Astrologija| Budućnost| In memoriam| Kultura

Šabanizacija

freehand RSS / 19.02.2019. u 00:41

Proces kulturnog genocida najvećim delom  je završen momentom izbora Tomislava Nikolića za prdesednika Srbije. 

Finalni čin obavljen je izborom Aleksandra Vučića za njegovog naslednika, a sahrana Šabana Šaulića u Aleji zaslužnih građana  biće samo razmeđa između tragedije i farse, onad dva oblika istorijskih epoha koje se kod nas stalno smenjuju jednom u dva veka ostavljajući nekoliko decenija za normalan život i prosperitet. 

%C5%A0aban-%C5%A0auli%C4%87-Kad-bi-%C4%8Da%C5%A1a-znala-Laku-no%C4%87-ljubavi.jpg?x38675

Nema mnogo onih čije je ime postalo pridev svima jasan i metafora oko koje nema dileme. Štaviše, možda ih je moguće izbrojati na prste jedne ruke  u svetskim okvirima.

Šaban Šaulić nedvosmisleno je jedan od njih. A nekako mislim  da bi u ovom momentu Bogdan Tirnanić rekao nešto poput toga da je Šaban bio taj koji je svojom pojavom prelomio sudbinu države i kulturnog prostora. On, Diskos, i Radio Šabac.,

Kad je narodu dato da bira.  

Tagovi



Komentari (545)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 21:29 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

I kod mene u kući se govorilo "Srbijanac",


i kod mene

u CG na pridjevu "srbijanski" (za nešto što dolazi iz Srbije) insistiraju oni crnogorci koji se smatraju srbima, dok samosvojni cenogorci preferiraju "srpski"

meni skroz svejedno, ja sam bokelj
nikvet pn nikvet pn 21:29 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Moram da reagujem (pardon maj ajfon). Za zapisnik.

Najslabije prase nije gedža nego kedža. Kedžavo, zakržljalo. Nema veze s gedžom.
alselone alselone 21:30 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Najslabije prase nije gedža nego kedža. Kedžavo, zakržljalo. Nema veze s gedžom.


A šuma je kukuruzovina.
dragosevacsutra dragosevacsutra 21:35 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

A to kažeš ti, kao nekakav autoritet za - šta tačno?


piskarala, iz panceva



hoochie coochie man hoochie coochie man 21:36 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Najslabije prase nije gedža nego kedža.


gedža.
Tako se kod mene kaže, a i Mija Aleksić tvrdi :)
freehand freehand 21:38 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

angie01
Što se opustelih kuća i fabrika tiče


oslobodioci opusteli.


Da su manje pustošili manje bi i opustili.


aha, i zene i deca,...da su lepo pohapsili sve koji su bili krivi, osudili ih, ok- ovako je to nesto drugo, al da ne nastavljamo,...htedoh samo reci, da su Sremci nevini.

Svrati do Stratišta, ako ti je usput nekad kad kreneš na opovačku stranu. Al pre toga pročitaj malo istorije, da znaš šta je ispod onog betonskog spomenika.
Gledao sam pre neki dan neki dokumentarac o ruskom osvajanju Berlina, i vidiš Nemce koji u očaju kažu - "Pa zar moraju sve da razruše?!"
Posle pet godina nepojamnog užasa u kome su njihovi očevi, braća, sinovi u najbukvalnijem smislu reči pustošili i masakrirali sve pred sobom, bez razlike...
Mani se toga, Endži. Sto za jednog nije bio partizanski princip.
dragosevacsutra dragosevacsutra 21:39 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Holandski?


pa vidis, jos kad bi mi rekao sta to tacno znaci. pitah googleta, ne ume




Atomski mrav Atomski mrav 21:43 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

dragosevacsutra
Holandski?


pa vidis, jos kad bi mi rekao sta to tacno znaci. pitah googleta, ne ume



LINK >>> Netherlands-vs-Holland
gedza.73 gedza.73 21:44 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

zilikaka
Gedža je ono najsitnije (trinaesto) prase.

I ja znam za ovo i zato me čudi ovolika rasprava oko izraza gedža i izvedenog od milošte gegule.

kako li od šabanizacije dođe do mene da mi je znati

huči
Mija Aleksić tvrdi




osamdeset peta.
freehand freehand 21:46 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Atomski mrav
dragosevacsutra
Holandski?


pa vidis, jos kad bi mi rekao sta to tacno znaci. pitah googleta, ne ume



LINK >>> Netherlands-vs-Holland

Aman, bre, kao da je njemu stvarno stalo do bilo čega sem do uzkuracidenja i teranja kera.
aureus aureus 21:52 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

docsumann

u CG na pridjevu "srbijanski" (za nešto što dolazi iz Srbije) insistiraju oni crnogorci koji se smatraju srbima, dok samosvojni cenogorci preferiraju "srpski"

To je, dakle, kontra vjerovanju nekih da kad se izvana kaže Srbijanac onda je to nužno pežorativno. I ko bi rek'o da će samosvojni Crnogorci tako lijepo tretirati to osjetljivo pitanje.

meni skroz svejedno, ja sam bokelj

Nek su živi i zdravi Bokelji.


Perast

Ranko Krivokapić je Bokelj...
angie01 angie01 21:55 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Mani se toga, Endži.


nemam sta ja da se manem- to sto rekoh je tako,...

Posle pet godina nepojamnog užasa u kome su njihovi očevi, braća, sinovi u najbukvalnijem smislu reči pustošili i masakrirali sve pred sobom, bez razlike...


onda takvu analogiju povuci i u svim ostalim slucajevima, gde bi bili krivi i oni koji nisu, samo zbog neke pripadnosti, da l rodbinske, da l nacionalne.
angie01 angie01 21:56 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

e, u Perastu jednu malu kucicu i to bi bilo to.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:59 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

mislis kao razlika izmedju srbina i srbijanca?


Ne.



saće JJ da ti hebe kevu.
angie01 angie01 21:59 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Najslabije prase nije gedža nego kedža.


mislim da je tako receno i u Crnom Gruji...
docsumann docsumann 22:02 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Ranko Krivokapić je Bokelj...


nije, on je crnogorac. bokelji su srbi
angie01 angie01 22:03 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

I ko bi rek'o da će samosvojni Crnogorci tako lijepo tretirati to osjetljivo pitanje.


...Crnogorcima je Srbija- Beograd,....kako ono kaze stari vic, sta se obavezno stavlja bebi kada se rodi u Crnoj Gori pod jastuk-karta Beograda.
docsumann docsumann 22:07 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

evo jedan trol za čarlija.
a glede njegove sumnje u postojanje crnih kvoterbekova.
ove godine prva zvijezda drafta, biće Kyler Murray. sitni, tamnoputi qb (dakle hednikep po dva osnova, em nizak, em crnac).
no, klinac je rijetko čudo. iako je klasični bacač, pravi snajperaš-bomabarder, ujedno i najbrži qb koji se pojavio u NFL-u (ok, nije još...)

brz ko u video igrici...1:48

aureus aureus 22:20 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

docsumann
Ranko Krivokapić je Bokelj...


nije, on je crnogorac. bokelji su srbi

A čekaj, čekaj...Njemu je ćerka Srpkinja.

LINK. 1:15:06 (još bolje je početi od 1:14:13).

"Moja ćerka rodila se u Srbiji, ima srpsko državljanstvo. Srpsko državljanstvo. I Boris (Tadić) poznaje moju ćerku, pozivam se na Borisa Tadića, živ je svjedok, kredibilan svjedok. Sad smo, sad smo već dobri prijatelji, odnosno poznanici. A nije htio ni da se srijeće sa mnom kad je dolazio u Crnu Goru. Da vas podsjetim na to. Ali sad mu je jasno da je bio u pogrešnoj igri.
On poznaje moju ćerku i začudio se kad su je pitali, na jednoj prilici on ju je pitao: "Milena, što si ti po nacionalnosti? Ona kaže: "Ja sam Srpkinja, a tata mi je rekao da je za njega normalno - ona je mene pitala - za mene je normalno ako živiš u nekoj sredini...za mene je nacija kulturološko određenje..."

A sin mu je tvrdi Crnogorac, kaže Ranko, "raste tu na Cetinju"...

Eto kako je Ranko to zgodno riješio.
docsumann docsumann 22:26 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

ih, pa ima toga u CG, toliko, a da se niko od braće ili sestara nije mak'o iz Nikšiča, ili Pljevalja, Novog, Podgorice...
docsumann docsumann 22:27 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

za mene je nacija kulturološko određenje..."


s ovim se slažem
maksa83 maksa83 22:35 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

opet prozivam - predatorza a mogu i ostali maksici: samo jedan primer da mi se nadje sa bilo kog mesta na zemljinoj kugli koji bi bio analogan pridevu 'srbijanski'.

aureus aureus 22:39 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

docsumann
za mene je nacija kulturološko određenje..."


s ovim se slažem

Pa eto, i to je jedno od mogućih gledanja na stvari.

S tim što mislim da su stvari jednostavnije ako gledamo državljanstvo pa odatle zaključujemo nacionalnost, a da lične osjećaje uvažimo ali da ih tretiramo posebno, tako što ćemo, na primjer, u popisima imati rubriku etnicitet.

Kad sam nekim tvrdim Crnogorcima iznio viđenje da se u popisu nađu dvije rubrike oni su to odbili sumnjajući da se iza toga krije kakva prevara.

A sve što sam imao u vidu je ovo.

Nacionalnost: Crnogorac (državljanstvo, građanin Crne Gore)
Etnicitet: Crnogorac (šta da mu radiš ako se neko tako osjeća) ili Srbin (šta da mu radiš ako se tako osjeća) ili Musliman (šta da mu radiš ako se tako osjeća) ili Bošnjak (šta da mu radiš ako se tako osjeća) ili NIŠTA (nekog baš briga, ili neće da kaže, šta da mu radiš)...

"Kako dvaput Crnogorac? Ja sam Crnogorac i tačka!"



No, isto vrijedi kad popričaš sa kakvim tvrdim Srbinom. On obavezno posumnja na prevaru. Čak i kad se radi o Srbiji. "Šta ti meni nacionalnost, etnicitet, trte-mrte, ovo-ono...ja sam Srbin, zapamti, Srbin!"
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:45 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

LINK >>> Netherlands-vs-Holland


i sta je ovde paralela odnosu srbin-srbijanac?

nederlandjanin vs. dutch?

mislim, really?
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:47 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Nacionalnost: Crnogorac (državljanstvo, građanin Crne Gore)
Etnicitet: Crnogorac (šta da mu radiš ako se neko tako osjeća) ili Srbin (šta da mu radiš ako se tako osjeća) ili Musliman (šta da mu radiš ako se tako osjeća) ili Bošnjak (šta da mu radiš ako se tako osjeća) ili NIŠTA (nekog baš briga, ili neće da kaže, šta da mu radiš)...


srednjoskolac, posto volis da se pravis pametan a preskaces neugodne komentare - sta je po nacionalnosti drzavljanin UK?

docsumann docsumann 23:02 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

sta je po nacionalnosti drzavljanin UK?


ujedinjeni kraljevčanin
sweet64 sweet64 23:57 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

dragosevacsutra


nije hoochi, opet los primer. ni u kakvom kontekstu 'srbijanski' ne moze biti nepezorativan.

opet prozivam - predatorza a mogu i ostali maksici: samo jedan primer da mi se nadje sa bilo kog mesta na zemljinoj kugli koji bi bio analogan pridevu 'srbijanski'.



Slušaj zemo, evo sve se slažem sa tobom. Jer sitni glodari su krenuli da razbucavaju Srbiju još u doba eseferjota, na razne načine od kvarenja jezika pa nadalje. Jedino što se ne slažem je način, to što neko pomenu lupanje nogicama (šta se bre primaš). Jednostavno treba u svakoj prilici korigovati na fin način da se ne kaže "srbijanski" nego "srpski" i to je to, od nas bi trebalo da bude dosta. E sad su problem ovi što im sve svejedno, od apolitičnih do aživotnih, što im ništa ne smeta i što u tome ne vide ništa strašno. Al nakupilo se do sada previše tih "sitnica".

P.S. A propos jezika a i kvarenja, kad se nešto odomaći kao normalno je (als to pomenu) da se za pakovane napitke kaže Tetrapak, tj čak i firma sa tim imenom. Tetrapak je nastalo od pakovanja u obliku tetraedra - jednakostranične trostrane piramide, jer je nekada davno takvo pakovanje bilo samo u tom obliku. Da bi se danas taj nostalgični oblik vratio u proizvodnju uz najgluplju moguću najavu - kravica trougao. Bljak i fuj!!()




deset_slukom deset_slukom 00:54 22.02.2019

Re: Sve razumem ...


opet prozivam - predatorza a mogu i ostali maksici: samo jedan primer da mi se nadje sa bilo kog mesta na zemljinoj kugli koji bi bio analogan pridevu 'srbijanski'.


U Srbiji važi pravilo da utoliko slabije osećaš srbski jezik, ukoliko si veći patrijota.

Pa je tako Pal Šandor bio noćna mora Miloševićevim nepismenim parlamentarcima, pravio im malu decu po pitanju maternjeg.

Da napravimo paralelu Srbija - Namibija? Baš liči.

Srbin - Namibin. Ima li takvo štogod? Nema. Ima Namibijac. Znači, treba - Srbijac?

A Mauritanac? Stanovnik Mauritanije. Ali, Gugl kaže da je Mauritanac stanovnik Mauricijusa. Znači - Mauritanijanac?! Kakva uvredljiva reč.

Pravilo je da nema pravila, treba imati malo filinga, a ako ne, pogledati odrednicu "Srbijanac" na Vikipediji (obavezno ćiriličnu verziju, jer Hrvati svašta podmeću).


dragosevacsutra dragosevacsutra 01:25 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Jedino što se ne slažem je način, to što neko pomenu lupanje nogicama (šta se bre primaš).


sad kako, svako ima svoje metode. inace hvala za komentar.
dragosevacsutra dragosevacsutra 01:26 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Da napravimo paralelu Srbija - Namibija? Baš liči.

Srbin - Namibin. Ima li takvo štogod? Nema. Ima Namibijac. Znači, treba - Srbijac?


ima, nambijac. pitaj onog tvog uzora u obrazovanju.

ne treba srbijac, kao sto ne treba ni spanijac, for example.

ali tesko da ce to da ukapiraju jedan nambijac i desetolucanin - jer je desetslukom bilo vaznije od srpskog jezika u sestom osnovne.

freehand freehand 01:32 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

dragosevacsutra
Da napravimo paralelu Srbija - Namibija? Baš liči.

Srbin - Namibin. Ima li takvo štogod? Nema. Ima Namibijac. Znači, treba - Srbijac?


ima, nambijac. pitaj onog tvog uzora u obrazovanju.

ne treba srbijac, kao sto ne treba ni spanijac, for example.

ali tesko da ce to da ukapiraju jedan nambijac i desetolucanin - jer je desetslukom bilo vaznije od srpskog jezika u sestom osnovne.


Al si ga satro sad ko Đuka slušaoca

P.S Mada je dobro prošao, večera sa tobom deluje kudikamo opasnije
deset_slukom deset_slukom 01:45 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

dragosevacsutra
ima, nambijac. pitaj onog tvog uzora u obrazovanju.


Znači - ja kažem ima Namibijac, ti kažeš nije nego, ima namibijac. Je l' fora u malom slovu? Ah, da - oni su crnci. Mada sam stekao utisak da je moj niknejm najveći problem? Baš ti je ovaj nastup bio jadan.

EDIT: Nisam nikad bio previše obavešten o personalnom sastavu bloga, rekao bih da si nov, ali malko intelektualno zapušten.
aureus aureus 02:16 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Sad sam se sjetio još jednog Kotoranina (prvi je bio Ranko Krivokapić) koji je jedan dio života proveo u opozicionim redovima u Srbiji, a onda je, kako kaže, svoje životne i profesionalne planove vezao za Crnu Goru u koju se vratio, poduhvatio kormila stranke zanimljivog naziva ("Crnogorska" ) i ovih dana protestuje zajedno sa ostalim opozicionarima.

Vladimir Pavićević* (od 0:56)



I dalje ima mudri izraz lica i osmijeh samozadovoljstva.

*) Hmm...u jednoj emisiji kaže da je iz Budve.
Bili Piton Bili Piton 04:14 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Srbijanac pežorativan a Srbijanka imala lanac prodavnica?

Kakva slaboumna debata.
milisav68 milisav68 05:51 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

deset_slukom
Ima Namibijac.

Ali nema Namibijanac.
deset_slukom deset_slukom 05:56 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Bili Piton
Srbijanac pežorativan a Srbijanka imala lanac prodavnica?

Kakva slaboumna debata.


Vala, baš.

Ima barem pet godina kako sam, ovde, učestvovao u sličnoj debati, prilično usamljen, protiv već poznate ekipe. Ne sećam se da li je, i kako, učestvovao Predatorz, ali me je ovde prijatno iznenadio svojim stavom. Tamo sam, čak, velikodušno prihvatio žrtvu i deklarisao se kao Srbijanac (), što je naišlo na porugu, budući da nisam Srbin.

Nisam se setio "Srbijanke", ali ni to ne bi pomoglo. Uostalom, videćeš.
milisav68 milisav68 06:07 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Bili Piton
Srbijanac pežorativan a Srbijanka imala lanac prodavnica?

Kakva slaboumna debata.

Ima i Srbijanka Turajliić pa dokazuje šta?

Baš je dubokoumna misao.
deset_slukom deset_slukom 06:16 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

milisav68
deset_slukom
Ima Namibijac.

Ali nema Namibijanac.


Koliko se sećam ti si od onih pametnijih, pa se tvoj smajli zaista smeje a ne izruguje.
milisav68 milisav68 06:33 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

deset_slukom

Koliko se sećam ti si od onih pametnijih, pa se tvoj smajli zaista smeje a ne izruguje.
Nema to veze sa pameću, nego sa obrazovanjem.
alselone alselone 06:54 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Bili Piton
Srbijanac pežorativan a Srbijanka imala lanac prodavnica?

Kakva slaboumna debata.


Bili, nije ovde pitanje da li reč postoji ili ne. Reč postoji, ima je i u pesmi a to je valjda dovoljan argument.

Pitanje je šte termin označava. Da li je to geografska odrednica, kao Vojvođanin, Sremac, Hercegovac, ili je to nacionalna odrednica, za sve ljude koji žive u Srbiji. Dalje - to povlači pitanje kako se kaže nešto što je iz Srbije, srbijansko ili srpsko.

To dalje povlači pitanje namere onog ko je uporno koristi, bez obzira na ispravnost pa i pežorativnost (srbijanska politika).

Rasprava, kao i svaka na blogu, nekome deluje nebitna, nekome bitna, ali sumnjam da je ikome veoma važna i da se lupa nogama od nervoze. Neko se, doduše, zbog ove rasprave vrati iz hibernacije jer mu je važno opljuvati Srbiju, pa makar i sam pojeo govno. Kapiraš, to je veće mahanje nogama od nervoze i mržnje, nego napisati 10ak komentara na temu.

I ako pogledaš kroz godine, ko uporno insistira na pogrešnom terminu "srbijanska politika", predsenik i tako dalje, doći ćeš do veoma zanimljivog zaključka.
vcucko vcucko 08:24 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

predatortz
Nacionalnost: Srbin (ili Srbijanac)
Etnička pripadnost: Bošnjak


Ko bre Bošnjak?
Svako ima pravo da ima krizu identiteta, pa da sebi izmišlja rodoslov.
Ja taj problem nemam. Piše u crkvenim knjigama za svakog od nas, još od kad smo iz Stare Hercegovine krenuli, pa do danas.
U moju časnu familiju tijeh tvojijeh Bošnjaka nije bilo.


Ne mora ništa da znači, ali naša prečanska porekla je lako upratiti.
Ima npr. raznih sajtova, ali najbolje je na "poreklo prezimena u Crnoj Gori", tako nešto. Jer oni jelte do toga drže i sa (previše?) strasti i detaljišu koliko je god moguće, a definitivno smo povezani i izukrštani samo tako.
Moje prezime je tamo prvi put zabeleženo 1447. u onijem brdima iznad Risna,i to da su stigli od nekog "zlatnago jezero", pretpostavljam da je u pitanju Zlatar. Znači tih nekih smutnih decenija propasti države posle Kosovskog boja. Posle je veći deo produžio ka Trebinju, gde su i danas među najbrojnijima, ali su posle prihvatili poziv cara Rudolfa i prešli u novouspostavljenu Vojnu krajinu. Deo je doduše hvatao trajekt u Kamenarima pa sam sreo prezimenjake fetive iz Sutomora.
Takođe, u principu se po slavi zna da li je neko iz istog plemena ili ne.
maksa83 maksa83 08:42 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Rasprava, kao i svaka na blogu, nekome deluje nebitna, nekome bitna, ali sumnjam da je ikome veoma važna i da se lupa nogama od nervoze.

Kako bre ne lupa nogama pa miki se bez greške istrigeruje svaki put, dotle da tvrdi da a) ne postoji nepežorativni kontekst reči Srbijanac (što je prilično insejn), pa do b) da primer za tako nešto ne postoji nigde drugde. Evo iz glave - Kazah je pripadnik etničke grupe, Kazahstanac je neko iz Kazahstana.
vcucko vcucko 09:06 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

maksa83
Rasprava, kao i svaka na blogu, nekome deluje nebitna, nekome bitna, ali sumnjam da je ikome veoma važna i da se lupa nogama od nervoze.

Kako bre ne lupa nogama pa miki se bez greške istrigeruje svaki put, dotle da tvrdi da a) ne postoji nepežorativni kontekst reči Srbijanac (što je prilično insejn), pa do b) da primer za tako nešto ne postoji nigde drugde. Evo iz glave - Kazah je pripadnik etničke grupe, Kazahstanac je neko iz Kazahstana.

Naveo si dobar primer, ali sa zanimljivom predistorijom. Do ranog 20. veka i za Kozake i za Kazahe je, pogotovo u ruskom izgovoru, naziv bio isti - Kazaki. Pa je Koba to rzgraničio sa "Kazahi" i insistiranjem na Kazahstanu. Da ne bi pismo krenulo u Rostov, a stiglo u Alma Atu.
floki floki 10:06 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

ko uporno insistira na pogrešnom terminu "srbijanska politika"


govna, eto ko insistira, mogu sa prilogom ili bez, mindedj
cassiopeia cassiopeia 10:12 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Pitanje je šte termin označava


Mene učilo da je Srbijanac, Srbin iz Srbije, južno od Save i Dunava.


Jelek, anterija i opanci, po tome se znaju Srbijanci.





Brže, braćo, amo, amo,

Da se skupa poigramo!

Srbijanče, ognju zivi,

Ko se tebi još ne divi!

Hrvaćane, ne od lane,

Od uvek si ti bez mane!

Oj Bosanče, stara slavo,

Tvrdo srce, tvrda glavo,

Tvrd si kao kremen kamen

Gde stanuje živi plamen!

Branko Radičević, iz "Đačkog rastanka"


"Umesto prideva srpski može se upotrebiti i pridev srbijanski. Prvi ima šire značenje i nacionalnu konotaciju, dok se u drugom slučaju radi o teritorijalnom određenju pa se pridev srbijanski vezuje za Srbiju. Kao što svi Srbi nisu Srbijanci tako ni svi Srbijanci (građani Srbije) nisu Srbi", govorio je dr Fekete.

izvor Blic
docsumann docsumann 11:48 22.02.2019

Re: Sve razumem ...


meni od te serbijanske priče zanimljivije kako niko nije prokomentarisao golden shower asocijaciju naslovne slike, tj. omota Šabanovog albuma.

mislim, ta suptilno sugerisana kolinearnost lakat - šlic- krak od zlatne zvijezde
aureus aureus 12:23 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

maksa83
Evo iz glave - Kazah je pripadnik etničke grupe, Kazahstanac je neko iz Kazahstana.

A u tom dijelu svijeta tu su i Uzbeci i Uzbekistanci iz Uzbekistana, Turkmeni i Turkmenistanci iz Turkmenistana ili Turkmenije, Tadžici i Tadžikistanci iz Tadžikistana u kojem živi i dosta Uzbeka i Kirgiza, koji opet imaju svoju zemlju - Kirgistan...Sve te države imaju jedan, "noseći" narod po kojem se zovu, ali i priličan procenat pripadnika drugih, od kojih neki imaju države koje se zovu po njima u komšiluku.
maksa83 maksa83 12:35 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

A u tom dijelu svijeta tu su i Uzbeci i Uzbekistanci iz Uzbekistana, Turkmeni i Turkmenistanci iz Turkmenistana ili Turkmenije, Tadžici i Tadžikistanci

Da dodamo na ovo i sad već možda opšte poznato da "stan" na Sanskritu znači "mesto gde ljudi žive".

Kad smo kod Sanskrita, da ponovimo i यभति.
vcucko vcucko 13:04 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

aureus
maksa83
Evo iz glave - Kazah je pripadnik etničke grupe, Kazahstanac je neko iz Kazahstana.

A u tom dijelu svijeta tu su i Uzbeci i Uzbekistanci iz Uzbekistana, Turkmeni i Turkmenistanci iz Turkmenistana ili Turkmenije, Tadžici i Tadžikistanci iz Tadžikistana u kojem živi i dosta Uzbeka i Kirgiza, koji opet imaju svoju zemlju - Kirgistan...Sve te države imaju jedan, "noseći" narod po kojem se zovu, ali i priličan procenat pripadnika drugih, od kojih neki imaju države koje se zovu po njima u komšiluku.

To je sve ništa i red i mir prema Kavkazu.
Seti se onog Habiba Nurmuhamedova (Nurmagomedov) koji je tukao MekGregora u UFC. Čovek je Hazar (a to opet nije isto što i Azer) iz Dagestana. Gde su upravo ti Hazari većinska populacija, sa recimo 25% od ukupnog broja. Zatim idu još dve narodnosti sa 15-20%, a ostatak od cca 35-40% sadrži bar još deset manje ili više zastupljenih, računajući i narečene Azere, i to samo narode koji su većinski islamske vere. Rusi, Ukrajinci, Jevreji i ostali ne-muslimani obaška i posebno.
Pri tome, neupućenom čoveku sa strane svi (bez ovih izdvojenih) izgledaju isto, ali kad progovore, slabo se međusobno razumeju i Hazari iz različitih regija i plemena, a kamo li ostali.
Onda sve lepo naučiš gavarit pa ruski i nekako fercera.

P.S. sad sam proverio, ovo sam pisao po sećanju, nije Hazar nego nekakav Avarin i Avari kao najveća grupa, svejedno. Priča je o šarenom sastavu stanovništva.
A da li ti Avari imaju veze sa Obrima/Avarima iz ukrštenica, to tek nemam pojma.
aureus aureus 13:15 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

maksa83
A u tom dijelu svijeta tu su i Uzbeci i Uzbekistanci iz Uzbekistana, Turkmeni i Turkmenistanci iz Turkmenistana ili Turkmenije, Tadžici i Tadžikistanci

Da dodamo na ovo i sad već možda opšte poznato da "stan" na Sanskritu znači "mesto gde ljudi žive".

Kad smo kod Sanskrita, da ponovimo i यभति.

Srbistan bi bio "mjesto gdje ljudi - Srbi žive"?
Sreća pa se Srbi izboriše da im se država zove Srbija. Da je bilo drugačije možda bismo se danas prepirali oko odnosa Srbin - Srbistanac.

"Stan" je, dakle, na sanskritu "mjesto gdje ljudi žive", moglo bi se reći - gdje stanuju, drugim riječima, stanuju u stanu.
Ako stanuju govorimo o stanovanju. Neki stanuju i u kućama, ali i kuća je u širem smislu stan, stanište. Svi negdje stanuju, pa tako i Srbi.
Dobro, ovo je manje važno.

Nevjerovatno je kakve je teme u stanju da pokrene Šaban Šaulić.
maksa83 maksa83 13:20 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Srbistan bi bio "mjesto gdje ljudi - Srbi žive"?

Da, Turci ovo mesto i dan danas tako zovu - Sırbistan.

U nekom razgovoru su iskoristili i reč Vilayet (što opet nema pogrdnu konotaciju, samo znači "provincija", opet ne u kulturološkom nego u političkom smislu).
aureus aureus 13:24 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

vcucko
aureus
maksa83
Evo iz glave - Kazah je pripadnik etničke grupe, Kazahstanac je neko iz Kazahstana.

A u tom dijelu svijeta tu su i Uzbeci i Uzbekistanci iz Uzbekistana, Turkmeni i Turkmenistanci iz Turkmenistana ili Turkmenije, Tadžici i Tadžikistanci iz Tadžikistana u kojem živi i dosta Uzbeka i Kirgiza, koji opet imaju svoju zemlju - Kirgistan...Sve te države imaju jedan, "noseći" narod po kojem se zovu, ali i priličan procenat pripadnika drugih, od kojih neki imaju države koje se zovu po njima u komšiluku.

To je sve ništa i red i mir prema Kavkazu.
Seti se onog Habiba Nurmuhamedova (Nurmagomedov) koji je tukao MekGregora u UFC. Čovek je Hazar (a to opet nije isto što i Azer) iz Dagestana. Gde su upravo ti Hazari većinska populacija, sa recimo 25% od ukupnog broja. Zatim idu još dve narodnosti sa 15-20%, a ostatak od cca 35-40% sadrži bar još deset manje ili više zastupljenih, računajući i narečene Azere, i to samo narode koji su većinski islamske vere. Rusi, Ukrajinci, Jevreji i ostali ne-muslimani obaška i posebno.
Pri tome, neupućenom čoveku sa strane svi (bez ovih izdvojenih) izgledaju isto, ali kad progovore, slabo se međusobno razumeju i Hazari iz različitih regija i plemena, a kamo li ostali.
Onda sve lepo naučiš gavarit pa ruski i nekako fercera.

Ma ovaj pogled na nacije imamo mi u Evropi, jer pretežno živimo u državama koje se zovu po jednom narodu koji je u njoj zastupljen sa, recimo, 80 posto.
Drugu pjesmu bismo pjevali da smo se rodili u Africi. Tamo gro država ima kolonijalne granice, mahom se ne zovu ni po jednom narodu, a etnički sastav im je redovno kao taj na Kavkazu.

I sad mi igramo fudbal protiv Senegalaca, kad ono tamo Volofi, Fulani, Sereri...
vcucko vcucko 13:28 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

maksa83
Srbistan bi bio "mjesto gdje ljudi - Srbi žive"?

Da, Turci ovo mesto i dan danas tako zovu - Sırbistan.

U nekom razgovoru su iskoristili i reč Vilayet (što opet nema pogrdnu konotaciju, samo znači "provincija", opet ne u kulturološkom nego u političkom smislu).

Kao i Hirvatistan i još mnogo toga.

Dok recimo Crnu Goru zovu (i uvek su je zvali) u bukvalnom prevodu, Karadag (čita se Karadadž). Čak nisam siguran ko je koga tu preveo (ne žednog preko vode, nego mislim na naziv ).

U Vrbasu se pakuje i prodaje kafa "Karadag"

Vilajet je bila administrativna jedinica carstva.
maksa83 maksa83 13:28 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Drugu pjesmu bismo pjevali da smo se rodili u Africi. Tamo gro država ima kolonijalne granice, mahom se ne zovu ni po jednom narodu, a etnički sastav im je redovno kao taj na Kavkazu.

To englesko crtanje granica lenjirom je u nekoj ne baš maloj meri i koren dosta pičvajza u Africi i na Bliskom Istoku.

Na tu temu preporučujem zanimljivu knjigu Tima Maršala - Prisoners of Geography: Ten Maps That Tell You Everything You Need to Know About Global Politics.
aureus aureus 13:38 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

maksa83
Drugu pjesmu bismo pjevali da smo se rodili u Africi. Tamo gro država ima kolonijalne granice, mahom se ne zovu ni po jednom narodu, a etnički sastav im je redovno kao taj na Kavkazu.

To englesko crtanje granica lenjirom je u nekoj ne baš maloj meri i koren dosta pičvajza u Africi i na Bliskom Istoku.

Na tu temu preporučujem zanimljivu knjigu Tima Maršala - Prisoners of Geography: Ten Maps That Tell You Everything You Need to Know About Global Politics.

A u Ruandi, Hutui, odnosno pripadnici naroda Hutu, poubijaše Tutse (Tutsije) tj. pripadnike naroda Tutsi.
Al' to sad ima više veze sa Belgijancima.

Ako kažemo da svaki narod ima svoj jezik (nije nužno tačno) a u Africi ih je jedno dvije hiljade, onda govorimo o par hiljada etničkih skupina. Ako svakoj četvrtoj damo po državu (i kažemo joj da štiti one koji nemaju svoju posebnu državu) onda dolazimo u situaciju da u Africi imamo jedno 500 država.
To bi djeci dosta komplikovalo učenje geografije, stoga je to pretrpavanje sa državama izbjegnuto i u Africi redukovano na pedesetak.
deset_slukom deset_slukom 14:01 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

alselone
Neko se, doduše, zbog ove rasprave vrati iz hibernacije jer mu je važno opljuvati Srbiju, pa makar i sam pojeo govno. Kapiraš, to je veće mahanje nogama od nervoze i mržnje, nego napisati 10ak komentara na temu.

I ako pogledaš kroz godine, ko uporno insistira na pogrešnom terminu "srbijanska politika", predsenik i tako dalje, doći ćeš do veoma zanimljivog zaključka.


Neko je na ovom blogu objavio jedan od prvih komentara, nevezanih za Srbijance, pogotovo ne za mržnju, tako da tvoja teza o povratku iz hibernacije ne stoji. Nisam sklon pisanju serije čaršav-komentara pa me ne primećuješ, nego tek kada sam ti potreban za pražnjenje nekih svojih frustracija.

I, ako pogledaš kroz godine ko uporno insistira na mržnji, doći ćeš de veoma nezanimljivog, ali indikativnog zaključka.
maksa83 maksa83 14:03 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

To bi djeci dosta komplikovalo učenje geografije, stoga je to pretrpavanje sa državama izbjegnuto i u Africi redukovano na pedesetak.

Ako je i postojala trunka sumnje da su kolonijalne sile krojile granice sa idejom vodiljom de deci ne gomilaju nepotrebno gradivo sad je uklonjena.
aureus aureus 14:09 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

maksa83
To bi djeci dosta komplikovalo učenje geografije, stoga je to pretrpavanje sa državama izbjegnuto i u Africi redukovano na pedesetak.

Ako je i postojala trunka sumnje da su kolonijalne sile krojile granice sa idejom vodiljom de deci ne gomilaju nepotrebno gradivo sad je uklonjena.

Ali je zato propuštena prilika da te-ve kvizovi budu zanimljiviji.
nsarski nsarski 14:14 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Da dodamo na ovo i sad već možda opšte poznato da "stan" na Sanskritu znači "mesto gde ljudi žive".

Kad smo kod Sanskrita, da ponovimo i यभति.


Drugim rečima, i na Sanskritu i na Srpskom se stan zove stan, s tim što je стан bolja verzija od यभति. Ergo, Srbi su narod stariji od Sanskrićana, a Sanskrićani su svi oni "ljudi koji nisu sa Krita" (francuski sans=bez, kao sans-culottes, na primer).
I ovoga zaključujemo da u ono vreme kada su postojali samo Srbi, oni su, prirodno svoje boravište nazvali стан, dok su Sanskrićani, iz pakosti taj naziv preuzeli i nazvali यभति (ćirilica im nije išla) svako mesto gde žive ljudi, tj. Srbi. Sebe nisu računali u ljude, već u bića bez Krita.

za Srbe!


maksa83 maksa83 14:20 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

I ovoga zaključujemo da u ono vreme kada su postojali samo Srbi, oni su, prirodno svoje boravište nazvali стан, dok su Sanskrićani, iz pakosti taj naziv preuzeli i nazvali यभति

Nenene, očevidno nisi kliknijo na link i spoznao šta znači यभति, tj. yabhati.

Postoji doduše neka labava veza - stan nije neophodan uslov za यभति ali dosta pomaže.
aureus aureus 14:28 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Kako se na sanskritu kaže standard stanovanja?
maksa83 maksa83 14:38 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Kako se na sanskritu kaže standard stanovanja?

Standard/nivo se kaže "stara" (स्तर). Sad ide neka šala na temu Stara Stana...
nsarski nsarski 14:39 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Postoji doduše neka labava veza - stan nije neophodan uslov za यभति ali dosta pomaže.

Jednom sam bio postdoc na Koeln Univerzitetu i tamo upoznao desetak postdiplomaca koji su radili razne doktorate a ja neke od njih ih usmeravao, savetovao itd. E, jednog semestra, svi koji su radili teorijsku fiziku upišu kurs iz Sanskrita! Potpuno su bili opsednuti i uveravali me da i ja treba da upišem taj kurs - bio besplatan. Ja nisam, jbg, neko mora i fiziku da radi.
Eto šta sam u životu propustio!
nsarski nsarski 14:40 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

maksa83
Kako se na sanskritu kaže standard stanovanja?

Standard/nivo se kaže "stara" (स्तर). Sad ide neka šala na temu Stara Stana...


Jbt, da nisi i ti uzeo taj kurs? Ili koristiš nekog translatora?
maksa83 maksa83 14:48 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Jbt, da nisi i ti uzeo taj kurs? Ili koristiš nekog translatora?

Priznajem da imam malo fetišistički odnošaj prema jeziku/jezicima, potpuno me fasciniraju. Da ne moram ništa da radim u životu premeštao bih se sa skijališta na skijalište i u pauzama skijanja slupavao svoj život u nečasnoj uzaludnosti drndajući gitaru i učeći sve jezike koji postoje, redom, ne nužno abecednim.

alselone alselone 14:54 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

pa me ne primećuješ

I to je tačno.

I, ako pogledaš kroz godine ko uporno insistira na mržnji, doći ćeš de veoma nezanimljivog, ali indikativnog zaključka.

Predstavnik manjine koji bi "po vokaciji" trebao da bude osetljiv na izbor termina ali ne, jer "oni sami sebe zovu Šiptarima".
Bili Piton Bili Piton 15:14 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

milisav68
Bili Piton
Srbijanac pežorativan a Srbijanka imala lanac prodavnica?

Kakva slaboumna debata.

Ima i Srbijanka Turajliić pa dokazuje šta?

Baš je dubokoumna misao.


Vidi, ja retko napišem nešto što nisam promislio dva poteza unapred.

"Srbijanka" je za amblem imala ženu u narodnoj nošnji a ne njenu krštenicu.
deset_slukom deset_slukom 16:13 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

alselone
Predstavnik manjine koji bi "po vokaciji" trebao da bude osetljiv na izbor termina ali ne, jer "oni sami sebe zovu Šiptarima".


"Po vokaciji" sam osetljiv na one koji iz gluposti, već trideset godina, uništavaju sve čega se dotaknu. Državu ste sje*ali, sad vam jezik smeta.

alselone
pa me ne primećuješ

I to je tačno.


Da me ne primećuješ, ne bismo vodili ovaj glup razgovor. Pokušaj da me malo više ne primećuješ. Evo, prebaci se na Bilija, on valjda nije manjina, pa ima prava da brani svoj jezik. A i motivi su mu čistiji, ne cepti od mržnje kao ja.
alselone alselone 16:24 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Državu ste sje*ali, sad vam jezik smeta





alselone
pa me ne primećuješ

I to je tačno.

Da me ne primećuješ, ne bismo vodili ovaj glup razgovor.



Pa ti se prvo moraš dogovoriti sa sobom, da li primećujem ili ne.

Jako mi je žao al' ćeš morati da me trpiš. Doduše ne često, u principu preskrolujem kao što si i sam primetio, al ne uvek. Tako da ti samo teraj tvoje hejtovanje a ja ću da te tovarim zbog toga i idemo dalje.

freehand freehand 16:27 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Bili Piton
milisav68
Bili Piton
Srbijanac pežorativan a Srbijanka imala lanac prodavnica?

Kakva slaboumna debata.

Ima i Srbijanka Turajliić pa dokazuje šta?

Baš je dubokoumna misao.


Vidi, ja retko napišem nešto što nisam promislio dva poteza unapred.

"Srbijanka" je za amblem imala ženu u narodnoj nošnji a ne njenu krštenicu.

I još iz Valjeva pa pravila sokove i džemove. To su neki pokvareni Slovenci i ustaše prevarili na krštenju.
deset_slukom deset_slukom 16:48 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Jako mi je žao al' ćeš morati da me trpiš. Doduše ne često, u principu preskrolujem kao što si i sam primetio, al ne uvek. Tako da ti samo teraj tvoje hejtovanje a ja ću da te tovarim zbog toga i idemo dalje.


Ako ti je za utehu, ja tebe uvek preskrolujem. Kao i većinu rasprava, jer su već dugo vremena uglavnom preopširne i isprazne, povremeno ipak duhovite, uz previše foliranja i upotrebe engleskih fraza.

Tovari ti slobodno, pripadnici manjina su već navikli da im se tovari. To ti je kao kada fašista tovari antifašisti da je ekstremista.
dragosevacsutra dragosevacsutra 16:57 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Ima i Srbijanka Turajliić pa dokazuje šta?




ima i hrvoje, ali nisam cuo da se pominje i hrvojanska vlada
dragosevacsutra dragosevacsutra 17:00 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Kao i Hirvatistan i još mnogo toga.





makso, kad ti drzava u zvanicni naziv stavi 'stan' ti slobodno objasnjavaj razliku izmedju srba i srbistanaca, hrvata i hrvatistanaca, francuza i francuzistanaca.

dotle...

probaj da mi objasnis sta tacno znaci 'spanijanac'...(mozes i sanskrit dictionary da upotrebis, kao pomoc).



dragosevacsutra dragosevacsutra 17:03 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

probaj da mi objasnis sta tacno znaci 'spanijanac'...(mozes i sanskrit dictionary da upotrebis, kao pomoc).


jebote, ... kako mi nije palo na pamet.

spanijanci su valjda svi drzavljani spanije, dakle i spanci i baskijci i katalonci i umajadi.

a srbijanci su valjda i kosovski egipcani...

dragosevacsutra dragosevacsutra 17:04 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

A u Ruandi, Hutui, odnosno pripadnici naroda Hutu, poubijaše Tutse (Tutsije) tj. pripadnike naroda Tutsi.
Al' to sad ima više veze sa Belgijancima.


mislis sa belgijanskom vladom?

dragosevacsutra dragosevacsutra 17:07 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Znači - ja kažem ima Namibijac, ti kažeš nije nego, ima nambijac. Je l' fora u malom slovu? Ah, da - oni su crnci. Mada sam stekao utisak da je moj niknejm najveći problem? Baš ti je ovaj nastup bio jadan.


ftfy.

ne, nije fora u malom slovu.


dragosevacsutra dragosevacsutra 17:08 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Pitanje je šte termin označava. Da li je to geografska odrednica, kao Vojvođanin, Sremac, Hercegovac, ili je to nacionalna odrednica, za sve ljude koji žive u Srbiji. Dalje - to povlači pitanje kako se kaže nešto što je iz Srbije, srbijansko ili srpsko.

To dalje povlači pitanje namere onog ko je uporno koristi, bez obzira na ispravnost pa i pežorativnost (srbijanska politika).


deset_slukom deset_slukom 17:27 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

dragosevacsutra

ne, nije fora u malom slovu.




Kako ti kažeš.
dragosevacsutra dragosevacsutra 17:28 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Kako ti kažeš.


ti jos uvek ne kapiras?

ne cudi me.
softelectronics_e softelectronics_e 17:50 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Atomski mrav
opet prozivam - predatorza a mogu i ostali maksici: samo jedan primer da mi se nadje sa bilo kog mesta na zemljinoj kugli koji bi bio analogan pridevu 'srbijanski'.


Holandski?

Da bi analogija bila potpuna (dakle, ne samo analogija - da budem precizan), trebalo bi da bude ... holandijanski.
softelectronics_e softelectronics_e 17:54 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

stefan.hauzer
maksa83
I to Sremac voli da nazove Mačvanina - Geakom, jer se ne vole.

Čekaj, stani, znači postoji i grupacija koju Sremci - vole?

"Što ne volim kad ljudi izmišljaju..." (Bata Stojković, Ko To Tamo Peva)


To su ovi iz "svinjskog" Srema, "vinski" Srem je drugačiji. :)

A postoji i treći Srem - kurvinjski.
softelectronics_e softelectronics_e 18:09 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

deset_slukom
Bili Piton
Srbijanac pežorativan a Srbijanka imala lanac prodavnica?

Kakva slaboumna debata.


Vala, baš.

Ima barem pet godina kako sam, ovde, učestvovao u sličnoj debati, prilično usamljen, protiv već poznate ekipe. Ne sećam se da li je, i kako, učestvovao Predatorz, ali me je ovde prijatno iznenadio svojim stavom. Tamo sam, čak, velikodušno prihvatio žrtvu i deklarisao se kao Srbijanac (), što je naišlo na porugu, budući da nisam Srbin.

Nisam se setio "Srbijanke", ali ni to ne bi pomoglo. Uostalom, videćeš.

Nema tu nikakvih problema da diskutuješ - iako nisi Srbin.
Zašto bi te to diskvalifikovalo da diskutuješ i o ovim temama?
Inače, samo da dodam - da su za mene svi Srbi Srbi - odakle god da jesu.

hoochie coochie man hoochie coochie man 18:20 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Tovari ti slobodno, pripadnici manjina su već navikli da im se tovari.


Gde?
U Hrvatskoj da, na Kosovu da, Slovenci su ih i izbrisali čak, Sarajevo skoro da više manjina i nema od tovarenja, pa bi bilo dobro da budeš precizniji gde se to tovari manjinama.
Koliko vidim svud osim u Srbiji, ali možda ti misliš na nešto drugo.
"Srbijanka" je za amblem imala ženu u narodnoj nošnji a ne njenu krštenicu.


Nego Bili, jel moguće da ne razumeš?

Šta pokušavaš tim primerima da dokažeš?
Ako pokušavaš da dokažeš da tu reč nisu izmislili oni koji mrze Srbiju i Srbe, nema potebe za tim, jer ne znam da li postoji iko ko to ne zna, i ko nije čuo za jelek, opanke i Srbijanke, za Srbijanku iz Valjeva, za Srbijanku Turajlić, i za neke druge primere.

Pitanje na koje treba da odgovoriš je da li postoji zloupotreba tog izraza, da li je moguće tim izrazom pokazati i negativne emocije prema Srbima, da li taj izraz može da ima i pežorativno značenje.

A da postoje izrazi koji mogu imati i neutralno i diskriminatorno značenje valjda ne treba dokazivati.
Primera zato ima i ovde na blogu, takvi izrazi su npr Šiptar, seljak, Švaba...

Pitanje je da li se i Srbijanac može svrstati u tu grupu naziva koji mogu zvučati i neutralno i uvredljivo.

Odgovor je da, i on može biti upotrebljen i na jedan i na drugi način.

Ako to ne opažaš to ne znači da uvredljiv način upotrebe ne postoji, nego nešto sa tvojim opažanjem ne štima.

Ja verujem da ti to opažanje promiče, ako promiče, usled dobre namemre, ali nije baš pohvalna pozicija kad te neko vređa a da ti to ne primemećuješ.
Ja uvek pokušavam da ne dospem u nju.
alselone alselone 18:21 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

pripadnici manjina su već navikli da im se tovari


Ja ti to i verujem, zato sam ti na takav način i skrenuo pažnju. Da se ne vodiš istim pogrešnim motivima.
softelectronics_e softelectronics_e 18:28 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

maksa83
Jbt, da nisi i ti uzeo taj kurs? Ili koristiš nekog translatora?

Priznajem da imam malo fetišistički odnošaj prema jeziku/jezicima, potpuno me fasciniraju. Da ne moram ništa da radim u životu premeštao bih se sa skijališta na skijalište i u pauzama skijanja slupavao svoj život u nečasnoj uzaludnosti drndajući gitaru i učeći sve jezike koji postoje, redom, ne nužno abecednim.


Nisi ti ni lud!
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:30 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Nema tu nikakvih problema da diskutuješ - iako nisi Srbin.


Naravno da nema problema da diskutuje bilo ko, ali nešto i pristojnost nalaže,
a nešto je i stvar karaktera.

Malo je osiono, bezobrazno, a najviše glupavo, kad se nekome kaže, ej, vređa me to, recimo kad Srbin onome ko nije Srbin kaže, vređa me kad se koristi izraz Srbijanac, a ovaj krene da objašnajva, ne da nije hteo da uvredi, nego da je ovaj glup, da ne razume stvari, i da će on da mu objasni šta treba da ga vređa a šta ne.

Da, može se i nehotice uvrediti, može se i namerno vređati, ali ako se to uradi nehotice pristoji ljudi to više ne ponavljaju, a ako je uvreda namera, onda ljudi sa mudima to tako kažu a ne skrivaju se iza kojekakvih frazica.

Oni koji bi da vređaju a pri tom se kriju su obične pi*kice.
predatortz predatortz 18:54 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Oni koji bi da vređaju a pri tom se kriju su obične pi*kice.


Ti nisi ni Srbin, ni Srbijanac!
Da jesi, ne ni stavljao zvezdice nego bi psovao kao čovek!
Ja sam veći Srbijanac od tebe!
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:58 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Da jesi, ne ni stavljao zvezdice nego bi psovao kao čovek!


prvo napisao slovo, a onda prepravio, vadi li me to makar malo? :)

Ma ne znam, nekad mi ne smeta da napišem, nekad ne ide...sad nije išlo.
deset_slukom deset_slukom 19:16 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

hoochie coochie man
Tovari ti slobodno, pripadnici manjina su već navikli da im se tovari.


Gde?
U Hrvatskoj da, na Kosovu da, Slovenci su ih i izbrisali čak, Sarajevo skoro da više manjina i nema od tovarenja, pa bi bilo dobro da budeš precizniji gde se to tovari manjinama.
Koliko vidim svud osim u Srbiji, ali možda ti misliš na nešto drugo.


Kako to misliš - gde? Pa ovde, na blogu. Zar mi Alselone ne tovari hejtovanje zbog malo zajedljivog komentara, to radi već godinama (kao i ti, uostalom) plus mi obećava da će nastaviti?

hoochie coochie man
Malo je osiono, bezobrazno, a najviše glupavo, kad se nekome kaže, ej, vređa me to, recimo kad Srbin onome ko nije Srbin kaže, vređa me kad se koristi izraz Srbijanac, a ovaj krene da objašnajva, ne da nije hteo da uvredi, nego da je ovaj glup, da ne razume stvari, i da će on da mu objasni šta treba da ga vređa a šta ne.


A ja mislim da je ne malo, nego mnogo osiono, bezobrazno i glupavo zbog neke lične opsesije insistirati na iskrivljavanju jezičkih normi. Ogromna većina Srba će te gledati belo ako mu kažeš da je "Srbijanac" uvredljiva reč. Naravno, postoji velika šansa da to jednog dana postane, ako se javno i uporno insistira na tome. Tada ćemo biti u problemu, jer će reč koja označava stanovnika Srbije biti pogrdna.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:42 22.02.2019

Re: Sve razumem ...


Zar mi Alselone ne tovari hejtovanje zbog malo zajedljivog komentara, to radi već godinama (kao i ti, uostalom


Pa ako ti smeta menjaj nešto jer se to tako čita.
A ako tražiš da se čita onako kako bi ti hteo, a da pišeš šta hočeš, mnogo tražiš.
insistirati na iskrivljavanju jezičkih normi.


A štaje iskrivljivanje odlučuješ samo ti, a ostali se moraju tebi povinovati?
Ili si ti taj koji iskrivljuje?
Ogromna većina Srba će te gledati belo ako mu kažeš da je "Srbijanac" uvredljiva reč.


Leptijebem to nisam znao!
Ajd pričaj mi još o tome šta ogronma većina Srba misli i oseća, ja nemam pojma o tome pošto ceo život živim okružen - Srbima.
Milan Novković Milan Novković 20:12 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

maksa83
...Da dodamo na ovo i sad već možda opšte poznato da "stan" na Sanskritu znači "mesto gde ljudi žive".

Kad smo kod Sanskrita, da ponovimo i यभति.

Videh ti još negde komentar o jezici, kako bi da ih učiš, sve, zaboravih sad gde sam to video ali slučajno nalateanje na ovaj hanki-panki mi samo potvrđuje da si ozbiljan čovek, pa pravi Srpski domaćin, kripto-rusofil, nači

A ta opčinjenost jezicima me podseća kako sam ja ovde aterirao 1987, tad je to bilo, prve 4.5 godine, u Didcotu (Williams F1), Oxfordshire, golja teški, došao prvo sa trava-zelenim Moskvičem, sam, punim jorgana, jastuka, i slično.

Žena i ćerka došle posle 3 meseca, kad sam se "skućio", tj kupio polovnog svašta za 10-15 funti po komadu, i mašinu za veš i sećam se kako sam je sam skidao sa krova Moskviča uz "znanje" fizike, nači razlaganja sila i kanapa za sušenje veša, koji mi je na metar od zemlje pukao (zbog onog tega u mašini od pola tone, ovde betonski teg bez oplate, bukvalno ko da si maznuo negde deo bankine negde, al nastavila da radi.

Pa smo posle treće plate žena i ja vijećali dal da kupimo polovni "šifonjer" za 30 funti od moje drugarice sa posla, kineskinje od metar i dvadeset koja je, valjda, rodila sina 5Kg teškog i mojoj ćerci kasnije bio najdrug neko vreme.

I onda kupim prve dve knjige, jednoj se ne sećam naslova, tipa izvade ti mozak, jelte, stave u bure sa hranljivom materijam, i Dekartov Demon se nakači na sve nerve koji su išli ka periferijama, i kreće bluz (R&R) kao kako bi ti, svesno biće, sad video da te ovaj Demon zafrkava, tipa "something is not right with this world" što bi rekla Dolores.

Ovo gore je uvod, druga kjniga je bila Archeology & Language, ovo mi je razrada sad.

E, ni veće strasti, svo ovo vreme, 32 godine u UK, za jezici, ni kilavijeg talenta.

A knjiga, Omega fali sad, iako njega većina bloga ne kapira pa smo mu dosadili, digao bi obrve pošto je autor, sad lord i neki senior u Kembriđu, tamo je i krenuo sa učenjem, palo pomerio stvari od Vinče, Srbije današnje, braće Rumuna i slično dole ka Levantu, ali izgleda da Lord Englez nema pojma, evo ova tvoja reč iz književnog Srpskog je primer, a ako nemaš stranice primera biraj, ili na disciplinski kod Omege ili (još jednom) da pročitaš sve Ruske klasike ...

... kao što svi vidimo i oni su naši, u stvari

Archaeology and Language: The Puzzle of Indo-European Origins Hardcover – 29 Oct 1987 - by Lord Colin Renfrew



Cijena prava sitnica, bukvalno

Hardcover
from £1.56
19 Used from £1.56
1 New from £86.77
1 Collectible from £50.63

Paperback
from £0.01

A i sećam se da svoju kopiju i dalje imam negde u haosu u kući

Prvi koji je digao glas protiv lordovom pomeranja Srpskih teritorija ka Levanu ima Mađarsko ime - nači i oni su naši, pusti prazne priče o Hunima, Ugro-finksim jezicima i šta ti ja još znam
deset_slukom deset_slukom 20:29 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

hoochie coochie man

Zar mi Alselone ne tovari hejtovanje zbog malo zajedljivog komentara, to radi već godinama (kao i ti, uostalom


Pa ako ti smeta menjaj nešto jer se to tako čita.
A ako tražiš da se čita onako kako bi ti hteo, a da pišeš šta hočeš, mnogo tražiš.


Tako čitate ti i Alselone, inače se čita kako je napisano.

hoochie coochie man

insistirati na iskrivljavanju jezičkih normi.


A štaje iskrivljivanje odlučuješ samo ti, a ostali se moraju tebi povinovati?
Ili si ti taj koji iskrivljuje?


Izvini, ali ti je ovaj komentar ekstremno glup. Šta ja imam da odlučujem? Postoje pravila i rečnici.

hoochie coochie man

Ogromna većina Srba će te gledati belo ako mu kažeš da je "Srbijanac" uvredljiva reč.


Leptijebem to nisam znao!
Ajd pričaj mi još o tome šta ogronma većina Srba misli i seća, ja nemam pojma o tome pošto ceo život živim okružen - Srbima.


Ni ja ne živim u Kini. Možda si svoje okruženje već ubedio, možda ti samo povlađuju a u sebi misle da si budala?
alselone alselone 20:33 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Postoje pravila i rečnici.


Oni sami sebe zovu Šiptarima.
freehand freehand 21:16 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

desetolucanin

Reče Miki dragosavacvutra
Al stvarno - odakle ti ideja da pokušavaš da se podsmevaš nekom ko je za tebe Dositej?
milisav68 milisav68 21:17 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Bili Piton
"Srbijanka" je za amblem imala ženu u narodnoj nošnji

Jednog dela današnje Srbije, i to jeste srbijanska narodna nošnja, ali nije recimo za Srem/Banat/Bačku.

U nazivu "Srbijanka" Valjevo nema ništa pogrešno, za razliku od srbijanskog predsednika/vlade/medija/sporta...

Da li razumeš razliku?

Neko je već okačio, ali sam morao da podebljam.

Brze, braco, amo, amo,
Da se skupa poigramo!
Srbijance, ognju zivi,
Ko se tebi jos ne divi!
Hrvacane, ne od lane,
Od uvek si ti bez mane!
Oj Bosance, stara slavo,
Tvrdo srce, tvrda glavo,
Tvrd si kao kremen kamen
Gde stanuje zivi plamen!
Ao, Ero, tvrda vero,
Ko je tebe joste ter’o?
Ti si ka’no hitra munja,
sto nikada ne pokunja.
Ao, Sremce, gujo ljuta,
Svaki junak po sto puta!
Crnogorce, care mali,
Ko te ovde jos ne hvali?
Macem bijes, macem seces,
Macem sebi blago teces:
Blago – Turska glava suva,
Kroz nju vetar gorski duva!
Oj sokole Dalmatince,
Divna mora divni since!
Oj ti krasni Dubrovcane,
Nas i danas beli dane,
Ta se pesma iz starine,
Puna slave i miline!
Oj Slavonce tanani!
Banacane lagani!
Oj Bacvani zdravo, zdravo,
Ko j’u pesmi veci djavo!
I vi drugi duz Dunava,
I vi drugi gde je Drava,
I vi drugi, tamo, amo,
Amo da se poigramo!

Srbijanac je izraz od pre više od jednog veka, i prilično je glupo koristiti ga danas u smislu koji je onda značio.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:21 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

E što te volim kad govoriš u ime drugih, apa to je čudo jedno
Pazvako
inače se čita kako je napisano.


Kako ti znaš kako drugi čitaju?
ili
Možda si svoje okruženje već ubedio, možda ti samo povlađuju a u sebi misle da si budala?


I to znaš?

Kao i ono šta većina, i to ogromna, Srba misli.

Kad sve to znaš znaj i ovo, kad neko sklizne u te vode da krene da priča u ime drugih moguće su dve stvari, ili je mnogo glup pa ne kapira koliko je to pogrešno, ili je do te mere zaglibio da više nema kud a nema hrabrosti da prizna.

A ovo
Postoje pravila i rečnici.


Dakle ne bi imao problem kad bi Vučić, Dačić i sviovde na blogu Albance nazivao Šiptarima?
Ne vidiš ništa ružno u tome kad ih tako zovu "Naši"
Ili ipak ima neke razlike?

Ili, a to će biti najpre, ti stvarno ništa ne kairaš?
Bili Piton Bili Piton 21:28 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

milisav68


U nazivu "Srbijanka" Valjevo nema ništa pogrešno, za razliku od srbijanskog predsednika/vlade/medija/sporta...

Da li razumeš razliku?


Ne nužno. Za mene je to ista vrsta zvrčke kao kad za slovenački jezik kažemo da je slovenački dok ga Hrvati zovu slovenskim.

Naročito ne bih išao tako daleko na svaki pomen reči "Srbijanac" vidim povod za štrecanje, to je već postalo Pavlovljev refleks.


alselone alselone 21:34 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Za mene je to ista vrsta zvrčke kao kad za slovenački jezik kažemo da je slovenački dok ga Hrvati zovu slovenskim.


Ja bih u tom slučaju rekao da je do Hrvata. Tj. u oba slučaja.
freehand freehand 21:35 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Naročito ne bih išao tako daleko na svaki pomen reči "Srbijanac" vidim povod za štrecanje, to je već postalo Pavlovljev refleks.

Pa jete, al kako bi Lumen brothers dočekali priliku da te (ok, nas) nazovu i prepeglaju kao lošeg Srbina ili mrzitelja srpstva ako si još nedaj božeinoverac i inosrbijanac, a da im se tako ne namestiš?
dragosevacsutra dragosevacsutra 21:38 22.02.2019

Re: Sve razumem ...

Reče Miki dragosavacvutra


sta je djordje? nece vise da te maze i paze?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana