Društvo| Filozofija| Gost autor| Politika| Umetnost

Holivud i Bolivud, to su srca dva,...

tasadebeli RSS / 26.02.2019. u 07:30

Естетика и капитализам


„Поставља се питање оног врхунског архитекте који се такође бави технологизацијом живота, какав је његов сан и шта је његов производ. Читајући неке књиге савремених теоретичара медија, дошла сам до податка да, када је формиран Холивуд, прављени су креативни тимови у којима су осим уметника партиципирали психолози и припадници безбедносних служби."

(Дивна Вуксановић)

 

 

 


 

(Други програм Радио Београда, емисија Агора, 25. фебруар 2019. године)

 

 

OVO SU DOBITNICI OSKARA 2019:

Najbolja glumica: Olivia Kolman "The Favourite"
Najbolji glumac: Rami Malek "Bohemian Rhapsody"
Najbolja sporedna glumica: Redžina King "If Beale Street could talk"
Najbolji dokumentarni film: "Free Solo"
Najbolja šminka i frizura: "The Vice"
Najbolja kostimografija: "The Black Panther"
Najbolja vizuelna produkcija: "The Black Panther"
Najbolja kinematografija: "Roma"
Najbolji strani film: "Roma"
Najbolji zvuk: "Bohemian Rhapsody"
Najbolja montaža zvuka: "Bohemian Rhapsody"
Najbolja filmska montaža: "Bohemian Rhapsody"
Najbolji sporedni glumac: Mahershala Ali "Green Book"
Najbolji dugometražni animirani film: "Spider - Man: Into the Spider verse"
Najbolji kratkometražni animirani film: "Bao"
Najbolji kratki dokumentarni film: "Period. End of the sentence"
Najbolji vizurlni efekti: First Man
Najbolji kratkometražni film: "Skin"
Najbolji originalni scenario: "Green Book"
Najbolji scenario: "BlacKKKlansman"
Najbolja originalna pesma: Shallow, "A star is born"
Najbolja režija: Alfonso Cuardon "Roma"
Najbolji film: "Green Book"

(Блиц)

 

 

А шта се нама то у ствари десило?

 

Tan2019-2-25_01517267_2_620x0.jpg

Tan2019-2-25_81243376_0.jpg

Tan2019-2-25_2435464_2.jpg

Tan2019-2-25_1580296_1.jpg

Tan2019-2-25_83634155_1.jpg

Tan2019-2-25_12118704_0.jpg

Tan2019-2-25_0484995_1.jpg

Tan2019-2-25_10572933_5.jpg

Tan2019-2-25_0477436_2.jpg

Billy%20Porter%20(1).jpg 


(„Шта се вама десило?!: Никад ружније хаљине на додели „Оскара" и најлепша хаљина на - мушкарцу!" - Вечерње новости)

 

Ја, браћо Срби и сестре Српкиње, мислим да то ови из Холивуда и Боливуда намерно саботирају Трампа.


Шта ви мислите?

 

 



Komentari (250)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

4krofnica 4krofnica 22:08 26.02.2019

Re: estetika-taka-boom

stefan.hauzer
da ali kakav je to sentiment prema bioskopu kao da smo sve filmove u mladosti ogledali tamo i samo tako treba.


Ja to nigde nisam rekao, ali sam isto tako i rekao da se ne prave svi filmovi za bioskope. Pogotovo ne danas. Uostalom nemam tako rigidno shvatanje filma, kao što nam je Tasa to predočio.

()


pa nisam ni rekla da si rekao :(
nastavila sam se na niz koji se odnosi na bioskop kao važno mesto za gledanje filmova (ili ne) i možda sam se nespretno ukačila na tvoj komentar, ali ostalo je moj tok misli i zašto se (možda) neko drži bioskopa k'o pijan plota (kao domaćin, recimo) a nije probao ostale mogućnosti.

nemoj da me sekriaš stef, samo mi treba da se ti ljutiš na mene a plus nemam ništa ni slatko u kući, dakle: veče prop'o.


tasadebeli tasadebeli 22:26 26.02.2019

Re: estetika-taka-boom

stefan.hauzer
И то се онда не зове гледање филма.


Znam za fenomenalan film koji je snimljen kamerom mobilnog telefona, ali to po tebi onda verovatno i nije film. :)





Чекај, чекај... Не причамо о ономе чиме се снима, него о ономе на чему се гледа.
angie01 angie01 22:39 26.02.2019

Re: estetika-taka-boom

Ma, ne škljocaš




...ili sam presla onu liniju, kada se vise secas necega sto je bilo u daljoj proslosti, nego u blizoj
stefan.hauzer stefan.hauzer 22:40 26.02.2019

Re: estetika-taka-boom

Forget it, Donny, you're out of your element!

tasadebeli tasadebeli 23:04 26.02.2019

Re: estetika-taka-boom

stefan.hauzer

Taso udaraš na neku romantiku i subjektivni osećaj,



Па рекох ти да и јесте мој субјективни осећај. Филм је између осталог, а можда и пре свега, визуелни медиј. Ако се тај медиј толико промени, наравно да онда утиче на мој субјективни осећај.

Романтика'?

Ђе ме нађе!!!

















(Погледај на шта ово окачено личи на екранчићу... Знаш ли какав је доживљај видети то на великом платну? Та два се не могу поредити. Ово на екранчићу је шит визуелни доживљај наспрам великог платна.)


ali to nema veze sa filmom i gledanjem istog,



Како нема везе?

Па то о чему ти причаш више није филм. Нити је гледање истог. Требало би смислити нови назив за тај медиј о којем ти причаш, а не да краду назив од филма.


Пази тек ово на екранчићу... Срање, брате...








Знаш ли да је Ејзенштајн сваки свој кадар цртао пре снимања?

Фелини такође...


И многи други мајстори.

И то је, Штеф, уметност.

Techne.

Ово о чему ти причаш није techne. Него индустрија и трговина. Као што ти продају прашак за веш и улошке и паризер, тако ти продају и филмове. Преко тог Нетфликса или чега год...

(А такви производи мене остављају хладним, равнодушним. Не дотичу ме. Када ме не дотичу, то је онда индустрија и трговина, а не филм као уметност. Гледао сам, а и нисам морао јер не носим ништа у себи после гледања. Само празнина. О томе причамо овде.

А не бих да ми живот прође искључиво и само у тој празнини, без икаквих унутрашњих доживљаја. Моја кева је за то говорила:"Немој, сине, да идеш кроз живот као пас кроз росу." А то што ти називаш "филмом" за мене је тек само роса... )

kao što nema veze sa tvojim shvatanjem Netflixa (tj. stream servisa).


Има везе итекако. Ево зашто...

Stream servis je personalizovanje tvojih tv navika, tačnije prilagođavanje televizije tebi.


Проблем је у томе што ја немам тв навике.

Како ће ме онда персонализовати?


Naravno, ti možeš da biraš kako ćeš da gledaš filmove i to je, kao što već rekoh, subjektivni osećaj, tvoje pravo.


Па управо то ти ја причам све време.

I mi sad ne pričamo da li je čitav koncept "zdrav", "dobar" ili šta ti ja znam već, nego pričamo o tome da je on jednostavno danas takav


То ти ја не поричем, он јесте такав какав кажеш.

Али је за мене то срање, а не филм.

U međuvremenu se i Crtierion Collection odlučio da pokrene sopstveni stream servis ovog proleća i film se preselio na internet i to kompletan.


То што се преселило, то онда више није филм. дај да му смислимо неки други назив за тај медиј. Ред је...

А не да се подваљује раји називајући филмом нешто што није филм.

Као што је Макси главни критеријум за помињање популарности серија то што сада најбољи сценаристи раде на њима.

Сценарио је само део филма и читавог процеса. А када хоћу да видим неку добру писанију, ја онда читам књигу, не гледам серију. Разумеш?

Штеф, не мора се баш по сваку цену бити "модеран" и у "духу времена", зар не?

( Што рече Оскар Вајлд:"Кад год нека господа почну да причају о духу времена, сасвим сам сигуран да је то у ствари дух саме те господе." )

Барем ту свако од нас има право на сопствени избор шта ће гледати и како ће гледати и како ће то називати што гледа.

И шта ће онда из свега тога понети као своје сопствено искуство даље кроз живот.
4krofnica 4krofnica 23:15 26.02.2019

Re: estetika-taka-boom

Сценарио је само део филма и читавог процеса. А када хоћу да видим неку добру писанију, ја онда читам књигу, не гледам серију. Разумеш?


scenaristi da počnu da crtaju scenarije kao veliki Ejzenštajn i Felini ili da nađu drugu šljaku!

Atomski mrav Atomski mrav 23:27 26.02.2019

Re: estetika-taka-boom

ajaooo, al sam ga promasila,...prosli nisam otpratila, a za Oldmana sam im besna dugi niz godina, pa me jos drzi,...eto,...moja greska,...pocela sam da skljocam....


Slažem se u potpunosti da je Oldman još davno zaslužio Oskara. Evo snimak od prošle godine (HD rezolucija, da nadoknadiš propušteno):



I stvarno je šteta što Rikman nije nijednom nominovan za Oskara, ali to je sudbina koju dele mnogi dobri glumci. Ako se ne varam, nominacijom nisu nikad počastvovani Džim Keri, Džon Gudmen (mislim, stvarno), Džon Turturo, Stiv Bušemi (izgleda se ne isplati glumiti u filmovima braće Koen), Mia Ferou, Sem Rokvel, Donald Saterlend...
Atomski mrav Atomski mrav 23:32 26.02.2019

Re: estetika-taka-boom

Tebra, ne znam da li si svestan, ali, na primer, braća Koen su napravila film isključivo za Netflix (ili gorespomenuti Cuaron). Iako, ti i ja sad pričamo o filmovima, a Netflix su pre svega izgradile serije.


Ispravi me ako grešim, ali baš je "Roma" snimljen isključivo za Netflix.

@Taso, na Netflixu nema reklama. U bioskopu moraš da gledaš reklame pre filma... doduše, možeš da ih izbegneš ali onda rizikuješ da prođeš kao maksa...
Atomski mrav Atomski mrav 23:34 26.02.2019

Re: estetika-taka-boom

kakva te to Aflekomanija ufatila, k'o ja kad sam zaređala sve filmove Kianu Rivsa i većina toga može da se baci u djubre ako se izuzme činjenica da je on u njima.
Meni je tu Argo bolji što ne čini Bena boljim režiserom od Finčera (Dejvide izvini za ovu rečenicu) nego mi nešto baš legao. a WW je bre bolje djubre od BP, makar da se uživa u onom početku sa ostrvom žena koje mogu tog tvog pantera da ubiju malim prstom, šta ćeš lepše :)


Nisam gledao "Argo", pogledao bih ga jedino zbog Džona Gudmena.
tasadebeli tasadebeli 23:57 26.02.2019

Re: estetika-taka-boom

nsarski
Ма овај мали екранчић не може то да досегне, нема шансе. Знаш оне свцене борбе са гризлијем? Два доживљаја, сасвим различита... Озбиљно, тако то мени изгледа...


"Ma, nema ti filma bez mraka" (Otac na službenom putu).



Убих се објашњавајући да на то мислим. И да за мене оно што Хаузер назива "гледањем филма" није ни гледање ни филм.



tasadebeli tasadebeli 00:10 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

Atomski mrav

@Taso, na Netflixu nema reklama.



Нема ни на HBO.

Но, рекох... За мене, "Повратник" или ""Гладијатор" или "Пети елемент", шта год већ, на HBO тв или у биоскопу као дупе и око када је визуелни доживљај у питању.











tasadebeli tasadebeli 01:21 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

4krofnica
Сценарио је само део филма и читавог процеса. А када хоћу да видим неку добру писанију, ја онда читам књигу, не гледам серију. Разумеш?


scenaristi da počnu da crtaju scenarije kao veliki Ejzenštajn i Felini ili da nađu drugu šljaku!




Па да знаш да би могли... Мало да то личи и на неку уметност. А не само да буде роба за продају, к'о да сам у неком хипермаркету, боже ме саклони.

Уместо тога, ти сценаристи се баве искључиво већ одавно разрађеним психо патернима карактера јунака својих сценарија и шемама по којима причају причу који су постали већ толико офуцани и досадни да се више не могу гледати чак ни да човек убије време док, рецимо, путује или чека некога или нешто колику то празнину оставља у ономе ко то гледа.

Што би рекао Хомер Симпсон:"Е, згадиле су ми се ове серије у којима обавезно има један лик црнац, један хомосексуалац, један Јеврејин...!"

А онда се одозго зачује знаковито накашљавање, а Хомер Симпсон потоне у фотељу још дубље дижући руке и поглед у плафон и каже:

"Sorry, sorry, political correctnes!"





Најтежа последица таквог сценаристичког самопрегорног рада на тим серијама јесте да људи, већ увелико васпитавани на таквим серијама, почну да и све људе око себе у стварном животу гледају кроз те сценаристичке психо патерне... Или, што ја кажем, фиокице у глави у које уредно послажу све друге људе око себе који их окружују у стварном животу. Фиокице са етикетицама од политичких опредељења и сексуалних склоности до врста хране или одеће коју типови око нас конзумирају.

Зато и јесмо тако глобално и масовно депресивни и апатични у овом Западном културном кругу (којем и ми припадамо, окрени-обрни) јер су нас тиме убедили да нас више нико ничиме у нашем стварном животу не може изненадити, обрадовати, растужити, усрећити, унесрећити, волети или мрзети,... И да доколицу не треба трошити на нешто чиме ћемо себе обогаћивати као људе јер је све то ионако узалудно.
antioksidant antioksidant 08:31 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

bocvena
Ja se slažem, međutim kad vodiš decu u bioskop to su neizbežne stvari.

ja sam tu fazu zavrsila:) sad ih lepo ubacim unutra i zaboravim.

(malo mi zao sto nisam videla tu svenu padanja s nacosima:)

kad smo gledali rogue one (zavodljiva (u stvari princeza leja koja obožava star wars jer ga živi ali ne čita titlove dovoljno brzo) njena najbolja prijateljica (koja nije gledala ni jedan sw film pre toga i kojoja je neprekidno pitala a ko je to a ko je to a ko je to a šta je ovo a šta je ovo) i ja (koji sam čitao titl, prepričavao celu priču, hranio 2 devojčice (koje su inače ponele svetlosne mačeve sa sobom) kokicama i pojio ih sokićima )) nekako se desilo da je na kraju bioskskopska sala bila prazna kada se upalilo svetlo na kraju filma. ljudi su jednostavno nestali tokom projekcije.
veselica veselica 09:18 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

stefan.hauzer
да ли ти уз помоћ тога о чему ја немам појма гледаш филмове на биоскопском платну у биоскопском мраку?

Tebra, ne znam da li si svestan, ali, na primer, braća Koen su napravila film isključivo za Netflix (ili gorespomenuti Cuaron). Iako, ti i ja sad pričamo o filmovima, a Netflix su pre svega izgradile serije.


ulećem, opet bez čitanja uvoda, komentara, jer me netflix zanima. da li ti Taso znaš da je jedan mali film na španskom jeziku s nepoznatim glumcima ( "Roma" ) pobedio u Veneciji, maznuo globuse, BAFTU, Kuaron dobio Oskara za režiju i najbolji STRANI film ali ne i glavni Oskar jer iza filma stoji Netflix?
možeš kratko, sa da/ne



ovo je najgora podela oskara od kad pamtim.
maksa83 maksa83 09:19 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

Уместо тога, ти сценаристи се баве искључиво већ одавно разрађеним психо патернима карактера јунака својих сценарија и шемама по којима причају причу који су постали већ толико офуцани и досадни да се више не могу гледати чак ни да човек убије време док, рецимо, путује или чека некога или нешто колику то празнину оставља у ономе ко то гледа.

Pa, nisi u pravu. Ako što kažu ne pratiš scenu onda ne možeš da dozvoliš sebi ovakvu paušalnu ocenu. Imaš serije sa anti herojima, imaš serije u kojima (ono što si ti mislio da je) heroj najebe, zlo pobedi, imaš serije u kojima ne možeš ni sa kim da se identifikuješ tj. da "navijaš", pošto nije dobro vs zlo nego recimo zlo vs zlo, pa npr. Homeland u kome se svaka sezona završi nekim "daunom", taman misliš - sve super, kad ono tjorak. Moguće da postoji neki stariji primer ali mislim da je najpoznatiji rodonačelnik toga film Seven u kome na kraju filma Bred Pit otvori kutiju i tamo vidi odsečenu glavu svoje trudne žene (koju ti ne pokažu, ali jasno ti je šta je video). R.R. Maritin je nastavio tu svetlu tradiciju kad u prvoj knjizi otfikare glavu Nedu Starku koji je imao sve atribute Heroja Koji Će Da Reši Stvar - Jak, Pošten, Pravedan, ili npr. kad posle opet uvede lika koji ima sve atribute mamojeba - brz, bistar, oštar, opasan zajeban-ko-kratko-ćebe ... i u poslednjih 5 sekundi dvoboja u kome treba da osveti ubijenu sestru i njenu decu na strašan način plati cenu arogancije. Ili kad <sad ono što je floki spojlovao>. U Game of Thrones ne smeš da se vežeš ni za koga kakve god atribute imao pošto nema garancije da neće da najebe 100 strana (ili par epizoda) kasnije. Ima i Veljko Bulajić stajl masovnih i grandioznih scena (Džon Snou sa isukanim mačem na poljani dok bataljon oklopljenih konjanika juri ka njemu, itd.).

Dakle da, klišei postoje, i da, postoji filmovi i serije u tim šablonima, ali postoji i ceo jedan nemali svet izvan toga, a ako ne znaš baš ništa o tome onda treba biti oprezan sa "sve su to šabloni da nam isperu mozak" paušalijama.


Edit - mimo toga, pored američkih i engleskih serija ravnopravno sa njima postoji i gomila stranih tipa pomenuta Suburra (Italija), pa Fauda (Izrael, fe-no-me-nal-na), pa gomila nekih nordijskih, itd.

Sve u svemu Taso mislim da kontriraš bezveze, dosta toga tamo bi ti se zapravo svidelo, treba samo malo da siđeš sa "ja kad oću pametno čitam knjige" pijedestala.

Mislim, pa to je bre kliše svih klišea.

Edit:



veselica veselica 09:23 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

"Children of men"


katastrofa, mrzim takve filmove dočim "Y tu mama tambien" mi medju dvaes najdražih.
veselica veselica 09:25 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

The Revenant (Повратник)




Još sam bez teksta!

stefan.hauzer stefan.hauzer 09:34 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

veselica
"Children of men"


katastrofa, mrzim takve filmove dočim "Y tu mama tambien" mi medju dvaes najdražih.


Ja ih obožavam! Nego, mene mrzi da objašnjavam da je Cuaron izabrao Netflix zato što je dobio apsolutnu umetničku slobodu da napravi film kakav želi i još što šta, ali Tasa ima svoj stav i to je to. Neću ga menjati.
alselone alselone 09:38 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

prvoj knjizi otfikare glavu Nedu Starku koji je imao sve atribute Heroja Koji Će Da Reši Stva


To je još i bilo očekivano, da se zapodene zaplet, kao i u Dini recimo (odakle je Martin i maznuo ceo zaplet), ali je potpuno neočekivano da mu sina ubiju. Jer sin je trebao da bude taj koji kreće u osvetu i na kraju ponosno digne mač, i to je viđeno u stotinama knjiga i filmova, ali ludila i neočekivani obrti u knjizi počinje kad njega onako lako ubiju.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:40 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

Sad snimaju "Dinu" opet, i baš me zanima kako će ispasti.
veselica veselica 09:50 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

I Dejvid Kameron


??

kraljicu viktoriju sam ti oprostila.......

stefan.hauzer stefan.hauzer 09:56 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

veselica
I Dejvid Kameron


??

kraljicu viktoriju sam ti oprostila.......



Alien 2, spektakl. Bill Paxton, genijalan. Riplijeva moja najveća filmska ljubav.
angie01 angie01 10:06 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

nekih nordijskih,



angie01 angie01 10:14 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

da nadoknadiš propušteno


tnx!


(izgleda se ne isplati glumiti u filmovima braće Koen),


kada su genijalni, pa ne mogu da se kontrolisu po uobicajenoj formuli:)
veselica veselica 10:14 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

stefan.hauzer
veselica
I Dejvid Kameron


??

kraljicu viktoriju sam ti oprostila.......



Alien 2, spektakl. Bill Paxton, genijalan. Riplijeva moja najveća filmska ljubav.


ama greška u imenu.
veselica veselica 10:32 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

Pravda za Viga!



nije više onaj dečko a i volim madsa, ne mogu baš dva danca.



nego digla se galama kad je ona blenta od reditelja zelene knjige rekao da filma ne bi bilo bez viga; jooojjjj, svi udarili "a Mahershala Ali?", još i vigo nešto zeznuo tipa što da belac ne snimi film o crncu ( zaboravio spilberga, cc), shortly blacks se pobunili pre tri godine da su nevidljivi i sad im holivud rekao "eto vam na poklon" čisto da jave trampu koliki je on fašista a oni demokrate.
the whole story.

a red carpet, pa to je neizbežno, u kanu 11 noći tako, u holivudu jedna.
4krofnica 4krofnica 10:39 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

Atomski mrav

Nisam gledao "Argo", pogledao bih ga jedino zbog Džona Gudmena.



evo od Dzona nešto drugo.
Razgovor o Big Lebovskom, 20 godina kasnije, pola sata uživanja, odlično se zabavljaju momci: Jeff Bridges, John Goodman i Steve Buscemi.




stefan.hauzer stefan.hauzer 11:11 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

veselica
stefan.hauzer
veselica
I Dejvid Kameron


??

kraljicu viktoriju sam ti oprostila.......



Alien 2, spektakl. Bill Paxton, genijalan. Riplijeva moja najveća filmska ljubav.


ama greška u imenu.


bolid
veselica veselica 11:15 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

bolid


apacherosepeacock apacherosepeacock 11:21 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

veselica
Pravda za Viga!



nije više onaj dečko a i volim madsa, ne mogu baš dva danca.



nego digla se galama kad je ona blenta od reditelja zelene knjige rekao da filma ne bi bilo bez viga; jooojjjj, svi udarili "a Mahershala Ali?"


Pa kad mogu ja da volim 115 Brita mozes i ti 2 Danca..

Vigo je za taj film kljucna uloga (al bez nagrade za Americki ukus ), tako daaa je reditelj rekao sustu istinu.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:37 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

Imaš serije sa anti herojima, imaš serije u kojima (ono što si ti mislio da je) heroj najebe, zlo pobedi, imaš serije u kojima ne možeš ni sa kim da se identifikuješ tj. da "navijaš", pošto nije dobro vs zlo nego recimo zlo vs zlo, npr. Homeland u kome se svaka sezona završi nekim "daunom", taman misliš - sve super, kad ono tjorak. Moguće da postoji neki stariji primer ali mislim da je najpoznatiji rodonačelnik toga film Seven u kome Bred Pit otvori kutiju i tamo vidi odsečenu glavu svoje trudne žene (koju ti ne pokažu, ali jasno ti je šta je video). R.R. Mariti


Mda, taj Fincer bas ume da zivcira publiku sa pobedio bed gaj. Gone Girl iznervirani gledaoci odbijaju da prihvate da je mrska zenetina uspela u svom kaning planu. Muskic jadan ostao u braku sa njom, Kako, zasto, ne moze to tako..

Jos mu njegov advokat savetuje just don't piss her off
bocvena bocvena 11:49 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

Vigo je za taj film kljucna uloga (al bez nagrade za Americki ukus


ma "zelena knjiga" je skroz predvidiva priča. drajving mis dejzi, al' obrnuto. superiorni crnac (al' gej) i beli rasista postaju prijatelji.

ono što film spašava je upravo vigo (ostareli lepi aragorn koji ceo film nešto žvaće:) nadglumio je pretencioznog alija i ukrao mu slavu. meni su dragi ti muškarci koji se ne plaše da ostare i ne glume ceo život jednu ulogu.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:54 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

ono što film spašava je upravo vigo (ostareli lepi aragorn koji ceo film nešto žvaće:) nadglumio je pretencioznog alija i ukrao mu slavu. meni su dragi ti muškarci koji se ne plaše da ostare.


Pa to pricam..
veselica veselica 11:57 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

Pa kad mogu ja da volim 115 Brita mozes i ti 2 Danca..


Ne kapiram 115 Brita.
Što se danaca tiče, a i celog sveta uostalom, jedan je mads.
Ja sam verna.



Vigo je za taj film kljucna uloga (al bez nagrade za Americki ukus ), tako daaa je reditelj rekao sustu istinu.


rekao je Vigo Mortensen, a ne ime šofera.
mislim, Viggo is all yours.

apacherosepeacock apacherosepeacock 12:00 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

Ne kapiram 115 Brita.


Volim britanske glumce. (ne mogu da odaberem samo jednog )
zemljanin zemljanin 12:03 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

Taso kupis bre projektor, prikacis na mob ili komp, izaberes zid, namestis fotelju, ugasis svetlo i ola
veselica veselica 12:05 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

Volim britanske glumce.


A to?



Nema boljih.
bocvena bocvena 12:07 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

daj za našu dušu da pustim jedno njegovo izdanje...



ili bolje ovu s pevanjem:)



veselica veselica 12:09 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

zemljanin
Taso kupis bre projektor, prikacis na mob ili komp, izaberes zid, namestis fotelju, ugasis svetlo i ola


Ima nešto i u onom da deliš s ljudima suze, smeh, lepotu.
docsumann docsumann 13:09 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

veselica
zemljanin
Taso kupis bre projektor, prikacis na mob ili komp, izaberes zid, namestis fotelju, ugasis svetlo i ola


Ima nešto i u onom da deliš s ljudima suze, smeh, lepotu.


pozoveš komšije...
Atomski mrav Atomski mrav 13:48 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

pozoveš komšije...


stefan.hauzer stefan.hauzer 13:55 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

tasadebeli
nsarski
Ма овај мали екранчић не може то да досегне, нема шансе. Знаш оне свцене борбе са гризлијем? Два доживљаја, сасвим различита... Озбиљно, тако то мени изгледа...


"Ma, nema ti filma bez mraka" (Otac na službenom putu).



Убих се објашњавајући да на то мислим. И да за мене оно што Хаузер назива "гледањем филма" није ни гледање ни филм.


Taske, ne znam što to meni objašnjavaš ili nama, imaš Giljerma del Tora na twitteru koji je rad da razmeni mišljenja i sa "običnim" filmofilima, i objasni mu to što želiš. I podseti ga da kaže Kuaronu da se njegov poslednji film ne može ni gledati, a i da i sam nije film, nego prosta imitacija.


+ zanimljivo da je poslednja projekcija u mom selu bila upravo delo Alfonsa Kuarona; "Hari Poter i zatvorenik iz Askabana". Što govori da ljudi iz ovog mesta nikada više neće pogledati film ukoliko nisu Avangersi ili neki novi rad Miloša Bikovića. I zato ja nemam problem s Netflixom, kao što nemam problem i da pogledam "Shadows" preko ovog linka:

softelectronics_e softelectronics_e 15:25 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

maksa83

...
Pa, nisi u pravu. Ako što kažu ne pratiš scenu onda ne možeš da dozvoliš sebi ovakvu paušalnu ocenu. Imaš serije sa anti herojima, imaš serije u kojima (ono što si ti mislio da je) heroj najebe, zlo pobedi, imaš serije u kojima ne možeš ni sa kim da se identifikuješ tj. da "navijaš", pošto nije dobro vs zlo nego recimo zlo vs zlo, pa npr. Homeland u kome se svaka sezona završi nekim "daunom", taman misliš - sve super, kad ono tjorak.
...

Ja volim da gledam samo kada dobro pobeđuje.
Ako ukapiram, tokom gledanja, da dobro ne pobeđuje, momentalno prestajem sa gledanjem.
softelectronics_e softelectronics_e 17:49 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

bocvena
Ja se slažem, međutim kad vodiš decu u bioskop to su neizbežne stvari.

ja sam tu fazu zavrsila:) sad ih lepo ubacim unutra i zaboravim.
nEsam ocekivala da se to zapatilo i na "filmovima za odrasle". pa zar i na pornice vise niko ne drka nego jedu kokice:)))

(malo mi zao sto nisam videla tu svenu padanja s nacosima:)

Kakvi nacoši!?
O čemu se radi?
veselica veselica 20:40 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

docsumann
veselica
zemljanin
Taso kupis bre projektor, prikacis na mob ili komp, izaberes zid, namestis fotelju, ugasis svetlo i ola


Ima nešto i u onom da deliš s ljudima suze, smeh, lepotu.


pozoveš komšije...




to sam ja mislila šire/dublje a s komšijama nemam ništa niti bih.

tasadebeli tasadebeli 22:02 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

softelectronics_e
maksa83

...
Pa, nisi u pravu. Ako što kažu ne pratiš scenu onda ne možeš da dozvoliš sebi ovakvu paušalnu ocenu. Imaš serije sa anti herojima, imaš serije u kojima (ono što si ti mislio da je) heroj najebe, zlo pobedi, imaš serije u kojima ne možeš ni sa kim da se identifikuješ tj. da "navijaš", pošto nije dobro vs zlo nego recimo zlo vs zlo, pa npr. Homeland u kome se svaka sezona završi nekim "daunom", taman misliš - sve super, kad ono tjorak.
...

Ja volim da gledam samo kada dobro pobeđuje.
Ako ukapiram, tokom gledanja, da dobro ne pobeđuje, momentalno prestajem sa gledanjem.







Ај Ти, Чарли!
tasadebeli tasadebeli 22:21 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

maksa83


R.R. Maritin je nastavio tu svetlu tradiciju



Чит'о. (Нисам одо болан, признајем.)

И глед'о. Прве 2-3 епизоде колико ми држало пажњу.

Онда одуст'о.






И још понешто проб'о од овога што ти помињеш не само на овом посту...



Sve u svemu Taso mislim da kontriraš bezveze, dosta toga tamo bi ti se zapravo svidelo, treba samo malo da siđeš sa "ja kad oću pametno čitam knjige" pijedestala.

Mislim, pa to je bre kliše svih klišea.









Ма ћути, добро је докле год ми перцепција и поимање света око мене не постане серијално, репетитивно и дапаче изнад свега фрагментарно, па самим тим и сериозно.


П.С. - Причала Дивна Вуксановић у овој емисији Агоре коју сам окачио и о позицији уметника у капитализму, па самим тим и о позицији уметника данас у завршној фази тог и таквог капитализма, то јест хипертрофираном мутираном неолибералном империјалном тоталитаризму.

Није хтела да даје никакве смернице и савете за даље, каже лепо да то и није њен пос'о, него је само констатовала стање ствари.


EDIT: Е, Максо, а за оно "исти рацq, друго паковање" (не замери)...

Не сећам те се да си био присутан на једном од мојих првих ауторских постова на Блогу Б92... Још нисам имао ауторску па сам гостовао...

Зато ти ово качим сада овде:

Старо вино и нове боце: Где је нестала иновација (ЛИНК)


Има итекако везе са овим о чему смо причали...
tasadebeli tasadebeli 23:11 27.02.2019

Re: estetika-taka-boom

stefan.hauzer

Taske, ne znam što to meni objašnjavaš ili nama,



Па ти си, брате, крен'о мене да убеђујеш у предности тог Нетфликса (што ти ја уопште не спорим), а при томе си и сам рекао, и одмах смо се нашли у томе, исто оно што сам и ја на самом почетку причао да се гледање филма на екранчићу величине марамице за слине и на биоскопском платну као визуелни доживљаји не могу уопште ни мерити јербо јебо ти гледање филма без мрака, што рече тамо Шарски.

film je nenadmašan ako ga gledaš u bioskopu,


Тако да не гањам ја тебе, но ти запео да гањаш мене.

Све си у праву (за Нетфликс, дрнде-мрнде итд.) само ја ти рекох:

То онда више није филм и не треба га тако ни звати.

Нека се зове факс хелизим јербо се тако и продаје.

И такво "гледање филмова" није више гледање филмова.

О томе је реч.


И то сам ти рекао на ово твоје:


Tebra, ne znam da li si svestan, ali, na primer, braća Koen su napravila film isključivo za Netflix (ili gorespomenuti Cuaron). Iako, ti i ja sad pričamo o filmovima,



Јер то више нису филмови. барем што се мене тиче. Треба их другачије звати.


П.С. -

a Netflix su pre svega izgradile serije.


И како је то преваспитало рају која је некада имала другачију врсту доживљаја са седењем у биоскопском мраку?

Како људи данас поимају свет око себе и себе у том свету захваљјући гледању серија?

Знам много њих који поскидају читаве сезоне серија са нета и онда гледају сезону по сезону ноћ за ноћ. Да ти не причам о поспаним клинцима у школи који то исто раде, али зато немају довољно стрпљења да седе сат и по у биоскопском мраку и сконнцентришу се на оно што виде на великом платну. Једноставно, у тих сат и по место их не држи... Али су зато у стању да остану будни читаву ноћ гледајући епизоду за епизодом неке серије у којима има много понављања истога.

(ЕПП поруке, сублимне и оне отворене, којих нема на нетфликсу али има када се серије гледају на другим "каналима" да оставимо за неки други пост.)

Немој ми само рећи да то поимање себе и света око себе код људи данас није постало фрагментарно, серијално и репетитивно...

Јер ти не верујем на основу онога што гледам око себе.


Дакле, да ремизирамо...

1) Нетфликс (итд. дрнде-мрнде) има својих предности;

2) као визуелни доживљај и по ономе што оставља у гледаоцу, нема ни приближно ону снагу и не обогаћује унутрашњи живот човека као гледање филмова у биоскопу; празнина коју због тога то са Нетфликса оставља у људима је огромна;

3) то на Нетфликсу (итд.) више не треба да се зову филмови нити да се то назива "гледање филмова" јер право говорећи, оно то више и није; то је роба као и прашак за веш или гузиц папирен у Максију или Лидлу;

4) навученост на серије доводи, без даљњег, до тога да маса људи више не може свет око себе и себе у том свету да види другачије него фрагментарно, серијално и репетитивно што и иначе јесу одлике серија (па самим тим и "филмова" на Нетфликсу итд.) као медијске ( а рекосмо, "медиј је порука" ) форме без садржаја и као "типичног производа капитализма заснованог на медијима";

5) Коме је такав Човек будућности, са таквим способностима и таквим унутрашњим животом, потребан?


И за крај, после свега овога, морам да ти парафразирам једну од јунакиња једне од мојих омиљених питких комедија коју сам гледао (у биоскопу! ) Moonstruck:



Ма шта год Западни Човек радио себи и свету око себе, умреће као и било ко други.



А до те смрти, драги мој Штеф, ваља живети као Човек и достојно Човека, а не као биљка или животињка.





(Ову ствар сам први пут чуо у филму браће Коен... У биоскопу. )
stefan.hauzer stefan.hauzer 07:18 28.02.2019

Re: estetika-taka-boom

Moja greška, upravu si.
tasadebeli tasadebeli 08:47 28.02.2019

Re: estetika-taka-boom

stefan.hauzer
Moja greška, upravu si.



What s a few misunderstandings between friends!






alselone alselone 10:37 28.02.2019

Re: estetika-taka-boom

stefan.hauzer
Sad snimaju "Dinu" opet, i baš me zanima kako će ispasti.

Opa, kul, nisam znao. Dina je odlična, ako je urade kako bog zapoveda, to bi moglo biti uživanje za gledanje.

Dina je i prva strateška igrica koju sam igrao. Mislim da je to čak bilo i na 386.

Ribozom Ribozom 10:53 28.02.2019

Re: estetika-taka-boom

ta lažno nevidljiva režija, svakodnevni život žena, iz različitih klasa, naizgled nedodirljiv, a tako isti u okviru porodičnih odnosa. korupcija,studentski protesti, nasilje, prevare i radjanje i smrt. sve velike teme...a one po ceo dan skupljaju decije igračke, kuvaju, raspremaju sobe, vode decu u bioskop i na plažu.


Nisam hteo da komentarisem, dok ne odgledam. A trebalo mi dva dana, posto iako imam netflix, nisam tv povezao sa internetom...a nisam znao da moze i bez kabla.

Dakle sinoc sam sa zenom gledao film i nismo ga videli tako kako ga ti opisujes. Klasne razlike uopste nisu naglasene u filmu, zato sto se prema njoj odnose kao prema clanu porodice. Promakao nam je i deo o korupciji.
Kamera se odlicno krece, ton ponekad posustaje, prica jednostavna i dobra, ali fali barem jedan bolji dijalog, ostrasceni izmedju nje i gazdarice ili momka. Dobra scena radjanja i smrti.
Lose objasnjenje finansija. Samohrana majka 4 dece, plus kuca od najmanje 300kvm, kola, plus 2 sluzavke ce finansjski pokriti od plate biohemicara (eh zivote lutalico).

Film zelena knjiga necu nikad pogledati, videvsi trejlere. Uzasno me iziritialo kad 'kulturni crnac' tera 'nekulturnog belca' vozaca da se vrati po papir izbacen kroz prozor auta. To je takav kitch, poigravanje sa kompleksima crnaca, zloupotreba i trol i spin od pravih i stvarnih problema da mi se zgadilo. Dakle, zelena knjiga je tipican kitch, a bolivud nije sto cu u sl. komentaru da pokusam da objasnim tasi.
bocvena bocvena 11:57 28.02.2019

Re: estetika-taka-boom

Klasne razlike uopste nisu naglasene u filmu, zato sto se prema njoj odnose kao prema clanu porodice.


to je zato što kuaron pušta sliku da govori, a ne ljude kroz dijalog ili sveznajućeg naratora. ona je član porodice kad gledaju tv, kad čita priču pred spavanje, uvek joj neko dete govori da je voli i visi joj oko vrata, ali nije kad treba da se počiste pseća govanca, jer stiže pijani tatica...klasne razlike se vide u načinu na koji ona i druga služavka provode slobodno vreme (njihovi bioskopi, kafane, žurke), nasuprot proslavi nove godine bogataša (lov, ukrasi po kući, zabava za decu). pa čak i u jeziku španski nasuprot njenom dijalektu. njoj je pristup lekaru omogućen preko veza poslodavke. ona je omeđena njihovom "dobrotom", a ovi su dobri:)

ono u čenu su ona i poslodavka suštinski iste je usamljenost ženske sudbine u patrijarhalnom društvu, da l bogatom ili siromašnom (odbacivanje obaveza prema ženi i deci, da l zbog druge žene ili politike) i neumitnost života i smrti u svakakvim vremenima. rađaćemo, čistiti i bivati ostavljene i prepuštene da spašavamo decu od odbacivanja, zanemarivanja ili davljenja i usred revolucije, ako treba i mora. a kad ti bivši muž isprazni pola kuće, ti od toga napraviš radost "dobili ste novu sobu" i ispričaš bajku kako se ništa neće promeniti.

meni je najdraži neki treći plan priče - koliko sva deca bogataša u filmu imaju slobode i koliko su prepušteni sami sebi da istražuju svet i prirodu...puno ljubavi i brige (posebno od strane služavki), ali i gacanje po barama, požarima, gradovima...ovi naši danas mi izgledaju kao da žive u getu roditeljskih strahova:)
docsumann docsumann 12:11 28.02.2019

Re: estetika-taka-boom

Dina je i prva strateška igrica koju sam igrao


ja sam na svojoj posljednjoj HoMM3 mapi ubacio crva iz Dine, samo sam od njega napravio snježnog crva

premotati na 0:47



animaciju sam pravio na osnovu scena iz filma.
docsumann docsumann 13:59 28.02.2019

Re: estetika-taka-boom

Tako da, mislim, najbolje bi bilo u svakom filmu gledati nove glumce.


ali bukvalno. tom mišlju sam se puno zanosio kao klinac.
tako bi svaki odglumljeni lik bio autentično svoj, neponovljiv.
a ne da, recimo, Han Solo i Indijana Džons, odnosno Ilija Čvorović i Laki Topalović, liče k'o blizanci.
al šta je tu je. nema toliko glumaca, a još manje toliko vrhunskih glumaca.

chedimir chedimir 06:11 04.03.2019

Re: estetika-taka-boom

stefan.hauzer
И то се онда не зове гледање филма.


Znam za fenomenalan film koji je snimljen kamerom mobilnog telefona, ali to po tebi onda verovatno i nije film. :)



znam za jedan drugi film sa sličnim naslovom,Tangerines,osvojio kojekakve nagrade,ne bez razloga :)
chedimir chedimir 06:13 04.03.2019

Re: estetika-taka-boom

maksa83
rif da krene i da odnekud dovati mikrofon i krene da peva) ne znam da li sam spominjala da se odgleda Peaky Blinders...moguće da jesam.


Suburra.
Krenula pre neki dan druga sezona, mašala.


el ovo nešto slično Gomori?
veselica veselica 12:15 26.02.2019

bez čitanja Taso,

ono samo slike sad videla a videla ih još juče, sad videla i tvoj blog; ne holivud i ne samo holivud, otkad je cannes revija mode a film far&away!
crveni tepih je zakon.
tasadebeli tasadebeli 16:34 26.02.2019

Re: bez čitanja Taso,

veselica

ono samo slike sad videla a videla ih još juče, sad videla i tvoj blog;



А је л' неко можда, случајно и ничим изазван/а, одслушао ону Агору окачену на почетку, пре хаљина, а одмах испод Пећине?
bocvena bocvena 17:13 26.02.2019

Re: bez čitanja Taso,

ja, streberka:) al' ne mogu sad o tome. bila na nekom sastanku o porodicnom nasilju sa predstavnicima tuzilastva, policije, socijale i skola, pa me zabolela glava. sve same zene, jedini muskarac bio tehnicka podrska.

u starom dvoru je, u isto vreme, bila komemoracija. gomila parkiranih motora, sa slikom pokojnika i bajkeri.

dakle, devojcice na jednu, decaci na drugu stranu.



veselica veselica 21:48 26.02.2019

Re: bez čitanja Taso,

tasadebeli
veselica

ono samo slike sad videla a videla ih još juče, sad videla i tvoj blog;



А је л' неко можда, случајно и ничим изазван/а, одслушао ону Агору окачену на почетку, пре хаљина, а одмах испод Пећине?


a bre Taso, imas li ti herca?


tasadebeli tasadebeli 23:40 26.02.2019

Re: bez čitanja Taso,

veselica
tasadebeli
veselica

ono samo slike sad videla a videla ih još juče, sad videla i tvoj blog;



А је л' неко можда, случајно и ничим изазван/а, одслушао ону Агору окачену на почетку, пре хаљина, а одмах испод Пећине?


a bre Taso, imas li ti herca?











Пај' сад!


- Према вашем мишљењу, тв серије представљају репрезентативан пример политичке економије. Да ли мислите на све серије или на већину серија?...

- Мислила сам на тај феномен генерално. Зашто? Зато што је тај феномен серијалности и фрагментарности у медијском контексту исто оно што је индустријски начин производње робе. Дакле, серија као роба је управо она врста робе која прати трендове на један начин. С друге стране, блиска је раду јер има ту своју серијалност, односно репетитивност, понављање и њен производ је срачунат на потрошњу. Дакле, не само на естетско задовољство, него пре свега за потрошњу. (Отуд ваљда и Рамбо, Роки, Дај хард 1, 2, 3, 4, 5,... који се продају под називом "филм" - прим. Тасина)

Серија је уз то масовни производ јер је производе масовни медији... Дакле, серија је типична за свет капитализма. Мислим на медијски заснован капитализам и мислим пре свега на форму, а не на садржај. Садржај је потпуно ирелевантан за свет медија јер је медиј структурално гледано порука. То нам је саопштио још пре много деценија Маршал Маклуан.


(Иста окачена емисија Агоре, негде на 14:30.)














Али, другарице, знаш и сама...

Не може то вечно да траје. Јер је Крај историје само тек једна лаж и опсена, једна од многих које се распадају у овом тренутку. Крај историје не постоји. Историја нема свој крај. То не схватају они који тренутно имају моћ у својим рукама. Зато ће и њима доћи крај. У историји.






docsumann docsumann 08:37 27.02.2019

Re: bez čitanja Taso,

Историја нема свој крај.


moliću lijepo za obrazloženje ove tvrdnje.


meni se čini da ipak ima, ako već ima početak.
tasadebeli tasadebeli 09:23 27.02.2019

Re: bez čitanja Taso,

docsumann
Историја нема свој крај.


moliću lijepo za obrazloženje ove tvrdnje.


meni se čini da ipak ima, ako već ima početak.



Тјах...

Строго узевши гледано, ти си у праву. Има и Историја свој крај. Само што тада неће бити више никог да то и забележи, па онда гледано из практичног и прагматичног угла (чему су највише склони политичари), та твоја тврдња да има Историја ипак свој крај више неће бити ни од каквог значаја.









П.С. - Доксе, ти верујеш у могућност остваривања Утопије? Или Утопија, како год?


Оне муње, шајни хепи пипл евривер?


Енд хармони еверафтер?


(Мало музике из доба када је та опсена звана Крај историје још увек опсењивала и очаравала све док је се на крају баладе није и сам аутор одрекао? )


Кад погледам све нас (7-8 милијарди) на гомили какви смо, и онај 1% и оних 99% у чему је сва суштина тог питања, мени је дистопија много ближа...


Ко је још видео да се неко до сада драговољно одрекао својих привилегија? У тој Историји од које смо почели овај коментар...










(Клик на слик.)
veselica veselica 09:43 27.02.2019

Re: bez čitanja Taso,

Али, другарице, знаш и сама...


samo da kažem da se potpuno slažem s tobom glede velikog ekrana.
nije za poredjenje.

mislim onaj osećaj kad si u dvorani, pa ugase svetlo, žamor utihne i - recimo - kažu the projection is about to start

nikada nisam gledala film na kompu ali lepo vidim da ću morati da kupim netflix.jbg. valjda sam ovo tačno rekla?
vcucko vcucko 11:23 27.02.2019

Re: bez čitanja Taso,

tasadebeli


Taso, ti se ovde da prostiš zevzečiš sa Bolivudom, a tamo izgleda frka zaistinski.

Evo već drugi da ne mogu da se dogovore koliko je ko i kome aviona oborio iznad Kašmira. Najmanje po jedan sa obe strane. Indijska možda i dva (po svemu sudeći Miraža, oni su tu liberalni, kupuju i američke i ruske i francuske i ko zna kakve još, dočim se Pakiji pravoverno drže Fantoma).

A nuklearke se cakle u magacinima, ubiše se briskajući ih. I jedni i drugi.
nsarski nsarski 11:47 27.02.2019

Re: bez čitanja Taso,

vcucko
tasadebeli


Taso, ti se ovde da prostiš zevzečiš sa Bolivudom, a tamo izgleda frka zaistinski.

Evo već drugi da ne mogu da se dogovore koliko je ko i kome aviona oborio iznad Kašmira. Najmanje po jedan sa obe strane. Indijska možda i dva (po svemu sudeći Miraža, oni su tu liberalni, kupuju i američke i ruske i francuske i ko zna kakve još, dočim se Pakiji pravoverno drže Fantoma).

A nuklearke se cakle u magacinima, ubiše se briskajući ih. I jedni i drugi.


Ma, nuklearke i slično, to manje-više. Nego su Pakistanci zabranili emitovanje Bolivudskih filmova zbog ovih obaranja aviona, boktemazo! ‘No Indian movie will be released’: Pakistan bans Bollywood films & ads after air raid

To su sankcije, bato!
docsumann docsumann 15:35 27.02.2019

Re: bez čitanja Taso,

Строго узевши гледано, ти си у праву. Има и Историја свој крај. Само што тада неће бити више никог да то и забележи, па онда гледано из практичног и прагматичног угла (чему су највише склони политичари), та твоја тврдња да има Историја ипак свој крај више неће бити ни од каквог значаја.


sličan argument sam lično poturio zemljaninu objašnjavajući svoj stav da je svijest ultimativna dimenzija svemira, baš kao što su to prostor i vrijeme.
nema kosmosa izvan svijesti, čak i da ga inače ima.

ne znam da li je utopija moguća, ali mislim da je neophodna ljudskom rodu.
docsumann docsumann 15:38 27.02.2019

Re: bez čitanja Taso,

dočim se Pakiji pravoverno drže Fantoma).


nije svaki američki vojni avion koji u nazivu ima F (F15, F16, F18...) Fantom.
fantom je bio samo F4, a to je još vrijeme vijetnamskog rata.
zemljanin zemljanin 17:13 27.02.2019

Re: bez čitanja Taso,

docsumann
sličan argument sam lično poturio zemljaninu objašnjavajući svoj stav da je svijest ultimativna dimenzija svemira, baš kao što su to prostor i vrijeme.
nema kosmosa izvan svijesti, čak i da ga inače ima.

ne znam da li je utopija moguća, ali mislim da je neophodna ljudskom rodu.


ako se secas - svest je samo dobar nacin da se ubije vreme izmedju obroka

docsumann docsumann 19:08 27.02.2019

Re: bez čitanja Taso,

ako se secas - svest je samo dobar nacin da se ubije vreme izmedju obroka


a đe dobar
veselica veselica 20:45 27.02.2019

Re: bez čitanja Taso,

docsumann
ako se secas - svest je samo dobar nacin da se ubije vreme izmedju obroka


a đe dobar




ovo naravno znaš: I became insane with long intervals of horrible sanity.


tasadebeli tasadebeli 08:42 28.02.2019

Re: bez čitanja Taso,

docsumann

ne znam da li je utopija moguća, ali mislim da je neophodna ljudskom rodu.



То ти не спорим, потпуно си у праву.

Черевићан Черевићан 12:34 26.02.2019

мис'им

Сестре и Браћо да

одосмо поqrcu .........глобано вагајућ'
загубљена мера .... поремети норму,
вредности сведене дневној употреби
стварност поприма спрдачине форму
jinks jinks 13:04 26.02.2019

...

шта је његов производ


Dobro, "njegov", njihov, nije toliko izgleda ni bitno.

Ali, stvarno interesantno je pitanje šta je na kraju nečiji proizvod i šta to mi u stvari stvarno na kraju i kupujemo.

Ima materijala za najmanje jedan blog, kao i raznih globalno-strukturalnih tumačenja :)
tasadebeli tasadebeli 16:36 26.02.2019

Re: ...

jinks
шта је његов производ


Dobro, "njegov", njihov, nije toliko izgleda ni bitno.

Ali, stvarno interesantno je pitanje šta je na kraju nečiji proizvod i šta to mi u stvari stvarno na kraju i kupujemo.

Ima materijala za najmanje jedan blog, kao i raznih globalno-strukturalnih tumačenja :)







karabasbarabas karabasbarabas 19:07 26.02.2019

Oskara

Totalni festival vatromet virtue signalinga veze nema sa sedmom umetnoscu.

FFS, film o menstruaciji dobio oskara za kratki film.

bocvena bocvena 23:23 26.02.2019

Re: Oskara

zavera! taj holivud stvarno zajebava postene bele konzervativce. samo filmovi o gejevima, crncima i menstruaciji:)
bene_geserit bene_geserit 18:15 27.02.2019

Re: Oskara

Pa šta fali toj temi, siguran sam da svi jedva čekaju to da gledaju.

A pazi koliko materjala imaju za sledeću godinu. Zanimljivih tema koliko hoćeš, a da nisu samo crnci, gejevi, i menstruacije.

Recimo ovo sa transdženderima koji pobeđuju na svim redom ženskim takmičenjima.







ili recimo o onom pacovu što su ga spašavali vatrogasci.

bocvena bocvena 19:26 27.02.2019

Re: Oskara

jeste, bre, te indijske devojcice sto ni uloske nemaju, pa su u kucnom pritvoru, iste ove veverice sto ih spasavaju vatrogasci.

a posto te zanimaju hidzre, preporucujem drugi roman arundati roj. (ne mogu sad da linkujem)
bene_geserit bene_geserit 08:08 28.02.2019

Re: Oskara

Pacov (a ne veverica) je tu upao kao simbol tog "angažovanog", politički korektnog, affirmative action, beskrajno dosadnog filmadžistva,
koji verovatno nekog i zanima, mene baš i ne (npr. nikad nisam gledao filmove za koje napišu "po istinitom događaju", to me je uvek nerviralo, kao da je bitno po kakvom je događaju, film treba da bude dobar a šta mu je inspiracija who cares).

Nego zabavna je vest o izjednačenju "prava" žena i muškaraca za obavezan poziv u vojsku.
A sve gluposti koji se dese ovde u USA kroz koju godinu dođu i u Srbiju, ne morate da brinete.
OK, Ameri nisu imali poziv u vojsku još od Vijetnama. A dobra strana ove vesti je što je valjda opala verovatnoća da do toga dođe ponovo.
Ali da je smešno, smešno je.
softelectronics_e softelectronics_e 08:17 28.02.2019

Re: Oskara

bene_geserit
Pacov (a ne veverica) je tu upao kao simbol tog "angažovanog", politički korektnog, affirmative action, beskrajno dosadnog filmadžistva,
koji verovatno nekog i zanima, mene baš i ne (npr. nikad nisam gledao filmove za koje napišu "po istinitom događaju", to me je uvek nerviralo, kao da je bitno po kakvom je događaju, film treba da bude dobar a šta mu je inspiracija who cares).

Nego zabavna je vest o izjednačenju "prava" žena i muškaraca za obavezan poziv u vojsku.
A sve gluposti koji se dese ovde u USA kroz koju godinu dođu i u Srbiju, ne morate da brinete.
OK, Ameri nisu imali poziv u vojsku još od Vijetnama. A dobra strana ove vesti je što je valjda opala verovatnoća da do toga dođe ponovo.
Ali da je smešno, smešno je.

Šta je u tome loše?
bene_geserit bene_geserit 10:55 28.02.2019

Re: Oskara

Znači Čarli, ti misliš da i žene treba da služe obavezni vojni rok, ako ga ima i za muškarce? Kao u Izraelu. OK i ja sam pristalica toga "radi kako Jevreji rade a ne kako pričaju" (npr. izgradi zid da zaustaviš priliv imigranata, pažljivo biraj gene onoga sa kime se ženiš i gledaj da izabereš nekoga iz tvog plemena, ...). Ali nisam baš siguran što se tiče ovoga.

Pretpostavljam da možemo da se složimo oko toga da je najbolje da obaveznog vojnog roka nema ni za koga (mada i tu ima problema, pošto vojnici za pare dođu iz sirotinjskih slojeva, ali ajde, makar ih ništa drugo osim sirotinje nije nateralo na to).

Ali ako obaveznog vojnog roka i obuke ima ...
Sa jedne strane ova moderna tehnologija pravi (a tek će, pogledaj samo napredak na polju "exoskeleton suits" ) fizičku snagu ne toliko bitnim faktorom.
Ali jebiga ko će da rađa ako će žene da idu u vojsku? Deluje mi da je ta ljudska aktivnost ipak korisnija od ratničkih igara.
softelectronics_e softelectronics_e 13:00 28.02.2019

Re: Oskara

bene_geserit
Znači Čarli, ti misliš da i žene treba da služe obavezni vojni rok, ako ga ima i za muškarce? Kao u Izraelu. OK i ja sam pristalica toga "radi kako Jevreji rade a ne kako pričaju" (npr. izgradi zid da zaustaviš priliv imigranata, pažljivo biraj gene onoga sa kime se ženiš i gledaj da izabereš nekoga iz tvog plemena, ...). Ali nisam baš siguran što se tiče ovoga.

Pretpostavljam da možemo da se složimo oko toga da je najbolje da obaveznog vojnog roka nema ni za koga (mada i tu ima problema, pošto vojnici za pare dođu iz sirotinjskih slojeva, ali ajde, makar ih ništa drugo osim sirotinje nije nateralo na to).

Ali ako obaveznog vojnog roka i obuke ima ...
Sa jedne strane ova moderna tehnologija pravi (a tek će, pogledaj samo napredak na polju "exoskeleton suits" ) fizičku snagu ne toliko bitnim faktorom.
Ali jebiga ko će da rađa ako će žene da idu u vojsku? Deluje mi da je ta ljudska aktivnost ipak korisnija od ratničkih igara.

Stari Grci su odavno (možda i neki drugi, no, mislim da su ipak oni, već, rekli sve) rekli --- ne postoji civil koji ne plaća vojnika - svoga ili tuđega.
Što se tiče rađanja koje pominješ - možda služenje vojnog roka pomogne rađanju.
Nisam pametan.
Što se tiče slušanja Jevreja, šta pričaju ili šta ne pričaju, mogli bi od njih da naučimo štošta.
bene_geserit bene_geserit 19:04 28.02.2019

Re: Oskara

Što se tiče slušanja Jevreja, šta pričaju ili šta ne pričaju, mogli bi od njih da naučimo štošta.

Pa to sam i rekao, treba učiti od pametnijih i uspešnijih.
Npr. diversity je dobar za druge ali ne za nas, imigranti su dobri za druge ali ne za nas, naše žene treba da rađaju što više dece (jevrejske žene u Izraelu rađaju 3.1 dete prosečno), plemena koja te ugrožavaju krljaj nemilosrdno, i raznorazne druge mudrosti.
bene_geserit bene_geserit 19:27 28.02.2019

Re: Oskara

kako bene bira film za muvi najt - da nije po istinitom događaju, da nije o nekom nepostojećem problemu američkog društva, nikakve ugrožene žene, gejevi i crnci, rasizmi, afirmativne akcije i invalidi...dakle, samo hetero pornići sa belcima ili histori čenel.

Pa tebi niko ne brani da gledaš filmove o menstruaciji, feminizmu, ugroženosti ovoga ili onoga, kućnim ljubimcima, i sl. A ne smeta mi ni da takvi filmovi dobijaju nagrade, meni je to već decenijama samo lista filmova koje znam da neću da gledam.
To što lista postaje sve duža je odlično, više imam vremena da čitam.

Iznerviraju me retko.
Recimo Incredibles 2 prvih pola filma o gender role reversal (ali "not in a funny way" što bi rekao Lucifer Morningstar u TV seriji).
Povremeno (kad me deca nateraju) čak i pogledam ponešto od tih aktivističkih ako su lagani, tipa Wonder Women ili Wakandu (kako se beše zove film) - čisto iz edukativnih razloga, znaci civilizaciskog opadanja su na sve strane a taj je jedan od boljih (a upravo čitam Gibbon-a, pa treba povući paralele).
nsarski nsarski 20:15 28.02.2019

Re: Oskara

Npr. diversity je dobar za druge ali ne za nas, imigranti su dobri za druge ali ne za nas, naše žene treba da rađaju što više dece (jevrejske žene u Izraelu rađaju 3.1 dete prosečno), plemena koja te ugrožavaju krljaj nemilosrdno, i raznorazne druge mudrosti.


Ne znam da li si imao priliku da naučiš novi pojam - compersion. Ako nisi, zapamti ga jer će ubrzo postati mainstream. Taj pojam opisuje: tvoje osećanje zadovoljstva kada se osoba koju voliš kreše sa nekim drugim.
Konkretno: Feeling all warm and gooey because your spouse had a great time banging someone else is not something we're socialized to feel. We can be thrilled for our partner if they get a raise or promotion, but why can't we be happy for our partners who find joy in bed with someone else?

Dakle, sledeći put kada/ako tvoja žena-devojka ostane celu noć sa drugim i ujutru ti se javi i kaže da se odlično provela, ti treba da stekneš osećanje radosti i sreće jer je ona doživela nešto lepo. Isto važi i za žene ako im muž/momak provede noć sa drugom.

Jednom kada čovek stekne tu emotivnu prefinjenost, doživeće novi stupanj slobode. Jedan filozof sa Oksforda je napisao ceo esej o toj temi Imagine there is no jealousy: benefits of compersion

Ljudi, osvestite se, novo doba je došlo!

bene_geserit bene_geserit 20:51 28.02.2019

Re: Oskara

Ljudi, osvestite se, novo doba je došlo!

Opadanje civilizacije.
Posle pada starog Rima je došao Mračni Srednji "Vek", potrajao skoro hiljadu godina.
Možda ovaj put bude bolje.
nsarski nsarski 21:12 28.02.2019

Re: Oskara

bene_geserit
Ljudi, osvestite se, novo doba je došlo!

Opadanje civilizacije.
Posle pada starog Rima je došao Mračni Srednji "Vek", potrajao skoro hiljadu godina.
Možda ovaj put bude bolje.


Ja sam malo veći optimista od tebe. Sve te super fenomenalne trendove vidim samo kao trenutno pomodarstvo. Ljudska priroda se nije menjala od pećinskog doba do danas, a eto sada će par svetlećih ekrana da sve preokrene. Misliš da jedan ovakav pobačenko i njegovi sledbenici/podupirači mogu da preokrenu prirodu homo sapiensa? Sumnjam.




Ne kažem da je ljudska priroda sjajna (istorija svedoči da je i užasna i dobra), ali mislim da je stabilna, i u dobrim i u lošim aspektima.
maksa83 maksa83 21:12 28.02.2019

Re: Oskara

plemena koja te ugrožavaju krljaj nemilosrdno, raznorazne druge mudrosti.

Errr, nije da ovo prvo nismo pokušali, samo smo se za razliku od njih sapleli oko izbora saveznika, što spada pod ono "razne druge mudrosti".
bene_geserit bene_geserit 21:24 28.02.2019

Re: Oskara

Tebi je to nemilosrdno?
U brate, ala nas je Novi Zavet napravio mekanim.
bene_geserit bene_geserit 23:49 28.02.2019

Re: Oskara

... trenutno pomodarstvo. Ljudska priroda se nije menjala od pećinskog doba do danas, a eto sada će par svetlećih ekrana da sve preokrene. Misliš da jedan ovakav pobačenko i njegovi sledbenici/podupirači mogu da preokrenu prirodu homo sapiensa? Sumnjam.
Ne kažem da je ljudska priroda sjajna (istorija svedoči da je i užasna i dobra), ali mislim da je stabilna, i u dobrim i u lošim aspektima.

Ma za ljudsku prirodu se manje brinem, nego za onu tanku glazuru preko nje zvanu civilizovanost. Propast velikih civilizacija je pretežno počinjala na moralnom planu. A kad dobro istruliš iznutra onda dođu varvari.
nsarski nsarski 23:52 28.02.2019

Re: Oskara

Propast velikih civilizacija je pretežno počinjala na moralnom planu. A kad dobro istruliš iznutra onda dođu varvari.


Aha, ti misliš na Zapadnu civilizaciju za koju je Gandi rekao, kada su ga pitali šta misli o njoj: I think would be a good idea!
bene_geserit bene_geserit 00:12 01.03.2019

Re: Oskara

... ti misliš na Zapadnu civilizaciju za koju je Gandi rekao ...

Gandi je mogao za početak da reši taj problem sa ulošcima da ne moraju filmove da prave o tome, pa onda da pređe na Zapadnu civilizaciju.
nsarski nsarski 00:36 01.03.2019

Re: Oskara

bene_geserit
... ti misliš na Zapadnu civilizaciju za koju je Gandi rekao ...

Gandi je mogao za početak da reši taj problem sa ulošcima da ne moraju filmove da prave o tome, pa onda da pređe na Zapadnu civilizaciju.


Razumem tvoj cinizam, ali razmisli malo: Zapadna tehnologija, kruna Zapadne civilizacije, sve više prelazi u Kinu* i ostale zemlje Azije, umetnost je, jbg, inkarnirana u obliku Marine Abramović, recimo, prilično degradirana, pa o njoj ne vredi ni govoriti. Prava nauka se seli na Istok - Ameri finansiraju samo ono što može da donese instant profit. Kineski, Japanski i Indijski matematičari bukvalno razbijaju. Razlog? Pa, Ameri slabo finansiraju takva istraživanja (ne isplate se), mada tamo živi oko 1800 sjajnih matematičara istraživača. (Poslaću ti link na jedan zanimljiv tekst).


Ne navijam ja za takav razvoj događaja, daleko bilo, ali svi su izgledi da budućnost nije na Zapadu.

*Kina danas ima svetski vodeći položaj u genetici, computer science (think Huawei, 5G), tehnologiji materijala, građevini, pa i u nekim vojnim stvarima...Ameri u međuvremenu razvaljuju Jemen, što će im doneti? Šta reći.
bene_geserit bene_geserit 00:47 01.03.2019

Re: Oskara

svi su izgledi da budućnost nije na Zapadu.

Ma tu se slažemo, na Zapadu je opšti sunovrat, i biološki, i naučni, i moralni.
Ali baš ne delim tvoj optimizam što se tiče Istoka, pogotovo ne Indije, a ne ni Japana (koliko imaju dece po ženi, 1.1?).
Kinezi se drže, ali novi Dark Age može da bude i tehnološki napredan, mračno da bude kako se ta tehnologija koristi da se drži stanovništvo pod kontrolom.

A mi smo deo te Zapadne civilizacije, hteli ne hteli, istina periferna provincija.

nsarski nsarski 01:07 01.03.2019

Re: Oskara

Ali baš ne delim tvoj optimizam što se tiče Istoka, pogotovo ne Indije, a ne ni Japana (koliko imaju dece po ženi, 1.1?).


Dobro, ni ja po tom pitanju nemam mnogo optimizma. Inače, dovoljno je da uporediš brze pruge u USA (kojih zapravo i nema) i one u Kini, Japanu, pa ćeš steći bolju ideju o tehnološkom napretku. Čak ih i kilavi Nemci i Francuzi šiju za više dužina. Nažalost, jer su Ameri zauzeti drugim poslovima koji nisu u njihovom direktnom interesu, a na koje troše ogromnu energiju i novac.
Na primer, objasni mi šta oni uopšte traže sada u Jemenu?
Na koji način je taj rat koristan Americi?

Pre neki dan je u parlamentu odbijen zahtev da se Ameri de-angažuju tamo. Evo od pre dva dana GOP maneuver will block Yemen bill from getting Senate vote

bene_geserit bene_geserit 01:25 01.03.2019

Re: Oskara

dovoljno je da uporediš brze pruge u USA (kojih zapravo i nema) i one u Kini, Japanu, pa ćeš steći bolju ideju o tehnološkom napretku.

To dok nam "Musk" ne napravi ono čudo od voza od ničega do nigde (Merceda do Bekersfilda).
Ameri zauzeti drugim poslovima koji nisu u njihovom direktnom interesu, a na koje troše ogromnu energiju i novac.
Na primer, objasni mi šta oni uopšte traže sada u Jemenu?
Na koji način je taj rat koristan Americi?
Pre neki dan je u parlamentu odbijen zahtev da se Ameri de-angažuju tamo. Evo od pre dva dana GOP maneuver will block Yemen bill from getting Senate vote

Nisu u interesu amerikancima, ali jesu pohlepnim pojedincima.
A u Jemenu ne traže ništa pošto nisu tamo, "samo" podržavaju one ludake vojno i logistički.
A ovde je jako teško provući bilo šta kroz oba doma, Demokrate su samo protiv ratova koje oni ne own-uju (nisu ih njihovi započeli, a i samo onda kad njihovo protivljenje nema šanse da uspe), GOP ima možda trećinu razumnih (Freedom Caucus plus još po nešto), ostali su neokonsi za koje nema rata koji nije dobar.
softelectronics_e softelectronics_e 06:18 01.03.2019

Re: Oskara

nsarski

...

Jednom kada čovek stekne tu emotivnu prefinjenost, doživeće novi stupanj slobode. Jedan filozof sa Oksforda je napisao ceo esej o toj temi Imagine there is no jealousy: benefits of compersion

Ljudi, osvestite se, novo doba je došlo!


Šteta što to doba nije došlo malo ranije - dok sam bio u boljoj kondiciji.
tasadebeli tasadebeli 09:11 01.03.2019

Re: Oskara

bene_geserit

ne smeta mi ni da takvi filmovi dobijaju nagrade, meni je to već decenijama samo lista filmova koje znam da neću da gledam.
To što lista postaje sve duža je odlično, više imam vremena da čitam.



Брате рођени, ништа ти ниси укапирао...

Знаш ли ти, Бене, да сам ја вероватно једини мушкарац у Србији који је "Гордост и предрасуде" са оном Киром Најтли гледао 6 876 327 пута?

Срамота ме било када одем на фудбал с другарима. Па на трећем полувремену у кафани они потегну тему филмови и некоме од њих се случајно омакне наслов "Гордост и предрасуде". И оне одвратне длакаве знојаве мушкарчине са пивчугом у руци онда питају тог коме је излетело:"Шта ти је то, брате?"

А тај каже:"Ма немам појма, нисам гледао... То су гледале моја жена, тетка, баба, Тасина жена и Таса. Питај Тасу, он зна о чему се ради..."

А ја у земљу да пропаднем...

Једаред сам водио моју драгу у биоскоп на ко зна који пут гледање тог култног филма "Гордост и предрасуде" И испоставило се да смо нас двоје једини купили карту за ту представу. (Вероватно су нас она на благајни, оператер и онај што цепа карте проклињали што морају да остану дуже на послу.)

И онда у биоскопском мраку, док седимо нас двоје сами у сали, моја драга и ја (а онај што цепа карте стоји на вратима сале и киби да се случајно не љубимо у мраку јербо је то неморално), и док се на платну Кира Најтли и онај кретен надувенко што је одвојио тако добру рибу ни на чему, Метју Мек Нешто, љубе у финалној сцени филма, ја прошапућем мојој драгој на уво:

"Ето! И после кажи да те не волим! Закупио сам целу биоскопску салу само за тебе да гледаш свој омиљени филм..."






Учи бре, Бене, учи... Од старијих и искуснијих.






Узгред, за оно твоје што сам цитирао на почетку коментара:





П.С. - Знаш ли да је Министарство просвете својевремено слало званични допис школама у Србији са препоруком да школе онако организовано (као што су то радиле док сам ја био Титов пионир за филмове "Неретва" и "Сутјеска" ) воде децу на гледање филма "Парада"?

Питао мене тада мој директор шта да радимо. (Школа је у београдском предграђу. Радничка сиротиња, мање-више.)

Каже:"Ако их водимо на филм о педерима, имаћу револуцију мама, тата, баба и деда, тетака и ујака испред школе... Џабе њима објашњавати да је то комедија... Шта ћемо да радимо, човече?"

Ја му тада рекао исто оно што мислим и за те филмове због којих ти имаш све више времена за читање:

"Игнориши допис Министарства. Прави се луд као да га и нема."












П.П.С. - И ти се после још питаш да ли је 21. век стигао у Србију.

Него шта него да је стигао!

Видиш то и сам из овога што сам ти приложио...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana