sve koji protesvuju, ali čak se i ponosti Zulu narod potrudio da, nakon pojave luteranaca i njihovgg zauzeća te reči, za protestvujušče iznedri neku drugu reč.
Kad god čujem da nećeg "nema niđe bez ođe", ja se više ili manje zabrinem.




Протестери?

Шта ћеш... У Србији одвајкада важи да је само владар (онај тренутни, на власти) савршен, а сви ми остали смо грешни.

Па нам и језик такав онда... Грешан.





(Додуше, могао сам ја да употребим и једну такође стару српску реч: демонстранти.

Али Воја потегао онај блог о демонима, па сам се мало и уплашио, право да ти кажем. Ко зна како би тек ту реч протумачили многи познаваоци српског језика. )



noun: Protestant; plural noun: Protestants

1.
a member or follower of any of the Western Christian Churches that are separate from the Roman Catholic Church in accordance with the principles of the Reformation, including the Baptist, Presbyterian, and Lutheran Churches.
adjective
adjective: Protestant
1.
relating to or belonging to any of the Protestant Churches.
"the Protestant religion"



protester (n.)

also protestor, 1540s, "one who makes solemn affirmation;" agent noun from protest (v.). From 1960 as "demonstrator, public opponent of the established order."



Не, сад озбиљно, Стјепане, без зезања.

То са језичким позајмљивањем (а то би требало онда да буде и позајмљивање у култури у већини случајева) понеки пут заиста има мистериозне путеве,

(Извини, гушим сада, знам, али то ми је била тема дипломског на факсу, област: Језици у контакту.)

На пример, мени је до дана данашњег остало мистерија (у рангу древних ванземаљаца, НЛО, кристалне лобање и слично) зашто је енглески придев ACTUAL у значењу СТВАРАН, РЕАЛАН, ПОСТОЈЕЋИ, у српском језику постао такође придев АКТУЕЛАН само са значењем СВЕЖ, НОВ, ДАНАШЊИ, САДАШЊИ, САВРЕМЕН,...



Сећам се како је давно, давно код нас изазвала збрку америчка позоришна трупа са представом у Центру Сава која се звала ACTUAL SHOW.

(Колико се сећам и ако се добро сећам, представа је била без речи, само са сценским покретима и игром, а у позадини на платну су ишли делови филма Којанис Каци са музиком Филипа Гласа.)

Ови наши се улупаше од муке преводећи назив представе, а тек што се публика збуњивала, да ти не причам.


И таквих случајева са језичким (и културним) позајмљивањем има много, не само у српском. У многим језицима света... А потпуно мистериозно ми је како то дође до преношења речи, али не и преношења њеног оригиналног значења у матичном језику даваоцу, већ давања сасвим новог значења у језику примаоцу. И није то само до преводилачких грешака... често ту улогу одиграју и језичке потребе говорника језика примаоца и још ко зна шта још...



st.jepan st.jepan 21:58 10.02.2019

Re: Uzgred

зашто је енглески придев ACTUAL у значењу СТВАРАН, РЕАЛАН, ПОСТОЈЕЋИ, у српском језику постао такође придев АКТУЕЛАН само са значењем СВЕЖ, НОВ, ДАНАШЊИ, САДАШЊИ, САВРЕМЕН,...

Zanimljivo..., sad mi je Google Translate ispovrteo i to naše značenje engleske reči ACTUAL.
stvaran - real, actual, substantial, veritable, unfeigned, objective
aktuelan - actual, current, present, going, up-to-date
tasadebeli tasadebeli 23:20 10.02.2019

Re: Uzgred

st.jepan
зашто је енглески придев ACTUAL у значењу СТВАРАН, РЕАЛАН, ПОСТОЈЕЋИ, у српском језику постао такође придев АКТУЕЛАН само са значењем СВЕЖ, НОВ, ДАНАШЊИ, САДАШЊИ, САВРЕМЕН,...

Zanimljivo..., sad mi je Google Translate ispovrteo i to naše značenje engleske reči ACTUAL.
stvaran - real, actual, substantial, veritable, unfeigned, objective
aktuelan - actual, current, present, going, up-to-date



Како је само непрецизан тај енглески језик!

Занимљиво је да смо ми у српском усвојили само то једно значење, али не и друго.

К'о да смо Немци, боже ме прости... Једносмерни.

Google Translate ispovrteo


Дај, Стјепане, уозбиљи се!


Actual does not mean current or present. It means ‘real’ or ‘exact’, and is often used in contrast with something that is not seen as real or exact:I need the actual figures, not an estimate.



(Кликићи На Линкићи Испод Сликићи Низбрдићи - италијански ренесансни уметник с почетка 15. века)






https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/actual




https://www.merriam-webster.com/dictionary/actual




https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/actual?q=actual%5D

st.jepan st.jepan 23:35 10.02.2019

Re: Uzgred

Google Translate ispovrteo

Дај, Стјепане, уозбиљи се!

Actual does not mean current or present.


Ma naravno! Zato sam i rekao da je to što je Google Translater ispovrteo (proveri), meni zanimljivo.
tasadebeli tasadebeli 23:52 10.02.2019

Re: Uzgred

st.jepan
Google Translate ispovrteo

Дај, Стјепане, уозбиљи се!

Actual does not mean current or present.


Ma naravno! Zato sam i rekao da je to što je Google Translater ispovrteo (proveri), meni zanimljivo.


Ево, сад баш гледам у то...

И после се ми чудимо када у вестима чујемо

"Одлазећи амерички председник је поручио у свом последњем говору..."

и сличне језичке караконџуле на српском.

(Пази, глаголски прилог садашњи, који у српском служи у 99% случајева да искаже начин вршења радње, овде употребљавају као придев уз именицу, да искажу особину именице. Ваљда по угледу на оно бирократско "текући рачун."

Пара уши до бола...

А ја мислим да је то последица тог Гугл транслејт превођења вести по информативним кућама.)
st.jepan st.jepan 00:51 11.02.2019

Re: Uzgred

"Одлазећи амерички председник је поручио у свом последњем говору..."
и сличне језичке караконџуле на српском.
(Пази, глаголски прилог садашњи, који у српском служи у 99% случајева да искаже начин вршења радње, овде употребљавају као придев уз именицу, да искажу особину именице.

Pa sad, ne bih rekao "u 99% slučajeva", jer imam utisak da se reč "odlazeći" u funkciji prideva, ovde već prilično odomačila.
Ne znam kada je zacarila (uzgred, ne smatram je neoprostivom)), ali pouzdano znam da se protesrtvujušći nazivlju protestantima tek u poslednjih dvadesetak - tridesetak godina.
Kao i slučaju tobožnje dihotomije "opozicija - pozicija", radi se o produktu nesputane novinarske inovativnosti na razini malog deteta, a šokantno je da sam na FB grupi "Naš jezik", koja okuplja pretežno lingviste (vodi je Pavle Ćosić) u oba ova slučaja naišao na snažno protivljenje skoro svih članova (izgleda, moć medija je zastrašujuća).
Ovde sam u nekom komentaru već rekao, uspeo sam da ih ubedim da pozicija nije sinonim za vlest tek pošto se začuo glas autoriteta (Klajna), a što se tiče protestanata, uspeo sam da, posle par stotina komentara, urazumim samo jednog od članova Grupe. Koji je, nećete verovati, to i javno priznao.
tasadebeli tasadebeli 10:16 11.02.2019

Re: Uzgred

st.jepan

Pa sad, ne bih rekao "u 99% slučajeva", jer imam utisak da se reč "odlazeći" u funkciji prideva, ovde već prilično odomačila.
Ne znam kada je zacarila



Језик је жива твар, променљиве природе, знаш то и сам. Усуђујем се да кажем (строго општелингвистички гледано) да су те промене свакодневне и то не од појединца до појединца, корисника неког језика, већ и код једног јединог човека са сваком новом употребом језика.

Питање је само како нам (свакоме од нас) те промене звуче. Па онда из тога и произлази да ли ће бити шире прихваћене или не.

Недавно сам једном нашем блогодругару објашњавао да су у српском језику сасвим легитимне обе употребе конструкција са да + презент и конструкција са инфинитивом - идем да радим и идем радити. Њему је ова друга, пошто је из ових крајева, звучала крајње неприродно. Па сам му објашњавао да је и она саставни легитимни део српског језика јер је користе говорници западних говора српског језика (Хрватска, Босна, Херцеговина).

Пази, јесте та конструкција са инфинитивом нека врста германизма у српском језику попут суфикса -ирати (према немачком -irung) наспрам словенског -овати (организирати и органоизовати) која је и дошла као утицај немачког језика и културе на западне кориснике српског језика. Али је одавно ушла у широку употребу.

Па је самим тим и постала сасвим легитимна. И то тако и треба да буде. (Ипак ја припадам београдској лингвистичкој школи. )

И свака од тих промена после омасовљења постане легитимна.

Докле год не нарушава ону основну функцију језика, комуникацију, не постоји ургентна потреба да се било која промена ставља на стуб срама. Али не може се ни људима одузети право да о томе мисле оно што мисле и да ту промену, сходно своме мишљењу и језичком осећају, усвоје или не. И речник, лексика, ту јесте само онај спољашњи, видљивији део који је и мање битан. Јесте да ја волим пре да кажем образовање и пријава, а не едукација и апликација, али то је мој лични став и то што неко други поред мене користи едукацију и апликацију неће суштински утицати на српски језик. Већ сутра, са променом историјских, социолошких или културолошких услова, едукација и апликација ће испасти из употребе и доћи ће нешто ново. Али то неће суштински изменити српски језик. Језици, као и људи, нису изолована пуста острва која немају додира са другим језицима. Па погледај само енглески. У њему има можда само 30% речи које су германског порекла. Све остало дошло из латинског, француског, келтских говора (гелик), словенских језика,... (И то је вероватно један од разлога, поред економске, војне и технолошке моћи) зашто је инглиш данас постао глобиш, тј. својеврсна лингва франка читаве планете.)

Знам да ме сада језички пуританци мрзе из дна душе. Али чињеница је да су за један језик много битније оне тзв. унутрашње промене, промене у граматичкој структури.

Оне су постојаније и отпорније од коришћења позајмљеница и туђица које масовно долазе у неки језик и одлазе из њега (кљешта и цвикцанге! шрафцигер и одвртач, шпајз и остава, фрижидер и хладњак) свако мало са сваким новим историјским, социолошким, културним променама и условима у којима се један језик користи.

А те унутрашње промене... У грамнатичкој структури...

Пример:

Када смо ти и ја ишли у школу, учитељице и наставнице су нас исправљале када користимо конструкцију у вези + генив (у вези школе, у вези куће,...). једина легитимна и призната конструкција тада је била у вези са + инструментал (у вези са кућом, у вези са школом,...).

Слична ствар је и оно идем лекару, идем зубару (правилно), а не идем код лекара, идем код зубара јер је ова друга конструкција неправилна. (Била некада.)

Пошто су обе некада неправилне конструкције ушле у масовну употребу, нашим језичарима је преостало само да констатују да су обе употребе равноправне и легитимне.

Наша београдска језичарска школа која се брине о језику није прописивачке природе (попут, рецимо, оне хрватске или француске) него је описивачке природе. Што значи да, после протока извесног времена, признаје као правилно и оно што је некада било неправилно ако то неправилно уђе у масовну језичку употребу.

Е, а у таквој ситуацији једино се још поставља питање како нама звучи та промена (одлазећи), да ли ће ући у масовну употребу и какав је однос сваког појединачног говорника српског језика према тој промени.

Хоћу рећи, код нас не постоји "спаљивање на ломачи" ако неко и усвоји ту промену и користи је. Поставља се само питање колико њих ће му се придружити у томе.

А ту онда долазимо до овога другога што си рекао:

moć medija je zastrašujuća




Додај на то још и увек присутну међу Србима масовну равнодушност према судбини тог најважнијег оруђа културе званог језик (што је и једно од главних обележја националне посебности у односу на друге).

(Сећам се, причао си ми да си се својевремено, деведесетих, бавио мало издаваштвом? Да ли је тада теби било замисливо да објавиш књигу, а да је пре тога не даш на лектуру и коректуру? Иако немаш баш толико пара и за такве ствари, али то се тада сматрало обавезним. Данас врло мали број издавача, и то само оне велике издавачке куће имају лектуру и коректуру својих издања пре него их пусте у продају. Гомила малих издавача то не ради. Сматрају то непотребним трошком. И то се онда на њиховим издањима и види. Е, то је та равннодушност о којој ти причам.)

Кад си већ поменуо професора Клајна... И моћ медија...

На једном скупу, давно је то било, питам ја њега зашто РТС, Јавни сервис, не користи његов Језички приручник који је он специјално за њих (и остале медије) писао и чије издавање су они чак и финансирали. (ЛИНК)

А професор уморним и крајње депресивним гласом ми каже:"Колега, шта вам је? Па ви знате да су њима најважније рекламе..."




EDIT: Прочитах сад све ово што ти написах скоро у даху...

Јбт, удавих те!

Али сам си подметнуо врат.

А ја заборавио на самоконтролу.

Извини!
st.jepan st.jepan 10:46 11.02.2019

Re: Uzgred

Сећам се, причао си ми да си се својевремено, деведесетих, бавио мало издаваштвом? Да ли је тада теби било замисливо да објавиш књигу, а да је пре тога не даш на лектуру и коректуру?
...
Кад си већ поменуо професора Клајна...

Na lekturu i korekturu, u mojoj redakciji se trošilo cca. 50% radnog vremena.
Svrh toga, upravo Klajn je bio naš stručni konsultant.
U impresumima je kao takav i potpisivan.
st.jepan st.jepan 10:55 11.02.2019

Re: Uzgred

EDIT: Прочитах сад све ово што ти написах скоро у даху...
Јбт, удавих те!

Ne, jer ono što se u dahu napiše, ja najčešće u dahu i pročitam.
A kad pri čitanju samo naslutim spisateljski grč i iznedravanje, moja pažnja popušta i tekstil bez pardona odlažem.
tasadebeli tasadebeli 11:47 11.02.2019

Re: Uzgred

st.jepan

Na lekturu i korekturu, u mojoj redakciji se trošilo cca. 50% radnog vremena.
Svrh toga, upravo Klajn je bio naš stručni konsultant.
U impresumima je kao takav i potpisivan.



То ти кажем. И то је тада тако било са свим издавачима, малим, великим...

И медијским кућама.

сасвим нормална и подразумевајућа ствар.

Данас то већ није случај.

Додаш на то и Гугл преводиоца...

И онда се крстимо због гомиле грешака и глупости када нешто читамо или гледамо.

Па онда гледајући неки кабловски канал у овом нашем инстант добу, прочитам у титлу превода са енглеског (превођено по слуху) како "није било баш плодне земље у њиховом авиону".

Ne, jer ono što se u dahu napiše, ja najčešće u dahu i pročitam.


Хвала ти.

alselone alselone 08:30 10.02.2019

Ovo sa vešalima je veoma važno

Pošto smo tako naterali Vučića prvi put da reaguje. Do sada je uspevao da utuli sve proteste i pusti ih da se izduvaju.

Represija je crna rupa svakih protesta, oko nje se formira masa.

Kad bi samo nekako mogli da škartiramo Đitlera sa protesta a i svaki trag Demokratske stranke, to bi bilo sjajno. Šanse za uspeh bi bile mnogostruko veće.
bene_geserit bene_geserit 04:47 12.02.2019

Re: Ovo sa vešalima je veoma važno

Nije valjda da ti nije dovoljan izbor između pshihopate postavljenog od strane globalista da radi šta mu se kaže i kontrolisane opozicije (unijatskih žutih pedera, gde se ovo poslednje naravno odnosi na karakternu osobinu)?
Mnogo si se ti dečko razmazio.
A i nije dobro za srbe da bude još neka mogućnost, dakle nema šansi da se dozvoli.
alselone alselone 09:14 10.02.2019

Brate dragi, videh da se Mali

slikao za Mens health.

Pa to je samo malo manje jadno nego kada se glupavi Bakarec slikao sa onim mačem i tetovaražama.
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:26 10.02.2019

Re: Brate dragi, videh da se Mali

alselone
slikao za Mens health.

Pa to je samo malo manje jadno nego kada se glupavi Bakarec slikao sa onim mačem i tetovaražama.


Sve je u redu dok Zorana Mihajlović ne krene stopama Olivere Kovačević.

Mislim da Srbija to ne bi izdržala.
Bili Piton Bili Piton 16:32 10.02.2019

Re: Brate dragi, videh da se Mali

alselone
slikao za Mens health.



Šta je tu čudno, da se kladimo u šta oćeš da on za sebe misli da je božiji dar.
bene_geserit bene_geserit 20:53 10.02.2019

Re: Brate dragi, videh da se Mali

alselone
kada se glupavi Bakarec slikao sa onim mačem i tetovaražama.

pa sad, posle toga je (da se izvadi), napravio ono sa doniranjem kože onom klincu
što je vredno hvale, makar i kao deo političke kampanje
tako da sam ja sklon da mu oprostim

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana